OeiSerena schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:53:
Sta je in de winkel, pas uit Wallet verdwenen! Huh???
Gelukkig weer toegevoegd, maar dat is onhandig…
Mijn boefje is liev!
OeiSerena schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:53:
Sta je in de winkel, pas uit Wallet verdwenen! Huh???
Gelukkig weer toegevoegd, maar dat is onhandig…
Mijn boefje is liev!
Snap je helemaal. Ben zelf veel in het buitenland en gebruik bijna alleen maar AMEX of MasterCard (ING). Beide nog geen Apple Pay. ING had het wel beloofd maar die belofte lijkt nu te zijn ingetrokken. De pas van ING werkt niet eens contactloos met de reden dat het "te fraudegevoelig is"karimmm schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:32:
Zitten jullie op Rabo te wachten, ben ik met smart aan het wachten totdat Amex (FB) en/of ABN amro ICS hun creditcards beschikbaar maken voor Apple Pay.
Nu nog 'n ov-kaart erin en we kunnen werkelijk zonder portemonnee deur uit ;-)
Dan heb je of een oude pas, of je hebt het uitstaan of het klopt niet wat je zegt.jessehoogeboom schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:25:
[...]
De pas van ING werkt niet eens contactloos met de reden dat het "te fraudegevoelig is".
Het gaat om de ING Creditcard, die heeft geen Contactloos.La1974 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Dan heb je of een oude pas, of je hebt het uitstaan of het klopt niet wat je zegt.
Ook op de website van ING wordt contactdoos betalen gewoon genoemd.
Oh, aha. Dacht pas = pinpas en card = creditcard. Maar pas kan natuurlijk ook creditcard zijn....MelvinW schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:17:
[...]
Het gaat om de ING Creditcard, die heeft geen Contactloos.
Niet helemaal waar. De wallet zit er nu blijkbaar in maar Apple Pay testen kan nog niet. Staat duidelijk in de tekst: 'Because of Apple's TestFlight limitations existing TestFlight users will not be able to use this feature once it is made available by Apple.'Apple_Minded schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:24:
“ Rabobank gestart met testen van Apple Pay via TestFlight”
https://twitter.com/iculture/status/1188036586593759232?s=21
Klopt. Al zou ik mijn vraagtekens nog eerder bij de authenticiteit van het screenshot plaatsen.La1974 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:38:
[...]
Oh, aha. Dacht pas = pinpas en card = creditcard. Maar pas kan natuurlijk ook creditcard zijn....
[...]
Niet helemaal waar. De wallet zit er nu blijkbaar in maar Apple Pay testen kan nog niet. Staat duidelijk in de tekst: 'Because of Apple's TestFlight limitations existing TestFlight users will not be able to use this feature once it is made available by Apple.'
Dus jij gaat er niet zondermeer vanuit dat het klopt of dat Apple Pay nu echt in beta gegaan is bij Rabo? (Ps ik zet er ook zo m’n vraagtekens bij; als dit klopt zijn ze echt de eerste bank ooit EVER die een beta {moet} doen voor Apple Pay.)Apple_Minded schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:38:
[...]
Klopt. Al zou ik mijn vraagtekens nog eerder bij de authenticiteit van het screenshot plaatsen.
Het artikel is zojuist van een update voorzien met informatie over wat de Rabo als reactie heeft gestuurd op vragen van iCulture.MelvinW schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:00:
Er is geen 'beta' van Apple Pay bij Rabobank en als die er wel was dan is die niet toegankelijk voor klanten. Het zal waarschijnlijk gewoon de nieuwe app-versie zijn waarbij de Wallet-functionaliteit is geïntegreerd. Dat betekent niet dat de mensen die toegang hebben tot deze Testflight nu ook ineens Apple Pay kunnen gebruiken. Het is ook niet anders dan ABN Amro en ING die al weken van te voren de app van Apple Pay-functionaliteit hadden voorzien. Het enige verschil is dat de Rabobank dit vooralsnog alleen in hun Testflight-app heeft.
Ik vind het daarom een beetje een vreemd artikel van iCulture. Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat een groepje medewerkers eerder toegang krijgt toch een app-update om te testen. iCulture brengt het nu een beetje alsof er Testflight-beta beschikbaar is waar je je voor kan aanmelden om vervolgens Apple Pay te testen..Beetje onzin naar mijn mening.
En daarmee bevestigt de Rabobank zelf ook dat het puur intern is voor een kleine groep medewerkers en niet iets is waar klanten toegang tot kunnen krijgen. Iets wat natuurlijk vanzelfsprekend is..Tartarus schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:18:
[...]
Het artikel is zojuist van een update voorzien met informatie over wat de Rabo als reactie heeft gestuurd op vragen van iCulture.
Dat is correct. Wilde het alleen ff delen hier zodat de wilde theorieën niet al te wild werden.MelvinW schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:20:
En daarmee bevestigt de Rabobank zelf ook dat het puur intern is voor een kleine groep medewerkers en niet iets is waar klanten toegang tot kunnen krijgen. Iets wat natuurlijk vanzelfsprekend is..
Ja, het zou alleen moeten werken als je Premium hebt, maar het werkt sinds de officiële launch in Nederland al met bunq free. Net zoals dark mode, wat voorheen alleen een feature voor Premium was. Ben benieuwd hoelang free nog gaat werkenlazydave-II schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:38:
Ik heb nog een oude bunq free. Gisteren heb ik iOS 13 op mijn telefoon gezet en kreeg bij de installatie de vraag of ik Apple Pay wilde configureren. Na de installatie heb ik Apple Pay zowel op de telefoon als op de AW.
(Getest met 3 betalingen)
Maar ik dacht dat dit alleen zou moeten werken als je bunq premium hebt. Of mis ik iets?
Top! Als het werkt totdat Rabo ondersteuning biedt ben ik tevreden 😊oohh schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Ja, het zou alleen moeten werken als je Premium hebt, maar het werkt sinds de officiële launch in Nederland al met bunq free. Net zoals dark mode, wat voorheen alleen een feature voor Premium was. Ben benieuwd hoelang free nog gaat werken
Verwijderd
Als ze het nu pas aan het testen zijn via TestFlight zal het nog wel een paar weken duren voordat het live gaat.Apple_Minded schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:24:
“ Rabobank gestart met testen van Apple Pay via TestFlight”
https://twitter.com/iculture/status/1188036586593759232?s=21
Maar in ieder geval zit er nog voortgang in, en is het niet van de baan.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:40:
[...]
Als ze het nu pas aan het testen zijn via TestFlight zal het nog wel een paar weken duren voordat het live gaat.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Daarbij weten we niet hoe lang die TestFlight al bestaat, wie weet al enkele wekenmagic_nl schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
Maar in ieder geval zit er nog voortgang in, en is het niet van de baan.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Als hij je vingerafdruk/faceid een paar keer niet herkend gaat ie over naar de toegangscode van je iPhone.The Chosen One schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:20:
Ik moest bij de supermarkt betalen door mijn 'pin' (van iPhone) te gebruiken.
Wat bepaalt dat of wanneer je die moet gebruiken i.p.v. vingerafdruk?
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2019 22:01 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
als het vochtig is doet de vingerscanner het niet. Dan vraagt hlij om een pincodeThe Chosen One schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:20:
Ik moest bij de supermarkt betalen door mijn 'pin' (van iPhone) te gebruiken.
Wat bepaalt dat of wanneer je die moet gebruiken i.p.v. vingerafdruk?
[ Voor 15% gewijzigd door rexgildo op 28-10-2019 12:44 ]
Zonder walletrexgildo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:43:
Nou, nieuwe app versie 7.2.0 van de Rabobank is live in de Appstore....
Geen wallet-ondersteuning
ohjee.... dan duurt het sowieso nog meer dan een week....rexgildo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:43:
Nou, nieuwe app versie 7.2.0 van de Rabobank is live in de Appstore....
Geen wallet-ondersteuning
Vergis je je niet met Rabo-wallet? Het moet echter onder het kopje "ondersteunt" staan.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:47:
[...]
Bij mij staat er gewoon Wallet ondersteuning bij de nieuwe Rabobank App in de App Store?
Bij mij staat er nu ook bij “Ondersteunt” Wallet.WouterG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:52:
[...]
Vergis je je niet met Rabo-wallet? Het moet echter onder het kopje "ondersteunt" staan.
[ Voor 11% gewijzigd door TheDuJa op 28-10-2019 12:55 ]
Verwijderd
Nee hoor. De Rabobank Bankieren app staat onder Ondersteunt onderaan nu naast Family Sharing ook Wallet ondersteuning bij.WouterG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:52:
[...]
Vergis je je niet met Rabo-wallet? Het moet echter onder het kopje "ondersteunt" staan.
Mooi, bij mij nog niet maar dat zal wel een bugje bij mij zijn danVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:55:
[...]
Nee hoor. De Rabobank Bankieren app staat onder Ondersteunt onderaan nu naast Family Sharing ook Wallet ondersteuning bij.
[ Voor 20% gewijzigd door WouterG op 28-10-2019 13:00 ]
Verwijderd
Same bij vriendin. In App Store staat 7.1.0 als nieuwste versie.martijn333 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:56:
Zojuist update van de Rabobank app ontvangen maar de nieuwste versie is hier 7.1.0 hoe komen mensen aan versie 7.2.0?
Even de App Store afsluiten en opnieuw opstarten. Hoppa 7.2.0Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:59:
[...]
Same bij vriendin. In App Store staat 7.1.0 als nieuwste versie.
Everything Can Help!
Verwijderd
NopeMichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:02:
[...]
Even de App Store afsluiten en opnieuw opstarten. Hoppa 7.2.0
Bij mij staat er de Wallet niet bij (na update en opnieuw laden). Alleen 'delen met gezin'.TheDuJa schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Bij mij staat er nu ook bij “Ondersteunt” Wallet.
https://imgur.com/a/6oDwC7E
Kan nooit lang meer duren nu.
[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 28-10-2019 13:23 ]
2x MTVenus V153 5.12, CT003 V117 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger
Everything Can Help!
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bij ING wel. Bij ABN niet.BertP schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:23:
Hoe ging dat eigenlijk bij de ING/ABN? Ik meen mij te herinneren dat het nog wel 1/2 weken duurde na de wallet ondersteuning in de app. Maar correct me if im wrong.
Bij mij ook, of wordt er iets anders bedoeld?Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:47:
[...]
Bij mij staat er gewoon Wallet ondersteuning bij de nieuwe Rabobank App in de App Store?
Als je verder doorgaat in dat menu kom je ook je kaartnummer tegen (niet te verwarren met je pasnummer). dit is net zo lang als het pasnummer wat ABN gebruikt voor de activatiecode. Dit menu zat er voorheen niet in.Side-Kick schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:24:
De app heeft bij Zelf Regelen > Bankpas nu ook een extra scherm waar je je pas dient te selecteren. Voorheen ging ik direct door naar de instellingen van mijn bankpas. Is dit alvast voor de "extra" pas die je krijgt voor Apple Pay?
Verwijderd
Stond een paar weken geleden ook al inApple_Minded schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Als je verder doorgaat in dat menu kom je ook je kaartnummer tegen (niet te verwarren met je pasnummer). dit is net zo lang als het pasnummer wat ABN gebruikt voor de activatiecode. Dit menu zat er voorheen niet in.
[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 28-10-2019 14:15 ]
Dat is nieuw dan want dat stond er nog niet dus het begint er nu wel echt op te lijken.DCNY schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:54:
[...]
Bij mij ook, of wordt er iets anders bedoeld?
[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 28-10-2019 14:19 ]
We hopen natuurlijk allemaal dat het eerder gebeurd dan vlgende week, maar ik denk inderdaad ook dat het volgende week pas is.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:20:
Denk volgende week gaat Apple Pay live bij Rabobank.
De TestFlight is app versie 7.2.0, zelfde als deze update. Dus ik vermoed dat die screenshot al ouder is en die nu uit de TestFlight is gekomen. Zelf gok ik op volgende week dinsdag, maar wie weet morgen al!Roos79 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:17:
[...]
Dat is nieuw dan want dat stond er nog niet dus het begint er nu wel echt op te lijken.
Verder noemt men hier dat het met TestFlight nog lang kan duren maar ik heb met wat apps mee gedaan in zoiets en dan was het soms heel kort daarin.
En niemand weet hoe lang het al draait ook natuurlijk 😉
Even voor de late lezers er staat nu dus Wallet ondersteuning bij bij de Rabobank
https://tweakers.net/instellingen/profiel/BertP schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:14:
offtopic; wat heb ik gemist met de avatars van bijna iedereen? /offtopic
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
De app komt op mij nog steeds over als een web-wrapper.DigitalExorcist schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:27:
Wat ik dan wel interessant vindt.. "men" riep hier toch dat de Rabobank app een web-wrapper is en dat eerst alles compléét verbouwd moest worden om alles lokaal te laten verwerken, omdat er anders geen Wallet ondersteuning zou zijn?
Is dat met deze app dan ook gebeurd? Of al eerder?
Er zijn dan een paar mogelijke conclusies:Side-Kick schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:31:
[...]
De app komt op mij nog steeds over als een web-wrapper.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
De wrapper kan inderdaad die functionaliteit bieden. Voorbeeld van een Cordova (wrapper) plugin: https://github.com/tomavic/cordova-apple-walletDigitalExorcist schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:48:
[...]
Er zijn dan een paar mogelijke conclusies:
- Je perceptie van web wrapper klopt niet en alles was al lokaal
- De Wallet ondersteuning werkt ook voor webwrappers
Everything Can Help!
Ik help het hopen. Dinsdag/woensdag is meestal Apple Pay-day. Wie weet. Maar zó dicht na de update van de app? Zouden ze het niet een weekje (of 2) laten sudderen* verwacht je?MichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:06:
Morgen online ;-)
En jij bent Rabobank medewerkerMichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:06:
Morgen online ;-)
Verwacht inderdaad niet dat dat zo snel gebeurt na een app update. Dat was ook niet bij ING en ABN het geval. Daarnaast komt vandaag of morgen ook ios 13.2 uit. Verwacht ook niet dat ze dan een uitrol van Apple Pay plannen.DigitalExorcist schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:12:
[...]
Ik help het hopen. Dinsdag/woensdag is meestal Apple Pay-day. Wie weet. Maar zó dicht na de update van de app? Zouden ze het niet een weekje (of 2) laten sudderen* verwacht je?
* Met 'sudderen' bedoel ik 'aan de voorkant laten voor wat het is'. Evt. bugreports op de release van de app zelf afwachten vanuit de eindgebruikers en zo. Op de achtergrond zullen ze er vást wel hard aan werken ondertussen natuurlijk
Lees even terug meastro. Had abn ook goed ;-)Roos79 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:13:
[...]
En jij bent Rabobank medewerker![]()
Echt al die onzin verzinsels steeds![]()
Men word steeds gekker lijkt t wel
Everything Can Help!
Waar baseer jij deze datums dan op?MichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:32:
[...]
Lees even terug meastro. Had abn ook goed ;-)
Iedereen gokt die heeft kans het goed te hebbenMichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:32:
[...]
Lees even terug meastro. Had abn ook goed ;-)
Dat zal dan morgen of woensdag moeten zijn als we naar het uitrol schema van Apple kijken.
kan maar kan ook niet. ik hoop zelf morgen, zou mooi zijn op de valreep nog even voor november en 2 weken ná abn. dat is op zich nog netjes te noemen.... (voor rabo begrippenVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:20:
Denk volgende week gaat Apple Pay live bij Rabobank.
[ Voor 45% gewijzigd door DaveFlash op 28-10-2019 22:18 . Reden: spelling/taalvouten :X ]
Het leek me onwaarschijnlijk dat de Rabobank Cordova of een soortgelijke plug-in zouden gebruiken voor de Apple Pay intergratie. Het lijkt er wel sterk op dat ze hier toch voor gekozen hebben. Vanaf nu kan het snel gaan, het hebben van een web applicatie kan de rest van het proces best nog wel eens in een stroomversnelling gooien.Er zijn dan een paar mogelijke conclusies:
- Je perceptie van web wrapper klopt niet en alles was al lokaal
- De Wallet ondersteuning werkt ook voor webwrappers
Het overgrote deel van de app is nog steeds een web wrapper. Het kan net zoals met het uitrollen van de nieuwe lay-out, best zo zijn dat dit op de achtergrond al klaar staat en alleen nog maar remote ingeladen hoeft te worden.ik ben bang dat ook deze toevoeging(en) in de app, ook stapje bij beetje zullen gaan... om uiteindelijk alles voor apple pay in de app te hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door WouterG op 28-10-2019 23:41 ]
De app bestaat inderdaad voor de security en push meldingen enzo, de daadwerkelijke dat die getoond wordt komt van het web, eigenlijk gewoon de mobiele versie van de betaalomgeving van de Rabobank.WouterG schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:39:
Hier staat wat geschreven over de technieken van de Rabobank app. Ik volg het niet helemaal maar mogelijk kan iemand er wat zinnigs uit halen:
https://medium.com/develo...o-ionic-well-eff7715cb4cc
Zoals ik het lees bestaat de app uit een native schil voor het inloggen i.v.m. security en daarnaast een web applicatie.
Zucht...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rond 9u misschien?Rivanov schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 06:32:
Nog niets te zien bij Rabobank.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Rond een uur of 8 stond ABN al wel in de wallet erbij als je een pas wilde toevoegen. Rabo nog niet.
Je schreef je bericht om 7:42 en hebt het over rond 8:00 uur..Citroentaart schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:42:
[...]
Rond een uur of 8 stond ABN al wel in de wallet erbij als je een pas wilde toevoegen. Rabo nog niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Mrk87 op 29-10-2019 07:52 ]
klopt. Nee, want zomertijd zou 8:42 zijn.Mrk87 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:51:
[...]
Je schreef je bericht om 7:42 en hebt het over rond 8:00 uur..(Of staat je klok nog op zomertijd?
)
Ontopic: Ben benieuwd of het vandaag/morgen komt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Volgende week denk ik ook. Of over 4 weken kan ookloekf2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:16:
Nou nog drie kwartier, ik gok op volgende week.
Tja... Utrecht Croeselaan is geen Malieveld.... ik stop de Rabopas maar weer tussen de rode zakdoek in de blauwe overall.eagle00789 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:56:
Helaas pindakaas. weer gaan Apple Pay voor de boerenleenbankklanten
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
dit vind ik niet plausible klinken en lijkt me tevens erg onwaarschijnlijk, want dan zou de rabo de eerste bank ooit zijn die apple pay deployed vanuit het web met een wrapper app die remote onderdelen in laadApple_Minded schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:26:
[...]
Het leek me onwaarschijnlijk dat de Rabobank Cordova of een soortgelijke plug-in zouden gebruiken voor de Apple Pay intergratie. Het lijkt er wel sterk op dat ze hier toch voor gekozen hebben. Vanaf nu kan het snel gaan, het hebben van een web applicatie kan de rest van het proces best nog wel eens in een stroomversnelling gooien.
[...]
Het overgrote deel van de app is nog steeds een web wrapper. Het kan net zoals met het uitrollen van de nieuwe lay-out, best zo zijn dat dit op de achtergrond al klaar staat en alleen nog maar remote ingeladen hoeft te worden.
Vind ik ook gek, maar de nieuwste update heeft Wallet ondersteuning en is nog steeds een wrapper, dus blijkbaar kan het... Anders was de app nooit goedgekeurd door Apple, dus ze hebben op de een of andere manier een oplossing gevonden.DaveFlash schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
dit vind ik niet plausible klinken en lijkt me tevens erg onwaarschijnlijk, want dan zou de rabo de eerste bank ooit zijn die apple pay deployed vanuit het web met een wrapper app die remote onderdelen in laad![]()
En tevens, volgens mij staat apple dit niet simpelweg niet toe voor apple pay...
Er is al wel wallet ondersteuning, dus ze zouden vanuit een web api de native code kunnen activeren.DaveFlash schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
dit vind ik niet plausible klinken en lijkt me tevens erg onwaarschijnlijk, want dan zou de rabo de eerste bank ooit zijn die apple pay deployed vanuit het web met een wrapper app die remote onderdelen in laad![]()
En tevens, volgens mij staat apple dit niet simpelweg niet toe voor apple pay...
Volgens mij is je NFC chip niet helemaal fris. Je zou eens een factory reset kunnen doen (zonder terugzetten van een backup) en dan kijken of ie het doet. Doet ie t dan nog steeds niet, dan is het een hardware defect.rorie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:36:
Iemand enig idee waarom betalen met apple pay vanaf een iphone 7 voorzien van de laatste updates gekoppeld aan een ABN Amro betaalrekening niet werkt? Het koppelen van mijn bankpas binnen de wallet app verliep allemaal soepeltjes, alleen er mee kunnen betalen ho maar. In de winkel druk ik 2x op de home knop van mijn Iphone, mijn pas verschijnt dan in beeld met de tekst "Houd bij de lezer". Wat ik daarna ook probeer, hij word pas word niet herkend door de betaalautomaat. Vele winkels geprobeerd, geen succes, pas meerdere keren opniew in de wallet app gekoppeld, niks.
Dit, en volgens mij betekend Wallet ondersteuning dat de app er letterlijk klaar voor is en alleen Apple nog de switch om moet zetten.Z___Z schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:15:
[...]
Er is al wel wallet ondersteuning, dus ze zouden vanuit een web api de native code kunnen activeren.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
| var MobilePayments = /** @class */ (function () { function MobilePayments() { } MobilePayments.prototype.canAddPassesForAccountIds = function (accountIdList, // [String] - NO-empty list of 'primaryAccountIdentifier' values to check onSuccess /* Input parameters: - result: [String, AccountStatus] - dictionary of 'primaryAccountIdentifier's with status for each one. --- /// Indicates account status /// on this iPhone/iPad enum AccountStatusOnLocalDevice: String, Encodable { case activated case requiresActivation case activating case suspended case deactivated case canAdd // not added yet case canNotAdd // despite it's not added yet } /// Indicates account status /// on paired Apple Watch (if any) enum AccountStatusOnRemoteDevice: String, Encodable { case notPaired case activated case requiresActivation case activating case suspended case deactivated case canAdd // not added yet case canNotAdd // despite it's not added yet } /// Encapsulates medadata about current Wallet status /// on current iPhone/iPad (and/or paired Apple Watch, if any) /// for a given FPAN. struct AccountStatus: Encodable { let local: AccountStatusOnLocalDevice let remote: AccountStatusOnRemoteDevice } */, onFailure /* Input parameters: - errorCode: Int - plugin-specific error code describing the error. --- Possible error codes: - 0 "unknown" (means that during plugin execution an error happened and we didn't expect this particular error, but it happened and we didn't have a predefined reaction for this, so we just declare overall process as failed, might happen in rare cases due to a developer mistake); - 1001 "invalidArguments" (means we didn’t get expected parameters of expected types); - 3015 "walletIsUnavailable" (means that, for some reasons, Apple Wallet is unavailable on the device and we were not able to setup connection with it). */) { window.nativeBridge.exec(onSuccess, onFailure, "ApplePayAvailabilityCheckPlugin", "canAddPassesForAccountIds", [accountIdList]); }; /// Call this function to initiate ApplePay in-app provisioning process. MobilePayments.prototype.startAddingPass = function (request /* Dictionary/object with following keys: - cardholderName: String? - primaryAccountSuffix: String? // This value should be 4 digits - localizedDescription: String? // User-visible description that clearly identifies the card/account to be added. NOTE: At least one of cardholder name or primary account suffix must be supplied! */, accountId /* String value representing PrimaryAccountIdentifier that's gonna be used during the provisioning attemtp. */, onSuccess /* Callback with NO input parameters. */, onFailure /* Callback with input parameters: - errorCode: Int - plugin-specific error code describing the error. //--- WHERE --- Possible error codes: - 0 "unknown" (means that during plugin execution an error happened and we didn't expect this particular error, but it happened and we didn't have a predefined reaction for this, so we just declare overall process as failed, might happen in rare cases due to a developer mistake); - 1001 "invalidArguments" (meaning we didn’t get expected parameters of expected types); - 3015 "walletIsUnavailable" (means native app wasn't able to initiate the provisioning process because Apple Wallet is unavailable on this device). */) { window.nativeBridge.exec(onSuccess, onFailure, "ApplePayProvisioningStartPlugin", "startAddingPass", [request, accountId]); }; /* generatePaymentDataPayload( encryptionInfo: PaymentDataEncryptionInfo - device-specific information necessary for generating payment data payload. //--- WHERE --- // `Base64String` is Base64-encoded string representing binary Data. typealias Base64String = String `PaymentDataEncryptionInfo` is a dictionary/object with following keys: - certificates: [Base64String] // certificates from Apple Wallet, usually 2 items - nonce: Base64String - nonceSignature: Base64String See ApplePay documentation for more details. ) { // This function is provided by the ApplePay front-end feature team // and will be injected in this scope at runtime. // NOTE: this function can be called multiple times, // the native part only expect the 'continueAddingPass' to be called // with payload generated from latest delivered `encryptionInfo`. } stopProcess( errorCode: Int - process-specific error code describing the error. //--- WHERE --- Possible error codes: - 0 "unknown" (means that during plugin execution an error happened and we didn't expect this particular error, but it happened and we didn't have a predefined reaction for this, so we just declare overall process as failed, might happen in rare cases due to a developer mistake); - 3017 "walletUserCancelled" (means user cancelled provisioning process for some reasons); - 3022 "walletFailedToInitializeProvisioningUI" (means the attepmt to initialize Apple Wallet native UI flow has failed for some reasons). ) { // This function is provided by the ApplePay front-end feature team // and will be injected in this scope at runtime. // This function delivers notification about an error during provisioning // process happened on native side while no native bridge were active // (either `startAddingPass` nor `continueAddingPass`). This means the whole // attempt must be cancelled and declared a failure. } */ /// Call this function during ApplePay in-app provisioning process after /// the payment data payload has been successfully generation /// and the whole process should be continued on device. MobilePayments.prototype.continueAddingPass = function (payload /* Dictionary/object with following keys: - encryptedPassData: Base64Encoded - activationData: Base64Encoded - ephemeralPublicKey: Base64Encoded //--- WHERE --- // `Base64String` is Base64-encoded string representing binary Data. typealias Base64String = String See ApplePay documentation for more details. */, onSuccess /* Callback with NO input parameters. We'll call it to notify that the overall process completed succesfully on device. */, onFailure /* Callback with input parameters: - errorCode: Int - plugin-specific error code describing the error. //--- WHERE --- Possible error codes: - 0 "unknown" (means that during plugin execution an error happened and we didn't expect this particular error, but it happened and we didn't have a predefined reaction for this, so we just declare overall process as failed, might happen in rare cases due to a developer mistake); - 1001 "invalidArguments" (meaning we didn’t get expected parameters of expected types); - 3017 "walletUserCancelled" (means user cancelled provisioning process for some reasons); - 3018 "walletFailedWhileGeneratingPaymentDataPayload" (means process failed for some reasons while waiting for payment data payload); // - 3020 "walletInvalidPaymentDataPayload" (means we got payment data payload from our servers, but could not decode/interpret it properly); - 3021 "walletFailedToAddPaymentPass" (means the attempt to provision account failed for some reasons after we succesfully generated payment data payload and passed it to Wallet). */) { window.nativeBridge.exec(onSuccess, onFailure, "ApplePayProvisioningContinuePlugin", "continueAddingPass", [payload]); }; return MobilePayments; }()); |
Of ze de eerste zijn? Geen idee eigenlijk. Kan me goed voorstellen dat er echt wel meer banken ter wereld zijn die gebruik maken van een web wrapper en op deze manier Apple Pay intergratie bieden. Cordova zal niet gebouwd zijn omdat er geen vraag is.DaveFlash schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Hele bijzondere en toch behoorlijk knullige manier van development. Zeker voor een bank. Ik denk dat ik voor de meeste developers spreek als ik zeg dat ik een web wrapper alleen gebruik voor simpele of laag gebudgetteerde oplossingen. Niet iets wat ik bij een bank zou verwachten.MelvinW schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:23:
De Rabobank is en blijft een combinatie van een native app en web-app. Daar gaat Apple Pay niets aan veranderen. Rabobank gebruikt hier NativeBridge voor. Zie ook deze code van Apple Pay in de Rabobank-app uit /www/js/nativebridge.js:
Dit probleem lijk ik sinds gisterenavond te hebben. Vanmorgen werkte het ook niet bij de super die normaal wel werkt.rorie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:36:
Iemand enig idee waarom betalen met apple pay vanaf een iphone 7 voorzien van de laatste updates gekoppeld aan een ABN Amro betaalrekening niet werkt? Het koppelen van mijn bankpas binnen de wallet app verliep allemaal soepeltjes, alleen er mee kunnen betalen ho maar. In de winkel druk ik 2x op de home knop van mijn Iphone, mijn pas verschijnt dan in beeld met de tekst "Houd bij de lezer". Wat ik daarna ook probeer, hij word pas word niet herkend door de betaalautomaat. Vele winkels geprobeerd, geen succes, pas meerdere keren opniew in de wallet app gekoppeld, niks.
[ Voor 47% gewijzigd door World Citizen op 29-10-2019 14:00 ]
FreeReef.nl
Als gebruiker maakt het anders bar weinig uit of de app een web container is of een native app. Ik vind de Rabo app fijner dan de abn amro app. Abn heeft wat mooiere animaties, maar als je iets meer wil dan saldo en transacties bekijken, wordt je naar de website gestuurd. Bij Rabo kan je tenminste alles in de app doen.Apple_Minded schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Of ze de eerste zijn? Geen idee eigenlijk. Kan me goed voorstellen dat er echt wel meer banken ter wereld zijn die gebruik maken van een web wrapper en op deze manier Apple Pay intergratie bieden. Cordova zal niet gebouwd zijn omdat er geen vraag is.
[...]
Hele bijzondere en toch behoorlijk knullige manier van development. Zeker voor een bank. Ik denk dat ik voor de meeste developers spreek als ik zeg dat ik een web wrapper alleen gebruik voor simpele of laag gebudgetteerde oplossingen. Niet iets wat ik bij een bank zou verwachten.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
De ervaring is dat het goed werkt.amphora schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:00:
Ik hoop dat de Rabobank een beetje opschiet, niet omdat ik een Rabo bank rekening heb maar dat dit topic dan eindelijk weer gaat over ervaringen ipv speculaties.
Ik vraag mezelf ook af wat er te discussiëren valt als straks Rabo ook Apple Pay heeft. Dan hebben alle grote banken het. Blijven we hier dan posten over hoe we ons broodje hebben betaald?DigitalExorcist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
De ervaring is dat het goed werkt.
En nu?
Dan begint het speculeren over de SNS bank natuurlijkDCNY schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:11:
[...]
Ik vraag mezelf ook af wat er te discussiëren valt als straks Rabo ook Apple Pay heeft. Dan hebben alle grote banken het. Blijven we hier dan posten over hoe we ons broodje hebben betaald?
EN het speculeren over de mogelijke beschikbaarheid van Apple Pay voor in Nederland uitgegeven creditcards...DigitalExorcist schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Dan begint het speculeren over de SNS bank natuurlijk
Dat wordt voor SNS klanten gegarandeerd dromen, want SNS heeft nog helemaal niets aangekondigd ofzo... (zover ik weet)
Nou ik ging dus met mijn Watch betalen en mijn ervaring is dat het snel gaat!DCNY schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:11:
[...]
Ik vraag mezelf ook af wat er te discussiëren valt als straks Rabo ook Apple Pay heeft. Dan hebben alle grote banken het. Blijven we hier dan posten over hoe we ons broodje hebben betaald?
Als ras echte boerenbank klant (wat sinds ik er zakelijk bijzit steeds onaantrekkelijker is geworden) kan niet wachtenCitroentaart schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:15:
[...]
Nou ik ging dus met mijn Watch betalen en mijn ervaring is dat het snel gaat!
Als ik mijn watch bij de terminal houd is het al gepiept. Contactloos betalen met pas duurt iets langer
Zucht...
Ik hoop dat dat nu nog steeds zo is, en het morgen dan eindelijk zo ver isMichaelK1985 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:06:
Morgen online ;-)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq