AH werkt prima met Apple Pay. Betaal je wel met Maestro en niet met MasterCard? AH to Go weet ik van dat ze wél MasterCard ondersteunen, maar de normale winkels (meestal) niet. Je kan niet met MasterCard betalen, ook niet met Apple Pay, als de winkel het niet aanbiedt. En dat gebeurt vaak in Nederland!Froggle schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:43:
Is er eigenlijk een overzicht van Nederlandse winkels waar Pay werkt of juist niet? Dat laatste zou misschien nog wel handiger zijn zodat je niet van die awkward momenten krijgt aan de kassa wanneer je denkt, “dit tik ik even af met m’n horloge.”
Zo heb ik intussen al gemerkt dat het bij de lokale Appie niet werkt, maar bij de AH to go wel.
Edit: Ondertussen achtergekomen dat je in de Kaarten.app kunt zien welke winkels het ondersteunen. Bijna alles, maar blijkbaar doet AH er moeilijk over. Zijn er nog meer van die winkels die je dus maar beter kunt mijden?
Je moet eigenlijk overal waar ze contactloos betalen ondersteunen kunnen betalen met een maestropas in Apple Pay. In de praktijk is het naar mijn ervaring extreem zeldzaam dat dat niet kan. Heb t 1x meegemaakt dat een bemand tankstation het niet accepteerde (intussen wel) en 1x een toko die blijkbaar stokoude firmware had en me om een pincode vroeg (die ik toevallig had ingesteld op de virtuele pas, dus gelukkig lukte het alsnog.). Voor de rest heb ik nog nooit een transactie geweigerd gehad in een winkel, on- noch offline.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 23:23 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)