Acties:
  • +1 Henk 'm!
Froggle schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:43:
Is er eigenlijk een overzicht van Nederlandse winkels waar  Pay werkt of juist niet? Dat laatste zou misschien nog wel handiger zijn zodat je niet van die awkward momenten krijgt aan de kassa wanneer je denkt, “dit tik ik even af met m’n horloge.”

Zo heb ik intussen al gemerkt dat het bij de lokale Appie niet werkt, maar bij de AH to go wel.

Edit: Ondertussen achtergekomen dat je in de Kaarten.app kunt zien welke winkels het ondersteunen. Bijna alles, maar blijkbaar doet AH er moeilijk over. Zijn er nog meer van die winkels die je dus maar beter kunt mijden? :P
AH werkt prima met Apple Pay. Betaal je wel met Maestro en niet met MasterCard? AH to Go weet ik van dat ze wél MasterCard ondersteunen, maar de normale winkels (meestal) niet. Je kan niet met MasterCard betalen, ook niet met Apple Pay, als de winkel het niet aanbiedt. En dat gebeurt vaak in Nederland!

Je moet eigenlijk overal waar ze contactloos betalen ondersteunen kunnen betalen met een maestropas in Apple Pay. In de praktijk is het naar mijn ervaring extreem zeldzaam dat dat niet kan. Heb t 1x meegemaakt dat een bemand tankstation het niet accepteerde (intussen wel) en 1x een toko die blijkbaar stokoude firmware had en me om een pincode vroeg (die ik toevallig had ingesteld op de virtuele pas, dus gelukkig lukte het alsnog.). Voor de rest heb ik nog nooit een transactie geweigerd gehad in een winkel, on- noch offline.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 23:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 17:28
@WhatsappHack Dan ben ik nagenoeg zeker dat dat om een MasterCard betaling ging. Was van de week namelijk met bunq in een lokale AH. Dag eerder bij AH to go geen probleem. Dus dat kan kloppen. Nu Maestro met ABN, dus dan zal dat probleem ook wel opgelost zijn. Thanks!

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Froggle Bij bunq kun je ook Maestro aan Apple Pay toevoegen he :) Tenzij je dat Travel Card gebeuren hebt (enkel kaart), dat is inderdaad MasterCard.

Anyway, met de Maestro van ABN moet het inderdaad geen probleem zijn. Ben benieuwd. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Yes, dan was dat het. Morgen even hamsteren dan! :D

Verder ben ik ook wel benieuwd welke Nederlandse webshops  Pay ondersteunen? Coolblue, Pathe en Apple zelf zijn me bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:53
Froggle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:29:

Verder ben ik ook wel benieuwd welke Nederlandse webshops  Pay ondersteunen? Coolblue, Pathe en Apple zelf zijn me bekend.
In ieder geval Thuisbezorgd.nl, Wehkamp, Vivino, Adidas, BCC. Overigens ondersteunen sommige webshops het alleen in hun app en niet op de website.

Aanvulling: Omoda en Amac ook.

[ Voor 3% gewijzigd door GvNL op 16-10-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Nog niks bij Rabobank? Soms rolt er op woensdag nog wel eens iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 16:20
Citroentaart schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:09:
:z

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Citroentaart schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:09:
Eerst zal de Wallet ondersteuning moeten uitrollen, 1 á 2 weken daarna zouden we dan Apple Pay kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Apple_Minded schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Eerst zal de Wallet ondersteuning moeten uitrollen, 1 á 2 weken daarna zouden we dan Apple Pay kunnen verwachten.
Aha, dat kan niet 'ff' aangezet worden die ondersteuning. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
  • Nu online
Citroentaart schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:16:
[...]

Aha, dat kan niet 'ff' aangezet worden die ondersteuning. 8)7
Nope, daar komt hoe dan ook een app update bij kijken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snorky13
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2020
Vorig jaar Apple pay geprobeerd op mijn 6S, flink last van hoog batterij verbruik. Sindsdien eraf gehaald. Nu heb ik sinds 4 maanden een XR (laatste IOS) en daar maar eens de wallet op ingesteld maar weer een ander probleem. De telefoon reageert trager op de sluimerknop, het duurt 1 sec langer voordat het scherm uitgaat. Klinkt weinig, maar elke keer heb ik er geen vertrouwen in dat het scherm uitgaat. Ook de telefoon uitschakelen duurt enorm lang. Wallet weer uitgeschakeld, probleem verholpen.. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
snorky13 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:05:
Vorig jaar Apple pay geprobeerd op mijn 6S, flink last van hoog batterij verbruik. Sindsdien eraf gehaald. Nu heb ik sinds 4 maanden een XR (laatste IOS) en daar maar eens de wallet op ingesteld maar weer een ander probleem. De telefoon reageert trager op de sluimerknop, het duurt 1 sec langer voordat het scherm uitgaat. Klinkt weinig, maar elke keer heb ik er geen vertrouwen in dat het scherm uitgaat. Ook de telefoon uitschakelen duurt enorm lang. Wallet weer uitgeschakeld, probleem verholpen.. Meer mensen met deze ervaring?
Dit viel mij ook al op. Het vertraagd uitgaan van het scherm komt omdat de iPhone wacht op het tweemaal drukken op de zijknop. Als je onder instellingen uitzet dat tweemaal drukken apple pay activeert, gaat het scherm weer direct uit zonder vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:58:
[...]

Vandaag met succes in een AH vestiging betaald met de pols. Ik heb gelet op reacties van de caissière en mensen achter me, maar het boeide ze heel weinig eerlijk gezegd. Ik moet de eerste nog tegenkomen die met een mond vol tanden mij aangaapt alsof ik uit de toekomst ben gevlucht.
Als je het voor de launch van ING, of in de eerste week van ING, met de Apple Watch betaalde kreeg ik eigenlijk altijd reactie. Zelfs met de iPhone kreeg ik 9/10 een reactie.

Weekje na de launch zag je het echt inzakken, amper reacties. Gelukkig maar want ik wil betalen en door ;w

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

snorky13 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:05:
Klinkt weinig, maar elke keer heb ik er geen vertrouwen in dat het scherm uitgaat.
Waarom dat? Het scherm gaat toch altijd uit?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 15:44
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:46:
Klopt het dat Apple Pay niet werkt op de watch zonder toegangscode? Irritant.
Dat klopt, je moet een toegangscode hebben.

Maar dat is toch geen probleem die toegangscode hoef je maar 1x in te voeren (of unlock via iPhone) per keer dat je hem om doet.

Ik die hem 's ochtends om, unlock hem via mijn iPhone (Face-id). en dan werkt ie de hele dag tot ik hem afdoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NoFearWizz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Dat klopt, je moet een toegangscode hebben.

Maar dat is toch geen probleem die toegangscode hoef je maar 1x in te voeren (of unlock via iPhone) per keer dat je hem om doet.

Ik die hem 's ochtends om, unlock hem via mijn iPhone (Face-id). en dan werkt ie de hele dag tot ik hem afdoe.
Ja, daar was ik d.m.v dit topic al achter en het werkt inderdaad perfect _/-\o_

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 15:44
Gunner schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Ja, daar was ik d.m.v dit topic al achter en het werkt inderdaad perfect _/-\o_
Haha, ja ik liep 3 pagina's achter. Ik reageerde op je reactie en toen las ik verder en zag ik alle reacties van de rest :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snorky13
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2020
fsfikke schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Waarom dat? Het scherm gaat toch altijd uit?
De telefoon is nog niet vergrendeld en meestal verdwijnt deze direct de broekzak in. Als het scherm nog aanstaat kan dit nare gevolgen hebben. Het zal een kwestie van wennen zijn, want eer dat deze in de zak zit is het scherm toch al uit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
Froggle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:29:

Voor de vissers onder ons, www.kuperushengelsport.nl. Ondersteunt al een tijdje Apple Pay!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Zojuist weer een update van de ABNAMRO app. Wellicht wat fixes voor wie problemen had met het activeren van  Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
koendel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Dit viel mij ook al op. Het vertraagd uitgaan van het scherm komt omdat de iPhone wacht op het tweemaal drukken op de zijknop. Als je onder instellingen uitzet dat tweemaal drukken apple pay activeert, gaat het scherm weer direct uit zonder vertraging.
Dit viel mij gister inderdaad ook op (iPhone X). Het is precies 1 seconden nadat je de sluimer hebt ingedrukt namelijk.

Niet heel erg verder maar het viel echt meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:31
koendel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

En hoe gebruik je Apple pay dan?

Triggeren door bij het pinapparaat te houden, dan face scan dan weer bij apparaat houden??

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
overtones schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

En hoe gebruik je Apple pay dan?

Triggeren door bij het pinapparaat te houden, dan face scan dan weer bij apparaat houden??
Ja op die manier is het wat meer gedoe dus ik heb de optie weer aangezet. Het valt mij inmiddels al niet meer op dat het scherm wat trager uitgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:58
Heeft er iemand enig idee of het ook naar ING België gaat komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 11:26
Net met AMEX contact gehad - zij hebben momenteel geen plannen om Apple Pay in te voeren. Dit vind ik zeer onbegrijpelijk aangezien AMEX dit in andere landen wel aanbiedt en de backend systemen vast allemaal dezelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:15
mfkne schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:14:
Net met AMEX contact gehad - zij hebben momenteel geen plannen om Apple Pay in te voeren. Dit vind ik zeer onbegrijpelijk aangezien AMEX dit in andere landen wel aanbiedt en de backend systemen vast allemaal dezelfde zijn.
Dat is wel echt balen... Iemand al een update over de ondersteuning van ICS? Ik geloof dat zij wel wearables etc ondersteunen, maar zou het fijn vinden als ik in ieder geval een van mijn creditcards kan gebruiken met Apple Pay op mijn  Watch en iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

iSchel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Dat is wel echt balen... Iemand al een update over de ondersteuning van ICS? Ik geloof dat zij wel wearables etc ondersteunen, maar zou het fijn vinden als ik in ieder geval een van mijn creditcards kan gebruiken met Apple Pay op mijn  Watch en iPhone...
Ik hoop ook dat zij binnenkort meegaan met Apple Pay. Zeker op reis is dat betrouwbaarder en makkelijker dan een debitcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
Alsof je op reis gaat met alleen je telefoon. Ik heb sowieso 2 creditcards en contant bij voor het geval dat. Wat wil je dan met  Pay op reis? Ja leuk, maar meer ook niet. Binnen NL is het vooral gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 08-05 18:52
Froggle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:46:
Alsof je op reis gaat met alleen je telefoon. Ik heb sowieso 2 creditcards en contant bij voor het geval dat. Wat wil je dan met  Pay op reis? Ja leuk, maar meer ook niet. Binnen NL is het vooral gemak.
My thoughts exactly.
Alleen aan de strand kan ik me wel voorstellen dat je liever je portemonnee in het hotel in de kluis laat, maar meer dan een ijsje en een lunch koop je toch niet aldaar 🙃. Dan lijkt bescherming op aankoop via MasterCard me overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Froggle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:46:
Heb al meegemaakt op het vliegveld dat enkel maar een CC werkte en om voor ieder broodje, koffie of flesje water die te pakken.. tjah lui haha... bij hotels en dergelijke vragen ze vaak wel om een fysieke kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
@Tartarus Ik gebruik überhaupt geen debitcard in het buitenland. Dat is namelijk directe toegang tot m'n bankrekening en heb geen zin in gesprekken met de bank als er wat fout gaat. Het komt namelijk wel eens voor dat de automaat weigert, maar het bedrag wel al is afgeschreven.
Pat-Juh schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:40:
[...]

Heb al meegemaakt op het vliegveld dat enkel maar een CC werkte en om voor ieder broodje, koffie of flesje water die te pakken.. tjah lui haha... bij hotels en dergelijke vragen ze vaak wel om een fysieke kaart.
Inderdaad, dus je hebt 'm uiteindelijk toch nodig. ;)

Maar  Pay op debit binnen NL is heerlijk. Ik moet er alleen nog even gewenning van maken dat ik niet m'n portemonnee pak terwijl ik met m'n horloge het bedrag aftik. "whoops! gefopt! ;) "

[ Voor 29% gewijzigd door Froggle op 16-10-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 21:55
Ik ben nu in Parijs en al mijn betalingen blijven op “in behandeling” staan. Ik heb nog niet betaald in Nederland met Apple Pay. Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 08-05 18:52
Heijmenberg99 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:29:
Ik ben nu in Parijs en al mijn betalingen blijven op “in behandeling” staan. Ik heb nog niet betaald in Nederland met Apple Pay. Hoort dit zo?
Dat is me ook opgevallen toen ik besloot in Wallet te kijken naar transacties. Sommige waren in behandeling en anderen niet. Zal wel een gevalletje niets van aantrekken zijn. De betalingen zijn namelijk direct zichtbaar in online bankieren van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Welke creditcards zijn nu in de Wallet toe te voegen? De Mastercard van N26 begreep ik? Die van Bunq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 12:32
@GioStyle Revolut ondersteund Visa (prepaid) creditcards!

[ Voor 9% gewijzigd door Grazder op 16-10-2019 22:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Welkom ABN gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 17:21
Grazder schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:42:
@GioStyle Revolut ondersteund Visa (prepaid) creditcards!
Echt? Zoals die VISA prepaid kaarten die bij de Albert Heijn / elke random supermarkt / boekhandel te krijgen zijn bedoel je? Dat zou wel leuk zijn.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 12:32
@DigitalExorcist Als je bij Revolut een rekening aanmaakt kun je maximaal het bedrag uitgeven wat er op die rekening staat. Het werkt in feite net zoals bij pinnen met Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Grazder schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:14:
@DigitalExorcist Als je bij Revolut een rekening aanmaakt kun je maximaal het bedrag uitgeven wat er op die rekening staat. Het werkt in feite net zoals bij pinnen met Maestro.
Oooh.. mja ik ken die partij niet en heb al bankrekeningen genoeg :P maar ik dacht dat het om de échte prepaid Visa kaarten ging die je via de optie voor Revolut in de Wallet kon zetten. Alsof zij de distributeur zijn of zo.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofrijst
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-05 16:20
Hoi!

Helaas lijkt er bij mij een beetje sprak te zijn van een totaalfaal en krijg ik Apple Pay bij ABN niet werkend. Nadat ik sinds de launch door ABN van het kastje naar de muur gestuurd ben dacht ik laat ik het balletje hier eens opgooien.

Als ik vanuit de ABN AMRO app op de Apple Pay banner druk, of als ik naar Zelf Regelen > Apple Pay ga, krijg ik gelijk de melding "Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens". Idem dito als ik vanuit Wallet probeer een kaart toe te voegen. Helaas geen foutcode...

iOS draait inmiddels op 13.1.3, de ABN app is opnieuw geïnstalleerd, up-to date en ik ben geen zakelijke klant. Apple Pay van ING doet het overigens gewoon. Het enige wat ik me kan bedenken wat roet in het eten gooit is dat ik voorheen meerdere Wearables gehad heb en hiervoor ook in de pilot gezeten heb.

Zonder hier een tech-support-topic van te willen maken, iemand nog suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Plofrijst schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Hoi!

Helaas lijkt er bij mij een beetje sprak te zijn van een totaalfaal en krijg ik Apple Pay bij ABN niet werkend. Nadat ik sinds de launch door ABN van het kastje naar de muur gestuurd ben dacht ik laat ik het balletje hier eens opgooien.

Als ik vanuit de ABN AMRO app op de Apple Pay banner druk, of als ik naar Zelf Regelen > Apple Pay ga, krijg ik gelijk de melding "Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens". Idem dito als ik vanuit Wallet probeer een kaart toe te voegen. Helaas geen foutcode...

iOS draait inmiddels op 13.1.3, de ABN app is opnieuw geïnstalleerd, up-to date en ik ben geen zakelijke klant. Apple Pay van ING doet het overigens gewoon. Het enige wat ik me kan bedenken wat roet in het eten gooit is dat ik voorheen meerdere Wearables gehad heb en hiervoor ook in de pilot gezeten heb.

Zonder hier een tech-support-topic van te willen maken, iemand nog suggesties? :?
Misschien werkt het handmatig toevoegen van de kaart wel bij jou?
Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Open de ABN AMRO app, log in, ga naar Instellingen > Betaalpassen en Wearables > Beheer Wearables. Safari zal geopend worden en onder gegevens Betaalpas vind je alle informatie die je nodig hebt om handmatig Apple Pay in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 16:36
Sinds een paar dagen merk ik lag/vertraging met het vergrendelen van de iPhone 11 pro.
Kom het niet thuis brengen waardoor het kwam.

Uiteindelijk met Google erachter gekomen dat als je Apple Pay gebruikt, dat de iPhone dan heel even nog nodig heeft om te zien of je een dubbele klik geeft op de zijknop :P

Je kan het ook uitschakelen, dan is de vertraging weg.

Misschien hebben meer dit ‘probleem’ ondervonden?
Het is dus volkomen normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door R-utger op 17-10-2019 12:34 ]

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:59

koku

Tnet Devver
Plofrijst schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Hoi!

Zie het lijstje hieronder, waaraan je moet voldoen volgens ABN zelf. Wellicht voldoe je niet aan een van deze punten?
  • U bent 16 jaar of ouder
  • U heeft een particuliere ABN AMRO betaalrekening
  • U heeft de laatste versie van de ABN AMRO Mobiel Bankieren app
  • U heeft een geschikt apparaat voor Apple Pay (bekijk de complete lijst op Apple Support)
  • Uw apparaat is geüpdatet naar de nieuwste versie van iOS, watchOS of macOS
  • U bent ingelogd met uw Apple ID op iCloud
  • De regio van uw telefoon staat op Nederland ingesteld
  • Er staat een correct mobiel telefoonnummer bij ABN AMRO geregistreerd
  • U bent verbonden met het internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zowel in binnen als buitenland lekker aan de Apple Pay hier hoor. ;) Afhankelijk van het land is dat met Maestro of MasterCard. Prima!

@Heijmenberg99 @Tartarus Maak je daar geen zorgen om :) Betalingen staan hier soms wel een maand op “In behandeling” en sommigen komen er zelfs nooit vanaf, anderen zijn binnen een dag voltooid. De betaling is wel altijd prima verwerkt en afgeschreven van de rekening. Heb sinds afgelopen november apple pay en die status nog nooit echt betrouwbaar of consistent zien werken :P Het is sinds een paar maanden geleden wel verbeterd, maar nog altijd niet 100%.
R-utger schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:33:
Sinds een paar dagen merk ik lag/vertraging met het vergrendelen van de iPhone 11 pro.

Uiteindelijk met Google erachter gekomen dat als je Apple Pay gebruikt, dat de iPhone dan heel even nog nodig heeft om te zien of je een dubbele klik geeft op de zijknop :P

Dit is op de vorige pagina nog door meerdere mensen vermeld... Ff lezen en/of de zoekfunctie gebruiken mag wel. ;)

Ik vind het overigens geen enkel probleem. De vertraging is nog geen halve seconde, niet noemenswaardig imho.

[ Voor 62% gewijzigd door WhatsappHack op 17-10-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofrijst
fsfikke schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Misschien werkt het handmatig toevoegen van de kaart wel bij jou?

[...]
Helaas niet, de foutmelding komt al direct in beeld nog voordat ik de kans krijg iets in te vullen of te doen.

Was voor mij wel een trigger om even naar mijn kaarten te kijken, ik heb namelijk één (slapende) betaalrekening zonder betaalpas. Dit met de klantenservice besproken. Zou niet logisch zijn omdat het niet mijn hoofdrekening is, maar om het toch even te proberen heb ik voor deze rekening opnieuw een fysieke pas aangevraagd.
koku schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Zie het lijstje hieronder, waaraan je moet voldoen volgens ABN zelf. Wellicht voldoe je niet aan een van deze punten?

[...]
Helaas, voldoen ik en mijn telefoon gewoon aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
R-utger schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:33:

Ik ben geen moment van de dag bezig met het ontgrendelen of ontwaken van mijn telefoon, dus ik begrijp eerlijk gezegd niet waar dit nou over gaat. Ook licht het scherm op vanaf het moment dat ik m'n iPhone op pak (op dat moment ontgrendeld de iPhone direct), en mocht het scherm niet oplichten dan tik ik een keer op het scherm en swipe ik meteen omhoog. Voor  Pay, gewoon oppakken en 2x op zijknop. Waar kan in dit proces vertraging zitten?

In tijden van Touch ID was men nog bezig met ontgrendelen omdat je echt je vinger op de sensor moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 16:36
Froggle schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Ik ben geen moment van de dag bezig met het ontgrendelen of ontwaken van mijn telefoon, dus ik begrijp eerlijk gezegd niet waar dit nou over gaat. Ook licht het scherm op vanaf het moment dat ik m'n iPhone op pak (op dat moment ontgrendeld de iPhone direct), en mocht het scherm niet oplichten dan tik ik een keer op het scherm en swipe ik meteen omhoog. Voor  Pay, gewoon oppakken en 2x op zijknop. Waar kan in dit proces vertraging zitten?

In tijden van Touch ID was men nog bezig met ontgrendelen omdat je echt je vinger op de sensor moest hebben.
Juist bij het vergrendelen doormiddel van de zijknop.
Het scherm gaat dan niet meteen op zwart.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@R-utger Ah zo, maar je hoeft daar niet op te wachten toch? Maar ik begrijp je punt. Wel raar dat als je die optie uit zet in instellingen, er alsnog vertraging in zit. Als ik het goed begrijp moet je heel  Pay uitzetten om die vertraging niet meer te hebben?

Wat ik wel een goede zou vinden is dat je meer mag bepalen hoe je die zijknop wil gebruiken. Nu is lang ingedrukt houden voor Siri, maar het lijkt me prima om dat voor  Pay te gebruiken en Siri alleen te gebruiken door "Hey Siri" te zeggen.

[ Voor 94% gewijzigd door Froggle op 17-10-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
Plofrijst schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Helaas niet, de foutmelding komt al direct in beeld nog voordat ik de kans krijg iets in te vullen of te doen.
De bedoeling is om met de info die je te zien krijgt in 'Instellingen > Betaalpassen en Wearables > Beheer Wearables' direct naar de Apple Wallet app te gaan en via die route je pas aan te melden.

Je moet dus in de Wallet app kiezen om een kaart toe te voegen, dan het kaartnummer (nummer van 19 getallen) in te vullen, je naam zoals zie op de pas staat en de vervaldatum van de pas. Dan zou je hem verder moeten kunnen activeren.

Krijg je in de Wallet app überhaupt geen informatie ingevuld, dan zul je bij Apple moeten zijn voor support.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:14
Ik ben dinsdag ook begonnen met Apple Pay (ABNAMRO). Heb het succesvol ingesteld op zowel mijn Apple Watch als op mijn Telefoon. Eerste betalingen gingen direct goed. Alleen vandaag had ik op mijn werk ineens dat ik een weigering had bij het betalen met de Watch. Vervolgens telefoon gepakt, maar die wilde ook niet. Uiteindelijk maar mijn pasje erbij gepakt. Wat ik vooral vreemd vond was dat ik gisteren bij exact die betaalautomaat wel met mijn Watch heb kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-03 11:03
Ik gebruik nu een paar dagen Apple Pay maar het gaat nog niet goed met contactloos betalen.
Wanneer ik mijn iPhone bij de terminal houd, start Apple Pay niet op.
Wanneer ik mijn iPhone bij de terminal houd met mijn vinger op de knop (touchid), opent het beginscherm, maar geen Apple Pay.
Wanneer ik eerst dubbelklik op de home knop, start soms Apple Pay, soms opent het beginscherm. Als Apple Pay gestart is, werkt het prima.

Ik heb een iPhone SE met iOS 13.1.3.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Je moet Apple Pay ook actief starten. Jouw SE ondersteunt sowieso geen NFC zonder handmatig te triggeren.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Wist niet eens dat je 'm ook niet actief kon starten dmv de terminal. Zou niet weten waarom, want ik moet tenslotte altijd (ook al in m'n iPhone al ontgrendeld) een scan doen voordat ik kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofrijst
ShadowLord schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Krijg je in de Wallet app überhaupt geen informatie ingevuld, dan zul je bij Apple moeten zijn voor support.
Ah, zo! Ik dacht heel even dat ik er was, ik krijg dan namelijk wel direct de voorwaarden van ABN AMRO te zien. Zodra ik ze echter accepteer krijg ik de melding "Kaart niet toegevoegd. Neem contact op met je kaartverstrekker voor meer informatie." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:02
Rivanov schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:12:
Je moet Apple Pay ook actief starten. Jouw SE ondersteunt sowieso geen NFC zonder handmatig te triggeren.
Wat bedoel je met handmatig triggeren? Net als @Bremsy heb ik ook een SE. Als mijn iPhone bij de betaalterminal hou, wordt automatisch Apple Pay opgestart. Daarna kan ik op mijn gemak mijn vinger op touch id knop houden ter bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
meesje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:24:
[...]

Wat bedoel je met handmatig triggeren? Net als @Bremsy heb ik ook een SE. Als mijn iPhone bij de betaalterminal hou, wordt automatisch Apple Pay opgestart. Daarna kan ik op mijn gemak mijn vinger op touch id knop houden ter bevestiging.
Exact zoals Apple het ook adverteert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Exact? Ik geef toch aan dat ik niet gelijk mijn vinger op touch id hoef te houden om Apple Pay op te starten. Wat doen ze in het filmpje....? Eerst de vinger op touch id (stap 2) n dan bij terminal (stap 3).
Ik denk dus dat @Rivanov geen gelijk heeft dat een SE perse handmatig getriggerd moet worden. Daarom vroeg ik wat bedoeld wordt met handmatig triggeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bremsy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:01:
Ik gebruik nu een paar dagen Apple Pay maar het gaat nog niet goed met contactloos betalen.
Wanneer ik mijn iPhone bij de terminal houd, start Apple Pay niet op.
Wanneer ik mijn iPhone bij de terminal houd met mijn vinger op de knop (touchid), opent het beginscherm, maar geen Apple Pay.
Wanneer ik eerst dubbelklik op de home knop, start soms Apple Pay, soms opent het beginscherm. Als Apple Pay gestart is, werkt het prima.

Ik heb een iPhone SE met iOS 13.1.3.

Wat doe ik fout?
Instellingen - TouchID & Toegangscode
Zet onderin bij “toegang bij vergrendeling” het schuifje voor Wallet aan.
Mijn gok is dat die nu uitstaat. :P

Wil je dat niet dan moet je eerst unlocken (aldanniet met TouchID, wacht tot het slotje ontgrendelt) voor het werkt. Dat ie t soms wel doet zijn de momenten waarop ie je vinger heeft gescand voordat je de 2x op de homeknop drukken had voltooid.

Bij toestellen met FaceID is ‘t hetzelfde. Zet je Wallet daar uit en hij kan je gezicht niet scannen dan start Apple Pay niet tenzij je de code invoert of je gezicht alsnog scant. (En daarna nog eens voor de betaling :+) Over ‘t algemeen merk je dit op een toestel met FaceID bijna nooit als die schuit uitstaat, ik was alweer vergeten dat ik die had uitstaan :P Met TouchID is dat anders natuurlijk. :)

[ Voor 31% gewijzigd door WhatsappHack op 17-10-2019 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Sinds vandaag actieve Apple Pay gebruiker met de Apple watch. Niet meer gewacht op de Rabobank, maar ING rekening erbij genomen. (Vrijdag geopend, vandaag alles in huis). Had ik veel eerder moeten doen.

Wat een gemak. Doet me denken aan gemak van de eerste draadloze afstandsbediening. 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremsy
WhatsappHack schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:43:
[...]

Instellingen - TouchID & Toegangscode
Zet onderin bij “toegang bij vergrendeling” het schuifje voor Wallet aan.
Mijn gok is dat die nu uitstaat. :P
Klopt! Ik heb het nu aanstaan. Morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:24:
[...]

@Rivanov ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik doelde op het feit dat enkel iPhones vanaf de XS "automatische NFC" detectie ondersteunen. Maar dit staat verder los van Apple Pay waarschijnlijk. Dus ignore mijn opmerking. Ik double-press altijd m'n sleep/wake button om Apple Pay te activeren zodat het al direct klaarstaat zodra ik moet betalen. Niets is zo hinderlijk om te staan pielen als er een grote rij achter je staat.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Wacht... de Rabobank heeft net de frontpage aangepast en de Apple Pay notificatie eraf gehaald..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:56:
Wacht... de Rabobank heeft net de frontpage aangepast en de Apple Pay notificatie eraf gehaald..??
Maar de pagina zelf is er wel nog.

https://www.rabobank.nl/p...betaaldiensten/apple-pay/

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduwardpost
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-03 09:25
Was mij gisteravond ook opgevallen. De pagina is er nog wel en ze reageren in ieder geval op twitter nog dat ze er zo spoedig mogelijk mee komen.
Hopelijk is het de volgende iteratie in het implementatie proces. Alle announcements eraf zodat het nu voor productie klaar staat (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
eduwardpost schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Was mij gisteravond ook opgevallen. De pagina is er nog wel en ze reageren in ieder geval op twitter nog dat ze er zo spoedig mogelijk mee komen.
Hopelijk is het de volgende iteratie in het implementatie proces. Alle announcements eraf zodat het nu voor productie klaar staat (?)
Het zal toch eens tijd worden :| ik hoop het beste maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Als men naar: https://www.rabobank.nl/particulieren/online-bankieren/app/ gaat, staat het daar nog gewoon tussen, dus idd misschien klaarmaken voor productie?

OT: heb ik net een Revolut rekening aangemaakt omdat ik dacht dat het niet meer zou komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Supermuskusrat schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Als men naar: https://www.rabobank.nl/particulieren/online-bankieren/app/ gaat, staat het daar nog gewoon tussen, dus idd misschien klaarmaken voor productie?

OT: heb ik net een Revolut rekening aangemaakt omdat ik dacht dat het niet meer zou komen. |:(
Mja. Het werd eerst groots op de voorpagina aangekondigd, en nu ergens in een voetnoot ver weggestopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Nu online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Mja. Het werd eerst groots op de voorpagina aangekondigd, en nu ergens in een voetnoot ver weggestopt ;)
Het kan idd ook een kwestie van stilletjes de nek om draaien zijn. Als RABO-gebruiker hoop ik daar natuurlijk niet op.

Overgins wees een collega mij op het feit dat de kans groot is dat de functie in de rabo wallet app komt, en niet in de bankieren app. Bronnen heeft ze niet, het is van horen zeggen. Maar als ik naar de diversiteit in die app kijk is het niet volledig ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:43
Staat er nog steeds toch? De header is gewoon een (sticky) carousel; als ik een nieuwe private browser venster open krijg ik een andere, soms ook nog de grote Apple Pay banner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Supermuskusrat schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Het kan idd ook een kwestie van stilletjes de nek om draaien zijn. Als RABO-gebruiker hoop ik daar natuurlijk niet op.

Overgins wees een collega mij op het feit dat de kans groot is dat de functie in de rabo wallet app komt, en niet in de bankieren app. Bronnen heeft ze niet, het is van horen zeggen. Maar als ik naar de diversiteit in die app kijk is het niet volledig ondenkbaar.
Linksom of rechtsom maakt niet zoveel uit, als het maar een keer komt en de functionaliteit hetzelfde is. Zou wel een beetje raar zijn, aangezien je binnen webshops en zo ook gewoon met Apple Pay kunt betalen. En de aangewezen app dáárvoor lijkt me dan de reguliere 'betaal'app, niet de Rabo Wallet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Nu online
[...]

Rabobank heeft al bevestigd dat Apple Pay ondersteuning niet via de Rabo Wallet app zal gaan maar via de Bankieren App

https://twitter.com/rabobank/status/1178966419804999680?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Nu online
Apple_Minded schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Rabobank heeft al bevestigd dat Apple Pay ondersteuning niet via de Rabo Wallet app zal gaan maar via de Bankieren App

https://twitter.com/rabobank/status/1178966419804999680?s=21
Lijkt met duidelijk dan, zal ik mijn collega even vertellen dat ze fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
Bremsy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:05:
[...]

Klopt! Ik heb het nu aanstaan. Morgen proberen.
Het werkt nu prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 19:12
Dat is dan hoogstens de functionaliteit voor het toevoegen van je passen aan Apple Pay. Eenmaal toegevoegd aan Apple Wallet staat het betalen met Apple Pay verder los van welke bank app dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 18:26

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Sccop

SCOOP

Ik denk ik zeg het nogmaals, dit moet in het nieuws komen :9 _/-\o_
Openbank is een neobank van het grote Santander Financial Group SA uit Spanje, en zal snel starten in Nederland en mét jawel, drumroll.... Apple Pay.

De app is dezelfde als voor alle andere landen, maar recent zijn alle taalbestanden voor Nederland bijgewerkt met alle info voor Apple Pay, daarnaast bevat het Nederlands bestand zo te zien alle vertalingen als de Spaanse. (zo'n 21590± regels.)

Eind scoop. NB: zie alle toegevoegde afbeeldingen voor de juicy bits:
tekstfileopenbnknl
(regels taal bestanden, pas toegevoegd in de meest recente update van de openbank-app.)

launchscherm

zoekautomaat

schemrselopenbank

sitehome
(home page https://www.openbank.nl)

contactlozefunctiespag
(overzichtspagina contactloze betaalmogelijkheden, o.a. android, fitbit, garmin én apple pay)

applepaypag
(apple pay pagina openbank.nl)

nog maals, voor de twijfelaars,

ja die site bestaat al maanden, zo niet meer dan 1 jaar tot 2 jaar ofzo. alleen pas deze week is dus stilletjes en onopvallend aan de site de info over apple pay toegevoegd en dus de juiste taal bestanden voor apple pay in nederland van deze bank aan hun app.

ik zeg, launch kan niet lang meer duren....

[ Voor 55% gewijzigd door DaveFlash op 18-10-2019 22:12 . Reden: correctie plaatjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1245220

DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:38:
Sccop

SCOOP

Openbank is een neobank van het grote Santander Financial Group SA uit Spanje, en zal snel starten in Nederland en mét jawel, drumroll.... Apple Pay.

De app is dezelfde als voor alle andere landen, maar recent zijn alle taalbestanden voor Nederland bijgewerkt met alle info voor Apple Pay, daarnaast bevat het Nederlands bestand zo te zien alle vertalingen als de Spaanse. (zo'n 21590± regels.)

[Afbeelding: tekstfileopenbnknl]

[Afbeelding: launchscherm]

[Afbeelding: zoekautomaat]

[Afbeelding: schemrselopenbank]
Dat is een behoorlijke scoop ja, weet je per wanneer ongeveer en of het Apple Pay gebeuren Meastro of Mastercard ondersteuning wordt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 1245220 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

Dat is een behoorlijke scoop ja, weet je per wanneer ongeveer en of het Apple Pay gebeuren Meastro of Mastercard ondersteuning wordt?
Het is al maanden bekend dat Openbank naar Nederland komt. Site is ook al een tijdje in de lucht en daar staat Apple Pay ook gewoon vermeld. Ik snap dus niet waarom dit een 'scoop' zou zijn. Geheim is het in ieder geval niet. De app is ook gewoon te downloaden in de NL App Store en die is inderdaad al een tijdje Nederlands. Zie ook het persbericht: https://www.santander.com...nagement-proposition.html
Openbank, which is Europe’s largest fully digital bank and part of the Santander group, is launching in Germany the first destination in an international expansion that will see the bank launch in the Netherlands and Portugal later this year, then a range of countries across Europe and the Americas in the medium term.

[ Voor 30% gewijzigd door MelvinW op 18-10-2019 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anoniem: 1245220 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

ze gaan zowel maestro als mastercard doen in apple pay en fysiek, zie ook m'n bijgewerkte post in een paar minuten.

en het is de bedoeling dat zij als bank nog dit jaar in nederland gaan starten. en het klopt wat melvin zegd is idd al een tijdje bekend dat openbank heel europa oor komt, alleen de scoop is echt apple pay die nederlandse site is al een tijdje in de lucht, ik dacht 1 tot 2 jaar ofzo. maar nog nooit bijgewerkt tot ergens deze week dus met de apple pay info. idem voor de app, die heeft ook recent een update gehad welke de nederlandse taal bestanden toevoegde voor wbt apple pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

ze gaan zowel maestro als mastercard doen in apple pay en fysiek, zie ook m'n bijgewerkte post in een paar minuten.

en het is de bedoeling dat zij als bank nog dit jaar in nederland gaan starten. en het klopt wat melvin zegd is idd al een tijdje bekend dat openbank heel europa oor komt, alleen de scoop is echt apple pay die nederlandse site is al een tijdje in de lucht, ik dacht 1 tot 2 jaar ofzo. maar nog nooit bijgewerkt tot ergens deze week dus met de apple pay info. idem voor de app, die heeft ook recent een update gehad welke de nederlandse taal bestanden toevoegde voor wbt apple pay
In spanje is alleen Mastercard ondersteuning Apple Pay, hoezo denk je dan Meastro ondersteuning in NL met Apple Pay?

Laatste vraag, wat zal het denk je gaan kosten per maand met openbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anoniem: 1245220 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:54:
[...]

In spanje is alleen Mastercard ondersteuning Apple Pay, hoezo denk je dan Meastro ondersteuning in NL met Apple Pay?

Laatste vraag, wat zal het denk je gaan kosten per maand Open Bank?
zie plaatjes, ben post nog aan het bijwerken, over paar minuten even f5'en en hun betaalrekening is een gratis product dacht ik.

ze gaan ook leningen e.d. verstrekken plus een apart kredietkaart product, daar zit hun verdienmodel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1061075

Je bent nu een openbare website en informatie die al maanden bekend is aan het presenteren als een scoop, omdat je even een paar minuten fame wilt? Man man man... 😂
DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:38:
Sccop

SCOOP

[Afbeelding: tekstfileopenbnknl]

[Afbeelding: launchscherm]

[Afbeelding: zoekautomaat]

[Afbeelding: schemrselopenbank]

[Afbeelding: sitehome]
(home page https://www.openbank.nl)

[Afbeelding: contactlozefunctiespag]
(overzichtspagina contactloze betaalmogelijkheden, o.a. android, fitbit, garmin én apple pay)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anoniem: 1061075 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:56:
Je bent nu een openbare website en informatie die al maanden bekend is aan het presenteren als een scoop, omdat je even een paar minuten fame wilt? Man man man... 😂

[...]
nee mario. die site en app zijn pas deze week bijgewerkt met specifieke info over apple pay in nederland van die bank pfffffffffffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zeker weten een scoop @DaveFlash. Zou de eerste bank zijn die gratis Apple Pay maestro kaart zou ondersteunen. Wow!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 19:12
@Anoniem: 1245220 Revolut biedt ook al Maestro in Apple Pay bij hun gratis rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

odo966 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:18:
@Anoniem: 1245220 Revolut biedt ook al Maestro in Apple Pay bij hun gratis rekening.
Hier alleen Visa of Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anoniem: 1245220 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:06:
Zeker weten een scoop @DaveFlash. Zou de eerste bank zijn die gratis Apple Pay maestro kaart zou ondersteunen. Wow!!
als ik de taalbestanden moet geloven gaan ze ook spaarrekeningen aanbieden en zgn salarisrekeningen waar je dan verplicht je salaris op moet storten met een maximum van € 12.000 en minimum van € 720,00 en aan die rekening kun je dan weer een kredietproduct van hun koppelen met echte creditcard, ofwel geld uitgeven die je niet hebt, tegen volgens hun aantrekkelijke rente's.

zo te zien kun je ook gaan investeren en beleggen met openbank:
<string>Zo is investeren eenvoudig.</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_cards_automated-investment_title_2</key>
<string>Investeer in jezelf.</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_cards_automated-investment_title_3</key>
<string>Je geld beschikbaar.</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_etf_title</key>
<string>ETF's</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_investment_funds_title</key>
<string>Fondsen</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_retirement_funds_title</key>
<string>Pensioenplannen</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_stocks_title</key>
<string>Aandelen</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_target_investment_title</key>
<string>Investering met doelstelling</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_title</key>
<string>INVESTERINGEN</string>
<key>acquire_new_products_investments_cell_values_title</key>
<string>Effectenrekening</string>
<key>acquire_new_products_mortlend_cell_deposit_inmediate_credit_title</key>
<string>Bescherming tegen rood staan</string>
<key>acquire_new_products_mortlend_cell_payday_loan</key>
<string>Persoonlijke lening</string>
<key>acquire_new_products_mortlend_cell_personal_loan</key>
<string>Persoonlijke lening</string>
<key>acquire_new_products_mortlend_cell_title</key>
<string>HYPOTHEKEN EN LENINGEN</string>
<key>acquire_new_products_other_products_cell_deposit_13_month_title</key>
<string>Deposito
13 maanden</string>
<key>acquire_new_products_other_products_cell_deposit_inmediate_credit_title</key>
<string>Bescherming tegen rood staan</string>
<key>acquire_new_products_other_products_cell_duo_deposit_title</key>
<string>Deposito
DUO</string>
<key>acquire_new_products_other_products_cell_savings_title</key>
<string>Spaarrekening</string>
<key>acquire_new_products_other_products_cell_title</key>
<string>ANDERE PRODUCTEN</string>

(...)

<string>Aan welke portefeuille wil je de bijdrage toevoegen?</string>
<key>periodic_contribution_wallet_current_value</key>
<string>Huidige waarde</string>
<key>periodic_contribution_wallet_selection_screen_title</key>
<string>Selecteer een portefeuille</string>
<key>periodic_contributions_goals_section</key>
<string>Investeringsdoelstellingen</string>
<key>periodic_contributions_wallets_section</key>
<string>Investeringsportefeuilles</string>
<key>periodic_transfer_title_identifier</key>
en ook persoonlijke leningen zo te zien. stuk completer dan bunq

[ Voor 77% gewijzigd door DaveFlash op 18-10-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik krijg de maestro optie hier wel te zien, maar de app vermeld tot/met bezorgadres bevestigen scherm niet of die nou gratis is of niet. dus weet niet hoe het zit. misschien moet je al een tijdje revolut klant zijn ofzo?

als ik aan metal kaart selecteer krijg ik wel de melding upgrade opties selecteren...

[ Voor 10% gewijzigd door DaveFlash op 18-10-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:26
Ik heb ook direct apple pay genomen toen ABN Amro dit mogelijk maakte. De reden is, dat door het inslikken van mijn pinpas bij een automaat ik mijn pas kwijt was en ook bijna geen contanten meer had. Gelukkig had ik nog getankt en genoeg benzine om thuis te komen, maar anders had ik het niet geweten.... Een wildvreemde stad, geen bankpas en geen contanten en geen brandstof. :F

Deze Apple Pay is voor mij een extra backup voor als ik mijn bankpas kwijt ben, of dat hij nog per ongeluk aan de e-dentfier hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-05 19:13
werkt apple pay ook met een pincode of alleen zonder pincode? some moet ik met mijn rabopas toch een pincode invoeren bij de AH weet ook niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
mark777 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:45:
werkt apple pay ook met een pincode of alleen zonder pincode? some moet ik met mijn rabopas toch een pincode invoeren bij de AH weet ook niet waarom
Met de nieuwe zakelijke Rabo WereldPas kun je contactloos betalen tot € 25 zonder dat je je pincode gebruikt. Voor bedragen boven de € 25 is wel altijd een pincode nodig. Voorwaarde is dat de betaalautomaat geschikt is voor de contactloze transactie. Je herkent geschikte betaalautomaten aan het contactloos betalen-logo.
https://www.rabobank.nl/b...dpas/contactloos-betalen/

en nee dat hoeft bij Apple Pay niet maar dat had je ook kunnen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

dan is er iets mis met die ah, je face id, touch id of draagdetectie (voor apple watch) is immers je pincode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
[...]

dan is er iets mis met die ah, je face id, touch id of draagdetectie (voor apple watch) is immers je pincode.
Niks mis met de AH aangezien het over een rabopas gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ZiSE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:10:
[...]

Niks mis met de AH aangezien het over een rabopas gaat ;)
ja in apple pay, hier de quoot van de originele poster:
dus blijkbaar iets mis met de terminal.. heb dit ook gehoord tijdje terug bij een abn apple pay gebruiker en weer een tiedje terug bij ing klant. zelf nog nooit mee gemaakt. maar meestal duidt dit op een fout afgestelde terminal of een die nog niet op de meeste recente specificatie zit van het betaalnetwerk mastercard, dit moet Mastercard Contacless emv spec v3.0 of hoger zijn voor apple pay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:16:
[...]

[...]

dus blijkbaar iets mis met de terminal.. heb dit ook gehoord tijdje terug bij een abn apple pay gebruiker en weer een tiedje terug bij ing klant. zelf nog nooit mee gemaakt. maar meestal duidt dit op een fout afgestelde terminal of een die nog niet op de meeste recente specificatie zit van het betaalnetwerk mastercard, dit moet Mastercard Contacless emv spec v3.0 of hoger zijn voor apple pay...
En hoe werkt een Rabo pas met Apple Pay? Poster heeft het toch over een rabopas en moet dus een pin code invoeren bij betalingen - dit heeft totaal niks met dit topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ZiSE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:19:
[...]

En hoe werkt een Rabo pas met Apple Pay? Poster heeft het toch over een rabopas en moet dus een pin code invoeren bij betalingen - dit heeft totaal niks met dit topic te maken.
klopt die werken nog niet, maar ik was hoopvol dat de poster een beta tester was :P :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, nice, openbank gaat ook visa debit en virtual cards doen of doet dat al in sommige markten, geen idee of nederland daar bij zal zitten...

CardMiniMiniCard@3x.png
("CardMiniMiniCard@3x.png")

virtualDebit_product@2x.png
("virtualDebit_product@2x.png")

die image lijkt haast wel het bitcoin logo, maar volgens mij toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-05 19:13
ZiSE schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:19:
[...]

vroeg me gewoon af of apple pay ook met pincode werkt. de rabopas wel soms met contactlloos betalen vandaar. Maar als het goed werkt kan altijd overstappen naar abn amro natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Apple Pay is altijd met pincode, want zonder pincode kan je Apple Pay niet instellen. Met de pincode bedoel ik dan de toegangscode van je iPhone die dan weer op zijn beurt gekoppeld is aan TouchID of FaceID.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DaveFlash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:16:
[...]

[...]

Jongens, snappen jullie dat jullie langs elkaar heen aan het praten zijn? De poster vraagt zich af of je soms je pinpas-pincode in moet vullen als je met Apple Pay betaalt, dat is wat anders dan je iPhone toegangscode. Antwoord is natuurlijk nee.

[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 19-10-2019 12:09 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste