Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 23:33
Ten aanzien van de pasnummers is het nummer dat op mijn pas in de wallet staat gelijk aan het nummer wat op mijn fysieke pas staat.

Mijn eerste pasnummer eindigde op een 0 en mijn huidige zit op 4.
Wat ik wel heb moeten doen toen ik mijn nieuwe pas ontving is het pasnummer in de app aanpassen zodat ik bijv. betalingen kan blijven doen met de reader, misschien dat het hiermee te maken heeft dat het pasnummer het ‘oude’ nummer heeft i.p.v. het nieuwe als je dit niet in de app aan past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:27

Reneger

Wie? IK?

Crashed1987 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:33:
Ten aanzien van de pasnummers is het nummer dat op mijn pas in de wallet staat gelijk aan het nummer wat op mijn fysieke pas staat.

Mijn eerste pasnummer eindigde op een 0 en mijn huidige zit op 4.
Wat ik wel heb moeten doen toen ik mijn nieuwe pas ontving is het pasnummer in de app aanpassen zodat ik bijv. betalingen kan blijven doen met de reader, misschien dat het hiermee te maken heeft dat het pasnummer het ‘oude’ nummer heeft i.p.v. het nieuwe als je dit niet in de app aan past?
Nieuwe pas moet je inderdaad zelf het pasnummer in de app aanpassen, anders kloppen de gegenereerde codes vanuit de e.Dentifier niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een tijdje terug waren hier wat berichten over oude vs. nieuwe betaalpas van ABN, kan dat er iets mee te maken hebben dat Apple Pay niet werkt met de privérekening van m’n vriendin? (Of werkt preferred banking ook niet met Apple Pay?)

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 15-10-2019 13:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Versie 7.1.0 is gisteren uitgekomen en bevatte enkel het nieuwe inlogscherm.

De XML van 7.1.1 staat echter wel al online

https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.1.1-status.xml

Misschien een kleine update met wallet ondersteuning later deze week?

Edit: 7.1.2 staat ook al online https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.1.2-status.xml
Hoop t zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 17:21
renegrunn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Ik heb het zelf liever goed geregeld, dan snel en half geregeld. Maarja, ik zal wel oud worden.
"Het kan goed, snel of goedkoop en je mag 2 van de 3 kiezen". Standaard antwoord als een van m'n klanten me iets vraagt te regelen voor ze ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
Punt is alleen wel dat 2 van de andere grote banken het inmiddels voor elkaar hebben. Ik hoop ook dat Rabo snel geregeld is, ING is onze gezamenlijke rekening en die gebruik ik een stuk minder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
koku schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Als ik het goed begrijp hebben jullie dus een gezamenlijke rekening, maar met maar 1 pas?
Ja dat klopt, want voor een 2e kaart moet je bijbetalen en ik heb eigenlijk alleen maar elektronisch toegang tot die rekening nodig (maandelijkse betalingen regelen etc.). En die toegang heb ik via de kaart van mijn eigen rekening bij ABN-AMRO.
Dus dan is die 2e kaart weggegooid geld (en voor de gevallen dat ik wat moet pinnen, maak ik dat bedrag gewoon gelijk even over via de app :) ).

Dus ik snap dat ik hem niet kan toevoegen (en dat wil ik ook helemaal niet), maar het is wel een verklaring waarom anderen hetzelfde probleem hebben. Het is bij de ABN-AMRO dus blijkbaar zo geregeld dat Apple pay aan een fysieke kaart hangt* en daarom ook dat 'rare' kaartnummer (immers, je kan meerdere kaarten op 1 rekening hebben). Je kan dus alleen kaarten toevoegen die op jouw eigen naam staan.

* Het is iets genuanceerder, want bij een nieuwe fysieke pas verandert je kaartnummer dus niet. Het gaat om de 'lijn' van passen die je bij een rekening krijgt (wat ABN-AMRO dus blijkbaar je kaart noemt). Dat betekend dan dus ook dat wanneer je pas verloopt de kaart normaal gezien niet vervalt. Je krijgt dan dus gewoon een vervangende pas die dezelfde kaart representeert.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ShadowLord Als het goed is kan je die pas wel handmatig toevoegen in Wallet en dan kiezen voor SMS-verificatie? Dat SMSje zal dan wel naar de hoofdhouder gaan.

Of biedt ABN geen SMS-check? Enkel via app en telefonisch? Telefonisch is ook prima natuurlijk, al moet de hoofdhouder dan de autorisatie geven.

[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 14:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

ShadowLord schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

-knip-
* Het is iets genuanceerder, want bij een nieuwe fysieke pas verandert je kaartnummer dus niet. Het gaat om de 'lijn' van passen die je bij een rekening krijgt (wat ABN-AMRO dus blijkbaar je kaart noemt). Dat betekend dan dus ook dat wanneer je pas verloopt de kaart normaal gezien niet vervalt. Je krijgt dan dus gewoon een vervangende pas die dezelfde kaart representeert.
Wel. Altijd. Heb t nog nooit anders gezien, zit al ruim 30 jaar bij de bank, en weet het een en ander van de internals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:01:
@ShadowLord Als het goed is kan je die pas wel handmatig toevoegen in Wallet en dan kiezen voor SMS-verificatie? Dat SMSje zal dan wel naar de hoofdhouder gaan.
Geen idee, maar dat zou vast wel kunnen. Maar via de ABN-AMRO app gaat het in ieder geval niet vanzelf. En ik wil die pas niet in mijn Apple Pay (want ik wil hem niet per ongeluk gebruiken, want dan blijf ik geld heen en weer overboeken tussen de rekeningen) dus ga ik ook dat niet proberen :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Reneger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Wel. Altijd. Heb t nog nooit anders gezien, zit al ruim 30 jaar bij de bank, en weet het een en ander van de internals.
Bedoel je dat de kaart altijd wel vervalt bij uitgifte van een nieuwe pas? Want dat klopt niet (of ik ben een speciale uitzondering bij de ABN-AMRO :+ ).

Of bedoel je de kaart nooit vervalt bij uitgifte van een nieuwe pas? Dat ben ik met je eens, maar ik kan (kon?) me tijd-gebonden producten voorstellen die wel vervallen gelijk met de pas, dus daarom de slag om de arm met het 'normaal gezien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik heb 3 betaalrekeningen, maar van 1 betaalrekening een pinpas. Als ik het systeem goed begrijp, dan betekent dus dat ik geen kaarten kan toevoegen van de overige 2 betaalrekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

De kaart zou moeten vervallen bij gebruik van de kaart, niet bij uitgifte.
Dus, als je de nieuwe kaart gebruikt, vervalt dan de oude kaart gelijk. Dat is mijn ervaring geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 19:17

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Op mijn iPhone 7 kan ik in de wallet app een long press op een van mijn 3 kaarten doen en die dan naar voren of naar achteren slepen om zo de standaard kaart in te stellen. Zag ook dat het via Instellingen > Apple wallet kan.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er trouwens zo gewaagd aan die Rabobank uitspraak? Het is gewoon yet another “soon”, je weet nog steeds niets behalve dat het waarschijnlijk ooit komt. Kan morgen zijn, kan volgend jaar zijn. :+ Laat je niet opnaaien met “binnenkort”. :P

@fsfikke Staat haar regio misschien op Spanje...? Wellicht checkt de ABN app op regio. Die kan je dan evt ff naar NL zetten in de iPhone instellingen (Algemeen -> Taal & Regio) en t dan nogmaals proberen.

@ShadowLord Een pas per ongeluk gebruiken is best lastig :P Maar als je je er niet prettig bij voelt moet je ‘t zeker niet doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 14:17 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-05 12:41
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:16:
Wat is er trouwens zo gewaagd aan die Rabobank uitspraak? Het is gewoon yet another “soon”, je weet nog steeds niets behalve dat het waarschijnlijk ooit komt. Kan morgen zijn, kan volgend jaar zijn. :+ Laat je niet opnaaien met “binnenkort”. :P

@fsfikke Staat haar regio misschien op Spanje...? Wellicht checkt de ABN app op regio. Die kan je dan evt ff naar NL zetten in de iPhone instellingen (Algemeen -> Taal & Regio) en t dan nogmaals proberen.

@ShadowLord Een pas per ongeluk gebruiken is best lastig :P Maar als je je er niet prettig bij voelt moet je ‘t zeker niet doen. :)
Zo’n tweet is gewaagd omdat hij dusdanig afwijkt van eerdere tweets qua woordkeuze dat Rabo klanten alleen nog maar ongeduldiger gaan worden. Ongeduldiger dan met het standaard bericht “zodra we meer weten communiceren we dit”. De tijd van zoethoudertjes is inmiddels ook wel voorbij, dus het lijkt me sterk dat ze het zo insteken.

Blijft speculatie uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Reneger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:14:
De kaart zou moeten vervallen bij gebruik van de kaart, niet bij uitgifte.
Dus, als je de nieuwe kaart gebruikt, vervalt dan de oude kaart gelijk. Dat is mijn ervaring geweest.
Daarom maak ik mijn tekst met kaart en pas ook schuingedrukt. Als je inderdaad een nieuwe pas krijgt vervalt na het eerste gebruik de oude pas onmiddellijk.

Maar ABN-AMRO hanteert dus ook nog het principe van kaarten. Er kan op een kaart maar 1 pas tegelijkertijd actief zijn (zie statement hierboven), maar er kunnen chronologisch wel meerdere passen geweest zijn die bij die kaart horen.

Oftewel, zoals ik het kan herleiden uit hoe ABN-AMRO hun zaken omschrijft en nummert heb je dus het concept van kaart wat je zou kunnen omschrijven als het 'recht van het hebben van één actieve pas per kaart'. (En kunnen er dus ook wel meerdere kaarten, met bijbehorende passen, per rekening zijn.)

EDIT:
Omdat je binnen de Wallet relatief makkelijk een andere kaart even naar voren veegt om mee te betalen. Nadat ik met vliegtickets uit m'n Wallet daar mee heb zitten prutsen (per ongeluk veegje zorgde voor 2e scan van zelfde ticket) zit ik daar voor betalingen niet op te wachten :)

[ Voor 20% gewijzigd door ShadowLord op 15-10-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 16:18
Leuk om mee te doen aan de speculaties, maar ik ben niet helemaal thuis in de XML wereld. Wat wil dit precies zeggen? Het enige wat ik er uit kan opmaken is dat er volgende versie in de lijn voor productie staat maar verder kan je niks met die XML's toch? Het kan net zo goed een versie zijn met kleine bugfixes.

[ Voor 10% gewijzigd door BertP op 15-10-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Side-Kick

Timmy!

BertP schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:23:
Leuk om mee te doen aan de speculaties, maar ik ben niet helemaal thuis in de XML wereld. Wat wil dit precies zeggen? Het enige wat ik er uit kan opmaken is dat er volgende versie in de lijn voor productie staat maar verder kan je niks met die XML's toch? Het kan net zo goed een versie zijn met kleine bugfixes.
Eens. Daarnaast staat er:

<PlatformVersion>13.3</PlatformVersion>

Zijn dit niet gewoon app updates voor de komende ios versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27
RBH schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:49:
De vier cijfers die ik op het pasje zie staan in de Wallet zijn wel anders dan mijn eigen rekeningnummer, hebben meerdere mensen dat?
Dat nummer staat op achterzijde van je 'echte' bankpas. Is niet je rekeningnummer.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
BertP schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:23:
De XML files geven inderdaad niet aan wat er geupdate wordt. Ze geven alleen aan dat er intern al nieuwe builds in ontwikkeling zijn.
Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Eens. Daarnaast staat er:

<PlatformVersion>13.3</PlatformVersion>

Zijn dit niet gewoon app updates voor de komende ios versies?
Alles kan, zoals ik zeg het blijft speculatie. Er is echter niks bekend over iOS 13.3 en er is ook nog geen developers beta. Logischer lijkt me als dit de 3e update voor iOS 13 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
De XML files geven inderdaad niet aan wat er geupdate wordt. Ze geven alleen aan dat er intern al nieuwe builds in ontwikkeling zijn.
[...]
Alles kan, zoals ik zeg het blijft speculatie. Er is echter niks bekend over iOS 13.3 en er is ook nog geen developers beta. Logischer lijkt me als dit de 3e update voor iOS 13 is.
In dus URL staat wel een verwijzing naar ios13.3:
https://bankieren.rabobank.nl/appstatus/bp/ios/13.3/7.1.1-status.xml

Maar goed, ik weet totaal niets van app development, dus het kan inderdaad vanalles betekenen of juist niet betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

In dus URL staat wel een verwijzing naar ios13.3:
https://bankieren.rabobank.nl/appstatus/bp/ios/13.3/7.1.1-status.xml

Maar goed, ik weet totaal niets van app development, dus het kan inderdaad vanalles betekenen of juist niet betekenen.
Dat zag ik inderdaad. Maar refereren naar een nog niet uitgebrachte iOS update lijkt me niet iets voor een bank die normaal achter de feiten aanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Die iOS versie hebben ze volgens mij altijd hoger staan zodat die meegenomen kan worden in test versies en niet publieke versies. Althans dat is in het verleden het geval geweest. Zodra ze die op de huidige iOS versie zetten dan wordt hij gepakt door de publieke app, lijkt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:04
Serena schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Dat nummer staat op achterzijde van je 'echte' bankpas. Is niet je rekeningnummer.
De nummers op mijn wallet passen zijn nergens te vinden op mijn fysieke passen. Erg verwarrend. Maar goed ik weet nu welke mijn gezamenlijke en privé is. Maar blijft raar

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 08:35
Volgens iCulture gaat de RaboBank niet deze week Apple Pay live.

https://www.iculture.nl/nieuws/rabobank-apple-pay-datum/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ShadowLord
Omdat je binnen de Wallet relatief makkelijk een andere kaart even naar voren veegt om mee te betalen. Nadat ik met vliegtickets uit m'n Wallet daar mee heb zitten prutsen (per ongeluk veegje zorgde voor 2e scan van zelfde ticket) zit ik daar voor betalingen niet op te wachten :)
Je moet dan of eerst de standaardkaart wegtikken en dan de volgende kaart uit de lijst kiezen, of meteen al de verkeerde aantikken. Maar dan moet je alsnog je vinger of gezicht scannen en de telefoon naar de terminal brengen alvorens je er daadwerkelijk mee betaald. Dat zijn best wat stappen om "per ongeluk" de verkeerde kaart te kiezen hehe. :P Het kan natuurlijk wel hoor, daar niet van. :)

Als het niet nodig is en je bent er angstig voor dat dat gebeurt: inderdaad lekker niet toevoegen hoor, snap het wel. :)

@Apple_Minded Mja, dat zijn ze sowieso al lijkt me. Ze zeggen niets nieuws. Ze roepen de hele tijd al "soon", dus "we hebben je binnenkort iets te vertellen" (of varianten daarop) is dan niets nieuws op een iets andere phrasing na die nog steeds nul komma noppes prijs geeft of werkelijk beloofd. If anything was het al sowieso al discutabel om "binnenkort" te zeggen, van het begin af aan al. Idem dito voor ABN. :P Nu is op een jaar een paar weekjes natuurlijk niets, maar de meeste mensen hebben bij "soon" duidelijk een ander idee dan de banken. De webcare weet er alles van. Om dan nog in die terminologie verder te gaan is facepalm waardig, maar iets nieuws doen ze niet - ze doen nog steeds exact hetzelfde als 6 weken geleden: hype, hype, hype - but don't deliver. :')

[ Voor 32% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 09:25
Sorry, maar ik vind dit een nietszeggend artikel (niet om jou hoor :)). Daar wordt eigenlijk hetzelfde gedaan als wat we hier doen: gissen! Er staan weinig feiten in dit artikel en is meer clickbait van iCulture..

[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 15-10-2019 14:50 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 17-05 13:15
harm12nl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

Sorry, maar ik vind dit een nietszeggend artikel (niet om jou hoor :)). Daar wordt eigenlijk hetzelfde gedaan als wat we hier doen: gissen! Er staan weinig feiten in dit artikel en is meer clickbait van iCulture..
De enige feiten die er staan, is wie er live is gegaan vandaag en welke datums ING en ABN hadden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48
En dezelfde vragen zo ongeveer als toen ING live ging.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

NoFearWizz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

De enige feiten die er staan, is wie er live is gegaan vandaag en welke datums ING en ABN hadden. :+
En dat er groepjes van banken live gaan en dit vaak op dinsdag en woensdagen zijn.
Feiten waar je bijzonder weinig mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:37

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:40:
Die iOS versie hebben ze volgens mij altijd hoger staan zodat die meegenomen kan worden in test versies en niet publieke versies. Althans dat is in het verleden het geval geweest. Zodra ze die op de huidige iOS versie zetten dan wordt hij gepakt door de publieke app, lijkt het in ieder geval.
klopt, tegenwoordig wel, maar voor ios 13 nog niet, toen werdt er juist nog vanuit rabo actief de beta's tegengewerkt door een bepaalde versie check file niet online te hebben staan, dus laten we het er op houden dat rabo van die eerdere fout heeft geleerd en nu wel toekomstige ios versies meeneemt >:) _/-\o_

Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
hmm, dus jij denkt dat dit eerder interne numerring is van Rabo dan een verwijzend aan fysieke iOS release?

Maar waarom dat plaatsen tussen '<PlatformVersion>' tags?

PlatformVersion is een specifiek en standaard iets van Apple, elke app op iOS en iOS zelf hebben ook meerdere config en pointer files die die specifieke naming gebruiken (macOS overigens ook) dus lijkt me juist wél dat dit verwijst naar een iOS versie. Zelfs als het een versie is die nog niet eens in beta is, Rabo dekt hier gewoon mee af dat het sowieso werkt op alle versies daaronder.

[ Voor 38% gewijzigd door DaveFlash op 15-10-2019 15:03 . Reden: toevoeging 2de reactie ivm laatste commenter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:46:
Je moet dan of eerst de standaardkaart wegtikken en dan de volgende kaart uit de lijst kiezen, of meteen al de verkeerde aantikken. Maar dan moet je alsnog je vinger of gezicht scannen en de telefoon naar de terminal brengen alvorens je er daadwerkelijk mee betaald. Dat zijn best wat stappen om "per ongeluk" de verkeerde kaart te kiezen hehe. :P Het kan natuurlijk wel hoor, daar niet van. :)

Als het niet nodig is en je bent er angstig voor dat dat gebeurt: inderdaad lekker niet toevoegen hoor, snap het wel. :)
Ik gebruik m'n Watch (want ik pak mijn portemonnee net zo makkelijk uit mijn zak als mijn telefoon), dus geen FaceID of vingerafdruk nodig.

En in ieder geval voor vliegtickets is het op de Watch makkelijk om te switchen met 1 (niet bedoelde) veeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 12:31

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:59:
[...]
Wat overigens geheel logisch is, in feite krijg je een extra ( virtuele ) bankpas er bij, met dus een ander kaartnummer.
Dat heb ik dus niet. gewoon laatste cijfer van je bankrekening, plus je kaartnummer.
CME86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
Iemand gelukt een gezamenlijke rekening toe te voegen van abn. Krijg alleen mijn privé pas.
Ging bij mij ook prima. Enige vervelende; mijn privé en gezamelijke rekening eindigen beide met een 2 en de kaartnummers zijn 133 en 331. En aangezien er geen naam op het plaatje van de pas staat maar slechts 'betaalpas' is het nogal opletten welke ik nu gebruik.. :')

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
DaveFlash schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

klopt, tegenwoordig wel, maar voor ios 13 nog niet, toen werdt er juist nog vanuit rabo actief de beta's tegengewerkt door een bepaalde versie check file niet online te hebben staan, dus laten we het er op houden dat rabo van die eerdere fout heeft geleerd en nu wel toekomstige ios versies meeneemt >:) _/-\o_

[...]

hmm, dus jij denkt dat dit eerder een interne numerring is van Rabo dan een verwijzend aan fysieke iOS release?
maar waarom die dan plaatsen tussen '<PlatformVersion>' tags? PlatformVersion is een specifiek en standaard iets van Apple, elke app op iOS en iOS zelf hebben ook meerdere config en pointer files die die specifieke naming gebruiken (macOS overigens ook) dus lijkt me juist wél dat dit verwijst naar een iOS versie.
Zelfs als het een versie is die nog niet eens in beta is, Rabo dekt hier gewoon mee af dat het sowieso werkt op alle versies daaronder.
Ik was wat hardop aan het nadenken, jouw verklaring klinkt inderdaad een stuk plausibeler. Wat dan wel een gegeven is is dat er gewerkt wordt aan 7.1.1 en 7.1.2 die hopelijk wat goed nieuws met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

Greetoz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

De nummers op mijn wallet passen zijn nergens te vinden op mijn fysieke passen. Erg verwarrend. Maar goed ik weet nu welke mijn gezamenlijke en privé is. Maar blijft raar
Klopt, die nummers staan alleen op de nieuwe passen die worden uitgegeven door ABN Amro, de oude passen, waaronder die van jou staat dat niet op de achterzijde vermeld. :)

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee Vodafone ES staat er alleen omdat we aan de pool liggen in Tenerife 8)
Regio staat op NL, via settings > Wallet staat ABN er ook gewoon bij. ABN via Twitter vraagt of de pas gekoppeld is aan internetbankieren, wat het is. Verder snappen zij het ook niet helaas.

Het enigste wat ik nog kan bedenken (hoewel het heel vreemd zou zijn) is dat ze niet goed om kunnen gaan met speciale tekens in de naam. In haar achternaam zit in ä, op de betaalpas is de letter gewoon weggevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 15-10-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:37

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Apple_Minded ik duim met je mee, maar ik verwacht zelf Rabo in ieder geval niet deze maand meer. Ik geef ze wel een kleine kans om nog voor sinterklaas live te zijn, maar zal niet raar opkijken als ze ook dat niet lukt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Ik zou bijna willen dat ze de hele aankondiging van 'binnenkort' niet hadden gedaan. Sindsdien zit ik bijna iedere dag te controleren of het al live is, terwijl ik dat daarvoor niet deed. Het was denk ik voor veel klanten en de klantenservice beter geweest als ze het gewoon zonder vooraankondiging live hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 21:24
Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:11:
Ik zou bijna willen dat ze de hele aankondiging van 'binnenkort' niet hadden gedaan. Sindsdien zit ik bijna iedere dag te controleren of het al live is, terwijl ik dat daarvoor niet deed. Het was denk ik voor veel klanten en de klantenservice beter geweest als ze het gewoon zonder vooraankondiging live hadden gezet.
Maar dan waren er misschien mensen overgestapt naar een andere bank, dat hopen ze te voorkomen met zo'n aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

sheepdog schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Maar dan waren er misschien mensen overgestapt naar een andere bank, dat hopen ze te voorkomen met zo'n aankondiging.
Klopt, maar dat gebeurt nu alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:11:
Ik denk dat de aankondiging overhaast is gedaan. Eerst kwamen de aankondigingen van ABN, Bunq, N26 en Monese en later sloot Rabobank hier pas bij aan. Rabobank is ook de enige bank die heeft geroepen dat Apple Pay te duur zou zijn om aan te bieden.

Persoonlijk denk ik dat Rabobank heeft gedacht er wel mee weg te komen geen Apple Pay te ondersteunen en zich door de aankondigingen van andere banken in het nauw is gekomen. Het zou me dan ook niks verbazen als ze pas op of zelfs na de aankondiging zijn begonnen met de implementatie. Iets waar ABN en ING al ver voor de aankondiging aantoonbaar mee bezig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 17-05 13:15
Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Klopt, maar dat gebeurt nu alsnog.
Ik denk dat de mensen die echt overstappen op 1 of 2 handen te tellen zijn. Veel mensen waren met een extra rekening bij ING gestart na live gang Apple Pay daar.

Maar een aantal daarvan hebben de ING rekening al weer opgezegd nu ABN live is gegaan.
Ik denk dat die 10 tot 20 klanten het probleem niet gaan zijn. Overstappen is nog steeds veel werk, ook met overstap service. Je moet nog steeds dingen nalopen en daar je nieuwe rekening nummer inzetten. Dus veel mensen doen dat niet zo snel.
Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:17:
[...]
Ik denk dat de aankondiging overhaast is gedaan. Eerst kwamen de aankondigingen van ABN, Bunq, N26 en Monese en later sloot Rabobank hier pas bij aan. Rabobank is ook de enige bank die heeft geroepen dat Apple Pay te duur zou zijn om aan te bieden.

Persoonlijk denk ik dat Rabobank heeft gedacht er wel mee weg te komen geen Apple Pay te ondersteunen en zich door de aankondigingen van andere banken in het nauw is gekomen. Het zou me dan ook niks verbazen als ze pas op of zelfs na de aankondiging zijn begonnen met de implementatie. Iets waar ABN en ING al ver voor de aankondiging aantoonbaar mee bezig waren.
Dat vermoeden van de ontwikkeling bij Rabo heb ik ook.

[ Voor 37% gewijzigd door NoFearWizz op 15-10-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

NoFearWizz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat de mensen die echt overstappen op 1 of 2 handen te tellen zijn. Veel mensen waren met een extra rekening bij ING gestart na live gang Apple Pay daar.

Maar een aantal daarvan hebben de ING rekening al weer opgezegd nu ABN live is gegaan.
Ik denk dat die 10 tot 20 klanten het probleem niet gaan zijn. Overstappen is nog steeds veel werk, ook met overstap service. Je moet nog steeds dingen nalopen en daar je nieuwe rekening nummer inzetten. Dus veel mensen doen dat niet zo snel.
Daar ben ik het mee eens. Daarom denk ik dat deze aankondiging ook niet is gedaan voor klantbehoud.
Laten we eerlijk zijn, het ontbreken van Apple Pay bij de Rabo is nou ook niet echt een wereldprobleem te noemen, maar het irriteert me meer dan ik zou willen. Wellicht de manier van communiceren nog wel meer dan het ontbreken van Apple Pay zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490997

Impact voor Rabo is misschien niet groot, maar ze hebben nu wel negatieve reclame. Dus toekomstige klanten kunnen misschien wel voor een bank kiezen die sneller hun zaakjes voor elkaar heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overstappen van banken vond ik een stuk makkelijker dan gedacht eigenlijk. Zelfs zonder overstapservice. De enige die weer eens moeilijk en omslachtig moesten doen was de belastingdienst. Moet je bellen, allerlei gegevens doornemen, sturen ze een formuliertje op dat je moet ondertekenen en per post terugsturen en dan wordt het "binnen 6 weken geregeld". :+ Of je puur voor Apple Pay moet overstappen is natuurlijk weer een ander verhaal, maar als ik bij de Rabobank zat kon ik wel meer dingen bedenken om over te willen stappen to be honest. De app zelf, die verrekte random reader die zelfs in-app nodig is, bah.

@fsfikke Hm, dat is onhandig dan. Als je het pasnummer hebt kan je hem handmatig proberen toe te voegen natuurlijk. :) Wallet -> op + drukken -> "Voeg andere kaart toe" en dan handmatig de gegevens invullen. Verificatie via SMS/telefonisch doen ipv via app.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2019 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Net hier in de keuken (boodschappenbezorging) mijn allereerste betaling met Apple Pay ooit gedaan.
Wow! Wat ontzettend snel en hoe simpel.
Ben bang dat de Secrid nog maar weinig gebruikt zal worden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Serena Zou wel altijd een pasje meenemen eigenlijk. Voor je 't weet sta je in een winkel die geen contactloos betalen heeft en kan je terug om je pasje. Ook onbemande tankstations kan je het compleet vergeten dat er contactloos betalen geboden wordt, dat is helaas zeldzaam, dus gaat Apple Pay hem daar ook niet worden. Ik heb het bij m'n rijbewijs gepropt die in een pouch aan m'n sleutelbos hangt, lekker simpel. Je kan NFC op je pinpas uitzetten als je bang bent dat die geskimmd wordt, immers heb je die niet nodig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:35:
@Serena Zou wel altijd een pasje meenemen eigenlijk. Voor je 't weet sta je in een winkel die geen contactloos betalen heeft en kan je terug om je pasje. Ook onbemande tankstations kan je het compleet vergeten dat er contactloos betalen geboden wordt, dat is helaas zeldzaam, dus gaat Apple Pay hem daar ook niet worden. Ik heb het bij m'n rijbewijs gepropt die in een pouch aan m'n sleutelbos hangt, lekker simpel. Je kan NFC op je pinpas uitzetten als je bang bent dat die geskimmd wordt, immers heb je die niet nodig. :P
Snap ik. Heb mijn Secrid altijd bij hoor, zit ook rijbewijs en zo in. En cash…
Maar scheelt flink gegraai/gezoek in de handtas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Anoniem: 490997 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:28:
Impact voor Rabo is misschien niet groot, maar ze hebben nu wel negatieve reclame. Dus toekomstige klanten kunnen misschien wel voor een bank kiezen die sneller hun zaakjes voor elkaar heeft.
Dat is dus ook de reden dat het mij nu weer gigantisch irriteert, helemaal niet zozeer om Apple Pay zelf. Ze lopen op gebied van technologie gewoon echt achter. Kijk bijvoorbeeld naar hun app, saldo checken en overboeken gaat allemaal prima. Maar alles achter het kopje "Zelf regelen" werkt gewoon ontzettend omslachtig en slecht. Zo moest ik laatst (begin dit jaar) een adreswijziging doorgeven. Na meerdere pogingen in de app maar gewoon gebeld. En kijk naar de Random Reader of Scanner, ook al door de andere grote banken zoveel verbeterd en vernieuwd, ze bijven maar vasthouden aan oude verslechterde technologie. In een tijd als deze gewoon jammer. Laten we hopen dat ze binnen afzienbare tijd nog komen met Apple Pay, wie weet sneller dan ik denk. Al heb ik zelf het gevoel dat het tegen het eind van het jaar pas zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
fsfikke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Nee Vodafone ES staat er alleen omdat we aan de pool liggen in Tenerife 8)
Regio staat op NL, via settings > Wallet staat ABN er ook gewoon bij. ABN via Twitter vraagt of de pas gekoppeld is aan internetbankieren, wat het is. Verder snappen zij het ook niet helaas.

Het enigste wat ik nog kan bedenken (hoewel het heel vreemd zou zijn) is dat ze niet goed om kunnen gaan met speciale tekens in de naam. In haar achternaam zit in ä, op de betaalpas is de letter gewoon weggevallen.
Doe eens een VPN downloaden en die naar Nederland verwijzen. Misschien, heel misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
De 4 cijfers op de kaart in de Wallet app zijn de laatste vier cijfers van je kaartnummer (ookwel PAN genoemd), een uniek nummer waar je fysieke kaart en je digitale kaarten op gebaseerd zijn.

Dit nummer staat op de achterkant van je ABN AMRO pas, als je een nieuwe fysieke pas hebt met het nieuwe design. Op de oude fysieke passen staat dit nummer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Doe eens een VPN downloaden en die naar Nederland verwijzen. Misschien, heel misschien helpt dat.
Nah denk het niet, twee tellen daarvoor lukte het op mijn eigen mobiel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1256084

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 1256084 op 03-11-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 09:25
Anoniem: 1256084 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Helaas uitgesteld naar de volgende release, eind oktober pas Apple Pay bij Rabobank.
Dat is dan over twee weken :/

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

[...]

Helaas uitgesteld naar de volgende release, eind oktober pas Apple Pay bij Rabobank.
Waar haal je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
[...]

Zou sowieso niet meer komen deze week aangezien de uitrol van deze week is geweest vandaag en meestal op dinsdag of woensdag plaats zal vinden. Dus ik snap het "gerucht" van eind deze week sowieso al niet. Rabobank voelt wel wat druk denk ik, de website is zojuist veranderd met de aankondiging van Apple Pay mega groot op de beginpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klopt het dat Apple Pay niet werkt op de watch zonder toegangscode? Irritant.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 14:48

Armada

-Wat wil je weten?-

MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

gewoon een van de slechtst gebouwde web containers.
Ik lees dit wel vaker, vooral uit de begintijd, maar wat bedoel je hier mee? De performance bij mij op mijn iPhone 11 is vergelijkbaar met de ING app die ik hier ook op heb staan...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 12-05 16:20
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:46:
Vraag ik me ook af

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 21:25
Ik weet het niet zeker maar lijkt mij logisch dat het niet werkt. Er is dan immers geen authenticatie gedaan. Die doormidden van FaceID of Touch ID wordt gedaan op de telefoon. Stel dat je je horloge verliest dan kan iedereen dus betalingen doen zonder een pincode. Niet wenselijk dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:46:
Ja, of wil je soms je watch verliezen en dan zien dat er in 1x 2500 euro afgeschreven wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vorkie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:57:
[...]

Ja, of wil je soms je watch verliezen en dan zien dat er in 1x 2500 euro afgeschreven wordt?
Point taken maar ik zou gewoon de keus willen hebben om zo dom te zijn ;)
Zal er mee leren leven. #fwp

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 15-10-2019 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:59:
[...]

Point taken maar ik zou gewoon de keus willen hebben om zo dom te zijn ;)
Zal er mee leren leven. #fwp
Nee. Gewoon nee. Geef mensen alsjeblieft die keuze niet.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:01:
[...]

Nee. Gewoon nee. Geef mensen alsjeblieft die keuze niet.
Ik snap je maar je kan ook je portemonnee verliezen.
Verder staat er op mijn pas geen bestedingslimiet van 2500. Een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Laatst online: 19-12-2024
Vorkie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:57:
[...]

Zo gauw je Watch af gaat moet je toch altijd toegangscode geven om überhaupt iets ermee te kunnen doen? Wat mij betreft zou het prima zonder toegangscode kunnen zo lang hij om je pols zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
RonG schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Zo gauw je Watch af gaat moet je toch altijd toegangscode geven om überhaupt iets ermee te kunnen doen? Wat mij betreft zou het prima zonder toegangscode kunnen zo lang hij om je pols zit.
Dat kan ook. Maar op het moment dat je hem omdeed heb je wel een code gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 16:11
[...]

Zolang de watch om je pols zit is het niet nodig om bij een Apple pay transactie opnieuw de code in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
[...]

Je Watch unlocked automatisch zodra je je foon unlocked, of als je de toegangscode 's ochtends na het opladen ingevoerd hebt als je 'm om doet (omdat je er anders óók niks mee kan).

Die code heb je voor transacties niet nodig. Als ie eenmaal unlocked is werkt het 'gewoon'. Geen codes, niks. Puur dat jij je Watch om je arm hebt is voldoende authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30
ShadowLord schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Dus ik snap dat ik hem niet kan toevoegen (en dat wil ik ook helemaal niet), maar het is wel een verklaring waarom anderen hetzelfde probleem hebben. Het is bij de ABN-AMRO dus blijkbaar zo geregeld dat Apple pay aan een fysieke kaart hangt*
Volledig correct. Er is een fysieke pas nodig, ook bij een gezamenlijke rekening. Navraag op Twitter leverde het volgende antwoord op :

Een pas is altijd persoonlijk, staat de gezamenlijke pas niet op jouw naam? Dan kan je de pas inderdaad niet toevoegen aan je Wallet. Oplossing: Vraag een extra pas aan op jouw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:13:
[...]

Die code heb je voor transacties niet nodig. Als ie eenmaal unlocked is werkt het 'gewoon'. Geen codes, niks. Puur dat jij je Watch om je arm hebt is voldoende authenticatie.
Om een betaling via de Apple Watch te starten moet je geloof ik nog wel 2x op de zijknop drukken om de Wallet/NFC functie actief te maken en (eventueel) van kaart te wisselen mocht je er meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Slaz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:29:
[...]

Om een betaling via de Apple Watch te starten moet je geloof ik nog wel 2x op de zijknop drukken om de Wallet/NFC functie actief te maken en (eventueel) van kaart te wisselen mocht je er meer gebruiken.
Ja, ok, uiteraard. 2x drukken om Pay te activeren. Maar je hebt geen telefoon nodig of toegangscodes om te laten zien dat jij het bent. Het feit dat je je horloge om hebt en die al eerder die dag unlocked hebt is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Armada schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

Ik lees dit wel vaker, vooral uit de begintijd, maar wat bedoel je hier mee? De performance bij mij op mijn iPhone 11 is vergelijkbaar met de ING app die ik hier ook op heb staan...
Het is geen native app wat ze hebben, maar een app welke een webpagina omsluit. Ze kunnen dus zoals ze afgelopen week hebben gedaan, zo goed als het hele uiterlijk van de app veranderen zonder een update via de App Store. Die techniek wordt voornamelijk toegepast als simpele snelle oplossing voor het hebben van een app, wanneer je geen fatsoenlijke developer (of team) hebt.

Zo heb ik m’n eerste app jaren geleden ook gemaakt. Het is meer een dirty fix dan een echte app hebben. Werken doet het wel maar je mist alle native functies van het OS en kan deze niet of moeilijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:45:
[...]

Het is geen native app wat ze hebben, maar een app welke een webpagina omsluit. Ze kunnen dus zoals ze afgelopen week hebben gedaan, zo goed als het hele uiterlijk van de app veranderen zonder een update via de App Store. Die techniek wordt voornamelijk toegepast als simpele snelle oplossing voor het hebben van een app, wanneer je geen fatsoenlijke developer (of team) hebt.

Zo heb ik m’n eerste app jaren geleden ook gemaakt. Het is meer een dirty fix dan een echte app hebben. Werken doet het wel maar je mist alle native functies van het OS en kan deze niet of moeilijk gebruiken.
Dus eigenlijk heb je bezwaar tegen de onderliggende techniek uit theoretisch perspectief? Want in dagelijks gebruik merk ik geen enkel verschil met de ING app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Armada schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Dus eigenlijk heb je bezwaar tegen de onderliggende techniek uit theoretisch perspectief? Want in dagelijks gebruik merk ik geen enkel verschil met de ING app.
Het maakt een integratie zoals Apple Pay veel lastiger, dus kan het alleen al daardoor veel langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
Armada schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Er zijn meerdere redenen waarom het hebben van een Webapp niet wenselijk is. De lastige implementatie van systeem functies als Apple Pay is er daar één van. Tevens zegt het ook wat over de development skills van de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ja, ok, uiteraard. 2x drukken om Pay te activeren. Maar je hebt geen telefoon nodig of toegangscodes om te laten zien dat jij het bent. Het feit dat je je horloge om hebt en die al eerder die dag unlocked hebt is voldoende.
Yes zo werkt het dus. Pas vandaag voor het eerst een code ingesteld op de watch omdat ik dat niet eerder nodig vond maar een enkele keer ontgrendelen en hij blijft ontgrendeld totdat je hem afdoet. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 20:02
Net voor het eerst betaalt met Apple Pay nu het bij de ABN beschikbaar is.
Het is wel heel erg easy, 2 keer klikken, face unlock en telefoon bij het betaal apparaat.
Helemaal happy 😊

Wel een korte vraag, volgende week zit ik 4 dagen in Brussel. Werkt het ook buiten Nederland?

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 12:35
R-utger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:49:
Het is wel heel erg easy, 2 keer klikken, face unlock en telefoon bij het betaal apparaat.
Helemaal happy 😊

Wel een korte vraag, volgende week zit ik 4 dagen in Brussel. Werkt het ook buiten Nederland?
Zolang contactdoos betalen en Maestro werken in de zaak waar je af wil rekenen dan moet dat gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
rclahsen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Zolang contactdoos betalen en Maestro werken in de zaak waar je af wil rekenen dan moet dat gewoon lukken.
België had eerder dan Nederland Apple Pay, ik weet alleen niet hoe dat met contactloos betalen zit, of dat wel al net zo algemeen is als bij ons in Nederland. Maar je kan er op zich wel van uit gaan dat de grotere winkels als wel Apple Pay ondersteunen, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:35:
[...]
Er zijn meerdere redenen waarom het hebben van een Webapp niet wenselijk is. De lastige implementatie van systeem functies als Apple Pay is er daar één van. Tevens zegt het ook wat over de development skills van de Rabobank.
Het klinkt als een principieel bezwaar, in plaats van dat het nu voor echte issues zorgt. En betekent dit dat als Rabobank dit dus wel geïmplementeerd krijgt, dat ze wel development skills hebben, want lastige implementatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik had vanochtend mijn iPad aanlaten staan op deze pagina. Nu kwam ik zojuist thuis en had ik 317 nieuwe berichten in dit topic hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
R-utger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:49:
Helemaal happy 😊

Ja. Wereldwijd waar NFC betaling mogelijk is. (Héél soms werkt het niet bij specifieke winkels, maar dat ligt aan hun configuratie)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Armada schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:26:
[...]

Het klinkt als een principieel bezwaar, in plaats van dat het nu voor echte issues zorgt. En betekent dit dat als Rabobank dit dus wel geïmplementeerd krijgt, dat ze wel development skills hebben, want lastige implementatie?
Nee, het gebruik van web containers kan zeer nadelige gevolgen hebben ten opzichte van bijvoorbeeld veiligheid. En laat dat nou belangrijk zijn voor een bank.

Het enige wat de Rabobank volgens mij als native heeft is het inlog scherm. Ik weet niet wat nodig is voor een Apple Pay integratie maar wie weet kunnen ze het vrij simpel doorlussen naar de web interface, of ze herbouwen delen om het te laten werken. Er is geen “dirty fix” wat het slim maakt. Want dat keurt Apple niet goed.

Het is echt niet goed te praten hoe de Rabobank app is gebouwd, zeer amateuristisch voor een sector waarbij dit soort dingen gewoon goed moet zijn. Maar goed, ik zal even stoppen met het off-topic gaan, voor meer inzicht in deze manier van bouwen maar even Google checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Yes zo werkt het dus. Pas vandaag voor het eerst een code ingesteld op de watch omdat ik dat niet eerder nodig vond maar een enkele keer ontgrendelen en hij blijft ontgrendeld totdat je hem afdoet. Prima!
Sterker nog, je kan in de settings kiezen dat ie moet unlocken zodra je je foon unlocked. Dan heb je ook geen code meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

Nee, het gebruik van web containers kan zeer nadelige gevolgen hebben ten opzichte van bijvoorbeeld veiligheid. En laat dat nou belangrijk zijn voor een bank.

Het enige wat de Rabobank volgens mij als native heeft is het inlog scherm. Ik weet niet wat nodig is voor een Apple Pay integratie maar wie weet kunnen ze het vrij simpel doorlussen naar de web interface, of ze herbouwen delen om het te laten werken. Er is geen “dirty fix” wat het slim maakt. Want dat keurt Apple niet goed.

Het is echt niet goed te praten hoe de Rabobank app is gebouwd, zeer amateuristisch voor een sector waarbij dit soort dingen gewoon goed moet zijn. Maar goed, ik zal even stoppen met het off-topic gaan, voor meer inzicht in deze manier van bouwen maar even Google checken.
Web app is vooral handig dat je maar 1x een app hoeft te maken die op alle platforms werkt. Je hoeft alleen het hoogst noodzakelijke te bouwen voor een bepaald platform. Lijkt me een prima strategie voor een app die in principe alleen maar data weergeeft. Het houdt ook de platform specifieke code overzichtelijk, waardoor daar minder fouten in gemaakt worden.
De enige reden voor platform specifieke apps is als je de hardware wil gebruiken. Op de iPhone is dat dus de camera, Face ID/touch ID en NFC. De eerste 2 zijn al ontwikkeld. Ze hoeven alleen nog het 3e te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Ik heb het ook even getest met ABN op me Watch. Dat is toch wel erg relax en snel! Ik had nauwelijks me Watch voor de pin terminal of hij was al betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galahad
Armada schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:26:
[...]

Het is geen principieel bezwaar. Een van de hoofdredenen van de trage uitrol van Apple Pay is wat ik vermoed het gebruik van een niet native app. Een perfect voorbeeld waarom je zeker als bank geen webapplicatie wilt gebruiken. Als de Rabo het voor elkaar krijgt om binnen de huidige omgeving Apple Pay te realiseren dan ben ik de eerste die zal zeggen dat de developers van de Rabo zeer vakbekwaam zijn. Tot dat moment heb ik daar echter mijn twijfels bij.
Z___Z schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:56:
[...]

Web app is vooral handig dat je maar 1x een app hoeft te maken die op alle platforms werkt. Je hoeft alleen het hoogst noodzakelijke te bouwen voor een bepaald platform. Lijkt me een prima strategie voor een app die in principe alleen maar data weergeeft. Het houdt ook de platform specifieke code overzichtelijk, waardoor daar minder fouten in gemaakt worden.
De enige reden voor platform specifieke apps is als je de hardware wil gebruiken. Op de iPhone is dat dus de camera, Face ID/touch ID en NFC. De eerste 2 zijn al ontwikkeld. Ze hoeven alleen nog het 3e te implementeren.
Het inlogscherm van de Rabo app draait in een aparte native shell. Alles ná het inloggen is een webapp. Touch ID en Face ID waren hierom vrij eenvoudig te realiseren. Aangezien Apple Pay niet in die shell zou moeten plaatsvinden maar juist in wat nu een webapp is kan nog wel eens de nodige uitdagingen opleveren. De Rabo zal in ieder geval een gedeelte van die webapp om moeten zetten naar een native container om Wallet Kit aan te kunnen spreken. Mijn inschatting is dat dit een stuk lastiger is dan dat de implementatie van Touch ID en Face ID destijds was.

[ Voor 24% gewijzigd door Galahad op 15-10-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Apple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Het is geen principieel bezwaar. Een van de hoofdredenen van de trage uitrol van Apple Pay is wat ik vermoed het gebruik van een niet native app. Een perfect voorbeeld waarom je zeker als bank geen webapplicatie wilt gebruiken. Als de Rabo het voor elkaar krijgt om binnen de huidige omgeving Apple Pay te realiseren dan ben ik de eerste die zal zeggen dat de developers van de Rabo zeer vakbekwaam zijn. Tot dat moment heb ik daar echter mijn twijfels bij.

[...]
Het inlogscherm van de Rabo app draait in een aparte native shell. Alles ná het inloggen is een webapp. Touch ID en Face ID waren hierom vrij eenvoudig te realiseren. Aangezien Apple Pay niet in die shell zou moeten plaatsvinden maar juist in wat nu een webapp is kan nog wel eens de nodige uitdagingen opleveren. De Rabo zal in ieder geval een gedeelte van die webapp om moeten zetten naar een native container om Wallet Kit aan te kunnen spreken. Mijn inschatting is dat dit een stuk lastiger is dan dat de implementatie van Touch ID en Face ID destijds was.
De onderste 4 buttons in de UI lijken native. Ze hoeven alleen maar een van die 4 te veranderen naar een verwijzing naar een pagina met add to wallet button. Ik denk niet dat het iOS gedeelte de bottleneck is voor Rabobank. Het zal eerder aan de backend kan liggen dat het er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

Maar goed, ik zal even stoppen met het off-topic gaan, voor meer inzicht in deze manier van bouwen maar even Google checken.
offtopic:
Als je ergens een goede verhandeling hierover hebt op een website, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

*snip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 16-10-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
Z___Z schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

De onderste 4 buttons in de UI lijken native. Ze hoeven alleen maar een van die 4 te veranderen naar een verwijzing naar een pagina met add to wallet button. Ik denk niet dat het iOS gedeelte de bottleneck is voor Rabobank. Het zal eerder aan de backend kan liggen dat het er nog niet is.
Native zijn en native lijken zijn twee verschillende dingen. Het feit dat Wallet ondersteuning langer uitblijft dan bij de andere banken het geval is geweest zegt denk ik genoeg.

Oké oké ik stop al met off-topic gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WhatsappHack schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:31:

@fsfikke Hm, dat is onhandig dan. Als je het pasnummer hebt kan je hem handmatig proberen toe te voegen natuurlijk. :) Wallet -> op + drukken -> "Voeg andere kaart toe" en dan handmatig de gegevens invullen. Verificatie via SMS/telefonisch doen ipv via app.
Maar wat geef ik dan op als kaartnummer? (Is nog een pas met oud design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
fsfikke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Maar wat geef ik dan op als kaartnummer? (Is nog een pas met oud design)
Open de ABN AMRO app, log in, ga naar Instellingen > Betaalpassen en Wearables > Beheer Wearables. Safari zal geopend worden en onder gegevens Betaalpas vind je alle informatie die je nodig hebt om handmatig Apple Pay in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 21:28

Arno

PF5A

Vandaag voor het eerst 'vanaf de pols' betaald. Kreeg wel hele leuke reacties bij de kassa van de Shell :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:06
Is er eigenlijk een overzicht van Nederlandse winkels waar  Pay werkt of juist niet? Dat laatste zou misschien nog wel handiger zijn zodat je niet van die awkward momenten krijgt aan de kassa wanneer je denkt, “dit tik ik even af met m’n horloge.”

Zo heb ik intussen al gemerkt dat het bij de lokale Appie niet werkt, maar bij de AH to go wel.

Edit: Ondertussen achtergekomen dat je in de Kaarten.app kunt zien welke winkels het ondersteunen. Bijna alles, maar blijkbaar doet AH er moeilijk over. Zijn er nog meer van die winkels die je dus maar beter kunt mijden? :P

[ Voor 42% gewijzigd door Froggle op 15-10-2019 22:51 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 12:31
Arno schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:24:
Vandaag voor het eerst 'vanaf de pols' betaald. Kreeg wel hele leuke reacties bij de kassa van de Shell :9
Dit is nog steeds bijzonder inderdaad maar ik doe het al sinds januari eerlijk gezegd met mijn pols :)

Jammer dat Apple gebruikers zolang heeft moeten wachten op te betalen met hun mobiel/watch.

[ Voor 12% gewijzigd door beezjeh op 15-10-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Open de ABN AMRO app, log in, ga naar Instellingen > Betaalpassen en Wearables > Beheer Wearables. Safari zal geopend worden en onder gegevens Betaalpas vind je alle informatie die je nodig hebt om handmatig Apple Pay in te stellen.
Ok thanks, dat werkt helaas ook niet. Hij linkt naar de website waar staat dat het niet mogelijk is wearables te managen omdat een personal account (de rekening is op Engels ingesteld), toegang tot internetbankieren nodig is en 18+. Aan alle drie de voorwaarden is volgens mij voldaan. Bij het rekeningsoverzicht staat het account gewoon als personal account en ik kan ook gewoon online inloggen.

Lijkt nog een bugje bij ABN te zijn helaas. Misschien is er iets anders aan haar rekening omdat ze hem via hun International Clients desk heeft afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
fsfikke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

Ok thanks, dat werkt helaas ook niet. Hij linkt naar de website waar staat dat het niet mogelijk is wearables te managen omdat een personal account (de rekening is op Engels ingesteld), toegang tot internetbankieren nodig is en 18+. Aan alle drie de voorwaarden is volgens mij voldaan. Bij het rekeningsoverzicht staat het account gewoon als personal account en ik kan ook gewoon online inloggen.

Lijkt nog een bugje bij ABN te zijn helaas. Misschien is er iets anders aan haar rekening omdat ze hem via hun International Clients desk heeft afgesloten...
Dat is inderdaad zuur dan.
Hopelijk krijg je het snel opgelost, want geloof me, eenmaal gewend aan betalen met Apple Pay, wil je nooit meer zo een plastic, fragiel onding in je handen om te betalen.
Froggle schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:43:
Is er eigenlijk een overzicht van Nederlandse winkels waar  Pay werkt of juist niet? Dat laatste zou misschien nog wel handiger zijn zodat je niet van die awkward momenten krijgt aan de kassa wanneer je denkt, “dit tik ik even af met m’n horloge.”

Zo heb ik intussen al gemerkt dat het bij de lokale Appie niet werkt, maar bij de AH to go wel.

Edit: Ondertussen achtergekomen dat je in de Kaarten.app kunt zien welke winkels het ondersteunen. Bijna alles, maar blijkbaar doet AH er moeilijk over. Zijn er nog meer van die winkels die je dus maar beter kunt mijden? :P
Vandaag met succes in een AH vestiging betaald met de pols. Ik heb gelet op reacties van de caissière en mensen achter me, maar het boeide ze heel weinig eerlijk gezegd. Ik moet de eerste nog tegenkomen die met een mond vol tanden mij aangaapt alsof ik uit de toekomst ben gevlucht.

[ Voor 35% gewijzigd door Tartarus op 15-10-2019 23:02 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste