Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn boefje is liev!
Kansloos joh, het gaat zelfs om een oude pas.Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:02:
[...]
Dat is de laatste cijfer van je rekening nummer en de drie cijfers van je pasnummer
Niet het pasnummer wat je nu in gebruik hebt.
Hopelijk verschijnt er nog een mogelijkheid om de kaarten een naam te geven of wat dan ook.
Ik verwacht binnen nu en een week.....Shiny Disco schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:10:
Je zou toch denken dat de Rabobank ook over de brug moet komen nu. Ik ben alleen bang dat het bij de Rabobank nog wel maanden kan gaan duren.
Van wat ik ergens las moesten ze het na aankondiging binnen 6 weken implementeren.
Dat zou impliceren dat ze nog een week hebben.
Nope, helaas niet. Vandaag is het exact 42 dagen geleden dat de aankondiging eruit ging.dimocash schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Ik verwacht binnen nu en een week.....
Van wat ik ergens las moesten ze het na aankondiging binnen 6 weken implementeren.
Dat zou impliceren dat ze nog een week hebben.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Ah ok, dan hebben ze nog 13 uur en 43 minuten.....QempZoR schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:15:
[...]
Nope, helaas niet. Vandaag is het exact 42 dagen geleden dat de aankondiging eruit ging.

"42" is voor de ingewijden natuurlijk hét magische nummerQempZoR schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:15:
[...]
Nope, helaas niet. Vandaag is het exact 42 dagen geleden dat de aankondiging eruit ging.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Haha, dat is waar. Het kan nogdimocash schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:16:
[...]
Ah ok, dan hebben ze nog 13 uur en 43 minuten.....
Hoop het oprecht voor iedereen bij de Rabo, Zelf een tijdje een ING rekening gehad, opgezegd bij de aankondiging van ABN AMRO.
Nu; na 6 weken kan ik dus weer AP gebruiken. Ik ben blij.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Kan niet. Enkel betaalrekeningen op dit moment.Wingie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:20:
Weet iemand ook hoe je je creditkaart (ABN ICS Kaart) kunt toevoegen hij staat wel in mijn abn amro app als creditcard bij rekening overzicht . En ook in de ICS app
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Creditcards kunnen nog niet.Wingie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:20:
Weet iemand ook hoe je je creditkaart (ABN ICS Kaart) kunt toevoegen hij staat wel in mijn abn amro app als creditcard bij rekening overzicht . En ook in de ICS app
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Voor nu inderdaad alleen maestro passen van de banken, ik heb wel ergens gelezen (kan bron niet meer zo snel vinden). Dat er wel gekeken wordt naar CreditCards. (maar zonder bron kan ik dat niet bewijzen)Wingie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:20:
"Het werkt alleen met debitcards, komt er ook ondersteuning voor creditcards?NoFearWizz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:23:
[...]
Voor nu inderdaad alleen maestro passen van de banken, ik heb wel ergens gelezen (kan bron niet meer zo snel vinden). Dat er wel gekeken wordt naar CreditCards. (maar zonder bron kan ik dat niet bewijzen)
Op dit moment bieden we aan de kassa de betaalpasvariant en online kun je dat ook gebruiken. Creditcards zit wel in de pijplijn, maar dat komt verderop in de tijd. Nu ga je vragen wanneer, maar dat is op dit moment nog niet bekend."
Roel Popping: https://www.iculture.nl/n...el-popping-ing-apple-pay/
Thx Rivanov, ik wist dat ik het ergens gelezen had.Rivanov schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
"Het werkt alleen met debitcards, komt er ook ondersteuning voor creditcards?
Op dit moment bieden we aan de kassa de betaalpasvariant en online kun je dat ook gebruiken. Creditcards zit wel in de pijplijn, maar dat komt verderop in de tijd. Nu ga je vragen wanneer, maar dat is op dit moment nog niet bekend."
Roel Popping: https://www.iculture.nl/n...el-popping-ing-apple-pay/
Zei hetzelfde tegen een vriend..karimmm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:33:
Vreemd, zie geen ABN AMRO in m'n wallet app, in de bankieren app nergens de mogelijkheid om de Card toe te voegen. Geen nieuwe updates momenteel.
Even de telefoon opnieuw opstarten en toen verschijn die bij hem wel
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Via de ABN app werkte het bij mij gewoon, probeert het zo eenskarimmm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:33:
Vreemd, zie geen ABN AMRO in m'n wallet app, in de bankieren app nergens de mogelijkheid om de Card toe te voegen. Geen nieuwe updates momenteel.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Hier niet op iPhone XFamous schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:35:
[...]
Zei hetzelfde tegen een vriend..
Even de telefoon opnieuw opstarten en toen verschijn die bij hem wel
Heb je al geprobeerd om via 4g ipv wifi of anders om te kijken. Kan zijn dat je hardnekkige caching hebt.
Bij ons gezamenlijke rekening zie ik 4 cijfers die niet overeen komen met het laatste cijfer van die rekeningnr + pasnr. Nu is het niet direct een probleem omdat de cijfers van mijn persoonlijke rekening overeen komen, waardoor ik dat direct herken en weet dat ik dan mijn persoonlijke rekening gebruik.
Ik dacht, misschien kon het ergens in de settings van de wallet of ABN app aanpassen maar dat is niet mogelijk. Hopelijk veranderen ze dit nog in de toekomst oid.
Voor nu is het prima.
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/apple-pay/index.html
Welicht om de belasting op de systemen te verdelen?Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:49:
Toch bijzonder dat deze pagina dan niet bijgewerkt is:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/apple-pay/index.html
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik denk dat de hele marketingcampagne nog op gang moet komen.Arno schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:52:
[...]
Welicht om de belasting op de systemen te verdelen?
Op de homgepage wordt er ook met geen woord over gerept.
Wellicht gaan ze voor een soort van soft launch, om idd drukte op de systemen te voorkomen.
Ook, werkt ook niet. Apart. Op iPhone XR ziet ie hem wel.NoFearWizz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:43:
[...]
Heb je al geprobeerd om via 4g ipv wifi of anders om te kijken. Kan zijn dat je hardnekkige caching hebt.
eens, en ook op twitter nog geen officieel bericht van abn zelf. zullen vast nog slapen ofzoSide-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:54:
[...]
Ik denk dat de hele marketingcampagne nog op gang moet komen.
Op de homgepage wordt er ook met geen woord over gerept.
Wellicht gaan ze voor een soort van soft launch, om idd drukte op de systemen te voorkomen.

klopt en ook bunq live in Oostenrijk met Apple Pay: https://together.bunq.com...ow-available-in-austria/6Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:57:
Lijkt dat de dinsdag toch wel een soort van officiële releasedag is voor Apple Pay. Ook ING Duitsland en BNP Paribas in Italië gaan vandaag live.
Ik heb eigenlijk hetzelfde "probleem" , gezien 2 passen exact hetzelfde zijn ( behalve de nummers ) , kan ik nergens markeren of aangeven welke pas mijn prive en welke pas de gezamelijke rekening betreft.zowel in de Abn app als in de instellingen van mijn iphone kan ik dat niet terugvinden.Recon24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:45:
Werkt perfect, gelijk na dit eerste bericht vanmorgen toegevoegd en werkend op mijn iPhone X en Apple Watch 3. Zoals ik hier boven al last, is het raar dat ze je pasnr gebruiken. Bij mijn persoonlijke rekening komt het overeen met wat er staat, laatste cijfer van je rekening + de 3 cijfers van je pasnr.
Bij ons gezamenlijke rekening zie ik 4 cijfers die niet overeen komen met het laatste cijfer van die rekeningnr + pasnr. Nu is het niet direct een probleem omdat de cijfers van mijn persoonlijke rekening overeen komen, waardoor ik dat direct herken en weet dat ik dan mijn persoonlijke rekening gebruik.
Ik dacht, misschien kon het ergens in de settings van de wallet of ABN app aanpassen maar dat is niet mogelijk. Hopelijk veranderen ze dit nog in de toekomst oid.
Voor nu is het prima.
Benieuwd wanneer dan de volgende releasedag is. De Rabo lijkt deze iig gemist te hebben.DaveFlash schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:58:
[...]
klopt en ook bunq live in Oostenrijk met Apple Pay: https://together.bunq.com...ow-available-in-austria/6
Het schijnt dat na volgende week maandag weer een dinsdag komtSide-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:01:
[...]
Benieuwd wanneer dan de volgende releasedag is. De Rabo lijkt deze iig gemist te hebben.
Bij ING kon je je fysieke bankpas een andere kleur of foto meegeven, hoop dat ze zoiets weer invoerenGertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Ik heb eigenlijk hetzelfde "probleem" , gezien 2 passen exact hetzelfde zijn ( behalve de nummers ) , kan ik nergens markeren of aangeven welke pas mijn prive en welke pas de gezamelijke rekening betreft.zowel in de Abn app als in de instellingen van mijn iphone kan ik dat niet terugvinden.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Bijna hetzelfde hier.Recon24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:45:
Werkt perfect, gelijk na dit eerste bericht vanmorgen toegevoegd en werkend op mijn iPhone X en Apple Watch 3. Zoals ik hier boven al last, is het raar dat ze je pasnr gebruiken. Bij mijn persoonlijke rekening komt het overeen met wat er staat, laatste cijfer van je rekening + de 3 cijfers van je pasnr.
Voor nu is het prima.
Eigen rekening eindigt op 2 en pasnummer is 738
In de wallet app: 2730 > Dat scheelt dus 7 passen
Gezamelijke rekening eindigt ook op 2 en pasnummer 164
in de wallet app: 2163 > Dat scheelt dus weer 1 pas
Beetje vreemd, maar het werkt...
XBL: MRE Inc
Kloppen je nummers wel van beide passen in je wallet? Als er minstens 1 klopt dan heb je voor nu een herkenbare pas, waarvan je weet dat die bv je persoonlijke is waardoor je automatisch weet dat de andere van je gezamenlijke is.GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Ik heb eigenlijk hetzelfde "probleem" , gezien 2 passen exact hetzelfde zijn ( behalve de nummers ) , kan ik nergens markeren of aangeven welke pas mijn prive en welke pas de gezamelijke rekening betreft.zowel in de Abn app als in de instellingen van mijn iphone kan ik dat niet terugvinden.
Ben wel benieuwd wat hier het idee achter is allemaal.
Sterker nog na volgende week woensdag ook.GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Het schijnt dat na volgende week maandag weer een dinsdag komt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hahaha, ja dat is een zekerheidje, maar het is wel de vraag of iedere dinsdag een releasedag is voor Apple Pay, of dat dat bijvoorbeeld maar 1 dinsdag in de maand isGertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Het schijnt dat na volgende week maandag weer een dinsdag komt
ben alleen bang dat dit niet zal gaan, want apple beidt een bank die mogelijkheid nog niet. alleen kun je als bank verschillende typen passen uitgeven, bijv. debit, credit, prepaid, visa en mastercard, dan kun je wel meerdere ontwerpen hebben, bijv. hoe revolut of n26 dit doen bij verschillenden betaalpakketten. maar op user level, staat apple momenteel geen eigen afbeeldingen toe. als je dit wil kun je het vragen aan appleMel33 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Bij ING kon je je fysieke bankpas een andere kleur of foto meegeven, hoop dat ze zoiets weer invoeren
[ Voor 8% gewijzigd door DaveFlash op 15-10-2019 11:08 ]
2730 zal je allereerste pas zijn geweest,MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:
[...]
Bijna hetzelfde hier.
en de andere zal 163 je aller eerste pas zijn geweest.
Mijn pasnummer van ApplePay is hoger als mijn huidige passnummer, dus ik ben blijkbaar al een keer klokje rond of zo
Nope... eigenlijk is tussen allebei de fysieke passen en de virtuele geen link te leggen qua cijfers. Kan alleen de match maken vanuit de Abn app en de passen in de wallet. Nogmaals, geen ramp, ik weet welke ik als default moet zetten. Maar gezien ik eigenlijk 3 fysieke passen heb, wordt het er niet makkelijker op :-)Recon24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:
[...]
Kloppen je nummers wel van beide passen in je wallet? Als er minstens 1 klopt dan heb je voor nu een herkenbare pas, waarvan je weet dat die bv je persoonlijke is waardoor je automatisch weet dat de andere van je gezamenlijke is.
Ben wel benieuwd wat hier het idee achter is allemaal.
Met andere woorden het klopt bij jou bij allebei "bijna", alleen het laatste cijfer is bij beide passen niet goed. Waarbij ik dus 1 pas (persoonlijke) overeen komt met wat er op mijn fysieke pas staat, maar mijn gezamenlijke een nummer heeft die ik zelfs helemaal nergens kan terug vinden.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:
[...]
Bijna hetzelfde hier.
Toch straks even van het gezamenlijke rekening hier op kantoor in het cafe iets kopen, om te checken of dat van die goed gaat.
Je maakt een virtuele (nieuwe) kaart aan. Je betaalt ook niet met je bankpas die je al hebt.sheepdog schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:54:
Jaaaa, eindelijk!! Wel verwarrend dat afwijkende kaartnummer, maar ik begrijp dat dit normaal is.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Precies, maar gevolg is dus ook dat het dan wel verwarrend kan werken.... het was makkelijker geweest als je bijvoorbeeld op de kaart " Gezamelijke rekening" had kunnen zetten.paQ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Je maakt een virtuele (nieuwe) kaart aan. Je betaalt ook niet met je bankpas die je al hebt.
Maar blijkbaar kan het inderdaad niet : https://discussions.apple.com/thread/8208759
dat is zeker waar, als ze hetzelfde nummer zouden hebben geeft dat inderdaad problemen met indentificatie e.d.Reneger schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:09:
ABN deed dat ook al voor de Wallet op Android. Is ook, gok ik, ivm fraudesystemen dat er voor een virtuele betaalpas een nieuwe pas in de systemen aangemaakt wordt. Anders zou het mogelijk zijn om parallel 2 betalingen te doen met dezelfde pasidentificatie.
Ik keek net even in de ABN Amro App zelf, daar zie je dus alle passen staan.Recon24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Met andere woorden het klopt bij jou bij allebei "bijna", alleen het laatste cijfer is bij beide passen niet goed. Waarbij ik dus 1 pas (persoonlijke) overeen komt met wat er op mijn fysieke pas staat, maar mijn gezamenlijke een nummer heeft die ik zelfs helemaal nergens kan terug vinden.
Toch straks even van het gezamenlijke rekening hier op kantoor in het cafe iets kopen, om te checken of dat van die goed gaat.
Mijn pas van de gezamelijke rekening
MRE-Inc CJ
Pasnummer 164
Pas van mijn vriendin:
Vriendinsnaam
Pasnummer 163
Dus ze hebben het laagste pasnummer toegevoegd.
Verder ben ik al vanaf mijn eerste rekening bij de ABN, nog in de tijd dat je het gewoon ABN was en je papieren afschriften kreeg die je in een bruin mapje moest stoppen. Waarschijnlijk toen niet zelf een pas, want dat is ongeveer 39 jaar geleden
Verder allemaal niet zo spannend die nummers, als het maar werkt.
Kun je je bijna niet meer voorstellen he.... op een gegeven moment wekelijks papieren afschriften met de post. Wat dat betreft is ook dat de laatste paar jaren zo ontzettend veel veranderd. Apple Pay voelt dan wel als echt een hele welkome mooie technische toevoeging.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Ik keek net even in de ABN Amro App zelf, daar zie je dus alle passen staan.
MRE-Inc CJ
Pasnummer 164
Pas van mijn vriendin:
Vriendinsnaam
Pasnummer 163
Verder ben ik al vanaf mijn eerste rekening bij de ABN, nog in de tijd dat je het gewoon ABN was en je papieren afschriften kreeg die je in een bruin mapje moest stoppen. Waarschijnlijk toen niet zelf een pas, want dat is ongeveer 39 jaar geleden![]()
Ja ik kan dat doen, maar het zal vast wel op een andere manier opgelost worden, het zal makkelijk kunnen met een kleur, het is ook vast wel een logies gevolg om straks een duidelijk onderscheid te kunnen zien met 2 bijna identieke passen.DaveFlash schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:05:
[...]
ben alleen bang dat dit niet zal gaan, want apple beidt een bank die mogelijkheid nog niet. alleen kun je als bank verschillende typen passen uitgeven, bijv. debit, credit, prepaid, visa en mastercard, dan kun je wel meerdere ontwerpen hebben, bijv. hoe revolut of n26 dit doen bij verschillenden betaalpakketten. maar op user level, staat apple momenteel geen eigen afbeeldingen toe. als je dit wil kun je het vragen aan apple
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
nou mocht je jailbreaken, dan kun je natuurlijk altijd zelf de afbeelding veranderen onder filesys > var > mobile > library > passes > cardsMel33 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:14:
[...]
Ja ik kan dat doen, maar het zal vast wel op een andere manier opgelost worden, het zal makkelijk kunnen met een kleur, het is ook vast wel een logies gevolg om straks een duidelijk onderscheid te kunnen zien met 2 bijna identieke passen.
Rabobank heeft het werkend in andere landen, dus ik zie niet zoveel problemen. Want waarom zouden we niet nog een weekje of 2 weekjes zonder Apple Pay kunnen? We hebben jaren zonder gedaan namelijk..DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:37:
[...]
Met alle respect voor de Rabo maar "dat is niet mijn probleem" ... dat wisten ze vantevoren natuurlijk óók wel.
Ik heb zelf in het begin ook voor de keus gestaan om over te stappen naar ING, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik wacht gewoon af en ga niet voor een klein ding zoals Apple Pay overstappen naar een andere bank. (Al zei ik enkele weken geleden wat anders haha..)
Zucht...
Wat een tijd was dat zeg haha. Ik zit ook vanaf mijn eerste rekening bij de ABN namelijk (35 jaar geleden nu misschien iets minder). Misschien is dat de reden dat mijn persoonlijke pas overeen komt? Gezamenlijke pas heb ik nu een aantal jaar namelijk en die cijfers komen niet overeen.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Ik keek net even in de ABN Amro App zelf, daar zie je dus alle passen staan.
MRE-Inc CJ
Pasnummer 164
Pas van mijn vriendin:
Vriendinsnaam
Pasnummer 163
Verder ben ik al vanaf mijn eerste rekening bij de ABN, nog in de tijd dat je het gewoon ABN was en je papieren afschriften kreeg die je in een bruin mapje moest stoppen. Waarschijnlijk toen niet zelf een pas, want dat is ongeveer 39 jaar geleden![]()
Vanavond even mijn vriendin Apple Pay laten toevoegen op haar tel en dan kijken wat zij krijgt bij haar persoonlijke en ons gezamenlijke rekening.
Maar idd, als het maar werkt, gelukkig is 1 pas gelijk aan mijn fysieke qua nummers dus dat maakt het kiezen al makkelijk tijdens betalingen.
(betreft 't toevoegen van ABN in wallet)
Nu Rabobank nogGertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:57:
@MelvinW , bedankt voor all je updates die je hebt gegeven omtrent de Go-Live van Apple Pay bij Abn Amro :-)
Blijf je ons over de Rabo app ook van updates voorzien?

Als er wat te melden valt, zeker weten. Maar kan nog wel eens lang gaan durenApple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Blijf je ons over de Rabo app ook van updates voorzien
bedankt tweakers voor de headsup
http://mrfloris.com
Hopelijk duurt jouw "lang" korter dan Rabobank's "binnenkort"MelvinW schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:20:
[...]
Als er wat te melden valt, zeker weten. Maar kan nog wel eens lang gaan duren
https://www.apple.com/nl/apple-pay/
Rabo wordt nog niet genoemd, Mastercard en Visa echter wel. Zou het dan toch binnenkort?
Jeremy Clarkson
Er zijn banken in dat rijtje die MasterCard uitgeven, N26, bunq, Revolut o.a. Daarnaast geeft Revolut ook Visa-kaarten uit. Meer dan dat betekent het niet.rickmanders schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:22:
Apple pay pagina is ook geüpdated:
https://www.apple.com/nl/apple-pay/
Rabo wordt nog niet genoemd, Mastercard en Visa echter wel. Zou het dan toch binnenkort?
ICS/VISA mag eerst wel eens een goede app gaan maken. Zo vaak dat je niet eens kan inloggen etc etc. De reviews in de Apple app store zijn echt dramatisch.Arno schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:28:
Oh Visa zou ook wel handig zijn. Nog geen aankondiging gezien van ICS overigens?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat klinkt wel hoopvol. Al is 'bijna' net zoals 'binnenkort', een lastig en breed interpreteerbaar begrip.MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:39:
Hmm de webcare van de Rabobank begint wel meer dan alleen “soon” te geven: https://twitter.com/rabobank/status/1184051464672546816?s=21.
Als dit klopt, dan zal het hier over gaanAnoniem: 1256084 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Dit is nog steeds de planning, enkele dagen van tevoren zal er een e-mail aankondiging uit gaan.
Volgende week dus!
"Wij van de Rabobank zijn er trots op om jullie te melden dat Apple Pay live gaat op de dag dat Pasen en Pinksteren samenvallen".Side-Kick schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Dat klinkt wel hoopvol. Al is 'bijna' net zoals 'binnenkort', een lastig en breed interpreteerbaar begrip.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:56:
[...]
"Wij van de Rabobank zijn er trots op om jullie te melden dat Apple Pay live gaat op de dag dat Pasen en Pinksteren samenvallen".
Haha ja, bruin mapje met afschriften met groene letters ABN. Zelfs nog mijn eerste spelconsole via ABN gekregen. Kon je pong enzo op spelen.Recon24 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:32:
[...]
Wat een tijd was dat zeg haha. Ik zit ook vanaf mijn eerste rekening bij de ABN namelijk (35 jaar geleden nu misschien iets minder). Misschien is dat de reden dat mijn persoonlijke pas overeen komt? Gezamenlijke pas heb ik nu een aantal jaar namelijk en die cijfers komen niet overeen.
Vanavond even mijn vriendin Apple Pay laten toevoegen op haar tel en dan kijken wat zij krijgt bij haar persoonlijke en ons gezamenlijke rekening.
Maar idd, als het maar werkt, gelukkig is 1 pas gelijk aan mijn fysieke qua nummers dus dat maakt het kiezen al makkelijk tijdens betalingen.
Net overigens getest bij de Jumbo. Ging prima ondanks dat de nummers op de kaart in Wallet niet overeen komen met de echte fysieke pas.
Wat overigens geheel logisch is, in feite krijg je een extra ( virtuele ) bankpas er bij, met dus een ander kaartnummer.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:57:
[...]
Net overigens getest bij de Jumbo. Ging prima ondanks dat de nummers op de kaart in Wallet niet overeen komen met de echte fysieke pas.
Zo, dan heb je echt wel heel weinig te doen om op deze manier in de pen te klimmen.. Wat een stuk ongeduld...MartijnRGS schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:39:
Hmm de webcare van de Rabobank begint wel meer dan alleen “soon” te geven: https://twitter.com/rabobank/status/1184051464672546816?s=21.
De ING heeft dit toch beter geregeld. Hier staan de laatste vier cijfers van mijn betaalrekening op de pas in Wallet. Op deze manier kan je makkelijker je bankpassen onderscheiden.GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:59:
[...]
Wat overigens geheel logisch is, in feite krijg je een extra ( virtuele ) bankpas er bij, met dus een ander kaartnummer.
Ja, ik heb nu twee passen met random nummers die er hetzelfde uitzien in die app. Zou handig zijn als je zelf een label aan een pas kan geven, maar dat ligt meer aan Apple dan ABN imo...VirinR schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
De ING heeft dit toch beter geregeld. Hier staan de laatste vier cijfers van mijn betaalrekening op de pas in Wallet. Op deze manier kan je makkelijker je bankpassen onderscheiden.
Nee, hij heeft gelijk. Als je als bank (net zoals ABN deed) in vaagheden blijft hullen en blijft roepen...'bijna' of 'soon' krijg je de discussie over wanneer dat dan is. De ene vind een paar dagen en blijkbaar vond ABN dat 'bijna' zes weken is. Persoonlijk vind ik dat niet echt snel maar goed. Dan had ik liever gehad dat ze geen goede sier hadden proberen te maken met deze vooraankondiging maar gewoon BOEM onverwacht live had gegooid.renegrunn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Zo, dan heb je echt wel heel weinig te doen om op deze manier in de pen te klimmen.. Wat een stuk ongeduld...
[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 15-10-2019 13:07 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
stuk ongeduld? ik ben het volledig eens met deze twitteraar. We zitten hier op een tweakers forum he. We willen nieuwe techniek allemaal zo snel mogelijk.renegrunn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Zo, dan heb je echt wel heel weinig te doen om op deze manier in de pen te klimmen.. Wat een stuk ongeduld...
Ja, die staat er bij mij gewoon tussen. Eerste poging om die toe te voegen mislukte vreemd genoeg, maar bij de tweede keer ging het gewoon goed.CME86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
Iemand gelukt een gezamenlijke rekening toe te voegen van abn. Krijg alleen mijn privé pas.
Als je een pas in de nieuwe stijl hebt (zelfde uiterlijk als die in de wallet staat) dan staat dit nummer gewoon achter op de kaart, links onderin. Erboven staat letterlijk 'kaart nr.'.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:57:
De opbouw van dit kaartnummer is ook simpel te herleiden: 4 cijfers bankcode, rekeningnummer in 12 cijfers (aangevuld met 0 aan de voorkant) en dan 3 cijfers pasnummer van je eerste pas.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Hier ook alleen de privé passen. Helaas geen e/o rekeningCME86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
Iemand gelukt een gezamenlijke rekening toe te voegen van abn. Krijg alleen mijn privé pas.
Ja staan er ook beide inCME86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
https://twitter.com/rabobank/status/1184060652412911621?s=21
Bij mij geeft hij ook de optie niet om deze toe te voegen. Maar de gezamenlijke pas is niet de pas waarmee ik de app heb geregistreerd. En die pas is officieel uitgegeven aan mijn vrouw, niet aan mij. Ik vermoed dat alleen zij hem dus aan haar Wallet kan toevoegen.CME86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Alleen privé rekeningen. Misschien in de toekomst zakelijk.THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:
Mijn collega lukt het niet, klopt het dat zakelijke passen niet kunnen?
Als ik het goed begrijp hebben jullie dus een gezamenlijke rekening, maar met maar 1 pas?ShadowLord schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:14:
[...]
Bij mij geeft hij ook de optie niet om deze toe te voegen. Maar de gezamenlijke pas is niet de pas waarmee ik de app heb geregistreerd. En die pas is officieel uitgegeven aan mijn vrouw, niet aan mij. Ik vermoed dat alleen zij hem dus aan haar Wallet kan toevoegen.
Laten we het hopenApple_Minded schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:13:
De berichtgeving van de Rabobank wordt wel steeds concreter. Ik mag tenminste aannemen dat ze niet dit soort gewaagde antwoorden geven als er ook niet snel iets te melden valt.
https://twitter.com/rabobank/status/1184060652412911621?s=21
Toch is het gek dat geen enkele bank zegt of kan zeggen: 'vanaf volgende week dinsdag beschikbaar' oid. Het is altijd: 'Het is nu beschikbaar'. Waar zou dat toch door komen vraag je je af...
©2004
Zou het?
https://twitter.com/Rabobank/status/1184065391041175554
Hier heb ik zojuist mijn ABN Amro prive rekening en mijn gezamelijke prive rekening in Apple Wallet kunnen zetten. Ik ben overigens de hoofd account houder als je het zo kan zeggen. Ik mag echter aannemen dat mijn vrouw de pas ook kan toevoegen in Apple Wallet (wellicht met eerst toestemming van mijn kant?).ShadowLord schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:14:
[...]
Bij mij geeft hij ook de optie niet om deze toe te voegen. Maar de gezamenlijke pas is niet de pas waarmee ik de app heb geregistreerd. En die pas is officieel uitgegeven aan mijn vrouw, niet aan mij. Ik vermoed dat alleen zij hem dus aan haar Wallet kan toevoegen.
Ik heb het zelf liever goed geregeld, dan snel en half geregeld. Maarja, ik zal wel oud worden.Darkvisje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:05:
[...]
stuk ongeduld? ik ben het volledig eens met deze twitteraar. We zitten hier op een tweakers forum he. We willen nieuwe techniek allemaal zo snel mogelijk.
Punt is dat Apple het vrij moet geven. Denk dat AAB alles al klaar had staan, achter een remote toggle, maar zat te wachten op de GO van Apple.Gunner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:05:
[...]
Nee, hij heeft gelijk. Als je als bank (net zoals ABN deed) in vaagheden blijft hullen en blijft roepen...'bijna' of 'soon' krijg je de discussie over wanneer dat dan is. De ene vind een paar dagen en blijkbaar vond ABN dat 'bijna' zes weken is. Persoonlijk vind ik dat niet echt snel maar goed. Dan had ik liever gehad dat ze geen goede sier hadden proberen te maken met deze vooraankondiging maar gewoon BOEM onverwacht live had gegooid.
Dit lukt bij ING in elk geval wel.funrider schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:20:
[...]
Hier heb ik zojuist mijn ABN Amro prive rekening en mijn gezamelijke prive rekening in Apple Wallet kunnen zetten. Ik ben overigens de hoofd account houder als je het zo kan zeggen. Ik mag echter aannemen dat mijn vrouw de pas ook kan toevoegen in Apple Wallet (wellicht met eerst toestemming van mijn kant?).
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Versie 7.1.0 is gisteren uitgekomen en bevatte enkel het nieuwe inlogscherm.WouterG schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:27:
Even meespeculeren:
Ik verwacht nog niet dat de rabobank app ingediend is bij apple. De huidige app heeft versienummer 7.0.3, deze versie heeft een xml file op we website van de Rabo:
https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.0.3-status.xml
Ik neem voor het gemak even aan dat de nieuwe versie een van de volgende gaat zijn:
https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.0.4-status.xml
https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.1.0-status.xml
https://bankieren.raboban...ios/13.3/8.0.0-status.xml
En die werken nog niet. Ik neem aan dat ze deze file eerst online zetten voordat ze de app indienen bij Apple.
De XML van 7.1.1 staat echter wel al online
https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.1.1-status.xml
Misschien een kleine update met wallet ondersteuning later deze week?
Edit: 7.1.2 staat ook al online https://bankieren.raboban...ios/13.3/7.1.2-status.xml
[ Voor 5% gewijzigd door Galahad op 15-10-2019 13:33 ]