Glasvezel in Gouda

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:13

vr6-only

Blub Blub

Nogmaals, dit gaat niet werken. Er zal eerst een BOP geplaatst moeten worden en tevens kan de kabel nu niet getest worden (crosscheck).

Tenslotte is het gebruik van bestaande mantelbuizen in principe niet toegestaan, omdat ook de ligging onbekend is (revisie).

Anyway, iets voor het projectteam om er wat aan te doen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 08:30
Het is technisch gezien geen bestaande mantelbuis, maar een nieuwe mantelbuis die we specifiek voor deze kabel hebben aangelegd.

En de voorman van de graafploeg zag er geen probleem in. De vraag is of een BOP überhaupt gaat werken als ik de video zo zie; Ik heb vanaf mijn voorgeven nog een dikke meter aan bordes/plantenbak die onderdeel zijn van de fundering. Dus door die fundering naar een apparaat boren gaat een uitdaging worden. Maar idd we gaan wel zien hoe ze gaan aansluiten. Zie momenteel nog nergens ook maar enige apparaten geplaatst worden. Hier en daar sprieten uit de stoep en hier en daar sprieten bij de gevel.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:
Nogmaals, dit gaat niet werken. Er zal eerst een BOP geplaatst moeten worden en tevens kan de kabel nu niet getest worden (crosscheck).

Tenslotte is het gebruik van bestaande mantelbuizen in principe niet toegestaan, omdat ook de ligging onbekend is (revisie).

Bij mij is de kabel ook gewoon door de bestaande mantel waar de KPN dsl kabel zit getrokken.
Zie geen reden waarom dit een groot probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

IThom schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Bij mij is de kabel ook gewoon door de bestaande mantel waar de KPN dsl kabel zit getrokken.
Zie geen reden waarom dit een groot probleem zou zijn.
Verschil is denk dat je het nu hebt over de invoerbuis bij de gevel richting de meterkast. Dat is anders dan vanaf de openbare grond een mantelbuis gebruiken richting de woning.

En het issue heb ik reeds hierboven gegeven. Nogmaals, de aannemer zal wel aankloppen dat dit niet hoort, met als gevolg dat je eerste afspraak wellicht dus niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:

De BOP wordt alleen toegepast in project Gouda Plaswijck. Hoe weet jij zo zeker dat deze woning daar deel van uitmaakt?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Verschil is denk dat je het nu hebt over de invoerbuis bij de gevel richting de meterkast. Dat is anders dan vanaf de openbare grond een mantelbuis gebruiken richting de woning.

En het issue heb ik reeds hierboven gegeven. Nogmaals, de aannemer zal wel aankloppen dat dit niet hoort, met als gevolg dat je eerste afspraak wellicht dus niet doorgaat.
Ik begrijp wat je bedoeld: een mantel tussen de weg/stoep en de gevel. Uiteindelijk maakt dat toch nog steeds weinig verschil? Grond direct naast de gevel kan toch net zo goed verzakken als de grond waar nu dan een mantel zou liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Alleen een verzakking of een verzakking met breuk in omliggende mantel verschilt wel. Druk op zo'n mantel kan zich langzaam opbouw met een plotselinge grotere verzakking en break tot gevolg. Ook zijn er mogelijke scherpe randen. De toekomst zal het uitwijzen.

Wel fijn dat KPN in Gouda lekker bezig is. Ook begint er steeds meer aanbod te komen op GPON Glasvezel. Waar het eerst alleen de KPN-providers (KPN, Solcon en Xs4all) mogelijk waren zijn nu ook Online en Freedom aan te vragen. Tweak heeft toegezegd binnenkort te gaan leveren, hopelijk volgen T-Mobile, Youfone en Budget snel.

Ik had een voorkeur voor het Rekam netwerk vanwege de lagere prijzen bij de kleinere providers die daarop leveren. TriNed is echter gestopt met het opleveren van nieuwe aansluitingen in Gouda vanwege te veel problemen met het netwerk. Misschien is KPN dan toch de betere optie. Stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:55
Heineken schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:34:
(...) hopelijk volgen T-Mobile, Youfone en Budget snel.
Als je met bijvoorbeeld 2801JM 69 op T-Mobile kijkt kan je 1000Mbit voor €40 per maand krijgen dus in ieder geval in delen van Gouda is T-Mobile zeker een optie.
Ik had een voorkeur voor het Rekam netwerk vanwege de lagere prijzen bij de kleinere providers die daarop leveren. TriNed is echter gestopt met het opleveren van nieuwe aansluitingen in Gouda vanwege te veel problemen met het netwerk. Misschien is KPN dan toch de betere optie. Stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet
Er is nog niet veel naar buiten gekomen over wat Delta met Rekam gaat doen na de overname. Ik hoop dat er voor de zomervakantie meer bekend wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 18:46
Vandaag brief ontvangen van KPN Netwerk dat ze mijn toestemming nodig hebben om te mogen graven voor glasvezel. Postcode is 2807. Wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
chengbondkwok schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:58:
Vandaag brief ontvangen van KPN Netwerk dat ze mijn toestemming nodig hebben om te mogen graven voor glasvezel. Postcode is 2807. Wel nice :)
Ik keek er al een jaar of 10 naar uit dus laat maar komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:28

Mip

Ook hier briefje binnen.. schep de straat maar voor de 3e keer open in navolging van DeltaFiber en Rekam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Vandaag op de Rietzoom kabels ingegraven tot aan de voordeur, geen idee wanneer e.e.a. aangesloten wordt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

surfing john schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:12:
Vandaag op de Rietzoom kabels ingegraven tot aan de voordeur, geen idee wanneer e.e.a. aangesloten wordt in de meterkast.
Dat kan zo maar een maand of langer duren voor het binnen wordt afgemonteerd. Als het afgemonteerd is moet het licht er ook nog opgezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Meestal duurt het ruim twee maanden voor de kabel naar binnen gaat en wordt afgemonteerd. Bij dat afmonteren kan er ook meteen signaal op worden gezet als je provider de order op tijd inschiet bij KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand al glasvezel van t-mobile werkend in Gouda? Mijn schoonmoeder zit nu zonder internet omdat het kabeltje van t-mobile niet past op het glasvezelpunt (van kpnnetwerk).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
KabouterSuper schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:35:
Iemand al glasvezel van t-mobile werkend in Gouda? Mijn schoonmoeder zit nu zonder internet omdat het kabeltje van t-mobile niet past op het glasvezelpunt (van kpnnetwerk).
Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.
Ik zal zo even wat foto's maken. Probleem is dat het glasvezelkastje eindigt in een male en dat het verloopkastje van de modem (huawei) begint met een male aansluiting. KPNnetwerk zegt dat het verloopkastje fout is. Ben benieuwd wat voor spullen je buren hebben (als het goed is, hebben je buren al een t-mobile pakket gehad met modem, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
KabouterSuper schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Ik zal zo even wat foto's maken. Probleem is dat het glasvezelkastje eindigt in een male en dat het verloopkastje van de modem (huawei) begint met een male aansluiting. KPNnetwerk zegt dat het verloopkastje fout is. Ben benieuwd wat voor spullen je buren hebben (als het goed is, hebben je buren al een t-mobile pakket gehad met modem, etc).
Weet je dat zeker? Beiden zouden female moeten zijn en gewoon een male naar male kabel tussenin moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Mijn ouders kregen een brief dat T-mobile binnen alles wilt aansluiten, maar zijn op vakantie dus moet nog even wachten.

Ze hebben nu Caiway, en dat bevalt prima, zeker omdat je gewoon een kaartje in de TV kan duwen en klaar, hoe zit dat bij glasvezel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Weet je dat zeker? Beiden zouden female moeten zijn en gewoon een male naar male kabel tussenin moeten hebben.
Aargh, dank je voor het kwartje. Er was er eentje male en eentje female. Kortom, zolang je verloopkabeltjes gebruikt, kom je er niet uit (kpnnetwerk is hier twee uur mee bezig geweest). De oplossing is briljant simpel: verbind het zonder verloopkabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 20:01
Merkt iemand nog voortgang? Postcode 2803BJ. De kabel ligt al een tijdje in de voortuin maar niets vanuit KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Op de Heesterlaan zelf zijn ze vandaag druk bezig geweest met het naar binnen brengen van de glasvezel. Op de hoek bij het winkelcentrum stond vandaag ook een auto bij de kast, overigens net als vorige week, en zijn ze bezig om signaal op iedere naar binnen gebrachte aansluiting te zetten, dus ja er is vooruitgang maar het gaat traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 15:32
Zonet en mail gekregen over ons aanstaande huis in Goverwelle (2807).
Goed nieuws: uw buurt krijgt glasvezel! Onlangs hebben we uw toestemming in goede orde ontvangen. We sluiten uw woning kosteloos aan en binnenkort beginnen de voorbereidingen.
Dus hopelijk einde van het jaar Glas via KPN netwerk?! Ik meende te herinneren dat het dan nog een maand of drie duurt totdat de verbinding er daadwerkelijk ligt? At least, dat was bij ons zo in de binnenstad. En aangezien ik zo verwend ben qua internetsnelheid hoop ik snel onze downgrade naar ADSL op ons nieuwe adres weer om te kunnen zetten naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 13:08
Wij gaan in november verhuizen naar Westergouwe. Wij hebben op ons huidige adres 1Gbps T-Mobile inclusief 2 mobiele abonnementen waardoor Internet only abonnement maar 25 euro per maand is.

Zo goedkoop gaat het niet worden in Westergouwe helaas. Ik vroeg me af of Rekam aanbieders het waard zijn ten opzichte van KPN. Waarschijnlijk nemen we weer internet only, misschien toch TV erbij.

We zitten na verhuizing beide nog ruim een jaar aan T-Mobile mobiel abonnement vast, dus klantvoordeel is in eerste instantie niet een optie.

Iemand met Rekam / KPN in Westergouwe die ons verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk even goed wat daar precies beschikbaar is, de zuidkant van Westergouwe (eerste deel wat werd gebouwd) valt onder een aparte tak van glasvezel van KPN, waar Rekam niet beschikbaar is, weet niet hoe het nieuwe deel verdeeld is qua glasvezel aanleg (zoals Bloemendaal, waar op bepaald moment zelfs 3 vezels zouden komen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 13:08
SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:28:
Kijk even goed wat daar precies beschikbaar is, de zuidkant van Westergouwe (eerste deel wat werd gebouwd) valt onder een aparte tak van glasvezel van KPN, waar Rekam niet beschikbaar is, weet niet hoe het nieuwe deel verdeeld is qua glasvezel aanleg (zoals Bloemendaal, waar op bepaald moment zelfs 3 vezels zouden komen).
Ik had al postcode check gedaan. Rekam is beschikbaar waar wij gaan wonen. Nijg nu toch wat meer naar KPN. Is wat duurder, maar zoals iemand hier ook al zei, stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Ik had al postcode check gedaan. Rekam is beschikbaar waar wij gaan wonen. Nijg nu toch wat meer naar KPN. Is wat duurder, maar zoals iemand hier ook al zei, stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet
Aah ik vergeet natuurlijk Rekam met z'n eigne netwerk, het is Caiway als 3rde (of veelal 2de) met name in het noorden van Gouda. Rekam loopt via die aparte providers als Netrebel, Solcom of die andere?

Qua prijs lijkt het nu Caiway -> KPN -> Rekam te zijn, ik heb alleen maar keuze voor KPN, maar puur uit ervaring uit het verleden met Rekam en later Caiway, zou ik alsnog voor KPN kiezen. Maargoed, ik ken verder die bedrijven niet achter Rekam.

Net rebel is dan wel 39 euro, maar ik lees echter specifiek bij Netrebel dat ze 'maar' 750/500 via Rekam kunnen leveren. Glasnet lijkt dezelfde prijs als KPN te hebben met 47,50.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Geen ervaring met stabiliteit van REKAM in Westergouwe, zit hier zelf bij KPN en dat is absoluut stabiel. Weet wel dat REKAM voor aansluiten van glas (zit al in de meterkast net als dat van KPN) bij afsluiten van een abonnement 180,= aansluitkosten berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:15:
Wij gaan in november verhuizen naar Westergouwe. Wij hebben op ons huidige adres 1Gbps T-Mobile inclusief 2 mobiele abonnementen waardoor Internet only abonnement maar 25 euro per maand is.

Zo goedkoop gaat het niet worden in Westergouwe helaas. Ik vroeg me af of Rekam aanbieders het waard zijn ten opzichte van KPN. Waarschijnlijk nemen we weer internet only, misschien toch TV erbij.

We zitten na verhuizing beide nog ruim een jaar aan T-Mobile mobiel abonnement vast, dus klantvoordeel is in eerste instantie niet een optie.

Tot vorige week zou ik zeggen Netrebel voor internet en Rekam TV via coax. Helaas is Rekam TV nu Caiway TV wat ineens €25,25 per maand kost.

Nu zou ik zeggen Netrebel voor internet en NLziet voor tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 20:01
Vandaag de brief gekregen voor het aanmaken van de aansluit afspraak (2803BJ). 30-08 aan de beurt!

[ Voor 4% gewijzigd door the slayer op 11-08-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Zojuist Volker-Wessels aan de lijn gehad; ik ben 31-08 aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Niet echt in Gouda, maar Delta lijkt werk te gaan maken van het verglazen van het door hen overgenomen coax netwerk van Rekam, zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zeer content met de service van KPN; gistermiddag binnen 45 min was de aansluiting geregeld in de meterkast. Kabel van de ADSL uit het modem en kabel van de glasvezel erin en gaan. Al met al zeker 3 minuten offline geweest :) Geen enkel woord over dat de kabel via een bestaande mantelbuis direct de kruipruimte in is gebracht toen ik dat uitlegde trouwens.

Voor de mensen die al KPN hebben momenteel; je abonnement lijkt "as is" te worden omgezet. Dus je houdt hetzelfde abonnement, het wordt alleen via glasvezel geleverd. Dat betekent voor mij dat ik met mijn Internet & Televisie Basis nu maar liefst 60-70 mbit. Als je hogere snelheid wilt dan zal je het abonnement moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wackmaniac schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:39:
Zeer content met de service van KPN; gistermiddag binnen 45 min was de aansluiting geregeld in de meterkast. Kabel van de ADSL uit het modem en kabel van de glasvezel erin en gaan. Al met al zeker 3 minuten offline geweest :) Geen enkel woord over dat de kabel via een bestaande mantelbuis direct de kruipruimte in is gebracht toen ik dat uitlegde trouwens.

Voor de mensen die al KPN hebben momenteel; je abonnement lijkt "as is" te worden omgezet. Dus je houdt hetzelfde abonnement, het wordt alleen via glasvezel geleverd. Dat betekent voor mij dat ik met mijn Internet & Televisie Basis nu maar liefst 60-70 mbit. Als je hogere snelheid wilt dan zal je het abonnement moeten veranderen.
Aannemer, in dit geval VWT, en niet KPN. En ik kan je verzekeren dat het wel degelijk is besproken, zelfs zover dat de kabel teruggehaald moest worden van de controleur vanuit NetwerkNL! Uiteindelijk hebben ze het door de vingers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
vr6-only schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:39:
[...]

Aannemer, in dit geval VWT, en niet KPN.
De persoon die ik gister aan de deur had droeg kleding van KPN Netwerk, maar zou inderdaad van VolkerWessels kunnen zijn geweest. Doelde ook meer op de service dat er direct prik op de aansluiting zat. Dat heb ik in het verleden wel eens anders meegemaakt van KPN.
vr6-only schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:39:
[...]

En ik kan je verzekeren dat het wel degelijk is besproken, zelfs zover dat de kabel teruggehaald moest worden van de controleur vanuit NetwerkNL! Uiteindelijk hebben ze het door de vingers gezien.
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad en heeft niemand dit laten doorschemeren als ik ernaar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

wackmaniac schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:39:

Klopt, wil je overstappen naar Glas, gewoon bellen en aangeven dat je de “drager” wilt wisselen van koper naar Glas. Je behoud dan hetzelfde abonnement echter vind de levering plaats over Glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:09
Speedmaster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:52:
[...]

Klopt, wil je overstappen naar Glas, gewoon bellen en aangeven dat je de “drager” wilt wisselen van koper naar Glas. Je behoud dan hetzelfde abonnement echter vind de levering plaats over Glas
zoieso worden alle kpn/telfort/xs4all klanten standaard omgezet na glasvezel alleen dat gebeurd in gedeeltes, als je zelf belt dan ben je vaak net wat eerder aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 22:40
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:15:

Ik woon in Westergouwe en zat bij Solcon, maar sinds overname van KPN ging de prijs snel omhoog, storingen, helpdesk die slecht bereikbaar is en ze niet langer meer meedachten ben ik overgestapt op Netrebel. (per 1 september) Grootste voordeel is dat de prijs door de helft ging (ok, geen tv en vaste telefoon :X meer, maar NLZiet lost dat op) Snelheid tussen de 700-800 mbit up en download. Helpdesk reageert snel (alleen per email bereikbaar) verder nog te kort om verdere ervaringen te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59

Cliffie

Trompetslet

Sinds gisteren zit ik op de glasvezel van KPN (XS4ALL eigenlijk), Plaswijk. Ik moet zeggen, van begin tot einde goede communicatie en netjes afgewerkt in huis. Nu lekker 100/100, toch beter als 64/12 wat ik met ADSL had :)

Vooral de upload ga ik gebruiken met het syncen van mijn fotocollectie in de cloud.

Update: vanochtend wel wat problemen met de DNS, zal wel door het nieuwe ip-adres komen...

[ Voor 14% gewijzigd door Cliffie op 16-09-2021 12:33 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 09:13
Hier op 2804VM nu eindelijk ook glasvezel van KPN , afgewerkt in de meterkast, weet niet of deze al actief is maar dat zal dan niet meer al te lang duren verwacht ik.
Weet iemand of je een ander modem krijgt als je al internet heb van KPN , of krijg je een converter pakket. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:43

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik woon ook in 2804 (Hoevebuurt). Afspraak om aan te sluiten in de woning in de herfstvakantie.

Ik heb gevraagd om het aan te sluiten bij het huidige ISRA punt in de woonkamer. Ben benieuwd of ze dit ook echt gaan doen, of dat het de meterkast wordt. Daar zit al een ongebruikte deltafiber aansluiting.

Er is geen leiding van meterkast naar woonkamer, dus dat wordt mogelijk kabel trekken door de kruipruimte.

@ethan..1 volgens mij kun je een netwerkkabel tussen de ONT en de WAN ingang van je huidige experiabox aansluiten. Het lijkt erop dat je alleen een nieuw modem krijgt als je ook een nieuw abo afsluit. Voor mij als “telfort” klant is dat veel duurder.

[ Voor 1% gewijzigd door vliegnerd op 03-10-2021 11:08 . Reden: Spatiegebruik ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:43:
Ik woon ook in 2804 (Hoevebuurt). Afspraak om aan te sluiten in de woning in de herfstvakantie.

Ik heb gevraagd om het aan te sluiten bij het huidige ISRA punt in de woonkamer. Ben benieuwd of ze dit ook echt gaan doen, of dat het de meterkast wordt. Daar zit al een ongebruikte deltafiber aansluiting.

Er is geen leiding van meterkast naar woonkamer, dus dat wordt mogelijk kabel trekken door de kruipruimte.

@ethan..1 volgens mij kun je een netwerkkabel tussen de ONT en de WAN ingang van je huidige experiabox aansluiten. Het lijkt erop dat je alleen een nieuw modem krijgt als je ook een nieuw abo afsluit. Voor mij als “telfort” klant is dat veel duurder.
Rietzoom 6-10 aansluiting op het glasvezel, onbekend of ze de aansluiting in de meterkast doen of ISRA punt in de woonkamer, er is nooit iemand binnen geweest. Mijn broer woont op de Landluststraat, daar heeft men tot 2x verzekerd tot hij zelf bepaald waar de aansluiting glasvezel komt. Ook zijn ISRA punt zit aan de tuinkant net zoals bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
Vandaag aansluiting in de meterkast, aansluiting naar het ISRA punt door de kruipruimte of door de woonkamer, daar wist deze ploeg niets van. Er moet een andere monteur langs komen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

@surfing john niet onverwacht, wel jammer. Balen! Hou ons op de hoogte

Ik ben 22 oktober aan de beurt. Ik zal hier melden wat ze gedaan hebben. Ze zijn bij mij echt binnen geweest en foto’s van de aansluitplek (tuinkant, ISRA punt) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:43:
@surfing john niet onverwacht, wel jammer. Balen! Hou ons op de hoogte

Ik ben 22 oktober aan de beurt. Ik zal hier melden wat ze gedaan hebben. Ze zijn bij mij echt binnen geweest en foto’s van de aansluitplek (tuinkant, ISRA punt) gemaakt.
13-10 komt er een monteur langs, afspraak via KPN gemaakt, volgende week woensdag kan ik meer vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ons aansluit punt (adsl) zit in de woonkamer. KPN heeft het kastje van de glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst. De meterkast bevind zich in de gang.

De huidige situatie is internet plus bellen via adsl.

ISRA punt in woonkamer, waarop de Experia box V8 is aangesloten en op deze box zit de telefoon met antwoordapparaat die ook twee andere huistelefoons ondersteund.

Eigenlijk willen we het glasvezel modem weer in de woonkamer want dit is het meest praktische.

Er is een KPN monteur langs geweest die ons van koper naar glasvezel wilde omzetten. Er was geen stopcontact in de meterkast.

De monteur adviseerde de telefoon in de meterkast te plaatsen. Beetje vreemd om daar het antwoordapparaat te beluisteren.

Er staat een elektricien gepland die de groepenkast komt vervangen en een stopcontact monteert in de meterkast. Deze uitbreiding stond al in onze planning maar nu naar voren geschoven.

Nu staat er opnieuw een monteur van KPN gepland. Glasvezel modem ontvangen en reeds bericht of we het oude modem willen retourneren.

Is het toegestaan om via een aan te leggen netwerkkabel vanaf de meterkas naar de woonkamer, zodat daar het glasvezel modem komt te staan. De afstand is ongeveer 9 meter.

Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan blazen we de hele overstap af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-05 11:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

TecTo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:46:

Is het toegestaan om via een aan te leggen netwerkkabel vanaf de meterkas naar de woonkamer, zodat daar het glasvezel modem komt te staan. De afstand is ongeveer 9 meter.

Gewoon in de meterkast Glasvezel modem dan RJ45 naar woonkamer waar V10 is dan heb je toch internet/TV en telefoon gelijk 😁

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
TecTo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:46:
Ons aansluit punt (adsl) zit in de woonkamer. KPN heeft het kastje van de glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst. De meterkast bevind zich in de gang.

De huidige situatie is internet plus bellen via adsl.

ISRA punt in woonkamer, waarop de Experia box V8 is aangesloten en op deze box zit de telefoon met antwoordapparaat die ook twee andere huistelefoons ondersteund.

Eigenlijk willen we het glasvezel modem weer in de woonkamer want dit is het meest praktische.

Er is een KPN monteur langs geweest die ons van koper naar glasvezel wilde omzetten. Er was geen stopcontact in de meterkast.

De monteur adviseerde de telefoon in de meterkast te plaatsen. Beetje vreemd om daar het antwoordapparaat te beluisteren.

Er staat een elektricien gepland die de groepenkast komt vervangen en een stopcontact monteert in de meterkast. Deze uitbreiding stond al in onze planning maar nu naar voren geschoven.

Nu staat er opnieuw een monteur van KPN gepland. Glasvezel modem ontvangen en reeds bericht of we het oude modem willen retourneren.

Dat kan gewoon via een netwerkkabel en gebeurt vaker. Maar zijn er mogelijkheden vanuit de meterkast in de woonkamer te komen? Want ik kom regelmatig tegen dat er weinig mogelijk is en dat zelfs de kruipruimte problemen geeft. Toevallig zit ik in rayon Gouda. Je kan altijd ff een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
MCP cloud schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:59:

Gewoon in de meterkast Glasvezel modem dan RJ45 naar woonkamer waar V10 is dan heb je toch internet/TV en telefoon gelijk 😁
De RJ45 naar de telefoon zou kunnen maar later eventueel tv via glasvezel komt er nog een kabel bij.

De mogelijkheid om kabel meterkast naar tv is niet mogelijk omdat een deel van de woning niet bereikbaar is via de kruipruimte.

Edit: heb het denk ik verkeerd begrepen. RJ45 is denk ik de stekker die je op een cat 5/6 kabel zet. 8)7

Wel een bericht dat ik de Experia box V8 moet terug sturen. Er komt een KPN box 12 als vervanging en als die in de meterkast komt dan moet er toch een fysieke verbinding tot stand komen met de telefoon en TV?
Koekenbakkertje schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Dat kan gewoon via een netwerkkabel en gebeurt vaker. Maar zijn er mogelijkheden vanuit de meterkast in de woonkamer te komen? Want ik kom regelmatig tegen dat er weinig mogelijk is en dat zelfs de kruipruimte problemen geeft. Toevallig zit ik in rayon Gouda. Je kan altijd ff een DM sturen.
De aanleg meterkast naar waar nu het oude modem staat is via de kruipruimte mogelijk. Later eventueel TV via de glasvezel dan kan de kabel achter de plinten

Als dit geen probleem oplevert voor de KPN monteur dan leg ik van de week een cat 6 kabel vanaf de meterkast, via kruipruimte waar nu het oude modem staat.

[ Voor 11% gewijzigd door TecTo op 09-10-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 19:36

koku

Tnet Devver
@TecTo ik heb hier ook een netwerkkabel moeten trekken van de meterkast naar de woonkamer (daar wilde ik het modem ook hebben). Was nog een aardige klus, aangezien er hier (2803) een meter water staat in de kruipruimte. Omzetten was daardoor ook fluitje van een cent. DSL kabel uit het modem en netwerkkabel in de wan-poort nadat de monteur klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
TecTo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

De RJ45 naar de telefoon zou kunnen maar later eventueel tv via glasvezel komt er nog een kabel bij.

De mogelijkheid om kabel meterkast naar tv is niet mogelijk omdat een deel van de woning niet bereikbaar is via de kruipruimte.

Edit: heb het denk ik verkeerd begrepen. RJ45 is denk ik de stekker die je op een cat 5/6 kabel zet. 8)7

Wel een bericht dat ik de Experia box V8 moet terug sturen. Er komt een KPN box 12 als vervanging en als die in de meterkast komt dan moet er toch een fysieke verbinding tot stand komen met de telefoon en TV?

[...]

De aanleg meterkast naar waar nu het oude modem staat is via de kruipruimte mogelijk. Later eventueel TV via de glasvezel dan kan de kabel achter de plinten

Als dit geen probleem oplevert voor de KPN monteur dan leg ik van de week een cat 6 kabel vanaf de meterkast, via kruipruimte waar nu het oude modem staat.
geen probleem voor de monteur. Sterker nog als jij zorgt dat de kabel er ligt dan is dat hartstikke top. Hij blij en jij blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het woord modem is hier verwarrend want dat bestaat eigenlijk niet bij glas. Er is een NT en een router.
De NT komt altijd op of vlak naast de aansluiting (wss dus in de meterkast). Maar vanaf die NT komt een UTP kabel naar je router. Meestal de Experiabox dus. Die verbinding mag dus met elke UTP kabel van elke lengte. Dus een CAT6 trekken van meterkast naar de plek waar je de Experiabox wil hebben (woonkamer bijvoorbeeld) is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Iedereen bedankt voor de reacties. Inmiddels gaten geboord en ga strak kabel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Dan ben ik benieuwd wat a.s. woensdag de KPN monteur gaat doen, kabel trekken door 2 muren heen vanuit de meterkast of onder de vloer een kabel trekken. De laatste optie wordt een uitdaging ivm Tonzon Vloerisolatie😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
surfing john schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:02:
Dan ben ik benieuwd wat a.s. woensdag de KPN monteur gaat doen, kabel trekken door 2 muren heen vanuit de meterkast of onder de vloer een kabel trekken. De laatste optie wordt een uitdaging ivm Tonzon Vloerisolatie😛
De KPN monteur gaat waarschijnlijk geen kabel trekken, dat zal je zelf moeten doen.

Zijn voorstel was KPN box 12 in de meterkast of zelf kabel trekken als ls je de Box op een ander plaats wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
TecTo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:08:
[...]

De KPN monteur gaat waarschijnlijk geen kabel trekken, dat zal je zelf moeten doen.

Zijn voorstel was KPN box 12 in de meterkast of zelf kabel trekken als ls je de Box op een ander plaats wilt hebben.
Dat wordt dan een kort bezoek, hadden ze ook telefonisch kunnen doen😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Kabels worden in de meeste gevallen gewoon door de monteur getrokken, ook door kruipruimtes heen mits veilig is. geen isolatie bolletjes enz in ligt.
plus de monteur zal normaal gesproken de bon herplannen zodat ze met 2man terug komen, kpn monteur mag niet alleen onder de vloer kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Als er in de meterkast verder niets loopt wat eventueel weggetrokken kan worden als een telefoniekabel of coax dan is er een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jopoh schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Kabels worden in de meeste gevallen gewoon door de monteur getrokken, ook door kruipruimtes heen mits veilig is. geen isolatie bolletjes enz in ligt.
plus de monteur zal normaal gesproken de bon herplannen zodat ze met 2man terug komen, kpn monteur mag niet alleen onder de vloer kruipen.
Dat laatste is het geval alleen als ik maar een paar meter hoef ga ik daar echt geen collega voor lastig vallen. Dan kan de bewoner prima bij het Luik de boel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Koekenbakkertje schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Als er in de meterkast verder niets loopt wat eventueel weggetrokken kan worden als een telefoniekabel of coax dan is er een uitdaging.
coax kabel is zeker, vanuit de straat komt die binnen in de meterkast daarna onder vloer naar de aansluiting in de woonkamer naast het ISRA punt.
geen idee waar de telefoonkabel vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
surfing john schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

coax kabel is zeker, vanuit de straat komt die binnen in de meterkast daarna onder vloer naar de aansluiting in de woonkamer naast het ISRA punt.
geen idee waar de telefoonkabel vandaan komt.
Van de week al meerdere keren de coax eruit getrokken en er een netwerkkabel geplaatst. Dus als de kabel het toelaat (los te trekken is) hebben we de oplossing tenzij je de coax wil houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Koekenbakkertje schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Van de week al meerdere keren de coax eruit getrokken en er een netwerkkabel geplaatst. Dus als de kabel het toelaat (los te trekken is) hebben we de oplossing tenzij je de coax wil houden
Duidelijk, Coax wordt al jaren niet meer gebruikt dus die kan verwisseld worden😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Alle gaten zijn geboord en moet nu nog kabel bestellen. Het moet in ieder geval cat6 kabel zijn. Moet wel via het kruipluik. Geen probleem op zich en advies is om utp grondkabel te gebruiken.

Als ik de RJ45 connectors mee bestel gaat de KPN monteur die er voor ons opzetten of moet ik dat zelf doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
TecTo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:56:
Alle gaten zijn geboord en moet nu nog kabel bestellen. Het moet in ieder geval cat6 kabel zijn. Moet wel via het kruipluik. Geen probleem op zich en advies is om utp grondkabel te gebruiken.

Als ik de RJ45 connectors mee bestel gaat de KPN monteur die er voor ons opzetten of moet ik dat zelf doen?
Is het niet slimmer om aan beide zijden een CAT6 wandcontactdoos te laten plaatsen? Dan ben je in de woonkamer nog flexibel voor de toekomst omdat je vanaf daar met een kant en klare UTP kabel werkt. Straks de router bij die vensterbank, en volgend jaar misschien in een andere hoek omdat de bank daar weg moet. Ik noem maar wat mogelijkheden die dan niet kunnen als je een UTP kabel met een vaste lengte en twee stekkers trekt van meterkast naar woonkamer.
@Koekenbakkertje Hebben jullie standaard een dogger op de wagen om een wandcontactdoos op een kabel te prikken? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Barre73 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Is het niet slimmer om aan beide zijden een CAT6 wandcontactdoos te laten plaatsen? Dan ben je in de woonkamer nog flexibel voor de toekomst omdat je vanaf daar met een kant en klare UTP kabel werkt. Straks de router bij die vensterbank, en volgend jaar misschien in een andere hoek omdat de bank daar weg moet. Ik noem maar wat mogelijkheden die dan niet kunnen als je een UTP kabel met een vaste lengte en twee stekkers trekt van meterkast naar woonkamer.
@Koekenbakkertje Hebben jullie standaard een dogger op de wagen om een wandcontactdoos op een kabel te prikken? Ja toch?
Ja die hebben we. We hebben ook wandcontactdozen alleen cat5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Barre73 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Bedankt voor de tip. :)

Als het goed is wordt er morgen cat6 grondkabel, twee cat6 wandcontactdozen en een toolkit bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Vandaag KPN monteur langs geweest:
Glasvezel is via de meterkast door de woonkamer geplaatst, gelukkig lag er al een kabelgoot langs de muur, dus mooi kunnen weg werken.
Aansluiten onder de vloer bleek een probleem, moest dan een nieuwe afspraak maken, want kabel onder de vloer moet met 2 man, tevens moet de doorgang onder de vloer vrij toegankelijk zijn, dus dat zou betekenen dat er een gedeelte van de Tonzon vloerisolatie verwijderd zou moeten worden, klus voor de isoleerder, die zou dan 2x langs moeten komen, daar maar vanaf gezien.
Oude Coax kabel loopt ook onder de vloer, eigenlijk ligt die op de grond, dus even vervangen zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
@surfing john Dan heb ik een hele luie en gemak zuchtige monteur gehad. Advies router in de meterkast en daar de telefoon op aansluiten.

Het antwoordapparaat wat op het basisstation is aangesloten. Dat zou dan elke dag een ritje meterkast worden om uit te luisteren. :?

Gisteren zelf een cat6 grondkabel via het kruipluik van de meterkas naar de woonkamer en aan elke kant afgemonteerd met een wandcontacdoos. Nogmaals bedankt voor de tip.

Het afmonteren is vrij gemakkelijk en in de toolkit zat een tester dus alles nu in orde.

Als er weer een gemakzuchtige monteur langs komt en die wil geen kabeltje vanaf de NT naar de wandcontactdoos fabriceren dan ben ik helemaal klaar met KPN.

Inmiddels staat de teller op bijna 1000 euro voor het vervangen van de groepenkast, plaatsen stopcontact, kabel, wandcontactdozen en toolkit. De groepenkast had sowieso een facelift nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
TecTo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:49:
@surfing john Dan heb ik een hele luie en gemak zuchtige monteur gehad. Advies router in de meterkast en daar de telefoon op aansluiten.

Het antwoordapparaat wat op het basisstation is aangesloten. Dat zou dan elke dag een ritje meterkast worden om uit te luisteren. :?

Gisteren zelf een cat6 grondkabel via het kruipluik van de meterkas naar de woonkamer en aan elke kant afgemonteerd met een wandcontacdoos. Nogmaals bedankt voor de tip.

Het afmonteren is vrij gemakkelijk en in de toolkit zat een tester dus alles nu in orde.

Als er weer een gemakzuchtige monteur langs komt en die wil geen kabeltje vanaf de NT naar de wandcontactdoos fabriceren dan ben ik helemaal klaar met KPN.

Inmiddels staat de teller op bijna 1000 euro voor het vervangen van de groepenkast, plaatsen stopcontact, kabel, wandcontactdozen en toolkit. De groepenkast had sowieso een facelift nodig.
Wanneer heb je die afspraak?

Die kabel mag het probleem niet zijn. Dat stopcontact in principe ook niet maar soms kom ik kasten tegen waar ik ook geen vinger aan aanraak lwil je me even op de hoogte houden? Zeker als het niet lukt cq niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Misschien een beetje offtopic, maar hebben jullie een nieuw contract moeten accepteren bij glasvezelaansluiting?

22 oktober wordt mijn glasvezel aansluiting in huis aangesloten. Nu heb ik (ongevraagd!) een KPN v12 experiabox ontvangen. Op de doos staat: "vanaf 22 oktober aansluiten". Ik gebruik een eigen modem op mijn ex-Telfort KPN verbinding, maar heb ook een oude v8 experiabox liggen.

Hebben anderen ook een nieuwe experiabox gekregen?

Ik vind het allemaal prima, als ze een nieuw modem sturen. Maar ik vrees dat ze mij een verlenging aansmeren. Ik wil geen nieuw abonnement afsluiten/verlengen. Mijn huidige prijs is zo laag, dat is zelfs met de flitsende nieuwe aanbiedingen voor glasvezel duurder uit ben. Ik wil dus gewoon niks verlengen maar gewoon mijn oude contract houden.

Ik heb tot nu toe niks getekend of ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door vliegnerd op 16-10-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
vliegnerd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:11:
Misschien een beetje offtopic, maar hebben jullie een nieuw contract moeten accepteren bij glasvezelaansluiting?

22 oktober wordt mijn glasvezel aansluiting in huis aangesloten. Nu heb ik (ongevraagd!) een KPN v12 experiabox ontvangen. Op de doos staat: "vanaf 22 oktober aansluiten". Ik gebruik een eigen modem op mijn ex-Telfort KPN verbinding, maar heb ook een oude v8 experiabox liggen.

Ik vind het allemaal prima, als ze een nieuw modem sturen. Maar ik vrees dat ze mij een verlenging aansmeren. Ik wil geen nieuw abonnement afsluiten/verlengen. Mijn huidige prijs is zo laag, dat is zelfs met de flitsende nieuwe aanbiedingen voor glasvezel duurder uit ben. Ik wil dus gewoon niks verlengen maar gewoon mijn oude contract houden.

alle klanten van kpn/telfort/xs4all worden omgezet na glasvezel waar glas uitrol plaats vindt.
je huidige abonnement wordt 1 op 1 over gezet van drager van koper na glasvezel.
dus nee je krijgt geen nieuw abonnement behalve als je zelf wijzingen gaat aanbrengen in je pakket.

waarom je de box12 krijgt heel simpel antwoord je hebt nog een v8 telfort en kans is aanwezig dat je nu nog vlan34 draaid, wordt je omgezet na glasvezel kom je op een kpn profiel te draaien met vlan6 met pppoe.
en omdat je na alle waarschijnheid pon krijgt daar zit namelijk geen vlan 34 op waardoor je nieuwe box nodig hebt.

in jou geval heb jeje eigen router dan zal je daar de config moeten aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:11:

Wat ik begrepen heb is dat alleen oude Telfort klanten een nieuwe modem krijgen, contract gaat inderdaad 1 op 1 over, daar verandert niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

jopoh schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

waarom je de box12 krijgt heel simpel antwoord je hebt nog een v8 telfort en kans is aanwezig dat je nu nog vlan34 draaid, wordt je omgezet na glasvezel kom je op een kpn profiel te draaien met vlan6 met pppoe.
en omdat je na alle waarschijnheid pon krijgt daar zit namelijk geen vlan 34 op waardoor je nieuwe box nodig hebt.
Ik heb recent de V8 aangesloten, na aandringen KPN mails. Experiabox geüpdatet en inderdaad naar vlan6 (en ander IP) overgegaan.

Ik denk dat mijn oude V8 het wel doet op PON glas, maar ik kan mij ook wel voorstellen dat ze nu de V8 gaan uitfaseren. En daarom de v12 sturen.

In de KPN app lees ik dat ik op 12 oktober een nieuw contract heb afgesloten. (Ik heb niks gedaan) Einddatum contract 22okt2022.

Als dat geen administratief foutje is maar een echte contractverlenging, dan moet ik gaan bellen… ik wacht maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
knip

[ Voor 99% gewijzigd door TecTo op 17-10-2021 03:00 . Reden: N ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
TecTo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

Aanstaande maandag wordt de groepenkast vervangen en een stopcontact geplaatst in de meterkast.

Woensdag komt de monteur van KNP.

In de jaren eind zestig begin zeventig heb ik als monteur bij diverse bedrijven zoals; Liezenga, van de Berg kablwerken, van Eijk etc. Zowat half dan Haag van telefoon voorzien, d.m.v. lasdoppen, later gietlassen, portieken bouw enz. Leuk om te zien dat mijn werk anno 2021 nog in tact is.

Later als HTF monteur op de Maas boelevar Rotterdam bij Pakhgoed kilometers kabel getrokken en afgemonteerd, UHB en ARD telefoon centrales voorzen van......, hoofdverdelers afgemonteerd. Interlocale kabels droog gelast (met van die zilveren veertje en soldeerbout). Ziekenhuizen voorzien van wat toentertijd als optimaal werd beschouwd. Gietlassen, drooglassen, in het putje een la1 loodmof dichtsmeren en voorzien van een IJH Hele pakketten kabels in centrales met het handje gebonden en kilometers kruisdraad getrokken in centrales en ga zo maar door.

Lijnkiezers, serie toestellen en elk probleem werd opgelost op de klus.

Toentertijd was ik een monteur die overal gegvraagd werd en door de nodige certificaten door de PTT gevraagd werd.

Vanaf mijn veertiende tot mijn 22 jaar in deze brache werkzaam. Bij het installeren van een bv een serie toestellen of lijnkeizer en er was geen 220v aansluiting dan regelde we dat zelf, wat ook een leuke bijverdienste was.

Nu 71 jaar, aan 1 oog zo goed als blind en kleurenblind en zeker niet met up to date ben ik zelf maar weer de kruipruimte in gegaan enz. om de klus te klaren. Het praktische advies opgevolgd van mede tweakers.

Moraal van mijn verhaal.

Waar zijn die allrounders en monteurs die niet te beroerd zijn om de handen uit te mouwen te steken en oplossing gericht te werkt gaan? Niet direct de plaat poetsen als er maar iets is wat......?

De monteur die ik voor het eerst over de vloer kreeg had een lichte tint, mooie cap op zijn knar met grote gele letters maar liever lui dan moe.

Gelukkig heb ik op mijn 71e (ondanks...) en adviezen van mede tweeakters nog steeds de balleen om...

KPN gelijk aan Post.nl :?
Er zijn 100 procent zeker collega's die niet werken zoals het zou moeten. Iedereen maakt fouten. Bij jullie in de wijk zijn er dan ook nog eens meerdere partijen betrokken. Wat blijft is dat we te maken hebben met regelgeving. Hoe graag ik soms zou willen mag ik heel veel dingen niet. Een natte kruipruimte zorgt er bijvoorbeeld al voor dat we niet er in mogen. Ik ken uw precieze situatie niet maar ik hoop dat u komende woensdag in ieder geval naar tevredenheid geholpen wordt en u kunt genieten van de diensten over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Bij mij (zoals verwacht) afgemonteerd in de meterkast.

Ik ga zelf wel de Rekam coax uit de woonkamer vervangen door utp, dan kan het modem aan de tuinkant blijven staan en blijft de TV en netwerkkabel naar boven gewoon werken.

De glasvezel monteur heeft voor mij alvast een extra gaatje voor de UTP kabel in de meterkast vloer geboord.

Vraag: is de KPN monteur gratis? Of is het de 75 euro aansluit monteur? Wellicht kan ik mij dan de kosten voor een stuk UTP kabel en tweemaal een UTP/rj45 kastje besparen. (Ik heb tenslotte niet om glas gevraagd)
Ik moet dit natuurlijk gewoon aan de KPN vragen…

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 22-10-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vliegnerd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:59:
Bij mij (zoals verwacht) afgemonteerd in de meterkast.

Ik ga zelf wel de Rekam coax uit de woonkamer vervangen door utp, dan kan het modem aan de tuinkant blijven staan en blijft de TV en netwerkkabel naar boven gewoon werken.

De glasvezel monteur heeft voor mij alvast een extra gaatje voor de UTP kabel in de meterkast vloer geboord.

Vraag: is de KPN monteur gratis? Of is het de 75 euro aansluit monteur? Wellicht kan ik mij dan de kosten voor een stuk UTP kabel en tweemaal een UTP/rj45 kastje besparen. (Ik heb tenslotte niet om glas gevraagd)
Ik moet dit natuurlijk gewoon aan de KPN vragen…
Citaat KPN:
Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je een glasvezelaansluiting gebruiken? We controleren dan altijd eerst of je op jouw adres zelf kunt aansluiten.
Kan dit niet? Dan sturen we een monteur. Wil je niet zelf installeren? Dan kan je er ook voor kiezen om voor € 75,00 een monteur te bestellen.
Einde citaat.

Als er bij het binnenbrengen van de glasvezel niet ook meteen een ONT is geplaatst en geactiveerd (Nokia of Genexis kastje met stroom), dan kan jij niet zelf installeren en is de monteur dus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Thx. Bij mij is de ONT geplaatst. Zit eigenlijk wel prima in de meterkast.

Ik ga zelf een UTP kabel trekken naar de woonkamer, zodat het modem op de oude plek kan blijven staan.

EDIT: in het weekend onder de vloer gekropen en UTP kabel getrokken. Kabel had ik nog liggen en aansluitmateriaal moet ik nog aanschaffen. Krijg ik net een SMS en mail: “Maak een afspraak met een monteur (…) voor u gratis”

Hoe zit het?

- KPNNetwerk legt de glasvezel naar binnen en monteren FTU en ONT in de meterkast. (Het PON lampje op de ONT knippert als de verbinding ok is, maar nog niet geactiveerd)

- Je internetprovider (in mijn geval KPN) moet dan nog een monteur langssturen om de barcode van de ONT te scannen en in zijn app in te voeren zodat de verbinding geactiveerd wordt. Diezelfde monteur kan ook Experiabox aansluiten en eventueel wat kabels trekken. (Maar niet door de kruipruimte, want daar zijn twee monteurs voor nodig)

Ik heb de kabel van meterkast naar oude ISRA punt zelf getrokken en zit nu te wachten tot de KPN monteur langskomt om de verbinding te activeren.

EDIT 11/11/2021: De monteur is geweest. Heeft netjes de lijn/ONT geactiveerd. Omdat ik zelf de kabel al had getrokken was het verder een kwestie van stekker VDSL eruit, stekker WAN erin. Nu 120/120 Mbit verbinding. Prima dus.

De monteur gaf aan dat in mijn wijk (Hoevenbuurt) vanwege het vocht in de kruipruimte het best een probleem is om de kabel te trekken van meterkast naar ISRA punt achter in de woning. Mijn inschatting is dat als je een beetje vriendelijk bent en een droge kruipruimte hebt, ze het echt wel voor je doen. Als het vochtig is kun je er ter plekke zelf in kruimpen ;-) Of je koopt zelf een stuk UTP kabel, trekt die vanaf het luik van de kruipruimte naar achter. In mijn woning zitten er rondom het ISRA punt meerdere leidingen de woonkamer in. 1 in gebruik door telfoon/vdsl, 1 rekam/COAX en 1 lege. Desnoods trek je de COAX eruit en steek je daar de UTP door. Als de kabel onder het kruipluik ligt en achterin de woonkamer bereikbaar is, kan de monteur de rest doen.

[ Voor 115% gewijzigd door vliegnerd op 11-11-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Iemand hier last van de storing op het Rekam glasvezelnetwerk? Is er ergens informatie over wanneer die verholpen is? Hier staat alleen dat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
esky schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:24:
Iemand hier last van de storing op het Rekam glasvezelnetwerk? Is er ergens informatie over wanneer die verholpen is? Hier staat alleen dat er een storing is.
Nee hoor hier geen storing op dit moment (2807)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Geen reacties meer hier dus iedereen hier blij met haar/zijn glasvezel verbinding neem ik aan in Gouda :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Ik ben inderdaad tevreden met mijn glasvezel aansluiting. Ik maak op dit moment gebruik van xs4all / KPN en verbinding is zeer stabiel. Ook erg tevreden met KPN TV / iTV.

Jij ook glasvezel? Tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
Ik ben van ADSL overgestapt naar glasvezel en ben er erg blij mee. Veel betere snelheid en weinig problemen met wegvallende verbinding. En heb nu niet ieder half jaar een prijsverhoging. ADSL was van KPN via Solcon en heb nu glasvezel via Netrebel. (2809) Sneller, beter en goedkoper. (het enige nadeel van Netrebel is: je hebt alleen een kale internet lijn. Geen tv, geen telefonie en je geen modem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH-64
doogster schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:15:
Ik ben inderdaad tevreden met mijn glasvezel aansluiting. Ik maak op dit moment gebruik van xs4all / KPN en verbinding is zeer stabiel. Ook erg tevreden met KPN TV / iTV.

Jij ook glasvezel? Tevreden?
Goed om te lezen dat je tevreden bent. Ik maak zelf gebruik van Trined (500/500) al weer zo'n 6 jaar op het "Rekam Netwerk" wat inmiddels is overgenomen door Delta Netwerk. Ontzettend stabiel moet ik zeggen en zie dus geen reden om over te stappen naar een andere provider en zeker niet voor de prijs van 46 euro per maand. Trined is al een aantal jaren niet meer af te sluiten op het Goudse netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
Goof2000 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:19:
Ik ben van ADSL overgestapt naar glasvezel en ben er erg blij mee. Veel betere snelheid en weinig problemen met wegvallende verbinding. En heb nu niet ieder half jaar een prijsverhoging. ADSL was van KPN via Solcon en heb nu glasvezel via Netrebel. (2809) Sneller, beter en goedkoper. (het enige nadeel van Netrebel is: je hebt alleen een kale internet lijn. Geen tv, geen telefonie en je geen modem)
Misschien is KPN Glasvezel, Delta glasvezel of T-Mobile met TV een optie voor je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
DH-64 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:48:
[...]

Misschien is KPN Glasvezel, Delta glasvezel of T-Mobile met TV een optie voor je ?
KPN blijf ik zoveel mogelijk weg, nadat Solcon overgenomen werd door KPN werd het een drama. Daarvoor was het een top provider. Voor mij nooit meer KPN, daarvoor is teveel gebeurd.

T-Mobile hoor ik veel klachten van buren over traagheid. Terwijl snelheid wel goed is, heeft er iets mee te maken dat het via Duitsland gaat.

Delta glasvezel is duurder dan wat ik nu heb, kan nu maandelijks opzeggen en als ik ontevreden ben zo switchen naar een andere provider. Maar op dit moment zijn alle alternatieve duurder en ik ben tevreden met wat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ligt nog steeds geen glasvezel.
Caiway is bezig geweest in de centrale meterkast van de flat maar beweerde opeens dat ze van de verhuurder moesten stoppen. Verhuurder beweert van niets te weten. De installatie in de meterkast is inmiddels weer verwijderd en aansluiting is ook niet meer aan te vragen, maar ze blijven nog wel regelmatig geadresseerde reclame sturen.
Daarna KPN; twee keer een afspraak gemaakt voor de huisaansluiting maar op de afgesproken datum konden ze beide keren niet verder wegens fouten in de voorbereiding. Schijnbaar zijn ze toch wel van plan om het nog eens te proberen, maar het is al weer even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Werkt hier al lange tijd prima, paar uitvallers gehad en 1 kapotte modem, maar nooit gezeur met rare ping of brakke up/download. Administratief.. valt het allemaal wat tegen. Ik had altijd een xs4all pack (zodat ik mijn email kon behouden toen ik naar caiway ging), maar deze 2 weer samenvoegen lijkt ergens gewoon niet makkelijk te zijn.

De 1 zegt pack opzeggen en alles prima, de ander zegt juist dat ik daarmee mijn originele mailadres verlies (xs4all, cistron, etc), maar terugdraaien van oude adressen doen ze blijkbaar dus niet meer, dus ik ga ergens de gok niet wagen.

Jammer blijft dat 4K slechts mogelijk is met die experia box, niet via de app, ik was juist blij dat ik geen extra kastje/aansluiting meer nodig had op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-05 11:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Drama probeer weken lang (2804 ST) aangesloten te worden, kasje hangt eral.

KPN gebeld word door verwezen naar Website zou worden terug gebeld, dus niet na weken.

Weer gebeld krijg ik dit nr: 0881860048 voor een storing ticket aan te vragen. Sta al uur in de wacht.bedankt voor u geduld :( .. Wordt vervolgt.......

Deel 2:
Jahoor het kasje <> muur effect..kunnen mij niet helpen moet 0881860048 weer bellen, ik doei heb ik net gebeld. Word nu intern door verbonden met een afdeling Website

En weer bedankt voor u geduld :(

PS: En we zijn al klant met KPN VDSL 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door MCP cloud op 06-09-2022 10:45 ]