Glasvezel in Gouda

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvduyn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 16:38
Ben vanmiddag gebeld door Rekam, komen woensdagochtend het modem plaatsen. Weet iemand toevallig of de verbinding dan al actief is of dat ik nog even moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
wackmaniac schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:37:
[...]

Ik heb contact gehad met KPN Netwerk, maar die meldden mij dat voor oa mijn postcode - Heesterbuurt - geen enkele glasvezelaanleg in de planning stond. Maar misschien dat jij een betere bron hebt.
Kijk even in deze post:
winnie in "Glasvezel in Gouda"
Dat is de beste info, die komt van KPN. Alleen de datums kloppen mogelijk niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master-Guy
Vanmiddag even gebeld met VWT, maar die gaan blijkbaar nog niet deze week graven, ondanks dat Fourstack.nl dit als geplande FttH datum aangeeft (sinds vandaag). Als het goed is krijg ik vandaag nog een telefoontje terug met een geplande graaf-datum.

VWT zou vandaag terugbellen, maar heeft dat af laten weten,
Delta geeft mij aan dat ze nog moeten beginnen aan de planning voor glasvezel, wat mij niet klinkt als "verspoediging van uitrol", maar wie ben ik..
XS4all (van de fourstack URL) geeft aan dat er op de "fourstack plandatum" meer informatie bekend moet worden, maar dat het vanaf dat moment nog even kan duren ivm administratieve rompslomp..

Ondertussen heb ik vandaag weer een storing gehad van ruim 7 uur op netwerk laag 3/4 van het brakke COAX netwerk van Rekam. Wel connectivity maar geen data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het zal wel wennen worden voor veel Gouwenaren.
Terug naar stereo geluid met de interactieve televisie ontvangers van Delta en Caiway.
Die geven namelijk alleen stereo geluid weer.

De home cinema set kan in de kliko :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
Master-Guy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Kijk even in deze post:
winnie in "Glasvezel in Gouda"
Dat is de beste info, die komt van KPN. Alleen de datums kloppen mogelijk niet meer.
De Heesterbuurt zit ten noorden van gebied 4. Dus de zinsnede "heel Gouda" moeten we denk ik met een kilo zout nemen ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Speedmaster

Make my day...

Pfff... Afgelopen maand verhuisd naar de nieuwbouwwijk Westergouwe. Huidige KPN abonnement van VDSL over laten zetten naar Glasvezel zonder extra kosten of hogere abonnementsprijs.

Krijg ik vandaag op het nieuwe adres een brief van de REKAM, kan glas bij hun afnemen, TV kijken vanaf 15,95. Het bizarre is echter dat ze 180,= Euro aan aansluit/administratiekosten berekenen...... Ik geloof dat die aansluitkosten niet meer van deze tijd zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06
Speedmaster schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:54:
Pfff... Afgelopen maand verhuisd naar de nieuwbouwwijk Westergouwe. Huidige KPN abonnement van VDSL over laten zetten naar Glasvezel zonder extra kosten of hogere abonnementsprijs.

Krijg ik vandaag op het nieuwe adres een brief van de REKAM, kan glas bij hun afnemen, TV kijken vanaf 15,95. Het bizarre is echter dat ze 180,= Euro aan aansluit/administratiekosten berekenen...... Ik geloof dat die aansluitkosten niet meer van deze tijd zijn.....
Zit er wel een (glasvezel)aansluitpunt van Rekam in je meterkast of gaan ze dat aanleggen voor die €180?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

esky schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Zit er wel een (glasvezel)aansluitpunt van Rekam in je meterkast of gaan ze dat aanleggen voor die €180?
Zit er al. KPN en REKAM kunnen hier direct leveren. Door het hele huis UTP aansluitingen en 2 COAX aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Speedmaster schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:30:
Zit er al. KPN en REKAM kunnen hier direct leveren. Door het hele huis UTP aansluitingen en 2 COAX aansluitingen
Volgens mij zijn het dan de eenmalige aansluitkosten. Die betaal je 1x per aansluiting. Mocht je je huis ooit verkopen dan hoeft de volgende bewoner dat dus niet meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:25
esky schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij zijn het dan de eenmalige aansluitkosten. Die betaal je 1x per aansluiting. Mocht je je huis ooit verkopen dan hoeft de volgende bewoner dat dus niet meer te betalen.
Maar dat is ook raar want dat wordt bij nieuwbouw normaal berekend aan de partij die via mijnaansluiting.nl de nutsvoorzieningen aanvraagt. 99 van de 100 keer is dat de bouwer. Die berekent dat uiteraard door in de verkoopprijs van de woning maar de uiteindelijke bewoner of eigenaar hoort dan toch geen rekening van 180 euro meer te zien...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

En nee, ik heb het huis niet gekocht maar huur het. Verhuurder is geen kleine jongen in de landelijke verhuurmarkt. Desondanks ga ik absoluut geen gebruik maken van de REKAM vezel. De KPN vezel staat vanaf dag 1 licht op en is opgeleverd zonder problemen. KPN heeft zich een keer netjes aan de afspraken gehouden, enige minpuntje was dat ik mijn oude modem kwijt was aangezien de monteur de Experiabox 12 heeft geplaatst en mijn "eigen" modem heeft meegenomen.

"eigen" was een gekregen pilot modem welke ik uit mijn Telfort periode in gebruik had. Doordat ik veelvuldig op het Telfort forum actief was had ik de beschikking over z'n beetje elke modemtype wat Telfort de afgelopen jaren heeft gehad. Het meegenomen modem was gelukkig de V10A en niet de bij mij meer geliefde V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Speedmaster schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:58:
En nee, ik heb het huis niet gekocht maar huur het. Verhuurder is geen kleine jongen in de landelijke verhuurmarkt.
Iemand moet de eenmalige kosten betalen, het maakt Rekam niet uit of dat de eigenaar van het pand of de huurder is. In dit geval had de verhuurder blijkbaar geen zin om de kosten te betalen, waarschijnlijk onder het mom van er is toch al KPN glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Inmiddels is de informatie op fourstack veranderd naar "Er is geen planning"..
VWT geeft aan dat ze medio Mei gaan starten in wijk, maar dat nu alles stil ligt ivm de vorst en het dus mogelijk nog meer uitstel krijgt
KPNNNL geeft aan dat er nog helemaal geen planning is, terwijl we op 5 juli nog te horen hebben gekregen dat er januari/februari gegraven zou worden......

Als dit de voorbode is van hoe het bij KPN moet gaan straks, dan zie ik het enorm somber in..
- Uitstellen en afstellen
- Geen communicatie
- Geen informatie
- Afspraken niet nakomen

... Wat moet er toch terecht komen van Nederland op deze manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59
Speedmaster schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:54:
Pfff... ...
Het bizarre is echter dat ze 180,= Euro aan aansluit/administratiekosten berekenen...... Ik geloof dat die aansluitkosten niet meer van deze tijd zijn.....
Een scan van die brief zou wel interessant zijn. Toen ik 2018 nieuwbouw kocht in Gouda kreeg ik én Rekam én KPN zonder aansluitkosten. Dus het was niet van die tijd, maar blijkbaar wel weer van deze tijd?

;w Rekam is toch passé

[ Voor 12% gewijzigd door MOmax op 09-02-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
MOmax schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:33:
Toen ik 2018 nieuwbouw kocht in Gouda kreeg ik én Rekam én KPN zonder aansluitkosten.
Die €180 zat waarschijnlijk in de koopsom van je woning. Voor de KPN aansluiting is namelijk ook betaald net als voor stroom en eventueel gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Master-Guy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:17:
- Uitstellen en afstellen
- Geen communicatie
- Geen informatie
- Afspraken niet nakomen
Dat lijkt toch wel een beetje de trend te zijn als je dit topic leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Laatst online: 18:59
esky schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
[...] Die €180 zat waarschijnlijk in de koopsom van je woning. Voor de KPN aansluiting is namelijk ook betaald net als voor stroom en eventueel gas.
Nee, zeker weten van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MOmax schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Nee, zeker weten van niet.
Voor KPN inderdaad niet. Die rekenen al jaren geen aansluitkosten voor een nieuwbouwaanvraag. Inmiddels wel voor koper maar niet voor glas. Helaas maakt KPN zelf die beslissing voor je. Dus als er glasvezel komt is het gratis. Komt er geen glasvezel dan betaal je een flink bedrag voor een koper aansluiting.

• Master-Guy
Van de week eens een grotere klacht belegd bij KPN, gezien het gebrek aan communicatie.
Lijkt erop dat het glasvezel in Gouda nog even op zich laat wachten..
Geachte heer <bliep>,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klachten overlegd.

Onze excuses voor het feit dat de aansluiting van uw woning op ons netwerk langer op zich laat wachten dan wenselijk is. Alle planningen met betrekking tot de aanleg van glasvezel zijn onder voorbehoud. De uitrol van onze glasvezel geschiedt namelijk in grootschalige projecten en daarbij zijn wij afhankelijk van meerdere derden partijen. Wij danken u vriendelijk voor al uw suggesties om dit te optimaliseren.

De graafwerkzaamheden in uw straat staan op het moment gepland voor eind meid 2021 en de huisaansluiting wordt naar verwachting geplaatst aan het einde van 2021. Deze planningen zijn geheel onder voorbehoud en kunnen dus eventueel nog wijzigen. Op het moment dat uw aansluiting is geplaatst en succesvol is doorgemeten, kunt u glasvezeldiensten afnemen via één van de beschikbare serviceproviders. U vindt alle providers terug op www.kpnnetwerk.nl/providers/.

Bij deze aanleg wordt gebruik gemaakt van een P2P netwerkarchitectuur. Helaas kunnen wij niet aangeven welke snelheid u kunt halen via ons netwerk, omdat dat wordt bepaald door de serviceproviders. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor de snelheden die zij aanbieden over ons netwerk.

Verder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief op www.kpnnetwerk.nl/nieuwsbrief/. Via die weg informeren wij over de updates van het uitrolproject. Op het moment dat wij de huisaansluiting gaan inplannen, krijgt u daar twee á drie weken van te voren bericht van per post.

Hopelijk zijn al uw vragen hierbij beantwoord. Mocht dit niet het geval zijn, dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

• esky
Master-Guy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:09:
Van de week eens een grotere klacht belegd bij KPN, gezien het gebrek aan communicatie.
Lijkt erop dat het glasvezel in Gouda nog even op zich laat wachten..

[...]
In dit tempo heb je straks nog eerder een RekamDelta glasvezelaansluiting dan een KPN aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 10:36
Eric666 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Na een omtrekkende beweging door de rest van de wijk zijn ze deze week toch echt wezen kabelleggen in de straat. Moest de mannen nog wel even overtuigen dat de kabel langs het huis en niet via het tuinpad moest. Was duidelijk besproken bij de intake, maar blijkbaar niet doorgegeven. Uiteindelijk is het wel gelukt.

Nu nog afwachten wanneer de laatste paar meter het huis in kan worden aangelegd. Ik begreep uit eerdere berichten in het forum dat daar ook wel wat tijd overheen kan gaan....
En vandaag is de KPN Glasvezel aansluiting (eindelijk!) de meterkast in getrokken. Nu kan ik gaan uitzoeken welke provider het internet mag gaan leveren. En nu maar beslissen welke snelheid het moet gaan worden... 1Gb down, of is 500Mb ook wel genoeg? Keuzes, keuzes....

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
En hier is de planning inmiddels weer omgezet naar "ergens de komende 12 maanden" (volgens de website van KPN).. *jaloers*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 10:36
Ze zijn inderdaad niet scheutig met informatie over wat wanneer gaat gebeuren qua aanleg, dat klopt.

De afspraak voor het doortrekken werd wel netjes gemaakt, de brief lag nog niet in de bus of ik werd al gebeld om de afspraak in te plannen. En het is ook allemaal op de geplande dag, op tijd, in het gestelde tijdvak geregeld. Met een minimum aan rommel. Dus het kan wel.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Plot-twist; Ik krijg zojuist een brief in de bus, waarin KPN Netwerk aangeeft ons te gaan aansluiten op glasvezel...

Staat geen tijdsbestek in de brief. En ik heb net de voortuin opnieuw laten bestraten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
wackmaniac schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:57:
Plot-twist; Ik krijg zojuist een brief in de bus, waarin KPN Netwerk aangeeft ons te gaan aansluiten op glasvezel...

Staat geen tijdsbestek in de brief. En ik heb net de voortuin opnieuw laten bestraten ...
Als het binnen een paar maanden is kan je op fourstack een indicatie van de datum vinden. Pin je daar niet teveel op vast want bij iemand die ik ken staat al sinds januari dat glasvezel klaar is terwijl de plastic buis nog buiten uit de grond steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wackmaniac schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:57:

Er hoeft alleen een tegel bij de gevel uit. De kabel wordt vanaf de stoep ondergronds naar de gevel geboord.
Als dit je allereerste brief is dan duurt het nog een week of 7 voordat het graven begint en weer een week of 9 later het huisaansluiten. Kan uiteraard langer duren afhankelijk van waar je in het gebied zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 20:01
Ook hier de brief. Ook boven de van reenensingel gaan ze nu aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtQIQuOP_rmm7M_yMElZGaSOsII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16olAZTGsk6DLmqxXdVoEopw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
KPN gebeld, en volgens hen staat 2804JM nu op de planning voor "graven in de straat in mei"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Sinds 29 maart steekt hier inmiddels een oranje sprietje uit de grond.
Even leek het er op dat het snel zou gaan, en plots verscheen er binnen een dag een nieuw huisje op de hoek Ridder van Catsweg/Calslaan dat als wijk verdeelpunt lijkt te gaan dienen. De mannen die aan het graven waren heb ik echter inmiddels al een week niet meer gezien, en de laatste keer dat ik bij het nieuwe huisje keek, waren de kabels nog afgeknipt zo'n 50 cm buiten het huisje.

Het is voor ons nu afwachten tot KPN het sein geeft dat we in huis worden aangesloten, maar het kan me niet snel genoeg gaan. Gisteren avond hadden we spontaan geen signaal meer in huis, maar zoals iedere keer gebeurd het als alle bedrijven slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the slayer
Voor wie het gemist heeft. Extra info van kpnnetwerk over de planning van Bloemendaal
https://www.kpnnetwerk.nl...gouda-plaswijck-20210420/

Ze hebben voor nu alleen de planning van gebied 1 aangegeven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC7RynSuzonobVIkZP4MRujVN0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNdoOdmoblRHvhAzAdxHKwzv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-05 22:26
Binnenkort ga ik verhuizen naar Gouda, waarbij je denkt luxe te hebben met al die vezels, alleen begint het al aardig tegen te vallen. Op dit moment heb ik een luxe gigabit verbinding van Tweak voor weinig, alleen leveren zij niet in Gouda. Daarom had ik graag T-Mobile op het KPN netwerk gehad, maar die leveren blijkbaar niet omdat ze geen apparatuur in de PoP's hebben hangen. Eigenlijk blijven er op het KPN netwerk alleen KPN, Online en Solcon over. Dan is er blijkbaar ook nog een Rekam glasnetwerk, waarbij Netrebel er opzich wel vergelijkbaar uit ziet zoals Tweak, alleen lees ik wat meer slechte ervaringen over de stabiliteit van het netwerk. Daarnaast ziet Glasnet er ook nog wel interessant uit, alleen kan ik niet zo veel ervaringen over deze partijen vinden.

Bij de merkjes van KPN krijg je gelijk allemaal wifi punten e.d. cadeau, alleen heb ik al hele mooie apparatuur aangeschaft die ik graag wil gaan gebruiken en ik heb het idee dat eigen apparatuur bij deze providers niet zo gewenst/mogelijk is. Over de stabiliteit van het Rekam netwerk twijfel ik een beetje, waardoor ik eigenlijk niet meer weet voor welke provider ik moet gaan kiezen.

Zijn jullie al aangesloten bij een provider of wat overwegen jullie om af te gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:11
Ik heb in Gouda T-mobile op het KPN-netwerk. Wel gelimiteerd tot maximaal een 100/100 verbinding, omdat ze geen eigen apperatuur in de pop hebben hangen. Weet je zeker dat ze bij jou niet kunnen leveren?

Qua Rekam netwerk lijkt Netrebel me de meest interessante, maar geen eigen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-05 22:26
Helaas is T-Mobile echt niet te krijgen. Als ik de postcode + huisnummer invul krijg ik alleen een DSL aanbod. Bij T-Mobile verwijzen ze je naar KPN Netwerk NL omdat de verbinding zogenaamd niet "gereed" is. Bij KPN Netwerk NL weten ze je te vertellen dat de verbinding klaar ligt en je een abonnement kunt afsluiten. Dit is bij een aantal providers zoals KPN, Solcon en Online ook mogelijk. Mij is verteld dat T-Mobile nog geen apparatuur heeft in de PoP, waardoor er nog geen aanbod is. (Was iets met GLOP of GPON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Moet hier helaas nog even wachten op het aansluiten. Heb KPN een mail gestuurd met de vraag wanneer het nou eindelijk gaat gebeuren.

De andere glasvezels heb ik niet, en ik zit (nu nog) op het zeer oude en onstabiele COAX netwerk van Rekam.

Solcon komt er bij mij niet in: We hebben twee jaar terug een LAN-party gehad met Solcon (waar ze van op de hoogte waren), en ze hebben midden in het evenement gewoon de stekker eruit getrokken "om de buren aan te sluiten". Vervolgens zijn ze "vergeten" om onze kabel terug te prikken. Op woensdag middag gebeurd, meteen gebeld, pas op maandag kwam er een monteur langs om eventjes de kabel terug te prikken.

Ook wil ik geen Rekam netwerk meer gebruiken. De ondersteuning die vanuit Rekam word geboden is nihil. Dat wil zeggen: Tijdens korte kantoortijden (9-14) zijn er monteurs aan het werk, en daarbuiten heb je pech. Als je storing hebt, moet je maar wachten tot de volgende dag voor ze uberhaupt je storing aannemen.

Glasnet is niet veel beter: Daar zitten een paar jongens die wel iets van techniek weten, maar nog altijd proberen om de oorzaak van een storing bij de klant te beleggen. Heb ze een paar weken geleden laten weten dat er een van hun switches stond te klapperen, kreeg ik te horen dat ik mijn modem maar even moest power-cyclen..

Blij dat KPNNNL een netwerk aanlegt. Nu nog even kijken welke partijen er zullen gaan leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Luc45 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:48:
Helaas is T-Mobile echt niet te krijgen. Als ik de postcode + huisnummer invul krijg ik alleen een DSL aanbod. Bij T-Mobile verwijzen ze je naar KPN Netwerk NL omdat de verbinding zogenaamd niet "gereed" is. Bij KPN Netwerk NL weten ze je te vertellen dat de verbinding klaar ligt en je een abonnement kunt afsluiten. Dit is bij een aantal providers zoals KPN, Solcon en Online ook mogelijk. Mij is verteld dat T-Mobile nog geen apparatuur heeft in de PoP, waardoor er nog geen aanbod is. (Was iets met GLOP of GPON)
KPN levert hier via GPON en T-Mobile kan dat nog niet aan. Ze schijnen wel druk bezig te zijn om dat voor de zomer eindelijk te kunnen. Maar naar ik aanneem dan nog steeds max 100/100 vanwege de hogere inkoopprijs.

Overigens is eigen apparatuur bij KPN prima mogelijk en alle noodzakelijke instellingen staan openbaar op de website van KPN. Wel is het zo dat je dan een GPON NT krijgt en daardoor je router niet direct op glas kan prikken. Dat zal via de WAN poort moeten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:50

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier (2804 "plaswijck", dat is in gebied 2 in het kaartje in de post van @the slayer hierboven) is net iemand binnen geweest om een fotootje te maken van het ISRA punt (dat zit in de woonkamer in onze 1974 huizen).

KPN gaat daar het glasvezelpunt aansluiten. Eigenlijk wel fijn, want mijn huidige VDSL modem staat ook bij het ISRA punt in de woonkamer.

De NTU van Deltafiber zit hier overigens wel gewoon (ongebruikt) in de meterkast.

Ik vind het overigens wel maf dat KPN hier glas gaat aanleggen, want er is hier VVDSL over het ouderwertste koper vanuit de straatkast. Prima 100/33 verbinding. (met pairbonding 200Mbit).

Ik weet niet of ik een brief heb gehad, want post dat er als reclame uitziet gaat hier direct de papierkliko in ;-)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
vliegnerd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:49:
Hier (2804 "plaswijck", dat is in gebied 2 in het kaartje in de post van @the slayer hierboven) is net iemand binnen geweest om een fotootje te maken van het ISRA punt (dat zit in de woonkamer in onze 1974 huizen).

KPN gaat daar het glasvezelpunt aansluiten. Eigenlijk wel fijn, want mijn huidige VDSL modem staat ook bij het ISRA punt in de woonkamer.

De NTU van Deltafiber zit hier overigens wel gewoon (ongebruikt) in de meterkast.

Ik vind het overigens wel maf dat KPN hier glas gaat aanleggen, want er is hier VVDSL over het ouderwertste koper vanuit de straatkast. Prima 100/33 verbinding. (met pairbonding 200Mbit).

Ik weet niet of ik een brief heb gehad, want post dat er als reclame uitziet gaat hier direct de papierkliko in ;-)
Ja, de VVDSL snelheid zal nu prima zijn. Maar dat kopernetwerk moet worden vervangen en dat doe je niet van de ene op de andere dag. Over circa drie jaar is er bij jou geen koperdienst meer beschikbaar. Dan kan dat kopernetwerk uit en dat scheelt aanzienlijk in onderhoudskosten.
Dus beschikbare snelheid is maar 1 van de factoren om wel of geen glas aan te leggen. En eigenlijk momenteel nog 1 van de minst belangrijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 27-05 09:16
Verleden brief gehad van de KPN ze gaan dus inderdaad in 2804CR glasvezel aanleggen.
Deze week komt er een brief van de partij die de kabels gaat aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:49:

Dat is een mooie oplossing, mijn ISRA punt zit ook in de woonkamer en aan het eind van de woonkamer op het verste punt van de meterkast, waar inderdaad 1 jaar geleden door Delta? een aansluiting is gemaakt voor glasvezel in de meterkast en geen rekening is gehouden met het ISRA punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Vrijdag heb ik van KPN eindelijk een brief gehad voor de aansluiting in huis. Deze stond initieel gepland op maandag 7 juni, maar nadat ik ze heb opgebeld op het telefoonnummer wat in de brief stond, hebben ze het kunnen verplaatsen naar aanstaande maandag.

Ben benieuwd hoe snel de levering kan starten.. De afgelopen 48 uur heb ik 20 uur zonder internet gezeten op dit ouderwetse COAX netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Psst:
Ik kom er zojuist achter dat de code in de eerste brief (om toestemming te geven) dezelfde code is als om je afspraak te bevestigen.

Mocht je de oude brief nog hebben liggen, kun je met dezelfde code op kpnnetwerk.nl/aansluit-afspraak je afspraak bevestigen. (Mits ze deze al hebben ingepland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Ik krijg net een mail van Tele2 dat ik via T-Mobile supersnel glasvezel kan krijgen in Gouda Centrum.
Even de check gedaan bij T-Mobile, en inderdaad tot 1000Mbit/s up en down.

Dit is via de KPN GPON aansluiting, want dat is de enige glasvezelaansluiting die ik momenteel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:11
Ik zag inderdaad eergisteren ook dat er 1Gb beschikbaar is via T-Mobile (centrum). Alleen zijn er sinds een paar weken erg veel problemen met de verbindingen via T-mobile. Is er iemand die het al heeft draaien In Gouda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Nee, helaas nog niet. Met KPN gebeld voor een abonnement, omdat de rest nog geen hardware heeft hangen in de wijk centrale. Ze hebben me deze week alle spullen toegestuurd, en de verbinding actief gezet. Wat blijkt: Moet er aaprt een afspraak gemaakt worden om de NT op te hangen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
IThom schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:22:
Ik krijg net een mail van Tele2 dat ik via T-Mobile supersnel glasvezel kan krijgen in Gouda Centrum.
Even de check gedaan bij T-Mobile, en inderdaad tot 1000Mbit/s up en down.

Dit is via de KPN GPON aansluiting, want dat is de enige glasvezelaansluiting die ik momenteel heb.
In Gouda centrum ligt geen KPN GPON netwerk maar een normaal netwerk. KPN zelf als operator plaatst GPON apparatuur in de PoP maar T-Mobile inmiddels ook. Vandaar je optie om 1 Gbit voor weinig te bestellen.

Let wel: in volgende/nieuwere uitrol projecten in Gouda gaat dit niet meer op. Dan is ook het passieve netwerk uitgerold met splitters en is eigen apparatuur van T-Mobile niet meer mogelijk. Dan kunnen zij alleen nog maar via KPN WBA leveren en dat is duur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackmaniac
Zo, de glasvezelkabel van KPN ligt in de kruipruimte. De graafwerkzaamheden van KPN Netwerk verlopen veel efficiënter dan de graafwerkzaamheden van Delta. Er wordt rond de Heesterlaan nu door drie of vier teams kabels gelegd.

Heb na drie-en-een-halve maand radiostilte vanuit Caiway mijn bestelling geannuleerd en blijf nu bij KPN. Heb een brief ontvangen waarin wordt aangegeven dat zij contact opnemen met zodra de verbinding geactiveerd is en dat ze mij kostenloos overzetten naar glasvezel.

Nagenoeg de hele straat is inmiddels van KPN naar Caiway overgestapt en ik merk dat mijn ADSL-verbinding bijna twee keer zo snel is geworden. Een speedtest gister gaf 60mbit down en 60mbit up as resultaat... Daar kom ik het laatste rukje tot de glasvezel wel mee door.

[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 04-06-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik begrijp wel dat KPN veel populairder is in Gouda dan Caiway. Op de glasvezel van Caiway krijg je een vreselijk televisieplatform met slechts stereogeluid en trage kastjes en geen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:33

vr6-only

Blub Blub

wackmaniac schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:01:
Zo, de glasvezelkabel van KPN ligt in de kruipruimte. De graafwerkzaamheden van KPN Netwerk verlopen veel efficiënter dan de graafwerkzaamheden van Delta. Er wordt rond de Heesterlaan nu door drie of vier teams kabels gelegd.
Heb je dat zelf gedaan? Want je krijgt namelijk eerst een BOP (OFTU vanuit NetwerkNL) en daarvoor moet de rol wel buiten blijven liggen.

https://vimeo.com/548282361/6a4a0e2bce

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Heb je dat zelf gedaan? Want je krijgt namelijk eerst een BOP (OFTU vanuit NetwerkNL) en daarvoor moet de rol wel buiten blijven liggen.

Inderdaad bijzonder. Kabel blijft sowieso niet in de kruipruimte liggen. Of kabel bij de gevel en later doortrekken naar binnen. Of zoals gezegd bij de gevel afwerken met een Ondergrondse FTU en dan later naar binnen trekken (hangt af van welk project gebied in Gouda).
KPN legt de kabel nooit klaar in de kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
vr6-only schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Heb samen met de buurman zelf een mantelbuis door de tuin gelegd en die mantelbuis loopt tot in de kruipruimte. De graafploeg die namens KPN Netwerk bezig waren hebben de kabels keurig de kruipruimte ingeschoten.

Het is nu wachten tot er iemand komt om de kabel mijn meterkast in te brengen en een aansluiting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wackmaniac schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Heb samen met de buurman zelf een mantelbuis door de tuin gelegd en die mantelbuis loopt tot in de kruipruimte. De graafploeg die namens KPN Netwerk bezig waren hebben de kabels keurig de kruipruimte ingeschoten.

Het is nu wachten tot er iemand komt om de kabel mijn meterkast in te brengen en een aansluiting te maken.
Zeker in een gebied als Gouda behoort de aannemer een extra lusje van de kabel in de grond bij de gevel te maken om de verzakking van de grond ten opzichte van het gefundeerde huis te compenseren. Met die mantelbuis heb je dat niet. Dus over tien jaar is de mantelbuis gezakt en de fundering en de woning niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het lijkt mij dat die lus ook prima in de kruipruimte kan worden georganiseerd. Of die lus nou in het zand onder mijn bestrating zit, of vrij in de kruipruimte. Maar dat is iets wat KPN Netwerk prima zelf kan bepalen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Nogmaals, dit gaat niet werken. Er zal eerst een BOP geplaatst moeten worden en tevens kan de kabel nu niet getest worden (crosscheck).

Tenslotte is het gebruik van bestaande mantelbuizen in principe niet toegestaan, omdat ook de ligging onbekend is (revisie).

Anyway, iets voor het projectteam om er wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het is technisch gezien geen bestaande mantelbuis, maar een nieuwe mantelbuis die we specifiek voor deze kabel hebben aangelegd.

En de voorman van de graafploeg zag er geen probleem in. De vraag is of een BOP überhaupt gaat werken als ik de video zo zie; Ik heb vanaf mijn voorgeven nog een dikke meter aan bordes/plantenbak die onderdeel zijn van de fundering. Dus door die fundering naar een apparaat boren gaat een uitdaging worden. Maar idd we gaan wel zien hoe ze gaan aansluiten. Zie momenteel nog nergens ook maar enige apparaten geplaatst worden. Hier en daar sprieten uit de stoep en hier en daar sprieten bij de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:
Nogmaals, dit gaat niet werken. Er zal eerst een BOP geplaatst moeten worden en tevens kan de kabel nu niet getest worden (crosscheck).

Tenslotte is het gebruik van bestaande mantelbuizen in principe niet toegestaan, omdat ook de ligging onbekend is (revisie).

Bij mij is de kabel ook gewoon door de bestaande mantel waar de KPN dsl kabel zit getrokken.
Zie geen reden waarom dit een groot probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

IThom schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Bij mij is de kabel ook gewoon door de bestaande mantel waar de KPN dsl kabel zit getrokken.
Zie geen reden waarom dit een groot probleem zou zijn.
Verschil is denk dat je het nu hebt over de invoerbuis bij de gevel richting de meterkast. Dat is anders dan vanaf de openbare grond een mantelbuis gebruiken richting de woning.

En het issue heb ik reeds hierboven gegeven. Nogmaals, de aannemer zal wel aankloppen dat dit niet hoort, met als gevolg dat je eerste afspraak wellicht dus niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:19:

De BOP wordt alleen toegepast in project Gouda Plaswijck. Hoe weet jij zo zeker dat deze woning daar deel van uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
vr6-only schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Verschil is denk dat je het nu hebt over de invoerbuis bij de gevel richting de meterkast. Dat is anders dan vanaf de openbare grond een mantelbuis gebruiken richting de woning.

En het issue heb ik reeds hierboven gegeven. Nogmaals, de aannemer zal wel aankloppen dat dit niet hoort, met als gevolg dat je eerste afspraak wellicht dus niet doorgaat.
Ik begrijp wat je bedoeld: een mantel tussen de weg/stoep en de gevel. Uiteindelijk maakt dat toch nog steeds weinig verschil? Grond direct naast de gevel kan toch net zo goed verzakken als de grond waar nu dan een mantel zou liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Alleen een verzakking of een verzakking met breuk in omliggende mantel verschilt wel. Druk op zo'n mantel kan zich langzaam opbouw met een plotselinge grotere verzakking en break tot gevolg. Ook zijn er mogelijke scherpe randen. De toekomst zal het uitwijzen.

Wel fijn dat KPN in Gouda lekker bezig is. Ook begint er steeds meer aanbod te komen op GPON Glasvezel. Waar het eerst alleen de KPN-providers (KPN, Solcon en Xs4all) mogelijk waren zijn nu ook Online en Freedom aan te vragen. Tweak heeft toegezegd binnenkort te gaan leveren, hopelijk volgen T-Mobile, Youfone en Budget snel.

Ik had een voorkeur voor het Rekam netwerk vanwege de lagere prijzen bij de kleinere providers die daarop leveren. TriNed is echter gestopt met het opleveren van nieuwe aansluitingen in Gouda vanwege te veel problemen met het netwerk. Misschien is KPN dan toch de betere optie. Stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Heineken schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:34:
(...) hopelijk volgen T-Mobile, Youfone en Budget snel.
Als je met bijvoorbeeld 2801JM 69 op T-Mobile kijkt kan je 1000Mbit voor €40 per maand krijgen dus in ieder geval in delen van Gouda is T-Mobile zeker een optie.
Ik had een voorkeur voor het Rekam netwerk vanwege de lagere prijzen bij de kleinere providers die daarop leveren. TriNed is echter gestopt met het opleveren van nieuwe aansluitingen in Gouda vanwege te veel problemen met het netwerk. Misschien is KPN dan toch de betere optie. Stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet
Er is nog niet veel naar buiten gekomen over wat Delta met Rekam gaat doen na de overname. Ik hoop dat er voor de zomervakantie meer bekend wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10
Vandaag brief ontvangen van KPN Netwerk dat ze mijn toestemming nodig hebben om te mogen graven voor glasvezel. Postcode is 2807. Wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
chengbondkwok schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:58:
Vandaag brief ontvangen van KPN Netwerk dat ze mijn toestemming nodig hebben om te mogen graven voor glasvezel. Postcode is 2807. Wel nice :)
Ik keek er al een jaar of 10 naar uit dus laat maar komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 21:58

Mip

Ook hier briefje binnen.. schep de straat maar voor de 3e keer open in navolging van DeltaFiber en Rekam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Vandaag op de Rietzoom kabels ingegraven tot aan de voordeur, geen idee wanneer e.e.a. aangesloten wordt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

surfing john schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:12:
Vandaag op de Rietzoom kabels ingegraven tot aan de voordeur, geen idee wanneer e.e.a. aangesloten wordt in de meterkast.
Dat kan zo maar een maand of langer duren voor het binnen wordt afgemonteerd. Als het afgemonteerd is moet het licht er ook nog opgezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Meestal duurt het ruim twee maanden voor de kabel naar binnen gaat en wordt afgemonteerd. Bij dat afmonteren kan er ook meteen signaal op worden gezet als je provider de order op tijd inschiet bij KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand al glasvezel van t-mobile werkend in Gouda? Mijn schoonmoeder zit nu zonder internet omdat het kabeltje van t-mobile niet past op het glasvezelpunt (van kpnnetwerk).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
KabouterSuper schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:35:
Iemand al glasvezel van t-mobile werkend in Gouda? Mijn schoonmoeder zit nu zonder internet omdat het kabeltje van t-mobile niet past op het glasvezelpunt (van kpnnetwerk).
Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Mijn buren gaan over anderhalve week over van Glasnet naar T-Mobile via de KPN glasvezel aansluiting.
Ik zal zo even wat foto's maken. Probleem is dat het glasvezelkastje eindigt in een male en dat het verloopkastje van de modem (huawei) begint met een male aansluiting. KPNnetwerk zegt dat het verloopkastje fout is. Ben benieuwd wat voor spullen je buren hebben (als het goed is, hebben je buren al een t-mobile pakket gehad met modem, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
KabouterSuper schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Ik zal zo even wat foto's maken. Probleem is dat het glasvezelkastje eindigt in een male en dat het verloopkastje van de modem (huawei) begint met een male aansluiting. KPNnetwerk zegt dat het verloopkastje fout is. Ben benieuwd wat voor spullen je buren hebben (als het goed is, hebben je buren al een t-mobile pakket gehad met modem, etc).
Weet je dat zeker? Beiden zouden female moeten zijn en gewoon een male naar male kabel tussenin moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Mijn ouders kregen een brief dat T-mobile binnen alles wilt aansluiten, maar zijn op vakantie dus moet nog even wachten.

Ze hebben nu Caiway, en dat bevalt prima, zeker omdat je gewoon een kaartje in de TV kan duwen en klaar, hoe zit dat bij glasvezel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Weet je dat zeker? Beiden zouden female moeten zijn en gewoon een male naar male kabel tussenin moeten hebben.
Aargh, dank je voor het kwartje. Er was er eentje male en eentje female. Kortom, zolang je verloopkabeltjes gebruikt, kom je er niet uit (kpnnetwerk is hier twee uur mee bezig geweest). De oplossing is briljant simpel: verbind het zonder verloopkabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
Merkt iemand nog voortgang? Postcode 2803BJ. De kabel ligt al een tijdje in de voortuin maar niets vanuit KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Op de Heesterlaan zelf zijn ze vandaag druk bezig geweest met het naar binnen brengen van de glasvezel. Op de hoek bij het winkelcentrum stond vandaag ook een auto bij de kast, overigens net als vorige week, en zijn ze bezig om signaal op iedere naar binnen gebrachte aansluiting te zetten, dus ja er is vooruitgang maar het gaat traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 18:11
Zonet en mail gekregen over ons aanstaande huis in Goverwelle (2807).
Goed nieuws: uw buurt krijgt glasvezel! Onlangs hebben we uw toestemming in goede orde ontvangen. We sluiten uw woning kosteloos aan en binnenkort beginnen de voorbereidingen.
Dus hopelijk einde van het jaar Glas via KPN netwerk?! Ik meende te herinneren dat het dan nog een maand of drie duurt totdat de verbinding er daadwerkelijk ligt? At least, dat was bij ons zo in de binnenstad. En aangezien ik zo verwend ben qua internetsnelheid hoop ik snel onze downgrade naar ADSL op ons nieuwe adres weer om te kunnen zetten naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-05 21:42
Wij gaan in november verhuizen naar Westergouwe. Wij hebben op ons huidige adres 1Gbps T-Mobile inclusief 2 mobiele abonnementen waardoor Internet only abonnement maar 25 euro per maand is.

Zo goedkoop gaat het niet worden in Westergouwe helaas. Ik vroeg me af of Rekam aanbieders het waard zijn ten opzichte van KPN. Waarschijnlijk nemen we weer internet only, misschien toch TV erbij.

We zitten na verhuizing beide nog ruim een jaar aan T-Mobile mobiel abonnement vast, dus klantvoordeel is in eerste instantie niet een optie.

Iemand met Rekam / KPN in Westergouwe die ons verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk even goed wat daar precies beschikbaar is, de zuidkant van Westergouwe (eerste deel wat werd gebouwd) valt onder een aparte tak van glasvezel van KPN, waar Rekam niet beschikbaar is, weet niet hoe het nieuwe deel verdeeld is qua glasvezel aanleg (zoals Bloemendaal, waar op bepaald moment zelfs 3 vezels zouden komen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-05 21:42
SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:28:
Kijk even goed wat daar precies beschikbaar is, de zuidkant van Westergouwe (eerste deel wat werd gebouwd) valt onder een aparte tak van glasvezel van KPN, waar Rekam niet beschikbaar is, weet niet hoe het nieuwe deel verdeeld is qua glasvezel aanleg (zoals Bloemendaal, waar op bepaald moment zelfs 3 vezels zouden komen).
Ik had al postcode check gedaan. Rekam is beschikbaar waar wij gaan wonen. Nijg nu toch wat meer naar KPN. Is wat duurder, maar zoals iemand hier ook al zei, stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Ik had al postcode check gedaan. Rekam is beschikbaar waar wij gaan wonen. Nijg nu toch wat meer naar KPN. Is wat duurder, maar zoals iemand hier ook al zei, stabiel internet is belangrijker dan goedkoop internet
Aah ik vergeet natuurlijk Rekam met z'n eigne netwerk, het is Caiway als 3rde (of veelal 2de) met name in het noorden van Gouda. Rekam loopt via die aparte providers als Netrebel, Solcom of die andere?

Qua prijs lijkt het nu Caiway -> KPN -> Rekam te zijn, ik heb alleen maar keuze voor KPN, maar puur uit ervaring uit het verleden met Rekam en later Caiway, zou ik alsnog voor KPN kiezen. Maargoed, ik ken verder die bedrijven niet achter Rekam.

Net rebel is dan wel 39 euro, maar ik lees echter specifiek bij Netrebel dat ze 'maar' 750/500 via Rekam kunnen leveren. Glasnet lijkt dezelfde prijs als KPN te hebben met 47,50.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Geen ervaring met stabiliteit van REKAM in Westergouwe, zit hier zelf bij KPN en dat is absoluut stabiel. Weet wel dat REKAM voor aansluiten van glas (zit al in de meterkast net als dat van KPN) bij afsluiten van een abonnement 180,= aansluitkosten berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:15:
Wij gaan in november verhuizen naar Westergouwe. Wij hebben op ons huidige adres 1Gbps T-Mobile inclusief 2 mobiele abonnementen waardoor Internet only abonnement maar 25 euro per maand is.

Zo goedkoop gaat het niet worden in Westergouwe helaas. Ik vroeg me af of Rekam aanbieders het waard zijn ten opzichte van KPN. Waarschijnlijk nemen we weer internet only, misschien toch TV erbij.

We zitten na verhuizing beide nog ruim een jaar aan T-Mobile mobiel abonnement vast, dus klantvoordeel is in eerste instantie niet een optie.

Tot vorige week zou ik zeggen Netrebel voor internet en Rekam TV via coax. Helaas is Rekam TV nu Caiway TV wat ineens €25,25 per maand kost.

Nu zou ik zeggen Netrebel voor internet en NLziet voor tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the slayer
Vandaag de brief gekregen voor het aanmaken van de aansluit afspraak (2803BJ). 30-08 aan de beurt!

[ Voor 4% gewijzigd door the slayer op 11-08-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Zojuist Volker-Wessels aan de lijn gehad; ik ben 31-08 aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Niet echt in Gouda, maar Delta lijkt werk te gaan maken van het verglazen van het door hen overgenomen coax netwerk van Rekam, zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zeer content met de service van KPN; gistermiddag binnen 45 min was de aansluiting geregeld in de meterkast. Kabel van de ADSL uit het modem en kabel van de glasvezel erin en gaan. Al met al zeker 3 minuten offline geweest :) Geen enkel woord over dat de kabel via een bestaande mantelbuis direct de kruipruimte in is gebracht toen ik dat uitlegde trouwens.

Voor de mensen die al KPN hebben momenteel; je abonnement lijkt "as is" te worden omgezet. Dus je houdt hetzelfde abonnement, het wordt alleen via glasvezel geleverd. Dat betekent voor mij dat ik met mijn Internet & Televisie Basis nu maar liefst 60-70 mbit. Als je hogere snelheid wilt dan zal je het abonnement moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wackmaniac schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:39:
Zeer content met de service van KPN; gistermiddag binnen 45 min was de aansluiting geregeld in de meterkast. Kabel van de ADSL uit het modem en kabel van de glasvezel erin en gaan. Al met al zeker 3 minuten offline geweest :) Geen enkel woord over dat de kabel via een bestaande mantelbuis direct de kruipruimte in is gebracht toen ik dat uitlegde trouwens.

Voor de mensen die al KPN hebben momenteel; je abonnement lijkt "as is" te worden omgezet. Dus je houdt hetzelfde abonnement, het wordt alleen via glasvezel geleverd. Dat betekent voor mij dat ik met mijn Internet & Televisie Basis nu maar liefst 60-70 mbit. Als je hogere snelheid wilt dan zal je het abonnement moeten veranderen.
Aannemer, in dit geval VWT, en niet KPN. En ik kan je verzekeren dat het wel degelijk is besproken, zelfs zover dat de kabel teruggehaald moest worden van de controleur vanuit NetwerkNL! Uiteindelijk hebben ze het door de vingers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
vr6-only schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:39:
[...]

Aannemer, in dit geval VWT, en niet KPN.
De persoon die ik gister aan de deur had droeg kleding van KPN Netwerk, maar zou inderdaad van VolkerWessels kunnen zijn geweest. Doelde ook meer op de service dat er direct prik op de aansluiting zat. Dat heb ik in het verleden wel eens anders meegemaakt van KPN.
vr6-only schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:39:
[...]

En ik kan je verzekeren dat het wel degelijk is besproken, zelfs zover dat de kabel teruggehaald moest worden van de controleur vanuit NetwerkNL! Uiteindelijk hebben ze het door de vingers gezien.
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad en heeft niemand dit laten doorschemeren als ik ernaar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

wackmaniac schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:39:

Klopt, wil je overstappen naar Glas, gewoon bellen en aangeven dat je de “drager” wilt wisselen van koper naar Glas. Je behoud dan hetzelfde abonnement echter vind de levering plaats over Glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
Speedmaster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:52:
[...]

Klopt, wil je overstappen naar Glas, gewoon bellen en aangeven dat je de “drager” wilt wisselen van koper naar Glas. Je behoud dan hetzelfde abonnement echter vind de levering plaats over Glas
zoieso worden alle kpn/telfort/xs4all klanten standaard omgezet na glasvezel alleen dat gebeurd in gedeeltes, als je zelf belt dan ben je vaak net wat eerder aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Pindakaaskroket schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:15:

Ik woon in Westergouwe en zat bij Solcon, maar sinds overname van KPN ging de prijs snel omhoog, storingen, helpdesk die slecht bereikbaar is en ze niet langer meer meedachten ben ik overgestapt op Netrebel. (per 1 september) Grootste voordeel is dat de prijs door de helft ging (ok, geen tv en vaste telefoon :X meer, maar NLZiet lost dat op) Snelheid tussen de 700-800 mbit up en download. Helpdesk reageert snel (alleen per email bereikbaar) verder nog te kort om verdere ervaringen te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Sinds gisteren zit ik op de glasvezel van KPN (XS4ALL eigenlijk), Plaswijk. Ik moet zeggen, van begin tot einde goede communicatie en netjes afgewerkt in huis. Nu lekker 100/100, toch beter als 64/12 wat ik met ADSL had :)

Vooral de upload ga ik gebruiken met het syncen van mijn fotocollectie in de cloud.

Update: vanochtend wel wat problemen met de DNS, zal wel door het nieuwe ip-adres komen...

[ Voor 14% gewijzigd door Cliffie op 16-09-2021 12:33 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 11:05
Hier op 2804VM nu eindelijk ook glasvezel van KPN , afgewerkt in de meterkast, weet niet of deze al actief is maar dat zal dan niet meer al te lang duren verwacht ik.
Weet iemand of je een ander modem krijgt als je al internet heb van KPN , of krijg je een converter pakket. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik woon ook in 2804 (Hoevebuurt). Afspraak om aan te sluiten in de woning in de herfstvakantie.

Ik heb gevraagd om het aan te sluiten bij het huidige ISRA punt in de woonkamer. Ben benieuwd of ze dit ook echt gaan doen, of dat het de meterkast wordt. Daar zit al een ongebruikte deltafiber aansluiting.

Er is geen leiding van meterkast naar woonkamer, dus dat wordt mogelijk kabel trekken door de kruipruimte.

@ethan..1 volgens mij kun je een netwerkkabel tussen de ONT en de WAN ingang van je huidige experiabox aansluiten. Het lijkt erop dat je alleen een nieuw modem krijgt als je ook een nieuw abo afsluit. Voor mij als “telfort” klant is dat veel duurder.

[ Voor 1% gewijzigd door vliegnerd op 03-10-2021 11:08 . Reden: Spatiegebruik ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:43:
Ik woon ook in 2804 (Hoevebuurt). Afspraak om aan te sluiten in de woning in de herfstvakantie.

Ik heb gevraagd om het aan te sluiten bij het huidige ISRA punt in de woonkamer. Ben benieuwd of ze dit ook echt gaan doen, of dat het de meterkast wordt. Daar zit al een ongebruikte deltafiber aansluiting.

Er is geen leiding van meterkast naar woonkamer, dus dat wordt mogelijk kabel trekken door de kruipruimte.

@ethan..1 volgens mij kun je een netwerkkabel tussen de ONT en de WAN ingang van je huidige experiabox aansluiten. Het lijkt erop dat je alleen een nieuw modem krijgt als je ook een nieuw abo afsluit. Voor mij als “telfort” klant is dat veel duurder.
Rietzoom 6-10 aansluiting op het glasvezel, onbekend of ze de aansluiting in de meterkast doen of ISRA punt in de woonkamer, er is nooit iemand binnen geweest. Mijn broer woont op de Landluststraat, daar heeft men tot 2x verzekerd tot hij zelf bepaald waar de aansluiting glasvezel komt. Ook zijn ISRA punt zit aan de tuinkant net zoals bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
Vandaag aansluiting in de meterkast, aansluiting naar het ISRA punt door de kruipruimte of door de woonkamer, daar wist deze ploeg niets van. Er moet een andere monteur langs komen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

@surfing john niet onverwacht, wel jammer. Balen! Hou ons op de hoogte

Ik ben 22 oktober aan de beurt. Ik zal hier melden wat ze gedaan hebben. Ze zijn bij mij echt binnen geweest en foto’s van de aansluitplek (tuinkant, ISRA punt) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vliegnerd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:43:
@surfing john niet onverwacht, wel jammer. Balen! Hou ons op de hoogte

Ik ben 22 oktober aan de beurt. Ik zal hier melden wat ze gedaan hebben. Ze zijn bij mij echt binnen geweest en foto’s van de aansluitplek (tuinkant, ISRA punt) gemaakt.
13-10 komt er een monteur langs, afspraak via KPN gemaakt, volgende week woensdag kan ik meer vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ons aansluit punt (adsl) zit in de woonkamer. KPN heeft het kastje van de glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst. De meterkast bevind zich in de gang.

De huidige situatie is internet plus bellen via adsl.

ISRA punt in woonkamer, waarop de Experia box V8 is aangesloten en op deze box zit de telefoon met antwoordapparaat die ook twee andere huistelefoons ondersteund.

Eigenlijk willen we het glasvezel modem weer in de woonkamer want dit is het meest praktische.

Er is een KPN monteur langs geweest die ons van koper naar glasvezel wilde omzetten. Er was geen stopcontact in de meterkast.

De monteur adviseerde de telefoon in de meterkast te plaatsen. Beetje vreemd om daar het antwoordapparaat te beluisteren.

Er staat een elektricien gepland die de groepenkast komt vervangen en een stopcontact monteert in de meterkast. Deze uitbreiding stond al in onze planning maar nu naar voren geschoven.

Nu staat er opnieuw een monteur van KPN gepland. Glasvezel modem ontvangen en reeds bericht of we het oude modem willen retourneren.

Is het toegestaan om via een aan te leggen netwerkkabel vanaf de meterkas naar de woonkamer, zodat daar het glasvezel modem komt te staan. De afstand is ongeveer 9 meter.

Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan blazen we de hele overstap af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 09:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

TecTo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:46:

Is het toegestaan om via een aan te leggen netwerkkabel vanaf de meterkas naar de woonkamer, zodat daar het glasvezel modem komt te staan. De afstand is ongeveer 9 meter.

Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan blazen we de hele overstap af.
Gewoon in de meterkast Glasvezel modem dan RJ45 naar woonkamer waar V10 is dan heb je toch internet/TV en telefoon gelijk 😁