Glasvezel in Gouda

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-gouda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04:04
Heel Gouda in 2020 lijkt me sterk. En ik gun heel Gouda glasvezel maar Ik zou het al prachtig vinden als ik zelf glasvezel zou hebben in 2020. Ik heb van een ander draadje geleerd dat je de planning van kpn op een site van xs4all kon vinden: https://xs4all-fpi-info.f...C%93&address=&commit=Zoek
Tot gisteren stond daarop tot mijn grote vreugde voor mijn postcode een planning van 11-11-2020. Ik had dus goede hoop en was al de nodige kabeltjes aan het inslaan. Maar helaas, sinds gisteren is de planning verdwenen en wordt er dus van uitgegaan dat er geen realisering binnen 2 maanden zal plaatsvinden.
Ik heb overigens geen idee hoe realistisch de planning van die site is. Maar mijn hoop heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een zekere berusting.
We wonen overigens in de slagenbuurt (2805) de aanleg is aangekondigd en kpn is langs geweest om te kijken waar de aansluiting moet komen (geen echte verrassingen: in de meterkast) dus er is wel enige actie. Ik ga er nu maar vanuit dat het januari/februari wordt.

Googelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 13:53
Ik heb net een brief van KPN NetwerkNL dat ze mijn woning willen aansluiten op glasvezel.
Nu heb ik al een aansluiting van Rekam en begrijp ik niet goed waarom ze een tweede lijn willen aanleggen. KPN werkt samen met Rekam, maar dat lijkt weer wat anders te zijn dan KPN NetwerkNL.

De klantenservice van KPN NetwerkNL blijft momenteel hangen op "Omdat we in Nederland een vrij markt hebben voor kabelleggers. En wij dit in overleg met de gemeente hebben opgestart" en in de brief staat ook niks. Maar daarmee zou elke partij die iets met glasvezel wil (volgens de TS zijn dit er nu 3) een glasvezel endpoint in mijn meterkast kunnen ophangen.

Weet iemand waarom ze meerdere netwerken aan willen leggen? Lijkt mij zonde van de tijd en het geld om meerdere netwerken aan te leggen en te onderhouden, een samenwerking lijkt mij efficiënter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:55
Regul schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30:
Weet iemand waarom ze meerdere netwerken aan willen leggen? Lijkt mij zonde van de tijd en het geld om meerdere netwerken aan te leggen en te onderhouden, een samenwerking lijkt mij efficiënter.
Bureaucratie is de korte reden, zonde van het geld is het zeker. Laat KPN wel een tweede glasvezel aansluiting in je huis maken!
Waarom? Dan heb je in de toekomst maximale keuze aan providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:01
Regul schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30:
Ik heb net een brief van KPN NetwerkNL dat ze mijn woning willen aansluiten op glasvezel.
Nu heb ik al een aansluiting van Rekam en begrijp ik niet goed waarom ze een tweede lijn willen aanleggen. KPN werkt samen met Rekam, maar dat lijkt weer wat anders te zijn dan KPN NetwerkNL.

De klantenservice van KPN NetwerkNL blijft momenteel hangen op "Omdat we in Nederland een vrij markt hebben voor kabelleggers. En wij dit in overleg met de gemeente hebben opgestart" en in de brief staat ook niks. Maar daarmee zou elke partij die iets met glasvezel wil (volgens de TS zijn dit er nu 3) een glasvezel endpoint in mijn meterkast kunnen ophangen.

Welke postcode zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik adviseer ook om ieder glasvezelaansluiting die je kan krijgen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Ik vermoed een groen stuk op onderstaande Rekam glasvezelkaart wat ook onder deze blauwe vlek van KPN valt.
Afbeeldingslocatie: https://web.archive.org/web/20200821091614im_/https://gouda.rekamglasdraad.nl/images/Gouda_glas_coax.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

Speedmaster

Make my day...

Hier maar even de woningbouwvereniging gebeld. De aannemer die de glasvezel voor de hele flat door de kelder moet trekken maakt er een zooitje van. Plafonplaten niet goed vast gezet, achter de berging hebben we een grote bunkerruimte die vol ligt met modder en vuiligheid wat nu door de gangen wordt gelopen. Aangezien het een huurcomplex is zullen de schoonmaakkosten op het bordje van de huurders terecht komen. Daar nu maar even een stokje voor gestoken door de opzichter langs te laten komen. Hij gaat actie ondernemen richting de aannemer en ik hou hem op de hoogte van de vorderingen. Het daadwerkelijk boren in alle meterkasten moet nog gaan gebeuren maar ik hou mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 13:53
esky schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Bureaucratie is de korte reden, zonde van het geld is het zeker. Laat KPN wel een tweede glasvezel aansluiting in je huis maken!
Waarom? Dan heb je in de toekomst maximale keuze aan providers.
Het zal weer eens niet... Ik begrijp niet dat ze daarom gewoon maar weer meer geld en tijd ergens instoppen...

Die keuze aan providers is al wel bijzonder. Ik heb nu een abonnement van Trined, maar bij Rekam kan ik ze niet meer bij de internetaanbieders vinden en op de site van Trined wordt nu ook aangegeven dat ik geen glasvezel heb.
Ook staan ze bij KPN op de site dus het lijkt alsof zij al overgestapt zijn.
2805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Regul schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Het zal weer eens niet... Ik begrijp niet dat ze daarom gewoon maar weer meer geld en tijd ergens instoppen...

Die keuze aan providers is al wel bijzonder. Ik heb nu een abonnement van Trined, maar bij Rekam kan ik ze niet meer bij de internetaanbieders vinden en op de site van Trined wordt nu ook aangegeven dat ik geen glasvezel heb.
Ook staan ze bij KPN op de site dus het lijkt alsof zij al overgestapt zijn.

[...]

2805
Trined is nu meer dan een jaar gestopt met het leveren van nieuwe abonnementen. Trined wil zijn klanten een snelheid bieden van 500 Mbps en 1000 Mbps. De max. snelheid op het Rekam netwerk is ongeveer 750 Mbps. Er zijn veel problemen geweest met interactieve tv van Trined op het netwerk en dit kon niet opgelost worden om wat voor redenen dan ook. Trined kan dus niet het hele pakket zonder storingen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
esky schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Ik vermoed een groen stuk op onderstaande Rekam glasvezelkaart wat ook onder deze blauwe vlek van KPN valt.
[Afbeelding]
Dat is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 16:05
Zelf heb ik geen glasvezelaansluiting maar wel tot in mijn meterkast inderdaad van Rekam. Maar nu kreeg ik een brief van KPN dat ze voor hoogbouw glasvezelaansluiting toestemming moeten hebben. Die heb ik gegeven maar als mijn benedenburen dat niet doen voor in de meterkast heb ik er nog niets aan. En net zoals Regul woon ik ook in postcodegebied 2805 . Maar ook al vind ik het verspilling van KPN laat ze die 2e glasvezel-lijn maar aanleggen. Dan kan ik misschien toch bij XS4all blijven (ook al is dat ook al een gedoe met KPN.

Mijn grootste probleem blijft nog steeds: Hoe vervang ik vanaf de meterkast naar mijn appartement de kabels door een netwerkkabel (met een afstand van ongeveer 40 meter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH-64
Heb vandaag precies na een jaar dezelfde vraag gesteld aan Rekam via Facebook Messenger wanneer we een uitbreiding kunnen verwachten van nieuwe providers op het Rekam glasvezel netwerk en dit was hun reactie:

Beste R......, helaas moeten wij u het antwoord schuldig blijven. De onderhandelingen lopen nog en er is vooralsnog geen zicht of en wanneer de diensten van KPN op ons netwerk beschikbaar komen. Zodra daar meer over bekend is brengen wij dat via de gebruikelijke media kanalen naar buiten.

Niet veel mee opgeschoten deze info maar wilde het toch maar even melden voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
Johandmc schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:50:
Zelf heb ik geen glasvezelaansluiting maar wel tot in mijn meterkast inderdaad van Rekam. Maar nu kreeg ik een brief van KPN dat ze voor hoogbouw glasvezelaansluiting toestemming moeten hebben. Die heb ik gegeven maar als mijn benedenburen dat niet doen voor in de meterkast heb ik er nog niets aan. En net zoals Regul woon ik ook in postcodegebied 2805 . Maar ook al vind ik het verspilling van KPN laat ze die 2e glasvezel-lijn maar aanleggen. Dan kan ik misschien toch bij XS4all blijven (ook al is dat ook al een gedoe met KPN.

Mijn grootste probleem blijft nog steeds: Hoe vervang ik vanaf de meterkast naar mijn appartement de kabels door een netwerkkabel (met een afstand van ongeveer 40 meter)
Ik kan niet voor Rekam spreken maar bij KPN is het voor de aannemer niet toegestaan om een aansluiting te maken in een meterkast waar vervolgens de klant niks aan heeft (omdat er geen kabel naar het appartement kan). Dan moeten ze een oplossing bedenken om de aansluiting in je appartement te maken. Of als dat allemaal niet kan, helemaal geen aansluiting.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ook ik (2804) heb vorige week een eerste brief van KPNNetwerkNL ontvangen dat ze glas willen aanleggen, en of ik akkoord wil geven. Uit eerdere communicatie heb ik echter vernomen dat het waarschijnlijk februari word voor ze in huis aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Master-Guy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:27:
Ook ik (2804) heb vorige week een eerste brief van KPNNetwerkNL ontvangen dat ze glas willen aanleggen, en of ik akkoord wil geven. Uit eerdere communicatie heb ik echter vernomen dat het waarschijnlijk februari word voor ze in huis aansluiten.
Die toestemming is nodig om een eerste planning te maken. Als je dus een glasvezelaansluiting in je woning wilt hebben, ongeacht of je er wel of niet gebruik van gaat maken, is het zinvol om de toestemming nu wel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Master-Guy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:27:
Ik zit zelf ook op 2804, tot nu nog niets van de KPN gehoord, wel november 2019 een brief gehad dat ze 1e kwartaal 2020 gingen starten😖 Al 1 jaar geen activiteiten meer waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

vr6-only

Blub Blub

surfing john schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:59:
[...]

Ik zit zelf ook op 2804, tot nu nog niets van de KPN gehoord, wel november 2019 een brief gehad dat ze 1e kwartaal 2020 gingen starten😖 Al 1 jaar geen activiteiten meer waargenomen.
Dat bericht kan je niet gehad hebben van KPN, maar Rekam die beweert dat zij gaan starten en samenwerken met KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 03-11-2020 12:47 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
vr6-only schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:46:
[...]

Dat bericht kan je niet gehad hebben van KPN, maar Rekam die beweert dat zij gaan starten en samenwerken met KPN.
Klopt helemaal 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speedmaster schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:50:
[...]

Die toestemming is nodig om een eerste planning te maken. Als je dus een glasvezelaansluiting in je woning wilt hebben, ongeacht of je er wel of niet gebruik van gaat maken, is het zinvol om de toestemming nu wel te geven.
Het is andersom. De eerste planning is al gemaakt en aan de hand daarvan krijgen de adressen in het eerste deelgebied die brief met toestemmingscode.
Maar in het algemeen geef ik je groot gelijk. Het is altijd zinvol de toestemming al te geven. Er zal ook nog een voorbereider langskomen (die hopelijk kan zien dat je al toestemming hebt gegeven...) om de locatie van de aansluiting te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

vr6-only schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is toch ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master-Guy
Ondanks eerdere beloften van Rekam om voor 1 november te laten weten waarom hun project stil ligt, en wanneer er weer doorgang zal plaatsvinden, nog steeds niets gehoord. Heb ze vandaag voor de 2e keer eraan herinnerd om die communicatie eruit te doen..

Rekam: Ik ben jullie beu, en kan niet wachten op het glasvezelnetwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Geeft Rekam er de brui aan in Gouda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Yep, enorm...
Zitten hier op een ruim 30 jaar oud COAX netwerk met continu storing. Rekam had beloofd dit jaar glasvezel te leggen, en heeft half october de stekker eruit getrokken (website plots down gehaald). Ze zouden voor 1 november communiceren, maar nog niets gezien.

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:03
Kpn is nu ook flink in Gouda bezig met het uitrollen van glas ook waar rekam al ligt, als rekam ook nog eens uit gaat rollen hier in de wijk plaswijck/Bloemendaal zullen we 3 aansluitingen hebben.
(KPN ligt hier nog niet, alleen Delta Fiber en zoals het er nu uitziet heeft KPN het plan om alles te verglazen?)
Ik denk dat rekam idd daardoor de brui aan gaat geven want is dat dan wel rendabel voor hun?

• esky
Arjan1986 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:45:
Kpn is nu ook flink in Gouda bezig met het uitrollen van glas ook waar rekam al ligt, als rekam ook nog eens uit gaat rollen hier in de wijk plaswijck/Bloemendaal zullen we 3 aansluitingen hebben.
(KPN ligt hier nog niet, alleen Delta Fiber en zoals het er nu uitziet heeft KPN het plan om alles te verglazen?)
Ik denk dat rekam idd daardoor de brui aan gaat geven want is dat dan wel rendabel voor hun?
De planning van KPN is dat ze de wijken doen waar geen Delta Fiber is. Rekam zou dan de wijken doen waar Delta Fiber is en in die wijken zou KPN over het Rekam netwerk gaan leveren. Het is alleen een beetje stil vanuit Rekam de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Het Zweedse EQT (eigenaar van o.a. Delta Fiber) zou KPN willen overnemen (bron).
Dat zou de situatie in Gouda wat overzichtelijker maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcoCS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-02-2024
Van de week (na lange tijd niets gehoord te hebben) een brief in de bus van KPN netwerk NL. Tenminste, als ik het gekopieerde velletje moet geloven... 🤔
Op brief staat retouradres Amersfoort. Op enveloppe Rotterdam 🧐

RSV telecom gaat het glasvezel aanleggen bij ons (2801CD)
Weten jullie meer over deze aannemer? Wat ik kan vinden is dat 't volgens mij niet zo'n groot bedrijf is (??)

Op de site van KPN netwerk NL staat niets en kan ook niets vinden. Behalve dat er koper ligt en als ik glasvezel wil hebben, een schouwing aan moet vragen (??)
Heb in het voorjaar al toestemming gegeven voor glasvezel en daarna (tot nu toe) niets meer gehoord...

Las al in voorgaande berichten dat communicatie vanuit oa KPN knudde is, dus ach, ik had niet anders verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Laatst online: 29-04 11:32
esky schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:55:
[...]... Het is alleen een beetje stil vanuit Rekam de laatste tijd.
Ik weet ook niet wat er speelt bij Rekem, maar de directeur is weg en er zit nu een interimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

ArcoCS schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:33:
Van de week (na lange tijd niets gehoord te hebben) een brief in de bus van KPN netwerk NL. Tenminste, als ik het gekopieerde velletje moet geloven... 🤔
Op brief staat retouradres Amersfoort. Op enveloppe Rotterdam 🧐

RSV telecom gaat het glasvezel aanleggen bij ons (2801CD)
Weten jullie meer over deze aannemer? Wat ik kan vinden is dat 't volgens mij niet zo'n groot bedrijf is (??)

Op de site van KPN netwerk NL staat niets en kan ook niets vinden. Behalve dat er koper ligt en als ik glasvezel wil hebben, een schouwing aan moet vragen (??)
Heb in het voorjaar al toestemming gegeven voor glasvezel en daarna (tot nu toe) niets meer gehoord...

Las al in voorgaande berichten dat communicatie vanuit oa KPN knudde is, dus ach, ik had niet anders verwacht...
Klopt, RSV telecom doet de aanleg en installatie binnenshuis. Als je weet waar de glasvezel afgemonteerd wordt is het zinvol om een 2 stopcontacten daar te hebben. Ze maken je installatie dat direct activatie klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:08

Cliffie

Trompetslet

surfing john schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:59:
[...]

Precies dit! Al een jaar lang stilte bijna. Wel de kabel liggen van die andere toko (Delta), die ik eigenlijk helemaal niet wilde.... De communicatie was zo onduidelijk en ik zo naïef om te denken dat er 1 glasvezelkabel kwam te liggen. Nu dus wachten op de KPN, maar nog steeds niet in de bus gekregen (2804).

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Vreemd dat er zoveel verschil zit in het kleine gebied 2804.. Zelf zit ik op 2804JM, en ik heb hier nog geen Delta kabel liggen, nog geen Rekam kabel liggen, en KPNNetwerkNL heeft een tijdje terug (eind oktober) de eerste communicatie gedaan naar de wijk.

Zoals in dit bericht op pagina 16 is te zien, zouden ze februari/maart bij ons de fiber in huis komen aansluiten. Het graven zou in januari beginnen, dus het klopt dat ik daar nog niets van gezien heb.

@Cliffie als jij ook in gebied 4 woont (zie vorige link), dan raad ik aan KPNNetwerkNL even te bellen om goedkeuring te geven en een schouw te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ruim zes maanden terug een glasvezel aansluiting in de meterkast (Bloemendaal) van Rekam. Wil niets met deze oubollige en brakke organisatie te maken hebben. Al meer dan twintig jaar afscheid genomen van deze club en overgegaan op een schotel.

Wil best van de schotel af, dus is het wachten op een goede aanbieder en zodra die beschikbaar is ga ik over op glasvezel.

Als ik alle berichten lees is het allemaal nog onzeker.

Vraag me af of er ook tevreden gebruikers zijn die gebruik maken van glasvezel via Rekam en zo ja welk pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
TecTo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:11:
Ruim zes maanden terug een glasvezel aansluiting in de meterkast (Bloemendaal) van Rekam. Wil niets met deze oubollige en brakke organisatie te maken hebben. Al meer dan twintig jaar afscheid genomen van deze club en overgegaan op een schotel.

Wil best van de schotel af, dus is het wachten op een goede aanbieder en zodra die beschikbaar is ga ik over op glasvezel.

Als ik alle berichten lees is het allemaal nog onzeker.

Vraag me af of er ook tevreden gebruikers zijn die gebruik maken van glasvezel via Rekam en zo ja welk pakket.
Hier al sinds 2014 tevreden abonnee bij Glasnet op het Rekam netwerk. Snelheid stabiel op 900/900 bij een 1 Gbit/s abo. Storingen komen nagenoeg niet voor. Tenzij het een door derden veroorzaakte kabelbreuk betreft.

Wel een nieuwe ONT ontvangen in de periode, omdat oude ONT problemen gaf bij I-TV. ONT werd zelfde dag bij constateren problemen al vervangen. Iets wat ik bij een KPN tot maanden zie duren.

Mijn voorkeur gaaf eerder voor Rekam dan KPN...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
TecTo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:11:
In 20 jaar kan er best wel wat veranderen. Dat ze überhaupt glasvezel aanleggen betekent al dat ze minder oudbollig zijn dan ziggo ;)

Kijk eens op de keuzehulp van Rekam welke opties er op je adres zijn. Daarna kan je dan kijken hoe de ervaringen met die providers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master-Guy
@TecTo het ligt er vooral aan in welk gebied je woont. Als je in de lage 2800 woont (2801-2806) is er een grote kans dat je regelmatig storing krijgt. Het COAX netwerk hier is behoorlijk verouderd, en de afgelopen 2 jaar heb ik iedere maand zeker 2 storingen gehad. Dat is ook de reden dat ik bij Rekam weg wil. Als je in een ander gebied woont, kan het zijn dat je minder of geen storingen hebt, maar daar heb ik geen details van.

Qua provider moet je zelf goed kijken wat je wilt, maar kijk ook naar de openingstijden van de helpdesk. Zelf zitten we bij Glasnet, maar als we 's avonds (rond/na 22:00) een storing krijgen, is er met geen enkele mogelijkheid contact te krijgen. Inmiddels ben ik zo brutaal dat ik gewoon Rekam bel, maar dat accepteren ze niet van iedereen. Misschien dat je bij sommigen wat meer betaald, maar als je dan in ieder geval je storing kunt aanmelden, zou dat iets kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Maar als je zonder opgaaf van redenen opeens de aanleg van glasvezel staakt, zoals Rekam nu doet geeft toch wel aan hoe amateuristisch de Rekam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Master-Guy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:52:
@TecTo het ligt er vooral aan in welk gebied je woont. Als je in de lage 2800 woont (2801-2806) is er een grote kans dat je regelmatig storing krijgt. Het COAX netwerk hier is behoorlijk verouderd, en de afgelopen 2 jaar heb ik iedere maand zeker 2 storingen gehad. Dat is ook de reden dat ik bij Rekam weg wil. Als je in een ander gebied woont, kan het zijn dat je minder of geen storingen hebt, maar daar heb ik geen details van.

Qua provider moet je zelf goed kijken wat je wilt, maar kijk ook naar de openingstijden van de helpdesk. Zelf zitten we bij Glasnet, maar als we 's avonds (rond/na 22:00) een storing krijgen, is er met geen enkele mogelijkheid contact te krijgen. Inmiddels ben ik zo brutaal dat ik gewoon Rekam bel, maar dat accepteren ze niet van iedereen. Misschien dat je bij sommigen wat meer betaald, maar als je dan in ieder geval je storing kunt aanmelden, zou dat iets kunnen zijn.
Toen een heel slecht coax signaal en ook de zenders waren niet je van het. Dat is de reden dat ik ben overgestapt naar een schotel. Kreeg weinig respons van Rekam wat betreft kwaliteit ontvangst. Ook het uitbreiden van het toenmalig -zeer beperkte pakket- bleven ze vaag.

Woon in de lage sector en als dit storingen geeft dan blijf ik liever gebruik maken van de schotel. Alleen uitval bij hevige onweer.

KPN heb ik gemiddeld een download van 65 Mbps en upload van 27 Mbps. Waar de snelheid echt nodig is via utp, wat tegen de 100 Mbps aanhikt en waar minder wifi. De tv gaat via wifi en voor netflix gaat het prima.

Het netwerk van KPN (voorheen Telfort) zelden of nooit een storing. We hebben internet plus bellen en ook onze mobiele telefoons zitten bij deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 16:05
dolopfriet schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:52:
Maar als je zonder opgaaf van redenen opeens de aanleg van glasvezel staakt, zoals Rekam nu doet geeft toch wel aan hoe amateuristisch de Rekam is.
Zelf woon ik in postcode 2805 en heb dus glasvezel van Rekam in mijn meterkast, maar nog geen glasvezel-internet vanwege infrastructerele redenen. En ook inmiddels in de straat glasvezel van KPN, kreeg ook een brief van hen.

Maar goed Rekam was ook al een paar jaar geleden in de polder 2811 (is Reeuwijk) begonnen met aanleg glasvezel. Alleen lijkt het daar ook opeens gestaakt. Heel vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik zou die glasvezel van KPN ook maar laten aanleggen in je huis, Johandmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-04 07:18

winnie

de poes...

2806: ik heb vandaag de brief gekregen om een afspraak te maken voor het binnen afmonteren van de glasvezelaansluiting. De datum van de blijde gebeurtenis: 2 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 08:30
Ik ga me ook even melden in dit topic; ik woon in 2803 en heb eind 2019 en ik denk zelf begin 2020 brieven ontvangen van Rekam over aansluiten. Maar daarna radiostilte. Ik heb inmiddels een aansluiting van Deltafiber in huis, maar zit stiekem te wachten op Rekam, zodat ik bij KPN kan blijven als provider.

Ik heb zojuist een e-mail verstuurd naar Rekam met een aantal vragen over het tijdpad van de aanleg. Hopelijk krijg ik hier antwoord op.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FleX11
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21
Hier (2806) is de kabel inmiddels naar binnen in de meterkast, aankomende donderdag komen ze de rest aansluiten en kunnen we gaan genieten van het glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Antwoord van Rekam:
Helaas kunnen wij u geen tijdspad noemen m.b.t. de aanleg van het glasvezelnetwerk van Rekam in uw wijk/woning.

De verdere aanleg van het glasvezelnetwerk in Gouda, met uitzondering van nieuwbouwwoningen, is door ons bestuur tot nader order stilgelegd. Zodra er nieuws is of en zo ja wanneer de aanleg van het glasvezelnetwerk weer van start gaat en er een planning bekend is wanneer uw wijk/woning aan de beurt is, ontvangt u daarover tijdig bericht.
Fietste zojuist door het centrum en ik zag meerdere mensen met KPN-kleding met (volgens mij) glasvezelkabels in de weer. Maar ik ben bang dat wij hier achter het net vissen ... Toch Caiway maar eens in overweging nemen.

Edit: Ik zie dat Master-Guy dit ook al heeft gemeld Master-Guy in "Glasvezel in Gouda"

[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 24-11-2020 14:36 ]

• ArcoCS
Vanmorgen zijn ze begonnen met de kabels trekken naar boven (appartement, 2801 CD).

Blijkt de buur (en het gebouw zo te zien, want ik zie nog meer groene kabels daar in de kast...) al jaren glasvezel te hebben via de REKAM... 😂

Schiet mij maar lek. Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen, had ik volgens mij niet die keuze (??)

Heb ik i.i.g.we l de keuze zo meteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Voor 2804JM komt er volgens KPNNetwerkNL een P2P aansluiting, waar ook bijvoorbeeld T-Mobile direct op mag leveren. Eindelijk goed nieuws!
Conversation with Agent
Started on December 1, 2020 at 12:14 PM UTC+01:00

---

12:14 PM | system: Hoi! Ik ben Robin, de virtuele assistent van KPN NetwerkNL.

12:14 PM | system: Waar kan ik je mee helpen?

12:14 PM | system: BUTTONS:
title: Hiermee kan ik je helaas zelf niet helpen, maar ik kan je wel doorverbinden met een collega van onze klantenservice. Wil je dat?
button #1:
type: event
label: Ja
value: Connect to agent
button #2:
type: event
label: Nee
value: End

12:14 PM | system: Ik verbind je graag door met een collega van onze klantenservice.

12:14 PM | system: Wil je alvast je postcode, huisnummer en vraag doorgeven? Dan kunnen mijn collega's snel met je vraag aan de slag.

12:15 PM | Anonymous: 2804JM, #. Gaat KPN een GPON of een P2P netwerk aanleggen?

12:15 PM | system: Ok! Ik haal er een collega bij voor je, een moment geduld alsjeblieft.

12:16 PM | Michael: Goedemiddag je chat met Zainal. Ik ga even het adres voor je nakijken.

12:17 PM | Michael: Adres wordt aangesloten op glasvezel

12:18 PM | Anonymous: Klopt, daar wacht ik met smart op. Ben benieuwd of dit een GPON, of een P2P netwerk gaat zijn. Dit is belangrijk om te bepalen welke leveranciers kunnen leveren op het glasvezelnetwerk

12:20 PM | Michael: Ben jij de eindgebruiker?

12:20 PM | Anonymous: ja

12:20 PM | Michael: P2P

12:21 PM | Anonymous: Heb begrepen dat jullie in februari hier in de straat gaan graven, en ik wil zo snel mogelijk over op glasvezel

12:21 PM | Michael: wordt het

12:21 PM | Anonymous: ok, dankjewel :) Weet jij toevallig ook of KPN het alleenrecht op het netwerk houd de eerste periode?

12:23 PM | Michael: Nee de andere providers kunnen als het goed is ook direct leveren, ligt aan of zij hun actieve apparatuur al hebben geïnstalleerd in de wijkcentrale.

12:24 PM | Anonymous: ok, geweldig nieuws :) Dankjewel voor de informatie

12:24 PM | Michael: Geen dank! Ik wens je een prettige dag verder!

---
Exported from Agent on December 1, 2020 at 12:24 PM UTC+01:00
toon volledige bericht

[ Voor 0% gewijzigd door Master-Guy op 01-12-2020 12:59 . Reden: Verkeerde provider benoemd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Telfort levert niks meer sinds november 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Sorry, bedoelde natuurlijk T-Mobile.. Die leveren wel 1000/1000 op het KPN netwerk, terwijl KPN zelf slechts 1000/500 aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:06
T-Mobile levert alleen 1000/1000 over hun eigen netwerk, over het KPN netwerk zit je helaas vast aan 100/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Volgens zowel de verkooplijn als de technische lijn van T-Mobile, (en ook volgens hun website, al heb ik daar de voorwaarden ook niet uitgebreid gelezen) bied T-Mobile 1000/1000, dus ben benieuwd straks in februari of ik het ook daadwerkelijk kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:06
Dan hebben ze je denk ik verkeerd voorgelicht bij de klantenservice, T-mobile biedt 1gb aan in hun eigen ODF netwerk. Ze zijn al tijden met KPN in conclaaf over de kosten voor het aanbieden van hogere snelheden (zie oa hier)

Ik heb zelf T-mobile in Gouda via KPN netwerk en heb het toen uitgezocht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Telesto schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:24:
Dan hebben ze je denk ik verkeerd voorgelicht bij de klantenservice, T-mobile biedt 1gb aan in hun eigen ODF netwerk. Ze zijn al tijden met KPN in conclaaf over de kosten voor het aanbieden van hogere snelheden (zie oa hier)

Ik heb zelf T-mobile in Gouda via KPN netwerk en heb het toen uitgezocht ;)
Het ligt eraan hoe je het leest..
@Master-Guy heeft gechat met KPN Netwerk NL en die zeggen dat er een P2P netwerk komt te liggen. Dat klopt want dat zie ik ook.
Wat KPN Netwerk NL klantenservice niet kan zien is of T-Mobile hier ook werkelijk eigen apparatuur plaatst. Zo niet, dan is er dus sowieso geen 1000 Mbit mogelijk aangezien inmiddels toch al wel zeer bekend is dat T-Mobile via KPN WBA apparatuur niet meer dan 100 Mbit levert.

Maak hier niet de fout om KPN Netwerk en KPN Netwerk door elkaar te halen. je hebt het actieve KPN Netwerk (dat is WBA) en daarop wil T-Mobile niet meer dan 100 Mbit leveren.
En je hebt het passieve KPN Netwerk dat door voormalige Reggefiber gelegd wordt. In de PoPs die daar bij worden geplaatst heeft T-Mobile de mogelijkheid eigen apparatuur te plaatsen.

Overigens zie ik geen voorbereidingen van T-Mobile om zelf apparatuur in deze PoP in Gouda te plaatsen. Wat niet is zou nog kunnen komen maar voor nu weet ik vrij zeker dat in februari alleen KPN WBA als operator beschikbaar is.
En dan is de kans dat er T-Mobile helemaal niet leverbaar is ook nog aanwezig omdat KPN WBA waarschijnlijk GPON apparatuur plaatst in die PoP. En T-Mobile kan daar nog altijd niet op leveren. Dus dan helemaal geen T-Mobile...

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleX11
Hier is het inmiddels al een weekje werkend. Monteur heeft alles netjes aangesloten en weggewerkt.
Vandaag pas echt de tijd gehad om te kijken wat de maximale snelheid direct met kabel was. Heb een 1000/500 abo, maar veel verder dan dit kom ik niet... Vermoed dat die V12 modem de oorzaak is. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzfjFzsg7CzfDPoxbz_HlpWNuto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EBVEUDjTaw7Pwc3PDL3qkxEU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
FleX11 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:19:
Hier is het inmiddels al een weekje werkend. Monteur heeft alles netjes aangesloten en weggewerkt.
Vandaag pas echt de tijd gehad om te kijken wat de maximale snelheid direct met kabel was. Heb een 1000/500 abo, maar veel verder dan dit kom ik niet... Vermoed dat die V12 modem de oorzaak is. 8)7

[Afbeelding]
Is dat via de site of via hun app? Is het via wifi of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleX11
esky schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:58:
[...]

Is dat via de site of via hun app? Is het via wifi of bedraad?
Via de APP en bedraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Het bedrijf wil met verglazing een eind maken aan de jaren van krimp. Glasvezel blijkt profijtelijk, maar de aanleg is een enorme operatie. Op reportage in Gouda: 'Bij 50 centimeter diepte begint het grondwater op te wellen.'
Artikel in het FD over glasvezel in Gouda (en de rest van Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcoCS
Barre73 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:23:
[...]

Het ligt eraan hoe je het leest..
@Master-Guy heeft gechat met KPN Netwerk NL en die zeggen dat er een P2P netwerk komt te liggen. Dat klopt want dat zie ik ook.
....
Maak hier niet de fout om KPN Netwerk en KPN Netwerk door elkaar te halen. je hebt het actieve KPN Netwerk (dat is WBA) en daarop wil T-Mobile niet meer dan 100 Mbit leveren.
En je hebt het passieve KPN Netwerk dat door voormalige Reggefiber gelegd wordt. In de PoPs die daar bij worden geplaatst heeft T-Mobile de mogelijkheid eigen apparatuur te plaatsen.

Overigens zie ik geen voorbereidingen van T-Mobile om zelf apparatuur in deze PoP in Gouda te plaatsen.
....
En dan is de kans dat er T-Mobile helemaal niet leverbaar is ook nog aanwezig omdat KPN WBA waarschijnlijk GPON apparatuur plaatst in die PoP. En T-Mobile kan daar nog altijd niet op leveren. Dus dan helemaal geen T-Mobile...
toon volledige bericht
Yup. Via t-mobile 100m/bit...😒 Niks meer... [2801CD]

[ Voor 16% gewijzigd door ArcoCS op 13-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-04 07:18

winnie

de poes...

Vandaag de KPN-monteur op bezoek gehad die de laatste aansluiting gemaakt heeft. Ik heb een Xs4all abonnement, maar ja Xs4all is tegenwoordig KPN.
We hebben een werkende glasvezel aansluiting: internet, televisie en bellen. Ik ben tevreden.
Voor mijn 100/100 abonnement kom ik nu (nog) aan 200/231. Volgens de monteur ging dat wel teruglopen.
Ik woon in 2806.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien niet helemaal het goede topic, maar kreeg vandaag een brief van rekam glasdraad dat er binnenkort toch echt providers als kpn/online/T-Mobile over het al bestaande glasvezelnetwerk van rekam gaan leveren.

De komende 3 maanden gaan ze de ftu's in de meterkast kosteloos vervangen als je je daarvoor aanmeld. Daarna kost het €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
@Anoniem: 374460 welk gebied/postcode woon jij?
Heb hier helaas nog niets gehoord van ze (2804)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Master-Guy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:19:
@Anoniem: 374460 welk gebied/postcode woon jij?
Heb hier helaas nog niets gehoord van ze (2804)
In een dorpje vlakbij Gouda ;). Daarom niet helemaal goede topic, maar rekam is rekam lijkt me en wilde het toch even delen. Komt in Gouda dan ook vast nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

vr6-only

Blub Blub

In jouw dorp komt dan zo te lezen KPN wholesale op het Rekam netwerk, vandaar ook de genoemde providers. De ftu zal dan ook de bekende TK-01 worden.

Ik durf heel stellig te beweren dat het niet geldt of gaat gelden voor Gouda.

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 18-12-2020 20:38 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:19:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar kreeg vandaag een brief van rekam glasdraad dat er binnenkort toch echt providers als kpn/online/T-Mobile over het al bestaande glasvezelnetwerk van rekam gaan leveren.

De komende 3 maanden gaan ze de ftu's in de meterkast kosteloos vervangen als je je daarvoor aanmeld. Daarna kost het €250.
Bedoel je deze actie? Klinkt goed, hopelijk snel ook op de andere Rekam glasvezel netwerken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

esky schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:05:
[...]

Bedoel je deze actie? Klinkt goed, hopelijk snel ook op de andere Rekam glasvezel netwerken!!
Deze actie bedoel ik inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gisteren eindelijk antwoord van KPN Netwerk; 2803 staat op geen enkele planning om door KPN Netwerk te worden aangesloten op glasvezel. En Rekam heeft de boel ook stilgelegd. Dus ik denk dat dit betekent dat ik na meer dan 10 jaar weg zal gaan bij KPN en over ga stappen naar Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
@wackmaniac even dubbelcheck:
Probeer het ook eens na te kijken op deze site: https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/gouda

Volgens de powerpoint van de laatste Gouda informatie van KPN Netwerk zit 2803 samen met het minescule stukje 2804 waar ik woon, in wat ze noemen "Gebied 4", en zouden ze in januari/februari in de grond gaan graven, en in februari/maart de woningen moeten gaan aansluiten. Zo ver als bij mij bekend is, is dat ook nog steeds de laatste status. Zelf heb ik na het akkoord geven op het aansluiten geen updates meer gehad van KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Master-Guy schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:29:
@wackmaniac even dubbelcheck:
Probeer het ook eens na te kijken op deze site: https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/gouda

Volgens de powerpoint van de laatste Gouda informatie van KPN Netwerk zit 2803 samen met het minescule stukje 2804 waar ik woon, in wat ze noemen "Gebied 4", en zouden ze in januari/februari in de grond gaan graven, en in februari/maart de woningen moeten gaan aansluiten. Zo ver als bij mij bekend is, is dat ook nog steeds de laatste status. Zelf heb ik na het akkoord geven op het aansluiten geen updates meer gehad van KPN..
Dankjewel voor de tip. Max 21mbit volgens die calculator. En als ik de slides bekijk zit ik aan de verkeerde kant van de Van Reenensingel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 10:36
Ik woon ook in 2803, en volgens bovengenoemde KPN Netwerk website zou op mijn adres binnenkort glasvezel beschikbaar moeten zijn. De powerpoint belooft januari/februari 2021. Ik heb al wel toestemming gegeven en er is ook al iemand wezen kijken voor de gunstigste graafwerkplek voor de aansluiting. Ik ben benieuwd... in afwachting heb ik een tijdje geleden via Glasnet 150/30 via de Rekam kabel genomen, die 28Mbit max via DSL werd nooit gehaald (bij Tele2 in ieder geval niet). Die kabelverbinding zou dan als er glasvezel ligt worden omgezet naar glas 500/500 of 1000/1000.Ik weet echter niet of dat uitging van Rekam glasvezel.... die er voorlopig niet komt, zo lijkt het.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
Tjonge, KPN Netwerk is gisteren een straat verderop begonnen om de oranje kabel de stoep in te werken. Eens kijken hoe lang het gaat duren.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Eric666 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:59:
Tjonge, KPN Netwerk is gisteren een straat verderop begonnen om de oranje kabel de stoep in te werken. Eens kijken hoe lang het gaat duren.
Hier ligt al sinds 2014 Rekam met glasvezel, KPN lag sinds februari vorig jaar voor de deur met een sprietje uit de grond. As we speak zijn ze hem naar binnen aan het brengen en in de meterkast af aan het werken.

Aannemer hier: Beun de h... RSV Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijk nu ze weer zijn begonnen met aanleggen, mijn internet er ~10-15x per dag uitvliegt voor een paar seconde, modem schiet rood en heb in no time weer verbinding. KPN zelf doet er weinig mee 'u heeft weer internet, dus alles werkt', maar thuiswerken icm videocalls wordt wel erg irritant op deze manier.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Gaat KPN nu ook heel Bloemendaal verglazen nu Rekam het laat afweten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
De slides waar Eric666 naar verwijst laten zien dat er een deel van Bloemendaal wordt voorzien. Ik zit zelf in een deel van Bloemendaal die niet op de slides staan. Ik heb contact gehad met KPN Netwerk en mijn eigen postcode staat op geen enkele planning van KPN Netwerk. Ik ben dus bang dat KPN dit niet zelf gaat verglazen op korte termijn.

[ Voor 1% gewijzigd door wackmaniac op 07-01-2021 15:58 . Reden: Het woord "niet" toegevoegd aan de laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wackmaniac schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:35:
De slides waar Eric666 naar verwijst laten zien dat er een deel van Bloemendaal wordt voorzien. Ik zit zelf in een deel van Bloemendaal die niet op de slides staan. Ik heb contact gehad met KPN Netwerk en mijn eigen postcode staat op geen enkele planning van KPN Netwerk. Ik ben dus bang dat KPN dit zelf gaat verglazen op korte termijn.
Ik neem aan dat er een typefout zit in je laatste zin? Dat je bang bent dat KPN niet op korte termijn gaat verglazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Barre73 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Ik neem aan dat er een typefout zit in je laatste zin? Dat je bang bent dat KPN niet op korte termijn gaat verglazen?
Ja, je hebt gelijk. Excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvduyn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 18:07
Bij mij (2805) hebben we ergens sinds oktober al oranje stekjes uit de grond steken overal en meer is er sindsdien niet gebeurd. Ik zie dat ze bij mijn adres nog steeds wachten op toestemming van de woningbouw dus heb maar eventjes een mailtje gestuurd naar de klantenservice.

Maakt mij niet meer zoveel uit (zit zometeen op Rekam) maar het gaat meer om het principe, dat het zo lang duurt. Ik word er gewoon nieuwsgierig van.

[ Voor 12% gewijzigd door erikvduyn op 29-01-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Volgens een website eerder in dit topic gedeeld, staat mijn straat nog steeds op de planning voor de 17e. Ben benieuwd of dat nog gehaald wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
Na een omtrekkende beweging door de rest van de wijk zijn ze deze week toch echt wezen kabelleggen in de straat. Moest de mannen nog wel even overtuigen dat de kabel langs het huis en niet via het tuinpad moest. Was duidelijk besproken bij de intake, maar blijkbaar niet doorgegeven. Uiteindelijk is het wel gelukt.

Nu nog afwachten wanneer de laatste paar meter het huis in kan worden aangelegd. Ik begreep uit eerdere berichten in het forum dat daar ook wel wat tijd overheen kan gaan....

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb inderdaad flinke bezigheid gezien rond de Mercatorsingel. Nogmaals contact gehad met KPN Netwerk en ze hebben geen enkele planning om de andere kant van de Van Reenensingel ook aan te sluiten. Navraag in de straat leert mij dat ong 80% klant was bij KPN en dat ik inmiddels de enige nog ben. Ik heb inmiddels een abonnementsaanvraag voor glasvezel bij Caiway verstuurd, dus het marktaandeel van KPN hier in de straat zal zakken naar 0% ben ik bang. Iets met eigen schuld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
Ik heb al jaren geen KPN gehad als provider, maar als zij de enige zijn die hier glasvezel gaan leveren, dan zal het toch maar moeten gebeuren. Rekam laat het afweten qua glasvezel, heb ik begrepen. Misschien dat er een goedkopere provider over de KPN lijn gaat aanbieden, dat weet ik pas als de aansluiting rond is.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Stopt Rekam helemaal met de aanleg van glasvezel?
Wat gaat er dan gebeuren met het antieke coaxnetwerk van Rekam? Dan is tenslotte zwaar verouderd en wellicht het meest antieke van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Rekam is helemaal gestopt met de aanleg ja.

Ondanks eerdere beloftes uiterlijk 1 november te communiceren, en ondanks eerdere beloftes zo snel mogelijk alsnog te communiceren, en ondanks meerdere verzoeken om communicatie, hebben ze nooit meer iets laten weten.

Wat ze met de COAX gaan doen is onbekend, en ook daar communiceren ze niet over. Het lijkt erop dat ze voor nu gewoon geld blijven aftroggelen aan een antiek COAX netwerk waar ze geen onderhoud meer aan doen, anders dan storingen verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Delta Fiber gaat glasvezel (en coax) van Rekam overnemen, zie:
nieuws: DELTA Fiber neemt glasvezel- en coaxnetwerk van Rekam in Midden-Holla...

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Dat verklaart de stilte wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik denk dat de coax er nu snel uitgaat in Gouda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Rekam heeft momenteel een open netwerk toch? Benieuwd of DELTA zijn netwerk dan ook open zet of dat deze beperkt blijft tot vijf aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
wackmaniac schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:19:
Rekam heeft momenteel een open netwerk toch? Benieuwd of DELTA zijn netwerk dan ook open zet of dat deze beperkt blijft tot vijf aanbieders.
Huidige contracten blijven doorlopen, verder zal het wel hetzelfde verhaal zijn als KPN glasvezel: "iedereen mag op ons netwerk aanbieden, de vraag is of providers er gebruik van willen maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
/Droom mode
Misschien ziet Delta het licht en wordt hun hele netwerk onder dezelfde voorwaarden open als het Rekam netwerk.
/End Droom mode

Het is wel goed nieuws voor iedereen in midden-holland die nog een coax aansluiting heeft want de aanleg van glasvezel door Rekam stond bijna stil dus die kan alleen maar versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
dolopfriet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:17:
Ik denk dat de coax er nu snel uitgaat in Gouda.
Ik hoop van niet. Ik heb nu 180/50Mb internet en ongecodeerde TV via coax (op 2 tv's) voor 40,- per maand. Ik ben bang dat ik over een paar jaar 70,- betaal voor 150/20 en opeens extra kastjes moet huren voor de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik weet niet in welke wijk jij woont, maar een kennis van mij die in Bloemendaal woont en nu nog internet en televisie van Caiway heeft over de coax, kreeg vorig jaar al een brief dat Caiway stopt met leveren over de coax per april 2021. Misschien verschilt dat per wijk?
Bloemendaal was een van de eerste wijken die door Delta Fiber verglaasd is in Gouda.
Wellicht heeft het daarmee te maken.
Maar dan kan je er zeker van zijn zodra in jouw wijk glasvezel is aangelegd, dat daar hetzelfde gebeurt.
De mededelingen van er verandert niets voor de klant moet je met een grote korrel zout nemen.

Dat is nog nooit niet nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

2804GV hier. Nog steeds geen f*cking glasvezel.... Ja, van Delta, maar die wil ik niet (zit nu bij xs4all).

Wel lekker adverteren in de bushokjes (die notabene in mijn wijk staan) met glasvezel, maar ondertussen niet aanbieden hier. Achterstandsstad zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nou, dat heeft niet zoveel met de stad te maken, maar met KPN. Iedereen mag adverteren in die bushokjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Is net als dat Ziggo adverteerd in Gouda dat ze het beste netwerk hebben, die heb ik een tijdje gezien bij het binnenrijden van Gouda..

Vanmorgen is op fourstack wel mijn "geplande FttH upgrade" datum verschoven van (uit mijn hoofd) 17 februari naar 5 februari. Heb nog geen bericht gehad dat onze straat open gaat o.i.d., dus ben benieuwd. Ook van Delta nog geen enkel bericht gehad..

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

[ Voor 5% gewijzigd door Master-Guy op 01-02-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
dolopfriet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:
Ik weet niet in welke wijk jij woont, maar een kennis van mij die in Bloemendaal woont en nu nog internet en televisie van Caiway heeft over de coax, kreeg vorig jaar al een brief dat Caiway stopt met leveren over de coax per april 2021. Misschien verschilt dat per wijk?
Bloemendaal was een van de eerste wijken die door Delta Fiber verglaasd is in Gouda.
Maar dan kan je er zeker van zijn zodra in jouw wijk glasvezel is aangelegd, dat daar hetzelfde gebeurt.
De mededelingen van er verandert niets voor de klant moet je met een grote korrel zout nemen.

Ik woon in de binnenstad (2801). Internet is via Glasnet (nadat Fibety met de noorderzon vertrok), tv is gewoon rekam-tv. De straat heeft sinds September 2020 glasvezel van KPN. Ik hoop zo dat Delta de tv niet gaat coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dolopfriet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:48:

Vooralsnog had Caiway/Delta geen intentie de rest van Gouda van glas te voorzien, misschien dat ze dit nu weer gaan doorzetten met Rekam overname, maar ze hoeven hier echt geen kabel meer extra aan te sluiten als gros hier al sinds begin 2020 op KPN Glasvezel zit, zijn ze rijkelijk laat mee.

Maar die Delta/Rekam glasvezel mensen kunnen nu toch enkel TV kijken via coax? Of hebben die nu ook IPTV zoals KPN?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Heb hier nog geen enkele glasvezelkabel liggen, alleen een COAX kabel die half vergaan is.
Welke partij het dan ook is, ik wil gewoon glas in huis hebben, zodat ik van die verrotte COAX af kan.

Op dit moment dan ook alleen tv via de COAX, en dus ook alleen de basiszenders. Ik betaal niet extra aan een levering via Rekam als ze niet eens mijn internet stabiel kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 08:16
Ik woon zelf in bloemendaal 2804
en er ligt sinds vorig jaar al Delta glas en er zou ook KPN komen maar nog niks
ook als ik bij KPN check is er nog niks bekend.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

wackmaniac schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:06:
Nou, dat heeft niet zoveel met de stad te maken, maar met KPN. Iedereen mag adverteren in die bushokjes :)
Snap ik uiteraard wel, maar als je het dan ziet is het wel een beetje apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Gaat KPN nu ook de rest van Gouda nog van glasvezel voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Als het goed is wel, de plannen zijn al in verre staat, en de hoofdkabels liggen al door heel Gouda heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Master-Guy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:20:
Als het goed is wel, de plannen zijn al in verre staat, en de hoofdkabels liggen al door heel Gouda heen
Ik heb contact gehad met KPN Netwerk, maar die meldden mij dat voor oa mijn postcode - Heesterbuurt - geen enkele glasvezelaanleg in de planning stond. Maar misschien dat jij een betere bron hebt.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste