Is het iemand in Kort Haarlem al gelukt een afspraak te maken om uberhaupt een schouwer langs te laten komen of om de aansluiting te doen?
Klopt het dat Caiway stopt in Gouda met het leveren over de coaxkabel van Rekam?
De ONT wordt gekoppeld door de monteur op serienr postcode huisnr en kamernr als dat van toepassing isesky schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:28:
[...]
Knoop een praatje aan met de monteur als hij de ONT bij je ophangt, misschien weten we dan hoe die aan de OLT gekoppeld wordt
Hier weer contact gezocht met caiway 4 weken nadat VW de laaste meting hebben gedaan en afgerond, nadat ik er achteraan ben geweest en er contact met mij voor installatie zou worden opgenomen... de heldesk medewerker kon zien dat er volgende week de installatie pakket opgestuurd ging worden (of wel heeft ie even er snel ingezet wss) en dan zou door de derde partij die de gratis installatie doet contact opgenomen worden. Ben heel benieuwd, dat contact opnemen heb ik eerder gehoord. Mijn tip ga er zelf achteraan als je niets hoor want anders komt er niets van
Volgens mij nemen ze geen nieuwe klanten meer aan, dat is ook de reden dat je nu Glasnet via coax kunt afnemen in Gouda. Glasnet is met €44,50 €40 per maand voor 150/30 ook goedkoper (en sneller) dan Caiway.dolopfriet schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:36:
Klopt het dat Caiway stopt in Gouda met het leveren over de coaxkabel van Rekam?
edit:
Door de opmerking van @KabouterSuper hieronder: €40 per maand voor internet en televisie via coax. Voor €2,50 extra huur je een modem, voor nog eens €2 heb je telefonie erbij.
Door de opmerking van @KabouterSuper hieronder: €40 per maand voor internet en televisie via coax. Voor €2,50 extra huur je een modem, voor nog eens €2 heb je telefonie erbij.
[ Voor 21% gewijzigd door esky op 28-07-2020 09:22 ]
Dat zou betekenen dat je alleen het serienummer (zou dat het mac adres zijn?) in een sfp module hoeft te zetten...jopoh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:40:
[...]
De ONT wordt gekoppeld door de monteur op serienr postcode huisnr en kamernr als dat van toepassing is
bij kpn is zo met de ONT mac en serie nummer zijn totaal verschillend.esky schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:00:
[...]
Dat zou betekenen dat je alleen het serienummer (zou dat het mac adres zijn?) in een sfp module hoeft te zetten...
elke ONT heeft zijn eigen serie nummer daaarme wordt die gekoppeld en postcode huisnr
Wat is de ONT eigenlijk voor merk en type apparaat?jopoh schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:24:
[...]
bij kpn is zo met de ONT mac en serie nummer zijn totaal verschillend.
elke ONT heeft zijn eigen serie nummer daaarme wordt die gekoppeld en postcode huisnr
Edit: na wat googlen lijkt deze erg op wat op de foto's staat als KPN GPON ONT: Nokia 7368 ISAM ONT G-010G-Q. In een handleiding van een Nokia ONT met bijna dezelfde naam (link) wordt over telnet en een web gui gesproken. Hier is ie te koop voor 50 Poolse zloty en kan je een foto zien van de codes op de achterkant die de KPN monteur waarschijnlijk scant om hem te koppelen. (Bij KPN kost hij €46 excl BTW)
[ Voor 61% gewijzigd door esky op 27-07-2020 13:20 ]
Beter nog: 40,- voor 150/30 inclusief rekam tv. En ik haal gewoonlijk 180/50. Morgen wordt het glasvezelkastje bij mij gemonteerd, maar ik blijf lekker bij glasnet/rekam.esky schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:57:
[...]
Volgens mij nemen ze geen nieuwe klanten meer aan, dat is ook de reden dat je nu Glasnet via coax kunt afnemen in Gouda. Glasnet is met €44,50 per maand voor 150/30 ook goedkoper (en sneller) dan Caiway.
When life gives you lemons, start a battery factory
Zelf moet ik nog een tijdje wachten op een KPN GPON aansluiting om mee te spelen, maar ik denk dat het mogelijk is de ONT te vervangen door een SFP module!
Volgens de beschrijving van de Nokia 7368 ONT productlijn (link) zou een G-010S-* (die * kan alles zijn A of P of iets anders) SFP module compatible moeten zijn met de G-010G-Q die KPN levert. Volgens deze pagina kan je het MAC adres en serienummer (PLOAM/SLID) van die SFP module aanpassen zodat ze gelijk zijn aan die van de ONT die KPN geplaatst heeft.
Volgens de beschrijving van de Nokia 7368 ONT productlijn (link) zou een G-010S-* (die * kan alles zijn A of P of iets anders) SFP module compatible moeten zijn met de G-010G-Q die KPN levert. Volgens deze pagina kan je het MAC adres en serienummer (PLOAM/SLID) van die SFP module aanpassen zodat ze gelijk zijn aan die van de ONT die KPN geplaatst heeft.
Mocht de aansluiting hier (toch) GPON blijken te zijn, dan zal ik even contact met je opnemen. Zo te zien is het een piece of cake (als het ding inderdaad een webinterface heeft)esky schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:00:
Zelf moet ik nog een tijdje wachten op een KPN GPON aansluiting om mee te spelen, maar ik denk dat het mogelijk is de ONT te vervangen door een SFP module!
Zie: https://www.kpn.com/inter...svezelaanbieder/rekam.htmRekam, GlasDraad en KPN werken samen bij verdere uitrol glasvezelnetwerk in Gouda. Dit betekent dat de wijken Bloemendaal, Plaswijck en Goverwelle worden voorzien van glasvezel. Door de samenwerking is het mogelijk de uitrol in en rondom Gouda te versnellen.
Houd dit in dat KPN stopt met hun glasvezel project, en dat iedereen verplicht een Rekam glasvezel moet afnemen?
Vreemd.. Had liever de gratis aansluiting van KPN.. Dan maar vaker de straat open..Kosten van glasvezelaansluiting
Sluit je jouw huis aan op het glasvezelnetwerk van Rekam? Dan betaal je hier kosten voor. Dit verschilt per woning en daarom kun je het beste bij Rekam vragen wat je zult betalen voor een glasvezelaansluiting.
Heb al 4 jaar TriNed glasvezel op het Rekam netwerk in Gouda Goverwelle maar de KPN glasvezel postcode check herkend mijn glasvezel aansluiting niet.
De website die hier gelinkt wordt klopt wel maar nog niet overal. In de PoPs van Rekam die het betreft moet KPN nog apparatuur bouwen, backbones aangelegd worden en de adressen moeten daarna nog in de orderstraat gezet worden. Afhankelijk van je gebied kan dat zomaar einde van het jaar worden.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Als je Rekam coax hebt krijg je gratis Rekam glasvezel in Gouda wanneer Rekam je wijk verglaasd. Heb je nog geen coax of woon je in een buitengebied waar een vraagbundeling is geweest/nog komt dan kunnen er kosten zijn.Master-Guy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:22:
Vreemd.. Had liever de gratis aansluiting van KPN.. Dan maar vaker de straat open..
Betwijfel het ten zeerste. Rekam is overigens sinds 6 weken in "stille" verkoop. Vreemd genoeg geen interesse vanuit de marktpartijen.
Zeker niet. KPN NetwerkNL legt gewoon glasvezel aan in Gouda. Zie hier: https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart. Contracten zijn getekend en aannemer is reeds begonnen. Het zou mij niets verbazen als de overige wijken ook volgen, NetwerkNL kennende.Master-Guy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:22:
Houd dit in dat KPN stopt met hun glasvezel project, en dat iedereen verplicht een Rekam glasvezel moet afnemen?
[...]
Vreemd.. Had liever de gratis aansluiting van KPN.. Dan maar vaker de straat open..
[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 18-08-2020 20:58 ]
It ain't stupid if it works!
Vandaag de brief gehad om de afspraak voor de aansluiting te bevestigen. Website doet het niet Nu(www.glasvezelafspraak.nl), dus morgen maar bellen.
Website doet het nu wel, maar mijn wijk staat niet tussen het kopje afspraak maken voor de aansluiting.
Staat ingepland nu op 7 Sept.
Jan van der Heijdenstraat.
Website doet het nu wel, maar mijn wijk staat niet tussen het kopje afspraak maken voor de aansluiting.

[ Voor 23% gewijzigd door Marcusso op 18-08-2020 22:50 ]
No Shame, only Fame!
Kan je alvast zorgen dat er ook een stroomafaansluiting is..😇Marcusso schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:47:
Vandaag de brief gehad om de afspraak voor de aansluiting te bevestigen. Website doet het niet Nu(www.glasvezelafspraak.nl), dus morgen maar bellen.
Website doet het nu wel, maar mijn wijk staat niet tussen het kopje afspraak maken voor de aansluiting.![]()
Ik zit aan de andere kant van de wijk in een flat van de woningbouwvereniging, die heeft op hun website al laten weten dat zij een stopcontact in de meterkast niet gaan aanleggen en betalen. Ik mag het zelf laten doen door een erkend installateur 🙈
Edit, typo weggewerkt, was vroeg vanochtend
[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 19-08-2020 13:58 ]
Waar heb je deze informatie vandaan?vr6-only schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:55:
[...]
Betwijfel het ten zeerste. Rekam is overigens sinds 6 weken in "stille" verkoop. Vreemd genoeg geen interesse vanuit de marktpartijen.
Stroomafsluiting of Aansluiting? Heb een stopcontact in de meterkast, waar mijn huidige netwerk apparatuur op is aangesloten. Dus dat komt goed.Speedmaster schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 05:40:
[...]
Kan je alvast zorgen dat er ook een stroomafsluiting is..😇
Ik zit aan de andere kant van de wijk in een flat van de woningbouwvereniging, die heeft op hun website al laten weten dat zij een stopcontact in de meterkast niet gaan aanleggen en betalen. Ik mag het zelf laten doen door een erkend installateur 🙈
Straks maar eens bellen met die gasten voor een afspraak.
No Shame, only Fame!
Was nog niet wakker... bedankt, aangepast
Hier ook aangesloten (centrum). Zelfde ervaring als anderen hier, schroeven door de muur heen, slordig straatwerk, sticker verplaatst, scheve montage. Maar goed, allang blij dat er glasvezel is.
pics or it didn't happenDiedB schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:37:
Hier ook aangesloten (centrum). Zelfde ervaring als anderen hier, schroeven door de muur heen, slordig straatwerk, sticker verplaatst, scheve montage. Maar goed, allang blij dat er glasvezel is.
Ondertussen zijn ze volop in Oosterwei bezig: Bunchestraat, Bernadottelaan enz.
KPN is van van plan om rond de jaarwisseling in mijn buurt (Slagenbuurt) glasvezel aan te leggen.
Wat niet helemaal duidelijk is is of dit op basis van GPON aangelegd gaat worden en of er in dat geval een geheel nieuw netwerk, vanaf de centrale dus, aangelegd gaat worden of dat de bestaande VDSLvanaf de straatkast verglaast gaat worden.
In dat laatste geval komt dus mijn bestaande VDSL verbinding te vervallen en ben ik verplicht een abonnement over glasvezel af te nemen en/of dat mijn bestaande abonnement op glas wordt overgezet
Wat niet helemaal duidelijk is is of dit op basis van GPON aangelegd gaat worden en of er in dat geval een geheel nieuw netwerk, vanaf de centrale dus, aangelegd gaat worden of dat de bestaande VDSLvanaf de straatkast verglaast gaat worden.
In dat laatste geval komt dus mijn bestaande VDSL verbinding te vervallen en ben ik verplicht een abonnement over glasvezel af te nemen en/of dat mijn bestaande abonnement op glas wordt overgezet
Koper blijft werken als KPN glasvezel opgeleverd is. Niet voor eeuwig, maar tot 2023 zou je goed moeten zitten:Speed61 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:21:
KPN zal op termijn op alle adressen waar glasvezel ligt het kopernetwerk uit gaan zetten. Begin 2023 zal KPN op ongeveer 2,4 miljoen adressen waar glasvezel ligt de koperverbinding buiten gebruik stellen.(bron)
Ja, op basis van GPON (zij het alleen in de PoP en niet in de straat) en nee, niet vanuit de straatkast. Compleet nieuw netwerk.Speed61 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:21:
KPN is van van plan om rond de jaarwisseling in mijn buurt (Slagenbuurt) glasvezel aan te leggen.
Overigens wordt een nieuw netwerk niet altijd vanuit de centrale aangelegd. Bij glasvezel en zeker bij GPON is er ook een maximale afstand waarop de snelheid (of eigenlijk de demping) nog gegarandeerd kan worden.
In het geval van Gouda worden er eerder losse wijkcentrales geplaatst (van 6 x 2,5 meter) door de stad heen.
[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 02-09-2020 17:40 ]
VDSL verbinding blijft in tact en lopende abonnement wordt niet automatisch op glas overgezet?Barre73 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:20:
[...]
Ja, op basis van GPON (zij het alleen in de PoP en niet in de straat) en nee, niet vanuit de straatkast. Compleet nieuw netwerk.
Overigens wordt een nieuw netwerk niet altijd vanuit de centrale aangelegd. Bij glasvezel en zeker bij GPON is er ook een maximale afstand waarop de snelheid (of eigenlijk de demping) nog gegarandeerd kan worden.
In het geval van Gouda worden er eerder losse wijkcentrales geplaatst (van 6 x 2,5 meter) door de stad heen.
Zie mijn antwoord, VDSL blijft gewoon werken (tot 2023 tenminste). Of je wordt overgezet op glasvezel hangt van je provider af. Bij XS4ALL bijvoorbeeld wordt je overgezet naar glasvezel, de prijs blijft dan hetzelfde de upload wordt alleen een stuk beter.Speed61 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:28:
VDSL verbinding blijft in tact en lopende abonnement wordt niet automatisch op glas overgezet?
Je kan zonder meerkosten bij KPN, Telfort en XS4all overgezet worden op glas. Wel moet je zelf even expliciet aangeven dat ze de “drager” moeten veranderen. Dat is namelijk de interne term voor migratie naar glas binnen het bestaande abonnement wat je het. Zodra je namelijk zelf een aanpassing maakt in je pakket, TV erbij of bellen eraf wordt het gezien als een nieuw abonnement wat extra geld kost.Speed61 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:28:
[...]
VDSL verbinding blijft in tact en lopende abonnement wordt niet automatisch op glas overgezet?
Je provider neemt daarover contact met je op. KPN had ons er een mailtje over gestuurd.Speed61 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:28:
[...]
De provider KPN nam vrij snel contact met mij op om de verbinding van VDSL naar glas om te laten zetten. Qua kosten was er hier geen verschil. KPN is op glas en DSL net zo duur.
Ik kan mijn voorstellen dat andere providers zoals T-Mobile / Tele2 / Online daar nog mee wachten totdat het moet. Hier worden nu voornamelijk KPN klanten naar glas gemigreerd, goedkopere providers laten de klanten -zoals het hier lijkt- op DSL zitten. Ergens ook wel logisch, bij die providers gaan de kosten per maand omhoog als je op glasvezel wordt aangesloten. DSL is vaak goedkoper dan glas.
Zolang je niks doet zit je de komende jaren nog goed.
T
[ Voor 100% gewijzigd door jk-gouda op 03-09-2020 19:48 ]
Googelaar
Overigens, ik woon (ook) in de slagen buurt. En KPN heeft zijn plannen om eind dit jaar glasvezel aan te leggen bekend gemaakt. In het kader van de voorlichting (en reclame) kon je vragen stellen. Ik heb via de mail gevraagd of het een gpon of een p2p netwerk wordt, en het antwoord was: bij u wordt het een p2p aansluiting.
Googelaar
Dat laatste klopt deels. In de PoP wordt wel een GPON Dslam geplaatst met splitters. Buiten is het nog wel P2P van PoP tot in je woning. Maar je krijgt dus wel de GPON NT thuis als je een abonnement neemt.jk-gouda schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:46:
Overigens, ik woon (ook) in de slagen buurt. En KPN heeft zijn plannen om eind dit jaar glasvezel aan te leggen bekend gemaakt. In het kader van de voorlichting (en reclame) kon je vragen stellen. Ik heb via de mail gevraagd of het een gpon of een p2p netwerk wordt, en het antwoord was: bij u wordt het een p2p aansluiting.
Begrijp ik goed dat (omdat het deels gpon is) het dus toch moeilijk wordt voor andere providers om eigen, van de KPN afwijkende, opties aan te bieden? En dus, dat die andere providers voorlopig het kpn glas-netwerk links zullen laten liggen?
Googelaar
Ik kan de toekomst niet voorspellen. Technisch is er geen belemmering om eigen apparatuur te plaatsen in de PoP. Dat is wel het geval bij een volledig GPON netwerk met splitters in de wijk maar hier dus nog niet.jk-gouda schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:28:
Begrijp ik goed dat (omdat het deels gpon is) het dus toch moeilijk wordt voor andere providers om eigen, van de KPN afwijkende, opties aan te bieden? En dus, dat die andere providers voorlopig het kpn glas-netwerk links zullen laten liggen?
Zonder eigen apparatuur is KPN WBA ook voor elke provider beschikbaar. En meerdere providers hebben al aangetoond dat je daar best wel afwijkende opties op kan aanbieden.
Hartelijk dank voor de info, Barre73. De techniek begrijp ik eerlijk gezegd maar deels, maar ik kan in ieder geval dus blijven hopen op een keuze uit meer providers als die de moeite (en het geld) er in steken om op het kpn-glas netwerk actief te worden.
Googelaar
Meer providers kan altijd want op alle plekken met KPN glas of koper zijn minstens 10 providers beschikbaar. Die nemen dan hun diensten af bij de operator KPN (niet de netwerkbeheerder) en verpakken dat in hun eigen platform of leveren een volledige KPN kopie voor minder geld.jk-gouda schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:02:
Hartelijk dank voor de info, Barre73. De techniek begrijp ik eerlijk gezegd maar deels, maar ik kan in ieder geval dus blijven hopen op een keuze uit meer providers als die de moeite (en het geld) er in steken om op het kpn-glas netwerk actief te worden.
Voor echt eigen aanbod zoals Tweak of T-Mobile Gbit abonnementen voor lage prijzen, moeten die partijen eigen apparatuur plaatsen en eigen backbones aanleggen.
Ik zeg je eerlijk dat ik dat niet verwacht in de komende jaren.
Helaas, want ik hoopte op t-mobile
Googelaar
Misschien als heel Gouda af is. Dan kunnen ze in 1x de hele stad uitrollen en een media campagne houden.jk-gouda schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:31:
Helaas, want ik hoopte op t-mobile
Je kan natuurlijk ook T-Mobile en/of Tweak zelf vragen of ze plannen hebben
En ondertussen zijn ze bezig met aanleggen op de Jouberstraat.
Ik heb eens een postcodecheck gedaan op een willekeurig adres in het centrum waar kortgeleden door KPN glasvezel is gelegd. T-mobile biedt daar glasvezel-internet aan met 100/100 mbit. Dat is voor glasvezel beperkt, en nauwelijks beter zou je kunnen zeggen dan de 160/35mbit die ik nu heb via de coax (Glasnet), maar hoogst waarschijnlijk wel genoeg voor ons. Ik wacht de ontwikkelingen verder af.
Googelaar
Ik heb voor T-mobile gekozen. Vrijdag komt de monteur om de modem op te hangen. Ik zag ook inderdaad dat de maximum snelheid op het moment maar 100/100 was, maar veel beter dan hetgeen wat ik nu heb. Ook gecombineerd met een unlimited telefoon abonnement. Nu ben ik voor 50 euro per maand klaar voor glas en mobiel. Ik zal vrijdag eens bij de monteur vragen wanneer we hogere snelheden kunnen verwachten.jk-gouda schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:34:
Ik heb eens een postcodecheck gedaan op een willekeurig adres in het centrum waar kortgeleden door KPN glasvezel is gelegd. T-mobile biedt daar glasvezel-internet aan met 100/100 mbit. Dat is voor glasvezel beperkt, en nauwelijks beter zou je kunnen zeggen dan de 160/35mbit die ik nu heb via de coax (Glasnet), maar hoogst waarschijnlijk wel genoeg voor ons. Ik wacht de ontwikkelingen verder af.
Vandaag komt de monteur bij mij het glasvezel modem hangen, ik zie dat deze bij T-Mobile al beschikbaar staat op de website:
Glasvezel 524 Mbit/s download en upload
2806AP GOUDA
2806AP GOUDA
Is die €50 / maand inclusief TV?levdbas schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:37:
[...]
Ik heb voor T-mobile gekozen. Vrijdag komt de monteur om de modem op te hangen. Ik zag ook inderdaad dat de maximum snelheid op het moment maar 100/100 was, maar veel beter dan hetgeen wat ik nu heb. Ook gecombineerd met een unlimited telefoon abonnement. Nu ben ik voor 50 euro per maand klaar voor glas en mobiel. Ik zal vrijdag eens bij de monteur vragen wanneer we hogere snelheden kunnen verwachten.
[ Voor 60% gewijzigd door Marcusso op 07-09-2020 11:18 ]
No Shame, only Fame!
Exclusief @Marcusso . Wij kijken geen tv. Voor 15 euro extra per maand heb je tv erbij. Dan wordt de deal veel minder interessant.. eerste 6 maanden is TV gratis. Beetje exorbitant duur voor TV als je het mij vraagt?
En inmiddels geïnstalleerd. Was zo klaar en de monteurs hebben netjes en secuur gewerkt.Marcusso schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:15:
Vandaag komt de monteur bij mij het glasvezel modem hangen, ik zie dat deze bij T-Mobile al beschikbaar staat op de website:
2806AP GOUDA
Inderdaad via T-Mobile max 100 Mbit/s. Prijstechnisch voordeliger icm een mobiel abbo in vergelijking met bijvoorbeeld KPN 200 Mbit/s, scheelt €16 / maand voor Mobiel + internet + TV.
Zit nu op 45/8 dus de stap naar 100/100 is voor mij prima.
No Shame, only Fame!
De reden voor die maximale 100 Mbit is vrij simpel:
T-Mobile vindt dat de 200, 500 en 1000 Mbit snelheden die ze in moeten kopen bij KPN WBA te duur zijn. Dat past niet in hun prijsschema en daarom leveren ze via KPN apparatuur max 100 Mbit. Via hun eigen apparatuur (waar beschikbaar) max 1 Gbit.
@levdbas Ik ben wel heel benieuwd wat die monteur daar vrijdag over zegt. Ik ben 100% zeker dat mijn verhaal klopt maar binnen T-Mobile wordt er heel wat geroepen en dan voornamelijk negatief richting KPN. Terwijl het dus gewoon een eigen commerciële beslissing van T-Mobile is.
T-Mobile vindt dat de 200, 500 en 1000 Mbit snelheden die ze in moeten kopen bij KPN WBA te duur zijn. Dat past niet in hun prijsschema en daarom leveren ze via KPN apparatuur max 100 Mbit. Via hun eigen apparatuur (waar beschikbaar) max 1 Gbit.
@levdbas Ik ben wel heel benieuwd wat die monteur daar vrijdag over zegt. Ik ben 100% zeker dat mijn verhaal klopt maar binnen T-Mobile wordt er heel wat geroepen en dan voornamelijk negatief richting KPN. Terwijl het dus gewoon een eigen commerciële beslissing van T-Mobile is.
[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 09-09-2020 13:59 ]
Iemand hier recente ervaringen met Rekam glasvezel en de kwaliteit ervan? Ik zit tot Februari nog vast bij T Mobile en aangezien GPON bij hen een flink vraagteken is wil ik me alvast gaan orienteren op andere opties. Ja, Rekam glasvezel is niet 1 gigabit maar 750/500 is ook hartstikke goed, ik heb alleen geen zin om daar een miskoop op te begaan.
TV kijken via RFoG is prima zeker omdat het niet gecodeerd is. Wat ik hoor over het glasvezel internet via Rekam is het prima, inderdaad geen gigabit bij veel mensen (sommigen zeggen wel gigabit te halen). Je kunt Netrebel proberen die hebben een vanaf dag 1 maandelijks opzegbare overeenkomst.erikvduyn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:10:
Iemand hier recente ervaringen met Rekam glasvezel en de kwaliteit ervan? Ik zit tot Februari nog vast bij T Mobile en aangezien GPON bij hen een flink vraagteken is wil ik me alvast gaan orienteren op andere opties. Ja, Rekam glasvezel is niet 1 gigabit maar 750/500 is ook hartstikke goed, ik heb alleen geen zin om daar een miskoop op te begaan.
KPN is van de week langsgeweest om mijn adres op het glasvezel aan te sluiten.
Aangezien er geen kruipruimte was kon de kon de kabel niet vanuit de stoep naar binnen gelegd worden.
Normaal gesproken zou er dan een gat door de gevel geboord worden, maar in dit geval was dit geen optie aangezien het een monumentaal pand betreft.
Inmiddels staat in Fourstack FttH niet meer als optie voor mijn adres, en ook niet aan geplande upgrade.
VolkerWessels wil geen nieuwe afspraak plannen (lijkt mij dat de kabel gewoon naast de DSL naar binnen getrokken kan worden).
Het lijkt er nu op dat de nieuwe aanluiting mij nu door de neus geboord wordt (pun intended ;D).
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want KPN stuurt mij naar VolkerWessels en vice versa?
Aangezien er geen kruipruimte was kon de kon de kabel niet vanuit de stoep naar binnen gelegd worden.
Normaal gesproken zou er dan een gat door de gevel geboord worden, maar in dit geval was dit geen optie aangezien het een monumentaal pand betreft.
Inmiddels staat in Fourstack FttH niet meer als optie voor mijn adres, en ook niet aan geplande upgrade.
VolkerWessels wil geen nieuwe afspraak plannen (lijkt mij dat de kabel gewoon naast de DSL naar binnen getrokken kan worden).
Het lijkt er nu op dat de nieuwe aanluiting mij nu door de neus geboord wordt (pun intended ;D).
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want KPN stuurt mij naar VolkerWessels en vice versa?
Ik heb ook een monumentaal pand, maar met mijn goedkeuring hebben ze gewoon een gaatje geboord.IThom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:24:
KPN is van de week langsgeweest om mijn adres op het glasvezel aan te sluiten.
When life gives you lemons, start a battery factory
Oh, dan ben ik een belangrijk detail vergeten: het betreft een verhoogd pand. Door de gevel boren kan natuurlijk lastig op 30cm boven straatniveau.KabouterSuper schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:28:
[...]
Ik heb ook een monumentaal pand, maar met mijn goedkeuring hebben ze gewoon een gaatje geboord.
Wat zou je dan als oplossing zien?IThom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:36:
[...]
Oh, dan ben ik een belangrijk detail vergeten: het betreft een verhoogd pand. Door de gevel boren kan natuurlijk lastig op 30cm boven straatniveau.
Draadloos glasvezel door de gevel?
Er zal toch echt een kruipruimte moeten zijn om de kabel in te leiden, of door je gevel heen om in de ruimte binnen uit te komen. Als deze 30 cm boven straatniveau ligt, tja dan wordt het een aardige uitdaging.
Er is ook DSL naar binnen gelegd, dus het is natuurlijk niet onmogelijk, het lijkt mij dat de glasvezelkabel via dezelfde ingang naar binnen kan worden gelegd.MediaZoo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:15:
[...]
Wat zou je dan als oplossing zien?
Draadloos glasvezel door de gevel?
Er zal toch echt een kruipruimte moeten zijn om de kabel in te leiden, of door je gevel heen om in de ruimte binnen uit te komen. Als deze 30 cm boven straatniveau ligt, tja dan wordt het een aardige uitdaging.
Bij mij hebben ze de glasvezel kabel ook via het buisje met DSL kabel naar binnen getrokken, want geen kruipruimte en ook vloerverwarming. Dus boren zag ik ook niet zitten.
Komt je DSL binnen via een PCV buisje @IThom ? Kan evt foto's maken van mijn situatie.
Komt je DSL binnen via een PCV buisje @IThom ? Kan evt foto's maken van mijn situatie.
No Shame, only Fame!
Niet specifiek via een PVC buisje, maar er zit wel gewoon een mantel waar de kabel doorheen getrokken zou kunnen worden (lijkt mij). (Foto's: https://imgur.com/a/MW1a977)Marcusso schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:54:
Bij mij hebben ze de glasvezel kabel ook via het buisje met DSL kabel naar binnen getrokken, want geen kruipruimte en ook vloerverwarming. Dus boren zag ik ook niet zitten.
Van het afval van de aansluiting bij buren was een aantal meter glasvezel kabel over, ik kan die gewoon helemaal door die mantel duwen, dus dat zou normaal gesproken van de andere kant ook moeten lukken lijkt mij, maar dat is niet eens geprobeerd.
Ja dat lijkt mij ook inderdaad, zo hebben ze het hier ook gedaan.IThom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:52:
[...]
Niet specifiek via een PVC buisje, maar er zit wel gewoon een mantel waar de kabel doorheen getrokken zou kunnen worden (lijkt mij). (Foto's: https://imgur.com/a/MW1a977)
Van het afval van de aansluiting bij buren was een aantal meter glasvezel kabel over, ik kan die gewoon helemaal door die mantel duwen, dus dat zou normaal gesproken van de andere kant ook moeten lukken lijkt mij, maar dat is niet eens geprobeerd.
No Shame, only Fame!
Toch fijn als KPN op zondag 13-9 aankondigt dat ze binnenkort "in mijn straat aan het werk gaan" terwijl de draad woensdag 09-09 al tot aan mijn voordeur gelegd is. En niet alleen werken ze blijkbaar in huis slordig, de straat fatsoenlijk dichtgooien (dus zonder spleten waar een fietsband in verdwijnt) is ook moeilijk
...erikvduyn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:10:
[ Voor 18% gewijzigd door Z___Z op 24-11-2020 09:52 ]
Ondertussen is hier de T-mobile monteur geweest. Glasvezel draait. Van de 100/100 zit ik nu op 96/94.
Gisteren de Zyxel modem van T-mobile ertussenuit gehaald en mijn Unifi USG ingesteld als modem op vlan 300. Ik neem alleen internet af, dus ik hoef mij geen zorgen te maken over andere vlans. Helaas wel de deep packet inspection en intrusion detection moeten uitzetten op de UGS omdat deze blijkbaar niet genoeg capaciteit heeft om op 100/100 alles te scannen. Goede reden om naar de Dream machine te upgraden.
Wat betreft de snelheid cap van 100/100. De T-mobile monteur vertelde dat er hoogstwaarschijnlijk wel een snelheidsupdate aan zit te komen, maar kon mij niet vertellen wanneer.
Gisteren de Zyxel modem van T-mobile ertussenuit gehaald en mijn Unifi USG ingesteld als modem op vlan 300. Ik neem alleen internet af, dus ik hoef mij geen zorgen te maken over andere vlans. Helaas wel de deep packet inspection en intrusion detection moeten uitzetten op de UGS omdat deze blijkbaar niet genoeg capaciteit heeft om op 100/100 alles te scannen. Goede reden om naar de Dream machine te upgraden.
Wat betreft de snelheid cap van 100/100. De T-mobile monteur vertelde dat er hoogstwaarschijnlijk wel een snelheidsupdate aan zit te komen, maar kon mij niet vertellen wanneer.
Oke, inmiddels zijn er 2 KPN NetwerkNL monteurs langsgeweest om de glasvezelkabel alsnog naar binnen te trekken. (eerder wilde dat niet aangezien er geen mantel was om de kabel doorheen te trekken.)
Nadat ik wat verder keer leek er wel een mantel te zitten (waar ook de DSL kabel doorheen de meterkast binnenkomt) maar toen de monteurs er waren bleek dat die mantel niet helemaal doorliep tot onder de stoep.
Na wat verder te kijken heeft een van de monteur een luik in een gangkast gevonden naar een kruipruimte waarvan ik nooit heb geweten dat die daar zat. Na een buisje van onder de stoep naar de kruipruimte geschoten te hebben kon de glasvezelkabel naar binnen getrokken worden en is het glasvezelpunt in de meterkast aangesloten.
De glasvezelaansluiting is inmiddels geactiveerd en zichtbaar in FourStack, en de migratie van DSL naar glasvezel is inmiddels aangevraagd bij XS4ALL.
Ik ben blij dat het nu alsnog gelukt is, want als het aan de mensen bij VolkerWessels had gelegen had het gewoon nooit meer gebeurt, en hopelijk kan ik binnenkort gaan genieten van een 200/20 abonnement bij XS4ALL.
Nadat ik wat verder keer leek er wel een mantel te zitten (waar ook de DSL kabel doorheen de meterkast binnenkomt) maar toen de monteurs er waren bleek dat die mantel niet helemaal doorliep tot onder de stoep.
Na wat verder te kijken heeft een van de monteur een luik in een gangkast gevonden naar een kruipruimte waarvan ik nooit heb geweten dat die daar zat. Na een buisje van onder de stoep naar de kruipruimte geschoten te hebben kon de glasvezelkabel naar binnen getrokken worden en is het glasvezelpunt in de meterkast aangesloten.
De glasvezelaansluiting is inmiddels geactiveerd en zichtbaar in FourStack, en de migratie van DSL naar glasvezel is inmiddels aangevraagd bij XS4ALL.
Ik ben blij dat het nu alsnog gelukt is, want als het aan de mensen bij VolkerWessels had gelegen had het gewoon nooit meer gebeurt, en hopelijk kan ik binnenkort gaan genieten van een 200/20 abonnement bij XS4ALL.
Ja, al ruim een jaar Rekam+Solcon 100/100 in 2801 postcode gebied. Gaat gewoon goed.erikvduyn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:10:
Uhm, Gouda wordt gebouwd door VolkerWessels Telecom. Die mannen van “KPN netwerkNL” komen dus bij hen vandaan.IThom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:09:
Daar heb je gelijk in inderdaad, ik zei het verkeerd. Er zijn twee KPN monteurs langsgeweest die de aansluiting hebben gedaan.vr6-only schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:08:
[...]
Uhm, Gouda wordt gebouwd door VolkerWessels Telecom. Die mannen van “KPN netwerkNL” komen dus bij hen vandaan.
Ook dat kan niet. KPN komt nadat KPN netwerkNL klaar is. Dus in dit geval het bedrijf wat jij verafschuwt.IThom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:33:
[...]
Daar heb je gelijk in inderdaad, ik zei het verkeerd. Er zijn twee KPN monteurs langsgeweest die de aansluiting hebben gedaan.
In dit geval was KPN NetwerkNL al twee keer eerder langsgeweest, die zagen geen mogelijkheden de aansluiting naar binnen te leggen. Pas na contact gehad met XS4ALL zijn er (wat zei noemden) storingsmonteurs gestuurd, de smsjes van de afspraak heb ik gekregen van KPN. Of dat dan KPN NetwerkNL is zou best kunnen, maar durf ik niet te zeggen. In ieder geval had VolkerWessels er niet zoveel zin in hun best te doen om mij de beloofde glasvezelaansluiting te geven.vr6-only schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:00:
[...]
Ook dat kan niet. KPN komt nadat KPN netwerkNL klaar is. Dus in dit geval het bedrijf wat jij verafschuwt.
Dank voor dit forum, scheelt een hoop bellen, mailen en zoeken.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben bij wie t niet soepel verloopt.
Ik woon in t centrum in t oude Rabobank gebouw, hier zou je zeggen dat omdat t een oud kantoorpand is alle kabels leggen juist soepel en snel zou gaan. Nu hangen er kabels uit de platfond in de entree en zijn er een paar platfond panelen er uitgehaald op de eerste verdieping maar er is geen woord overgerept wanneer er verder wordt gewerkt of wat er nu gaat gebeuren.
Ik vind de transparantie van dit hele project zeer matig, ik zit op een karige koperkabel met 36 Mb/s max, meestal 21 tot 23 Mb/s, en raakt mijn geduld toch echt op.
Mocht men meer informatie hebben over hun plan van aanpak hoor ik t graag.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben bij wie t niet soepel verloopt.
Ik woon in t centrum in t oude Rabobank gebouw, hier zou je zeggen dat omdat t een oud kantoorpand is alle kabels leggen juist soepel en snel zou gaan. Nu hangen er kabels uit de platfond in de entree en zijn er een paar platfond panelen er uitgehaald op de eerste verdieping maar er is geen woord overgerept wanneer er verder wordt gewerkt of wat er nu gaat gebeuren.
Ik vind de transparantie van dit hele project zeer matig, ik zit op een karige koperkabel met 36 Mb/s max, meestal 21 tot 23 Mb/s, en raakt mijn geduld toch echt op.
Mocht men meer informatie hebben over hun plan van aanpak hoor ik t graag.
Ik zie dat op de RekamGlasdraad site Gouda niet eens meer genoemd wordt?!
Weet iemand hier meer van?

Ik dacht dat het project RekamGlasdraad alleen bedoelt was voor het gebied Krimpenerwaard maar kan het mis hebben zie link: https://www.rekamglasdraad.nl/Arjan1986 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:27:
Ik zie dat op de RekamGlasdraad site Gouda niet eens meer genoemd wordt?!![]()
[ Voor 4% gewijzigd door DH-64 op 04-10-2020 16:05 ]
Het was wel ook voor Gouda.. De belofte was dat in 2020 heel Gouda aangesloten zou zijn, maar nu skippen ze gewoon heel Gouda..
Nog een reden om weg te gaan bij Rekam
Nog een reden om weg te gaan bij Rekam
Update van mijn kant. Afgelopen donderdagochtend monteur langs gehad, alles geïnstalleerd (lees een paar kabels inprikken de jumpers op 1/6 of 3/4 zetten).....en geen licht op de kabel. Monteur vertrokken en moet binnen 5 dagen opgelost zijn.
Gelukkig heb ik de DSL lijn nog niet opgezegd.
Gelukkig heb ik de DSL lijn nog niet opgezegd.
[ Voor 12% gewijzigd door Marcusso op 04-10-2020 23:34 ]
No Shame, only Fame!
Erg vreemd, de hele site over Gouda is verdwenen!Arjan1986 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:27:
Ik zie dat op de RekamGlasdraad site Gouda niet eens meer genoemd wordt?!![]()
Gelukkig hebben we deze mirror nog.
Maar wat zou er dan gebeuren met de mensen in Gouda die wel Rekam glas hebben? Mensen in Bloemendaal hebben op diverse plekken 2 kabels gekregen, de KPN en de Rekam versie, of krijgen die hetzelfde Caiway/Rekam kastje/muur zoals al jaren met de kabel is?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik Bloemendaal hebben juist veel mensen een Delta Fiber aansluiting en geen KPN glas.
Zojuist Rekam Administratie even gebeld.
Blijkbaar is het hele project Gouda (tijdelijk) stilgelegd door het bestuur.
Het is nog onbekend of, en zo ja wanneer, het herpakt word.
Communicatie komt "binnenkort" naar de klanten en geïnteresseerden toe.
Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen, dit is de zoveelste tegenvaller van Rekam..
Blijkbaar is het hele project Gouda (tijdelijk) stilgelegd door het bestuur.
Het is nog onbekend of, en zo ja wanneer, het herpakt word.
Communicatie komt "binnenkort" naar de klanten en geïnteresseerden toe.
Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen, dit is de zoveelste tegenvaller van Rekam..
Ik zat ook met smart te wachten op glasvezel, de DSL hier (2803) is echt traag. En met twee thuiswerkers en straks misschien nog 2 kinderen thuis als het tegenzit, dan zie ik de bottleneck wel voor me... Ik had al de indruk dat het hele verglazen, in ieder geval in mijn wijk, behoorlijk stil ligt.
Ik heb nu na een tip van een vriend maar een abbo bij Glasnet afgesloten, die leveren nu via de Rekam kabel een heel aardige 150/30, waar ik zeker tevreden mee ben. Zo gauw er glasvezel komt, dan kunnen ze dit meteen omzetten.
Ik heb nu na een tip van een vriend maar een abbo bij Glasnet afgesloten, die leveren nu via de Rekam kabel een heel aardige 150/30, waar ik zeker tevreden mee ben. Zo gauw er glasvezel komt, dan kunnen ze dit meteen omzetten.
Eric666
Zojuist zag ik ook dat er op de Ridder van Catsweg, ter hoogte van de Vrije School, al een aantal kabels boven de grond liggen. Mogelijk dat KPN Netwerk NL hier dus al bezig is. Dan begint het voor mij (2804) toch aardig in de buurt te komen.
Interessant, ik heb van KPN Netwerk NL geen bericht meer gehad sinds ze t zogenaamd zouden komen aansluiten en de was 18 september. Nogsteeds een mooie bos oranje glasvezel in de entree liggen.Master-Guy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:47:
Zojuist zag ik ook dat er op de Ridder van Catsweg, ter hoogte van de Vrije School, al een aantal kabels boven de grond liggen. Mogelijk dat KPN Netwerk NL hier dus al bezig is. Dan begint het voor mij (2804) toch aardig in de buurt te komen.
Ik hoop dat t beter voor je uitpakt dan bij mij hier.
Hier op 2806 vanmiddag om 12:00 uur een sms, we komen morgen aansluiten, betreft een flat met 22 aansluitingen, denk een beetje kort dag om zo te plannen...🙈
Kan me herinneren dat op de Raam (kant van parkeergarage/bolwerk) ze dit ergens van de zomer hebben aangelegd, maar de bekende oranje kabel steekt daar nog steeds uit de grond voor de deur. Kabel de grond in, betekend niet ook meteen snelle aanlegMaster-Guy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:47:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb in Gouda Noord op de Thorbeckelaan wel glasvzel tot in mijn meterkast, dan gaat het over in Coax.SinergyX schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:59:
Maar wat zou er dan gebeuren met de mensen in Gouda die wel Rekam glas hebben? Mensen in Bloemendaal hebben op diverse plekken 2 kabels gekregen, de KPN en de Rekam versie, of krijgen die hetzelfde Caiway/Rekam kastje/muur zoals al jaren met de kabel is?
Internet is VDSL van XS4all vanwege andere infrastructurele redenen dus nog niet overgestapt.
Maar als KPN ook hier zou gaan aanleggen, zou ik inderdaad 2 glasvezel aansluitingen krijgen.
Gistere gebeld (20 minuten in de wacht) met VWTelecom met de vraag wat de reden was dat ze niet meer terug zijn gekeerd na de laatste keer en dat was 18 september. Ze komen terug op de 16 oktober, dit was ingepland door t ondernemende bedrijf dat VWTelecom inzet hiervoor. Geen duidelijke reden waarom ze niet verder zijn gegaan of iets hebben laten weten dat er een nieuwe afspraak is ingepland, de communicatie ronduit bagger.
Hier dus ook afgelopen Dinsdag zitten wachten voor niets. Ga het wel zien wanneer ze een nieuwe afspraak inplannen voor de 22 aansluitingen die hier nodig zijn
sinds 28 juni glasvezel van kan, maar op deze glasvezel tot nu toe alleen kpn xs4all en solcon leverbaar,
Open netwerk is er dus niet!!!
Weet iemand of Kpn via Kpnnetwerk het alleenrecht hebben via de gemeente?
PS: ik heb ook glasvezel van rekam liggen en neem 500/550 af van Trined icm tv rekam
ik wil graag alles van T-mobile...
PS: ik heb ook glasvezel van rekam liggen en neem 500/550 af van Trined icm tv rekam
KPN heeft nergens alleenrecht. Wel zijn ze samen met Tweak momenteel de enige partij die via GPON leveren. T-Mobile en andere providers doen dat nog niet. Daar kan KPN Netwerk niks aan doen, dat GPON als techniek zou worden gebruikt was ruim van te voren bekend.
Van wat ik vanuit het T-Mobile forum heb begrepen zijn ze er wel mee bezig, maar er is nog niks concreets bekend. Meer dan 100Mbit down en up gaan ze via KPN Netwerk voorlopig ook niet aanbieden.
Van wat ik vanuit het T-Mobile forum heb begrepen zijn ze er wel mee bezig, maar er is nog niks concreets bekend. Meer dan 100Mbit down en up gaan ze via KPN Netwerk voorlopig ook niet aanbieden.
KPNnetwerkNL glasvezel is open, maar zoals @gjtm aangeeft kan je op de GPON versie nu alleen kiezen uit KPN (incl XS4ALL/Solcon) en Tweak.Superlenco schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:01:
sinds 28 juni glasvezel van kan, maar op deze glasvezel tot nu toe alleen kpn xs4all en solcon leverbaar,
Waarom dat is? Zou het nieuw en moeilijk zijn of zou het komen doordat bij een GPON lijn de eenmalige kosten die KPNnetwerkNL rekent aan een ISP ruim 2x zo hoog zijn?
In geld is dat niet zoveel, namelijk een paar tientjes. En dat zijn puur de kosten voor de ONT die bij GPON niet meer zelf te kiezen is door de provider. Maar dan hoeft T-Mobile zelf geen mediaconverter meer te kopen en te leveren voor die klanten. Dus het ene heft het andere min of meer op.esky schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
KPNnetwerkNL glasvezel is open, maar zoals @gjtm aangeeft kan je op de GPON versie nu alleen kiezen uit KPN (incl XS4ALL/Solcon) en Tweak.
Waarom dat is? Zou het nieuw en moeilijk zijn of zou het komen doordat bij een GPON lijn de eenmalige kosten die KPNnetwerkNL rekent aan een ISP ruim 2x zo hoog zijn?
Vandaag tussen 08:00 en 12:00 zouden er monteurs langs komen om de boel af te maken maar helaas pindakaas, no show.
Na gebeld te hebben met VW Telecom (via Kpn Netwerk NL) ben ik doorverwezen naar een Zoetemeers bedrijf genaamd RSV Telecom. @Speedmaster zij doen schijnbaar de hoogbouw / apartementen complex aansluitingen voor glasvezel. Kreeg niemand aan de lijn na het nummer te hebben gebeld, heb een email gestuurd.
Het bedrijf komt niet echt goed uit de verf als ik reviews bekijk, ben benieuwd wat er uit de verf gaat komen.
Na gebeld te hebben met VW Telecom (via Kpn Netwerk NL) ben ik doorverwezen naar een Zoetemeers bedrijf genaamd RSV Telecom. @Speedmaster zij doen schijnbaar de hoogbouw / apartementen complex aansluitingen voor glasvezel. Kreeg niemand aan de lijn na het nummer te hebben gebeld, heb een email gestuurd.
Het bedrijf komt niet echt goed uit de verf als ik reviews bekijk, ben benieuwd wat er uit de verf gaat komen.
Heeft KPN jouw benaderd om een afspraak te maken of heb jij KPN benaderd? En in dat laatste geval: hoe heb je dan dan gedaan? Ik wil ook van het oranje uitsteeksel bij mijn stoep af en fatsoenlijk internet, maar ik hoor niets van KPN.baardschok schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:20:
Vandaag tussen 08:00 en 12:00 zouden er monteurs langs komen om de boel af te maken maar helaas pindakaas, no show.
Normaal zou je bellen met KPN Netwerk NL op 088-0063744. In het menu je postcode opgeven en kiezen voor vragen over planning. Dan hoor je meteen doorgeschakeld te worden naar de planningsdesk van Volker Wessels, aannemer voor Gouda.winnie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Heeft KPN jouw benaderd om een afspraak te maken of heb jij KPN benaderd? En in dat laatste geval: hoe heb je dan dan gedaan? Ik wil ook van het oranje uitsteeksel bij mijn stoep af en fatsoenlijk internet, maar ik hoor niets van KPN.
Wel bellen tussen 9:00 en 16:00, anders kom je alsnog bij KPN Netwerk uit. En die kunnen hooguit de boodschap doorgeven.
Dank je wel, ik ga bellen.Barre73 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Normaal zou je bellen met KPN Netwerk NL op 088-0063744. In het menu je postcode opgeven en kiezen voor vragen over planning. Dan hoor je meteen doorgeschakeld te worden naar de planningsdesk van Volker Wessels, aannemer voor Gouda.
Wel bellen tussen 9:00 en 16:00, anders kom je alsnog bij KPN Netwerk uit. En die kunnen hooguit de boodschap doorgeven.
Als toevoeging: maandag tot en met vrijdag. In het weekend is de aannemer gesloten.
Overigens kan het zo zijn dat jouw woning nog niet aangesloten kan worden omdat de voeding nog niet gereed is. Maar in dat geval zouden alle woningen rondom jou ook nog niet aangesloten zijn. Dat kan ik zo niet zien uiteraard.
Rondom mij is inderdaad nog niets aangesloten. Maar wat mij betreft ben ik de eerste. Het trage internet via adsl kan niet snel genoeg worden afgeschakeld.
Hier ook 2806 maar nog niemand gezien, noch een afspraak gemaakt voor de laatste meter.
Helaas. Binnenkort moet er een brief komen waarmee ik een afspraak kan inplannen. Ik moet op die brief wachten.
Gaat het in 2020 nog lukken KPN glasvezel in heel Gouda ?
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/gouda
Geen activiteiten sowieso in Goverwelle waarneembaar.
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/gouda
Geen activiteiten sowieso in Goverwelle waarneembaar.