Glasvezel in Gouda

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:19
DiedB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
Ik kreeg van de klantenservice terug (na contact over de glasvezel die helemaal aan de verkeerde kant van het huis zit) dat huisaansluitingen in december 2020 gepland staan. Dat lijkt me nogal sterk, @vr6-only weet jij meer toevallig?
December lijkt me wel heel laat, dat is 9 maanden nadat ze gegraven hebben. Sinds deze week komen ze bij mensen (iig 2801) langs die nog geen toestemming voor aansluiting hebben gegeven. Het lijkt alsof er wel schot in lijkt te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:49
VolkerWessels Telecom heeft een stukje geschreven over de gestuurde boring voor de voeding van glasvezel in het centrum: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat ik dan niet snap, dat dan Deltafiber niet gelijk ook een glasvezel legt als ze toch aan het boren zijn met zon ingewikkeld project.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
DiedB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
Ik kreeg van de klantenservice terug (na contact over de glasvezel die helemaal aan de verkeerde kant van het huis zit) dat huisaansluitingen in december 2020 gepland staan. Dat lijkt me nogal sterk, @vr6-only weet jij meer toevallig?
Inmiddels brief voor huisaansluiting (centrum) binnen, 8 juli it is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Telesto schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Inmiddels brief voor huisaansluiting (centrum) binnen, 8 juli it is _/-\o_
Top, thanks voor de update. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Vandaag ook post van KPN NetwerkNL ontvangen 7/7/2020 aansluitdatum O+
Afspraak vanavond online bevestigd bij VW.

[ Voor 23% gewijzigd door Security op 17-06-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22
esky schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:48:
VolkerWessels Telecom heeft een stukje geschreven over de gestuurde boring voor de voeding van glasvezel in het centrum: link.
“ Daarnaast zakt Gouda gemiddeld 5 centimeter per jaar.’” 8)7

Zijn ze van plan de hele ondergrond weg te gaan boren soms _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Krijgen de inwoners van Bloemendaal nu drie glasvezelaansluitingen in hun woning?
Ik lees dat KPN het grootste gedeelte zelf wil voorzien van een glasvezelnetwerk.

https://www.glasvezelgids...nog-een-glasvezelnetwerk/

Maar in Bloemendaal ligt al glasvezel van Deltafiber en Rekam gaat toch ook deze wijk verglazen?
Daar komt dus dan nu nog het glasvezelnetwerk van KPN als derde erbij.

Ik snap er nu niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 22:35
JerryJerryJerry schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:08:
[...]

“ Daarnaast zakt Gouda gemiddeld 5 centimeter per jaar.’” 8)7

Zijn ze van plan de hele ondergrond weg te gaan boren soms _O-
De reden dat dat wordt vermeld is ten eerste dat daar rekening mee moet worden gehouden bij het doen van de boring (marge aanbrengen in je kabels) maar ook, zoals er staat, dat al bestaande kabels en leidingen waar je langs of onderdoor moet, niet meer liggen waar ze op tekening staan. Die zijn met de grond mee gezakt in de afgelopen jaren.
Dus het ontwerpen van een dwarsprofiel van de boring, en het bepalen van de diepte kan niet gedaan worden aan de hand van de bestaande tekeningen van de andere netbeheerders.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dolopfriet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:43:
Krijgen de inwoners van Bloemendaal nu drie glasvezelaansluitingen in hun woning?
Ik lees dat KPN het grootste gedeelte zelf wil voorzien van een glasvezelnetwerk.

https://www.glasvezelgids...nog-een-glasvezelnetwerk/

Maar in Bloemendaal ligt al glasvezel van Deltafiber en Rekam gaat toch ook deze week verglazen?
Daar komt dus dan nu nog het glasvezelnetwerk van KPN als derde erbij.

Ik snap er nu niks meer van.
Volgens de site van de gemeente gaat KPN de wijk noord verglazen, dat staat ook op de KPNnetwerkNL website. In die wijk is al veel Rekam glasvezel maar niet van Delta volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
KPN wil nu ook andere wijken aansluiten. Eerst zijn Plaswijck, Bloemendaal, Kort Akkeren en Gouda Centrum aan de beurt. Daarna volgen Gouwe, Goverwelle en alle andere wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22
Barre73 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:21:
[...]
Die zijn met de grond mee gezakt in de afgelopen jaren.
De gemiddelde verzakking zou 3 mm p/j zijn. Geen 5 cm 😅 maargoed komma’tje eentje naar links en je bent er bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Security schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:57:
Vandaag ook post van KPN NetwerkNL ontvangen 7/7/2020 aansluitdatum O+
Afspraak vanavond online bevestigd bij VW.
Is de schouwer bij jou dan al geweest, zoja, hoe lang geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 20:53

vr6-only

Blub Blub

JerryJerryJerry schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:50:
[...]

De gemiddelde verzakking zou 3 mm p/j zijn. Geen 5 cm 😅 maargoed komma’tje eentje naar links en je bent er bijna.
Maaiveld en dieptes waar boringen zich bevinden zijn wezenlijk verschillende dingen. Dat zelfde gaat ook op voor hoogtes.

Ik vind het komisch hoe de "experts" hier te keer gaan op dit punt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
dolopfriet schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:46:
KPN wil nu ook andere wijken aansluiten. Eerst zijn Plaswijck, Bloemendaal, Kort Akkeren en Gouda Centrum aan de beurt. Daarna volgen Gouwe, Goverwelle en alle andere wijken.
Maar het artikel dat ze als bron gebruiken (link) heeft het alleen over Gouda Kort Haarlem en Gouda Noord. De wijken Bloemendaal en Plaswijck worden nergens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

De info is incorrect in de link, kijk ik naar mijn eigen adres, aan de rand van het centrum, dan krijg ik volgens het kaartje geen glasvezel terwijl ik toch echt de brieven en de markering voor de deur op straat heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Speedmaster schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:22:
De info is incorrect in de link, kijk ik naar mijn eigen adres, aan de rand van het centrum, dan krijg ik volgens het kaartje geen glasvezel terwijl ik toch echt de brieven en de markering voor de deur op straat heb.
Dus je zit niet in Korte Akkeren, Binnenstad, Kort Haarlem of Noord en KPN legt toch glasvezel bij je aan? Welke kant van het centrum zit je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Boelekade - Karnemelksloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Dat is Kort-Haarlem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Maar op de KPN kaart niet ingekleurd, dus is die informatie op de site incorrect. Waarmee dus de stelling over aanleg in Bloemendaal en Plaswijck klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vermoed dat KPN er niet uitgekomen is met Rekam/Glasdraad en daarom recent besloten heeft meer delen van Gouda te verglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Speedmaster schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Maar op de KPN kaart niet ingekleurd, dus is die informatie op de site incorrect. Waarmee dus de stelling over aanleg in Bloemendaal en Plaswijck klopt.
Op de site van de gemeente staat per wijk een kaartje, zie:
Dat zijn ook de wijken waar KPN het over heeft. Het zou best kunnen dat KPN in Bloemendaal en Plaswijck zelf aan gaat leggen, maar dat is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Voor zover ik weet zijn dit ook alle wijken waar Rekam (nog) niet bezig is met het grootschalig uitrollen van glasvezel.

Al getuigt deze zin op de site van KPN NetwerkNL niet van enige samenwerking, in ieder geval niet in de wijken waar KPN aan het uitrollen is:
Het kan zijn dat je adres in het verleden al is voorzien van een glasvezelaansluiting van Rekam. Omdat wij je willen voorzien van het vernieuwde en beste netwerk, krijg je naast Rekam, ook een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

Ik zag vanochtend dat er glasvezel werd aangelegd in de Cornelis Ketelstraat (2806 SM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
winnie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:05:
Ik zag vanochtend dat er glasvezel werd aangelegd in de Cornelis Ketelstraat (2806 SM)
Volgens de planning van KPN zijn ze in die straat 22-07-2020 klaar, best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 13:55
Nog iets bekend over Plaswijk o.a. 2804, in 2019 brief gekregen over start aanleg 1e kwartaal 2020, daarna doodse stilte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ik heb me er nog niet helemaal op ingelezen, maar kan ik straks alleen maar uit KPN kiezen als provider of heb ik ook andere mogelijkheden. En zo ja, welke dan allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

In principe alle providers die nu ook al via het netwerk van KPN leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
levdbas schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:28:
Ik heb me er nog niet helemaal op ingelezen, maar kan ik straks alleen maar uit KPN kiezen als provider of heb ik ook andere mogelijkheden. En zo ja, welke dan allemaal?
Als je glasvezel van KPNnetwerkNL krijgt kan je kiezen uit de bekende namen zoals KPN, XS4ALL, T-Mobile, Tele2, Online.nl, Oxxio, Freedom en veel van de providers die hier staan. Krijg je glasvezel van Delta dan kan je kiezen uit Caiway, Delta, Online.nl en Kliksafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
In januari dit jaar is er een glasvezelkastje geplaatst in mijn meterkast (2803). Na meerdere keren dat er iemand is langs geweest nog steeds geen werkende verbinding. De verbinding blijkt gekruist te zijn. Twee weken geleden contact gehad met VW kreeg ik te horen dat het project hier afgerond is maar dat er een afspraak gemaakt zou worden om de verbinding als nog werkend op te leveren. Helaas.

Hopelijk komt KPN ook hier in de wijk leggen en leveren zij wel een werkende verbinding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
Ik zag vanmorgen dat de stoep op de Blekerssingel (Kort-Haarlem) open lag, daar is pas al glasvezel door KPN tot de deur gelegd in de kleur oranje. Nu waren ze met een groene kabel bezig, maar een kennis van mij die daar woont heeft geen brief van Rekam of DeltaFiber gekregen, weet iemand anders hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
neorider schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:11:
In januari dit jaar is er een glasvezelkastje geplaatst in mijn meterkast (2803). Na meerdere keren dat er iemand is langs geweest nog steeds geen werkende verbinding. De verbinding blijkt gekruist te zijn. Twee weken geleden contact gehad met VW kreeg ik te horen dat het project hier afgerond is maar dat er een afspraak gemaakt zou worden om de verbinding als nog werkend op te leveren. Helaas.

Hopelijk komt KPN ook hier in de wijk leggen en leveren zij wel een werkende verbinding op.
Zelfde postcode. 2 weken geleden zelf achteraan. Moest nog keer na gemeten worden. Zou worden afgemeld door VW en innen 48 uur zou dan contact worden opgenomen voor de installatie service. Inmiddels 2 weken ipv 48 uur verder. Niets gehoord. Maandag maar WEER eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Krugerlaan vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX6wgfvDan4elrA5qplPJu6yLqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9eG2rI9RzGcFGw0QjIJQvmb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

In de Oosterwei vandaag ook een brief van KPN NetwerkNL dat er Glasvezel aangelegd gaat worden. Blijkbaar is dus de insteek van KPN om geheel Gouda te verglazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Speedmaster schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:19:
In de Oosterwei vandaag ook een brief van KPN NetwerkNL dat er Glasvezel aangelegd gaat worden. Blijkbaar is dus de insteek van KPN om geheel Gouda te verglazen
Dat is mooi voor Oosterwei maar de wijk Goverwelle valt denk ik buiten de boot want lees of hoor daar nooit iets over het uitrollen van een KPN Glasvezelnetwerk aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

DH-64 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Dat is mooi voor Oosterwei maar de wijk Goverwelle valt denk ik buiten de boot want lees of hoor daar nooit iets over het uitrollen van een KPN Glasvezelnetwerk aldaar.
Oosterwei was volgens mij ook niet bekend dus mogelijk gaat KPN NetwerkNL Goverwelle ook nog verglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Speedmaster schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Oosterwei was volgens mij ook niet bekend dus mogelijk gaat KPN NetwerkNL Goverwelle ook nog verglazen.
Oosterwei valt bij KPN onder Kort Haarlem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

esky schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Oosterwei valt bij KPN onder Kort Haarlem.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:13
Het is gewoon een slecht bestuur van de gemeente Gouda dat je met een stad van +70.000 inwoners anno 2020 maar 10.000 huishoudens aansluit op glas, en de rest maar laat afwachten hoe en of wanneer.

Hoe moeilijk kan het nou zijn.!!!

Maar Tja Gouda altijd al een slechte aanbieder geweest met Tv Rekam met het minimale aanbod van kanalen dus dat zal met glasvezel wel het zelfde gaan worden.

2804 Bloemendaal hier en nog geen glas of zelfs bericht hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
[/quote]
2804CR al een tijd geleden glasvezel aangesloten via Volker Wessels, geen gebruik van gemaakt . Weet ook niet of het werkt, wel een kastje in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
surfing john schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:16:
[/quote]
2804CR al een tijd geleden glasvezel aangesloten via Volker Wessels, geen gebruik van gemaakt . Weet ook niet of het werkt, wel een kastje in de meterkast.
Uit welke providers kun je kiezen...??

Zelf zit ik nu bij KPN op koper en wil ook graag bij KPN blijven met gla, in het verleden te veel ellende gehad met caiway op koper.!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Zelf zit ik nu bij KPN op koper en wil ook graag bij KPN blijven met gla, in het verleden te veel ellende gehad met caiway op koper.!! :(
Doe gewoon even de postcodecheck bij KPN, weet je meteen wat er mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
Speedmaster schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Doe gewoon even de postcodecheck bij KPN, weet je meteen wat er mogelijk is
Probeer ik al 2 jaar maar staat nog niks op de planning

https://www.kpnnetwerk.nl/

Ik snap gewoon niet waarom die vergunningen niet worden afgegeven toen ter tijd voor heel Gouda, en verschillende providers, want de beheerders met hun diverse aanbieders o.a. KPN die willen wel!!!

De gemeente Gouda probeert nu mensen te dwingen met Caiway en partners, de COAX was al een drama wel heel goedkoop, en volgens mij is Caiway nog steeds een drama op uitzonderingen na dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:10:
Het is gewoon een slecht bestuur van de gemeente Gouda dat je met een stad van +70.000 inwoners anno 2020 maar 10.000 huishoudens aansluit op glas, en de rest maar laat afwachten hoe en of wanneer.

Maar Tja Gouda altijd al een slechte aanbieder geweest met Tv Rekam met het minimale aanbod van kanalen dus dat zal met glasvezel wel het zelfde gaan worden.

De Gemeente Gouda heeft weinig te maken met de aanleg van glasvezel. Ze kunnen de aanleg makkelijker maken, maar de markt bepaalt waar, wat wordt aangelegd.
Rekam had een eigen beleid (heeft de gemeente ook niets mee te maken). Maar het pakket wordt en werd geleverd tegen de laagste kosten. Daarnaast is Rekam één van de weinige coax-netwerk beheerders die het open gesteld heeft voor andere providers. Vanuit consumentenbelang is dat een zeer belangrijke stap geweest.

On topic: Ook in Vreewijk (Kort Haarlem) is de brief bezorgd

[ Voor 5% gewijzigd door winnie op 02-07-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
winnie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:34:
[...]

De Gemeente Gouda heeft weinig te maken met de aanleg van glasvezel. Ze kunnen de aanleg makkelijker maken, maar de markt bepaalt waar, wat wordt aangelegd.
Rekam had een eigen beleid (heeft de gemeente ook niets mee te maken). Maar het pakket wordt en werd geleverd tegen de laagste kosten. Daarnaast is Rekam één van de weinige coax-netwerk beheerders die het open gesteld heeft voor andere providers. Vanuit consumentenbelang is dat een zeer belangrijke stap geweest.

https://twitter.com/multe.../1189635713274392580?s=19

Hier haal ik uit de bovenstaande link er toch iets anders uit :P okay het is al een tijd geleden maar verdere info nooit gekregen. De vergunning werd niet afgegeven voor Kpn om in heel Gouda te verglazen en of vice versa voor Delta

Waarom 2 glasvezel beheerders die een streep trekken door het midden van Gouda met hun eigen providers, beide glasvezel beheerders investeren een hoop, terwijl de afnemer niet kan kiezen om bij hun eigen provider te blijven, waardoor je gedwongen wordt of om over te stappen naar een onbekende glasvezel provider of je moet het doen met je 10Mb DL koper lijn.

Uiteraard zeg ik nooit "nooit" maar Caiway i.c.m de beheerder liever niet maar die wordt waarschijnlijk wel aangeboden jammer genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Hier haal ik uit de bovenstaande link er toch iets anders uit :P okay het is al een tijd geleden maar verdere info nooit gekregen. De vergunning werd niet afgegeven voor Kpn om in heel Gouda te verglazen en of vice versa voor Delta

Waarom 2 glasvezel beheerders die een streep trekken door het midden van Gouda met hun eigen providers, beide glasvezel beheerders investeren een hoop, terwijl de afnemer niet kan kiezen om bij hun eigen provider te blijven, waardoor je gedwongen wordt of om over te stappen naar een onbekende glasvezel provider of je moet het doen met je 10Mb DL koper lijn.

Uiteraard zeg ik nooit "nooit" maar Caiway i.c.m de beheerder liever niet maar die wordt waarschijnlijk wel aangeboden jammer genoeg.
Gemeente Gouda geeft een vergunning af als die aangevraagd wordt. Er zijn genoeg gebieden waar er twee glasvezelkabels de grond in gestopt wordt, volgens mij staan hierboven voorbeelden daarvan.
Dat de twee providers liever de boel verdelen is vanuit hen gezien goedkoper. Geen concurrentie in hun gebied, dus zekere klandizie. Maar de gemeente Gouda kan niemand dwingen om er glas aan te leggen. Idem voor 5G: niemand kan de masten tegenhouden. Ook daar moet de gemeente gewoon vergunning geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:20:
[...]

In ieder geval niet de KPN, uit mijn hoofd: Delta, Caiway, Online en nog een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
surfing john schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:12:
[...]

In ieder geval niet de KPN, uit mijn hoofd: Delta, Caiway, Online en nog een
Kliksafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Het oorspronkelijke plan was dat Noord: Bloemendaal en Plaswijck door Volker Wessel aangelegd zou worden, hoever ze hier mee zijn, is mij onduidelijk. Bij mij 2804CR is wel alles aangelegd incl. kastje in de meterkast, of deze werkt? geen idee.

Direct nadat de brief (2019) door Volker Wessel werd bezorgd over de plannen een brief ontvangen van de Rekam dat de KPN 1e kwartaal 2020 glasvezel ging aanleggen in de wijken Bloemendaal en Plaswijck.
2x zou dan de straat opengebroken moeten worden, Gemeente Gouda heeft Volker Wessel en KPN gevraagd dit gezamenlijk te doen, hier is niets uit gekomen.
Rekam/KPN hebben daarna nooit meer van zich iets laten horen over de 2 genoemde wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Volkerwessels Telecom is enkel de aannemer. Dat zij toevallig voor DeltaFiber en KPN netwerk NL in Gouda aanleggen is mooi meegenomen.

En Caiway over glasvezel kan een hele andere beleving geven, ze zitten immers niet op het verrote Rekam netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier 2801 (binnenstad). Zojuist een brief gehad van KPN NetwerkNL dat ze 23 juli glasvezel willen aansluiten in mijn meterkast (de kabel hebben ze een paar maanden geleden al tot de deur gelegd). Ik moest via http://www.glasvezelafspraak.nl mijn afspraak bevestigen (username=<postcode><nr><underscore toevoeging>, bijv 2801CB53_B (hier woon ik niet trouwens). Het wachtwoord is 5 karakters (in mijn geval 4 letters en een cijfer). Bellen kan naar 088-1860048 of mailen naar gouda@vwtelecom.com. Klinkt alsof de corona-stop eindelijk is afgelopen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:10:

Leef jij nog in de jaren tachtig? Het is toch al lang geen taak meer van de overheid om netwerken aan te leggen? Laat staan glasvezelnetwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

winnie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:34:
[...]

KPN heeft haast. Na vandaag de brief te hebben ontvangen is vanmiddag een dame langs geweest voor de woninginspectie. 6 Juli is er een Livestream op kpnnetwerk.nl/livestream met meer informatie.

Ze willen trouwens wel alles van je weten. Emailadres, telefoonnummer, woonadres, naam. Beetje anoniem het glasvezel afwachten is er niet bij.

[ Voor 16% gewijzigd door winnie op 02-07-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ethan..1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Je trekt de verkeerde conclusie. De gemeente verleent een vergunning op basis van een aanvraag. Overigens heet het eigenlijk een instemming want Telecompartijen hoeven geen vergunning. Maar goed..
De betreffende partijen die in die tweet genoemd staan hebben dus zelf vergunning aangevraagd voor die genoemde gebieden en dit is dus hun eigen plan, niet dat van de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
winnie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:14:
[...]

KPN heeft haast. Na vandaag de brief te hebben ontvangen is vanmiddag een dame langs geweest voor de woninginspectie. 6 Juli is er een Livestream op kpnnetwerk.nl/livestream met meer informatie.

Ze willen trouwens wel alles van je weten. Emailadres, telefoonnummer, woonadres, naam. Beetje anoniem het glasvezel afwachten is er niet bij.
Emailadres en telefoonnummer is tot daaraan toe, maar ook nog het woonadres gaat mij een beetje te ver! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

IThom schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:36:
[...]

Emailadres en telefoonnummer is tot daaraan toe, maar ook nog het woonadres gaat mij een beetje te ver! :P
Ik geef toe dat het huisadres wel handig is. Maar de rest? Mijn ervaringen met KPN en privacy zijn al niet al te best...

Ik zag in een flits het bouwbord van Glasvezel in Kort Haarlem. Het project loopt van april 2020 tot maart 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
winnie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Ik geef toe dat het huisadres wel handig is. Maar de rest? Mijn ervaringen met KPN en privacy zijn al niet al te best...

Ik zag in een flits het bouwbord van Glasvezel in Kort Haarlem. Het project loopt van april 2020 tot maart 2021.
Ah ik heb nu door dat je het over die livestream hebt.
Je kan gewoon random dingen invullen als je dat fijner vind, er zit ook geen check op de postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

IThom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Ah ik heb nu door dat je het over die livestream hebt.
Je kan gewoon random dingen invullen als je dat fijner vind, er zit ook geen check op de postcode.
Weet ik, ik had het al geprobeerd. Thanks anyway.
Die flits was overigens fysiek, toen ik richting Lidl/Jumbo reed.

[ Voor 9% gewijzigd door winnie op 03-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
2807 hiero, en ik heb telefonisch begrepen dat Gouda Noord (waar ik onder val), dit jaar nog verglasd zou worden. Helaas wisten zowel de medewerkster van KPNNetwerk als de medwerker van VWT mij niet te vertellen of het GPON of P2P zou worden. Ook hebben wij nog geen brief in de bus gehad over wat we kunnen verwachten.

Daar de COAX van Rekam al tijden ZEER onstabiel is hier, hoop ik dat ze toch wel gaan opschieten..

Daarnaast werd door de medewerkster van Rekam aangegeven dat ze samenwerken met KPN, en dat er een brief zal binnenkomen met het logo van Rekam en het logo van KPN erop.. Erg vreemd lijkt me..

Hoe dan ook, hoop ik dat er z.s.m. een P2P netwerk aangelegd en opengesteld word.. Zou graag willen overstappen op glasvezel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Master-Guy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:52:
Hoe dan ook, hoop ik dat er z.s.m. een P2P netwerk aangelegd en opengesteld word.. Zou graag willen overstappen op glasvezel..
Waarom wil je liever P2P dan GPON?
2 van de 3 partijen die in Gouda glasvezel hebben (KPN en Rekam) zijn open voor derden, alleen Delta is redelijk gesloten (of ze vragen zoveel dat niemand interesse heeft dat kan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik weet doet KPN uitsluitend nog GPON als nieuwe aansluitingen, theoretisch kan je weer op de 'klassieke' overboekingsissues komen waar bv kabelfoon vroeger erg veel last van had, maar dat is erg afhankelijk van de mensen in je buurt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
esky schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Waarom wil je liever P2P dan GPON?
2 van de 3 partijen die in Gouda glasvezel hebben (KPN en Rekam) zijn open voor derden, alleen Delta is redelijk gesloten (of ze vragen zoveel dat niemand interesse heeft dat kan ook).
Onder andere voor het "overboeken" wat hierboven ook al word aangegeven.
Daarnaast is het een stuk meer future-proof, voor als we richting hogere snelheden gaan. Vroeger vond iedereen 2 koperkabeltjes ook genoeg, en kijk eens wat er in 30 jaar tijd is veranderd.

Update:
Zojuist VWT gebeld via 088-0063744 en zij konden voor mij al wel een schouw-afspraak maken. Dit dus maar meteen ingeschoten.
Voor hen die in de agenda vast willen kijken: Ze plannen tussen 12:00 en 19:00, vanaf de eerstvolgende werkdag.

[ Voor 17% gewijzigd door Master-Guy op 06-07-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Overboeking heb je altijd tenzij je een mega dure zakelijke verbinding afneemt.

Zoals ik het begreep legt KPN de kabels in de grond nog hetzelfde aan als voor GPON, alleen de apparatuur in de pops is anders. Andere providers hoefden voorheen alleen naar de city-pop glasvezel te leggen en Reggefiber zorgde dan dat het signaal bij alle area-pops kwam (schets), nu moet een provider naar elke area-pop zelf glasvezel aanleggen wat duurder/lastiger is.
Providers kunnen natuurlijk ook via VULA diensten aanbieden op het KPN netwerk dan hoeven ze geen glas naar pops te trekken, maar hebben ze minder invloed op de dienst die ze leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door esky op 06-07-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Vanaf 2014 gebruiker va Rekam.

half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.

Ik heb 0,0 te klagen. Altijd 100% de snelheid zowel up als down (500/500).

En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.
Welke problemen had je met je oude ONT en welke reden zou ik kunnen geven om deze te laten omruilen? Ik haal 200/200 nominaal, met af en toe uitschieters naar 400/300. De lage snelheid vind ik niet zo'n probleem, de verbinding is echter ook vrij onstabiel. Dit had ik met dezelfde apparatuur niet toen ik nog vDSL had van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
Z___Z schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Welke problemen had je met je oude ONT en welke reden zou ik kunnen geven om deze te laten omruilen? Ik haal 200/200 nominaal, met af en toe uitschieters naar 400/300. De lage snelheid vind ik niet zo'n probleem, de verbinding is echter ook vrij onstabiel. Dit had ik met dezelfde apparatuur niet toen ik nog vDSL had van KPN.
Er is een issue bekend bij Rekam bij bepaalde type ONT's dat i-TV niet op wil komen. Ook na reset's, firmware updates, etc komt i-TV niet op. Als dit wordt geconstateerd door een medewerker van Rekam kan deze overgaan tot omruilen voor een ONT die dit euvel niet heeft.

Dit heeft niets te maken met snelheidsproblemen of stabiliteitsproblemen. Inmiddels hier jaargang 6 van glasvezel bij Rekam en tot op heden nog geen enkel probleem met instabiliteit en/of noemenswaardige snelheidsproblemen. Op een 1000/1000 verbinding veelal op 950/950 in speedtests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MediaZoo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Er is een issue bekend bij Rekam bij bepaalde type ONT's dat i-TV niet op wil komen. Ook na reset's, firmware updates, etc komt i-TV niet op. Als dit wordt geconstateerd door een medewerker van Rekam kan deze overgaan tot omruilen voor een ONT die dit euvel niet heeft.

Dit heeft niets te maken met snelheidsproblemen of stabiliteitsproblemen. Inmiddels hier jaargang 6 van glasvezel bij Rekam en tot op heden nog geen enkel probleem met instabiliteit en/of noemenswaardige snelheidsproblemen. Op een 1000/1000 verbinding veelal op 950/950 in speedtests.
Dus als ik het goed begrijp haalt vrijwel iedereen de maximum snelheid op het Rekam netwerk? Ik zal eens m'n laptop direct op de ONT aansluiten en de snelheid testen. Moet ik dit probleem aankaarten bij de provider of bij Rekam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
Z___Z schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Dus als ik het goed begrijp haalt vrijwel iedereen de maximum snelheid op het Rekam netwerk? Ik zal eens m'n laptop direct op de ONT aansluiten en de snelheid testen. Moet ik dit probleem aankaarten bij de provider of bij Rekam?
Geen idee welke provider je hebt. Maar in theorie behoor je de max snelheid te behalen ja.

Welke router heb je er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
MediaZoo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Geen idee welke provider je hebt. Maar in theorie behoor je de max snelheid te behalen ja.

Welke router heb je er tussen?
Ik zit bij Glasnet en gebruik een Netgear R7000. Het Rekam gedeelte is overigens aangelegd door Fibety, daar haalde ik ook niet de maximale snelheid, en was de verbinding ook onstabiel of misschien nog wel onstabieler.

Kreeg van Fibety een Archer C2 van TP-Link. Denk niet dat die beter is dan de R7000.

[ Voor 22% gewijzigd door Z___Z op 06-07-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

De planning (want dat lijkt me het belangrijkste):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9cigJ8xqududrAoHFNHpYUGG_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQhH6la4ytGUoSkxbeZhm3kz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPb4pOdnYPYwhWfgnuJf2uidm9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyFeBn2Nc1Mqv8ZV1eZoBUO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wB44yevLVWBataobwv5XQ5PSlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZ0vsi07jCS0D8I5NenAwXT0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_sI211RAzmi6bs-AqtwDh9c8cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjYeGrxCauMU5p1FZeC1rGLE.jpg?f=fotoalbum_large

En vragen stellen kan via:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3vhc0gp6ReQdDDKV2KOXR1IwEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7IwN0zDbeYhBg5fSf4dMPMU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door winnie op 06-07-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

winnie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel mooi dat de nieuwe wijk bij het spoor nabij Goverwelle meegenomen wordt, maar dat Goverwelle zelf tot nu toe alleen een delta glasvezel lijkt te krijgen. Ik hoop maar dat ze na een jaar de aansluiting vrij geven voor andere providers, maar ik heb er en hard hoofd in. :'(

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
winnie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij ons ligt de mantelbuis al bij de voordeur. Moet alleen nog naar binnen gebracht worden naar de meterkast. Zou alleen niet weten waarom iemand voor KPN zou kiezen, terwijl Rekam veel goedkoper is en RFoG tv aanbiedt.

@MediaZoo bedankt voor je input. Ik heb contact opgenomen met Glasnet en ze zeggen dat het niet normaal is om geen 500/500 te halen. Ze hebben een ticket aangemaakt bij Rekam, dus we gaan het zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Z___Z op 07-07-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je KPN televisie wilt, zal je wel moeten denk ik. Ik neem aan dat KPN ook niet nog eens op de glasvezel van Rekam gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Master-Guy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:27:
[...]
Update:
Zojuist VWT gebeld via 088-0063744 en zij konden voor mij al wel een schouw-afspraak maken. Dit dus maar meteen ingeschoten.
Voor hen die in de agenda vast willen kijken: Ze plannen tussen 12:00 en 19:00, vanaf de eerstvolgende werkdag.
Helaas een slecht begin voor VWT hier.
Zoals ik al aangaf een afspraak gemaakt (voor vandaag, tussen 18:00 en 19:00) voor de schouw, maar ze zijn niet komen opdagen. Geen berichtje, geen telefoontje, geen e-mail, helemaal niets.. Maar even een e-mail gestuurd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Zijn ze niet komen opdagen van Rekam, Deltafiber of KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Iemand in het centrum aangesloten inmiddels?

@Security @Telesto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
dolopfriet schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:11:
Zijn ze niet komen opdagen van Rekam, Deltafiber of KPN netwerk?
Volkers Wessel Telecom zou langskomen voor KPNNetwerkNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
En heb je al gebeld waar ze bleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Heb gebeld, en gesproken met een van de VWT medewerkers.

Hij wilde graag een nieuwe afspraak maken, maar ik moest hem overtuigen dat ik wilde weten waarom er niemand langs was gekomen.. Na veel gedoe is me beloofd de uitvoerder een e-mail te sturen met de vraag waarom er niemand is langs gekomen, en is er voor morgen een nieuwe afspraak ingepland.

Helaas nog geen direct antwoord dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
DiedB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:26:

@Security @Telesto
Yes, bij mij hebben ze gister de kabel binnengelegd! Nu zo snel mogelijk m'n internet activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Gaat Rekam ook nog aanleggen waar KPN het al zelf heeft aangelegd? Rekam wil namelijk in de toekomst zijn zwaar verouderde coaxnetwerk uitschakelen. Als Rekam in gebieden waar KPN al glasvezel heeft gelegd, niets meer doet, gaat dus langzaam het Rekam gebied in Gouda naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:43
Ik ziet het niet gebeuren ze worden naar mijn idee links en rechts ingehaald door deltafiber en kpn hier in plaswijck/bloemendaal en goverwelle....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online

@Security @Telesto
Regentesseplantsoen wordt de week van de 21e aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

KabouterSuper schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:19:
[...]

Regentesseplantsoen wordt de week van de 21e aangesloten.
Speldemakersteeg was er aansluiting vandaag, echter bij graafwerkzaamheden om de kabel naar binnen te brengen is de gasleiding geraakt...😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Speedmaster schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Speldemakersteeg was er aansluiting vandaag, echter bij graafwerkzaamheden om de kabel naar binnen te brengen is de gasleiding geraakt...😈
Ik had het gezien: https://alarmeringen.nl/zuid-holland/hollands-midden/gouda/33122491/p2000-ongeval-op-speldenmakerssteeg-in-gouda.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

@Security @Telesto
Woensdag werd er een poging toe gedaan om het glasvezelaansluitpunt te installeren, maar dat mislukte.
De monteur vertrok zonder enige vorm van communicatie en liet een behoorlijke puinhoop achter. |:(

Update: Zojuist werd de glasvezel naar binnen gebracht en werd het glasvezelaansluitpunt geïnstalleerd.
Komende week opnieuw contact met KPN opnemen voor het plannen van de installatieafspraak. O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Security op 10-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
Ik moet zeggen dat de aansluiting inderdaad erg slordig ging! Hier ook een puinhoop, planken uit de meterkast verwijderd zonder die weer terug te halen. Op een gegeven moment liepen beiden even weg en lieten de deur open, zodat ik dacht dat ze zo weer terug kwamen. Nooit weer gezien, op een gegeven moment maar de deur dichtgedaan omdat het koud werd :p

Kers op de taart is dat ze te lange schroeven in m'n meterkast gebruikt hebben die aan de andere kant uit de wand komen |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Telesto op 10-07-2020 12:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedB
Telesto schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:12:
Kers op de taart is dat ze te lange schroeven in m'n meterkast gebruikt hebben die aan de andere kant uit de wand komen |:(
Goed dat je het zegt, hier ook een houten zijwandje van een centimeter dik. Zal kleine schroeven klaar leggen tegen de tijd dat ze het eens komen installeren.

Gaat sowieso nog heel wat worden, want de glasvezel is aan de verkeerde kant van de gevel geplaatst. Ze gaan dus ook nog minstens 5 meter moeten graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Master-Guy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:38:
Heb gebeld, en gesproken met een van de VWT medewerkers.

Hij wilde graag een nieuwe afspraak maken, maar ik moest hem overtuigen dat ik wilde weten waarom er niemand langs was gekomen.. Na veel gedoe is me beloofd de uitvoerder een e-mail te sturen met de vraag waarom er niemand is langs gekomen, en is er voor morgen een nieuwe afspraak ingepland.

Helaas nog geen direct antwoord dus..
En opnieuw is er niemand komen opdagen.. Blijkt dat de afdeling planning op vrijdag sluit om 17:00, en de klantenservice kan niet helpen.. Zit dus helaas niets anders op dan maandag ochtend terugbellen voor een nieuwe, DERDE, afspraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Voor de geïnteresseerden. Het netwerk in het centrum is kennelijk P2P en geen GPON zoals Kort Akkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hraone
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-08 21:52
Mooi verhaal, ik heb sinds Maart glasvezel van KPN / Kpnnetwerknl maar al 2 grote storingen gehad. (korte akkeren idd) Nu ligt de glasvezel er al sinds Donderdag uit en ze kunnen het niet verhelpen. Het PON lampje blijft knipperen. Er is dus wel glasvezel signaal maar geen verbinding.

Monteur naar de centrale geweest, en daar blijkt een kaart in de stress te staan, misschien door een "alien" device. Dus een onofficiele aansluiting. Ze willen mij echter niet op een andere kaart prikken. En er zijn nog 11 klanten met dit probleem maar die zouden niet geklaagd hebben??! Ze hebben iig net als mij geen verbinding

De PON techniek gebruikt KPN pas sinds eind 2019 en volgens mij zijn er nog wat kinderziektes mee. (Ook bij oplevering gehad dat de monteur weg ging zonder de verbinding geactiveerd te hebben, moest na een week weer iemand voor terugkomen) + de eerdere storing in mei van 3 dagen. Terug naar DSL kan niet dus nu maar een verbinding aangevraagd op de andere glasvezel in mijn huis. Met pijn in mijn hart want ik was blij met KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door hraone op 14-07-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
vr6-only schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:08:
Voor de geïnteresseerden. Het netwerk in het centrum is kennelijk P2P en geen GPON zoals Kort Akkeren.
Dat zou fraai zijn! @Telesto @Security hebben jullie inderdaad geen GPON modem naast je glasvezelaansluitpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hraone schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:20:
Mooi verhaal, ik heb sinds Maart glasvezel van KPN / Kpnnetwerknl maar al 2 grote storingen gehad. (korte akkeren idd) Nu ligt de glasvezel er al sinds Donderdag uit en ze kunnen het niet verhelpen. Het PON lampje blijft knipperen. Er is dus wel glasvezel signaal maar geen verbinding.

Monteur naar de centrale geweest, en daar blijkt een kaart in de stress te staan, misschien door een "alien" device. Dus een onofficiele aansluiting. Ze willen mij echter niet op een andere kaart prikken. En er zijn nog 11 klanten met dit probleem maar die zouden niet geklaagd hebben??! Ze hebben iig net als mij geen verbinding

De PON techniek gebruikt KPN pas sinds eind 2019 en volgens mij zijn er nog wat kinderziektes mee. (Ook bij oplevering gehad dat de monteur weg ging zonder de verbinding geactiveerd te hebben, moest na een week weer iemand voor terugkomen) + de eerdere storing in mei van 3 dagen. Terug naar DSL kan niet dus nu maar een verbinding aangevraagd op de andere glasvezel in mijn huis. Met pijn in mijn hart want ik was blij met KPN.
Bij een GPON netwerk knalt de verbinding op alle aansluitingen van dezelfde kaart eruit als een monteur inderdaad per abuis een "ouderwetse" NT erop klikt bij een aansluiting ipv ONT. En dat gebeurt nogal bij de monteurs van de provider die in gebieden komen waar GPON actief is en degene zelf nog weinig ervaring heeft / niet goed gekeken.

Andersom schijnt geen issues op te leveren, ONT plaatsen waar NT hoort dus.
DiedB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Dat zou fraai zijn! @Telesto @Security hebben jullie inderdaad geen GPON modem naast je glasvezelaansluitpunt?
Want, wat is er mis met GPON? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 14-07-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
vr6-only schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:55:
[...]
Niet heel veel, maar het lijkt me fijn om gewoon direct een SFP router aan mijn aansluitpunt te hangen. Scheelt weer een paar watt stroomverbruik, en een extra apparaat dat potentieel stuk kan gaan met een storing tot gevolg.

[ Voor 11% gewijzigd door DiedB op 15-07-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
DiedB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Niet heel veel, maar het lijkt me fijn om gewoon direct een SFP router aan mijn aansluitpunt te hangen. Scheelt weer een paar watt stroomverbruik, en een extra apparaat dat potentieel stuk kan gaan met een storing tot gevolg.
Er moet toch wel een tweaker zijn die uitvogelt hoe je de ONT kan emuleren met een SFP module, bijvoorbeeld deze, deze of deze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vr6-only schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:55:

Het is vooralsnog de theorie kant die mogelijke problemen kan geven, de overboeking vind nu weer plaats in de buurt ipv centrale, en afhankelijk van het gebruik in de buurt en de vraag of KPN nog over gaat naar xgs, kan dat je max snelheid meer gaan beinvloeden dan een POP/AON principe.

Praktijk echter valt dat allemaal wel mee, tijd zal het leren (GPON kan tot 64 gedeeld dacht ik worden), al merk ik wel met name in de avond aparte spikes in de latency die ik nergens anders in mijn netwerk kan toeschrijven, maar dat kan puur toeval zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SinergyX schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Het is vooralsnog de theorie kant die mogelijke problemen kan geven, de overboeking vind nu weer plaats in de buurt ipv centrale, en afhankelijk van het gebruik in de buurt en de vraag of KPN nog over gaat naar xgs, kan dat je max snelheid meer gaan beinvloeden dan een POP/AON principe.

Praktijk echter valt dat allemaal wel mee, tijd zal het leren (GPON kan tot 64 gedeeld dacht ik worden), al merk ik wel met name in de avond aparte spikes in de latency die ik nergens anders in mijn netwerk kan toeschrijven, maar dat kan puur toeval zijn.
Het ligt in ieder geval niet aan de overboeking in de buurt want die is er niet. Je vezel is nog steeds volledig tot in de centrale en pas daar zit een PON Dslam met overboeking. Maar de doorvoer is dan ook meteen veel groter dus de uiteindelijke overboeking is ongeveer net zo groot als met de klassieke Dslams waar iedereen een eigen poortje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik hoop dat ze toch iets anders gebruiken dan een DSLAM op mijn glasvezellijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
esky schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Er moet toch wel een tweaker zijn die uitvogelt hoe je de ONT kan emuleren met een SFP module, bijvoorbeeld deze, deze of deze....
Volgens mij moet je dan samenwerken met de KPN monteur want die zal je SFP module toch op een of andere manier aan de OLT in de centrale moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DiedB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:59:
Ik hoop dat ze toch iets anders gebruiken dan een DSLAM op mijn glasvezellijntje...
Ik weet dat het officieel anders heet voor glasvezel maar heel KPN is het DSLAM blijven noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
DiedB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Volgens mij moet je dan samenwerken met de KPN monteur want die zal je SFP module toch op een of andere manier aan de OLT in de centrale moeten koppelen.
Knoop een praatje aan met de monteur als hij de ONT bij je ophangt, misschien weten we dan hoe die aan de OLT gekoppeld wordt >:)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste