Maar ook twee stickers? Want dat wijst wel op GPON.SinergyX schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:00:
Wij hebben tot heden enkel dame lang gehad die registeerde waar de aansluiting moest komen, verder niets qua stekkers of aasnluitingen.
Waarschijnlijk heb je deze sticker?DiedB schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:29:
KPN heeft hier in het centrum de aansluiting voorbereid (stickers geplakt in de meterkast). Doet sterk vermoeden dat het wel GPON wordt, aangezien er ruimte wordt gemaakt voor zowel de FTU als een modem ernaast. Hoe zit het in Korte Akkeren?

Deze aansluiting heeft KPN onlangs bij de buren gerealiseerd. En de monteur gaf inderdaad aan dat het GPON is wat hier net in de stoep ligt.
Op de site van KPN is te lezen dat vrijwel alles na Q4 PON wordt. https://www.kpn-wholesale...-ftth-dienstverlening.htm
Edit: Friesland trouwens.
[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 01-03-2020 15:50 ]
Nee, enkel met een tablet en de vraag waar ze aansluiting moest komen, meterkast of elders (mijn geval woonkamer kabel aansluiting), maar is geen sticker ofzo geplaatst.DiedB schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:15:
[...]
Maar ook twee stickers? Want dat wijst wel op GPON.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Yes, bij mij is er een aparte sticker die de plek van het PON-modem markeert.krakendmodem schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Waarschijnlijk heb je deze sticker?
[Afbeelding]
Deze aansluiting heeft KPN onlangs bij de buren gerealiseerd. En de monteur gaf inderdaad aan dat het GPON is wat hier net in de stoep ligt.
Op de site van KPN is te lezen dat vrijwel alles na Q4 PON wordt. https://www.kpn-wholesale...-ftth-dienstverlening.htm
Edit: Friesland trouwens.
Ergens wel gek dat KPN nu grootschalig uitrolt, terwijl ze nog geen click-on PON-modem hebben. Het FttH modem klikt mooi op de FTU die nu gebruikt wordt, jammer dat dat met PON niet kan.
Gaat KPN ook zelf een glasvezelnetwerk uitrollen waar Rekam dat ook gaat doen in Gouda?
In Bloemendaal bijvoorbeeld lig het al van Delta Fiber, Rekam gaat het daar ook leggen.
Gaat dan KPN nog een derde glasvezelnetwerk daar aanleggen?
In Bloemendaal bijvoorbeeld lig het al van Delta Fiber, Rekam gaat het daar ook leggen.
Mits het ooit zover komt dat Rekam in Bloemendaal uitrolt? Dan levert KPN over dat netwerk en gaan zij geen eigen kabel leggen.dolopfriet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:34:
Gaat KPN ook zelf een glasvezelnetwerk uitrollen waar Rekam dat ook gaat doen in Gouda?
Nogmaals, de vraag is of dat überhaupt gebeurt. Maart is gearriveerd en ze hebben nog helemaal niets! Geen pop locaties, geen SOK en geen vergunning.
It ain't stupid if it works!
KPN legt al zelf een netwerk aan naast het Rekam netwerk in Korte Akkeren.dolopfriet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:34:
Ik heb al jaren glasvezel van Rekam, eerst Caiway later Trined en nu Glasnet als provider.
Dus straks 2 netwerken in de meterkast.
En voor de mensen die twijfelen aan GPON:
Speedtestje op 1Gbit/s:

Glasnet provider op het Rekam netwerk of KPN ?MediaZoo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:10:
[...]
KPN legt al zelf een netwerk aan naast het Rekam netwerk in Korte Akkeren.
Ik heb al jaren glasvezel van Rekam, eerst Caiway later Trined en nu Glasnet als provider.
Dus straks 2 netwerken in de meterkast.
En voor de mensen die twijfelen aan GPON:
Speedtestje op 1Gbit/s:
[Afbeelding]
Ik denk dat Rekam wel moet!
Het coaxnetwerk van Rekam in Bloemendaal is zwaar antiek. Nog het rijgsysteem.
Iets wat andere kabelaars al dertig jaar geleden hebben vervangen voor een stersysteem.
Dat kan echt niet meer!
Het coaxnetwerk van Rekam in Bloemendaal is zwaar antiek. Nog het rijgsysteem.
Iets wat andere kabelaars al dertig jaar geleden hebben vervangen voor een stersysteem.
Dat kan echt niet meer!
Ehm, wat ik me afvraag: zijn wij als Gouwenaren (bewoners Midden-Holland) er *trots* op dat er zoiets bestaat als Stichting Rekam, of blijven we Rekam bashen?
Elders, bestaan dergelijke aanbieders niet meer (zijn commercieel gegaan), maar hier is een stichting actief met een lange termijn visie op het aanbieden van
- vroeger: een zo gevarieerd en ruim mogelijk pakket radio- en televisieprogramma's te bieden tegen lage kosten.
- nu: internet tegen zo laag mogelijke kosten op een OPEN NETWERK.
Iedereen kan zitting nemen in het bestuur van Rekam, kwestie van aanmelden als vrijwilliger bij de directeur van Rekam: Peter Oskam.
Elders, bestaan dergelijke aanbieders niet meer (zijn commercieel gegaan), maar hier is een stichting actief met een lange termijn visie op het aanbieden van
- vroeger: een zo gevarieerd en ruim mogelijk pakket radio- en televisieprogramma's te bieden tegen lage kosten.
Iedereen kan zitting nemen in het bestuur van Rekam, kwestie van aanmelden als vrijwilliger bij de directeur van Rekam: Peter Oskam.
Zeker niet trots op Rekam. Toen ik 27 jaar terug te maken kreeg met het Rekam net viel ik stijl achterover van de signaal kwaliteit en het programma aanbod. Talloze keren gebeld maar deze oubollige organisatie stuurde me keer op keer met een kluitje het riet in. Signaal ver onder de maat en te beroerd om het op te lossen.MOmax schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:31:
Ehm, wat ik me afvraag: zijn wij als Gouwenaren (bewoners Midden-Holland) er *trots* op dat er zoiets bestaat als Stichting Rekam, of blijven we Rekam bashen?
Als snel over gestapt op een schotel want er was toen geen alternatief en je zat gewoon vast aan de Rekam keuze.
Ja toen ik 20 jaar geleden mijn eerste abonnement bij destijds Multikabel/Sonera afnam was internet bagger traag, 512/64Kbit/s en de verbinding om te janken. Om mijn ervaring destijds is Ziggo nu ook bagger traag en vallen bij hun de verbindingen ook steeds weg. Want dat was 20 jaar geleden ook zo.
Vreemd genoeg hebben mijn ouders op het zelfde adres met dezelfde aansluiting Ziggo en geen enkel probleem met snelheid en de verbinding opzich.
Dat Rekam het in het verleden niet goed deed is niet te ontkennen. Maar heden ten dage heb ik nergens last van met mijn verbinding. Het Rekam waar jij over spreekt herken ik niet. Ik heb vorig jaar bij het activeren van I-TV problemen gehad, dit was echter binnen een paar uur opgelost door het vervangen van de ONT. Sindsdien heb ik geen problemen ervaren buiten onderhoud om.
Vreemd genoeg hebben mijn ouders op het zelfde adres met dezelfde aansluiting Ziggo en geen enkel probleem met snelheid en de verbinding opzich.
Dat Rekam het in het verleden niet goed deed is niet te ontkennen. Maar heden ten dage heb ik nergens last van met mijn verbinding. Het Rekam waar jij over spreekt herken ik niet. Ik heb vorig jaar bij het activeren van I-TV problemen gehad, dit was echter binnen een paar uur opgelost door het vervangen van de ONT. Sindsdien heb ik geen problemen ervaren buiten onderhoud om.
Ik wil wel een foto maken van de rijgaansluiting in Bloemendaal hoor. Wil jij beweren dat dit van deze tijd is?
Dat is gewoon zeer nalatig onderhoud van je netwerk van Rekam!
Dat is gewoon zeer nalatig onderhoud van je netwerk van Rekam!
Ja daarom zijn ze nu ook volop het netwerk aan het moderniseren met Glasvezel. Maar ja dat gaat niet zo vlot en geduld is een schone zaak. Rekam is klein en heeft geen onbeperkte bak geld om er tegenaan te gooien.
En een rijgsysteem kan prima functioneren, mits goed aangelegd.
En in bloemendaal ligt voor een groot deel gewoon een Sternetwerk. Ik ben het rijgsysteem alleen in appartementen complexen tegengekomen.
En een rijgsysteem kan prima functioneren, mits goed aangelegd.
En in bloemendaal ligt voor een groot deel gewoon een Sternetwerk. Ik ben het rijgsysteem alleen in appartementen complexen tegengekomen.
Kom maar bij mij kijken, mijn woning (eengezinswoning Bloemendaal) is in de huiskamer verdeelpunt voor 6 woningen!
[ Voor 39% gewijzigd door surfing john op 04-03-2020 15:04 ]
Rekam was goedkoop als stichting. Echter werd er 0 geïnvesteerd en daarom was het ook zo goedkoop en steeds kwalitatief slechter en slechter. En nu is het zo antiek en stoffig...
Ik wacht nog op bericht om een monteur in te plannen voor het installeren van het glasvezelmodem...glasvezel is al ruim 2 weken in de meterkast gemonteerd en het signaal is ook getest dus nu is het aan caiway...
Ik wacht nog op bericht om een monteur in te plannen voor het installeren van het glasvezelmodem...glasvezel is al ruim 2 weken in de meterkast gemonteerd en het signaal is ook getest dus nu is het aan caiway...
Mooi om te horen. Hoe staat het ervoor met de planning? Nog steeds op schema?vr6-only schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:57:
En de eerste klant is actief in Kort Akkeren.
[Afbeelding]
In goverwelle heb ik inmiddels modem mogen ontvangen van caiway. Dus gok dat daar ook eindelijk het een en ander actief wordt gezet.
Wat ik heb gehoord is dat alles soepeltjes verloopt. Qua planning kan ik weinig erover zeggen, maar je mag aannemen dat ze wel op planning lopen. Of misschien iets voor. VWT kennende gaat het altijd zo qua graven.DiedB schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:59:
[...]
Mooi om te horen. Hoe staat het ervoor met de planning? Nog steeds op schema?
vr6-only schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Wat ik heb gehoord is dat alles soepeltjes verloopt. Qua planning kan ik weinig erover zeggen, maar je mag aannemen dat ze wel op planning lopen. Of misschien iets voor. VWT kennende gaat het altijd zo qua graven.
Nu pas? In Plaswijck zijn al velen actief sinds 2 maanden.Cybertron schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:55:
In goverwelle heb ik inmiddels modem mogen ontvangen van caiway. Dus gok dat daar ook eindelijk het een en ander actief wordt gezet.
Hier nog geen actie kwa modem installatie. Volgende week maar eens weer een bericht doen ander sturen ze het maar op en doe ik het zelf wel.
Donderdag wordt bij mij alles geïnstalleerd en ben ik online.
Ben benieuwd hoe het gaat en of het netwerk snel/sterk is.
Ben benieuwd hoe het gaat en of het netwerk snel/sterk is.
Hoe gaat het met de aanleg van glasvezel en COVID-19? Wordt het grondwerk doorgezet?
Neem aan dat huisaansluitingen zijn uitgesteld.
Grond is hier volle bak doorgegaan, tot irritatie van parkeren aan toe (omdat gros thuis moest werken, dan ook nog eens ~20 plekken vrij maken), maar geen idee of ze de voortuinen ook nog hebben gedaan.DiedB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:31:
Hoe gaat het met de aanleg van glasvezel en COVID-19? Wordt het grondwerk doorgezet?
Wij hebben vooralsnog alleen het kabeltje buiten aan de muur zitten, verder nog niets naar binnen.
Maar kreeg wel een mail van KPNnetwerk dat installaties doorgaan met richtlijnen, afstand houden en wanneer hij bezig is, in een andere kamer te zijn, dus neem aan dat ze (aldaniet wat minder snel) gewoon doorgaan.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Van de voortgang van glasvezel door Rekam hoor je niet zoveel meer he? Het is volgens mij nu
alleen Delta Fiber en KPN die wat doen.
https://gouda.rekamglasdr...e_krant_spread_v4_HR2.pdfdolopfriet schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:38:
Van de voortgang van glasvezel door Rekam hoor je niet zoveel meer he? Het is volgens mij nu
Werkzaamheden vanaf maart 2020, volgens dit document. Dat is dus al flink uitgesteld want ik kan me herinneren dat het eerder Q3/Q4 2019 zou zijn.
Voor de Krimpenerwaard is eerder deze maand een joint venture overeenkomst getekend door Rekam en Glasdraad (bron), daar is nu ook een meer concrete planning. Ik denk dat voor Gouda een aparte joint venture overeenkomst nodig is en dat dat contract nog niet rond is, zeker weet ik dat niet.DiedB schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:11:
[...]
https://gouda.rekamglasdr...e_krant_spread_v4_HR2.pdf
Werkzaamheden vanaf maart 2020, volgens dit document. Dat is dus al flink uitgesteld want ik kan me herinneren dat het eerder Q3/Q4 2019 zou zijn.
Thuis sinds vorige week aansluiting actief via caiway 250/250 verbinding.
Dit in wijk Goverwelle, in de buurt van de Estafetteweg.
Tot nu toe tevreden.
Dit in wijk Goverwelle, in de buurt van de Estafetteweg.
Tot nu toe tevreden.
:strip_exif()/f/image/6oquBMyTh1JJaReY32dD1IzP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Cybertron op 23-03-2020 12:04 ]
Rekam bestaat dit jaar 30 jaar, zie artikel. Interessante regel uit het artikel:
Wist u dat we al na de zomer gaan beginnen met de aanleg van glasvezel in Bloemdaal en Plaswijck?
Hier ook een brief ontvangen van KPN. Zijn er nog nadelen om toestemming te geven om glasvezel in je huis te laten aanleggen?
Als je het door KPN laat doen, beperk je dan bijvoorbeeld je mogelijkheden voor andere providers?
Als je het door KPN laat doen, beperk je dan bijvoorbeeld je mogelijkheden voor andere providers?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het is KPNNetwerk die de glasvezel bij je binnen brengt, niet KPN de internetprovider. Dus nee het beperkt je niet. Overigens zal REKAM wel snel volgen aangezien ze anders klanten verliezeninquestos schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:59:
Hier ook een brief ontvangen van KPN. Zijn er nog nadelen om toestemming te geven om glasvezel in je huis te laten aanleggen?
Edit: Wat ik wel opvallend vind is dat KPN nu ook de Kadebuurt en Karnemelksloot mee gaat nemen in de aanleg
[ Voor 9% gewijzigd door Speedmaster op 14-04-2020 15:04 ]
Je, ik ben zeker trots op Rekam. Ik ben altijd goed geholpen met problemen. Toen fibety met de noorderzon vertrok en hun klanten vertwijfeld achterlieten, heeft rekam nog anderhalve maand tv en internet aan mij doorgegeven. En toen het echt stopte, regelden ze binnen een dag een werkende verbinding. En in tegenstelling tot caiway hebben ze geen belachelijke prijsverhogingen doorgevoerd. Overigens baalde ik wel toen ze analoge tv van de kabel afgooiden, maar dvb-c én dvb-t over de kabel maakt heel veel goed. Daarin zijn ze vrij uniek.MOmax schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:31:
Gefeliciteerd, ik ben jaloers. Ik zit in het centrum, en wacht al jaren. Ik zag ze van de week toevallig op de nieuwe haven graven...hopelijk binnenkort ook bij mij.vr6-only schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:57:
En de eerste klant is actief in Kort Akkeren.
When life gives you lemons, start a battery factory
Bron? Zijn ze aan het werk? En niet gewoon bezig om centrum op centrale (Boelekade) aan te sluiten?Speedmaster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:59:
[...]
Edit: Wat ik wel opvallend vind is dat KPN nu ook de Kadebuurt en Karnemelksloot mee gaat nemen in de aanleg
Je kunt gewoon een postcode + huisnummer invullen op kpnnetwerk.nl en dan krijg je vanzelf te zien of het adres glasvezel krijgt of niet.DiedB schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:19:
[...]
Bron? Zijn ze aan het werk? En niet gewoon bezig om centrum op centrale (Boelekade) aan te sluiten?
Sinds deze week weten de bewoners van Kort en Noord Haarlem dat zij glasvezel krijgen van KPN NetwerkNL.
Voor de rest geen idee wat er bijzonders is aan die straat. Bekenden wonen daar of zo?
[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 14-04-2020 16:54 ]
Eigenlijk wel raar dat Delta Fiber geen glasvezel aanlegt in de andere wijken van Gouda.
Heb even gekeken, lijkt (ook) voor gedeeltes van 2803, 2805 en 2806 te gelden.vr6-only schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:53:
[...]
Je kunt gewoon een postcode + huisnummer invullen op kpnnetwerk.nl en dan krijg je vanzelf te zien of het adres glasvezel krijgt of niet.
Hoe lang duurt het doorgaans voordat KPN weet dat je glasvezel hebt? Ligt bij mij nu een kleine maand in de meterkast (wijk Goverwelle), maar KPN lijkt hier niet van op de hoogte.... (te oordelen aan de check op hun website)
[ Voor 10% gewijzigd door n9iels op 14-04-2020 18:11 ]
Vandaag een brief gekregen van KPN NetwerkNL op postcode 2806 (op het grens van Kort Haarlem en Centrum, ik ben benieuwd wanneer ze hier dan gaan beginnen, ik kan zo snel nog geen info over een vergunning vinden voor Kort Haarlem (of werkt dat met andere wijken / gebieden?). Mogelijk valt het dan onder Centrum?
In principe toestemming gegeven en ingeschreven voor de nieuwsbrief, zal er dan wel meer van gaan horen.
In ieder geval blij met de komst van glasvezel na een flinkje poos hebben moeten leven met ong. 70Mbit/s en 7 bewoners.
Edit; Volgens de kaarten van Gemeente Gouda zou dit net buiten Binnenstad vallen, maar er word niet aangegeven waar het dan wel onder valt.
In principe toestemming gegeven en ingeschreven voor de nieuwsbrief, zal er dan wel meer van gaan horen.
In ieder geval blij met de komst van glasvezel na een flinkje poos hebben moeten leven met ong. 70Mbit/s en 7 bewoners.
Edit; Volgens de kaarten van Gemeente Gouda zou dit net buiten Binnenstad vallen, maar er word niet aangegeven waar het dan wel onder valt.
[ Voor 19% gewijzigd door IThom op 14-04-2020 20:14 ]
Woon zelf in 2806, vandaar, vandaag brief gehad van KPNNetwerkDiedB schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:19:
[...]
Bron? Zijn ze aan het werk? En niet gewoon bezig om centrum op centrale (Boelekade) aan te sluiten?
Dat kan wel kloppen. KPN levert namelijk niet over het Delta Fiber Netwerk wat in Goverwelle ligt. Of je moet in de nieuwbouw wonen daar, dan is ligt het ergens anders aan.n9iels schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:07:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat KPN weet dat je glasvezel hebt? Ligt bij mij nu een kleine maand in de meterkast (wijk Goverwelle), maar KPN lijkt hier niet van op de hoogte.... (te oordelen aan de check op hun website)
Ehh oke opvallend.... Ik meen mij toch te herinneren dat ik bericht had gekregen dat het netwerk over meerdere providers gedeeld zou worden. Nu geef ik eerlijk toe dat ik er vrij weinig meer van snap,eens wat oude post opzoeken hierover. Geen nieuwbouw overigens.vr6-only schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:57:
[...]
Dat kan wel kloppen. KPN levert namelijk niet over het Delta Fiber Netwerk wat in Goverwelle ligt. Of je moet in de nieuwbouw wonen daar, dan is ligt het ergens anders aan.
Kijk even wat je hier kan vinden, en selecteer Gouda Goverwelle.n9iels schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:04:
[...]
Ehh oke opvallend.... Ik meen mij toch te herinneren dat ik bericht had gekregen dat het netwerk over meerdere providers gedeeld zou worden. Nu geef ik eerlijk toe dat ik er vrij weinig meer van snap,eens wat oude post opzoeken hierover. Geen nieuwbouw overigens.
Is er nog een andere link?IThom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:28:
[...]
Kijk even wat je hier kan vinden, en selecteer Gouda Goverwelle.
Mijn broer in 2807 heeft een groene EN een blauwe vezel samen in een kastje
Alles ging dubbel, 2x schouwing en 2x de straat open waarna er wel 2 vezels in een keer het huis in gingen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dan zou hij even in de (meterkast) bij de aansluiten moeten kijken, daar zitten waarschijnlijk stickers bij van de "glasvezeleigenaar", eentje in ieder geval van DeltaFiber en de andere zal waarschijnlijk dan KPN NetwerkNL of Rekam(Verbindt) zijn.Speedy-Andre schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:54:
[...]
Is er nog een andere link?
Mijn broer in 2807 heeft een groene EN een blauwe vezel samen in een kastje
Alles ging dubbel, 2x schouwing en 2x de straat open waarna er wel 2 vezels in een keer het huis in gingen.
Je zou deze linkjes kunnen proberen:
Deze voor KPN (kijk of er FTTH beschikbaar staat, of dat er geplande upgrades staan)
Of deze voor Rekam. Er zou dan een optie voor glasvezel of fiberaanbod moeten staan.
(Edit: Volgens mij is de glasvezelkabel bij KPN vaak oranje, maar pin mij daar niet op vast)
[ Voor 5% gewijzigd door IThom op 14-04-2020 22:15 ]
Bij Rekam is zijn adres niet bekend en bij Kpn ook niet.
Ik wilde weten welke providers hij kan kiezen, nu nog Xs4all via (v)dsl.
Het lijkt er op dat Kpn daar niet bezig is.
Ik wilde weten welke providers hij kan kiezen, nu nog Xs4all via (v)dsl.
Het lijkt er op dat Kpn daar niet bezig is.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Oke ik heb inderdaad een Delta Fiber kabel (sticker staat op het kastje waar de kabel binnen komt). Dus helaas nog geen glasvezel voor mij... Momenteel zitten wij bij KPN en ouders wensen niet over te stappen vanwege een bestaand e-mail adres. Daarnaast moet gezegd worden dat het momenteel zeer stabiel is en de snelheid van 100Mbit down ook weer niet zo slecht isIThom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:28:
[...]
Kijk even wat je hier kan vinden, en selecteer Gouda Goverwelle.
Een geïnformeerde gok is dat het nog minimaal 3 tot 6 maanden duurt voordat je in 2806 glasvezel van KPNNetwerkNL hebt. Een schouw zou wel binnen een paar weken kunnen gebeuren. Volgens de site van de gemeente is er nog geen vergunning, maar dat zegt niet altijd alles.Speedmaster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:40:
[...]
Woon zelf in 2806, vandaar, vandaag brief gehad van KPNNetwerk
Weet iemand hoeveel tijd er ongeveer tussen de graafwerkzaamheden zitten en de aansluitingen in de meterkast? In bijna het hele centrum lijken de graafwerkzaamheden afgerond, maar dat is inmiddels al een paar weken.
Lijkt hier in kort akkeren ook redelijk stil na leggen van de kabels, zelfs die van de mensen die weken eerder al de graafwerkzaamheden hadden (oranjeplein). Volgens fourstack sta ik nog steeds op eerste week mei, maar heb buiten de brief en email van KPN (hoe zij komen installeren ivm corona) niets meer gehoord.
Ik ben ook wel benieuwd. Bij mijn ouders ligt sinds twee weken ook de glasvezel tegen de gevel, helaas wel aan de verkeerde kant dus ze zullen nog een keer 6 meter stoep open moeten trekken. Checker zegt voor centrum nu 22 april, maar volgens mij staat dat bij alle adressen. Centrum is in de checker ook nog niet aangemerkt als FttH gebied.
De checker staat bij mij ook op 22 april inderdaad. Maar vorige week stond hij op 15 april, en de week daarvoor op 8 april. Ze stellen hem elke week een weekje uit lijkt het.
Voor iedereen die denkt dat Rekam en/of Glasdraad niet met KPN samenwerken, op de site van KPN staan ze beiden als partner vermeld (link).
KPN is een netwerkprovider en KPN NetwerkNL is een partij die glasvezel aanlegt zoals Rekam dat ook doet.esky schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:42:
Voor iedereen die denkt dat Rekam en/of Glasdraad niet met KPN samenwerken, op de site van KPN staan ze beiden als partner vermeld (link).
Een brief ontvangen van KPN over dat glasvezel wordt aangelegd op postcode 2806CA. Een Rekam glasvezel aansluiting is al aangelegd, maar is niet actief. Koperaansluiting is wel actief via KPN. Twee glasvezelaansluitingen lijkt mij vreemd, dus ben maar eens gaan bellen. KPN en KPNnetwerk vonden het ook vreemd dat er twee glasvezelaansluitingen komen, maar konden geen precieze reden geven. Helemaal omdat KPN diensten in de toekomst via Rekam afgenomen kunnen worden. Blijkbaar zijn er zo meteen dus twee glasvezelaansluitingen tot de beschikking? Afspraak is gemaakt met de KPNnetwerk monteur, dus eens zien wat hij zegt als die langskomt om alles aan te leggen. Zo meteen nog maar eens Rekam bellen, want misschien hebben die meer informatie.
KPN is een ISP en KPNNetwerkNL is een operator inderdaad. Op de KPN pagina die ik linkte staat een overzicht van de glasvezelnetwerken waar KPN diensten op levert waaronder KPNNetwerkNL, Rekam, Glasdraad en nog een paar.IThom schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:56:
[...]
KPN is een netwerkprovider en KPN NetwerkNL is een partij die glasvezel aanlegt zoals Rekam dat ook doet.
Als er ruimte is in je meterkast voor een tweede glasvezel kastje zie ik het probleem niet. Hoe meer glasvezelkabeltjes hoe breder de keuze aan providers lijkt me.ivorlandon schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:24:
Twee glasvezelaansluitingen lijkt mij vreemd, dus ben maar eens gaan bellen.
[ Voor 28% gewijzigd door esky op 16-04-2020 17:52 ]
KPN gaat geen gebruik maken van het Rekam netwerk waar zij zelf een netwerk hebben laten aanleggen door KPN NetwerkNL.ivorlandon schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:24:
Een brief ontvangen van KPN over dat glasvezel wordt aangelegd op postcode 2806CA. Een Rekam glasvezel aansluiting is al aangelegd, maar is niet actief. Koperaansluiting is wel actief via KPN. Twee glasvezelaansluitingen lijkt mij vreemd, dus ben maar eens gaan bellen. KPN en KPNnetwerk vonden het ook vreemd dat er twee glasvezelaansluitingen komen, maar konden geen precieze reden geven. Helemaal omdat KPN diensten in de toekomst via Rekam afgenomen kunnen worden. Blijkbaar zijn er zo meteen dus twee glasvezelaansluitingen tot de beschikking? Afspraak is gemaakt met de KPNnetwerk monteur, dus eens zien wat hij zegt als die langskomt om alles aan te leggen. Zo meteen nog maar eens Rekam bellen, want misschien hebben die meer informatie.
Dit is meermaals kenbaar gemaakt hier en ook tijdens de glasvezel avond in Gouda.
Daar waar geen KPN NetwerkNL ligt en Rekam voornemens is om aan te leggen? Dan levert KPN als provider wel diensten.
Ah, dat wist ik niet! Ik ging uit van dit persbericht.vr6-only schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:00:
[...]
KPN gaat geen gebruik maken van het Rekam netwerk waar zij zelf een netwerk hebben laten aanleggen door KPN NetwerkNL.
Dit is meermaals kenbaar gemaakt hier en ook tijdens de glasvezel avond in Gouda.
Daar waar geen KPN NetwerkNL ligt en Rekam voornemens is om aan te leggen? Dan levert KPN als provider wel diensten.
https://rekamverbindt.nl/...lasvezelnetwerk-in-gouda/
Rekam gaat de coaxkabel in Gouda uitschakelen wanneer er overal glasvezel ligt.
Betekent dit dat straks niet meer overal in Gouda, Caiway verkrijgbaar is al aanbieder voor televisie?
Delta Fiber heeft maar drie wijken op het programma staan en het Rekam glasvezelnetwerk wordt nu dus verdeeld tussen Glasdraad en KPN.
Ik heb nog nooit ergens Caiway op de glasvezel gezien van KPN, dus volgens mij wordt het straks een vlekkendeken in Gouda, van daar niet en daar wel verkrijgbaar.
Betekent dit dat straks niet meer overal in Gouda, Caiway verkrijgbaar is al aanbieder voor televisie?
Delta Fiber heeft maar drie wijken op het programma staan en het Rekam glasvezelnetwerk wordt nu dus verdeeld tussen Glasdraad en KPN.
Ik heb nog nooit ergens Caiway op de glasvezel gezien van KPN, dus volgens mij wordt het straks een vlekkendeken in Gouda, van daar niet en daar wel verkrijgbaar.
Caiway neemt in Gouda al geen nieuwe klanten meer aan op het coax netwerk van Rekam. Via Rekam glasvezel hebben ze nooit echt geleverd, alleen RFoG (coax over glasvezel). Dat is ook de reden dat in Gouda Glasnet via de coax van Rekam diensten levert.dolopfriet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:10:
Dus ja als Caiway/Delta in de andere wijken van Gouda niet zelf glasvezel uit gaat rollen zullen ze daar snel klanten gaan verliezen als KPN en/of Rekam wel glasvezel aanleggen.
Dat van die vergunning zegt helemaal niks inderdaad. De instemming die nodig is voor het aanleggen valt onder de Telecomwet en wordt niet door gemeentes gepubliceerd zoals andere vergunningen. Er kan ook geen bezwaar worden gemaakt dus een gemeente hoeft dat niet kenbaar te maken via websites of huis-aan-huis kranten.esky schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:06:
[...]
Een geïnformeerde gok is dat het nog minimaal 3 tot 6 maanden duurt voordat je in 2806 glasvezel van KPNNetwerkNL hebt. Een schouw zou wel binnen een paar weken kunnen gebeuren. Volgens de site van de gemeente is er nog geen vergunning, maar dat zegt niet altijd alles.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Kreeg zojuist de brief voor de aansluiting zelf door VW vastgoed, begin mei komen ze hier alles aansluiten, ze gaan dus gewoon nog door
In afwachting van mijn nog te bouwen huis in Westergouwe (waar gelukkig direct glasvezel ligt) woon ik nu (tijdelijk) in Bloemendaal. Daar kreeg ik wat aanbiedingen van Caiway (en Delta) binnen, daarop gereageerd onder het mom dat ze vanaf februari (wat ik kon achterhalen na een berg telefoontjes/mails) een en ander zouden gaan realiseren. Bestelling kort daarna gedaan bij Delta (VDSL is hier namelijk om te janken).
De oranje kabeltjes zijn in februari in de straat aangelegd (het is een appartementencomplex, dus kan me voorstellen dat het in de meterkast wat gedoe kan geven) maar krijg geen antwoord op wanneer ze dat daadwerkelijk gaan opleveren. Navraag over de status bij Delta levert me een verwijziging op naar VolkersWesselsTelecom. De vraag daar neergelegd over wanneer er iets gaat gebeuren
Kortom beetje gissen naar de status. Iemand andere ervaringen met Delta/VW en de aanleg in 2804?
De oranje kabeltjes zijn in februari in de straat aangelegd (het is een appartementencomplex, dus kan me voorstellen dat het in de meterkast wat gedoe kan geven) maar krijg geen antwoord op wanneer ze dat daadwerkelijk gaan opleveren. Navraag over de status bij Delta levert me een verwijziging op naar VolkersWesselsTelecom. De vraag daar neergelegd over wanneer er iets gaat gebeuren
Kortom beetje gissen naar de status. Iemand andere ervaringen met Delta/VW en de aanleg in 2804?
2804CR is al een tijdje glasvezel aangesloten in de meterkast, volgens mij kan ik kiezen uit 4 of 5 providers o.a. Delta en Caiway. Alleen voor al het graafwerk al veel reclame gehad, na het aansluiten nooit meer iets gehoord van welke provider dan ook. Rekam heeft wel 3 maanden geleden aangekondigd te starten met aanleg van glasvezel, maar geen exacte datum genoemd.
Zie nu net via de XS4all fourstack dat er inmiddels een geplande upgrade staat voor postcode 2806, datum al op 27-5, er is hier alleen nog geen schouwer geweest, ik ben benieuwd!
[ Voor 21% gewijzigd door IThom op 09-05-2020 23:36 ]
Rijtjeshuis....? Waarbij het huis van de buren vergelijkbaar is. Bij mij ook geplande upgrade en daarnaast afgelopen week ook weer een brief van KPN Netwerk met de mededeling dat ook de Woningbouwvereniging achter de aanleg staat. Zit in een flat dus buren beneden (en boven) moeten wel mee werken voor een glasaansluiting.IThom schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:35:
Zie nu net via de XS4all fourstack dat er inmiddels een geplande upgrade staat voor postcode 2806, datum al op 27-5, er is hier alleen nog geen schouwer geweest, ik ben benieuwd!
Hier 2803. Ook februari in huis. Wacht al 2.5 maand tot ze de modem komen installeren. Had zelf al voorgesteld om dan maar zelf te doen ipv de gratis thuis installatie. VW dient het af te melden bij caiway / delta voor er een installatie monteur komt. Blijkbaar duurt het erg lang. Terwijl de monteur die de kabel en glasvezel kastje in de meterkast plaatste mij vertelde dat er al signaal opstond (ook vanwege het testen). Misschien nog maar eens gaan vragen wat de status nu is.DakuGosuto schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:54:
In afwachting van mijn nog te bouwen huis in Westergouwe (waar gelukkig direct glasvezel ligt) woon ik nu (tijdelijk) in Bloemendaal. Daar kreeg ik wat aanbiedingen van Caiway (en Delta) binnen, daarop gereageerd onder het mom dat ze vanaf februari (wat ik kon achterhalen na een berg telefoontjes/mails) een en ander zouden gaan realiseren. Bestelling kort daarna gedaan bij Delta (VDSL is hier namelijk om te janken).
Dat verhaal heb ik al eerder gehoord bij Caiway, dat gaat niet echt lekker daar.ReQuiem83 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:47:
[...]
Hier 2803. Ook februari in huis. Wacht al 2.5 maand tot ze de modem komen installeren. Had zelf al voorgesteld om dan maar zelf te doen ipv de gratis thuis installatie. VW dient het af te melden bij caiway / delta voor er een installatie monteur komt. Blijkbaar duurt het erg lang. Terwijl de monteur die de kabel en glasvezel kastje in de meterkast plaatste mij vertelde dat er al signaal opstond (ook vanwege het testen). Misschien nog maar eens gaan vragen wat de status nu is.
Ik kreeg net de mail dat mijn lijn 'actief' is (aansluiting vrijdag) en kan nu inderdaad bij KPN glasvezel als optie kiezen (apart dat mijn DSL optie nu zelfs is terug gezet naar 8mbit, wat nog 27mbit was), dus nu even gaan puzzelen met de abbo's die ik wil hebben (tov caiway/vodafone wat ik nu heb).
Nou bij mij werd het na veelvuldig navraag allemaal nog wat interessanter. Na contact te hebben gezocht met VW rondom de status kreeg ik het volgende terug:
Ik wacht nog even af hoe het zich gaat ontwikkelen.
Dit weer even opgenomen met Delta en krijg daar het volgende van terug:quote: VolkerWesselsGeachte heer [],
Bedankt voor uw e-mail. Helaas wordt het complex waarin u woonachtig bent niet meer aangesloten op het glasvezelnetwerk. Dit komt doordat het project op zijn einde loopt en omtrent de situatie rondom het Corona Virus. Onze excuses voor dit ongemak. Als u toch een glasvezelaansluiting wenst, dan kunt u contact opnemen met een provider om bij de provider een glasvezelabonnement aan te vragen.
Erg vreemd allemaal. Project duurt te lang dus dan maken we het maar niet af. Onvoorstelbaar dat zoiets op die manier werkt, maar schijnbaar kan het.quote: DeltaGeachte heer [],
Dank voor uw reactie.
Wat vervelend dat de aanleg van glasvezel niet door gaat. Ik heb zojuist even contact gehad met VolkerWessels en zij bevestigen wat ze ook u hebben laten weten, namelijk dat het project is afgerond.
Het spijt me dat u daar niet tijdig van op de hoogte bent gesteld. Ik zal deze kwestie doorzetten naar mijn leidinggevenden.
Ik wacht nog even af hoe het zich gaat ontwikkelen.
Zeker vreemd. Hier weer bericht naar caiway gedaan. Netwerkbeheer (VolkerWessels) heeft nog niets afgemeld). Zal van de week VW eens mailen.
Afgelopen week zijn er boorwerkzaamheden verricht in de Schouwburglaan om kabels onder de singel door te boren naar de Nieuwe Markt. Zag gisteren op de Nieuwe Markt een stuk of 6 Oranje slangen/buizen uit de grond steken. Blijkbaar is dit voor de verbinding tussen de centrale op de Boelekade en het centrum.
Fraai, eerste klant in het centrum dus binnenkort actief?
Maar is deze boring voor KPN of voor Delta/Rekam..?
VolkerWessels doet de werkzaamheden namens KPN als ik mij niet vergis.Speedmaster schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:53:
Maar is deze boring voor KPN of voor Delta/Rekam..?
Rekam nu meer dan een jaar geleden een keer een brief van gehad over de aanleg, maar daar vervolgens nooit meer iets van gehoord.
Rekam verliest straks ook zijn televisiepakket wat nu nog door Caiway wordt geleverd.
Ik heb afgelopen week VolkerWessels aan de telefoon gehad, die vertelden dat ik in het centrum (2801) binnen 2 weken een afspraak brief voor installatie binnenshuis kon ontvangen. Het lijkt er dus inderdaad op dat ze het centrum bijna hebben aangesloten.
Kleine update van mijn kant rondom de afhandeling van Delta en VW die het project hebben afgesloten zonder mijn complex aan te sluiten. Ik had verwacht een bericht te krijgen van Delta met betrekking tot 'het doorzetten naar leidinggevende' voor de verder afhandeling. Dat bleef echter uit en besloot zelf maar weer eens contact op te nemen.
Ik kreeg daarop de volgende reactie:
Erg jammer, want de koperlijn is om te janken, maar anderzijds ben ik ook wel blij, want als het allemaal zo makkelijk gaat (geen reactie waar ik die m.i. wel had mogen verwachten, annulering zonder enige uitleg buiten 'gaat niet gebeuren, doei!') geef je mij niet echt het vertrouwen dus misschien maar beter zo.
Goed, we gaan het maar een jaartje uitzingen met koper en dan over op (nieuwbouw) glasvezel bij kpn, ik waag me in ieder geval niet meer aan Delta.
Vanmorgen de annulering binnengekregen. Dat is uiteraard fijn dat we er verder geen gedoe van hebben, maar blijf het erg raar vinden dat ze heel gemakkelijk het hele complex afschrijven en dus simpelweg geen aansluiting gaan realiseren en geen alternatief bieden (kabel doen ze niet meer want glasvezel kwam eraan).quote: DeltaGeachte heer [],
Dank voor uw mail.
Omdat de glasvezelaansluiting op uw adres niet doorgaat, zal ik uw contract laten ontbinden. U ontvangt hier een bevestiging van.
Ik hoop u hiermee te hebben geïnformeerd.
Erg jammer, want de koperlijn is om te janken, maar anderzijds ben ik ook wel blij, want als het allemaal zo makkelijk gaat (geen reactie waar ik die m.i. wel had mogen verwachten, annulering zonder enige uitleg buiten 'gaat niet gebeuren, doei!') geef je mij niet echt het vertrouwen dus misschien maar beter zo.
Goed, we gaan het maar een jaartje uitzingen met koper en dan over op (nieuwbouw) glasvezel bij kpn, ik waag me in ieder geval niet meer aan Delta.
Had je blok zelfs geen kabel? Hoe keek jij voor iptv dan TV?
Vanmiddag de aansluiting hier, KPN houd bijzonder goed contact over voortgang, wat kleine issues rond mijn mobiel, best netjes. Grootste probleem is mijn vaste nummer, KPN heeft contracten met zo'n beetje elke provider voor directe overname van nummers, behalve Caiway (nu Delta).
Dus dan bel je Caiway om te vragen hoe/wat, nagenoeg hele 15 minuten gesprek ging over de reden van overstappen, eventuele kortingen, extra pakketten voor een maand of wat.. Of ik had gewoon de verkeerde aan de lijn, of opzeggen bij Caiway gaat net zo moeilijk als de glasvezelaansluiting (zoals ik mag geloven van diverse uit bloemendaal) geactiveerd en werkend te krijgen
Vanmiddag de aansluiting hier, KPN houd bijzonder goed contact over voortgang, wat kleine issues rond mijn mobiel, best netjes. Grootste probleem is mijn vaste nummer, KPN heeft contracten met zo'n beetje elke provider voor directe overname van nummers, behalve Caiway (nu Delta).
Dus dan bel je Caiway om te vragen hoe/wat, nagenoeg hele 15 minuten gesprek ging over de reden van overstappen, eventuele kortingen, extra pakketten voor een maand of wat.. Of ik had gewoon de verkeerde aan de lijn, of opzeggen bij Caiway gaat net zo moeilijk als de glasvezelaansluiting (zoals ik mag geloven van diverse uit bloemendaal) geactiveerd en werkend te krijgen
@SinergyX Ik ben heel benieuwd hoe de aansluiting vandaag is verlopen. Keep us posted
Ik ga binnenkort contact opnemen met VW voor meer duidelijkheid rondom de planning.
Ik ga binnenkort contact opnemen met VW voor meer duidelijkheid rondom de planning.
Even snel wat kabels en switches in elkaar gegooid, ziet er goed uit 
:fill(white):strip_exif()/f/image/S33wEPjpOv1IQh0tjcbe1IBx.png?f=user_large)
Wat een onzin. Er bestaan geen contracten voor overname van telefoonnummers. Het is gewoon een eis in de Telecomwet dat nummerbehoud mogelijk moet zijn.SinergyX schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:36:
Had je blok zelfs geen kabel? Hoe keek jij voor iptv dan TV?
Elke provider die telefonie aanbiedt is aangesloten bij COIN om dat makkelijker te maken.
Jij gaat naar KPN, je meldt dat je je vaste nummer wil meenemen. KPN meldt dit aan via COIN en Caiway moet het nummer vrijgeven op de afgesproken datum. Werkt precies zo als met mobiele nummers.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Een provider of aannemer kan geen toegang eisen of toe-eigenen. Dat alles geschiedt in overleg met de beheerder. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland. Dat wat jij nu gemakkelijk weg typt als “makkelijk” is waarschijnlijk 6 maanden of langer aan onderhandelen vooraf gegaan, met jammer genoeg 0 rendement,DakuGosuto schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:24:
Kleine update van mijn kant rondom de afhandeling van Delta en VW die het project hebben afgesloten zonder mijn complex aan te sluiten. Ik had verwacht een bericht te krijgen van Delta met betrekking tot 'het doorzetten naar leidinggevende' voor de verder afhandeling. Dat bleef echter uit en besloot zelf maar weer eens contact op te nemen.
[...]
Vanmorgen de annulering binnengekregen. Dat is uiteraard fijn dat we er verder geen gedoe van hebben, maar blijf het erg raar vinden dat ze heel gemakkelijk het hele complex afschrijven en dus simpelweg geen aansluiting gaan realiseren en geen alternatief bieden (kabel doen ze niet meer want glasvezel kwam eraan).
In Spanje hangen de kabels letterlijk los aan de gevel, plus allerlei andere rotzooi. Daar mag een beheerder niet weigeren en zelfs geen eisen stellen qua aanleg.
Ik weet wie Coin is, ze zijn regelmatig bij ons op het werk geweest, maar vertel Caiway datBarre73 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Wat een onzin. Er bestaan geen contracten voor overname van telefoonnummers. Het is gewoon een eis in de Telecomwet dat nummerbehoud mogelijk moet zijn.
Elke provider die telefonie aanbiedt is aangesloten bij COIN om dat makkelijker te maken.
Jij gaat naar KPN, je meldt dat je je vaste nummer wil meenemen. KPN meldt dit aan via COIN en Caiway moet het nummer vrijgeven op de afgesproken datum. Werkt precies zo als met mobiele nummers.
Wat ik wegzet als gemakkelijk is dat ze kennelijk zonder enige update of wat dan ook een complex (of een aantal complexen) in zijn geheel niet aansluiten en daar verder helemaal geen uitleg of wat dan ook voor geven en geen zicht op of er alternatieven zijn. Uiteraard kan het zijn dat de VvE of wat dan ook daartussen zit, maar dat mag je dan als organisatie ook gewoon aangeven,vr6-only schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:35:
[...]
Een provider of aannemer kan geen toegang eisen of toe-eigenen. Dat alles geschiedt in overleg met de beheerder. Zo werkt het nou eenmaal in Nederland. Dat wat jij nu gemakkelijk weg typt als “makkelijk” is waarschijnlijk 6 maanden of langer aan onderhandelen vooraf gegaan, met jammer genoeg 0 rendement,
In Spanje hangen de kabels letterlijk los aan de gevel, plus allerlei andere rotzooi. Daar mag een beheerder niet weigeren en zelfs geen eisen stellen qua aanleg.
Uiteraard leven we niet in een wereld waar je een project van deze omvang even in weekje opzet en uitval door unieke omstandigheden even gauw ertussen fietst. Dat ontslaat je echter niet van een verplichting om als aanbieder personen die zaken bij je bestellen op de hoogte te houden van eventuele voortang of het uitblijven daarvan. Dat is m.i. Delta aan te rekenen, want het lukt KPN (zie post van SinergyX of als ik mijn kennisen/familie mag geloven) wel om mensen op de hoogte te houden.
@SinergyX Dat zijn nette snelheden.
Hopelijk gaat Rekam hier (Bloemendaal/Plaswijk) nog door met aanleggen van een tweede kabel. De providers van de glasvezelkabel die er nu ligt, vind ik stiekem toch vrij aan de prijs, alhoewel Delta 1Gbit upgrade nu wel een stukje beter betaalbaar lijkt te gaan worden.
Hopelijk gaat Rekam hier (Bloemendaal/Plaswijk) nog door met aanleggen van een tweede kabel. De providers van de glasvezelkabel die er nu ligt, vind ik stiekem toch vrij aan de prijs, alhoewel Delta 1Gbit upgrade nu wel een stukje beter betaalbaar lijkt te gaan worden.
Zojuist VW gesproken na lang in de wacht gestaan hebben. Ze gaan een nieuwe brief sturen voor het afmaken van de installatie, dus die brief wachten we weer even af.

Blijft het televisiesignaal op de coax van de Rekam gehandhaafd of verdwijnt dat om dat er nu glasvezel ligt van Deltafiber ( dus Caiway en Delta)
Dan zouden ze selectief in Gouda het signaal eraf moeten halen, lijkt me ook niet echt praktisch, er is maar een klein deel van Gouda wat glasvezel van Caiway heeft.dolopfriet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:43:
Blijft het televisiesignaal op de coax van de Rekam gehandhaafd of verdwijnt dat om dat er nu glasvezel ligt van Deltafiber ( dus Caiway en Delta)
Wel raar dat Deltafiber slechts bepaalde wijken van Gouda verglaast. Mocht Rekam doorzetten met heel Gouda verglazen en Caiway niet op de glasvezel komt van Rekam, zou Caiway een groot deel als klant in Gouda verliezen.
Ja coax blijft. Sterker nog Rekam levert (als je een abonnement hebt) een RFoG kastje bij hun glasvezelaansluiting zodat je nog steeds via coax tv kunt kijken als je Rekam glasvezel hebt.dolopfriet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:43:
Wat me wel logisch lijkt is dat Caiway niet meer via het Rekam netwerk levert als je Delta glasvezel hebt. Mocht je Rekam coax willen gebruiken ipv Delta glasvezel dan kan je via Glasnet een 150/30 coax internet abonnement nemen.
Ja. Andersom zal Rekam veel klanten verliezen op plekken waar Delta glasvezel is maar geen Rekam glasvezel.dolopfriet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:22:
Wel raar dat Deltafiber slechts bepaalde wijken van Gouda verglaast. Mocht Rekam doorzetten met heel Gouda verglazen en Caiway niet op de glasvezel komt van Rekam, zou Caiway een groot deel als klant in Gouda verliezen.
Inmiddels is hier op de grens van Kort-Haarlem glasvezel in de stoep aangelegd. Van KPNNetwerkNL nog niets gehoord over de schouwer die langs zou komen.
In de XS4ALL FourStack staat 3-6-2020 als geplande update, dus mogelijk morgen?
In de XS4ALL FourStack staat 3-6-2020 als geplande update, dus mogelijk morgen?
Er is een reden dat die site alleen voor intern gebruik is, de datum die daar staat klopt niet. Het enige wat je kunt doen is afwachten, en er valt met redelijke zekerheid te zeggen dat je binnen een halfjaar wel een keer aangesloten bent.
Weer een update. Omdat caiway maar blijft zeggen ja het is nog niet afgemeld maar eens contact gezocht met VW Telecom gisteren. Er moest nog een na-meting komen. Gelukkig kon deze snel worden ingepland dus vanmorgen hebben ze de meting gedaan. Nu zou volgens de monteur het morgen ochtend afgemeld worden en binnen 48 uur zou er dan contact worden opgenomen met mij voor de installatie, dus zal er volgende week wel weer zelf achteraan moeten
Welke postcode gebied zit jij?ReQuiem83 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:28:
Weer een update. Omdat caiway maar blijft zeggen ja het is nog niet afgemeld maar eens contact gezocht met VW Telecom gisteren. Er moest nog een na-meting komen. Gelukkig kon deze snel worden ingepland dus vanmorgen hebben ze de meting gedaan. Nu zou volgens de monteur het morgen ochtend afgemeld worden en binnen 48 uur zou er dan contact worden opgenomen met mij voor de installatie, dus zal er volgende week wel weer zelf achteraan moeten
Ik 2804MD en caiway zegt dat hier het netwerk nog niet af is terwijl er laat februari begin maart de ftu is geplaatst en al eerder de kabels ingegraven.
Bij de plaatsing van de ftu is er ook nog gemeten is zon nameting ook nog nodig dan?
2803SH. Blijkbaar is na-meting nodigArjan1986 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:06:
[...]
Welke postcode gebied zit jij?
Ik 2804MD en caiway zegt dat hier het netwerk nog niet af is terwijl er laat februari begin maart de ftu is geplaatst en al eerder de kabels ingegraven.
Bij de plaatsing van de ftu is er ook nog gemeten is zon nameting ook nog nodig dan?
Jij toevallig al een brief ontvangen? Ik ben ook woonachtig in 2801 en heb helaas nog niks ontvangen. Ik wacht met smart op een aansluitingTelesto schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:17:
Ik heb afgelopen week VolkerWessels aan de telefoon gehad, die vertelden dat ik in het centrum (2801) binnen 2 weken een afspraak brief voor installatie binnenshuis kon ontvangen. Het lijkt er dus inderdaad op dat ze het centrum bijna hebben aangesloten.
Ik wacht ook al maanden, maar nog niets gezien hier. Hoop wel echt dat het ieder moment komt.levdbas schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:16:
[...]
Jij toevallig al een brief ontvangen? Ik ben ook woonachtig in 2801 en heb helaas nog niks ontvangen. Ik wacht met smart op een aansluiting
Ik kreeg van de klantenservice terug (na contact over de glasvezel die helemaal aan de verkeerde kant van het huis zit) dat huisaansluitingen in december 2020 gepland staan. Dat lijkt me nogal sterk, @vr6-only weet jij meer toevallig?
Klinkt als een “parkeerdatum” omdat de planning nog niet betrouwbaar afgegeven kan worden.DiedB schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
Ik kreeg van de klantenservice terug (na contact over de glasvezel die helemaal aan de verkeerde kant van het huis zit) dat huisaansluitingen in december 2020 gepland staan. Dat lijkt me nogal sterk, @vr6-only weet jij meer toevallig?
Volgens een artikel wat ik heb gelezen (intern) staan de eerste aansluitingen gepland voor over 3 weken.
Maar ik ben persoonlijk klaar in Gouda met de woningbouw in Westergouwe en zodoende bezoek ik mijn oud collega ook niet meer zo vaak die zich bezig houdt met de aanleg van glasvezel in Gouda.
[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 16-06-2020 14:57 ]