Z___Z schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:36:
Wat is jullie ervaring met Rekam glasvezel? Ik heb het idee dat het veel minder stabiel is dan KPN xDSL was. Zowel met Fibety als Glasnet als provider lijkt de verbinding niet stabiel. Het lijkt overigens wel beter te zijn geworden.
Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware? Ik heb nu m'n router hierachter hangen, maar 1 device minder in de meterkast zou fijn zijn. Je kan de Zhone modem niet als router gebruiken zover ik weet. Kan er niet op inloggen.
Vanaf 2014 gebruiker va Rekam.
half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.
Ik heb 0,0 te klagen. Altijd 100% de snelheid zowel up als down (500/500).
En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.
[
Voor 10% gewijzigd door
MediaZoo op 09-01-2020 21:06
]