Glasvezel in Gouda

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merino-peperino
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 06:22
sokrates99 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:54:
[...]

Aha, zo werkt het. "Je vindt je spruitjes niet lekker? Sommige mensen hebben geen eten!"

Jij moet op een helpdesk gaan werken...
Dankjewel voor je baan advies. Ik zal er is naar gaan kijken! ;)

Maar even zonder grappen. Laten we het gezellig houden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij m'n broer in Goverwelle kwam er eerst 1 vezel, straat dicht en na een maand nog een vezel er bij in de meterkast :+
De boel moet nog afgemonteerd worden, ik ben benieuwd of er 2 fiber kastjes gaan komen.
Blijkbaar komt in het huisje op het speelveld bij het 'winkelcentrum' de centrale.
Ik heb daar een jaar of wat gewoond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7AiLE4gs720EPNFKhSM4UN26/medium.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17

vr6-only

Blub Blub

dolopfriet schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:35:
Zijn er mensen echt aangesloten in Bloemendaal in huis dus?
Ruim 600 zelfs en de komende weken vinden de activaties plaats van mensen die een abonnement hebben genomen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KPN zet opeens flink vaart, eerst een brief voor goedkeuring, vervolgens brief over bijeenkomst in garenspinnerij over aanleg in de kort akkeren. Apart dat fourstack m'n melding kwijt is (was Q4), bord bij de ingang van de wijk zegt nog steeds sept19-jul20.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
[quote]dolopfriet schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:35:
Zijn er mensen echt aangesloten in Bloemendaal in huis dus?
Riet- en Veenzoom de helft van de woningen aangesloten, de rest steekt nog een draadje uit de straat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Laatst online: 20-05 12:58
KPN netwerk schouwer is op bezoek geweest (K.A. 2802A.) Sticker in meterkast geplakt. FourStack zegt nu Jan 2020. (Lijkt me iets te optimistisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 22:13
Hier ligt de groene draad van Delta in ieder geval tegen de gevel aan. Niks gehoord van een KPN/Rekam schouwer. Ik vind de brieven van Rekam overigens tenenkrommend, ze lezen als 'huilie huilie, wij hebben altijd al koper geleverd dus wacht nou maar op ons'. Als ze toch nog aan de deur komen laat ik uiteraard de vezel wel leggen, maar ben benieuwd of de gemeente vergunning voor een tweede gaat verlenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Brief van de Rekam ontvangen, helaas is het Rekam (nog) niet gelukt gezamenlijk met Delta 1 glasvezel kabel aan te leggen.
Ze zijn nog wel in onderhandeling, maar Rekam gaat 1e kwartaal 2020 hun eigen glasvezel aanleggen, dus weer de straat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:36
Nexz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:14:
ben benieuwd of de gemeente vergunning voor een tweede gaat verlenen 8)7
Dat mag de gemeente niet weigeren, hooguit vertragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Wat is de rol van de gemeente bij het aanbieden van glasvezel?
Een gemeente heeft een vergunningverlenende, coördinerende en toezichthoudende rol. Waar mogelijk probeert de gemeente de partijen te laten samenwerken in aanlegplanning en tracé-bepaling om de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk te beperken. In het kader van de telecomwet moet de gemeente telecombedrijven gedogen.

Voor welke wijken is een vergunning afgegeven?
Momenteel is er alleen een vergunning afgegeven aan Deltafiber voor de wijken Goverwelle, Plaswijck en Bloemendaal. Het is nog niet bekend of én wanneer de andere wijken aan te beurt zijn.

KPN heeft een vergunning bij de gemeente ingediend om in de wijken Korte Akkeren en de binnenstad glasvezelnetwerk aan te leggen. Nieuwbouwwijken zoals Westergouwe en Middenwillens hebben al een glasvezelnetwerk.

Kunnen er meerdere glasvezelaanbieders in mijn straat komen?
Ja, de telecomwet geeft aan dat meerdere leveranciers glasvezelnetwerken mogen aanleggen in dezelfde straat. Ze moeten hiervoor wel een vergunning aanvragen.

Ben ik verplicht een glasvezelabonnement te nemen?
Nee, u bent niet verplicht een abonnement voor het gebruik van glasvezel af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
Wij vroegen ons ook al af komen ze volgend jaar dan met een tweede lijn?
Heb je dan twee glasvezel kabels je huis in?
Ergens toch niet echt logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Roos79 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:29:
Wij vroegen ons ook al af komen ze volgend jaar dan met een tweede lijn?
Heb je dan twee glasvezel kabels je huis in?
Ergens toch niet echt logisch?
Zoals het er nu uit ziet, 2 glasvezel aansluitingen in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 06:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
YouTube: Rekam Glasdraad - Het gigasnelle glasvezelnetwerk voor iedereen

[Toevoeging data RekamGlasdraad]

Het viel me op dat in de pdf op de RekamGlasdraad site nu staat dat de werkzaamheden in Bloemendaal/Plaswijck vanaf maart 2020 beginnen. Zie link.

[ Voor 52% gewijzigd door esky op 14-12-2019 08:10 ]

• DiedB
  • Laatst online: 19-05 12:19
Adres van mijn ouders (binnenstad) geeft nu Feb 2020 aan, eerder dan ik had verwacht. Anderen nog updates? Is er al voortgang in Korte Akkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Zelfde verhaal als @DiedB hierboven..
We wachten het weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Deze week ook een brief ontvangen van KPN dat de aanleg binnenkort begint. Geen concrete data, geen vraag om toestemming nog. Ik vermoed dat deze brief alleen naar KPN-klanten is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik blijf elke week maar steeds die melding krijgen om toestemming te geven, heb dat formulier nu al 5x ingevuld maar ik krijg maar geen email ter bevestiging. Verschillende emails, browsers, maar nog steeds niets binnen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
DiedB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:40:
Deze week ook een brief ontvangen van KPN dat de aanleg binnenkort begint. Geen concrete data, geen vraag om toestemming nog. Ik vermoed dat deze brief alleen naar KPN-klanten is gegaan.
Over welke postcode gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
surfing john schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Over welke postcode gaat dit?
2801LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertron
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-10-2024
Van APK wel bericht gekregen dat ze nu in Goverwelle de huisaansluiting gaan realiseren. Kabels liggen al een tijdje aan de gevel.

Hoop dus in februari te kunnen genieten van stabiel en snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Post van KPN Netwerk NL ontvangen, toestemming gegeven en dit werd binnen 3 minuten bevestigd.
Nu weer geduldig afwachten..
Bedankt voor uw toestemming voor een gratis glasvezelaansluiting. We hebben uw toestemming zojuist ontvangen. Ook fijn dat u zich wilt inschrijven voor onze netwerkupdates. Als u op onderstaande button klikt is uw inschrijving voltooid. U hoort het dan als eerste wanneer we in uw wijk aan het werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met Rekam glasvezel? Ik heb het idee dat het veel minder stabiel is dan KPN xDSL was. Zowel met Fibety als Glasnet als provider lijkt de verbinding niet stabiel. Het lijkt overigens wel beter te zijn geworden.

Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware? Ik heb nu m'n router hierachter hangen, maar 1 device minder in de meterkast zou fijn zijn. Je kan de Zhone modem niet als router gebruiken zover ik weet. Kan er niet op inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Z___Z schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:36:
Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware?
Volgens mij is dat een GPON ONT. Weet even niet welk typenummer maar op deze site (onder "GPON indoor") kan je de specs vinden.

Volgens mij heeft nog niemand geprobeerd er eigen apparatuur aan te hangen. Of het kan weet ik niet, maar als tweaker zou dat een mooie uitdaging moeten zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Z___Z schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:36:
Wat is jullie ervaring met Rekam glasvezel? Ik heb het idee dat het veel minder stabiel is dan KPN xDSL was. Zowel met Fibety als Glasnet als provider lijkt de verbinding niet stabiel. Het lijkt overigens wel beter te zijn geworden.

Weet iemand ook of je de Zhone Modem van Rekam kan vervangen met je eigen hardware? Ik heb nu m'n router hierachter hangen, maar 1 device minder in de meterkast zou fijn zijn. Je kan de Zhone modem niet als router gebruiken zover ik weet. Kan er niet op inloggen.
Vanaf 2014 gebruiker va Rekam.

half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.

Ik heb 0,0 te klagen. Altijd 100% de snelheid zowel up als down (500/500).

En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door MediaZoo op 09-01-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DiedB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:40:
Ik heb gister ook een brief van KPN gekregen voor toestemming. Wat is wijsheid. We hebben namelijk al glasvezel van Rekam.
MediaZoo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Vanaf 2014 gebruiker va Rekam.

half 2014 tot dec 2014 Caiway RFoG oplossing, ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds zakdoekjes van het huilen om de internet verbinding. TV overigens geen probleem.
2014 t/m begin 2019 Trined, alleen last gehad van algemene storingen zoals kabelbreuken. Qua administraties en klantenservice één van de slechtste aanbieders die ik tot nu toe meegemaakt heb.
begin 2019 tot heden Glasnet, ook interactieve TV (Issues met de ONT gehad maar was binnen een uurtje opgelost dmv. nieuwe ONT van Rekam, best handig lijntjes naar interne medewerkers van Rekam). Geen storingen naar de grote storingen zoals hierboven. Prima ervaring, alles op orde, prima dienstverlening en korte lijntjes mocht er alsnog iets zijn.

Ik heb 0,0 te klagen. Altijd 100% de snelheid zowel up als down (500/500).

En nee de ONT kun je niet vervangen. Ze zijn op serie nummer aan je verbinding gekoppeld en Rekam staat geen hardware van derden toe. De ONT zorgt ook voor je profiel van de provider en is daarom aansluiting gebonden. Er zijn 2 type Zhones in omloop een kleine witte en een grote zwarte. De witte wil nog wel eens issues geven met i-tv. De zwarte is een stuk stabieler en heeft hier in tegenstelling tot de witte helemaal geen problemen.
Hmm ik haal maar 300 down en 200 up. Hoogste wat ik gehaald heb is 400/300 in speedtest naar Glasnet. Geen idee waar de snelheidsbeperking zit. Ik heb als router een Netgear R7000. Daar zou het niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Z___Z schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:56:
[...]
Hmm ik haal maar 300 down en 200 up. Hoogste wat ik gehaald heb is 400/300 in speedtest naar Glasnet. Geen idee waar de snelheidsbeperking zit. Ik heb als router een Netgear R7000. Daar zou het niet aan moeten liggen.
Mogelijk instellingen in je router die niet helemaal goed staan. de 500 zou je zeker moeten halen.

Ondertussen is fourstack aangepast voor 2802:

Afbeeldingslocatie: https://www.mediazoo.net/images/KPN-10-01-2020.jpg

Ook leuk onder aan de site van KPNNetwerkNL na postcode check.

Afbeeldingslocatie: https://www.mediazoo.net/images/KPN-10-01-2020-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even een vraagje mbt de RFoG mogelijkheden bij Rekam glasvezel.

Zelf krijg ik over enkele maanden ook een glasvezelaansluiting van Rekam(via Glasdraad Krimpenerwaard) en ben zodoende al beetje aan het rondkijken en informeren bij de diverse aanbieders.

Momenteel al op het Rekam coax netwerk met een Caiway alles in 1, en dit functioneerd prima.
Zodoende leek het mij het makkelijkste (qua kosten, en niet veeleisend in 1 persoons huishouden, en alles is ingericht op coax in huis ) om dit straks gewoon door te laten lopen op glas, met dus RFoG.

Nu lees ik het verhaal van MediaZoo, waarbij RFoG nogal onderuit wordt gehaald qua werking.
Is dit nog steeds aan de orde? of had/heeft dat te maken met een bepaald type DPON wat niet goed overweg kan met DOCSIS over het Rekam glasvezelnetwerk?

Als dit momenteel nog steeds aan de orde is, dan lijkt het beter om alleen maar de tv diensten van Rekam/Caiway af te nemen, en internet elders (zoals bv Glasnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Z___Z schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:56:
Ik heb gister ook een brief van KPN gekregen voor toestemming. Wat is wijsheid. We hebben namelijk al glasvezel van Rekam.
Toestemming geven! Het is gratis, dus als je het niet gebruikt kost het je niks (hooguit een keer de deur opendoen voor de monteur die het kastje komt ophangen in je meterkast). Je weet niet wat de toekomst brengt, misschien dat je over 5 jaar alsnog KPN glasvezel wil gebruiken en dan een fors bedrag aan aansluitkosten moet neertellen als je het nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ReBr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:11:
Even een vraagje mbt de RFoG mogelijkheden bij Rekam glasvezel.

Zelf krijg ik over enkele maanden ook een glasvezelaansluiting van Rekam(via Glasdraad Krimpenerwaard) en ben zodoende al beetje aan het rondkijken en informeren bij de diverse aanbieders.

Momenteel al op het Rekam coax netwerk met een Caiway alles in 1, en dit functioneerd prima.
Zodoende leek het mij het makkelijkste (qua kosten, en niet veeleisend in 1 persoons huishouden, en alles is ingericht op coax in huis ) om dit straks gewoon door te laten lopen op glas, met dus RFoG.

Nu lees ik het verhaal van MediaZoo, waarbij RFoG nogal onderuit wordt gehaald qua werking.
Is dit nog steeds aan de orde? of had/heeft dat te maken met een bepaald type DPON wat niet goed overweg kan met DOCSIS over het Rekam glasvezelnetwerk?
De storing had weinig met RFoG te maken maar met een storing aan de CMTS zijde van Caiway die maar niet opgelost werd. RFoG wordt op meerdere plekken in Nederland ook door Ziggo zonder problemen gebruikt. Aan de techniek ligt het niet, ook hier een test opstelling gehad afgelopen jaar om de stabiliteit van het Docsis netwerk in de Korte Akkeren te monitoren en dat verliep ook prima. Alleen de ondersteuning destijds vanuit Caiway met bijbehorende verbindingsverliezen door ruis in het upstream signaal was voor mij de doorslag afscheid te nemen van Caiway.
Als dit momenteel nog steeds aan de orde is, dan lijkt het beter om alleen maar de tv diensten van Rekam/Caiway af te nemen, en internet elders (zoals bv Glasnet).
TV via coax krijg je standaard bij de glasvezel aanbieders, je hebt hier alleen het basis pakket wil je ook plus pakketten ben je of aan I-TV of Caiway overgeleverd waarbij I-TV zeker geen verkeerde keuze is. Voor rond de 50 euro heb je alles in één met 500Mbit/s en TV via coax. Een stuk goedkoper dan Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MediaZoo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:44:

TV via coax krijg je standaard bij de glasvezel aanbieders, je hebt hier alleen het basis pakket wil je ook plus pakketten ben je of aan I-TV of Caiway overgeleverd waarbij I-TV zeker geen verkeerde keuze is. Voor rond de 50 euro heb je alles in één met 500Mbit/s en TV via coax. Een stuk goedkoper dan Caiway.
De KPN versie heb je gewoon IPTV, daar krijg je geen TV meer via Coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
SinergyX schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:55:
[...]

De KPN versie heb je gewoon IPTV, daar krijg je geen TV meer via Coax.
Het gaat hier om de aanbieders op het Rekam netwerk.

Bij KPN gaat het inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedankt voor je info MediaZoo, Zo klinkt het idd wel aantrekkelijk om, zodra Rekam Glas is aangelegd, afscheid van Caiway te nemen (heb verder geen problemen met Caiway) en verder te gaan met een aanbieder op glas, icm gratis DVB-C van Rekam. (ging er vanuit dat naast de kosten van de provider, er ook nog 14,95 aan de Rekam betaald dient te worden voor dit DVB-C aanbod)

Bovenstaand is het idd zelfs nog aantrekkelijk om er I-TV bij te nemen, dan kost het nog steeds minder, dan wat ik momenteel bij Caiway betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
De eerste schop is maandag de grond in gegaan en over 10 weken zijn de graafwerkzaamheden in het hele centrum voor KPN glasvezel klaar. Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 09:25

koku

Tnet Devver
Handig dat er een glasvezel-topic specifiek voor Gouda is, deze ga ik volgen! Ik woon zelf in de wijk Bloemendaal, maar helaas net buiten het gebied waar ze glasvezel gaan aanleggen. Is er al bekend of ze later de gebieden nog gaan uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
koku schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:55:
Handig dat er een glasvezel-topic specifiek voor Gouda is, deze ga ik volgen! Ik woon zelf in de wijk Bloemendaal, maar helaas net buiten het gebied waar ze glasvezel gaan aanleggen. Is er al bekend of ze later de gebieden nog gaan uitbreiden?
In Bloemendaal is Delta (Caiway) bezig (link). RekamGlasdraad heeft die wijk ook op de planning staan (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
esky schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:25:
De eerste schop is maandag de grond in gegaan en over 10 weken zijn de graafwerkzaamheden in het hele centrum voor KPN glasvezel klaar. Link.
Top, had niet verwacht dat het centrum eerder aan de beurt zou zijn dan Korte Akkeren? Of zijn ze daar al bezig? Is moeilijk om een beetje hoogte te krijgen van de voortgang/planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

esky schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:25:
Correctie. In de eerste pop zijn de werkzaamheden dan klaar. “Centrum” gedeelte is tegen de zomer pas klaar.

In totaal 27 weken graven voor de kleine 10.000 woningen. Huisaansluitingen beginnen ze vanaf maart mee.

Wat Rekem doet weten alleen zij. De geroepen datums halen zij sowieso niet c.q. Maart 2020. En de hoofdaannemer is Selecta voor Glasdraad/Rekam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
DiedB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Top, had niet verwacht dat het centrum eerder aan de beurt zou zijn dan Korte Akkeren? Of zijn ze daar al bezig? Is moeilijk om een beetje hoogte te krijgen van de voortgang/planning.
In de Korte Akkeren zijn de eerste werkzaamheden al geweest. Aan de Herenstraat schuin tegenover de Walvis is al een POP locatie geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MediaZoo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:55:
[...]

In de Korte Akkeren zijn de eerste werkzaamheden al geweest. Aan de Herenstraat schuin tegenover de Walvis is al een POP locatie geplaatst.
Dat was de 2e pop. Eerste stond eerder aan de Emmastraat. Daar zijn ze nu ook aan het aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Laatst online: 19-05 16:57
Hier in nieuwbouw twee glasvezels: KPN en Rekam. Solcon (eigendom KPN) loopt via Rekam (weird?).
100/100 abbo loopt prima. 100% bandbreedte en >99% uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Gavoorglasvezel komt op 27-1 de aansluiting in huis aanleggen, 2804CR.
Van Rekam/KPN nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
@vr6-only waar komen de PoPs in het centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

De huidige telefooncentrales wordt benut hiervoor. Geen aparte POP huisjes voor KPN NetwerkNL. Wat Rekam gaat doen weet ik niet.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Cybertron schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:24:
Van APK wel bericht gekregen dat ze nu in Goverwelle de huisaansluiting gaan realiseren. Kabels liggen al een tijdje aan de gevel.

Hoop dus in februari te kunnen genieten van stabiel en snel internet.
Wanneer heb je dit bericht gehad? De kabel ligt inderdaad al een tijd tegen de gevel aan, maar heb nog niks gehoord... (Molenbuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
vr6-only schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:14:
[...]

De huidige telefooncentrales wordt benut hiervoor. Geen aparte POP huisjes voor KPN NetwerkNL. Wat Rekam gaat doen weet ik niet.,
Zover ik weet heeft Rekam geen pop's zoals Reggefiber, wel handholes (meestal niet te zien in de straat) en straatkasten (zoals KPN gebruikt voor VVDSL, niet van die grote die KPN gebruikt voor glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
vr6-only schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Hmm interessant. Dat is alleen de Boelekade toch, voor het centrum? Blijft het DSL-netwerk in stand of wordt dit uitgefaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MediaZoo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:55:
[...]

Ze lijken overal wel aardig bezig te zijn, Wilheminaweg (vanaf oranjeplein naar Industriestraat) zijn ze ook al volop bezig met kabels de grond in te gooien, maar bloemendaal bij kruising van Huge de vrieslaan naar Bloemendaalseweg gaan ook kabels de grond in.

Zag ze vorige week ook staan bij oude gemaal bij bosweg, maar daar verder nog geen verdere acties meer gezien.

Heb nu ook de vraag maar bij KPNnetwerk gegooid, zowel informatie avond als bij Expert kunnen ze geen antwoord geven of het nu AON of GPON wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
SinergyX schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:54:
[...]
Heb nu ook de vraag maar bij KPNnetwerk gegooid, zowel informatie avond als bij Expert kunnen ze geen antwoord geven of het nu AON of GPON wordt.
Ik neem aan dat het geen GPON wordt omdat er al bestaande aansluitingen en apparatuur (pop's enzo) zijn die ze vast niet gaan ombouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
esky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Zover ik weet heeft Rekam geen pop's zoals Reggefiber, wel handholes (meestal niet te zien in de straat) en straatkasten (zoals KPN gebruikt voor VVDSL, niet van die grote die KPN gebruikt voor glasvezel).
Rekam heeft wel degelijk POP's. In Gouda o.a. naast begraafplaats de IJsselhof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
MediaZoo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:16:
Rekam heeft wel degelijk POP's. In Gouda o.a. naast begraafplaats de IJsselhof...
Da's meer een klein datacenter, maar je kan het idd ook pop noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

SinergyX schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:54:
[...]

Ze lijken overal wel aardig bezig te zijn, Wilheminaweg (vanaf oranjeplein naar Industriestraat) zijn ze ook al volop bezig met kabels de grond in te gooien, maar bloemendaal bij kruising van Huge de vrieslaan naar Bloemendaalseweg gaan ook kabels de grond in.

Zag ze vorige week ook staan bij oude gemaal bij bosweg, maar daar verder nog geen verdere acties meer gezien.

Bloemendaalseweg is voor Delta Fiber. Overige straten zijn voor KPN NetwerkNL.

En het wordt GPON.
esky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:04:
[...]

Ik neem aan dat het geen GPON wordt omdat er al bestaande aansluitingen en apparatuur (pop's enzo) zijn die ze vast niet gaan ombouwen...
Welke POP's? Er staan wat straatkasten voor nieuwbouw en die blijven P2P voorlopig. Alle nieuwe werkzaamheden zijn op basis van GPON.

Opstelling is als volgt bij abonnees: FTU > Patchcover > ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vr6-only schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:56:
[...]

Bloemendaalseweg is voor Delta Fiber. Overige straten zijn voor KPN NetwerkNL.

En het wordt GPON.
Was meer algemene opmerking dat ze overal nu wel bezig zijn :P

Maar dus toch GPON, dat kan nog leuk worden in de avond (grote verschil met de rekam/caiway mensen, daar houd je je TV via kabel, KPN zal wel volledig IPTV worden), denk dat ik m'n kabel nog wel even wat maandjes aanhoud tegen die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Hier werkt I-TV via GPON van Rekam anders prima. Ik haal 24/7 max snelheden. I-TV werkt altijd en zonder problemen.

GPON werkt helemaal niet zo verkeerd en het idee dat de capaciteit onvoldoende is is hier in ieder geval geen praktijk. Met 2,5Gbit/s downstream moet je minimaal 5 abonnee's hebben met een 500Mbit/s lijn die de lijn tegelijk voltrekken. 500Mbit/s vol continu voltrekken is al een uitdaging opzich laat staan dat dit door 5 klanten tegelijk wordt vol getrokken. Daarnaast is de overboeking zo geregeld dat niet de hele wijk op 1 GPON-segment hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Gavoorglasvezel biedt de mogelijkheid (wijk Bloemendaal) voor 4 providers:
Caiway, Kliksafe, Online en Delta.
KPN planning 2804 CR onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MediaZoo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:05:
Hier werkt I-TV via GPON van Rekam anders prima. Ik haal 24/7 max snelheden. I-TV werkt altijd en zonder problemen.

GPON werkt helemaal niet zo verkeerd en het idee dat de capaciteit onvoldoende is is hier in ieder geval geen praktijk. Met 2,5Gbit/s downstream moet je minimaal 5 abonnee's hebben met een 500Mbit/s lijn die de lijn tegelijk voltrekken. 500Mbit/s vol continu voltrekken is al een uitdaging opzich laat staan dat dit door 5 klanten tegelijk wordt vol getrokken. Daarnaast is de overboeking zo geregeld dat niet de hele wijk op 1 GPON-segment hangt.
Afhankelijk welke splitsing ze pakken, dacht dat de 2 standaarden 16 en 32 zijn, dan is je rekensommetje al iets makkelijker, zeker als je in een blok woont waar iets meer mensen 'actief' op internet zitten (4k TV, downloads etc), krijg nog net geen flashbacks naar kabelfoon :P Goed, ze kunnen in de toekomst alsnog naar de 10gbit variant, maar daar koop ik nu weinig voor.

Secondair probleem zit nog in het iptv, ik heb juist nu een 'kastje-loos' huis, alles direct op TV, geen smartphone streaming, zelfs op 'domme' televisies (met ingebouwde decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
MediaZoo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Mogelijk instellingen in je router die niet helemaal goed staan. de 500 zou je zeker moeten halen.

Ondertussen is fourstack aangepast voor 2802:

[Afbeelding]

Ook leuk onder aan de site van KPNNetwerkNL na postcode check.

[Afbeelding]
Vraagje,

Het lukt me niet meer sinds een paar maanden om de Fourstack-Netco pagina te openen.
Deze melding lees ik als ik de pagina open:
Public access to this channel has been deprecated.....

Heb je misschien een oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
DH-64 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Vraagje,

Het lukt me niet meer sinds een paar maanden om de Fourstack-Netco pagina te openen.
Deze melding lees ik als ik de pagina open:
Public access to this channel has been deprecated.....

Heb je misschien een oplossing voor de probleem ?
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Liep net richting het station, KPN NetwerkNL was bezig met het dichtmaken van de stoep aan het begin van de Kleiweg. Team van een man of 25. Bij de eerste ~20 winkels steekt nu een oranje buis uit de grond. Mooi om te zien dat ze nu echt bezig zijn in het centrum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
SinergyX schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:14:
[...] ... (grote verschil met de rekam/caiway mensen, daar houd je je TV via kabel, KPN zal wel volledig IPTV worden), ...
Dit is een misvatting. Bij Rekam FTTH blijft middels een converter coax in de woning bestaan bij omzettingen van bestaande aansluitingen. Nieuwbouw krijgt zo’n coax-conversie niet in de meterkast.

Iets anders:
Idee: zullen we onszelf als Tweakers onszelf uitnodigen bij Rekam? Met name voor een blik op de infrastructuur? Rekem is als lokale stichting heel benaderbaar en heeft een echt niet commerciële grondslag. Iets om te koesteren volgens mij. Ze hebben bv behoefte aan bestuurders. Huidige bestuur is zwaar vergrijst...

edit: Rekem is inderdaad Rekam, auto-correct iPhone??

[ Voor 3% gewijzigd door MOmax op 22-01-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MOmax schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Dit is een misvatting. Bij Rekem FTTH blijft middels een converter coax in de woning bestaan bij omzettingen van bestaande aansluitingen. Nieuwbouw krijgt zo’n coax-conversie niet in de meterkast.

Iets anders:
Idee: zullen we onszelf als Tweakers onszelf uitnodigen bij Rekem? Met name voor een blik op de infrastructuur? Rekem is als lokale stichting heel benaderbaar en heeft een echt niet commerciële grondslag. Iets om te koesteren volgens mij. Ze hebben bv behoefte aan bestuurders. Huidige bestuur is zwaar vergrijst...
Het heet Rekam, dat terzijde :P, maar bij de 4 die via Caiway glas nu hebben, hebben ze TV nog steeds via de coaxkabel. Nieuwbouw boeit mij bar weinig, zoveel komt daar niet in het Rekam FTTH gebied bij (westergouwe is KPN/Regge).

Rekam had aan het einde van Kabelfoon hele zooitje aan Caiway moeten verkopen (of eigenlijk, toen Kabelfoon begon), we hebben 15 jaar opgescheept gezeten met smartcards, interactieve TV bestaat niet, elke storing was kastje muur als het ging om internet. Helemaal toen ze 'rekamverbindt' begonnen, leg die oudjes in Gouda maar eens uit dat 90% van die site over glasvezel gaat, iets wat toen krap 10% van Gouda had (volgens mij via DDS). En ik negeer maar even de inmiddels enorm achterstand op kabel-internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Rekam is op de coaxkabel bagger !!! Ze hebben in veel wijken nog het antieke rijgsysteem.
Ze gaan niet voor niets eindelijk die ouwe rotzooi vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Idee: zullen we onszelf als Tweakers onszelf uitnodigen bij Rekem? Met name voor een blik op de infrastructuur?
Dat zou een mooi idee zijn voor tweakers om een videoserie te maken over de verschillende glasvezelnetwerken die in NL (en BE) actief zijn. Rekam, maar ook E-Fiber, Delta, L2Fiber, KPN, T-Mobile,....

Hoe stel je zoiets voor aan de redactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
[...]
Iets anders:
Idee: zullen we onszelf als Tweakers onszelf uitnodigen bij Rekem? Met name voor een blik op de infrastructuur? Rekem is als lokale stichting heel benaderbaar en heeft een echt niet commerciële grondslag. Iets om te koesteren volgens mij. Ze hebben bv behoefte aan bestuurders. Huidige bestuur is zwaar vergrijst...
Bron van de vergrijzing van het bestuur??

Rekam heeft zeker geen vergrijst bestuur en een inkijkje is al vlot te krijgen. Op het kantoor van ze in Gouda staat al vrij veel opgesteld als test en monitoring. Verder is er weinig te anders te zien dan kijk hier komt de fiber in de router en daar komt hij er weer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertron
Nexz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Wanneer heb je dit bericht gehad? De kabel ligt inderdaad al een tijd tegen de gevel aan, maar heb nog niks gehoord... (Molenbuurt)
Denk half december al. Kreeg e-mail met datum en moest ik enkel bevestigen.
Kastje hangt inmiddels. Verbinding al doorgemeten en werkt. Nog niet vrijgegeven voor gebruik. CaiwayTV weet nog van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
MediaZoo schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:08:
[...]Bron van de vergrijzing van het bestuur??
Rekam heeft zeker geen vergrijst bestuur en een inkijkje is al vlot te krijgen. ...
Heb je het nu over de directie van Rekam (Peter Oskam) of over leden van de besturen van de stichtingen boven Rekam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Cybertron schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Denk half december al. Kreeg e-mail met datum en moest ik enkel bevestigen.
Kastje hangt inmiddels. Verbinding al doorgemeten en werkt. Nog niet vrijgegeven voor gebruik. CaiwayTV weet nog van niks.
Bleek dat onze gegevens verkeerd in het systeem stonden... Mijn vrouw werd eind vorige week gebeld om voor een ander adres de montage in te plannen. Afijn, ze zijn gisterochtend langsgeweest en nu hangt het kastje van Delta er en is ook al doorgemeten. We zitten nog tot eind april vast aan een koperverbinding, dus heel veel haast heeft het voor ons niet.

Mijn schoonmoeder (buurt Bloemendaal) is trouwens ook al voorzien (ook Delta), maar daar kwamen ze na een week terug om de boel door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 11:12
dolopfriet schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:54:
Rekam is op de coaxkabel bagger !!! Ze hebben in veel wijken nog het antieke rijgsysteem.
Ze gaan niet voor niets eindelijk die ouwe rotzooi vervangen.
Ik hoor inderdaad veel klachten dat mensen Rekam en COAX niet echt goed vonden, maar zelf persoonlijk heb ik er niet echt last van met TV-kijken.
Mijn coax-kabel is dan wel een extra keer vervangen omdat een paar monteurs van een airco dwars door de kabel boorden, van mijn meterkast naar mijn appartement.
Nu heb ik wel 'REKAM' glasvezel tot de meterkast en dan een coax-kabel van wel 40m naar mijn televisie.

Maar goed, het VDSL-internetgedeelte wat nu nog van XS4all is wil ik soms ook graag naar glasvezel maar in een ander oud topic van mij beschrijf ik de problemen die ik daar weer mee heb.

Trouwens: wat ik in deze hele toestand vreemd vind, dat ik de indruk krijg dat meerdere partijen meerdere glasvezel gaan aanleggen. Lijkt me toch behoorlijke milieuvervuiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'chaos', beetje zoeken naar sensatie zijn ze weer goed in. Buiten een oud vrouwtje op de bijeenkomst die haar huis niet makkelijk uit kon met haar scootmobiel, valt het allemaal best wel mee. Nee, dan hebben ze grote ophoging niet meegemaakt een paar jaar geleden.
Joris Jansen, journalist bij tech-website Tweakers, ziet sinds begin 2020 een forse stijging in het aantal huishoudens met glasvezel. ,,Grootste voordeel van glasvezel is uiteraard het snelle internet'', legt hij uit. ,,Helemaal bijzonder aan glasvezel is dat de download- en uploadsnelheid even snel zijn. Andere internetkabels hebben dat niet.''
Volgens mij is 1 van de kenmerken van PON juist dat dit niet symmetrisch is, weet niet of dat dus ook opgaat voor gros in Gouda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
'chaos', beetje zoeken naar sensatie zijn ze weer goed in. Buiten een oud vrouwtje op de bijeenkomst die haar huis niet makkelijk uit kon met haar scootmobiel, valt het allemaal best wel mee. Nee, dan hebben ze grote ophoging niet meegemaakt een paar jaar geleden.

[...]

4x de straat opengebroken en nog steeds ligt de groene draad tegen de gevel aan, dus een klein beetje chaos maar 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie dat het netwerk dat wij gaan aanleggen P2P is, helaas geen AON of GPON.
Nu nog uitvogelen wat voor consequenties dat weer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
SinergyX schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:42:
[...]

Nu nog uitvogelen wat voor consequenties dat weer heeft.
Bron? P2P is gewoon AON, oftewel iedereen zijn eigen vezel naar de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DiedB schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Bron? P2P is gewoon AON, oftewel iedereen zijn eigen vezel naar de wijkcentrale.
KPN NetwerkNL Support zelf, ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
SinergyX schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:53:
[...]

KPN NetwerkNL Support zelf, ik wacht rustig af :)
Ah, mooi dat je het hebt nagevraagd. Ik zie niet heel veel nadelen in GPON trouwens. Die overboeking vindt toch wel ergens plaats (bij P2P in de wijkcentrale/PoP), en als GPON goedkoper is in uitrol betekent dat dat er sneller kan worden geinvesteerd in nieuwe hardware (denk aan 10Gb straks) en meer aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Vandaag glasvezel kastje geplaatst in de meterkast door Delta, 2804 CR.
Evenals veel andere bewoners heb ik geen stopcontact in de meterkast, indien men een abonnement afsluit, zijn deze kosten voor de bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat doen ze als iemand al een glasvezel abonnement heeft afgesloten bij Caiway en de monteur toch het glasvezelkastje in de meterkast plaatst?
Zorgt dan de gratis monteur van Caiway dat alles werkt en dat er stroom komt voor het glasvezelkastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
Logisch toch?
Kost iets tijd om dat te realiseren en dat rekenen ze altijd als meerkosten
(Als je kijkt op de meerprijs lijsten zie je dat ook als losse kosten staan)

[ Voor 34% gewijzigd door Roos79 op 27-01-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertron
Bij mij hebben ze het kastje in de woonkamer neergezet, mede omdat daar nu ook andere modem staat en ook stroomafsluiting is.

Ook raar dat het tegenwoordig nog steeds standaard de meterkast wordt gebruikt. Niet allen omdat je daar standaard geen stroomafsluiting hebt, maar ook omdat je aan de andere kant van het huis zwak WiFi hebt, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Inmiddels op 2803 een brief ontvangen van VolkerWessels voor de aansluiting in meterkast. Leuk dat je moet bevestigen op de vermelde website en gouda niet in de keuze lijst staat nog. Dus via de mail afspraak bevestigd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
ReQuiem83 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:46:
Inmiddels op 2803 een brief ontvangen van VolkerWessels voor de aansluiting in meterkast. Leuk dat je moet bevestigen op de vermelde website en gouda niet in de keuze lijst staat nog. Dus via de mail afspraak bevestigd. Ben benieuwd.
Enig idee wie de opdrachtgever is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
surfing john schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Delta/caiway. Rekam en/of KPN hebben nog niets in de grond liggen (volgens mij niet eens nog vergunning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
surfing john schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Van de site van de gemeente:
Bewoners in Goverwelle, Plaswijck en Bloemendaal ontvangen een brief van de aannemers van Deltafiber over de werkzaamheden. Dit zijn: Volker Wessel telecom voor de wijken Plaswijck en Bloemendaal en APK Telecom voor de wijk Goverwelle.
(...)
Bewoners in Korte Akkeren en Binnenstad ontvangen een brief van de aannemer van KPN over de werkzaamheden. De aannemers is: Volker Wessel telecom.
Dus Volker Wessel Telecom heeft het druk in Gouda.

[ Voor 4% gewijzigd door esky op 01-02-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Zal toch niet waar zijn?
Volker Wessel eerst in 4e kwartaal 2019 in Bloemendaal voor Delta/Caiway,
Volker Wessel in 1e of 2e kwartaal 2020 voor Rekam/Kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

surfing john schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:33:
Zal toch niet waar zijn?
Volker Wessel eerst in 4e kwartaal 2019 in Bloemendaal voor Delta/Caiway,
Volker Wessel in 1e of 2e kwartaal 2020 voor Rekam/Kpn?
VolkerWessels Telecom doet niets voor Rekam/Glasdraad.

Wel voor DeltaFiber in Bloemendaal en Plaswijck en KPN in Kort Akkeren en “centrum”.

Aannemer Selecta schijnt aan de slag te gaan voor Glasdraad in Bloemendaal Plaswijck, waar zij eerst als onderaannemer voor VolkerWessels Telecom aan hebben gelegd voor DeltaFiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Laatst online: 20-05 12:58
KPN netwerk heeft vorige week de fibers in de grond gelegd (2802A*). Volgens planning begin Maart aansluiting. Pakket reeds pre-ordered.. Je kan meerdere providers kiezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vrijdag jl. het kastje in de meterkast geplaatst van Deltafiber. Geen stopcontact aanwezig. Als daar het modem komt te hangen dan is het wel op een heel ongelukkige plaats.

Het modem wat aan koper hangt nu in de woonkamer met 1 verbinding fysiek (cat5 utp) naar de hobbykamer. Noodgedwongen omdat up/download via wifi bagger slecht was.

Via wifi op de computer 5 meter vanaf het modem 67Mbps download en 23Mbps upload, via Telfort.

Betaal 45 euro voor internet plus bellen voor 100Mbps maar deze snelheid nog nooit gehaald via wifi. TV via schotel.

Twijfel om over te stappen op glasvezel maar heb zo mijn bedenken wat betreft snelheid over wifi. Geven mooie waardes op maar in de praktijk worden die zelden of nooit gehaald.

Daarbij komt nog een utp kabel vanaf het modem naar de tv, +- 15m voor 1 TV. Of utp glasvezel kastje meterkast - glasvezel modem op de plek in huiskamer waar nu het modem van Telfort hangt en vanaf die plek doorborduren. Voordeel is dat de fysieke verbinding naar boven kan worden gebruikt en er reeds een stopcontact aanwezig is.

Een heel gedoe en dan nog de meerprijs om internet/bellen/tv plus pakketten film 1 en extra zenders als fox1, ziggo select etc. Kom je al snel richting 100 euro per maand. Netflix en Spotify worden gestreamd via wifi.

Wellicht alleen internet/bellen maar dan moet het wel gegarandeerd een grote stap voorwaarts zijn wat download zijn etc. Iets waar ik niet 123 in geloof via wifi.

Vind het een verwarde bedoeling met Delta/KPN netwerk al of niet beschikbaar en de wirwar van providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 10-05 06:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

dolopfriet schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:10:
Ik kan me niet voorstellen dat de glasvezelaanbieders niet gelijk optrekken met de aanleg in de Goudse wijken. Je kan het toch niet maken de straten twee keer achter elkaar open te gooien?
Ambtenaren moeten ze aan het werk houden vergunningen enz :) 8)7