Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowamundo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:21:
Ook zijn er plekken waar je op kunt komen en dan ineens naar beneden glijdt alsof je op de ski-piste bent. Ik ben wel een paar keer vast komen te zitten tussen wat stenen etc. met als gevolg dat ik ineens dood ga, dat was wel weird.
Ja dat is mij ook opgevallen... Glij je van een helling af en krijg je onderaan ineens dikke damage alsof je gewoon Geronimo! naar beneden gesprongen was. Het lijkt er op alsof de engine puur kijkt naar het hoogteverschil tussen het punt waar je voor het laatst grip had en waar je het weer terug hebt in plaats van werkelijk de impact snelheid te bepalen.

Maar hij blijft mij tot nu toe ook erg goed bevallen, dat soort kleine dingetjes storen niet echt. De moeilijkheidsgraad vind ik eigenlijk wel prima, ik speel dit soort games niet voor de uitdaging... Het is ook een beetje aan jezelf, ik blijf gewoon overal tussendoor sneaken ook al zou ik net zo goed Leroy Jenkins style naar binnen kunnen rennen en alles af maken. Dan vind ik het juist wel leuk dat ik niet te snel ontdekt wordt of als ik dan schiet of mep dat de vijand ook neer gaat en niet alsnog zijn halve health over heeft (alsnog lukt dat lang niet altijd).

Edit:
De game bleef voor mij overigens wat 'jittery' voelen ondanks dat de framerate ok was... Heb hem nu op fullscreen gezet ipv windowed fullscreen waar hij op stond en dat effect is weg. Moest wel in de ini file handmatig mijn resolutie goed zetten omdat de game in fullscreen geen ultrawide res als optie geeft, maar daarna loopt hij een stuk soepeler.

[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 30-10-2019 09:01 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Raym09 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:51:
@Flagg is de missie naar Tartarus de eind missie? Of ga je daarna weer verder met werelden verkennen?

Lijkt erop dat ik daarna toch zeker nog 4 werelden af moet?

Oh en nog 1 level en dan zit ik aan de max. Nu level 29 :| dit gaat te makkelijk...
Das idd the point of no return. Ik kwam tijdens de Tartarus missie op level 30 aan, goed getimed. :)

Achteraf gezien had je inventory wel iets kleiner gemogen, vanaf het begin de perks gekozen voor meer carryweight, maar ik ben 1x in het hele spel overencumbered geweest.

Toen ik erachter kwam dat ik de consumables nauwelijks nodig had en die ook iedere keer allemaal (of 1 van bewaren) verkocht helemaal nergens meer last van. Had van mij wel wat strakker gemogen, in Fallout (we blijven vergelijken :) ) vond ik dat beter gedaan, was echt een serieuze beperking, in OW is het meer een theoretische beperking.

Voor mensen die nog moeten beginnen sla normal over en begin op hard. Op normal wordt het best snel een soort wandelgame waar je nauwelijks hoeft te stoppen voor de gevechten. Wandelde regelmatig gewoon door terwijl ik wat marauders afschoot, ook eens geprobeerd gewoon door te lopen en mijn companions schoten alles af en hoefde zelf niks te doen. :P

Ga nog wel een keer een playthrough doen als uberdomme klootzak, was nu vriendjes met alles en iedereen, iedereen die bijdehand gaat doen overleeft het niet de volgende keer. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Flagg op 30-10-2019 09:27 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Gebruik anders even wat spoiler tags. Sommigen hoeven het nog niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:28

A13X

Dude

Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Das idd the point of no return. Ik kwam tijdens de Tartarus missie op level 30 aan, goed getimed. :)
Heb ik dan side quests gemist? Ik kan zeker 4 werelden nog niet betreden, die zullen toch zeker niet alleen voor die eind missie zijn? Dan zou het wel een erg kort spel zijn. Staat nu nog maar 1 dag en een paar uur op de klok :'(

Maas effect Andromeda, F3, FNV en F4 kon ik toch niet in een lang weekend en een paar avondjes uitgespeeld krijgen met het gross van de sidequests 8)7

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Raym09 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

Heb ik dan side quests gemist? Ik kan zeker 4 werelden nog niet betreden, die zullen toch zeker niet alleen voor die eind missie zijn? Dan zou het wel een erg kort spel zijn. Staat nu nog maar 1 dag en een paar uur op de klok :'(

Maas effect Andromeda, F3, FNV en F4 kon ik toch niet in een lang weekend en een paar avondjes uitgespeeld krijgen met het gross van de sidequests 8)7
Ja ik heb volgens mij ook niet alle werelden bezocht, en heb toch een serieuze lijst met sidequests afgerond, dus of andere keuzes geeft andere locaties, of serieuze DLC is onderweg. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

Lvl20 en doe alles rustig aan in het spel, ik vind het superfijn spelen en merk dat het GEEN openworld is zie als een grote plus. Ik was een beetje moe van al die openworld games. Zo'n afgesloten, maar toch ruime, map, geeft me echt het gevoel dat ik alles uit kan pluizen en kan bezoeken.

Wat ik wel beetje mis is verrassingen in het spel, loot die verrast of andersoortig grappig ontdekkingen.

Houdt me verder niet tegen om dit spel lekker uit te spelen en dan als totaal ander karakter nog een keer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Doe ook alles kalm aan, alle sidequests en loot pak ik mee. Zeker een nieuwe playthrough als deze klaar is. Ben nu ranged en vooral op intellect skills. Dan brute kracht en melee denk.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb gisteren de settings in de INI aangepast, had een preset op Reddit gezien die geprezen werd en heb deze simpelweg overgenomen. Wat een verschil! Alle waas en onscherpte is er af, omgevingen, wapens en personages zien er nu veel scherper uit. Heerlijk!

Aanpassen is echt doodsimpel.. Zoek de Engine.ini op (uiteraard ook de game niet open hebben staan :P):
Windows/Xbox Store:
code:
1
%LOCALAPPDATA%\Packages\PrivateDivision.TheOuterWorldsWindows10_hv3d7yfbgr2rp\LocalCache\Local\Indiana\Saved\Config\WindowsNoEditor

Epic Store:
code:
1
AppData\Local\Indiana\Saved\Config\WindowsNoEditor

Open de Engine.ini en plak dit onderaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[/Script/Engine.RendererSettings]
r.PostProcessAAQuality=6
r.Tonemapper.Sharpen=1
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MotionBlur.Max=0
r.MotionBlurQuality=0
r.SceneColorFringe.Max=0
r.SceneColorFringeQuality=0
r.LensFlareQuality=0
r.DefaultFeature.LensFlare=0

Als je het voor jezelf wilt vergelijken gewoon een Quicksave doen, printscreen maken en dan aanpassen, quicksave laden en nog een screenshot maken. Dan gewoon je screenshots bekijken in je screenshot map en heen en weer switchen. Echt gigantisch veel verschil :D

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 30-10-2019 13:18 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Angeloonie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:16:
Heb gisteren de settings in de INI aangepast, had een preset op Reddit gezien die geprezen werd en heb deze simpelweg overgenomen. Wat een verschil! Alle waas en onscherpte is er af, omgevingen, wapens en personages zien er nu veel scherper uit. Heerlijk!

Aanpassen is echt doodsimpel.. Zoek de Engine.ini op (uiteraard ook de game niet open hebben staan :P):
Windows/Xbox Store:
code:
1
%LOCALAPPDATA%\Packages\PrivateDivision.TheOuterWorldsWindows10_hv3d7yfbgr2rp\LocalCache\Local\Indiana\Saved\Config\WindowsNoEditor

Epic Store:
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
r.PostProcessAAQuality=6
r.Tonemapper.Sharpen=1
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MotionBlur.Max=0
r.MotionBlurQuality=0
r.SceneColorFringe.Max=0
r.LensFlareQuality=0

Als je het voor jezelf wilt vergelijken gewoon een Quicksave doen, printscreen maken en dan aanpassen, quicksave laden en nog een screenshot maken. Dan gewoon je screenshots bekijken in je screenshot map en heen en weer switchen. Echt gigantisch veel verschil :D
Nu ben ik wel benieuwd naar beide screenshots met het verschil :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Ricmaniac schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Ik ook O-)
Trouwens zijn er mensen hier die op de PC met toetsenbord en muis spelen?
Zo ja, is het een bug dat je active quest niet kan veranderen?
Maakt het wel leuker, ben me kapot aan het zoeken waar ik heen moet.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 02:39
@Desutoroiya Ja, maar je moet even opletten. Om de quest te veranderen moet je dubbel klikken op de quest. Weet niet zeker of het ook ergens stond, maar het was mij ook onduidelijk eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
@LOTG Klopt, daar was ik al achter. Maar bij mij gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Desutoroiya Bij mij wel, dus dan kan ik je helaas niet verder helpen. Spel al gerestart neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ricmaniac schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Hehe :D
Heb ze allebei nog bewaard, dus kan ze wel uploaden als ik weer achter de PC zit (morgen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
@LOTG Ja zeker. Ik kan proberen om een controller aan de pc te hangen en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

overigens kan je volgens mij ook op de PS4 met een muis en toetsenbord spelen, ik kwam daar achter toen ik per ongeluk mijn Logitech AB aanraakte tijdens het spelen (die emuleert een toetsenbord) en ineens zag ik op de plek waar je de controle van je companions ziet staan normaliter (D-PAD dus). ineens Z X C V als toetsen voor de Companion controls.

Dus spel past zich on the fly aan als hij input krijgt zo lijkt het.

nog niet verder getest overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 12:54
Even de aanpassingen gedaan die hierboven werden gepost.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/5rADCaj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q9Q4Nd8.jpg

Je mag zelf beslissen of het er anders uitziet.

spoiler: wat is wat?
onderste is met aangepaste engine.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Paterpor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:13:
Even de aanpassingen gedaan die hierboven werden gepost.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je mag zelf beslissen of het er anders uitziet.

spoiler: wat is wat?
onderste is met aangepaste engine.ini
Nu nog een vanuit exact dezelfde positie en met een personage en objecten dichtbij :+ Hier zie ik het effect niet heel erg en lijkt er nauwelijks verschil, bij mij zag je echt direct verschil tussen oud/nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 30-10-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:57
Alcmaria schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:34:
Lvl20 en doe alles rustig aan in het spel, ik vind het superfijn spelen en merk dat het GEEN openworld is zie als een grote plus. Ik was een beetje moe van al die openworld games. Zo'n afgesloten, maar toch ruime, map, geeft me echt het gevoel dat ik alles uit kan pluizen en kan bezoeken.

Wat ik wel beetje mis is verrassingen in het spel, loot die verrast of andersoortig grappig ontdekkingen.

Houdt me verder niet tegen om dit spel lekker uit te spelen en dan als totaal ander karakter nog een keer te spelen.
Ik vind het geen probleem dat het niet openworld is. Game is er niet minder leuk om, maar merk dat ik het wel een beetje mis. Vind dat bij Fallout toch altijd wel een van de leukste dingen. Rondlopen, nieuwe plekken ontdekken, in de verte een gebouw of dorpje zien en er heen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik als PS4 gamer zal dat erg jammer vinden -O- :'(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bensimpel schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Och, zijn zat andere spellen, beetje jammer wel, maar ik heb 43 jaar kunnen worden zonder Outer worlds 2 dus denk niet dat mijn kwaliteit van leven er onder zal leiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Bensimpel schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Hier ook een van het Sony 'front', maar goed speculaas / speculatie. Gok zelf eerder een timed exclusive, daar valt mee te leven.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Valt me op dat het topic niet drukker is, het is voor mij echt de GOTY van 2019. Ik heb er zoveel lol mee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geteisem
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:26:
Valt me op dat het topic niet drukker is, het is voor mij echt de GOTY van 2019. Ik heb er zoveel lol mee!
Komt door de kwaliteit van het spel, mensen zijn veel te druk met spelen 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Angeloonie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Nu nog een vanuit exact dezelfde positie en met een personage en objecten dichtbij :+ Hier zie ik het effect niet heel erg en lijkt er nauwelijks verschil, bij mij zag je echt direct verschil tussen oud/nieuw.
Dit inderdaad. Ik heb zelf nog niks aangepast in de files omdat ik me afvraag of het veel veranderd. Op YouTube zie ik mensen beelden delen van hun aanpassingen met voor/na-beelden. Maar op de een of andere manier zie ik nooit echt grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 10:49
LordKnox schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Dit inderdaad. Ik heb zelf nog niks aangepast in de files omdat ik me afvraag of het veel veranderd. Op YouTube zie ik mensen beelden delen van hun aanpassingen met voor/na-beelden. Maar op de een of andere manier zie ik nooit echt grote verschillen.
Dat komt omdat Youtube de beelden enorm comprimeert. Ik heb zelf ook een aantal aanpassingen gedaan zoals depth of field uit, chromatic aberration uit, TAA uit, sharpening omhoog etc. Het verschil is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:45
Kreeg vanmorgen een code van Sony voor 40% korting in de PS Store, direct Outer Worlds aangeschaft. Hij is nu aan het downloaden naar mn PS4. Vanavond spelen.

Ben heel benieuwd, de game is onder mijn radar gebleven tot de goeie reviews van afgelopen week dus ga er helemaal blind in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:26:
Ik krijg hem vanmiddag binnen en ga er vanavond mee beginnen!
Heb er nu al helemaal zin in :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:25
Game te makkelijk, wel hekel aan die mantis queens. Wat een sponzen zijn dat zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 12:54
[...]
Ik ben maar een simpele gamer, geen professionele youtuber ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
[...]

We wachten nog steeds in spanning op jou screenshots :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hierbij de beloofde screenshots. Het is ook heel erg afhankelijk van de omgeving waar je bent. Bijv. interieuren zien er veel beter uit, scherper, minder waas. Vooral ook bij bewegen merk je het heel goed.

Boven voor, onder na. Kijk ze op 100% resolutie voor beste vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ENvgu7UiZTKbUAp2Yrn9sTMQ/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EoUY4CVoJQ4nSgyEbKApWRcH/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DqHXC8H5CRvgbHnpeP3UzOBJ/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/86FvQJ0v2udTdQcLApTb3nkz/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03dTn4ZeVquiWYDLmg6m7jKH/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Suyrb5bZ1ZBvgzUyL2t7sokr/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 31-10-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Vandaag ontvangen voor PS4, net een uur of twee gespeeld. Ik vind 'm eigenlijk maar matig. De humor is wel in orde en de wereld is lekker kleurrijk. De combat en stealth zijn echter serieus ondermaats naar mijn idee. Vijanden zijn veel te tanky en nog dommer dan in Skyrim; na een encouter zijn ze je in 5 sec. kwijt. Misschien heb ik ook een HUD scaling optie over het hoofd gezien, maar alles is microscopisch qua tekst als je een beetje op afstand van je TV zit. Tegenvaller tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:39:
Vandaag ontvangen voor PS4, net een uur of twee gespeeld. Ik vind 'm eigenlijk maar matig. De humor is wel in orde en de wereld is lekker kleurrijk. De combat en stealth zijn echter serieus ondermaats naar mijn idee. Vijanden zijn veel te tanky en nog dommer dan in Skyrim; na een encouter zijn ze je in 5 sec. kwijt. Misschien heb ik ook een HUD scaling optie over het hoofd gezien, maar alles is microscopisch qua tekst als je een beetje op afstand van je TV zit. Tegenvaller tot nu toe.
Wat dat tanky zijn betreft, had je even gemist dat spacer's choice niet de best choice is? :P
Als je een stukje doorspeelt begin je wel betere wapens te vinden, de eerste zuigen gewoon. Ik ben zelf ook nog niet ver (net mijn schip van de planeet afgekregen) maar heb al genoeg wapens gevonden waarmee vijanden hard neer gaan, inclusief een waarmee ik de meeste gewone vijanden met één headshot op afstand omleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik snap werkelijk niet dat menseen deze game op 20-30u uitspelen. Ik zit op Monarch nu en daar is zoveel te doen. Ik zit nu al op dik 20+ uur (niet te zien op de PS) en als we alle planeten op de map nog gaan aandoen, dan moet ik nog wel even.

Het looten vind ik wel jammer, eigenlijk pak je praktisch nooit wat leuks op en zelfs op hard kom ik om in de ammo en bits, met die laatste kan je dan ook weer weinig. Maar het exploren van de wereld en de quests zijn leuk om te doen en voldoende om verder te willen ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Kan iemand mij uitleggen hoe het systeem werkt van de consumables. Volgens de Google goden kan ik een consumable in mijn free slot plaatsen (de drie slots bovenin naast mijn spuit). Als ik mijzelf dan heal, dan zou ik ook de effecten van die consumables moeten krijgen. Althans, dat is hoe ik het begreep. Bij mij verdwijnen de consumables niet uit de slots. Is dit zoals het hoort te zijn? Hoor ik ergens te zien welke consumables in werking zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Angeloonie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:59:
Hierbij de beloofde screenshots. Het is ook heel erg afhankelijk van de omgeving waar je bent. Bijv. interieuren zien er veel beter uit, scherper, minder waas. Vooral ook bij bewegen merk je het heel goed.

Boven voor, onder na. Kijk ze op 100% resolutie voor beste vergelijking.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht dat ik het gemist heb, maar wat heb precies aangepast in de files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ik heb net mijn eerste companion quest afgerond.

spoiler: quest
Van Felix. Een oude vriend van hem had hem nodig voor een 'revolutie' en moest daarbij een verrader vermoorden. Die vriend was volgend de verrader juist weer een verrader. Echt een New Vegas-like quest doen. Meer mensen die deze missie gespeeld hebben? Wiens kant kozen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Vervelende mensen, leugenaars en verraders sneuvelen bij mij heel snel... Er zijn dus gebieden uitgeroeid... Waarom? Omdat het nou eens eindelijk kan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Laatst online: 17-05 13:35
Vreemd genoeg start bij mij het spel opeens niet meer correct op.

Hij springt naar het menu, en daar blijft hij tot hij vanzelf afsluit.
Best vervelend.

NVM, na het opschonen van de desbetreffende schijf en opnieuw opstarten werkt het weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Ienni1983 op 01-11-2019 19:03 . Reden: werkt weer ]

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49
anc schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:45:
Vervelende mensen, leugenaars en verraders sneuvelen bij mij heel snel... Er zijn dus gebieden uitgeroeid... Waarom? Omdat het nou eens eindelijk kan 😀
haha dat soort dingen doet me altijd nog aan deel 1 van The Witcher denken bij het zoeken naar de moordenaar ..... tot 2 keer toe een verdachte om willen leggen , maar niet gedaan bleek niet veel later dat het iemand was die je helemaal niet verwchte dat die het gedaan had ... die was dus ook gelijk history :9~ O+

maar het blijven wel leuke momenten in games als je het kunt doen :9

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:28

A13X

Dude

Gisteren the Outer Worlds uitgespeeld als goody two shoes. Ondanks dat het spel goede elementen bevat vond ik het toch wat tegenvallen. Verhaal en looks zijn wel sterke kanten, maar gameplay en uitdaging vind ik dan weer karig. Groot deel van de side quests gedaan en nog binnen 32 uur klaar. Bij Fallout 3/NV/4 had ik in die tijd nog amper iets gedaan aan de main questline. Sterker nog F4 heb ik ondanks het (drie?) dubbele aan uren nog niet eens uitgespeeld en nog steeds een bootlading aan lokaties niet ontdekt. Al is het vergelijk met ME Andromeda misschien beter, maar ook daar heb ik denk makkelijk het dubbele aan uren in gestoken.

Zeker geen slecht spel, maar gisteren na het uitspelen wel besloten te deinstalleren om daarmee ruimte te maken voor Metro Exodus. (fyi ik had voor TOW een pc game pass bèta gepakt, en daar bleek Metro ook op te staan. Vertik het om die via Epic te kopen)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Ja, over smaak valt niet te twisten. Over keuzes ook niet, Spacer's choice. Maar voor mij zeker GOTY deze titel. Heb mij sinds Fallout 3 en New Vegas niet meer zo vermaakt in een game met deze setting. Ik duik er weer even in op deze druilerige dag.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
Ook uitgespeeld, naar mijn idee toch wel het grootste gedeelte van de side quests gedaan maar na 21H en 10 min zit het er voor mij toch op. Binnenkort maar eens een andere run proberen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-03 09:20
Ben inmiddels met mijn tweede playtrough bezig deze keer op hard. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik enkel een shovel mag gebruiken om te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
Vraagje: bij de stats van een wapen staat vaak ook een level vermeld. Nu heb ik een plasma pistol (level 5) en plasma rifle (level 6). Ikzelf ben nu nog level 4 en kan beide wapens toch equippen en gebruiken. Hoe zit dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:32:
Vraagje: bij de stats van een wapen staat vaak ook een level vermeld. Nu heb ik een plasma pistol (level 5) en plasma rifle (level 6). Ikzelf ben nu nog level 4 en kan beide wapens toch equippen en gebruiken. Hoe zit dat precies?
Volgens mij betekent het dat je die wapens dan niet verder kunt verbeteren tot je zelf hoger level bent (ben even de naam kwijt hoe dat heet, maar de optie waar je gewoon wat geld betaalt en het wapen is vervolgens iets beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Wat ik wel mis in The Outer Worlds is een wat meer levendiger wereld. Elke NPC is zo statisch. Ze staan de hele tijd op dezelfde plek en leven niet. Nu vind ik dat minder storend omdat ik écht een Fallout New Vegas 1.5 verwachtte met deze game, maar bij een eventueel tweede deel van The Outer Worlds mag dit wel verbeterd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:32:
Je kan wapens via tinkering tot vijf levels boven je eigen level opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:01
Leuk spel maar het is wel een fallout clone in een different setting. Ik merk dat ik deze fallout manier van rpg een beetje teveel heb gehad de laatste jaren. Praat met iemand, praat met een ander iemand, loop ergens naar toe om te halen etc etc...tot nu toe weinig afwisseling of iets nieuws.
Wat ik jammer vind, is dat ik de dialogen niet af en toe kan skippen als ze teveel praten (?).

Blijft uiteraard een solide goed uitgewerkt spel .

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-11-2019 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:33
Harribo schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:21:
Leuk spel maar het is wel een fallout clone in een different setting. Ik merk dat ik deze fallout manier van rpg een beetje teveel heb gehad de laatste jaren. Praat met iemand, praat met een ander iemand, loop ergens naar toe om te halen etc etc...tot nu toe weinig afwisseling of iets nieuws.
Wat ik jammer vind, is dat ik de dialogen niet af en toe kan skippen als ze teveel praten (?).

Op pc kan je gewoon spatie rammen. In settings kan je ook instellen dat je direct jouw dialoog keuzes kan laten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Laatst online: 06:55
Ik speel de game met Xbox game pass welke bij m'n processor zat en sinds vandaag kon ik niet bij mijn saves omdat ik niet kan inloggen op mijn account.
In mijn geval blokkeert MS inloggen wanneer ik via m'n VPN(Nord) verbonden ben met het internet.

Heeft niet direct met het spel te maken, maar ik verwacht niet de enige te zijn die via een gratis periode van Xbox Gamepass dit spel speelt en hier mogelijk tegenaan loopt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-05 14:56

Kunt ze altijd neer knallen als het te lang duurt he :+

Van de week de game ook "meerdere" keren uitgespeeld. Doordat ik drug withdrawel had kreeg ik de domme dialoog optie, en ja die moeten we dan ook gebruiken.

spoiler: Endgame spoiler
Ik kreeg de optie om de The Hope zelf te skippen, en skipte hem zo de zon in, wit beeld en roll credits, zat hard op te lachen.

Denk dat ik binnenkort nog een psycho playthrough wil doen voor alle lijnen die ik nu niet heb gedaan. Geweldig spel dat wel wat ambiance mist, heb maar zelf de Fallout Radio op Youtube opgezet voor stukken dat ik lang moest lopen. De vrijheid in hoe je missies doet was wel echt heerlijk, helemaal na RDR2 waar je de missie failde als je iets niet precies deed zoals ze graag wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

De gevechten zijn soms een beetje "verassend" voor mij. Iemand tips? Ik snap de TTD niet zo goed. Als je het activeert, zie je ikoontjes en zo ? Ook, ik zorg best dat ik altijd corrosion wapen heb voor mechanicals? Iedereen zegt de combat zo makkelijk is op normal, maar misschien mis ik iets ofzo. Niet dat ik dood ga, maar zelfs mn gewoon assault rifle op marauders voelt zwak aan, en ik heb het al geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Angeloonie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:16:

Windows/Xbox Store:
code:
1

Epic Store:
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
r.PostProcessAAQuality=6
r.Tonemapper.Sharpen=1
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MotionBlur.Max=0
r.MotionBlurQuality=0
r.SceneColorFringe.Max=0
r.LensFlareQuality=0

Als je expliciet zaken als chromatic aberation (fringe) wil verwijderen is dat inderdaad de manier om het te doen.
Maar als je enkel extra scherpte wil (wat de nood om CA te disablen misschien wegneemt), kan je ook werken met de overlay van Gefore Experience, die heeft tegenwoordig een excelente sharpener, waarmee je alles gewoon ingame kan instellen naar wens.
Als je geen fan bent bent van overlays, kan je het ook gewoon instellen in je nvidia control panel. AMD heeft dezelfde mogelijkheid trouwens.
Of je kan good old Reshade gebruiken, die bovendien sedert een tijdje DX12 compatible is.

Ik heb dit nooit gesnapt, al die 'softness' in games ... wie wil dat nou? Of misschien zijn mensen er niet gevoelig voor? Ik heb in elk geval geen perfecte ogen, maar voor mij is het steeds een hemelsbreed verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik heb enkel Fallout 4 gespeeld, en misschien zit ik nu te vloeken in de kerk, maar vond dat een sterk spel met een goede sfeer. Ik snap niet waarom F4 zoveel haat over zich heen kreeg en OW zo wordt opgehemeld. Ik heb enorm genoten van F4 en heb nu ook gewoon een goede tijd met OW...

Ik gok de dat grote fans van Fallout 3 gewoon heel luid waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
SideShow schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:43:
[...]

Ik heb enkel Fallout 4 gespeeld, en misschien zit ik nu te vloeken in de kerk, maar vond dat een sterk spel met een goede sfeer. Ik snap niet waarom F4 zoveel haat over zich heen kreeg en OW zo wordt opgehemeld. Ik heb enorm genoten van F4 en heb nu ook gewoon een goede tijd met OW...

Ben geen mod, maar dit had ook wel in een post gekund :o

Maar nee Fallout 4 is een slap aftreksel van Fallout 3 en New Vegas, maar goed wel redelijk vermakelijk. Maar is altijd lastig oordelen als je de titels niet gespeeld hebt. Heb Fallout 3 en New Vegas minimaal 3 keer gespeeld met verschillende chars. Fallout 4 was ik na 1 run wel klaar mee. Voor mij en velen met mij begon toen de aftakeling van Bethesda, met Fallout 76 als afsluiter.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volgens mij is het grootste probleem dat mensen met Fallout 4 hebben dat je altijd in een bepaalde rol gedwongen wordt. Ja, je kunt kiezen wie je laat winnen, maar je bent altijd de moeder of vader die op zoek is naar de verloren zoon. Vooral New Vegas gaf veel meer vrijheid dan dat en deze game dus ook. Verder zijn de conversaties vaak erg generiek met verschillende antwoorden die effectief allemaal op hetzelfde neer kwamen (schijnkeuze dus), waarbij je ook nog eens met de standaard ui niet kan zien wat je precies gaat zeggen.

Verder vond ik Fallout 4 overigens nog steeds heel vermakelijk hoor, heb er verdeeld over de platformen ruim 600 uur in zitten (maar mods helpen zoals altijd een hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Ok ook (voor de eerste keer) uitgespeeld net. Binnenkort wel een nieuwe run met een andere build. Mooi spel en een welkome afwisseling tussen al die spellen met weinig of zonder dialoog.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[...]

Speel New Vegas maar eens. Dan snap je het denk ik wel.

We waren niet luid, we waren teleurgesteld. :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dit vind ik altijd leuke reviews, de "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?" serie van ACG d:)b

TL;DR: Buy ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 06:21
Je bedoelt eindelijk :) Ik snap het wel, zoveel spellen en zo weinig reviewers, er moeten keuzes gemaakt worden. Mooie score voor het leukste spel van 2019 (voor mij, persoonlijk, ik hou van dit genre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RoseSolane schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:52:
[...]

Je bedoelt eindelijk :) Ik snap het wel, zoveel spellen en zo weinig reviewers, er moeten keuzes gemaakt worden. Mooie score voor het leukste spel van 2019 (voor mij, persoonlijk, ik hou van dit genre).
ik lees reviews op zich wel, maar ik heb meer met YT-reviews. Dan krijg ik een beter idee van de gameplay in zijn geheel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Een van de weinige spellen die ik eigenlijk zo goed als blind heb aangeschaft de laatste jaren. Geen spijt van.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Let op kunnen wat spoilers in zitten.

Had hem afgelopen Woensdag gekregen en Zondag uitgespeeld, niet eens veel moeite voor gedaan gewoon rustig aan en beetje met elke npc praten die wat te vertellen had. Maar liep al snel overpowered rond, en had weinig moeite om door gesprekken heen te komen. Met de juiste perks/party combinatie kun je alles hacken of persuaden (overhalen).

En eigenlijk 1 woord, kort, erg kort. ~30 uur ofzo en het is afgelopen, ben zelfs nog een keer rond gegaan of ik niets gemist had....
Ik had eigenlijk het idee 'het begint nu pas' wat ook waar is, je hebt alleen een aanzet gegeven voor de ontwikkeling/vooruitgang van Halcyon en had eigenlijk verwacht dat dit een voorzetje was. Het voelt een beetje als een 'Mass Effect Andromeda 0.1' maar dan kleiner dit komt mede ook door het fast travelen. En dan kun je zeggen 'nee moet je dan niet gebruiken'... Het zit er in...

Ook heb ik geen idee hoe lang ze nou eigenlijk op die colonie zitten? Of ik heb dat gemist? Hoe lang hangt die 'Hope' daar nou al?
Die Phineas heeft een mega lab in een asteroïde welke je ook niet in een dag bouwt. Byzantium (of hoe het ook heet) is veel te groot/ontwikkeld vergeleken met de rest. Ben ik de enige met een ruimteschip?

+punten
- Mooie wereld, lekker kleurrijk niet alles grauw/grijs/donker.
- NPC's in de wereld zien er netjes uit.
- Leuk dat je companions hebt.
- Leuk dat je keuzes kan maken, goed/sarcastisch/slecht.
- 'Craften' en 'Modden'

-punten
- Kleine wereld, ondanks de meerdere locaties voelt het nog steeds klein en statisch
- NPC's staan maar wat op dezelfde plek doen eigenlijk weinig/niets..
- Companions hebben weinig diepgang, quests vallen wat tegen zeker als je een companion laat oppikt in het verhaal beginnen ze gelijk al van 'hey je moet dit/dat voor mij doen'.
- Keuzes zijn eigenlijk elke keer hetzelfde, help/kill 1 of help/kill 2 of maak vrede tussen 1 en 2. Kill 1 of 2.
- Craften is er niet echt, beetje stats upgraden/simpele mods op je gear stoppen. Je kan niet zelf een wapen of gear maken.
- Kort

Het voelt alsof ze van alles wat hebben willen meepikken, wereld is best mooi maar beperkt/klein, companions zijn er maar hebben weinig toevoeging. De 'Normandy' is leuk maar saai. Meerdere locaties maar klein en beperkt, maar ook te weinig. Craften is maar oppervlakkig. En dat is het nou eigenlijk van alles een beetje maar nergens genoeg van.

Ze hebben teveel achterwege gelaten, had liever een jaar gewacht en dieper ingegaan op de wereld.

(Nee ik zeg niet dat Mass Effect Andromeda goed was maar imo beter dan dit).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Razkin schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:42:
Heeft niet direct met het spel te maken, maar ik verwacht niet de enige te zijn die via een gratis periode van Xbox Gamepass dit spel speelt en hier mogelijk tegenaan loopt.
Heb niet exact dezelfde problemen maar Game Pass is best gltichy (is ook beta). Soms start de game niet op zonder enige foutmelding. Reboot is dan vaak voldoende. Afwijkende klok kan hij ook niet tegen ben ik achter gekomen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geteisem schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:48:
[...]

Ben geen mod, maar dit had ook wel in een post gekund :o

Maar nee Fallout 4 is een slap aftreksel van Fallout 3 en New Vegas, maar goed wel redelijk vermakelijk. Maar is altijd lastig oordelen als je de titels niet gespeeld hebt. Heb Fallout 3 en New Vegas minimaal 3 keer gespeeld met verschillende chars. Fallout 4 was ik na 1 run wel klaar mee. Voor mij en velen met mij begon toen de aftakeling van Bethesda, met Fallout 76 als afsluiter.
Is iedereen dan vergeten dat fo:NV volledig fubar was door alle bugs? Ik kon hem niet eens langer dan 10 minuten spelen, dan crashte die volledig als ik schoot. En na de savegame laden wederom... 5 jaar later voor ik een PS4 kocht nog eens geprobeerd en nog steeds exact hetzelfde. 8)7

Fallout 4 was best briljant eigenlijk en heb ik veel uur inzitten. Fo76... Nou ja laat maar heb het 50 uur geprobeerd maar dat is echt niks voor mij. Fallout kan de ultieme SP ervaring zijn PVP heeft daar echt niks in te zoeken.

Probleem is dat die "velen met jou" heel vocaal zijn en anderen die het wel een prima spel vonden daarover aanvielen, wat dus betekent dat alleen de zure negatieve reactie te horen waren want de rest hield zijn mond dicht en speelde rustig verder. Hetzelfde gebeurd nu weer met fo76, mensen die het spel wél leuk vinden (en dat mag gewoon!) en die 15€ ophoesten worden nu opgejaagd door die zure zeikerds die vinden dat ze andere moeten vertellen wat ze (niet) leuk moeten vinden.

De gaming community is de afgelopen 10 al vreselijk zuur aan het worden, maar de RPG sectie doet daar nog een schepje bovenop vaak.

Heeft verder ook weinig met aftakeling van Bethesda te maken, wellicht maken ze geen games meer die jou aanspreken. Ook dat mag, speel je ze gewoon niet, heel simpel, maar dit wil niet zeggen dat fo4 "een slap aftreksel" is, het is gewoon geen game meer voor jou, deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Flagg schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:16:
[...]

Heeft verder ook weinig met aftakeling van Bethesda te maken, wellicht maken ze geen games meer die jou aanspreken. Ook dat mag, speel je ze gewoon niet, heel simpel, maar dit wil niet zeggen dat fo4 "een slap aftreksel" is, het is gewoon geen game meer voor jou, deal with it.
Mensen aanvallen? Ik denk dat jij mij verward met iemand anders.

Niks deal with it, ik mag mijn mening best uiten. Zoveel mensen zoveel smaken, leer er mee leven!

Ik zeg ook niet dat mensen het geen mooi spel mogen vinden, maar mensen die alleen 4 hebben gespeeld en dan gaan oordelen over 3 en NV. Nee, dat gaat er bij mij niet in :Z

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Fallout 4 heb ik veel gespeeld, ik pak er soms nog steeds naar als ik zin heb in ronddolen. Echter deel ik de mening dat het Fallout DNA in deel 4 wel aardig verwaterd is. Het is veel meer richting toegankelijke shooter met survival/building elementen bewogen. De RPG elementen zijn onderbelicht gebleven en ook 'gestroomlijnd' om het toegankelijker te maken. Het perk systeem en het dialoogsysteem zijn daar duidelijk voorbeelden van, maar ook de quests zijn niet veel meer dan 'schiet alles dat beweegt af'. Ik vind het wel terechte kritiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 165097

De grote boosdoener voor mij in fallout 4 is het enorm crappy dialogensysteem. Dat haalt zeker de helft van de sfeer en het plezier van een fallout game weg. Fallout NV was bij release zeker een bugfest, maar was zoveel sterker met sfeer/verhaal/ dialogen.

Overigens is Fallout 4 VR wel een van de betere VR games. Dikke aanrader. Maar nu dwaal ik een beetje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 11:30
Fallout 3 met DLC vond ik in die tijd geweldig. Een echte GOTY.
Fallout NV vond ik eerlijk gezegd minder, maar ik snap waarom anderen het beter vinden.
Fallout 4 vond ik een heel goed spel. Dialogen zijn wel het zwakke punt en je moet de mindset hebben dat je zoveel jaar na het ontdooien niet echt haast hoeft te hebben om je kind te vinden. Ook al presenteert het spel dit zelf wel wat op die manier.

Heb OW gisteren geprobeerd. De dialogen zijn sterk, maar valt mij erg tegen op het vlak van design en grootte van de maps. De stijl en de humor hebben iets cartoony. Zoals die eerste kerel die heel vaak op een knop ramt omdat iets niet goed wil werken. Dat is naar mijn smaak te onrealistisch en ook gewoon niet echt grappig. Blijkbaar ben ik een uitzondering, maar het onrealistische aspect zorgt er voor dat ik mij niet zo goed kan inleven.
Ik speel het gewoon verder eerst. Misschien verander ik nog van mening natuurlijk. De eerste twee uur waren echter underwhelming.

Technische kant: ultrawide werkt niet goed. Er is een mod, er zijn ini-hacks, maar ik speel liever het spel zoals het bedoeld is. Fullscreen werkt niet met de ultrawide resolutie. Borderless windowed loopt minder soepel. Fov heb ik ingame verhoogt, wat ik zelden doe, maar in dit spel was het erg nodig.

Ik ben blij dat ik het via Game Pass speel eerlijk gezegd. Ik heb nog steeds het idee dat OW en Obsidian wat extra liefde krijgen, omdat Bethesda de laatste tijd zo ontzettend stom bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf maar lezen dat ultrawide niet goed werkt... maar wat werkt er dan niet aan?
Ik heb geen mod, wel een paar settings in de ini gewijzigd zodat ik met true fullscreen 3440x1440 kan gebruiken, maar dat is naast een resolution scaling van 75% het enige dat ik ingesteld heb (en die tweede alleen omdat ik een relatief zwakke videokaart heb voor mijn monitor). Ja, slordig dat je het niet in het game menu in kan stellen, maar ik vraag me toch af of ik iets mis, of dat het gewoon toevallig goed werkt op mijn systeem?
Een hack kan ik wat ik gedaan heb niet noemen... het spel startte standaard op in 3440x1440 bij mij, dus dat is blijkbaar hoe het spel bedoeld is. Enige reden dat ik naar de ini gegaan ben is die zwakke videokaart, en inderdaad de microstutters in windowed fullscreen. De game draait daardoor beter nu, maar niet anders dan hoe hij standaard deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 20:44
Ik ben wel een echte RPG speler maar op de een of andere manier kan deze mij niet echt boeien.Via gamepass binnengehaald en meteen dag 1 begonnen.... Maar ik val toch terug op FO76 (ja ja ik speel die gewoon :))
Ik vind de game niet echt uitdagend. het is in mijn ogen een behoorlijke lineaire RPG. Ook verbeteren van jezelf of wapend heeft weinig tot geen echte nut. Dat vind ik jammer.
Maar goed we gaan zo nu en dan wel weer even verder tot die uitgespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Finraziel Cinematics die stretched zijn? Gesprekken die zwarte balken hebben, standaard een fov die er voor zorgt dat er in de verticale richting gewoon beeld weg is (dus zoom in plaats van meer beeld horizontaal).

Daarnaast geen optie om in 16:9 te spelen zo dat bovenstaande geen issue zou zijn, dat zorgt er dus ook voor dat je resolution scaling moet gebruiken als je een lagere resolutie wilt spelen want het spel stretched alles naar 21:9.

Er is geen ultra wide support, vandaar al deze issues.
Topic op de Obsidian forums. Staat ook niet hoog op de lijst bij hun om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOTG schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:08:
@Finraziel Cinematics die stretched zijn? Gesprekken die zwarte balken hebben, standaard een fov die er voor zorgt dat er in de verticale richting gewoon beeld weg is (dus zoom in plaats van meer beeld horizontaal).

Daarnaast geen optie om in 16:9 te spelen zo dat bovenstaande geen issue zou zijn, dat zorgt er dus ook voor dat je resolution scaling moet gebruiken als je een lagere resolutie wilt spelen want het spel stretched alles naar 21:9.

Er is geen ultra wide support, vandaar al deze issues.
Topic op de Obsidian forums. Staat ook niet hoog op de lijst bij hun om het te fixen.
Misschien ben ik minder kritisch dan...
Stretched cinematics heb ik niks van gemerkt, maar ik ben ook nog niet ver in de game (Borderlands 3 is mijn tijd toch weer verder op aan het slokken). Komt dat later pas?
Zwarte balken heb ik inderdaad wel bij conversaties maar stoort me absoluut niet. Op dat moment kun je toch niet rond kijken. Als je vrij kunt bewegen zie je wel alles ultrawide.
Fov vind ik een non issue want die kun je gewoon zelf in het menu aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Finraziel Als je het spel start krijg je er meteen een, Phineas is echt niet zo breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Heb besloten dan maar geen 21:9 te gebruiken en verder op 16:9 te gaan (fov op default). Werkt prima.

Je zet in nVidia Control Panel de aspect scaling uit en dan met een vinkje instellen dat spellen niet de scaling mogen aanpassen.
Daarna zie je dus links en rechts altijd balken en speel je exact zoals bedoeld en zoals het 'gewone volk'. Uit mijn hoofd, het staat onder een apart tabje, dus niet bij 3d-instellingen.

Vandaag ook RDR2 voor pc... dus ik ben bang dat ik daar de komende tijd meer aandacht aan ga besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik sta nu op het punt om de laatste missie te beginnen, maar ik heb nog een vraag over de mission flow van de main quest.

spoiler: Main Quest
Ik sta nu dus op het punt om naar Tartarus te gaan. Ik keek net even hoeveel main quests er zijn, maar blijkbaar heb ik er heel veel overgeslagen zonder dat door te hebben. Ik weet dat ik op de Groundbreaker de mogelijkheid had om Phineas aan te geven, maar ik heb daar verder niet naar omgekeken omdat ik dacht dat het onzin was. Had ik daadwerkelijk andere missies gekregen als ik dat had gedaan? (gelieve niet het einde spoilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Soccer98 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:39:
Ik sta nu op het punt om de laatste missie te beginnen, maar ik heb nog een vraag over de mission flow van de main quest.

Ik sta nu dus op het punt om naar Tartarus te gaan. Ik keek net even hoeveel main quests er zijn, maar blijkbaar heb ik er heel veel overgeslagen zonder dat door te hebben. Ik weet dat ik op de Groundbreaker de mogelijkheid had om Phineas aan te geven, maar ik heb daar verder niet naar omgekeken omdat ik dacht dat het onzin was. Had ik daadwerkelijk andere missies gekregen als ik dat had gedaan? (gelieve niet het einde spoilen)
Durf ik niet te zeggen, beetje aparte eerste run gedaan ik.

'Evil' playthrough dwz niet zo nauw met looten/jatten en moorden en daarnaast
spoiler:
de board een beetje geholpen af en toe, zo ook de resistance en uiteindelijk Phineas geholpen op het einde. Dus weet niet wat er gebeurt als je Phineas aangeeft.
Weet nog niet wanneer ik aan een volgende run begin, maar dan gaan er zeker andere keuzes gemaakt worden.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
Soccer98 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:39:

spoiler:
Je kan voordat je naar Tartarus gaat de keuze maken of je Phineas helpt of The Board (zodra je op je schip het bericht krijgt van The Board om Phineas te verraden). Vanaf dat moment krijg je een paar aparte quests, vandaar dat je dan die quests 'overslaat'.

Ik heb het spel ook uitgespeeld. In het begin echt mega enthousiast, nu ik het spel heb uitgespeeld is het toch wel heel erg kort en snel aan het einde gekomen. Voelt heel erg afgeraffeld/gerushed aan.

In vergelijking Fallout 4 is het een erg korte game. De keuzes in dialoog zijn wel vele malen beter, de skill-checks zijn ook veel beter, enz. maar als het uiteindelijk om het verhaal/de duur gaat, is het wel een matige game. Ik ben er nog geen 20 uur mee bezig geweest, en heb ook gewoon alle side quests die ik had afgerond.

Ik ga wel een nieuwe playthrough beginnen voor de andere keuzes, maar veel spectaculairder/anders zal dat niet worden.

spoiler: Planeten, eindes, factions
De factions stellen uiteindelijk niets voor. Het maakt geen reet uit of je ze kwaad maakt of niet, het enige verschil zijn de vendor kortingen die je krijgt. Totaal onbelangrijk dus (ik heb de hele game uitgespeeld zonder ook maar 1 bit bij een vendor uit te geven).

De planeten die je op de kaart zijn blijkt ook een misleiding. Uiteindelijk bezoek je de meerderheid van de planeten niet tijdens de game en staan ze gewoon voor de sier op de kaart.

Uiteindelijk heb je 2 keuzes; Je kiest voor The Board of the kiest voor Phineas. That's it. In Fallout 4 kon je nog werken voor The Institutie, The Brotherhood, The RailRoad, The Minutemen. De gesprekken/keuzes zijn in The Outer Worlds veel leuker, en je kunt je echt zonder iemand neer te hoeven schieten door de game bewegen. Ook het sneaken is een goede optie. Uiteindelijk maken je keuzes op de wereld en het verhaal echter niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
In dat opzicht merk je gewoon dat een oorspronkelijk onafhankelijke studio deze game gemaakt heeft. Het heeft uiteindelijk net wat te weinig om het lijf, maar dat betekent niet dat het geen goede game is. Met de feedback en het (Microsoft) geld kunnen ze in ieder geval een hoop verbeteringen doorvoeren voor een eventueel tweede deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Gisteren ook een nieuwe build gemaakt voor mijn tweede run. Eens even totaal het tegenovergestelde doen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ben nu ook beetje verder met deze game, leuk en mooi en zo, maar uiteindelijk kom ik wel tot de conclusie dat het een soort budget titel is. De game / wereld / quests zijn dikwijls gewoon redelijk simpel, beperkte interactie, diepgang. De wereld van bvb Fallout 4 slaagde er toch veel langer in om zijn mysterie/avontuur te bewaren, terwijl je in Outer Worlds na enkele uren de wereld/gameplay/mogelijkheiden/beperkingen al volledig "door" hebt.

Ik krijg gewoon het gevoel dat men met een beperkt budget heel mooie dingen heeft gedaan en dat men vooral de juiste beslissingen heeft genomen, de juiste shortcuts genomen.

Desalnietemin vond ik mijn intrede op Monarch gisteren leuk en verlang ik al naar het weekend om lekker verder te questen.

[ Voor 16% gewijzigd door SideShow op 07-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Het topic is best wel stil ...
Ik heb OW via game pass voor een euro gespeeld. Nu na de eerste uren vind ik het eerlijk gezegd een onvoldoende waard.
Heb bij lange na niet zoveel plezier als ik met elk van de Fallout spellen heb gehad (76 nooit gespeeld).

Ik wil het niet voor anderen verpesten hier, maar ik begrijp niet zo goed waar anderen zo lyrisch over zijn geweest.

Gezien elke positieve review benoemd dat het een voorbeeld voor Bethesda is, heb ik heel erg het idee dat het ook alleen maar daarom ging. Ik had eigenlijk de hele speeltijd in mijn achterhoofd dat ik liever Fallout 3, NV of 4 zou (her)spelen. Of Mass Effect of Deus Ex of Bioshock of TES.

OW wordt verwijderd, raak ik waarschijnlijk nooit meer aan. Ben wel benieuwd naar wat anderen er nu een tijdje na release van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Daar ben ik het mee eens. Budget titel. Niet erg, en ik vond het wel een leuke game (de eerste helft). Daarna is de game gerushed en is er weinig diepgang, lol aan meerdere runs. Ik probeer nu een 2e playthrough maar behalve de uitkomst van bepaalde quests ontdek ik niets nieuws meer. Er is ook weinig tot niets te ontdekken of verkennen in de kleine maps.

Leuk om gespeeld te hebben, de dialogen zijn gaaf, leuke New Vegas herinneringen, maar een budget titel, misschien een 7 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu op 16 uur in de game en vind hem tot nu toe nog erg leuk. Voor mijn gevoel ben ik ook nog maar nauwelijks begonnen dus ik ben benieuwd of ik uiteindelijk veel langer met de game ga doen, of dat hij opeens onverwacht snel gaat eindigen.

Had net wel iets raars, dacht eerst een bug maar het lijkt er op dat het gewoon een vervelende samenloop van mechanics is. Was in gesprek met iemand, ik heb niet gedaan wat hij wou (integendeel), maar we hadden het over iets anders en met een aantal persuade checks breng ik hem aan het twijfelen over zijn standpunt en lijkt het er meer op dat hij de 'corporate life' wellicht ook de rug toe gaat keren... en direct na de conversatie trekt hij zijn pistool tevoorschijn en valt aan (om uiteraard ogenblikkelijk zijn hersens ingeslagen te krijgen door mijn companions).
Wat blijkt, mijn acties hebben zijn faction 'angry' gemaakt en ik ben nu kill on sight voor hun... het maakt verder helemaal niks uit of ik het met hem heb over datgene waar ze eigenlijk kwaad over zijn. Beetje vreemd effect van hoe ze het faction systeem opgezet hebben. Vooral omdat ik dus er voor kan kiezen níet met hem te gaan praten, en dan is er niks aan de hand (ze vinden me nog steeds niet leuk maar ik ben niet kill on sight).

spoiler:
Aunty Cleo, Roseway... heb Cassandra Anton's research laten houden, maar ik heb Anton alleen verteld over Jameson die dood is (niet door mijn schuld).
Aunty Cleo heeft op zich genoeg reden om boos op mij te zijn, maar zou geen manier moeten hebben om dat te wéten aangezien er geen getuigen zijn en ik niemand verteld heb wat ik gedaan heb. Jammer dat de game daar dan weinig rekening mee lijkt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 21:53

Louw Post

Cerenas

Zojuist uitgespeeld en had toch wat meer verwacht eigenlijk. Verder me wel zeker vermaakt, maar het einde voelde een beetje abrupt, al zag ik het wel aankomen met al die waarschuwingen voor de laatste missie. Had gelukkig alle side quests al gedaan zover ik deze gevonden had. Alsnog maar 19 uur erover gedaan blijkbaar.

Ook had ik nog een rare bug, tijdens de laatste missie dus in spoiler tags:
spoiler:
Elke keer als ik de kamer in wilde waar chairman Rockwell was crashte het spel. Had zelf al uitgevonden dat ik wel verder kon door hem gewoon neer te schieten, maar had het hier ook nog gevonden: https://theouterworlds.fandom.com/wiki/Charles_Rockwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ook uitgespeeld. Mijn mening over de game is toch wel veranderd. De game begint en bouwt op naar wat een groots avontuur lijkt, maar al gauw blijkt dat er heel wat flaws aanwezig zijn.

Om maar te beginnen met de duur, ondanks dat ik er langer over heb gedaan dan menig ander voelt het toch alsof na de eerste 1/3e van de game de rest is weggelaten en er een einde aangebreid is. De hele eindscenes
spoiler:
Prison of Tartarus
is echt te klein en simpel om als finale te kunnen gelden. En dan blijft ook nog een flink aantal planeten onbenut ...
De economy in de game is totaal uit balans; er is te veel en te onzinnige loot en er is praktisch niks wat je met je geld kunt (had 100K tegen het einde). Te veel loot is onzinnige filler en de leuke loot is ver te zoeken. ik heb zeker de helft van de game met dezelfde wapens en armor gedaan. De combat moeilijkheidsgraad is ook veel te makkelijk, zelfs op hard. Evenals de hoeveelheid ammo/ammo benodigd is uit balans. Ik had op het eind 8k heavy ammo over bijvoorbeeld. Hacken komt te weinig voor (zit je dan met je tig bypasses die je hebt geloot) en lockpicken is ridiculously easy. Dit en meer maakt dat bij mij vanaf Monarch eigenlijk alle spanning uit de game wegvalt. Zelfs het exploren heeft dan weinig meer om handen, helemaal ook door het Fallout Syndroom: Alle locations lijken op elkaar (zeker de interiors) en dan ook nog eens vol met dezelfde crap loot overal.
Er zit potentie in de game, maar die wordt niet waar gemaakt. Ik geef de game een 7.

Nog wat vraagjes over het einde:
spoiler:
Kun je ook met Rockwell parten of moet je hem altijd killen? Ik heb de hele game geprobeerd zoveel mogelijk vredig en door praten op te lossen, maar Rockwell kon ik alleen maar aanvallen? Verder die boss fight ervoor was voor mij wel moeilijk, niet zozeer door die boss, maar door die 10 drones met shock damage die er bij komen. Die schieten me echt in 2 seconden helemaal lek. Dat ik 25% extra damage door shock heb als flaw helpt dan ook niet echt. En je kunt je ook niet echt ergens verstoppen ...

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 09-11-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
-SaveMe- schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:41:
spoiler:
Kun je ook met Rockwell parten of moet je hem altijd killen? Ik heb de hele game geprobeerd zoveel mogelijk vredig en door praten op te lossen, maar Rockwell kon ik alleen maar aanvallen? Verder die boss fight ervoor was voor mij wel moeilijk, niet zozeer door die boss, maar door die 10 drones met shock damage die er bij komen. Die schieten me echt in 2 seconden helemaal lek. Dat ik 25% extra damage door shock heb als flaw helpt dan ook niet echt. En je kunt je ook niet echt ergens verstoppen ...
spoiler:
Ja, met een speech check op 100 heb ik hem overgehaald dat hij mij kon helpen om het volk/de regering over te halen om de kolonisten van de Hope weer te leven te wekken.

Sowieso heb ik op de hele laatste planeet geen enkel schot gelost, ondanks dat ik blijkbaar hulp kreeg van andere partijen. Die kwamen opeens een lift uit stormen om mij te helpen en probeerden iedereen dood te schieten, terwijl ik gewoon tegelijkertijd overal vredig langs liep.. ook een raar moment.

Ik heb de game uitgespeeld zonder iemand tijdens een quest te vermoorden, behalve dan de marauders en beesten die je tegenkomt. Qua personages heb ik alles met speech checks opgelost, wel erg leuk.

Voor de rest eens met je verhaal. Veel te veel gerushed, en het einde is opeens erg plotseling, inderdaad alsof 75% van de game gewoon mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Divak schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:50:
[...]

spoiler:
Ja, met een speech check op 100 heb ik hem overgehaald dat hij mij kon helpen om het volk/de regering over te halen om de kolonisten van de Hope weer te leven te wekken.

Voor de rest eens met je verhaal. Veel te veel gerushed, en het einde is opeens erg plotseling, inderdaad alsof 75% van de game gewoon mist.
spoiler:
Raar, ik had helemaal niet de optie om met hem te praten, hij begon gelijk te schieten. Inderdaad ook raar
dat ineens al die factions zomaar verschijnen midden in een maximum security prison op een ver weg planeet. Erg ongeloofwaardig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
-SaveMe- schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:48:
[...]

spoiler:
Raar, ik had helemaal niet de optie om met hem te praten, hij begon gelijk te schieten. Inderdaad ook raar
dat ineens al die factions zomaar verschijnen midden in een maximum security prison op een ver weg planeet. Erg ongeloofwaardig ...
Hmm, zou toch wel standaard moeten kunnen zonder schieten:

(spoiler) Video met de betreffende scene

[ Voor 11% gewijzigd door Divak op 10-11-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD_34
  • Laatst online: 26-05-2021
Gisteren de game uitgespeeld. Ik heb me er erg mee vermaakt, al was hij niet heel lang. Ik weet niet of ik dat nu vervelend vindt, vaak verlies bij erg lange games aan het einde een beetje de interesse en dat was hier niet. Beste aspect van de game is dat je alles kunt doen wat je wilt en dat de dialoog erg belangrijk is. Dat miste ik vooral bij Fallout 4. Wellicht dat het vervolg (als dat er komt) uitgebreider kan worden opgezet, omdat het budget wellicht groter is. Als je TW2 en 3 met elkaar vergelijkt is dat qua content ook echt een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Ben aan de 2e run bezig nog steeds, niet bijster spannend of vernieuwend. Maar vermaak mij wederom prima. Zeker voor zo'n wat kleinere studio een prima game. Ben erg benieuwd naar het eventuele vervolg in ieder geval.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:31

Jer0entjeh88

display: grid;

Heb zojuist ook mijn 1e playthrough erop zitten. Speel zelf bijna geen RPG's maar vond deze toch verassend leuk. Misschien juist omdat het wat meer instapniveau was dan bijv. de Fallout serie. Vooral de eerste uren vond ik erg tof. Helaas vanaf Monarch was ik al erg overpowered en waren de meeste enemies 1 of 2 shot kills. Dit maakte de game gelijk niet meer uitdagend.

Wat ik wel erg tof vond zijn de dialogen, en dat je alles zonder geweld kan oplossen. Einde voelde wat gerushed aan. Hopelijk komt er een goede DLC!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
-SaveMe- schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:41:

spoiler:
spoiler:
Met m'n immense speech heb ik op heel Tartarus geen wapen afgeschoten. Speech aan de guard aan het begin om een outfit badge te scoren, dan langs iedereen heen lopen richting Rockwell. Rockwell met speech aan mijn zijde gekregen en dan doorlopen en aan het einde met speech Sophia haar plan laten ompraten. Ik heb het gevoel dat ik een massive shootout inging toen ik eenmaal geland was op Taratarus maar dat was wel even een ander verhaal. Op zich niet eens ontevreden, daarom heb ik in de juiste skills geinvesteerd. Maar het einde kwam wel met een gevoel van "oh, dit is het al".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@sigmundfreund Raar, ik heb ook persuade op 100, maar
spoiler:
Tartarus
was voor mij een schiet level, alhoewel ik het halve level ben doorgeslopen.

Geen zin om het nogmaals te proberen, maakt ook niet zoveel uit volgens mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Van het weekend tussen Death Stranding nog geprobeerd, maar ik weet niet, waar ik in het begin wel enthousiast was ben ik er maar mee gestopt.
De game pakt me gewoon niet meer, ik ben erg blij dat ik de game via Gamepass heb gespeeld en niet de volle mep er voor betaald heb.

Misschien dat ik de game ooit nog eens speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hier ook uitgespeeld. Al bij al goede ervaring :-) Wel raar dat ik op het laatst niks meer kon doen van quests door slechte reputatie.

spoiler:
In byzantium dus, volgens mij heb ik daar wel enkele quests gemist omdat ik die dokter niet had vermoord, maar heb laten samenwerken met Welles. ("aliens" quest van SubLight)
Vanaf dan was het een shooter ipv een RPG :-)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste