Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Wilde de kat uit de boom kijken, maar na gisteren stiekem wat reviews gelezen te hebben en naar dit topic genavigeerd te zijn heb ik m toch maar even besteld voor de PS4. Echt weer eens zin in een leuke SP a la Fallout om lekker na werk rustig door te spelen. Las al dat het inderdaad tussen de 20 en 30 uur is, voor mij zal t ook vast richting de 30-40 gaan. Probeer meestal juist overal heen te gaan, behalve waar ik heen zou moeten, puur om zo min mogelijk te missen :P 45 euro is dan ook weer een prima prijsje, maar damn, ben stiekem wel jaloers op alle chats hierboven over de XBOX game pass. Begreep ik nou dat dat een soort PS now is, maar dan niet streamen maar gewoon downloaden oid? Anyway, veel plezier alvast allemaal morgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Download via Gamepass reeds gedaan. Ben benieuwd :)
FO3 en FONV ook grijs gespeeld, dus heb goede hoop dat deze ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
@Sjoerdje131
Heb zelf geen game pass omdat ik simpweg de game zelf in bezit wil hebben maar volgens mij zijn daar de games wel te downloaden ja.Steekt dus beter in elkaar dan de Now dienst van Sony.

Heel dat game pass gebeuren kan zeker de volgende generatie goed gaan uitpakken voor Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

jori040 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:21:
@Sjoerdje131
Heb zelf geen game pass omdat ik simpweg de game zelf in bezit wil hebben maar volgens mij zijn daar de games wel te downloaden ja.Steekt dus beter in elkaar dan de Now dienst van Sony.

Heel dat game pass gebeuren kan zeker de volgende generatie goed gaan uitpakken voor Microsoft.
Offtopic
Ps now kun je de ps4 games erin ook downloaden alleen ps3 is streamen. Ps2 kun je ook downloaden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Die van mij komt vandaag binnen, maar ga hem proberen in de seal te laten totdat ik mijn huidige game uit heb...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/3tsbyeyzsv221.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4d483a1e5fdfb69d47ba3a621de4c9d18c96ee19

Bijna...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-SaveMe- schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:55:
Die van mij komt vandaag binnen, maar ga hem proberen in de seal te laten totdat ik mijn huidige game uit heb...
Respect, zou mij hoogstwaarschijnlijk niet lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

Phydomir

Dennis

Kwistnix schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Een aantal kleinere 'hub' werelden (à la Deus Ex, maar niet lineair) in plaats van een gigantische open wereld, zou ik helemaal prima vinden.
Mee eens. Zoals bijvoorbeeld de laatste God of War dat deed. Perfect.
Van mij mag het ook allemaal wel wat kleiner. Liever 30 uur aan goede game en een kleine, volle map dan enorme werelden waar eigenlijk niets te beleven valt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Zojuist besteld voor 46,99.

Zin in het weekend :-)

Edit; voor Xbox gebruikers die digitaal besteld hebben, als je de regio wijzigd naar Nieuw Zeeland kan je als het goed is al spelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Hoolz14 op 24-10-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:02
Phydomir schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Mee eens. Zoals bijvoorbeeld de laatste God of War dat deed. Perfect.
Van mij mag het ook allemaal wel wat kleiner. Liever 30 uur aan goede game en een kleine, volle map dan enorme werelden waar eigenlijk niets te beleven valt.
Wat mij betreft dan liever een enorme wereld die ook nog vol is.

Ik heb bewust alle info over dit spel overgeslagen. Weet alleen het thema en de lengte en wie de makers zijn. Zonder spoilers, kan iemand zeggen of je na de main quest door kan spelen in de game-wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
-SaveMe- schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:55:
En ik ben nog zotter, ik wacht tot het in 2020 op Steam komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PearlChoco schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

En ik ben nog zotter, ik wacht tot het in 2020 op Steam komt :)
lol dan had ik toch echt nu die gamepass gekocht van microsoft (wat ik net dus ook heb gedaan :P ) om het voor 1 euro iig deze maand te kunnen spelen XD je kan je abbo letterlijk gelijk opzeggen daarna en dan blijft het die maand gewoon speelbaar

1 euro 8)7

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ricmaniac schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:12:
[...]

lol dan had ik toch echt nu die gamepass gekocht van microsoft (wat ik net dus ook heb gedaan :P ) om het voor 1 euro iig deze maand te kunnen spelen XD je kan je abbo letterlijk gelijk opzeggen daarna en dan blijft het die maand gewoon speelbaar

1 euro 8)7
Ha goed idee! Zou ik mijn savegames na die maand kunnen bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:12
PearlChoco schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

Ha goed idee! Zou ik mijn savegames na die maand kunnen bewaren?
daar was ik ook benieuwd naar maar schijnt volgens mij niet te kunnen.

mijn 1 euro maand was al verlopen maar ik kan gewoon weer opnieuw verlengen voor 1 euro..hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier nog zo'n cheapass klant die gaat spelen voor een eurootje. :+ Nu aan het preloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik betwijfel het idd omdat steam er anders mee om gaat.. Maar misschien kan je gewoon een bepaalde file over kopiëren nog niet echt iets gevonden daarover. eerlijk bekennen dat ik ook niet lang heb gezocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
De game net op xbox one x geprobeerd, en ook al klaar staan op pc. Geen suuuuper grote fan van skyrim en fallout (overigens ook alleen 4 gespeeld) wel oke, niet speciaal. Maar deze game heeft me sinds de eerste seconde gewoon al te pakken. De sfeer, de setting, de grafische stijl. Alles klopt gewoon so far. Ik heb er een uurtje inzitten maar kan niet wachten om weer terug te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik ben net een klein uurtje bezig met de game en ik ben gelijk verkocht. Ik had het grafisch wel wat beter verwacht, maar wellicht ligt dat aan mijn Xbox One S. Desondanks ziet het er alsnog prima uit.

spoiler: verhaal
Ik zit al helemaal erin vanaf het begin en dat komt ook door de humor. Phineas is een leuk personage en hoe die smokkelaar dood gaat vind ik ook weer typisch. Zou zo uit Borderlands kunnen komen. En ook hoe je ADA er van moet overtuigen dat je niet Hawthorne bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 25-10-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gisteravond mijn Xbox tijdelijk op Australië gezet zodat ik bij thuiskomst al kon spelen en ben na paar uur spelen nog nauwelijks opgeschoten. Mijn ‘laat ik eens daar kijken’ kwam al snel los waardoor ik huis in, huis uit loop :)

Tot nu toe speelt die lekker. Ben er nog niet achter wat er precies gebeurd als je dood gaat en kiest voor continue. Ben er al wel achter dat je ondanks dat overal staat dat het spel vrij simpel is, je niet zomaar schietend moet proberen de lokale natuur om te brengen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
Het wordt een lange dag op het werk vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik zat gisteren zo lekker in de game dat ik met moeite naar m'n bed ging. :)
Het stijltje van de game vind ik al vanaf de 1ste trailer top !

[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 25-10-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
PearlChoco schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:49:
Het wordt een lange dag op het werk vandaag :)
Haha precies dat, ik had ergens iets gehoord over deze game.
Een nieuwe fallout NV, sounds interesting...
Nu lees ik hier dat hij 1 euro is voor de eerste maand. interesting...

Ennnn nu ben ik aan het bedenken hoe ik mijn vriendin uitgelegd krijg dat ik weer een weekend "niet beschibaar ben"

Bedankt voor de pro tip mede tweakers _/-\o_
(als mijn relaties stuk loopt is het jullie schuld :+ )

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren een character aangemaakt en het eerste korte stukje op de planeet gedaan (tot aan het schip, dus heel kort). Ben meteen op Hard gestart om te voorkomen dat ik er zo klaar mee ben.

De dialogen tot nu toe wel leuk, en zag al genoeg opties om dingen voor elkaar te krijgen. Wapens zijn even wennen maar voelen wel goed aan.
Die wereld heeft echt bizar veel kleur, heel gaaf sfeertje :D

Lijkt mij een perfecte mix van wat Fallout, Borderlands en Rage had moeten zijn. BL3 interesseert me totaal niet vanwege de grafische stijl die gewoon achterhaald is, maar qua sfeer en over the top gebeuren, Rage is het gewoon net niet en is vrij beperkt maar grafisch wel mooi, en Fallout mist het futuristische en goede graphics.

Dus de graphics van Rage, de invloed van Borderlands en de mogelijkheden van Fallout :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:58:

Dus de graphics van Rage, de invloed van Borderlands en de mogelijkheden van Fallout :D
<3

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:58:
Gisteren een character aangemaakt en het eerste korte stukje op de planeet gedaan (tot aan het schip, dus heel kort). Ben meteen op Hard gestart om te voorkomen dat ik er zo klaar mee ben.

De dialogen tot nu toe wel leuk, en zag al genoeg opties om dingen voor elkaar te krijgen. Wapens zijn even wennen maar voelen wel goed aan.
Die wereld heeft echt bizar veel kleur, heel gaaf sfeertje :D

Lijkt mij een perfecte mix van Fallout, Borderlands en Rage had moeten zijn. BL3 interesseert me totaal niet vanwege de grafische stijl die gewoon achterhaald is, maar qua sfeer en over the top gebeuren, Rage is het gewoon net niet en is vrij beperkt maar grafisch wel mooi, en Fallout mist het futuristische en goede graphics.

Exact hetzelfde gedaan tot aan dat schip :P maar idd super tof sfeertje. was eigenlijk gelijk verkocht met de mogelijkheden in je character screen etc qua perks en skills etc. Word een mooi weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineG
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 21:38
Waar spelen jullie het spel op? Ik zit te twijfelen of ik hem voor de xbox moet kopen of de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:29
ik heb het op de pc gekocht (epic), bevalt tot nu toe heel goed, maar daar in tegen een shooter met een controller is een nog go voor mij:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
KleineG schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:08:
Waar spelen jullie het spel op? Ik zit te twijfelen of ik hem voor de xbox moet kopen of de pc.
Waarom haal je geen gamepass? Is een euro voor de eerste maand. Voordeel... Xbox & PC, bijkomend voordeel... alles wordt gesynced. Ik ben gisteren begonnen op de One X, en ondanks dat de game op 30 fps draait voelde hij heel soepeltjes. Heb daarnaast nog een fixe game pc staan dus zal daar ook zo nu en dan achter kruipen.

Ik heb precies hetzelfde gedaan met gears 5. Soms genieten op 55" Oled, soms lekker precies op pc met muis en toetsenbord!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vanochtend op de Xbox One (basis XBone) gespeeld, en gaat goed! Net bij het eerste "dorpje" gekomen, en wat voelen de conversaties goed. Het speelt heerlijk, de Time Dilation werkt goed, en de combat is 200x beter dan Fallout/Elder Scrolls.

Dit wordt een weekendje gamen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 12:31

Cas

KleineG schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:08:
Ik koop de meeste games gewoon op mijn PC, zo ook TOW. Daarnaast heb ik een X1 controller gekocht mocht een game toch lekker met een controller te spelen zijn.

Maar koop de game vooral op het platform dat je zelf het fijnste lijkt. Als je een PC hebt met een goede videokaart zou ik die natuurlijk aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineG
Waarom haal je geen gamepass? Is een euro voor de eerste maand. Voordeel... Xbox & PC, bijkomend voordeel... alles wordt gesynced. Ik ben gisteren begonnen op de One X, en ondanks dat de game op 30 fps draait voelde hij heel soepeltjes. Heb daarnaast nog een fixe game pc staan dus zal daar ook zo nu en dan achter kruipen.
Ik heb hier wel over na gedacht, maar een spel als dit bezit ik liever, alhoewel het wel fijn is dat het gesynced kan worden tussen de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
KleineG schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

Ik heb hier wel over na gedacht, maar een spel als dit bezit ik liever, alhoewel het wel fijn is dat het gesynced kan worden tussen de apparaten.
Kunt hem natuurlijk ook gewoon kopen in de MS store, geen geweldige store, maar je hebt de game dan wel gewoon op beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineG
swoutr schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:22:
[...]
Kunt hem natuurlijk ook gewoon kopen in de MS store, geen geweldige store, maar je hebt de game dan wel gewoon op beide systemen.
Daar ga ik zeker even naar kijken, wist niet dat microsoft zo gul was!
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
KleineG schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

Daar ga ik zeker even naar kijken, wist niet dat microsoft zo gul was!
Bedankt voor de tip :)
Ohhh kijk uit, lees na een snelle google search dat de game blijkbaar geen play anywhere ondersteund. Wat ik vrij frappant vind, aangezien de studio door MS is overgenomen.

Oh en geen gedeelde achievements en progression system! verdorie wat klote hahahaha.

Nou vergeet wat ik heb gezegd, alles!

"Note that The Outer Worlds is not an Xbox Play Anywhere game — there’s no cross-buy in the Microsoft Store between the PC and Xbox One versions, and there’s no interoperability between them either (no shared achievements, no cross-save functionality, etc.)."

https://www.polygon.com/2...pic-store-ps4-pc-xbox-one

[ Voor 40% gewijzigd door swoutr op 25-10-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineG
Ja, daar kwam ik net achter. Ach ja, dan denk ik tijdens werk nog wel even na over mijn dilemma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

KleineG schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:32:
Ja, daar kwam ik net achter. Ach ja, dan denk ik tijdens werk nog wel even na over mijn dilemma!
als je een pc hebt die het kan draaien gewoon lekker pc doen toch. 60 > 30 fps =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Moet helaas ook nog enkele uren wachten tot ik hem kan spelen, maar voor de mensen die hem al op de pc gespeeld hebben, draait ie een beetje goed? Ik zal hem op een 1060 draaien, maar ben een beetje bang dat die te kort gaat komen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 14-09 13:02
Techno Overlord schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:54:
Ter kennismaking kost Xbox Game Pass Ultimate maar € 1,- voor één maand of € 2,- voor twee maanden. De games voor pc kun je hier checken. Het zijn er meer dan 100 voor pc, voor de Xbox zijn het er nog meer.

Ik had dit al aangeschaft voor Gears 5 maar leuk dat the Outer Worlds er ook bij zit nu. Ik heb 'm inmiddels gepreload.

[offtopic]:
er staan nog zat andere pareltjes tussen en dat voor dit kleine bedrag _/-\o_
Bedankt voor de tip! Ik was nog aan het twijfelen om het Outer Worlds een poging te geven, maar voor 1 euro kan het niet missen, wat een goede deal! Veel andere pareltjes die tussen de lijst staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Junia schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik was nog aan het twijfelen om het Outer Worlds een poging te geven, maar voor 1 euro kan het niet missen, wat een goede deal! Veel andere pareltjes die tussen de lijst staan _/-\o_
Ben sinds kort ook met de Game Pass bezig en het is echt ideaal. Even een game proberen > bevalt niet? > Uninstall > Next :+

Tot nu toe bevallen deze games het beste: Metro Exodus, Wolfenstein 2 (1 overgeslagen maar ga ik hierna alsnog spelen) en nu TOW. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Hoe hebben de mensen deze gehaald voor de PC? Werkt Epic ook goed via Allkeyshop enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Beavbusi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:02:
Hoe hebben de mensen deze gehaald voor de PC? Werkt Epic ook goed via Allkeyshop enzo?
Gamepass van Microsoft Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Ben sinds kort ook met de Game Pass bezig en het is echt ideaal. Even een game proberen > bevalt niet? > Uninstall > Next :+

Tot nu toe bevallen deze games het beste: Metro Exodus, Wolfenstein 2 (1 overgeslagen maar ga ik hierna alsnog spelen) en nu TOW. :D
Persoonlijk vind ik deel 1 10x beter dan deel 2. Deeltje 2 was echt de tegenvaller van 2018 imo.
Deel 1 draait op pc wel enorm slecht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Sileh schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Gamepass van Microsoft Store
Hoe werkt dat?

1 euro voor de eerste 2 maanden waar deze in zit ? Das wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Beavbusi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Hoe werkt dat?

1 euro voor de eerste 2 maanden waar deze in zit ? Das wel lekker
Momenteel zelfs 1 euro tot het einde van je Xbox Live abbo. Dus als je die nu nog 3 jaar lang hebt staan krijg je game pass tot het einde van die 3 jaar.. Voor €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Momenteel zelfs 1 euro tot het einde van je Xbox Live abbo. Dus als je die nu nog 3 jaar lang hebt staan krijg je game pass tot het einde van die 3 jaar.. Voor €1.
Heb geen Xbox. Het is op dit moment 4 euro voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 14-09 13:02
Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Ja, echt perfect. Via steam heb je natuurlijk de mogelijkheid om een refund te vragen als je <2 uur hebt gespeeld en binnen 2 weken na aankoop dit aanvraagt, echter heb ik afgelopen 2 jaar toch wel flink wat games gekocht die ik binnen een paar uur zat was en niet meer kon refunden.

Eens kijken of Outer worlds wat is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beavbusi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Je hebt ook geen Xbox nodig. De gamepass voor xbox + PC + gold samen is momenteel 1,-. Daarna zet je het om naar gamepass voor alleen de PC voor 4,- p/m.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb ook een gamepass gekocht. Voor nu 1 euro wil ik het zeker proberen. Hier je kun na aanmelding de windows app downloaden.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:57
Remy!!!! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:35:
Moet helaas ook nog enkele uren wachten tot ik hem kan spelen, maar voor de mensen die hem al op de pc gespeeld hebben, draait ie een beetje goed? Ik zal hem op een 1060 draaien, maar ben een beetje bang dat die te kort gaat komen.
Een 1060 is de recommended kaart voor dit spel he, dus zou je niet al te druk maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Snap ik, maar helaas zegt dat niet altijd wat. Sommige games zijn zo slecht geoptimaliseerd dat je dan met High alsnog maar krap op de 30FPS zit.
Maar met een paar uurtjes ga ik het meemaken :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:57
Remy!!!! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:46:
Snap ik, maar helaas zegt dat niet altijd wat. Sommige games zijn zo slecht geoptimaliseerd dat je dan met High alsnog maar krap op de 30FPS zit.
Klopt, maar dat ligt dan toch echt aan het spel en niet aan je videokaart, die is zeker niet slecht!

Over de optimalisatie kan ik helaas niet zoveel kwijt, misschien dat andere hier wat over kunnen zeggen.

Veel plezier met spelen. :)

Zelf wacht ik nog heel even de star-wars reviews af, 2 full priced games in korte tijd is mij iets te gortig... keuzes keuzes.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Remy!!!! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:46:
Ik zou mij echt totaal geen zorgen maken. Ik heb een 1070 en heb alles op High staan by default, en Textures op Ultra gezet. Geen enkele FPS issues tot nu toe.
Beavbusi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Dan nog kun je het doen :P Werkt op je MS account niet op je XBox zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 25-10-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Angeloonie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Ik zou mij echt totaal geen zorgen maken. Ik heb een 1070 en heb alles op High staan by default, en Textures op Ultra gezet. Geen enkele FPS issues tot nu toe.

[...]

Dan nog kun je het doen :P Werkt op je MS account niet op je XBox zelf.
Hoe dan ? Zie het alleen voor 4 euro. Op de Microsoft site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Verder nog mensen die al hun ervaringen met de game willen delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoolz14
Kwam dit tegen op reddit, een starter guide.

spoiler:
Getting Started Tips (Things I Wish I Knew)
Hi Everyone

I spent a lot of time with the game before release and I wanted to share my getting started tips. I wrote it as an article / video on Fextralife, but also posting it here so you don't have to leave reddit to check them out. Happy to hear everyone's tips too once you've gotten some time with the game! I also have some builds ready, hit me up if you have requests!

Even if The Outer Worlds will be a very familiar game to many players, those particularly that have spent time in any of the recent Fallout games. This Outer Worlds Getting Started Guide is aimed to inform you about a few things that might help you get off to a better start so that you don’t have to get 5 hours in, and then begin again like I did. This is the “things you should know before you play” Guide, and in it I’ll cover things that will simply make your first play through a bit more efficient, with little to no spoilers.

The Outer Worlds Guide: Getting Started Tips
The first thing I’m going to cover here is a couple of Skills that really really help out early on, and why I strongly advise getting them to 20 as quickly as you can. And those are Lockpicking, Science and Engineering.

Lockpicking, Science & Engineering
The reason it is advised you get these to 20 is because Locks in The Outer Worlds usually require a varying amount of Mag-Picks to open, and these are a finite resource. However, once you hit 20 in Lockpicking any Lock that only requires 1 Mag-Pic can be opened for free, without consuming the Mag-Pic. There are quite a few Locks like this, so this comes in extremely handy, saving those Mag-Pics for the harder locks.

Getting Science to 20 means that you can improve your Weapons and Armor at a Workbench via the Tinker feature. There is literally no other way to do this, so unless you never want to improve your equipment, you’re going to get to 20 Science eventually. I suggest doing it sooner rather than later, particularly if you’re playing on harder difficulties.

Engineering is great to get to 20 as well because it allows you to repair your equipment in the field. Since your gear will lose Durability from attacking and taking damage, it can be a big hassle to have to head to the nearest Workbench when you’re in the middle of No Man’s Sky…er Land. Additionally, there are quite a few early game skill checks that use Engineering, so it’s not bad to have.

Explore Everywhere
One of the really cool things about The Outer Worlds is that there is literally loot stashed everywhere. Just about anywhere you can think of that there could be something hidden for you to find, there is. This never changes through out the game, so I very much encourage you to explore. Look under stairs, behind boxes, go outside and jump onto the roofs of buildings. There is loot everywhere, so go out and get it!

Stealing & What It Means
You can steal items in The Outer Worlds with zero repercussions as long as you are not seen. It does not lower your reputation in anyway, and items you steal are not marked “stolen” in your inventory, so steal as much as you can when you can! There are a lot of good things you can get early on that will help you if you decide to take the route of a thief!

Factions & Reputation
Just about every quest you do in the game will give you positive or negative reputation with one or more factions. What’s important to note here, is that while reputation does have an overall impact on how some people treat you, specifically the value needed to pass a skill check, you can have maximum positive and negative reputation for a faction at the same time. Reputation also seems to impact the amount of XP, and money you gain from helping people in a region, so keep these things in mind before deciding how you want to handle each situation. And, if you can’t seem to pass a skill check, perhaps you need to go raise your reputation before trying again.

Respecing Your Character
You can respec your character at any time aboard your ship for the cost of 500 Bit Cartridges. This cost will double each time you decide to respec, so keep that in mind before doing so, and plan accordingly. Additionally, only your Skill Points and your Perks will reset, not your Attributes. This means if you invested heavily into a melee sort of character Attribute wise and now wish to play a sniper, you will likely have to start a new game to attain an optimal setup. For those min/maxers out there, it’s best to treat the respec as if it didn’t exist for this reason.

Companions are also Respeced when you are, though all you can do is reassign their Perk Points, which they have very few of. Still it’s nice to know that they can be as well, and that it is tied to your own Respec.

Store Stuff You Don’t Want to Carry
One of the more challenging aspects of The Outer Worlds is managing the weight of your inventory. One really great way to do this, is by storing things you don’t need in the container in the captain’s quarters aboard your ship. This gives you a place to dump things you may want later, like Mods, until you can decide what to do with them. Save it. Store it. Shoot people with it later!

Talk to Everyone, Read Everything
Many Quests in The Outer Worlds can be obtained or objectives added/changed by speaking with people or reading information on terminals. For this reason it’s wise to exhaust all dialogue options when speaking to anyone, and to read every entry on terminals. If you don’t want to have to read all of that, you can skip through it on terminals or press “O” on Playsation or “B” on Xbox to skip forward during conversations with people.

Deselect “See Base Item Stats”
By default The Outer Worlds is set to show you the base stats of your Weapons and Armor, not what they are when they are affected by your Attributes, Skills and Perks. This means that some weapons may be much better for you than what you are using, but you might not be able to see that visually. It’s strongly advised that you untick this box, so that you can see the impact your character build is having on your weapon selection. Maybe there is a better choice of weapon and you just don’t know it!

Flaws & Perks
Players will gain a Perk every two levels, or every time they gain a Flaw. Flaws occur when certain conditions are met, and can be accepted by the player. Players who accept these Flaws will gain 1 Perk Point in exchange, but be warned, these Flaws are permanent and some of them are very very bad. Not all Flaws are equal so make sure you read the description of it before you decide to accept it, because you’ll have to live with that decision.

Pickpocket Everyone
Lastly, Pickpocketing is straight up broken in The Outer Worlds. It requires some investment into Sneaking, but once you have it you can Pickpocket just about anyone and take EVERYTHING displayed, and you don’t lose any Reputation for doing so. And, you can repeat it over and over, meaning if you get interrupted or you accidentally press the wrong button, you just Pickpocket again. This can often bypass harder or more lengthy quest objectives, and will net you tons of cash.

This guide is from My article at Fextralife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Heb hem vannochtend even gespeeld, op een rtx2080 alles very high en 4K is het net niet helemaal vloeiend. ga er vanmiddag nog naar kijken. Heb alleen het beginnetje gespeeld, dus nog niet zoveel gezien, movement voelt in ieder geval wel goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoolz14 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:54:
Kwam dit tegen op reddit, een starter guide.
Even op die site gekeken. wel leuk gedaan van die gast met zijn builds.
Toch ga ik zelf een beetje aanklooien met builds. alhoewel ik zijn kennis nu al wel kan mee nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
Ricmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Even op die site gekeken. wel leuk gedaan van die gast met zijn builds.
Toch ga ik zelf een beetje aanklooien met builds. alhoewel ik zijn kennis nu al wel kan mee nemen :P
Ik moet nog werken tot 18:00, ben rond een uur of 7 thuis denk ik.
Hopelijk ligt hij in de brievenbus, lekker potje bier en outerworlds avondje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoolz14 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Ik moet nog werken tot 18:00, ben rond een uur of 7 thuis denk ik.
Hopelijk ligt hij in de brievenbus, lekker potje bier en outerworlds avondje :D
Same, zit op cursus though. kan je vertellen dat me concentratie vandaag niet helemaal on point is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Net wel gelezen dat er geen third person view is, wat op zijn minst opmerkelijk is gezien de uitgebreide character creation in de game. Maar goed nog steeds erg veel zin om te spelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Geteisem schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:12:
Net wel gelezen dat er geen third person view is, wat op zijn minst opmerkelijk is gezien de uitgebreide character creation in de game. Maar goed nog steeds erg veel zin om te spelen.
Je kan jezelf altijd nog in het menu bekijken ;) Wat er trouwens mooi strak uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Net even een uurtje kunnen spelen ....

indrukken zijn best wel goed , ik doe storymode , dus het is wat makkelijker
maar het is zeker zo als fallout
grafix vind ik zelf op ultra high niet echt super maar komt dat het een beetje cartoonachtig er uit ziet ala borderlands

maar het speelt wel lekker weg

en wel jammer dat je niet kan kiezen tussen FPS en 3de persoons view

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 25-10-2019 16:19 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geteisem schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:12:
Idd geen 3rd person, je ziet je character wel als je ff idle blijft dan draait de camera rond.
In ieder geval iets.

Zelf een klein gedeelte gespeeld, movement en schieten voelt goed, helaas geen fov slider op de one x, had wel iets wijder gemogen imo.
En je kunt niet zitten helaas, zie een cantine opduiken, ah ff aan de bar zitten en wat immersie.. Helaas niet mogelijk, vind ik persoonlijk erg jammer, kleinigheidje maar toch :P

Vanavond maar weer ff verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Had tot aan gisteren serieus nog nooit van deze game gehoord, terwijl ik het toch wel redelijk bij houd. Opeens zag ik overal banners van the Outer worlds, en toen was ik nog niet getriggerd (dacht is weer zo'n 1000 in een dozijn outerspace game)

Zoals Cyberpunk hoor je echt al jaren van, dit is beetje onder de radar gebleven gok ik zo, terwijl Obsidian nog best een grote jongen is.

Klinkt wel een beetje als de underdog verassing van het jaar, als ik de ingredienten zo hoor klinkt het precies in mijn straatje kwa elementen die ook in Fall out en the Witcher voorkomt.

Komt goed uit dat ik al een Gamepass ultimate heb waar die dus in zit, ik ga mij vanavond dus laten verrassen, ben totaal niet biased dus kom er echt groen in.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 25-10-2019 16:44 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Géén 3440x1440 / 21:9 support?! Start de game nu voor het eerst en kan max 2560x1440 kiezen. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 25-10-2019 19:29 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Update file 11 minutes left... Schiet op! Siked :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

Phydomir

Dennis

Techno Overlord schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:29:
Géén 3440x1440 / 21:9 support?! Start de game nu voor het eerst en kan max 2560x1440 kiezen. |:(
Werkt bij mij zonder problemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Techno Overlord schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:29:
probeer eens borderless ( windows) fullscreen pakt hij hier max 1080P maar met borderless hoger :o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09-2021
Meer mensen trouwens last van random crashes? Eerste half uur liep het als een zonnetje, ineens constant crashes op bijna hetzelfde moment (en kort voor de crash een soort audio-dip). Speel overigens op een RTX 2080 en een 8700K dus daar ligt het iig niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jongens ik ben oprecht een debiel. The Outer Worlds ge pre-ordered en vanmiddag opgehaald bij Game Mania. Kom ik thuis, blijkt hij ook gewoon in de Xbox Game Pass te zitten :F . Totaal niet opgelet :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Thomas schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:
Jongens ik ben oprecht een debiel. The Outer Worlds ge pre-ordered en vanmiddag opgehaald bij Game Mania. Kom ik thuis, blijkt hij ook gewoon in de Xbox Game Pass te zitten :F . Totaal niet opgelet :').
als je de verpakking nog niet open heb gemaakt terug brengen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Thomas schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:
dan heb je ook in dit topic niet opgelet :P word al dagen geroepen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ricmaniac schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:33:
[...]

dan heb je ook in dit topic niet opgelet :P word al dagen geroepen haha
Nee dit is de eerste keer dat ik in dit topic ben. Had de game al tijden in pre-order staan en verder niet opgelet :').
ravw schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

als je de verpakking nog niet open heb gemaakt terug brengen :9
Helaas...

Zal 'm volgende maand wel even inruilen samen met een stapel andere verstoffende Xbox games voor Pokémon Sword.

In ander nieuws bevalt de game wel! Lekker sfeertje.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 25-10-2019 20:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem
Klein uurtje aan het spelen en vermaak mij prima, maar de font size is wel dramatisch klein. Hopelijk patchen zij dit een dezer dagen.
Maar goed ik duik er weer even in.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 18:00
spel schaalt erg goed, 5 jaar oude i5 4xxx met 970, constant 60fps op 2560x1080 op Very High. FOV opties ook voor 21:9.

[ Voor 9% gewijzigd door peschinl op 25-10-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Phydomir schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Werkt bij mij zonder problemen.
Ik moest volgens Reddit deze waardes aanpassen in GameUserSettings.ini om het voor elkaar te krijgen.

ResolutionSizeX=3440
ResolutionSizeY=1440
LastUserConfirmedDesiredScreenWidth=3440
LastUserConfirmedDesiredScreenHeight=1440
DesiredScreenWidth=3440
DesiredScreenHeight=1440

Ik heb de Field of View op 90 gezet. Het ziet er allemaal goed uit op ultra wide zo. Gelukkig G-sync en ondanks tussen de 50 en 70 fps een steady en smooth ervaring op Very High. Nog geen crash gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Techno Overlord op 25-10-2019 21:45 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-
Kon hem niet in de seal laten zitten ... :9

Mij zie je voorlopig niet meer, ik sluit me op. Damn, dit is echt my cup of tea!
Sfeervolle graphics en een hoop dingetjes om mee te tinkeren :)
Exploratie wordt goed beloond, er is veel te vinden overal. En veel stats, items, etc.
Ik ga geen build bekijken maar modder zelf wel wat aan. Mocht ik nu helemaal vast komen te zitten, dan wellicht, maar dat verwacht ik niet.

I'm hooked! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 18:21

AverageNL

Redacteur
Kayos schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:
Meer mensen trouwens last van random crashes? Eerste half uur liep het als een zonnetje, ineens constant crashes op bijna hetzelfde moment (en kort voor de crash een soort audio-dip). Speel overigens op een RTX 2080 en een 8700K dus daar ligt het iig niet aan.
Gebruik je toevallig de Xbox Game Pass-versie van de game? Het lijkt erop dat die variant kampt met crashes. Een mogelijke fix is het vastzetten van de framerate op 60fps in-game - hiervoor is een optie in de settings.
Je kunt ook proberen je drivers te updaten naar de meest recente versie, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Speel op de PS4 pro, vind de text allemaal wel wat aan de kleine kant en dan zit ik al dichtbij... mis ook een quicksand optie. Heel de tijd het menu in haalt me wat uit de game, das wel watjammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
-SaveMe- schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:04:
Kon hem niet in de seal laten zitten ... :9

Mij zie je voorlopig niet meer, ik sluit me op. Damn, dit is echt my cup of tea!
Sfeervolle graphics en een hoop dingetjes om mee te tinkeren :)
Exploratie wordt goed beloond, er is veel te vinden overal. En veel stats, items, etc.
Ik ga geen build bekijken maar modder zelf wel wat aan. Mocht ik nu helemaal vast komen te zitten, dan wellicht, maar dat verwacht ik niet.

I'm hooked! _/-\o_
het sfeertje is erg gaaf gedaan .. krijg een beetje Fallout / bioshock feelings er bij ....
ben nu veel het "praten " aan het upgraden , je merk wel dat je erg veel info kan score zonder te zoeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Lekker spel hoor, maar ik mis de hack skill in het skills menu. Wat zie ik over het hoofd?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 18:00
Hacken valt onder Stealth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Ah ok, aparte keuze wel maar goed gevonden. Dank :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gadver wat een lekker spel is dit zeg. Heb er vanavond 5 uur inzitten nadat ik "ff ging kijken of het wat was". :P

Maar ben wel redelijk snel overpowered zo lijkt het, of ik moet straks nog wat verrassingen krijgen. Ben 2x doodgaan tot nu toe en dat was bij de eerste grotere groep marauders, maar dat was omdat ik de mechanics en wapens aan het testen was. :P

Nu is het plasma rifle chargen en ik zap alles naar de andere wereld.

Maar nogmaals wat een heerlijk spel lekker quests doen die ook nog eens substantie hebben. Doe tot nu toe eerst alle sidequests voor ik steeds verder ga met het hoofddoel.

Dus de voorspelde 40-60 uur speeltijd zal ik grandioos overheen gaan vermoed ik.

[Edit] nabrander, ik heb nog geen enkele bug of glitch gezien so far.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 26-10-2019 08:36 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ook bezig met Outer Worlds. Uurtje of 5 gespeeld.

Vind het tot nu toe heel erg goed, maar het verrast niet echt. Het is echt Fallout 4.5. Het lijkt soms zelfs een beetje teveel op overhaul mod voor Fallout 4. De automatons, de terminals om in te loggen, de items, NPCs,... puur Fallout.

Op zich geen slechte zaak natuurlijk, want het doet Fallout beter dan Fallout 76, maar ik had iets meer verrassing/vernieuwing verwacht.

Plus het heeft niet de open world van Fallout; das geen ramp maar die open world had toch altijd iets magisch.

Voorlopig ook nog geen vertakkende verhaallijnen of diepe keuzes zoals in de Witcher moeten maken, gewoon standaard questjes.
Ben wel nog maar een uur of 5 ver dus kan nog veel veranderen allemaal!

Nog een tip voor de RPG fanaat: speel niet eerst Disco Elysium, want dan gaat dit wel heel onvolwassen voorkomen. Elke RPG van de komende 10 jaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@PearlChoco
Gezien dit gemaakt is door wat mensen die aan de eerste Fallout+ New Vegas games werkte kan ik het hebben dat het daar soms op lijkt.En toch heeft het ook wel weer genoeg in zich om een franchise te worden.

Sterkste punt van Fallout 4 was de open-wereld zelf en alles daaromheen was magertjes.Als er een studio is die zich in de RPG wereld weer moet bewijzen is het Bethesda Game Studios wel.

Heb aan Fallout 4 wel plezier gehad maar als ik nu terug kijk was het gewoon niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
Heerlijke game. Echt een fallout vibe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hoolz14 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:41:
Heerlijke game. Echt een fallout vibe.
Heb vanmiddag wat uurtjes gespeeld, en vind de Fallout-vibe inderdaad erg prettig. Wel melig dat als je mensen aanspreekt ze een hele overdreven "ik draai naar je toe" beweging maken vaak, dat doet me denken aan Skyrim :P

Performance is prima, morgen eens verder gaan, net klaar met de missies op de eerste planeet :)
Als je eenmaal in het spel zit wil je alleen maar door blijven spelen :D Het speelt zo lekker weg!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Is er trouwens een manier om spullen aan je companion te geven zoals in Fallout of Skyrim?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Geteisem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:48:
Is er trouwens een manier om spullen aan je companion te geven zoals in Fallout of Skyrim?
Ja, je kunt ammo en wapens aan je companions geven als het goed is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
-SaveMe- schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:01:
[...]

Ja, je kunt ammo en wapens aan je companions geven als het goed is ...
Dat bedoel ik niet, wapens en armor heb ik al gegeven. Die heeft de companion equipped. Maar kan je ook je junk kwijt so to speak, beetje vaag systeem.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Geteisem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Dat bedoel ik niet, wapens en armor heb ik al gegeven. Die heeft de companion equipped. Maar kan je ook je junk kwijt so to speak, beetje vaag systeem.
Nee, volgens mij niet. Je kunt wel spullen storen in de captain's cabin ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
-SaveMe- schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Nee, volgens mij niet. Je kunt wel spullen storen in de captain's cabin ...
Ok, jammer en goed om te weten. Zitten wel wat aparte keuzes in maar vermaak mij vooralsnog prima. Speel op de PS4 Pro, maar square voor weapons en speech... Diegene die dat bedacht heeft. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Geteisem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:17:
[...]

Ok, jammer en goed om te weten. Zitten wel wat aparte keuzes in maar vermaak mij vooralsnog prima. Speel op de PS4 Pro, maar square voor weapons en speech... Diegene die dat bedacht heeft. :X
Ja, inderdaad. Ik holster altijd netjes mijn wapen voor ik met iemand spreek, maar dan unholstered hij weer zodra je met vierkantje de conversatie begint. Ik hoop dat ze dta patchen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
jori040 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:23:
@PearlChoco
Gezien dit gemaakt is door wat mensen die aan de eerste Fallout+ New Vegas games werkte kan ik het hebben dat het daar soms op lijkt.En toch heeft het ook wel weer genoeg in zich om een franchise te worden.

Sterkste punt van Fallout 4 was de open-wereld zelf en alles daaromheen was magertjes.Als er een studio is die zich in de RPG wereld weer moet bewijzen is het Bethesda Game Studios wel.

Heb aan Fallout 4 wel plezier gehad maar als ik nu terug kijk was het gewoon niet zo goed.
Ik krijg hier een beetje het omgekeerde gevoel. Sterkste punt voor de game (tot nu toe) zijn de dialogen en de vrijheid in missies die je hebt. De wereld zelf voelt echt super stil en gekopieerd aan. Zelfs in de steden is het enige wat ik hoor de ambiance muziek. Voelt zelfs een beetje saai aan.

Het kleuren pallet slaat voor mij ook echt de plank mis. Kan er niet echt aan wennen maar dat kan ook persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
barriie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Ik krijg hier een beetje het omgekeerde gevoel. Sterkste punt voor de game (tot nu toe) zijn de dialogen en de vrijheid in missies die je hebt. De wereld zelf voelt echt super stil en gekopieerd aan. Zelfs in de steden is het enige wat ik hoor de ambiance muziek. Voelt zelfs een beetje saai aan.

Het kleuren pallet slaat voor mij ook echt de plank mis. Kan er niet echt aan wennen maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Het oude sci-fi stijtje en het leuke schrijfwerk maken voor mij deze game.Waar bv Horizon:Zero Dawn[om maar een RPG te noemen] heel toegankelijk is qua stijl is dit andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

[...]

De kleuren, tja ik moest er echt aan wennen. In gebouwen ziet er grafisch echt goed uit, terwijl buiten de kleuren echt over the top zijn (er zullen ongetwijfeld mods voor deze game komen, zoals reshades etc..).

De game op zich speelt echt heerlijk, Dialogen zijn veel beter dan die van fallout. Als je een city, gebouw ingaat en of fast travel dat het laden echt snel gaat. Tevens heb ik al wat crashes gehad. Wat mij tegenvalt is, wanneer je gear wil verkopen geen zak ervoor terug krijgt. Alle loot wat ik kan pakken, pak ik dan ook. Sla alles op in Unreliable ship. Want op die manier kan je ook je companions van betere armor en wapens voorzien.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
jori040 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

Het oude sci-fi stijtje en het leuke schrijfwerk maken voor mij deze game.Waar bv Horizon:Zero Dawn[om maar een RPG te noemen] heel toegankelijk is qua stijl is dit andere koek.
Wat MisterJD al zegt, binnen werkt het zeer goed, buiten is het zon explosie aan kleuren dat ik letterlijk de (menselijke) enemies pas zie als ze op me schieten.
spoiler:
Vooral op Monarch waar ik nu ben, met die gifgroene en fel oranje kleuren op de bergen ziet er echt afschuwelijk uit

Ik merk al wel dat dit een game is die zich zeer goed leent voor een 2de full on psycho playthrough

[ Voor 11% gewijzigd door barriie op 26-10-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 14-09 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

[...]

Ja dit herken ik!.. laat ik stellen. ik vermaak me PRIMA met het spel.. combat is smooth en dialogen werken goed en voiceacting is top. Wat ik wel mis is dat ik een gebouw in ga en het gebouw een verhaal op zich heft. Dat je een terminal opent en daar een breadcrumb gegeven wordt voor een andere plek in het gebouw en dat je daar binnen dan een klein mysterietje moet oplossen. Het is nu allemaal redelijk rechttoe rechtaan, terminals voegen niet superveel toe behalve paar quest zaken en deuren openen.

Nogmaals. ik vind het een heerlijk spel, maar ik mis een paar lagen.. (ook heb ik nog niet iets als collectibles ofzo gevonden, ik ben een sucker voor verstopte dingen, maar hier lijkt dat niet in voor te komen)

Muziek is idd uhm.. magertjes.. beetje ambient geluid.. maar niks pakkends.. niets wat ik meeneurie..

Maar goed.. genoeg geklaagd. ik ga weer verder spelen :-)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste