Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SU035wcWE5YG65ypIVEGv8Ms/full.jpg

WELCOME TO
THE FUTURE
TRY NOT TO BREAK IT
Lost in transit while on a colonist ship bound for the furthest edge of the galaxy, you awake decades later than you expected only to find yourself in the midst of a deep conspiracy threatening to destroy the Halcyon colony.

As you explore the furthest reaches of space and encounter a host of factions all vying for power, who you decide to become will determine the fate of everyone in Halcyon. In the corporate equation for the colony, you are the unplanned variable.

Prosperity awaits you in Halcyon - humanity's furthest colony, located on the very edge of the frontier! Come bask in a lifetime of guaranteed full employment*, with only a minor term of [REDACTED] years of service!

Obsidian Entertainment: We are excited to announce that The Outer Worlds will be coming to Xbox One, PlayStation 4, and PC on October 25, 2019 and pre-orders are available now!

Announce trailer
[YouTube: The Outer Worlds – Official Announcement Trailer]
E3 trailer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DgttjFBkNflKard4xKyuHsk4/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K8QcppGZit8zFIf8wOP9Jl5H/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FP29a0JjfjWLVZRKAkSEG9AX/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p5Xo7L4Bw4CJXyyzVBELzhgS/medium.jpg

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
Moet oppassen dat ik niet te veel op de hype train spring, maar dit is toch wel de titel waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. FO:NV is een van mijn favoriete games ooit en het lijkt er op dat ze de dingen die ik daar zo leuk aan vond hier ook weer in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Same, een van de weinige niet VR games waar ik echt naar uit kijk momenteel.
Denk dat het een wel pareltje wordt.

https://www.pu.nl/artikel...spreekt-uit-tegen-crunch/

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:33
Geteisem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:18:
Same, een van de weinige niet VR games waar ik echt naar uit kijk momenteel.
Denk dat het een wel pareltje wordt.

https://www.pu.nl/artikel...spreekt-uit-tegen-crunch/
Waar haal je het vandaan dat deze VR gaat ondersteunen ?

Volgens mij is hun doel op moment om een zo goed mogelijke RPG ervaring te bieden.Dit is voor hun een passie project zonder een grote uitgever met een zak geld.

Kijk hier enorm naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
jori040 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Waar haal je het vandaan dat deze VR gaat ondersteunen ?

Volgens mij is hun doel op moment om een zo goed mogelijke RPG ervaring te bieden.Dit is voor hun een passie project zonder een grote uitgever met een zak geld.

Kijk hier enorm naar uit. :)
Je hebt denk ik het woordje "niet" gemist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Henkie_NtA schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Je hebt denk ik het woordje "niet" gemist. ;)
Ja sorry m'n excuus naar Geteisem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik vind het er jammer genoeg echt enorm houterig uitzien (waarom krijgen RPG devs het toch nooit voor elkaar om combat smooth en leuk te maken?). Dat geldt ook voor de NPC's. Het zijn net poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:23
Nieuwsgierig hoe het op Switch gaat draaien, en eigenlijk ook gewoon benieuwd naar de engine in het algemeen. Hopelijk minder bugs dan toen Obsidian vastgeketend zat aan Bethesda's engine voor New Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:20:
Ik vind het er jammer genoeg echt enorm houterig uitzien (waarom krijgen RPG devs het toch nooit voor elkaar om combat smooth en leuk te maken?). Dat geldt ook voor de NPC's. Het zijn net poppen.
Als ik zo af ga op de laatste previews dan vind de ene de schiet mechanics juist goed voor een Obsidian game en de ander juist de zwakste schakel van de game.De punten die jij noemt is voor mij de laatste zorg. ;)

MrMattyPlays geeft in zijn video's een goed beeld van de game.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-08-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:08:
[...]

Als ik zo af ga op de laatste previews dan vind de ene de schiet mechanics juist goed voor een Obsidian game en de ander juist de zwakste schakel van de game.De punten die jij noemt is voor mij de laatste zorg. ;)

MrMattyPlays geeft in zijn video's een goed beeld van de game.
Matige NPC's zijn voor mij ook niet game breaking, maar ik verwacht anno 2019 toch wel iets beters dan dit. Ik ken games van vóór 2010 die het beter doen.

Controls/combat is voor mij zeker niet de laatste zorg, maar juist een van de belangrijkere punten. Als dat goed is, heb ik sneller zin om verder te spelen. Zeker met een dergelijke uitgebreide (en waarschijnlijk ook lange) game. Dat moet dan gewoon strak en goed voelen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Bij 10 andere games is het voor mij ook een must dat de controls/combat juist zijn maar bij dit project zijn andere zaken belangrijker voor mij.Volgens mij is de combat zo als in Fallout 4 en dat is prima. ;)

Ik weet dat de preview video's van een niet recente code zijn maar toch waar is die soundtrack in de game :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hey, leuk, deze ga ik volgen d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:53:
@bram1984
Bij 10 andere games is het voor mij ook een must dat de controls/combat juist zijn maar bij dit project zijn andere zaken belangrijker voor mij.Volgens mij is de combat zo als in Fallout 4 en dat is prima. ;)

Ik weet dat de preview video's van een niet recente code zijn maar toch waar is die soundtrack in de game :?
Je zegt het eigenlijk al: prima. Maar hoeveel vetter zou het zijn als de combat gewoon super tight en vloeiend zou aanvoelen? Als de game dan toch first person is met shooter mechanics, waarom zou het dan niet gewoon lekker strak mogen aanvoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ik vind de discussie wel grappig over shooting mechanics. We hebben games met een doodsaaie basis combat die gewoon heel goed ontvangen worden (God of War) of een bagger camera systeem hebben die ook heel populair zijn.

Maar hier is het een ramp :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze game moet voor mij vooral shinen kwa karakters en dialogen net zoals New Vegas. Dan doet het voor mij al veel goed. Ik verwacht zeker geen hele gelikte shooter mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik snap het wel hoor, een Witcher 3 bijvoorbeeld geeft toch wel aan dat het beter kan dan die "bethesda gezichten", en dat is een spel uit 2015.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Je zegt het eigenlijk al: prima. Maar hoeveel vetter zou het zijn als de combat gewoon super tight en vloeiend zou aanvoelen? Als de game dan toch first person is met shooter mechanics, waarom zou het dan niet gewoon lekker strak mogen aanvoelen?
Omdat daar bij dit project geen geld voor is en geen tijd.Beleving van de wereld en verhaal zijn hier prioriteit.
Ik verwacht bij Cyberpunk 2077 ook geen super strakke controls.En dat denk ik dan weer op basis van de Witcher 3 combat.

Je zit hier in het RPG genre hé Bram :+

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 13-08-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:22:
ik vind de discussie wel grappig over shooting mechanics. We hebben games met een doodsaaie basis combat die gewoon heel goed ontvangen worden (God of War) of een bagger camera systeem hebben die ook heel populair zijn.

Maar hier is het een ramp :+
Het kan niet je ding zijn, maar de God of War combat o.a. is juist van de redenen dat die titel zoveel prijzen heeft ontvangen en in mijn ogen ook terecht GOTY is geworden. Gewoon heel goed gebalanceerd met redelijk veel diepte (ik heb lang niet alle moves gezien/gebruikt) en een goede leercurve.

En wie zegt dat het hier een ramp is dan? Ik vind het er wat clunky en achterhaald uitzien en dat vind ik persoonlijk jammer.

@jori040 Ja dat weet ik, maar zou gewoon graag eens een diepe RPG zien waarbij het allemaal klopt. Rare stelling eigenlijk die helaas veel mensen hebben: oh het is een RPG dus het hoeft allemaal niet heel goed aan te voelen. Het is een soort van algemeen geaccepteerd, lijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Was jij ook niet fan van Bloodborne & Dark Souls ? Nou die hebben anders ook soort van clunky besturing.

Bij Horizon:Zero Dawn is de combat wel echt solide voor een RPG achtige game.Wel is dat type game dan weer een mega project tov van deze game.

Al denk ik er bij deze game net iets anders over dan jou snap ik wel precies wat je punt is.En ja misschien is clunky combat idd geaccepteerd in een RPG. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door jori040 op 14-08-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:19:
[...]

Het kan niet je ding zijn, maar de God of War combat o.a. is juist van de redenen dat die titel zoveel prijzen heeft ontvangen en in mijn ogen ook terecht GOTY is geworden. Gewoon heel goed gebalanceerd met redelijk veel diepte (ik heb lang niet alle moves gezien/gebruikt) en een goede leercurve.

En wie zegt dat het hier een ramp is dan? Ik vind het er wat clunky en achterhaald uitzien en dat vind ik persoonlijk jammer.

@jori040 Ja dat weet ik, maar zou gewoon graag eens een diepe RPG zien waarbij het allemaal klopt. Rare stelling eigenlijk die helaas veel mensen hebben: oh het is een RPG dus het hoeft allemaal niet heel goed aan te voelen. Het is een soort van algemeen geaccepteerd, lijkt wel.
aah ja, the usual "het heeft prijzen gewonnen dus je mag het niet slecht vinden" 8)7

God of War is al game na game precies dezelfde combat, compleet zinloos om in te verdiepen want je ramt er toch wel door heen op normal (de mode die 90% van de spelers spelen).

Het komt niet in de buurt van een Dark Souls of bloodborne combat, het heeft totaal niet de diepgang van een Kingdom Come: Deliverance. Dus ga nou niet roepen dat het zulke "goede" en "Diepgaande" combat is. Vergeleken met andere games is het doodsimpele combat.

Maar goed, het heeft prijzen gewonnen, dus het zal wel objectief beter zijn dan de rest 8)7

Maar goed, onzinnige discussie, combat is een miniem stukje van het spel. Waarschijnlijk kan je net zoals andere oudere FO games gewoon de game zonder combat completen. En zijn er genoeg manieren om het iedereen naar de zin te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 14-08-2019 08:44 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:37:
@bram1984
Was jij ook niet fan van Bloodborne & Dark Souls ? Nou die hebben anders ook soort van clunky besturing.

Bij Horizon:Zero Dawn is de combat wel echt solide voor een RPG achtige game.Wel is dat type game dan weer een mega project tov van deze game.

Al denk ik er bij deze game net iets anders over dan jou snap ik wel precies wat je punt is.En ja misschien is clunky combat idd geaccepteerd in een RPG. ;)
Dark Souls ben ik inderdaad mee gestopt omdat ik die niet lekker vond spelen, maar Bloodborne is zo strak als een snaar. Heb je die wel gespeeld?

Ja HZD is een goed voorbeeld. Stel dat je die kruist met bijvoorbeeld TW3, dan heb je toch op alle vlakken een wereld game. :)
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

aah ja, the usual "het heeft prijzen gewonnen dus je mag het niet slecht vinden" 8)7

God of War is al game na game precies dezelfde combat, compleet zinloos om in te verdiepen want je ramt er toch wel door heen op normal (de mode die 90% van de spelers spelen).

Het komt niet in de buurt van een Dark Souls of bloodborne combat, het heeft totaal niet de diepgang van een Kingdom Come: Deliverance. Dus ga nou niet roepen dat het zulke "goede" en "Diepgaande" combat is. Vergeleken met andere games is het doodsimpele combat.

Maar goed, het heeft prijzen gewonnen, dus het zal wel objectief beter zijn dan de rest 8)7

Maar goed, onzinnige discussie, combat is een miniem stukje van het spel. Waarschijnlijk kan je net zoals andere oudere FO games gewoon de game zonder combat completen. En zijn er genoeg manieren om het iedereen naar de zin te maken.
Hahaha ja de nieuwe God of War heeft precies dezelfde combat als de vorige delen? Ga nou niet dingen roepen als je het niet zeker weet, dat staat een beetje gek. Het is wel duidelijk dat je de nieuwe niet gespeeld hebt. Het lijkt totaal niet op elkaar namelijk. De oude delen (waar ik overigens geen zak aan vond) zijn hack & slash met een fixed camera. Het nieuwe deel is een 3rd person action RPG zoals de Souls games (inclusief dodge en parry en allerlei speciale moves). Het komt zeer zeker in de buurt van Bloodborne en heeft zelfs gevechten die op de makkelijkste 2 standen de moeilijkheid van Bloodborne overtreffen. En nee, dat komt niet door het kunstmatig meer damage geven aan vijandelijke aanvallen. Ik heb Bloodborne 4/5 keer uitgespeeld en God of War heb ik bij bijvoorbeeld sommige Valkyrie bosses op de makkelijkste stand gezet, omdat ik er anders haast niet voorbij kwam. Dus succes op "normal".

Zoek anders even een GoW combat guide op, het zal je verbazen: light/heavy attacks, stun meters, axe throws, execution moves, dodge, block, parry, light/heavy runic attacks, Attreus die zijn eigen moveset heeft die je aan kan sturen, aangevuld met een compleet arsenaal aan equipment afgestemd of verschillende gebieden en vijanden, combo's etc. Kratos kan zelfs diverse stances aannemen waaruit weer verschillende moves komen. Nee, is echt heel oppervlakkig inderdaad. |:(

En ja, als een game unaniem door diverse mediums/sites/bladen/uitgevers/ontwikkelaars "universal acclaim" ontvangt, dan zal deze wel iets goed doen, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Dark Souls ben ik inderdaad mee gestopt omdat ik die niet lekker vond spelen, maar Bloodborne is zo strak als een snaar. Heb je die wel gespeeld?

Ja HZD is een goed voorbeeld. Stel dat je die kruist met bijvoorbeeld TW3, dan heb je toch op alle vlakken een wereld game. :)

[...]

Hahaha ja de nieuwe God of War heeft precies dezelfde combat als de vorige delen? Ga nou niet dingen roepen als je het niet zeker weet, dat staat een beetje gek. Het is wel duidelijk dat je de nieuwe niet gespeeld hebt. Het lijkt totaal niet op elkaar namelijk. De oude delen (waar ik overigens geen zak aan vond) zijn hack & slash met een fixed camera. Het nieuwe deel is een 3rd person action RPG zoals de Souls games (inclusief dodge en parry en allerlei speciale moves). Het komt zeer zeker in de buurt van Bloodborne en heeft zelfs gevechten die op de makkelijkste 2 standen de moeilijkheid van Bloodborne overtreffen. En nee, dat komt niet door het kunstmatig meer damage geven aan vijandelijke aanvallen. Ik heb Bloodborne 4/5 keer uitgespeeld en God of War heb ik bij bijvoorbeeld sommige Valkyrie bosses op de makkelijkste stand gezet, omdat ik er anders haast niet voorbij kwam. Dus succes op "normal".

Zoek anders even een GoW combat guide op, het zal je verbazen: light/heavy attacks, stun meters, axe throws, execution moves, dodge, block, parry, light/heavy runic attacks, Attreus die zijn eigen moveset heeft die je aan kan sturen, aangevuld met een compleet arsenaal aan equipment afgestemd of verschillende gebieden en vijanden, combo's etc. Kratos kan zelfs diverse stances aannemen waaruit weer verschillende moves komen. Nee, is echt heel oppervlakkig inderdaad. |:(

En ja, als een game unaniem door diverse mediums/sites/bladen/uitgevers/ontwikkelaars "universal acclaim" ontvangt, dan zal deze wel iets goed doen, denk je niet?
4x uitgespeeld door button mashen, uitdagende combat zie ik als "het is NODIG om combat goed te doen".

Maar meningen mogen niet? En het stukje over vegelijkingen negeer je maar voor het gemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

4x uitgespeeld door button mashen, uitdagende combat zie ik als "het is NODIG om combat goed te doen".

Maar meningen mogen niet? En het stukje over vegelijkingen negeer je maar voor het gemak?
Tuurlijk jongen. Eerst de game afzeiken en zeggen dat de combat exact hetzelfde is als de eerste 3 delen (wat echt de grootste onzin is die ik de afgelopen tijd heb gehoord; dat is het zelfde zeggen als dat de oude top down GTA's exact dezelfde gameplay hebben als GTA 5) en vervolgens ook nog beweren dat je 'm 4x hebt uitgespeeld (dat verklaart zeker ook je activiteit in het God of War topic?). En nee, button mashen werkt niet in de nieuwe God of War zoals dat wel in de oude delen werkt. Maar ja, jij "button mashed" natuurlijk met speels gemak door aanvallen heen die je helemaal niet kunt blocken, uhuh. Je hebt zeker niet toevallig een filmpje van Sigrun of een andere Valkyrie die je al knoppenrammend verslaat, of wel?

Welk stukje bedoel je? Over BB/DS? Ik vind de combat niet minder diep dan Bloodborne. Wat is daar zoveel dieper aan dan? Leg het me uit, graag. Je hebt een trick weapon met 2 standen die met moves komen en je kan parry'en en dodgen. GoW heeft zelfs meer om het lijf dan dat (zie mijn opsomming die je voor het gemak even genegeerd hebt). En daarmee wil ik niks afdoen aan de combat van Bloodborne, want die is awesome en het is niet voor niets mijn favo game ooit.

Maar om weer enigszins on-topic te gaan vind jij het al met al dus vervelend als mensen opmerkingen maken over houterigheid in RPG games. Dat is dan jammer voor je, maar ik blijf dat soort dingen benoemen. Daar hebben we tenslotte een forum voor. Ooit zullen we een first person RPG zien die een id Software/Bungie game aanvoelt en ooit zullen we een third person RPG zien die als een Uncharted aanvoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Tuurlijk jongen. Eerst de game afzeiken en zeggen dat de combat exact hetzelfde is als de eerste 3 delen (wat echt de grootste onzin is die ik de afgelopen tijd heb gehoord; dat is het zelfde zeggen als dat de oude top down GTA's exact dezelfde gameplay hebben als GTA 5) en vervolgens ook nog beweren dat je 'm 4x hebt uitgespeeld (dat verklaart zeker ook je activiteit in het God of War topic?). En nee, button mashen werkt niet in de nieuwe God of War zoals dat wel in de oude delen werkt. Maar ja, jij "button mashed" natuurlijk met speels gemak door aanvallen heen die je helemaal niet kunt blocken, uhuh. Je hebt zeker niet toevallig een filmpje van Sigrun of een andere Valkyrie die je al knoppenrammend verslaat, of wel?

Welk stukje bedoel je? Over BB/DS? Ik vind de combat niet minder diep dan Bloodborne. Wat is daar zoveel dieper aan dan? Leg het me uit, graag. Je hebt een trick weapon met 2 standen die met moves komen en je kan parry'en en dodgen. GoW heeft zelfs meer om het lijf dan dat (zie mijn opsomming die je voor het gemak even genegeerd hebt). En daarmee wil ik niks afdoen aan de combat van Bloodborne, want die is awesome en het is niet voor niets mijn favo game ooit.

Maar om weer enigszins on-topic te gaan vind jij het al met al dus vervelend als mensen opmerkingen maken over houterigheid in RPG games. Dat is dan jammer voor je, maar ik blijf dat soort dingen benoemen. Daar hebben we tenslotte een forum voor. Ooit zullen we een first person RPG zien die een id Software/Bungie game aanvoelt en ooit zullen we een third person RPG zien die als een Uncharted aanvoelt. :)
Ach, ik post daar niet omdat het niet verplicht is als je het spel speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Ach, ik post daar niet omdat het niet verplicht is als je het spel speelt ;)
Klopt, maar met jouw forum-activiteit en een game die je zo waanzinnig geweldig vindt dat je hem 4x(!) uit hebt gespeeld, had je zonder twijfel wel actief geweest in het desbetreffende topic. Kortom, je praat onzin om je standpunt overeind te houden. Doe er anders nog even een photoshop tegenaan gooien van de platinum trophy. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Ja ik ben het met je eens dat Bloodborne wel beter speelt dan Dark Souls 1& 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:15:
@bram1984
Ja ik ben het met je eens dat Bloodborne wel beter speelt dan Dark Souls 1& 2.
Ja, maar genoeg off-topic (excuses). Laten we hopen dat ik ernaast zit en Outer Worlds lekkerder knalt dan het er nu naar uitziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

Klopt, maar met jouw forum-activiteit en een game die je zo waanzinnig geweldig vindt dat je hem 4x(!) uit hebt gespeeld, had je zonder twijfel wel actief geweest in het desbetreffende topic. Kortom, je praat onzin om je standpunt overeind te houden. Doe er anders nog even een photoshop tegenaan gooien van de platinum trophy. :)
Nee hoor :) Ik speel het spel met veel plezier, ik moet de Valkyries een keer gaan doen, maar ik speel het voor het verhaal en bepaalde boss battles. Zelfde zoals ik Spiderman meerdere keren speel, omdat het gewoon goed in elkaar zit.

Maar goed, on topic;

Nogmaals combat is irrelevant in een game waar combat een optie is en waarschijnlijk (wat ik hoop) geen vereiste. Zolang het conversatie systeem en de world building goed in elkaar zit, ben ik helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mogelijk gaat de rest van de franchise exlysief worden: https://www.psx-sense.nl/...-alsnog-exclusief-worden/

Stel dat deze game het straks goed in verkoop doet dan zal Microsoft/Obsidian wel gek zijn on niet een vervolg te maken lijkt me.

Een ander scenario:Mocht de next-gen console van Microsoft straks slecht gaan verkopen dan zie ik Microsoft nog wel multiplaform gaan en spelen we Halo & The Outer Worlds 3 onder andere op een Sony console. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jori040 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:17:
Mogelijk gaat de rest van de franchise exlysief worden: https://www.psx-sense.nl/...-alsnog-exclusief-worden/

Stel dat deze game het straks goed in verkoop doet dan zal Microsoft/Obsidian wel gek zijn on niet een vervolg te maken lijkt me.

Een ander scenario:Mocht de next-gen console van Microsoft straks slecht gaan verkopen dan zie ik Microsoft nog wel multiplaform gaan en spelen we Halo & The Outer Worlds 3 onder andere op een Sony console. ;)
Onzin bericht.

Overgenomen door Microsoft =/= exclusive

anders was Minecraft dat allang geweest :+

Mike Booty (de naam is geweldig) kan veel roepen, maar ik gok dat als dit echt een succes wordt, de meeste hardware leveranciers (Sony e.d.) wel met genoeg geld komen om de exclusive deal weg te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 14-08-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:46:
[...]

Onzin bericht.

Overgenomen door Microsoft =/= exclusive

anders was Minecraft dat allang geweest :+

Mike Booty (de naam is geweldig) kan veel roepen, maar ik gok dat als dit echt een succes wordt, de meeste hardware leveranciers (Sony e.d.) wel met genoeg geld komen om de exclusive deal weg te houden.
Zo als het er nu voor staat gaat Obsidian 100% exclusief voor Microsoft ontwikkelen hoor.Obsidian is een ontwikkelaar waar veel RPG gamers op af komen dus reken maar dat Microsoft het zelf op hun platformen wil houden.

Bij het scenario dat ik schetste zijn we al wat jaren verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
De laatste comment dateert van 14 augustus en dat terwijl de game volgende week uit komt! Ik mis de hype voor deze game, of zijn de verwachtingen zo laag?!

Hier nog een impressie van de eerste 20 minuten. Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lijkt me vette maar ik ga de game niet bij release halen. Zit een goed team achter deze game dus het moet wel kwaliteit worden, ben benieuwd naar de reviews

De game heeft volgens mij niet veel puiciteit gehad, vandaar gebrek aan hype?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Er is wel degelijk een bepaald publiek dat deze game volgt hoor.En enorme hype zou ik persoonlijk ook niet passend vinden bij deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik ben heel erg benieuwd naar dit spel, maar je hoort er eigenlijk weinig over. Er komen geen nieuwtjes, screenshots, trailers of iets anders naar buiten?

Ik denk niet dat ik hem direct ga spelen. Obsidian en hun complexere RPG's kennende kost het meestal wat tijd voordat alle bugs geplet zijn. Niks vervelender dan gebroken quests. Het komt ook enkel uit op de Epic store, en ik sta niet te springen de zoveelste store te gebruiken. Ik denk dat ik me eerst wel bezig houd met Disco Elysium deze winter, tenzij de urge om het te spelen te groot wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
Zit geen groot pushend bedrijf achter, dus weinig echte reclame exposure. Kan persoonlijk niet wachten op deze titel. Echt zin in. Denk dat er stiekem veel stille volgers zijn. Hier op het werk in ieder geval al een paar.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb heel veel zin in deze game. Ik verwacht dat ik geen seconde weggeblaast wordt, maar dat maakt helemaal niet uit. Ik zie in deze game gewoon een soort nieuwe New Vegas en dat alleen al vind ik erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
22 oktober gaan we om 15:00 de reviews zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Soccer98 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:29:
Ik heb heel veel zin in deze game. Ik verwacht dat ik geen seconde weggeblaast wordt, maar dat maakt helemaal niet uit. Ik zie in deze game gewoon een soort nieuwe New Vegas en dat alleen al vind ik erg vet.
Als dat laatste echt zo is, maak ik misschien een uitzondering op het niet kopen van Epic store games...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
l0n3w012ph schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Als dat laatste echt zo is, maak ik misschien een uitzondering op het niet kopen van Epic store games...
Wat bedoel je dan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
jori040 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Wat bedoel je dan precies ?
Simpel toch, dat als deze game op New Vegas lijkt (waarschijnlijk best wel) hij hem toch aanschaft ondanks...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Geteisem schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Simpel toch, dat als deze game op New Vegas lijkt (waarschijnlijk best wel) hij hem toch aanschaft ondanks...
Ja precies.Misschien zie ik niet goed meer door te veel Borderlands 3 te spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Los van de setting en stijl lijkt deze game gewoon op een 2019 versie van Fallout: New Vegas. Niet gek, want Obisidian maakte ook die game. En naar mijn mening is New Vegas één van de betere games gemaakt deze eeuw.

Daarnaast is voor mij de drempel om hem te kopen niet heel erg hoog. Hij staat op Game Pass. Even overwoog ik 'm alsnog los aan te schaffen, maar dat zou gewoon dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Idd mooi dat hij ook via game pass te spelen is, ga ik zeker doen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Krijgt een forse day-one patch: https://www.psx-sense.nl/...-een-forse-day-one-patch/
Dat zie ik altijd als goed nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Echt heel veel zin in dit spel, hoop dat dit jeugdige enthousiasme gegrond blijkt de 25ste. oOo

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik heb er ook veel zin in! Kijken of ik a Knight's Quest eerst nog even kan uitspelen. Van wat ik gezien heb tot nu toe lijkt het me echt een vette space RPG!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
Volgens mij wordt dit wel een gave game, maar ik wacht eerst even de reviews af. In de gameplay beelden vond ik de NPC's wel een beetje er uit zien als poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik ben er nog niet uit of ik voor deze nu ga of Death Stranding :?

Gamekings: Boris heeft de laatste dagen misschien wel zijn GOTY gespeeld[Twitter] & JJ laat in een item merken dat het misschien wel heel goed zit met de game.Morgen hebben ook zij de review & discussie op de site.

[ Voor 64% gewijzigd door jori040 op 21-10-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Ik ga voor beiden, maar goed hoort niet echt in een topic over een specifieke game denk ik (maar kan mij vergissen). Al laat ik mijn keuze niet afhangen van sites zoals Gamekings etc.

Stap wel een beetje van mijn principe af geen spellen meer te kopen voor/op release. Maar ben sinds Red Dead Redemption 2 niet meer zo enthousiast geweest over een game.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Geteisem schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:27:
Ik ga voor beiden, maar goed hoort niet echt in een topic over een specifieke game denk ik (maar kan mij vergissen). Al laat ik mijn keuze niet afhangen van sites zoals Gamekings etc.

Stap wel een beetje van mijn principe af geen spellen meer te kopen voor/op release. Maar ben sinds Red Dead Redemption 2 niet meer zo enthousiast geweest over een game.
Laat mijn keuze ook niet afhangen van Gamekings maar ik vind het wel leuk dat zij zo voor release wat video content maken.

Omdat de game er zo goed uitziet vraag ik me af of hij hier op een dikke PC of One X gespeeld wordt: YouTube: The Outer Worlds Devs Show Us Some Hilarious Early Game Quests
De game heeft sowieso een sterk design maar in deze video is hij echt mooi.In mijn geval hoop ik dat dit de One X versie is. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 21-10-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Pre-order gedaan gisteravond (PS4 46,99), kon het niet laten :X

[ Voor 7% gewijzigd door Geteisem op 22-10-2019 11:05 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nog een paar dagen <3 deze en de nieuwe star wars game + Borderlands 3 hebben mijn game jaar goed gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Laat het regenachtige weekend maar komen :Y)

Probeer zo min mogelijk content meer te bekijken, wil niet teveel spoilen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Nu online
Nu heb ik net een PC upgrade gedaan waarbij een Xbox Game Pass zit, die - in tegenstelling tot wat z'n naam doet vermoeden - ook beschikbaar is voor PC. Weer wat geleerd.

Misschien dat er toch maar aan moet geloven deze winter... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik ben echt sinds Red Read Redemption 2 niet zo hyped voor een game geweest. Ik wil alles weten, maar tegelijkertijd ook niet. Ik vond New Vegas zó vet, dat ik dit vanaf moment één wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Fans van het genre hoeven zich geen zorgen te maken: https://www.metacritic.co...tation-4/the-outer-worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
PSX-Sense geeft een 9!

https://www.psx-sense.nl/376201/review-the-outer-worlds/

Her en der vinden ze alleen het wat aan de korte kant (30u), maar ik weet zeker dat ik er met mijn speelstijl gerust het dubbele ga doen over 1 playthrough .... :P

[ Voor 50% gewijzigd door -SaveMe- op 22-10-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Krijgt overal goede recensies en kijk er erg naar uit, blijft bijzonder dat hij day-1 gratis via Gamepass te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Homeland schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:16:
Krijgt overal goede recensies en kijk er erg naar uit, blijft bijzonder dat hij day-1 gratis via Gamepass te spelen is.
Haha ik was dus super blij dat ik de game gratis kreeg bij mijn nieuwe CPU, blijkt hij ook in de 3 month free Gamepass te zitten :+ Beetje wassen neus van AMD dus.
Desalniettemin aardig ongeduldig om dit te kunnen spelen :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:03:
PSX-Sense geeft een 9!

https://www.psx-sense.nl/376201/review-the-outer-worlds/

Her en der vinden ze alleen het wat aan de korte kant (30u), maar ik weet zeker dat ik er met mijn speelstijl gerust het dubbele ga doen over 1 playthrough .... :P
Veel mensen die leggen te letterlijk de link naar een 200 uur durende Fallout game.Deze game heeft open-gebieden maar is verder geen open-wereld game zoals Fallout.

Als de game goed is dan speel ik hem sowieso een paar keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Nu online
Ik ben eigenlijk wel blij dat het niet langer dan 30 uur duurt. Ik denk dat ik in 3 maanden tijd de 30 uur speeltijd ongeveer net haal :p

Nu klink ik misschien een beetje als een ouwe zeur, maar ik ben opgegroeid met de isometrische RPG's. Daar klik je één keer en je karaktertje rent vrolijk van A naar B, terwijl je ondertussen even rustig een slokje neemt of een koekje eet. Je kan met de muis over de karakters hoveren om te zien of het een random of een belangrijke NPC is. De karakters bestaan ook uit 10 of 12 pixels, dus je beeldt je eigenlijk de rest wel in. Een wereld map waar je traag over beweegt geeft je het idee dat de wereld echt groot is.

Pas een jaar geleden heb ik Fallout NV voor het eerst gespeeld, en met die 1st person RPG's loop je je te pletter. Dat voegt wel een paar uur toe aan je speeltijd als je steeds maar heen en weer moet rennen. Ik was er doodmoe van toen ik het spel eindelijk uitgespeeld had haha.

De schaal van de wereld klopt dan ook niet echt meer. "We've been attacked by these bandits for years, they're in a camp west of here." waarbij je na 2 minuten wandelen bij een klein kamp komt met 5 vijanden. Alles zit eigenlijk te dicht op elkaar geplet, want anders zou je uren en uren door een saai landschap moeten lopen. Ik was eigenlijk wel blij toen ik de meeste locaties ontdekt had en kon fast travelen tussen alle steden :p

Mooie uitzondering was Arcanum waar de hele wereld wel gegeneerd werd, en je kon kiezen grote afstanden te wandelen tussen de steden, te reizen over de map (met random encounters) of treinen te nemen als betalende 'fast travel'.

Maar goed, ik heb toch hoop plezier beleefd aan Fallout NV, dus kan eigenlijk niet wachten om hier aan te beginnen :). De reviews lijken allemaal behoorlijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Soccer98 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:18:
Ik ben echt sinds Red Read Redemption 2 niet zo hyped voor een game geweest. Ik wil alles weten, maar tegelijkertijd ook niet. Ik vond New Vegas zó vet, dat ik dit vanaf moment één wil spelen.
Precies hetzelfde, Red Dead was de laatste titel waar ik zo naar uitkeek. Behoorlijk siked inmiddels hier. Dat er hier op het werk meer zijn helpt ook niet. Zelfs lieden die er vrijdag vrij voor nemen :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 18:17
Ik snap het even niet, is dit nou een game die je uitspeelt en klaar, of is het ala fallout 4 waarin je blijft rondhangen in de wereld en steeds nieuwe dingen ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Als ik echt interesse heb in een bepaalde game dan geef ik eigenlijk weinig om review scores, meestal komt ie dan toch wel in huis, maar het is natuurlijk altijd fijn als een game wel goede scores krijgt.

Was van plan deze te gaan spelen via game pass maar vaak krijg ik ineens zin om weer een game te gaan spelen die ik maanden niet heb aangeraakt.

Ga deze dus ook maar gewoon kopen vrijdag, zin in d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Vind dat Tweakers nu eigenlijk al weer te laat is met een review. Ben benieuwd waarom ze niet ook gelijk na einde embargo vandaag de review in de lucht gooien.
Maar tot nu toe zijn de reviews wel ok. Uitspeeltijden lopen van 20-30uur zonder en met side missies. Dus ik zal er wel uurtje of 50 in gaan hebben. Voor een eerste deel is dat wel ok, ondanks dat we soms redelijk verwend worden met fallout 4, rdr 2 etc.

Speel hem eerst wel met gamepass op de Xbox. Als die daar uit valt en ben nog niet klaar, dan koop ik hem wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door SunnieNL op 22-10-2019 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Speelduur zegt toch niks over de kwaliteit van een spel. Hoop op 20 kwalitatieve uurtjes ipv 50 uur met heel veel slechte (dikker) quests, zoals Fallout 4 of een Ubisoft titel.

Ik heb er iig zin in, Obsidian kennende zit bovenstaande wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

Kan ik me wel in vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
SunnieNL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:03:
Vind dat Tweakers nu eigenlijk al weer te laat is met een review. Ben benieuwd waarom ze niet ook gelijk na einde embargo vandaag de review in de lucht gooien.
Maar tot nu toe zijn de reviews wel ok. Uitspeeltijden lopen van 20-30uur zonder en met side missies. Dus ik zal er wel uurtje of 50 in gaan hebben. Voor een eerste deel is dat wel ok, ondanks dat we soms redelijk verwend worden met fallout 4, rdr 2 etc.

Speel hem eerst wel met gamepass op de Xbox. Als die daar uit valt en ben nog niet klaar, dan koop ik hem wel :)
Een 86 op Metacritic is meer dan ok hoor. ;) Gezien de PS4 versie de meeste reviews heeft heb ik die voor het gemak gebruikt.

Verder heeft de ontwikkelaar duidelijk gezegd dat deze game compacter gaat zijn dan bv een Fallout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Wat ik van de reviews mee krijg is dat het Fallout meets Mass Effect is en in veel gevallen het beste van beide werelden. Ik ben erg blij met de reviews tot nu toe en ze geven me precies te horen wat ik hoopte te horen. Ik heb een game als dit echt nodig op het moment en dus komt het echt op de beste tijd uit. Mass Effect games zijn ook zo'n 20-30 uur per playthrough als je alleen main story doet, 40-50 als je sidequests er bij doet. Die games heb ik ook meerdere keren met verschillende classes gedaan en het ljikt er op dat deze game zich daar uitermate geschikt voor maakt door de "kortere" main story, maar die verschillend kan worden op basis van je keuzes, of je skills(hack je iets, of schiet je iets, ben je een moraal ridder of ben je een chaoot. Ik denk dat ik dit weekend een nieuwe singlelplayer game kan gaan doen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Als het meest voorkomende kritiekpunt is dat de game kort is, dan weet ik genoeg. Deze game is heel goed en wordt heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:20
Lijkt mij een tof spel hoewel ik minder van de aliens ben.
Maar uh... 30 uur... Das wel weinig hoor.
Hoe groot zal de map dan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Knip, op de man. Doe niet zo flauw

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Heb net de Xbox One X versie digitaal gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik lees nu dat het geen grote map is. Ok, jammer. Dat betekent dat je minder vrijheid hebt en dat je wrs ook steeds een kant op geleid word (?). Dan maar weer fallout voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Ik heb nog geen reviews gelezen, omdat ik zo 'blind' mogelijk in het spel wil gaan, maar wordt er in de reviews gesproken over keuzemogelijkheden bij de conversaties? Kan je de outcome van het verhaal beïnvloeden zoals bij de Witcher? Zijn er multipele endings mogelijk? Heb je invloed over of NPC's overleven of niet?
Want dan maakt het mij niet uit dat de campaign maar 30u is, dan is het leuk om er meermaals door te gaan en andere keuzes te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Harribo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:02:
Ik lees nu dat het geen grote map is. Ok, jammer. Dat betekent dat je minder vrijheid hebt en dat je wrs ook steeds een kant op geleid word (?). Dan maar weer fallout voorlopig.
Is vrijheid voor jou dan alleen een grote map ?

Horizon:Zero Dawn gaf mij minder vrijheid dan ik dacht want op exploratie gebied kwam ik niet aan mijn trekken.Om maar een voorbeeld van een open-wereld game te noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door jori040 op 23-10-2019 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dat is wel een hele negatieve opvatting. Een kleinere map kan echter ook betekenen: minder loze ruimte, minder stomme collectibles, minder nutteloze fetch-quests, minder tijdverspilling aan reizen.

Oftewel een kleinere map die veel leuker is omdat er veel meer te beleven is.

Games met hele grote maps zijn over het algemeen gevuld met nutteloze en saaie meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Erg benieuwd naar deze game. Heb toch nog gamepass tot 2021 oktober, dus aanschaffen hoeft niet :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
EnigmaNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Dat is wel een hele negatieve opvatting. Een kleinere map kan echter ook betekenen: minder loze ruimte, minder stomme collectibles, minder nutteloze fetch-quests, minder tijdverspilling aan reizen.

Oftewel een kleinere map die veel leuker is omdat er veel meer te beleven is.

Games met hele grote maps zijn over het algemeen gevuld met nutteloze en saaie meuk.
Dat is waar maar als ik een heel eind alle kanten op kan lopen, geeft mij dat toch een fijner gevoel
In Fallout 3 viel er genoeg te ontdekken en te beleven mi.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-10-2019 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Slecht argument,

zie borderlands. Allemaal closed maps, met meer dan genoeg exploration |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Harribo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Dat is waar maar als ik een heel eind alle kanten op kan lopen, geeft mij dat toch een fijner gevoel
In Fallout 3 viel er genoeg te ontdekken en te beleven mi.
Ik vond dat er in Fallout 3 ook teveel lege ruimte is eigenlijk. Dat kan (zeker in het begin) leuk zijn omdat de map dan nieuw is en alles nog bijzonder en vreemd is maar op den duur begint dat bij mij wel te vervelen. Tenzij het spel vol zit met spontane random events (wat toen nog niet het geval was) is een grote map niet per se een toegevoegde waarde.

Ik hoop dat de map van TOW niet te groot is maar ook niet te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:50:
Heb net de Xbox One X versie digitaal gekocht.
Same :) laat het weekend maar weer snel komen.

Verheug me ook wel op de gesprekken tussen de followers, schijnt allemaal goed geschreven te zijn als je de reviews mag geloven.

@PearlChoco '“*edit* post toch maar aangepast aangezien het misschien toch te spoilerish is..

In het kort, ja je kunt keuzes maken die invloed hebben.

Schijnt van wel dus, stond nog wat info maar zal het niet bijvoegen aangezien je zo min mogelijk wil weten (y)

[ Voor 69% gewijzigd door Sipio op 23-10-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Sipio
Van do op vrijdag 00:00 wil ik toch al een stukje checken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 23-10-2019 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:35:
@Sipio
Van do op vrijdag 00:00 wil ik toch al een stukje checken. ;)
Haha that's the spirit, ik begin er vrijdagmiddag aan, tot 12u werk en dan los, mezelf kennende eerst een poos in character creation, vrijdagavond biertje erbij en genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
corset schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Slecht argument,

zie borderlands. Allemaal closed maps, met meer dan genoeg exploration |:(
Borderlands was mijn spel dus ook niet.
Het is het gevoel van vrijheid. Fallout 3 bood mij genoeg aan om te beleven.

Tis ook geen argumentatie maar datgene wat ik wel of fijn vind. Mag jij weer anders ervaren.

Zal dit spel wel eens bij een ander wrs spelen. Ziet er in ieder geval goed uit

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 23-10-2019 14:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ter kennismaking kost Xbox Game Pass Ultimate maar € 1,- voor één maand of € 2,- voor twee maanden. De games voor pc kun je hier checken. Het zijn er meer dan 100 voor pc, voor de Xbox zijn het er nog meer.

Ik had dit al aangeschaft voor Gears 5 maar leuk dat the Outer Worlds er ook bij zit nu. Ik heb 'm inmiddels gepreload.

[offtopic]:
er staan nog zat andere pareltjes tussen en dat voor dit kleine bedrag _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
EnigmaNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Ik vond dat er in Fallout 3 ook teveel lege ruimte is eigenlijk. Dat kan (zeker in het begin) leuk zijn omdat de map dan nieuw is en alles nog bijzonder en vreemd is maar op den duur begint dat bij mij wel te vervelen. Tenzij het spel vol zit met spontane random events (wat toen nog niet het geval was) is een grote map niet per se een toegevoegde waarde.

Ik hoop dat de map van TOW niet te groot is maar ook niet te klein.
Een aantal kleinere 'hub' werelden (à la Deus Ex, maar niet lineair) in plaats van een gigantische open wereld, zou ik helemaal prima vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Kwistnix op 23-10-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Liever een kleinere wat actievere wereld / gebieden dan grote lege open vlaktes met wat ongedierte oid. Maar goed ik laat mij vrijdag graag verrassen. Aftellen met kinderlijk enthousiasme :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Techno Overlord schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:54:
Ter kennismaking kost Xbox Game Pass Ultimate maar € 1,- voor één maand of € 2,- voor twee maanden. De games voor pc kun je hier checken. Het zijn er meer dan 100 voor pc, voor de Xbox zijn het er nog meer.

Ik had dit al aangeschaft voor Gears 5 maar leuk dat the Outer Worlds er ook bij zit nu. Ik heb 'm inmiddels gepreload.

[offtopic]:
Schiet mij maar lek want ik snap er geen hol van hoe Microsoft aan dat Game pass[ook Gears 5] kan verdienen. :?
Je het is voer voor een andere disscussie maar ik lees her en der dat zowat iedere XO gebruiker deze game op die manier gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Techno Overlord schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:54:

[offtopic]:
Pro-tip , helaas iets te laat haha.
Nu moet ik eerst mijn preorder zien te cancellen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

jori040 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Schiet mij maar lek want ik snap er geen hol van hoe Microsoft aan dat Game pass[ook Gears 5] kan verdienen. :?
Je het is voer voor een andere disscussie maar ik lees her en der dat zowat iedere XO gebruiker deze game op die manier gaat spelen.
Niet alleen op Xbox dus, games met Play Anywhere dus ook op PC.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Techno Overlord schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Niet alleen op Xbox dus, games met Play Anywhere dus ook op PC.
Bizar.Ja goed het zal een systeem voor Microsoft zijn dat wel werkt schijnbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
[...]

Ach ja, het is eigenlijk net zoals de sportschool. Mensen schrijven in tijdens de actie, en dan zijn ze te lui om uit te schrijven als ze niet meer naar de sportschool gaat.

Die groep van mensen die er eigenlijk geen acht naar heeft, of 'nog een service' neemt zonder issues is nog best groot. En daar komt Microsoft best wel rond van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

deknegt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Ach ja, het is eigenlijk net zoals de sportschool. Mensen schrijven in tijdens de actie, en dan zijn ze te lui om uit te schrijven als ze niet meer naar de sportschool gaat.

Die groep van mensen die er eigenlijk geen acht naar heeft, of 'nog een service' neemt zonder issues is nog best groot. En daar komt Microsoft best wel rond van.
Opzich eens, maar de inschrijving is in dit geval 1 euro...
Zelfs met de 4 euro retour kosten moet je dit minstens bijna een jaar niet opvallen wil het (voor 1 game) rendabel zijn.
Stel je praat over 2 games...
Ik kan het ook niet helemaal bevatten, maarja je bent dief van je portemonnee als je het niet doet.
Dit zal zichzelf wel oplossen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
GekkeR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

Opzich eens, maar de inschrijving is in dit geval 1 euro...
Zelfs met de 4 euro retour kosten moet je dit minstens bijna een jaar niet opvallen wil het (voor 1 game) rendabel zijn.
Stel je praat over 2 games...
Ik kan het ook niet helemaal bevatten, maarja je bent dief van je portemonnee als je het niet doet.
Dit zal zichzelf wel oplossen in de toekomst.
1/2eu voor de eerste 1 of 2 maanden, daarna gaat het terug naar de 9,99 p/m. En daar zit het vaak in, mensen die vergeten uit te schrijven, of die 10 euro niet zo'n groot probleem vinden voor het gemak van veel spellen.

Die eerste maanden neemt Microsoft op de pof, een niet te missen actie. Daarna hopen ze dat er genoeg mensen blijven hangen om de winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

deknegt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

1/2eu voor de eerste 1 of 2 maanden, daarna gaat het terug naar de 9,99 p/m. En daar zit het vaak in, mensen die vergeten uit te schrijven, of die 10 euro niet zo'n groot probleem vinden voor het gemak van veel spellen.

Die eerste maanden neemt Microsoft op de pof, een niet te missen actie. Daarna hopen ze dat er genoeg mensen blijven hangen om de winst te maken.
Waar zie je dat?
Ik zie op mijn subscription pagina toch echt 1 euro voor de eerste maand en €3,99 recurring.
-edit
Ah voor tijdens de "BETA" zie ik al, nouja dat zien we dan wel weer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GekkeR op 23-10-2019 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic:
je kunt er hier wat over lezen. Het gaat ze meer om engagement en de euro's die ze daaruit verdienen dan de euro's per spel dat iemand gratis speelt. https://www.gamesindustry...cluding-outside-game-pass

Ik ben wel benieuwd naar vrijdag. Fallout games zijn niet mijn ding omdat ze te groot zijn en ik nooit echt snap wat ik aan het doen ben. De stijl van deze game spreekt me wel aan. Ook dat hij niet zo groot is. Voordeel van gamepass is dat je niet eens reviews hoeft te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deknegt
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:01:
[...]

offtopic:
je kunt er hier wat over lezen. Het gaat ze meer om engagement en de euro's die ze daaruit verdienen dan de euro's per spel dat iemand gratis speelt. https://www.gamesindustry...cluding-outside-game-pass

Ik ben wel benieuwd naar vrijdag. Fallout games zijn niet mijn ding omdat ze te groot zijn en ik nooit echt snap wat ik aan het doen ben. De stijl van deze game spreekt me wel aan. Ook dat hij niet zo groot is. Voordeel van gamepass is dat je niet eens reviews hoeft te lezen.
één van de dingen die mij best wel aansprak was dat ipv 1 grote (lege) wereld, je meerdere kleinere hubs krijgt om in rond te rennen. Dat voelt voor mij ook weer wat lekkerder aan, dat vond ik ook fijn aan games zoals Deus Ex, KOTOR, en Witcher, waar je niet het gevoel hebt dat je niet meer weet wat je nou precies moet doen, of bang bent om teveel rond te struinen en per ongeluk ergens tegenaan wandelt waar je volgens het verhaal nog niet naar toe moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Net de uitgebreide review van Gamekings gekeken en die zijn laaiend enthousiast over deze game. Het spreekt mij ook allemaal wel aan, setting, verhaal, grafische stijl, humor het zit er allemaal in. Schijnt wel dat je giga veel moet lezen hopelijk blijft dat interessant.

Ik koop zelden full priced games ivm tijd gebrek maar als de PS4 versie over een tijdje goedkoper te krijgen is ga ik hem zeker halen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste