Haha ja dat ik die met een knipoog moest nemen is natuurlijk duidelijk
Ik doelde op deze:
En bedenk, ookal slik je en supplement, dat betekent niet dat je er voldoende van opneemt! Soms is bijvoorbeeld een vloeibare variant vele malen beter voor persoon x dan een pil variant, door opname problemen. Wellicht neem je het überhaupt slecht op en moet je aan de injecties (klinkt spannender dan het is).
Overigens van iemand die ogenschijnlijk zeer bewust met voeding lijkt om te gaan, dit dus niet via dierlijke eiwitten doet dus dierenleed voorkomt, maar het dan ook weer niet schuwt om 2 tot 3 keer zoveel te consumeren als een gemiddeld mens om een bepaald lichamelijk uiterlijk te bereiken.
Wat eigenlijk ook weer compleet onnodige verspilling is (als je puur kijkt naar collectief nut). Niet dat ik daar verder mee zit of daar over wil oordelen, moet je helemaal lekker zelf weten. Viel me wel op.
Is dat een reden om gewoon verder te doen zoals we bezig zijn en het uiteindelijk ook onszelf moeilijk te maken? Dat getuigt wel van veel fatalisme en nihilisme. Ik weet niet of je kinderen/neefjes/nichtjes hebt, maar hoe gulziger wij zijn, hoe meer zij zullen moeten inbinden of compenseren - als het nog niet te laat is.
Het huidige uitstervingspercentage is
honderden tot duizenden keren hoger dan het 'achtergrond-uitstervingspercentage' en het vernietigen kan in enkele eeuwen plaatsvinden, maar het herstel zal miljoenen jaren duren. Er zijn wel enkele soorten die het sinds de mensheid 'uitstekend' doen in aantal (koeien, varkens, kippen,...

) Het blauwe stuk:
[
Afbeelding]
Absoluut niet een reden om maar gewoon door te gaan. Mensen weten dondersgoed wat er speelt in de vlees industrie, maar consumeren er blijkbaar (nog) niet veel minder om. Gewoon keihard wegnemen die keuze dus.
Ik durf daarnaast best toe te geven dat ik een nihilist ben wat betreft de toekomst van de mens.
Zolang we elkaar nog steeds afslachten om territorium en ideologie, hoe moeten we dan ooit een collectief bereiken die het beste voor heeft met onszelf en onze leefomgeving?
Ja ik heb kinderen, maar zij gaan op alle vlakken een hel tegemoet. Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik oprecht niet voor kinderen gekozen.
Maar dat is het leven, garantie tot de voordeur.
Ik denk dat niemand dat hier aanneemt, maar wederom: zie vorige punt. Zouden we niet moeten streven naar minimaliseren van leed, zowel voor onze soort als voor andere soorten?
Ja vind ik eigenlijk wel, ik denk alleen dat dit niet zal lukken tenzij er een top down verbod komt op vleesconsumptie en CO2 uitstoot.
Ik acht dat echter niet realiseerbaar, ook al zou het je met heel veel moeite in NL lukken dan zit je nog met een kleine 8 miljard andere mensen waarvan sommige overheden het nog niet eens zo nauw nemen met mensenrechten.
Al zou het je in alle Westerse landen lukken, dan nog bereik je niet genoeg mensen om het tij nog te kunnen keren.
Nobel en respectabel als je ervoor wilt strijden natuurlijk, begrijp me niet verkeerd.
Het is ook niet als trol bedoeld, ik ben oprecht pessimistisch voor het lot van de mensheid. Vroeg of laat komt er onhoudbaar punt waardoor er massaal levens verloren gaan. Hetzij door schaarste conflicten, hetzij door extreme klimaat omstandigheden.
Onze aard is destructief en gaat ons uiteindelijk de nek kosten. Niet eens uit kwade intentie, gewoon omdat we simpelweg bestaan.