Die wokreepjes van bijvoorbeeld Vivera vind ik vaak wel goed te doen. Als ze in de aanbieding zijn sla ik vaak wat extra in.Barrycade schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:10:
Vervanger in de vorm dat het de eiwitten levert die in de tijd dat melk en vlees (te) goedkoop waren, werden ingevuld door vlees en melkproducten?
Wij zijn hier thuis ondertussen meer flexitariër dan we al waren. Mede omdat look a likes nu vaak goedkoper zijn dan vlees.
In producten dat we het toepassen als eiwit bouwstenen en niet direct "een lekker lappie vlees" behoeft nemen wij nu standaard dingen van soja. Dus bv in de nasi of in wraps.
Vroeger deed ik daar kip en of gehakt in. Nu de plantaardige eiwit variant. Die zijn ook veel beter dan vroeger, vroeger zat er altijd zo'n bittere soja /plant smaak aan.
Wil je het wat gezonder doen dan zijn paddenstoelen (oesterzwam bijvoorbeeld) een heel mooi product om vlees mee te vervangen, zowel qua smaak als structuur.
Om de hoeveelheid eiwit wat omhoog te krikken doe ik dan wel een handje nootjes ergens doorheen of wat erwten / bonen erdoor.