[Alg] gestoord door programmeren?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
zoo wat een eer dat mijn meeste-replies-ooit topic z'n toppositie nog eens een beetje mag verstevigen zeg :)

heb hier trouwens tegenwoordig weinig last meer van, of ik ben al zo gestoord dat ik het niet eens meer door heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:46:
Het vervelendste van het echte leven is dat een boekenkast of boek geen zoekfunctie heeft, en dat je geen savepoints kan maken of Ctrl-Z kan gebruiken :X
idd, als iets kwijt ben, dan ben ik op een gegeven moment niet meer naar het kwijtgeraakte ding aan 't zoeken, maar zoek ik naar de zoekknop :P , echt vaag

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of als iemand gewoon irl wat vraagt... UTFS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het grootste deel van dit topic gelezen. Toch allemaal redelijk ziekelijk. Maar ik beken. Soms heb ik ook wel zoiets, maar zeker niet zo zwaar.

Ik hou mijn hart al vast, voor jullie een oneindige loop programmeren :)

PS: Dat van dat brood op pagina 1: is dat altijd gesneden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net dit topic helemaal gelezen, en ik moet zeggen dat veel dingen me bekend voorkomen.

Ikzelf heb wel eens dat iemand vraagt of ik koffie of thee wil en dan antwoord "true"
of dat ik iemands aandacht vraag met "ping <naam van persoon>"

De beste oplossingen voor problemen komen bij mij ook ondeweg naar huis.

en voor iedereen die ons nerds noemt : "A nerd is someone whose life revolves around computers and technology. A geek is someone whose life revolves around computers and technology, and likes it!!"

offtopic:
meer van dit soort uitspraken op http://coolsig.com, onder andere ook "And God said "Let there be light." But then the program crashed because he was trying to access the 'light' property of a NULL universe pointer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Over dat 3d gedoe...
dat heb ik ook wel eens... als ik te lang heb zitten max'en
"... mmhh make box, 4/4/4 segments... extrude......blablabla......
Nee... DUH... dat kan zo toch niet, het moet: >.......blablabla.......< of toch niet?
maar hoe zit dat dan als....."

:)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:11:
Net het grootste deel van dit topic gelezen. Toch allemaal redelijk ziekelijk. Maar ik beken. Soms heb ik ook wel zoiets, maar zeker niet zo zwaar.

Ik hou mijn hart al vast, voor jullie een oneindige loop programmeren :)

PS: Dat van dat brood op pagina 1: is dat altijd gesneden??
Bakker bakker = new Bakker();
Brood brood = bakker.getBrood(float money);
Mes mes = new Mes();
List<Boterham> sneeen = mes.snij(brood);
Boterham boterham = sneeen.get(0);
PindaKaasPot pot = (PindaKaasPot) kast.getPot(PINDAKAAS);
boterham.setBeleg(mes.getSome(pot));
me.eat(boterham);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat echt gek is een hele avond coden maar het lukt niet. Nah ja dan toch maar gaan slapen en ineens midden in de nacht wakker worden pc aanzetten en precies de juiste code schrijven die ook nog werkt.

Toch is met Dr. Phil bellen ik programmeer in mijn slaap en als ik wakker ben lukt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Volgens mij kunnen de meeste coderts ook heel goed heel lang niet naar het toilet gaan. Je moet altijd het nodigst als je bijna dat probleem hebt opgelost! :+

Waar ik mezelf vaak op betrap is het gebruik van ALT-A op allerlei websites, alsof dat de link naar de homepage is o.i.d. :? Komt niet door GoT hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb het wel eens gehad dat ik tijdens Nederlands bij het overnemen van (gedicteerde) aantekeningen zinnen die eindigden met " consequent met ; afsloot. Toen dacht ik toch echt even: ehm... juist.

^Z en ^Y irl zouden hééél handig zijn, net zoals sommige cheatcodes bij repetities handig zouden zijn:
/allammo: alle kennis uit het hoofdstuk in het hoofd
/allweapons: pennen, potloden e.d. die het doen
/god: geen onvoldoende halen :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Alex schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:04:
Ik heb het wel eens gehad dat ik tijdens Nederlands bij het overnemen van (gedicteerde) aantekeningen zinnen die eindigden met " consequent met ; afsloot. Toen dacht ik toch echt even: ehm... juist.

^Z en ^Y irl zouden hééél handig zijn, net zoals sommige cheatcodes bij repetities handig zouden zijn:
/allammo: alle kennis uit het hoofdstuk in het hoofd
/allweapons: pennen, potloden e.d. die het doen
/god: geen onvoldoende halen :+
/ghost om even te 'controleren' :+

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

X-Lars schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:07:
Volgens mij kunnen de meeste coderts ook heel goed heel lang niet naar het toilet gaan. Je moet altijd het nodigst als je bijna dat probleem hebt opgelost! :+
OMG, herkenbaar! :o Als ik aan het coden ben, dan ga ik niet naar de wc voordat mijn blaas een kritieke massa bereikt heeft. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Ik heb nog wel eens van die momenten als ik op bed lig dat ik zweef in twee werelden. Meestal kan ik dan niet in slaap komen en probeer ik mezelf in slaap te programmeren (somehow komen er dan een hoop for lussen e.d voorbij waar ik dan mijn hoofd over breek (gaat maar door en door)) maar dat lukt dan niet en dan denk ik: waarom lukt dat nou weer niet. Volgende keer maar eens debuggen...

Vandaag was er ook iets, maar ben het even kwijt...

for( i = 0; i <= MAX_MEM, i++ )
{
if( g_sMemItem[i].bLost == TRUE )
return g_sMemItem.szDescription;
}

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:36:
[...]

OMG, herkenbaar! :o Als ik aan het coden ben, dan ga ik niet naar de wc voordat mijn blaas een kritieke massa bereikt heeft. :+
En als je dan eindelijk bent gegaan, dan heb je echt iets van. Damn... dit had ik eerder moeten doen, kijk hoe stil ik nu op mijn stoel kan zitten :D Echt een zee van rust heb je dan vergeleken met de situatie een paar minuten daarvoor :+

Ik heb 1 keer gehad dat ik echt tot diep in de nacht aan een PHP probleem zat te sleutelen, en de volgende ochtend (3 of 4 uurtjes geslapen) dacht ik gewoon in statements :{ Echt klote voel je je dan :| Pas na een tijdje werd ik 'echt' wakker. Daarvoor was ik ook al wakker ,maar het lukte me gewoon niet om helder te worden, PHP bleef maar door mijn hoofd spoken :X

Verder is het laat opblijven sowieso al iets wat je gek maakt. Als je een probleem hebt dat maar niet opgelost kan worden, dan is het echt heel moeilijk om op een gegeven moment te zeggen: Nu is het te laat, ik ga slapen. Wat dus resulteert in vele frustraties en uiteindelijk diep in de nacht (met oplossing :Y) voldaan, maar toch ook niet omdat het zo laat is, naar bed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:05

gatlarf

So say we all...

Ik heb de neiging om in mijn slaap in vb-code te praten. Meestal als ik dat doe wordt ik dan ook wakker met de oplossing voor een bepaald probleem opgeslagen in mijn cache. Effe wegschrijven naar een temp-gedeelte op mijn grijze schijf en dan vlug gaan werken om die temporary "stored procedures" over te zetten in harde code.

Soms als ik langs oude fabrieken, silo's of grote hallen kom denk ik: RAMPAGE! Dan beeld ik me spontaan in dat er iemand van om de hoek zal springen om een potje irl te fraggen.

Ik moet wel zeggen, als je een potje ligt te vrijen en je dreigt vroegtijdig klaar te komen, werkt effe wegdromen in een coding-wereld vaak beter dan twee Durex Performa's over elkaar! ;) (Denken aan je schoonmoeder wil ook wel eens helpen :+ )

May the lords of Kobol guide you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Het is juist positief, als je de realiteit om je heen op die manier kunt beleven. Het geeft aan dat je een 'oog' hebt voor programmeren. Net zoals 3d modellers die, als ze willen, de wereld compleet in primaries, bevels, polygons, nurbs enzo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hehehehe....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
while( $klaarkomniveau != "kritiek" ){
  gaDoor($actie);
} else {
  denkAan($schoonmoeder);
  walg("klein beetje");
  $klaarkomniveau = "helemaal niet";
}
?>

(Zal wel zo z'n schoonheidsfoutjes hebben :p)

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 04-02-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:11:
Hehehehe....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
  gaDoor($actie);
} else {
  denkAan($schoonmoeder);
  walg("klein beetje");
}
?>

als je een while .. else gaat gebruiken ben je idd gestoord geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

gatlarf schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:01:
Ik moet wel zeggen, als je een potje ligt te vrijen en je dreigt vroegtijdig klaar te komen, werkt effe wegdromen in een coding-wereld vaak beter dan twee Durex Performa's over elkaar! ;) (Denken aan je schoonmoeder wil ook wel eens helpen :+ )
Als ik aan mijn schoonmoeder denk komt er helemaal niets meer van: blijf ik in de code-wereld om een schoonmoeder V2.0 te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kan niet nee, maar hoe wil je het dan oplossen?
Met heel veel if-lusjes? Dan krijg je nesting, dat is ook niet leuk...
(Mijn grafisch rekenmachine kapt er na de 122ste lus mee in dat geval, krijg ik een mooie error :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Mijn baas trakteerde ons omdat zijn artikel 1024 keer geciteerd was.

Ik kan zelf nauwelijks slapen als ik een programma/subroutine niet aan de gang krijg. Dat stresst mij enorm omdat ik weet dat het iets simpels is dat ik niet kan vinden.
Bepaalde afkortingen zoals UTFS gebruik ik ook vaker IRL en dan heb nog van die foute programmeergrapjes. Zo kan ik mijn bek absoluut niet houden:
code:
1
      IMPLICIT NONE

Let op de spaties ;)

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alex schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:13:
Dat kan niet nee, maar hoe wil je het dan oplossen?
Met heel veel if-lusjes? Dan krijg je nesting, dat is ook niet leuk...
(Mijn grafisch rekenmachine kapt er na de 122ste lus mee in dat geval, krijg ik een mooie error :p)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
while (!$klaar) {
  if( $klaarkomniveau != "kritiek" ){
    gaDoor($actie);
  } else {
    denkAan($schoonmoeder);
    walg("klein beetje");
  }
}

:P

Overigens houdt een GR (TI-83 iig) het vaak langer uit als je for gebruikt in plaats van while. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 14:26

NDF82

Doomed Space Marine

Tijdens het eerste jaar van mijn opleiding leerde we programmeren in Java. Een klasgenoot van me ging toendertijd eens mee op stap. Hij werd echter zo dronken dat hij bijna niet meer kon lopen. Op een gegeven moment riep hij steeds: "System.exit, System.exit!". Waarop alle genuttigde drankjes van die avond er weer uit kwamen! 8)7

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou ik ben niet zo extreem raar als sommigen hier :P Ik herken wel het ophouden van je behoeftes tot je echt niet meer kan. Maar andersom eigenlijk ook, als ik met een moeilijke bug of code zit te worstelen en ik kom er niet echt uit dan ga ik juist enorm vaak!

Volgens mij is het meer zo dat waneer we de oplossing, het einde, kunnen ruiken dan moet alles wijken om daar te komen. Ook al blijkt die oplossing opeens toch nog op een afstand van dagen ipv een uurtje te liggen.

Een iets andere richting, maar wanneer ik mijn studiestof (==!it-vakken) aan het leren ben dan helpt het vaak als ik bepaalde concepten of ideeen uitschrijf in code 8)7 Ik kan de code sneller lezen en begrijpen dan een hele lap tekst die verbaal hetzelfde uitlegt. In mijn samenvattingen kan je dus ook echt pseudo programmeer statements tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit topic is nieuw voor mij. Een mooi geschreven topicstart, complimenten :)

Ik heb het ook vaak, lig ik half wakker, ga je denken aan een stuk programmeerwerk. Kan soms wel 2 uur duren voordat ik dan slaap :(
Ook zal ik maar bekennen dat ik vaak vraagstukken als IF's af ga, en adhv mijn IF's een beslissing neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Wel grappig topic moet ik bekennen :*)

Nee, ik heb heel weinig dit soort ervaringen, heeeeeel zelden dat ik denk in een computer oplossing of iets op die manier normaliseer/beredeneer/terug breng naar waar het allemaal om gaat!

Daarintegen ken ik wel mensen die wel zo te werk gaan, waarbij 1 iemand de kroon spant die een burnout heeft gekregen en een superster was in programmeren. Hij heeft er helaas diverse "ticks" aan over gehouden en denkt niet meer anders als in beredenering van computer programma's. Je kan zeggen "das klote voor die gast", maar hij is er weer bovenop gekomen en kan nog sneller programmeren als een rapper kan rappen. De "ticks" daarintegen zijn voor hem moeilijk te overkomen, maar beetje bij beetje slijt het wel. (nee, tis niet zo dat ik er langzaam aan begin te wennen, daar zijn ze te overduidelijk voor)

Het ergste wat ikzelf een keer had was dat ik niet uit een probleem kwam met flash en actionscripting. Ik was ZOO diepzinnig bezig met een bepaalde volgorde en code dat ik gewoon vastliep op mijn eigen gedachte en het overzicht niet kon behouden. Ik heb hier zelfs van gedroomd! Tijdens de droom ging ALLES perfect en leek de oplossing superlogisch :*). Het meest leuke eraan was, dat toen ik wakker werd (notice: slaapdronken) ik nog alles kon herinneren, het eerste wat ik toen deed was: Achter de PC springen, gelijk alles herhalen waarvan ik droomde. Helaas, naarmate ik meer wakker werd en me begon te realiseren wat ik deed in m'n droom, des te meer ik ook begon te begrijpen dat het een stuk onlogisch iets was dat helemaal niet kon! :D :+

Ik kan er nu nog steeds om lachen. Heb er zelfs, nadat ik het geprobeerd had, hard om gelachen. Waar zijn die zogenaamde dromen nou goed voor :) (verwerking van hetgeen wat je meemaakt My @ss ... true ... ik had een probleem, maar had nog steeds niet de oplossing daarmee verwerkt :+ )

PS: Heb toen uiteindelijk wel een oplossing gevonden, 2 dagen later.

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-02-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
Ach, het enige dat ik als structurele eigenschap heb overgehehouden is dat ik in concept-teksten /* notes to self schrijf */. Verder kan ik strategische overwegingen prima in switch of if-else schema's drukken, maar dat deed ik daarvoor ook al. Niet veel meer dan een verandering in syntax dus.
Overigens ben ik al tijden van mening dat men op scholen onderwijs moet geven in voor mijn part een taal als BASIC. Volgens mij stimuleert dat in grote mate de mogelijkheid om problemen op een logische manier te beschouwen en op te lossen. Een bekwaamheid waar veel mensen imho in te kort schieten die wél erg nuttig is. Daarmee bedoel ik niet dat die mensen dom zijn, integendeel, maar net als taal en wiskunde moet men er gewoon mee geconfronteerd worden.

En verder.. story of my life:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function trialAndError($problem, $possibleSolutions)
{
    while (!test($solution, $problem))
    {
        while (in_array($solution, $testedSolutions))
        {
            $solution = $testedSolutions[] = $possibleSolutions[rand(0, count($possibleSolutions)-1)];
        }
    }
    return $solution;
}

/prutzor

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat met vrouwen :D Maar zal je broncode besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-NMe- schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:34:
Overigens houdt een GR (TI-83 iig) het vaak langer uit als je for gebruikt in plaats van while. :)
goto :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 03:54:
Ik heb dat met vrouwen :D Maar zal je broncode besparen.
Ik word anders wel nieuwsgierig :Y)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Jullie zijn gewoon gestoord.

Ik dev ongeveer 8 uur per dag (niet coden dus, maar 'ontwikkelen: coderen, analyseren, etc...' en ik zweer het je dat, als ik in m'n bed lig, me zelf zeker niet in slaap krijg door in code te denken.
Problemen houden me soms wel eens wakker, maar IRL dingen in programmeer-termen gaan voorstellen is gewoon gestoord.
Als dat het geval is, dan moet je gewoon eens iets anders gaan doen.

Wat ik wel eens heb, is dat ik weet hoe ik een bepaald probleem zal gaan oplossen; ik heb de grote lijnen in m'n hoofd, maar ik heb gewoon geen zin om het daadwerkelijk te gaan coderen.

Maar, dromen van code, 's nachts opstaan omdat de oplossing van een probleem me plots te binnen schiet, nee, dat doe ik niet. Ik wacht dan wel tot de volgende dag om het te doen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon de broncode van Tantra je kan doorgaan uren en uren lang en zonder stroomuitval uhhhhhhhhhh heeeeeel lang ;)
Alex schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:11:
Hehehehe....
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
  gaDoor($actie);
} else {
  denkAan($schoonmoeder);
  walg("klein beetje");
}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 08:56
Waar ik nogal gestoord van kan worden zijn recursieve algoritmes. De functie roept zichzelf en maakt een node in een tree en die roept zich zelf aan en maakt een subnode in de tree in die subnode maakt weer een subnode. Whaaaa hoe lang gaat dit nog door ik heb al 100 functies in mijn stacktrace 8)7
Uiteindelijk kom je erachter dat het gewoon werkt alleen lukt het mij niet om te bevatten waarom het werkt. :+

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderklik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023

donderklik

northing.nl

Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik mis een zoekfunctie in real-life. :(
[donderklik@thuis ~]$find /slaapkamer/bureau -name pen -print
Ze zouden dat nog eens moeten uitvinden.

Northing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Leuk topic dit zeg! Veel herkenbare dingen.
Genoil schreef op zaterdag 28 juli 2001 @ 23:18:
Van 3D engines wordt je helmaal gek. Ik herinner me dat ik overal om heen in de echte wereld hoeken tussen objecten zat te bekijken.
Dat had ik jaren geleden al met 2D engines, waarbij ik zat te bekijken met hoeveel parallax layers een side scroller realistich diepte kreeg. Had ik 3 lagen in mijn engine, zat ik tijdens het auto rijden (als ik passagier was, dat wel), of in de trein telkens naar het landschap te kijken en dit onder te verdelen in layers.

Met coden heb ik ook vaak dat ik eigenlijk echt moet stoppen een uur voordat we gaan slapen. Als ik dat niet doe en tot het laats met het probleem bezig blijf dan blijf ik er over denken in bed (vind mijn vriend niet altijd leuk ;) maar hij begrijpt het wel, is zelf ook coder). Het raarste is als je er zo inzit dat je probleem wereld, echte wereld en slaap toestand samensmelten tot 1 maf ondefineerbaar geheel. Gelukkig heb ik dat niet heel vaak, want dat is wel redelijk ziek.

Kan me 1 keer herinneren dat ik aan een soort matrix oplosser/processor zat te werken in C++ en dat wilde niet lukken. Meteen vanaf de computer in bed gedoken omdat het echt te laat werd. De hele nacht zat ik een soort halve droom toestand waarbij de wereld die matrix (niet zoals de film! ;) ) was geworden en ik er via mijn C++ skills uit moest komen; alleen het perfecte algortime zou me redden. Op een of andere manier kon ik allemaal mogelijke oplossingen tegelijk evalueren en zat ik echt in het parallel aan meerdere stukken code tegelijk te werken met overal matrices eromheen. -shudder-

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmmm best herkenbaar... behalve het ophouden van behoeften --> laptop mee, sluit jezelf op in de plee en schijten coden maar!!! :Y)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Genoil schreef op zaterdag 28 juli 2001 @ 23:18:
Worden de echte die-hards hier af en toe ook een beetje gestoord van te lang instensief programmeren? Als voorbeeld een paar cases die ik zelf en anderen hebben meegemaakt:
nerds! :o
Van 3D engines wordt je helmaal gek. Ik herinner me dat ik overal om heen in de echte wereld hoeken tussen objecten zat te bekijken. Gefascineerd door het feit dat alles om me heen klopte en fysisch correct bewoog. Licht, schaduwen, prachtig. Niet echt vervelend, wel prettig gestoord.
Jaaa, dat komt mij heeel bekend voor!

Ik heb het niet zo erg als de TS het beschrijft. Maar ik blijf zeker wel over code (best laag niveau: efficiency, hoe het mooist if/else opbouwen, etc) nadenken als ik naar bed ga of net wakker ben. Vind ik op zich wel handig! 8 )
Alleen crap als je al in bed ligt en DE oplossing hebt bedacht. Eigelijk moet je het dan even opschrijven of zo. Straks ben je het vergeten! }:O

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
JayVee schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:28:
Alleen crap als je al in bed ligt en DE oplossing hebt bedacht. Eigelijk moet je het dan even opschrijven of zo. Straks ben je het vergeten! }:O
Daarom hou ik ook altijd een notitie blok in de buurt als ik met een bepaald probleem loop. Vaak schieten er dan zo nu en dan ideeen binnen, en als ik ze eenmaal opschrijf weet ik pas echt wat het inhoudt en of het zou gaan werken. Als ik het heb opgeschreven hoef ik het eigenlijk niet eens meer te bekijken omdat ik het dan toch wel onthoudt.

Ik droom verder (gelukkig) nog niet over code. Wel kan ik een tijd erg afwezig zijn als ik een probleem ergens heb. Dan zit ik er zelfs tijdens een film oid aan te denken en mis ik een heleboel. Het gevoel dat je krijgt wanneer je op een andere manier naar alles kijkt (visueel dan) heb ik ook wel, alleen relateer ik het nog niet zo met een pc. Ik ben hoe dan ook wel vaak gefasineerd over hoe sommige dingen er uit zien (zoals een boom bijvoorbeeld, wat ik vaak net op een soort electrische ontlading vindt lijken, waarna het in hout is veranderd oid.)

Veel van de dingen die ik hier lees vind ik nog niet eens zo gek. Ik zou eerder zeggen dat je al een beetje aanleg moet hebben voor dit soort dingen wil je programeren uberhaubt leuk vinden. Mischien zijn dit soort dingen (naast andere) ook wel het gene wat het zo leuk maakt (als je het leuk vindt iig ;)). Verder is het denken in abstracties ed. helemaal niet zo gek, want het was juist de bedoeling van OO om de lijn tussen software en het echte leven wat te vervagen. Het sluit een stuk beter aan op onze manier van denken. Bij ons wordt het nu alleen nog wat extra gestimuleerd wat dit soort tafarelen op kan leveren.

[ Voor 53% gewijzigd door Michali op 05-02-2005 15:44 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm...... dit Topic is net als een vriend van mij laatst die de Beta van World Of WarCraft had gespeeld =>

In het spel moet je allemaal "Quests(missions)" doen zodat je geld/goederen/skillz/eXperience Points krijgt : Dit kan iets simpels zijn als soort Appels naar iemand toe brengen zodat hij er een "Potion(Magisch Drankje die je heelt)" van kan maken :)

Dit vergeleek hij met het volgende in real life :

Zijn ma zegt tegen hem ga even naar een vriendin in de buurt boter halen zodat ik iets kan bakken (waarvoor ze dus dat spul nodig had.....) alleen was dat dan minder leuk :D :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Gestoord door programmeren, jazeker.
Het ergste is als je iets heel simpels hebt en je ziet gewoon de fout niet :(
Zoals > hier
Maarja over het algemeen kom ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn GRM (Grafisch RekenMachine) is een Sharp EL-9600.
Heeft geen probleem met while en for-lussen, maar wel met if-lussen met goto erin
QBasic:
1
2
3
4
5
6
7
LABEL begin
IF C < 200
THEN
PRINT C
C-1 > C
GOTO begin
ENDIF

Dat soort code dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:30

alienfruit

the alien you never expected

Het probleem dat je fouten zelf niet meer ziet, is voor mij altijd een reden om lekker te gaan pitten ;) Zien we het de volgende dag wel, als we weer zo fris als een hoentje zijn! Gelukkig, ben ik nog niet zo gestoord, ik droom alleen over Goofy, Donald Duck en Oom Dagobert en kikkers (veuel kikkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Ik staarde vanmorgen bij het wakker worden naar m'n alarmklok en keek eerst welke segmenten aanwaren en rekende dat om naar een hex waarde.. Iets teveel bezig geweest met displaytjes aansturen de laatste dagen :)

En een paar dagen geleden stond ik onder de douche en kwam m'n verstand er ineens mee dat er een if () te veel in m'n code stond. Meteen een vervelend en uiteindelijk stom bugje gefixt dat er al een paar dagen inzat.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
:P lol jongens.
Wat is het leven toch eigenlijk simpel.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$a = rand(70,90);

for($i=0; $i<$a; $i++)
{
    for($j=0; $j<365; $j++)
    {
        for($k=0, $k<24; $k++)
        {
            for($l=0; $l<3600000; $l++)
            {
                leef();
            }
        }
    }
}

[ Voor 18% gewijzigd door marcovtwout op 05-02-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En wat gebeurt er dan als $i == $a?
Er zit geen opdracht achter, alleen loze ruimte en een ?>.
Moet er dan niet sterf(); of vriesin(); achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26
Alex schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:43:
En wat gebeurt er dan als $i == $a?
Er zit geen opdracht achter, alleen loze ruimte en een ?>.
Moet er dan niet sterf(); of vriesin(); achter?
't wordt vanzelf wel geterminate. Hoef je niets voor te doen.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

vul dit in je ti83, als je een simulatie wilt van een nutteloos bestaan van een nerd:

code:
1
2
3
4
:Disp "I WILL DIE"
:Send({7
:"
:expr(Ans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Kan je dat even omzetten naar Sharp EL-9600 BASIC? Ik heb geen TI83, die heeft de 4e klas (ik geloof tenminste een TI 83-plus, kan ook een 84-plus zijn) van dit jaar wel (ik zit in de 5e... gelukkig, lelijk kolereding, die GRM van de 4e klas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

alienfruit schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:11:
Het probleem dat je fouten zelf niet meer ziet, is voor mij altijd een reden om lekker te gaan pitten ;) Zien we het de volgende dag wel, als we weer zo fris als een hoentje zijn!
Dat geldt ook voor programmeren met een paar biertjes op!
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
int render() {
  // -- lotsa code  

// -- pass vertices to OpenGL --
  glVertex3f( vert.x, vert.x, vert.z );

// -- sum more code --
}

Zie je de fout, zelfs al heb je geen verstand van 3d en OpenGL? Dan heb je blijkbaar niet veel gedronken. Ik zag het pas de volgende ochtend! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op zondag 06 februari 2005 @ 04:01:
[...]

Dat geldt ook voor programmeren met een paar biertjes op!
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
int render() {
  // -- lotsa code  

// -- pass vertices to OpenGL --
  glVertex3f( vert.x, vert.x, vert.z );

// -- sum more code --
}

Zie je de fout, zelfs al heb je geen verstand van 3d en OpenGL? Dan heb je blijkbaar niet veel gedronken. Ik zag het pas de volgende ochtend! }:O
je bent de y-coordinaar vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:47:
[...]

je bent de y-coordinaar vergeten ?
Misschien is de y coordinaat van de vertex gelijkwaardig aan de xcoordinaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Tadaaaa!!!!! En ik maar kijken naar de berekeningen van vert.y....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In real life dingen als code oid voorstellen heb ik geen last van.

Wel een keer gehad dat ik aan een groot project aan het coden was. Voor een webstructuur beschreven in XML had ik een hele verzameling XSLTs geschreven die een database schema bouwden alsmede een eenvoudig content management systeem(PHP) ervoor genereerden.

Heb ik toen een keer in XSL/XPATH gedroomd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Silverline schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:57:
vul dit in je ti83, als je een simulatie wilt van een nutteloos bestaan van een nerd:

code:
1
2
3
4
:Disp "I WILL DIE"
:Send({7
:"
:expr(Ans
Silverline, IK HAAT JE!!!

1,5 jaar bezig geweest aan een aantal progs, en WEG!!!!

:'(

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kayshin schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:58:
Silverline, IK HAAT JE!!!

1,5 jaar bezig geweest aan een aantal progs, en WEG!!!!

:'(
Lekker slim ook dat je zomaar code uitvoert waarvan je niet weet wat het doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

I know now...

Evengoed crap...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarom hebben ze voor GRM's geen SandBox uitgevonden, of uberhaupt een bevestiging voor verwijderen. Sharp EL-9600
Config > Delete > Program > [ENTER]
Verkeerde programma gewist, geen bevestiging... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen heel erg dat ik veel logischer ben gaan denken sinds ik programmeer.

Is natuurlijk alleen maar positief, gelukkig word ik er niet door gestoord :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik vindt 12 pagina's wat te veel om door te lezen, dus het is mogelijk al gezegd...

Het is niet vreemd dat gewoontes uit je dagelijkse leven of tijdelijk intensieve bezigheden blijven hangen en op andere momenten of situaties een rol gaan spelen. Wel is programmeren iets wat je duidelijk kunt onderscheiden van andere dagelijkse bezigheden zodat dit meer op valt.

Want programmeren niet meegeteld neem ik ook andere dingen over gewoon van vrienden en vriendinnen; stopwoordjes en gewoontes enzo.

Ik heb trouwens wel vaak voor de grap samen met iemand ook de wereld in code uitgedrukt, maar dit valt dan weer onder humor. En voor alle humor geldt dat je de context moet begrijpen wil je er echt mee kunnen lachen (of je moet al heel erg graag vriendjes willen worden met iedereen ;))

edit:
Dit is pagina 13

edit:
En voor henk_de_man:
if ( $_USER['page_size'] == $_GOT['default_page_size'] )
echo "Dit is pagina 13";

[ Voor 21% gewijzigd door RwD op 11-02-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RwD schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:55:
Ik vindt 12 pagina's wat te veel om door te lezen, dus het is mogelijk al gezegd...

Het is niet vreemd dat gewoontes uit je dagelijkse leven of tijdelijk intensieve bezigheden blijven hangen en op andere momenten of situaties een rol gaan spelen. Wel is programmeren iets wat je duidelijk kunt onderscheiden van andere dagelijkse bezigheden zodat dit meer op valt.
Inderdaad! Goede opmerking.

Dit doortrekkend; bedenk dat mensen en eigenlijk de meeste levende wezens zich aanpassen aan hun omgeveing. Gezien de tijd dat we als bestaan hebben we in verhouding mischien pas een 1000ste seconde besteed aan programmeren als je het op de evolutionare schaal bekijkt. Stel nou eens hoe mensen zich genetisch zouden vormen als we 1000'den jaren lang zouden programmeren en/of met computers bezig zouden zijn. (8>
edit:
Dit is pagina 13
[/quote]

Hmmm, vreemd bij mij is het pagina 4. (groote van de pagina's kun je instellen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:55:
Stel nou eens hoe mensen zich genetisch zouden vormen als we 1000'den jaren lang zouden programmeren en/of met computers bezig zouden zijn. (8>
Als je wilt gaan testen doe ik niet mee, ik wil rond m'n zestigste eigenlijk wel met pensioen (als dat dan nog kan) 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:32:
Als je wilt gaan testen doe ik niet mee, ik wil rond m'n zestigste eigenlijk wel met pensioen (als dat dan nog kan) 8)7
Eén keer een grote slag slaan, dan kun je daarna meteen al met pensioen. :+

Ik denk trouwens dat dat onderzoek een beetje een probleem wordt. Programmeurs en vrouwen....en die heb je toch echt nodig voor nageslacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 15:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Proggen doe ik niet, maar ik heb wel eens gehad dat ik ctrl-z wou doen terwijl ik helemaal niet voor een computer zat. :P

edit:

ooh, wat zijn er veel mensen hier met het ctrl-z probleem :o

[ Voor 26% gewijzigd door PD2JK op 12-02-2005 10:45 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb wel is, dat als ik lang heb zitten scripten (PHP) dat ik dan als het ware de code voorbij zie flitsen... Matrix-style... :*)

Maar zal daarin ook niet de enige zijn denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:32:
[...]

Zoals ik er nu tegen aan kijk hoop ik juist dat ik veel langer dan mijn zestigste kan doorwerken. Niet dat het moet natuurlijk, maar dat ik er dan nog steeds de zin en de energie voor heb. Je ziet dit ook wel met artiesten / kunstenaars of professors die een stuk langer door gaan, gewoon omdat ze het leuk vinden.

Ik weet natuurlijk niet hoe de wereld er dan uit ziet. Mischien heb je wel hele vervelende design methodes of develop processen waar ik me helemaal niet bij kan aansluiten; ook op micro niveau pas je je aan aan waar je mee bezig bent. Wellicht dat ik dan zo vastgeroest zit in de huidige manier van werken dat de jonkies van dan me een dino gaan noemen en ze blij zijn als ik met pensioen ga (zie ook de nachtmerrie thread die hierboven aangehaald werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, tot mijn zestigste werken, dan moet ik allang in Frankrijk in mijn kasteeltje wonen :)
Maar goed genoeg gedroomt, ik ga maar eens voor de brievenbus liggen, donald duck tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
alienfruit schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:47:
Hmm, tot mijn zestigste werken, dan moet ik allang in Frankrijk in mijn kasteeltje wonen :)
Maar goed genoeg gedroomt, ik ga maar eens voor de brievenbus liggen, donald duck tijd 8)
Bij mij kwam de Donald Duck gelukkig al bij het ontbijt O-) Dat zorgt voor de broodnodige tien minuten ontspanning per week :Y)

Maar ik ben in mijn hoofd wel veel bezig met programmeren, en soms probeer ik ook willekeurige, onzinnige stukjes werkelijkheid in mijn hoofd te modelleren tot een informatiesysteem... Maar dat is meer uit verveling :P In mijn dromen heb ik, voorzover ik me kan herinneren, nog niet zoveel geprogrammeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, vakliteratuur van de mensheid! Het weekblad om heel de week naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 22-09 09:35
Na in 1 week tijd 19 uur naast m'n normale schooltijd (zo'n 40 uur i.d.w.) aan een bepaald Access project gewerkt te hebben kon ik de VBA statements ook wel dromen en zag ik ook de hele dag forms en queries voorbij schieten.

Voor de rest klopt het volgens mij de je 's nacht de meest briljante code kunt schrijven, of iig als het donker is om je heen, en rustig, of iig muziek waar je niet van na gaat denken (beetje dance, trance, techno herrie enzo) zo heb ik dat gehad met het aansturen van m'n modelspoorbaan, ik had een conflict met een of andere driver en toen heb ik me 's nachts opgesloten achter de pc tot ik het opgelost had.

Tijdens vakanties wil ik nog wel eens van de loze tijd (geen computer in de buurt) gebruik maken om ideeen voor grote mooie projecten verder uit te werken en daar alvast stukken code en layouts voor te maken, op papier dan he (dat pak wat onder je monitor ligt om 'm op goede hoogte te krijgen.

voor nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
tijd:=time();
bedtijd := leesslaperigheid('ik');
if tijd  = bedtijd then 
begin
include('vriendin');
ganaarbed('vriendin');
ganaarbed('ik');
if leeszin('ik') and leeszin('vriendin') = true then
  repeat plezier()
  until moe
else gaslapen('ik); {leeszin}
else blijfzitten;

leek me wel een mooi stukje pseudocode, en volgens mij is de postconditie van deze statements dat ik zo lig te slapen, omdat include('vriendin') een error op gaat leveren, helaas weet ik dat niet zeker want ik heb het geschreven zonder het te bewijzen, maar ja, zo goed ben ik niet in OvA 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Zat gisteravond te vergaderen over een vereniging die met ons wilde samenwerken. We hadden besloten dat dat niet het geval was. Discussie:

Voorzitter: "... dus we moeten ze niet meer uitnodigen."
Contactpersoon: "En wat doen we dan met hun brieven en initiatieven?"
Voozitter: " > /dev/null"

Jaaaaahhhhh! :D

(OffTopic: @ KingJotte)
PHP:
1
include('vriendin');

Voor de meeste plezier()tjes geldt dat 'ik' in 'vriendin' ge-included wordt, niet andersom. :P

[ Voor 25% gewijzigd door pelleke op 13-02-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmmz, bij komen bij de minst bezige bezigheden juist de problemen bij het PHP-en naar boven, niet andersom :) Ergens herken ik de startpost ook wel, ik vertaal soms ook IRL-gebeurtenissen naar code :Y)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if( $prammenhanger->moe == true )
{
    while( $prammenhanger->asleep() )
    {
        $prammenhanger->void();
    }

$prammenhanger->stress();
}

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 13-02-2005 02:19 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 21-09 13:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

mmh, ik code/program niet, maar ik denk errrug vaak aan dingetjes als If WHEN etc. En dat allemaal door excel in de 4e :p. Ik heb wel een beeeetje dat gevoel, maar dan met gamen... Dus, als ik bijvoorbeeld een nachtje aan het cs-en ben (source) dan ga ik ongeveer ij elke handeling denken van 'damage given to 'boterham' by 'knife' : 55 etc. Ook het ctrl-Z-en en het handje als iets onderstreept is komen voor. Ik heb ook een tijdje gexperimenteerd met maya en dan ga je ook behoorlijk vreemd denken... als in: scale dit of dat, animate zus of zo, en als je dan het licht aandoet: hey, weer een nieuw pointlightje :P

Maar ik denk dat ik me toch maar eens wat basics ga aanleren, ik wil me ti83 wel goed gebruiken natuurlijk... Probleem: volgens mij is het schadelijk voor de mentale gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Na veel te veel uren coden kruip ik tegen mn vriendin aan in bed, en zeg:

Aah, warm.php.

Toen heb ik 3 dagen niet meer gecode...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik parkeerde vandaag mijn auto tegen een paal... waar is de ctrl-z als je hem nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesTiberius
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2001 @ 23:40:
wat ik wel heb als ik weer een paar uur zwaar intensief heb zitten coden, en dan wordt je weer 'wakker' dan heb je je coden gedaan, maar t voelde aan alsof t een droom was...
Precies mijn ervaring! (ben blij dat er meer zijn -> ben ik toch niet helemaal afwijkend)

[ Voor 49% gewijzigd door JamesTiberius op 13-02-2005 10:10 ]

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wow, dit is wel erg hoor ;) Ik heb wel eens een nachtmerrie gehad toen ik ziek was, toen was ik aan het programmeren en zat ik vast in een oneindige loop. Met 40 graden koorts was dat geen leuke loop... Voor de rest kan ik het wel (redelijk) uit elkaar houden. Maar ik programmeer ook niet eens zoveel.

Voor de ctrl-z verhalen: Ik typ dat meestal al zonder uberhaupt te denken en als ik geen toetsenbord heb, dan raak ik nogal geirriteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Dutchmega schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:23:
Wow, dit is wel erg hoor ;) Ik heb wel eens een nachtmerrie gehad toen ik ziek was, toen was ik aan het programmeren en zat ik vast in een oneindige loop. Met 40 graden koorts was dat geen leuke loop... Voor de rest kan ik het wel (redelijk) uit elkaar houden. Maar ik programmeer ook niet eens zoveel.

Voor de ctrl-z verhalen: Ik typ dat meestal al zonder uberhaupt te denken en als ik geen toetsenbord heb, dan raak ik nogal geirriteerd ;)
Ik heb ook wel eens lopen ijlen tijdens hoge koorts, en toen moest ik eerst een soort van spel uitspelen voordat ik kon slapen. Het had verder niets met pc's te maken, maar toch wel een vreemde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
Update:

Ik heb van de week voor het eerst gedroomd in VBA code, ik heb nu in 3 weken tijd (ff tellen)
19 + 24 + 20 = 63 uur aan m'n Access project gewerkt, en er komt nu eindelijk schot in de zaak.
(ovrigens, 63 uur, dat is op 20 uur na de volle tijd die voor het project stond pp, doen wij toch iets verkeerd denk ik: taakverdeling? maar das lastig he als de rest van je groepje het niet kan / niet goed genoeg kan / te lam is om er naar te kijken)

Over mijn droom, ik zat in een hokje met een toetsenbord voor me, en allemaal schermen om me heen. Op die schermen zag ik een heleboel formulieren en datasheets voorbij komen, met allerlei informatie vanuit het ziekenhuis (daar gaat m'n project over) en ik moest op dat toetsenbord allerlei vba codes inbashen om te zorgen dat het allemaal goed ging.

Toen ik wakker werd dacht ik ovrigens dit:

code:
1
2
3
4
5
Dim Eyes As Bodypart
DoCmd.Open.Eyes
<ERROR: Object not recognized> {Klote, verkeerd getyped}
DoCmd.Open (Eyes)
{Klote, ik lig VBA code te denken}

Toen deed ik m'n ogen open, en realiseerde ik me dat die stomme code nog gewerkt had ook.
En nu is het 1.48, en heb ik genoeg VBA gezien voor vandaag, i'm off to bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wel ziek als je dit topic zo leest, maar ik herken inderdaad een hope dingen. Ik denk veel meer in objecten en wil er soms ook nog wel wat code bij denken.

Maar het is niet zozeer dat ik alles met classes vergelijk of elk proces uitdenk in een goed model, maar dat ik altijd wel denk aan alles wat gerelateerd is met code. Dus onderweg denk ik aan me source, hoe dit optimaler kon of saver en op zondag ochtend bedenk ik alweer wat ik maandag anders ga doen of aan me code verander.

Toch weet ik het goed gescheiden te houden heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zo erg als vele van jullie het hebben heb ik het (nog) niet :D ;)

Maar ik heb heel vaak, dat als ik thuis kom van stage (waar ik dus de hele dag programmeer) blijf doordenken over mogelijke oplossing voor een bepaald probleem, wat de beste oplossing is en dat continu overdenken :X En het rare is, dan kom ik vaak ook nog gewoon met een boel goede ideeen/oplossingen, die ik dan ook vaak gelijk noteer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Bartjuh schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:52:
Zo erg als vele van jullie het hebben heb ik het (nog) niet :D ;)

Maar ik heb heel vaak, dat als ik thuis kom van stage (waar ik dus de hele dag programmeer) blijf doordenken over mogelijke oplossing voor een bepaald probleem, wat de beste oplossing is en dat continu overdenken :X En het rare is, dan kom ik vaak ook nog gewoon met een boel goede ideeen/oplossingen, die ik dan ook vaak gelijk noteer :D
Dat heb ik precies ook zo. Ik heb vaak bij bepaalde dingen een slecht gevoel en kan dan ook echt niet ophouden met er over denken totdat er ineens een betere oplossing boven komt drijven. Erg vervelend als ik een film zit te kijken oid., dan mis ik de helf gewoon echt. Ik heb dan wel altijd een kladblok of schrift in de buurt om notities te maken mocht ik echt iets goeds bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dat doordenken over problemen ken ik ook wel. Doe ik meestal op de fiets op weg naar huis. Hele designs uitgedacht. Af en toe een luid bellende tram die me uit me concentratie haalt (ga op weg naar huis een stuk door a'dam centrum), maar dat mag de pret niet drukken. :)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Zo ben ik op moment grote plannen voor een OR mapping framework in PHP5 aan het laten bezinken. Ik wil enkele zaken toevoegen, maar hoe ik het ga implementeren is me nog een raadsel. Als ik er maar lang genoeg over blijf denken begint het wel op me in te werken en door te dringen. Pas dan kan ik met realistische goede plannen komen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
MySelf     wakeup() // creates and wakes up nIghtorius
{
    MySelf *nIghtorius;
    nIghtorius = new MySelf ();

if (nIghtorius == NULL) return NULL; // probably dead because of some reason :X   

scheduler *MySchedule;
    MySchedule = new scheduler ('nightorius.sch', 'r');

bool result;
    do {
        if (nIghtorius->detectalarmclock()) {
             if (nIghtorius->checkurgentschedule(&MySchedule)) result = true; else 
             {
                 if (!nIghtorius->feellazy()) result = true;
             }
        }
    } while (!result);
    delete MySchedule;
    return nIghtorius;
}

bool         getfood(MySelf *person) {
    fridge   *foodsource;
    foodsource = new fridge (fr_luxury);
    foodsource->loadstate ('nightorius.frd');

if (!foodsource->numoffood) return false; // damn frigde is empty :(
    if (!person->detectlikeablefood (foodsource)) return false; // no yummie stuff found.

food     *yummiething;
    int       foodid = person->getfirstlikeablefood_id (foodsource);
    yummiething = foodsource->getfood (footid);
    foodsource->store();
    delete foodsource;

if (yummiething->needprepare()) yummiething->prepare();
    if (!yummiething->eat()) return false;

if (person->hunger()) return getfood (person); // recursive function ;)
    return true;
}

bool      shop(MySelf *person)
{
    if (!person->moveto (ps_supermarket)) return false; // bad thing when there is no supermarket..
    supermarket *market;
    market = new supermarket;
    if (!market->checklikeableproduct(pr_food)) return false; // bad thing to happen :X

int productid = market->getfirstlikeableproduct (pr_food);
    float price = market->priceproduct (productid);

if (price > person->cash) return false; // damn.. no money.. so starve.. :X

food *boughtitem;
    boughtitem = market->buyproduct (productid);
    person->cash-=price;

fridge *foodsource;
    foodsource = new fridge (fr_luxury);
    foodsource->loadstate ('nightorius.frd');
    foodsource->additem (&boughtitem);
    foodsource->store();
    delete foodsource;
    delete boughtitem;
    delete market;
    return true; // yay      
}

void       life(); // version 0.01a
{
    MySelf *me;
    do {
        me = NULL;
        me = wakeup();
        if (me == NULL) {
            cout << "nIghtorius died by some reason :X\n";
            return;
        }        

if (!getfood(me))
            if (!shop(me)) {
                cout << "nIghtorius died from starvation :X\n";
                return;
            } else getfood(me);

do {
             me->programmingcycle();
        } while (!me->sleepy());
        me->sleep();
        delete me;
    } while (true==true);  // endless loop ;)
}

/*
  ToDo: add going out cycles..
            add more hobbies.
            add girlfriend getting routines.
            add watching TV / movies & stuff.
            add learning support..
            add lots of stuff actually...

but this is the main loop which I start from ;)
*/

'nuff said..

*bugfix: geld gaat nu daadwerkelijk minder worden wanneer ik iets koop :P
*some compiler errors fixed |:(

[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 21-02-2005 12:29 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Laatst online: 22-09 13:38
Soms voordat ik wakker wordt schijn ik broncode te brabbelen, waar uiteindelijk uitkomt dat m'n ogen open moeten gaan. Op het moment dat m'n code zover is dat m'n ogen open moeten gaan ze ook open. Echt gezond is het niet, maar het gebeurt me.
Soms schrik ik ook wakker, ga ik overeind zitten en zijn mijn eerste woorden van die dag de laatste paar regels van een stuk code waar ik over droomde. M'n vriendin heeft me inmiddels al voor gek verklaard.

De dingen die ik meemaak in het leven zie ik opzich ook wel code in, of in ieder geval structuren, maar die zijn er ook. Het principe van object georiënteerd programmeren is dan ook ontleend uit de natuur, als je kijkt naar het menselijk lichaam dan zie je ook dat deze bestaat uit heel veel classes die onderling samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

wustenveld schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:15:
Soms voordat ik wakker wordt schijn ik broncode te brabbelen, waar uiteindelijk uitkomt dat m'n ogen open moeten gaan. Op het moment dat m'n code zover is dat m'n ogen open moeten gaan ze ook open. Echt gezond is het niet, maar het gebeurt me.
Soms schrik ik ook wakker, ga ik overeind zitten en zijn mijn eerste woorden van die dag de laatste paar regels van een stuk code waar ik over droomde. M'n vriendin heeft me inmiddels al voor gek verklaard.
O zo bekend dit zeg, ik brabbel zo nu en dan ook wel eens wat code in mijn slaap of ik verlaat 's nachts om een uur of 4 het bed weer om een probleem op te lossen. Komt mijn vrouw kwartier later naar me toe met de vraag wat ik aan het doen ben en of ik niet weer eens naar bed zou komen.

Waar ik ook altijd ruzie over heb met andere mensen die zeggen dat nul niks is of dat als je iets gaat op tellen dat ze dan bij 1 beginnen. Laatst ook zeg ik tegen iemand, wil je die 8 brieven die op tafel liggen even sorteren en administreren. Komt die man later naar me toe zegt ie "Wat zal ik met de negende brief doen?", Ik was dus bij 0 begonnen met tellen en hij bij 1, erg frustrerend.

Wat ik verder meestal overdag doe is dingen in een array zetten en functions. Zoals de lunch is 1 grote array met dingen die ik ga eten. Die stop ik dan in een loop en loop alle items van de array door en als ik klaar ben krijg ik een msgbox dat ik weer aan het werk kan gaan :)
Het boodschappen doen is meestal een function met verschillende opdrachten erin :P

Tja, als ik dit zo zelf lees kan ik denk ik wel concluderen dat ik gestoord ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

* Schonhose heeft alleen last van oplosdromen. Of je bedenkt voor het slapen gaan de meest briljante stuk code die je prompt de dag er op weer vergeten bent.

Das pas frustrerend.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Laatst online: 22-09 13:38
Oplosdromen heb ik inderdaad ook vaak, tis gewoon jammer dat progrrammeurs niet gewoon zelf hun tijden mogen bepalen maar vast zitten aan dat kantoortijd gedoe, het liefst zou ik 's nachts dan gewoon m'n bed uitstappen en de hele nacht code rammen, en vervolgens de dag erna ergens 's middags 3 uur weer beginnen met werken ofzo.

Maar ja, dat kan dan weer niet want 'wat zullen je andere collega's er van vinden' (meestal de zin die hier tegen mij vertelt wordt). Proggers moeten gewoon een aparte CAO krijgen vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LOL@dit topic.

Ik heb regelmatig dat ik, wanneer ik aan het programmeren ben en het niet lukt, ik mijn vingers (bij gebrek aan nagels) opeet, mijn shagvoorraad voor een week erdoorheen rook en tot diep in de nacht door ga. Maar dat lijkt me standaard.

Wanneer ik niet uit een probleem kom, ga ik er vaak over dromen, tijdje geleden bijvoorbeeld over een 3D engine waar ik aan bezig was. Zag ik de wereld, gerenderd zoals in mn engine, maar door een bug dus met vage fouten :S (32-bit index buffer op een kaart die dat niet ondersteunt, als dat iemand iets zegt...)

Ik heb ook wel eens heel bewust een 3D wereld "in mijn hoofd geprojecteerd", om die zo strak mogelijk te kunnen maken. Dat is ongeveer een jaar of anderhalf geleden. Ik kan je vertellen, ieder detail van die testwereld zit nog in m'n hoofd.

En ach, soms is het best leuk om je te verbazen over hoe perfect de echte wereld gerenderd wordt, en hoe goed de physics zijn... om je dan te bedenken dat je het over de realiteit hebt :D

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbewust 'Page not found' mompelen wanneer je bij een potje darten op 404 punten staat... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Echte concrete "code-erruptions" (ja er bestaat een woord voor) heb ik nooit, maar na een week hard werken zit je denkpatroon nog soms wel vast. Je bent continue bezig te creëeren, optimaliseren, reconstrueren en fixen. Dat ben je niet kwijt op het moment dat je de drempel over stapt van het kantoor om vrijdag 18:00 ;)

Dan sta je bijvoorbeeld midden in een drum&bass zaal te denken aan de marketing/technische haalbaarheid van je nieuwe project ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik had een keer een fietsongeluk gehad, in het ziekenhuis.
volgende dag werd ik wakker, wou dat ik niet in het ziekenhuis lag en probeerde eerst nog ctrl+z te doen of daarna maar opnieuw openen
was niet handig

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

djmurcielago schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:07:
Een fiets ongeluk in het ziekenhuis :? Daar hoor je ook helemaal niet te fietsen ;)

Je bedoeld vast dat je een fiets ongeluk hebt gehad en vervolgens naarhet ziekenhuis moest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
TwoR schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:26:
[...]

Waar ik ook altijd ruzie over heb met andere mensen die zeggen dat nul niks is of dat als je iets gaat op tellen dat ze dan bij 1 beginnen. Laatst ook zeg ik tegen iemand, wil je die 8 brieven die op tafel liggen even sorteren en administreren. Komt die man later naar me toe zegt ie "Wat zal ik met de negende brief doen?", Ik was dus bij 0 begonnen met tellen en hij bij 1, erg frustrerend.
D'r lagen dus gewoon 9 brieven op tafel, genummerd 0 t/m 8
Je moet goed de verschillen tussen aantal en nummering uit elkaar houden. Vb
stel je hebt een array f: f[0..0] dan zit er 1 element in dat array, en we noemen het (f.) 0

Inmiddels nog veel meer uren besteed aan m'n VBA code, maar we zijn nu zover dat we alle use cases kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:07:
volgende dag werd ik wakker, wou dat ik niet in het ziekenhuis lag en probeerde eerst nog ctrl+z te doen of daarna maar opnieuw openen
was niet handig
Probeer de volgende keer je meest recente ongeschonden versie uit te checken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

De wereld proberen zo optimaal mogelijk om te zetten in een 3D model klinkt bekend. 's Nachts om 3 uur opstaan om een bug te fixen ook. Object-georienteerd denken gedurende de hele dag eigenlijk ook.

Zijn er hier ook nog meer mensen die het oudste zusje van een vriend aanduiden met zusje[0]? (En niet soms, ze heet gewoon zusje nul voor ons :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:21:
Zijn er hier ook nog meer mensen die het oudste zusje van een vriend aanduiden met zusje[0]? (En niet soms, ze heet gewoon zusje nul voor ons :) )
Als je een loopje over al iemands zusjes wilt doen is het imho eleganter een iterator gebruiken dan een ruwe index van een vector. Hierdoor kan je aanwijzingen van je vriend over bv sortering en filtering los koppelen van je eigen acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Iterator iterator := vriend.zusjes();
while (iterator.hasNogEenZujs()) 
begin
  //beetje unix humor dan maar??
  Zusje zusje = iterator.volgendZusje;
  with zusje do
    unzip; touch ; finger ; mount ; gasp ; yes ; umount ; sleep
endl

Weet niet of deze iterator nu zo elegant is :P.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 23-09 18:45
zo erg als jij het hebt komt het bij mij niet voor maar ik heb wel de neiging om de ctrl-z te zoeken wanneer ik bijvoorbeeld een glas laat vallen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FendtVario schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:58:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Iterator iterator := vriend.zusjes();
while (iterator.hasNogEenZujs()) 
begin
  //beetje unix humor dan maar??
  Zusje zusje = iterator.volgendZusje;
  with zusje do
    unzip; touch ; finger ; mount ; gasp ; yes ; umount ; sleep
endl

Weet niet of deze iterator nu zo elegant is :P.
De iterator kan prima zijn. Gezien de acties die je wilt ondernemen kan ik me indenken dat je vriend je een NULL-iterator geeft :P .
Pagina: 1 2 3 4 Laatste