[Alg] gestoord door programmeren?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik dacht ik open eens een topic over programmeren, maar dan meer in emotioneel/psychisch opzicht.

Worden de echte die-hards hier af en toe ook een beetje gestoord van te lang instensief programmeren? Als voorbeeld een paar cases die ik zelf en anderen hebben meegemaakt:

Do. Ik word wakker. Ik ben een database. Maar ik ben gecrashed. Naast mij ligt iemand te slapen. Hmm, denk ik, die database doet het wel goed. Ik moet gefixed worden. Ik moet weer draaien. Ik moet weer slapen. Maar het lukt niet, want de referentienodes worden niet goed gezet als er meerdere parentnodes aan de node hangen. Hoofdpijn. Ik wil werken, ik wil slapen. Maar ik wil ook opstaan, en terug naar m'n nodes. Want het moet gefixed worden, anders kan ik niet slapen. While(wakker).

Een collega/vriend van me laatst: Ja het feestje was leuk maar ik kon niet laten alle voornamen van alle mensen te sorteren in arrays aan de hand van een zoekstring.

Ik lag gisteren over iets na te denken wat niks met programmeren te maken heeft. Voordat ik het in de gaten had, zag ik alle 3 mogelijke antwoorden in een switch/case constructietje voor me. Zucht.

Van 3D engines wordt je helmaal gek. Ik herinner me dat ik overal om heen in de echte wereld hoeken tussen objecten zat te bekijken. Gefascineerd door het feit dat alles om me heen klopte en fysisch correct bewoog. Licht, schaduwen, prachtig. Niet echt vervelend, wel prettig gestoord.

Maar de ogenschijnlijke apathie is nog wel het meest voorkomend. Het moet er voor de buitenwereld raar uitzien. Voor zich uit starend in het niets. Hoort niets, ziet niets. Ogen omhoog draaiend in een rare frons. Gemurmel. En peins, een glimlach, hij staat op en rent weg naar z'n computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook soms van die acties! mol ik per ongeluk iets, denk ik moet ik op esc drukken en op retry klikken! echt mav!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

Tuinhark

Retro

Ik vind dit nogal poetisch verantwoord trouwens. Erg mooi. :)

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb er ook al jaren last van dat ik de wereld om me heen vergelijk met die die door een pc gerenderd zou zijn :) .

En ik heb een keer een nachtmerrie gehad dat de hele wereld volgens het oo-model was opgebouwd, maar voor de rest ben ik niet zo'n die-hard gelukkig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12
Ik wou dat ik een computer was, kon ik mezelf upgraden zodat ik niet steeds van alles vergeet. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Op zaterdag 28 juli 2001 23:23 schreef Tuinhark het volgende:

Zo 'erg' is het nou dus weer eens. Alles moet mooi opgeschreven. Het moet kloppen. Maar toch bedankt. Het heeft schijnbaar ook z'n positieve uitwerking op de dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 16:15

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik zie de laatste tijd alles in objecten..

brood object{lekker,bruin,met kaas,extrajam}

:?

McFraGG de gekste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Haha LOL dit is best wel sick

maar ik heb wel eens een dag lang zitten coden in Delphi :)

Toen kon ik ook niet slapen, vet vaag te doen met for statements enzo :-)
Maar zo erg als jij heb ik het niet :)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms als ik iets wil doen, dan bouw ik voor mezelf een if-else-constructie, bv [MIRC SCRIPTING, ben ik nu ff veel mee bezig]:
code:
1
2
 if(NU_SLAPEN == $True) { /set MORGEN_UITGERUST $True }
else { /set MORGEN_UITGERUST $False }

dat soort dingen, en ik ben irl ook wel veel met array's bezig enzo
nu je het zegt........... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel heb als ik weer een paar uur zwaar intensief heb zitten coden, en dan wordt je weer 'wakker' dan heb je je coden gedaan, maar t voelde aan alsof t een droom was...

of je hebt weer es een dag lang lopen coden ( of langer >:) ) en je gaat naar bed en de code loopt weer voor je ogen heen en weer te spoken.

ik kan er ook absoluut niet tegen als ik aan t programmeren ben, en ik kom niet uit t probleem. ik KAN niets anders doen tot t probleem opgelost is...

en dat van die apathie komt ook heel bekend voor (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil: Worden de echte die-hards hier af en toe ook een beetje gestoord van te lang instensief programmeren?
Nee, wel van te lang niet programmeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
deze topic nou al afgelopen???? :?
ik begon het net leuk te vinden! >:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

dit bovenstaande heb ik soms ook. En ik vind het maar wat vermoeiend soms.

Je komt er dan wel achter hoe complex de wereld is.

if (verslikken==true) then hoesten etc...

Maar het zelfde heb ik ook met grafische gevallen / beelden.

Bij het kijken naar films afvragen hoe het gemaakt is - wat wel en niet met computer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moah, heb wel eens nachtmerries en als ik dan hele erge hoofdpijn er bij heb dan gaat het echt van :

AArgghh, er zit een fout in de destructor van een klasse ergens in m'n hoofd... aahhh NEEEHHH niet weer aaahhhhh nullpointer exception waarom ben ik vergeten die te catchen.

En dan zwetend wakker worden, meestal gebeurt dit na stressmatig proggen tot 5 uur in de ochtend om een deadline te halen.

Verder is het nog wel eens frappant als je op irc typt cout << "Hoi allemaal" << endl; zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

Of je zit je gewoon op een verjaardag te vervelen en je begint mensen in te delen als objecten met attributen waarvan een vector van verwijzingen naar andere mensen om de relaties tussen de mensen weer te geven. Dan begin ik verder te denken en een soort inheritance schema te maken van al die personen.... En dan is de verjaardag om.

Of je begint als mensen je iets belangrijks uit leggen gelijk de FCO-IM methode toe te passen om te kijken wat die persoon allemaal verteld voor database zou opleveren. Wat voor excistentiepostulerendefeittypeexpressies dat allemaal op zou leveren enz..

Of je merkt dat als iemand irritant is dat
je jammergenoeg niet even zijn destructor kan aanroepen. Maar dat je die vaak graag even zou overloaden met het statement.
code:
1
2
3
If !(asshole.Is_BeggingForMercy()) {
  asshole.Do_LetHimSuffer();
}

En uiteraard begin je bij een programmeertaal als c te denken wat voor assembly code de compiler zou genereren bij welk statement en of je als je een ander statement gebruikt de compiler niet snellere assembly code genereerd en dus een sneller programma.

Hmm, volgens mij moet ik eens een keertje bij de zielenknijper op bezoek. :? Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:23 schreef Tuinhark het volgende:

Ben ik het helemaal mee eens. Ik hoop alleen zelf de staat van zijn die jij (Genoil dus) nu hebt te bereiken. Mischien is het niet altijd even gemakkelijk maar je bent blijkbaar wel echt door de materie gegrepen.
Chapeau voor de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:40 schreef Reflex het volgende:
of je hebt weer es een dag lang lopen coden ( of langer >:) ) en je gaat naar bed en de code loopt weer voor je ogen heen en weer te spoken.
Dit komt me ook ZEER bekend voor. En soms na langdurig coden, droom ik 's nachts over de perfecte oplossing voor het probleem. Die ik dan de volgende dag kan implementeren :) (En dat het ook nog werkt!)

En ik heb ook vaak dat ik alledaagse dingen in wireframe voor me zie, en lampen als point lightsource, de zon als parallel lightsource, en hoe alles zo 'klopt' :) Inderdaad om gek van te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zaterdag 28 juli 2001 23:33 schreef RaR het volgende:
Ik zie de laatste tijd alles in objecten..

brood object{lekker,bruin,met kaas,extrajam}

:?
new Brood myBoterham;
myBoterham.setBeleg(new Pindakaas);

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jullie maken het wel heel erg zeg :)

* ACM denkt helemaal niet in programmeren

Hooguit wat logischer sinds de begin van mijn studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM: Hooguit wat logischer sinds de begin van mijn studie :)
Syntax error on line 1 near "sinds de begin"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 21-09 20:24
en soms heb je dat hé, dan zit je in een loop :) en dan zit je de denken hoe je daar nou weer uit komt :P maar dat lukt dan niet ofzo

zoals femme dat zegt:

parse error on line 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 00:05 schreef Arien het volgende:
Syntax error on line 1 near "sinds de begin"

;)
Mja, het is ook "in den beginne" dan vind ik dat het ook "sinds de begin" is ;)
Magoed, misschien dat php het accepteerd, maar java of c zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Hum, ik ben ook geinfecteerd met objecten :) . Ik vertaal alles in de echte wereld in klassen en instanties :) .

Overigens kan je daar een hele hoop zaken heel goed en kloppend mee uitleggen. OO is tenslotte niet voor niets ontstaan :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Aaargh!:
new Brood myBoterham;
myBoterham.setBeleg(new Pindakaas);
Bakker bakker = new Bakker();
Brood brood = bakker.getBrood(float money);
Mes mes = new Mes();
List<Boterham> sneeen = mes.snij(brood);
Boterham boterham = sneeen.get(0);
PindaKaasPot pot = (PindaKaasPot) kast.getPot(PINDAKAAS);
boterham.setBeleg(mes.getSome(pot));
me.eat(boterham);

;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Leuk om te lezen dat mijn verhaaltje als poezie wordt gezien. Misschien moet ik stoppen met programmeren, en gaan dichten. Maar dan heb ik geen inspiratie meer. :)

Ik zie hierboven best veel 'irl-code', maar dat heb ik eigenlijk zelf weinig. Het zijn meer de vraagstukken die me bezig houden, moeilijk defineerbare abstractheden, vaak in m'n hoofd gevisualiseerd door bolletjes en lijntjes daartussen. Maar die gedachten blijven vaak zo vervelend in je hoofd 'loopen', omdat je op zo'n moment de interactie met je programmeeromgeving mist.

Echt 'sick' is het niet denk ik, wel vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[script]

/sv_mubling 1
/sv_stateofmind
sv_sateofmind is 0
/sv_sateofmind 1
sv_sateofmind 1 is not posible, please insert mind first!
/sv_cheats 1
/give_item mind
+think 1
sorry think command not posible, please use mind with iq higher than 20
/danm_u 1
danm_u is done
/quit

[/script]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wie heeft nu de eer om het eerste gedicht in php te mogen schrijven?
Maken we een album voor coders, door coders, dat moet haast wel dikke humor worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 29 juli 2001 00:21 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Mes mes = new Mes();
List<Boterham> sneeen = mes.snij(brood);
me.eat(boterham);

;)
tsk, dat kan netter :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
if (brood)
{
  Mes mes = new Mes();
  Set sneeen = mes.snij(brood);
  Enumeration sneeenEnum = sneeen.elements();
  if ( sneeenEnum.hasMoreElements() )
  {
    Boterham boterham = sneeenEnum.getNextElement();
    me.eat(boterham);
  } else
  { 
    System.out.println("Mes bot");
  }
} else
{
  System.out.println("Niet genoeg geld voor brood"); 
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 21-09 20:24
wat ook wel lachu is, denken dat je borg bent :P

we are the borg.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Laatst online: 23-09 20:04
Murmelende, reutelend dwalende figuren die, zo schijnt, zich met ongelooflijk moeilijke problemen bezighouden en daarbij oplossingen bij zichzelf aandragen waarvan niemand anders iets begrijpt.

'zal ik die catch een stacktrace laten flushen naar m'n stdout?'
Terug in het normale leven:
'Er trad een exception op bij de initialisatie van mijn koffie vanmorgen. De suikerstack underflowde'
Ooit wel eens opgekeken van je werk om te beseffen dat het 7 uur in de ochtend is?
Thus spake the Master Programmer:

"Time for you to leave."

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
gestoord???

spectral schreef: excistentiepostulerendefeittypeexpressies

van dat woord wordt je alleen al gestoord
code:
1
2
3
4
5
6
if ($word == "undefined") { FindDictionary(); }
when ($DictionaryFound == "false") { TryToUnderstandByYourself(); }
when ($DictionaryFound == "true") { LookupTheWord(); TryToUnderstandWithHelpFromDictionary(); }

if ($Understand == "true") { BeHappy(); }
else { GetHeadache(); }

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Aaargh! schreef prachtige code maar gebruikte een Enumeration ipv een Iterator ;)
Bijdehand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 07:19
of je hebt weer es een dag lang lopen coden ( of langer ) en je gaat naar bed en de code loopt weer voor je ogen heen en weer te spoken.
Aaargh !!!!

Jep dat komt me helaas bekend voor ...
Heel wazig
Alleen heb ik dat niet met programmeren (want ik ken net de basic qbasic commando's)

Maar wel als je tot diep in de nacht aan eoa weerspannige schakeling hebt zitten bakken

Wat ? zo laat ?? toch maat es gaan pitten dan

en dan achtervolgd worden door rc- kringen terwijl je toch echt wilde slapen ...
heel vreemd
en je komt er dan $#@% ook niet meer van los
Opstaan om vervolgens een paar rondjes door de kamer rennen om je verstand weer "helder" krijgen blijkt totaal geen effect te hebben
want als je net 5 minuten weer plat ligt begint de zooi weer door je hoofd te spoken..

Bah !! krijg er al de kriebels van als ik er aan denk !!

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Ik wordt wel eens zo wakker:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
while(!teLaat){
    if($alarm){
        switch($moeheid){
            case veelsteMoe:
                $hitSnooze=true;
                break;
            case redelijkMoe:
                $hitSnooze=true;
                $OpenEyes=true||break;
                $resetAlarm=true;
                $getOutOfBed=true;
                break;
            case wakker:
                $openEyes=true;
                $resetAlarm=true;
                $getOutOfBed=true;
                break;
        }
    }
}
?>

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Sinds dat ik met PCs en games bezig ben heb ik een helderdere kijk op de wereld:
- natuur ziet er zo gedetaileerd uit
- kompleet autonome mensen waarvan elk een gigantische ervaring, kennis en karakter heeft
- waardering voor het leven en dieren
- bewondering van de simpele dingen
...

Dat van die "oplossings"-dromen heb ik ook wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Heb je er weleens over nagedacht hoe ongelofelijk multi-threaded de wereld is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inderdaad !

Daar kan een OS een puntje aan zuigen ;)

Dat laat trouwens zien dat "The Matrix" niet echt realiteit kan worden, maar das voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh, t is hier (Cork, Ierland) 2:37am en ik zit nogsteeds op me werk... uiteraard na werktijd, maar proggen enzow. de enigen in dit gebouw zijn de bewaking en ik.. best wel cool... (Apple rules!) ik zit momenteel dus met een probleem in mijn programma, let maar op, ik ben hier niet weg voor ik t probleem opgelost heb... niet omdat ik niet weg wil, juist wel, maar t probleem MOET opgelost worden... anders kan t niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh!: Tsk, dat kan netter :P
Dat kan ook nog wel netter met exceptions.

Misschien plak ik die code later nog wel (in Python). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik er tot 11.00 sochtends mee bezig ben geweest dan kan het allemaal wel even door mn hoofd blijven spoken ja. Ik heb 2 keer gehad dat ik er echt te lang achter zat en dat ik dacht dat ik gek werd. Muziek klonk als langzaam maar ook snel gebonk in mn hoofd, en ik kon echt niet meer nadenken. Zelfs de cursor in beeld die aan het knipperen was leide me teveel af.. toen moest ik echt pitten..

Verder gaan (prog)problemen waar ik mee zit onderbewust veel langer door mn hoofd, waardoor ineens op een willekekeurig tijdstip ondertussen dat ik niet achter de pc zit, het kwartje kan vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stukje Pascal...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
program OpStap;
{ niet alle hier aangeroepen procedures en variabelen zijn in deze file gedeclareerd }

Uses Vrienden, Bier, Café;

procedure Drink(Soort_Drank: string);
var W: Wat_Vrienden_Willen_Drinken;

begin
  if Mijn_Beurt then begin
    W := Vraag(Vrienden, Drank_Voorkeur);
    LoopNaarBar(Dichtsbijzijnde_Bar);
    BestelDrinken(W or Soort_Drank); { een binaire OR he, ik bestel uiteraard niet alleen voor mezelf of alleen voor de rest ;) }
    LoopTerug;
  end
  else begin
    BestelBijVrienden('bier');
    Wacht_Op_Drinken;
  end;
end;

procedure GaOpStap;
begin
  MaakAfspraak;
  GaNaar('vrienden');
  GaMetNaar('vrienden', 'café');

repeat
    Drink('bier');
    VoerGesprek('wazig');
  until (Laat_Genoeg and (Geen_Zin_Meer or (Geld = 0)));

if (Geld > 0) then begin
    GaMetNaar('vrienden', 'snackbar');
    Eet('frikandel pinda-mayo');
  end;

GaNaar('huis');
end;

begin
  GaOpStap;
  Slaap;
end.

:P

Fouten voorbehouden... * Mr. B. B. calls procedure Slaap;

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me had gewoon de bovenste regel van zijn .sig kunnen plakken |:( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t is nu dus 5:41am in Cork, en ik ben alweer op me werk (terwijl ik niet eens hoef te werken) om verder te kunnen programmeren. maar nee ik ben geen addict (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben interaddict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 23:11

jkf

Op zondag 29 juli 2001 00:21 schreef mbravenboer het volgende:

...

...
En het eerste wat ik me afvraag is...
Waarom pakt die jongen niet eerst de laatste boterham, aftellen is toch veel efficienter... (specifieke hardware waar ik op aan het programmeren ben)

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dan :
code:
1
Boterham boterham = sneeen.get(sneeen.aantal--);

uhh en wat doen we met de kapjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Hehe een hoop is toch wel herkenbaar ;)
Hoewel het bij mij vooral is wat ik als laatste heb gedaan. Als ik een lange dag heb zitten proggen, en ga vrij snel slapen daarna, droom ik in code, maar als ik nog ff een uurtje heb zitten inetten of zo, droom ik heel erg in webstyle... pp een link klikken om door een deur te gaan of zo, dat soort vage dingen.
En als de nacht dan ook nog eens heel kort is, en de klotewekker gaat af, probeer ik dat ding nog weleens te resetten met ctrl-alt-del of zo... werkt alleen niet zo goed....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Volgens mij zitten hier behoorlijk wat overwerkte mensen (mij incluus 450~500 uur in de laatste 2 maanden (ben nu ook aant werk >:) ))

ik zou zeggen neem een week rust ofzo :) voor iedereen een burnout/rsi krijgt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 23-09 21:28
*gaap*.....Ga zo maar slapen denk ik :Z. Bijna hele nacht bezig geweest met programmeren...pffff...M'n hoofd is echt aan het bonken, gewoon niet meer normaal.
Hoop dat ik kan slapen en niet weer van die "spokende" code voorbij zie vliegen :(

TheRebell moet echt eens eerder stoppen met coden...

edit:
typen lukt zelfs al niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Op zondag 29 juli 2001 10:10 schreef Grum_ het volgende:
Volgens mij zitten hier behoorlijk wat overwerkte mensen (mij incluus 450~500 uur in de laatste 2 maanden (ben nu ook aant werk >:) ))
Zijn er mensen die 40 uur per week werken dan :? (kan dat?? zo ja, zoeken jullie nog mensen? ;) )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat vinden jullie eigenlijk aan dat programmeeren? ik wordt al gestoord als een Java opdracht (van school, HIO) niet lukt...laat staan dat ik zin heb de rest van mijn leven te gaan noden :P

PHP gaat nog wel..maar echt proggen? :r:r hoe hou je het vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

zelf werk ik 45-50 uur per week... en jah, soms word je gek. maar - gelukkig - het is niet altijd even druk waar ik werk dus soms kan je even de tijd nemen voor een project (zoals nu) en dat komt je state-of-mind wel ten goede.

De beste oplossing is afwisselend werken, en bv. eens iets op papier doen (dat spul wat uit je printer komt rollen).

Maar het enige waar ik overdag "IRL" last van heb, is dat ik op de stomste momenten de beste oplossingen bedenk: bij het afrekenen in de supermarkt, bij het vastschroeven van een loshangende lamp etc...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 08:12 schreef Reflex het volgende:
dat is dan :
code:
1
Boterham boterham = sneeen.get(sneeen.aantal--);

uhh en wat doen we met de kapjes ?
if( sneeen.indexOf(boterham) == sneeen.length() || sneeen.indexOf(boterham) == 0) me.geefAanEendjes( boterham )

of met een leuke try-catch natuurlijk, maar dan moet je bij het snijden wel je brood onderverdelen in klassen Kapje, Volledige snee.......

... ik geloof dat ik er ook last van heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad it was a dark and spooky night en ik was de hele avond bezig met html en ik slapen en alles dwaalde me voor de ogen echt ik heb de hele n8 over html zitten dromen. Op zich best handig want de volgende dag had ik de pagina zo klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vaak dat als ik NET voordat ik in slaap val nog 'geniale' ID-en krijg... soms ben ik te lame om ze op te schrijven ofzow, en ben ik ze de volgende dag dus kwijt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 11:07 schreef Config het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk aan dat programmeeren? ik wordt al gestoord als een Java opdracht (van school, HIO) niet lukt...laat staan dat ik zin heb de rest van mijn leven te gaan noden :P

PHP gaat nog wel..maar echt proggen? :r :r hoe hou je het vol...
spijt me zeer voor je .. maar je kan php zo lastig maken als je zelf wilt ...

[semi reclame]
ik mag op zoek gaan naar iemand die fulltime wil komen coden (c/php) mag je fijn met mij same werken :P

(tis serieus leuk werk alleen wat ranzige deadlines dat is ook de reden dat we een nieuw iemand zoeken :P )
[/semi reclame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
[dubbelpost .. tis nog vroeg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 11:51 schreef Grum_ het volgende:
[dubbelpost .. tis nog vroeg]
welk platform enzow ? / type opdr8en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
pest me maar ff op icq (431280)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zaterdag 28 juli 2001 23:47 schreef Spectral het volgende:
Of je begint als mensen je iets belangrijks uit leggen gelijk de FCO-IM methode toe te passen om te kijken wat die persoon allemaal verteld voor database zou opleveren. Wat voor excistentiepostulerendefeittypeexpressies dat allemaal op zou leveren enz..
FCO-IM? Laat me raden, jij studeert aan de HAN? (been there, done that) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 16-09 17:09
Het enige dat ik vroeger nogal es had, is dat ik in gebouwen rondliep met de gedachte er een quake-map van te maken, en dat als ik lang quake speelde, ik in gebouwen ging rondrennen, langs muren opstrafen (tot er een deur openging uiteraard), en constant achterom zat te kijken.

Goeie ouwe tijd 8-)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
circle strafen om in de weglopende personen heen zeker :P

hak bewegingen maken naar een deur alsie niet open wil enzo ;)

zo erg heb ik et nou ook weer niet gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In code denken doe ik niet, maar als ik ziek,erg moe of duf ben heb ik wel eens de neiging om alles wat onderstreept (irl) is met een handje op te klikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K lag laatst nog te dromen dat ik geen ip-adressen meer aan mn bed kon geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
Ik denk zo af en toe in SQL queries :P

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

// program: HUH!?
void main(void)
{
Randomize(}:O);
int r = rand(6);
if(r!=0)
ShowBleuWindowsScreenLikeAlways("Sorry.. deze pc is gek geworden. \n als deze fout zich blijft voordoen, pak een voorhamer en sla op de monitor \n of neem contact op met uw zieleknijper!");

PostQuitMessage(0);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Op zondag 29 juli 2001 11:50 schreef Grum_ het volgende:

[..]

spijt me zeer voor je .. maar je kan php zo lastig maken als je zelf wilt ...

[semi reclame]
ik mag op zoek gaan naar iemand die fulltime wil komen coden (c/php) mag je fijn met mij same werken :P

(tis serieus leuk werk alleen wat ranzige deadlines dat is ook de reden dat we een nieuw iemand zoeken :P )
[/semi reclame]
Ik studeer ;) (begin aan 2e jaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Op zondag 29 juli 2001 12:12 schreef steije het volgende:
Ik denk zo af en toe in SQL queries :P
Jaa ok dat doe ik ook wel af en toe :o

Beetje met medestudenten

"Weet je wat we doen het zo...SELECT * FROM leraren WHERE computerkennis >= genoeg..wie houden we over?"

"Hmm..op DEZE school bedoel je dus?"

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf ook behoorlijk last van. Veel shit van een loopje, of een if-constructie in je kop hebben.

Nagaan, hoe iets is gedaan in een programma, of in database/ sql aan het denken zijn.

Maar ik zie nu echt de wereld heel anders door proggen, hoe zoiets complex als een mens in elkaar zit.

Heel herkenbaar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coden is meer dan een bezigheid, t is een geloof, een manier van denken en van doen (8>
daar lijkt t wel op, als ik de reacties hierboven lees... coden geeft je een beter beeld van hoe bepaalde dingen in de wereld in elkaar zitten ( nice rendering die lucht :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

hmm vaag... van al die maffe dingen heb ik totaal geen last van. Terwijl ik toch echt ~ 5-8 uur per dag prog (zelf in het weekend)... behlave op vrijdagavond, dat gaat tegen mijn principes in >:)

Maar van dat quake gedoe heb ik wel weel last. Een half jaartje terug droomde ik echt van niks anders, maar dat was toen ik 3/4 van mijn dag quakend doorbracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 21-09 14:04
rare jongens die romeinen.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 29 juli 2001 11:07 schreef Config het volgende:

PHP gaat nog wel..maar echt proggen? :r:r hoe hou je het vol...
programmeren werkt verslavend. als je d'r eenmaal aan bent kom je d'r nooit meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programming is zo mooi... je bent zwaar constructief bezig, en je ziet ook direct resultaat, daar komt bij dat je de computer jouw wil oplecht ( en dat willen veel mensen toch graag ). t gevoel dat als je 3 uur ergens mee bezig bent geweest, wat resulteert in 3 uur code.. YEAH BABY!!!! T ZIJN GEWOON GELUKT!!! dat je t aan iedereen gaat vertelle die t maar horen wil. etc etc....

ik KAN niet zonder... als ik een tijdje niet geprogged heb voel ik me echt klote. why ? dnno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:25
Ik moet zeggen, ik ben nu op vakantie, maar als ik 's-avonds terugkom van het uitgaan hier, kan ik meestal niet slapen.(En dat is dan om half vijf ofzo)

Dan ga ik altijd liggen denken aan allerlei dingen, maar ik kom wel erg vaak op code die ik aan het schrijven ben.

Wat ik me nou ook afvraag, droom je er ook wel 's over?

Ik namelijk wel, ik ben meestal het verhaal vergeten, maar ik weet nog wel dat ik over de code liep te dromen en over mensen die het willen leren die ik moet helpen etc.

/vaag verhaal geloof ik...

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programmeren is gewoon het vetste wat er is. Sex is ook heel goed, maar een orgasme duurt niet zo lang.
offtopic:
Ik doe ook aan muziek, en ik heb ook wel eens gehad dat ik alles wat ik hoorde in noten om wou zetten. Ook heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichamelijk is het misschien niet zo goed af en toe omdat ik niet ga slapen voordat ik eruit ben. Ik was gister Dynamic Loadable Module support aan het schrijven voor m'n OS en ik ben toen tot 06:00 doorgegaan omdat er 1 bug in zat. Op school ook, als ik thuis kom en ik weet dat er nog iets niet werkt in mijn programma wat ik _per se_ moet weten ga ik proefwerken ed pas daarna doen -> nachtwerk. Ik wordt er volgens mij wel eens depressief van ;) .... Maar ja, alles heeft z'n nadelen he, programmeren is gewoon zwaar kewl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 13:25 schreef Reflex het volgende:
coden is meer dan een bezigheid, t is een geloof, een manier van denken en van doen (8>
daar lijkt t wel op, als ik de reacties hierboven lees... coden geeft je een beter beeld van hoe bepaalde dingen in de wereld in elkaar zitten ( nice rendering die lucht :D )
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mwah, ik prog nie echt, buiten basic heb ik slechts wat vage kennis over proggen.

Bij mij zal het wel iets zijn van
code:
1
2
3
4
5
6
7
IF DX.action = "progge" THEN
 DX.maf = TRUE
 DX.get_bored_interval = %short
ELSE
 DX.maf = TRUE
 DX.get_bored_interval = rnd
ENDIF

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 16:32 schreef DarkX het volgende:
Mwah, ik prog nie echt, buiten basic heb ik slechts wat vage kennis over proggen.

Bij mij zal het wel iets zijn van
code:
1
2
3
4
5
6
7
IF DX.action = "progge" THEN
 DX.maf = TRUE
 DX.get_bored_interval = %short
ELSE
 DX.maf = TRUE
 DX.get_bored_interval = rnd
ENDIF
<betweter mode>

Ey... dat DX.maf = TRUE kun je beter buiten die if-clausule laten. Wordt toch altijd uitgevoerd zo :P

</betweter mode>
;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op zondag 29 juli 2001 16:35 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

<betweter mode>

Ey... dat DX.maf = TRUE kun je beter buiten die if-clausule laten. Wordt toch altijd uitgevoerd zo :P

</betweter mode>
;)
nja... dit is de verkorte versie
mist een hele zooi voorwaardes, soms ben ik nl niet maf maar dat is te verwaarlozen, waardoor het in de summary niet voorkomt :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 16:37 schreef DarkX het volgende:

[..]

nja... dit is de verkorte versie
mist een hele zooi voorwaardes, soms ben ik nl niet maf maar dat is te verwaarlozen, waardoor het in de summary niet voorkomt :P
Ehr... rite :)
We doen de naam LameTravel weer echt eer aan :P

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 23-09 11:48

killercow

eth0

ik heb dat ook altijd, alles wordt in abjects arrays en if-else door mij bekeken ik zie overal ineens een oplossig voor maar dan uiteraard wel in code en ik loop al maanden naar bijvoorbeeld bomen te kijken hoe je bijvoorbeeld een algorimte kan schrijven dat de blaadjes door de wind laat bewegen (is begonnen toen ik gran turismo speelde :? ) naja t komt wel goed met me, m'n vriendin snapt het alleen echt neit als ik tot 4 uur snachts met 3 schermen code voor me zit :) agh jah ik ben gelukkig niet de enige, en trouwens gamers hebben het ook volgens mij.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe niet aan echt programmeren, maar alleen PHP/Perl. Ik merk vaak dat ik op school (middelbare school) ongemerkt aantekeningen maak in PHP code... Dat gaat vaak veel sneller dan voluit schrijven en ik vind het soms ook duidelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde,
zeker omdat ik soms 17 uur per dag achter me computer zit, heb ik vooral last van dingen die uit me klauwen vallen, en dan zit ik mentaal echt van "ctrl - z" Undo enzo ..

tis te maf voor woorden, maar ik heb het wel ...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
(jarig!)
Ik doe niet aan echt programmeren, maar alleen PHP/Perl. Ik merk vaak dat ik op school (middelbare school) ongemerkt aantekeningen maak in PHP code... Dat gaat vaak veel sneller dan voluit schrijven en ik vind het soms ook duidelijker!
Ik heb precies hetzelfde,
zeker omdat ik soms 17 uur per dag achter me computer zit, heb ik vooral last van dingen die uit me klauwen vallen, en dan zit ik mentaal echt van "ctrl - z" Undo enzo ..

tis te maf voor woorden, maar ik heb het wel ...
:(
Same with me here ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/*
* find the important things in Life, the Universe, and Everything
*/

typedef shortsome;/* some things are short */
typedef somevery;/* some things are very short */

#define A/* The first letter of the English Alphabet */
#define LINE2/* 2 points define a line */

#define TRUTHBEAUTY/* truth is beauty */
#define BEAUTY10/* and beauty is a 10 */

#define badchar/* burnt on both sides */
#define oldchar/* the great Chicago Fire */

#definegetstrlen/* during your life, try to get some sterling */
#define youmakefloat/* you make it, I'll drink it */

#defineyourgoalsin terms you can understand
/*
#include"yourdreams"/* for the future */

/* everyone needs goals */

shortterm;
doubleyourpleasure();
doubleyourfun;

longTerm, play(), agame;

/* everyone needs diversions */

old *joke = "Why did the chicken cross the road?\n\tTo get to the other side!\n\t\tWocka Wocka Wocka!\n";

tell(joke)
bad*joke;/* wait- you haven't heard it yet! */
{
short laugh;/* please */

laugh = get(joke);
write(1, joke, laugh);/* write it down- don't say it */

}

/* most folks like music */

long play(record)
long record;
{
very pleasant = TRUTH;/* if you like music */

while (record == pleasant)
play(record--);

return( pleasant );/* music soothes the savage */
}

doubleyourpleasure(one, way)/* this is necessary if */
someone;/* is watching ,or if you have a */
longway;/* to go */
{
/* this can change one while maintaining one's identity */
one = one * one;
return( one );/* after all, it should have at least doubled */
}

hold(temper)/* good advice */
A short temper;/* is a dangerous thing */
{
A longtime;/* is what you need */
very calm;/* is how you should be */

calm = temper, temper;

while (calm--)
wait(&time);

return(calm);/* if possible */
}

/* now, on to the main thing */

main(thing, mustbe)/* to balance work, play, and goals */
some thing, mustbe;/* important, or we wouldn't be here */
{

longtime();/* know C */
verybored;/* the result of too few goals */

shorthours;/* make */
longyourwork;/* which makes for */
shorttempers;/* which can be improved by */
longlaughing;

/* first, set priorities */
yourwork = 0;
yourfun = 1.0e+38;

if (yourpleasure( mustbe, yourwork ))
yourfun = yourwork;
else
yourfun = play( agame );

bored = yourfun - yourwork; /* nothing to do? */
/* reach out and touch someone! */

switch ( bored ) {/* connects all of this together */
default:
hours = hold(LINE); /* no way to avoid it, take a */
break;
}

/* take a music break */
while ( thing-- ) {/* you make my heart sing */
youmake everything;
very groovy;
}

/* focus on what is important to you */
while ( yourfun < 0 ) {
yourpleasure( mustbe, agame);
yourfun = play( agame );
}

tell(joke);

exit( laughing );
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 13:34
Op zondag 29 juli 2001 03:21 schreef mbravenboer het volgende:
Heb je er weleens over nagedacht hoe ongelofelijk multi-threaded de wereld is? ;)
Had een keer dat ik bezig was met meerdere dingen tegelijk... Dacht ik bij mezelf: Cool ik kan ook multi tasken.

Ergste wat ik tot nu toe gehad heb is dat ik bezig was met programmeren voor m'n stage opdracht. De godsganze dag vastgezeten op iets. Een fout die ik maar niet kon vinden. Einde van de dag. Na 8 uur debuggen zoeken en stressen. Computer uit, deur dicht, trap af, deur door, loop naar buiten, deur valt dicht. *klik* "&#^%&#^%*#^, DAAR LAG HET AAN!!"

De volgende dag binnen 5 minuten het "probleem" opgelost. M'n database server lag plat. AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH

Bovenstaande is wel een andere vorm van "gestoord door programmeren". Het werkte niet, dus het MOET ergens in de code zitten. (laatste keer dat ik direct die conclusie trok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Op zondag 29 juli 2001 12:06 schreef bakdozium het volgende:
In code denken doe ik niet, maar als ik ziek,erg moe of duf ben heb ik wel eens de neiging om alles wat onderstreept (irl) is met een handje op te klikken. :P
Hehe oh ja dat ken ik ;) Vooral irritant bij computerbladen...
Of als ik iets moet overtypen, copy-paste willen doen ;)

En over het proggen, hoe je dat kan volhouden... kwee nie, ik denk dat ik het redelijk simpel zie: er is een probleem, moet een oplossing voor komen, en ik maak die oplossing (progje dus). Kweet eigenlijk niet, nu ik er over nadenk, waarom ik 't leuk vind. Ik vind het gewoon leuk, punt ;)
Maja dat wil niet zeggen dat ik vrijdag middag niet zoiets heb van, rot op met die code, heb 't nou wel gehad (heb je met alles denk ik).

[edit]
wat ik trouwens wel bij mezelf nog weleens merk, vraagt iemand of ik nog wat leuks heb beleeft. Ga ik zitten denken, en bedenk me dat ik bv. wat stoere queries had gemaakt die week, maja, de meesten zien dat niet als "iets leuks" ;) Terwijl ik dan eigenlijk zoiets had van "kicken man", gevoelsmatig vind ik zoiets op zich net zo tof als een avondje zuipen met wat vrienden. De "gewone wereld" ziet dat alleen iets anders...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Op zondag 29 juli 2001 17:23 schreef olav het volgende:
/*
* find the important things in Life, the Universe, and Everything
*/
Heb het ff compiled. Komt 42 uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een idee of ik ergens een compiler kan dl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:06 schreef olav het volgende:
Een idee of ik ergens een compiler kan dl?
www.DouglasAdams.com???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:18 schreef Genoil het volgende:
Maar de ogenschijnlijke apathie is nog wel het meest voorkomend. Het moet er voor de buitenwereld raar uitzien. Voor zich uit starend in het niets. Hoort niets, ziet niets. Ogen omhoog draaiend in een rare frons. Gemurmel. En peins, een glimlach, hij staat op en rent weg naar z'n computer.
Dat heb ik nu zoooooo vaak. En dan staan ze je echt aan te kijken van: waar zit die nou weer naar te staren. Zucht..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ik kan je vertellen dat een vriend van mij uit mijn projectgroep ongeveer hetzelfde ervaren heeft toen hij tijdens een griepje heel hard moest Borland C++ proggen voor een project.

Aangezien die een 19" had, zag hij bij een uurtje 'rust' & tv-kijken de break-balk nogsteeds over het tv-programma lopen :)

Zelf heb ik er geen last van, ik prog ook niet echt veel maar heb wel een paar keer van 9 uur 's morgens tot 5 uur de volgende morgen aan een stuk geprogged. En toen had ik er niet echt last van, gewoon bezig met de code die ik moest maken en verder verstand op 0.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Laatst online: 09-04 21:37
"zie je wel die spiegelbol heeft geen gouroud shading maar gewoon flat shading..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

drukste week:120 uur..
langste dag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik dacht wel HEEL vaak aan een forum wat ik aan het maken was, was ik gewoon aan het eten, of gezellig met m'n vriendin, zit ik dit te denken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$userdata=exlode($cookie,"|");
$userid=$userdata[0];
$userpass=$userdata[0];

$query="select recht from user where userid=$userid and userpass=$userpass";
mysql_query($query);

[..]

if ($recht>0) {echo "plaats reactie"}
if ($recht>1) {echo "Slotje"}
if ($recht>2) {echo "Trash"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 23:18 schreef Genoil het volgende:
Ik dacht ik open eens een topic over programmeren, maar dan meer in emotioneel/psychisch opzicht.

Worden de echte die-hards hier af en toe ook een beetje gestoord van te lang instensief programmeren? Als voorbeeld een paar cases die ik zelf en anderen hebben meegemaakt:

Do. Ik word wakker. Ik ben een database. Maar ik ben gecrashed. Naast mij ligt iemand te slapen. Hmm, denk ik, die database doet het wel goed. Ik moet gefixed worden. Ik moet weer draaien. Ik moet weer slapen. Maar het lukt niet, want de referentienodes worden niet goed gezet als er meerdere parentnodes aan de node hangen. Hoofdpijn. Ik wil werken, ik wil slapen. Maar ik wil ook opstaan, en terug naar m'n nodes. Want het moet gefixed worden, anders kan ik niet slapen. While(wakker).

Een collega/vriend van me laatst: Ja het feestje was leuk maar ik kon niet laten alle voornamen van alle mensen te sorteren in arrays aan de hand van een zoekstring.

Ik lag gisteren over iets na te denken wat niks met programmeren te maken heeft. Voordat ik het in de gaten had, zag ik alle 3 mogelijke antwoorden in een switch/case constructietje voor me. Zucht.

Van 3D engines wordt je helmaal gek. Ik herinner me dat ik overal om heen in de echte wereld hoeken tussen objecten zat te bekijken. Gefascineerd door het feit dat alles om me heen klopte en fysisch correct bewoog. Licht, schaduwen, prachtig. Niet echt vervelend, wel prettig gestoord.

Dit is echt niet gezond meer! Sorry dat ik het zeg hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13:54
De wereld is een spel. Met cheaters en winnaars, operators en verliezers. Uiteindelijk loopt het spel af en zal je eindigen net als ieder ander. Was het voor niets, heb je wel iets bijgedragen aan de evolutie? Het spel lijkt vreselijk echt, maar uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit wat je doet. Ook al maak je je nog zo druk, je bent zo vergeten. Jou spel interesseerd niemand, jou wereld is nietig en onbelangerijk. Elk level wat je bestijgd, elke cheat die je ontdekt, alles is maar net zo relevant als het geheel. Jij bent de hoofdpersoon, maar ondertussen zijn we allemaal het middenpunt. Jij bent uniek, net als iedereen. Maar jou spel zal altijd de moeilijkst zijn, jou wereld is altijd het belangerijkst. GAME OVER.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 23-09 21:28
Op zondag 29 juli 2001 17:50 schreef The - DDD het volgende:

[..]

Had een keer dat ik bezig was met meerdere dingen tegelijk... Dacht ik bij mezelf: Cool ik kan ook multi tasken.

Ergste wat ik tot nu toe gehad heb is dat ik bezig was met programmeren voor m'n stage opdracht. De godsganze dag vastgezeten op iets. Een fout die ik maar niet kon vinden. Einde van de dag. Na 8 uur debuggen zoeken en stressen. Computer uit, deur dicht, trap af, deur door, loop naar buiten, deur valt dicht. *klik* "&#^%&#^%*#^, DAAR LAG HET AAN!!"

De volgende dag binnen 5 minuten het "probleem" opgelost. M'n database server lag plat. AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH

Bovenstaande is wel een andere vorm van "gestoord door programmeren". Het werkte niet, dus het MOET ergens in de code zitten. (laatste keer dat ik direct die conclusie trok)
Ken het ja. Had ook zoiets tijdens een stage van me bij Thales. Was echt kl*te. Heel de dag zitten zoeken...niks :(
's Avonds op m'n kamer in bed.. *pling*... oplossing :)
Was ergens regel vergeten (is lastig zoeken met dikke 600 regels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel eens na sessies (niet alleen maar computers, ook andere stuff). Meestal zijn ze zeer intensief en geeft het aan dat ik er nog niet klaar mee ben. Zo had ik een keer een tentamen waar ik zo'n 750 pagina's voor moest leren. Na twee dagen herhalen van alle onderzoeken ed vlogen de termen door mijn hoofd.

Op zich denk ik dat het niet slecht is, maar het moet niet maanden blijven doorgaan. Anders zou ik 't toch eens rustiger aan doen. niet-klaar-zijn met iets (werk) is niet echt rustgevend en rust is toch wel iets wat je nodig hebt. Anders zou je best eens tot de groep burn-outs kunnen gaan horen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste