Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Waarom gooi je er geen betere Nederlandse spelers bij uit het buitenland?
Wil nog even wachten met geld uitgeven, maar moet eigenlijk ff kijken wat de prijzen voor sommige spelers nu zijn inderdaad. Vooral centraal achterin heb ik het lastig, maar daar heeft Nederland ook weinig opties volgens mij (naast Van Dijk).
mar101 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Dat is een mooi resultaat, zeker met zo'n team. Aan het begin van de WL speelde ik nog een tijdje met een goedkoop fitness team om met m'n main team af te wisselen, merkte dat het een stuk lastiger was om daar mee te winnen. Aangezien de fitness glitch er is, daar maar vanaf gestapt en alleen nog met m'n main team gespeeld.

Ik merk wel dat ik bijna altijd een reeks van win en dan weer loss streaks heb in de WL. Aangezien ik op zondag meestal weinig tijd heb om te spelen prop ik zoveel mogelijk wedstrijden op vrijdag en zaterdag. Zat net nog op 11 wedstrijden om Goud 3 te halen, dat zijn er nu nog maar 8, 3 losses achter elkaar. Maar even een break zodat hopelijk de skill matching van EA doorheeft dat het me aan lagere ELO tegenstanders moet koppelen.
Ja, je merkt wel dat het dubbeltje vaak de verkeerde kant op valt in gelijkwaardige potten tegen betere teams, omdat ze simpelweg beter kunnen afwerken of er vaker een afstandsschot oid in kunnen jassen. De komende week ook even kijken naar versterkingen, maar voor nu gaat het dus prima. Overigens herken ik de win- en verliesreeksen ook inderdaad.

Overigens probeer ik ook na elke +- 3 potjes even een korte pauze te nemen, dat helpt echt. Zelfs als ik niet gefrustreerd ben, ga ik minder spelen na een lange tijd, word bijv voorspelbaarder.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van 3-1 achter in de wl naar 9-4 voor qua games. Toch bijzonder.

icon swaps laat ik links liggen. Niet waard om aan die rare opdrachten te moeten voldoen incl alle frustraties etc.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:38
Ik heb inmiddels 2 icon swap spelers binnen. Vind de objectives niet echt leuk om te halen (met een slecht team speler vanwege eerste eigenaar spelers), daarom wil ik zo min mogelijk kaartjes halen.

Welke icons gaan jullie voor sparen? Ik twijfel momenteel tussen Guardiola/Schmeichel, Pirlo, Ballack of Kluivert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mar101
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 02:59
Wel apart dat zoveel de Icon Swaps links laten liggen. Zelf vind ik voor wat je ervoor terugkrijgt de grind wel meevallen. Je kunt het over meerdere weken spreiden, je kunt ook specifiek voor alleen de Squad Battle objectives gaan bijvoorbeeld die super easy zijn. En de WL objective met 9 wins en 20x met een First Owner speler in je team kunnen de meesten ook makkelijk halen.

De Rivals objectives zijn wel het lastigst, maar je kunt je altijd in divisies laten afzakken. En effectief gezien hoef je maar met 4 First Owner spelers in je team te spelen, je kunt gelijk 3 spelers subben. En loan spelers tellen ook als First Owner. En als je die Rivals objectives skipt, kun je alsnog wel een gratis Pep ophalen, niet verkeerd lijkt me voor de meeste spelers.

Zelf ga ik proberen Steven Gerrard te halen, lijkt me wel een fijne all round middenvelder, en ook handig om centraal een Icon speler te hebben voor de chem in een hybrid team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mar101 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:38:
Wel apart dat zoveel de Icon Swaps links laten liggen. Zelf vind ik voor wat je ervoor terugkrijgt de grind wel meevallen. Je kunt het over meerdere weken spreiden, je kunt ook specifiek voor alleen de Squad Battle objectives gaan bijvoorbeeld die super easy zijn. En de WL objective met 9 wins en 20x met een First Owner speler in je team kunnen de meesten ook makkelijk halen.

De Rivals objectives zijn wel het lastigst, maar je kunt je altijd in divisies laten afzakken. En effectief gezien hoef je maar met 4 First Owner spelers in je team te spelen, je kunt gelijk 3 spelers subben. En loan spelers tellen ook als First Owner. En als je die Rivals objectives skipt, kun je alsnog wel een gratis Pep ophalen, niet verkeerd lijkt me voor de meeste spelers.

Zelf ga ik proberen Steven Gerrard te halen, lijkt me wel een fijne all round middenvelder, en ook handig om centraal een Icon speler te hebben voor de chem in een hybrid team.
Sommige spelen WL met 30 wedstrijden. Dan door de weeks nog wat DR om wat hogere ranks te komen. Persoonlijk ben ik dan al heel erg fifa moe. Er zijn belangrijkere dingen dan daarnaast nog eens tijd te reserveren om al die objectives te gaan doen.
Ieder zijn keuzes, maar niet de mijne ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Moet er niet aan denken om met 7 matige (en trage) spelers uit packs steeds 3 overwinningen proberen te krijgen. Ik weet nu al dat ik er compleet gek van ga worden.

Wat ik trouwens net op reddit lees en best wel logisch klinkt. Met deze icon swap doelstellingen wilt EA echt dat je je coins (en echt geld) stopt in het kopen van packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Wil nog even wachten met geld uitgeven, maar moet eigenlijk ff kijken wat de prijzen voor sommige spelers nu zijn inderdaad. Vooral centraal achterin heb ik het lastig, maar daar heeft Nederland ook weinig opties volgens mij (naast Van Dijk).

[...]

Ja, je merkt wel dat het dubbeltje vaak de verkeerde kant op valt in gelijkwaardige potten tegen betere teams, omdat ze simpelweg beter kunnen afwerken of er vaker een afstandsschot oid in kunnen jassen. De komende week ook even kijken naar versterkingen, maar voor nu gaat het dus prima. Overigens herken ik de win- en verliesreeksen ook inderdaad.

Overigens probeer ik ook na elke +- 3 potjes even een korte pauze te nemen, dat helpt echt. Zelfs als ik niet gefrustreerd ben, ga ik minder spelen na een lange tijd, word bijv voorspelbaarder.
Zelfs in de Eredivisie zijn nog betere spelers te krijgen, al is de verdediging in het algemeen niet echt 'WL ready'.
De Vrii en Ake zijn betaalbare opties, De Ligt is ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Het doel van FUT is om competive Fifa te spelen. Daar is de weekend league voor. Ik had vorige 42 matches squad battles gespeeld voor elite 1. Terugdenkend voelde dat meer als grinden en werken aan dan leuk fifa spelen.
Het mooie van FUT is dat jij helemaal zelf mag bepalen hoe je het speelt. Wil je online tegen anderen spelen het hele weekend/week lang... prima. Speel je graag tegen de computer... prima. Dat vind ik persoonlijk het mooie er van. In beide gevallen komt het neer op grinden van punten om pakketjes mee te verdienen.
Bean77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Sommige spelen WL met 30 wedstrijden. Dan door de weeks nog wat DR om wat hogere ranks te komen. Persoonlijk ben ik dan al heel erg fifa moe. Er zijn belangrijkere dingen dan daarnaast nog eens tijd te reserveren om al die objectives te gaan doen.
Persoonlijk vind ik 30 wedstrijden in een weekend veel te veel van het goede. Vorig jaar regelmatig gedaan, maar ik denk dat ik het dit jaar niet meer ga doen.

Ik speel dan liever iedere avond 2 wedstrijdjes (oid) waarbij ik dan iedere week eenvoudig goud 1 haal met Squad Battles en af en toe is een potje Rivals als ik tijd over heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Goelan op 12-10-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
*

[ Voor 100% gewijzigd door Goelan op 12-10-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerommeke96
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-08-2023

Ieder zn ding, als ik een icon wil koop ik hem wel. EA wil weer geld kloppen ipv spelplezier. Ik moet er niet aan denken al die frustrerende potjes, maar zoals je al schrijft je kan je ook af laten zakken wat dus gaat gebeuren.
Dus of we nu willen of niet iedereen wordt er mee geconfronteerd, het spel is al niet best en dit maakt het alleen maar minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar101
Bean77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Dat snap ik, maar je kunt de twee ook combineren natuurlijk. Al zal je misschien wel wat rank verliezen in DR om de objectives te kunnen halen. Maar het geeft mij persoonlijk wel een extra motivatie om DR te spelen, juist zonder die objectives vind ik DR al snel saai worden. Het is niet alsof je fulltime hoeft te spelen als je het over meerdere weken spreid (tenzij je continu verliest, maar dan beland je uiteindelijk wel in een divisie waar je makkelijke tegenstanders krijgt).
jerommeke96 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Ieder zn ding, als ik een icon wil koop ik hem wel. EA wil weer geld kloppen ipv spelplezier. Ik moet er niet aan denken al die frustrerende potjes, maar zoals je al schrijft je kan je ook af laten zakken wat dus gaat gebeuren.
Dus of we nu willen of niet iedereen wordt er mee geconfronteerd, het spel is al niet best en dit maakt het alleen maar minder leuk.
Niet iedereen heeft voldoende coins voor icons, dit is voor spelers die weinig handelen maar meer tijd steken in spelen een manier om toch met icons te kunnen spelen. Het is geen verplichting, dus als het niet voor jou is hoef je het niet te doen.

Er zit natuurlijk wel een stukje geldklopperij in, dat klopt, ik had ook niet anders verwacht van EA. Want sommige spelers zullen packs kopen om betere first owner spelers te krijgen. Maar het hoeft niet, je krijgt ook voldoende gratis packs van Squad Battle rewards, Rivals en WL.

[ Voor 36% gewijzigd door mar101 op 12-10-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Mijn weekend league zit er al op. Na een goed begin met 11-5, geëindigd op 14-14. Dramatisch vandaag, maar kan niet spelen morgen. Weet ook wel weer waarom ik stopte met 19. Ik ben geen pro die tegenstanders wegspeelt, dus de kleine momenten beslissen het. Als die dan vaak door geluk worden bepaald (ook wel eens in mijn voordeel), dan geeft dat gewoon een ontevreden gevoel. Je wilt winnen/verliezen door je eigen toedoen. Afijn, even paar dagen geen Fifa, komend weekend geen tijd. Maar wachten op de pakjes :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:14
Wel apart dat zoveel de Icon Swaps links laten liggen.
Ik ga liever inversteren/handelen dan dat ik ga grinden voor één of twee icons die vast zitten in je club. Wanneer ik de coins voor een Icon heb kan ik deze altijd nog inwisselen. Met deze sbc kan dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlqmLqck schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:33:
[...]

Ik ga liever inversteren/handelen dan dat ik ga grinden voor één of twee icons die vast zitten in je club. Wanneer ik de coins voor een Icon heb kan ik deze altijd nog inwisselen. Met deze sbc kan dat niet!
het was een een goed moment geweest om ook een paar SBCs te releasen, bizar dat ze daar mee gestopt zijn.

Ik ga er waarschijnlijk wel mee aan de slag, simpelweg om Rivals wat op te leuken, dus bijvoorbeeld een game sessie rivals ipv van mijn normaal team zn objective team bijelkaar plakken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mar101
SlqmLqck schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:33:
[...]

Dat is het mooie van de Icon Swap Deals, je hebt de keuzevrijheid om het wel of niet te doen. Als je meer bedreven bent in handelen, dat leuk vind om te doen en daar genoeg winst mee kan maken voor een Icon, moet je daar vooral voor gaan.

Met deze Swap Deals probeert EA Icons voor een grotere groep toegankelijk te maken, degenen die niet zo goed in traden zijn of daar geen tijd in willen steken maar wel regelmatig het spel spelen. Zoals Bossie zegt is het ook een manier om Rivals op te leuken. Voor mij voelt het spelen van Rivals zonder die objectives nogal doelloos. Divisie 1 halen boeit mij niet zoveel, uiteindelijk belandde ik er wel in vorige Fifa's, maar het levert eigenlijk alleen maar meer frustratie op omdat je meer tryhard tegenstanders krijgt en de rewards zijn nauwelijks beter.

De Icons die je krijgt zijn misschien wel untradable, maar ze kosten je 0,0 coins, dus dan vind ik het ook niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Met bijvoorbeeld Keane heb je wel een hele dikke cvm of zanetti en roberto carlos als backs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Beetje wisselend gevoel over mijn WL. Op een gegeven moment stond ik 11-5, maar nu sta ik 14-11. Eén keer zelf penalties gewonnen... En twee keer penalties verloren. Echt een waardeloos systeem, dat schieten.

Ik realiseer mij dat mijn verdediging nogal matig is en op de backs na weinig snelheid heeft en kwam soms ook tegen teams met een sterrenaanval. Cristiano's en Griezmanns gezien, verbaast me maar achja, packluck zal het wel zijn.

Af en toe wat input delay maar opzich niet slecht voor mijn eerste WL. Hopen dat ik nog richting de 17 wins en Goud 2 kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Sinds vandaag Bale in de spits met deadeye erop. Wat een beest is dat! Nu 7 wedstrijden mee gespeeld, 10 doelpunten en 5 assists!

Team:

Douglas costa, Bale, Dybala
Gomez
Matuidi, Allan
Telles, Marquinhos, Kimpembe, Carvajal

[ Voor 30% gewijzigd door Wulfric92 op 12-10-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:10
O, wat doe ik mijzelf toch aan. Wat een kwelling is de WL. Ik sta nu 10-14. Nog maar 6 te gaan dus. Zal dus wel hooguit zilver 1 worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:01:
Met bijvoorbeeld Keane heb je wel een hele dikke cvm of zanetti en roberto carlos als backs.
Keane is entry level, je kan Kante ook gewoon halen. Zanetti is goed maar is vooral een onopvallende speler in je team.

De enige speler van deze drie die echt de "icon" factor heeft is Roberto Carlos, daarom is het ook zijn laagste versie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Bossie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Keane is entry level, je kan Kante ook gewoon halen. Zanetti is goed maar is vooral een onopvallende speler in je team.

De enige speler van deze drie die echt de "icon" factor heeft is Roberto Carlos, daarom is het ook zijn laagste versie.
Kante is ook nog aardig duur, daarnaast mist een Serie A op deze posities nogal key spelers. Welke van de legends denk jij die goeie value hebben voor het aantal tokens die je moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Denk dat ik ook maar eens ga werken aan die icon swaps. Uiteindelijk valt de grind miss nog wel mee, als ik bijvoorbeeld wil sparen voor Pep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Kante is ook nog aardig duur, daarnaast mist een Serie A op deze posities nogal key spelers. Welke van de legends denk jij die goeie value hebben voor het aantal tokens die je moet inleveren?
Carlos, Keane, Crespo misschien dat Owen/Wright goed passen bij de meta dit jaar.
Vind het allemaal weinig spannend qua rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
Heeft iemand al een mooie site gevonden waar alle objectives voor die icons staan.
Denk zelf dat ik ga kijken hoe ver ik kom met gewoon spelen en dan eventueel nog een beetje grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Zelfs in de Eredivisie zijn nog betere spelers te krijgen, al is de verdediging in het algemeen niet echt 'WL ready'.
De Vrii en Ake zijn betaalbare opties, De Ligt is ook niet duur.
De Vrij en De Ligt zijn trager dan de spelers die ik er nu heb staan. En pace is uiteraard niet alles, maar al wel het vlak waarop m'n huidige cv's het meest tekortkomen. Maar zoals ik al zei ga ik binnenkort eens een serieus team halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:08:
[...]

De Vrij en De Ligt zijn trager dan de spelers die ik er nu heb staan. En pace is uiteraard niet alles, maar al wel het vlak waarop m'n huidige cv's het meest tekortkomen. Maar zoals ik al zei ga ik binnenkort eens een serieus team halen :)
Marquinhos en Kimpembe is een goede en betaalbare optie. Vooral Kimpembe verbaasd mij. Met een shadow erop is hij zeer goed!

Navas is ook goed, vooral in 1 op 1 situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavi2k
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-09-2020
Waarom is bergwijn TOTW van 36K naar 22K gezakt ? Nochtans weekend league ?

[ Voor 77% gewijzigd door Xavi2k op 12-10-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Inter Milan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:28
Xavi2k schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:27:
Waarom is bergwijn TOTW van 36K naar 22K gezakt ? Nochtans weekend league ?
Weer een sbc uitgekomen, de markt is deze fifa vrij onvoorspelbaar. Dacht gisteren mane en auba goedkoop te hebben zijn nu nog goedkoper :p
EA is op trader hunt blijkbaar markt gaat echt op en neer ze releasen onverwachte sbc elke keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Casual_T schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:39:
Beetje wisselend gevoel over mijn WL. Op een gegeven moment stond ik 11-5, maar nu sta ik 14-11. Eén keer zelf penalties gewonnen... En twee keer penalties verloren. Echt een waardeloos systeem, dat schieten.

Ik realiseer mij dat mijn verdediging nogal matig is en op de backs na weinig snelheid heeft en kwam soms ook tegen teams met een sterrenaanval. Cristiano's en Griezmanns gezien, verbaast me maar achja, packluck zal het wel zijn.

Af en toe wat input delay maar opzich niet slecht voor mijn eerste WL. Hopen dat ik nog richting de 17 wins en Goud 2 kan gaan.
Laatste game voor de 17e win verloren. Tegenstander had niks in de melk te brokkelen.. Ik twee keer de paal en een kopbal van de lijn gehaald. Beetje jammer weer dat het op zo'n manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 10:59
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:44:

Wat ik trouwens net op reddit lees en best wel logisch klinkt. Met deze icon swap doelstellingen wilt EA echt dat je je coins (en echt geld) stopt in het kopen van packs.
Meeeeen je niet?! 😉

Ik vind de eisen echt schandalig. Goede spelers droppen in rivals om de doelstellingen te halen en hebben veel betere rewards dus meer kans op first owned spelers. Hoewel het lijkt op een icon voor iedereen worden de 'mindere goden erg benadeeld en willen daardoor packs kopen.

Ik vond de week 3 objecteves wel leuk om te doen. Scoren met een snelle zilveren speler etc. Dat maakt rivals wel leuk door met een minder team te spelen of andere spelers dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 17:01
Dortmund lijkt zo erg overpowered. Het maakt niet uit welke tactiek je kiest, maar itt tegen andere teams is het bijna onmogelijk om van Dortmund te winnen. Ook al heb je zelf een veel sterker team zoals Liverpool.
Een van de dingen waar deze editie van FIFA flink de mist mee ingaat, maar allicht wel fijne spelers voor in FUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:36:
Dortmund lijkt zo erg overpowered. Het maakt niet uit welke tactiek je kiest, maar itt tegen andere teams is het bijna onmogelijk om van Dortmund te winnen. Ook al heb je zelf een veel sterker team zoals Liverpool.
Een van de dingen waar deze editie van FIFA flink de mist mee ingaat, maar allicht wel fijne spelers voor in FUT
Dit is erg verwarrend want dit topic is ULTIMATE TEAM gedeelte van fifa. Zoals anderen al meerdere keren hebben aangegeven maak een eigen topic aan.

Hoe finishen jullie in de 16? Ik heb vaak dat mijn spits een zacht rollertje produceert ipv een krachtig schot. Zeker in situaties waarin je in een fractie moet schieten. Iemand tips behalve de schot knop langer indrukken? :P Breekt me helaas deze wl wel op.

Bijv. Ik draai van de verdediger weg, wil schieten en krijg dan een rollertje. Of moet ik niet bang zijn dat ik overschiet met teveel power?

[ Voor 7% gewijzigd door Bean77 op 13-10-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
Bean77 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Dit is erg verwarrend want dit topic is ULTIMATE TEAM gedeelte van fifa. Zoals anderen al meerdere keren hebben aangegeven maak een eigen topic aan.

Hoe finishen jullie in de 16? Ik heb vaak dat mijn spits een zacht rollertje produceert ipv een krachtig schot. Zeker in situaties waarin je in een fractie moet schieten. Iemand tips behalve de schot knop langer indrukken? :P Breekt me helaas deze wl wel op.

Bijv. Ik draai van de verdediger weg, wil schieten en krijg dan een rollertje. Of moet ik niet bang zijn dat ik overschiet met teveel power?
Schieten met L2 al geprobeerd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bean77 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Afhankelijk van de speler, hoek en positie keeper. Gebruik vrijwel nooit het gewone schot, altijd een combinatie van finesse en low driven.

Wegdraaien en schieten blijft irritant,ervaar dit ook helaas, als je poging tenminste niet geblocked word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks ga ik eens proberen. In de laatste wedstrijd goud 3 veilig gesteld. Slechtste WL in jaren.

Hopelijk nog wat flinke patches om de game beter te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Bean77 op 13-10-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:22:
Thanks ga ik eens proberen. In de laatste wedstrijd goud 3 veilig gesteld. Slechtste WL in jaren.

Hopelijk nog wat flinke patches om de game beter te maken.
Heb nog geen WL gespeeld ivm tijdgebrek om de punten bijelkaar te spelen in rivals.
Maar in Rivals is de gameplay erg wisselend, lijkt vooral een combinatie van inputlag/connectivity en de imoact daarvan op passing/shooting/switching etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff scoren met een kopbal lijkt wel onmogelijk. Het is al een wonder wanneer je een voorzet op iemand hoofd krijgt, maar als dat lukt krijg je een zwak kopballetje of hij komt hem mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Ik scoor juist bijna alleen maar met normaal schieten. Finess wordt toch vaak gepakt door de gk. Ook mik ik vaak bij de paal die het dichtst bij mij is ipv het verste weg. Mensen moven hun gk vaak .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:49
Zo, vandaag de laatste 8 WL wedstrijden spelen. Op dit moment een score van 15-7 en dat had ik na een dramatisch begin van 3-5 nooit verwacht. Moet eerlijk toegeven dat een aantal 50/50 wedstrijden (zo’n 3 a 4) behoorlijk gelukkig mijn kant op vielen. Dat was in het begin van deze WL wel anders, dus dat heft elkaar op.

Eigenlijk heb ik van de wat betere tegenstanders gewonnen, en verloren van (voor mijn gevoel) wat mindere spelers. Miste in die wedstrijden gigantisch veel kansen.

Hoe dan ook, hoop stiekem nog op Gold 1, daarvoor moet ik 5-3 gaan in de laatste wedstrijden. Maar Gold 2 zou ook al prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
SH-FR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:04:
Zo, vandaag de laatste 8 WL wedstrijden spelen. Op dit moment een score van 15-7 en dat had ik na een dramatisch begin van 3-5 nooit verwacht. Moet eerlijk toegeven dat een aantal 50/50 wedstrijden (zo’n 3 a 4) behoorlijk gelukkig mijn kant op vielen. Dat was in het begin van deze WL wel anders, dus dat heft elkaar op.

Eigenlijk heb ik van de wat betere tegenstanders gewonnen, en verloren van (voor mijn gevoel) wat mindere spelers. Miste in die wedstrijden gigantisch veel kansen.

Hoe dan ook, hoop stiekem nog op Gold 1, daarvoor moet ik 5-3 gaan in de laatste wedstrijden. Maar Gold 2 zou ook al prima zijn.
Netjes, goud 1 is een erg mooi resultaat, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
038Zwolle schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 03:04:
[...]

Meeeeen je niet?! 😉

Ik vind de eisen echt schandalig. Goede spelers droppen in rivals om de doelstellingen te halen en hebben veel betere rewards dus meer kans op first owned spelers. Hoewel het lijkt op een icon voor iedereen worden de 'mindere goden erg benadeeld en willen daardoor packs kopen.

Ik vond de week 3 objecteves wel leuk om te doen. Scoren met een snelle zilveren speler etc. Dat maakt rivals wel leuk door met een minder team te spelen of andere spelers dan normaal.
Vraag me af of de echt goede spelers dit wel gaan doen. Zijn die interested in baby icons of hebben die gewoon al betere spelers op die posities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xamsix schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Vraag me af of de echt goede spelers dit wel gaan doen. Zijn die interested in baby icons of hebben die gewoon al betere spelers op die posities?
Misschien, maar bijvoorbeeld een box to box middenvelder zoals Gerrard is voor veel team toch een versterking die erg lang kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Bossie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

Misschien, maar bijvoorbeeld een box to box middenvelder zoals Gerrard is voor veel team toch een versterking die erg lang kan blijven staan.
Btw, zat even te kijken, maar je kan nu max 12 icon swap items verdienen. Maar er komen er 23 in het spel, is het al duidelijk hoe de rest erin komt? Ook via objectives?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xamsix schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Btw, zat even te kijken, maar je kan nu max 12 icon swap items verdienen. Maar er komen er 23 in het spel, is het al duidelijk hoe de rest erin komt? Ook via objectives?
Het is gesplit in twee rondes tm december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Bossie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Het is gesplit in twee rondes tm december.
Denk dat ik er nu 6 kan doen vrij makkelijk;
- 6 squad battles winnen met full gold max 83
- 5 squad battles winnen met MLS elftal
- 5 squad battles winnen met Eredivisie
- 5 squad battles winnen met CLS
- 9 FUT Champ games winnen
- 3 rivals games winnen met full gold max 83

Beetje een grind, maar valt mee. Als er daarna ook 6 van de 12 haalbaar zijn, dan zit je toch op een aardige icon zonder echt gekke moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:39
Ligt het aan mij of kan ik alleen maar zien hoeveel games ik gewonnen heb? Ik kan nergens vinden hoeveel ik nog te gaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Xamsix schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Beetje een grind, maar valt mee. Als er daarna ook 6 van de 12 haalbaar zijn, dan zit je toch op een aardige icon zonder echt gekke moeite.
De squad battles zijn zeker haalbaar heb de eredivisie en csl afgerond moet alleen mls nog. Ik sub direct met de wedstrijd mijn 3 beste aanvallers erin :) En je moet zo zien je krijgt voor de sqb ook weer packs elite ranking is als je deze doelstellingen doet haalbaar.
Als je dan deel 2 ook alleen de offline doet kan je toch een guardiola of nesta halen voor 0 coins. Een gegeven paard niet in de bek kijken :)

De online zullen voor mij buiten de 2 die jij benoemd een pain in the ass zijn :P heb al moeite met mijn goede team in divisie 5 laat staan met first owners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
FidoDido schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:56:
[...]

De squad battles zijn zeker haalbaar heb de eredivisie en csl afgerond moet alleen mls nog. Ik sub direct met de wedstrijd mijn 3 beste aanvallers erin :) En je moet zo zien je krijgt voor de sqb ook weer packs elite ranking is als je deze doelstellingen doet haalbaar.
Als je dan deel 2 ook alleen de offline doet kan je toch een guardiola of nesta halen voor 0 coins. Een gegeven paard niet in de bek kijken :)

De online zullen voor mij buiten de 2 die jij benoemd een pain in the ass zijn :P heb al moeite met mijn goede team in divisie 5 laat staan met first owners ;)
Haha precies mijn gedachten inderdaad. Ik heb ook geen zin me helemaal af te laten zakken, om maar proberen die Rivals te behalen. Ik ga het lijstje doen, en dan hopen dat de volgende objectives haalbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xamsix schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:29:
[...]

Idd, gisteren stond er al een post op reddit van iemand Roberto Carlos al had binnengeharkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Iemand ervaring met Martial op linksbuiten? Zit er aan te denken, maar 50K vind ik vrij veel. Heb wel een snelle winger nodig en hij past goed in mijn Spanje/La Liga hybrid team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat ik nergens in weekend league kan zien hoeveel wedstrijden ik gespeeld heb? Kan alleen zien dat ik er 6 gewonnen heb.
Speel XBOX trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:20
joenes30 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:01:
[...]
toch heerlijk die conditie glitch? Grootste onzin die er is dat je conditiekaarten miet kopen ofet een fitness team moet spelen.
Zullen we contracten ook meteen maar uit het spel halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:49
Weekend League geëindigd met 19-11. Wat ongelofelijk zuur.. Laatste wedstrijd stond ik 19-10 en moest ik tegen een team met o.a. Virgil. Vond het super stroef spelen, kwam ik erachter dat ik al de hele wedstrijd ultra-defensief stond. Het gebeurd me vaker dat ik dit opeens speel zonder dat ik dat aangeef. Is dit een soort glitch?

Helaas helaas, prima WL gehad maar blijf toch met een zuur gevoel achter, heel jammer want G1 had er dik in gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:05
Vidal gekocht om middenveld te versterken. Top speler, zit er lekker tussen maar kan aanvallend ook leuk mee doen. Het blok met Saul en Vidal is erg sterk.

4-2-3-1 als volgt (variant met 3 CAM !)

Morales
IF Cazorla - Joao Felix - Fekir
Saul- Vidal
Gaya - Hermoso - Gimenez - Carvajal
Oblak

Ben wel tevreden met dit team :) !

Uiteindelijk wil ik Cazorla vervangen voor Dembélé en dan de posities voorin wat wijzigen en Gaya vervangen voor Jordi Alba. Dan wijzig ik naar:

Morales
Joao Felix - Fekir - Dembélé
Saul- Vidal
Alba - Hermoso - Gimenez - Carvajal
Oblak

Ik kan ook Morales en Joao Felix wisselen daar waar Morales wat sneller is als CAM/vleugel. Op Joao Felix heb ik een hunter kaartje op, werkt ook lekker.

Dat zou toch wel lekker zijn. Vanuit daar rustig sparen voor Griezmann ofzo..... :P

Tot slot denk ik vanavond Goud 1 voor squad battles wel veilig te spelen, leuk meegenomen en gaan we gauw weer door met Rivals d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Sleehond op 13-10-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
8
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:55:
Vidal gekocht om middenveld te versterken. Top speler, zit er lekker tussen maar kan aanvallend ook leuk mee doen. Het blok met Saul en Vidal is erg sterk.

4-2-3-1 als volgt

Morales
IF Cazorla - Joao Felix - Fekir
Saul- Vidal
Gaya - Hermoso - Gimenez - Carvajal
Oblak

Ben wel tevreden met dit team :) !

Uiteindelijk wil ik Cazorla vervangen voor Dembélé en dan de posities voorin wat wijzigen en Gaya vervangen voor Jordi Alba. Dan wijzig ik naar:

Morales
Joao Felix - Fekir - Dembélé
Saul- Vidal
Alba - Hermoso - Gimenez - Carvajal
Oblak

Ik kan ook Morales en Joao Felix wisselen daar waar Morales wat sneller is als CAM/vleugel. Op Joao Felix heb ik een hunter kaartje op, werkt ook lekker.

Dat zou toch wel lekker zijn. Vanuit daar rustig sparen voor Griezmann ofzo..... :P

Tot slot denk ik vanavond Goud 1 voor squad battles wel veilig te spelen, leuk meegenomen en gaan we gauw weer door met Rivals d:)b
Jouw team lijkt een beetje op die van mij, al speel ik momenteel 4-1-2-1-2.

Dit is nu mijn team:

Rodrigo-Morales

Fekir

Vinicius - Navas

Vidal

Mendy-Hermoso-Militao-Semedo

Ter Stegen.

Ik ben nieuwsgierig hoe 4-2-3-1 jou bevalt, want met alleen Vidal als verdedigende middenvelder vind ik kwetsbaar. Verder wil ik als eerste Navas straks vervangen voor Dembele.

Mijn WL was overigens dramatisch met 13-17.... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
MadMoody schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:42:
8
[...]

Jouw team lijkt een beetje op die van mij, al speel ik momenteel 4-1-2-1-2.

Dit is nu mijn team:

Rodrigo-Morales

Fekir

Vinicius - Navas

Vidal

Mendy-Hermoso-Militao-Semedo

Ter Stegen.

Ik ben nieuwsgierig hoe 4-2-3-1 jou bevalt, want met alleen Vidal als verdedigende middenvelder vind ik kwetsbaar. Verder wil ik als eerste Navas straks vervangen voor Dembele.

Mijn WL was overigens dramatisch met 13-17.... ;w
4-2-3-1 bevalt me heel goed. Het blok Saul en Vidal is erg lekker. Ik laat Saul op gebalanceerd staan en Vidal laat ik staan op stay back met agressieve onderscheppingen. Naar gelang ik naar meer offensief ga spelen, gaat Vidal meer mee naar voren.

Defensief en ultra defensief ga ik naar 4-5-1 en aanvallen en ultra aanvallend ga ik naar 4-3-3. Gebalanceerd dus de 4-2-3-1 en vanuit daar probeer ik de wedstrijd aan te voelen hoe te gaan spelen.

Kan Saul naast Vidal wel aanraden, scoort ook regelmatig een doelpuntje en is een hele compleet alrounde speler voor middenveld.

Hoe bevalt jou Morales en Rodrigo, bevalt 1 van de 2 als spits beduidend beter? Ik zou Cazorla kunnen verkopen, Morales daar neerzetten en Rodrigo als spits doen. Hou ik nog geld over ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 13-10-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 20:05
joostmakaay schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Zullen we contracten ook meteen maar uit het spel halen dan?
ook dat voegt niks toe,iedereen heeft er tientallen en je kan ze amper verkopen.Net zoals die rare trainingskaarten waardoor je eigenschappen voor 1 wedstrijd omhoog gaat mag er van mij worden uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

4-2-3-1 bevalt me heel goed. Het blok Saul en Vidal is erg lekker. Ik laat Saul op gebalanceerd staan en Vidal laat ik staan op stay back met agressieve onderscheppingen. Naar gelang ik naar meer offensief ga spelen, gaat Vidal meer mee naar voren.

Defensief en ultra defensief ga ik naar 4-5-1 en aanvallen en ultra aanvallend ga ik naar 4-3-3. Gebalanceerd dus de 4-2-3-1 en vanuit daar probeer ik de wedstrijd aan te voelen hoe te gaan spelen.

Kan Saul naast Vidal wel aanraden, scoort ook regelmatig een doelpuntje en is een hele compleet alrounde speler voor middenveld.

Hoe bevalt jou Morales en Rodrigo, bevalt 1 van de 2 als spits beduidend beter? Ik zou Cazorla kunnen verkopen, Morales daar neerzetten en Rodrigo als spits doen. Hou ik nog geld over ook.
Morales en Rodrigo vullen elkaar met name goed aan. Er is er niet 1 specifiek beter. Hoewel... zelf bevalt met name Morales me wel van die 2. Het lekkere van deze 2 spitsen is dat ze lekker snel zijn en je vaak kunt scoren met een balletje breed van de 1 op de ander. Ik hou 1 van de 2 centraal voorin en de ander juist niet zodat het niet te statisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Casual_T schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:02:
Iemand ervaring met Martial op linksbuiten? Zit er aan te denken, maar 50K vind ik vrij veel. Heb wel een snelle winger nodig en hij past goed in mijn Spanje/La Liga hybrid team.
Gebruik zelf Felipe Anderson met Marcelo op mijn linkerkant, misschien past dat ook bijvoorbeeld icm Casemiro?

@Sleehond gebruik je Joa Felix nu als central Cam in 4231?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roybr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-01 13:27
Voor de liefhebbers van de Eredivisie icon swap, Koopmeiners is een aanrader... Lekker goedkoop en hield zich goed staande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Bossie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:24:
[...]

Gebruik zelf Felipe Anderson met Marcelo op mijn linkerkant, misschien past dat ook bijvoorbeeld icm Casemiro?

@Sleehond gebruik je Joa Felix nu als central Cam in 4231?
Klopt inderdaad! Bevalt goed, duikt vaak goed de gaten in of komt over Morales heen. Hunter kaart erop zorgt voor goede snelheid en afronding. Bevalt dus prima daar.

Het is overigens wel de 4-2-3-1 variant met 3 CAMs!

Ik kies voor de 3 CAM versie omdat alles over flank voorzetten het met koppen nog geen enkele keer is gelukt. Dus kies nu een variant om meer te combineren rondom de spits.

Fekir als rechter CAM is ook heel chill, 1 keer goed op je linker uitkomen met deadeye erop en.... BAM!

[ Voor 21% gewijzigd door Sleehond op 13-10-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Klopt inderdaad! Bevalt goed, duikt vaak goed de gaten in of komt over Morales heen. Hunter kaart erop zorgt voor goede snelheid en afronding. Bevalt dus prima daar.

Het is overigens wel de 4-2-3-1 variant met 3 CAMs!

Ik kies voor de 3 CAM versie omdat alles over flank voorzetten het met koppen nog geen enkele keer is gelukt. Dus kies nu een variant om meer te combineren rondom de spits.

Fekir als rechter CAM is ook heel chill, 1 keer goed op je linker uitkomen met deadeye erop en.... BAM!
Normal is je central CAM je playmaker/assist koning vandaar dat ik het vroeg, Joa Felix lijkt me vooral een wapen in de omschakeling maar mist de stats om ook uit te blinken als aangever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Bossie schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:33:
[...]

Normal is je central CAM je playmaker/assist koning vandaar dat ik het vroeg, Joa Felix lijkt me vooral een wapen in de omschakeling maar mist de stats om ook uit te blinken als aangever.
Hoe zou je mijn spelers neerzetten in deze 3 CAM opstelling dan? Even met de huidige spelers.

Of welke aankoop zou je adviseren voor die positie?

Op de bank heb ik nog > Tello, Guedes en Jesus Navas voor in de aanval.

Of IF Carzola op de positie proberen van Felix en dan Felix de linker CAM maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ben erg tevreden met mijn WL reeks: 14-7. Gisteren begonnen met 5-0 toen een wat moeizamere reeks en geëindigd met 4 wins op een rij. Geen zin meer dus ik laat het erbij, ging wel lekker met mijn NLe team. Eigenlijk viel alleen Cillessen mij tegen. Bijna 300k dus wellicht haal ik vdSar, al lijkt het niet ondenkbaar dat Wijnaldum of Memphis een in vorm krijgt deze week.

https://www.futbin.com/20/squad/9509787

Twijfel nog over de icon swap. 6 moet haalbaar zijn bij deze objectives, 12 is wel veel voor de enige die zou passen in mijn squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Hoe zou je mijn spelers neerzetten in deze 3 CAM opstelling dan? Even met de huidige spelers.

Of welke aankoop zou je adviseren voor die positie?

Op de bank heb ik nog > Tello, Guedes en Jesus Navas voor in de aanval.

Of IF Carzola op de positie proberen van Felix en dan Felix de linker CAM maken?
Lastig, Cazorla zou het kunnen maar het bijzonder weinig stamina, Het probleem met La Liga is dat er wel goede spelers voor die posities beschikbaar zijn maar dat is een lange grind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Vandaag is wat WL punten binnen geharkt, eindelijk over de 1000 heen. Icon objective met 83 rated squad gehaald en als kers op de taart nu in divisie 4 met 1325 punten :) begon op 1150 vandaag.
Mijn rank 3 proberen te behouden voor packs en dan donderdag is verder wil nu even niet terug naar divsie 5 :P
Misschien 2 teams tegen gekomen die objectives deden dus viel me nog mee.
Speel nu met het volgende team 41212 of 4231.
https://www.futbin.com//20/squad/8554056

Moet zeggen Mane en Auba spelen toch echt lekker, zouden neymar en mbappe voor dubbele aantal coins nog veel beter zijn?
Denk dat de volgende upgrade Kante moet gaan worden op de plek van Rodri mensen al ervaring met Kante, is dat de coins waard?
Heb Lenglet uiteindelijk voor Militao omgewisseld merk eerlijk gezegd het verschil niet maar qua prijs is behoorlijk.

Denk dat ik buiten neymar, mbappe en messi en icons uiteraard niet veel betere spelers kan krijgen op bepaalde posities maar daar ben ik nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Ik kan helaas weinig spelen. Weg voor congres naar het buitenland. Weekendje weg. Veel werken, maar toch langzaam weer een team gebouwd.

https://www.futbin.com/20/squad/9514668

Was die conditie bug eigenlijk al gefixt? Ik ging er wel van uit eigenlijk.

Nu mijn serie A team af is, op Ronaldo na, ga ik beginnen aan mijn PL super team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07
Echt hoor, wat heb je aan je keeper als dit soort ballen erdoor gaan. Herhaling was er helaas afgevallen, maar duikt gewoon over de bal heen.

Overigs paar minuten later ging de tweede corner erin... Wat eigenlijk nooit gebeurd...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Dacht nog even leuk Rivals te spelen

5-1 verloren...

60% balbezit
90% pass nauwkeurigheid (wtf !)
12 schoten op goal hij 7

Ik dus geen doelpunt, hij 5.
Ik een schot via 2 doelpalen er weer uit
Ik een kopbal op de lat
Ik een stifballetje over de keeper maar voor lijn weggehaald

Tot zo ver de samenvatting van de wedstrijd.

Dit is echt een reden waarom ik steeds meer plezier in FIFA kwijt raak.

Ik speel vooral om lekker te combineren, speel dus echt voetbal om het maar zo te zeggen. Al mijn tegenstanders zijn alleen maar aan het dribbelen, skills moves aan het uithalen en die worden continue beloond. Trucjes zijn zo mega overpowered maar als je leuk combineerd levert het je geen ruk op.

Moet maar eens gaan nadenken over kappen met FUT en gewoon lekker te richten op offline FIFA spelen.

Zonde want het FUT idee is goud waard, maar je verteld mij niet dat bovenstaande normaal is. Gebeurt elke dag, incidenteel kan ik mee leven, maar dit is ver van incidenteel.

Overigens zit ik hier niet eens gefrustreerd op de bank, maar gewoon met stomheid geslagen dat ik dit echt niet begrijp.

Het is online alleen maar trucjes trucjes trucjes en goal en dat continue op de repeat. Combineren, driehoekjes en 1-2tjes worden blijkbaar niet beloond.

[ Voor 12% gewijzigd door Sleehond op 13-10-2019 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:04:

5-1 verloren...

60% balbezit
12 schoten op goal hij 7

Ik een kopbal op de lat

Ik speel vooral om lekker te combineren, speel dus echt voetbal om het maar zo te zeggen. Al mijn tegenstanders zijn alleen maar aan het dribbelen, skills moves aan het uithalen en die worden continue beloond. Trucjes zijn zo mega overpowered maar als je leuk combineerd levert het je geen ruk op.

Moet maar eens gaan nadenken over kappen met FUT en gewoon lekker te richten op offline FIFA spelen.

Zonde want het FUT idee is goud waard, maar je verteld mij niet dat bovenstaande normaal is. Gebeurt elke dag, incidenteel kan ik mee leven, maar dit is ver van incidenteel.
Competitief fifa is zo goed als dood. Toen ik vanmiddag klaar was met WL mij laten afzakken naar lagere divisies en daar maar bezig gehouden met de icon objectives. Eigenlijk zie ik er geen brood in, maar om in divisie 4 kansloos schaak voetbal te spelen is nog saaier.

Uiteindelijk moet ik met Rivals alleen nog de serie A. Daarna beginnen met de SB opdrachten.
Bij de rivals opdrachten kan je 4 niet 1e owner erin zetten. Dat zijn voor mij met alle opdrachten Semedo-Messi en Mbappe- Neymar ivm de strong links. Ingame breng ik gelijk mijn subs kante, sissoko en VVD erin. Dan loopt het wel.
Ben benieuwd of die SB lastig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:04:

5-1 verloren...

60% balbezit
12 schoten op goal hij 7

Ik een kopbal op de lat

Overigens zit ik hier niet eens gefrustreerd op de bank, maar gewoon met stomheid geslagen dat ik dit echt niet begrijp.

Het is online alleen maar trucjes trucjes trucjes en goal en dat continue op de repeat. Combineren, driehoekjes en 1-2tjes worden blijkbaar niet beloond.
Voetbal gaat om winnen, niet om het zogenaamd mooi voetbal te spelen ;)

Met 41212-2 kan ik overigens prima combinatie spel spelen. Heb ik regelmatig 60%+ balbezit, maar toch vaak minder schoten (meer maar goals) dan de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Ach statistieken zeggen ook niks natuurlijk. Ik ben zelf bijzonder slecht in de bal vast houden en heb zelf bijna altijd minder balbezit dan de tegenstander. Het gebeurd vaak genoeg dat ik minder schoten heb maar alsnog (ruim) win. Natuurlijk is het soms frustrerend om paal te raken en soms oneerlijk, maar het gebeurd vaak genoeg dat ik ook zelf een fout maak. Vd week werd ik nog verrot gescholden door iemand die ook 2x zoveel schoten en balbezit had, maar waar ik wel van won met 4-1. Maar de goals die ik maakte waren ook echt uitgespeelde kansen en van hem veel afstandsschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpzuyd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-09-2020
Misschien een stomme vraag maar wat is de snelste manier om je af te laten zakken? Snel een eigen doelpunt maken en dan leaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:10
Gisteren flink wat SB's gespeeld en uiteindelijk in de elite 3 terechtgekomen. Open ik net 3 gouden packs, is de beste speler vd Beek (en die had ik al pff). Ik heb één keer Thomas Müller gepackt (maar onverhandelbaar), en vorige week na een SBC James Rodriguez (maar die is helemaal niet veel waard ivm matige snelheid). Dan deze week maar weer flink Rivals spelen voor de munten lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Hier goud 1 gehaald met squad battles, helaas als beste speler Fabian van Napoli een 83 CM. Levert niet veel op, maar alle beetjes helpen.

Rivals maar even proberen om Rang II deze week veilig te stellen, Rang I ga ik niet redden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:20
Jpzuyd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:00:
Misschien een stomme vraag maar wat is de snelste manier om je af te laten zakken? Snel een eigen doelpunt maken en dan leaven?
Ja. Speel aub ook een keer tegen mij dan vanavond. :9

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07
Is FIFA FUT niet een beetje stuk als mensen bewust willen verliezen om doelen te behalen? No offence voor de mensen die dat willen. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn van een game toch?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
kw_nl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:19:
Is FIFA FUT niet een beetje stuk als mensen bewust willen verliezen om doelen te behalen? No offence voor de mensen die dat willen. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn van een game toch?
Eens! Die doelstellingen vind ik opsich best een leuke ontwikkeling en een leuke manier om iets te bereiken.

Maar dit is volgens mij niet echt de bedoeling, al heb ik er wel begrip voor dat het gebeurt omwille de doelstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Helemaal met je eens, maar misschien, als ik er zin voor vind, ga ik mij ook laten afzakken om die doelstellingen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Eens! en lekker frustrerend ook voor mensen die niet in de hoge rankinks voorkomen.
Normaal kun je dan lekker ballen op je eigen niveau (in mijn geval ergens tussen 6 en 8), maar nu wordt je eens in de zoveel potjes alsnog afgeslacht door iemand die niet op zijn eigen niveau wil spelen |:( |:(

Geen idee hoe, maar van mij zouden ze daar een work around voor mogen maken....

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FidoDido
Je kan de doelstellingen ook doen en promoveren heb gister de 83 rated squad gedaan en ben van divisie 5 naar 4 gepromoveerd :) nergens voor nodig dat afzakken;)

Vind het ook kinderachtig heb ballen wees een vent en doe het op je eigen niveau mensen wilden toch uitdagingen met rivals was de klacht?? bij deze heb je ze :) gaan ze zitten janken dat het op hun niveau niet mogelijk is en laten afzakken....

Mijn bescheiden mening maar uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
FidoDido schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:08:
Je kan de doelstellingen ook doen en promoveren heb gister de 83 rated squad gedaan en ben van divisie 5 naar 4 gepromoveerd :) nergens voor nodig dat afzakken;)

Vind het ook kinderachtig heb ballen wees een vent en doe het op je eigen niveau mensen wilden toch uitdagingen met rivals was de klacht?? bij deze heb je ze :) gaan ze zitten janken dat het op hun niveau niet mogelijk is en laten afzakken....

Het probleem is natuurlijk first owner, daar heb ik nauwelijks uberhaupt 7 spelers van de benodigde competities. Laat staan een waarmee ik in divisie 3 overwinningen ga behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FidoDido schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:08:

Nou als je de first owners gaat doen van de verschillende leagues dan kom je er wel achter dat kwaliteit ver te zoeken is dan dat krijg je in div 4 niet voor elkaar (is mijn ervaring).
Ik heb mij laten afzakken en in een avondje alle (behalve serie A) rivals icons opgepikt. Dat zou in div4 lang niet het geval zijn.

Overigens verkeer ik in een serieuze afwerking crisis. Ik kan gewoon niet meer afwerken :( Potjes die ik qua kansen makkelijk met 15-0 zou moeten winnen eindigen in 2-0 ofzo.
Ik blijf teveel kansen verprutsen met zachte *** ballen.
Weet iemand een goede online tutorial mbt afronden. Het is echt verschrikkelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Giel1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:49:
Gisteren flink wat SB's gespeeld en uiteindelijk in de elite 3 terechtgekomen. Open ik net 3 gouden packs, is de beste speler vd Beek (en die had ik al pff). Ik heb één keer Thomas Müller gepackt (maar onderhandelbaar), en vorige week na een SBC James Rodriguez (maar die is helemaal niet veel waard ivm matige snelheid). Dan deze week maar weer flink Rivals spelen voor de munten lol.
Wat kun je met Muller onderhandelen dan ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Bean77 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Nou als je de first owners gaat doen van de verschillende leagues dan kom je er wel achter dat kwaliteit ver te zoeken is dan dat krijg je in div 4 niet voor elkaar (is mijn ervaring).
Ik heb mij laten afzakken en in een avondje alle (behalve serie A) rivals icons opgepikt. Dat zou in div4 lang niet het geval zijn.

Overigens verkeer ik in een serieuze afwerking crisis. Ik kan gewoon niet meer afwerken :( Potjes die ik qua kansen makkelijk met 15-0 zou moeten winnen eindigen in 2-0 ofzo.
Weet iemand een goede online tutorial mbt afronden. Het is echt verschrikkelijk. |:(
Voor de gemiddelde speler waar ik ook onder val begrijpelijk. Doel ook meer op de zogenaamde top spelers die dit gaan doen. Ik zou ook afzakken wanneer ik dit in divisie 4 probeer moet daar met mijn goede team al moeite voor doen ;)

Het afwerken is herkenbaar ik verprutst ook echt goede kansen. Vaak de verkeerde beslissing ben te traag met kiezen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Kom op zeg, we zitten nu toch op een punt in de game dat je wel iets van een fatsoenlijk team op de been kan brengen om mee te kunnen winnen qua First Owner? Dan speel je maar even niet met de Neymars en Mbappes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:10
Beavbusi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

Wat kun je met Muller onderhandelen dan ? :p
Oeps, autocorrect hehe. Onverhandelbaar😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://forum.fifabenelux.com/uploads/default/original/2X/7/7ac876225812c912b7ce4b0c3c9243aae7058109.jpeg

Mijn huidige squad.

Ik zit nog wel te kijken naar de Chemistry Style, formatie en de keuzes
Gnabry - Sancho / Coman - Perisic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xamsix schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Het probleem is natuurlijk first owner, daar heb ik nauwelijks uberhaupt 7 spelers van de benodigde competities. Laat staan een waarmee ik in divisie 3 overwinningen ga behalen.
Daarnaast gaat alles wat vaak een BIN >= 1000 meteen op de transferlijst. Waardoor tot nu toe alleen leuke untradeable spelers in mijn club zijn gebleven.

Misschien maar eens wat vaker untradeable packjes kiezen met Rivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb gelukkig nooit mijn loan spelers gebruikt, dus voor alle competities wel een paar sterke spelers beschikbaar.
En ik speel altijd al in Div 6, dus ik hoef me niet te laten afzakken ..

BPL ging verrassend goed, in 4 wedstrijden de 3 overwinningen binnen.

Misschien scheelt het dat ik normaal al niet met een heel sterk team speel, dus ik ga er niet veel op achteruit. La Liga team is zelfs sterker dan mijn normale team door alle leen spelers.

Eredivisie (singleplayer) ging ook erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensately
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Mochten er binnenkort nog objectives komen die je met friendly matches kan voltooien kan iedereen mij altijd toevoegen :)

Xbox: Sensately

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fomix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 09:25
Zijn er hier nog Belgen die FUT spelen?

Ik zit in divisie 10 (first time Fifa player :-) ) maar kom steeds uit tegen teams vol met Neymar, Messi en consoorten. Liefst nog aangevuld met enkele IF kaartjes... Dit resulteert in tiki taka en ik die hopeloos achter de bal aanloop tot de tegenstander (onvermijdelijk) scoort en ik nog is van de middencirkel kan beginnen.

Momenteel is men opstelling als volgt:
Cillessen

Max - Ginter - Süle - Lainer
Thiago Mendes
Kovacic - Aouar
Almiron - Pedro
Jimenez

Waarbij Süle gekocht is met de opbrengst en Kovacic uit een pack gekomen is vanochtend.

Of is het beter even de Rivals weg te blijven en mezelf met de squad battles en andere opdrachten proberen te voorzien van een deftig team?
Voor zij die het nieuws niet volledig hebben gevolgd, in België kan je dus geen FIFA Points kopen en bijgevolg dus ook enkel spelers verwerven zonder mee te gaan in het Pay2Win principe.

Ik vraag me vooral af of ik nu zo slecht ben of dat er nog spelers zijn die dit als een serieuze handicap zien? Of zijn er onder jullie die zonder één FIFA Point te kopen toch ook een zeer goed team bij elkaar krijgen?

Een tweede puntje, ik ervaar enorme controller lag online. Sommige keystrokes (vooral bij passen) worden gewoon helemaal niet uitgevoerd.
Hier lees ik online wel is dat je beter met een wired controller speelt (Xbox One X). Maar bij andere spellen (oa. Forza) ervaar ik helemaal geen lag. Lijkt me dan toch eerder aan de game te liggen ipv men connectie? Of zie ik dit nu verkeerd?
De internet connectie is voor de rest ook prima. Het 'lag metertje' staat steeds groen.

[ Voor 0% gewijzigd door Fomix op 14-10-2019 15:26 . Reden: Spelling error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Bean77 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Boras Legends gekeken? korte hoek normale schot. meestal wel raak hier. Ik snap alleen nooit waarom er altijd bij mij een mannetje tussen gaat staan terwijl mijn verdedigers meestal uit hun neus gaan eten bij een schot van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Wie gaat hier voor welke icon?

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Ok ik zit met een luxevraag, óf ik wil gaan voor Zola;

https://www.futbin.com/20/player/13188/zola

Of ik ga voor twee icons, namelijk Larsson en Overmars;

https://www.futbin.com/20/player/126/overmars
https://www.futbin.com/20/player/116/larsson

Wat zou het beste/leukste zijn? Ter vervanging van Malen en Promes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Boras Legends gekeken? korte hoek normale schot. meestal wel raak hier. Ik snap alleen nooit waarom er altijd bij mij een mannetje tussen gaat staan terwijl mijn verdedigers meestal uit hun neus gaan eten bij een schot van de tegenstander.
In dezelfde categorie als backs die blijven staan en kijken als er een diepe bal op de winger word gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:37
Ian Wright zat ik aan te denken, is dat een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Ik zal eens op youtube kijken bij hem. Op twitch wel zijn WL beetje gekeken op vrijdag.
Op de een of andere wijze produceer ik slechts rollertjes ipv een goed hard schot. Zeker in situaties waarin je draait en direct moet schieten. Je zou zeggen dat het gewoon rondje spammen is, maar dat werkt helaas niet. Misschien neem ik er toch onvoldoende tijd voor (maar ja zoveel tijd krijg je ook weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensately
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Bean77 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Ik zal eens op youtube kijken bij hem. Op twitch wel zijn WL beetje gekeken op vrijdag.
Op de een of andere wijze produceer ik slechts rollertjes ipv een goed hard schot. Zeker in situaties waarin je draait en direct moet schieten. Je zou zeggen dat het gewoon rondje spammen is, maar dat werkt helaas niet. Misschien neem ik er toch onvoldoende tijd voor (maar ja zoveel tijd krijg je ook weer niet).
Die first time schoten van fifa 19 werken echt totaal niet meer. Je krijgt dan inderdaad van die rolletjes. Het is nu beter om de bal aan te nemen (eventueel nog dribbelen) en vervolgens te schieten.
Pagina: 1 ... 28 ... 185 Laatste