Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:54
jaydenjarno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:40:
Wil misschien ook weer beginnen. Tijd geleden wel gespeeld. Maar niet heel ver. Was met de wapens elke keer dat je alles met 1 staat omhoog ging. Is het verderop in het doel dat de wapens wat meer stats krijgen? Zelfde geldt voor armor enz?
Dat viel me toen zo tegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgOl6v1.png
Voorbeeld van crafted gear vs Savage Gear van dezelfde tier. De verschillen zijn behoorlijk wat groter dan op lagere levels.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:31
Ben net begonnen. Nu level 13 maar snap nog lang niet alles. Ben een marauder. Speelt.prima. eigenlijk nu 3 skills voor aanval en 2 voor hulp best prima. Maar heb ook iets in beeld. Een beast mode of iets. Is nu rood. Geen idee wat dit doet. Ook nog geen mount of iets. Maar dat komt vast later.
En er zijn geen banen waarmee je leert craften of.iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
jaydenjarno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:42:
Ben net begonnen. Nu level 13 maar snap nog lang niet alles. Ben een marauder. Speelt.prima. eigenlijk nu 3 skills voor aanval en 2 voor hulp best prima. Maar heb ook iets in beeld. Een beast mode of iets. Is nu rood. Geen idee wat dit doet. Ook nog geen mount of iets. Maar dat komt vast later.
dat is je extra eminity. Dus je threat op mobs

Mount krijg je nog, MSQ doorspelen totdat je een quest eronder ziet staan met "my little chocobo".

In de verschillende guilds in de stad moet een blauwe quest met een + komen. Dan krijg je de anders combat jobs + crafting + gathering

[ Voor 18% gewijzigd door Kadardar op 21-08-2021 18:24 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
jaydenjarno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:42:
Kijk hier voor de officiële playguide. Daar vind je heel veel informatie :)

En hier Zijn de crafting jobs. Acht in totaal.
En dan heb je ook nog de drie gathering jobs: fisher, miner en botanist.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 14:31
Dank dank. Dat gaat zeker helpen. Tot nu toe erg leuk .speelt heerlijk weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
@jaydenjarno Fijn dat je het naar je zin hebt :) Het is idd een hele leuke MMO.

Alvast 1 tip: neem je tijd, ontdek, probeer en stel vragen. Kan hier natuurlijk maar ook ingame in de "novice network". Dat is een apart kanaal speciaal voor nieuwe en terugkerende spelers.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Mijn Arcanist (of moet ik nu zeggen Summoner/Scholar) is inmiddels 35 en ik heb het erg naar mijn zin.
Het vele lezen is soms wat vermoeiend en ik moet zeggen dat het mij nog niet zozeer boeit tot nu toe, maar ik wil wel de moeite nemen om het allemaal te lezen want ik vind dat dat er bij hoort.

Toch wilde ik eens een andere gameplay ervaren en ben ik gisterenavond aan een Lancer begonnen.
Die was door EXP boost (omdat ik al een hoger poppetje heb) binnen een klap en een scheet level 15 en ik moet zeggen dat deze Job quest-line mij meer interesseert als die van de ARC/SMN/SCH tot nu toe.

Ik hoop dat ik nog wat meer (actieve) spells erbij krijg, want tot nu toe zijn dat er slechts 2/3, dus dat is wat saai, maar verder vind ik het wel leuk wegspelen. Het is weer eens ff wat anders als een casterclass.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Milo44 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:41:
Mijn Arcanist (of moet ik nu zeggen Summoner/Scholar) is inmiddels 35 en ik heb het erg naar mijn zin.
Het vele lezen is soms wat vermoeiend en ik moet zeggen dat het mij nog niet zozeer boeit tot nu toe, maar ik wil wel de moeite nemen om het allemaal te lezen want ik vind dat dat er bij hoort.

Toch wilde ik eens een andere gameplay ervaren en ben ik gisterenavond aan een Lancer begonnen.
Die was door EXP boost (omdat ik al een hoger poppetje heb) binnen een klap en een scheet level 15 en ik moet zeggen dat deze Job quest-line mij meer interesseert als die van de ARC/SMN/SCH tot nu toe.

Ik hoop dat ik nog wat meer (actieve) spells erbij krijg, want tot nu toe zijn dat er slechts 2/3, dus dat is wat saai, maar verder vind ik het wel leuk wegspelen. Het is weer eens ff wat anders als een casterclass.
Lancer/Dragoon is super tof maar ook saai in het begin. Je krijgt je eerste AoE pas op level 40 en tot die tijd is het een beetje behelpen. Desalniettemin is de class story wel heel erg vet en de armor op level 50 is ook 1 v/d beste sets ingame.

De MSQ moet ook wel op gang komen inderdaad. Ik had bijna een story skip gekocht zo saai vond ik Stormblood maar naar mate je richting het einde kwam werd het wel weer beter en beter. Nu zit ik in de pre-Shadowbringer quests en die zijn ook weer stuk voor stuk geweldig.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
London schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

De MSQ moet ook wel op gang komen inderdaad. Ik had bijna een story skip gekocht zo saai vond ik Stormblood maar naar mate je richting het einde kwam werd het wel weer beter en beter. Nu zit ik in de pre-Shadowbringer quests en die zijn ook weer stuk voor stuk geweldig.
Wat betreft Stormblood lees ik toch met enige regelmaat dat mensen het inderdaad wat saai vinden. Zo heeft een gamer vriend van mij daar een story skip voor gekocht en heeft daarna weer met veel plezier Shadowbringers gedaan. Ik hoor van mijn guildies (Free Companiers? ;) ) die met Shadowbringers bezig zijn ook alleen maar positieve geluiden maar weer wat mindere geluiden over Stormblood.

Ik ben nu zelf bezig met de MSQ van Heavensward en dat is erg leuk. Om helemaal eerlijk te zijn heeft het verhaal soms een dipje (in mijn ervaring dan) maar in het algemeen vind ik het boeiend genoeg om door te spelen :)
Wanneer ik Stormblood bereik zie ik wel of ik een story skip koop of niet. Je kan geloof ik de belangrijke cutscenes daarna gewoon terugkijken. Althans dat meen ik gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren vrij ver gekomen met mijn SCH heavensward relic. Moet nu alleen nog de laatste stap doen om al die trials te doorlopen.
Gelukkig is het meeste allemaal goed soloable.

Dan hebben we er weer 1 complete.

Daarna zijn er nog genoeg die ik wil doen hoor :P ben een completionist haha
(leuke website voor de completionists onder ons: https://ffxivcollect.com/ ,Kan je zien en bijhouden wat je allemaal verzameld hebt en wat je nog moet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKoU2MO2a93HTdaoJF2GUiuxgfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OMTx0ArwXPCCj0hzo0VLP2Sz.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Woop!

80 PLD
80 WVR
45 DRK
70 WHM

Het begint goed te gaan. Nu maar even verder met de MSQ (heb als laatste
spoiler:
de fat dude
afgemaakt. Dus ben nieuwsgierig hoeveel ik nog moet

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
corset schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:44:
Woop!

80 PLD
80 WVR
45 DRK
70 WHM

Het begint goed te gaan. Nu maar even verder met de MSQ (heb als laatste
spoiler:
de fat dude
afgemaakt. Dus ben nieuwsgierig hoeveel ik nog moet
spoiler:
Qua originele ShB storyline moet je Emet-Selch nog hebben, daarna komt nog wat patch MSQ spul waar ik zelf ook nog mee bezig ben

Zelf m'n account na een kleine 3 jaar maar weer eens geactiveerd. Was pre-ShB gestopt, dus die er maar even bij aangeschaft. Inmiddels m'n BLM op 80, DoH en DoL allemaal weer op 80 en een beetje aan het rondklooien. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Laatst online: 09-09 09:28
Ik ben compleet nieuw hier, aangezien ik de afgelopen 14 jaar enkel World of Warcraft als MMORPG heb gespeeld. Vooral vanwege de saaie content in retail WoW (Shadowlands trekt me niet) en ik nog steeds wacht op een Wrath of the Lich King Classic server, ben ik op zoek naar iets anders en kom ik net als meerdere uit bij Final Fantasy XIV.

Aangezien mijn huidige game pc eigenlijk al gedateerd is, en ik sinds enkele maanden in het bezit ben van een Playstation 5, gaat mijn voorkeur uit naar het spelen op de Playstation. Heeft iemand hier daarmee ervaring? Kan het of mis je iets ten opzichte van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
destroye schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
Ik ben compleet nieuw hier, aangezien ik de afgelopen 14 jaar enkel World of Warcraft als MMORPG heb gespeeld. Vooral vanwege de saaie content in retail WoW (Shadowlands trekt me niet) en ik nog steeds wacht op een Wrath of the Lich King Classic server, ben ik op zoek naar iets anders en kom ik net als meerdere uit bij Final Fantasy XIV.

Aangezien mijn huidige game pc eigenlijk al gedateerd is, en ik sinds enkele maanden in het bezit ben van een Playstation 5, gaat mijn voorkeur uit naar het spelen op de Playstation. Heeft iemand hier daarmee ervaring? Kan het of mis je iets ten opzichte van de pc?
Volgens mij niet hoor. FFXIV is al vanaf het begin cross-platform, iets wat ook al het geval was in voorganger FFXI.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

destroye schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:

Ik ben een paar weken geleden begonnen op de PS4.
De versies zijn gelijk en je mist dus niets.
Grootste verschil is als je met een controller speelt je niet snel iets kunt typen in een chat. En zoals ik eerder in een post zei, ik heb nog moeite om snel de juiste acties uit te kunnen voeren.

Daarnaast zit er geen voice-chat in het spel. Op de PC is het natuurlijk makkelijker om er een discord of ander voice-chat programma bij te hebben.
Je kunt natuurlijk wel een party chat buiten het spel om aanmaken op de PS5 met andere console mensen.

Maar ze hebben het wel slim gedaan. Mensen lokken met een trail versie en vervolgens het inloggen onmogelijk maken, door de gigantische queue's die er nu zijn en de beperking die een trail account heeft. :P

Dus ik heb op de valreep ook nog de volledige versie gekocht met korting. :D

Ondertussen lvl 44 met mijn white mage en dus ook wat dungeons verder. Alleen wordt het mij nu echt te chaotisch om de juiste mensen te healen en dingen te ontwijken. Dus helaas ook al wat wipes veroorzaakt.
Gelukkig heeft men nog steeds begrip voor mijn onkunde.
Omdat ik het zelf niet echt leuk vind de zwakste schakel te zijn ben ondertussen ook maar met een black mage begonnen. Daarmee ben ik lvl 49.

Voor de rest vermaakt ik me met het levelen van alle gathering en crafring jobs. Alle zitten nu op 30.
En hierdoor ontdekte ik gisteren ineens de beast tribe quests. Er is in ieder geval genoeg te doen.

Ik zit trouwens ook op Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:39:
Gisteren vrij ver gekomen met mijn SCH heavensward relic. Moet nu alleen nog de laatste stap doen om al die trials te doorlopen.
Gelukkig is het meeste allemaal goed soloable.

Dan hebben we er weer 1 complete.

Daarna zijn er nog genoeg die ik wil doen hoor :P ben een completionist haha
(leuke website voor de completionists onder ons: https://ffxivcollect.com/ ,Kan je zien en bijhouden wat je allemaal verzameld hebt en wat je nog moet)
[Afbeelding]
Dat is wel een lekkere website. Ook handig dat je bij kan houden wat je wel en niet hebt.. Geeft mij ook meer inzicht of ik nog makkelijk bepaalde items kan behalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Dat is wel een lekkere website. Ook handig dat je bij kan houden wat je wel en niet hebt.. Geeft mij ook meer inzicht of ik nog makkelijk bepaalde items kan behalen :D
Ja precies. Wel jammer dat niet alles automatisch getrackt word :P maar als er een achievement o.i.d. aan hangt of collection zoals mounts bijv in de lodestone (zoals WoW armory) dan pakt die het wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Ja precies. Wel jammer dat niet alles automatisch getrackt word :P maar als er een achievement o.i.d. aan hangt of collection zoals mounts bijv in de lodestone (zoals WoW armory) dan pakt die het wel automatisch.
Zijn inderdaad een hoop dingen die bijgehouden kunnen worden waarzonder zelfs emotes en die tripple triad kaartjes. Ik ga er vanavond ff goed voorzitten en alles bijwerken. Niet dat ik veel heb hoor na 3 (2 maanden sinds terugkeer) maandjes spelen maar altijd leuk om de progress te zien over de tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Hoe is de login queue tijd bij jullie? Kan altijd pas rond half 10 inloggen en heb nu een queue van 1009 op Twintania :(

[ Voor 3% gewijzigd door Blitzdoctor op 24-08-2021 21:36 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Blitzdoctor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:36:
Hoe is de login queue tijd bij jullie? Kan altijd pas rond half 10 inloggen en heb nu een queue van 1009 op Twintania :(
Moet zeggen dat het bij mij wel mee valt eerlijk gezegd, meestal 20-50 en dat is dan enkele tientallen seconden tot een paar minuten wachten. Zit op Cerberus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:13

Oxigeon

En zo is dat!

Blitzdoctor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:36:
Hier ook op Twintania en heb dezelfde queue dan jij vermeld. Is zeer irritant. Een lekker potje gamen om 20.00 zit er niet in omdat je dan eerst 3 kwartier ofzo in de wachtrij zit. Dan slinger ik wel een andere game aan.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Je zou denken dat ie bij de default server kiezen voor je eerste char, rekening houdt met drukte. Ik heb hem rond dezelfde tijd aangemaakt ook.
Iig, nu level 15 :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blitzdoctor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:33:
Je zou denken dat ie bij de default server kiezen voor je eerste char, rekening houdt met drukte. Ik heb hem rond dezelfde tijd aangemaakt ook.
Iig, nu level 15 :)
Doet die in principe ook. zag toevallig toen jij je bericht poste dat Twintania als enige server open was op dat exacte moment voor nieuwe characters. Misschien dus dat het veelal nieuwe spelers waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:13

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:12:
[...]

Doet die in principe ook. zag toevallig toen jij je bericht poste dat Twintania als enige server open was op dat exacte moment voor nieuwe characters. Misschien dus dat het veelal nieuwe spelers waren :P
Twintania is als ik internet zo bekijk de minst drukke server. Ik kan dus best begrijpen dat ze die nu aan het volpompen zijn met nieuwe spelers.

Nadeel hiervan is dat het allemaal nieuwe spelers zijn en deze dus nog wel even blijven spelen en dus ook allemaal nu online zijn.

Voordeel is weer dat het lekker druk is op de server

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Phoenix is ook altijd een feestje 's avonds maar ik log vaak rond 17:00 in en dan log ik niet meer uit :P

M'n Dancer is inmiddels level 77 dus we zijn er bijna. Ben m'n sproutstatus inmiddels wel kwijt :( Zodra ik level 80 ben ga ik werk maken van alle blauwe quests die ik nog moet doen. Volgens mij heb ik heel wat raid en dungeon unlocks gemist namelijk. Ben nu bezig om Alexander nog te unlocken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:12:
Phoenix is ook altijd een feestje 's avonds maar ik log vaak rond 17:00 in en dan log ik niet meer uit :P

M'n Dancer is inmiddels level 77 dus we zijn er bijna. Ben m'n sproutstatus inmiddels wel kwijt :( Zodra ik level 80 ben ga ik werk maken van alle blauwe quests die ik nog moet doen. Volgens mij heb ik heel wat raid en dungeon unlocks gemist namelijk. Ben nu bezig om Alexander nog te unlocken.
Ja er is zooo ontzettend veel. Weet zeker dat je veel niet unlocked hebt haha.

Hoe bevalt dancer je ? Die staat ook nog op mijn lijstje om te levelen.

Ik doe het nu wat anders though. Ik level elke keer weer iets anders om alles een beetje tegelijk omhoog te halen :P Paladin bijna 70 en dan zijn alle tanks 70+ Samurai bijna 61 en dan heb ik eigenlijk geen lage DPS meer. Behalve blackmage die is nog level 12 maar die is als enige zo laag dus ik denk dat ik daar maar een uitzondering voor maak en een boost ga kopen naar 80 zodra die straks verhoogd word :P

Heb nu al op 16 classes ofzo het leveling proces naar 61 doorlopen dus vind het wel een keer mooi best haha. En straks in Endwalker moeten we natuurlijk ook Reaper en Sage gaan levelen :D gelukkig beginnen die op 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Ja er is zooo ontzettend veel. Weet zeker dat je veel niet unlocked hebt haha.

Hoe bevalt dancer je ? Die staat ook nog op mijn lijstje om te levelen.

Ik doe het nu wat anders though. Ik level elke keer weer iets anders om alles een beetje tegelijk omhoog te halen :P Paladin bijna 70 en dan zijn alle tanks 70+ Samurai bijna 61 en dan heb ik eigenlijk geen lage DPS meer. Behalve blackmage die is nog level 12 maar die is als enige zo laag dus ik denk dat ik daar maar een uitzondering voor maak en een boost ga kopen naar 80 zodra die straks verhoogd word :P

Heb nu al op 16 classes ofzo het leveling proces naar 61 doorlopen dus vind het wel een keer mooi best haha. En straks in Endwalker moeten we natuurlijk ook Reaper en Sage gaan levelen :D gelukkig beginnen die op 70
Ja er zijn ook veel te veel leuke jobs. Ik wil ook super graag wat anders proberen maar ik heb mezelf tot doel gesteld om eerst 1 job naar 80 te krijgen. Voor de endgame doe ik het niet eens perse, want dat kan je ook nog wel doen de komende maanden/jaren maar gewoon een keer die 80 halen is wel leuk en helpt ook mee met de xp boost. Plus het verhaal is ook weer erg goed in Shadowbringer dus die MSQ blijf ik ook trouw volgen.

Dancer is echt super fijn! Heel veelzijdig en goeie support spells. En natuurlijk ook mega shiny spells en 5/6 verschillende AoE's. Ten opzichte van met name Monk vind ik het echt een verademing. Die heeft van die restricties dat je flank en back spells hebt en daar houd ik totaal niet van.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Als ik een avondje ga gamen doe ik het meestal ook op deze manier. Rond een uur of 5, half 6 inloggen, dan is er een queue van iets van 50-60 (Phoenix) en daarna log ik niet meer uit.
Als we dan gaan eten, tussendoor ff een rondje lopen zodat ik niet afk uitlog en daarna lekker verder spelen.
Dancer is echt super fijn! Heel veelzijdig en goeie support spells. En natuurlijk ook mega shiny spells en 5/6 verschillende AoE's.
Laatst heb ik mijn Arcanist naar 35+ gehaald en ben ik inmiddels SCH/SMN en ben voor de verandering eens eens een Lancer begonnen, die vind ik nu zo leuk dat ik die nu naar hetzelfde level wil halen en dan de MSQ verder wil doen, maar Rogue/Ninja lijkt me ook supertof want over de Job-story van Rogue/Ninja hoor ik veel goede dingen en de skills/moves zien er badass uit.
Want ik zag laatst een Ninja aanvallen tijdens een Duty die ik deed en dat zag er zo vet uit dat ik dacht; WOW, dat wil ik ook!

Maar ik heb ook al wat filmpjes zitten kijken over andere Jobs en ik wil Red Mage/Astrologian/Samurai op level 50 beginnen en dan als ik 60 ben wil ik sowieso een Dancer beginnen, dat lijkt me zo kicken.
Dus het is echt weer 1 groot "alt-fest" geworden dat ik alweer keuze stress krijg :+ Ik heb er iig zin in!! :D

EDIT: Ik zat zojuist een filmpje te kijken waar ze zeiden dat "Palace of the Dead" wel een goede manier is om alts te levelen.
Die had ik volgens mij al unlocked, dus toen ging ik daar eens ff op zoeken en kwam ik deze reeks filmpjes tegen:

YouTube: FFXIV Palace of the Dead Guide - Part One: What is it? (In totaal 7 delen)

Echt een aanrader om eens te checken, kort, bondig en toch informatief!
Echter wel al bijna 3,5 jaar oud, dus weet niet hoe up-to-date het nog is, maar er zal vast nog wel iets van kloppen.
Ga ik ook zeker eens proberen!

[ Voor 20% gewijzigd door Milo44 op 25-08-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Wil eigenlijk m'n Astrologian nog wel even verder levellen naar 80 (zit geloof ik op 67 ofzo), zeker ook omdat roulettes vaker bonussen opleveren voor healers dan voor DPS (heb een 80 BLM) en kortere wachtrijen hebben. Nadeel is alleen dat ik echt zoveel mechanics vergeten ben en je als healer toch net wat crucialer bent dan als DPS. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Na een avondje wat heanvensward trials te meppen heb ik 5 extra vogels erbij. Laatste ik nog nodig had voor me firebird. Heb dit gedaan met een groepje van 3 (waarvan er 1 gewoon meeging voor de fun) en later 8 (vooral mensen die het voor fun meewouden doen) wij hebben nu allemaal onze firebird.

Volgende stap, hondjes. Die blijken een stuk lagere kans op drop te hebben. Dus dat wordt wel een paar avondjes ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Kadardar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:51:
Na een avondje wat heanvensward trials te meppen heb ik 5 extra vogels erbij. Laatste ik nog nodig had voor me firebird. Heb dit gedaan met een groepje van 3 (waarvan er 1 gewoon meeging voor de fun) en later 8 (vooral mensen die het voor fun meewouden doen) wij hebben nu allemaal onze firebird.

Volgende stap, hondjes. Die blijken een stuk lagere kans op drop te hebben. Dus dat wordt wel een paar avondjes ben ik bang voor.
5 Extra vogels? Hondjes? Bedoel je dan mounts of van die companions? Ik ben gek op mounts namelijk ;)
Klinkt sowieso erg leuk !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Vortigen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

5 Extra vogels? Hondjes? Bedoel je dan mounts of van die companions? Ik ben gek op mounts namelijk ;)
Klinkt sowieso erg leuk !
Nee dit zijn mounts. Pets kunnen ook vast droppen van sommige bosses, indien deze in de loot table zitten. Maar die geven niets speciaals voor zover ik weet.

ARR -> Paardjes. Verzamel ze allemaal en je krijgt een:
spoiler:
Draken paard

Heavensward heeft vogels. Verzamel ze allemaal en je krijgt een:
spoiler:
Phoenix

Stormblood heeft Honden. Verzamel ze allemaal en krijgt een:
spoiler:
Nine tails

Voor Shadowbringers zijn dit Draken. Verzamel ze allemaal en je krijgt ook weer een speciale mount. Maar geen idee wat.

Wat je hier voor moet doen zijn de Extreme trials (sommigen aangeduid met een Ministral Balad. Hier droppen de mounts uit. Je krijgt daarna een quest waarmee je je laatste mount kan ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milo44 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

EDIT: Ik zat zojuist een filmpje te kijken waar ze zeiden dat "Palace of the Dead" wel een goede manier is om alts te levelen.
Die had ik volgens mij al unlocked, dus toen ging ik daar eens ff op zoeken en kwam ik deze reeks filmpjes tegen:

YouTube: FFXIV Palace of the Dead Guide - Part One: What is it? (In totaal 7 delen)

Echt een aanrader om eens te checken, kort, bondig en toch informatief!
Echter wel al bijna 3,5 jaar oud, dus weet niet hoe up-to-date het nog is, maar er zal vast nog wel iets van kloppen.
Ga ik ook zeker eens proberen!
Palace of the death heb ik inderdaad gebruikt voor de meeste van mijn alts naar level 61. en vanaf 61-71 ook veel heaven on high gedaan (zelfde als potd maar dan voor 61+ content :P )

Kan wel heel saai worden als je het puur voor die alt grind gebruikt. Heel eentonig.

Ben van plan om uiteindelijk een achievement daar mee te halen. De Necromancer titel.
Die titel krijg je als je solo van floor 1 naar floor 200 kan clearen. Ga je 1 keer dood.. moet je de gehele run resetten naar floor 1. Je hebt namelijk bij floor 51 (en misschien ook 100) een checkpoint dat je vanaf die floor kan starten na een reset maar voor die titel geld dat niet. daarmee moet je zonder dood te gaan floor 1-200 clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanette
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07-2023
Weet niet of het de bedoeling is om hier te vragen maar is er ook iemand die op Moogle speelt? Ben op zoek naar een FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nanette schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:09:
Weet niet of het de bedoeling is om hier te vragen maar is er ook iemand die op Moogle speelt? Ben op zoek naar een FC
Ja ik zit op Moogle en hebben een Nederlandse linkshell en FC met veel nederlanders maar spreken in de FC engels. Whisper mij maar: Sasuke Uchiha

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:05:
[...]

Palace of the death heb ik inderdaad gebruikt voor de meeste van mijn alts naar level 61. en vanaf 61-71 ook veel heaven on high gedaan (zelfde als potd maar dan voor 61+ content :P )

Kan wel heel saai worden als je het puur voor die alt grind gebruikt. Heel eentonig.

Ben van plan om uiteindelijk een achievement daar mee te halen. De Necromancer titel.
Die titel krijg je als je solo van floor 1 naar floor 200 kan clearen. Ga je 1 keer dood.. moet je de gehele run resetten naar floor 1. Je hebt namelijk bij floor 51 (en misschien ook 100) een checkpoint dat je vanaf die floor kan starten na een reset maar voor die titel geld dat niet. daarmee moet je zonder dood te gaan floor 1-200 clearen.
Volgens mij is Asmongold ook bezig met die titel. Zou wel grappig zijn een sprout met een Necromancer titel :P

Ik moet me ook eens gaan verdiepen in Potd. Volgens mij wel een prima manier om chars te levellen namelijk. Werkt het ook een beetje voor healers en tanks?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen181921
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10-2021
Iets totaal onzinnigs ...... wat een game wat een verhaal wat een eyeopener!
Kom bij WoW vandaan maar dat is nu HE-LE-MAAL klaar bij mij.

Heb nu main Archer Bard zit op level 70 MSQ en level 80 dus laatste stuk tot MSQ 80.
Wil eerst Bard tot in de puntjes beheersen weet nog niet wat als volgende character ga doen.

Eerst maar eens met me Archer Bard tot savage clear komen vind ik al heel wat :-)

Iemand nog suggesties voor een leuke FC??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

Volgens mij is Asmongold ook bezig met die titel. Zou wel grappig zijn een sprout met een Necromancer titel :P

Ik moet me ook eens gaan verdiepen in Potd. Volgens mij wel een prima manier om chars te levellen namelijk. Werkt het ook een beetje voor healers en tanks?
Het werkt ook goed voor healer en tanks inderdaad maar met healers kan je bijvoorbeeld net zo goed normale dungeons blijven runnen vanwege de instant queue. Dat geeft dan net even meer XP dan PoTD maar aan de andere kant is PotD simpeler dan dungeons. Ik heb mijn healers gewoon via dat geleveld. PoTD heeft geen restrictie aan team compositie. Dus je kan ook als dps met 3 andere dps gequeued worden. Daarom is het voor DPS classes heel fijn om PotD te gebruiken omdat je geen lange queues heb in vergelijking met DPS in dungeons.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Het werkt ook goed voor healer en tanks inderdaad maar met healers kan je bijvoorbeeld net zo goed normale dungeons blijven runnen vanwege de instant queue. Dat geeft dan net even meer XP dan PoTD maar aan de andere kant is PotD simpeler dan dungeons. Ik heb mijn healers gewoon via dat geleveld. PoTD heeft geen restrictie aan team compositie. Dus je kan ook als dps met 3 andere dps gequeued worden. Daarom is het voor DPS classes heel fijn om PotD te gebruiken omdat je geen lange queues heb in vergelijking met DPS in dungeons.
Maar wat als je het dan zat bent terwijl je met een groep Potd doet? Kan je gewoon leaven? Dungeons hebben namelijk een vast einde maar het lijkt me niet dat je met een groep gaat proberen level 200 Potd te clearen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Je kunt queuen voor groepen t/m floor 100. Je kunt elke 10 verdiepingen stoppen. Mensen die levelen via PoTD doen meestal 51-60 en herhalen dat elke keer.
Voor een floor 200 heb je een vooraf gemaakte groep nodig, en de gebruikelijk samenstellen met 1 tank, 1 healer en 2 dps maakt het heel wat dragelijker. De solo runs zijn in principe gewoon een martelgang.
Daarnaast, met een vooraf gemaakte groep behoudt je de buffs die je verzamelt. In random groepen begin je elke keer met niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Maar wat als je het dan zat bent terwijl je met een groep Potd doet? Kan je gewoon leaven? Dungeons hebben namelijk een vast einde maar het lijkt me niet dat je met een groep gaat proberen level 200 Potd te clearen :P
Elke 10 floors complete je een run. voor levelen wat je eigenlijk doet is je queued voor floor 1-10, 11-20, 21-30 elke keer apart tot floor 60 zeg maar. Daarna doe je een reset van die PotD progress slot bij die npc waar je ook potd in gaat. Dan maak je een nieuwe sessie aan en kan je dus kiezen dat je gelijk 51-60 kiest. daarna reset je hem weer, queue je weer opnieuw 51-60 en reset je hem weer etc etc. Qua moeilijkheidsgraad en speed is 51-60 uitgeroepen tot DE leveling floors :P dus de eerste keer is even tot 51 clearen zodat je de checkpoint hebt bereikt en vanaf dan kan je telkens beginnen bij 51. (behalve dus als je voor die titel gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Elke 10 floors complete je een run. voor levelen wat je eigenlijk doet is je queued voor floor 1-10, 11-20, 21-30 elke keer apart tot floor 60 zeg maar. Daarna doe je een reset van die PotD progress slot bij die npc waar je ook potd in gaat. Dan maak je een nieuwe sessie aan en kan je dus kiezen dat je gelijk 51-60 kiest. daarna reset je hem weer, queue je weer opnieuw 51-60 en reset je hem weer etc etc. Qua moeilijkheidsgraad en speed is 51-60 uitgeroepen tot DE leveling floors :P dus de eerste keer is even tot 51 clearen zodat je de checkpoint hebt bereikt en vanaf dan kan je telkens beginnen bij 51. (behalve dus als je voor die titel gaat)
Wow, klinkt goed! Ook maar eens werk van maken dan.

Moet nog 2,5 level tot 80 dus hopelijk lukt dat komend weekend. Dan ga ik ook even werk maken van wat mounts & nadenken wat m'n volgende char gaat worden. Denk een White Mage of een Paladin, die hebben echt hele toffe relics zag ik. White Mage kan ik gewoon via dungeons levellen dan, die instant queue is echt fantastisch.

Ik heb trouwens ook een boost gekocht voor Dragoon. Niet omdat ik die nu direct wil spelen maar ik had natuurlijk dat gezeik met die service accounts dus ik had al een level 50 Dragoon op een ander poppetje. Nu heb ik geen zin om nóg een keer die hele story te doorlopen dus maar een boost gekocht. Zal ook de enige boost zijn die ik koop uiteraard want de rest wil ik gewoon zelf levellen om de story te ervaren en de job beter te snappen.

[ Voor 20% gewijzigd door London op 26-08-2021 10:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ricmaniac schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Wat ik heb begrepen van de filmpjes tot nu toe is het het beste dat je met een level 1 (DPS) Job begint om de Floors 1 t/m 10 te clearen en dan overnieuw te beginnen. Dat is qua tijd/exp verhouding de snelste manier.
Pas als je zo rond level 60 (buiten PotD) bent, dan zijn Floors 51-60 de snelste manier.

Ik ga het binnenkort eens met mijn Rogue proberen. Sowieso ben ik benieuwd naar PotD, maar ik kan gelijk een soort vergelijking maken qua snelheid want ik heb mijn Lancer nu bijna op level 30 zitten en die heb ik regulier geleveld in de wereld (Job Q's, Fates, Hunting Logs etc).

EDIT: @Ricmaniac Heaven on High is een soortgelijk iets als PotD? Want anders bedoelen ze waarsch idd dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 26-08-2021 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Milo44 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Wat ik heb begrepen van de filmpjes tot nu toe is het het beste dat je met een level 1 (DPS) Job begint om de Floors 1 t/m 10 te clearen en dan overnieuw te beginnen. Dat is qua tijd/exp verhouding de snelste manier.
Pas als je zo rond level 60 (buiten PotD) bent, dan zijn Floors 51-60 de snelste manier.

Ik ga het binnenkort eens met mijn Rogue proberen. Sowieso ben ik benieuwd naar PotD, maar ik kan gelijk een soort vergelijking maken qua snelheid want ik heb mijn Lancer nu bijna op level 30 zitten en die heb ik regulier geleveld in de wereld (Job Q's, Fates, Hunting Logs etc).
Oh misschien is dat veranderd dan. ik vind rond level 60 pas hoger gaan een beetje vreemd want vanaf 61 ga je niet meer palace of the death doen maar ga je naar heaven on high :P

Palace of the death is overigens best goed om je character een beetje te leren spelen. In ieder geval de skills die je allemala krijgt op hoger level. Hoe hoger je in floors komt hoe hoger je character level daar binnen is en je kan dan dus al je action bars al inrichten en goed zetten tot 60 ondanks dat je character maar level 10 is bijvoorbeeld :P en ook daadwerkelijk de skills gebruiken

(hoop dat ik het goed uitleg)

@Milo44 Yup HoH is exact hetzelfde als Palace of the death maar dan vanaf level 61 tot 71

Beide zijn zogenoemde: Deep dungeons

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 26-08-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Gisteren een 1,5u Palace of the Dead geprobeerd, maar ik vond het zo makkelijk nog niet...
Ben met mijn Lancer naar binnen gegaan, eerste keer ging alles wel en ben ik tot floor 7 of 8 gekomen (toen zat ik op +3 Weapon en +1 armor).
Op die vloer pullde ik perongeluk 4 mobs, waarvan 2 Stingers en toen was het gedaan. Daarna nog eens opnieuw geprobeerd en toen ging ik bij floor 6 weer dood.

Vanmiddag na het werk ga ik het nog eens opnieuw proberen in opperste concentratie, want gisteren zat ik met 2 maatjes een partij slap te lullen op Discord.
En ja, als ik het dan voor het eerst doe kan ik mij toch niet helemaal goed focussen. Tevens ga ik dan met mijn SMN/SCH naar binnen ipv met de Lancer. Ik denk dat je met een Job die ranged attacks heeft toch wat meer voordeel heb.

Al met al vind ik wel super tof om te doen! Erg uitdagend als solo content en kan niet wachten om de eerste paar floors te clearen.

[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 27-08-2021 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
Milo44 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:53:
Gisteren een 1,5u Palace of the Dead geprobeerd, maar ik vond het zo makkelijk nog niet...
Ben met mijn Lancer naar binnen gegaan, eerste keer ging alles wel en ben ik tot floor 7 of 8 gekomen (toen zat ik op +3 Weapon en +1 armor).
Op die vloer pullde ik perongeluk 4 mobs, waarvan 2 Stingers en toen was het gedaan. Daarna nog eens opnieuw geprobeerd en toen ging ik bij floor 6 weer dood.

Vanmiddag na het werk ga ik het nog eens opnieuw proberen in opperste concentratie, want gisteren zat ik met 2 maatjes een partij slap te lullen op Discord.
En ja, als ik het dan voor het eerst doe kan ik mij toch niet helemaal goed focussen. Tevens ga ik dan met mijn SMN/SCH naar binnen ipv met de Lancer. Ik denk dat je met een Job die ranged attacks heeft toch wat meer voordeel heb.

Al met al vind ik wel super tof om te doen! Erg uitdagend als solo content en kan niet wachten om de eerste paar floors te clearen.
Zal je aanraden je eerste 50 floors met een matched party te doen als je daar de mogelijkheid naar hebt. Maakt het echt een stuk makkelijker. In de tussentijd level je dan ook je arms + armor waar een latere solo run een stuk makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

https://eu.finalfantasyxi...021/The_Rising/ct5qm6qrje

The Rising event is gestart ingame dus vergeet niet je collectibles te scoren :)

Ik ga vandaag voor de Batwoman look!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpEX7fJ4uX8gYvyksvbVeWI1Pw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rVQMnwXyc9yhvHwpcEvf1mNo.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:19:
https://eu.finalfantasyxi...021/The_Rising/ct5qm6qrje

The Rising event is gestart ingame dus vergeet niet je collectibles te scoren :)
Valt dit jaar helaas toch wel flink tegen :P Alleen een umbrellah en "vuurwerk" Al is die umbrellah best cool voor fahsion

In de eerste paar jaar van de game was the rising toch wel wat meer :P Waarschijnlijk zijn ze te druk met endwalker development haha

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 11:13
Kadardar schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Zal je aanraden je eerste 50 floors met een matched party te doen als je daar de mogelijkheid naar hebt. Maakt het echt een stuk makkelijker. In de tussentijd level je dan ook je arms + armor waar een latere solo run een stuk makkelijker is.
Je behoudt dus je arms en armor? Ook na een reset? Is dat dan nadat je bepaalde levels hebt gehaald, Toen ik solo tot 8 kwam en overnieuw probeerde begon ik namelijk weer op 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
Bardu schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Je behoudt dus je arms en armor? Ook na een reset? Is dat dan nadat je bepaalde levels hebt gehaald, Toen ik solo tot 8 kwam en overnieuw probeerde begon ik namelijk weer op 0.
Je moet wel tot het einde komen. Dan behoud je de levels. Je kan ze ook inleveren in dat dorp, dan kan je het wapen als glamour krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Zojuist eens met mijn SCH geprobeerd maar dat was echt te easy.
Op het einde had ik +4 +4 en de run die ik daarna deed (nog een keer 1-10) eindigde ik met +7 +7.
Ga het nu eens met mijn Rogue (level 5 ofzo?) proberen om te kijken hoeveel XP je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

M'n eerste job is level 80 :D Yay! Maar ik ga gewoon verder waar ik mee bezig was, namelijk de MSQ afmaken en ondertussen de daily roulette doen voor tombstones.

Ik heb geen idee wat nog meer prioriteit heeft. Ik kom soms in de Shadowbringer gebieden Hunt trains tegen, maar geen idee hoe belangrijk dat is nu. @Ricmaniac moet ik dat ook al doen?

Edit: bij nader inzien lijkt het me onverstandig aangezien ik ook nog nergens flying heb in de Shadowbringer zones. Ik ga eerst de MSQ afmaken dus. Dat opent zoveel meer mogelijkheden.

Eerste Extreme trial pony is ook binnen trouwens :D

[ Voor 25% gewijzigd door London op 27-08-2021 20:53 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:27:
M'n eerste job is level 80 :D Yay! Maar ik ga gewoon verder waar ik mee bezig was, namelijk de MSQ afmaken en ondertussen de daily roulette doen voor tombstones.

Ik heb geen idee wat nog meer prioriteit heeft. Ik kom soms in de Shadowbringer gebieden Hunt trains tegen, maar geen idee hoe belangrijk dat is nu. @Ricmaniac moet ik dat ook al doen?

Edit: bij nader inzien lijkt het me onverstandig aangezien ik ook nog nergens flying heb in de Shadowbringer zones. Ik ga eerst de MSQ afmaken dus. Dat opent zoveel meer mogelijkheden.

Eerste Extreme trial pony is ook binnen trouwens :D
Het is qua content niet belangrijk maar het is wel handig om ze mee te pakken als je ze tegen komt.
Ik gebruik een discord er voor daar worden die trains aangekondigd.
https://discord.gg/faloop

Ze geven namelijk alle 3 de varianten van tomes die je kan gebruiken voor gear en van alles en nog wat. Ook heb je achievements voor mounts etc etc dus het ligt er maar aan wat je wil doen :P het is niet nodig maar verrekte handig kan het wel zijn. + een train duurt meestal maar 15 minuten ofzo dus gaat extreem rap. Een vereiste is wel flying eigenlijk. anders red je het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Het is qua content niet belangrijk maar het is wel handig om ze mee te pakken als je ze tegen komt.
Ik gebruik een discord er voor daar worden die trains aangekondigd.
https://discord.gg/faloop

Ze geven namelijk alle 3 de varianten van tomes die je kan gebruiken voor gear en van alles en nog wat. Ook heb je achievements voor mounts etc etc dus het ligt er maar aan wat je wil doen :P het is niet nodig maar verrekte handig kan het wel zijn. + een train duurt meestal maar 15 minuten ofzo dus gaat extreem rap. Een vereiste is wel flying eigenlijk. anders red je het niet
Moet je daarvoor ook die hunt opgepikt hebben in een main stad eigenlijk? Dat zijn toch kaarten die je dan ophaalt bij je GC? Of kan je hem gewoon killen met zo'n train en dan telt het ook?

Ik ga eerst wel voor de MSQ en flying overal :P

[ Voor 5% gewijzigd door London op 27-08-2021 22:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Moet je daarvoor ook die hunt opgepikt hebben in een main stad eigenlijk? Dat zijn toch kaarten die je dan ophaalt bij je GC? Of kan je hem gewoon killen met zo'n train en dan telt het ook?

Ik ga eerst wel voor de MSQ en flying overal :P
Nope die kaartjes zijn voor in principe solo hunts.
hunt trains doen A rank hunts en daar heb je niks voor nodig gewoon participation.
S ranks zijn nog moeilijker en die worden ook gecalled maar die spawnen niet zo vaak als trains.

Maar je hebt bijv ook een mount die je krijgt als je 1000 S ranks in shadowbringers killt. Maar dat zijn echt van die gekke achievements dus ik zou als je het toch ziet ofzo het mee pakken als je zulke dingen wilt halen :P want kost ontzettend veel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik had nog nooit van "hunt trains" gehoord maar het klinkt interessant. Heb wat opgezocht er over en je krijgt een hoop leuke dingen als rewards zag ik. Tomestones, nutsacks (ken ik nog niet maar schijnt goed te zijn) en zelfs materia. Ziet er ook geinig uit met al die mensen rondvliegend op hun mounts ;)

@Ricmaniac en @London Is het exclusief voor lvl 80 eigenlijk? Of zijn er ook lagere level hunt trains?
Ik ben bijna lvl 70 en aan het einde van de Heavensward MSQ.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo eindelijk de stormvloed MSQ af, alleen nog heavenward en ben klaar voor nieuwe uitbreiding.
Begreep dat heavenward verhaal beste is dus ben benieuwd.

Heavenward moet natuurlijk shadowbringer zijn, sorry.

[ Voor 15% gewijzigd door richards3 op 28-08-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
richards3 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:33:
Zo eindelijk de stormvloed MSQ af, alleen nog heavenward en ben klaar voor nieuwe uitbreiding.
Begreep dat heavenward verhaal beste is dus ben benieuwd.
Ik ben de MSQ van Heavensward net aan het afronden en kan inderdaad bevestigen dat het een zeer goed verhaal heeft. Ik had zelf maar 1 of 2 korte momenten dat ik het wat "saai" vond maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)

Zal het dit weekend wel afmaken denk ik en dan eventjes kijken hoe de MSQ van Stormblood is. Een vriend van mij heeft daar een story skip voor gekocht omdat hij niet leuk vond maar heeft alle andere verhaallijnen helemaal doorgespeeld.
Ik zie het vanzelf wel. Heb het iig nog steeds reuze naar m'n zin :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:23:

@Ricmaniac en @London Is het exclusief voor lvl 80 eigenlijk? Of zijn er ook lagere level hunt trains?
Ik ben bijna lvl 70 en aan het einde van de Heavensward MSQ.
Er zijn ook stormblood trains enzo. het staat er ook altijd bij welke het is.
Wel word shadowbringers meer gedaan volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Er zijn ook stormblood trains enzo. het staat er ook altijd bij welke het is.
Wel word shadowbringers meer gedaan volgens mij
Ah mooi. Ben alvast lid geworden van die discord die je linkte.
Handig om te hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik kan sinds vandaag FFXIV niet meer starten via die Github launcher.
Of nja, hij start wel, maar op het moment dat ik dan bij FFXIV op "Start" druk (om naar charaction selection screen te gaan) insta-crashed ie naar mijn desktop.
Dat doet ie niet via de officiële launcher... Iemand nog meer problemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 29-08-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Milo44 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:07:
Of nja, hij start wel, maar op het moment dat ik dan bij FFXIV op "Start" druk (om naar charaction selection screen te gaan) insta-crashed ie naar mijn desktop.
Wat is het voordeel van de github launcher? Ken die hele launcher niet :P

Edit ah heb hem al. Wel grappige launcher idd. Had er nog nooit van gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 29-08-2021 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vortigen schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Ik ben de MSQ van Heavensward net aan het afronden en kan inderdaad bevestigen dat het een zeer goed verhaal heeft. Ik had zelf maar 1 of 2 korte momenten dat ik het wat "saai" vond maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)

Zal het dit weekend wel afmaken denk ik en dan eventjes kijken hoe de MSQ van Stormblood is. Een vriend van mij heeft daar een story skip voor gekocht omdat hij niet leuk vond maar heeft alle andere verhaallijnen helemaal doorgespeeld.
Ik zie het vanzelf wel. Heb het iig nog steeds reuze naar m'n zin :D
Bewust even gewacht met replyen hierop tot ik Shadowbringers had gecomplete. Zojuist de quest Shadowbringers afgerond en alle cutscenes doorlopen. Heb mij zeer goed vermaakt met de expansion ook. Qua verhaal wel beter dan Stormblood in mijn optiek. Als ik ze moet raten dan:
ARR: 7
Heavensward: 9
Stormblood: 7
Shadowbringer: 8

Desalniettemin zijn alle verhalen zeer goed gedaan en loopt het heel mooi in elkaar over dus zeker het volgen waard :) Als iemand die altijd alle cutscenes heeft geskipt in spellen moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik dat nu niet heb gedaan. Soms kost het wel moeite, met name side quests heb ik gewoon echt geen zin om het verhaal te volgen of de quest te lezen maar de main story is en blijft boeiend.

Moet nu nog de post-Shadowbringer quests doen maar wil ook eens gaan kijken wat er nog meer te doen is qua endgame. Wil sowieso wat mounts scoren uit voorgaande content. En ook eens wat meer gaan kijken naar gil verdienen. Heb nog maar 1,3 miljoen wat volgens mij niet heel erg veel is op level 80 dus dat kan beter. En ik wil alt jobs gaan levellen want ik weet nu al dat Dancer niet m'n main job gaat worden :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee geen last van. Start nog steeds met die launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Dankjewel voor je reply @London :)
Dan ben ik dus in "de beste" verhaallijn bezig. Al hoor ik dat de laatste, Shadowbringers, ook erg goed is. Maar die geef jij ook een 8, en dat is dus een dikke voldoende.

Ik probeer HW zometeen af te ronden (als het me lukt, ben moe) en ben zeer benieuwd hoe het afloopt!!

Ook wil ik weer wat tijd maken voor Fishing. En m'n lvl 26 archer naar 30 (BARD!) brengen. En de Duty Roulette nog doen. En..en..en...nou ja, je snapt het wel haha :+

By the way, de voice acted cutscenes skip ik nooit maar moet eerlijk bekennen dat cutscenes zonder voice acting mij soms wat minder kunnen boeien. Vaak heb ik al een goed idee waar het verhaal naar toe gaat en lees ik snel de tekst een beetje en klik er dan doorheen. Heb tot nu toe niet het gevoel gehad dat daardoor iets van het verhaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Nee, doet het prima hier.
Misschien even verwijderen en opnieuw installeren? Soms wil dat helpen als een programma moeilijk doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
London schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:13:
[...]

Bewust even gewacht met replyen hierop tot ik Shadowbringers had gecomplete. Zojuist de quest Shadowbringers afgerond en alle cutscenes doorlopen. Heb mij zeer goed vermaakt met de expansion ook. Qua verhaal wel beter dan Stormblood in mijn optiek. Als ik ze moet raten dan:
ARR: 7
Heavensward: 9
Stormblood: 7
Shadowbringer: 8

...
Ik zal zelf Heavensward en Shadowbringers omdraaien. Vond Shadowbringers iets beter alhoewel wat ingewikkelder qua verhaallijn maar alles wordt wel duidelijk uiteindelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Ik zal zelf Heavensward en Shadowbringers omdraaien. Vond Shadowbringers iets beter alhoewel wat ingewikkelder qua verhaallijn maar alles wordt wel duidelijk uiteindelijk. :)
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Vraagje, ik heb sinds een paar MSQ levels een chocobo, eindelijk. Nu begint elke keer als ik deze mount gebruik een muziekje te spelen dat ik zelf vrij irritant vind. Kan dat uitgezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50
Dementii schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:26:
Vraagje, ik heb sinds een paar MSQ levels een chocobo, eindelijk. Nu begint elke keer als ik deze mount gebruik een muziekje te spelen dat ik zelf vrij irritant vind. Kan dat uitgezet worden?
Ja dat kan, er is een setting voor "play mount music" of iets dat daar op lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Flamesz op 30-08-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Kadardar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Het is echt al tijden geleden dat ik Heavensward heb gespeeld, maar Shadowbringers heb ik net gedaan en die is echt wel erg tof inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

3 van de 6 ARR paardjes binnen inmiddels :) Wat een toffe mounts!

Ondertussen ook m'n Paladin naar level 35 geschopt. Zag wat relics voorbij komen en instant verliefd dus die gaat als volgende naar 50 en verder :P Ook wel ff leuk om wat anders te doen dan continu Dancer aangezien ik echt volle bak de MSQ heb gedaan de laatste weken. Beetje zat van haha.. Maar dat is ook het mooie aan FFXIV, je kan rustig ff een avondje iets anders doen qua job en dan nog progress je. Heerlijk 8)

edit: Alle paardjes binnen inmiddels 8)

[ Voor 19% gewijzigd door London op 31-08-2021 07:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milo44
London schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:45:
3 van de 6 ARR paardjes binnen inmiddels :) Wat een toffe mounts!

Ondertussen ook m'n Paladin naar level 35 geschopt. Zag wat relics voorbij komen en instant verliefd dus die gaat als volgende naar 50 en verder :P Ook wel ff leuk om wat anders te doen dan continu Dancer aangezien ik echt volle bak de MSQ heb gedaan de laatste weken. Beetje zat van haha.. Maar dat is ook het mooie aan FFXIV, je kan rustig ff een avondje iets anders doen qua job en dan nog progress je. Heerlijk 8)

edit: Alle paardjes binnen inmiddels 8)
Al die paardjes lijken je meer PK te geven, je gaat steeds harder oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Nou inmiddels alle BiS crafting gear volledig overmelded afgezien van de primary / secondary tools voor alle classes. Blijft toch een vrij frustrerende bezigheid om in 1 klap 50 materia te zien verdwijnen op iets met 5% success rate. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Milo44 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Al die paardjes lijken je meer PK te geven, je gaat steeds harder oOo
Als ik er eenmaal in zit dan gaat het lekker ja :P FFXIV geeft mij het gevoel wat ik ooit ook had bij World of Warcraft. Voorlopig dus lekker doorgaan 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Lekker bezig hoor @London. Ik vermaak me tot dusver ook nog dikke prima met FFXIV, er is nog zoveel te doen voor me.
Mijn eerste doel is om level 50 te worden (nog 3,5 te gaan) en dan Red Mage uitproberen, met die naar 60 en dan Dancer proberen.
Verder heb ik net Haukke Manor gedaan, wat een vette "dungeon" is dat zeg, echt tof zo'n soort spookhuis.

Het valt me overigens op dat mijn inventory bijna vol zit, tot op heden heb ik daar eigenlijk totaal niet naar gekeken.
Er zit ook veel vis in, dat zit er allemaal nog in sinds het begin toen ik Fishing naar level 20 heb gehaald.
Echter heb ik géén idee wat ik er allemaal mee moet, zijn er dingen waar ik op moet letten of kan ik alles gewoon verkopen??
Er zitten ook allemaal animal hides en vlees enzo bij wat ik heb geloot van beestjes op het begin.
Orchestrion Rolls? Wat moet ik er allemaal mee _O-

Is er geen bank in FFXIV ofzo waar ik een hoop spul in kan dumpen? Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Milo44 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:53:
Lekker bezig hoor @London. Ik vermaak me tot dusver ook nog dikke prima met FFXIV, er is nog zoveel te doen voor me.
Mijn eerste doel is om level 50 te worden (nog 3,5 te gaan) en dan Red Mage uitproberen, met die naar 60 en dan Dancer proberen.
Verder heb ik net Haukke Manor gedaan, wat een vette "dungeon" is dat zeg, echt tof zo'n soort spookhuis.

Het valt me overigens op dat mijn inventory bijna vol zit, tot op heden heb ik daar eigenlijk totaal niet naar gekeken.
Er zit ook veel vis in, dat zit er allemaal nog in sinds het begin toen ik Fishing naar level 20 heb gehaald.
Echter heb ik géén idee wat ik er allemaal mee moet, zijn er dingen waar ik op moet letten of kan ik alles gewoon verkopen??
Er zitten ook allemaal animal hides en vlees enzo bij wat ik heb geloot van beestjes op het begin.

Daar heb je retainers voor. Die hebben ook een hoop opslag. En zijn ook gelijk de methode om dingen op de market board (auction house) te zetten.
Door naar de verkoopwaarde te kijken, kan je ook vrij snel beslissen of het zin heeft om te bewaren. Veel vlees volgens mij niet, terwijl hides soms best wel lekker opleveren.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Milo44 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:53:

Zaken als hides en vlees e.d. dienen vaak weer als ingredienten voor crafting. Je kunt ze dus ook eventueel gebruiken om crafting te levellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmiraLocke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-11-2024
Gezien toch vrij vaak de vraag voorbij komt of er een Nederlandse FC is, check gerust eens deze FC!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:21
AmiraLocke schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:36:
Gezien toch vrij vaak de vraag voorbij komt of er een Nederlandse FC is, check gerust eens deze FC!
Erg leuke en actieve FC voor beginners en endgame content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Die lijkt me erg leuk, maar dan moet je op dezelfde homeworld zitten neem ik aan. Ik zit alleen in dezelfde datacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Dementii schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:12:
Die lijkt me erg leuk, maar dan moet je op dezelfde homeworld zitten neem ik aan. Ik zit alleen in dezelfde datacenter.
Om de free company te joinen moet je inderdaad op dezelfde world/server (Lich) zitten. Je kunt echter wel samen content doen als je samen op dezelfde datacenter zit (Light).

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFnPpXnJ9cD9kuJQ9s9-EeRMTT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zSfkxpbezu2C5lFAJuqN5neW.png?f=user_large

Klaar. Gaat de game nu beginnen? ;)

In alle gekheid, fantastische storyline natuurlijk zoals al eerder benoemd _/-\o_ Laatste paar ''chapters'' heb ik misschien wel een beetje gerushed en hier en daar cutscenes geskipt want ik wilde het gewoon klaar hebben.

Nu alle dingen unlocken, nieuwe jobs levellen, Golden Saucer farmen, glamours fixen, mounts hunten etc etc etc.... :*)

[ Voor 43% gewijzigd door London op 04-09-2021 13:55 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Gefeliciteerd @London !
In november kan je weer verder als het goed is :D
Lekker een lvl 1 job beginnen en als een malle door Palace of the Dead gaan ofzo hehe.
Of Disciple of the Land gaan doen (Fishing is zo relaxed!) en alles verkopen op de market board. Ik heb toch een beetje extra gil gemaakt op die manier.

Ik wens je in ieder geval veel plezier d:)b

Heb zelf net Heavensward MSQ afgemaakt en dat was ge-wel-dig! Nu nog de "post HW" MSQ doen en dan kijken wat Stormblood gaat brengen.
En natuurlijk Golden Saucer points want deze maand schijnt die 4 persoon auto te koop te zijn voor 200k van die punten. Die wil ik wel hebben _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vortigen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:09:
Gefeliciteerd @London !
In november kan je weer verder als het goed is :D
Lekker een lvl 1 job beginnen en als een malle door Palace of the Dead gaan ofzo hehe.
Of Disciple of the Land gaan doen (Fishing is zo relaxed!) en alles verkopen op de market board. Ik heb toch een beetje extra gil gemaakt op die manier.

Ik wens je in ieder geval veel plezier d:)b

Heb zelf net Heavensward MSQ afgemaakt en dat was ge-wel-dig! Nu nog de "post HW" MSQ doen en dan kijken wat Stormblood gaat brengen.
En natuurlijk Golden Saucer points want deze maand schijnt die 4 persoon auto te koop te zijn voor 200k van die punten. Die wil ik wel hebben _/-\o_
Dankjewel! Er zijn nog 100 en 1 dingen die ik wil doen inderdaad en vanaf November mogen we sowieso weer verder met de MSQ. Trouwens ook mooi even een weekje vrijgenomen vanaf de release 8)

Jij ook veel plezier met de MSQ nog verder! Stormblood is ook meer dan prima maar gewoon anders dan alle andere expansions. Dat maakt het ook wel weer uniek. En de hele storyline rond Yotsuyu vind ik verreweg de allertofste storyline in het hele spel.

Die mount wil ik ook kopen trouwens, evenals de Cactuar mount maar 2 miljoen MGP duurt nog wel ff :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben ook wat intensiever bezig met Palace of the Dead nu. Wel een grappige dungeon moet ik zeggen. Je doet ongeveer 1 level per run maar omdat het zo goed als instant queue is is het wel beter dan dungeons doen als dps.

Denk dat het als tank of healer te verwaarlozen is. Maar zeker een goeie manier om te levellen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
London schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:44:
Ben ook wat intensiever bezig met Palace of the Dead nu. Wel een grappige dungeon moet ik zeggen. Je doet ongeveer 1 level per run maar omdat het zo goed als instant queue is is het wel beter dan dungeons doen als dps.

Denk dat het als tank of healer te verwaarlozen is. Maar zeker een goeie manier om te levellen :)
Ja, voor DPS is het echt beter dan dungeons idd.
Op die manier heb ik mijn archer van 1 naar 25 gekregen door maar een paar keertjes door het dodenpaleis te rennen >:)
Ik vind het nog leuk om te doen ook. Beetje repetitief na een tijdje maar wanneer het me ging vervelen switchte ik weer naar mijn main job van WHM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:40:
[...]

Ja, voor DPS is het echt beter dan dungeons idd.
Op die manier heb ik mijn archer van 1 naar 25 gekregen door maar een paar keertjes door het dodenpaleis te rennen >:)
Ik vind het nog leuk om te doen ook. Beetje repetitief na een tijdje maar wanneer het me ging vervelen switchte ik weer naar mijn main job van WHM.
Wat ook een hele goede kan zijn voor jou en @London als DPS is squadron missies. dan doe je eigenlijk dungeons maar met NPC's als je party. Levelt voor DPS ook best goed omdat je dan dus ook geen queuetime hebt en is minder saai.

Dat unlock je bij je Grand Company na een bepaalde rank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:41:
[...]

Wat ook een hele goede kan zijn voor jou en @London als DPS is squadron missies. dan doe je eigenlijk dungeons maar met NPC's als je party. Levelt voor DPS ook best goed omdat je dan dus ook geen queuetime hebt en is minder saai.

Dat unlock je bij je Grand Company na een bepaalde rank
Oh right, ja daar was ik een tijdje terug mee bezig om te unlocken. Maar werd weer afgeleid door die veelvoud aan andere leuke dingen om te doen :P
Dacht dat ik nog 1 of 2 ranks hoger moet daarvoor. Een hunting log doen en wat seals als ik het mij goed herinner.
Dank voor de reminder in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Die oude raids doen is wel een hel soms zeg. Zit je 50 minuten te wachten, eindelijk popt de queue, accepteert er 1 (!!!) iemand de queue niet, kan je wéér wachten.

En hoe beperkend is het dat je niet ondertussen andere dingen kan doen zoals bijv. Leap of Faith of een Chocobo race....

Ik ben uit wanhoop maar wat professions aan het levellen :P

[ Voor 9% gewijzigd door London op 07-09-2021 20:39 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
London schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:35:
Die oude raids doen is wel een hel soms zeg. Zit je 50 minuten te wachten, eindelijk popt de queue, accepteert er 1 (!!!) iemand de queue niet, kan je wéér wachten.

En hoe beperkend is het dat je niet ondertussen andere dingen kan doen zoals bijv. Leap of Faith of een Chocobo race....

Ik ben uit wanhoop maar wat professions aan het levellen :P
En om welke oude raids gaat het dan? Want 50 minutes in behoorlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

MokonaNL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:59:
[...]

En om welke oude raids gaat het dan? Want 50 minutes in behoorlijk lang.
De Stormblood Alliance raids. Maar tis gelukt uiteindelijk.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wat een stilte hier, hebben we nog plezier? ;)

Ik wel in ieder geval! Druk bezig met alle crafting jobs te levellen mede met hulp van deze video:

& deze guide:
https://docs.google.com/d...it#heading=h.qvmp6qjqa2lo

Mooie hapklare brokken dus prima te doen so far, dikke aanrader!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:33:
Zeker! heb nu 3 weken vakantie. week 1 is alweer bijna voorbij.. voor mij betekend vakantie though dat k zelfs MINDER tijd heb om te spelen omdat ik continue met me kids door breng haha :P maar ik ga rustig door met alle combat jobs naar 80 levelen. heb er nu ontzettend veel op 71 dus met hun ga ik levelen in Bozjan om ook tegelijkertijd me relic materials te grinden. Maar heb geen haast. doe het casual aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump

Ik wel in ieder geval! Druk bezig met alle crafting jobs te levellen mede met hulp van deze video:
[YouTube: FFXIV: Crafting Leveling 1-80 CHEAP & QUICKLY! - Shadowbringers 5.5]
& deze guide:

Het enige wat ik nog moet qua crafting / gathering is fishing, daar zit ik nog op lvl 17 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08

[YouTube: FFXIV: Crafting Leveling 1-80 CHEAP & QUICKLY! - Shadowbringers 5.5]
& deze guide:

Ik level mijn crafters op met de beast tribe dailies, Gaat wel wat langzamer maar het kost je totaal niets en je krijgt ook nog gill en als je rep hoog genoeg is kan je ook een mount kopen. Elke expansion heeft ze eigen beast tribe crafters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Persoonlijk vond ik vaak triple leves ook een ideale manier en bovendien ook vaak nog eens rendabel (zeker al s je zelf materials gathered). Maar goed, toen ik weer begon had ik alles op 70 en 100 leve allowances, dus dat ging wel rap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

jlena schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:44:
[...]

Ik level mijn crafters op met de beast tribe dailies, Gaat wel wat langzamer maar het kost je totaal niets en je krijgt ook nog gill en als je rep hoog genoeg is kan je ook een mount kopen. Elke expansion heeft ze eigen beast tribe crafters.
Ja precies, er zijn meerdere wegen naar Rome gelukkig :)

Ik vind dit ook wel lekker werken via Ishgard restoration. Bepaalde dingen farm ik ook zelf, soms koop ik het als het toch niet duur is. Het verbaast me soms ook wat mensen betalen voor dingen. Zelfs dingen die je bij een vendor kunt kopen verkopen nog als je ze op de MP zet 8)7

Deze manier is alleen niet de meest uitdagende. Je draait continu een macro en ondertussen kan je een beetje Netflixen :P

[ Voor 8% gewijzigd door London op 10-09-2021 10:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ok Bard performance mode is echt next level! Je kan gewoon de Pokemon theme op een harp spelen en er blijven serieus mensen staan kijken/luisteren naar je. Wat een fantastische modus zeg :D

https://bardmusicplayer.com/ voor mensen die het ook willen proberen.

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste