We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ja tis echt fun om mee te spelen. Natuurlijk is het nóg leuker als je zelf leert te spelen op de instrumenten in performance mode!Vortigen schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:33:
[...]
Dank voor de link!
Ik wist niet hoe die bards dat deden maar ben regelmatig even gestopt met wat ik aan het doen was en geluisterd
Nu nog even mijn lvl 25 archer naar 30 brengen en kijken of je dan al die performance mode krijgt.
Lijkt me leuk om uit te proberen
Ik heb zojuist m'n eerste relic gescoord en gelijk geupgrade naar fase 3. Anima wapen Majestas voor White Mage
Inmiddels m'n miner en botanist ook naar 80 weten te schoppen dus we gaan lekker
Hoe gaat 'ie bij jou @Vortigen ?
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Edit: misschien lag het aan de gear. Vanochtend opnieuw geprobeerd met lvl 70 scrip gear en toen had ik ze binnen 5 minuten.
[ Voor 21% gewijzigd door Mugwump op 13-09-2021 09:02 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Binnenkort weer even FF14 induiken en nou eindelijk eens die "post HW" MSQ afmaken en mijn Fisher naar 60 brengen denk ik.
Oh, en begint er vandaag (de 13e) niet een event waar we die 4 persoon auto mount kunnen kopen? Heb de 200k gold saucer points klaar liggen er voor
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Die shadowbringers relic wil ik er nog wel 1 echt van af maken voor endwalker komt. Meerdere jobs ga ik niet redden denk ik maar 1 komt wel goed.
dit zijn een beetje mijn goals voor Endwalker. Meeste goals zijn al complete.

Net fishing naar 80 gekregen, nu wat yellow scrip farmen voor de folklore tomes en eens kijken wat ik met fishing op 80 kan.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Heb daar ook nog helemaal niks mee gedaan XD .. me crafters naar 80 gebracht en daarna niet meer aangeraakt. best zonde want kna je goed geld mee maken hahaMugwump schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:13:
Ik heb enkel de MSQ en de max gathering / crafting uit dat lijstje.
Net fishing naar 80 gekregen, nu wat yellow scrip farmen voor de folklore tomes en eens kijken wat ik met fishing op 80 kan.
Toch valt me dat met crafting nog wel tegen. Je zou zeggen dat de 4-star gear e.d. een leuke marge opleveren en nog een beetje moeten verkopen, maar het lijkt er op dat je qua gil verdienen beter yellow scrip kunt voor innen voor crafting materia of de tussenproducten (ingots, lumbers, defthands enz) kunt maken.Ricmaniac schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:17:
[...]
Heb daar ook nog helemaal niks mee gedaan XD .. me crafters naar 80 gebracht en daarna niet meer aangeraakt. best zonde want kna je goed geld mee maken haha
Dan ben je nu bij de "First one-time grind" denk ik? https://ffxiv.consolegame...pons#First_One-Time_GrindRicmaniac schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:21:
Weer eens verder gegaan met de memories voor mijn shadowbringers relic. Doe het via de heavensward fates (de enige andere mogelijkheid buiten bozjan zelf) level daarmee gelijk ondertussen wat alts![]()
Die shadowbringers relic wil ik er nog wel 1 echt van af maken voor endwalker komt. Meerdere jobs ga ik niet redden denk ik maar 1 komt wel goed.
Noouuu, dan moet je nog wel even.
Heb zelf gisteravond de "Second One-Time Grind" afgerond en dat was echt een hel
Tussen de queuetijden door (speel Bard) lekker mijn summoner levelen. Het idee is ook om voor Endwalker in ieder geval een job van iedere role op 80 te hebben. White mage zit nu op 53, maar tanking heeft me nooit zo gelegen, dus weet niet hoe ik dat voor elkaar ga boksen haha.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Nee ben nog 2 stappen daar voor bij Bitter memoriesenira schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:57:
[...]
Dan ben je nu bij de "First one-time grind" denk ik? https://ffxiv.consolegame...pons#First_One-Time_Grind
Noouuu, dan moet je nog wel even.![]()
Heb zelf gisteravond de "Second One-Time Grind" afgerond en dat was echt een helHoef nu alleen de 15 laatste memories nog maar. Hoop daar vanavond wel het e.e.a. aan progress te kunnen boeken.
Tussen de queuetijden door (speel Bard) lekker mijn summoner levelen. Het idee is ook om voor Endwalker in ieder geval een job van iedere role op 80 te hebben. White mage zit nu op 53, maar tanking heeft me nooit zo gelegen, dus weet niet hoe ik dat voor elkaar ga boksen haha.
Ik heb de afgelopen +/- 3 weken alle crafting en gathering naar level 80 gebracht, waarbij Ishgard restoration erg bij heeft geholpen. Verder ook Crystarium deliveries veel gebruikt (vanaf level 70). Ondertussen ook nog met de Resistance Weapons bezig, allemaal op een rustig tempo.
Mochten er nog mensen interesse hebben in schatkaarten, ik heb er 3 voor een groep van level 80!
Mooie goalsRicmaniac schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:21:
Weer eens verder gegaan met de memories voor mijn shadowbringers relic. Doe het via de heavensward fates (de enige andere mogelijkheid buiten bozjan zelf) level daarmee gelijk ondertussen wat alts![]()
dit zijn een beetje mijn goals voor Endwalker. Meeste goals zijn al complete.
[Afbeelding]
Heb opzich niet echt vaste doelen voor Endwalker maar het zou tof zijn als ik:
- Van alle soorten jobs (tank/heals/dps) 1 level 80 heb (atm 80 Dancer en 74 White Mage en hoogste tank is Gunbreaker maar dat telt niet want die start op 60
- Minimaal 1 relic wapen heb (momenteel op 40-50% voor de Anima relic voor White Mage dus het schiet op)
- Alle crafting/gathering jobs op 80 (Al m'n crafters zijn ~level 40 en m'n gatherers zijn 80 muv fishing)
- MSQ klaar = done
- Cactuar Golden Saucer mount!!! (Nog 1.5m MGP te gaan
Mountjes farmen ga ik wel doen in Endwalker. Heb momenteel veels te veel fun met jobs levellen en vooral m'n relic fixen voor m'n White Mage. Al met al klaag ik niet, speel nu denk ik iets van 2 maanden en heb al best goeie progress (ook al 350 uur /played
[ Voor 4% gewijzigd door London op 14-09-2021 18:53 ]
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Het job systeem t.o.v. het systeem van WoW is echt geweldig. Ik vermaak mij echt met die garnering en crafting jobs. Het switchen tussen jobs en gearset is zo soepel geïmplementeerd.
Een prettige afwisseling dit spel
Default blanke hetero
Wees welkomEbayzo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:30:
Even topic bookmarken. Ook rustig aan sinds weekje of twee. Was al enige tijd klaar met WoW maar voor de rest ook uitgekeken op alles en door alle aandacht voor het spel maar eens geprobeerd. Beter niet kunnen doen
Het job systeem t.o.v. het systeem van WoW is echt geweldig. Ik vermaak mij echt met die garnering en crafting jobs. Het switchen tussen jobs en gearset is zo soepel geïmplementeerd.
Een prettige afwisseling dit spel
Als mede WoW-refugee kan ik alleen maar zeggen dat FFXIV een breath of fresh air is. Speel het nu zo'n 2 maanden en ben echt totaal hooked. De week van Endwalker release staat ook al vrijgepland en dat wil wat zeggen want ik heb echt al heel wat jaren geen vrij meer genomen voor een game release.
Job action trailer voor Endwalker.
Ziet er weer goed uit. De (gebruikelijke) rework voor Summoner mag er ook zeker wezen.
FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968
Summoner, Paladin, Sage main boyssss!MokonaNL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:18:
[YouTube: FINAL FANTASY XIV: ENDWALKER - Job Actions]
Ziet er weer goed uit. De (gebruikelijke) rework voor Summoner mag er ook zeker wezen.
We weten allemaal dat 1 job mainen in FFXIV onmogelijk isRicmaniac schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:01:
Sage zat ook al een tijdje op mijn twijfel stoel en dit bevestigd toch wel dat ik misschien gewoon sage wil spelenmisschien een expansion eens healer mainen
Ach, ik heb het prima volgehouden om alleen BLM te mainen.London schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:24:
[...]
We weten allemaal dat 1 job mainen in FFXIV onmogelijk isDaar was ik na een maand al achter..
Heb nog wel een AST op 67 waar ik ooit mee verder moet, maar die heb ik sinds mijn break niet meer gespeeld dus ik moet eerst weer eens uitzoeken hoe ik die überhaupt speel.
een maand pas?London schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:24:
[...]
We weten allemaal dat 1 job mainen in FFXIV onmogelijk isDaar was ik na een maand al achter..
maar heb ook zo'n maat hoor. speelt al BLM sinds beta van ARR. en met shadowbringers nu nog steeds
[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2021 21:25 ]
Krijg van sommige classes niet genoeg om te zienMokonaNL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:18:
[YouTube: FINAL FANTASY XIV: ENDWALKER - Job Actions]
Monk ziet er trouwens ook weer ontzettend fun uit. Die stond tot nu onderaan om als laatst naar max level te doen zowat
Zal tot de release toe twijfelen wat ik nou als eerst ga levelen / mainen haha maar Reaper, Sage, Gunbreaker, Ninja, Summoner staan bovenaan
Moet zeggen dat best wel een grind is ook (logisch), vooral al die stappen waarbij je poetics moet spenden. Maar had al vooruit gekeken en 15 pneumatics gekocht dus kon de laatste stap zo doorlopen gelukkig.
/f/image/7gscFixxW94im9wuAC7xPxqw.png?f=fotoalbum_large)
Overigens heb ik alleen maar meer respect gekregen voor de mensen die alle relics voor alle jobs unlocked hebben. Wat een pokkewerk moet dat zijn
[ Voor 10% gewijzigd door London op 19-09-2021 11:22 ]
En dan moet je bedenken dat het nu makkelijker is dan toen het relevant was.London schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:22:
M'n eerste volledige relic wapen gecomplete, Sindri Lux voor m'n WHM
Moet zeggen dat best wel een grind is ook (logisch), vooral al die stappen waarbij je poetics moet spenden. Maar had al vooruit gekeken en 15 pneumatics gekocht dus kon de laatste stap zo doorlopen gelukkig.
[Afbeelding]
Overigens heb ik alleen maar meer respect gekregen voor de mensen die alle relics voor alle jobs unlocked hebben. Wat een pokkewerk moet dat zijn
De 1 maand gratis spelen had ik precies goed uitgerekend, want die was 2 dagen vóórdat we zouden gaan rijden voorbij.
Nu ben ik weer terug en heb ik ook weer zin om te spelen, dus vanaf nu gaan we subscriptie kopen!
Is er iemand die wellicht gebruik wil maken van de Recruit a Friend optie? Dat wil ik namelijk straks ook gaan doen als bij een maatje van mij zijn gratis trial verloopt.
Het Endwalker Job Actions filmpje wat @MokonaNL postte zag er goed uit zeg, erg gaaf!
Reworken ze elke expansion de jobs of? Sage ziet er iig stoer uit, is zeker een Healer die ik wel eens wil proberen als het zover is.
Eerst gaan we even verder met Red Mage, die heb ik net voor mijn vakantie vrijgespeeld en eventjes gespeeld en dat beviel super!
Dus die gaan we lekker spelen tot 60 en daarna Dancer eens proberen.
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Sage lijkt mij ook echt een toffe healer. Word mijn main healer in Endwalker sowieso. al is het alleen al door de sound effects haha.
Ben er inmiddels over uit dat Reaper toch wel mijn main gaat worden voor Endwalker. Blijkt uiteindelijk dat ik toch mis dat ik geen tank meer ben en de groep het nodig heeft dan ga ik me paladin main alten zeg maar
Summoner word ook zeker 1 van de alt jobs die gauw volgen want Damn wat is dat kneiter dik zeg dat we eindelijk weer echt een summoner zijn
Mijn vakantie zit er sinds vandaag ook weer op dus kunnen weer even lekker knallen nog
Alhoewel ik volgende maand even een maandje tussen uit ben denk ik afhankelijk van hoe veel new world bevalt
Maar of het mij gaat laten switchen van m'n WHM weet ik nog niet want dat vind ik ook gewoon een hele toffe job.
Ben zelf bezig m'n Paladin naar 80 te schoppen, level 63 op het moment. Maar ben ook m'n ARR relic aan het grinden dus een beetje dubbel bezig
Dragoon dit keer
:fill(white):strip_exif()/f/image/JgcvdzPK36aCeLmp3ug5tICO.png?f=user_large)
Dus gisteren maar nieuw poppetje gemaakt obv dezelfde gesavede looks, omdat er nu preferred servers waren in europa(dubbel xp voor alles tot level 70 als ik goed heb gelezen/onthouden). Vanuit wow weet ik dat ik nogal een altoholic ben, dus zal het zeker niet bij 1 class en job houden. Gisteravond was mijn nieuwe poppetje THM 18 zonder al die FATE's te doen. Novice Hall gelijk maar gedaan voor de ring die nog meer xp boost geeft(werkt die alleen op kills?).
Nu op zoek naar tips en/of hulp op wereld Omega. Zit (nog) op de gratis versie, dus tot en met level 60/Heavensward content.
- eerst iets levellen tot 60 of gewoon eerder uitbreiden naar meerdere jobs en classes?
- combatclasses eerst of heeft het zeker wel zin om gathering class/job te levellen om met de mats daarvan een crafting class/job te levellen om gear te maken tijdens het levellen?
- Hoe level je een nieuwe job of class? Eerste quest ophalen bij desbetreffende guild neem ik aan, maar kan ik dan gewoon een msq doen met hoger level job en bij inleveren gewoon vlug ff switchen en xp in lage job krijgen?
[ Voor 0% gewijzigd door Kovrim op 30-09-2021 11:52 . Reden: Dagen van de week zijn moeilijk ]
Qua wat je wanneer wilt levelen, dat is maar net waar je zin in hebt. De Main story quest geeft genoeg XP om 1 class flink overleveled te krijgen, als je af en toe ook wat dungeon roulettes doet. Als je meerdere classes levelt moet je xp buiten de main quest gaan zoeken, maar daar is keuze genoeg met dingen zoals Fates, Palace of the dead of gewoon dungeons blijven doen.Kovrim schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:51:
Ben maandag eindelijk eens een keer begonnen met ffxiv en dinsdagavond tot THM 15 gespeeld.
Dus gisteren maar nieuw poppetje gemaakt obv dezelfde gesavede looks, omdat er nu preferred servers waren in europa(dubbel xp voor alles tot level 70 als ik goed heb gelezen/onthouden). Vanuit wow weet ik dat ik nogal een altoholic ben, dus zal het zeker niet bij 1 class en job houden. Gisteravond was mijn nieuwe poppetje THM 18 zonder al die FATE's te doen. Novice Hall gelijk maar gedaan voor de ring die nog meer xp boost geeft(werkt die alleen op kills?).
Nu op zoek naar tips en/of hulp op wereld Omega. Zit (nog) op de gratis versie, dus tot en met level 60/Heavensward content.
- eerst iets levellen tot 60 of gewoon eerder uitbreiden naar meerdere jobs en classes?
- combatclasses eerst of heeft het zeker wel zin om gathering class/job te levellen om met de mats daarvan een crafting class/job te levellen om gear te maken tijdens het levellen?
- Hoe level je een nieuwe job of class? Eerste quest ophalen bij desbetreffende guild neem ik aan, maar kan ik dan gewoon een msq doen met hoger level job en bij inleveren gewoon vlug ff switchen en xp in lage job krijgen?
Gathering classes heb je niet echt nodig. Tijdens de main quest krijg je regelmatig gear, vaak genoeg om wel redelijke gear te hebben voor 2 verschillende classes, en als je meer classes hebt kan je ook gewoon prima gear kopen in winkels, plus je krijgt op de laatste class quest van elke expansion ook een volledige set. En als je meer dan 2 classes levelt kan je nog gewoon redelijke gear kopen in de shops.
Ik heb nu door Stormblood MSQ (3.0) mijn Dark Knight en Astrologian van 60 tot 70 gekregen met bijna alleen MSQ, en af en toe een roulette. En mijn Summoner/Scholar is nog level 64 van grotendeels heavensward doen en heel erg veel roulettes, dat zijn alle classes die ik tot nu toe heb geleveled en dat vind ik wel prima.
En nee je kan niet met een lage class een hoge msq inleveren, het spel checkt je level voor het inleveren, dus je huidige class moet dan minstens het level van de class zijn.
Misschien eindelijk het moment dat ik een eigen huis kan kopen haha!
https://www.pcgamer.com/f...k_CWe8xqiPd3VeqBDWbZDn54w
Maarja aan de andere kant heb ik daar denk ik helemaal geen tijd voor joh
Endwalker gaat zoo dik worden man.
Grootste expansion tot nu toe en yoshi-p zegt zelf: groter dan een moderne mmo release.
Ben zelf heeeeel benieuwd naar het privé eiland wat je kan gaan krijgen/kopen uiteindelijk. Nog niet heel veel bekend over maar lijkt mij een leuke toevoeging als ik me fantasie los laat.
Dat eiland komt alleen niet met release en pas 6.1 waarschijnlijk zoals Yoshida zelf zegt.
Gelukkig houden ze zich aan een betere patch schedule dan blizzard en is dat waarschijnlijk al gewoon in maart ofzo.
Reaper ziet er ook zooo vet uit. Heeft voor mij alleen maar bevestigd om toch naar reaper te wisselen als main
Zitten leuke rewards tussen die je anders op een hele andere manier moet halen.
Paar items van vorige events ook maar ook nieuwe.
Zit ook 1 naar mijn mening hele coole jack tussen voor de glamour.
https://eu.finalfantasyxi...aign=eu_mogmog-collection
Tip voor dit snel farmen: Blue Mage op lvl70 met Missile, Whistle, Moon Flute, Tingle en Final Sting en dan Binding Coil of Bahamut Turn 2 op repeat. Gisteren met een heel team van BLUs gedaan en we race'ten in 40 seconden of minder door die raid heen, dus 3 tomestones per minuut als je nog wat tijd neemt om te repairen enzo.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:17:
Moogle Treasure Trove event is vandaag begonnen. en is tot endwalker release.
Zitten leuke rewards tussen die je anders op een hele andere manier moet halen.
Paar items van vorige events ook maar ook nieuwe.
Zit ook 1 naar mijn mening hele coole jack tussen voor de glamour.
https://eu.finalfantasyxi...aign=eu_mogmog-collection
Audiobook op de achtergrond en gaan met die banaan!
Zag meer mensen dit doen ja. Bluemage is maar 50 though.Kajel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:31:
[...]
Tip voor dit snel farmen: Blue Mage op lvl70 met Missile, Whistle, Moon Flute, Tingle en Final Sting en dan Binding Coil of Bahamut Turn 2 op repeat. Gisteren met een heel team van BLUs gedaan en we race'ten in 40 seconden of minder door die raid heen, dus 3 tomestones per minuut als je nog wat tijd neemt om te repairen enzo.
Audiobook op de achtergrond en gaan met die banaan!
Opzich vind ik elke dag die MSQ roulette ook niet verkeerd want ik moet nog best wat classes levelen en daar werkt MSQ best goed voor.
Sinds het event ook alleen maar Praetorium gekregen dus vermoed eigenlijk dat ze daar een beetje op ingespeeld hebben.
BLU gaat tot level 70 tegenwoordig! Maar idd, MSQ roulette (of zoals ik het altijd noem: Cutscene Roulette) is een mooie manier om wat nieuwe classes/jobs te levelen.Ricmaniac schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Zag meer mensen dit doen ja. Bluemage is maar 50 though.
Opzich vind ik elke dag die MSQ roulette ook niet verkeerd want ik moet nog best wat classes levelen en daar werkt MSQ best goed voor.
Sinds het event ook alleen maar Praetorium gekregen dus vermoed eigenlijk dat ze daar een beetje op ingespeeld hebben.

En het ziet er naar uit dat de release 2 weken naar achteren is geschoven.
Op zich jammer, maar geeft ook weer meer tijd voor moogle tomestones, dus kan ik ook weer niet heel erg mee zitten.
https://eu.finalfantasyxi...5df3a29ef2cea581e00b46761
Ze geven aan dat het voornamelijk komt doordat het de grootste expansion tot nu toe is en vermoed dat ze echt tripple A kwaliteit willen releasen en niet dat er dingen met een patch rechtgetrokken moeten worden zoals meestal gebeurd.
Opzich zit ik er persoonlijk ook niet mee omdat het me meer tijd geeft andere dingen af te maken haha maar snap wel dat het erg vervelend is voor al die mensen die bijv vrij hebben genomen enzo om van endwalker te kunnen genieten.
Anoniem: 363533
Zolang het maar de moeite waard is. Ik heb wel een goed gevoel, sinds WOTLK eigenlijk niet zo hyped meer geweest voor een MMO expansion.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 06-11-2021 21:56 ]
Ik ben ook vorige week begonnen met de gratis versie(PS5). Ik ben een oud WoW speler, t/m WoTLK waar ik MT was voor een guild. Dus best wel wat uren verstookt in MMoRPG.Flamesz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Qua wat je wanneer wilt levelen, dat is maar net waar je zin in hebt. De Main story quest geeft genoeg XP om 1 class flink overleveled te krijgen, als je af en toe ook wat dungeon roulettes doet. Als je meerdere classes levelt moet je xp buiten de main quest gaan zoeken, maar daar is keuze genoeg met dingen zoals Fates, Palace of the dead of gewoon dungeons blijven doen.
Gathering classes heb je niet echt nodig. Tijdens de main quest krijg je regelmatig gear, vaak genoeg om wel redelijke gear te hebben voor 2 verschillende classes, en als je meer classes hebt kan je ook gewoon prima gear kopen in winkels, plus je krijgt op de laatste class quest van elke expansion ook een volledige set. En als je meer dan 2 classes levelt kan je nog gewoon redelijke gear kopen in de shops.
Ik heb nu door Stormblood MSQ (3.0) mijn Dark Knight en Astrologian van 60 tot 70 gekregen met bijna alleen MSQ, en af en toe een roulette. En mijn Summoner/Scholar is nog level 64 van grotendeels heavensward doen en heel erg veel roulettes, dat zijn alle classes die ik tot nu toe heb geleveled en dat vind ik wel prima.
En nee je kan niet met een lage class een hoge msq inleveren, het spel checkt je level voor het inleveren, dus je huidige class moet dan minstens het level van de class zijn.
Begrijp ik trouwens uit jou post dat alleen main quests doen voldoende is? Voor mijn gevoel krijg je best wel veel exp voor de main quests en stuk minder voor de side quests. Ben zelf eigenlijk meest geïnteresseerd om wat dungeons/raids te doen, zonder gigantische tijdsinvesteringen te doen. Dus af en toe een avondje 2 uur spelen hier en daar.
Klopt het dat ik het beste zo snel mogelijk kan level zodat ik wat interessante raids/dungeons kan doen? En klopt het dat je in FF14 ook iets minder hardcore kan spelen en toch nog prima mee kan qua raids?
Zijn er trouwens bepaalde keuzes die vroeg in de game belangrijk zijn? Of kan je weinig fout doen in FF14 en altijd respeccen of iets in die zin?
Moet wel zeggen dat spelen met een controller wel wat wennen is... voor de rest voelt het nog wel erg veel als WoW aan qua starter area en levelen...
SR+ MiC
Main quest geeft sowieso genoeg xp om 1 class ruim te overlevelen. Als je 2 classes om en om doet moet het mogelijk ook wel lukken, misschien met af en toe een extra dungeon er bij. Side quests zijn het voor de XP niet waard qua tijdsinvestering. Als je ze leuk vind om te doen ga vooral door, maar je kan altijd sneller XP krijgen door gewoon de volgende main quest te doen.Shiro schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
[...]
Ik ben ook vorige week begonnen met de gratis versie(PS5). Ik ben een oud WoW speler, t/m WoTLK waar ik MT was voor een guild. Dus best wel wat uren verstookt in MMoRPG.
Begrijp ik trouwens uit jou post dat alleen main quests doen voldoende is? Voor mijn gevoel krijg je best wel veel exp voor de main quests en stuk minder voor de side quests. Ben zelf eigenlijk meest geïnteresseerd om wat dungeons/raids te doen, zonder gigantische tijdsinvesteringen te doen. Dus af en toe een avondje 2 uur spelen hier en daar.
Klopt het dat ik het beste zo snel mogelijk kan level zodat ik wat interessante raids/dungeons kan doen? En klopt het dat je in FF14 ook iets minder hardcore kan spelen en toch nog prima mee kan qua raids?
Zijn er trouwens bepaalde keuzes die vroeg in de game belangrijk zijn? Of kan je weinig fout doen in FF14 en altijd respeccen of iets in die zin?
Moet wel zeggen dat spelen met een controller wel wat wennen is... voor de rest voelt het nog wel erg veel als WoW aan qua starter area en levelen...
De keuzes van wat je allemaal kan doen in het spel zijn zo uitgebreid dat er niet echt een beste keuze is om wat je moet gaan doen. Als je echter wilt gaan raiden raad ik je aan lekker door de main story te gaan racen. Als je rond het eind van het A Realm Reborn gedeelte van het verhaal komt unlock je de eerste Extreme Trials, en veruit de meeste dungeons en trials unlock je ook via de main story.
Verder ben ik niet de meest ervaren FFXIV speler, maar ik kan me niet herinneren ergens een keuze gemaakt te hebben waarvan ik m zou willen terugrdraaien. Er zijn geen skill trees of iets dergelijks, en je kan elke class op 1 character spelen.
Overigens heb ik afgelopen week ook mijn sub laten verlopen. Na ongeveer 5 maanden het als mijn main game gehad te hebben toch even tijd voor een pauze. Wanneer ik terug kom kan ik gaan beginnen aan Shadowbringers MSQ.
Vroeger had je vaak dat je level 40 was bijvoorbeeld en op 43 pas je volgende main story quest kreeg dus moest je via andere middelen grinden om level 43 te worden en verder te kunnen.
Nu kan je gewoon lekker door gaan.
@Shiro Je kan in principe niks fout doen in de game. Er is geen 1 keuze in principe die je niet kan aanpassen. Alleen de grand company (maar is van weinig invloed eigenlijk) kan je pas wisselen als je je rank hoog genoeg hebt. buiten dat is er niks wat je kan doen waardoor je spijt krijgt zeg maar
Tevens is de game heeel goed casual te spelen. alles duurt alleen langer natuurlijk. Het is wel zo als je nu begint dat je het als casual speler waarschijnlijk niet bij tijds red om de gehele story (inclusief expansions) uit te hebben gespeeld tot dat de nieuwe expansion uitkomt. (7 december) Ligt op het randje denk ik. ken mensne die het in 2 weken doen maar spelen dan bijna fulltime en skippen veel cutscenes enzo. (raad ik niet aan)
Tegelijkertijd maakt het echt niet uit als je later bij de uitbreiding uit komt want eventuele is het heel makkelijk om mee te komen met endgame. Er zijn genoeg spelers die deze zomer natuurlijk pas begonnen zijn met FFXIV omdat het zo gehyped werd en die zitten nu gewoon ook samen met de rest te wachten op de expansion.
Ik zou zeggen: blijf lekker die gratis versie spelen er is zo ontzettend veel te doen in de free trial (want het is tot en met de eerste expansion aan content) en dan kan je altijd daarna nog bepalen of je het vervolg koopt of niet. Let OP: waarschijnlijk is het zo dat als je rond de release van de uitbreiding de uitbreiding koopt je voorgaande expansions ook krijgt. dan hoef je niet alles te kopen. Dus ik zou echt even wachten tot je op het punt bent dat je "MOET" uitbreiden.
Ik bedoel er echt niks mee hoor want weet niet hoe jij er zelf in staat maar heb je dan niet zo iets van: Laat ik nu lekker doorgaan met shadowbringers MSQ (insane goeie story imho, veel veel beter dan stormblood) zodat als je terug komt je kan beginnen met Endwalker?Flamesz schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:03:
Overigens heb ik afgelopen week ook mijn sub laten verlopen. Na ongeveer 5 maanden het als mijn main game gehad te hebben toch even tijd voor een pauze. Wanneer ik terug kom kan ik gaan beginnen aan Shadowbringers MSQ.
Het is niet dat ik expres ben gestopt voor het naar horen zeggen echt spannend gaat worden. Het is meer dat ik de afgelopen maand gewoon steeds minder interesse had om het spel te starten, en dat er nu even wat andere games mijn aandacht vroegen (vooral de nieuwe Path of Exile league). Om dan met tegenzin een expansion door te gaan spelen, wat toch echt wel vele tientallen uren is op de manier waarop ik het speel, vind ik niets. Kom liever weer een keer terug als ik er echt volledig in kan gaan en dat ik dan ook nog meteen een van de beste expansions in kan duiken.Ricmaniac schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:12:
[...]
Ik bedoel er echt niks mee hoor want weet niet hoe jij er zelf in staat maar heb je dan niet zo iets van: Laat ik nu lekker doorgaan met shadowbringers MSQ (insane goeie story imho, veel veel beter dan stormblood) zodat als je terug komt je kan beginnen met Endwalker?want shadowbringers t/m 5.5 is nog een flink stuk content hoor
Ik ben ook nog niet zolang geleden met FF begonnen maar ik zou je aanraden om naast de main story quests ook quests met een blauw icoontje op te pakken want die unlocken vaak dungeons, instances en andere extra's.Shiro schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:52:
[...]
Ik ben ook vorige week begonnen met de gratis versie(PS5). Ik ben een oud WoW speler, t/m WoTLK waar ik MT was voor een guild. Dus best wel wat uren verstookt in MMoRPG.
Begrijp ik trouwens uit jou post dat alleen main quests doen voldoende is? Voor mijn gevoel krijg je best wel veel exp voor de main quests en stuk minder voor de side quests. Ben zelf eigenlijk meest geïnteresseerd om wat dungeons/raids te doen, zonder gigantische tijdsinvesteringen te doen.
Bedankt voor je uitgebreide post, ik ga in dat geval alleen mijn job gerelateerde quests doen en main quest. Ik heb in mijn leven genoeg quests gezien van kill x aantal van dat of breng dit ff daarheen, ben meer geïnteresseerd in raids/dungeons met wat andere speler zonder een gigantische grind fest te hoeven meemaken waar het soms vaker een gear check is dan een skill check.Ricmaniac schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:10:
Ja ze hebben de main story een tijd terug aangepast zodat je er in principe in 1 keer doorheen kan met je main job.
Vroeger had je vaak dat je level 40 was bijvoorbeeld en op 43 pas je volgende main story quest kreeg dus moest je via andere middelen grinden om level 43 te worden en verder te kunnen.
Nu kan je gewoon lekker door gaan.
@Shiro Je kan in principe niks fout doen in de game. Er is geen 1 keuze in principe die je niet kan aanpassen. Alleen de grand company (maar is van weinig invloed eigenlijk) kan je pas wisselen als je je rank hoog genoeg hebt. buiten dat is er niks wat je kan doen waardoor je spijt krijgt zeg maar![]()
Tevens is de game heeel goed casual te spelen. alles duurt alleen langer natuurlijk. Het is wel zo als je nu begint dat je het als casual speler waarschijnlijk niet bij tijds red om de gehele story (inclusief expansions) uit te hebben gespeeld tot dat de nieuwe expansion uitkomt. (7 december) Ligt op het randje denk ik. ken mensne die het in 2 weken doen maar spelen dan bijna fulltime en skippen veel cutscenes enzo. (raad ik niet aan)
Tegelijkertijd maakt het echt niet uit als je later bij de uitbreiding uit komt want eventuele is het heel makkelijk om mee te komen met endgame. Er zijn genoeg spelers die deze zomer natuurlijk pas begonnen zijn met FFXIV omdat het zo gehyped werd en die zitten nu gewoon ook samen met de rest te wachten op de expansion.
Ik zou zeggen: blijf lekker die gratis versie spelen er is zo ontzettend veel te doen in de free trial (want het is tot en met de eerste expansion aan content) en dan kan je altijd daarna nog bepalen of je het vervolg koopt of niet. Let OP: waarschijnlijk is het zo dat als je rond de release van de uitbreiding de uitbreiding koopt je voorgaande expansions ook krijgt. dan hoef je niet alles te kopen. Dus ik zou echt even wachten tot je op het punt bent dat je "MOET" uitbreiden.
Ik ben inmiddels bijna lvl 19, speelt wel aardig weg, maar ben wel beetje naar het kijken naar een muis toetsenbord
Ik denk dat ik wel tot Endwalker zoet zou zijn met de gratis content, zal daarna eens kijken of er een goeie deal valt te halen met Endwalker en de voorgaande delen tegelijk.
Bedankt voor de tip! Ben benieuwd hoe de eerste dungeon/instance zou zijnreggie2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:29:
[...]
Ik ben ook nog niet zolang geleden met FF begonnen maar ik zou je aanraden om naast de main story quests ook quests met een blauw icoontje op te pakken want die unlocken vaak dungeons, instances en andere extra's.
SR+ MiC
Meeste "prio" blijft Main story quest als je daar doorheen wilt komen en geeft overigens ook het snelste xp tijdens je eerste job.
Ik ben zelf nog bezig met de msq van Shadowbringers, was bang dat ik het einde niet zou halen voor Endwalker maar nu het uitgesteld is moet het wel lukken
[ Voor 31% gewijzigd door reggie2000 op 09-11-2021 11:11 ]
https://ffxiv.gamerescape..._and_Level_Locked_Content
https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Content_Unlock
Zeker in het begin dat je nog wat zoekende bent naar dingen. Het had mij in ieder geval wel wat geholpen.
Even je character info invoeren en je hebt een overzicht van questlines, encounters en challenges.
https://xivtodo.com/profile
Voorbeeld:
/f/image/Siqn4nXLwHX75m1L04jF58N6.png?f=fotoalbum_large)
Cool! kende ik nog nietreggie2000 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:35:
Op deze site heb je een soort checklists van dingen die je nog niet gedaan of compleet afgerond hebt.
Even je character info invoeren en je hebt een overzicht van questlines, encounters en challenges.
https://xivtodo.com/profile
Voorbeeld:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/iEnBDPvTdP7RmVk4OVXjlCCq.png?f=user_large)
Yay nog een 80 er bij
Wel een toffe raid. wist niet eens dat die bestond XD
Nu bezig met de ena laatste stap van mijn gunbreaker relic.
Die kan ik volgens mij nog wel completen voor de release.
Official music video van de endwalker soundtrack.
In het begin had ik echt twijfels bij de muziek maar nu ik heb vaker heb gehoord ben ik hem meer en meer gaan waarderen.
Bijna 2 miljoen gemaakt met alle mats die ik bewaard had XD
:fill(white):strip_exif()/f/image/CSUvPwtFxiwVnZV0kem9iQ7n.png?f=user_large)
Another one!
Nog een paar te gaan. Ga het niet meer doen voordat endwalker uit komt maar uiteindelijk zal ik ze allemaal max hebben!
En of dit überhaupt te doen is met een random groep?
Ik probeer zo steeds tussen de main quest door deze dungeon te doen, maar tot op heden nog nooit gelukt om tot een groep te komen en de dungeon te starten. (Zelfs 4+ uur in wachtstand)
Gisteren Stormblood afgerond. Eerst maar weer eens kijken wat ik allemaal extra kan gaan doen voordat ik verder ga met Shadowbringers. Ik vermaak me in ieder geval nog volop en weet wel zeker dat ik niet op tijd klaar ben voor Endwalker
Het is zeker mogelijk. Wat je zou kunnen doen als het via duty finder niet lukt (wat ik al wel apart vind eigenlijk) is dat je een groep kan zoeken/maken via de custom Party finder.VTB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:18:
Weet iemand of het mogelijk is om via de Duty Finder de Coils of Bahamut (T6 en hoger) te doen?
En of dit überhaupt te doen is met een random groep?
Ik probeer zo steeds tussen de main quest door deze dungeon te doen, maar tot op heden nog nooit gelukt om tot een groep te komen en de dungeon te starten. (Zelfs 4+ uur in wachtstand)
Gisteren Stormblood afgerond. Eerst maar weer eens kijken wat ik allemaal extra kan gaan doen voordat ik verder ga met Shadowbringers. Ik vermaak me in ieder geval nog volop en weet wel zeker dat ik niet op tijd klaar ben voor Endwalker
Wat is wijsheid nu? Is het handig dat ik een 2e rol ga levelen en de main story zo veel mogelijk daarmee probeer te doen? Ik zit te kijken naar een DPS rol, want als tank is mijn dps best wel ruk als ik solo speel. Of kan ik gewoon het beste door heen rushen en als ik later wat meer geld heb, dan pas beginnen aan een 2e rol? Ik wacht zelf regelmatig 5-10min voordat ik als Tank via duty finder een groep heb, maar lees dat als DPS het nog langer duurt, vandaar dat het misschien handig lijkt om via main quest een 2e rol zoveel mogelijk te levelen.
SR+ MiC
Wijsheid is om zo veel mogelijk te focussen op alleen maar main story quest. Alle andere quests zijdelings laten liggen. (unlock quests kan je doen maar zijn niet allemaal gelijk mandatory)Shiro schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:21:
Ik speel nog steeds de demo en ben inmiddels een level 38 Paladin. Merk wel dat met het doen van instances, levelen best wel makkelijk gaat. In 1 instance 2 levels voor 30min tanken is best wel goed te doen en ook wel leuke upgrades onderweg, maar ik zie dat de main quest level waar ik ben pas level 25 is, ofwel ik ben nogal overleveled voor de main story.
Wat is wijsheid nu? Is het handig dat ik een 2e rol ga levelen en de main story zo veel mogelijk daarmee probeer te doen? Ik zit te kijken naar een DPS rol, want als tank is mijn dps best wel ruk als ik solo speel. Of kan ik gewoon het beste door heen rushen en als ik later wat meer geld heb, dan pas beginnen aan een 2e rol? Ik wacht zelf regelmatig 5-10min voordat ik als Tank via duty finder een groep heb, maar lees dat als DPS het nog langer duurt, vandaar dat het misschien handig lijkt om via main quest een 2e rol zoveel mogelijk te levelen.
Je kan inderdaad een DPS job naar 25 levelen en daar verder mee gaan met de main story als je graag DPS wil. Maar dungeons doen met DPS duurt eenmaal gewoon een heel stuk langer als je moet queuen.
Persoonlijk zou ik lekker door gaan met je paladin tenzij je het echt gewoon niet leuk vind en liever DPS speelt natuurlijk.
Zolang je 1 job hoger hebt krijg je wel de armoury bonus op je lagere jobs.
The Armoury Bonus is additional experience granted to any combat class you have that is NOT your highest level class. From levels 1-69, you receive +100% additional experience for secondary classes that are lower level than your highest level class. At level 70, this bonus decreases to only 50%. The amount of experience granted has nothing to do with the distance in levels from your highest class.
Additionally, the +10% experience from The Heat of Battle II (FC buff) - will multiply against this buff to provide an additional 10% experience. So the Armoury bonus is 100% (armoury) x 10% (fc buff) = 120% total instead of just 110%, while the FC buff is active. This is different from the other bonuses, as they are not multiplied against the Armory bonus but are additive.
The Armoury Bonus, as previously mentioned - does not apply to non-combat classes such as gatherers & crafters.
Examples:
Your highest level combat class is 20. You are playing as that class. You receive no armoury bonus.
Your highest level combat class is 20. You are playing as a second combat class that is less than level 20. You are now receiving armoury bonus exp.
Your highest level combat class is 20. You are playing a second combat class that is also level 20. You receive no armoury bonus.
The Armoury Bonus applies to the following sources of Combat EXP:
Fates
Leves
Kills
Main Story Quests
Palace of the Dead
Dungeon Completion
Solo met de paladin voelt nogal traag, vergeleken met de pugilist waar ik al mee ben begonnen. Ik ben al lvl 13 ermee, het speelt wel een stuk vlotter dan de Paladin. Wel leuk voor de afwisseling ook.Ricmaniac schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:37:
[...]
Wijsheid is om zo veel mogelijk te focussen op alleen maar main story quest. Alle andere quests zijdelings laten liggen. (unlock quests kan je doen maar zijn niet allemaal gelijk mandatory)
Je kan inderdaad een DPS job naar 25 levelen en daar verder mee gaan met de main story als je graag DPS wil. Maar dungeons doen met DPS duurt eenmaal gewoon een heel stuk langer als je moet queuen.
Persoonlijk zou ik lekker door gaan met je paladin tenzij je het echt gewoon niet leuk vind en liever DPS speelt natuurlijk.
Zolang je 1 job hoger hebt krijg je wel de armoury bonus op je lagere jobs.
[...]
Vond het levelen ook al zo snel gaan, maar zal wel door de armoury bonus komen denk ik dan, in 2-3 uur spelen ofzo al level 13.
Tot dusver wel leuk, speel nu met een toetsenbord en muis op de PS5, wel stuk beter te doen dan de controller.
SR+ MiC
alle DoM naar 80 gebracht (muv BLU) en nu bezig met de laatste dungeon en trial unlocks.
de 8p raids moet ik ook nog allemaal, maar weet niet of ik mij daar toe kan zetten.
verder is het tomestones cappen voor cryptlurker (ondanks full Exarchic) em kijken of ik de YoHRa raids nog kan voltooien (gieb glamour!).
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Maar viel mee en heb het vrij snel geregeld.
- Alles opruimen (inventory, armoury chest, etc etc)
- Alle classes 1 leveltje up die over de helft waren van de exp balk omdat het met endwalker gereset word naar het begin van het level.
- Wondrous Tails vullen met 9 seals zodat ik die gelijk op Reaper of Sage kan gebruiken voor zo goed als half een level. Dan kan ik vrijdag weer een nieuw boekje bij Kloe halen voor nog een half level en ben ik gelijk 71 om bozjan in te gaan.
Enige wat nu nog resteerd is dat ik veel quests uit me log wil afmaken zodat ik weer flink wat ruimte heb in endwalker
en een paar challenge logs klaar zetten die completen op 1 objective na. is toch ook iets van bijna 3 miljoen xp wat dan heel snel te halen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 30-11-2021 21:06 ]
Onderstaandt zijn de challenge logs die ik klaar zet. is toch weer rond 1/3 level bij elkaar op level 70.
Morgen nog even 1 dungeon roulette doen en dan ben ik helemaal klaar voor vrijdag
:fill(white):strip_exif()/f/image/IbCOwmMhlLwqhSRsWxbSQFxY.png?f=user_large)
Echt helemaal hyped hahah ook even story recap gekeken van alle expansions.
1 quest slot vrijgehouden voor de reaper quest zelf.
23x 410.000 xp is ruime 9 miljoen
Als het goed is is het ongeveer maar 12 miljoen ofzo naar 71 toe. Misschien nog wel minder op release van Endwalker.
En nu zal ik stoppen met mijn spam hahah sorry.
/f/image/FHHiJFa65CCJGffb6uITOvVy.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb in SB en ShB alle sidequests nog beschikbaar als ik zou willen? Maar begin wel gewoon aan EW met m’n Astro main en kijk wel hoe alles verloopt. Geen echte haast, en in de huidige FC zeker geen noodzaak om te rushen (die heeft 10 man ofzo…).
Heb de afgelopen maanden genoeg ‘gevlogen’ om alle vontent bij te spelen; helaas geen tijd meer gehad om alle 8mans te unlocken of de YoHRa raids.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ben wat betreft ook echt niet bezig met alles tot in de puntjes optimaliseren. Hoop na dit weekend door het verhaal heen te zijn en verder zie ik wel wanneer wat gebeurd.
Heb gisteren echt iets van 20 blauwe quests uit mijn log abandoned.
Om ruimte te maken voor al die sidequests.
Die heb ik bijna allemaal nog want doe ik nooit. skip die altijd elke expansion maar voor nu is dat wel handig.
Was ook echt snel gedaan denk dat het maar 1.5-2 uurtjes duurde om er 23 klaar te hebben staan.
Maarja het is voornamelijk om gewoon die level 70-71 te overbruggen met de nieuwe jobs want vanaf 71 ga ik gewoon Bozjan in en fates farmen tot level 80.
Is het verstandig dat ik nu los alvast Endwalker koop voor de bonus(item met 30% bonus exp) of zal ik wachten op een geupdate Complete Collectors edition?(baal nu nog steeds dat ik niet de complete collectors edition gekocht had een paar weken geleden toen het 50% off was), maar vind het ook zonder om al uit de free trial te gaan en al monthly subscription te betalen als het niet nodig is.
Kan ik Endwalker nu kopen en soort van niet activeren zodat ik nog vrolijk verder kan spelen op de free trial tot ik level 60 ben?
Ik weet niet of levelen veel trager gaat van 40-60, maar als het redelijk lineair is qua snelheid, gok ik dat ik einde van dit jaar wel level 60 zal zijn op 1 van mijn jobs, of misschien beide zelfs, waardoor ik dan wel uit de free trial moet gaan dan om nog verder te gaan.
En is het normaal dat er ALTIJD een que is voordat je kan inloggen of is dat een beperking van de free trial dat je minder prio hebt of iets dergelijke. Elke avond is er minstens 1-2 min een que, Ben benieuwd hoe lang de que zal zijn als Endwalker uit komt.
SR+ MiC
Ik zal het zo even voor je dubbel checken maar volgens mij kan je alleen de starters editie kopen en Endwalker los. Vanaf 7 december zit bij Endwalker als het goed is shadowbringers namelijk inbegrepen vanaf dan.Shiro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:41:
Voor de meer ervaren spelers die al meerdere expansion releases hebben meegemaakt. Ik zit nog in de free trial, ben lvl 40 met de Paladin en 38 met de Monk. Ik leeche nog vrolijk mee op de free trial, maar wil wel t/m Endwalker aanschaffen op een gegeven moment.
Is het verstandig dat ik nu los alvast Endwalker koop voor de bonus(item met 30% bonus exp) of zal ik wachten op een geupdate Complete Collectors edition?(baal nu nog steeds dat ik niet de complete collectors edition gekocht had een paar weken geleden toen het 50% off was), maar vind het ook zonder om al uit de free trial te gaan en al monthly subscription te betalen als het niet nodig is.
Kan ik Endwalker nu kopen en soort van niet activeren zodat ik nog vrolijk verder kan spelen op de free trial tot ik level 60 ben?
Ik weet niet of levelen veel trager gaat van 40-60, maar als het redelijk lineair is qua snelheid, gok ik dat ik einde van dit jaar wel level 60 zal zijn op 1 van mijn jobs, of misschien beide zelfs, waardoor ik dan wel uit de free trial moet gaan dan om nog verder te gaan.
Die 30% earing is idd erg nice natuurlijk. Maar het betreft alleen XP verkregen door het killen van mobs. Niet van bonus xp objectives zoals duty roulette, quest rewards etc etc. en daar komt je voornaamste xp van.
@Shiro
Even nagekeken maar het is inderdaad zo dat jij eigenlijk alleen de starters editie nodig hebt + endwalker.
Wanneer endwalker uit is krijg je automatisch ook de toegang tot Stormblood en Shadowbringers
Endwalker
-This product is a FINAL FANTASY® XIV expansion pack that requires FINAL FANTASY® XIV Online Starter Edition (A Realm Reborn) and an active subscription to play.
- This product is NOT compatible with the Steam version of FINAL FANTASY® XIV Online. If you’ve purchased the Starter Edition (A Realm Reborn) on Steam, then you must also purchase Endwalker on Steam to upgrade your existing account.
-This product also includes Stormblood and Shadowbringers expansion packs, which will only be provided when Endwalker is officially released.
[ Voor 41% gewijzigd door Ricmaniac op 01-12-2021 13:34 ]
Ja precies, vooral als je maar 2 uur kan spelen elke avond, dan wil je toch zo min mogelijk grinden en leuke content pakkenRicmaniac schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:48:
[...]
Ik zal het zo even voor je dubbel checken maar volgens mij kan je alleen de starters editie kopen en Endwalker los. Vanaf 7 december zit bij Endwalker als het goed is shadowbringers namelijk inbegrepen vanaf dan.
Die 30% earing is idd erg nice natuurlijk. Maar het betreft alleen XP verkregen door het killen van mobs. Niet van bonus xp objectives zoals duty roulette, quest rewards etc etc. en daar komt je voornaamste xp van
Als ik jou goed begrijp zou ik ook een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik nu de complete edition koop voor €40 en Endwalker. Ik kan dus beter starter edition kopen voor €19 en dan Endwalker. Scheelt me dan toch nog 20€.
[ Voor 14% gewijzigd door Shiro op 01-12-2021 13:19 ]
SR+ MiC
ExactShiro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:00:
[...]
Als ik jou goed begrijp zou ik ook een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik nu de complete edition koop voor €40 en Endwalker. Ik kan dus beter starter edition kopen voor €19 en dan Endwalker. Scheelt me dan toch nog 20€.
Bedankt voor het uitzoeken, laatste vraag nog, kan ik Endwalker nu al wel kopen voor de pre-order bonus en niet gebruiken tot ik lvl 60 ben op mijn free trial en dan pas de starter edition kopen en end walker activeren of werkt dat niet zo?Ricmaniac schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:48:
[...]
Ik zal het zo even voor je dubbel checken maar volgens mij kan je alleen de starters editie kopen en Endwalker los. Vanaf 7 december zit bij Endwalker als het goed is shadowbringers namelijk inbegrepen vanaf dan.
Die 30% earing is idd erg nice natuurlijk. Maar het betreft alleen XP verkregen door het killen van mobs. Niet van bonus xp objectives zoals duty roulette, quest rewards etc etc. en daar komt je voornaamste xp van.
@Shiro
Even nagekeken maar het is inderdaad zo dat jij eigenlijk alleen de starters editie nodig hebt + endwalker.
Wanneer endwalker uit is krijg je automatisch ook de toegang tot Stormblood en Shadowbringers
Endwalker
-This product is a FINAL FANTASY® XIV expansion pack that requires FINAL FANTASY® XIV Online Starter Edition (A Realm Reborn) and an active subscription to play.
- This product is NOT compatible with the Steam version of FINAL FANTASY® XIV Online. If you’ve purchased the Starter Edition (A Realm Reborn) on Steam, then you must also purchase Endwalker on Steam to upgrade your existing account.
-This product also includes Stormblood and Shadowbringers expansion packs, which will only be provided when Endwalker is officially released.
En ik neem aan dat ik het voor zowel PS4/5 en PC moet kopen als ik met mijn character op PC en PS5 wil spelen?
SR+ MiC
Dat durf ik niet te zeggen. Ik vermoed eigenlijk dat als je de key claimed je niet meer "free trial" bent maar durf dit niet met zekerheid te zeggen.Shiro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:45:
[...]
Bedankt voor het uitzoeken, laatste vraag nog, kan ik Endwalker nu al wel kopen voor de pre-order bonus en niet gebruiken tot ik lvl 60 ben op mijn free trial en dan pas de starter edition kopen en end walker activeren of werkt dat niet zo?
En ik neem aan dat ik het voor zowel PS4/5 en PC moet kopen als ik met mijn character op PC en PS5 wil spelen?
Ja ben hyped AF hahah
Edit: Blijkbaar kan je alvast Endwalker pre-orderen en is de code incl. pre-order bonus geldig tot eind maart.Shiro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:45:
[...]
kan ik Endwalker nu al wel kopen voor de pre-order bonus en niet gebruiken tot ik lvl 60 ben op mijn free trial en dan pas de starter edition kopen en end walker activeren of werkt dat niet zo?
* https://www.reddit.com/r/...e_the_endwalker_preorder/
* https://support.eu.square...hp?id=5383&la=2&kid=78778

Wat je wel in ieder geval kan doen is de starter edition kopen en dan pas activeren met de code zodra je heavensward afgerond hebt. (Dat hele gedoe met Endwalker/preorders buiten beschouwing gelaten)
[ Voor 30% gewijzigd door Ketho op 01-12-2021 18:32 ]
Tot nu toe was mijn queue altijd ergens tussen de 10-40 mensen voor mij en op zich gaat dat best snel maar dat zal vanaf vrijdag wel anders zijn
Zou hem maar vast starten als je vanavond wilt spelen
:fill(white):strip_exif()/f/image/GvwoaFziZGkUyIn3Q1v5rTcv.png?f=user_large)
Ginne tijd voor gehad… ben gewoon op kantoor aan het werk, dus de installtie zwengel ik tijdens het koken wel aan 🙄Ricmaniac schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:23:
10.5GB patch.
Zou hem maar vast starten als je vanavond wilt spelenWeet niet wat de servers doen als iedereen tegelijk patch vanmiddag/vanavond
[Afbeelding]
Hoever ben je zelf al?
Niet veel kunnen spelen ook gewoon werk.
Heb wel al die sidequests ingeleverd op Reaper , 1 alliance raid gedaan en 2 keer die Wonderous tale in geleverd. (1 van vorige week en 1 van vandaag)
Zit nu op 72.5 met Reaper.
Net sinterklaas gevierd dus dacht nu lekker verder te gaan maar helaas mijn server gecrasht en queue van 8000
Hopelijk morgen wat meer tijd om te spelen en dan de grind naar 80 zetten want wil de Main story quest door met Reaper
Tenzij ik gauw genoeg merk dat het drama is qua queues als DPS
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 03-12-2021 20:07 ]
Irritant, maar wel goed teken dat het spel populair is.
heb uberhaupt nog niet kunnen inloggen en twijfel zelfs om realms te swappen om de queues omlaag te gooien...

gewoon anydeskje op je pc aan zetten en elke 29 minuten met je telefoon even connecten en een skill casten ofzoDawn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:32:
ik vrees ook dat ik morgen vroeg toch maar de wekker moet gaan zetten.. momenteel nog op plaats 5.5k (ipv 9k waar ik mee begon), maar al 2x de 2002 lobby error gekregen >_>
heb uberhaupt nog niet kunnen inloggen en twijfel zelfs om realms te swappen om de queues omlaag te gooien...
wil je niet de hele dag doen natuurlijk maar als je even anderhalf uur weg moet ofzo.
Ricmaniac schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:07:
[...]
gewoon anydeskje op je pc aan zetten en elke 29 minuten met je telefoon even connecten en een skill casten ofzo![]()
wil je niet de hele dag doen natuurlijk maar als je even anderhalf uur weg moet ofzo.

dit was na 2 uur queue (van 9k naar 4k)... echt, -_-' (2x achter elkaar ook, de eerste error kreeg ik na 45min al)
morgen vroeg dan toch de wekker maar zetten

Met alle respect, maar hopelijk krijgen mensen die dit doen een banhammer. Zo komt er natuurlijk nooit ruimte vrij voor andere mensen die wel willen spelen.Ricmaniac schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:07:
[...]
gewoon anydeskje op je pc aan zetten en elke 29 minuten met je telefoon even connecten en een skill casten ofzo![]()
Gelukkig genoeg andere leuke dingen te doen.
Ik ben wel benieuwd of spelers zonder subscription er sowieso wel inkomen nu.
Update: schoot redelijk op, weer crash... en terug naar 8540... Gaat hem niet worden vandaag.
[ Voor 17% gewijzigd door Bardu op 05-12-2021 14:35 ]