Frez schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 06:39:
Hey!
Ben vandaag op de ps5 begonnen aan deze game!
Ik vind het erg overweldigend qua UI enzo. Bepaalde delen overlappen elkaar ook. Ik kan bijvoorbeeld de mini quest log niet lezen omdat mijn fire/ice skill "icoon" erover hangt. Tevens heb ik nooit een final fantasy gespeeld en zegt het universum me vrij weinig.
Is het de moeite waard als "niet final fantasy" kenner door te zetten? En kan ik de UI ook nog aanpassen/verslepen?
En is de game de moeite waard om te spelen zonder alle teksten van quests te lezen? En..... Last but not least: is t een leuke game om als casual speler te spelen?
Ik hoop dat ik niet teveel vragen stel....
Groetjes!
Cool een mede ps5 speler die net is begonnen. Ik neem aan dat je ook op de Twintania server zit? Heb gisteren ook wat moeten aanpassen in de HUD. De Beast Gauge of hoe dat ding ook heet stond mega groot in het midden van mijn scherm. Deze heb ik nu klein gemaakt en verplaatst naar de rand van het scherm. Het was eventjes uitzoeken hoe alles werkt maar uiteindelijk heel gemakkelijk. Je kan inderdaad zoals hierboven vermeld echt alles aanpassen. Ik moet eens wat youtube video's kijken hoe ik alles het beste kan instelling qua settings. In drukke gebieden zie ik vrijwel niets omdat overal de namen van alles spelers erboven staan haha.
Hier eergisteren begonnen en inmiddels level 11. De story schiet lekker op en verhaal wat ik er van mee krijg is wel leuk. Een aantal dialogs lees ik en de andere skip ik weer. De ene missie is breng wat van A naar B en je krijgt veel XP. De andere missie wordt je in een instance gegooit en duurt het wat langer.
Tevens heb ik gisteren een eerste sollicitatie gedaan bij een FC(Reach) welke ik via de app kan zien ik vanmorgen geaccepteerd ben.
Qua Jobs heb ik op dit moment alleen nog de Marauder. Weet niet of ik al moet switchen naar een 2e job of dat ik beter even door kan gaan met de Marauder.
Ik heb het idee dat de missies nu nog een soort van tutorial zijn. Je leert steeds nieuwe dingen. En die mag je daarna gaan uitproberen. Als ik de wiki of playguide check komt er nog heel wat op me af. Er komen echt steeds nieuwe dingen bij.
Op level 20 unlock ik de mounts. Zag gisteren iemand op een Fat Chocobobo zitten. Die vond ik er zo cool uitzien dat ik die uiteraard direct moet hebben haha. Maar die zul je wel unlocken nadat je half de endgame hebt uitgespeeld.
Op level 15 de airships welke me goedkoper kunnen verplaatsen.
Edit: die fat Chocobo is dus niet verkrijgbaar via een normale weg. Moet je upgraden naar een andere versie volgens mij.
[
Voor 3% gewijzigd door
Oxigeon op 12-08-2021 09:34
]