Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Flamesz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

De crystal tower quest is een serie van quests, ik zou checken of je er niet al aan begonnen bent in je quest journal. Zijn dus ook meerdere quest namen waar je op moet checken.

@Oxigeon Het is in het algemeen het efficiëntst om de meeste sidequests te skippen. Voor de xp zijn ze de moeite in ieder geval niet. Al zijn er wel wat blauwe quests die nuttig zijn om te unlocken.
En sprouts zijn inderdaad "nieuwe" spelers. Al zijn de eisen om de sprout kwijt te raken aardig hoog. Je moet iets van 160 uur ingame hebben en een bepaald punt hebben gehaald in de main story als ik me niet vergis.
Mooi. Dan gaan we verder met de main story. Indien ik alles gedaan heb kan het handig zijn terug te keren naar die gebieden om nog wat achievements te hunten dus. En inderdaad een sidequest levert iets van 50xp op en een main story 1100 ofzo.

Ik neem aan dat de grote unlocks toch verhaal gebonden zijn? Of zijn er sidequest unlocks wat ik zeker moet hebben? Hoe vind ik ze anders terug :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Mooi. Dan gaan we verder met de main story. Indien ik alles gedaan heb kan het handig zijn terug te keren naar die gebieden om nog wat achievements te hunten dus. En inderdaad een sidequest levert iets van 50xp op en een main story 1100 ofzo.

Ik neem aan dat de grote unlocks toch verhaal gebonden zijn? Of zijn er sidequest unlocks wat ik zeker moet hebben? Hoe vind ik ze anders terug :P
Ja dat zijn die sidequests met een + en blauw icoontje

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:09
Oxigeon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Het zijn inderdaad de quests met een blauw icoontje die extra dingen unlocken. Dit kan echt van alles zijn, van een class tot een pet tot een nieuwe dungeon. Er is een handige site die alle unlockable content toont per level.

https://ffxiv.gamerescape..._and_Level_Locked_Content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Flamesz schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Het zijn inderdaad de quests met een blauw icoontje die extra dingen unlocken. Dit kan echt van alles zijn, van een class tot een pet tot een nieuwe dungeon. Er is een handige site die alle unlockable content toont per level.

Thanks. Dus af en toe dat lijstje doornemen en als ik iets zie dat moet ik echt hebben dan moet ik die sidequest even terugkomen indien die nog niet gedaan is. Handige site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Ik zit er ook aan te denken om FFXIV weer op te pakken. Toch naast WoW 1 van m'n favoriete MMO's. Aangezien New World is uitgesteld, en ik vakantie krijg volgende week, is het toch wel leuk om weer dat op te pakken. Nu zit ik er aan te denken om misschien te switchen naar Healer of Tank. Ik heb nu een level 80 Red Mage (beviel super goed trouwens).

Komende dagen maar is kijken naar welke job mij het leukste lijkt om te gaan doen :D

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken als ik een andere job neem? Want ik begrijp dat dit een stuk sneller gaat als je al een job max. level hebt?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Diigii schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:38:
Ik zit er ook aan te denken om FFXIV weer op te pakken. Toch naast WoW 1 van m'n favoriete MMO's. Aangezien New World is uitgesteld, en ik vakantie krijg volgende week, is het toch wel leuk om weer dat op te pakken. Nu zit ik er aan te denken om misschien te switchen naar Healer of Tank. Ik heb nu een level 80 Red Mage (beviel super goed trouwens).

Komende dagen maar is kijken naar welke job mij het leukste lijkt om te gaan doen :D

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken als ik een andere job neem? Want ik begrijp dat dit een stuk sneller gaat als je al een job max. level hebt?
Je krijgt inderdaad bonus XP voor alt jobs! Als je van plan bent om Endwalker te gaan spelen dan krijg je ook een earring die je bonus XP geeft tot level 80 bij een pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
@Diigii ik level nu zelf mjjn alt job in Palace of the Dead. Dat is een zogenaamde "deep dungeon" en heeft korte queue tijden en geeft lekkere xp :)
Uitleg Palace of the Dead

Ik heb ook die +30% xp ring waar @Redblader het over heeft en die helpt inderdaad ook goed om te levelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Vortigen op 11-08-2021 16:56 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Thanks voor de tips! Misschien dat ik de expansion wel pre-order, voor de ring. Had sowieso alles tot deze expansion al gekocht. En ik ga zo gelijk even de video kijken van Palace of the Dead :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:21
Same, ga misschien toch ook maar de expansion pre orderen dan. Ben er nu toch helemaal into, wow sub gecancelled dus er ff vol voor gaan :p.

Lees hier echt elke keer wel weer iets nieuws, deep dungeon :). Moet me wel eens een keertje in de verschillende types dungeons/raids gaan verdiepen. Ben voorlopig enkel nog maar bezig met MSQ te volgen, ik veronderstel dat dungeons daar ook wel in voor zullen komen? Zag dat je de meeste features via die quest chain vrij speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

junglebeast

hier staat iets

Ik weet dat er geen Discord is voor FFXIV. Maar in mijn sig staat een adres van onze Tweakers WoW Discord. Er is ook een klein groepje bezig in het FFXIV kanaal. Als je joined geef ff een seintje dan krijg je een rank.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hey!
Ben vandaag op de ps5 begonnen aan deze game!
Ik vind het erg overweldigend qua UI enzo. Bepaalde delen overlappen elkaar ook. Ik kan bijvoorbeeld de mini quest log niet lezen omdat mijn fire/ice skill "icoon" erover hangt. Tevens heb ik nooit een final fantasy gespeeld en zegt het universum me vrij weinig.

Is het de moeite waard als "niet final fantasy" kenner door te zetten? En kan ik de UI ook nog aanpassen/verslepen?
En is de game de moeite waard om te spelen zonder alle teksten van quests te lezen? En..... Last but not least: is t een leuke game om als casual speler te spelen?

Ik hoop dat ik niet teveel vragen stel....
Groetjes!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Frez schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 06:39:
Hey!
Ik vind het erg overweldigend qua UI enzo. Bepaalde delen overlappen elkaar ook. Ik kan bijvoorbeeld de mini quest log niet lezen omdat mijn fire/ice skill "icoon" erover hangt. Tevens heb ik nooit een final fantasy gespeeld en zegt het universum me vrij weinig.

Is het de moeite waard als "niet final fantasy" kenner door te zetten? En kan ik de UI ook nog aanpassen/verslepen?
En is de game de moeite waard om te spelen zonder alle teksten van quests te lezen? En..... Last but not least: is t een leuke game om als casual speler te spelen?

Groetjes!
Als er 1 mmorpg is die ik speel die je zonder allerlei gekke add-ons helemaal naar je hand kan zetten kwa hud/ui is deze game het wel.
Je kunt in de options kiezen voor hud en hier letterlijk elk vakje plaatsen waar je het wilt.
Het verhaal is ontzettend goed, maar ik moet toegeven dat ik ook veel skip omdat mijn interesse veel meer ligt bij dungeons/raids/endgame en volgens mij is dit prima te doen.

• Vortigen
Hey!

Groetjes!
Welkom in FF14 ! En nee, je stelt niet teveel vragen ;)

Het kan inderdaad nogal overweldigend zijn wanneer je net begint - of wanneer je weer terug komt na een lange tijd zoals ik :D
Ik zal wat sites linken die ik zelf regelmatig heb gebruikt (en nog steeds gebruik) voor uitleg over van alles en nog wat. Alvast een tip: Neem je tijd, probeer gewoon wat uit wat jou leuk lijkt en geniet!

De officiële Playguide met veel basis informatie
De FF14 Wiki die ik gebruik
Hoe/wanneer unlock je bepaalde content
De Main Scenario Quests (MSQ)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Hey!

Groetjes!
Cool een mede ps5 speler die net is begonnen. Ik neem aan dat je ook op de Twintania server zit? Heb gisteren ook wat moeten aanpassen in de HUD. De Beast Gauge of hoe dat ding ook heet stond mega groot in het midden van mijn scherm. Deze heb ik nu klein gemaakt en verplaatst naar de rand van het scherm. Het was eventjes uitzoeken hoe alles werkt maar uiteindelijk heel gemakkelijk. Je kan inderdaad zoals hierboven vermeld echt alles aanpassen. Ik moet eens wat youtube video's kijken hoe ik alles het beste kan instelling qua settings. In drukke gebieden zie ik vrijwel niets omdat overal de namen van alles spelers erboven staan haha.

Hier eergisteren begonnen en inmiddels level 11. De story schiet lekker op en verhaal wat ik er van mee krijg is wel leuk. Een aantal dialogs lees ik en de andere skip ik weer. De ene missie is breng wat van A naar B en je krijgt veel XP. De andere missie wordt je in een instance gegooit en duurt het wat langer.

Tevens heb ik gisteren een eerste sollicitatie gedaan bij een FC(Reach) welke ik via de app kan zien ik vanmorgen geaccepteerd ben.

Qua Jobs heb ik op dit moment alleen nog de Marauder. Weet niet of ik al moet switchen naar een 2e job of dat ik beter even door kan gaan met de Marauder.

Ik heb het idee dat de missies nu nog een soort van tutorial zijn. Je leert steeds nieuwe dingen. En die mag je daarna gaan uitproberen. Als ik de wiki of playguide check komt er nog heel wat op me af. Er komen echt steeds nieuwe dingen bij.

Op level 20 unlock ik de mounts. Zag gisteren iemand op een Fat Chocobobo zitten. Die vond ik er zo cool uitzien dat ik die uiteraard direct moet hebben haha. Maar die zul je wel unlocken nadat je half de endgame hebt uitgespeeld.

Op level 15 de airships welke me goedkoper kunnen verplaatsen.

Edit: die fat Chocobo is dus niet verkrijgbaar via een normale weg. Moet je upgraden naar een andere versie volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 12-08-2021 09:34 ]

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Over mounts gesproken, ik zit mij ook af te vragen wanneer ik die Quest daar voor krijg.
Op internet lees je na level 20 als je de Quests voor de GC heb gedaan, maar ik heb inmiddels mijn begin stad al verlaten en ben al bijna level 23...

Hoop dat ie er binnenkort toch aan gaat komen, want ik begin een beetje ongeduldig te worden :+
En ja, ik volg enkel de MSQ en pak alle blauwe PLUS quests mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 12-08-2021 09:50 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mensen die bezig willen met de shadowbringers relic als je er eenmaal bent :P

Deze channel maakt echt hele goeie guides vind ik. super duidelijk en goed uitgelegd want het kan best overwhelming zijn.

Verdient wat mij betreft meer support :P

hier is de geschreven versie op zijn website

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milo44 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
Over mounts gesproken, ik zit mij ook af te vragen wanneer ik die Quest daar voor krijg.
Op internet lees je na level 20 als je de Quests voor de GC heb gedaan, maar ik heb inmiddels mijn begin stad al verlaten en ben al bijna level 23...

Hoop dat ie er binnenkort toch aan gaat komen, want ik begin een beetje ongeduldig te worden :+
Ja waar je even op moet letten is wat jou MSQ quest level is.
Het is namelijk rond level 20 van je main scenario quest.

Maar het kan zijn dat jij door bonus xp etc al hoger bent en je story quest dus wat out leveled.

Hey!

Groetjes!
Op al je vragen is het antwoord eigenlijk: Ja :P

UI kan je helemaal aanpassen.
Ja als casual is het ook leuk
Ja je hoeft niets te weten van voorgaande final fantasies.
Ja je kan het prima spelen door alles te skippen. Raad het alleen niet aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:54
Milo44 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:

Om een goede indicatie te geven: de mount quest zit vrij dicht achter de Ifrit trial. Meteen na Ifrit kies je een Grand Company waar je de eerste mount krijgt.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ricmaniac schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:52:
Mensen die bezig willen met de shadowbringers relic als je er eenmaal bent :P

Deze channel maakt echt hele goeie guides vind ik. super duidelijk en goed uitgelegd want het kan best overwhelming zijn.

[YouTube: Complete FFXIV Shadowbringers Relic Weapon Guide 5.58]

Verdient wat mij betreft meer support :P

hier is de geschreven versie op zijn website
Ik gebruikte die site ook idd ja en naast deze site nog een paar andere en ook nog die ik later ongetwijfeld zal raadplegen.
Ik heb ze via dit filmpje op youtube.

Milo44 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Ik gebruikte die site ook idd ja en naast deze site nog een paar andere en ook nog die ik later ongetwijfeld zal raadplegen.
Ik heb ze via dit filmpje op youtube.
Oh grappig! dat filmpje van Zepla nooit gezien maar gebruik idd 8/10 websites die zij daar in had zelf ook :P

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heel erg tof die Relic Weapons. Misschien ook maar werk van maken als m'n Dancer level 80 is.

Vraag me af hoe ik ooit andere jobs naar 80 ga krijgen met zoveel shit te doen :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:38:
Heel erg tof die Relic Weapons. Misschien ook maar werk van maken als m'n Dancer level 80 is.

Vraag me af hoe ik ooit andere jobs naar 80 ga krijgen met zoveel shit te doen :P
Geen druk en haast opleggen bij jezelf in ieder geval :P Dat haalt de fun weg.
Wat wel een goeie is om te doen is als je een relic weapon wilt van shadowbringers om dat nu te doen omdat er veel mensen zijn die dat nu nog doen.

Straks wanneer endwalker uit is zullen er niet veel mensen meer in die zone bezig zijn voor een tijd.
Vast wel groepen die je kan vinden middels party finder maar een stuk moeilijker dan nu natuurlijk.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Geen druk en haast opleggen bij jezelf in ieder geval :P Dat haalt de fun weg.
Wat wel een goeie is om te doen is als je een relic weapon wilt van shadowbringers om dat nu te doen omdat er veel mensen zijn die dat nu nog doen.

Straks wanneer endwalker uit is zullen er niet veel mensen meer in die zone bezig zijn voor een tijd.
Vast wel groepen die je kan vinden middels party finder maar een stuk moeilijker dan nu natuurlijk.
Haha klopt, het is ook geen race. Ik doorloop rustig het verhaal en dat bevalt prima. Maar wil wel graag m'n eerste level 80 hebben zodat ik dat soort dingen ook kan gaan halen. Maar dat gaat prima lukken voor de expansion uitkomt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Allereerst dank voor alle reacties. Ik heb vandaag even de tijd genomen om comfortabel te raken met de controls en HUD. Deze laatste heb ik naar wens kunnen veranderen. Een hele verademing.

Moet zeggen dat nu wel een soort nostalgisch gevoel ontstaat, dat me doet denken aan mijn vroegere WoW tijden. Ik ben benieuwd, ik ga rustig de story volgen en de game ontdekken.

Een vraag, wat ik altijd geweldig vond aan WoW was het sociale aspect. Het feit dat je gedurende het questen nieuwe spelers ontmoette met text chat.

Wordt text chat gebruikt op de Ps5 servers? En is het een sociaal spel waarbij men met elkaar chat?
Ik kan mijzelf gelukkig prijzen met een Series X en PS5. Ik ga binnenkort een mooi 4k pc monitortje kopen voor de ps5, dan ga ik boven een PC setup maken met de ps5. Mede om deze game met muis en toetsenbord op de ps5 te kunnen spelen!

Zijn er meer mensen die dit doen?

Ps: leuk dat hier een forum voor is!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• Bizar895
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Frez schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:42:
Allereerst dank voor alle reacties. Ik heb vandaag even de tijd genomen om comfortabel te raken met de controls en HUD. Deze laatste heb ik naar wens kunnen veranderen. Een hele verademing.

Moet zeggen dat nu wel een soort nostalgisch gevoel ontstaat, dat me doet denken aan mijn vroegere WoW tijden. Ik ben benieuwd, ik ga rustig de story volgen en de game ontdekken.

Een vraag, wat ik altijd geweldig vond aan WoW was het sociale aspect. Het feit dat je gedurende het questen nieuwe spelers ontmoette met text chat.

Wordt text chat gebruikt op de Ps5 servers? En is het een sociaal spel waarbij men met elkaar chat?
Ik kan mijzelf gelukkig prijzen met een Series X en PS5. Ik ga binnenkort een mooi 4k pc monitortje kopen voor de ps5, dan ga ik boven een PC setup maken met de ps5. Mede om deze game met muis en toetsenbord op de ps5 te kunnen spelen!

De game heeft geen gesplitte servers voor pc en PlayStation spelers. Die spelen gewoon allemaal met elkaar. Ik speel zelf op PlayStation 5 met een controller en dan een goedkoop draadloos toetsenbordje erbij voor het chatten. Maar zolang je niet in een FC of echt een actieve Linkshell zit heb ik het nog niet echt nodig gehad.

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Frez schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:42:

Ja text chat wordt gebruikt. Alle spelers die je ziet lopen spelen op de ps5 of pc. De spelers lopen in dezelfde server rond. Ik chat nu met de controller. Ben aan het denken om een toetsenbord er langs te gaan leggen. Maar doe nog niet veel chatten. Zit nog compleet in de story. Ben ergens rond level 16

Edit: weet niet nog iemand een cross linkshell waar wat Nederlanders zitten te ouwehoeren? Vind het wel leuk om wat info mee te lezen hoe andere het een doen. Haha

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 12-08-2021 21:06 ]

• Bizar895
Heb nu eindelijk zelf ook wat mensen bij elkaar gekregen waarmee ik aan het spelen ben! En heb afgelopen week echt een unieke ervaring gehad wat ik nog nooit eerder in een mmo had. Een hele FC die een band hadden gemaakt waarin allemaal bards live muziek aan het spelen waren met bekende game nummers!

Wist niet eens dat de instrumenten die erin zitten ook echt gespeeld kunnen worden!

• Milo44
Vanavond heb ik het voor het eerst eens "samen" gespeeld met een maatje van me waar ik regelmatig mee game.
Hij begon een Archer in Gridania dus ik dacht, dan ga ik daar ook ff naartoe en doe ik mee met mijn Conjurer.
Maar iets wat mij dan gelijk opvalt is dat je niet echt "samen kan questen"... Je loopt wel samen, maar elke class heeft natuurlijk zijn eigen MSQ.

Dus uiteindelijk hebben we gewoon ons ding een beetje gedaan tijdens het voipen en als we alle 2 bepaalde beesten moesten killen, dat samen gedaan. En tevens de eerste Hunting Log samen afgewerkt en wat FATE's gedaan.

Zie ik nog iets over het hoofd, of is het zo eigenlijk wel een beetje zoals het is (tijdens het levelen nog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Vanavond begint de Moonfaire.

Ik zag hier voorheen ook al berichten met muziek die je kan spelen. Toevallig heb ik gisteren met een quest ook wat bladmuziek verkregen. Meen dat het Riptide heet. Af en toe lijkt het wel of je bekende nummer hoort. Wel leuk bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:01:
Vanavond heb ik het voor het eerst eens "samen" gespeeld met een maatje van me waar ik regelmatig mee game.
Hij begon een Archer in Gridania dus ik dacht, dan ga ik daar ook ff naartoe en doe ik mee met mijn Conjurer.
Maar iets wat mij dan gelijk opvalt is dat je niet echt "samen kan questen"... Je loopt wel samen, maar elke class heeft natuurlijk zijn eigen MSQ.

Dus uiteindelijk hebben we gewoon ons ding een beetje gedaan tijdens het voipen en als we alle 2 bepaalde beesten moesten killen, dat samen gedaan. En tevens de eerste Hunting Log samen afgewerkt en wat FATE's gedaan.

Zie ik nog iets over het hoofd, of is het zo eigenlijk wel een beetje zoals het is (tijdens het levelen nog)?
Levelen middels MSQ is inderdaad lastig om samen te doen als je niet op dezelfde quest zit.
Je kan natuurlijk wel hem helpen met dungeons als die die quest heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Nog een klein vraagje. Ik ben niet goed in het bedenken van namen. Is er een mogelijkheid om mijn naam tzt te wijzigen?

Om even op bovenstaande te reageren. Klopt het dat je dan in de endgame eigenlijk pas met andere begint te spelen? Of je moet idd samen questen?

Uiteraard kun je wel samen dungeons doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:29:
Nog een klein vraagje. Ik ben niet goed in het bedenken van namen. Is er een mogelijkheid om mijn naam tzt te wijzigen?

Om even op bovenstaande te reageren. Klopt het dat je dan in de endgame eigenlijk pas met andere begint te spelen? Of je moet idd samen questen?

Ja je kan je naam wijzigen middels een namechange (7 euro dacht ik)

Ja in principe wel ja. De story quests doe je in principe alleen. MMO komt eigenlijk pas kijken bij alles buiten de main story :P op de dungeons en trials etc na natuurlijk.

Maar nu lijkt dat natuurlijk ook ver weg omdat je 3 expansions door moet.

Normaliter als je gewoon in het begin begon te spelen heb je elke keer een overbrugging van minstens een jaar waarbij je natuurlijk alleen maar met de MMO part bezig bent. Komen natuurlijk wel story patches bij met nieuwe content maar dan heb je veel meer tijd.

Denk dat het dus wel leuk is om in ieder geval voordat endwalker uit komt klaar te zijn met de gehele story zodat je net als iedereen als de content voor het eerst doet.

Dat vind ik altijd het leukst aan nieuwe releases met MMO's.

Ook is dat iets van de FFXIV devs zo ontzettend goed doen is dat ze geen PTR enzo hebben. Dus er is bijna niemand die weet wat endwalker gaat brengen voor content en hoe moeilijk het is etc etc omdat gewoon niemand het gespeeld heeft. De Devs testen zelf alles en spelen zelf de hele expansion met de development. In tegenstelling tot Blizzard waarbij alle content al zo goed als bekend is voordat het uit komt vanwege beta en PTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Oxigeon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:29:

Ja, je kan je naam veranderen. Kost iets van €10 ofzo dacht ik (edit: of misschien wel €7 zoals Ricmaniac zegt)
Klik hier voor uitleg

Ik ben zelf nog niet in de endgame dus weet niet of je dan meer kan samen spelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vortigen op 13-08-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik moet zeggen dat ik met met mijn lv20 archer goed amuseer. Elke avond een paar uurtjes spelen, er is geen haast bij.

Begrijp ik het goed dat als je alleen de MSQ en de quests met blauw en een plusje doet meer dan genoeg hebt om te blijven levelen? (en je class quests natuurlijk)Of moet je dan toch echt de gewone quests die minder XP geven ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben inmiddels ook level 19 of 20 en doe eigenlijk alleen nog maar de MSQ. Probleem wordt nu wel dat er sinds ik 19 of 20 ben geworden er echt veeeeel meer quests met een + ben tegengekomen. Maar ik wil voor mezelf eerst eventjes de MsQ doen om de retainers te unlocken zodat ik me wat kan gaan begeven op het market board. Geld is nog niet echt van belang maar vind het wel wat leuker als ik wat meer centjes heb. Kan ik nu met de inkomsten daarvan wat afkorten middels de aerthys. Ik hoop toch eigenlijk wel voor november de 80 bereikt te hebben met mijn Marauder. Probleem wordt dalijk alleen dat ik ook nog wel wat anders wil gaan levelen. Fishing of Mining. Dan gaat het ineens minder snel. Of is het beter om eerst de basis (combat) richting de 80 te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
Ik ben nu 3 weken bezig (na vanaf het begin WoW gespeeld te hebben) en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Heb een lvl 31 Black Mage via nagenoeg alleen de MSQ. Gisteren voor het eerst even Palace of the Dead geprobeerd, maar zie - behalve een keertje wat anders doen - daar nu het nut niet zo van in.

Ben wel ook gelijk met Mining, Botanism, Weaver, begonnen (allemaal lvl 20+). Ik moet zeggen dat mining materialen redelijk verkopen, maar kleding helemaal. Wellicht kleine bedragen, maar met > 150k gil voel ik me al heel rijk! De afwisseling van soms even gatheren vind ik wel relaxed. Kan ik prima doen als er wat interessants op TV is bijvoorbeeld. Voor de MSQ wil ik echt full attention zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Vanaf wanneer kan je het market board gaan gebruiken? Zover ik begrijp heb je daarvoor die retainers nodig? Maar als ik in Gridania bijvoorbeeld een retainer wil "inhuren" dan zegt ie mij dat ik meer reputation moet opbouwen. Mankeer ik dan nog rep of is het een kwestie van te lage level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Powerblast schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:
Vanaf wanneer kan je het market board gaan gebruiken? Zover ik begrijp heb je daarvoor die retainers nodig? Maar als ik in Gridania bijvoorbeeld een retainer wil "inhuren" dan zegt ie mij dat ik meer reputation moet opbouwen. Mankeer ik dan nog rep of is het een kwestie van te lage level?

Quest level moet level17 zijn. Ik ben bijvoorbeeld level 20 en deze quest moet ik nog krijgen. Heb er nog 1 of 2 te gaan.

Volgens mij kun je wel al kopen op het MB maar nog niet verkopen. Heb gisteren geprobeerd wat te kopen via de Android app en dat werkte gewoon

[ Voor 21% gewijzigd door Oxigeon op 13-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Oxigeon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:
Ik ben inmiddels ook level 19 of 20 en doe eigenlijk alleen nog maar de MSQ. Probleem wordt nu wel dat er sinds ik 19 of 20 ben geworden er echt veeeeel meer quests met een + ben tegengekomen. Maar ik wil voor mezelf eerst eventjes de MsQ doen om de retainers te unlocken zodat ik me wat kan gaan begeven op het market board. Geld is nog niet echt van belang maar vind het wel wat leuker als ik wat meer centjes heb. Kan ik nu met de inkomsten daarvan wat afkorten middels de aerthys. Ik hoop toch eigenlijk wel voor november de 80 bereikt te hebben met mijn Marauder. Probleem wordt dalijk alleen dat ik ook nog wel wat anders wil gaan levelen. Fishing of Mining. Dan gaat het ineens minder snel. Of is het beter om eerst de basis (combat) richting de 80 te brengen
Worden alleen maar meer van die quests. Soms dungeons of trials (later zelfs de raids) maar ook andere jobs of mogelijkheden zoals een kapper.

Alles kan je achteraf doen maar het wel handig zijn om alle questjes op max level na te lopen van elke expansion om mogelijk nog even een raid of dungeon/trial op moeilijker niveau te doen als je dat leuk lijkt.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Gister weer een raid van de lijst af mogen schrappen maar wat was die vet. Het was een raid van Heavensward in The Dravanian Hinterlands (zodat ik niets spoil voor andere mensen behalve mogelijk de plaatsnaam :P )

Ik ga denk ik nog eens kijken of ik hem op Savage ga doen en mogelijk ultimate? Wapen wat daar uitkomt vind ik namelijk wel heel erg vet voor me DRK maar ook voor de experience. Wel synced natuurlijk zodat er een beetje uitdaging in blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door Kadardar op 13-08-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Powerblast schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:
Kan twee dingen zijn.
1. Retainers unlocken in een level 17 quest, na de derde dungeon, als je lid wordt van een zekere organisatie.
2. De gratis trial heeft geen toegang tot retainers, market board of trading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
MokonaNL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Kan twee dingen zijn.
1. Retainers unlocken in een level 17 quest, na de derde dungeon, als je lid wordt van een zekere organisatie.
2. De gratis trial heeft geen toegang tot retainers, market board of trading.
Heb de full version, dus dan moet het het eerste zijn :)
Oxigeon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Quest level moet level17 zijn. Ik ben bijvoorbeeld level 20 en deze quest moet ik nog krijgen. Heb er nog 1 of 2 te gaan.

Volgens mij kun je wel al kopen op het MB maar nog niet verkopen. Heb gisteren geprobeerd wat te kopen via de Android app en dat werkte gewoon
Thanks! Handig lijstje. Ik mis precies nog wel wat meer. moet dan toch nog ergens wat side quests gemist hebben die dingen unlocken. Straks eens kijken of die dingen vrij te spelen. Ben nu eerst m'n arcanist naar een degelijk level aan het brengen zodat ik daarna terug verder kan met de MSQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:41:
Niet zo makkelijk als afgelopen week zeg :P De boots kan je alleen uit een dungeon halen. dus de easy 80 is niet heel easy deze week haha
Vervelende dungeon om met nieuwe mensen te doen :P Net ff een keer gedaan (boots niet gewonnen :-( ) maar echt 2 wipes op dat boek en 3 wipes op de laatste boss omdat mensen de mechanics nog niet weten.

[ Voor 24% gewijzigd door London op 13-08-2021 13:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die PvP doen op FFXIV? Bevalt dat een beetje? Ik zag laatst een post met de top 10 rewards en die zagen er wel netjes uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:59:
Zijn er hier ook mensen die PvP doen op FFXIV? Bevalt dat een beetje? Ik zag laatst een post met de top 10 rewards en die zagen er wel netjes uit!
Toevallig sinds deze week weer mee begonnen.. Had het vroeger al wel een tijdje best veel op mijn Warrior gedaan omdat ik per se een item set wilde voor me Warrior die je met PvP tokens moest kopen.

Ook heb ik gegrind voor de Garo sets die wilde ik per se op mijn NINJA (toen main job) hebben omdat die uit de game gehaald ging worden. Volgens mij heb ik die toen ook voor DRK nog gehaald omdat ik toen ook als tank DRK mainde.. Heb die uiteindelijk beide kunnen halen. Deze gingen weg met patch 5.1.

PvP is best vermakelijk en niet zo slecht als dat gezegd word vind ik persoonlijk hoor maar het is gewoon echt niet zo goed als in veel andere MMO's. Komt voornamelijk denk ik door de movement en animations die bij skills komen kijken enzo.

Deze 2 zijn dat btw (geen goede kwaliteit plaatje zo gauw op google kunnen vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt6N_WETwf7wrLmUctXD9IR-Nz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JYHEhswZchYTzDBeBCVzoQ56.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 13-08-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zag op Reddit dat er heel wat backlash was vanwege deze store mount: https://store.finalfantas...ivstore/en-gb/product/789

Kreeg er een beetje WoW vibes bij... Daar hebben ze ook regelmatig veels te toffe mounts als store mount verkocht.

Desalniettemin wel gelijk gekocht (wat mij deel van het probleem maakt volgens sommige spelers..) maar het duurt altijd zo lang alvorens die FFXIV store items gemailed worden ingame. Ze zullen er heel wat moeten versturen zo te zien :P

Heavensward credits rollen nu dus ben klaar met de Dragonsong War Quests. Wel erg vermakelijk moet ik zeggen! Tijd voor Stormblood :)

[ Voor 12% gewijzigd door London op 13-08-2021 19:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:54:
Zag op Reddit dat er heel wat backlash was vanwege deze store mount: https://store.finalfantas...ivstore/en-gb/product/789

Kreeg er een beetje WoW vibes bij... Daar hebben ze ook regelmatig veels te toffe mounts als store mount verkocht.

Desalniettemin wel gelijk gekocht (wat mij deel van het probleem maakt volgens sommige spelers..) maar het duurt altijd zo lang alvorens die FFXIV store items gemailed worden ingame. Ze zullen er heel wat moeten versturen zo te zien :P

Heavensward credits rollen nu dus ben klaar met de Dragonsong War Quests. Wel erg vermakelijk moet ik zeggen! Tijd voor Stormblood :)
Jij bent dus part of the problem! :P Ik koop ze uit principe niet. juist met die reden die jij zegt. zulke dikke mounts... kunnen ze achter hele toffe content gooien maar nee gooi er maar 21€ tegen aan.

Ik vertik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:09:
[...]
Jij bent dus part of the problem! :P Ik koop ze uit principe niet. juist met die reden die jij zegt. zulke dikke mounts... kunnen ze achter hele toffe content gooien maar nee gooi er maar 21€ tegen aan.

Ik vertik het
Ja ach, ik snap die bedrijven ook wel. Het is een beetje dubbel. Maarja, ik redeneer dan dat het een half uurtje werken is qua prijs dus dan heb ik dat er wel voor over.

Die whale mount is zelfs 35 euro ofzo zag ik, ze durven wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door London op 13-08-2021 20:15 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Ja ach, ik snap die bedrijven ook wel. Het is een beetje dubbel. Maarja, ik redeneer dan dat het een half uurtje werken is qua prijs dus dan heb ik dat er wel voor over.

Die whale mount is zelfs 35 euro ofzo zag ik, ze durven wel :P
Ja speciaal voor de Whales (whale is wel een 8 personen mount)

Maarja het is diep triest imho ja. zo'n dikke mount heel uniek en dan geld vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Die dikke mounts kunnen ze toch ook achter een hele dikke achievement plakken waar je enorm veel werk aan moet voldoen.

Maarja het is een bedrijf. Die keuze snap ik dus echt wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKV8WWVF_QSjV4tyU_cHF46JC1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eLp1qknK1sBP97IDQyTvKTp0.png?f=fotoalbum_large

Vergeet niet de event quest op te pakken in Limsa Lominsa upper decks te doen vanaf level 30 volgens mij :)

Dit event is er 2 weken en je krijg bovenstaande mount.

[ Voor 95% gewijzigd door Ricmaniac op 13-08-2021 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxNRxJylVKgmK8DINlqybl15rnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HLySHNzPWhEIVJnIVjnrXu6Y.png?f=fotoalbum_large

Ze lachen zich slap bij Square Enix :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow dat is wel sick. ik heb er net bij die fate zelf maar 2 op gezien... denk dat het elkaar aan steekt per server :P

Had zelf ook nog een vette chocobo barding gevonden paar dagen terug. Volgens mij gedropt in Bozjan
edit: ik snap het niet.. zoo vaak als ik een screenshot plaats maakt tweakers het hartstikke pixelig, nu dus maar 1 van google gepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G76Qye9kL1txl8jpRn1_JNjX0e4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DxyirxAj6C48yvoQKTSTvtIB.png?f=user_large

[ Voor 107% gewijzigd door Ricmaniac op 14-08-2021 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren weer eventjes gespeeld en inmiddels al wat tijd "verloren" met het uitzoeken hoe het market board werkt. Heb 2 retainers waarvan er 1 op Venture gaat en de andere me wat spul verkoopt op het market board. Deze heeft inmiddels een stuk of 13 items erop staan. Heb gelezen dat de max 20 is.

Heb al 1 foutje gemaakt waarvan ik dacht waarom doe ik dit eigenlijk. Heb een aantal items voor 1 gil op het MB staan. Deze had ik natuurlijk beter kunnen verkopen aan de Merchant.

Verder heb ik wat Bronze Ignots ingekocht voor een aantal gil (9 per stuk) bij de lokale Merchant. Deze heb ik voor 50 op het MB gezet.

Misschien zijn er wel idioten die te lui zijn om zelf naar die Merchant te lopen.

Verder gewoon level 24 en al wat dungeons gespeeld. Ben een Marauder en dus een tank.
Gelukkig gisteren in de laatste dungeon wat tips gekregen hoe hiermee te spelen.

Bij wow zou je dan keihard afgezeikt worden maar hier werd me rustig verteld wat ik moest doen.

Agro trekken van alle enemies. En proberen deze agro te houden. Zo min mogelijk om een enemie heen draaien zodat mijn mede dungeonisten deze dan van achteren kunnen aanvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ricmaniac schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:58:
[Afbeelding]

Vergeet niet de event quest op te pakken in Limsa Lominsa upper decks te doen vanaf level 30 volgens mij :)

Dit event is er 2 weken en je krijg bovenstaande mount.
Die witte beer?? Snel level 30 worden dan, ik wil heeeemmm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Milo44 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Die witte beer?? Snel level 30 worden dan, ik wil heeeemmm!
Hier hetzelfde. Heb nog een aantal dagen en dan ben ik met vakantie. Al is 6 kevels wel te overzien denk ik als de Kids meewerken thuis haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Ik ben blij dat ik m’n PS4 naast m’n PS5 gehouden heb (zoals ik nog nooit een console verkocht heb eigenlijk :P). Want die PS4 staat op het vakantie adres waar ik gisteren gearriveerd ben.

Dus toen iedereen gisteren op bed lag heb ik nog wat questjes gedaan :+
Lvl 27 Thaumaturge inmiddels.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:24:
Gisteren weer eventjes gespeeld en inmiddels al wat tijd "verloren" met het uitzoeken hoe het market board werkt. Heb 2 retainers waarvan er 1 op Venture gaat en de andere me wat spul verkoopt op het market board. Deze heeft inmiddels een stuk of 13 items erop staan. Heb gelezen dat de max 20 is.

Heb al 1 foutje gemaakt waarvan ik dacht waarom doe ik dit eigenlijk. Heb een aantal items voor 1 gil op het MB staan. Deze had ik natuurlijk beter kunnen verkopen aan de Merchant.

Verder heb ik wat Bronze Ignots ingekocht voor een aantal gil (9 per stuk) bij de lokale Merchant. Deze heb ik voor 50 op het MB gezet.

Misschien zijn er wel idioten die te lui zijn om zelf naar die Merchant te lopen.

Verder gewoon level 24 en al wat dungeons gespeeld. Ben een Marauder en dus een tank.
Gelukkig gisteren in de laatste dungeon wat tips gekregen hoe hiermee te spelen.

Bij wow zou je dan keihard afgezeikt worden maar hier werd me rustig verteld wat ik moest doen.

Agro trekken van alle enemies. En proberen deze agro te houden. Zo min mogelijk om een enemie heen draaien zodat mijn mede dungeonisten deze dan van achteren kunnen aanvallen
Mooi dat je een vriendelijke party bent tegengekomen :) over het algemeen gebeurd dat wel vaker inderdaad. Maar wat ik wel merk is dat er redelijk wat mensen nu over zijn gekomen van andere MMO's en die dus dezelfde mindset mee nemen. Heb al vaker nu wat flaming gezien in de afgelopen 2 maanden dan alle jaren daarvoor :P

Je kan je retainers gewoon volledig gebruiken.. ook als ze op venture zijn. Dus je kan ze beide op venture sturen en alsnog tussendoor gewoon gebruiken om dingen op de market board te zetten. Niet heel logisch natuurlijk maar kan gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jezus wat slecht van mijzelf hahah ik heb nog op geen 1 level 80 job de jobgear gehaald voor level 80 :P werkt iets anders dan de voorgaande expansions dus had daar helemaal niet bij stil gestaan haha.

Dit weekend maar even doen :P Loop met sommige 80's zelfs nog in volledig 70 gear rond omdat ik ze alleen maar geleveld hebt middels roulettes XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
Ricmaniac schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:35:
Jezus wat slecht van mijzelf hahah ik heb nog op geen 1 level 80 job de jobgear gehaald voor level 80 :P werkt iets anders dan de voorgaande expansions dus had daar helemaal niet bij stil gestaan haha.

Dit weekend maar even doen :P Loop met sommige 80's zelfs nog in volledig 70 gear rond omdat ik ze alleen maar geleveld hebt middels roulettes XD
huh heb je nog meer job gear op bepaalde levels? Wist ik helemaal niet, echt ziek kom iedere dag achter nieuwe dingen... Maar heb jammer genoeg maar weinig tijd om echt in de game te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 20:18
Sinds paar dagen terug ook gestart met de free trial op de Phoenix server. Enige probleem is dat je er in het weekend en de avonden moeilijk op kunt inloggen maar ja dat komt door de free trial.

Verder is de eerste indruk aardig goed. Ben nu lvl 19 conjurer

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben al 10 minuten nummer 1 in de queue op Phoenix :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Oh...wilde net inloggen. Dan maar even wachten :)
Nare praktijken altijd die DDoS'n.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook maar binnekort beginnen met een nieuwe start topic voor Endwalker. mag flink wat geupdate worden.

@MokonaNL wil jij nog mee doen of speel je geen FFXIV meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik mag toch eigenlijk hopen dat ze wat meer mensen kunnen gaan toelaten op de servers. Je zit echt elke keer te wachten tot je toegelaten wordt. Nu ook weer een wachtrij van 975 personen.

Zeker met de release van een nieuwe add-on kun je toch weer echte drukte verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:32:
Ik mag toch eigenlijk hopen dat ze wat meer mensen kunnen gaan toelaten op de servers. Je zit echt elke keer te wachten tot je toegelaten wordt. Nu ook weer een wachtrij van 975 personen.

Zeker met de release van een nieuwe add-on kun je toch weer echte drukte verwachten
Ja maar er zijn DDoS aanvallen vanavond op alle EU datacenters. dus we worden af en toe gekicked

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:09:
Ook maar binnekort beginnen met een nieuwe start topic voor Endwalker. mag flink wat geupdate worden.

@MokonaNL wil jij nog mee doen of speel je geen FFXIV meer?
Staat momenteel op een laag pitje. Zou zelf nog willen wachten tot eind september. Dan hebben we nog wat meer informatie etc. Maar dan ben ik zeker bereid om de huidige OP te transformeren voor Endwalker.
Heb bepaalde de nieuwe job icons voor die update al bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik doe nu voor de vierde keer Praetorium deze week en ik moet concluderen dat ik al meer huishoudelijke taken heb kunnen doen dan ooit te voren, allemaal dankzij FFXIV :D Fantastisch al die cutscenes. Kan je mooi wat anders gaan doen en ondertussen toch progressen.

Bijna level 69 en Stormblood bevalt me ook behoorlijk tot zo ver qua verhaal.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
London schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:45:
Ik doe nu voor de vierde keer Praetorium deze week en ik moet concluderen dat ik al meer huishoudelijke taken heb kunnen doen dan ooit te voren, allemaal dankzij FFXIV :D Fantastisch al die cutscenes. Kan je mooi wat anders gaan doen en ondertussen toch progressen.

Had al ergens iets gelezen van soms cutscenes van 45 minuten, dat klopt dan neem ik aan? :p

De drukte blijft precies maar toenemen, queue van 1200 atm ... lekker druk :)

Edit: Ik moet dus echt leren om zondagavond op voorhand in te loggen en niet om 20u :D. Dacht snel nog een paar uurtjes te questen, maar dat zal dus iets gaan uitlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Powerblast op 15-08-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Powerblast schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Had al ergens iets gelezen van soms cutscenes van 45 minuten, dat klopt dan neem ik aan? :p

De drukte blijft precies maar toenemen, queue van 1200 atm ... lekker druk :)

Edit: Ik moet dus echt leren om zondagavond op voorhand in te loggen en niet om 20u :D. Dacht snel nog een paar uurtjes te questen, maar dat zal dus iets gaan uitlopen.
Die queues zijn vreselijk ja. Hopelijk kunnen ze daar snel iets aan doen voor de expansion daadwerkelijk uit is. Want het zal alleen maar drukker worden gok ik.

En de cutscenes bij die raid zijn niet zo lang, maar het zijn er wel heel veel en sommige duren wel iets van 5 tot 10 minuten. Dus dan kan je mooi ff de vaatwasser inruimen of de was ophangen ofzo 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Nu om 21.00 zondagavond queue van bijna 900.
Jammer van de wachtrij natuurlijk maar ook weer goed om te zien dat de game zo populair aan het worden is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Denk dat ze echt compleet overrompeld zijn door de hoeveelheid spelers die er plots zijn bijgekomen. Als je ziet wat er bij sommige gewone questgivers staat te wachten, laat staat de spelers die ik in Gridania enzo tegenkom. Had gelezen in hun aankondiging dat ze er alles aan doen om uit te breiden maar dat ze voorlopig zoals iedereen tegen het chiptekort aanlopen. Moet het natuurlijk lukken dat er nu massaal naar hun game wordt overgestapt :).

Hoop dat ze het wel vast kunnen houden na dat de hype wat gaan liggen is, maar vermoedelijk trekt het dan weer terug aan door de expansion. Kan denk ik niet beter getimed zijn. Echt leuke sfeer ingame, ik moet er zelf nog wat inkomen, zit nog helemaal niet ver genoeg in het verhaal, maar kan zeker en vast de charme van inzien. Denk dat dit wel het bewijs is dat het mmo genre nog verre van dood is, spelers staan ook echt wel open voor compleet iets anders en dat had ik nooit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja er waren vanavond weer opnieuw problemen met de EU clusters. Veel mensen worden disconnect (waarschijnlijk weer DDoS) en daardoor is de queue zo hoog omdat disconnected mensen ook weer willen verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:45:

Dan heb je meer geluk dan ik. Ik heb de heeeele week elke dag Castrum gekregen. Terwijl ik juist praetorium wil voor de xp :p en kan k tegelijk wat series inhalen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Hier ook begonnen met het spel, kwam het tegen in de summersale van de PS5.
Zodoende was afgelopen zaterdag Artemis Wilderness (archer) geboren op Odin.

Ohjej, zie nu pas dat Artemis een vrouwelijke godin was, naja bij mij is het een kerel :D. Maakt tegenwoordig niks uit toch? :P

Ik wist niet eens het bestaan van dit spel, was een af en aan WoW speler dus wel enige affiniteit met MMORPG’s. Moet eerlijk zeggen dat het best overweldigend is en veel moeten leren (en nog moet leren), vooral omdat ik het met een controler speel. Over het algemeen als je alleen speelt niks aan de hand, maar gister mijn eerste dungeon gehad en toen voelde ik mij enigszins wel gehandicapt door het gebrek van een toetsenbord. Denk dat ik er maar een toetsenbord aan bij aansluit voor het typen (of nog een kopie koop voor op de PC). Het niet (makkelijk) kunnen typen/communiceren is wel een gemis op een controler.

Hier druk aan het lezen wat ik moest doen in die dungeon, terwijl mijn groepje razendsnel aan het einde was. Die hadden dit varkentje duidelijk eerder gewassen (spoiler; het waren niet alleen piraten!)

kort samenvattend; Erg leuk spel en idem verhaallijn, nog (heel)veel te ontdekken en leren, ben een vrouw in mannenlichaam, zoveel instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Diversity schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:08:
Hopelijk heb je nog even gewacht met het aanschaffen en speel je via de Free Trial tot level 60 gratis en heb je daarna de PS5 Upgrade geinstalleerd. Daarmee kan je alle content spelen tot de laatste 2 expansions, Stormblood en Shadowbringers. Als je eenmaal betaald heb kan je volgens mij niet meer gratis doorspelen als je 30 dagen om zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Lukin op 16-08-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Lukin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Hopelijk heb je nog even gewacht met het aanschaffen en speel je via de Free Trial tot level 60 gratis. Daarmee kan je alle content spelen tot de laatste 2 expansions, Stormblood en Shadowbringers. Als je eenmaal betaald heb kan je volgens mij niet meer gratis doorspelen als je 30 dagen om zijn.
Nee, (bijna) direct gekocht :P. Kreeg steeds de melding dat ik als trail niet mocht inloggen omdat er een queue stond, dus toen maar 20 euro uitgegeven voor de complete edition (zit maand gratis bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Diversity schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Nee, (bijna) direct gekocht :P. Kreeg steeds de melding dat ik als trail niet mocht inloggen omdat er een queue stond, dus toen maar 20 euro uitgegeven voor de complete edition (zit maand gratis bij).
Het que issue heeft te maken met de recente stijging in populariteit en de DDos aanvallen de afgelopen dagen. Maar goed, geniet ervan zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Diversity schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Heb hetzelfde gedaan maar dan de PC versie van 16 euro. Als je rekent is het dus eigenlijk 8 euro ongeveer voor de game op zich, kun je echt niet verkeerd mee zitten :). Full price had ik nog wat langer de trial geprobeerd, maar die promotie was echt te goedkoop om te laten liggen. De queue was bij mij ook de hoofdreden + alle restrictions vond ik toch niet zo fijn. Snap perfect waarom, maar geen toegang tot marketboard + geen parties kunnen maken vond ik niet zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Diversity schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:08:
Zowaar nog iemand die op Odin speelt!

Ik gebruik op dit moment de 14 dagen gratis login na er ruim een jaar uit te zijn geweest. Was bij Stormblood in het begin en ondertussen op level 65 aangekomen. Duurt best lang om door het verhaal te komen, maar langzaamaan komt Shadowbringer in zicht.

Ben alleen alles zo'n beetje vergeten, dus voelt af en toe bijna als een nieuw spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ben ook wel nieuwsgierig naar deze game. Na het lezen van @Lukin over een free trial van 60 dagen deze maar eens aangeschaft. Op dit moment de game aan het downloaden en hopelijk vanavond kunnen spelen. Ben erg benieuwd naar de game. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Grudgie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:37:
Ben ook wel nieuwsgierig naar deze game. Na het lezen van @Lukin over een free trial van 60 dagen deze maar eens aangeschaft. Op dit moment de game aan het downloaden en hopelijk vanavond kunnen spelen. Ben erg benieuwd naar de game. :)
Even ter verduidelijking, het is geen 60 dagen maar je kan tot level 60 alle content spelen of je daar nou 2 maanden of 2 jaar over doet maakt niet uit. Je kan ook alle classes tot level 60 brengen. Het is ook niet zo dat als je level 60 behaalt de trial stopt. Je kan alleen niet verder in het verhaal en de content die achter de verhaal quests gelocked zit. Dit zijn de beperkingen:
  • One (1) Free Trial account may be registered to a Square Enix account so long as that Square Enix account has not been previously registered with any version of the game.
  • Free Trial Players can create up to eight playable characters, restricted to one (1) playable character per World.
  • Free Trial account characters have all their levels capped at level sixty (60).
  • Free Trial account characters can possess a maximum of 300,000 gil (in-game currency).
  • Free Trial Players cannot use the "shout," "yell," or "tell" in-game chat options during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot access the in-game market board (Auction House) during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot trade with other players during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot send in-game letters using the moogle delivery service during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot hire retainers (Bank) during the Free Trial.
  • Free Trial Players can join a Linkshell or Cross-World Linkshell if invited but cannot create a new Linkshell or Cross-World Linkshell during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot create or join a Free Company (Guild) during the Free Trial.
  • Free Trial Players can join a party if invited or by using the Duty Finder (Auto Party / Looking For Group voor specifieke content) but cannot assemble a party during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot create or join a PvP team or participate in The Feast (Ranked Match) or The Feast (Team Ranked Match) during the Free Trial.
  • Free Trial Players cannot log into the Lodestone, the official forum, or Companion application during the Free Trial.

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 18-08-2021 07:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag dan level 30 geworden en de quest gedaan voor de Polar Bear mount. Mijn 2 mount in korte tijd :). Heb het idee dat deze langzamer us dan mijn Chocoboo. Klopt dit ook of moeten ze allemaal even snel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Oxigeon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:40:
Vandaag dan level 30 geworden en de quest gedaan voor de Polar Bear mount. Mijn 2 mount in korte tijd :). Heb het idee dat deze langzamer us dan mijn Chocoboo. Klopt dit ook of moeten ze allemaal even snel zijn?
Ik heb die quest toevallig ook gedaan maar merk niet dat de Polar Bear mount langzamer is. Het zou kunnen dat door de verschillende animaties het soms lijkt alsof dat zo is. Dat heb ik bv met een hele grote mount; dan "voelt" het alsof die langzamer is maar in werkelijkheid is dat niet zo :)

Wat je volgens mij wel hebt is verschillende mount snelheden in verschillende zone's. Maar dan zijn ze dus allemaal even snel/langzaam in de dezelfde zone. Ik weet nu zo even niet waar je dat kan vinden ingame maar volgens mij is het er wel.

P.S. Leuke mount die ijsbeer :D Je krijgt een kleine hotbar bovenaan je scherm waar die een speciale actie heeft. I like it d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Vortigen op 18-08-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Oxigeon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:40:
Hij is leuk inderdaad. Sowieso zitten er super veel toffe mounts in de game heb ik al wel gezien. Nog genoeg te farmen. Was ook 1 van de dingen wat ik graag in WoW deed 8) Let trouwens op dat je niet al je Golden Saucer MGP uitgeeft. In September komt de Regalia mount weer langs die je voor 200k coins kunt kopen.

Ben zelf bijna level 73 dus het schiet aardig op maar ik merk dat het wel stagneert qua snelheid met levellen nu. Bijna Stormblood doorlopen ook en qua verhaal vermaak ik me nog altijd opperbest hoewel ik Heavensward wel beter vond qua verhaal. Benieuwd naar Endbringer!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet die bear ook nog halen! Is het lastig of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:00:
Nee is niet lastig. 1 event fate doen en verder naar 3 npc rennen. Voor mij 8 minuten werk omdat die event net gespawnd was. Anders kan het max 10 minuten langer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:00:
Zoals hierboven al is gezegd is het makkelijk.
Je kan hier zien waar het begint enzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al mijn classes van 50+ hebben nu ook hun ARR relic +1 :P
Op alle jobs even afgemaakt. Gaat nu vrij rap als je het unsynced op 80 doet natuurlijk.

Alleen nog BLM en WHM maar die zijn beide niet 50+

Ook bezig met de SCH relic van Heavensward maar die duurt echt heel veel langer! is ook een flinke grind voor poetics omdat je veel materials nodig hebt die je daar mee moet kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ik ben ook maar eens ffxiv aan het proberen, een archer aangemaakt op Twintania en level 10 nu :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Blitzdoctor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:48:
Ik ben ook maar eens ffxiv aan het proberen, een archer aangemaakt op Twintania en level 10 nu :)
Veel plezier! En bij vragen gewoon stellen :)

Net ook wel even een irritante Stone Vigil run. Ik dacht ik ga weer eens tanken op m'n DRK. Pullde wat mobs maar er kwamen ook mobs uit een andere kamer mee --> wipe. Healer boos, waarom ik zoveel pull etc. Dus ik uitleggen dat ik het niet expres deed. Zegt 'ie dat maakt niet uit door jou zijn we gewiped. Vervolgens 2e boss ik vraag of iemand de cannons wil doen, uiteindelijk ook weer een wipe omdat niemand het deed. Healer weer klagen omdat ik het niet goed heb uitgelegd volgens hem. ZUCHT!
Dus bij laatste boss vertel ik let op de AoE die goed zichtbaar is op de grond. Zegt die healer ''wil je mij ook nog vertellen hoe ik moet healen?''. Are you kidding me? Uiteindelijk ging meneer de healer nog dood ook dus ik kon het niet laten om voor het leaven nog een ''nice dodging mister healer'' te droppen :+ Dat soort figuren kan je toch ook helemaal niets mee. Fouten maken is normaal en geen probleem, maar dat verwijtende is wel irritant. En dan wil je het uitleggen en dan krijg je nog zo'n reactie ook :O

De run erna ging super vlekkeloos gelukkig, scheelt dan ook gelijk 10 minuten :D

[ Voor 6% gewijzigd door London op 20-08-2021 22:44 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:31
Wil misschien ook weer beginnen. Tijd geleden wel gespeeld. Maar niet heel ver. Was met de wapens elke keer dat je alles met 1 staat omhoog ging. Is het verderop in het doel dat de wapens wat meer stats krijgen? Zelfde geldt voor armor enz?
Dat viel me toen zo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
London schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Veel plezier! En bij vragen gewoon stellen :)

Net ook wel even een irritante Stone Vigil run. Ik dacht ik ga weer eens tanken op m'n DRK. Pullde wat mobs maar er kwamen ook mobs uit een andere kamer mee --> wipe. Healer boos, waarom ik zoveel pull etc. Dus ik uitleggen dat ik het niet expres deed. Zegt 'ie dat maakt niet uit door jou zijn we gewiped. Vervolgens 2e boss ik vraag of iemand de cannons wil doen, uiteindelijk ook weer een wipe omdat niemand het deed. Healer weer klagen omdat ik het niet goed heb uitgelegd volgens hem. ZUCHT!
Dus bij laatste boss vertel ik let op de AoE die goed zichtbaar is op de grond. Zegt die healer ''wil je mij ook nog vertellen hoe ik moet healen?''. Are you kidding me? Uiteindelijk ging meneer de healer nog dood ook dus ik kon het niet laten om voor het leaven nog een ''nice dodging mister healer'' te droppen :+ Dat soort figuren kan je toch ook helemaal niets mee. Fouten maken is normaal en geen probleem, maar dat verwijtende is wel irritant. En dan wil je het uitleggen en dan krijg je nog zo'n reactie ook :O

De run erna ging super vlekkeloos gelukkig, scheelt dan ook gelijk 10 minuten :D
Ah goold old stone vigil.

Wel zure run geweest zo te horen. Terwijl die dungeon juist zo leuk is. Tenminste, ik vind het één van de leukere ARR dungeons.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste