Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
net eens gekeken naar die prijzen, jemig das expensive :D dat wordt grinden :D
hopelijk geraak ik vandaag een beetje verder in mijn story quests. Die kids in de vakantie blijven entertainen is geen gemakkelijke opgave en eventjes rustig FF14 spelen zit er helaas niet echt in overdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sileh schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:45:
In september kan je toch ook weer de auto van FF15 kopen voor 200k mgp?
Oh dat wist ik niet, ik wist wel dat er een event weer komt om die auto te krijgen idd maar weet niet of het via goldsaucer gaat voor 200k MGP. De eerste keer dat die kwam was het iets anders dan Gold Saucer in ieder geval.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
stomme vraag, maar wat zijn zo wat de beste manieren om wat Gil te verkrijgen?
Ik ken na 2 dagen uiteraard de markt totaal niet dus wat advies zou leuk zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Gister einde van Shadowbringers mee mogen krijgen. Mij maat zei al de game wordt beter elke expansion maar het einde van Shadowbringers was toch wel heel vet vergeleken de rest. :)

Nu eens even kijken wat er naast de patch quests nog allemaal openstaat. Wordt echt overladen met quests die ik nog moet doen en dingen die ik moet unlocken/zien en een keer hebben meegemaakt.

Denk maar eens een paar runs door PotD doen om bij HoH te komen. Vind het idee wel vet hoe ze dat in elkaar hebben gedraaid.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
pirader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:23:
stomme vraag, maar wat zijn zo wat de beste manieren om wat Gil te verkrijgen?
Ik ken na 2 dagen uiteraard de markt totaal niet dus wat advies zou leuk zijn :)
Markt verschilt per server en is ook zeker niet consistent door de tijd heen. Mensen zetten zo items voor een fractie van de prijs van anderen op de market board. Of andersom: plotseling is er een tekort en makkelijke items gaan voor tig keer de reguliere prijs. Je kan hier een indicatie krijgen van prijzen: https://universalis.app/.

Met een gatherer kan je per dag een map 'gatheren'. Die kunnen verkopen voor 20k+. Grand company hand ins voor gatherers/crafters. Misschien ook craft hand ins voor leves? Niet MB gerelateerd: Duty roulettes doen (zeker voor needed rollen), MSQ doen, zelf weinig kopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:21
Hoe werkt het eigenlijk qua gear, stats first en dan pas item level? Vind het moeilijk om een keuze te maken in die quest rewards. Kies als eerste Discple of war vs magic, dat is simpel want ben magic, maar dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Powerblast schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:44:
Hoe werkt het eigenlijk qua gear, stats first en dan pas item level? Vind het moeilijk om een keuze te maken in die quest rewards. Kies als eerste Discple of war vs magic, dat is simpel want ben magic, maar dan? :)
Ik zou voor het levelen en zo te merken zit je nog onder de level 30 gear vooral kijken naar ilvl om het jezelf lekker makkelijk te houden. Vaak krijg je daar al meer main stat van vs secondary.

Als je echt meer over je class wilt leren kan je altijd uitwijken naar saltedffxiv.com om meer te leren over je class + stats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik kan echt niet kiezen haha, nu weer volle bak aan het Dark Knighten. Tanken is toch ook wel super leuk moet ik zeggen. En het mooie is dat mensen niet boos worden als je iets verkeerd doet. Ik heb vanuit WoW toch een beetje tankangst omdat je al snel voor van alles en nog wat werd uitgemaakt bij wipes. Maar in FFXIV is er zoveel respect, echt bewonderenswaardig.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:44:
in principe zou ik zeggen ilvl first. Je hebt namelijk ook op een hoger level ilvl requirements voor Main Story dungeons nodig dus dan wil je wel genoeg ilvl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kadardar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Ik zou voor het levelen en zo te merken zit je nog onder de level 30 gear vooral kijken naar ilvl om het jezelf lekker makkelijk te houden. Vaak krijg je daar al meer main stat van vs secondary.

Als je echt meer over je class wilt leren kan je altijd uitwijken naar saltedffxiv.com om meer te leren over je class + stats.
Wat is dat voor site? mijn browser geeft allemaal verontrustende medlingen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
richards3 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Wat is dat voor site? mijn browser geeft allemaal verontrustende medlingen erover.
raar, bij mij geeft die helemaal niets aan.

Via deze link? https://saltedxiv.com/ heb meerdere mensen erover gehoord dat het een goede website is als het aan guides toekomt en eigenlijk geen gehoord over meldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net me eerste eternal bonding (trouwerij) mee gemaakt in game XD
Dat is toch wel heel erg tof gedaan hoor.

Het is eigenlijk zoo fucking random en iets wat ik zelf niet gauw zou doen ofzo maar kreeg een invitation van 1 van de FC members en het is toch wel grappig om dat een keer te zien hoor haha!

En hield er nog 2 pets aan over ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ook voor het eerst Bozjan southern front gedaan.

Is nodig voor je level 80 relic quests maar tegelijkertijd is het super fijn om daar te levelen van 71-80 schijnt.
Nu op mijn warrior 1 level gedaan van 71 naar 72 en is idd heel relaxt. En dat je daar dan tegelijkertijd je relic mee grind is ideaal.

Ondanks dat ik er met me warrior in zit ben ik gewoon mijn relic grind voor GNB aan het doen. Dat wapen hoeft alleen in mijn inventory te zitten en dat is genoeg.

Wist helemaal niet dat zulk stuk content naast Eureka ook nog in de game zat. echt bizar hoe veel relevante content deze game gewoon heeft :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 07-08-2021 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ricmaniac schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

in principe zou ik zeggen ilvl first. Je hebt namelijk ook op een hoger level ilvl requirements voor Main Story dungeons nodig dus dan wil je wel genoeg ilvl hebben.
Dan hou ik het voorlopig bij ilevel, werkt wel het eenvoudigste. Wil nog niet te veel gaan min maxen maar eerst genieten van het verhaal :).

Vond gisteren de item comparison functie, hiervoor heb je dus bij wow al addons voor nodig. Ze hebben echt zoveel kleine dingetjes standaard ingebouwd, speelt wel fijn _/-\o_ .
Kadardar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:49:
[...]

raar, bij mij geeft die helemaal niets aan.

Via deze link? https://saltedxiv.com/ heb meerdere mensen erover gehoord dat het een goede website is als het aan guides toekomt en eigenlijk geen gehoord over meldingen.
Werkt bij mij wel gewoon goed, geen vreemde meldingen ofzo. Staat heel wat nuttige info op. Zag dat er een companion app is voor ffxiv, gebruiken jullie deze en voegt dat wat toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

Kwam deze game vandaag eens tegen in de playstatiin store (gratis trail) ben toch benieuwd hoe die speelt. Inmiddels aan het downloaden. Zijn er dingen die ik moet weten voor ik start?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:56:
Kwam deze game vandaag eens tegen in de playstatiin store (gratis trail) ben toch benieuwd hoe die speelt. Inmiddels aan het downloaden. Zijn er dingen die ik moet weten voor ik start?
nee alleen dat het een MMO is die focussed op story. als je dus iemand bent die direct naar endgame wilt gaan en de rest niet boeit dan is de game misschien niet voor jou XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

nee alleen dat het een MMO is die focussed op story. als je dus iemand bent die direct naar endgame wilt gaan en de rest niet boeit dan is de game misschien niet voor jou XD
Klopt dit had ik al gelezen. Heb helaas nog niet kunnen spelen omdat de servers steeds vol zitten. Anders maar even wachten tot na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Oxigeon schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:56:
Er is een heleboel over de game te vinden in de officiële playguide Klik hier voor de Playguide
Sinds ik een week of wat terug weer begonnen ben heb (en haal) ik daar een heleboel goede info vandaan :)
Als je nieuw bent kan ik de Job guide daar aanraden om mee te beginnen. Dan weet je welke classes er zijn en wat ze doen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirader
story progress begint aardig te lopen... zit nu halverwege patch 2.4 ongeveer.
Dit stuk duurt wel heel erg lang en het levelen schiet niet op met die hele Main story quest chain.
Maar ik ben er van overtuigd dat het snel beter zal worden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pirader schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:58:
story progress begint aardig te lopen... zit nu halverwege patch 2.4 ongeveer.
Dit stuk duurt wel heel erg lang en het levelen schiet niet op met die hele Main story quest chain.
Maar ik ben er van overtuigd dat het snel beter zal worden wel.
Het verhaal wordt beter en beter en de xp ook naar mate je de pre-Heavensward quests door bent.

Ben zelf bijna level 60 dus gaat ook lekker :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Misschien stomme vraag. Maar heb interesse in het spel. Maar is het zoals WoW maandelijks betalen. Of eenmaal kopen en levenslang er kunnen op spelen zonder maandelijks kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
ronalnilson schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:45:
Misschien stomme vraag. Maar heb interesse in het spel. Maar is het zoals WoW maandelijks betalen. Of eenmaal kopen en levenslang er kunnen op spelen zonder maandelijks kosten?
Je kan het gratis spelen tot level 60 met wat limitaties.
Als je de uitbreidingen koop moet je daarna een maandelijkse sub kopen varierend van €11 tot €15 (of €16)?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Inmiddels ben ik nu een level 33 Black Mage (voorheen dus Thaumaturge). Loop lekker alle msq te doen en er doorheen te vechten, noem het maar gerust zo.

Het verhaal komt niet echt op gang, maar ik las al dat ARR heel log en sloom is. Nu vraag ik me af, is het verstandig om guilds te joinen en zo ja, op welk moment? En wat zou dan passen bij een BLM? Tot op heden geen andere guilds gejoined, omdat ik simpelweg niet weet welke. En moet je die dan ook apart levellen? Of gaat dat tegelijkertijd met je eigen class? Sta open voor wat tips en guides natuurlijk :).

En oh ja, veel van die miezerige sidequests sla ik over, omdat die nog veel minder EXP dan de msq geven. Is dat een slimme zet of juist niet? 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Casual_T schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:50:
Inmiddels ben ik nu een level 33 Black Mage (voorheen dus Thaumaturge). Loop lekker alle msq te doen en er doorheen te vechten, noem het maar gerust zo.

Het verhaal komt niet echt op gang, maar ik las al dat ARR heel log en sloom is. Nu vraag ik me af, is het verstandig om guilds te joinen en zo ja, op welk moment? En wat zou dan passen bij een BLM? Tot op heden geen andere guilds gejoined, omdat ik simpelweg niet weet welke. En moet je die dan ook apart levellen? Of gaat dat tegelijkertijd met je eigen class? Sta open voor wat tips en guides natuurlijk :).

En oh ja, veel van die miezerige sidequests sla ik over, omdat die nog veel minder EXP dan de msq geven. Is dat een slimme zet of juist niet? 🥲
Ik skip ook die sidequesten omdat ze idd zo weinig xp nog geven. Had ergens gelezen dat op zich enkel je MSQ telt en de rest minder belangrijk is. Maar moet zeggen dat ik zelf ook nog maar juist gestart ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Ik heb vorige week de Complete Edition aangeschaft voor de PlayStation 5. En ik probeer me ook alleen op MSQ te focussen. Speelt tot nu toe lekker weg :)

Maar is het dan nog belangrijk dat ik m’n job quests (ben een lvl 17 Thaumaturge) ook oppak of zijn deze (nu nog) niet relevant? Ze kosten wel een hoop tijd namelijk :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vortigen
Casual_T schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:50:

Guilds in FF14 heten "Free Companies" en dat werkt gewoon zoals je gewent bent in MMO's. Je kan er ingame op zoeken maar ook HIER .

Maar misschien bedoelde je de "Grand Companies"?
Er zijn er 3 (eentje in Gridania, Limsa Lominsa en Ul'dah) en dat is inderdaad wel aan te raden om er 1 te joinen. Ze zijn allemaal even goed en het gaat er eigenlijk alleen om wat jou het meeste aanspreekt :)
Zo krijg je bv via hun je eerste mount, een chocobo.
Mocht je dat bedoeld hebben dan zou ik HIER even een kijkje nemen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
Vortigen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Guilds in FF14 heten "Free Companies" en dat werkt gewoon zoals je gewent bent in MMO's. Je kan er ingame op zoeken maar ook HIER .

Maar misschien bedoelde je de "Grand Companies"?
Er zijn er 3 (eentje in Gridania, Limsa Lominsa en Ul'dah) en dat is inderdaad wel aan te raden om er 1 te joinen. Ze zijn allemaal even goed en het gaat er eigenlijk alleen om wat jou het meeste aanspreekt :)
Zo krijg je bv via hun je eerste mount, een chocobo.
Mocht je dat bedoeld hebben dan zou ik HIER even een kijkje nemen.
Nee, ik bedoelde niet de Grand Companies haha (ik zit al bij die van Ul'Dah). Free companies kan je volgens mij niet joinen in een free trial, toch? Ik bedoel die blauwe icoontjes met een plusje erbij, in bijv. Ul'Dah die heten: 'So you want to be a Pugilist?' of Goldsmith, Miner, etc.

Maar als ik het goed begrijp is dat gewoon puur de mogelijkheid om van class te switchen? Maar dan heb je dus onderscheid tussen Crafting classes en fighting classes oid? Het is me nog allemaal vrij warrig, want volgens mij kan je dus niet Blackmage zijn en tegelijkertijd een zwaard wielden. Wellicht dat je wel skills kan meenemen uit andere classes?
Denman schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:37:
Ik heb vorige week de Complete Edition aangeschaft voor de PlayStation 5. En ik probeer me ook alleen op MSQ te focussen. Speelt tot nu toe lekker weg :)

Maar is het dan nog belangrijk dat ik m’n job quests (ben een lvl 17 Thaumaturge) ook oppak of zijn deze (nu nog) niet relevant? Ze kosten wel een hoop tijd namelijk :+
Zeker! Vanaf level 30 (dan unlocked een quest bij de Thaumaturge guild als je 'bij bent') kan je een Black Mage worden en unlock je compleet nieuwe skills (niet meteen, ook na levelen). Grappig, ik vond de quests van de Thaumaturge guild juist wel leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door Casual_T op 08-08-2021 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Denman schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:37:

Ja, zeker weten!! Elke 5 levels krijg je een job quest en die moet je zeker doen. Je krijgt dan b.v. een beter wapen, soms nieuwe skills en een keuze uit betere armor (en als het geen upgrade is kan je voor geld kiezen). Doen dus :D
En zoals @Casual_T al aangaf, op lvl 30 kan je dan een Black Mage worden.
Dit geld voor alle starting jobs trouwens, dat je op lvl 30 pas "echt" je job gaat worden. (behalve bij sommige jobs die al op hoger lvl beginnen maar daar kom je vanzelf wel achter ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Casual_T schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Nee, ik bedoelde niet de Grand Companies haha (ik zit al bij die van Ul'Dah). Free companies kan je volgens mij niet joinen in een free trial, toch? Ik bedoel die blauwe icoontjes met een plusje erbij, in bijv. Ul'Dah die heten: 'So you want to be a Pugilist?' of Goldsmith, Miner, etc.

Maar als ik het goed begrijp is dat gewoon puur de mogelijkheid om van class te switchen? Maar dan heb je dus onderscheid tussen Crafting classes en fighting classes oid? Het is me nog allemaal vrij warrig, want volgens mij kan je dus niet Blackmage zijn en tegelijkertijd een zwaard wielden. Wellicht dat je wel skills kan meenemen uit andere classes?
Oh dat zou kunnen ja als je in de free trial zit dat je geen FC kan joinen. Weet ik eerlijk gezegd niet ;)

En die blauwe icoontjes met een plus zijn quests die iets unlocken. Bijvoorbeeld een nieuwe job, zoals je al schreef. Maar ook andere dingen zoals toegang tot een dungeon, of de mogelijkheid om je armor te verven en nog veel en veel meer.
Hier is een lijst met al dat soort "unlock" questen. Zijn er best veel :) Sommige moet je echt doen om verder te raken, andere zijn in principe optioneel.

Over de verschillende jobs/classes die je kan zijn: je kan alles zijn op je ene karakter. Maar niet tegelijkertijd. Jij bent nu een bv een Thaumaturge zonder andere jobs unlocked. Stel je kiest om de Archer job op te pakken (die op lvl 30 een Bard wordt) dan equip je simpelweg een boog en *poef* je bent ineens een archer.
In plaats van magie te gebruiken zoals je met Thaumaturge deed, schiet je nu met pijl en boog.

Thaumaturge b.v. valt onder de "Disciples of Magic" categorie en Archer b.v. onder de "Disciples of War" categorie. Dat zijn de classes waarmee je vecht.
Kijk hier en kies voor de Job guide. Daar staan ze allemaal en wat ze doen.

Dan heb je ook nog de "Disciples of the Hand" - de crafters - en de "Disciples of the Land" - de gatherers.
Ook daar geld: equip de tool op van je class - bv een scythe - en je ben een botanist. Heb je zin om cloth armor te maken? Equip dan bv je rusty needle en je bent ineens een weaver (een tailor die cloth armor maakt).

Edit 1: je kan makkelijk jobs switchen door je character window te openen (C key op PC) en dan bovenaan kiezen voor classes/jobs. Daar kan je dan makkelijk tussen je verschillende classes/jobs switchen. Ik moest de eerste keer dat ik daar keek even goed opletten en logisch nadenken want het kan inderdaad wat complex overkomen ;) Maar als je het eenmaal begrijpt is het super handig.

Edit 2: En hier is nog een andere site met info over alle classes/jobs; deze heeft ook de crafter en gathers jobs.

[ Voor 10% gewijzigd door Vortigen op 09-08-2021 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Van het weekend bezig geweest met de DNC en gear te halen / pre-gearen met allagan gear voor lvl 70.

Moest ook nog gear halen voor me DRK om verder te gaan met de MSQ. Zie ik gisteravond pas dat als je max level bent je rewards veranderen in duty finder. |:( Weekend wel spent dus, had mogelijk al bijna einde van de MSQ kunnen zitten. Had gear nodig om een nieuwe instance in te komen en ik was te gierig het van de Market Board te kopen. Bewaar gil liever voor wanneer ik het echt nodig ga hebben.

Ah well. Ik heb er verder geen spijt van, Het heeft er wel voor gezorgd dat me DNC wat EXP heeft kunnen binnenharken.Dat had uiteindelijk ook moeten gebeuren op de lange termijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
Vortigen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:16:
[...]

En die blauwe icoontjes met een plus zijn quests die iets unlocken. Bijvoorbeeld een nieuwe job, zoals je al schreef. Maar ook andere dingen zoals toegang tot een dungeon, of de mogelijkheid om je armor te verven en nog veel en veel meer.
Hier is een lijst met al dat soort "unlock" questen. Zijn er best veel :) Sommige moet je echt doen om verder te raken, andere zijn in principe optioneel.

Over de verschillende jobs/classes die je kan zijn: je kan alles zijn op je ene karakter. Maar niet tegelijkertijd. Jij bent nu een bv een Thaumaturge zonder andere jobs unlocked. Stel je kiest om de Archer job op te pakken (die op lvl 30 een Bard wordt) dan equip je simpelweg een boog en *poef* je bent ineens een archer.
In plaats van magie te gebruiken zoals je met Thaumaturge deed, schiet je nu met pijl en boog.

Thaumaturge b.v. valt onder de "Disciples of Magic" categorie en Archer b.v. onder de "Disciples of War" categorie. Dat zijn de classes waarmee je vecht.
Kijk hier en kies voor de Job guide. Daar staan ze allemaal en wat ze doen.

Dan heb je ook nog de "Disciples of the Hand" - de crafters - en de "Disciples of the Land" - de gatherers.
Ook daar geld: equip de tool op van je class - bv een scythe - en je ben een botanist. Heb je zin om cloth armor te maken? Equip dan bv je rusty needle en je bent ineens een weaver (een tailor die cloth armor maakt).
Super, thanks! Dat was precies een beetje welke info ik zocht. Gewoon hoe alles in elkaar steekt etc, met name de non fighting classes zijn mij nog een beetje hocus pocus, omdat je daar ook niet echt goed in geïntroduceerd wordt wat daarin de mogelijkheden zijn. Maar zitten wat goede linkjes bij zo te zien, ik ga me vanavond eens inlezen :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
Casual_T schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Zeker! Vanaf level 30 (dan unlocked een quest bij de Thaumaturge guild als je 'bij bent') kan je een Black Mage worden en unlock je compleet nieuwe skills (niet meteen, ook na levelen). Grappig, ik vond de quests van de Thaumaturge guild juist wel leuk.
Vortigen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:54:
[...]

Ja, zeker weten!! Elke 5 levels krijg je een job quest en die moet je zeker doen. Je krijgt dan b.v. een beter wapen, soms nieuwe skills en een keuze uit betere armor (en als het geen upgrade is kan je voor geld kiezen). Doen dus :D
En zoals @Casual_T al aangaf, op lvl 30 kan je dan een Black Mage worden.
Dit geld voor alle starting jobs trouwens, dat je op lvl 30 pas "echt" je job gaat worden. (behalve bij sommige jobs die al op hoger lvl beginnen maar daar kom je vanzelf wel achter ;) )
Thanks! :)

Valt me trouwens op dat het echt enorm druk is, zowel in de steden als daarbuiten. En dat bedoel ik in de positieve zin van het woord. Overal is wel iemand te zien die wat aan het doen is, vechten, craften, rustig chillen. In WoW vond ik het op een gegeven moment wat uitgestorven ogen (m.u.v. de steden, door cross-realms?) maar hier is dat nog nergens het geval. Erg cool :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou heb hier ook wel echt een commitment gedaan aan FFXIV door Endwalker te pre-orderen. Die 30% xp ring is me ook heel wat waard moet ik zeggen :D

M'n Samurai is level 62 inmiddels. Toch besloten om eerst een dps job naar 80 te schoppen en daarmee de meeste content eerst een keer te clearen voordat ik het met een healer of tank ga doen. Speelt heerlijk weg ook moet ik zeggen zo'n Samurai :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Echt super spel, m'n Black Mage is inmiddels lvl57. Dungeons vind ik het leukste om te doen, alleen duurt het soms 15-25 minuten voordat ik een potje kan vinden. Dus zodoende een paar dagen geleden een Conjurer aangemaakt om te healen, en als ik een dungeon wil doen kan ik direct beginnen. Van lvl10 tot 27 alleen maar dungeons gedaan. Top, wel leuk gedaan die Duty Finder.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
DutchEZmoder schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:16:
Echt super spel, m'n Black Mage is inmiddels lvl57. Dungeons vind ik het leukste om te doen, alleen duurt het soms 15-25 minuten voordat ik een potje kan vinden. Dus zodoende een paar dagen geleden een Conjurer aangemaakt om te healen, en als ik een dungeon wil doen kan ik direct beginnen. Van lvl10 tot 27 alleen maar dungeons gedaan. Top, wel leuk gedaan die Duty Finder.
Je kan via je Grand Company ook een Squadron maken, die kan je na een tijdje gebruiken om mee te nemen naar dungeons. Dat gaat wel lekker rap als je (alt) jobs wilt levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Zijn er ook mensen die op de console spelen met een controller?

Ik speel nu als healer (white mage) en heb best wel wat moeite om te switchen tussen vijand
en tank (party member). In het begin was het nog geen probleem. Maar de dungeons worden langzaam ingewikkelder (meer ontwijken of ergens op klikken)
en het aantal skills wordt meer. Tel daarbij op dat de andere party members plus mezelf ook steeds
vaker een heal o.i.d. nodig hebben. Hierdoor wordt het allemaal te chaotisch voor mij.
En dan zit ik pas bij de lvl 32 dungeon.

Ik heb eigenlijk het idee dat ik iets fout doe. Ik gebruik de d-pad en dan omhoog / omlaag,
om mensen in mijn party te selecteren. En Cancel en vervolgens Select in een poging de vijand de selecteren. Vaak moet ik nog link / rechts op de d-pad drukken
om juiste target te krijgen. Maar dat kost best veel tijd. En omdat je als het waren scrolt moet ik heel goed opletten of ik de juiste persoon heb geselecteerd.

Kun je ook iets van macro's maken voor op je hotbar? Zoals closest enemy of target tank (vaste player)?
Of is dit gewoon een tekortkoming doordat je met een controller speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
VTB schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:20:
Zijn er ook mensen die op de console spelen met een controller?

Ik speel nu als healer (white mage) en heb best wel wat moeite om te switchen tussen vijand
en tank (party member). In het begin was het nog geen probleem. Maar de dungeons worden langzaam ingewikkelder (meer ontwijken of ergens op klikken)
en het aantal skills wordt meer. Tel daarbij op dat de andere party members plus mezelf ook steeds
vaker een heal o.i.d. nodig hebben. Hierdoor wordt het allemaal te chaotisch voor mij.
En dan zit ik pas bij de lvl 32 dungeon.

Ik heb eigenlijk het idee dat ik iets fout doe. Ik gebruik de d-pad en dan omhoog / omlaag,
om mensen in mijn party te selecteren. En Cancel en vervolgens Select in een poging de vijand de selecteren. Vaak moet ik nog link / rechts op de d-pad drukken
om juiste target te krijgen. Maar dat kost best veel tijd. En omdat je als het waren scrolt moet ik heel goed opletten of ik de juiste persoon heb geselecteerd.

Kun je ook iets van macro's maken voor op je hotbar? Zoals closest enemy of target tank (vaste player)?
Of is dit gewoon een tekortkoming doordat je met een controller speelt?
Ik speel zelf met een controller op de PS5, en heb ook nog wel moeite. Merk dat ik al wat vlotter door de menu's ga, maar targetten is nog wel eens lastig, en gisteren in mijn eerste dungeon had ik ook moeite. Na ruim 12 jaar tab-targetten / toetsenbord (WoW) is dat ook niet gek denk ik. Bovendien ben ik "pas" lvl 20, dus erg veel speeltijd ook niet gehad.

Gek genoeg lijk ik mijn target soms ook ineens kwijt te zijn en moet ik opnieuw targetten, vermoed dat ik dan per ongeluk een verkeerde knop indruk en het dus aan mezelf ligt, maar dit moet ik nog ff onderzoeken :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Valandin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Je kan via je Grand Company ook een Squadron maken, die kan je na een tijdje gebruiken om mee te nemen naar dungeons. Dat gaat wel lekker rap als je (alt) jobs wilt levelen.
Zijn dat dan AI gestuurde team members? Ik weet niet eens wat Grand Company is, als ik thuis ben ga ik daar maar eens goed voor zitten.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Wat ik wel slecht vind van het spel is de main quest line. Ik heb denk ik al 20 lvl50 main quests gedaan terwijl ik zelf al lvl57 ben. Er lijkt geen einde aan te komen voordat ze lvl51 worden. Via Google kwam ik erachter dat ik pas weer m'n volgende class quests kan doen zodra ik nog eens 10 lvl50 main quests doe. Beetje jammer, maar zodra ik zover ben kan ik denk ik wel meteen 2 skills unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
DutchEZmoder schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Zijn dat dan AI gestuurde team members? Ik weet niet eens wat Grand Company is, als ik thuis ben ga ik daar maar eens goed voor zitten.
De grand companies zijn de legers die je gejoined bent in een laag level MSQ. De Maelstrom, de Flames en de Twin Adder geloof ik. Je kan bij hen je rang verhogen door hun eigen currency in te ruilen en een paar quests te doen, en vanaf een bepaalde rang unlock je een eigen squadron.

En dat er zoveel quests op level 50 zijn komt doordat die quests allemaal uitkwamen toen 50 het maximum level was. Als je in Heavensward content komt gaan de quests weer stijgen tot level 60, en in de post heavensward content blijft het dan ook weer een tijd haken op 60 tot je in Stormblood komt. Dit herhaalt dan voor elke expansion die er 10 levels bijdoet.

Ik zit nu zelf bijna in Stormblood, maar heb er weinig last van, heb gekozen om wat extra classes te gaan levelen terwijl mijn main class door deze cyclus overleveled is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
DutchEZmoder schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Klopt helemaal :)
Deze video legt het wel goed uit;
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Flamesz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

De grand companies zijn de legers die je gejoined bent in een laag level MSQ. De Maelstrom, de Flames en de Twin Adder geloof ik. Je kan bij hen je rang verhogen door hun eigen currency in te ruilen en een paar quests te doen, en vanaf een bepaalde rang unlock je een eigen squadron.

En dat er zoveel quests op level 50 zijn komt doordat die quests allemaal uitkwamen toen 50 het maximum level was. Als je in Heavensward content komt gaan de quests weer stijgen tot level 60, en in de post heavensward content blijft het dan ook weer een tijd haken op 60 tot je in Stormblood komt. Dit herhaalt dan voor elke expansion die er 10 levels bijdoet.

Ik zit nu zelf bijna in Stormblood, maar heb er weinig last van, heb gekozen om wat extra classes te gaan levelen terwijl mijn main class door deze cyclus overleveled is.
Ooh top, ik log nu in dus dan kijk ik even voor die Grand Company. Daar had ik wel wat quests voor gedaan, m'n rang is Chief Flame Sergeant. Nog 1 instance voor ze doen en ik ga een rang omhoog.

Over die quests, dat dacht ik al, maar ik zou als developer dan na verloop van tijd de quests een beetje aanpassen zodat het voor nieuwe characters goed mee levelt. Maarja het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Valandin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt helemaal :)
Deze video legt het wel goed uit;
YouTube: YouTube
Dankje! Dat is wel handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Dat stuk op level 50 met al die quests wat alleen maar een beetje heen en weer vliegen is en vooral met wat mensen praten wel erg vervelend inderdaad, maar ik er bijna doorheen gelukkig.
Hoop dat het vanaf heavensward weer wat leuker wordt.
Dungeons en die losse bosses bevallen kwa combat enzo wel top dus maar even doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

jasperz89 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:53:
Dat stuk op level 50 met al die quests wat alleen maar een beetje heen en weer vliegen is en vooral met wat mensen praten wel erg vervelend inderdaad, maar ik er bijna doorheen gelukkig.
Hoop dat het vanaf heavensward weer wat leuker wordt.
Dungeons en die losse bosses bevallen kwa combat enzo wel top dus maar even doorbijten.
Ik heb zojuist Heavensward afgesloten met de laatste quest en ik kan bevestigen dat het stukken beter wordt naar mate je verder in het verhaal komt.

Zag alleen wel dat ik nu de quests ga krijgen tussen Heavensward & Stormblood in dus dat wordt weer weinig xp :/

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist om 23.30 in kunnen loggen met mijn trial account. Helaas niet eerder kunnen inloggen ivm de queve. Heb dus ongeveer maar 3 kwartiertje kunnen spelen en heb eigenlijk gespeeld tot het moment waar je de kroeg binnenkomt. Nog geen andere spelers gezien... maar wat moeten die daar ook, hier zitten alleen beginners.

Kan wel alvast zeggen dat ik nog flink moet wennen aan de controller settings op de ps5. De touchpad gebruik je als muis. Echter vraag ik me dan vaak weer af wat klikken is. Nog een keer touchpad of gewoon kruisje... dat zal nog even flink wennen zijn/worden. Zal morgen nog een keertje verder proberen te spelen.

Indien inloggen echt niet gaat lukken ga ik toch maar voor een maandje premium eventueel. Want alleen na 23.00 spelen gaat hem niet vaak worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Oxigeon Je kan toch altijd inloggen als er een Que is? :? Het kan alleen even duren (van een aantal seconden tot een paar minuten). Je moet natuurlijk niet die que pop-up wegklikken, want dan begin je steeds weer van voren af aan.in de wachtrij.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
@Verwijderd https://na.finalfantasyxi...9086b64cfde0acb6c23ccd07f

The login queue is not available to players using the free trial version (regardless of whether it occurs due to a surge in logins or a World reaching its capacity). Logging in will only be possible for these players after a World’s login queue is cleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
@Chrasher nee niet altijd. Als trial wordt je meestal in de queue gezet, maar als het te druk is krijg je bovenstaand bericht dat Kacang postte en dan wordt je eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ah, had over de "trial" heen gelezen, sorry.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:23:
Zojuist om 23.30 in kunnen loggen met mijn trial account. Helaas niet eerder kunnen inloggen ivm de queve. Heb dus ongeveer maar 3 kwartiertje kunnen spelen en heb eigenlijk gespeeld tot het moment waar je de kroeg binnenkomt. Nog geen andere spelers gezien... maar wat moeten die daar ook, hier zitten alleen beginners.

Kan wel alvast zeggen dat ik nog flink moet wennen aan de controller settings op de ps5. De touchpad gebruik je als muis. Echter vraag ik me dan vaak weer af wat klikken is. Nog een keer touchpad of gewoon kruisje... dat zal nog even flink wennen zijn/worden. Zal morgen nog een keertje verder proberen te spelen.

Indien inloggen echt niet gaat lukken ga ik toch maar voor een maandje premium eventueel. Want alleen na 23.00 spelen gaat hem niet vaak worden.
Als je de complete editie koopt (waarbij je dus alle uitbreidingen etc hebt) krijg je ook gewoon 30 dagen playtime er bij.

En nu is die nog in sale (niet voor lang meer volgens mij, dacht tot de 18e) voor maar 16€ heb je alles.

https://store.eu.square-e...plete-edition-pc-download

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Crafting classes ook weer verder gedaan gisteren..Nog 2 jobs te gaan en we hebben alle crafters 80 :D Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l38AzB0Qgt4VTnLnHCrb9XQ794=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RJxCIA1ujeHEh4G7KD98CpwM.png?f=user_large

Gisteren ook een outfit gekregen van een kraskaart (kan je met bepaalde crafting missions krijgen)
Kreeg ik deze casual attire outfit box mee. Kon ik blijkbaar verkopen voor ruime 1 miljoen gil maar dacht: meh wat moet ik met geld :P koop er toch bijna alleen maar mounts en glamour (transmogs) voor dus dan kan ik hem net zo goed maar zelf gebruiken.

Best leuk outfitje vind ik namelijk. Sta je daar voor een mega grote boss rustig in je zondag middag outfit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afb-gVM-mXPzH48qQA6Mlz_yTvI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gZn6j9NIdAxVGWyCkw1rAk16.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:15:
Crafting classes ook weer verder gedaan gisteren..Nog 2 jobs te gaan en we hebben alle crafters 80 :D [Afbeelding]

Gisteren ook een outfit gekregen van een kraskaart (kan je met bepaalde crafting missions krijgen)
Kreeg ik deze casual attire outfit box mee. Kon ik blijkbaar verkopen voor ruime 1 miljoen gil maar dacht: meh wat moet ik met geld :P koop er toch bijna alleen maar mounts en glamour (transmogs) voor dus dan kan ik hem net zo goed maar zelf gebruiken.

Best leuk outfitje vind ik namelijk. Sta je daar voor een mega grote boss rustig in je zondag middag outfit :P

[Afbeelding]
Zit er nog echt verschil tussen hoe je de verschillende crafting jobs speelt? Ik heb culinarian opgepakt en tot ergens in de 20 gedaan, maar ik vond het rondklikken in dat crafting menu niet bijster interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:15:

Ik ben er nog lang niet hoor, maar hoe werkt dat dan met die outfits/glamour dingen?
Zijn dat alst ware gewoon transmogs, die je dus over je huidige gear kunt "verven" zodat het er anders uitziet maar onderliggend nog wel steeds je echte endgame(?)/leveling gear is?

EDIT: Oh wacht, volgens mij herhaal ik wat er al gewoon staat.
Weekje vakantie, net wakker en nog geen koffie op enzo... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Milo44 op 10-08-2021 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flamesz schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Zit er nog echt verschil tussen hoe je de verschillende crafting jobs speelt? Ik heb culinarian opgepakt en tot ergens in de 20 gedaan, maar ik vond het rondklikken in dat crafting menu niet bijster interessant.
Rondklikken in het crafting menu is niet zo interressant nee haha.

En nee inderdaad zijn bijna alle crafting jobs hetzelfde qua skills dat ze hebben. Maar als je in je spellbook kijkt zie je hoe veel skills je unlockt met een crafting job

Maar op een gegeven moment unlock je special crafts. dan is het je doel om zo hoog mogelijk een zogeheette. Collectible score te halen met een item (goeie kwaliteit) en dit kan je dan bij special delivery NPC's inleveren voor scrips waarmee je weer speciale crafting gear en tools kan kopen etc.

Maar ik ben alleen maar aan het powerlevelen. Met al die systemen er achter niet veel bezig geweest.

Crafting in zijn core is misschien niet bijzonder (al hoewel ik het al veel uitgebreider vind dan elk andere MMO die ik heb gedaan doordat je met die skills en kwaliteit van items werkt)
Maar alle systemen die er nog achter het craften zitten maakt het best wel bijzonder in vergelijking met andere mmo's vind ik.

Ken zelfs spelers die 1 combat job level 80 hebben en voor de rest alleen maar craften en gatheren en bergen Gil verdienen :P

Wat ook helpt is dat je gewoon zelfs op het einde van een expansion nog steeds erg veel aan craften heb. Als jij gear craft voor max level zijn er nog steeds mensen die het kopen.

Dit heeft meerdere redenen maar denk ik ook door het feit dat je natuurlijk alle classes op 1 char hebt dus als je een andere class weer max level heb en money to blow kan je prima een setje end game crafted gear kopen zodat je gelijk flink ready bent voor de raid met die class.

Ook kan je met crafting housing items maken die ook vaak wel gewilt zijn. Er zijn ook mounts die je kan craften etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Tot nu toe nog niet met crafting jobs gedaan, maar met welke kan je shit gatheren om vervolgens te verkopen?
Miss wil ik die wel meelevelen tijdens het normale levelen/volgen vd story zodat ik ondertussen lekker wat Gil kan opsparen.
Of werkt het zo niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Milo44 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:16:
Tot nu toe nog niet met crafting jobs gedaan, maar met welke kan je shit gatheren om vervolgens te verkopen?
Miss wil ik die wel meelevelen tijdens het normale levelen/volgen vd story zodat ik ondertussen lekker wat Gil kan opsparen.
Of werkt het zo niet?
Dat zijn de Gatherer Jobs. Miner, botanist en fisher.
Kan zeker wat opleveren.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Laatst online: 20-07 14:10
Gisteren eindelijk bij het einde van ARR aangekomen en het ging echt van nul naar honderd in enkele minuten.

Daarna meteen een stukje Heavensward gedaan en vind de begin setting al veel interessanter dan die van ARR. Komt misschien ook omdat ik een fan van sneeuwgebieden ben ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
London schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Ik heb zojuist Heavensward afgesloten met de laatste quest en ik kan bevestigen dat het stukken beter wordt naar mate je verder in het verhaal komt.

Zag alleen wel dat ik nu de quests ga krijgen tussen Heavensward & Stormblood in dus dat wordt weer weinig xp :/
DutchEZmoder schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:48:
Wat ik wel slecht vind van het spel is de main quest line. Ik heb denk ik al 20 lvl50 main quests gedaan terwijl ik zelf al lvl57 ben. Er lijkt geen einde aan te komen voordat ze lvl51 worden. Via Google kwam ik erachter dat ik pas weer m'n volgende class quests kan doen zodra ik nog eens 10 lvl50 main quests doe. Beetje jammer, maar zodra ik zover ben kan ik denk ik wel meteen 2 skills unlocken.
Ik kan iedereen aanraden om je niet blind te staren op de XP die je krijgt voor de quests aan het einde van een expansion. :)
De quests die je aan het einde doet zijn allemaal patch content van toen en zijn allemaal van cruciaal belang voor het verhaal.

FFXIV is geen race naar de finish, er is een grote focus op het verhaal en je bent dus ook verplicht om het gehele verhaal te doorlopen om ook maar iets nuttigs te kunnen doen op max level. Het maakt dus niet echt uit dat bepaalde quests niet veel XP geven. Stel je zou wel veel XP krijgen, en je haalt level 80 voordat je klaar bent met het verhaal? Dan heb je alsnog geen toegang tot de max level raids en dungeons.

Mijn advies is dus: geniet van de reis, ARR kan wel redelijk traag zijn maar het verhaal wordt écht alleen maar beter en als je ook maar enige interesse hebt in het verhaal dan staat je echt een geweldige ervaring te wachten. Plot punten die in ARR geïntroduceerd worden zijn nog steeds relevant in de nieuwste expansion of komen opeens weer terug. Alles is ver vooruit gepland en plot punten worden niet zomaar vergeten.

Ik kan me voorstellen dat sommigen wellicht geen interesse hebben in het verhaal, in dat geval is het gewoon even doorbijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Redblader schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

[...]

Ik kan iedereen aanraden om je niet blind te staren op de XP die je krijgt voor de quests aan het einde van een expansion. :)
De quests die je aan het einde doet zijn allemaal patch content van toen en zijn allemaal van cruciaal belang voor het verhaal.

FFXIV is geen race naar de finish, er is een grote focus op het verhaal en je bent dus ook verplicht om het gehele verhaal te doorlopen om ook maar iets nuttigs te kunnen doen op max level. Het maakt dus niet echt uit dat bepaalde quests niet veel XP geven. Stel je zou wel veel XP krijgen, en je haalt level 80 voordat je klaar bent met het verhaal? Dan heb je alsnog geen toegang tot de max level raids en dungeons.

Mijn advies is dus: geniet van de reis, ARR kan wel redelijk traag zijn maar het verhaal wordt écht alleen maar beter en als je ook maar enige interesse hebt in het verhaal dan staat je echt een geweldige ervaring te wachten. Plot punten die in ARR geïntroduceerd worden zijn nog steeds relevant in de nieuwste expansion of komen opeens weer terug. Alles is ver vooruit gepland en plot punten worden niet zomaar vergeten.

Ik kan me voorstellen dat sommigen wellicht geen interesse hebben in het verhaal, in dat geval is het gewoon even doorbijten :P
Ja dat had ik vaker gehoord. In het begin bleef ik ook geduldig het hele verhaal volgen, alle cutscenes bekijken enzo. Maar het werd me eerlijk gezegd te langdradig en nu skip ik alles wat mogelijk is :X
Helemaal als ik zie van oh shit ik moet nog 20 quests doen voordat ik weer die nieuwe skill kan krijgen, dan heb ik geen geduld meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Ik ga ook echt enkel de story van Shadowbringer volgen. Omdat dat het meest recente verhaal is en ik de rest echt bagger vind qua story. Zit nu bijna eind Stormblood. Snap niet helemaal zo goed wat mensen nou echt zo goed vinden aan de story maar goed wie ben ik.....denk dat ik teveel story`s in andere games heb gevolgd om alles wel zo`n beetje gezien te hebben. En mocht Shadowbringer ook weer het standaard gebrabbel zijn, is de skip cutscene mijn beste vriend. Want qua gameplay is FF14 wel echt heerlijk om te spelen!! Daar heb ik geen story voor nodig! Al wordt vaak gesuggereerd dat FF14 zonder het verhaal te volgen de game niet zo heel boeiend is. Mjah daar ben ik het dus allerminst mee eens.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Perongeluk een dubbelpost O-)

[ Voor 94% gewijzigd door Redblader op 10-08-2021 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kan dan echt net zo goed shadowbringers ook skippen.

Het zijn namelijk heel veel karakters uit eerder expansion. het is tot en met shadowbringers eigenlijk 1 lang verhaal wat elke expansion beter word.

Dus skip alles of skip niks is mijn tip :P Als je echt niets met story hebt en direct in endgame uit wil komen (wat vervolgens niet de echte kracht is in deze game imho) koop dan gewoon een boost :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
MetalPool schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:07:
Ik ga ook echt enkel de story van Shadowbringer volgen. Omdat dat het meest recente verhaal is en ik de rest echt bagger vind qua story. Zit nu bijna eind Stormblood. Snap niet helemaal zo goed wat mensen nou echt zo goed vinden aan de story maar goed wie ben ik.....denk dat ik teveel story`s in andere games heb gevolgd om alles wel zo`n beetje gezien te hebben. En mocht Shadowbringer ook weer het standaard gebrabbel zijn, is de skip cutscene mijn beste vriend. Want qua gameplay is FF14 wel echt heerlijk om te spelen!! Daar heb ik geen story voor nodig! Al wordt vaak gesuggereerd dat FF14 zonder het verhaal te volgen de game niet zo heel boeiend is. Mjah daar ben ik het dus allerminst mee eens.
Tsja, als je alles gewoon skipped dan zal het weinig interressant zijn voor je. Dit mag natuurlijk, als het niks voor je is dan is dat prima. Het mooie van FFXIV is dat er zoveel in het spel zit dat er voor veel verschillende spelers iets is wat ze aantrekt.

Shadowbringers is erg goed, maar ik denk dat je de emotionele impact zal missen als je al het voorgaande hebt overgeslagen. Er zijn voor mij en meerdere vrienden van mij momenten geweest in FFXIV waar het verhaal ons echt heeft geraakt en emotioneel heeft gemaakt. Dit heb ik niet met alle spellen en ik heb er over de jaren heen ook voldoende gespeeld. Naar mijn mening staat het verhaal van FFXIV dus toch echt wel met kop en schouders boven de meeste RPGs (en zeker MMOs) die ik heb gespeeld. Je moet het alleen wellicht wat meer benaderen als een erg lang boek, dat soms een beetje langdradig kan zijn en dit is niet voor iedereen.

Qua gameplay moet ik zeggen dat de raids in FFXIV ook gewoon top zijn, ik vond vroeger in WoW 10HC de leukste difficulty/group size en in FFXIV is al de moeilijkste content in groepen van 8 man. De kleinere groep maakt het allemaal een stuk makkelijker te organizeren en zorgt ervoor dat het meer voelt als spelen met een groepje vrienden.

[ Voor 11% gewijzigd door Redblader op 10-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redblader schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Qua gameplay moet ik zeggen dat de raids in FFXIV ook gewoon top zijn, ik vond vroeger in WoW 10HC de leukste difficulty/group size en in FFXIV is al de moeilijkste content in groepen van 8 man. De kleinere groep maakt het allemaal een stuk makkelijker te organizeren en zorgt ervoor dat het meer voelt als spelen met een groepje vrienden.
Ja en wat ik daar ook altijd tof in heb gevonden (wat ook frustrerend kan werken) is dat 1 speler de wipe kan veroorzaken.

Word ook vaak op youtube benoemd. WoW is meestal een click buttons when they light up en FFXIV is vaak gewoon 1 lange choreografie :P

Maar er zitten in de raids en trials vaak genoeg mechanics waarbij iedereen het goed moet doen of in ieder geval als iemand iets moet doen en het niet goed doet je gewiped kan worden.

Dit maakt de ultimate fights in de game ook zo ziek. Want dat zijn in principe gewoon bossfights van 15 minuten ongeveer. Waar dus om het zo te zeggen veel choreografie in zit. Als je van raiden houd in MMO's dan zijn de "Ultimate raids" zoals ze in FFXIV heten echt een doel om naar toe te streven.

Het enige wat je er uit krijgt though zijn eigenlijk glamour wapens waarmee jij de ultieme flex kan showen :P gear voor je character progression komt gewoon uit normale en savage (mythic) raids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Ja en wat ik daar ook altijd tof in heb gevonden (wat ook frustrerend kan werken) is dat 1 speler de wipe kan veroorzaken.

Word ook vaak op youtube benoemd. WoW is meestal een click buttons when they light up en FFXIV is vaak gewoon 1 lange choreografie :P

Maar er zitten in de raids en trials vaak genoeg mechanics waarbij iedereen het goed moet doen of in ieder geval als iemand iets moet doen en het niet goed doet je gewiped kan worden.

Dit maakt de ultimate fights in de game ook zo ziek. Want dat zijn in principe gewoon bossfights van 15 minuten ongeveer. Waar dus om het zo te zeggen veel choreografie in zit. Als je van raiden houd in MMO's dan zijn de "Ultimate raids" zoals ze in FFXIV heten echt een doel om naar toe te streven.

Het enige wat je er uit krijgt though zijn eigenlijk glamour wapens waarmee jij de ultieme flex kan showen :P gear voor je character progression komt gewoon uit normale en savage (mythic) raids.
Inderdaad, ik heb de afgelopen maanden alle ultimates gedaan met een stel vrienden. Het is een geweldige ervaring :)

Begonnen met TEA, daarna UCOB en afgelopen weekend afgerond met UWU. TEA was wel echt de gaafste dus ben ook erg benieuwd naar de nieuwe ultimate(s) in Endwalker!

Qua difficulty was er ook wel duidelijk een verschil te voelen. We hadden uiteindelijk 28 uur progress nodig voor UWU, 48 uur voor TEA en 58 uur voor UCOB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redblader schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

Inderdaad, ik heb de afgelopen maanden alle ultimates gedaan met een stel vrienden. Het is een geweldige ervaring :)

Begonnen met TEA, daarna UCOB en afgelopen weekend afgerond met UWU. TEA was wel echt de gaafste dus ben ook erg benieuwd naar de nieuwe ultimate(s) in Endwalker!

Qua difficulty was er ook wel duidelijk een verschil te voelen. We hadden uiteindelijk 28 uur progress nodig voor UWU, 48 uur voor TEA en 58 uur voor UCOB.
Ik heb er nog geen 1 gedaan lol :P (van de ultimate raids bedoel ik) Heb niet echt een goeie static waarmee ik samen speel. Is bij endwalker wel de bedoeling nu WoW echt helemaal uit de picture is gewoon en ik mezelf niet snel terug zie gaan meer.

Nu voornamelijk bezig om gewoon alles naar 80 te halen en kwam er 2 maanden terug ook achter hoe veel oude content ik eigenlijk nog niet unlocked had (side content) dus ook bezig om alles van heavensward en stormblood te unlocken. Inmiddels heb ik alles nu wel denk ik.

En speel vrij casual.. ben gewoon een father of 2 dus heb niet meer alle tijd van de wereld haha.

Ook vind ik hier en daar een hunt train en S-rank hunts killen wel leuk.
Heb dan dus ook echt afgelopen weekend ofzo pas faloop.app ontdekt.

Geweldige site voor rare FATES en HUNTS. Wil toch uiteindelijk natuurlijk gewoon die mounts daarvan krijgen haha.

Maar dat is dus ook het mooie van die ultimate raids! Het maakt niet uit wanneer je ze doet want je word ten aller tijden naar hetzelfde powerlevel gescaled. Dus of je het nou in het begin deed of nu maakt niks uit blijft even moeilijk.. behalve dat mensen meer skilled worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

En dat is het m nou juist met deze game. Ook al ben je niet echt van de story, er is zo ongelofelijk veel te beleven en te doen. En als iemand de story wel boeiend vind is dat toch helemaal een plus punt! En ik heb hier en daar wel wat fragmenten meegekregen van het verhaal hoor.

Ik heb begrepen dat het verhaal van Endwalker los staat van wat het verhaal nu is. Dus misschien dat ik die wel gewoon weer volg.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
MetalPool schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:34:
En dat is het m nou juist met deze game. Ook al ben je niet echt van de story, er is zo ongelofelijk veel te beleven en te doen. En als iemand de story wel boeiend vind is dat toch helemaal een plus punt! En ik heb hier en daar wel wat fragmenten meegekregen van het verhaal hoor.

Ik heb begrepen dat het verhaal van Endwalker los staat van wat het verhaal nu is. Dus misschien dat ik die wel gewoon weer volg.
De endwalker launch patch zal het verhaal dat in ARR is begonnen afronden en de rest van Endwalker zal het begin zijn van de volgende storyline inderdaad :)
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:33:
[...]
Ik heb er nog geen 1 gedaan lol :P (van de ultimate raids bedoel ik) Heb niet echt een goeie static waarmee ik samen speel. Is bij endwalker wel de bedoeling nu WoW echt helemaal uit de picture is gewoon en ik mezelf niet snel terug zie gaan meer.

Nu voornamelijk bezig om gewoon alles naar 80 te halen en kwam er 2 maanden terug ook achter hoe veel oude content ik eigenlijk nog niet unlocked had (side content) dus ook bezig om alles van heavensward en stormblood te unlocken. Inmiddels heb ik alles nu wel denk ik.

En speel vrij casual.. ben gewoon een father of 2 dus heb niet meer alle tijd van de wereld haha.

Ook vind ik hier en daar een hunt train en S-rank hunts killen wel leuk.
Heb dan dus ook echt afgelopen weekend ofzo pas faloop.app ontdekt.

Geweldige site voor rare FATES en HUNTS. Wil toch uiteindelijk natuurlijk gewoon die mounts daarvan krijgen haha.

Maar dat is dus ook het mooie van die ultimate raids! Het maakt niet uit wanneer je ze doet want je word ten aller tijden naar hetzelfde powerlevel gescaled. Dus of je het nou in het begin deed of nu maakt niks uit blijft even moeilijk.. behalve dat mensen meer skilled worden bijvoorbeeld.
Inderdaad er is zoveel te doen! Ik heb een tijd terug ook Eureka gedaan voor de gave armorsets die je daar kan halen :P

De kleinere groepen maken raidtijden ook wel lekker flexibel, je hebt minder mensen om rekening mee te houden. Ik heb met mijn static bijvoorbeeld alleen maar in de weekenden geraid omdat iedereen doordeweek ook gewoon druk is. In WoW heb je dan nog steeds allemaal dagelijkse verplichtingen om "up to date" te blijven voor progress raids, in FFXIV kan je véél flexibeler je tijd indelen en gewoon je weekly dingen in het weekend doen en als je daarna een paar dagen niet speelt maakt dat niet uit.

FFXIV heeft ook wel flinke grinds, maar het verschil is dat al deze grote grinds altijd optioneel zijn. Je hebt de keuze om voor een relic weapon of gave armor te gaan grinden, maar het is nooit een verplichting om bij te kunnen blijven met raiden. Het spel respecteert je vrije tijd gewoon meer dan WoW in ieder geval, en dat waardeer ik echt nu ik niet meer een student ben met alle tijd in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact ja. Niks voelt verplicht behalve de main story in principe.

Eureka staat inderdaad ook nog op mijn bucket list en dan speciaal voor die armor grind idd. En denk dan de DRG set te fixen want ik ben er 80% zeker van dat ik main job ga switchen in het begin van endwalker en voor Reaper ga.

Al verwacht ik dat straks de halve game Reaper gaat zijn.
Misschien dat ik ietsje later in de expansion weer terug ga naar main tank.

[ Voor 100% gewijzigd door Ricmaniac op 10-08-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

Als je de complete editie koopt (waarbij je dus alle uitbreidingen etc hebt) krijg je ook gewoon 30 dagen playtime er bij.

En nu is die nog in sale (niet voor lang meer volgens mij, dacht tot de 18e) voor maar 16€ heb je alles.

https://store.eu.square-e...plete-edition-pc-download
Bedankt voor de tip. Op de ps5 kost deze versie 22 euro. Dus dat is 7 euro meer dan een monthly fee. Daar kun je hem niet voor laten liggen...

Nu ik dan toch deze versie heb. Zijn er Nederlandse FC die ik kan joinen en die me willen? Of zitten jullie in een engelstalige

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor de tip. Op de ps5 kost deze versie 22 euro. Dus dat is 7 euro meer dan een monthly fee. Daar kun je hem niet voor laten liggen...

Nu ik dan toch deze versie heb. Zijn er Nederlandse FC die ik kan joinen en die me willen? Of zitten jullie in een engelstalige
Ik speel op Moogle in een FC met veel nederlanders maar in de FC praten we engels.
Wel gebruiken we ook een linkshell voor alleen nederlanders waar we gewoon nederlands in praten.

Die is eigenlijk meer actief dan de FC chat haha. FC chat komt voornamelijk pas weer vlak voor de release van endwalker tot leven vermoed ik :P

Als je een FC zoekt die actief is op discord bijv om daar met mensen te hangen moet je een andere zoeken.
Is momenteel niet van toepassing in onze guild helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Ik speel op Moogle in een FC met veel nederlanders maar in de FC praten we engels.
Wel gebruiken we ook een linkshell voor alleen nederlanders waar we gewoon nederlands in praten.

Die is eigenlijk meer actief dan de FC chat haha. FC chat komt voornamelijk pas weer vlak voor de release van endwalker tot leven vermoed ik :P

Als je een FC zoekt die actief is op discord bijv om daar met mensen te hangen moet je een andere zoeken.
Is momenteel niet van toepassing in onze guild helaas.
Ahzo. Ik speel sowieso op de playstation op Twintaria. Maar als ik het goed begrijp zitten de FC "database " gebonden (Light). En speelt alles door elkaar zowel xbox als pc als playstation. Dus als ik het goed begrijp zou ik elke willekeurige FC moeten kunnen joinen zolang die maar in d'r Light database zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Oxigeon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Ahzo. Ik speel sowieso op de playstation op Twintaria. Maar als ik het goed begrijp zitten de FC "database " gebonden (Light). En speelt alles door elkaar zowel xbox als pc als playstation. Dus als ik het goed begrijp zou ik elke willekeurige FC moeten kunnen joinen zolang die maar in d'r Light database zit.
Alle platforms spelen inderdaad met elkaar (PS en PC, er is (nog) geen xbox versie). Mensen kunnen ook prima meekomen met een controller, 1 van de healers in mijn team waarmee ik alle Ultimates heb gedaan speelt ook met een controller. Vraag me niet hoe, ik zou het niet kunnen, maar het is mogelijk. Ik kan niet zonder mijn Razer Naga :P

Om een FC te joinen moet je op dezelfde server zitten. Linkshells kan je wel joinen binnen je datacenter. Ik speel zelf op Zodiark maar ik zit ook echt in een willekeurige FC die me ooit heeft uitgenodigd haha, zijn verder heel vriendelijk maar ik zit voornamelijk op discord met anderen uit mijn raidteam (die weer verspreid zijn over 3 servers)

Ik geloof dat er niet echt een "tweakers server" is waar de meesten spelen, iedereen lijkt vrij verspreid te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 10-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk zouden ze een free transfer moeten geven met endwalker ofzo :P dat je na al die jaren de community wat kan laten switchen als ze willen.

Nu er weer zo actief gespeeld word zou het wel tof zijn als je met veel op dezelfde server zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:02:
Eigenlijk zouden ze een free transfer moeten geven met endwalker ofzo :P dat je na al die jaren de community wat kan laten switchen als ze willen.

Nu er weer zo actief gespeeld word zou het wel tof zijn als je met veel op dezelfde server zit :P
Ook gek toen ik gisteren een character deed aanmaken dat je niets te kiezen hebt waar je wil starten. Of kwam dit door de free trial. Stel X vrienden zitten op server X. Kun je der niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Ook gek toen ik gisteren een character deed aanmaken dat je niets te kiezen hebt waar je wil starten. Of kwam dit door de free trial. Stel X vrienden zitten op server X. Kun je der niet bij
kan wel maar die stap word standaard geskipped omdat die je de op dat moment beste server geeft zegt maar. Je kan dan wel change world of iets kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Sjonge, sta inmiddels al bijna 3 kwartier in de queue nu.
Staan steeds 5-600 wachtende voor me en opt moment dat ze er dan bijna allemaal uit zijn krijg ik een lobby error en sluit ie het spel af. :?

Kan ik weer van voor af aan beginnen |:(

@Ricmaniac Ik zit op Phoenix. Zojuist mijn laatste queue gehad, die begon bij 736, maar inmiddels wel gelukt gelukkig. :O

[ Voor 20% gewijzigd door Milo44 op 10-08-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:56:
Sjonge, sta inmiddels al bijna 3 kwartier in de queue nu.
Staan steeds 5-600 wachtende voor me en opt moment dat ze er dan bijna allemaal uit zijn krijg ik een lobby error en sluit ie het spel af. :?

Kan ik weer van voor af aan beginnen |:(
Dan zit je wel echt op een hele drukke server of niet?

Ik heb zo goed als nooit meer dan 140 gezien. meestal zitten we rond 40-60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Dan zit je wel echt op een hele drukke server of niet?

Ik heb zo goed als nooit meer dan 140 gezien. meestal zitten we rond 40-60
Geloof zondag avond was het op Twintania ook prijs, 540 queue :), denk kwartiertje gewacht en was binnen. Dat is nu denk ik wel het drukste moment van de week, verder meestal 40 queue ofzo, maar dat is geloof ik de login queue, niet de "queue queue" :p. Ik meen gelezen te hebben dat er ook een soort van throttle op de logins is, waar je als trial wel in kunt komen. Maar de echte login queue niet.

Dit spel is precies echt wel op heel korte tijd volledig uit z'n voegen gebarsten. Vind het overal lekker gezellig druk. Zelf de leveling area's zijn gewoon netjes vol met spelers, totaal anders dan wow waar je met wat geluk één/twee spelers tegenkwam in sommige zones.

[ Voor 17% gewijzigd door Powerblast op 10-08-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Powerblast schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Geloof zondag avond was het op Twintania ook prijs, 540 queue :), denk kwartiertje gewacht en was binnen. Dat is nu denk ik wel het drukste moment van de week, verder meestal 40 queue ofzo, maar dat is geloof ik de login queue, niet de "queue queue" :p. Ik meen gelezen te hebben dat er ook een soort van throttle op de logins is, waar je als trial wel in kunt komen. Maar de echte login queue niet.

Dit spel is precies echt wel op heel korte tijd volledig uit z'n voegen gebarsten. Vind het overal lekker gezellig druk. Zelf de leveling area's zijn gewoon netjes vol met spelers, totaal anders dan wow waar je met wat geluk één/twee spelers tegenkwam in sommige zones.
Twintania stond rond half 9 op 900. Heb maar eventjes een andere game aangeslingerd.
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

kan wel maar die stap word standaard geskipped omdat die je de op dat moment beste server geeft zegt maar. Je kan dan wel change world of iets kiezen.
Je kan nu alleen maar twintania kiezen. Zojuist geprobeerd een character op een andere server te maken maar alle andere servers zijn gesloten voor nieuwe characters

[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 10-08-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Heb je flying nodig om de Sky Pirates quest te kunnen doen? Want het lukt me niet echt om naar de volgende objective te gaan. Ik heb het op de Novice Network en ffxiv discord gevraagd maar geen antwoord gekregen :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/20YXnsH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Ik had van de week toen ik mijn eerste char aanmaakte ook maar 1 keus, de rest was niet beschikbaar (want vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dementii schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Ik had van de week toen ik mijn eerste char aanmaakte ook maar 1 keus, de rest was niet beschikbaar (want vol).
Ja er zit een timer op van 15 minuten ofzo. elke 15 min kan het verschillen.
Als je het bijv om 4 uur snachts doet zie je in EU bijna elke server gewoon open bijvoorbeeld.

Hangt gewoon af van de tijd. Blijft niet echt een handige manier maarja het is nu natuurlijk extreem door de insane influx van nieuwe spelers.

[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 11-08-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Ah, dat wist ik niet, maar dat is wel logisch als je naar het aantal nieuwe spelers kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan eigenlijk mijn eerste echte speelsessie gehad. Na een wachtrij van 953 personen voor me en ongeveer 20-30 minuten verder eindelijk in de game.

Het begint vrij simpel met wat tutorial opdrachten hoe alles werkt. Loop van A naar B. Geef item X aan NPC Y etc. Voor een beginner als ik de uitermate beste manier om erin te komen.

Ondertussen al achter verschillende dingen gekomen. Dat ik elk aetherys eventjes moet activeren als ik erlangs loop. Zowel in de steden als in de buitengebieden van de steden.

Binnen de steden travelen gaat zo echt een stuk sneller (op de ps5 binnen de stad zoiets per direct zonder landscherm). Buiten de steden ben ik nog niet naar de grote portals getraveld omdat me dit gewoon te duur is. Heb nu ongeveer 600Gil. Travelen naar een portal buiten de stad kost ongeveer 110. Bijna 1/5 van mijn vermogen. Daar ga ik dus nog te voet naar toe.

Inmiddels een aantal quest gedaan en ben nu een level 6 Maurauder. Wat ik als 2e class ga kiezen weet ik nog niet direkt. Wil als 2e class eigenlijk iets erbij pakken wat ook wat geld oplevert. Denk dus dat ik moet kiezen voor Mining of iets uit de Deciples of the hand.

Hoe doen jullie het eigenlijk met quest? Starten jullie alle quest op die je tegen komt in een stad? Of doen jullie quest voor quest? Merk dat ik me kapot loop als ik ze 1 voor 1 doe. Na een uurtje spelen dus ook meerdere tegelijk geactiveerd.

Viel me trouwens op dat bij de Aetherys in de begin stad echt enorm veel mensen stonden. Zoveel dat het zelfs onduidelijk werd met de namen etc erboven. Vanavond moet ik op YT maar even een filmpje bekijken hoe ik de settings het beste kan instellen. Misschien zeggen ze wel dat je de letters ofzo wat kleiner moet maken.

Verder hebben veel mensen net als ik een soort van plantje langs de naam staan. Zijn dit allemaal personen die net zijn begonnen net als ik? Heb het idee dat Square Enix iedereen in Twintania aan het pleuren is.

Af en toe kom je ook nog eens goede mensen tegen en krijg je ook nog eens wat. Een leuke minion die nu lekker met me meewandeld (wide eyed Fawn).

Dit waren mijn bevindingen tot nog toe. Vanavond gaan we weer opnieuw spelen :)

Edit: is er als beginner ook al wat geld te verdienen aan Diciples of the hand? Of is dit niet mogelijk omdat je dan ook echt zelf moet gaan gatheren? Als ik een beetje de prijzen check op het market board lijkt het kopen van ingrediënten en dan bv een bronze ingot maken duurder dan dat ze op de market board staan. Er staan er namelijk op voor 8/9 gil. Stuk of 5. Daarna beginnen prijzen van 28 en 29 gil. Dat laatste lijkt me dan weer enigsinds wel te doen qua financien.

Maw als je eenmaal weet wat de marktprijzen zijn kun je daar ook nog wat aan verdienen. Goedkoop kopen en dan aan "normale" prijs verkopen

[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 11-08-2021 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
gister maar even naar 76 geknald, Shadowbringers is wel echt <3. Zit nu vooral te wachten op een groep voor Titania, maar dat komt vanavond wel gok ik. Eerste keer sinds jaren dat ik weer echt zin heb om te gamen.

@Oxigeon gewoon vendor flippen, stupidity tax is bizar veel aan te verdienen. Koop gear van vendor, zet op Market Board voor 5-6x de prijs, en je hebt winst.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb hier vanmorgen Dancer unlocked. Gelijk ff wat mobs gekilled en wow wow wow wat een toffe job ook weer _O_ Misschien dat ik die wel als eerste ga pushen naar 80 nu.

Super mooi wel met iedere nieuwe job die ik unlock heb ik m'n nieuwe main gevonden. Op die manier krijg ik ze allemaal wel een keer op 80 denk ik :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
nu ben ik toch even helemaal stumped... Ik kom nu in mn MQS tot A Time to Every Purpose
Echter kan ik deze niet nemen omdat ik de crystal tower nog moet unlocked blijkbaar.
Nu overal waar ik kijk, staat er dat ik met de outlandish man moet praten in mor dhona.
Echter zie ik deze nergens...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:01:
Gisteren dan eigenlijk mijn eerste echte speelsessie gehad. Na een wachtrij van 953 personen voor me en ongeveer 20-30 minuten verder eindelijk in de game.

Het begint vrij simpel met wat tutorial opdrachten hoe alles werkt. Loop van A naar B. Geef item X aan NPC Y etc. Voor een beginner als ik de uitermate beste manier om erin te komen.

Ondertussen al achter verschillende dingen gekomen. Dat ik elk aetherys eventjes moet activeren als ik erlangs loop. Zowel in de steden als in de buitengebieden van de steden.

Binnen de steden travelen gaat zo echt een stuk sneller (op de ps5 binnen de stad zoiets per direct zonder landscherm). Buiten de steden ben ik nog niet naar de grote portals getraveld omdat me dit gewoon te duur is. Heb nu ongeveer 600Gil. Travelen naar een portal buiten de stad kost ongeveer 110. Bijna 1/5 van mijn vermogen. Daar ga ik dus nog te voet naar toe.

Inmiddels een aantal quest gedaan en ben nu een level 6 Maurauder. Wat ik als 2e class ga kiezen weet ik nog niet direkt. Wil als 2e class eigenlijk iets erbij pakken wat ook wat geld oplevert. Denk dus dat ik moet kiezen voor Mining of iets uit de Deciples of the hand.

Hoe doen jullie het eigenlijk met quest? Starten jullie alle quest op die je tegen komt in een stad? Of doen jullie quest voor quest? Merk dat ik me kapot loop als ik ze 1 voor 1 doe. Na een uurtje spelen dus ook meerdere tegelijk geactiveerd.

Viel me trouwens op dat bij de Aetherys in de begin stad echt enorm veel mensen stonden. Zoveel dat het zelfs onduidelijk werd met de namen etc erboven. Vanavond moet ik op YT maar even een filmpje bekijken hoe ik de settings het beste kan instellen. Misschien zeggen ze wel dat je de letters ofzo wat kleiner moet maken.

Verder hebben veel mensen net als ik een soort van plantje langs de naam staan. Zijn dit allemaal personen die net zijn begonnen net als ik? Heb het idee dat Square Enix iedereen in Twintania aan het pleuren is.

Af en toe kom je ook nog eens goede mensen tegen en krijg je ook nog eens wat. Een leuke minion die nu lekker met me meewandeld (wide eyed Fawn).

Dit waren mijn bevindingen tot nog toe. Vanavond gaan we weer opnieuw spelen :)

Edit: is er als beginner ook al wat geld te verdienen aan Diciples of the hand? Of is dit niet mogelijk omdat je dan ook echt zelf moet gaan gatheren? Als ik een beetje de prijzen check op het market board lijkt het kopen van ingrediënten en dan bv een bronze ingot maken duurder dan dat ze op de market board staan. Er staan er namelijk op voor 8/9 gil. Stuk of 5. Daarna beginnen prijzen van 28 en 29 gil. Dat laatste lijkt me dan weer enigsinds wel te doen qua financien.

Maw als je eenmaal weet wat de marktprijzen zijn kun je daar ook nog wat aan verdienen. Goedkoop kopen en dan aan "normale" prijs verkopen
Geld verdienen op low level zit er niet echt direct in. Ook met deciple of the hand en land moet je toch wat hoger zijn als je groter geld daarmee wil maken.

In principe verkocht ik gewoon alle mats die ik tegenkom op de market board via je retainer (is iets wat je nog niet unlocked hebt)

Voor het questen wil je eigenlijk voornamelijk gewoon de main story quest (MSQ) volgen. (het quest icoontje met een vlam er omheen) Uiteindelijk geeft dat je de beste XP voor je eerste class en ook genoeg gill als je richting 80 gaat. Alle normale uitroeptekens is optioneel. In het hele begin wel makkelijk om mee te pakken maar je kan ze overslaan.

Je hebt ook sidequests die je wel wilt doen en dat zijn quest icoontjes met een + er bij en zijn blauw. Deze unlocken dingen voor je en zijn dus eigenlijk wel altijd goed om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirader schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:47:
nu ben ik toch even helemaal stumped... Ik kom nu in mn MQS tot A Time to Every Purpose
Echter kan ik deze niet nemen omdat ik de crystal tower nog moet unlocked blijkbaar.
Nu overal waar ik kijk, staat er dat ik met de outlandish man moet praten in mor dhona.
Iemand een idee?
Als je je map opent kan je boven in (of onderin) je coördinaten van je muis zien. Zo kan je makkelijk kijken waar een locatie is. Hij staat op (21.8, 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
Ja dat weet ik, heb ik gedaan, hij staat er gewoonweg niet. Nog een paar youtube videos opgezocht en ik kijk wel degelijk op de juiste locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ricmaniac schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

Geld verdienen op low level zit er niet echt direct in. Ook met deciple of the hand en land moet je toch wat hoger zijn als je groter geld daarmee wil maken.

In principe verkocht ik gewoon alle mats die ik tegenkom op de market board via je retainer (is iets wat je nog niet unlocked hebt)

Voor het questen wil je eigenlijk voornamelijk gewoon de main story quest (MSQ) volgen. (het quest icoontje met een vlam er omheen) Uiteindelijk geeft dat je de beste XP voor je eerste class en ook genoeg gill als je richting 80 gaat. Alle normale uitroeptekens is optioneel. In het hele begin wel makkelijk om mee te pakken maar je kan ze overslaan.

Je hebt ook sidequests die je wel wilt doen en dat zijn quest icoontjes met een + er bij en zijn blauw. Deze unlocken dingen voor je en zijn dus eigenlijk wel altijd goed om te doen.
Weer wat wijzer geworden. Dan richt ik me voor nu gewoon op de MSQ (weten we ook weer wat dat betekend). Die uitroeptekens met de + heb ik sowieso al allemaal meegedaan.

Als ik het goed begrijp moet ik dus eerst Retainers unlocken voor ik ook maar iets kan verkopen op de MB.

We gaan dus gewoon verder met de verhaallijn en af en toe een andere quest tussendoor. Belangrijkste is toch alles unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirader schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:53:
Ja dat weet ik, heb ik gedaan, hij staat er gewoonweg niet. Nog een paar youtube videos opgezocht en ik kijk wel degelijk op de juiste locatie.
Ik denk dat je de quest dan al hebt complete (of opgepakt) zonder dat je het door hebt.
Je kan in je questlog zoeken naar alle completed quests. Dat is het enige wat ik kan bedenken want die NPC is er 1 die niet blijft staan vanwege story.

De prerequisite voor crystal tower is namelijk een questline dus stel dat je al bij stap 3 bent dan heet jou quest anders dan die eerste.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 11-08-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
pirader schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:47:
Iemand een idee?
De crystal tower quest is een serie van quests, ik zou checken of je er niet al aan begonnen bent in je quest journal. Zijn dus ook meerdere quest namen waar je op moet checken.

@Oxigeon Het is in het algemeen het efficiëntst om de meeste sidequests te skippen. Voor de xp zijn ze de moeite in ieder geval niet. Al zijn er wel wat blauwe quests die nuttig zijn om te unlocken.
En sprouts zijn inderdaad "nieuwe" spelers. Al zijn de eisen om de sprout kwijt te raken aardig hoog. Je moet iets van 160 uur ingame hebben en een bepaald punt hebben gehaald in de main story als ik me niet vergis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirader
well i'll be damned... blijkt dat ik al 3 quests van die serie gedaan had! en ik mij maar suf zoeken! Bedankt ricmaniac!
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste