Gisteren dan eigenlijk mijn eerste echte speelsessie gehad. Na een wachtrij van 953 personen voor me en ongeveer 20-30 minuten verder eindelijk in de game.
Het begint vrij simpel met wat tutorial opdrachten hoe alles werkt. Loop van A naar B. Geef item X aan NPC Y etc. Voor een beginner als ik de uitermate beste manier om erin te komen.
Ondertussen al achter verschillende dingen gekomen. Dat ik elk aetherys eventjes moet activeren als ik erlangs loop. Zowel in de steden als in de buitengebieden van de steden.
Binnen de steden travelen gaat zo echt een stuk sneller (op de ps5 binnen de stad zoiets per direct zonder landscherm). Buiten de steden ben ik nog niet naar de grote portals getraveld omdat me dit gewoon te duur is. Heb nu ongeveer 600Gil. Travelen naar een portal buiten de stad kost ongeveer 110. Bijna 1/5 van mijn vermogen. Daar ga ik dus nog te voet naar toe.
Inmiddels een aantal quest gedaan en ben nu een level 6 Maurauder. Wat ik als 2e class ga kiezen weet ik nog niet direkt. Wil als 2e class eigenlijk iets erbij pakken wat ook wat geld oplevert. Denk dus dat ik moet kiezen voor Mining of iets uit de Deciples of the hand.
Hoe doen jullie het eigenlijk met quest? Starten jullie alle quest op die je tegen komt in een stad? Of doen jullie quest voor quest? Merk dat ik me kapot loop als ik ze 1 voor 1 doe. Na een uurtje spelen dus ook meerdere tegelijk geactiveerd.
Viel me trouwens op dat bij de Aetherys in de begin stad echt enorm veel mensen stonden. Zoveel dat het zelfs onduidelijk werd met de namen etc erboven. Vanavond moet ik op YT maar even een filmpje bekijken hoe ik de settings het beste kan instellen. Misschien zeggen ze wel dat je de letters ofzo wat kleiner moet maken.
Verder hebben veel mensen net als ik een soort van plantje langs de naam staan. Zijn dit allemaal personen die net zijn begonnen net als ik? Heb het idee dat Square Enix iedereen in Twintania aan het pleuren is.
Af en toe kom je ook nog eens goede mensen tegen en krijg je ook nog eens wat. Een leuke minion die nu lekker met me meewandeld (wide eyed Fawn).
Dit waren mijn bevindingen tot nog toe. Vanavond gaan we weer opnieuw spelen
Edit: is er als beginner ook al wat geld te verdienen aan Diciples of the hand? Of is dit niet mogelijk omdat je dan ook echt zelf moet gaan gatheren? Als ik een beetje de prijzen check op het market board lijkt het kopen van ingrediënten en dan bv een bronze ingot maken duurder dan dat ze op de market board staan. Er staan er namelijk op voor 8/9 gil. Stuk of 5. Daarna beginnen prijzen van 28 en 29 gil. Dat laatste lijkt me dan weer enigsinds wel te doen qua financien.
Maw als je eenmaal weet wat de marktprijzen zijn kun je daar ook nog wat aan verdienen. Goedkoop kopen en dan aan "normale" prijs verkopen
[
Voor 11% gewijzigd door
Oxigeon op 11-08-2021 08:08
]