Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Hi allemaal,

Ik heb wat vraagjes over evt. upgraden naar een abonnement etc. Ik ben sinds een week ongeveer begonnen met FF XIV op de PS5. Leuk allemaal die free trial, maar omdat ik ooit een free trial had gedaan op de PS4 was mijn oude account (gekoppeld aan mijn main-PSN) inmiddels inactive. Ik begreep het niet helemaal, dus heb op den duur geprobeerd om mijn SE account te deactiveren en een nieuwe aangemaakt. Dit ging niet helemaal goed :). Eindstand is dat ik nu speel op het PSN account van mijn vrouw, met een door mij gemaakt SE account.

Ik zag dat er nu nog wat aanbiedingen lopen voor de 'complete edition', dus wilde ik even bij wat ervaren spelers vragen wat nu het slimste is.

Ik ben van plan nog wel even door te spelen met mijn Free Trial, maar als er nu een goede actie loopt die nog tot het einde van de maand is, ben ik wel bereid om 'alvast' te betalen. Zou ik dit dan ook via PSN kunnen kopen op mijn main account (staat ook het PS Plus lidmaatschap), waarna ik ook vanaf mijn vrouw d'r account kan spelen? Of moet ik die gewoon vanaf haar account kopen, omdat het toch account gebonden is? Ik vermoed zelf het laatste.

En dan nog een vraag - als ik de complete edition koop, komt daar dan automatisch een subscription bij? Oftewel ... wat koop ik daadwerkelijk met die complete edition, is dat gewoon de eenmalige prijs voor de expansion packs, die ik vroeg of laat zou moeten aanschaffen?

Ik sta open voor alle tips en sorry als ik vragen stel die heel obvious zijn, dit is letterlijk mijn eerste MMO, normaal speel ik alleen 'single player' Final Fantasy games :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Casual_T schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:19:
Hi allemaal,

Ik heb wat vraagjes over evt. upgraden naar een abonnement etc. Ik ben sinds een week ongeveer begonnen met FF XIV op de PS5. Leuk allemaal die free trial, maar omdat ik ooit een free trial had gedaan op de PS4 was mijn oude account (gekoppeld aan mijn main-PSN) inmiddels inactive. Ik begreep het niet helemaal, dus heb op den duur geprobeerd om mijn SE account te deactiveren en een nieuwe aangemaakt. Dit ging niet helemaal goed :). Eindstand is dat ik nu speel op het PSN account van mijn vrouw, met een door mij gemaakt SE account.

Ik zag dat er nu nog wat aanbiedingen lopen voor de 'complete edition', dus wilde ik even bij wat ervaren spelers vragen wat nu het slimste is.

Ik ben van plan nog wel even door te spelen met mijn Free Trial, maar als er nu een goede actie loopt die nog tot het einde van de maand is, ben ik wel bereid om 'alvast' te betalen. Zou ik dit dan ook via PSN kunnen kopen op mijn main account (staat ook het PS Plus lidmaatschap), waarna ik ook vanaf mijn vrouw d'r account kan spelen? Of moet ik die gewoon vanaf haar account kopen, omdat het toch account gebonden is? Ik vermoed zelf het laatste.

En dan nog een vraag - als ik de complete edition koop, komt daar dan automatisch een subscription bij? Oftewel ... wat koop ik daadwerkelijk met die complete edition, is dat gewoon de eenmalige prijs voor de expansion packs, die ik vroeg of laat zou moeten aanschaffen?

Ik sta open voor alle tips en sorry als ik vragen stel die heel obvious zijn, dit is letterlijk mijn eerste MMO, normaal speel ik alleen 'single player' Final Fantasy games :).
Ik heb geen console dus kan je helaas niet antwoord geven op specifieke PS vragen, maar ik zal beantwoorden wat ik wel weet ;)

1. Er is nu een sale in de Square Enix store tot 8 augustus om de complete edition te kopen voor €22,-. Je kan bij het bestellen kiezen voor welk platform je het wilt kopen (in jouw geval dus Playstation). Hoe de afhandeling en betaling verder gaat weet ik niet, omdat ik zelf op de PC speel. Maar er is hier vast wel iemand die dat weet en je verder kan helpen :)
Hier is iig de link : https://store.eu.square-e...v-online-complete-edition
p.s. ik zie dat er voor de PS blijkbaar een wachtlijst is...

2. Bij de complete edition zit
30 dagen speeltijd. Je koopt de base game plus alle uitbreidingen tot nu toe (dat is dus t/m Shadowbringers).

3. Het is helemaal oké om vragen te stellen trouwens :D Heel goed zelfs vind ik. Zeker als het je eerste MMO misschien gaat worden.
Tip 1: lees op je gemakje dit topic een beetje door, dan kan je al een hoop info vinden.
Tip 2: Voor (heel veel) leesvoer over het spel kan je hier kijken: https://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/playguide/

Oh, hier is nog een hele leuke en informatieve video over alle Jobs (de classes die je kan spelen) die tot nu toe in het spel zitten. Ik heb er zelf heel veel aan gehad toen ik een week of wat geleden weer terug kwam in het spel.
https://www.youtube.com/watch?v=k_vH-1WZQ3A

[ Voor 4% gewijzigd door Vortigen op 27-07-2021 13:52 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Vortigen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:19:
[...]

2. Bij de complete edition zit geen abonnement. Je koopt de base game plus alle uitbreidingen tot nu toe (dat is dus t/m Shadowbringers).
Complete Edition komt wel degelijk met 30 dagen speeltijd.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
MokonaNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Complete Edition komt wel degelijk met 30 dagen speeltijd.
Oh, dan heb ik verkeerd gekeken. Aangepast in mijn reactie.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Om te beginnen zit ik heel erg te twijfelen tussen een Arcanist/Summoner of een Conjurer/White Mage...

En ik weet het, FFXIV valt niet te vergelijken met WoW, maar toch doe ik het (weer) ff: Daar speelde ik voornamelijk Warlock en Holy (Smite) Priest.
Daarnaast weet ik dat je alle jobs op één poppetje kan spelen, dus je kan altijd switchen, maar de begin keuze vind ik lastig xD

Arcanist > Summoner/Scholar lijkt me wel cool want je hebt zowel een DPS als Healer job en je leveled ze tegelijkertijd omhoog.
Conjurer/White Mage lijkt me ook tof, want het schijnt de beste "beginners healer" te zijn terwijl je met levelen prima met je DPS skills uit de voeten kan.

I know, het is een kwestie van proberen maar ik twijfel teveel voor mijn begin keuze haha 8)7

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaden132
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
Safri7879 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Hoi! Heb je al een FC? Volgens mij zijn er geen puur NL talige FC's meer op Odin. Wij waren voorheen volledig Nederlands, maar zijn nu Engels geworden. Uiteraard zit de FC nog wel redelijk vol met Nederlanders. Wij heten Pillars of Creation. Als je interesse hebt hoor ik het wel!
Oh ja ik heet Takje Takkemans ;)
Ik heb wellicht wel interesse! Zitten er ook PS4 spelers tussen of is dat frowned upon of dergelijk? Haha. Heb wel is gehad dat pc gamers de console gamers haten voor welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:48:
Om te beginnen zit ik heel erg te twijfelen tussen een Arcanist/Summoner of een Conjurer/White Mage...

En ik weet het, FFXIV valt niet te vergelijken met WoW, maar toch doe ik het (weer) ff: Daar speelde ik voornamelijk Warlock en Holy (Smite) Priest.
Daarnaast weet ik dat je alle jobs op één poppetje kan spelen, dus je kan altijd switchen, maar de begin keuze vind ik lastig xD

Arcanist > Summoner/Scholar lijkt me wel cool want je hebt zowel een DPS als Healer job en je leveled ze tegelijkertijd omhoog.
Conjurer/White Mage lijkt me ook tof, want het schijnt de beste "beginners healer" te zijn terwijl je met levelen prima met je DPS skills uit de voeten kan.

I know, het is een kwestie van proberen maar ik twijfel teveel voor mijn begin keuze haha 8)7
Als begin keuze hoe jij het beredeneerd zeg maar zou ik dan als Arcanist beginnen. zo kan je namelijk op level 30 kiezen tussen summoner en Scholar (scholar de healer en summoner de dps)

zoals je zegt je levelt ze beide dus als je healen niet leuk vind kan je gewoon DPS zijn :P

WHM (white mage) is niks anders dan healer :P en moet toegeven, momenteel vind ik het ook de slechtste healer. Niet dat dat wat boeit qua content hoor zijn prima om gewoon mee te spelen maar in vergelijking met SCH (scholar) vind ik die leuker

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaden132 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb wellicht wel interesse! Zitten er ook PS4 spelers tussen of is dat frowned upon of dergelijk? Haha. Heb wel is gehad dat pc gamers de console gamers haten voor welke reden dan ook.
In deze game maakt dat niet uit omdat het allemaal cross platform is.
Ken zelfs mensen die met ps4 controller op PC spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Jaden132 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Volgens mij wel veel PS spelers ja. Ben zelf een PC gamer, maar merk niks daarvan. Het is meer een casual FC met volgens mij veel vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Hé allemaal,

Ik ben nu net level 51, en nu met het stukje a realm awaken bezig kwa quests alleen valt mij op dat deze quests ineens bizar weinig xp geven. Klopt dit of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
jasperz89 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:59:
Hé allemaal,

Ik ben nu net level 51, en nu met het stukje a realm awaken bezig kwa quests alleen valt mij op dat deze quests ineens bizar weinig xp geven. Klopt dit of doe ik wat verkeerd?
Klopt, heeft met je level te maken :)

Op 50 geven die questen minder exp zodat je de content niet outleveled...
Als je aan de volgende expansion begint zie je de exp weer omhoog vliegen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Vortigen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Ik heb geen console dus kan je helaas niet antwoord geven op specifieke PS vragen, maar ik zal beantwoorden wat ik wel weet ;)
Thanks! Ik zag dat de aanbieding tot half augustus loopt schijnbaar via PSN, dus ik heb nog even om erover na te denken. De complete edition ligt wel voor de hand. Je getipte Youtube video had ik toevallig al gezien, maar toen had ik mijn class / job al gekozen: Thaumaturge / Black Mage. Nog geen spijt van gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Visho schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Klopt, heeft met je level te maken :)

Op 50 geven die questen minder exp zodat je de content niet outleveled...
Als je aan de volgende expansion begint zie je de exp weer omhoog vliegen :D
Thanks!
Ik dacht al zoiets inderdaad aangezien ik nu een hele reeks quests krijg op lvl 50 die er later bij gepatched zijn zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Straks om 17:00 bij de reset weer even een MSC Roulette en random Alliance raid doen en dan heb ik mijn Ninja ook 80 waarschijnlijk :)

Maar Ninja bevalt mij opeens echt weer ontzettend goed. Blijf de combat animatie vet vinden en ook de rotatie is erg leuk vind ik en toffe abilities.

Misschien dat ik gewoon maar weer Ninja main moet worden in Endwalker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaden132
Safri7879 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Volgens mij wel veel PS spelers ja. Ben zelf een PC gamer, maar merk niks daarvan. Het is meer een casual FC met volgens mij veel vrouwen.
Oh gelukkig haha. Kan ik je een bericht sturen als jij online bent? Want volgens mij reqruiten jullie niet meer.
Of heb je misschien Discord of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaden132
Ricmaniac schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:05:
Straks om 17:00 bij de reset weer even een MSC Roulette en random Alliance raid doen en dan heb ik mijn Ninja ook 80 waarschijnlijk :)

Maar Ninja bevalt mij opeens echt weer ontzettend goed. Blijf de combat animatie vet vinden en ook de rotatie is erg leuk vind ik en toffe abilities.

Misschien dat ik gewoon maar weer Ninja main moet worden in Endwalker :P
Ik heb voordat ik een heel tijd geleden was gestopt mijn GNB tot 80 geleveled, maar wil nu denk ik mijn Ninja naar 80 levelen. Want ik had eerst PLD, NIN en SAM max lv. (lv.70) en toen gunbreaker uit kwam gelijk dat gemaxed. Maar mijn vraag naar jou is welke rotatie gebruik jij met jou NIN? Ik merkte al vrij snel dat ik super roestig ben met NIN haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaden132 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb voordat ik een heel tijd geleden was gestopt mijn GNB tot 80 geleveled, maar wil nu denk ik mijn Ninja naar 80 levelen. Want ik had eerst PLD, NIN en SAM max lv. (lv.70) en toen gunbreaker uit kwam gelijk dat gemaxed. Maar mijn vraag naar jou is welke rotatie gebruik jij met jou NIN? Ik merkte al vrij snel dat ik super roestig ben met NIN haha.
GNB is nu nog mijn main. Vond die zoo dik toen Shadowbringers uit kwam.
En eigenlijk heb ik nu het zelfde met Sage en Reaper. Twijfel om in Endwalker 1 van die 2 te mainen.
Healen hou ik meestal niet zo van though in de endgame content.

NIN rotatie is opzich vrij simpel maar vind het leuk om te spelen.
voor de fight doe je je Jutsu combo Hutson waardoor je die minuut action speed buff krijgt. vervolgens probeer je hide te doen en die vulnerable ability op de target. indien je niet kan hiden doe je die ability door de jutsu combo te doen met die water attack (ken de namen niet uit me hoofd :P )

Verder altijd je dot apply'en op de target en de rotatie is in principe gewoon je standaard 1,2,3 en soms die andere finisher vanuit de flank ipv achter je target voor die speed buff reset.

En wanneer je gauge vol raakt heb je die extra off GCD finished waarbij je harde singletarget damage doet of die AOE kikker jutsu doet.

Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel want de namen ken ik niet haha.

Ook doe ik heel vaak als ik soort van tijd over heb die AOE jutsu op de grond onder de target als extra dot zeg maar.

Gebruik alleen helemaal geen parser of iets dus weet niet of dit daadwerkelijk de exact juiste rotatie is maar voelt logisch als ik hem speel haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind heel random nu deze website en ziet er goed uit voor class guides

Duidelijk en simpel.

Heb het idee nu dat deze game zo veel populairder word ook veel meer van deze websites op komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLciX0yO1AQhNng-HqKyN_NENjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cD95O8sRnIYamdxl3iXvWtT2.png?f=fotoalbum_large

@Jaden132 hier de opener volgens die guide :P is wat anders dan ik doe haha misschien heb je er wat aan

[ Voor 59% gewijzigd door Ricmaniac op 28-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Safri7879 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Het is meer een casual FC met volgens mij veel vrouwen.
Dat is altijd goed, waar kan ik joinen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XYb2RL4akk1wsoPOhi-sB9ya38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NI20ieLzijBq7OwtbHWlfbOL.png?f=fotoalbum_large
[de kwaliteit van plaatjes is wel ruk op tweakers als je ze plakt vanuit een snipping tool]

Was vergeten dat ik de AF2 gear had uit ishgard back in heavensward voor mijn Ninja :P

Ziet er zo gruwelijk uit vind ik. .. op de wapens na die heb ik nog niet geglamoured

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 28-07-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tis wel overwhelming soms allemaal hoor pffff. Dailies doen, golden saucer, levellen van combat jobs, levellen van gathering jobs, levellen van crafting jobs en dan is er daarnaast nog veeeeel meer te doen :D

Zag iemand op Reddit met 600 uur played en nog geen level 80, zegt genoeg wel ook.

Mooie is wel dat je altijd wel het gevoel van progress hebt. Soms doe ik voor werktijd 's morgens ff een half uurtje op een gathering job en dan pak je toch weer wat levels. Dat soort dingen is wel leuk :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:41:
Tis wel overwhelming soms allemaal hoor pffff. Dailies doen, golden saucer, levellen van combat jobs, levellen van gathering jobs, levellen van crafting jobs en dan is er daarnaast nog veeeeel meer te doen :D

Zag iemand op Reddit met 600 uur played en nog geen level 80, zegt genoeg wel ook.

Mooie is wel dat je altijd wel het gevoel van progress hebt. Soms doe ik voor werktijd 's morgens ff een half uurtje op een gathering job en dan pak je toch weer wat levels. Dat soort dingen is wel leuk :)
Ja precies maar dat is dus wat je zelf wilt..je kan prima binnen 600 uur 3 80's hebben bij wijze van spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Gisteren inmiddels een poppetje aangemaakt, een Hyur Arcanist.
Ik wilde graag op Phoenix, maar kon daar gisteren niet tussen komen dus uiteindelijk Twintania gekozen en daarmee begonnen.
Alles cutscenes en dialogs bekeken/gelezen en uiteindelijk was ik level 4 ofzo.
Vanochtend nog even gelogged tijdens de koffie en toen zag ik dat Phoenix wél beschikbaar was, dus toen daar maar even gererolled en alle cutscenes en dialogs snel geskipped tot het punt waar ik gisteren gestopt ben.

Wat mij al gelijk opviel is dat er tijdens dialogen geen stemmen zijn? Dat vond ik erg wennen, want je ziet wel de animaties en mondjes bewegingen maken maar je hoort niks.
Vind ik stiekem wel weer jammer dan, maar kan mij voorstellen dat het enorm veel werk is.

Anyways, verder bevalt het prima. Het is vernieuwend en zal er wel lekker veel tijd in gaan stoppen.
Eind volgende week ben ik er wel over uit of ik de complete edition zal kopen (ik denk het wel voor die €16).

[ Voor 12% gewijzigd door Milo44 op 29-07-2021 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Milo44 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:44:
Ik wilde graag op Phoenix, maar kon daar gisteren niet tussen komen dus uiteindelijk Twintania gekozen en daarmee begonnen.
Vanochtend nog even gelogged tijdens de koffie en toen zag ik dat Phoenix wél beschikbaar was, dus toen daar maar even gererolled en alle cutscenes en dialogs snel geskipped tot het punt waar ik gisteren gestopt ben.

Wat mij al gelijk opviel is dat er tijdens dialogen geen stemmen zijn? Dat vond ik erg wennen, want je ziet wel de animaties en mondjes bewegingen maken maar je hoort niks.
Vind ik stiekem wel weer jammer dan, maar kan mij voorstellen dat het enorm veel werk is.

Anyways, verder bevalt het prima. Het is vernieuwend en zal er wel lekker veel tijd in gaan stoppen.
Eind volgende week ben ik er wel over uit of ik de complete edition zal kopen (ik denk het wel voor die €16).
Die 16 euro is echt te verwaarlozen gezien de ongelooflijke hoeveelheid content die FFXIV te bieden heeft.

Ik ben vanmorgen een gladiator gestart om tanking ook eens te proberen. Ben benieuwd :P

Wat betreft die cutscenes, de meeste belangrijke cutscenes hebben wel voice actors.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
In de latere uitbreidingen is er ook meer voice acting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:44:

Klopt met patches zijn er later wat voice lines aan cutscenes toegevoegd maar vooral in de originele game is het weinig ja.

In verdere uitbreidingen zit wel meer voice acting. Maar als je echt de story goed mee wil krijgen (wat ik aan raad) zal je veel moeten lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik ben bij @Ricmaniac op de server en in de FC gekropen.

maar die gasten daar zijn best wel stil hoor, en ze gebruiken 0 voicechat 0.0 en dat voor een mmo. ik was altijd sociaal bezig met kleppen op vent ts en tegenwoordig disco. maar t lijkt gebruikelijk te zijn dat niemand voicechat gebruikt in FFXIV denk ik dan?

gisteren weer ff bezig geweest rogue verder te lvlen. pick nu standaard alle blauwe quests op. lijkt me gewoon het handigst. ik ben altijd andere MMO's gewent geweest waarbij je een class kiest en beperkt craft en gather profs kon lvlen! Maar FFXIV kent dat dus helemaal niet en je kunt ALLES doen op 1 char!

Dat maakt het nut van alts echt overbodig naar mijn idee ( ten minste ik heb nu nog genoeg ruimte in mijn inventory als dat anders gaat worden vind ik het een gemiste kans zeg maar )

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Jaden132 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Oh gelukkig haha. Kan ik je een bericht sturen als jij online bent? Want volgens mij reqruiten jullie niet meer.
Of heb je misschien Discord of zo?
We hebben wel een Discord inderdaad, maar je kunt mij ook uitnodigen hoor ingame. Ik kijk dan wel even wie je kan inviten daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BJBoes schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:35:
ik ben bij @Ricmaniac op de server en in de FC gekropen.

maar die gasten daar zijn best wel stil hoor, en ze gebruiken 0 voicechat 0.0 en dat voor een mmo. ik was altijd sociaal bezig met kleppen op vent ts en tegenwoordig disco. maar t lijkt gebruikelijk te zijn dat niemand voicechat gebruikt in FFXIV denk ik dan?

gisteren weer ff bezig geweest rogue verder te lvlen. pick nu standaard alle blauwe quests op. lijkt me gewoon het handigst. ik ben altijd andere MMO's gewent geweest waarbij je een class kiest en beperkt craft en gather profs kon lvlen! Maar FFXIV kent dat dus helemaal niet en je kunt ALLES doen op 1 char!

Dat maakt het nut van alts echt overbodig naar mijn idee ( ten minste ik heb nu nog genoeg ruimte in mijn inventory als dat anders gaat worden vind ik het een gemiste kans zeg maar )
Ja ik denk dat dat met Endwalker wel weer anders gaat worden hoor als er veel spelers terug komen etc. Sowieso als ik ga raiden fix ik ook altijd voice chat. Ga niet met tekst chat een nieuwe raid tier in :P

Afgelopen keer (shadowbringers release) hebben we dat ook gewoon gedaan.

Maar ik snap wel wat je zegt hoor het is niet zo'n hele actieve chat in de FC.
Zal zelf ook moeten zien of we een andere op de server zoeken afhankelijk dus van hoe de endwalker release gaat zijn. Want ik wil dan ook een fanatieke hebben en ben ook een flinke voorstander van voice. Maar vermoed dat dat gewoon goed komt kijkend naar vorige expansion enz. Normaliter zit ik elke dag gewoon met IRL vrienden op Teamspeak ook die geen FFXIV spelen. dus dan zit ik niet vaak in voice bij ander tenzij raid nights enz bijv

Je hebt in FFXIV ook zoiets als linkshells dat is eigenlijk een groep chat maar niet FC gebonden. Zit alleen zelf ook niet echt in actieve linkshells behalve voor HUNTS. omdat ik nu gewoon alles casual aan het levelen ben tot endwalker release.

Dat je alles op 1 char kan doen is de strenght van FFXIV vind ik. Dat mag wat mij betreft in elke mmo want ik ben een completionist en dat is 1 van de reden dat ik bijvoorbeeld in WoW nooit heb kunnen wisselen van main char omdat mijn Rogue gewoon de meeste achievement progression heeft etc. In deze game is dat dus allemaal geen probleem :P

En new world gaat nu hetzelfde doen natuurlijk met alle wapens gewoon levelen op 1 char en professions etc. dus ik hoop dat dit een nieuwe trend word :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 29-07-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Weet iemand tot wanneer je Endwalker kan pre-orderen? Ik heb zit zoeken maar kan het niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
@Milo44 gokje. Tot de game uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Milo44 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:53:
Weet iemand tot wanneer je Endwalker kan pre-orderen? Ik heb zit zoeken maar kan het niet vinden?
Steam Pre-Order
Square Enix Store Pre-Order

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@MokonaNL Ik kan wel vinden waar, maar niet tot hoelang. En dat was meer mijn vraag, maar toch bedankt voor de heads up (y)

[ Voor 140% gewijzigd door Milo44 op 31-07-2021 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@Milo44 https://eu.finalfantasyxiv.com/endwalker/

Er staat "on sale 23 November, 2021". Dus dat betekent volgens mij dat je het t/m 22 November kan pre orderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Vortigen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:54:
@Milo44 https://eu.finalfantasyxiv.com/endwalker/

Er staat "on sale 23 November, 2021". Dus dat betekent volgens mij dat je het t/m 22 November kan pre orderen :)
Sjonge, met grote koeienletters, hoe kan ik dat gemist hebben 8)7
Thnx, wordt een mooi verjaardagscadeau'tje voor mezelf O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:33
Inmiddels lvl 37, zit er eerlijk gezegd nog niet helemaal in. Maar ga wel door want er zijn niet zoveel andere games 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIN gisteren nog 80 gekregen btw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84fA0cwJ8OrCgf07FDy381-Dhlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aRKYZ84y7C3Z2oNeCU8bexSJ.png?f=user_large

Dit is nu mijn overzicht. Denk dat ik nu voor DRG ga, dan kan ik ook gelijk wat gear sparen voor als Reaper straks uit komt.

Ook twijfel ik om WAR te levelen dat was mijn eerste level 50 in 2.0 en twijfel ook erg of dat niet weer mijn main word in endwalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Ik denk, spelletje ook maar proberen. 16 euro hoef je het niet voor te laten. Zeker omdat WoW me zwaar is gaan tegenstaan nadat de guild niet lekker meer loopt, en het hele blizz debacle.

Zit phoenix vol en kan ik er geen char maken :( En daar zit een bekende van me op.......
Beetje balen. Helpt het om op off tijden nog eens te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:55:
Zit phoenix vol en kan ik er geen char maken :( En daar zit een bekende van me op.......
Beetje balen. Helpt het om op off tijden nog eens te kijken?
Ja, vrienden van mij probeerden op Odin een character te maken en na 1-5 refreshes kon dat gewoon (dus niet eens heel andere tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
DeeDee855 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Ja, vrienden van mij probeerden op Odin een character te maken en na 1-5 refreshes kon dat gewoon (dus niet eens heel andere tijd).
Dank, maar een tijdje refreshen dan. Ik kan wel op Odin :P

Edit: 45 minuten later nog geen succes. Wel een paar andere servers zien oplichten en andere weer zien verdwijnen

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 01-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dan moet je helaas andere tijden proberen. Phoenix is ook wel een hele drukke want daar zitten ook wat eu content creators.

Beste optie is vannacht of morgen ochtend heel vroeg als de rest van de dag niet lukt 😅 Maarja alles behalve ideaal natuurlijk maar de game director heeft het al uitgelegd dat ze met de drukte struggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Ook ondertussen weer anderhalf maandje bezig met FF14. Begonnen op mijn NIN (nu 53) en later DRK (nu 78) en bezig met de quest reeks in Shadowbringers. Daarna is eens gaan kijken wat ik kan gaan farmen. Mounts en pets vind ik altijd wel leuk om te halen + wat vette gear sets

Ben zelf nog aan het twijfelen welke DPS class ik wil naast de Tank. SAM, DRG en DNC lijken mij wel wat. Dus is eens even een keuze maken wanneer ik de DRK max heb.

Iemand suggesties over welke class van de 3 het leukste is om te spelen? Keuze blijft natuurlijk bij mijzelf maarja. Om even alles max te maken is wel even wat werk.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:02:
Ook ondertussen weer anderhalf maandje bezig met FF14. Begonnen op mijn NIN (nu 53) en later DRK (nu 78) en bezig met de quest reeks in Shadowbringers. Daarna is eens gaan kijken wat ik kan gaan farmen. Mounts en pets vind ik altijd wel leuk om te halen + wat vette gear sets

Ben zelf nog aan het twijfelen welke DPS class ik wil naast de Tank. SAM, DRG en DNC lijken mij wel wat. Dus is eens even een keuze maken wanneer ik de DRK max heb.

Iemand suggesties over welke class van de 3 het leukste is om te spelen? Keuze blijft natuurlijk bij mijzelf maarja. Om even alles max te maken is wel even wat werk.
tussen die 3 die jij vraagt vind ik SAM het leukst. maar hou sowieso meer van melee dan Ranged (dancer is ranged) Maar qua uiterlijk vind ik van die 3 DRG weer het dikst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Dank, maar een tijdje refreshen dan. Ik kan wel op Odin :P

Edit: 45 minuten later nog geen succes. Wel een paar andere servers zien oplichten en andere weer zien verdwijnen
Idd sochtends proberen, beetje rond deze tijd (06:26u).
Ik begon eerst op Twintania, maar wilde per se op Phoenix dus vorige week rond deze tijd geprobeerd en dat ging prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Milo44 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:28:
[...]

Idd sochtends proberen, beetje rond deze tijd (06:26u).
Ik begon eerst op Twintania, maar wilde per se op Phoenix dus vorige week rond deze tijd geprobeerd en dat ging prima.
Yea ben nu op Odin begonnen, na 3 uur proberen was ik er klaar mee.

Nu lvl 8 en dat ging erg vlot, dus vannacht nog eens een phoenix poging doen, anders blijf ik wellich op Odin

Edit: Gelukt, ik ben een thaumaturge gestart op Phoenix :)

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-08-2021 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

tussen die 3 die jij vraagt vind ik SAM het leukst. maar hou sowieso meer van melee dan Ranged (dancer is ranged) Maar qua uiterlijk vind ik van die 3 DRG weer het dikst haha
Ik heb het ander bedacht. Ik ga gewoon alle 3 spelen voor een dagje en hun playstyle vergelijken.

Heb nu paar uurtjes DNC gespeeld door wat instances heen en opzich bevalt het me prima. Het voelt niet perse heel erg aan als een ranged door de snelle combat.

Eens kijken of het mij vanavond lukt om SAM te proberen. Nadeel is wel dat ik 10 levels aan skills mis vergeleken met de DNC. Dus hoop dat ik een goed beeld kan krijgen met zo'n level verschil.

DRG wordt helemaal lastig. Mijne is nu level 11 (LNC nog) dus alleen al naar 50 krijgen is wat werk. Maar zeker iets wat ik er wel in wil stoppen.

DRK is nu max level. dus heb het volledige voordeel dat ik ook alle bonus experience krijg voor jobs die ik nu ga levels. Dat zou de DRG zeker gaan versnellen. Uiteindelijk kan ik dan de keuze maken en naar max gaan werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Zo, was ik lvl 15, kom ik erachter dat het niet phoenix maar moogle moest zijn

Inmiddels op moogle 17 geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Zijn er reeds wijzigingen doorgevoerd die betrekking hebben op Trial accounts??
Ik kan opeens niet meer inloggen "als er een queue is"...

Krijg nu opeens de melding:
"This world is currently full. Please wait until an opening is available and try again. If you are on the free trial, you cannot log in while there is a queue."
Als ik dan op OK klik, stopt FFXIV er instant mee en sta ik weer op de desktop. Terwijl ik voorgaande keren gewoon in de queue terecht kwam?
Als dit een recente wijziging is, dan vind dit wel een beetje een suffe melding/aanpassing hoor :/
Ik snap best dat betalende spelers hogere prio krijgen, maar instant Quit en geen queue vind ik erg extreem :?

[ Voor 25% gewijzigd door Milo44 op 02-08-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@Milo44 voor zover ik weet is dat altijd zo geweest. Althans, dat las ik zo nu dan van mensen op trial accounts. Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat ik zelf een betaalde account heb. Werkte het hiervoor anders dan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
Wat ik heb gelezen is dat de queues die we eerder meestal hadden geen reguliere queue is, maar iets dat ze gebruiken om logins te staggeren onafhankelijk van hoeveel mensen er spelen. En nu met de drukte zijn er daadwerkelijke queues, dat wil zeggen dat er mensen moeten uitloggen voordat ze er meer bij laten. Geen idee of dat waar is, maar het verklaart wel dat er een verschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Astrologian is echt de tofste job die ik ooit in een RPG ben tegengekomen denk ik, holy shit echt :D Alles klopt gewoon, de lore, de theme en de spells. Deze wil ik wel naar 80 schoppen als eerste denk ik.

Vanavond even wat dungeons gedaan van lvl 40-45 en dat werkt ook prima om mee te levellen moet ik zeggen. Die draw mechanic is echt super tof bedacht en ziet er mega shiny uit.

Kan het (nog) niet vergelijken met andere healers maar vooralsnog kan ik Astrologian van harte aanbevelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mb-Nu2yAgrWGHKwhHUNRsWC8b9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8J3gVjXZ4Jo7FDv3q8mlXa2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door London op 02-08-2021 21:38 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo44 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:52:
Zijn er reeds wijzigingen doorgevoerd die betrekking hebben op Trial accounts??
Ik kan opeens niet meer inloggen "als er een queue is"...

Krijg nu opeens de melding:

[...]

Als ik dan op OK klik, stopt FFXIV er instant mee en sta ik weer op de desktop. Terwijl ik voorgaande keren gewoon in de queue terecht kwam?
Als dit een recente wijziging is, dan vind dit wel een beetje een suffe melding/aanpassing hoor :/
Ik snap best dat betalende spelers hogere prio krijgen, maar instant Quit en geen queue vind ik erg extreem :?
Ja dit is helaas echt kut als Trial account.
Door de drukte wat ze niet hadden kunnen voorzien en wat ze zeg maar hebben uitgelegd kom je als trial speler niet in de queue terecht maar krijg je die melding die jij stuurde.

De betalende speler krijgt hierbij voorang. Maar ipv dat ze jou daar achter aan zetten krijg je die melding op 1 of andere manier.

En wat hier boven stond klopt ook. er is altijd een mini queue waarbij ze zorgen dat niet te veel mensen dezelfde moment inloggen. Vaak duurt dit een paar seconden maar door die onvoorziene drukte is het nu dus inderdaad een echte queue en daar kunnen trial accounts niet in.

https://eu.finalfantasyxi...9086b64cfde0acb6c23ccd07f

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:35:
Astrologian is echt de tofste job die ik ooit in een RPG ben tegengekomen denk ik, holy shit echt :D Alles klopt gewoon, de lore, de theme en de spells. Deze wil ik wel naar 80 schoppen als eerste denk ik.

Vanavond even wat dungeons gedaan van lvl 40-45 en dat werkt ook prima om mee te levellen moet ik zeggen. Die draw mechanic is echt super tof bedacht en ziet er mega shiny uit.

Kan het (nog) niet vergelijken met andere healers maar vooralsnog kan ik Astrologian van harte aanbevelen :)

[Afbeelding]
Haha Astrologian is ook nog 1 op mijn lijstje maar is 1 van me laagste en heb geen zin die eerste ruk naar 50 te doen :P Maar idd een hele vette healer job.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
Oke, thnx iedereen weer voor de reacties.
Morgen ga ik gewoon de Complete Edition kopen, want ik wil er nog wel wat meer tijd in stoppen zonder deze foutmelding, want ik speel voornamelijk savonds een paar uurtjes.

Ik vind het een toffe game en het is lekker vernieuwend, dus het wordt het sowieso wel waard.
En @London , je hebt mij zojuist gehyped om ff wat meer over Astrologian op te zoeken en wellicht te proberen haha :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
London schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:35:

[Afbeelding]
OMG zeg dat nou niieeeet want ik ben mijn White Mage naar 80 aan het brengen :D Nu is er WEER een job die ik wil proberen haha.
Heb vandaag bv Dancer en Red Mage unlocked; gewoon omdat dat kan! Dancer werd ik een beetje door overweldigd met al die nieuwe skills maar met Red Mage kreeg ik een soort van tutorial in de vorm van een Duty. Die speelt ook lekker weg zeg! Snap nog zeker niet alles van de job maar het heeft iig mijn interesse als ranged DPS :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Vortigen schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

OMG zeg dat nou niieeeet want ik ben mijn White Mage naar 80 aan het brengen :D Nu is er WEER een job die ik wil proberen haha.
Heb vandaag bv Dancer en Red Mage unlocked; gewoon omdat dat kan! Dancer werd ik een beetje door overweldigd met al die nieuwe skills maar met Red Mage kreeg ik een soort van tutorial in de vorm van een Duty. Die speelt ook lekker weg zeg! Snap nog zeker niet alles van de job maar het heeft iig mijn interesse als ranged DPS :D
Haha en zo gaan we gezellig door, want Dancer had ik al eens eerder gezien en die ziet er gewoon vanwege de animaties al tof uit.
Ben benieuwd wanneer ik die unlock, want die ga ik zeker proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nouja dat is wel het mooie van FFXIV in mijn ogen, je hebt altijd het gevoel dat je progressie boekt omdat je alles op 1 char kan doen. Als je s morgens ff een half uurtje wat bomen wil omhakken boek je progressie op een job maar als je ff een dungeon wil doen op een job boek je ook weer progressie. Gewoon een heel slim systeem.

Hoop ook van harte dat toekomstige MMO’s een zelfde systeem hanteren waarbij alles wat je haalt of accountwide is of character wide. Maar in het geval van het laatste dan wel zo dat je alles kunt worden op 1 char.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ben toch maar weer begonnen..

https://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/36018234/

Nu geen idee welke class ik echt wil gaan spelen

eisen:

1.) niet te uitdagend als het gaat om rotation. Door medicatie werken mijn hersenen iets langzamer dan ik zou willen
2.) Redelijk survivable
3.) Geen RDM
4.) Geen Tank/Healer

Zit nu te kijken naar: Dragoon, Bard, Monk

Iemand tips?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:23:

eisen:

1.) niet te uitdagend als het gaat om rotation. Door medicatie werken mijn hersenen iets langzamer dan ik zou willen
2.) Redelijk survivable
3.) Geen RDM
4.) Geen Tank/Healer

Iemand tips?
Denk dat DRG je beste optie is, is altijd een vaste rotation zeg maar. Maar ziet er ook nog is super cool uit :P

https://saltedxiv.com/drg

Playstyle van DRG kan wel even wennen zijn omdat je af en toe iets animation locked word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Ik ben destijds begonnen met een archer/bard. Moet zeggen dat de rotation niet al te moeilijk is maar qua gameplay wel nog steeds leuk is om te spelen. Nu lvl 68.

corset schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:23:

eisen:

2.) Redelijk survivable
3.) Geen RDM
4.) Geen Tank/Healer

Iemand tips?

[ Voor 31% gewijzigd door Ratemypoodotcom op 03-08-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Gister SAM gespeeld, was het toch wel even hersens kraken. Vooral omdat ik eerst de basis van de class probeer uit te vogelen voordat ik me verder ga inlezen. Dus combos + skill effects leren. Toen ik eindelijk doorkreeg dat bepaalde combinaties verschillende effecten hebben op 1 skill (Dot, AOE, dmg) begon ik de job door te krijgen. Vind SAM een ingewikkelde class maar wel leuk om te spelen. Beetje zoals NIN, wanneer je je combinaties snapt wordt het een stuk makkelijk verwacht ik. Dat is een kwestie van blijven spelen.

Nu alleen nog DRG in dit geval naar 50 krijgen. Gister gelukt om 20 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
ik heb zonet FF14 nogmaals opgepikt door die nieuwe trial die er nu is.
Nu merk ik wel dat sinds ik het laatste gespeeld heb (heavensward) er precies heel wat veranderd is.
Ik logde in op mijn lvl 50 gladiator en ik heb om heel eerlijk te zijn geen flauw idee wat ik moet doen :D

Zou ik het beste gewoon een nieuwe character aanmaken en levelen? Of op mn "main" een nieuwe class kiezen en die levelen? Of gewoon door de zure appel bijten en mn gladiator verder levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Wat is een goede site voor quest informatie voor FFXIV? Een soortgelijke website als Wowhead zegmaar.

Een aantal vond ik in de begin thread: FFXIV Wiki, FFXIV Guild en de Gamerescape Wiki. Of zijn er nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Milo44 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:56:
Wat is een goede site voor quest informatie voor FFXIV? Een soortgelijke website als Wowhead zegmaar.

Een aantal vond ik in de begin thread: FFXIV Wiki, FFXIV Guild en de Gamerescape Wiki. Of zijn er nog meer?
Meestal check ik de Wiki als ik iets wil weten.

Goede video van een zeer enthousiast persoon die alle jobs langsgaat met hun sterktes. Na die video wil je alle jobs mainen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirader schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:56:
ik heb zonet FF14 nogmaals opgepikt door die nieuwe trial die er nu is.
Nu merk ik wel dat sinds ik het laatste gespeeld heb (heavensward) er precies heel wat veranderd is.
Ik logde in op mijn lvl 50 gladiator en ik heb om heel eerlijk te zijn geen flauw idee wat ik moet doen :D

Zou ik het beste gewoon een nieuwe character aanmaken en levelen? Of op mn "main" een nieuwe class kiezen en die levelen? Of gewoon door de zure appel bijten en mn gladiator verder levelen?
Ik heb ook vaak hetzelfde gevoel als ik terug kom. ik bijt altijd even door de zure appel heen. lees alle skills opnieuw en doe een duty roulette :P daarna komt het allemaal binnen een dagje wel weer terug joh haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Denk dat DRG je beste optie is, is altijd een vaste rotation zeg maar. Maar ziet er ook nog is super cool uit :P

https://saltedxiv.com/drg

Playstyle van DRG kan wel even wennen zijn omdat je af en toe iets animation locked word.
Ik ben toevallig ook op zoek naar een "simpele" job ter afwisseling van mijn White Mage (die is op zich niet super moeilijk maar je hebt toch de verantwoordelijkheid voor het in leven houden van je groep).

Daarom net even lancer opgepikt om te kijken of het wat voor mij is. Dus dank voor de suggestie :)

Heb ook een lvl 12 Archer om ranged dps te proberen. Lekkere mobiele job hoor en volgens mij niet nodig om achter of naast een mob te staan.
Weet jij misschien of de Bard ook een "simpele" dps is zoals de Dragoon? Ik vind ranged dps eigenlijk wel relaxed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bizar895
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Vortigen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Ik ben toevallig ook op zoek naar een "simpele" job ter afwisseling van mijn White Mage (die is op zich niet super moeilijk maar je hebt toch de verantwoordelijkheid voor het in leven houden van je groep).

Daarom net even lancer opgepikt om te kijken of het wat voor mij is. Dus dank voor de suggestie :)

Heb ook een lvl 12 Archer om ranged dps te proberen. Lekkere mobiele job hoor en volgens mij niet nodig om achter of naast een mob te staan.
Weet jij misschien of de Bard ook een "simpele" dps is zoals de Dragoon? Ik vind ranged dps eigenlijk wel relaxed :D
Ik speel al sinds het begin Bard en vind het echt een hele chille job om lekker rustig flink wat dps te doen. Je hebt het geluk dat je niet bij iedere zieke aoe aanval van een boss de halve arena hoeft te doorlopen en je kan damage blijven doen. Daarbij is de rotation van bards niet heel moeilijk om te leren.

Hij is wel flink aangepast want toen ik in heavensward bard speelde kan je nog niet bewegen tijdens het casten van skills door een bepaalde buff die je altijd aan moest hebben, dit maakte het eigenlijk best wel saai. Maar nu is dit helemaal gefixt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja kijk opzich zijn alle jobs in deze game niet echt moeilijk :P alleen als je nieuw bent in het spel zijn sommige wat overwhelming maar uiteindelijk is het allemaal vrij recht toe recht aan.

Persoonlijk trekt Bard mij gewoon niet zo tegenover Machinist omdat ik een dude met een gun gewoon veel vetter vind haha :P maar Machinist is <70 een stuk minder gaaf naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Dank voor jullie reacties @Bizar895 en @Ricmaniac (y)

Ik ga Archer en Lancer spelen en merk vanzelf wel welke class mij op dit moment het beste ligt.
Zolang het maar niet al te gecompliceerd wordt en ik fijn kan dps'en; want dat is wat ik er bij wil hebben naast mijn WHM.
Gewoon lekker ff pewpewpew oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
ik heb dus mn account terug geactiveerd. Shadowbringers maar aangeschaft voor een prijsje, en gametime toegevoegd.
Straks weer inloggen en ik denk dat ik sinds heavensward main scenario quests verder moet.
Ik ga denk ik main scenario quests doen tot ik dark knight kan unlocken en daarna ga ik die main spelen tot level cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Als ik vanuit de launcher de game wil downloaden en installeren geeft hij aan dat ik mijn beveiliging (tijdelijk) moet uitschakelen. Is dat normaal bij deze game? Op de een of andere manier zit me dat niet lekker.

En kan deze, als de download eenmaal is gestart, weer ingeschakeld worden? (het downloaden duurt nogal lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirader schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:15:
ik heb dus mn account terug geactiveerd. Shadowbringers maar aangeschaft voor een prijsje, en gametime toegevoegd.
Straks weer inloggen en ik denk dat ik sinds heavensward main scenario quests verder moet.
Ik ga denk ik main scenario quests doen tot ik dark knight kan unlocken en daarna ga ik die main spelen tot level cap.
Dark Knight (DRK) kan je al unlocken zodra je in Ishgard komt tijdens Heavensward (wat al heel snel is)

Dus vermoed dat je hem al direct kan unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dementii schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:41:
Als ik vanuit de launcher de game wil downloaden en installeren geeft hij aan dat ik mijn beveiliging (tijdelijk) moet uitschakelen. Is dat normaal bij deze game? Op de een of andere manier zit me dat niet lekker.

En kan deze, als de download eenmaal is gestart, weer ingeschakeld worden? (het downloaden duurt nogal lang)
dat vragen ontzettend veel games tijdens de installatie/ download. je kan gewoon op oke klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:21
Na een kort uitstap naar New world dat me niet echt beviel, heb ik ook de overstap gemaakt van wow naar deze game. Lvl 14 conjurer maar wil uiteindelijk naar astrologian omdat die me wel leuk lijkt. Maar ben nog wat aan het zoeken, wil zeker healer/dps met vooral focus op healer. Is er ook een healer type dat met Hots healed (beetje druid achtig van wow zeg maar).

Moet wel zeggen dat het story heavy gebeuren me wel bevalt :). Elke mob die je tegenkomt heeft wel z'n nut. Gisteren dus ook maar de complete edition aangeschat, voor 16 euro kan het echt niet misgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:06:
Na een kort uitstap naar New world dat me niet echt beviel, heb ik ook de overstap gemaakt van wow naar deze game. Lvl 14 conjurer maar wil uiteindelijk naar astrologian omdat die me wel leuk lijkt. Maar ben nog wat aan het zoeken, wil zeker healer/dps met vooral focus op healer. Is er ook een healer type dat met Hots healed (beetje druid achtig van wow zeg maar).

Moet wel zeggen dat het story heavy gebeuren me wel bevalt :). Elke mob die je tegenkomt heeft wel z'n nut. Gisteren dus ook maar de complete edition aangeschat, voor 16 euro kan het echt niet misgaan :).
Nice :) Welkom.
Je hebt geen healer die op Druid uit WoW lijkt. Maar beide SCH en AST hebben wel wat hots. (WHM) weet ik niet zeker want mijne is ook nog maar 15 haha ..maar je bent nooit mainly met hots aan het healen zeg maar. Tanks krijgen genoeg damage dat je ook je andere heals nodig hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Ricmaniac schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Nice :) Welkom.
Je hebt geen healer die op Druid uit WoW lijkt. Maar beide SCH en AST hebben wel wat hots. (WHM) weet ik niet zeker want mijne is ook nog maar 15 haha ..maar je bent nooit mainly met hots aan het healen zeg maar. Tanks krijgen genoeg damage dat je ook je andere heals nodig hebt :P
Thanks :). Het is weer veel leren maar dat maakt het wel leuk, is uiteindelijk niet m'n eerste mmo dus er komt wel veel terug tank/dps/healer :). Heb heel m'n wow tijd gehealed dus dat wil ik nu ook weer gaan doen. Wel leuk dat je eigenlijk alle classes kan spelen en geen nieuwe characters daarvoor moet starten. Ga me wel eerst focussen op astro dan denk ik, die lijkt het leukste als ik de beschrijving zo zie, niet te moeilijk maar wel genoeg diepgang. Zie wel wat het geeft. Vanavond wat focussen op de main story zodat ik alles wat open kan gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:15:
Ja kijk opzich zijn alle jobs in deze game niet echt moeilijk :P alleen als je nieuw bent in het spel zijn sommige wat overwhelming maar uiteindelijk is het allemaal vrij recht toe recht aan.

Persoonlijk trekt Bard mij gewoon niet zo tegenover Machinist omdat ik een dude met een gun gewoon veel vetter vind haha :P maar Machinist is <70 een stuk minder gaaf naar mijn mening.
Nouja niet moeilijk, dat is relatief natuurlijk. Als ik sommige guides lees dan krijg ik het wel Spaans benauwd soms hoor. Met gcd's en ogcds en wat wanneer optimaal is.

Nu ben ik maar een filthy casual in FFXIV en is de endgame van FFXIV volgens mij sowieso niet perse uitdagender dan die van WoW maar ik wil toch altijd wel een beetje mee kunnen komen. Dus ik lees me graag in over jobs en zal dat ook blijven doen. Maar ik heb nog veel te leren als het op de meeste jobs aankomt :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
London schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Nouja niet moeilijk, dat is relatief natuurlijk. Als ik sommige guides lees dan krijg ik het wel Spaans benauwd soms hoor. Met gcd's en ogcds en wat wanneer optimaal is.

Nu ben ik maar een filthy casual in FFXIV en is de endgame van FFXIV volgens mij sowieso niet perse uitdagender dan die van WoW maar ik wil toch altijd wel een beetje mee kunnen komen. Dus ik lees me graag in over jobs en zal dat ook blijven doen. Maar ik heb nog veel te leren als het op de meeste jobs aankomt :+
Vind het er persoonlijk op dit moment complexer uit zien dan Wow maar dat is waarschijnlijk omdat alles nieuw is, gewoon de benamingen alleen al leren ben je al ff mee bezig. Ik probeer zo weinig mogelijk te vergelijken en gewoon alle tekst te lezen, merk dat er heel veel in dialogs wordt uitgelegd. Al vermoed ik dat als het op rotations enzo aankomt er niet veel uitleg zal zijn :p

Feit dat ik alle tekst moet lezen, zorgt er wel voor dat ik heel wat relaxter speel, dat alleen is al een voordeel. Het speelt weg vind ik als een interactief boek :P

[ Voor 7% gewijzigd door Powerblast op 04-08-2021 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Powerblast schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

Vind het er persoonlijk op dit moment complexer uit zien dan Wow maar dat is waarschijnlijk omdat alles nieuw is, gewoon de benamingen alleen al leren ben je al ff mee bezig. Ik probeer zo weinig mogelijk te vergelijken en gewoon alle tekst te lezen, merk dat er heel veel in dialogs wordt uitgelegd. Al vermoed ik dat als het op rotations enzo aankomt er niet veel uitleg zal zijn :p

Feit dat ik alle tekst moet lezen, zorgt er wel voor dat ik heel wat relaxter speel, dat alleen is al een voordeel. Het speelt weg vind ik als een interactief boek :P
Dat laatste kan ik mij wel in vinden ja. Ik denk dat het ook helpt dat je niet het gevoel hebt dat je moet rushen naar 80 omdat dan het spel pas begint. Veel spellen hebben tegenwoordig die opzet dat alleen endgame ertoe doet.

FFXIV is ijzersterk als het op additionele content aankomt. Even wat challenges doen in de Golden Saucer bijvoorbeeld, of een crafting/gathering job levellen, minions/mounts farmen of simpelweg een andere job dan je ''main'' job levellen en daar wat dungeons op doen. Er is zoveel content naast de main story quest dat je nooit het gevoel hebt te moeten rushen naar 80 omdat dan de game pas echt begint.

Maar er zijn inderdaad ook gewoon super veel mechanics en dingen in de game die best wat tekst en uitleg behoeven. Gelukkig is de Wiki wel vrij uitgebreid en is de game lang genoeg uit zodat je van de meeste content wel uitgebreide guides kunt vinden.
Desalniettemin vind ik ook leuk om gewoon zonder enige voorkennis een nieuwe dungeon binnen te stappen en gewoon te kijken wat er gebeurt. En het mooiste is dat je niet voor retard of noob wordt uitgemaakt als je doodgaat :) Mensen willen je daadwerkelijk helpen en hebben het beste met je voor. Dat alleen al is wat mij betreft een _/-\o_ waard.

Even heel wat anders, vandaag deze super vette mount gekocht van m'n achievement tokens :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXXnFWRsigJWQYTggo6mPZlIB9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iTrc9wnkWEFQ63rSSgqHNoMJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door London op 04-08-2021 19:36 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
zit blijkbaar nog verder achter dan ik dacht XD
Volgens de wiki ben ik nu net begonnen aan de main story quests van patch 2.1 :D

Zal dus nog even duren eer ik terug up to speed ben XD
Ben wel tot de conclussie gekomen dat mn "main" een lvl 50 paladin heeft, alsook 44 scholar en 44 arcanist, 32 rogue en 24 pugilist en 17 conjurer.
misschien toch maar mn paladin naar 80? brengen eerst alvorens een dark knight te starten... Of gewoon direct nieuwe class en die naar 70 brengen? Ik heb tot hiertoe geen idee hoe ingewikkeld tanken is als paladin of als dark knight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pirader schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:10:
Volgens de wiki ben ik nu net begonnen aan de main story quests van patch 2.1 :D

Ben wel tot de conclussie gekomen dat mn "main" een lvl 50 paladin heeft, alsook 44 scholar en 44 arcanist, 32 rogue en 24 pugilist en 17 conjurer.
misschien toch maar mn paladin naar 70? brengen eerst alvorens een dark knight te starten... Of gewoon direct nieuwe class en die naar 70 brengen? Ik heb tot hiertoe geen idee hoe ingewikkeld tanken is als paladin of als dark knight.
Gewoon wat dingen proberen en kijken wat klikt. En zodra je de klik hebt krijg je na een tijdje kriebels om iets anders te proberen en op die manier level je alle jobs geleidelijk aan naar 80 :D

Ben hier nu zelf bezig met een Dark Knight om even te kijken hoe dat bevalt. Net ff een dungeon getankt en dat is ook wel vermakelijk. Alleen moet ik altijd heel erg wennen aan tanken omdat je zelf de pace bepaalt en ook al snel ervoor kan zorgen dat er meer gepulled wordt dan de groep aan kan.

Ingewikkeld vind ik de tank jobs overigens (nog) niet. Het is meer dat je de dungeon/raid mechanics een beetje moet weten zodat je weet wat eventueel gevaarlijk is.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Is er (g)een mogelijkheid om je login gegevens te onthouden bij de FFXIV launcher?
Nu moet ik iedere keer als ik FFXIV wil opstarten mijn wachtwoord en one-time password intoetsen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pirader schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:10:

misschien toch maar mn paladin naar 80? brengen eerst alvorens een dark knight te starten... Of gewoon direct nieuwe class en die naar 70 brengen? Ik heb tot hiertoe geen idee hoe ingewikkeld tanken is als paladin of als dark knight.
Het maakt echt niet uit. het is puur wat je zelf wilt doen.
Alle tanks zijn prima tanks. Kijken naar welke job (geld ook voor dps en healers) het beste is maakt echt niet uit bij FFXIV.

Nadeel als je zo in 3.0 wel gaat starten met Dark knight is dat die dan level 30 is.. dan moet je die dus eerst naar level 50 grinden voordat je verder kan met de main story als je die op je DRK wil doen.
Milo44 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:50:
Is er (g)een mogelijkheid om je login gegevens te onthouden bij de FFXIV launcher?
Nu moet ik iedere keer als ik FFXIV wil opstarten mijn wachtwoord en one-time password intoetsen...
Nope niet directly .Ik gebruik iets anders: dat is de FFXIV quick launcher (van github afgehaald) Daar kan je wel je gegevens op slaan en alleen met de token steeds inloggen. Dan skip je ook die hele launcher enzo maar vul je dus direct je token in en start te game gelijk op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milo44
@Ricmaniac Wow, thnx. Dit werkt echt 100x sneller! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
Ricmaniac schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:29:
Al mijn crafters zijn nu 70+ :) volgende week eens de tijd vinden om ze allemaal naar 80 te levelen.

[Afbeelding]
respect :) Ik was echt aan het slacken met craften en gatheren :P

Ben nu bezig met botanist en dan rustig verder tijdens queues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
op welke wereld zit iedereen eigenlijk?
ik zit nog op de "originele" tweakers world zodiark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:28:

Nope niet directly .Ik gebruik iets anders: dat is de FFXIV quick launcher (van github afgehaald) Daar kan je wel je gegevens op slaan en alleen met de token steeds inloggen. Dan skip je ook die hele launcher enzo maar vul je dus direct je token in en start te game gelijk op.
Bedankt hiervoor _/-\o_
Inloggen gaat nu een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

@Ricmaniac heb jij nog tips om een beetje efficiënt de gathering/crafting jobs te levellen? Ik doe nu soms tussen het wachten door wat gathering, mining etc. Soms ook wat craften als ik de mats heb. Maar de meeste crafting materials heb ik aan m'n retainer gegeven en je kan schijnbaar niet vanuit je retainer craften. Zoek jij dan altijd uit wat je nodig hebt om iets te levellen ofzo? Want ik zit er ook niet op te wachten om continu rond te lopen met allemaal crafting materials in m'n bag.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:07:
@Ricmaniac heb jij nog tips om een beetje efficiënt de gathering/crafting jobs te levellen? Ik doe nu soms tussen het wachten door wat gathering, mining etc. Soms ook wat craften als ik de mats heb. Maar de meeste crafting materials heb ik aan m'n retainer gegeven en je kan schijnbaar niet vanuit je retainer craften. Zoek jij dan altijd uit wat je nodig hebt om iets te levellen ofzo? Want ik zit er ook niet op te wachten om continu rond te lopen met allemaal crafting materials in m'n bag.
Ja vroeger zat ik er ook niet lekker in met crafting. Maar de beste tip is om alles een beetje tegelijk te levelen.
Je maakt namelijk heel vaak weer iets met een job voor een andere job en die maakt dan weer iets wat je ergens anders kan gebruiken enzo.

Heb onlangs deze guide gevonden. Dit is de meest efficiente manier om puur je crafters te levelen (kost alleen wel wat geld als je alle mats koopt) gemiddeld denk ik zo'n 5-6 miljoen gil.

Wat betreft de mats. Ik heb ook 1 retainer waar ik in principe al me mats vol stauw. Nu ik alle crafts boven de 70 heb heb ik eigenlijk alle early game mats weg gedaan. want zal ik toch amper nog gebruiken denk ik.

Je kan dus ook als je iets bekijkt op de marketplace of in je crafting log right clicken op een item en "search for item" selecteren. Dan kan je zien of je ergens in je inventory, retainers, chocobo saddle etc een item al hebt of niet.

Ook kan je op dat item rightclicken voor de opties: show recipies using this item.. en zo kan je dus een beetje spelen om te zien wat je kan maken etc.

Maar Craften en Gathering voelen in deze game dus ook echt aan als aparte classes dus het is niet zo dat je effe tussen een dungeon door wat gaat gatheren. dit kan wel early game maar later is dat alles behalve efficient. Je moet er eigenlijk juist echt de tijd voor nemen net als dat je bedenkt een combat class te levelen. Ik heb gisteren denk ik iets van 100 crafts gemaakt en daar was ik toch wel een ruime 2.5 uur mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirader schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:39:
De echte originele tweakers world was Moogle :P daar zit ik nog steeds maar op een gegeven moment kwam er een nieuwe wave met een paar spelers op tweakers die zijn toen naar Zodiark gegaan omdat dat een new world was met bonus xp toen volgens mij.. Geen idee of er nog veel daar zitten die nu spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Je hebt twee datacenters in Europa waarin diverse werelden (servers) zijn. De "Light" datacenter en de "Chaos" datacenter.
Ik zit b.v. op de "Light" datacenter en op de wereld Odin. Wat ik hier zo lees zitten de meeste Tweakers op het "Light" datacenter over diverse werelden.

Je kan trouwens binnen je gekozen datacenter de andere werelden bezoeken en daar vrijwel alles doen (behalve een FC (guild) joinen en...nog iets niet doen wat ik nu even vergeten ben ;) )
Binnenkort kunnen we zelfs van tussen de twee datacenters op bezoek gaan heb ik gelezen. Weet niet wanneer dat gaat gebeuren maar het is blijkbaar in de planning.

En wanneer je de Duty roulette doet dan gaat dat over de hele datacenter heen. M.a.w. Ik zit b.v. op Odin en speel regelmatig samen in een party met spelers van andere servers. Goed systeem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
achzo bedankt voor de info :D
Zijn er bepaalde dingen die noodzakelijk zijn om te doen?
Ik lees hier iets over MGP farming? Is dit nodig? Waarvoor dient dit?

Verder ben ik nu rustig de main story quests aan het doen en op mijn gemak aan het levelen.
Ook mijn eerste duty getankt met mn paladin. Dat was wel lachen. Hele community is zo vriendelijk! een hele verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Hoi allemaal, ik speel dit spel sinds een weekje ongeveer voor het eerst. Trial account tot lvl51 gespeeld met een thaumaturge. Zat ik in een dungeon, zei iemand dat ik allang een Black Mage kon zijn _O-
Dus na wat gegoogle ben ik nu een Black Mage met lvl50 Black Mage kleertjes en een dikke staf die ik had gekocht met wat zegeltjes.

Het spel vond ik in het begin wel enorm makkelijk, door alle quests in een regio te doen was ik zwaar overleveled, nu doe ik alleen de main quest en quests die me belangrijke dingen geven.

Net de complete game gekocht met 30 dagen gratis sub voor €16 en die is nu aan het installeren.

Leuk spel, voorlopig gaat het me nog goed af alleen, maar ik wil op den duur toch wel een guild joinen. Zijn er hier Tweakers die in dezelfde guild zitten?

O ja ik zit op Chaos - Cerberus, naam: Jur Rune ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-08-2021 22:58 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik heb deze vraag ook wel eens gesteld, maar heb het idee dat iedereen idd een beetje verspreid zit.
Ikzelf zat eerst op Twintania, maar wilde graag naar Phoenix, dus heb ik daar een poppetje gererolled.

Kan niet zo heel veel spelen, dus ben nog maar level 11, bijna 12, maar ik vermaak me prima met de game en heb ook geen haast.
Vind het heerlijk wegspelen voor die paar uurtjes per week die ik erin stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
pirader schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:39:
achzo bedankt voor de info :D
Zijn er bepaalde dingen die noodzakelijk zijn om te doen?

Verder ben ik nu rustig de main story quests aan het doen en op mijn gemak aan het levelen.
Ook mijn eerste duty getankt met mn paladin. Dat was wel lachen. Hele community is zo vriendelijk! een hele verademing.
MGP is de currency die gebruikt wordt in de gold saucer (casino)

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Gister eindelijk de free trial gedownload en een eerste karakter gemaakt (archer genaamd Dementii Ma'ai). Toen was er trouwens maar één wereld waar nieuwe spelers op konden, uit mijn hoofd Phoenix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pirader schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:39:

Goed om te horen :)

MGP is de ingame currency die gebruikt word voor in de Gold Saucer (Casino) die je kan unlocken vanaf level 15 volgens mij. Is eigenlijk een grote kermis. En je hebt een wekelijkse loterij daar waarbij je 3 loten kan kopen voor 200 MGP per stuk. De hoofdprijs is 1 miljoen MGP (dat is echt veel zeg maar)

Elke zaterdagavond om 21:00 is de trekking.

Ook kan je daar allemaal mini games events doen die om de zo veel tijd activeren. Jump puzzles bijvoorbeeld of in een "achtbaan"zitten waarbij je targets moet schieten zulke dingen.

Is een hele leuke side activiteit in de game.

Maar is het nodig? Nee echt zeker niet is puur optioneel haha behalve als je alle mounts en transmogs wilt :P Want dat koop je daar met die MGP.

Oh ja je hebt ook chocobo races met je eigen mount tegen andere spelers. best tof

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 06-08-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Laatst online: 20-07 14:10
In september kan je toch ook weer de auto van FF15 kopen voor 200k mgp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 14:23
Is wel wat er te vinden is ind. Na het huidige event zou het weer aan de beurt moeten zijn.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste