Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
HeRSteiN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:55:
Zijn er mensen hier die Final Fantasy XIV op console spelen? Wat zijn jullie bevindingen?
Ik zou deze eens willen proberen op me Playstation.

Heb enige tijd ESO gespeeld maar ben dit beetje beu geworden.

Bedankt voor eventuele reacties.
Ik heb het op ps3 en ps4 gespeeld maar mijn hoofdplatform was altijd pc. Begin dit jaar zelfs op pc volledig overgeschakeld op controller. Chatten op console gaat wel moeilijk maar je kunt er ook evt een toetsenbord voor gebruiken.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeRSteiN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:55:
Zijn er mensen hier die Final Fantasy XIV op console spelen? Wat zijn jullie bevindingen?
Ik zou deze eens willen proberen op me Playstation.

Heb enige tijd ESO gespeeld maar ben dit beetje beu geworden.

Bedankt voor eventuele reacties.
ik speel het soms op console wanneer ik me pc niet ter beschikking heb :P of beneden op de kids moet letten ofzo haha speelt hartstikke fijn. Al is iets van een keyboard er bij wel gewoon vet handig voor de chat indien nodig natuurlijk.

Ik heb een maat (@GekkeR) die speelt op PC maar altijd met controller 8)7 hij zweert er bij haha.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 19:37
Gefeliciteerd 👍

Je zei "weer 1"? Hoeveel lvl 80's heb je eigenlijk?
(Ik nog geen 1 haha)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Gefeliciteerd 👍

Je zei "weer 1"? Hoeveel lvl 80's heb je eigenlijk?
(Ik nog geen 1 haha)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ3dfyFVISWTwB9MihbhiRg2Aus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PGc4fpurxZLEuwrTfgsmu6O7.png?f=user_large

Maar valt dus mee hoor. Scholar en Summoner sharen class ook namelijk. Dus je levelt die ten aller tijden tegelijkertijd (gebruiken wel andere gear)

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 15-07-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Dat ziet er echt heel leuk uit @Ricmaniac :)
Dat van Scholar en Summoner wist ik niet.
Zijn er meer van dat soort jobs die overlappen?
Heb zelf bv een 56 White Mage (conjurer starting job). Zou die dat ook hebben of jij weet?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:39:
Dat ziet er echt heel leuk uit @Ricmaniac :)
Dat van Scholar en Summoner wist ik niet.
Zijn er meer van dat soort jobs die overlappen?
Heb zelf bv een 56 White Mage (conjurer starting job). Zou die dat ook hebben of jij weet?
Nope alleen SCH en SMN hebben zo'n overlapping. Je begint als Arcanist en op level 30 kan je gewoon beide jobs unlocken :) en als je bij wijze van spreken summoner in 1 keer naar 80 levelt heb je ook scholar level 80.

Je moet dan nog wel voor de 2e job al die jobquests nog doen die je "overgeslagen" hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Ik moet het ff kwijt hoor : wat is er VEEL te doen!! Ben nog regelmatig overweldigd :D

Zo ben ik oa bezig met de MSQ en dat is soms net een goede film of goed boek waar ikzelf een belangrijke rol in speel. Zo anders dan andere mmo's die ik gespeeld heb. Dan opweg naar een MSQ locatie kom ik een FATE tegen waar een andere speler aan het struggelen is en help ik ff mee.
Hoppa. Combat, fun, xp en een bedankje van die speler. Zo leuk ☺️

Om vervolgens even te ontspannen met vissen. Stoeltje er bij (/sit command) en beetje rondkijken naar de prachtige omgeving.
Wat verschillend aas proberen en kijken wat ik vang. Fishlog checken of er nog wat te ontdekken valt.

Oh ja, duty roulette ff doen. Pewpew en healheal en oa flame seals krijgen aan het eind waarmee ik weer een rang omhoog kan en leuke dingen kan kopen ;)

FC member vraagt om hulp bij zijn MSQ trial want de queue is erg lang. Ik ga als healer en 4 andere guildies doen ook mee. Plof! Insta trial en gaan hehe.

Man man man, je kan echt alle kanten op met dit spel. Zo kan ik het mij niet herinneren toen ik destijds speelde met ARR. Tis nu veel en veel beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik heb vandaag mijn eerste class op LV80 gekregen. Bijna halverwege Shadowbringers in MSQ nu. En dan moet ik nog heeeeel wat side content doen en andere classes levelen. Ook lekker gokken in de Gold Saucer om wat extra glam en mounts te unlocken en af en toe PoTD of HoH voor wat afwisseling.

Speel overigens op PS5 met een BT keyboard voor de chat, wat imo eigenlijk wel een pre is om samen met anderen te spelen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 18:45
Mocht iemand interesse hebben in een complete edition (FFXIV online + shadowbringers) voor steam stuur me een PM.

Ben zelf begonnen met de online free trial maar ik kan er toch niet inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Zelf vorig weekend ook weer eens gestart, ooit op de PS4 de free trial gestart dus moest even kijken hoe het inloggen ging (en of het wel ging). Maar kon hem opstarten op m'n PC.
Kom ook van ESO af en heb even een break nodig (ook al help ik met een paar guilds nog wel mee met vet Trials en dungeons).
Het enige waar ik erg aan moet wennen is de combat, ben het directe van ESO gewend (light attack weaving/animation cancelling), dan zijn die cooldowns wel even een overstap. Voelt minder impact vol maar kan een kwestie van gewenning zijn, ik druk nu maar diverse skills in die beschikbaar zijn. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
thx @Ricmaniac voor t inviten in de FC, gisteren lvl15 al bereikt. ook ff wat van die groeps dingetjes zitten doen die dan vrij gespeeld worden

tis lekker makkelijk in te komen TBH. ben het wel eens er is enorm veel te doen

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de game nog eens checken...2 dingen storen mij aan de game. Overdreven veel abilities naar mijn mening, en tijdens het levelen ben je zo druk met dialogen volgen en alle kanten uit te reizen dat wanneer je eindelijk weer eens kan knokken moet nadenken hoe de rotatie ook alweer was als verse speler.
Jammer want de game beviel verder zeer goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:29:
Misschien de game nog eens checken...2 dingen storen mij aan de game. Overdreven veel abilities naar mijn mening, en tijdens het levelen ben je zo druk met dialogen volgen en alle kanten uit te reizen dat wanneer je eindelijk weer eens kan knokken moet nadenken hoe de rotatie ook alweer was als verse speler.
Jammer want de game beviel verder zeer goed eigenlijk.
Ja kijk als de lore je echt niet boeit etc dan is dat een heel erg groot nadeel :P want je moet toch echt de hele story line doorspelen (mits je een story boost koopt)

Maar dat is juist het sterke punt van FFXIV. ik zou zeggen probeer het nog eens en volg het verhaal maar als jij van jezelf het verhaal al niet wil volgens omdat je meer gewoon een raider / dungeon grinder bent whatever dan kan je het beste een skip kopen denk ik ja anders ga je het niet volhouden :P

Maar zelfs tot en met de huidige expansion is 1 lange story line eigenlijk met veel dezelfde characters.. lijkt mij dus lastig om een game leuk te vinden waarbij je van niemand de achtergrond kent etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:22:
[...]

Ja kijk als de lore je echt niet boeit etc dan is dat een heel erg groot nadeel :P want je moet toch echt de hele story line doorspelen (mits je een story boost koopt)

Maar dat is juist het sterke punt van FFXIV. ik zou zeggen probeer het nog eens en volg het verhaal maar als jij van jezelf het verhaal al niet wil volgens omdat je meer gewoon een raider / dungeon grinder bent whatever dan kan je het beste een skip kopen denk ik ja anders ga je het niet volhouden :P

Maar zelfs tot en met de huidige expansion is 1 lange story line eigenlijk met veel dezelfde characters.. lijkt mij dus lastig om een game leuk te vinden waarbij je van niemand de achtergrond kent etc :P
Het verhaal bevalt me juist. :)
Het punt is dat het af en toe gewoon te lang duurt tot er gameplay is waardoor ik niet lekker in de rotatie/gameplay kan komen. En ik wil juist niet de main quest skippen en teveel dungeons oid tussendoor doen, dat zorgt er weer voor dat ik nog meer levels voorloop op het verhaal.
Vind het verhaal beter dan in welke andere mmorpg dan ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:07:
[...]

Het verhaal bevalt me juist. :)
Het punt is dat het af en toe gewoon te lang duurt tot er gameplay is waardoor ik niet lekker in de rotatie/gameplay kan komen. En ik wil juist niet de main quest skippen en teveel dungeons oid tussendoor doen, dat zorgt er weer voor dat ik nog meer levels voorloop op het verhaal.
Vind het verhaal beter dan in welke andere mmorpg dan ook. :)
Ik level meerdere jobs tijdens de msq. Je kunt bvb een dps nemen en als extra healer of tank. Zo heb je geen lange que tijdens groeps content. Als je met 1 job te ver in lvl begint voor te lopen kun je dan ook gewoon job switchen en quest ingegeven.

Nadeel is dat je dan natuurlijk 2 jobs moet onder de knie krijgen.

@Ricmaniac ja die is echt wel nice, waar te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Zijn er warriors die mij kunnen laten zien hoe hun Hotbars er uit zien? Ik heb er een ontzetttende bende van gemaakt en krijg het niet meer goed, speel op ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
jasperz89 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:53:
Zijn er warriors die mij kunnen laten zien hoe hun Hotbars er uit zien? Ik heb er een ontzetttende bende van gemaakt en krijg het niet meer goed, speel op ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pffff Square Enix kan een standbeeld van Asmongold voor het hoofdkantoor zetten hoor.

Dacht ik log ook weer eens in, dikke queue :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:14:
Pffff Square Enix kan een standbeeld van Asmongold voor het hoofdkantoor zetten hoor.

Dacht ik log ook weer eens in, dikke queue :o
Mwa is niet per se asmongold hoor. Had al queues voordat hij ging spelen. Gewoon steeds meer mensen die klaar zijn met WoW en door alle goeie berichten van ffxiv het proberen. Ook veel meer content creators die over zijn. Maar asmongold heeft zeker extra geholpen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
ik ben ook op de asmongold boot gesprongen, zijn er nog leuke nederlandse guilds waar ik mij bij aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Kan iemand mij uitleggen welke versie ik aan het spelen ben? Ik heb de free trial op ps5 die begint op een boot die aangevallen wordt door piraten.

Als ik filmpjes bekijk van realm reborn, dat is het eerste deel? Die begint in het bos met een karretje.

Ben even aan het uitzoeken hoe ik precies bij het begin start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Er zijn drie verschillende starts, voor de drie verschillende beginsteden. In welke stad je begint wordt bepaalt door je class.
Een lancer begint bijvoorbeeld in Gridania en een marauder in Limsa Lominsa. In het eerste geval start je in een kar en in de tweede op een schip. Ul'dah weet ik even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
mierenmepper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:25:
ik ben ook op de asmongold boot gesprongen, zijn er nog leuke nederlandse guilds waar ik mij bij aan kan sluiten?
https://eu.finalfantasyxi...6d222b07dd27cd5083680d25/

@shakespeare Je start sws in ARR, het begin van de game. De job die je gekozen hebt hangt vast aan een stad. Daardoor zit je op een boot of een kar. Rond lvl 15-ish krijg je een quest om naar de 2 andere grote steden te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Thanks, redelijk duidelijk inderdaad.
Is er echter een manier om de interface op de laptop in te stellen ofzo, vind het een behoorlijk gedoe op de PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
jasperz89 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Thanks, redelijk duidelijk inderdaad.
Is er echter een manier om de interface op de laptop in te stellen ofzo, vind het een behoorlijk gedoe op de PS?
https://na.finalfantasyxiv.com/game_manual/config/
je kunt je settings saven op pc door ze te uploaden (tandwieltje naast je char name login scherm)
dan kun je ze downloaden op ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
diknmuis schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:11:
[...]
https://na.finalfantasyxiv.com/game_manual/config/
je kunt je settings saven op pc door ze te uploaden (tandwieltje naast je char name login scherm)
dan kun je ze downloaden op ps
Ik zie dat ik geen licensie heb voor Windows, dus krijg hem op de laptop niet aan de praat. Maar eens even wat dieper induiken, want volgens mij speel ik nog op een beperkte versie ofzo. Heb alleen ARR en Heavensward op ps4/ps5 volgens het overichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
jasperz89 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Ik zie dat ik geen licensie heb voor Windows, dus krijg hem op de laptop niet aan de praat. Maar eens even wat dieper induiken, want volgens mij speel ik nog op een beperkte versie ofzo. Heb alleen ARR en Heavensward op ps4/ps5 volgens het overichtje.
ja pc is nog eens een aparte game/licentie die je moet kopen

Ik zou alles instellen dan op je ps, gaat ook hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Net voor het eerst naar de Golden Saucer geweest.

Holy moly wat is dat vet :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
LuckyBancho's survey heeft weer plaatsgevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYN1y4F0Qa4TCkbgZ9fobc-HeZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RyHl4PLeFLZqRPzwtA9umF7n.png?f=fotoalbum_large

Even een korte samenvatting:
  • 1.2 miljoen actieve characters. (Dit kunnen dus meerdere characters zijn op 1 account, maar ja waarom je dat zou doen?)
  • Minimale level is 61
Je character moet 'actief' zijn:
  • Level en/of experience is veranderd tov vorige keer
  • Je hebt een nieuwe mount en/of minion erbij
  • Het is een volledig nieuwe character
Voor meer Engelse info:

https://old.reddit.com/r/...21_ffxiv_currently_at_12/

en

https://old.reddit.com/r/...ew_lodestone_census_data/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
London schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:28:
Net voor het eerst naar de Golden Saucer geweest.

Holy moly wat is dat vet :D
Ja echt he. Ik ben er gisteren voor het eerst geweest en wist niet wat ik zag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
The queues worden steeds groter merk ik. Toen ik ongeveer vorige week weer begon met spelen was het max 30 seconden ofzo.
Nu kan het - op prime time - 15 minuten zijn. De game is populair 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:57:
The queues worden steeds groter merk ik. Toen ik ongeveer vorige week weer begon met spelen was het max 30 seconden ofzo.
welke server zit jij ? 15 min heb ik nog niet mee gemaakt (gelukkig) XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:25:
[...]

welke server zit jij ? 15 min heb ik nog niet mee gemaakt (gelukkig) XD
Odin (Light datacenter)
Is pas van de laatste 2 dagen ofzo hoor. En dan lees ik mijn FC discord dat sommigen iets van 30 min wachttijd hebben.
I blame Asmongold XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Vortigen schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:57:
ik was bezig met de free trial maar daarmee kan je niet in de queu staan, direct het starterspack gekocht. wat wel irritant is op console is dat je iedere keer 2fa code moet invullen. is er een manier om dit te omzeilen oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shakespeare schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:53:
[...]

ik was bezig met de free trial maar daarmee kan je niet in de queu staan, direct het starterspack gekocht. wat wel irritant is op console is dat je iedere keer 2fa code moet invullen. is er een manier om dit te omzeilen oid ?
is op pc ook. je kan 2fa er af halen maarja is dat een risico wat je wilt nemen ? :P
via account management kan je het er af halen

1. Log into the Square Enix Account Management System using your Square Enix ID and password.
2. Select “One-Time Password” under “Services and Options”
3. Select “Adjust Software Token (Smartphone application) settings”
4. Select “Removing the Software Token from Your Account”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Deze amateur heeft een collectors edition key ingevoerd in Mogstation maar schijnbaar voor een nieuwe service account |:( Nu heb ik dus 1 trial account met m'n char en 1 complete account zonder chars, man man man...

Nu heeft Square Enix wel een formulier wat je kan invullen om te verzoeken games van de ene account naar de andere over te zetten dus bidden smeken en hopen dat ze dat willen doen. Anders zit er niets anders op dan maar opnieuw te beginnen op de 2e account 8)7

Anyway, met de aanschaf van deze key wil ik wel committen aan FFXIV dus voorlopig zal ik hier ook nog wel even blijven posten 8)

edit: Nu al een queue van 150 :o

[ Voor 14% gewijzigd door London op 20-07-2021 11:05 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
het is heel bar de laatste tijd met de queues :) Wel goed teken, maar hoop dat ze er wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:17
Ik ben begin juni voor het eerst met de trial begonnen op Omega, en heb eigenlijk elke keer een queue gezien van 20 a 50. Vanaf dit weekend is dat opeens heel anders geworden en heb ik queue's gehad van 300 en 500 mensen. Daar was ik echter wel binnen een minuut of twee doorheen dus zo erg was dat eigenlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Server queues houden nog wel eventjes aan in EU

https://na.finalfantasyxi...9086b64cfde0acb6c23ccd07f

Wel netjes dat ze zoo snel eigenlijk hiervoor een officiele statement uitbrengen met duidelijke uitleg en sincere apologies.

Niet alleen van het probleem maar ook waarom het niet direct gefixt kan worden etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Ricmaniac op 21-07-2021 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Yay m'n eerste level 50, Dragoon! :D Super vette storyline én armorset die je krijgt op level 50. Nu op zoek naar een tof wapen!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een heel tof wapen haal je nu je 50 ben rechtsboven in the north shroud volgens mij in een dorpje dat heet Hyrstmill. Dat is je relic weapon maar dat is wel eventjes een korte grind. en je moet ong 120k hebben de base weapon te kopen die je gaat upgraden tijdens de quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:41:
Een heel tof wapen haal je nu je 50 ben rechtsboven in the north shroud volgens mij in een dorpje dat heet Hyrstmill. Dat is je relic weapon maar dat is wel eventjes een korte grind. en je moet ong 120k hebben de base weapon te kopen die je gaat upgraden tijdens de quest
Dat was mijn volgende vraag, thanks voor de voortvarendheid :P

Even gegoogled en moet nog wat prereq's doen zie ik maar ga er zeker werk van maken 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Dat was mijn volgende vraag, thanks voor de voortvarendheid :P

Even gegoogled en moet nog wat prereq's doen zie ik maar ga er zeker werk van maken 8)
Maar heel eerlijk als ik jou was zou ik lekker verder levelen en gewoon een weapon van level 50 of 51 ofzo kopen bij een vendor.

Je vervangt die relic wapen vrij snel. Dan kan je hem voor de looks gewoon later grinden. Is dan ook een heel stuk makkelijker als je hoog bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Maar heel eerlijk als ik jou was zou ik lekker verder levelen en gewoon een weapon van level 50 of 51 ofzo kopen bij een vendor.

Je vervangt die relic wapen vrij snel. Dan kan je hem voor de looks gewoon later grinden. Is dan ook een heel stuk makkelijker als je hoog bent.
Ja ik kijk wel ff, net ARR helemaal afgerond tot aan de cinematics. Mijn god wat een cutscenes die laatste dungeon, maar het was het waard.

Moet je nu eigenlijk op iedere job die 2 dungeons doorlopen? Want kan me voorstellen dat je na de 5e keer al die cutscenes wel zat bent.

Oh en flying _/-\o_ Dacht dat dat pas later zou komen.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 21-07-2021 23:08 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
London schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Ja ik kijk wel ff, net ARR helemaal afgerond tot aan de cinematics. Mijn god wat een cutscenes die laatste dungeon, maar het was het waard.

Moet je nu eigenlijk op iedere job die 2 dungeons doorlopen? Want kan me voorstellen dat je na de 5e keer al die cutscenes wel zat bent.

Oh en flying _/-\o_ Dacht dat dat pas later zou komen.
Nee, je hoeft het verhaal maar 1 maal door te spelen, niet opnieuw voor iedere job.
Veel mensen spelen ze wel in de duty roulette voor xp en tomestones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

diknmuis schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:16:
[...]

Nee, je hoeft het verhaal maar 1 maal door te spelen, niet opnieuw voor iedere job.
Veel mensen spelen ze wel in de duty roulette voor xp en tomestones
Dat verklaart dan de niet-sprouts die gister meededen :P

Helaas lijkt het er overigens op dat ik toch op een nieuwe account opnieuw moet beginnen. M'n eerste service account is een Steam account en ik had de complete edition gekocht voor een Standard account. Dus dat verzoek wat ik heb ingediend om de games te transferren zal niet gehonoreerd worden. Kan ik wel wéér de complete edition kopen voor m'n Steam account (op Steam zelf) maar dat vind ik een beetje zonde.

Wel een beetje jammer hoor die verschillen tussen Steam en Standard accounts. Maar goed, we beginnen weer braaf op level 1 op een nieuw poppetje. Kan ik wéér iets nieuws gaan proberen. Maar het levellen zal allicht sneller gaan nu ik alle cutscenes kan skippen van de main story.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:34:
[...]

Dat verklaart dan de niet-sprouts die gister meededen :P

Helaas lijkt het er overigens op dat ik toch op een nieuwe account opnieuw moet beginnen. M'n eerste service account is een Steam account en ik had de complete edition gekocht voor een Standard account. Dus dat verzoek wat ik heb ingediend om de games te transferren zal niet gehonoreerd worden. Kan ik wel wéér de complete edition kopen voor m'n Steam account (op Steam zelf) maar dat vind ik een beetje zonde.

Wel een beetje jammer hoor die verschillen tussen Steam en Standard accounts. Maar goed, we beginnen weer braaf op level 1 op een nieuw poppetje. Kan ik wéér iets nieuws gaan proberen. Maar het levellen zal allicht sneller gaan nu ik alle cutscenes kan skippen van de main story.
Ah dat is wel echt klote zeg! ja het is heel vervelend dat steam en square enix niet samengevoegd kunnen worden. als je de standard editie via steam speelt moet je ook altijd de expansions (ook die in de toekomst er steeds bij komen) via steam kopen.

Praetorium met al die cutscenes is idd een hele fijne dungeon om alt jobs te levelen na 50 :P je maakt gebruik van de Main Scenario roulette en dan krijg je eigenlijk altijd Castrum Meradium of Praetorium en die geven gewoon een hele buts XP op completion.

Dus je zal daar vaak mensen zien (including myself) die gewoon beetje netflixen en die dungeon door rushen XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Ah dat is wel echt klote zeg! ja het is heel vervelend dat steam en square enix niet samengevoegd kunnen worden. als je de standard editie via steam speelt moet je ook altijd de expansions (ook die in de toekomst er steeds bij komen) via steam kopen.

Praetorium met al die cutscenes is idd een hele fijne dungeon om alt jobs te levelen na 50 :P je maakt gebruik van de Main Scenario roulette en dan krijg je eigenlijk altijd Castrum Meradium of Praetorium en die geven gewoon een hele buts XP op completion.

Dus je zal daar vaak mensen zien (including myself) die gewoon beetje netflixen en die dungeon door rushen XD
Ja shit happens :D Wel jammer dat ik nu een paar dagen van m'n vakantie heb weggegooid aan het levellen van een char die ik nu links moet laten liggen.

Afijn, mooie van m'n nieuwe account is wel dat ik gelijk een bak mounts en minions kreeg vanuit de collectors edition. Ben alweer level 16 op een Pugilist/Monk dus het mountje is alweer bijna binnen. Scheelt dat ik ook nog niet heel ver was op m'n eerste account dus het is geen hele grote ramp om opnieuw te moeten beginnen :)

edit: En nu is de game ook nog eens in de sale bij SE zelf |:( Heb er zelf 40 voor betaald 3 dagen geleden..

https://store.eu.square-e...tor-s-edition-pc-download

30 euro voor de complete collectors edition. Super goede aanbieding wel!

[ Voor 11% gewijzigd door London op 22-07-2021 11:08 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperz89
Zo, ook maar even aangeschaft tot de laatste expansion. Wat een tof spel, nu lvl 47 maar dit is wel een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04
London schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Ja shit happens :D Wel jammer dat ik nu een paar dagen van m'n vakantie heb weggegooid aan het levellen van een char die ik nu links moet laten liggen.

Afijn, mooie van m'n nieuwe account is wel dat ik gelijk een bak mounts en minions kreeg vanuit de collectors edition. Ben alweer level 16 op een Pugilist/Monk dus het mountje is alweer bijna binnen. Scheelt dat ik ook nog niet heel ver was op m'n eerste account dus het is geen hele grote ramp om opnieuw te moeten beginnen :)

edit: En nu is de game ook nog eens in de sale bij SE zelf |:( Heb er zelf 40 voor betaald 3 dagen geleden..

https://store.eu.square-e...tor-s-edition-pc-download

30 euro voor de complete collectors edition. Super goede aanbieding wel!
Ik kan alleen bij de collectors edition komen via jouw link. Via de shop kan ik alleen de normale versie kopen voor 16 euro. Hoe heb je die gevonden als ik vragen mag :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Hier staat hij gewoon tussen (gezocht op Final Fantasy XIV Complete Edition):

https://store.eu.square-e...0xiv%20complete%20edition

6de, 7de en 8ste entries in de zoekresultaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 22-07-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04
Psyx88 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:39:
Hier staat hij gewoon tussen (gezocht op Final Fantasy XIV Complete Edition):

https://store.eu.square-e...0xiv%20complete%20edition

6de, 7de en 8ste entries in de zoekresultaten.
Bij mij dus niet ook niet via jouw link maar prima :D. Ik koop wel de normale versie dan. 16 euro is een koopje voor alle versies en dan kan ik tenminste de que joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trixh schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Bij mij dus niet ook niet via jouw link maar prima :D. Ik koop wel de normale versie dan. 16 euro is een koopje voor alle versies en dan kan ik tenminste de que joinen :)
Waaat? kan je niet de queue in als de server vol zit met een trial account?

ik zie het online idd.. dat is wel slecht zeg imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 23-07-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Is er ergens een achtergrond artikel waarin ik kan lezen waarom deze game opeens zo populair is? Ik zie ook allemaal memes voorbij komen waar ik uit moet opmaken dat de hele WoW community opeens FFXIV aan het spelen is. Maar, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Laatst online: 20-07 14:10
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Waaat? kan je niet de queue in als de server vol zit met een trial account?

ik zie het online idd.. dat is wel slecht zeg imo.
Is waarschijnlijk zodat een betalend persoon niet hoeft te wachten op iemand die het spel gratis aan het proberen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
lasharor schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:30:
Is er ergens een achtergrond artikel waarin ik kan lezen waarom deze game opeens zo populair is? Ik zie ook allemaal memes voorbij komen waar ik uit moet opmaken dat de hele WoW community opeens FFXIV aan het spelen is. Maar, waarom?
er is niet echt per se een achtergrond artikel maar de game werd in Juni steeds populairder doordat WoW eigenlijk slechter werd. en toen heeft de grootste WoW streamer een aankondiging gedaan dat hij 3 juli ook eindelijk ging beginnen met FFXIV (was een verzoek van zijn viewers voor maanden of jaren al XD)

Uiteindelijk 3 juli.. hij beginnen met final fantasy .. zijn stream over 200.000 kijkers concurrent (meer dan 1 miljoen unique viewers) En dat heeft de game gewoon extra doen op blazen. Andere WoW streamers zijn ook daarvoor en daarna over gestapt.

Plus het feit dat FFXIV is gewoon oprecht een hele goeie MMO is en de Devs geliefd zijn door de community wat bij WoW eigenlijk allemaal andersom is XD De devs luisteren amper. communiceren niet en de game doet het slechter en slechter.

Maar vooral die streamers en youtube content creators die over zijn gegaan of het er bij zijn gaan spelen hebben de game zo populair gemaakt in extreeem korte tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Digital fanfest met meer informatie over de komende uitbreiding Endwalker was in mei. Daarnaast is er de Twitch actie, waarbij je een speciale mount krijgt als je 4 subscriptions gift aan bepaalde streamers. Er is een terugkeer actie, waarbij mensen die eerder hadden gespeeld en nu geen actieve abonnement hebben twee weken gratis kunnen spelen.

Er komt gewoon veel samen. Maar net als Ricmaniac denk ik dat de streamers wel de grootste rol spelen. Die hebben de aandacht gecreëerd en aangejaagd. Ik ben zelf ook met FFXIV begonnen toen een relatief kleine WoW streamer begon met Final Fantasy. Dat was voor de hype over Asmongold (de grootste WoW streamer) die zou gaan spelen. Tot die tijd had ik FFXIV simpelweg niet op de radar als iets wat ik zou kunnen spelen. Waarschijnlijk onbewust afgeschreven omdat ik voorheen nooit in het FInal Fantasy genre heb kunnen komen, maar dit is echt wel andere koek dan de single player spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
En toch zou ik graag zien dat ze de verplichte dungeons voor de main quest in zouden perken. Buiten de dungeons en vooral raids (die soms ook verplicht zijn om door te kunnen met main quest) is de community tof en vriendelijk. De animaties vind ik prachtig om te zien, vooral die van de astro vind ik een vermelden waard en uiteraard de prachtige omgeving Maar zoals met alle mmorpg's in groepscontent verandert helaas ook in FFXIV de sfeer, moet allemaal snel sneller snelst. Ben je niet snel genoeg dan is het liedje van toepassing maak plaats we hebben ongelooflijk veel haast.

Had in het verleden de mazzel dat ik een fijne guild zit die mij daarmee hielpen (lees dragen) waardoor ik toch verder kon in het verhaal. Uiteraard geldt hierbij de kreet leer spelen. Maar als je de dungeon alleen 1x doet voor verhaal en niet weer doet, dan helpt dat niet voor het leerproces uiteraard. Op een gegeven moment had ik op internet opgezocht de main quest lijst, overgeschreven en aangestreept wanneer er weer een dungeon/raid aankwam en gevraagd wanneer ik best online kon zijn voor hulp. Sommige mensen zijn eenmalig (over)gevoelig voor kritiek/uitgescholden worden.

Graag verwijs ik hierbij naar een oplossing die SWTOR daarvoor heeft gegeven, die sturen een npc superrobot met je mee zodat je toch verder kan in het verhaal.

Mis mijn astro en machinist, maar helaas voor mij geen FFXIV meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fitznl schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:19:
En toch zou ik graag zien dat ze de verplichte dungeons voor de main quest in zouden perken. Buiten de dungeons en vooral raids (die soms ook verplicht zijn om door te kunnen met main quest) is de community tof en vriendelijk. De animaties vind ik prachtig om te zien, vooral die van de astro vind ik een vermelden waard en uiteraard de prachtige omgeving Maar zoals met alle mmorpg's in groepscontent verandert helaas ook in FFXIV de sfeer, moet allemaal snel sneller snelst. Ben je niet snel genoeg dan is het liedje van toepassing maak plaats we hebben ongelooflijk veel haast.

Had in het verleden de mazzel dat ik een fijne guild zit die mij daarmee hielpen (lees dragen) waardoor ik toch verder kon in het verhaal. Uiteraard geldt hierbij de kreet leer spelen. Maar als je de dungeon alleen 1x doet voor verhaal en niet weer doet, dan helpt dat niet voor het leerproces uiteraard. Op een gegeven moment had ik op internet opgezocht de main quest lijst, overgeschreven en aangestreept wanneer er weer een dungeon/raid aankwam en gevraagd wanneer ik best online kon zijn voor hulp. Sommige mensen zijn eenmalig (over)gevoelig voor kritiek/uitgescholden worden.

Graag verwijs ik hierbij naar een oplossing die SWTOR daarvoor heeft gegeven, die sturen een npc superrobot met je mee zodat je toch verder kan in het verhaal.

Mis mijn astro en machinist, maar helaas voor mij geen FFXIV meer.
Ze hebben daar inmiddels sinds shadowbringers ook een fix voor. Je kan nu NPC's mee nemen in een party zodat je dus solo die dungeons kan doen inderdaad.

Je kan ze zelf kiezen hoe je je party wil zodat jij dus kan healen, tanken of DPS'en. puur voor de story line dungeons. Het is natuurlijk niet zo dat je hard modes etc kan doen met een zogeheette Trust groep.

Tegelijkertijd is het probleem ook al heel erg weg door de hoeveelheid nieuwe spelers. Bijna elke dungeon die ik join zitten sprouts in en help ze maar al te graag. maar ook als nieuwe speler kom je dus bij genoeg nieuwe spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben nog geen rushers tegengekomen, maar ik ben natuurlijk dan ook niet heel hoog level. Kan me voorstellen dat je op hoger level wel meer ervaren spelers tegen gaan komen die niet allemaal even veel geduld hebben met sprouts.

Inmiddels alweer level 40 op m'n ''nieuwe'' account :D Zat net in een dungeon met een Astrologian die veel te toffe spells had dus heb m'n 2e job ook gevonden denk ik :P Levelt een healer eigenlijk (veel) minder snel dan een dps job?

Edit: mag ik trouwens concluderen dat er weinig andere mounts zijn in welke MMO dan ook die zo tof zijn als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxg4y3MsZzr3HgyyKfxSTyn_Z94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sP3c3fyVQLjoXu9w0VBlsUti.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door London op 23-07-2021 13:38 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:35:
Ik ben nog geen rushers tegengekomen, maar ik ben natuurlijk dan ook niet heel hoog level. Kan me voorstellen dat je op hoger level wel meer ervaren spelers tegen gaan komen die niet allemaal even veel geduld hebben met sprouts.

Inmiddels alweer level 40 op m'n ''nieuwe'' account :D Zat net in een dungeon met een Astrologian die veel te toffe spells had dus heb m'n 2e job ook gevonden denk ik :P Levelt een healer eigenlijk (veel) minder snel dan een dps job?

Edit: mag ik trouwens concluderen dat er weinig andere mounts zijn in welke MMO dan ook die zo tof zijn als deze:
[Afbeelding]
Haha fat chocobo for the win XD maar zijn best veel toffe mounts hoor.

Je gaat wel lekker snel dan zeg als je alweer 40 bent.
Alles na je eerste class levelt eigenlijk vrij snel.

Je hebt natuurlijk verschillende methodes om te levelen.
Als je het het snelst naar max level wil grinden dan heb je ook de saaiste manier te pakken.

Dat is vanaf level 1-60 in palace of the dead (is een deep dungeon die je in quarymill unlocked). Hier run je floor 1 tot en met 50 eenmalig met een character. en vanaf dan run je achter elkaar floor 50-60 > reset progress > 50-60 > reset progress .. nu zegt het je waarschijnlijk niks maar straks als je er bent wel haha.

En dan van 60-70 heb je heaven on high , dat is hetzelfde als palace of the dead eigenlijk maar dan in stormblood content. en level 70-80 doe je voornamelijk met dungeons.

Nou is deze methode die ik heb uitgelegd echt wel ontzettend saai als je niet van grinden houd want je doet echt alleen maar continue hetzelfde eigenlijk :P maar levelt wel het snelst. vooral als DPS omdat je amper queue tijden hebt.

Verder level je voornamelijk door je daily dungeon roulettes waarbij alliance raids 1x per dag en MSQ 1x per dag echt heel veel xp geven.

Ook zijn beast tribe daily's (zijn een soort reputatie factions zoals in wow) heel handig om te doen vanwege de hoeveelheid xp dat ze geven en hoeveel xp ze geven.

Ben bijvoorbeeld mijn Ninja aan het levelen van 70-80 en ik doe elke dag een alliance raid, Main Scenario dungeon, en die 3 beastribe quests. en dat is gewoon een level per dag ongeveer zonder enige moeite.

Maargoed let wel op.. dit is alleen voor alt jobs. je main class moet je gewoon via de story content levelen want die moet je toch sowieso completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Haha fat chocobo for the win XD maar zijn best veel toffe mounts hoor.

Je gaat wel lekker snel dan zeg als je alweer 40 bent.
Alles na je eerste class levelt eigenlijk vrij snel.
Ja, alleen is dit dus mijn eerste job nu aangezien ik op een nieuwe char moest starten door die account bullshit :P Maar als je de hele MSQ skipt qua cutscenes dan kan je ook snel levellen gelukkig.

Thanks voor de tips verder, zal ze mogelijk ter harte nemen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zit ondertussen bij de allerlaatste quest van het main verhaal van shadowbringers, eigenlijk heb ik vooral story content gedaan in de tijd dat ik het heb gespeeld en zag dat ik ondertussen al bijna 400 uur had geklokt op mijn character haha.

Maar het is het zoo waard ik vond het verhaal van shadowbringers echt heel erg tof! Wil misschien ook nog de msq doen die doorgaat na het main verhaal met de updates, maar heb nog maar 5 dagen te spelen dus weet niet of ik dat ga halen. Zit aan deze content bijvoorbeeld nog een minimale gemiddelde item level. Had ik last van toen ik de laatste main dungeon wilde doen.

Als trouwens mensen een boost willen door bepaalde lagere levels dungeons, bijvoorbeeld als je ff geen zin hebt om op een party te wachten ook al duurt dat tegenwoordig helemaal niet meer zo lang. Ik sta daarvoor open om het te doen! Speel een bard, dus is niet super geschikt ervoor maar het is me toch gelukt om het in mijn eentje te doorlopen de meeste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizar895 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:24:
Ik zit ondertussen bij de allerlaatste quest van het main verhaal van shadowbringers, eigenlijk heb ik vooral story content gedaan in de tijd dat ik het heb gespeeld en zag dat ik ondertussen al bijna 400 uur had geklokt op mijn character haha.

Maar het is het zoo waard ik vond het verhaal van shadowbringers echt heel erg tof! Wil misschien ook nog de msq doen die doorgaat na het main verhaal met de updates, maar heb nog maar 5 dagen te spelen dus weet niet of ik dat ga halen. Zit aan deze content bijvoorbeeld nog een minimale gemiddelde item level. Had ik last van toen ik de laatste main dungeon wilde doen.

Als trouwens mensen een boost willen door bepaalde lagere levels dungeons, bijvoorbeeld als je ff geen zin hebt om op een party te wachten ook al duurt dat tegenwoordig helemaal niet meer zo lang. Ik sta daarvoor open om het te doen! Speel een bard, dus is niet super geschikt ervoor maar het is me toch gelukt om het in mijn eentje te doorlopen de meeste!
Ja daar ben ik nu mee bezig. Zit bij 5.4 op de helft ongeveer en 5.5 is de laatste.
Er zitten inderdaad nog dungeons in die achter een ilvl lock zitten.

Je kan dat ilevel vrij makkelijk op de market board kopen of natuurlijk gewoon met de tomes die je krijgt door de duty roulettes te joinen met een level 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik zag gisteren iemand weg karren met The Regalia als mount das de wagen van FFXV

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pff net een dungeon run the Stone Vigil. Tank had werkelijk waar geen idee hoe het werkte. Constant aggro verliezen, constant ook rondjes draaien. Heel irritant. Dus door iedereen netjes erop gewezen hoe het wel moet maar opvolgen ho maar. 1 iemand plaatste zelfs markers maar hij ging gewoon doodleuk ergens anders staan ''tanken''. Je vraagt je af hoe zo iemand level 40 is geworden.

Wel gehaald maar denk niet dat 'ie een recommendation heeft gekregen aan het eind :P

Mensen mogen natuurlijk fouten maken geen enkel probleem, maar als je na 5x erop gewezen te worden er alsnog mee doorgaat dan wordt het wel een tikje vermoeiend.

[ Voor 19% gewijzigd door London op 23-07-2021 16:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BJBoes schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:39:
ik zag gisteren iemand weg karren met The Regalia als mount das de wagen van FFXV
klopt die is wel dik idd.. is een 4 person mount. Je kan hem in september weer krijgen dan komt dat event opnieuw terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Vandaag maar eens bedacht om nog een FFXIV op te starten, maar buiten dat ik wel in kan loggen lijkt het er op dat mijn characters weg zijn. Dacht dat ik er 2 had, maar in ieder geval eentje op Phoenix.
Nahja, kan altijd opnieuw beginnen, maar of ik de tijd heb om echt weer druk te gaan spelen, verwacht ik eigenlijk niet.

Mijn karakter en die van mijn vrouw bestaan nog. Maar op Moogle.
Dacht dat ik mijn karakter nog op Phoenix had staan vanwege de bèta en final fantasy zo toen nog.

Gevonden, Ragnarok als legacy server. Mijn FFXI character zat op Phoenix en dat is de achternaam die dat character krijgt.
Moogle zitten mijn vrouw en mijn character.

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 25-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Beste mensen,

Mijn achtergrond met MMO's is eigenlijk enkel WoW (op en af).
BFA was de laatste expansion waar ik nog aardig wat uurtjes in heb gestoken qua Retail.
Toen kwam Classic > ik was hooked, later weer gestopt en nu sinds TBC weer gaan spelen. Echter merk ik nu alweer dat ik het veel minder speel als op het begin...

Dus nu zit ik er over na te denken om FFXIV eens te gaan proberen.
Ik heb al wat YouTube filmpjes zitten kijken zoals The Fall and Rise, maar aangezien ik compleet nieuw ben in FF heb ik wat vraagjes, want ik heb echt het idee dat ik in het diepe gegooid wordt en er zijn mij dingen gewoon niet duidelijk...

- Ik weet dat FFXIV de eerste xx levels gratis is, maar tot hoever precies?
In het starttopic staat tot level 35, maar in dit filmpje wordt er gesproken over level 60?

- En als het nu bevalt, wat dan? Welke expansion moet ik kopen want ik daar snap ik ook niet heel veel van.
Is het zoals in het filmpje wordt gezegd handig om te wachten tot Endwalker zodat ik dan de andere 2 expansions ook heb (en heb ik dan alle expansions?)

- Hoe te spelen? Via Steam of via de losse launcher? (Want ook daar zit verschil in begreep ik?) 8)7

- En als ik ga spelen, op welke server? In het starttopic zag ik een aantal servers voorbij komen waar meer Tweakers op zaten.
Deze waren verdeeld onder "Chaos" en "Light", wat is het verschil? (is dit een soort van Alliance vs Horde-achtig idee ofzo??) :X

Verder zullen er ongetwijfeld nog wel meer vragen komen, dus jullie zijn nog niet van mij af :+

[ Voor 12% gewijzigd door Milo44 op 25-07-2021 11:19 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Milo44 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:14:
Beste mensen,

Mijn achtergrond met MMO's is eigenlijk enkel WoW (op en af).
BFA was de laatste expansion waar ik nog aardig wat uurtjes in heb gestoken qua Retail.
Toen kwam Classic > ik was hooked, later weer gestopt en nu sinds TBC weer gaan spelen. Echter merk ik nu alweer dat ik het veel minder speel als op het begin...

Dus nu zit ik er over na te denken om FFXIV eens te gaan proberen.
Ik heb al wat YouTube filmpjes zitten kijken zoals The Fall and Rise, maar aangezien ik compleet nieuw ben in FF heb ik wat vraagjes, want ik heb echt het idee dat ik in het diepe gegooid wordt en er zijn mij dingen gewoon niet duidelijk...

In het starttopic staat tot level 35, maar in dit filmpje wordt er gesproken over level 60?

- En als het nu bevalt, wat dan? Welke expansion moet ik kopen want ik daar snap ik ook niet heel veel van.
Is het zoals in het filmpje wordt gezegd handig om te wachten tot Endwalker zodat ik dan de andere 2 expansions ook heb (en heb ik dan alle expansions?)

- Hoe te spelen? Via Steam of via de losse launcher? (Want ook daar zit verschil in begreep ik?) 8)7

- En als ik ga spelen, op welke server? In het starttopic zag ik een aantal servers voorbij komen waar meer Tweakers op zaten.
Deze waren verdeeld onder "Chaos" en "Light", wat is het verschil? (is dit een soort van Alliance vs Horde-achtig idee ofzo??) :X

Verder zullen er ongetwijfeld nog wel meer vragen komen, dus jullie zijn nog niet van mij af :+
  • De trial is een gratis periode van 1 maand tot en met level 60 inderdaad. De startpost is wellicht een beetje outdated :) https://freetrial.finalfantasyxiv.com/gb/
  • Als je Endwalker pre-ordered krijg je volgens mij ook alle expansions, maar die krijg je pas als Endwalker daadwerkelijk speelbaar is. Ik raad aan de complete edition te kopen dan: https://store.eu.square-e...plete-edition-pc-download
    Die is nu in de sale voor 16 euro dus daar kun je geen buil aan vallen mijns inziens. Dan krijg je de base game, Heavensward, Stormblood & Shadowbringers. Endwalker moet je dan nog kopen maar dat kan altijd nog :)
  • Ik raad aan de cliënt te downloaden via Square Enix en niet via Steam. Als je de game via Steam koopt/speelt dan moet je alle expansions ook via Steam kopen. Helaas heb ik dit aan de lijve ondervonden aangezien ik een 2e account moest beginnen omdat ik de expansions via Square Enix had gekocht en de main game via Steam. Square Enix heeft ook vaker sales dus derhalve zou dat mijn voorkeur hebben.
  • FFXIV maakt gebruik van datacenters. Dit is eigenlijk niets meer dan een onderverdeling van servers op basis van regionen. US heeft eigen datacenters, Europa idem en zo voor alle continenten. Volgens mij gaat Oceanië binnenkort ook een eigen datacenter krijgen. Chaos en Light heeft niets te maken met Alliance of Horde maar dat is gewoon om een aantal servers van elkaar te scheiden. Ik weet niet waar de meeste Tweakers zitten. Zelf speel ik op Phoenix, een server die valt onder de Light datacenter.
Als laatste veel plezier en mogen er nog meer vragen zijn stel ze vooral :) FFXIV is een fantastische game met super veel content. Wees wel waakzaam met het vergelijken met WoW. Beide spellen hebben elementen van elkaar geleend maar op veel gebieden lijken ze ook echt totaal niet op elkaar. Heb geduld met het verhaal en probeer niet te rushen, juist het verhaal maakt de game zo goed.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 25-07-2021 12:15 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
@Milo44 mijn vrouw en ik hebben echt al heel lang niet gespeeld. Maar dacht dat toen de meesten op Moogle zaten.

Vroeger echt heel veel ffxi gespeeld, wat overigens ook echt veel moeilijker is om in te komen in tegenstelling tot FFXIV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Om het antwoord van London even te corrigeren. De gratis trial is tot level 60, maar er zit geen tijdslimiet op.
Maar goed dat je aangeeft dat de link in de starttopic voor de trial het nog had over level 35. Dat heb ik aangepast.
Eigenlijk maakt het niet uit. Enige wat je moet onthouden is dat zodra je de keuze maakt, je daaraan vastzit. Koop je via steam moet je via steam de expansions kopen.
Koop je via de launcher, moet je eveneens vervolg expansions kopen via de launcher.

Accounts die spelen via Steam hebben een apart account type wat ook echt niet kan worden gebruikt op een licentie via de launcher.
Speel zelf via Steam en heb nooit geen problemen gehad in elk geval.
Datacenters zijn essential gewoon een groep/cluster van servers. Je ziet fysiek alleen mensen in de wereld op je eigen server, maar voor dungeons via de duty finder wordt er gezocht naar mensen binnen het hele datacenter. Ook party finder is gewoon voor het hele datacenter toegankelijk. In principe kun je ook op elk moment andere servers in het datacenter bezoeken. Dat komt met beperkingen, maar je kunt zo toch bepaalde dingen doen samen met anderen die op andere servers spelen. In de komende maanden komt er uiteindelijk ook datacenter travel wat het mogelijk maakt om vanaf Light Chaos te bezoeken en andersom.

Voor zover ik kan pijlen is de tijd waar Moogle dominant was allang voorbij. De meeste mensen hier lijken nu vooral verspreid over Light te zitten.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Oh dat van die geen time limit aan de trial wist ik niet :D Goed om te weten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ook ik heb het FFXIV virus weer te pakken :)
Ben gewoon op mijn oude account begonnen met een nieuw character op de server Moogle.
Voor mij voelt dit een stuk beter aan dan WoW momenteel, dus ben van WoW nu weer naar FFXIV gehopt :)
Momenteel speel ik als Marauder Lv. 28 en m'n oude char was al Lv. 64 Monk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPYZ4tl6UKyxGJFBsup4zMXDrp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbJwN6w4Ig6V7gYDWk5iB5lI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

lindseysew schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:46:
Ook ik heb het FFXIV virus weer te pakken :)
Ben gewoon op mijn oude account begonnen met een nieuw character op de server Moogle.
Voor mij voelt dit een stuk beter aan dan WoW momenteel, dus ben van WoW nu weer naar FFXIV gehopt :)
Momenteel speel ik als Marauder Lv. 28 en m'n oude char was al Lv. 64 Monk.
[Afbeelding]
Heel tof! Volgens mij heb ik ook nog ergens een account met een character op de Moogle server. Maar aangezien Square Enix het recovery proces van je 1 time password zo omslachtig heeft gemaakt heb ik maar een nieuwe account gemaakt.

Ben zelf bijna aanbeland bij het unlocken van de Astrologian! Wat een hoop quests zeg om dat te bereiken :D Ondertussen wel geswitched van Monk naar Red Mage en dat is een positieve switch geweest moet ik zeggen. Red Mage speelt wel heel erg leuk, onverwacht eigenlijk. Combinatie van melee en ranged en ook flink wat shiny spells. Erg vermakelijk moet ik zeggen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Bedankt allen voor de reacties, ik ga het vd week eens opstarten en dan een poppetje op 1 vd Light servers maken.

Ik twijfel nog een beetje of ik gelijk de eerste paar expansions koop (de complete versie), ook al is het maar 16 euro, als je toch gratis tot 60 kan levelen, eerst de game eens een beetje ontdekken.

In ieder geval fijn om te weten dat er geen tijdslimiet op de trial zit en ik op het gemakje naar 60 kan levelen tot ik weet of ik het leuk vind/tot November.
Ik heb totaal geen haast/ben geen rusher, dus ik ga er lekker voor zitten (y) :9

EDIT: Iemand enig idee toevallig hoe lang de Complete Edition sale duurt?
EDIT2: Betaal je voor FFXIV nu wel of geen maandelijkse subscriptie?

[ Voor 11% gewijzigd door Milo44 op 25-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Milo44 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:19:
Bedankt allen voor de reacties, ik ga het vd week eens opstarten en dan een poppetje op 1 vd Light servers maken.

Ik twijfel nog een beetje of ik gelijk de eerste paar expansions koop (de complete versie), ook al is het maar 16 euro, als je toch gratis tot 60 kan levelen, eerst de game eens een beetje ontdekken.

In ieder geval fijn om te weten dat er geen tijdslimiet op de trial zit en ik op het gemakje naar 60 kan levelen tot ik weet of ik het leuk vind/tot November.
Ik heb totaal geen haast/ben geen rusher, dus ik ga er lekker voor zitten (y) :9

EDIT: Iemand enig idee toevallig hoe lang de Complete Edition sale duurt?
EDIT2: Betaal je voor FFXIV nu wel of geen maandelijkse subscriptie?
De sale duurt tot 18 augustus 2021 lees ik net. Dit is via een google search omdat ik het niet op de site van Square Enix zelf kon vinden.

Ja, je betaald een maandelijks abonnement van €12,99. Net zoals bij WoW (toch een overeenkomst ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sowieso komt binnekort (als het goed is was de bedoeling voor Endwalker Release) Datacenter visit.
Dat is een methode waarbij je dus andere servers in andere datacenters kan bezoeken.

Het enige wat je dan eignelijk niet kan doen is je personal housing. en een free company joinen dat op een andere server zit. Verder heb je amper limitaties. Zelfs uitloggen en opnieuw inloggen blijf je gewoon op de server staan waar je bezoeker bent. Je moet zeg maar handmatig terug naar je eigen server.

Dit kan nu al middels World Visit. dan bezoek je dus een server op je eigen cluster maar straks met dit datacenter visit kan je echt elke server bezoeken en dus met andere op die servers samen spelen.

Ook zijn er all crossworld linkshells waarbij je een ingame chat kan maken eigenlijk die over alle servers heen gaat (dit is ook nog alleen voor hetzelfde datacenter though)

Moogle vind ik nog steeds een hele fijne server. erg lekker druk maar niet zo druk dat je een ontzettend lange queue hebt.. meestal man of 50-80 wat 1 tot 2 minuten ofzo kan duren. Van origine was het een Franse unofficial server maar denk door de influx van spelers ook iedereen maar op servers gegooid worden en niet switchen en je merkt er echt ontzettend weinig van. zie bijna nooit meer frans gesproken worden in de chat. Viel vroeger al best mee eigenlijk als jij er gewoon engels overheen ging praten :P maar nu proberen ze het niet eens echt meer volgens mij. En er zitten ook echt genoeg nederlanders. onze hele LS (weet niet precies hoeveel man) is NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
Vortigen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:09:
[...]

De sale duurt tot 18 augustus 2021 lees ik net. Dit is via een google search omdat ik het niet op de site van Square Enix zelf kon vinden.

Ja, je betaald een maandelijks abonnement van €12,99. Net zoals bij WoW (toch een overeenkomst ;) )
Er is nog een goedkopere optie ook van €10.99.
Kun je wel maar 1 char hebben per world (max 8 ofzo) en slechts per maand opnieuw vernieuwen/betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
diknmuis schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:50:
[...]
Er is nog een goedkopere optie ook van €10.99.
Kun je wel maar 1 char hebben per world (max 8 ofzo) en slechts per maand opnieuw vernieuwen/betalen.
Oh krijg nou wat, dat wist ik helemaal niet! Heb gelijk ff gekeken en je hebt gelijk!
Ik had dus die van 12,99 genomen omdat ik niet verder keek ;) Heb gelijk mijn maand abo stopgezet om daarna die van 10,99 te nemen. Ik speel toch maar 1 character omdat je alle jobs op dat ene poppetje kan doen.
Thanks _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Hij zet hem standaard ook steeds op die 12,99, dus foutje is snel gemaakt ja :)
ik moet er niet aan denken om 8 chars bij te houden hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als je meerdere characters hebt en dat ene abbo van 1 character neemt. Of moet je kiezen welke character je wilt spelen als je dat abonnement aan klikt?

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 26-07-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
London schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Heel tof! Volgens mij heb ik ook nog ergens een account met een character op de Moogle server. Maar aangezien Square Enix het recovery proces van je 1 time password zo omslachtig heeft gemaakt heb ik maar een nieuwe account gemaakt.

Ben zelf bijna aanbeland bij het unlocken van de Astrologian! Wat een hoop quests zeg om dat te bereiken :D Ondertussen wel geswitched van Monk naar Red Mage en dat is een positieve switch geweest moet ik zeggen. Red Mage speelt wel heel erg leuk, onverwacht eigenlijk. Combinatie van melee en ranged en ook flink wat shiny spells. Erg vermakelijk moet ik zeggen.
Ahhh ik wist gelukkig nog wel mijn wachtwoord (volgens mij na drie keer proberen, but I got it :D )
En zal best! Tot nu toe bevalt de game weer super :) alleen heb ik af en toe last van kleine dingetjes gehad in combinatie met mijn RX 6900 XT. Zoals het feit dat AMD het niet leuk vond dat ik vaak ALT + TAB drukte en ik wel eens gecrashed was of een black screen had.... hmmm
Is nu opgelost, ik weet niet eens meer hoe lol. Maar goed, van de rest draait die redelijk in combinatie met m'n 3600X CPU :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaden132
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
Hey iedereen, ik ben een terugkerende speler. Rond begin 2018 heel veel gespeeld met vrienden van mij. Heb toen ook een Free company gestart, die ze zijn gejoinen. Alleen stopte iedereen op een gegeven moment en ben ik toen ook maar gestopt. Maar door de huidige Free-Login-Campaign ben ik weer in de smaak geraakt.

Moet alleen wel heel erg in komen haha. Maar aangezien niemand van mijn vrienden waarmee ik dit voorheen speelde. Vraag ik mij af of er een Nederlandstalige FC is op Odin? En of ik zou mogen joinen!

Ik ben vanavond rond 18:00 weer online. The name's Suzaku Nakamura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zit er nog een logica in het levellen van de gathering jobs eigenlijk? Heb vanmorgen fishing, cooking en weaving opgepikt. Merk dat veel gathering jobs van mekaar dingen kunnen lenen. Met name botanist en mining lijken veel resources op te leveren voor de andere jobs. Is het dan het beste om eerst botanist en mining te levellen en zo gaandeweg alle anderen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
Zo, net level 50 aangetikt en de 1e msq van arr afgemaakt. Heel tof allemaal, werd alleen wel gek van al die cutscenes in de laatste 2 dungeons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaden132
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
London schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:31:
Zit er nog een logica in het levellen van de gathering jobs eigenlijk? Heb vanmorgen fishing, cooking en weaving opgepikt. Merk dat veel gathering jobs van mekaar dingen kunnen lenen. Met name botanist en mining lijken veel resources op te leveren voor de andere jobs. Is het dan het beste om eerst botanist en mining te levellen en zo gaandeweg alle anderen?
Als ik het mij nog goed herinner zijn er inderdaad wat Disciples of the Hand die fijne synergie hebben.
Bijvoorbeeld:

- Blacksmith
- Armorer
- Goldsmith

Hebben allemaal bij baat bij de Miner class. Dit zorgt er voor dat je makkelijk leveled doordat je de materialen voor het, smithen, bijvoorbeeld al hebt. En niet hoeft te kopen. plus door deze handigheid level je ze beide bijna paralel. Ik hoop je vraag goed begrepen te hebben en daarmee goed geantwoord haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jaden132 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Als ik het mij nog goed herinner zijn er inderdaad wat Disciples of the Hand die fijne synergie hebben.
Bijvoorbeeld:

- Blacksmith
- Armorer
- Goldsmith

Hebben allemaal bij baat bij de Miner class. Dit zorgt er voor dat je makkelijk leveled doordat je de materialen voor het, smithen, bijvoorbeeld al hebt. En niet hoeft te kopen. plus door deze handigheid level je ze beide bijna paralel. Ik hoop je vraag goed begrepen te hebben en daarmee goed geantwoord haha
Dankjewel, absoluut! Ik ga eens werk maken dan van die jobs. Vind ze ook wel vermakelijk om te levellen, lekker rustgevend :)

Vanavond moet ik nog 1 Alliance raid doen en dan heb ik bijna Astrologian, Dark Knight en Machinist unlocked. Wat een ongelooflijk lange questlijn zeg. Hebben ze met de expansions daarna toch wel beter opgelost door die jobs gelijk beschikbaar te maken :9

[ Voor 15% gewijzigd door London op 26-07-2021 17:05 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Nou, ik ga ook eens een poppetje maken zo. Is er btw een beetje zicht op hoeveel (actieve) mensen uit dit topic op welk data center zitten?
Zou het wel leuk vinden om met (een paar) mensen uit dit topic te spelen, ook vooral omdat ik complete newb ben :+

En @diknmuis bedankt voor die tip! Als het zo ver is voor mij ga ik hier zeker ff extra naar zoeken 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Milo44 op 26-07-2021 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Oh my god die cutscenes tussen het einde van ARR en het begin van Heavensward. Ben al 3 kwartier bezig met filmpjes kijken, het houdt niet op :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Ricmaniac schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:07:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als je meerdere characters hebt en dat ene abbo van 1 character neemt. Of moet je kiezen welke character je wilt spelen als je dat abonnement aan klikt?
Ja veronderstel van wel. Heb vroeger nog die abbo optie gebruikt maar de laatste tijd eigenlijk enkel 60days digital cards. Ik ga misschien eens een abbo nemen van enkele maanden, spaar je ook wat uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!
London schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:31:
Gathering valt in principe wel mee en hoef je niet samen te levelen.

Crafting daarintegen is wel aan te raden om alles een beetje tegelijk te levelen.
- omdat verschillende jobs of the hand materials van andere jobs gebruiken.
- In principe heb je telkens 1 setje crafting gear die je over alle jobs gebruikt. Als je dan dus heel erg verspreid zit met al je crafters dan moet je steeds verschillende keer allemaal bij je hebben.

Ik heb ze bijvoorbeeld nu allemaal 63 en heb maar 1 setje HQ gear nog bij me voor ze.
Dan ga ik ze allemaal naar 70 levelen en upgrade ik misschien weer.. dan 80.

Heb deze guide gevonden though voor het meest efficient levelen van je crafters om ze 80 te krijgen.
Is wel een Gil investment van 3-5 miljoen gil als je het snel wil doen en veel van de market board haald.

Wel echt een hele fijne guide. Leest ook wel lekker weg.
https://ffxivgillionaire.com/crafter-leveling-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Jaden132 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:20:
Hey iedereen, ik ben een terugkerende speler. Rond begin 2018 heel veel gespeeld met vrienden van mij. Heb toen ook een Free company gestart, die ze zijn gejoinen. Alleen stopte iedereen op een gegeven moment en ben ik toen ook maar gestopt. Maar door de huidige Free-Login-Campaign ben ik weer in de smaak geraakt.

Moet alleen wel heel erg in komen haha. Maar aangezien niemand van mijn vrienden waarmee ik dit voorheen speelde. Vraag ik mij af of er een Nederlandstalige FC is op Odin? En of ik zou mogen joinen!

Ik ben vanavond rond 18:00 weer online. The name's Suzaku Nakamura
Hoi! Heb je al een FC? Volgens mij zijn er geen puur NL talige FC's meer op Odin. Wij waren voorheen volledig Nederlands, maar zijn nu Engels geworden. Uiteraard zit de FC nog wel redelijk vol met Nederlanders. Wij heten Pillars of Creation. Als je interesse hebt hoor ik het wel!
Oh ja ik heet Takje Takkemans ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste