Acties:
  • +1 Henk 'm!
FixDeluxe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:16:

Uiteindelijk wil ik natuurlijk wel door met het lvl'en van andere jobs. maar dat lijkt zoals het er nu uitziet straks heel sloom te gaan. (zonder mainquest)
Het gaat juist ontzettend snel als je het puur voor het levelen doet.

Nu ben je voornamelijk de game nog aan het verkennen (wat ik zeker op je gemak zou doen en van genieten)
Maar straks kan je heel efficient levelen met dungeon roulettes wat flinke bonus xp geeft en veel mensen levelen via Palace of the dead.

Dat is eigenlijk een rogue like gedeelte van de game waarbij je vloer na vloer killt met mobs en dit doe je op repeat. Uiteindelijk is dat niet voor iedereen weggelegd want kan heel saai zijn als je puur dat voor levelen doet maar het levelt je sub jobs wel het snelst tot een bepaalde hoogte en dan doe je weer wat anders. sowieso 1x daags die roulette dungeons zijn goed. maar dit zijn dingen waar jij nog niet echt over hoeft na te denken :P en tot november is nog tijd zat om bij te geraken haha

Dat is denk ik ook de reden dat de jobs die later zijn toegevoegd niet zo laag beginnen.

DRK, AST, GNB, RDM, SAM, DNC, RDM beginnen allemaal op een hoger level als je ze unlocked omdat je ze pas unlocked wanneer je met je main class in een bepaald plekje van het verhaal bent.

Zometeen hetzelfde voor de 2 nieuwe jobs die er bij komen.. Sage en Reaper.. die beginnen beide al op 70 volgens mij (misschien was het zelfs 80)

-------------------------------------------

Tevens lijkt de map onoverzichtelijk maar dat is echt eventjes gewenning. uiteindelijk navigeer je super makkelijk door de map heen.

-------------------------------------------

Nog een beginner tip voor jou en je vrienden.

Alle blauwe quests met een + icoontje er bij zijn quests waarmee je iets unlocked. dus sidequests zijn puur optioneel eigenlijk (op sommige na) maar die blauwe quest icoontjes wil je eigenlijk altijd wel doen.
Denk aan dungeon/raid unlocks etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 15-06-2021 13:25 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Ik weet niet of deze al langs is gekomen: https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Content_Unlock. Alle unlocks inclusief sidequests met rewards (emotes, minions,enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Alle blauwe quests met een + icoontje er bij zijn quests waarmee je iets unlocked. dus sidequests zijn puur optioneel eigenlijk (op sommige na) maar die blauwe quest icoontjes wil je eigenlijk altijd wel doen.
Wat ? |:(
Dat wist ik niet. Sla ze structureel over, oops.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
[...]

Bedankt voor je bericht :) heb ik genoeg aan.
Wat betreft de blauwe quests. ik probeer ze inderdaad grotendeel allemaal te doen.
Had op Youtube al gezien dat deze vaak dingen unlocken. echter wacht ik wel met de blauwe waar je smithing and dat soort dingen unlocked.

Ga het vanavond maar weer meemaken en zoals je al zegt, rustig van het main verhaal genieten.
Kan daarbij niet wachten op mounts (lvl 20 toch?) want dat lopen gaat me soms wel wat langzaam :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FixDeluxe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor je bericht :) heb ik genoeg aan.
Wat betreft de blauwe quests. ik probeer ze inderdaad grotendeel allemaal te doen.
Had op Youtube al gezien dat deze vaak dingen unlocken. echter wacht ik wel met de blauwe waar je smithing and dat soort dingen unlocked.

Ga het vanavond maar weer meemaken en zoals je al zegt, rustig van het main verhaal genieten.
Kan daarbij niet wachten op mounts (lvl 20 toch?) want dat lopen gaat me soms wel wat langzaam :x
mja opzich is al die classes unlocken niet zo erg hoor. Ik neem aan dat je inmiddels ook wel helemaal bekend bent met je armoury stash naast je normale inventory (kan je niet omheen eigenlijk)

Je kan echt best veel bij je dragen. zolang je niet van elke class meerdere level items van dezelfde slot bij je draagt kan je eigenlijk alles wel unlocken hoor. ruimte genoeg in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voelt goed om weer terug te zijn :D

Weer even een Trial, guildhest roulette gedaan om weer in te komen XD toen verder gegaan met de main campaign waarmee ik dus wel ver achterloop inmiddels. Net de dungeon: The Grand Cosmos getankt. was wel een mooie dungeon. Niet zo bijzonder op normal voor de story qua mechanics maar wel nice gemaakt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 06:38
Gisteren de dungeons unlocked dus vanavond is kjiken hoe het healen gaat.

Zijn die blauwe questen met het +je perse nodig? Want ik las net dus dat je ze moet doen maar heb ze tot nu toe allemaal geskiped

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Br3wmaster schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:41:
Zijn die blauwe questen met het +je perse nodig? Want ik las net dus dat je ze moet doen maar heb ze tot nu toe allemaal geskiped
Zie een paar berichten terug, ze zijn niet perse nodig maar sommige zijn wel handig voor bijv. de eerder genoemde content unlocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ketho schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Zie een paar berichten terug, ze zijn niet perse nodig maar sommige zijn wel handig voor bijv. de eerder genoemde content unlocks

[...]
My bad helemaal overheen gelezen. Maar thanks voor de headsup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Gister mijn 1e 2 dungeons gehealed met controller. Ging verbazingwekkend makkelijk. Goed onthouden waar je spells zitten en even wennen aan het tag systeem maar ging als een trein.
Ricmaniac schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:00:
Ik merk wel dat ik de hele story kwijt ben eigenlijk waar ik nu ben toch maar even een youtube recab kijken tot 6.2 :P
De story is inderdaad wel heel erg tof. Ik neem ook echt de tijd om al die cutscenes te bekijken. Kan me wel voorstellen dat als je een tijdje niet speelt je de draad wat kwijt raakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
Iusedto schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt, deze ervaring heb ik nu ook.
Alles gaat heel relaxed (ook nog na een paar wipes) en veel players geven in het begin al aan dat ze nieuw zijn of iets dergelijks.
Gisteren had er iemand zijn drinken gemorst(kan gebeuren lol) en iedereen heeft netjes vijf minuten gewacht tot de persoon weer terug was.
Echt een verademing deze community
Klopt... Had zelfs een keer dat mijn kleine wakker werd voor een fles (eerder dan verwacht).
Ik zei dit en toen zeiden ze: ooo we wachten wel even :P 10 minuten verder en we gingen gerust verder met de dungeon. Superrelaxt is dat.

Als je wat hoger in level bent en je krijgt Great Gubal library in je roulette kun je ook je lol op :) schijnt voor sommige nogal wat lastig te zijn, maar toch, ook al wipe je 10 keer dan hebben mensen nog plezier en geen gezeik. heerlijk is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Br3wmaster schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:14:

[...]

De story is inderdaad wel heel erg tof. Ik neem ook echt de tijd om al die cutscenes te bekijken. Kan me wel voorstellen dat als je een tijdje niet speelt je de draad wat kwijt raakt :p
Wat mij een beetje tegenhoudt om nog te spelen is eigenlijk hoe ze het verhaal brengen. De story is best oke, maar die oubollige Engelse taal die ze gebruiken kan ik echt zo niet aan wennen!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
MetalPool schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Wat mij een beetje tegenhoudt om nog te spelen is eigenlijk hoe ze het verhaal brengen. De story is best oke, maar die oubollige Engelse taal die ze gebruiken kan ik echt zo niet aan wennen!
Haha dat was me niet eens zo opgevallen. Ik moet zelf zeggen dat het me ook niet stoort. Misschien is er een optie om dat geluid specifiek uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Zo, was weer een enerverend weekend in FF14 :)
Machinist is nu lvl 42 en na wat goede upgrades wordt de DPS ook wat beter.
Ben nog niet helemaal verkocht, vind de Bard misschien toch leuker :)

Ben tevens begonnen aan een Black mage
Genoeg te doen hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:48:
Zo, was weer een enerverend weekend in FF14 :)
Machinist is nu lvl 42 en na wat goede upgrades wordt de DPS ook wat beter.
Ben nog niet helemaal verkocht, vind de Bard misschien toch leuker :)

Ben tevens begonnen aan een Black mage
Genoeg te doen hehe
Toevallig ook weer bezig met machinist. Deed net nog een alliance raid waardoor je dus 50 bent. Speelt idd een stuk minder dan 70+

------------------------------

Ook titan hardmode weer even getankt op mijn PLD wat in 2013 toen de game uit kwam mijn main was. Ik kreeg hele nostalgische vibes hahaha.

Nog altijd mensen die door landslide er afgebonjourd worden haha (niet erg natuurlijk want zijn veelal nieuwe spelers maar wel grappig)

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 21-06-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Besloten toch ook maar mijn Relic te gaan grinden voor Gunbreaker.
zo te lezen flinke timesync dus wel leuk om te doen voordat end walker uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:
Nog nooit een Gunbreaker gezien moet ik eerlijk bekennen.
Is dat een leuke class ? Had gelezen dat een soort van DPS tank is ?
Geen idee hoor dus misschien zit ik er helemaal naast :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Nog nooit een Gunbreaker gezien moet ik eerlijk bekennen.
Is dat een leuke class ? Had gelezen dat een soort van DPS tank is ?
Geen idee hoor dus misschien zit ik er helemaal naast :)
is een class die er in Shadowbringers bij is gekomen. unlock je dus pas een stukje later. Ik vind het de leukste tank die er is. qua animaties ook enzo. is gewoon een tank hoor. je kan niet als dps queuen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:
Mocht je bozjan gaan farmen stuur me maar pm met je naam?
Zit wel op chaos cerberus.... :P moet ook mettle farmen namelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visho schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Mocht je bozjan gaan farmen stuur me maar pm met je naam?
Zit wel op chaos cerberus.... :P moet ook mettle farmen namelijk haha
Ik zit ook op Chaos. maar moogle though.

Ik weet nog niet wat Bozjan is :P

Maar ik zit ergens stuck ouwe..

Ik was bezig met die prerequisites en zie dat ik dus de alliance raid: Return to ivalice ofzo unlocked moet hebben... Dit is dus niet het geval. Nou zie ik de quest die je daarvoor gedaan moet hebben: Dramatis Personae

Maar als ik zoek bij completed quest dan staat die er gewoon tussen.

Dus ik zit ergens vast en weet nog even niet hoe ik daar uit kom :P

Maargoed heb de MSQ ook nog niet complete dus dat ga ik eerst wel doen maar daar heb ik nog wat gear voor nodig omdat ik nu niet voor een specifieke dungeon kan queuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die het niet weten trouwens er is nu een collaboration event gaande met Twitch.

Wanneer je 4 gifted subs op 1 van de supported channels geeft krijg je een code voor de Black Fat Chocobo.

Dit is een mount die een aantal jaar terug 1 keer voor kwam in een collaboration event met Amazon en alleen voor NA.

Dit event is global dus kunnen de andere regions hem ook krijgen. (tenzij je china of KR versie speelt)

Heb je iets aan de mount? Nee in principe niet dus je hoeft het totaal niet te doen :P maar weet dat het kan haha.

Let wel op dat als je subs gift dat het alleen telt als je het niet anonymous doet en de speler MOET 1 van die supported channels zijn op het moment dat die FFXIV speelt. tot nu toe doen al die streamers dat natuurlijk want is momenteel flink cashen voor ze XD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWUKQyg782F9GzrFIaePLkPKqCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DbnsnXFS5HjWOFmj9KkqjyKn.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
ja je moet de msq afmaken dan kom je automatisch bij bozjan uit...
Alle raids doe je dan + bozjan en via bozjan kun je je relic weer upgraden na een insane grind :P

Zolang je beide op chaos datacenter zit kun je samen spelen :) thanks voor de info voor het event :D zo maar is checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Iusedto gisteren weer even wat content met me machinist gedaan waaronder een level 50 dungeon. Ik denk dat ik precies weer begrijp wat jij bedoelde met dat je machinist saai vind. Op (volgens mij) level 70 veranderen heel veel van de machinist zijn skills naar een soort van geüpgrade versie. Laat de class een heel stuk anders aanvoelen. Toen ik in die dungeon zat en dus gedownscaled werd vond ik het echt super saai idd en toen schoot het me pas weer te binnen dat machinist een rework had gehad voor hoger level.

Ik wil je niet overhalen om niet bard te gaan spelen hoor Bard is ook gewoon tof :P maar meer dat je het weet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
Wat is een leuke starter job? Liefst iets melee achtigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
outlandos schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:34:
Wat is een leuke starter job? Liefst iets melee achtigs.
Vast weer zo'n half gebakken antwoord waar je niks aan hebt maar probeer gewoon iets. je kan ultra makkelijk wisselen van job zodra je level 10 bent. Je gaat waarschijnlijk toch uiteindelijk van alles proberen voordat je er uit bent wat je het leukst vind :P

Als new player heb je alleen toegang tot melee jobs : Pugilist (Monk), Lancer (Dragoon)
dat zijn de 2 dps'es. Vanaf level 10 kan je een sidequest doen om Rogue (Ninja) te unlocken.
Ninja is leuk en was heel lang mijn main voordat ik weer terug ging naar tanking.

Van de bovenste 3 raad ik dus ninja aan en anders zou ik Dragoon doen gewoon omdat ik dat de coolste vind.

Levelen gaat overigens ook echt prima als Tank dus voel je niet bezwaard om een tank class te spelen wat dus ook melee is.

Tank classes die je in het begin kan kiezen is. Gladiator (Paladin) en Marauder (Warrior)
Beide PLD en WAR vond ik erg leuk.

Maar nogmaals.. uiteindelijk wissel je waarschijnlijk toch van job omdat je iets anders wilt proberen en de mogelijkheid gwoon zo makkelijk is omdat alles op 1 character zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren eindelijk de questline afgemaakt waardoor ik de laatste 3 alliance raids van stormblood unlocked had :P blijkbaar nooit gedaan haha. Die questline moest ik eerst complete hebben voordat ik de quest "hail to the queen" kon starten die je uiteindelijk nodig hebt voor je shadolwbringers relic weapon.

Die is nu dus complete maar nog niet in Bojan verdiept. Komt aankomende week wel.
Best druk op die plek wat ik niet had verwacht dus veel mensen die dat momenteel aan het doen zijn volgens mij.

Echt weer goed om terug te zijn in deze game :) had het meer gemist dan ik dacht haha.
zo veel trials die oud zijn inmiddels maar nog steeds heel tof. En door de buts nieuwe spelers is het ook weer wat spannender haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:58:
@Iusedto gisteren weer even wat content met me machinist gedaan waaronder een level 50 dungeon. Ik denk dat ik precies weer begrijp wat jij bedoelde met dat je machinist saai vind. Op (volgens mij) level 70 veranderen heel veel van de machinist zijn skills naar een soort van geüpgrade versie. Laat de class een heel stuk anders aanvoelen. Toen ik in die dungeon zat en dus gedownscaled werd vond ik het echt super saai idd en toen schoot het me pas weer te binnen dat machinist een rework had gehad voor hoger level.

Ik wil je niet overhalen om niet bard te gaan spelen hoor Bard is ook gewoon tof :P maar meer dat je het weet haha
Ik heb nog geen idee hoor :)
Met Bard heb ik wel meer het idee dat ik iets bijdraag in bijv. dungeon runs en dat is een gevoel wat ik mis bij de Machinist.
Level ook nog een black mage in rested XP en dat bevalt goed.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle pre-requisites af :) nu begonnen met de relic voor Gunbreaker.

------------------------

Part 1 nu complete wat dus vet easy is en blijkbaar is het voor mij al direct een upgrade :P had een 450 wapen en stap 1 is 485.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU92wT41YxL4Nry97eFGf1mJxJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O4u0LsUKXA7L3D2S8YnL1OZi.png?f=user_large

[ Voor 72% gewijzigd door Ricmaniac op 28-06-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
klopt... tot 500 is het easy :D no spoilers, maar dan begint het pas :P

Ik ben mijn summoner/scholar aan het lvlen in bozjan :D dan pak ik mettle mee voor de ranking en exp voor het lvlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visho schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:32:
klopt... tot 500 is het easy :D no spoilers, maar dan begint het pas :P

Ik ben mijn summoner/scholar aan het lvlen in bozjan :D dan pak ik mettle mee voor de ranking en exp voor het lvlen :)
Is bojan een soort van palace of the dead / heavens on high? Ik ben er nog niet in geweest dus niet gezien hoor maar aangezien je het ook voor leveling kan gebruiken.

Wat is dat world visit mooi bedacht trouwens. Je kan veel meer dan ik van te voren dacht. Ook wel vet dat als je gewoon uit logt en in logt je nog steeds op die andere server zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
bozjan is een multiplayer duty... je queued via iemand in gangos (de questlijn stuurt je hierheen).
Dan popt er een duty waarmee je in een klein begin gebied kom.

Hier zitten nog heel veel mensen in en er zijn fates die je moet doen en critical engagements (soort boss fights voor 40 man)
Ook volg je een questlijn die doorgaat hoe hoger je rank word en je rank verhoog je weer door mettle te vergaren middels die fates en engagements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt super leuk dat er zo veel nieuwe spelers zijn. Echt elke roulette die je nu joined zitten nieuwe mensen bij.
Vind het leuk om ze te helpen en geeft nog bonus rewards ook :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu druk bezig al mijn crafters te levelen :) gaat wel lekker. Ben nu alle crafts naar 30 aan het levelen, dan 40, 50 etc etc. Kijken of ik ze allemaal naar 80 kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vento97
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:21
Weet iemand nog waar ik 60 day prepaid time card kan bestellen? ( zie alleen maar van die vage websites)

Ik heb het spel via steam ik las ook dat je steamwallet kunt doen en is dat ook makkelijk te cancellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vento97 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:36:
Weet iemand nog waar ik 60 day prepaid time card kan bestellen? ( zie alleen maar van die vage websites)

Ik heb het spel via steam ik las ook dat je steamwallet kunt doen en is dat ook makkelijk te cancellen?
Ja je kan het elke dag cancellen wanneer je wilt en dan kan je doorspelen tot die 30 dagen voorbij zijn zeg maar.

Dit is de 60 day gamecard van de officiele website

https://store.eu.square-e...days-game-time-card-other

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vento97
  • Laatst online: 15-09 18:21
Zal van het weekend ook weer is gaan spelen even weer iets anders als wow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evius
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:53
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om te gaan beginnen met FFXIV. Vroeger meerdere mmo's gespeeld, en had het eigenlijk afgezworen vanwege de extreme timesink om altijd maar " bij " te blijven.

Het lijkt er echter op dat dit zowaar meer story focused is en ik het wellicht meer casual kan spelen. Vond het wel een poging waard.
Hoor sowieso goede verhalen over de community.
Als daar al een kern van waarheid in zit dan hebben we een winner denk ik.

Als iemand nog een recruit a friend code over heeft voor wat wederzijdse voordelen dan is die overigens zeer welkom. d:)b

( Vond de free trial een leuk idee maar weet toch al dat ik de restricties zat ga zijn binnen no time, ik ken mezelf _O- )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evius schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:32:
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om te gaan beginnen met FFXIV. Vroeger meerdere mmo's gespeeld, en had het eigenlijk afgezworen vanwege de extreme timesink om altijd maar " bij " te blijven.

Het lijkt er echter op dat dit zowaar meer story focused is en ik het wellicht meer casual kan spelen. Vond het wel een poging waard.
Hoor sowieso goede verhalen over de community.
Als daar al een kern van waarheid in zit dan hebben we een winner denk ik.

Als iemand nog een recruit a friend code over heeft voor wat wederzijdse voordelen dan is die overigens zeer welkom. d:)b

( Vond de free trial een leuk idee maar weet toch al dat ik de restricties zat ga zijn binnen no time, ik ken mezelf _O- )
Check je DM voor RAF code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Ik heb het tijden geleden gespeelt. Wou weer beginnen. Ben nu al een week aan het wachten op support omdat ik mijn token niet meer heb. Last lastig, hoop snel weer te kunnen spelen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet iemand een makkelijke manier om via je mobiel te typen in de ff xiv chat op ps5? Wil heel graag in een linkshell of FC maar heb alleen een bluetooth keyboard die blijkbaar niet compatible is met de ps5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Hallo Tweakers,

Ik ben een beetje burned out met WoW Classic en zit te denken om eventueel een andere MMO op te pakken.
Ik heb een 56 WHM op Odin maar heb de game in meer dan een jaar niet aangeraakt. Volgens mij heb ik de uitbreidingen t/m Stormblood of Shadowbringers (weet even niet meer hoe dat kan opzoeken :) )

Wat vraagjes: ik lees hele goede verhalen over de game in zijn huidige vorm - ook hier op dit forum - maar wil graag weten of ik niet hopeloos "achterloop". Volgens mij waren/zijn er diverse mechanics in de game om redelijk snel en makkelijk te levelen maar zoals gezegd, ik ben er een hele tijd uitgeweest.

Ik lees ook iets over bepaalde bonusen/perks als je op een bepaalde server zit of daar naar toe transfered. Is dat het waard? Geen idee wat die perks zijn maar ik stel me voor dat je meer xp krijgt oid.

En als laatste vraag: hebben jullie nog tips/suggesties voor een (eventueel) teruggekeerde speler? ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Desutoroiya schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:38:
Ik heb het tijden geleden gespeelt. Wou weer beginnen. Ben nu al een week aan het wachten op support omdat ik mijn token niet meer heb. Last lastig, hoop snel weer te kunnen spelen.
Je hebt ook die emergancy removal code niet meer? (die kreeg je toen je de token activeerde)
Ik heb het ook eens gehad dat ik beide niet meer had maar toen kreeg ik dezelfde dag nog reactie. Dat is wel apart dat je na een week nog niets hebt gehoord.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Vortigen Nee je kan in deze game eigenlijk niet achterlopen.
Uiteindelijk raak je gewoon bij en indien je dat wil kan je vrij gemakkelijk op het punt komen waar de meeste spelers nu zijn.

Tegelijkertijd komt Endwalker (de volgende expansion) pas in november uit dus je hebt nog zat tijd om alles in te halen.

Opzich is dit wel een goeie video van ZeplaHQ met waarom nu juist een goed moment is om in te stappen in FFXIV.

Die bonussen waar je het over hebt zijn idd sommige recommended (new player) servers ofzo. Die geven bonus xp tijdens het levelen. Maar dat is echt overrated wat mij betreft want je moet toch de main story questline doorheen spelen en of je dat nou doet op level 60 of level 80 maakt ook niet uit XD

De main story is tegenwoordig ook vrij goed gestroomlijnt dat je zo goed als niet hoeft bij te grinden voordat je verder kan zeg maar. Vroeger moest je nog wel is wat levels grinden voor je weer hoog genoeg was om verder te gaan met de main story quest.

Wat ik persoonlijk zelf denk ik zou doen als ik in jou schoenen stond was een recap op youtube kijken van de A realm reborn story en dan gewoon verder gaan op je bestaande character :P desnoods een andere class levelen die laag is zodat je weer een beetje aan de game kan wennen. Maar zou het zonde vinden een 56 WHM "weg te gooien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Heel hartelijk dank @Ricmaniac voor je reactie _/-\o_
FF14 is zo te horen nog beter geworden dan dat het al tijden geleden was.

Ik heb ondertussen een maand abo genomen (kon het niet laten ;) ) en een heel klein stukje MSQ gedaan. Was even vergeten hoe goed de storytelling was...wow! Langzaam komen de herinneringen terug van ARR en hoe een WHM speelt.

Ik ben van plan om casual te gaan spelen en meer van het verhaal te genieten terwijl ik de game herontdek.
Zodra ik mij weer wat zekerder voel met m'n White Mage duik ik een duty oid in om te zien hoe ik dat ga vinden deze keer.

Oh, en de community die ik tot nu toe ervaren heb ingame is echt enorm vriendelijk, hulpvaardig en relaxed zoals hier al eerder werd genoemd. Verfrissend :)
Mijn character zit op Odin maar je kan tegenwoordig gewoon naar andere servers hoppen joh! Wat een geweldige toevoeging!
En heb ik het goed begrepen dat je binnenkort ook tussen Data Centers kan hoppen??

So far so good :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:37:

Mijn character zit op Odin maar je kan tegenwoordig gewoon naar andere servers hoppen joh! Wat een geweldige toevoeging!
En heb ik het goed begrepen dat je binnenkort ook tussen Data Centers kan hoppen??

So far so good :D
Ja echt super nice. want de limitaties die je hebt als je server hopped zijn ook echt minimaal eigenlijk. je kan logischerwijs geen FC joinen op een andere server en geen gebruik maken van de marketboard en je retainers maar buiten dat kan je bijna alles op een andere server doen.

En dus inderdaad binnekort (vermoed met de nieuwe expansion) ook op andere datacenters)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Je kunt wel via marketboard kopen op andere servers, je betaalt er wel een tax op.
Toch kun je bij heel dure dingen zo een koopje doen als je het geduld heb om wat uit te kijken en te hoppen.

Het kan ook gebruikt worden om (grote sommen) gil over te plaatsen als je bvb een char hebt op een andere server van dezelfde datacenter.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh thanks wist niet dat dat kon.

Craften gaat nu wel lekker. Eindelijk na al die jaren de tijd er voor genomen haha. Rustig aan alles tegelijk omhoog brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeNK6_DKzmEBSaSYwAtXqEck7ZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WiR9WyZGbRH0iqye2gdPZGzS.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Voor mensen die twijfelen om te re-subben. Ze bieden nu 14 dagen kado aan voor de herintreders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Safri7879 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:49:
Voor mensen die twijfelen om te re-subben. Ze bieden nu 14 dagen kado aan voor de herintreders.
Mooie actie inderdaad 👍
Net te laat voor mij want ik heb eergisteren ofzo al gesubbed 😉
En weer prima naar mijn zin trouwens ondanks dat ik na 2 jaar afwezigheid veeeel heb te leren/herontdekken/ervaren. Wat een mmo zeg! I'm impressed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Heb fishing geleerd omdat ik graag even iets relaxing wilde. De MSQ volgen is heel leuk maar ook erg veeeel qua informatie als terugkerende speler :)

En wat is dat fishing leuk zeg!! Inderdaad ontspannend en een welkome afwisseling.
Ik zie mezelf zomaar een gamesessie alleen maar vissen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:04:
Heb fishing geleerd omdat ik graag even iets relaxing wilde. De MSQ volgen is heel leuk maar ook erg veeeel qua informatie als terugkerende speler :)

En wat is dat fishing leuk zeg!! Inderdaad ontspannend en een welkome afwisseling.
Ik zie mezelf zomaar een gamesessie alleen maar vissen :D
Yup ik als completionist heb ook als doel om alles natuurlijk gewoon max te hebben en mijn crafting skills zijn nu dus af en toe aan de beurt en heb meerdere avonden alleen maar lopen craften over de verschillende jobs heen.

Ben nu ondertussen wat lage combat jobs naar een gemiddeld level aan het halen :P en zo langszaam aan 1 voor 1 allemaal naar 80. al vermoed ik dat ik ze niet allemaal 80 kan krijgen voordat endwalker uit komt en dan alles naar 90 kan :P ... maar me crafts gaan wel sowieso want daar kan je ook gewoon lekker geld mee verdienen om goeie beginning gear van een expansion te kopen zodra je 90 bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben ook weer gestart met deze game! Wilde graag weer een MMO doen en het WoW tijdperk is voor mij na ruim 16 jaar wel echt ten einde. Heb FF wel gedaan een paar jaar geleden maar nooit heel lang. Weet ook m'n account recovery informatie niet meer (wat een verschrikkelijk proces trouwens Square Enix!) dus ben maar een nieuwe account begonnen.

Thaumaturge op de server Odin :) Voelt wel goed om weer een MMO te doen die ook vrij populair is. Zag dat bekende streamers zoals Asmongold ook FF proberen omdat ze WoW zat zijn. Positieve zaak :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Haha Fishing is juist een profession die ik nog niet heb geprobeerd. Nou, weet wat me te doen staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmm zit te denken ook weer is wat in FFXIV te gaan doen, ben wel eerlijk ik heb ff moeten spieken blijkbaar heb ik al sinds 2015 niet gespeeld. denk dus dat ik wel wat gemist heb.

kan iemand is een key features lijstje maken? Dan kan ik dan een beslissing nemen. weet dat destijds housing ed allemaal instanced was. en meestal vol :/ hoe zit dat nu?

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
BJBoes schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:55:
hmm zit te denken ook weer is wat in FFXIV te gaan doen, ben wel eerlijk ik heb ff moeten spieken blijkbaar heb ik al sinds 2015 niet gespeeld. denk dus dat ik wel wat gemist heb.

kan iemand is een key features lijstje maken? Dan kan ik dan een beslissing nemen. weet dat destijds housing ed allemaal instanced was. en meestal vol :/ hoe zit dat nu?
Een goede plek om je in te lezen is de Lodestone van SE zelf.
Heel veel informatie!!
https://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/playguide/

Voor een video over de huidige jobs zou ik deze aan raden:
https://youtu.be/k_vH-1WZQ3A

Ik ben zelf net terug sinds 2 jaar ofzo en heb veel aan de bovenstaande links gehad. En nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyrutis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-11-2023
Hallo luitjes,

Ben van het weekend maar eens begonnen met FF14, omdat wow classic (voornamelijk de spelers) toch langzaam me strot uit komen.
Begonnen met een marauder op weg naar een warrior, moet zeggen dat de game mij heel interessant begint te lijken en zie mij hier wel veel tijd in te gaan steken.
Maar zo veel wat ik niet begrijp nog en er is meer te leren en doen dan in wow, word een beetje overspoeld en soms zie de bomen door het bos niet meer.
Veel gegoogeld maar dit is ook niet echt verstandig krijg alleen maar meer vragen hierdoor ;)
Nu las ik iets over guilds/free companies, speel zelf op Phoenix is daar een Nederlandse FC (ENG mag ook) die een nieuwe speler maar ook een beetje een ouwe zak accepteert en wil helpen tot het meer begrijpen van de game.
Om dan uit eindelijk meester van mijn classe te worden en endgame content te clearen met een social state of mind.

Vyrutis,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safri7879
Voor alle nieuwkomers: Kijk ook vooral de video's van ZeplaHQ. Ze behandelt vrijwel alles op een leuke charmante manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
Safri7879 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:37:
Voor alle nieuwkomers: Kijk ook vooral de video's van ZeplaHQ. Ze behandelt vrijwel alles op een leuke charmante manier.
Met het risico dat ik aan het einde van de video's meer naar haar zit te kijken dan naar de inhoud aan t luisteren ben, of valt dat mee?

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeDee855
Meer dat je je of ergert aan haar grapjes of in een deuk ligt en daardoor informatie mist ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is ook veel info als je er nu in komt rollen met alles wat er natuurlijk bijgekomen is in de jaren. Je moet het vooral niet willen overhaasten. Begin gewoon lekker met de Main story quest om te levelen met je eerste job. En naast de main story wil je vooral de jobquests elke 5 levels bijhouden.

De rest is theoretisch allemaal optioneel. Maar de blauwe quests zou je wel willen doen want die unlocken dus dingen.

Die ZeplaHQ heeft ook een video daar over gemaakt 2 dagen terug toevallig.

YouTube: IMPORTANT Blue Unlock Quests in FFXIV

Maar zou me eerst niet te druk maken om alles en echt lekker op me gemak de story questline volgen (het icoontje is een uitroepteken met vuur er omheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
DeeDee855 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:42:
Meer dat je je of ergert aan haar grapjes of in een deuk ligt en daardoor informatie mist ;).
Ja dat duurde dus alles bij elkaar niet meer dan 2 minuten en toen was ik afgeleid. Tis zo'n meisjes meisjes type in ff termen een moogle type. Bij de 2nut sack en 3 nut snack quests wist ik t begin van de video niet meer. Kan iemand nog ff recappen:p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb m’n Chocobo net gehaald! Super tof allemaal :) Ben nu level 27 op m’n Thaumaturge. Merk alleen dat ik de speelstijl wel heel statisch en sloom vind, hopelijk wordt dat nog beter. Hoewel ik er ook aan zit te denken om een Archer en dus een Bard te gaan levellen. Wel fantastisch dat je in deze game zo vrijelijk kan switchen tussen jobs :)

Waar ik wel heeeeeel erg aan moet wennen zijn de gigantische hoeveelheid cutscenes. Moet mezelf echt inhouden om niet WoW stijl alles zsm te skippen. Lees ook overal dat je juist moet genieten van het verhaal dus dat probeer ik dan maar, maar het kost wel moeite soms want het zijn wel heel veel cutscenes en filmpjes steeds :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeDee855
Gefeliciteerd met je chocobo!
Thaumaturge (en later black mage) is volgens mij wel een van de meest statische classes vanwege de langere cast tijden. Ik heb zelf dragoon en white mage rond 65 en later krijg je oGCD abilities. Dat zijn skills die buiten je global cooldown vallen en die je dus tussendoor kan gebruiken. Dat maakt het echt een stuk dynamischer. Een melee class is sowieso dynamischer vind ik want als je het echt goed wilt doen moet je ook je positionals doen. Bepaalde skills geven extra damage als je op de flank of achter de mob staat. En je bent in dungeons veel meer bezig met het ontwijken van AoEs. Dat is soms dan weer wat frustrerend ;) .

Voor wat betreft het vele lezen en de cutscenes: ik las ergens de tip om het meer als een single player rpg of zelfs een boek te zien en dat heeft me wel geholpen met mijn ongeduld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
London schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:44:
Ik heb m’n Chocobo net gehaald! Super tof allemaal :) Ben nu level 27 op m’n Thaumaturge. Merk alleen dat ik de speelstijl wel heel statisch en sloom vind, hopelijk wordt dat nog beter. Hoewel ik er ook aan zit te denken om een Archer en dus een Bard te gaan levellen. Wel fantastisch dat je in deze game zo vrijelijk kan switchen tussen jobs :)

Waar ik wel heeeeeel erg aan moet wennen zijn de gigantische hoeveelheid cutscenes. Moet mezelf echt inhouden om niet WoW stijl alles zsm te skippen. Lees ook overal dat je juist moet genieten van het verhaal dus dat probeer ik dan maar, maar het kost wel moeite soms want het zijn wel heel veel cutscenes en filmpjes steeds :p
zag laatst een video van iemand en die maakte opzich wel een goed punt. WoW is een MMORPG en FFXIV speelt (tot je max level bent) eigenlijk meer als een RPGMMO.

De game verteld je een verhaal en zou in theorie ook een prima game zijn als het een singleplayer was.
Daarna komt eigenlijk pas het MMO aspect.

Ik zou als ik jou was zeker de story niet skippen en gewoon volgen want op een gegeven moment zit je er echt helemaal in. (tenzij je story gewoon niks boeit en je het ook niet wil kennen :P )

Straks met Endwalker (6.0) komt er een einde aan het huidige verhaal die we al sinds 2.0 volgen. Ik ben echt heel benieuwd wat ze met de eerste patch in endwalker dan gaan doen betreffende een nieuwe story.

Lijkt me toch niet dat ze weer een cataclysm gaan doen zoals het begin van 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
0o nauw heb et is ff bekeken.

Inactive
Subscription Ended: Nov. 3, 2015

blijk een lvl14 character marauder te hebben op shiva ( kan me toch herinneren dat dat hoger was ) :p
ooit is via steam aangeschaft why? geen idee! Ga ik nog bepaalde voordelen hebben met een dergelijk oud account?

en ik blijk dus 2 uitbreidingen niet te hebben, volgens mij hoef ik alleen de laatste te kopen of niet?
overigens Shiva als realm ... is dat wat of kan ik beter verkassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BJBoes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:21:
0o nauw heb et is ff bekeken.

Inactive
Subscription Ended: Nov. 3, 2015

blijk een lvl14 character marauder te hebben op shiva ( kan me toch herinneren dat dat hoger was ) :p
ooit is via steam aangeschaft why? geen idee! Ga ik nog bepaalde voordelen hebben met een dergelijk oud account?

en ik blijk dus 2 uitbreidingen niet te hebben, volgens mij hoef ik alleen de laatste te kopen of niet?
overigens Shiva als realm ... is dat wat of kan ik beter verkassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFTNyhi3qerBK5DbTRr1EnccGDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fnzYocPzyDBsRb05JEGbtqI6.png?f=fotoalbum_large
als je nu alleen de Endwalker expansion koopt is het inderdaad voldoende voor straks alleen krijg je de voorgaande expansions pas als de game uit komt.

Volgens bovenstaande plaatje vermoed ik dat jij met je account ARR en Heavensward hebt (dit kan je checken op je account pagina bij de mog station)

Dan krijg jij als je shadowbringers koopt stormblood expansion er "gratis" bij.

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe character aanmaken op het account dat je hebt en daar lekker mee spelen tot je niet verder kan. zo hoef je niks overhaastigs te kopen en kan je het altijd kopen wanneer je bij die content aan komt.

Misschien is het tegen die tijd wel veranderd weet je wel en koop je nu misschien iets voor niks.

ken zelf niemand op Shiva. Ik zit op Moogle, heel veel spelers hier ook veel nieuwe. maar er zijn hier op tweakers ook mensen op Zodiark en Phoenix volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 13-07-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
Weet iemand dit toevallig? Ik ben heel nieuwsgierig naar de relic shadowbringers weapon voor bards. Alleen heb ik mijn orginele relic nog helemaal niet zo ver geupgrade. Staat de relic weapon en questline los van den andere of moet ik alle eerdere stappen ook doorlopen hebben.

Kan op internet wel de prerequisites vinden om met de quest te beginnen, ivalice raids hebben gedaan, lvl 80 en shadowbringers msq compleet, maar niet of ik die orginele relic dan ook al moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizar895 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:15:
Weet iemand dit toevallig? Ik ben heel nieuwsgierig naar de relic shadowbringers weapon voor bards. Alleen heb ik mijn orginele relic nog helemaal niet zo ver geupgrade. Staat de relic weapon en questline los van den andere of moet ik alle eerdere stappen ook doorlopen hebben.

Kan op internet wel de prerequisites vinden om met de quest te beginnen, ivalice raids hebben gedaan, lvl 80 en shadowbringers msq compleet, maar niet of ik die orginele relic dan ook al moet hebben.
zodra je de NPC unlocked hebt kan je ze doen. Als je bijv met Bard bij stap 3 ben kan je als het goed is gewoon stap 1 starten van een andere job.

dit werkt in ieder geval bij Stormblood relics
nu ik het typ ga ik eigenlijk twijfelen XD ik heb het idee dat ik dat gedaan heb toen de tijd maar weet het nu niet meer zeker haha.

Ben zelf toevallig nu ook bezig met Bard relic van ARR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hey!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb ooit op mn oude ps4 de game 5min gespeeld. Mijn account had toen 2 straps verificatie.

Nu probeer ik op mn ps5 opnieuw in te stappen. Mijn psn account is echter gelinkt aan mn square Enix account. Ik kan mn inlokgnaam niet wijzigen tijdens het inloggen.

Mijn Google authenticator heb ik echter niet meer geregistreerd. Ik kan dus mn account niet meer gebruiken en kom nergens eruit hoe ik nou moet inloggen.

Iemand enig idee hoe ik eruit kom?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:32:
[...]

zodra je de NPC unlocked hebt kan je ze doen. Als je bijv met Bard bij stap 3 ben kan je als het goed is gewoon stap 1 starten van een andere job.

dit werkt in ieder geval bij Stormblood relics
nu ik het typ ga ik eigenlijk twijfelen XD ik heb het idee dat ik dat gedaan heb toen de tijd maar weet het nu niet meer zeker haha.

Ben zelf toevallig nu ook bezig met Bard relic van ARR.
Okee thanks voor de informatie ik ga het vanmiddag even proberen. Bij welke ARR stap ben jij nu, ik moet de trials of the braves doen, dat is best wel veel werk maar weet niet of ik die dungeons die daarin gedaan moeten worden ook unsynced kan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bizar895 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Okee thanks voor de informatie ik ga het vanmiddag even proberen. Bij welke ARR stap ben jij nu, ik moet de trials of the braves doen, dat is best wel veel werk maar weet niet of ik die dungeons die daarin gedaan moeten worden ook unsynced kan doen...
ik was bij hydra maar damn ik weet niet of het veranderd is of dat ik het nooit heb geweten maar je kan al die battles nu unsynced doen wat gewoon mee telt voor de relic. Dus een maat van mij op level 80 heeft al die primals en hydra even zo goed als ge-oneshot.. dan rush je zo door die stappen heen joh.

Dus ben nu klaar en heb mijn bard relic +1 (en dat was voor nu me doel) Ga die ARR relics niet allemaal tot Zeta farmen denk ik. Vond die ook van Bard niet zo mooi.

hier zie je trouwens alle relics en alle stappen van de upgrades.

Zodiac = ARR
Anima = HW
Eurekan = Stormblood
Resistance = Shadowbringers

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 13-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]
als je nu alleen de Endwalker expansion koopt is het inderdaad voldoende voor straks alleen krijg je de voorgaande expansions pas als de game uit komt.

Volgens bovenstaande plaatje vermoed ik dat jij met je account ARR en Heavensward hebt (dit kan je checken op je account pagina bij de mog station)

Dan krijg jij als je shadowbringers koopt stormblood expansion er "gratis" bij.

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe character aanmaken op het account dat je hebt en daar lekker mee spelen tot je niet verder kan. zo hoef je niks overhaastigs te kopen en kan je het altijd kopen wanneer je bij die content aan komt.

Misschien is het tegen die tijd wel veranderd weet je wel en koop je nu misschien iets voor niks.

ken zelf niemand op Shiva. Ik zit op Moogle, heel veel spelers hier ook veel nieuwe. maar er zijn hier op tweakers ook mensen op Zodiark en Phoenix volgens mij.
Thx scheelt dus weer als ik de laatste DLC koop. Denk dat ik maar is sub en de laatste DLC aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb je in FFXIV eigenlijk ook manieren om je te onderscheiden van andere spelers qua rare items oid? In WoW heb je bijvoorbeeld een bepaalde titel (Scarab Lord) die bijna niemand heeft of een item (Swift Spectral Tiger of Atiesh guardian legendary). Is dat in FFXIV ook?

Of bepaalde dingen waar je heel lang voor kunt grinden. Ik noem een Insane titel in WoW of een legendary wapen zoals in Guild Wars 2.

Ik snap dat FFXIV vrij uniek is in z'n soort maar vond het wel grappig om te weten of bovenstaande dingen ook bestaan in FFXIV :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:52:
Heb je in FFXIV eigenlijk ook manieren om je te onderscheiden van andere spelers qua rare items oid? In WoW heb je bijvoorbeeld een bepaalde titel (Scarab Lord) die bijna niemand heeft of een item (Swift Spectral Tiger of Atiesh guardian legendary). Is dat in FFXIV ook?

Of bepaalde dingen waar je heel lang voor kunt grinden. Ik noem een Insane titel in WoW of een legendary wapen zoals in Guild Wars 2.

Ik snap dat FFXIV vrij uniek is in z'n soort maar vond het wel grappig om te weten of bovenstaande dingen ook bestaan in FFXIV :)
Mwa ik denk niet in de mate van rarity zoals je noemt zoals Scarab lord.
Maar je hebt de ultimate raid weapons en die zijn best hard om te halen en niet heel veel spelers hebben ze. Maar wel veel meer mensen dan dat er Scarab lords zijn :P

Tegelijkertijd is er in Final Fantasy heel veel casual content. Genoeg spelers die die ultimate raids niet eens willen doen. (ben er zelf ook nog niet aan toegekomen maar is tegenwoordig wel me doel uiteindelijk :P

Er zijn wel aardig wat mounts die aan achievements hangen die een flinke grind zijn. Maar nogmaals.. niets zo speciaal als Scarab lord volgens mij :P

Wel zijn er een aantal mounts die je nu niet meer kan halen maarja daar heb je nu dus ook niks meer aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
zo account is weer actief nog wel ff 60gb binnen trekken zie ik. uibreiding kopen werkt zoals hier aangegeven thx @Ricmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Dit is ook wel 'redelijk' rare
https://na.finalfantasyxi...er/15442270/blog/3724395/

Er zijn heel wat titles en mounts die rare zijn en dat in alle content, zelfs crafting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
ga vanaaf is ff bezig een nieuw character te maken. Op welke realm spelen de meesten hier. ik zag gisteren phoenix, moogle, en zodiark?

klopt dat een beetje of hebben we een tweakers disco channel voor FFXIV? kan ik ook daar ff snoepen naar wat info. zou wel fijn zijn als er wat bekend was over bepaalde realms zoals bezetting en de demografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BJBoes schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:35:
ga vanaaf is ff bezig een nieuw character te maken. Op welke realm spelen de meesten hier. ik zag gisteren phoenix, moogle, en zodiark?

klopt dat een beetje of hebben we een tweakers disco channel voor FFXIV? kan ik ook daar ff snoepen naar wat info. zou wel fijn zijn als er wat bekend was over bepaalde realms zoals bezetting en de demografie.
Nee discord hebben we niet. Previously bestond discord nog niet eens toen die game uit kwam :P FFXIV is een tijd dood geweest onder de meeste tweakers en daarom zitten er ook veel verpreid waarschijnlijk.

Nu de game zo op leeft zouden we het eigenlijk wel weer moeten doen imo :P maarja je gaat nooit iedereen meer op dezelfde server krijgen.. Ik zal zelf bijvoorbeeld ook niet snel weg gaan van mijn server haha (al is dat in principe ook niet nodig aangezien je die World visit optie hebt die straks nog meer uit breid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
@Ricmaniac ik ben altijd meer een melee lief hebber geweest. is melee goed vertegenwoordigd? of kan ik beter ranged gaan ( sommige games zijn echt slecht in mechanics scaling en dan ben je als melee gewoon gen**id) zat zelf aan samurai te denken

en als t ranged is bard of machinist

misschien on the side nog een tankje lvlen maar dan lijkt mij het leukst gunbreaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BJBoes schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
@Ricmaniac ik ben altijd meer een melee lief hebber geweest. is melee goed vertegenwoordigd? of kan ik beter ranged gaan ( sommige games zijn echt slecht in mechanics scaling en dan ben je als melee gewoon gen**id) zat zelf aan samurai te denken

en als t ranged is bard of machinist

misschien on the side nog een tankje lvlen maar dan lijkt mij het leukst gunbreaker
Samurai is momenteel beste als het op damage output aan komt :P maar die heeft weer 0 party buffs waar andere classes wat meer hebben bijvoorbeeld.

Maar het maakt in deze game echt heel weinig uit. alles is vrij goed gebalanceerd en het zal nooit gebeuren dat je iets niet kan doen aan content omdat je de "slechte" dps bent bijvoorbeeld :P

Je moet echt gewoon spelen wat jij het tofst of leukst uit vind zien en je het meeste plezier mee denkt te hebben. Uiteindelijk ga je toch van alles proberen omdat de game zo in elkaar steekt.
Ken niemand die de job al jaren speelt waar die ooit mee begon haha.

Sowieso zijn er veel jobs die achter content locks zitten though dus als je samurai wil moet je eerst naar level 50 met een andere job.

Mainly ben ik altijd een tank inderdaad als een nieuwe expansion uit komt en Gunbreaker is mijn main class. ik vind hem heel dik inderdaad door de combo's. Grootste nadeel van GNB vind ik dat zijn armor niet zo tof is als de andere tanks :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdwl4S6S17O3Ve2iBU7EX8pq-5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RiAyBvUAxSsub0J2POGCjCjY.png?f=user_large

Ook mijn Dragoon relic gedaan van ARR :P omdat het nu zo snel kan met deze methode ga ik ze allemaal maar doen.

alleen tot Relic +1 though. ga niet al die atma's en boekjes farmen etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Melee DPS hebben (gemiddeld genomen), samen met de Black Mage de hoogste bijdrage aan de groep DPS in de huidige Savage tier, dus ze zijn zeker de moeite waard om te spelen. Tuurlijk moet je soms van de boss weg, tuurlijk heb je momenten waar je door mechanics even niet je positionals kan uitvoeren (wat je deels kunt opvangen met True North), maar dat is een beetje het 'high-risk-high-reward' principe. Ze zijn in elk geval zeker gewenst in groepen, over het algemeen wil je in raids sowieso een combinatie melee, physical ranged en magic DPS, zeker in savage.

Verder, ik denk dat de meeste tweakers op het Light datacenter zitten, verspreid over de servers. Daar hebben we een crossworld linkshell waar je kunt chatten, groepen kunt vormen etc.
Is momenteel niet heel actief, maar volgens mij zitten de meeste mensen die ik in de afgelopen tijd hier actief heb gezien hier daar nog niet in.
Ik heb het geprobeerd onder de aandacht te brengen, maar het is nog niet echt aangeslagen.

Dus mochten mensen op Light (Lich, Odin, Phoenix, Shiva, Zodiark of Twintania) daarvoor een uitnodiging willen hebben hoor ik het graag.
Krijg mail notificatie van privé berichten, dus zo ben ik het makkelijkst te bereiken.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:41
Ik wil het toch weer eens oppakken, maar hoe installeer ik dit spel op de playstation? IK kan de starter edition niet installeren omdat ik ooit de standard edition erop gehad heb, maar die kan ik nu nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasperz89 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:49:
Ik wil het toch weer eens oppakken, maar hoe installeer ik dit spel op de playstation? IK kan de starter edition niet installeren omdat ik ooit de standard edition erop gehad heb, maar die kan ik nu nergens meer vinden.
staat als het goed is gewoon in je library op je playstation. Bij gekocht kan je hem dan sowieso terug vinden als je hem al eens gedownload hebt.

p.s. Playstation 3 ondersteuning is al wat jaren geleden gestopt :P maar vermoed dat je zelf ook een PS4 of hoger hebt en niet PS3

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Ricmaniac schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:58:
[...]

staat als het goed is gewoon in je library op je playstation. Bij gekocht kan je hem dan sowieso terug vinden als je hem al eens gedownload hebt.

p.s. Playstation 3 ondersteuning is al wat jaren geleden gestopt :P maar vermoed dat je zelf ook een PS4 of hoger hebt en niet PS3
Noooooit geweten dat er iets bestond als die library, hij staat te downloaden (ps4 idd) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Even een klein uurtje opgepakt alweer, toch wel weer erg nice.
Ik had nog een lvl 41 warrior staan dus ben hier op verder gegaan, wel erg wennen hoe alles ook alweer werkte (alle keys enzo staan nog ingesteld van 2 jaar terug).

Wel kon ik gewoon inloggen enzo zonder subscription, klopt dat of mis ik nu dingen? Ik heb 'a realm reborn' en 'heavensward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasperz89 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:05:
Even een klein uurtje opgepakt alweer, toch wel weer erg nice.
Ik had nog een lvl 41 warrior staan dus ben hier op verder gegaan, wel erg wennen hoe alles ook alweer werkte (alle keys enzo staan nog ingesteld van 2 jaar terug).

Wel kon ik gewoon inloggen enzo zonder subscription, klopt dat of mis ik nu dingen? Ik heb 'a realm reborn' en 'heavensward.
Ze hebben een free trial tot level 60 including heavensward content. Dus denk dat je onder die voorwaarden aan het spelen bent zonder subscription. Of je hebt het nooit uit gezet en bent al jaren lang subed zonder het te weten hahaha Ik zou daar ook inderdaad gewoon verder mee gaan. en op youtube maar een story recap kijken =p

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Ricmaniac schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Ze hebben een free trial tot level 60 including heavensward content. Dus denk dat je onder die voorwaarden aan het spelen bent zonder subscription. Of je hebt het nooit uit gezet en bent al jaren lang subed zonder het te weten hahaha Ik zou daar ook inderdaad gewoon verder mee gaan. en op youtube maar een story recap kijken =p
Haha heb het voor de zekerheid nog gecontroleerd maar geen active subscription. Zal dus gewoon die trial zijn die die nu pakt, dus kan ik nog even wat leveltjes vooruit voor ik moet upgraden/subscriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
BJBoes schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:35:

Ikzelf zit in een redelijke grote nederlandstalig FC op light - lich

https://eu.finalfantasyxi...6d222b07dd27cd5083680d25/

Op hun discord zitten ook mensen vanop andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07
Ook maar is begonnen met deze game op de ps 5, heerlijk bijna geen laadtijden, combat voelt wel erg sloom aan vergeleken met Wow, wordt dit wel wat sneller later in de game?

In start gebied ook erg druk met nieuwe spelers, hopelijk kom ik snel in wat rustigere gebieden waar ik lekker kan verdwalen:)

Het voelt allemaal wel nog heel onoverzichtelijk en overwelming aan met al die opties in het menu, zal wel wat duidelijker worden allemaal I guess.

[ Voor 19% gewijzigd door Stylze op 14-07-2021 18:50 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Stylze schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:49:
Ook maar is begonnen met deze game op de ps 5, heerlijk bijna geen laadtijden, combat voelt wel erg sloom aan vergeleken met Wow, wordt dit wel wat sneller later in de game?

In start gebied ook erg druk met nieuwe spelers, hopelijk kom ik snel in wat rustigere gebieden waar ik lekker kan verdwalen:)

Het voelt allemaal wel nog heel onoverzichtelijk en overwelming aan met al die opties in het menu, zal wel wat duidelijker worden allemaal I guess.
Wat betreft de combat, dat hangt af van welke job je speelt. De ene is wat meer statisch, de andere juist heel dynamisch. Heb zelf tot nu toe alleen nog maar White Mage en Archer gedaan en die spelen allebei toch heel anders. White Mage wat statischer en Archer kan (maar hoeft niet) meer bewegen.
Ik weet ondertussen wel dat het ook af kan hangen van welk gevecht ik doe. De "normale" mobs tijdens questen e.d. hebben meestal niet veel mechanics maar in een Duty en Trial vaak weer wel.

Tip: De dingen die je allemaal kan doen is veel. (nee, maar echt VEEL! ;) ); dus neem je tijd. Kijk video's, lees, en vooral, stel vragen. Ingame is er een Novice channel waar je als het goed is als nieuwe of terugkerende speler automatisch inkomt. De community is zeer behulpzaam :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stylze schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:49:

Combat word veel sneller. dit is 1 van de grootste nadelen van elke nieuwe speler.
De combat is inderdaad traag. WoW heeft een GCD (global cooldown) van 1 sec, bij FFXIV is dit 2.5 seconden. Op een hoger level krijg je bij elke class veel skills die off global cooldown zijn. Dus die gebruik je in die 2.5 sec dat je je "normale" skills niet kan uitvoeren.

Even screenshotje gemaakt van een level 34 dragoon. Je ziet op al zijn skills de global cooldown gaan maar vervolgens zie je heel veel knopjes die hij nog wel kan gebruiken. Hierdoor is de combat echt totaal niet meer traaf voor je gevoel straks. (met sommige classes kan dit wat langer dan andere duren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geU1KnPSCuuObsqYLj_NcbYwSFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fyYohabOSR1WfOBB5twTHS7l.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
zo moest ff worstelen gisteren om een nieuwe character aan te maken. gelukt op moogle

Bellmos voor nu lvlen als gladiator straks als main en class quests op juiste niveau zijn gooi ik em naar rogue en dan bij wat was het lvl 60 naar samurai!

wil toch ook nog ff kijken of ik op light op phoenix of zodiark ff een char aan kan maken maar dat ging gisteren helemaal niet! alles zit vol ik was echt 0.0 ok en tis ook niet dat er een nieuwe expac gelaunched is of zo dus volgens mij mogen er wel een paar servertjes bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Er is op dit moment meer aandacht voor FFXIV dan wanneer dan ook lijkt het. Grote streamers van WoW spelen nu deze game, Meer mensen op Twitch kijken naar de game dan ooit te voren. De digitale codes voor de game waren/zijn zelfs uitverkocht. Er komen behoorlijk wat nieuwe spelers bij op het moment. En ja, dat zorgt er helaas ook wel eens voor dat het moeilijk wordt op characters aan te maken op de drukke momenten.
Deze piek is vrij ongekend.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
MokonaNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:26:
Er is op dit moment meer aandacht voor FFXIV dan wanneer dan ook lijkt het. Grote streamers van WoW spelen nu deze game, Meer mensen op Twitch kijken naar de game dan ooit te voren. De digitale codes voor de game waren/zijn zelfs uitverkocht. Er komen behoorlijk wat nieuwe spelers bij op het moment. En ja, dat zorgt er helaas ook wel eens voor dat het moeilijk wordt op characters aan te maken op de drukke momenten.
Deze piek is vrij ongekend.
eerlijk is eerlijk ik heb Asmongold en Bellular ook tussen mijn lijst zitten. Asmon voor ammusements waarde en Bellular om dat ie de lore over t algemeen goed door neemt! zelf heb ik wow de laatste 4-5 maanden niet meer aangeraakt heb de laatste xp door geworsteld maar laat gewoon weer een vervelende smaak na!

toen ik FFXIV dus blijkbaar 7 jaar terug voor t eerst speelde vond ik het nog wat saai weg spelen. t verdiend zeker met de aandacht van de laatste tijd inderdaad mijn 2de kans. ik hoor niets dan goede verhalen dus wil t nu zelf wel is ff oordelen zeg maar!

Ik raakte er gisteren weer makkelijk in tbh in mum van tijd alweer lvl8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BJBoes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:06:
zo moest ff worstelen gisteren om een nieuwe character aan te maken. gelukt op moogle

Bellmos voor nu lvlen als gladiator straks als main en class quests op juiste niveau zijn gooi ik em naar rogue en dan bij wat was het lvl 60 naar samurai!

wil toch ook nog ff kijken of ik op light op phoenix of zodiark ff een char aan kan maken maar dat ging gisteren helemaal niet! alles zit vol ik was echt 0.0 ok en tis ook niet dat er een nieuwe expac gelaunched is of zo dus volgens mij mogen er wel een paar servertjes bij.
Hoe heet je op Moogle? dan invite ik je in de FC en linkshell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
Ricmaniac schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Hoe heet je op Moogle? dan invite ik je in de FC en linkshell :)
Bellmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09 09:48
Zijn er mensen hier die Final Fantasy XIV op console spelen? Wat zijn jullie bevindingen?
Ik zou deze eens willen proberen op me Playstation.

Heb enige tijd ESO gespeeld maar ben dit beetje beu geworden.

Bedankt voor eventuele reacties.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste