Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shin_Alu
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:58

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Nummer 2 in dat plaatje. Dat is de kans dat je een item krijgt.
Nummer 3 is de HQ kans als je een item krijgt.

In dit geval is dus Field Mastery beter. Sterker nog die andere doet niks omdat HQ kans 0% is

[Voor 12% gewijzigd door Shin_Alu op 12-04-2021 09:16]

Taru tossing moet een olympische sport worden

deSenna24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Het verhaal weer helemaal opnieuw spelen valt dan vaak tegen, het duurt ook enorm lang als je het een 3e of 4e keer moet spelen. Ik ben dit jaar wel op een nieuwe server begonnen om terug alles te leren en om ook eens een ander ras te spelen. Ik had al sinds de release van ARR een Elezen en daar was ik op uitgekeken :)
Kon je niet beter gewoon een phial of phantasia kopen dan? :P (race change)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• deSenna24
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:23
Ricmaniac schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:21:
[...]

Kon je niet beter gewoon een phial of phantasia kopen dan? :P (race change)
Goh, ja en nee. Ja omdat ik al een character had, nee omdat het wat lang geleden was en ik heel het spel wat terug moest leren. Dat doe ik dan liever rustig aan met een nieuw begin op een nieuwe server :) ook terug genieten van het verhaal, ook al duurt het wat lang, maar ik vergeet dan toch vaak stukjes.

[Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 12-04-2021 09:30]

• Trin1ty
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 17:29

Trin1ty

Uhm..

Speel het voor het eerst en ben nu lvl 51 en pas bij 28 in de MSQ van ARR. Verhaal is echt heel lang maar wel enorm leuk. Dit geduld kon ik bij WoW never nooit opbrengen.

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

en er is daarnaast zooooooooooooooveeeeeeeeeeeeel te doen dat het nog wel even gaat duren eer ik de expansions inga :D

• deSenna24
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:23
Trin1ty schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:45:
Speel het voor het eerst en ben nu lvl 51 en pas bij 28 in de MSQ van ARR. Verhaal is echt heel lang maar wel enorm leuk. Dit geduld kon ik bij WoW never nooit opbrengen.
Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is een andere job nemen, even levelen tot MSQ level en dan de MSQ weer verder doen. Dan proef je een beetje van alles :)

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

nou ik hou het voorlopig bij 1 job voor de msq omdat ik die ook goed wil leren spelen maar doe daarnaast dus wel veel DoH en DoL

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:36
Moest pas weer denken aan FFXIV. Was ook de security key kwijt, maar die lag gewoon achterin de la. :P

Mijn vrouw haar key was bijna leeg, dus die losgekoppeld. Die van mij deed het nog zonder batterij melding, dus die maar gehouden.

Door prive een kind etc eigenlijk geen tijd om te spelen. Hopelijk binnenkort weer eens een gratis speel periode (alhoewel ik denk dat die net is geweest) om er weer een beetje in te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ik gebruik de app van Square Enix op mijn telefoon daarvoor

• mentalozzie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:53
Pas begonnen met dit spel, inmiddels lvl 32 al.
Het is wel even inkomen maar het verhaal ziet goed uit.

Benieuwd naar de endgame...

Wel een gedoe geweest om te kunnen spelen, geen grote fan van square...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Nou dat is mijn enige kritiek, Square en hoe hun websites zijn opgezet en hoe rigide ze met dingen omgaan. Hun website is net een dungeon.
Ik had tijdens het starten van mijn trial een account aangemaakt maar tijdens het creëren is het niet goed duidelijk in welke region je dat doet. Dus ik had hem per ongeluk op USA staan. Na 60 uur spelen besloten dat ik de game gewoon wilde hebben en subscriber ivm marketplace etc. Dus game gekocht (Europe uiteraard) en dat ging dus al mis. Mijn trial was USA en de game was Europe. Dus transferren trial kon al niet. Verder kon ik ook niet mijn gameaccount verbruiken (ook al had ik het USA account gedeelte. En ik kon ook niet hetzelfde e-mailadres gebruiken.

Echt allemaal heel rigide geregeld en zal vast een doel hebben maar waarom niet gewoon je region aanpassen, waarom niet gewoon zelfde account naam en email adres als je de oude netjes delete. Tis dat de game zo goed is maar ik was toen met Square Enix wel even klaar. Vergeleken met de accountwebsite van Blizzard is de site van Square (lodestone en mogstation) een website uit begin jaren negentig en super gebruikersonvriendelijk en niet intuïtief.

Affijn opnieuw gestart dan maar (was pas lvl 32) en tot dat moment even snel door de MSQ geskipped en weer lekker bezig nu :)

• Arunia
@Trin1ty Daar heb je zeker wel gelijk in. Echter, Amazon flikt ditzelfde geintje ook met de verschillende variaties. Het is niet even switchen tussen landen zeg maar. Wel als je je account overal geregistreerd hebt, maar toch.

FFXI was ik best een eind mee (lvl 48 WHM volgens mij), die launcher en alles was zelfs nog logger. :P

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Je bedoelt FFIX :)

Ja de launcher ziet er ook wat ouderwets uit, zeker als je Battle.net van Blizzard gewend bent idd.

Ik ben ook een WHM op lvl 51 nu

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toffe shit op Final Fantasy fest laten zien

Official trailer voor de nieuwe expansion. Tof hoe ze die oude muziek van heavensward erin geremixt hebben.

Nieuwe Job: Reaper (Naast Sage die al revealed was)

Beetje Reaper uitleg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:26
Nope.. FFXI.

Registreren was een hel en als je daar door heen was gekomen had je nog de launcher die op zijn minst heel "apart" te noemen was..

En als je ook maar even een popup kreeg van ander programma (bv je virusscanner die op zondagmiddag actief werd (Hoi Norton) dan sloot het spel zichzelf.

En dan de updates.. "Checking Dat # 23..of #1200000" >:)

Le Meow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@Poekie McPurrr haha, enige voordeel was wel, dat je sneller de updates binnen kon hengelen door na opstarten, de torrent file in je torrent downloader kon droppen.

Maar precies die punten haal je aan. Was echt een logge launcher.
Het spel heb ik wel langer en meer plezier mee gehad. Lijk maar niet in FFXIV te komen. Wel een stuk gespeeld, maar toch niet hetzelfde als XI

Acties:
  • 0Henk 'm!
Poekie McPurrr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Nope.. FFXI.

Registreren was een hel en als je daar door heen was gekomen had je nog de launcher die op zijn minst heel "apart" te noemen was..

En als je ook maar even een popup kreeg van ander programma (bv je virusscanner die op zondagmiddag actief werd (Hoi Norton) dan sloot het spel zichzelf.

En dan de updates.. "Checking Dat # 23..of #1200000" >:)
de aller eerste keer dat ik XI had gekocht heb ik oprecht een maand niet gespeeld ofzo. ik snapte er helemaal niets van.. was toen pas ook 12 ofzo en helemaal nieuw aan het genre eigenlijk. toen via iemand die het speelde kunnen regelen dat het werkte hahaha was echt fucked up idd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-07 17:03
Grrr, julie ook problemen met normaal updaten in deze game? Ik download niet sneller dan 0,5 mb per seconde.

Heb al een hoop geprobeerd, firewall staat niet aan, poorten staan open, maar mag niks baten.
De upgrade naar Shadowbringers duurt nu 8 uur voor mij...

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0Henk 'm!
Thomderanged schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
Grrr, julie ook problemen met normaal updaten in deze game? Ik download niet sneller dan 0,5 mb per seconde.

Heb al een hoop geprobeerd, firewall staat niet aan, poorten staan open, maar mag niks baten.
De upgrade naar Shadowbringers duurt nu 8 uur voor mij...
Met de laatste patch geen last gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 25-07 15:44
Na de game net uitkwam had ik toen 2 maandjes gekocht maar ik kwam er niet goed in. Ik speelde op dat moment ook veel WoW en gaf mij de voorkeur op dat moment. Nu weer WoW kriebels gekregen rondom tbc maar goed, lang verhaal kort heb ik besloten dit keer te focussen op FF14 omdat het voor mij destijds wel vermakelijk was maar lastig in te komen. Ik heb een nieuwe account aangemaakt ditmaal via steam maar inderdaad het aanmaken van het account e.d. gaat niet al te gemakkelijk via de client hoewel de client nu er moderner uitziet dan wat het ooit was, is het zeker niet modern vergeleken met die van andere games.

Nu ben ik er wel achter gekomen na het aanschaffen van de game op steam dat je trial kunt spelen tot lvl 60. ik maak niet echt gebruik van de marketplace e.d. dus heb ook niet het gevoel dat ik veel zou mislopen als trial behalve dan parties. Ik vraag mij nou af of ik trial kan blijven spelen als mijn maandje game tijd erop zit of moet ik dan direct gaan betalen gezien ik de game al heb aangeschaft?
Daarnaast is het mij ook niet duidelijk wat ik nou precies heb aangeschaft, gezien de game "gratis" is. Ja ik heb de volle game maar enkel 10 euro betaald ervoor, wat zit hier precies in, kan iemand mij dat vertellen?

In het verleden vergeleek ik de game met WoW en dat had ik niet moeten doen, WoW is echt totaal anders, ff14 is zo verhaal gedreven dat het mij in eerste instantie niet aansprak. Nu ongeveer 10 uur in de game en haast mij absoluut niet, ik lees alle quests en tips en info's dat de game mij geeft. Op deze manier voelt het voor mij bijna niet als een video game maar een video leesboek.. het verhaal is erg leuk en alle characters die je tegenkomt in de game brengt een verhaal met zich mee die je eerder of later in de game zelf hebt gezien/ervaren, erg leuk!

Ben wel benieuwd naar de end game hoewel ik denk dat het niet al te uitgebreid zal zijn (pve raids) maar dit spel biedt zoveel meer dan enkel pvp of pve content. het is een bijzonder wereldje met veel mogelijkheden.
Ik heb niet eerder een FF game gespeeld dus wist ook niet wat te verwachten maar het spel is erg interessant in verschillende aspecten. Zeker een aanrader, maar de meeste van jullie hier wisten dit natuurlijk al.

Desondanks moest ik even m'n eitje kwijt over mijn ervaring zover en ben benieuwd of iemand kan uitleggen hoe trial nou precies werkt. Is het ook zo dat je straks shadowbringers gratis krijgt zodra endwalkers uitkomt moet ik beide games gaan aanschaffen in korte periode, best een prijskaartje komt er dan bij.

• DeeDee855
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:45
De free trial is volledig gratis en onbeperkt in de tijd. Het is alleen gelimiteerd op inhoud: tot en met Heavensward. Dus als je game time hebt, heb je niet de free trial, maar iets anders.
Ik denk dat als je het door kan zetten en de endgame PVE raids haalt je verrast zal worden dan als je er nu al niet veel van verwacht :P denk dat het een beetje er aan ligt wanneer je het bereikt want als je dat nu behaalt mja dan zal je veelal denk ik gecarried worden zo vlak voor een nieuwe uitbreiding.

Maar vooral bij nieuwe raid unlocks is het vaak niet makkelijk. Het is een goeie mengelmoes van dodge this, nuke that en dont stand there shit :P maar het heeft mij altijd ontzettend goed bevallen. Over het algemeen altijd beter dan de meeste WoW raids.

En dan het bijkomende voordeel dat ik de community veel leuker vind dan in WoW.

Ook wat je zelf al aan geeft is er zo veel meer te doen dan alleen wat end game raids en dat maakt FFXIV ook tof.

Meanwhile speel ik zelf echt alweer bijna een jaar lang WoW en dat komt voornamelijk omdat mijn IRL vrienden allemaal WoW spelen en kan hun niet naar FFXIV krijgen helaas.

Het stukje betreffende de trial. ik denk dat als je al iets gekocht hebt je te voorbarend bent geweest want je kan voor zover ik weet de gehele game gratis spelen tot een bepaald level en dat geld zelfs voor alle jobs. Dus je zou in theorie eerst alle jobs naar dat level kunnen levelen op dezelfde character (wat zo fijn blijft nog steeds na al 8 jaar deze game ofzo :P) en dan pas de uitbreiding kopen.

als je de game koopt kan je alles los kopen wat natuurlijk niet handig is eigenlijk maar je hebt ook bundels.
Dus als ik naar onderstaande schema kijk kan je het beste die complete edition kopen. Tenzij het gene wat jij hebt gekocht die starter editie is dan kan je het beste alleen shadowbringers kopen want dan krijg je stormblood er bij.

Tegelijkertijd komt dit jaar FFXIV: Endwalker uit en de exacte datum is volgens mij nog niet bekend dus misschien moet je niets overhaastigst kopen en gewoon lekker doorspelen tot dat je niet verder kan :P

Kan zomaar zijn namelijk dat ze straks wanneer endwalker uit komt de andere expansions gratis maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-07 09:18

CSB

:D

Momenteel is er een memorial voor Kentaro Miura, geestelijk vader van de Berserk Manga die op 6 mei is overleden. Grote getalen Dark Knights staan in rijen opgesteld om hun eer te betonen aan de man die de OG Dark Knight (Guts) in het leven geroepen heeft. Cool om te zien hoe deze community "leeft".

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Tweakwondo
  • Laatst online: 25-07 15:44
Ricmaniac schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:44:
Oh 23 november komt die uit.. de google search heeft het nog niet geupdate :P
Ik heb inderdaad de starters editie en volgens mij als je de huidige uitbreiding koopt krijg je de oudere gratis in dit geval hoef ik stormblood niet te kopen maar wel shadowbringers, of wachten op de nieuwe natuurlijk..
ik weet niet hoe snel ik daar ben maar november duurt nog wel even
Tweakwondo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Ik heb inderdaad de starters editie en volgens mij als je de huidige uitbreiding koopt krijg je de oudere gratis in dit geval hoef ik stormblood niet te kopen maar wel shadowbringers, of wachten op de nieuwe natuurlijk..
ik weet niet hoe snel ik daar ben maar november duurt nog wel even
Ja precies, is prima op deze manier denk ik. Afhankelijk dus inderdaad van hoe snel je bent. als je wel "snel" daar wilt geraken zou ik mij voornamelijk echt alleen op de main story quest focussen. Die is ook het tofst om te volgen. In begin wat minder maar later zit je (ik althans) wel echt in het verhaal.

Heel veel sidequest boeit weinig maar je hebt wel soms van die side quest story lines zoals "Hildebrand" (iconische character in final fantasy)

De main story quest kan je herkennen door dit icoontje
https://tweakers.net/i/VHm-FCeV0cz50LMfMf7c0YDFTp4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LYFvMZk2wWO9WVS4QJOq9Kbw.png?f=user_large

Pff nu dat we er vanmiddag over praten kreeg ik weer allemaal gevoelens hahaha ik denk dat ik maar weer even een breakje van WoW moet nemen en terug moet gaan naar deze game

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-07 15:09
Ik heb het geprobeerd om te spelen maar er kwam zoveel op me af... .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CSB

CSB

Na heel lang wikken en wegen gisteren toch besloten om de Complete edition aan te schaffen. Heb tot halverwege Heavensward gespeeld in de trial versie en merk dat ik nu toch wel tegen wat issues aan loop m.b.t. storage en ook het niet kunnen party-en met vrienden (die allemaal trial spelen, als ze spelen) en dat is toch waar het mij in een MMO om gaat.

Dus dan betaal ik de fee in mijn game wel, maar kan ik ze als het goed is uitnodigen voor parties en dus toch gezamenlijk dingen ondernemen.

• Kodar
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 09-06 15:43
Ik heb zojuist de starter/free edition gedownload in de PS Store op een PS5. Daarna wilde ik de PS5 upgrade version downloaden, maar dat kan blijkbaar niet want ik heb de PS4 versie van het spel nodig.

1: Zijn er meerdere starter/free versions?
2: Is de PS5 upgrade alleen te downloaden als je het spel hebt gekocht (met geld)
3: Hoe kan ik dit oplossen? Want ik wil het spel graag uitproberen op een PS5, maar dan wel met de PS5 patch uiteraard.
4: Of IS de standaard PS5 free trial al direct de geupgrade versie met PS5 patch inbegrepen?

[Voor 9% gewijzigd door Kodar op 26-05-2021 12:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:10
Ricmaniac schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:45:
Pff nu dat we er vanmiddag over praten kreeg ik weer allemaal gevoelens hahaha ik denk dat ik maar weer even een breakje van WoW moet nemen en terug moet gaan naar deze game
Dat is exact wat ik ga doen vanavond. :)

FUMES et CARNES

Kodar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:42:
Ik heb zojuist de starter/free edition gedownload in de PS Store op een PS5. Daarna wilde ik de PS5 upgrade version downloaden, maar dat kan blijkbaar niet want ik heb de PS4 versie van het spel nodig.

1: Zijn er meerdere starter/free versions?
2: Is de PS5 upgrade alleen te downloaden als je het spel hebt gekocht (met geld)
3: Hoe kan ik dit oplossen? Want ik wil het spel graag uitproberen op een PS5, maar dan wel met de PS5 patch uiteraard.
4: Of IS de standaard PS5 free trial al direct de geupgrade versie met PS5 patch inbegrepen?
ja ze hebben de game niet opnieuw released voor ps5.

Van wat ik begrijp moet je gewoon de ps4 versie van de game hebben en kan je gratis in de store de PS5 upgrade versie kopen.

https://store.playstation...02955_00-FFXIVONLPS5000EU

hier boven zie je die versies en dan zie je dat de ps5 upgrade versie gratis is

• Kodar
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 09-06 15:43
Ricmaniac schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:18:
[...]

ja ze hebben de game niet opnieuw released voor ps5.

Van wat ik begrijp moet je gewoon de ps4 versie van de game hebben en kan je gratis in de store de PS5 upgrade versie kopen.

https://store.playstation...02955_00-FFXIVONLPS5000EU

hier boven zie je die versies en dan zie je dat de ps5 upgrade versie gratis is
Ik zie het. Alleen ik heb de gratis versie gedownload en als ik dan de PS5 upgrade version aanklik in de store, krijg ik de melding te zien dat ik moet beschikken over de PS4 versie van het spel (terwijl ik die net heb gedownload). Kortom: iets gaat hier niet goed.

• Iusedto
De PS5 upgrade komt toch pas in de herfst ?

FUMES et CARNES

Kodar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Ik zie het. Alleen ik heb de gratis versie gedownload en als ik dan de PS5 upgrade version aanklik in de store, krijg ik de melding te zien dat ik moet beschikken over de PS4 versie van het spel (terwijl ik die net heb gedownload). Kortom: iets gaat hier niet goed.
vreemd inderdaad want ook wat ik hier lees zou het gewoon moeten werken.

https://eu.finalfantasyxi...e0fb1e744060669054ebc2c3c

Kan je wel gewoon de game opstarten op je ps5 in de ps4 backward compatibility modus? (weet zelf niet hoe dat werkt of er uit ziet hoor ik speel op pc)

Instructions for New Players
Visit PlayStation™Store on your PlayStation®5 and navigate to the FINAL FANTASY XIV store page.
On the store page, press the […] button and select “FINAL FANTASY XIV Free Trial” to download the Free Trial client.
Once the download is complete, launch the PlayStation®5 version of FINAL FANTASY XIV from the FINAL FANTASY XIV game screen.

Wat ik bij jou lees heb jij alleen de PS4 Trial versie gedownload. niet de game toch ?
Anders zou je de ps5 trial directly moeten dowloaden van wat ik hier lees. De upgrade is voor mensen die de game gekocht hebben op ps4 volgens mij

[Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 26-05-2021 14:41]

• Kacang
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:25
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen aan de slag gegaan met FF XIV op de PC (free version). Helemaal leuk! Nu kreeg ik een mailtje van Square Enix waarbij je FF XIV met 60% korting kan aanschaffen.

Nou dat ik er aan te denken om deze aan te schaffen:
https://store.eu.square-e...tor-s-edition-pc-download

Het plan is dan om tot lvl 60 nog gewoon gebruik te maken van de free version en als ik lvl 60 ben de licentie te gebruiken van mijn aankoop. Volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bizar895
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:35
Hoi, ik ben vandaag weer begonnen met het spelen van xiv op de ps5. Heb het tot nu toe alleen op mijn laptop gespeeld maar ben toch meer een console gamer dus wilde hem daar ook een kans geven nadat ik ongeveer de helft van stormblood gespeeld heb.

Zit op de server light - Phoenix en ben eigenlijk op zoek naar een toffe FC die me weer wat meer in de nieuwe content mee kan nemen en een gezellige sociale tijd te hebben. Mistte heel erg het gevoel van community die je in een mmo hebt en wilde daarom weer verder spelen!

Mijn character naam is Rurion Godo (lvl 68 Bard), dus als je zin hebt om samen te spelen stuur me dan ff een berichtje! 😁

*Edit mijn character naam eerste keer verkeerd geschreven...

[Voor 4% gewijzigd door Bizar895 op 28-05-2021 15:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bizar895
Kacang schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:34:
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen aan de slag gegaan met FF XIV op de PC (free version). Helemaal leuk! Nu kreeg ik een mailtje van Square Enix waarbij je FF XIV met 60% korting kan aanschaffen.

Nou dat ik er aan te denken om deze aan te schaffen:
https://store.eu.square-e...tor-s-edition-pc-download

Het plan is dan om tot lvl 60 nog gewoon gebruik te maken van de free version en als ik lvl 60 ben de licentie te gebruiken van mijn aankoop. Volgens mij moet dat geen probleem zijn.
Ik zou hiermee uitkijken want ben vandaag weer begonnen en las juist ergens dat als je de game koopt hij gelijk niet meer gratis te spelen is tot lvl 60. Misschien handig om toch nog even goed onderzoek naar te doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeDee855
Op reddit werd beweerd dat het pas is als je de game activeert ( de code registreert in de mog station). Bij mij veranderde het ook pas van free trial naar standaard (?) nadat ik de code had geregistreerd. Dus ik denk inderdaad dat het geen probleem is om nu te kopen en later pas te gebruiken.

P.S. Baal wel een beetje, heb net drie weken terug de complete edition gekocht...
Weet iemand of er een kans is dat Endwalker in de aanbieding gaat voor november? Of is het gebruikelijk dat uitbreidingen pas goedkoper worden na de releasedatum?

[Voor 45% gewijzigd door DeeDee855 op 28-05-2021 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!
DeeDee855 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:02:
Op reddit werd beweerd dat het pas is als je de game activeert ( de code registreert in de mog station). Bij mij veranderde het ook pas van free trial naar standaard (?) nadat ik de code had geregistreerd. Dus ik denk inderdaad dat het geen probleem is om nu te kopen en later pas te gebruiken.

P.S. Baal wel een beetje, heb net drie weken terug de complete edition gekocht...
Weet iemand of er een kans is dat Endwalker in de aanbieding gaat voor november? Of is het gebruikelijk dat uitbreidingen pas goedkoper worden na de releasedatum?
Nee de uitbreiding zal waarschijnlijk niet in de aanbieding komen in de reguliere stores voordat de game uit komt.
Je enige kans is misschien als die cheap is op een unofficial store zoals g2play.net ofzo.

Maar je hebt alsnog de complete edition of gedeeltelijk nodig.

Endwalker geeft namelijk alleen Stormblood, Shadowbringers en Endwalker.
Je hebt dan alsnog die starters edition nodig die ARR en Heavensward erin hebt zitten.

En het belangrijkste punt is denk ik dat als je Endwalker besteld je Stormblood en Shadowbringers pas krijgt wanneer Endwalker dus uit is. Dus opzich heb je denk ik geen slechte koop gedaan met de complete editie hoor als je nu aan het spelen bent. en eind November is nog ruim 5 maanden weg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Dit weekend begonnen
Wat een MMO is dit zeg, heerlijk

Speel een Thaumaturge en dat bevalt goed. lvl 21 nu

[Voor 33% gewijzigd door Iusedto op 30-05-2021 18:39]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iusedto
Apart dat deze MMO hier niet zo in trek is.
Volgens mij is de game steeds populairder aan het worden en de servers zitten vol ?

Ben nu lvl 53 bard en denk dat ik vrij aan het einde van ARR zit maar dat weet ik niet zeker :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mccpi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-07 17:28
Iusedto schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:02:
Volgens mij is de game steeds populairder aan het worden en de servers zitten vol ?

Ben nu lvl 53 bard en denk dat ik vrij aan het einde van ARR zit maar dat weet ik niet zeker :)
Ik ben ook vorige week begonnen. Archer lvl 32. Deze mmo bevalt prima. Heb de complete edition gekocht. (Tot 9 juni 60% korting) maar zit nu nog op de free trial. En wissel de code later in. Kan er dus nog heel wat uurtjes in stoppen. Combat is trager dan bijvoorbeeld Gw2 of ESO maar dat bevalt mij wel eigenlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Klopt ook. het is ook ontzettend populair. Maar veel mensen hebben het al geprobeerd/gespeeld en denken dan van: is mooi geweest na x aantal jaren. Ongeacht wat er allemaal word toegevoegd en verbeterd enzo.

Ik vind het heel erg jammer dat er zo'n vooroordeel boven de game hangt: "De game is voor Weebs"
Alle spelers zijn: Anime kijkende, ocatgirl geilende Weebs :P
Natuurlijk is dit voor een klein deel van de spelers waar maar voor heel veel mensen niet haha.

Maargoed gewoon lekker de MSQ door spelen en genieten van het verhaal. Wat veel beter word uiteindelijk dan in ARR.

Endwalker duurt nog wel een tijdje dus je hoeft niet geheel te haasten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
mccpi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Ik ben ook vorige week begonnen. Archer lvl 32. Deze mmo bevalt prima. Heb de complete edition gekocht. (Tot 9 juni 60% korting) maar zit nu nog op de free trial. En wissel de code later in. Kan er dus nog heel wat uurtjes in stoppen. Combat is trager dan bijvoorbeeld Gw2 of ESO maar dat bevalt mij wel eigenlijk.
Dat de combat trager is klopt opzich deels. Maar dat komt door je level. Tevens is dat een punt wat veel nieuwe spelers niet bevalt omdat het zo traag lijkt.

Uiteindelijk in endgame heb je heel veel off cooldown skills die je tussen je skills met cooldown door aan het casten bent waardoor het vele malen sneller aan voelt.

Maar dit is 1 van de redenen waardoor ik vrienden van mij niet aan deze game krijg :(
Altijd te haten op de cooldown zodra ik over ffxiv begin XD

Maarja die hebben het alleen in 2013 ofzo een kans gegeven toen de game uit kwam en niet verder dan level 25 ofzo :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kefjoo
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22-06 09:11
Ik ben ook maar weer eens begonnen na gestopt te zijn in 5.0, de trailer voor Endwalker heeft me hyped gekregen.
Inmiddels de MSQ voltooid en alle Nier en Eden raids gedaan, volgende stap is gear up to date krijgen.

Zijn er toevallig ook actieve (nederlandse) FCs of Fellowships/Linkshells van mede-tweakers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diknmuis
  • Laatst online: 08:19
kefjoo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:26:
Ik ben ook maar weer eens begonnen na gestopt te zijn in 5.0, de trailer voor Endwalker heeft me hyped gekregen.
Inmiddels de MSQ voltooid en alle Nier en Eden raids gedaan, volgende stap is gear up to date krijgen.

Zijn er toevallig ook actieve (nederlandse) FCs of Fellowships/Linkshells van mede-tweakers?
https://eu.finalfantasyxi...6d222b07dd27cd5083680d25/

Heel leuke FC

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15:06
Ik zou dit graag een kans willen geven. Zie dat er een flinke korting is. Ik zie de complete versie staan voor € 15,99 (zie hier: https://store.eu.square-e...nline-complete-edition-pc)

Betekent dit dat ik gelijk alle expansions tot heden heb inclusief 30 dagen speeltijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeDee855
Ja. Heb je al de free trial geprobeerd? Als je eenmaal een gekocht spel hebt gekoppeld aan je account kan je geen trial meer doen. Helemaal in het begin heb je toch nog weinig behoefte aan de features die je niet hebt op de trial (bv extra inventory via retainers). Je kan het basisspel en de eerste uitbreiding helemaal uitspelen met de trial als je dat wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cakebp
DeeDee855 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:29:
Ja. Heb je al de free trial geprobeerd? Als je eenmaal een gekocht spel hebt gekoppeld aan je account kan je geen trial meer doen. Helemaal in het begin heb je toch nog weinig behoefte aan de features die je niet hebt op de trial (bv extra inventory via retainers). Je kan het basisspel en de eerste uitbreiding helemaal uitspelen met de trial als je dat wil.
Nee nog niet geprobeerd maar als ik de volledige game voor slechts 16 Eu kan kopen nu (i.p.v. € 40 zoals vermeld op de website) is dat op zich een goeie deal lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeDee855
Jazeker. Je hoeft hem overigens niet meteen te koppelen. Als je begint met de free trial en later de license koppelt dan gaat je gratis maand later in. Maar je kan ook zeker meteen beginnen met de complete edition.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cakebp
DeeDee855 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:37:
Jazeker. Je hoeft hem overigens niet meteen te koppelen. Als je begint met de free trial en later de license koppelt dan gaat je gratis maand later in. Maar je kan ook zeker meteen beginnen met de complete edition.
Top! Dus als ik het goed begrijp kan ik eerst de free trial spelen en dan zodra ik die heb 'uitgespeeld' de complete edition key koppelen en dan gaat de eerste 'gratis' maand in die bij de complete edition zit? Heeft dat nog gevolgen voor eventuele gratis items die komen bij de collectors edition?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeDee855
Als er digitale items zijn dan komen die pas in de in-game mail als je de license koppelt aan je account en dan ben je dus meteen trial af.
Edit: even wat preciezer geformuleerd.

[Voor 19% gewijzigd door DeeDee855 op 08-06-2021 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12:25
cakebp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Top! Dus als ik het goed begrijp kan ik eerst de free trial spelen en dan zodra ik die heb 'uitgespeeld' de complete edition key koppelen en dan gaat de eerste 'gratis' maand in die bij de complete edition zit? Heeft dat nog gevolgen voor eventuele gratis items die komen bij de collectors edition?
Ja het is een hele mooie aanbieding om die complete edition te kopen nu die korting er nog is.
Maar dan zou ik die inderdaad nog niet activeren als je de trial speelt. Je kan ontzettend ver komen met de trial je kan de hele game story line uitspelen tot en met aan de eerste expansion.

Tevens kan je ook met die trial alle jobs (classes) naar 60 halen (dat doe je in deze game dus op dezelfde characters)

Afhankelijk van je beschikbare speeltijd kan je daar echt heel veel dagen mee vullen :P misschien zelfs een maand haha

Zou dus zonde zijn als je die code dan al activeert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cakebp
Gisteren begonnen met spelen (even een uurtje). Ben nu level 10 en ben begonnen als Lancer.
Tot nu toe erg onder de indruk hoe goed het spel in elkaar zit, alles wordt goed uitgelegd en het ziet er fantastisch uit. Wat mij wel op viel is dat ik in eerste instantie erg veel heen en weer moest lopen voor de main story quest. Later kwam ik erachter dat ik kon teleporteren als ik geattuned was op een crystal maar dit kostte 150 Gil per keer. Na 4 keer was mijn geld op.. Blijft dit de rest van de game zo?
Ricmaniac schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Afhankelijk van je beschikbare speeltijd kan je daar echt heel veel dagen mee vullen :P misschien zelfs een maand haha

Zou dus zonde zijn als je die code dan al activeert.
Ja mijn tijd is dus redelijk beperkt dus ik ga eerst gewoon de free trial spelen! Volgens mij heb je weinig limitaties die het spel echt beïnvloeden dus zie geen reden om het niet te doen :)

[Voor 32% gewijzigd door cakebp op 09-06-2021 09:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
cakebp schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:16:
Gisteren begonnen met spelen (even een uurtje). Ben nu level 10 en ben begonnen als Lancer.
Tot nu toe erg onder de indruk hoe goed het spel in elkaar zit, alles wordt goed uitgelegd en het ziet er fantastisch uit. Wat mij wel op viel is dat ik in eerste instantie erg veel heen en weer moest lopen voor de main story quest. Later kwam ik erachter dat ik kon teleporteren als ik geattuned was op een crystal maar dit kostte 150 Gil per keer. Na 4 keer was mijn geld op.. Blijft dit de rest van de game zo?
[...]

Ja mijn tijd is dus redelijk beperkt dus ik ga eerst gewoon de free trial spelen! Volgens mij heb je weinig limitaties die het spel echt beïnvloeden dus zie geen reden om het niet te doen :)
klopt er zijn niet zo veel limitiaties idd (weet zelf niet welke)

die teleports kosten idd geld. je hebt in de grote hoofdsteden ook kleine crystals zodat je door de stad heen kan teleporten die is wel gratis.

Andere teleports van andere steden kan je 1 als free teleport destination instellen en 3 of 4 ofzo als favoriet waardoor het reduced kosten zijn.

In het begin struggle je wel een beetje met die teleport kosten maar dat is echt alleen het begin :P later kijk je er niet eens naar om.

Je hebt ter vervanging wat je ook kan gebruiken de zogeheette chocobo porters.
Is eigenlijk net als flightpaths in WoW bijv. Je praat met zo'n chocobo porter NPC en dan unlock je die destination. vervolgens kan je vanaf al die plekken de chocobo taxi pakken. en dat kost ook een stuk minder dan teleporteren. Dat zou ik vooral early game gebruiken

• Iusedto
cakebp schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:16:
Welkom :)
Ik ben zelf ook net 2 weken geleden begonnen. (Bard)
De eerste levels heb ik zoveel mogelijk overal naar toe gelopen om Gil te besparen. In de steden kan je gratis teleporteren hoor.
Door zo veel te lopen kon ik ook vaak meteen de mobs vinden die ik nodig had voor mijn hunting log dus voor mij was het geen enkel probleem om het op die manier te doen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gisteren vader geworden van mijn 2e kind dus heb even niet de tijd om genoeg te spelen om een sub te halen. Hoe graag ik het ook zou willen haha. Ik ben wel weer helemaal hyped voor de game door de nieuwe aankondigingen rondom de expansion. Beide Reaper en Sage zien er dik uit.

Sage lijkt me heel vet als nieuwe healer. animaties zijn iig cool

• kefjoo
Ricmaniac schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:16:
Gisteren vader geworden van mijn 2e kind dus heb even niet de tijd om genoeg te spelen om een sub te halen. Hoe graag ik het ook zou willen haha. Ik ben wel weer helemaal hyped voor de game door de nieuwe aankondigingen rondom de expansion. Beide Reaper en Sage zien er dik uit.

Sage lijkt me heel vet als nieuwe healer. animaties zijn iig cool
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je 2e mini WoL!! :D
Zowel Sage en Reaper zien er idd gweldig uit! Kan dan ook niet wachten om ze beide te gaan spelen.
Vandaag begonnen met Bozja content en het speelt tot nu toe een stuk leuker en makkelijker dan Eureka destijds.

• Iusedto
Loop nu wel tegen een " dingetje" op hoor.
Het enige mindere aan FF14 is dat een aantal dungeons en raids verplicht zijn in de MSQ

Ben zo goed als klaar maar moet nu 3 dungeons of zo iets op Hard mode doen voordat ik verder kan.
Maar die dungeons had ik niet in mijn lijst staan en om die te krijgen maar ik eerst weer andere doen.

Na 60 minuten in de queue staan :(, kon ik beginnen met Ultima weapon en dat was gewoon een groot wipefest lol
Na 5 wipes ging iedereen weg en ik ben geen klap opgeschoten na een hele avond.

FUMES et CARNES

• Enyeda
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:26
Iusedto schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:35:
Loop nu wel tegen een " dingetje" op hoor.
Het enige mindere aan FF14 is dat een aantal dungeons en raids verplicht zijn in de MSQ

Ben zo goed als klaar maar moet nu 3 dungeons of zo iets op Hard mode doen voordat ik verder kan.
Maar die dungeons had ik niet in mijn lijst staan en om die te krijgen maar ik eerst weer andere doen.

Na 60 minuten in de queue staan :(, kon ik beginnen met Ultima weapon en dat was gewoon een groot wipefest lol
Na 5 wipes ging iedereen weg en ik ben geen klap opgeschoten na een hele avond.
Als je misschien lid bent van een FC dat je dit met meerdere mensen van je FC kan doen zodat je verder kan komen in de game.

• mccpi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-07 17:28
cakebp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Nee nog niet geprobeerd maar als ik de volledige game voor slechts 16 Eu kan kopen nu (i.p.v. € 40 zoals vermeld op de website) is dat op zich een goeie deal lijkt mij.
En je hoeft de key die je krijgt nog niet te activeren: je kunt gewoon de free trial in je eigen tempo spelen, en pas later de key activeren. Pas dan gaat de 30 dagen gratis tijd in. Natuurlijk ben je tot aan het moment dat je de key activeert, aan de free trial restricties gebonden.

[Voor 9% gewijzigd door mccpi op 10-06-2021 10:25]

• Iusedto
Enyeda schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:36:
[...]
Als je misschien lid bent van een FC dat je dit met meerdere mensen van je FC kan doen zodat je verder kan komen in de game.
Ik ben geen lid van een FC. Ben vrij nieuw en heb me daar nog niet in verdiept maar ben ook niet echt op zoek geweest.
Lijkt me trouwens dat content ook zonder FC te doen moet zijn :)

Ga me vanavond eerst wel eens goed verdiepen in de tactics van die fight zodat ik beter voorbereid ben.
Het gaat me wel lukken maar ik had deze moeilijkheid niet verwacht in een main story questline en al helemaal niet als een verplichting.

FUMES et CARNES

• cakebp
mccpi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:24:
[...]

En je hoeft de key die je krijgt nog niet te activeren: je kunt gewoon de free trial in je eigen tempo spelen, en pas later de key activeren. Pas dan gaat de 30 dagen gratis tijd in. Natuurlijk ben je tot aan het moment dat je de key activeert, aan de free trial restricties gebonden.
Precies wat ik heb gedaan inderdaad! De restricties zijn sowieso niet erg limiterend op het spel zoals ik begrijp.

Gisteren weer even een uurtje weten te vinden. De game is echt prachtig. Merk dat de combat vooralsnog een beetje traag voelt, maar vermoed dat dit op hogere levels wel gaat verbeteren. Daarnaast vind ik die Hunting Log ontzettend leuk, maar een klein onderdeeltje van het spel maar voelt goed om deze te completen. Ik kan nu ook andere jobs gaan doen maar vermoed dat ik eerst nog wel even zoet ben met mijn eerste job.

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-07 10:38

Zeker een geweldige MMO :) Als ik geen WoW speelde had ik 100% zeker FFXIV gespeeld. De game, de dingen die je kan doen, blijven geweldig. Er zijn zoveel zaken die ik in WoW mis die in FFXIV wel zitten, en dat maakt FFXIV wel een super toffe game. Natuurlijk zijn er ook zaken die ik in FFXIV mis die wel in WoW zitten.

Voor mij was het in het begin wel inkomen (toen ik ooit begon met een Bard). Maar mijn 2e character was een Black Mage en uiteindelijk geswitched naar een Red Mage. Dit beviel heel erg goed. Toch wel een groot verschil qua classes vond ik. Al hoewel een max. level Bard mij ook wel tof lijkt, maar het duurde wel even voordat ik daar was ;)

Guild Leader van Council of Pepegas | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Br3wmaster
  • Laatst online: 07:51
Zijn er mensen die hem op de console spelen? Ik zit er aan te denken om deze game is een try te geven maar heb geen pc dus moet hem op de console spelen. En is het als compleet nieuwe speler nog een beetje te doen om aan deze mmo te beginnen?

Ben heel benieuwd hoe het speelt met een controller en of dat een beetje werkt

[Voor 15% gewijzigd door Br3wmaster op 10-06-2021 14:25]

PSN: Brwmaster

• Squatto
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-07 08:46
Br3wmaster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:18:
Zijn er mensen die hem op de console spelen? Ik zit er aan te denken om deze game is een try te geven maar heb geen pc dus moet hem op de console spelen. En is het als compleet nieuwe speler nog een beetje te doen om aan deze mmo te beginnen?

Een maat van mij speelt met controller en vindt het fantastisch spelen. Ikzelf vind het wel aardig werken, maar prefereer toetsenbord en muis.

Er zijn genoeg nieuwe spelers voor mijn gevoel. FFXIV is best toegankelijk, het is over het algemeen totaal geen probleem om de game even te laten liggen en paar maanden later weer op te pakken.

• Br3wmaster
Squatto schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
[...]

Een maat van mij speelt met controller en vindt het fantastisch spelen. Ikzelf vind het wel aardig werken, maar prefereer toetsenbord en muis.

Er zijn genoeg nieuwe spelers voor mijn gevoel. FFXIV is best toegankelijk, het is over het algemeen totaal geen probleem om de game even te laten liggen en paar maanden later weer op te pakken.
Cool thanks. Dan ga ik het gewoon proberen met controller. Ik zag dat de game een free trail heeft t/m de 1e uitbreiding dus dan kan het sowieso geen kwaad :D

• kefjoo

Ik speel zelf ook met controller op de ps5 en het speelt echt heerlijk! De cross hotbar maakt het heel makkelijk en als je die expand kun je er zo 32 skills op kwijt wat genoeg is voor zo'n beetje alle jobs volgens mij.

Het targetten gaat ook prima met de dpad, left right voor enemies en up down voor partymembers in de partylist. Tevens kun je met L1+left right mensen in andere alliances targetten als je in een alliance raid zit.

Aangezien er nu nagenoeg geen content meer komt tot de release van Endwalker in november is dit een mooie tijd om in te stappen. Je hebt tijd zat om rustig de game door te gaan tot de laatste expansion voordat de nieuwe er is.

• Br3wmaster
kefjoo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Ik speel zelf ook met controller op de ps5 en het speelt echt heerlijk! De cross hotbar maakt het heel makkelijk en als je die expand kun je er zo 32 skills op kwijt wat genoeg is voor zo'n beetje alle jobs volgens mij.

Het targetten gaat ook prima met de dpad, left right voor enemies en up down voor partymembers in de partylist. Tevens kun je met L1+left right mensen in andere alliances targetten als je in een alliance raid zit.

Aangezien er nu nagenoeg geen content meer komt tot de release van Endwalker in november is dit een mooie tijd om in te stappen. Je hebt tijd zat om rustig de game door te gaan tot de laatste expansion voordat de nieuwe er is.
Thanks voor de info. Dan ga ik het zeker een try geven. Spelen de tweakers nog op een bepaalde server? Wel zo gezellig :D

• kefjoo
Br3wmaster schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Thanks voor de info. Dan ga ik het zeker een try geven. Spelen de tweakers nog op een bepaalde server? Wel zo gezellig :D
Ik zit zelf op de Twintania server van de Light datacenter. Geen idee waar de rest allemaal op speelt.

Duties (dungeons/raids/etc) zijn datacenter breed dus je hoeft niet per se op dezelfde server te zitten om samen te kunnen spelen. Ook kun je d.m.v. server visit een andere server bezoeken.

Het enige waarvoor je op een bepaalde server zou moeten zitten is als je een specifieke Free Company (guild) wilt joinen aangezien deze server specifiek zijn.

• Iusedto
Diigii schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Zeker een geweldige MMO :) Als ik geen WoW speelde had ik 100% zeker FFXIV gespeeld. De game, de dingen die je kan doen, blijven geweldig. Er zijn zoveel zaken die ik in WoW mis die in FFXIV wel zitten, en dat maakt FFXIV wel een super toffe game. Natuurlijk zijn er ook zaken die ik in FFXIV mis die wel in WoW zitten.

Voor mij was het in het begin wel inkomen (toen ik ooit begon met een Bard). Maar mijn 2e character was een Black Mage en uiteindelijk geswitched naar een Red Mage. Dit beviel heel erg goed. Toch wel een groot verschil qua classes vond ik. Al hoewel een max. level Bard mij ook wel tof lijkt, maar het duurde wel even voordat ik daar was ;)
Hey kerel :)
Ik kan geen seconde WoW meer verdragen zo saai is de content geworden. Maar ik speelde al 17 jaar dus dat mag dan ook :)

FF14 is momenteel precies wat ik leuk vind. De game intrigeert me en daagt me op Hard content echt uit om beter te worden.
Het enige is de verplichting tot het runnen van dungeons en raids in de story. Dat had van mij niet gehoeven. Voelt teveel als een " moeten" maar dat haat ik in elke game

Ben nu even tegen een echte wall aangelopen maar ik wil wel doorzetten. Misschien heb ik vanavond meer geluk.
Daarnaast wil ik ook zsm Machinist speccen met deze char , alhoewel Bard wel HEEL erg goed bevalt.
En groepen zijn best wel blij met me :)

FUMES et CARNES

• diknmuis
kefjoo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:02:
[...]

mss een tip, (tenzij je dit al weet)
je kunt ook L2 of R2 inhouden en dan door de vijanden 'scrollen' met R1 en L1
dit is ook meteen een hard target, d-pad is soft target

deze youtubester heeft hele goeie tutorials over alles ivm controller en FFXIV
YouTube: YouTube

• MokonaNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15:16
Iusedto schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Hey kerel :)
Ik kan geen seconde WoW meer verdragen zo saai is de content geworden. Maar ik speelde al 17 jaar dus dat mag dan ook :)

FF14 is momenteel precies wat ik leuk vind. De game intrigeert me en daagt me op Hard content echt uit om beter te worden.
Het enige is de verplichting tot het runnen van dungeons en raids in de story. Dat had van mij niet gehoeven. Voelt teveel als een " moeten" maar dat haat ik in elke game

Ben nu even tegen een echte wall aangelopen maar ik wil wel doorzetten. Misschien heb ik vanavond meer geluk.
Daarnaast wil ik ook zsm Machinist speccen met deze char , alhoewel Bard wel HEEL erg goed bevalt.
En groepen zijn best wel blij met me :)
Als je het hebt over Ultima, bedoel je dan The Minstrel's Ballad: Ultima's Bane? Want naar mijn weten is dat absoluut niet verplicht voor main story. De enige Ultima die je voor main story moet verslaan is de Ultima Weapon aan het einde van 'The Praetorium'. En die is echt zo moeilijk niet.

Wil je er best even door The Minstrel's Ballad: Ultima's Bane heen slepen als je op het Light datacenter speelt, is unsynced zo gebeurd, maar het zou niet nodig hoeven zijn voor story progressie.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

• Bizar895
Heeft er misschien iemand een linkshell waardoor we ingame met elkaar kunnen praten? Ben een beetje op zoek naar mensen om samen content mee te doen en gewoon te chatten maar tot nu toe nog niet echt mensen gevonden! Ik zit op light datacenter op de Phoenix server!

*Edit typo

• Br3wmaster
Gisteren toch naar de starter edition gekocht. Even eea uitzoeken met hoe het werkt met controller maar het speelt best wel aardig. Ik denk dat ik er wel aan kan wennen..

Ben nu bijna lvl 4 haha. Vanavond maar is verder. Hopelijk kan ik snel een dungeon healen

[Voor 17% gewijzigd door Br3wmaster op 11-06-2021 08:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
MokonaNL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:55:
[...]
Als je het hebt over Ultima, bedoel je dan The Minstrel's Ballad: Ultima's Bane? Want naar mijn weten is dat absoluut niet verplicht voor main story. De enige Ultima die je voor main story moet verslaan is de Ultima Weapon aan het einde van 'The Praetorium'. En die is echt zo moeilijk niet.

Wil je er best even door The Minstrel's Ballad: Ultima's Bane heen slepen als je op het Light datacenter speelt, is unsynced zo gebeurd, maar het zou niet nodig hoeven zijn voor story progressie.
Bedankt voor de info. Was de gouden tip :)
Moest een aantal andere dungeons vrijspelen en daarna ook doen voor de MSQ.
Heb er nu 3 gedaan en kon weer verder in het verhaal.
Bedankt ! _/-\o_

Wat mij trouwens ook opvalt is hoe ontzettend aardig de mensen ingame zijn en ook in dungeon runs.
Een zeer prettige ervaring

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Wat mij trouwens ook opvalt is hoe ontzettend aardig de mensen ingame zijn en ook in dungeon runs.
Een zeer prettige ervaring
Dit is iets wat mij al bij blijft sinds 2013 :P deze community is over het algemeen zo veel fijner om te spelen dan veel andere mmo's waar alles alleen maar META moet zijn en "ik ben beter dan jij, BIATCH" mentaliteit

Zelf vind ik controller helemaal niks zeg maar omdat ik altijd pc speel maar controller werkt met deze game heeel goed.

Dit hebben ze ontzettend goed geïmplementeerd.
Een maat van mij speelt altijd met controller op pc en heeft gewoon altijd endgame goed mee kunnen doen met de damage etc etc.

Wat ik alleen toch wel zou doen is iets van een keypad of keyboard aansluiten zodat je makkelijk kan typen in de game. Blijft toch een dingetje van een MMO natuurlijk.

• Br3wmaster
Ricmaniac schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:14:
[...]

Zelf vind ik controller helemaal niks zeg maar omdat ik altijd pc speel maar controller werkt met deze game heeel goed.

Dit hebben ze ontzettend goed geïmplementeerd.
Een maat van mij speelt altijd met controller op pc en heeft gewoon altijd endgame goed mee kunnen doen met de damage etc etc.

Wat ik alleen toch wel zou doen is iets van een keypad of keyboard aansluiten zodat je makkelijk kan typen in de game. Blijft toch een dingetje van een MMO natuurlijk.
Ik moet zeggen het is even wennen met controller maar het is wel prima geïmplementeerd. Ben heel benieuwd als ik straks een dungeon ga healen of ik er dan nog steeds zo over denk haha.

Ja ik ga nog even mijn toetsenbord opsporen. Want typen met controller is en blijft echt drama haha

• MokonaNL
Bizar895 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:00:
Heeft er misschien iemand een linkshell waardoor we ingame met elkaar kunnen praten? Ben een beetje op zoek naar mensen om samen content mee te doen en gewoon te chatten maar tot nu toe nog niet echt mensen gevonden! Ik zit op light datacenter op de Phoenix server!

*Edit typo
Er is een Crossworld Linkshell voor Light datacenter. Niet heel actief, maar dat verandert alleen als er meer mensen bijkomen. Dus mochten er mensen interesse hebben voor een invite hoor ik het graag. Als ik weet op wanneer je online bent op welke server en met welke character naam dan stuur ik een uitnodiging. Mag uiteraard ook via PM.

• diknmuis
Ik heb FFXIV altijd heel casual gespeeld en soms met lange pauzes. Op de PS3 en PS4 met controller maar mijn main platform was altijd pc met keyboard en muis. Eind vorig jaar ben ik volledig overgeschakeld op controller. Ik zou zeggen neem de tijd om alles in te stellen naar wens, zoek goeie tutorials op (yt Squintina). Als je denkt, dit voelt niet goed aan met de controller, is er vast een instelling die je kunt aanpassen. Eens je het gewoon bent en de muscle memory hebt speelt het heerlijk met de controller.

De UI kun je ook zoveel meedoen en aanpassen naar smaak/gemak. Het wordt niet allemaal goed uit doeken gedaan en zit meestal verstopt in een (sub)menuutje. Het pluspunt is dan wel dat je geen 138 add-ons nodig hebt zoals sommige andere mmo's. Wil gerust iemand helpen als er vragen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Br3wmaster
Is er nog een FC met wat active mensen die ik kan joinen?. Lijkt me wel gezellig om ook wat te praten tijdens het levelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Zo, ARR uitgespeeld.
Wat een heftig einde zeg :'( , dat zag ik niet aankomen.
Briljant gedaan.

In het nieuwe gebied zag ik de Machinist trainer en die job heb ik genomen.
Ben na wat levels nog niet echt overtuigd. Geef de Machinist nog een paar levels maar anders switch ik terug naar Bard

FUMES et CARNES

• Thomderanged
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-07 17:03
Iusedto schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:38:
Zo, ARR uitgespeeld.
Briljant gedaan.

Ben na wat levels nog niet echt overtuigd. Geef de Machinist nog een paar levels maar anders switch ik terug naar Bard
Poh, wil ik ook. ik vind ARR net even te lang duren, m'n bard is al even level 60 ondertussen...

PSN: Deltoidius

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:38:
Zo, ARR uitgespeeld.
Briljant gedaan.

Nice! machinist vind ik persoonlijk leuker dan Bard. Na de rework is machinist anders gaan speler. daarvoor was het echt boring as fuck.

Bard is heel tof maar heb er persoonlijk niet zo veel mee.

Ik ga ook zometeen weer sub halen nu ik hier en daar weer wat vrije tijd krijg.
Eindelijk weer back naar Eorzea en de shadowbringers story line in me op nemen :)

Voor een nieuwe expansion (waarschijnlijk dus weer in november) kijk ik altijd even een recap op youtube van de gehele story :P vaak een video van 1-2 uur maar dan zit wel de gehele story in 1 keer in je geheugen en besef ik weer hoe dik het is voor een MMO om zo'n goed verhaal te hebben.

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:06:
[...]

Nice! machinist vind ik persoonlijk leuker dan Bard. Na de rework is machinist anders gaan speler. daarvoor was het echt boring as fuck.

Bard is heel tof maar heb er persoonlijk niet zo veel mee.
Ik vind Bard momenteel lekkerder spelen (heb er meer een klik mee)
Volgens mij krijgt die Machinist op lvl 40 (lvl 36 nu) een robot dus daar wacht ik even op en bekijk dan wel hoe of wat

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-07 12:19
Ik ben sinds gister begonnen met het spel, samen met 3 anderen.
Ik persoonlijk vind het spel wel echt goed en kijk er ook naar uit om door te gaan.
Echter hebben we wel het gevoel dat het allemaal nog een beetje langzaam gaat met onze 1e job en alle mainquests? Kan het kloppen dat het begin als een beetje stroperig gezien word en het leuke en snelle gedeelte toch wat later komt? of is dit alvast een goede voorbereiding op het gehele spel.

Uiteindelijk wil ik natuurlijk wel door met het lvl'en van andere jobs. maar dat lijkt zoals het er nu uitziet straks heel sloom te gaan. (zonder mainquest)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:14
Ja klopt dat het begin taai is. Pas na lvl 50 worden de jobs pas echt leuk vind ik (niet dat het totaal niets aan is daarvoor :P ).

Heb nu Gunbreak op 80 en bezig met scholar/summoner naar 80 te lvlen :)
Die questline en dingen die je moet doen voor je relic weapon is echt sick :S kost zo gruwelijk veel tijd haha.

Community is zo super relaxt. Als je tijdens een dungeon naar de wc moet of iets dergelijks wachten ze gerust even op je, waar je in wow al snel een kick krijgt.

Zit op Cerberus server in chaos datacenter :( zie dat er heel veel op light zitten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FixDeluxe
Visho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:25:
Ja klopt dat het begin taai is. Pas na lvl 50 worden de jobs pas echt leuk vind ik (niet dat het totaal niets aan is daarvoor :P ).

Heb nu Gunbreak op 80 en bezig met scholar/summoner naar 80 te lvlen :)
Die questline en dingen die je moet doen voor je relic weapon is echt sick :S kost zo gruwelijk veel tijd haha.

Community is zo super relaxt. Als je tijdens een dungeon naar de wc moet of iets dergelijks wachten ze gerust even op je, waar je in wow al snel een kick krijgt.

Zit op Cerberus server in chaos datacenter :( zie dat er heel veel op light zitten :)
Het is vooral ook echt veel wennen, de maps zijn in mijn ogen wat onoverzichtelijk, maar een paar keer door een stad heenlopen en het went ook wel weer. Denk omdat alles echt nieuw is het ook gewoon langzaam gaat. kan niet wachten tot ik straks een mount kan gebruiken voor al dat geloop van de quests.

daarbij heb je echt gelijk wat betreft de community. Ik liep als noob wat rond in een klein stadje voor een quest. kwamen er 4 spelers met echt gave dragon mounts en shine armor. Ik dacht even dat ze zichzelf een beetje gingen showen voor mij, maar ze vroegen direct of ik hulp nodig was. ook voegde ze me toe zodat ik waar nodig vragen kon stellen. Denk dat de community echt een extreem groot pluspunt is voor het spel :)

Zit zelf nu op de Zordiak server.

Wel een vraagje, wat raden jullie aan betreffende het lvlen van jobs?
Eerst 1 main job tot max lvlen en dan doorgaan met anderen?

Ik ben namelijk begonnen als Marauder terwijl ik het liefst als rogue was gestart (kon pas vanaf lvl 10 deze class starten) Marauder is nu lvl 14 en rogue nog maar 4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MokonaNL
FixDeluxe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Het is vooral ook echt veel wennen, de maps zijn in mijn ogen wat onoverzichtelijk, maar een paar keer door een stad heenlopen en het went ook wel weer. Denk omdat alles echt nieuw is het ook gewoon langzaam gaat. kan niet wachten tot ik straks een mount kan gebruiken voor al dat geloop van de quests.

daarbij heb je echt gelijk wat betreft de community. Ik liep als noob wat rond in een klein stadje voor een quest. kwamen er 4 spelers met echt gave dragon mounts en shine armor. Ik dacht even dat ze zichzelf een beetje gingen showen voor mij, maar ze vroegen direct of ik hulp nodig was. ook voegde ze me toe zodat ik waar nodig vragen kon stellen. Denk dat de community echt een extreem groot pluspunt is voor het spel :)

Zit zelf nu op de Zordiak server.

Wel een vraagje, wat raden jullie aan betreffende het lvlen van jobs?
Eerst 1 main job tot max lvlen en dan doorgaan met anderen?

Ik ben namelijk begonnen als Marauder terwijl ik het liefst als rogue was gestart (kon pas vanaf lvl 10 deze class starten) Marauder is nu lvl 14 en rogue nog maar 4.
Over het algemeen zou ik zeggen: Houd het bij je main job en focus je later pas op de andere. De 'armoury' bonus voor EXP geeft je 100% bonus voor FATE, Leve en kill EXP als je op een job zit die lager is dan je hoogste, voor tenminste de eerste 69 levels. Vanaf level 70 gaat dat omlaag naar 50%.

Maar als je liever als Rogue wilt spelen en alleen Marauder koos omdat Rogue geen start optie is zou ik zeggen switch gewoon. Je zult even moeten levelen om door te kunnen met je MSQ op Rogue, maar de eerste levels hoeven met de hunting log en dergelijke niet zo lang te duren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeeDee855
Over het algemeen wordt er aangeraden om met 1 class the main story quest te pushen, omdat die alles unlocked. Maar het is zeker mogelijk om 1 of 2 classes er naast te levelen. Helemaal als je op een preferred server zit (of hoe dat ook heet) met een experience bonus. Zelf vind ik wat afwisseling wel fijn, maar ik ben in WoW een overtuigde altoholic, en kan me niet eens op één class focussen als zou ik willen ;).

Ik was aan het einde van A realm reborn and de quests tussen ARR en Heavensward rond level 54 op mijn dragoon en rond level 50 op mijn white mage. Voor context: geen server exp bonus, ik had wat rested experience, maar zeker niet de hele tijd en mijn white mage kon het best bijbenen met class quests, hunting log en wat leveling dungeon roulettes en guild hests (met rested experience). Dat wordt nu wel wat moeilijker, eigenlijk zou ik de andere roulettes er bij moeten pakken, maar wat minder positieve ervaringen gehad in raids (geen uitleg, wel gemor als men de mechanics niet goed deed). Daarnaast ben ik in het begin van Heavensward gathering classes gaan levelen, wat ik erg chill vond. Die zijn nu hoger level dan mijn main. Beetje irritant aangezien ik niet in bepaalde zones kan omdat ik die niet heb unlocked. Al met al is op dit moment mijn dragoon level 61 en de MSQ zit op 57 of 58, dus met dat alles zit ik nog steeds goed qua level tov de MSQ.

Als je twee classes levelt, zou ik de dps met de MSQ levelen en met tank (of healer) kan je dan met de roulettes experience pakken, omdat die een kortere wachttijd hebben.

• DeeDee855
Oh en ik heb ook een bard op level 31 en een warrior rond hetzelfde level *kuch*.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb sinds een maandje de paid versie van FFXIV. Zit in Stormblood met de MSQ op mijn NIN, alleen is deze al een beetje overleveled (72) omdat ik met mijn Freecompany vaak roulettes doe. Ik probeer nu wat af te wisselen met mijn DRK (60) en heb nog wat andere classes rond 50 zitten die ik zou kunnen gebruiken.

Moet wel zeggen dat het tanken best wat spannend is als je DPS gewend bent. Soms gaat men er vanuit dat je de mechanics van een dungeon of trial al kent en dan valt het wat tegen als je een teamwipe krijgt omdat je op de verkeerde vijand staat te focussen. Maar gelukkig zijn er FC's waar mensen je wel willen helpen en uitleg willen geven bij specifieke trials. Toch is het best verwarrend af en toe.

crafting en gathering ben ik wel aan begonnen maar niet echt verder gekomen dan lv20 ofzo. Ik las dat het het meest efficient is als je meerdere DoM classes tegelijk levelt, maar dan begint mijn inventory te huilen...

Dat is wat mij betreft wel echt een minpunt, beperkte storage mogelijkheden. Ik ben een packrat, heb in games zoals Skyrim en Fallout altijd een storage chest die zo vol zit dat de game er moeite mee heeft om alles te openen. :D

• DeeDee855
CSB schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:33:
Dat is wat mij betreft wel echt een minpunt, beperkte storage mogelijkheden. Ik ben een packrat, heb in games zoals Skyrim en Fallout altijd een storage chest die zo vol zit dat de game er moeite mee heeft om alles te openen. :D
Ik heb weinig moeite met opruimen, maar wil er wel wat geld voor als dat kan. Dat je maar twee retainers hebt standaard en daarmee 40 market board verkoop-plekken vind ik echt irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Visho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:25:

Klopt, deze ervaring heb ik nu ook.
Alles gaat heel relaxed (ook nog na een paar wipes) en veel players geven in het begin al aan dat ze nieuw zijn of iets dergelijks.
Gisteren had er iemand zijn drinken gemorst(kan gebeuren lol) en iedereen heeft netjes vijf minuten gewacht tot de persoon weer terug was.
Echt een verademing deze community

FUMES et CARNES

• CSB

CSB

Iusedto schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt, deze ervaring heb ik nu ook.
Alles gaat heel relaxed (ook nog na een paar wipes) en veel players geven in het begin al aan dat ze nieuw zijn of iets dergelijks.
Gisteren had er iemand zijn drinken gemorst(kan gebeuren lol) en iedereen heeft netjes vijf minuten gewacht tot de persoon weer terug was.
Echt een verademing deze community
Ja, dat is wel heel fijn. Hiervoor speelde ik veel Black Desert. Daar gaat het net ff iets anders... :+

• FixDeluxe
is er eigenlijk een tweakers discord of Nederlandse discord voor FFXIV?
FixDeluxe schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47:
is er eigenlijk een tweakers discord of Nederlandse discord voor FFXIV?
Nee dit hebben we niet. dit hadden we wel met de launch van de game in 2013... althans geen discord maar toen zat iedereen bij elkaar in de linkshell eigenlijk. in ieder geval de overgrote meerderheid.

Tegenwoordig zit iedereen een beetje verspreid over de servers enzo.

de game leefde een tijdje niet meer op tweakers.
Maar nu er op youtube ook weer steeds meer exposure komt voor FFXIV merk je dat er veel meer spelers weer (terug) naar de game komen.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True