Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:33
sdk1985 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:52:
[...]

De makers van de game zijn bang dat de speler te veel hooi op zijn vork neemt in group content. De eerste echte mechanics ga je pas bij de sunken temple zien in mijn ervaring. Dat is iets van level 35. Daar zit een whipe mechanic met een tegel en een final sting add die mits niet overgeared wel hard raakt. De dungeons daarna zijn vaak een stuk leuker. Maar let op, de whipe mechanics ga je niet vaak meer tegenkomen vóór de endgame.
Dit inderdaad, de normale dungeons zijn over het algemeen vrij straight-forward en makkelijk. De (extreme) primals en normale danwel savage raids verwachten wel meer van de speler.

Sommige trials (8 man gevechten) kunnen ook aan de pittige kant zijn voor sommige spelers, zoals het afsluitende gevecht van Stormblood of zelfs de normale versie van een van de Stormblood patch trials. Tot het punt dat er geklaagd werd op de fora dat dit niet verwacht zou moeten worden van de casual spelers. 8)7

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:57
Overigens heeft deze game daarin heel erg wisselende lijnen. Ik heb destijds voor mijn vriendin sommige instanced main story quests namens haar heb gedaan omdat ze 2-3x het niet haalde. Dat waren pittige gevechten met weinig ruimte voor fouten, semi afhankelijk van je klasse natuurlijk.

In de dungeons is de opbouw heel erg traag en zit er ook nog een heel novice systeem aan vooraf met uitleg missies. Persoonlijk vind ik die keuze dus een beetje vreemd. Immers de MSQ is verplicht, de dungeon optioneel. Bovendien mag je voor een MSQ niet in een groep zitten dus niemand kan je helpen. Ik zou het dus liever andersom zien. Wat lastigere dungeons en wat makkelijkere MSQ. De community sleept je heus wel door de dungeon heen.

Maar goed, suggesties door voor FFXIV verbeteringen is altijd een beetje gevaarlijk :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• MokonaNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:30
Voorlopige 5.1 patch notes zijn online.

https://eu.finalfantasyxi...13f3e8b42688f585de35774cc

Craften wordt nu gewoon alles opnieuw leren gewoon. Sommige veranderingen zijn heel welkom, maar de effect van andere moet ik echt nog zien.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:22
Ik ben nu ruim een maand bezig. Zie nog steeds elke keer weer een nieuwe feature die ik "ooit nog eens goed moet gaan bekijken" :P Wat zit er veel in dit spel zeg.

Wel begrijp ik de kritiek tegen de 2.1 t/m 2.5 msq... Ga nu aan 2.4 beginnen, maar het zijn wel een hele hoop quests waarbij je een beetje op en neer rent. En je ziet natuurlijk bijna geen voortgang qua levelen. Af en toe doe ik een trial of een alliance raid ter afwisseling en daardoor ben ik nu level 54. Soms is de hoeveelheid cut scenes wel wat overdreven, maar goed. Ik kan hopelijk over een week of zo aan de eerste uitbreiding beginnen.

Gelukkig kan ik mijn free company regelmatig wat vragen stellen, dat helpt wel een hoop.

Dinsdag komt dus de patch. Het zal voor mij nog wel even duren voordat ik met wat endgame content mee kan doen. Eerst maar eens 80 worden en wat gear verzamelen.

• Gatygun
  • Laatst online: 14-04 10:54
Ben het spel begonnen nadat ik wow classic zat was.

Echter ben ik nu level 35, maar geen idee wat ik moet kopen om verder te kunnen. Iemand een idee en eventueel weer je het goedkoopst het spel vandaan kan halen? Ik snap er weinig meer van.

• MokonaNL
Gatygun schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:04:
Ben het spel begonnen nadat ik wow classic zat was.

Echter ben ik nu level 35, maar geen idee wat ik moet kopen om verder te kunnen. Iemand een idee en eventueel weer je het goedkoopst het spel vandaan kan halen? Ik snap er weinig meer van.
Je hebt twee opties.

1. Koop de complete edition voor € 40 en je hebt meteen alles.
2. Koop de starter edition voor € 10 voor toegang tot ARR en een level cap van 50. Mocht je daarna door willen heb je Shadowbringers nodig (€ 35) voor toegang tot de expansions.

Optie 2 is goedkoper op de korte termijn, maar zou op de lange termijn 5 euro meer kosten.
Links gaan naar de PC versies, maar hetzelfde geld als je zou spelen op Mac of PS4. Alleen moet je dan uiteraard de versies voor die platformen hebben.

[Voor 6% gewijzigd door MokonaNL op 29-10-2019 07:47]

• Dannyh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-05 15:27
Hallo allemaal. Ik ben vandaag gestart op Moogle na jaren spelen (vanaf ARR) op een US server. Ik kon helaas geen end game content meer spelen ivm de US tijden. Ik heb ook geen character transfer gedaan dus ik begin helemaal opnieuw. Ik zag op de eerste pagina dat er een FC was met Nederlandse spelers, mocht iemand mij toe willen voegen, graag :) Mijn main = War

• Gatygun
  • Laatst online: 14-04 10:54
MokonaNL schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:45:
[...]

Je hebt twee opties.

1. Koop de complete edition voor € 40 en je hebt meteen alles.
2. Koop de starter edition voor € 10 voor toegang tot ARR en een level cap van 50. Mocht je daarna door willen heb je Shadowbringers nodig (€ 35) voor toegang tot de expansions.

Optie 2 is goedkoper op de korte termijn, maar zou op de lange termijn 5 euro meer kosten.
Links gaan naar de PC versies, maar hetzelfde geld als je zou spelen op Mac of PS4. Alleen moet je dan uiteraard de versies voor die platformen hebben.
Ah bedankt, de starter editie maar gekocht, kijken of het verder nog wat is voordat ik de rest erbij koop.

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:23
Deze week ook weer verder gegaan met FFXIV. Had ongeveer 2 maand gespeeld (ben nu level 60) maar wou toch graag WoW Classic proberen. Nu het in WoW Classic voornamelijk wachten is op nieuwe content ben ik met plezier verder gegaan met FFXIV. Doel is ook om eigenlijk FFXIV mijn main MMO te maken en om ook end-game content te doen.

Ben nu in Heavensward en heb deze week de Midgardsormr mount gekregen. Toch wel super vet dat je ineens verrast wordt met zoiets. Ook verder gegaan met de story en dan merk ik toch dat ik de story heel erg heb gemist.

Speel op dit moment Red Mage op de server Odin. Ik stream nu ook voornamelijk WoW, maar wil dat ook gaan omzetten naar FFXIV (merk toch dat er weinig FFXIV streamers zijn). Kan dus niet wachten om ook verder te levelen :D

Guild Leader van Council of Pepegas | NL Guild op Stormscale (Horde)

• Grumpmeister
Bij mij was Classic niet echt blijven plakken. Het blijft toch content die ik jaren terug al geno-lifed had. In de tussentijd was m'n vrouw dus ook actief bezig met raids (en heeft E4S gecleared), waardoor ik zelf iig E1S gecleared heb en E2S tot enrage gezien heb. Op zich wel blij dat Classic uiteindelijk niet is blijven hangen, want ik zou geen tijd hebben voor het balanceren van 2 MMO's, het doen van speedruns en het (op dit moment) leren van Tekken :')

Inhakend op hierboven, ik heb er wel eens aan gedacht om FFXIV te streamen, maar ergens kan ik het ook weer niet echt plaatsen. Mogelijk het gevoel van gebrek aan interactiviteit op content welke mogelijk wat lastiger beschikbaar is. Persoonlijk zou ik niet echt kijken naar iemand die dungeons aan het grinden is of aan het craften is (on stream), maar dat is een persoonlijk iets en hetgeen wat me ook tegen houdt om het te proberen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Diigii
Grumpmeister schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:25:
Bij mij was Classic niet echt blijven plakken. Het blijft toch content die ik jaren terug al geno-lifed had. In de tussentijd was m'n vrouw dus ook actief bezig met raids (en heeft E4S gecleared), waardoor ik zelf iig E1S gecleared heb en E2S tot enrage gezien heb. Op zich wel blij dat Classic uiteindelijk niet is blijven hangen, want ik zou geen tijd hebben voor het balanceren van 2 MMO's, het doen van speedruns en het (op dit moment) leren van Tekken :')

Inhakend op hierboven, ik heb er wel eens aan gedacht om FFXIV te streamen, maar ergens kan ik het ook weer niet echt plaatsen. Mogelijk het gevoel van gebrek aan interactiviteit op content welke mogelijk wat lastiger beschikbaar is. Persoonlijk zou ik niet echt kijken naar iemand die dungeons aan het grinden is of aan het craften is (on stream), maar dat is een persoonlijk iets en hetgeen wat me ook tegen houdt om het te proberen.
Het blijft een lastig vraagstuk inderdaad van wat mensen leuk vinden om te kijken. Persoonlijk vind ik zelf de dungeons juist best wel leuke content om te zien, en dan ook met name de boss fights. Het ziet er allemaal wel flashy uit wat ik persoonlijk wel een pluspunt vindt van FFXIV. Als ik iemand zou zien craften dan heb ik het gevoel dat die persoon wel meer weet dan ikzelf, aangezien ik weinig of niets heb gedaan met crafting in FFXIV. Dus dan zou ik sneller gaan vragen van hoe het zit met craften en wat ik zelf zou kunnen doen qua crafting. Daarnaast heb je ook altijd nieuwe mensen die wellicht de game willen gaan spelen, en ik denk dat die mensen ook graag meer willen weten, en dan maakt het ook niet zoveel uit wat je doet qua content.

Maar ik snap je probleem zeker, vooral als er niet veel of geen mensen echt blijven hangen, dan heb je misschien al gauw de neiging om te denken dat de content saai is (bij elke stream vraag ik het eigenlijk wel af, en ik kijk ook wel is streams terug om te kijken of ik nog wat kan verbeteren).

Streamen heeft wel meerdere kanten. Dat is de game die je graag wilt kijken en hoe de streamer het brengt. Ik kijk ook wel vaker streams waarbij er qua gameplay niet heel veel interessants gebeurd, maar omdat de streamer wat te vertellen heeft blijft de stream erg vermakelijk en leuk om te kijken. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je blijft praten, alhoewel er met niemand in de chat (weet niet of dat bij jou zo is en of je al een kleine viewerbase hebt) het lastiger is om te blijven praten.

• IntToStr
Diigii schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:24:
Deze week ook weer verder gegaan met FFXIV. Had ongeveer 2 maand gespeeld (ben nu level 60) maar wou toch graag WoW Classic proberen. Nu het in WoW Classic voornamelijk wachten is op nieuwe content ben ik met plezier verder gegaan met FFXIV. Doel is ook om eigenlijk FFXIV mijn main MMO te maken en om ook end-game content te doen.

Ben nu in Heavensward en heb deze week de Midgardsormr mount gekregen. Toch wel super vet dat je ineens verrast wordt met zoiets. Ook verder gegaan met de story en dan merk ik toch dat ik de story heel erg heb gemist.

Speel op dit moment Red Mage op de server Odin. Ik stream nu ook voornamelijk WoW, maar wil dat ook gaan omzetten naar FFXIV (merk toch dat er weinig FFXIV streamers zijn). Kan dus niet wachten om ook verder te levelen :D
Ik speel black mage op Odin en ga nu ook Heavensward in :)

Eindelijk zo goed als van die lange grind af op level 50. Vanaf nu zou er weer wat voortgang in levelen moeten komen!

• Diigii
IntToStr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:53:
[...]

Ik speel black mage op Odin en ga nu ook Heavensward in :)

Eindelijk zo goed als van die lange grind af op level 50. Vanaf nu zou er weer wat voortgang in levelen moeten komen!
Ah, super vet! En inderdaad, dat klopt. Ik ben nu al level 60 en heb de Heavensward story nog niet afgemaakt, dus ik loop al mooi vooruit. Af en toe heb ik tijdens het levelen die daily random dungeon, trials etc. gedaan voor XP, en verder hoefde ik eigenlijk geen side quests te doen ;).

• IntToStr
Diigii schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:55:
[...]

Ah, super vet! En inderdaad, dat klopt. Ik ben nu al level 60 en heb de Heavensward story nog niet afgemaakt, dus ik loop al mooi vooruit. Af en toe heb ik tijdens het levelen die daily random dungeon, trials etc. gedaan voor XP, en verder hoefde ik eigenlijk geen side quests te doen ;).
Hier ook. Ben 55 nu al voordat ik aan 3.0 begin. Doe alleen msq en af en toe roulette.

Tijdens queue level ik soms wel eens een andere class. Paar leve quests en ging heel snel.

• MokonaNL
Met de toenmalige endgame content plus de patch content waarmee toen geen exp werd verdiend, is het tegenwoordig inderdaad niet bepaald apart om de cap van de content al ver voorbij te zijn. Maar dat maakt het natuurlijk ook makkelijker om de inhaalslag te maken. En dat is ook precies de bedoeling.

• Diigii
MokonaNL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:24:
Met de toenmalige endgame content plus de patch content waarmee toen geen exp werd verdiend, is het tegenwoordig inderdaad niet bepaald apart om de cap van de content al ver voorbij te zijn. Maar dat maakt het natuurlijk ook makkelijker om de inhaalslag te maken. En dat is ook precies de bedoeling.
Ja, daar ben ik ook wel blij om. Alhoewel ik nu al best veel heb gespeeld en nog een eindje moet :P. Maar het is gelukkig niet vervelend om door alle content heen te gaan. Helemaal niet omdat je gewoon met 1 character alle classes kan spelen.

• Arsance
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23-09-2020
Hi, ben al enige tijd opzoek naar Nederlandse spelers om samen een FC mee te maken maar kan er maar weinig vinden. Waar zijn jullie te vinden?!

Marsan Red ~ Louisoix

• Diigii
Arsance schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:22:
Hi, ben al enige tijd opzoek naar Nederlandse spelers om samen een FC mee te maken maar kan er maar weinig vinden. Waar zijn jullie te vinden?!

Marsan Red ~ Louisoix
Ik speel zelf op de server Odin (Light), en ik zit in een guild waar ook een paar Nederlanders zitten. Iemand die ik ken is de guild leader, maar eigenlijk is de communicatie altijd in het Engels. Zelf ben ik nog zoekende van hoe en wat. Ik kan/wil vandaag of morgen gaan beginnen met de laatste expansion, maar ik wil zeker op end-game ook wat meer gaan raiden. Nu weet ik nog niet zeker of ik dit met een Engelse of Nederlandse guild wil doen. Ik stream in het Nederlands, dus het is goed mogelijk dat ik alsnog een Nederlandse guild ga zoeken.

Maar ik zie regelmatig Nederlandse mensen voorbij komen, dus het zou niet te moeilijk zijn om wat Nederlanders te zoeken voor een guild ;).

• MokonaNL
Arsance schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:22:

Marsan Red ~ Louisoix
Speel zelf op Phoenix, op Light. We zitten hier (helaas) allemaal een beetje verspreid. Over verschillende servers en zelfs datacenters.
Diigii schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:53:
[...]

Ik speel zelf op de server Odin (Light), en ik zit in een guild waar ook een paar Nederlanders zitten. Iemand die ik ken is de guild leader, maar eigenlijk is de communicatie altijd in het Engels. Zelf ben ik nog zoekende van hoe en wat. Ik kan/wil vandaag of morgen gaan beginnen met de laatste expansion, maar ik wil zeker op end-game ook wat meer gaan raiden. Nu weet ik nog niet zeker of ik dit met een Engelse of Nederlandse guild wil doen. Ik stream in het Nederlands, dus het is goed mogelijk dat ik alsnog een Nederlandse guild ga zoeken.

Maar ik zie regelmatig Nederlandse mensen voorbij komen, dus het zou niet te moeilijk zijn om wat Nederlanders te zoeken voor een guild ;).
Goed, weet niet hoeveel Nederlanders je gaat vinden op een enkele server voor een FC. Weet dat ik wel advertenties ingame heb gezien van Nederlandse FCs op Phoenix, dus ze bestaan al wel.

Maar goed, je static (raid groep) hoeft natuurlijk niet (allemaal) in je FC te zitten. Je kunt ook gewoon in een internationale FC blijven zitten, maar met een groep Nederlanders gaan raiden. Met (cross world) linkshells kun je gemakkelijk een chat opzetten voor de hele groep. Het is maar wat je wilt.
Een raid groep moet je ook maar kunnen vinden. Je bent tenslotte wel op zoek naar mensen die dezelfde instelling zullen moeten hebben (casual, serieus of daartussen in), en waarmee je een planning moet kunnen maken.

Er is een cross world linkshell op Light omdat we daar ook allemaal een beetje verspreid zitten. Daar wordt Nederlands gesproken, al hoewel het niet bepaald heel actief is momenteel. Mocht je daar een invite voor willen moet je het maar zeggen.

• Arsance
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23-09-2020
Top om te weten dat het wel bloeit onder de Nederlanders. Willen jullie mij toevoegen in game? Naam is Marsan Red.

• Aws
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:12
Spel gisteren begonnen, speelde ooit WoW sinds vanilla tot aan TBC. Om eerlijk te zijn heb ik de keuze gemaakt omdat ik alleen een PS4 heb en geen Game PC meer.

Inmiddels geleveld tot 12 en spel begint steeds leuker te worden.

Ik zit op Twintania. Ik las dat er Tweakers zijn op Moogle en andere servers.. raden jullie me aan om opnieuw te beginnen @ een server waar er Tweakers zijn? Kan ik raids, guilds, etc verwachten?

Cheers!

Edit: Moogle, Odin of Phoenix? :)
Edit 2: ben voor Phoenix gegaan. Character heet Point Less. Kan er iemand een invite sturen naar chat kanaal / FC eventueel?

[Voor 15% gewijzigd door Aws op 30-12-2019 16:38]

• MokonaNL
Aws schreef op maandag 30 december 2019 @ 00:13:
Spel gisteren begonnen, speelde ooit WoW sinds vanilla tot aan TBC. Om eerlijk te zijn heb ik de keuze gemaakt omdat ik alleen een PS4 heb en geen Game PC meer.

Inmiddels geleveld tot 12 en spel begint steeds leuker te worden.

Ik zit op Twintania. Ik las dat er Tweakers zijn op Moogle en andere servers.. raden jullie me aan om opnieuw te beginnen @ een server waar er Tweakers zijn? Kan ik raids, guilds, etc verwachten?

Cheers!

Edit: Moogle, Odin of Phoenix? :)
Edit 2: ben voor Phoenix gegaan. Character heet Point Less. Kan er iemand een invite sturen naar chat kanaal / FC eventueel?
Kan je een invite geven als ik je een keer online tref. Wordt waarschijnlijk dus volgend jaar.

• Diigii
Op dit moment level 78, bijna level 80 en hopelijk binnenkort een keer te kunnen starten met raiden. Gauw ff een screenshot gemaakt, zag iemand met een Koala lopen, ook maar gekocht. Gebruik trouwens een reshade mod voor bij het maken van de screenshot:

In principe kan je met deze graphics settings blijven spelen, alhoewel het een stuk zwaarder is om te draaien ;).

• Morf
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-01 17:27

Morf

Morfius#2632

Hallo, ik ben gestopt met spelen voor heavensward uitkwam en probeer het spel nu weer op te nemen.
Moet ik de main quest blijven volgen en afmaken voor ik in heavensward kan komen?

Ik zit op Moogle, is er daar nog een Nederlands/Engels talige community? zie in chat vrijwel enkel Frans
Morf schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:18:
Hallo, ik ben gestopt met spelen voor heavensward uitkwam en probeer het spel nu weer op te nemen.
Moet ik de main quest blijven volgen en afmaken voor ik in heavensward kan komen?

Ik zit op Moogle, is er daar nog een Nederlands/Engels talige community? zie in chat vrijwel enkel Frans
waarschijnlijk omdat je na zo lang terug bent zit je in de novice chat. die is erg frans idd. de guild Swords en Roses (SnR) is een leuke FC om te joinen. Veel nederlanders en Belgen. Speel momenteel zelf alleen niet dus ik kan je niet inviten .

Het verhaal lijn moet je inderdaad gewoon door lopen en dan zou ik vooral alleen op de Main scenario quest forcussen en alle side dingen een beetje overslaan. omdat je nog veel content in te halen hebt :P Maar het is het zeker waard

[Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 11-01-2020 14:02]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• MokonaNL
Diigii schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:23:
Op dit moment level 78, bijna level 80 en hopelijk binnenkort een keer te kunnen starten met raiden. Gauw ff een screenshot gemaakt, zag iemand met een Koala lopen, ook maar gekocht. Gebruik trouwens een reshade mod voor bij het maken van de screenshot:

[Afbeelding]

In principe kan je met deze graphics settings blijven spelen, alhoewel het een stuk zwaarder is om te draaien ;).
Ach, je hebt ook nog wat oude raids waar je op mag dood gaan. En de 24-man raids van Ivalice nog. Dus je hoeft je op dat gebied ook in de tijd tot aan 80 nog niet te vervelen.

En je hebt Koala Joey gevonden zie ik.
Je komt inderdaad alleen in Heavensward via de MSQ. Of het moet zijn dat je een ARR Skip Potion koopt in de Mog Station. Persoonlijk duren de level 50 "patch" quests van ARR behoorlijk lang, maar zijn wat mij betreft wel gewoon de moeite waard om een keer te doen.

• Morf
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-01 17:27

Morf

Morfius#2632

Ricmaniac schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:53:
[...]

waarschijnlijk omdat je na zo lang terug bent zit je in de novice chat. die is erg frans idd. de guild Swords en Roses (SnR) is een leuke FC om te joinen. Veel nederlanders en Belgen. Speel momenteel zelf alleen niet dus ik kan je niet inviten .

Het verhaal lijn moet je inderdaad gewoon door lopen en dan zou ik vooral alleen op de Main scenario quest forcussen en alle side dingen een beetje overslaan. omdat je nog veel content in te halen hebt :P Maar het is het zeker waard
MokonaNL schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:00:
[...]
Je komt inderdaad alleen in Heavensward via de MSQ. Of het moet zijn dat je een ARR Skip Potion koopt in de Mog Station. Persoonlijk duren de level 50 "patch" quests van ARR behoorlijk lang, maar zijn wat mij betreft wel gewoon de moeite waard om een keer te doen.
Ik heb inderdaad iets gezien van een novice/mentor systeem en chat, maar in mijn enthousiasme wat snel weggeklikt. Misschien eerst maar eens bijlezen wat er allemaal veranderd is.

Ik had altijd de gewoonte om zowat alle quest die ik tegenkwam te accepteren. Ga nu dan maar proberen me te focussen op alleen de MSQ

• Diigii
Morf schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:57:
[...]

[...]

Ik heb inderdaad iets gezien van een novice/mentor systeem en chat, maar in mijn enthousiasme wat snel weggeklikt. Misschien eerst maar eens bijlezen wat er allemaal veranderd is.

Ik had altijd de gewoonte om zowat alle quest die ik tegenkwam te accepteren. Ga nu dan maar proberen me te focussen op alleen de MSQ
Ah ja, eenmaal weggeklikt kan je niet meer het novice netwerk joinen.

Heavensward blijft persoonlijk toch één van de betere expansions (de laatste trouwens ook). Maar het kost wel wat tijd om de quests te doen. En idd, goed uitgangspunt om je te focussen op de MSQ. Doe dagelijks ook de roulettes (dungeons/raids/trials etc.) mocht je level nog niet erg hoog zijn. Vindt de roulettes altijd wel leuk om te doen en ze geven best wat XP.

En @Ricmaniac, thanks voor de info! Goed om te weten dat er nog een actieve FC is met Nederlands en Belgen. Zit nu nog in een andere FC, maar ben er nog niet zeker van of ik in deze blijf (Engelstalig).

[Voor 10% gewijzigd door Diigii op 11-01-2020 15:40]

• MokonaNL
Diigii schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:37:
[...]

Ah ja, eenmaal weggeklikt kan je niet meer het novice netwerk joinen.

Heavensward blijft persoonlijk toch één van de betere expansions (de laatste trouwens ook). Maar het kost wel wat tijd om de quests te doen. En idd, goed uitgangspunt om je te focussen op de MSQ. Doe dagelijks ook de roulettes (dungeons/raids/trials etc.) mocht je level nog niet erg hoog zijn. Vindt de roulettes altijd wel leuk om te doen en ze geven best wat XP.

En @Ricmaniac, thanks voor de info! Goed om te weten dat er nog een actieve FC is met Nederlands en Belgen. Zit nu nog in een andere FC, maar ben er nog niet zeker van of ik in deze blijf (Engelstalig).
Je komt in het Novice Network door invites van een mentor (de kroontjes). Het lijkt me dat deze vaker dan eens kan worden gegeven.

En de FC waar @Ricmaniac het over heeft, is voor jou niet interessant. Die is op Moogle, in het andere datacenter. Maar goed, ik heb ook op Odin al een Nederlandse FC gezien, dus ook daar zijn er opties.

• cheeks
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 16:25

Moogle is in principe de Franse server, Shiva is dacht ik de Duitse server. zullen wel wat andere groepen zijn maar je zult dus wel even moeten zoeken voor een FC waarin Frans niet de voertaal is(of verhuizen naar een andere server). Op Cerberus zijn er meerdere Nederlandstalige FCs en ik meen dat er ook wat op Spriggan waren.

[Voor 6% gewijzigd door cheeks op 23-01-2020 14:07]

• Cinnamonrolls
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-02-2020
Hey :D

ik heb een vraag .
welke sever is nou eigenlijk de beste keuze voor een nieuwe speler ?
en op welke sever zitten de meeste Nederlanders ?
het lijkt mij namelijk leuk om samen met andere Nederlanders te gamen :)

• Enyeda
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:01
Cinnamonrolls schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:16:
Hey :D

ik heb een vraag .
welke sever is nou eigenlijk de beste keuze voor een nieuwe speler ?
en op welke sever zitten de meeste Nederlanders ?
het lijkt mij namelijk leuk om samen met andere Nederlanders te gamen :)
Ik vraag vraag ik me ook af.
Vind weinig nederlands FC's :(

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-01 14:33
Ik heb het spel ook weer eens aangeslingerd.

Liep gelijk tegen de volgende issue aan:
Als ik het spel startte vanuit steam kreeg ik, na inloggen in de launcher, direct de foutmelding dat er geen subscription of service aan gekoppeld was en ik dus niet kon spelen. In eerste instantie dacht ik dat het een synchronisatie dingetje was tussen de verschillende servers (ik had net een subscription betaald) en dat het vanzelf goed zou komen. Na een uur lang af en toe proberen in te loggen, kreeg ik echter nog steeds dezelfde melding. Na een beetje rondneuzen op de support site kwam ik achter het probleem.

Wat was nu het geval? Ik heb ooit, vele manen geleden, ffxiv gewoon via SE gekocht. Later, omdat ik het prettig vond om mijn games binnen steam te hebben, nogmaals gekocht via steam toen hij daar beschikbaar kwam. Ik heb via de steam versie altijd gewoon mijn oude account gebruikt maar dat kan nu dus niet meer. Toen ik de Windows client van de SE website downloadde werkte het gewoon. Ik heb betaald op mijn oude windows account en daar speel ik nu dus op. Op zich maakt het me ook niet zoveel uit nu. Kan tenminste weer verder :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• Diigii
Shrimp Tabasco schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:46:
Ik heb het spel ook weer eens aangeslingerd.

Liep gelijk tegen de volgende issue aan:
Als ik het spel startte vanuit steam kreeg ik, na inloggen in de launcher, direct de foutmelding dat er geen subscription of service aan gekoppeld was en ik dus niet kon spelen. In eerste instantie dacht ik dat het een synchronisatie dingetje was tussen de verschillende servers (ik had net een subscription betaald) en dat het vanzelf goed zou komen. Na een uur lang af en toe proberen in te loggen, kreeg ik echter nog steeds dezelfde melding. Na een beetje rondneuzen op de support site kwam ik achter het probleem.

Wat was nu het geval? Ik heb ooit, vele manen geleden, ffxiv gewoon via SE gekocht. Later, omdat ik het prettig vond om mijn games binnen steam te hebben, nogmaals gekocht via steam toen hij daar beschikbaar kwam. Ik heb via de steam versie altijd gewoon mijn oude account gebruikt maar dat kan nu dus niet meer. Toen ik de Windows client van de SE website downloadde werkte het gewoon. Ik heb betaald op mijn oude windows account en daar speel ik nu dus op. Op zich maakt het me ook niet zoveel uit nu. Kan tenminste weer verder :)
Ah ja, dat is en blijft een dilemma voor veel games. Dat de verschillende versies op verschillende platformen niet compatibel zijn en dat je op elk platform andere accounts nodig hebt.

Gelukkig dat je het weer aan de praat hebt gekregen ;).

En had je de game al veel gespeeld? Of ben je nog redelijk in het begin?

• Shrimp Tabasco
Diigii schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Ah ja, dat is en blijft een dilemma voor veel games. Dat de verschillende versies op verschillende platformen niet compatibel zijn en dat je op elk platform andere accounts nodig hebt.

Gelukkig dat je het weer aan de praat hebt gekregen ;).

En had je de game al veel gespeeld? Of ben je nog redelijk in het begin?
Ja, er was alleen even verwarring omdat ik het wel degelijk op Steam heb gespeeld vroegah.

Relatief redelijk in het begin denk ik. Toen ik begon was ik level 38 ofzo. Nu inmiddels een level 45 White mage. Ben de main story quests nog aan het doorlopen. Moest wel weer even inkomen hoor, heb het voor het laatst in 2016 gespeeld.

• Grumpmeister
Ik loop sinds 5.2 vaak tegen een Server Lobby error aan (2002). De enige manier waarop ik de game in kan komen is door het data center te 'swappen' (even Chaos aantikken, daarna terug naar Light). Vrij irritant, vanavond even kijken wat er tegen te doen valt.

Dit weekend de story van 5.2 doorgelopen, de nieuwe trial gedaan (viel me nog mee, al was de DPS van onze groep niet al te hoog waardoor we 2 wipes op de enrage hadden).

Maar m'n grootste lol is toch uit Ocean Fishing gekomen. Het is simpele content, maar kom op, met 24 man een bootje op om hopelijk de spectral sea te unlocken, etc. :D. De exp is ook erg nice, in een avondje (7 uur begonnen, tussendoor een pauze genomen) ben ik van level 70 naar 77 gegaan. Ik wil toch weer wat meer tijd steken in alle fishing holes unlocken en proberen van alles en nog wat te vangen. Big Fishing trok me altijd wel, maar werd ergens ook erg overwhelming door alle speciale constraints. Ik ga het weer een kans geven iig :D

• Akaendra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:48
Als iemand die op het moment niet met WoW bezig is wil ik hiervan wel eens een trial proberen.
Daarna zien we wel over het hoe en wat :)
Beetje de OP door zitten lezen, maar de gathering dingetjes zijn onafhankelijk welke job/class je pakt toch, a la wow als ik het zo goed zien?

Zal hoogstwaarschijnlijk gaan voor Arcanist > Summoner, dat lijkt op wat ik gewend ben in Wow met mijn Warlock in ieder geval :D
Akaendra schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:41:
Als iemand die op het moment niet met WoW bezig is wil ik hiervan wel eens een trial proberen.
Daarna zien we wel over het hoe en wat :)
Beetje de OP door zitten lezen, maar de gathering dingetjes zijn onafhankelijk welke job/class je pakt toch, a la wow als ik het zo goed zien?

Zal hoogstwaarschijnlijk gaan voor Arcanist > Summoner, dat lijkt op wat ik gewend ben in Wow met mijn Warlock in ieder geval :D
Eigenlijk is alles wat je kiest onafhankelijk :P Belangrijkste wat je moet weten is dat het enige dat je keuze echt vast maakt is de Race die je kiest.

Maar elke Ras kan elke Class en elke character kan alle classes.
Je hebt dus maar 1 character nodig om alles te spelen.

Gathering en Crafting professions zoals je ze uit WoW kent zijn hier ook Classes die je echt moet levelen en een skillbar hebben enzo. En ook dat kan allemaal op die zelfde character

Voorbeeld: je bent een level 50 warrior.. equip je een mining pickaxe op je character ben je een level 1 miner.
Equip je vervolgens weer je Warrior axe ben je weer level 50 Warrior.

• Akaendra
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Eigenlijk is alles wat je kiest onafhankelijk :P Belangrijkste wat je moet weten is dat het enige dat je keuze echt vast maakt is de Race die je kiest.

Maar elke Ras kan elke Class en elke character kan alle classes.
Je hebt dus maar 1 character nodig om alles te spelen.

Gathering en Crafting professions zoals je ze uit WoW kent zijn hier ook Classes die je echt moet levelen en een skillbar hebben enzo. En ook dat kan allemaal op die zelfde character

Voorbeeld: je bent een level 50 warrior.. equip je een mining pickaxe op je character ben je een level 1 miner.
Equip je vervolgens weer je Warrior axe ben je weer level 50 Warrior.
Ah, zo dus. Pas op lvl 10 dus wat extra spul. Sowieso zal ik in Limsa wat dingetjes oppikken om te doen (Fishing/Culinarian in ieder geval, denk niet dat ik veel ga hebben aan Blacksmithing op dit moment dus die laat ik nog wel liggen)

Ben nu lvl 7 of 8 Arcanist, speelt voor zover nog wel als Warlock, maar dan met een extra heal, eigenlijk alles wat ik zou willen hebben tot nu toe :D
Twintania Server op dit moment, maar wellicht dat ik nog verander ofzo, ligt eraan. Ik maak gewoon even de trial tot lvl 35 af en dan kijk ik wel of ik ga subben voor iets volledigs, tot nu toe bevalt het me beter dan WoW de laatste tijd heeft gedaan, en de muziek is ook erg sterk imo.
Akaendra schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:55:
[...]

Ah, zo dus. Pas op lvl 10 dus wat extra spul. Sowieso zal ik in Limsa wat dingetjes oppikken om te doen (Fishing/Culinarian in ieder geval, denk niet dat ik veel ga hebben aan Blacksmithing op dit moment dus die laat ik nog wel liggen)

Ben nu lvl 7 of 8 Arcanist, speelt voor zover nog wel als Warlock, maar dan met een extra heal, eigenlijk alles wat ik zou willen hebben tot nu toe :D
Twintania Server op dit moment, maar wellicht dat ik nog verander ofzo, ligt eraan. Ik maak gewoon even de trial tot lvl 35 af en dan kijk ik wel of ik ga subben voor iets volledigs, tot nu toe bevalt het me beter dan WoW de laatste tijd heeft gedaan, en de muziek is ook erg sterk imo.
Het mooie van die trial is wel dat je dus elke class tot level 35 kan levelen voordat je de game moet kopen. dus je kan een paar maanden zoet zijn als je zou willen XD

En vanaf level 10 kan je inderdaad class switchen

• Metallize
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-05 08:42
Twee weken geleden heb ik ook eens besloten om FFXIV te proberen.. als World of Warcraft refugee :P
..twee weken later nu zit ik met een lvl 30 marauder en alle xpacs :D , en als WoW dag 1 veteraan denk ik " ah sh*t here we go again "

iig..kun je vanaf lvl 30 een dark knight beginnen of moet je daar voor hoger lvl zijn ?

iig zit ik op : yngvar.vinn@zodiark
Metallize schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:05:
Twee weken geleden heb ik ook eens besloten om FFXIV te proberen.. als World of Warcraft refugee :P
..twee weken later nu zit ik met een lvl 30 marauder en alle xpacs :D , en als WoW dag 1 veteraan denk ik " ah sh*t here we go again "

iig..kun je vanaf lvl 30 een dark knight beginnen of moet je daar voor hoger lvl zijn ?

iig zit ik op : yngvar.vinn@zodiark
je moet volgens mij om dark knight aan te maken een level 50 hebben omdat je de campaign van FFXIV A realm reborn klaar moet hebben. in de eerste expansion kwam dark knight en die unlock je door een main quest in de capital van die expansion. kom je vrij snel als je aan die content begint

• Shrimp Tabasco
Gisteren heb ik de originele story van ARR uitgespeeld. Heb ook de laatste DLC gekocht zodat ik gewoon verder kan levelen vanaf 50. Nu nog een aantal patches door en dan kan ik aan heavensward beginnen.

Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tien (ofzo) levels van de story wel een beetje tegen vond vallen maar gelukkig maakte het einde een hoop goed. Ben heel benieuwd naar de rest.

• Akaendra
Zelf inmiddels lvl 22 Arcanist nu. 3 starter dungeons done. Wel leuk ze de backstory meepakken van de andere 2 steden. Redelijke recht toe recht aan dungeons met alleen echte mechanics op de laatste boss.

Nog wel wat commendations gekregen van mensen, geen idee waarvoor aangezien ik een newbie ben, maar toch, altijd mooi meegenomen.

• Grumpmeister
Metallize schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:05:
Voor Dark Knight moet je de main hub van Heavensward vrijspelen, dat kan pas na alle 2.x content. Het voordeel van de class is wel dat je inderdaad vanaf level 30 ermee start, ipv je op level 1 begint.
Shrimp Tabasco schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:14:
Gisteren heb ik de originele story van ARR uitgespeeld. Heb ook de laatste DLC gekocht zodat ik gewoon verder kan levelen vanaf 50. Nu nog een aantal patches door en dan kan ik aan heavensward beginnen.

Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tien (ofzo) levels van de story wel een beetje tegen vond vallen maar gelukkig maakte het einde een hoop goed. Ben heel benieuwd naar de rest.
Even doorbijten dan, de patches richting Heavensward voelen wat langdradig aan, maar daar hebben ze van geleerd. Heavensward en de andere expansions zijn het zeker waard :)
Akaendra schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:38:
Zelf inmiddels lvl 22 Arcanist nu. 3 starter dungeons done. Wel leuk ze de backstory meepakken van de andere 2 steden. Redelijke recht toe recht aan dungeons met alleen echte mechanics op de laatste boss.

Nog wel wat commendations gekregen van mensen, geen idee waarvoor aangezien ik een newbie ben, maar toch, altijd mooi meegenomen.
De meeste dungeons zijn vrij simpel inderdaad, zeker in het begin. FFXIV houdt je hand vrij lang vast. De commendations zijn altijd leuk en als ik vanuit mezelf spreek geef ik ze ook vaak aan degene die een dungeon voor het eerst doet.

Zelf nu wel echt hooked (haha) aan Big Fishing. Vaak op m'n tweede scherm de open 'windows' van de nog niet gevangen vissen open staan om zo de meest zeldzame vissen alvast te proberen en de downtime te vullen met de vissen die vaker beschikbaar te zijn. Binnen La Noscea heb ik nog maar 2 vissen te gaan (The Lone Ripper en Thundergut), maar daar had ik initieel m'n focus op gelegd. Nu ben ik Thanalan en The Shroud een beetje door elkaar aan het doen, terwijl ik Coerthas en Mor Dhona ook meteen mee pak. Mor Dhona hoef ik er ook nog maar 2, volgens mij...

En dat terwijl ik met Ocean Fishing ook nog wat white scrips vrij probeer te spelen, zit nu dicht tegen de gatherer chest piece aan (ik begin lekker met de scrip gear ipv dat ik weer aan het craften sla / alle items in koop).

• Diigii
Shrimp Tabasco schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:14:

Je gaat nog zeker super vette verhaallijnen mee maken. Persoonlijk waren Heavensward en de laatste expansion toch wel de 2 tofste expansions. De verhaallijnen zijn erg goed en leuke personages. Hoe verder je komt des te meer voice acting er plaatsvindt :D

En de raids en trials worden ook steeds beter. Als je je een keer verveeld met het doen van de main story quest dan raad ik zeker aan om de raids ook te unlocken.

• Shrimp Tabasco
Even doorbijten nog dus :). Kwam er achter dat ik op mijn max van 10000 company seals zat, compleet vergeten. Nu is alles wat ik kan kopen veel slechter dan wat ik al heb. Dat heeft ook nog even wat aandacht nodig. Wanneer is trouwens een goed moment om eens naar gear te gaan kijken? Ik equip nu gewoon wat ik tijdens quests etc krijg.

• MokonaNL
Shrimp Tabasco schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:45:
Even doorbijten nog dus :). Kwam er achter dat ik op mijn max van 10000 company seals zat, compleet vergeten. Nu is alles wat ik kan kopen veel slechter dan wat ik al heb. Dat heeft ook nog even wat aandacht nodig. Wanneer is trouwens een goed moment om eens naar gear te gaan kijken? Ik equip nu gewoon wat ik tijdens quests etc krijg.
Tip voor de company seals: Ga voor promoties. Is in het begin een van de weinige nuttige bestemmingen. Met 10k kun je rechtstreeks door naar 'Corporal'. Dit verhoogt je max naar 25000. Verder krijg je via promoties toegang tot meer items.

Voor wat betreft gear: Kan ook erg afhankelijk zijn van je rol. Een tank moet echt niet te ver achterlopen. Over het algemeen is de MSQ en de class quest wel voldoende om bij te blijven. Maar punten waar je er altijd goed aan doet om eens aan een upgrade te werken zijn de 'endgame' levels: 50, 60, 70, 80, waarbij 80 natuurlijk de huidige endgame is.

• Shrimp Tabasco
MokonaNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Tip voor de company seals: Ga voor promoties. Is in het begin een van de weinige nuttige bestemmingen. Met 10k kun je rechtstreeks door naar 'Corporal'. Dit verhoogt je max naar 25000. Verder krijg je via promoties toegang tot meer items.

Voor wat betreft gear: Kan ook erg afhankelijk zijn van je rol. Een tank moet echt niet te ver achterlopen. Over het algemeen is de MSQ en de class quest wel voldoende om bij te blijven. Maar punten waar je er altijd goed aan doet om eens aan een upgrade te werken zijn de 'endgame' levels: 50, 60, 70, 80, waarbij 80 natuurlijk de huidige endgame is.
Thanks! Voor die promoties moet je quests doen, toch? Ik ben nu een level 51 White Mage dus een goed moment om eens een beetje rond te kijken voor betere gear.

• MokonaNL
Shrimp Tabasco schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Thanks! Voor die promoties moet je quests doen, toch? Ik ben nu een level 51 White Mage dus een goed moment om eens een beetje rond te kijken voor betere gear.
De eerste promoties kosten alleen seals. Latere promoties vereisen het voltooien van een deel van de Grand Company hunting log en er zijn ook een aantal (dungeon) quests aan verbonden. Maar dat merk je tegen die tijd vanzelf.

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:33
Ik ben net begonnen aan het spel. Ik heet Takje Takkemans op de Odin server. Mocht iemand behoefte hebben aan samen levellen of zoiets, voeg me dan toe. Of als je een leuke company weet daar? Graag.

• sdk1985
Kun je eigenlijk zo'n glamour set maken met gear die je nog gebruikt? Wat ik tot nu toe in de dresser heb gestopt ging daadwerkelijk van mijn bags in de dresser. Maar ik heb nu een set equiped die ik zou willen opslaan, maar heb nog geen betere gear.
Akaendra schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:38:

Vanaf level 35 ga je echte mechanics zien in dungeons. In mijn subjectieve ervaring meer dan in wat ik destijds in WoW heb gezien in dungeons (Wotlk, cata).

[Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2020 23:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Ik ben overigens de komende 4 weken weer actief op Phoenix. Jammer dat er 8 maanden later eigenlijk niemand anders dan @MokonaNL in de tweakers linkshell zit!

edit: Wellicht handig als hij invite rechten krijgt. Bij deze :9 .

Is er al ergens een server waar meer dan 2 tweakers zitten?

[Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 05-04-2020 20:27]

• Safri7879
Geen idee. Zit zelf op Odin en heb een NL/BE fc gevonden. (Dragon Riders) Wellicht zitten daar meerdere Tweakers in?

• MokonaNL
Meerdere. Phoenix, Odin, Zodiark, Moogle, Cerberus. Mogelijk ook nog Twintania en Spriggan.

En de linkshell waar jij het over hebt is de lokale linkshell voor Phoenix die je zelf hebt aangemaakt.
In de crossworld linkshell voor Light is helaas ook nog niet heel veel veranderd, maar daar zouden in theorie volgens mij best wel wat mensen aan toegevoegd kunnen worden. Daarin heb ik de invite rechten al vanaf het begin.

[Voor 5% gewijzigd door MokonaNL op 06-04-2020 10:51]

• Safri7879
MokonaNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:51:
Meerdere. Phoenix, Odin, Zodiark, Moogle, Cerberus. Mogelijk ook nog Twintania en Spriggan.

En de linkshell waar jij het over hebt is de lokale linkshell voor Phoenix die je zelf hebt aangemaakt.
In de crossworld linkshell voor Light is helaas ook nog niet heel veel veranderd, maar daar zouden in theorie volgens mij best wel wat mensen aan toegevoegd kunnen worden. Daarin heb ik de invite rechten al vanaf het begin.
Kun je mij toevoegen? Ik ben Takje Takkemans op de Odin server

• Grumpmeister
Ben zelf redelijk inactief / kort online nog steeds. Tijdje met een spalk om m'n duim gezeten, dus al m'n binds, etc. waren niet bruikbaar meer (want ik gebruikte een MMO muis, met alle binds onder m'n duim (wat ook deels de oorzaak voor de duimblessure was)). Hierdoor kon ik best wat content niet echt doen, waardoor ik me een tijdje op big fishing gericht had.

In de tussentijd wel even de nieuwe relic geunlocked, maar verder nog even een catchup te doen qua gear. Mogelijk de aankomende weken even kijken of ik wat kan gaan doen en wat dan. Mogelijk toch het Big Fishing doorzetten, alle ARR big fish gevangen en die hele log compleet. Of een andere class richting de 70-80 tillen...

• MokonaNL
Safri7879 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:05:
[...]

Kun je mij toevoegen? Ik ben Takje Takkemans op de Odin server
Uitnodiging is verstuurd.

Ben ook al een hele tijd inactief. Probleem bij mij is elke keer dat mijn omgeving het kort speelt. ik zou dit nog als mijn main MMO willen zien maar ben meer een sociaal dier dat liever iets met me IRL vrienden speelt. Voor mij blijft het wel echt de beste mmo die er is. Met WoW gewoon op een gedeelde eerste plek eigenlijk maar dan heb ik net wat meer liefde voor Final Fantasy.

Kom binnekort wel weer een tijdje terug. heb er weer erg zin in :)

• Safri7879
Doen. Ik ben een erg leuke Nederlandse Free Company tegengekomen op Odin en dat maakt het spelen leuker. Voor mij is dit allemaal sowieso nieuw en een welkome afwisseling van WoW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Ik ben ook weer gaan spelen, voor het eerst in shadowbringers. Ik heb ook een FC gevonden die in ieder geval wat endgame content aan het doen is.

Merk wel dat wisselen van tank naar healer geen goed idee is wanneer je snel aan savage wil beginnen. Probleem van de healer is dat je veel tijd besteed aan het bekijken van de party frames en je spellbars voor cooldowns en dus minder tijd hebt voor de boss casts en positionering. Daarnaast rekent ook iedereen op je. Het is vaak minder problematisch als een tank dood gaat. Als scholar heb ik het extra lastig omdat je jezelf niet snel vol krijgt (itt white mage benediction).

[Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 02-05-2020 02:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik had het spel ook graag gespeeld. er zitten veel dingen in die mij wel trekken en die ik oprecht leuk en goed uitgewerkt vind, maar ik kan niet wennen aan de grafische stijl. de game ziet er begrijpelijk uit zoals hij eruit ziet , want het is Final fantasy, maar het is niet mijn ding. teveel anime/Japans.

Jammer, want het is een heel goed spel.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
Visgek82 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:31:
Ik had het spel ook graag gespeeld. er zitten veel dingen in die mij wel trekken en die ik oprecht leuk en goed uitgewerkt vind, maar ik kan niet wennen aan de grafische stijl. de game ziet er begrijpelijk uit zoals hij eruit ziet , want het is Final fantasy, maar het is niet mijn ding. teveel anime/Japans.

Jammer, want het is een heel goed spel.
Ben je wel in de hogere zones geweest? De level 1-50 content is een stuk knulliger omdat die nog uit ?2011? stamt.

[Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 02-05-2020 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:46
Net begonnen en level 9 pas. Maar vind het er erg mooi uitzien. Op zich nog wel heel makkelijk. Maar leuk dat je ook buiten je Quest dingen hebt. Dus bepaalde beesten killen en die fate dingen. Maakt het wel dynamischer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hier weer ff met FFXIV bezig, op pc dit keer. Cross progress is heerlijk :)
Zit nog maar in 4.2, ff te gaan dus nog, ik kijk uit naar ShB content!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:53

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Starter edition tijdelijk gratis via PSN store:

https://store.playstation...00285_00-B000000000000954

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zooo, wat is het rustig in dit topic. Zonde van deze mooie MMORPG! :)
@MokonaNL @Grumpmeister Ik zit nog steeds op Moogle, maar merk dat de FC daar erg rustig is/wordt, hoe zit het bij jullie qua drukte?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

Acties:
  • 0Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:31:
Zooo, wat is het rustig in dit topic. Zonde van deze mooie MMORPG! :)
@MokonaNL @Grumpmeister Ik zit nog steeds op Moogle, maar merk dat de FC daar erg rustig is/wordt, hoe zit het bij jullie qua drukte?
Het is inderdaad heeel erg zonde. vind het ook echt super jammer. maar ik ben iemand die graag met mijn standaard gamecrew speelt.. groep IRL vrienden. En niemand van hun wil meestal meer FFXIV spelen dus dan voelt het voor mij ook vaak niet echt leuk. De game blijft wat mij betreft wel de fijnste en beste MMO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MokonaNL
Denk dat je die ontwikkeling momenteel overal wel ziet. We zitten nu natuurlijk al een hele tijd in de 5.2 cycle wegens het uitstel. En we mogen nu nog een maand wachten tot nieuwe content. De linkshell was überhaupt nooit heel actief, maar dat word momenteel dus ook eerder minder dan meer.

Ben zelf nog bezig met de huidige savage raid tier, waar ik vrij laat mee begonnen ben. Heb nog genoeg te doen, maar niet altijd de zin. Speel dan ook wat games om te voorkomen dat het volledige burn out word.

• Grumpmeister
Ben zelf ook voornamelijk met wat simpele daily taakjes bezig maar niet super actief. Liep flink achter met de beast tribes bijv. dus doe nu wel iedere dag even de 12 quests daarin. Zo hier en daar een dungeon, maar verder is het bij ook even een laag pitje. M'n tanks heb ik wel allemaal op level 80 zitten nu, ik probeer zo nu en dan eens te kijken wat de light-gain is bij Haukke Manor HM en Brayflox HM zodat ik de lvl 60 relic eens af kan ronden voor m'n Paladin. Verder m'n Ninja richting 80 aan het brengen (77) en tegelijkertijd MCH richting 70 (68).

Sowieso had ik niet echt een groep waar ik mee speelde, dus daar valt bij mij niks mee te vergelijken (m'n FC is al tijden erg inactief, maar het is extra storage voor me :P )

Heb nog genoeg te doen naast FFXIV, voornamelijk wat speedruns oefenen voordat ik ze tijdens een marathon moet doen, dus het komt mij ook wel even goed uit :P

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

En ik maar hopen dat er ergens een actieve FC is :p. Ik begin nu pas net met ShB, dus een hele reeks aan content nog te gaan :D

[Voor 42% gewijzigd door Thrace Grumble op 13-07-2020 11:01]

• Safri7879
Ik zit nog altijd in een leuke actieve Nederlands/Vlaamse FC. Op Odin. Ben zelf bijna bij Shadowbringers content met mijn healers. Het kan nooit kwaad om af en toe eens af te wisselen met andere games.

• Robertreyez
  • Laatst online: 13-06 12:53
Ik wil een nieuwe character aan gaan maken, ik denk op Odin of Zodiark, maakt me niet heel veel uit. Als ik het zo lees zijn er een aantal Tweakers actief maar op verschillende servers toch?

• fitznl
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 31-05 17:30
Even stof opruimen. Wist toch echt dat er topic over ff14 moet zijn.

Snif, was natuurlijk ook te mooi de laatste keren, na tijden inloggen en nog steeds in de guild/free company zitten. Helaas vandaag weer ingelogd en helemaal alleen. Niemand om wat te vragen. Denk dat de oude guild niet meer bestaat.

Dus gooi de vraag hier maar even neer. Hopelijk nog iemand die het leest en even tijd heeft om te reageren.

Bij inloggen blijkt mijn aanvalsoptie balken vol te zitten met zwarte veldjes met een rode streep er door heen.

Mijn char is een level 65 machinist. Hebben ze de class aangepast en aanvalsspreuken verwijderd?

Durf bijna niets aan te vallen :)

Is er misschien een betrouwbare site/you tube afdeling waar ik gebruiksvriendelijke informatie kan vinden hoe als compleet vastgeroeste speler weer te beginnen. Omdat -voor mij het nadeel van ff14- de verhaallijnquest vol zit met verplichte dungeons en raids is aanmaken nieuwe char niet echt een tof idee :'(

• MokonaNL
Alle classes hebben wel wat skills verloren in Shadowbringers, maar Machinist heeft een volledige rework gehad, dus daar is inderdaad wel het nodige veranderd.

Mogelijk dat deze video wat inzicht kan geven: FFXIV: Shadowbringers Machinist 30 to 80 Leveling Skills Guide.

fitznl schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:04:
Even stof opruimen. Wist toch echt dat er topic over ff14 moet zijn.

Snif, was natuurlijk ook te mooi de laatste keren, na tijden inloggen en nog steeds in de guild/free company zitten. Helaas vandaag weer ingelogd en helemaal alleen. Niemand om wat te vragen. Denk dat de oude guild niet meer bestaat.

Dus gooi de vraag hier maar even neer. Hopelijk nog iemand die het leest en even tijd heeft om te reageren.

Bij inloggen blijkt mijn aanvalsoptie balken vol te zitten met zwarte veldjes met een rode streep er door heen.

Mijn char is een level 65 machinist. Hebben ze de class aangepast en aanvalsspreuken verwijderd?

Durf bijna niets aan te vallen :)

Is er misschien een betrouwbare site/you tube afdeling waar ik gebruiksvriendelijke informatie kan vinden hoe als compleet vastgeroeste speler weer te beginnen. Omdat -voor mij het nadeel van ff14- de verhaallijnquest vol zit met verplichte dungeons en raids is aanmaken nieuwe char niet echt een tof idee :'(
Die skills met rode streepjes kan je in ieder geval van je action bar halen. Die heb je niet meer of werken niet meer.

Voornaamste waren waarschijnlijk de cross class abilities die ze er uit gehaald hadden voor vele.

Machinist heeft inderdaad de grootste rework gehad maar is wel leuker nu dan voorheen.

• AmiraLocke
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 10-04 21:53
Heads-up voor de FFXIV spelers die hier actief zijn, er is een gloednieuwe NL/BE FC op de datacenter Light & server Lich ;) check ff de Community Finder pagina voor meer info!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Zijn er mensen die door de base game hebben gespeeld met de nieuwe patch? Ik vroeg me af hoeveel tijd je er in moet steken om door de base game heen te geraken. Ik heb recent tot level 30 gespeeld maar vond het echt behoorlijk saai door de fetch quests. Hoe lang is die game met de nieuwe patch?
giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:40:
Zijn er mensen die door de base game hebben gespeeld met de nieuwe patch? Ik vroeg me af hoeveel tijd je er in moet steken om door de base game heen te geraken. Ik heb recent tot level 30 gespeeld maar vond het echt behoorlijk saai door de fetch quests. Hoe lang is die game met de nieuwe patch?
Geen idee ik heb maar eenmalig de base game doorgespeeld en dat was bij release in 2013 o.i.d. dus kan niet zeggen hoe het nu is sorry

• MokonaNL
giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:40:
Heb zelf ook geen ervaring met de veranderingen, maar content creator MrHappy heeft ARR gedaan voor en na de veranderingen.
Zijn bevindingen kwamen uit op 63 uur, 14 minuten voor de patch en 47 uur en 36 minuten na de patch. (Ook inclusief de Crystal Tower raids die verplicht worden als onderdeel van de Main Quest.)

Zal uiteraard voor iedereen anders zijn, maar dat geeft in elk geval een idee van de tijdswinst die gemaakt is.

Oh dat is wel een redelijke improvent denk ik zo. Moet er met bijvoorbeeld WoW niet aan denken om zo lang bezig te zijn voor max level :P maar met een game als FFXIV is het ook gewoon een tof verhaal om te volgen imo en vind ik het wel prima.

• NaWA
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 04:21

NaWA

Hai, I Copy desu!

FFXIV: Flandre Scarlet',Sargatanas XIVPADS

• Ryatzu
  • Laatst online: 16:53

Ryatzu

PS5 open beta 13 april.

Ben ook erg benieuwd naar Sage. Opzich van die beelden spreekt de class me niet heel erg aan maargoed nog niet echt veel van gezien. Dancer vond ik eerst ook niet zo tof ogen maar toen eenmaal released vond ik het echt super leuk om te levelen en te spelen.

• Grumpmeister
Sage ziet er wel tof uit, de wapenkeuze vind ik wel gaaf iig. Alleen sinds Gunbreaker ga ik geen switch meer maken van 'main' class :D (tot ShB altijd PLD gespeeld, nu dus GNB)

Wilde het ook 's nachts gaan kijken, maar had me vergist in tijd. Dus uiteindelijk toch maar naar bed gegaan, en aangezien het een best lang event was, ben ik er maar blij om ook. Mooi dat het verhaal afgesloten gaat worden in de expansion zelf, en dat een nieuw plot uitgebouwd wordt vanaf 6.1 al. Dan heb je gewoon met 6.0 een afsluiter van het verhaal :D

• deSenna24
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:39
Ik heb al enige tijd geen XIV meer gespeeld, ik hou nog steeds van MMORPG's maar kan me niet echt terugvinden in de games die er nog zijn. Sinds de release van XIV heb ik 2 jaar aan een stuk gespeeld, dan weer WoW, dan terug even XIV,... Ik ben fan van de gameplay, maar op een of andere reden kan ik niet echt lang geïnteresseerd meer blijven. In Shadowbringers ben ik terug even begonnen, WHM geleveld en de hele story tot en met 5.2 uitgespeeld, ook die Rathalos mount erbij gehaald was wel leuk, maar daar stopt de interesse wat. Ik heb moeite met het vinden van actieve guilds en er lijkt weinig progression in gear te zitten. Je kon (kan) makkelijk ilvl 480 kopen en de gear op hogere ilvls heeft relatief weinig invloed. Op 480 tegenover 460 dood ik mobs nog met ongeveer dezelfde snelheid, en dat vind ik jammer.

Ik ben erg benieuwd naar 6.0 :) veel skills die ik gebruikte als WAR waren weg toen ik terug begon te spelen, AST had ook een rework gehad ivm card buffs.

• Kenny_026
  • Laatst online: 18:30
Ja daardoor zijn we met de vriendengroep nu begonnen. We zitten nu allemaal tegen heavensward aan te hikken.

Maar heeft het nut om een huis proberen te kopen of is dat echt zo’n drama?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:28
Gloeiende, al enige tijd niet gespeeld. De Dongle voor het one-time-password gebeuren zit ergens in een doos van toen de pc nog in een andere kamer stond. De batterij zal ondertussen ook wel leeg zijn.
Moet nu uit zien te vogelen hoe ik die los kan koppelen.
Als ik op internet zo lees, moet je bellen naar SE, maar daar heb je volgens mij het serienummer ook nog eens voor nodig.
Nahja, zal er ooit wel weer tijd voor hebben om de dongle te vinden.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

Arunia schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:01:
Gloeiende, al enige tijd niet gespeeld. De Dongle voor het one-time-password gebeuren zit ergens in een doos van toen de pc nog in een andere kamer stond. De batterij zal ondertussen ook wel leeg zijn.
Moet nu uit zien te vogelen hoe ik die los kan koppelen.
Als ik op internet zo lees, moet je bellen naar SE, maar daar heb je volgens mij het serienummer ook nog eens voor nodig.
Nahja, zal er ooit wel weer tijd voor hebben om de dongle te vinden.
Heb 2 keer me token laten verwijderen middels een support ticket / email.
Als je de token kwijt bent bijv kan je volgens mij dat als optie aangeven bij het aanmaken van een ticket zodat je niet hoeft in te loggen voordat je het kan versturen.

• Trin1ty
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 13:10

Trin1ty

Uhm..

Kun je de trial versie ook op Steam downloaden (ik zie daar alleen maar betaalde versies)?

• deSenna24
Trin1ty schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:38:
Kun je de trial versie ook op Steam downloaden (ik zie daar alleen maar betaalde versies)?
Kan Steam niet openen op het werk, maar denk dat het deze link is
https://store.steampowered.com/agecheck/app/312060/

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

lukt me ook niet op mijn werk maar op mijn telefoon in de app zie ik nu ineens wel de free trial download staan :D

Vanavond maar eens installeren. Ben WoW nu echt wel een beetje beu en wat ik de laatste tijd hier van zie en hoor snap ik niet dat ik deze game nooit echt een kans heb gegeven

• deSenna24
Trin1ty schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:45:
lukt me ook niet op mijn werk maar op mijn telefoon in de app zie ik nu ineens wel de free trial download staan :D

Vanavond maar eens installeren. Ben WoW nu echt wel een beetje beu en wat ik de laatste tijd hier van zie en hoor snap ik niet dat ik deze game nooit echt een kans heb gegeven
Ik speel FFXIV, WoW en Guild Wars 2 allemaal af en aan. Sinds de release van XIV was ik erbij en elke expansion weer wat gespeeld, maar dan komt er een nieuwe WoW expansion of GW2 expansion en switch ik weer even :) momenteel ben ik terug XIV aan het spelen, Shadowlands is echt mijn ding niet en heb het gevoel dat de builds niet echt uniek meer zijn. XIV heeft zo geen builds of talents, maar alles rondom van gameplay vind ik dan weer beter :)

[Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 17-03-2021 09:07]

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Aangezien je alles op 1 character kan doen, wat zou nog een reden kunnen zijn om dan nog een andere character aan te maken?
Trin1ty schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:22:
Aangezien je alles op 1 character kan doen, wat zou nog een reden kunnen zijn om dan nog een andere character aan te maken?
In principe niet nee, dat is 1 van de sterke punten van deze game wat ik heeel graag in meerdere mmo's terug zie :P

Enige bijkomstigheid kan in principe zijn dat je een ander ras er bij wilt spelen :P maar het is zonde eigenlijk juist om meerdere characters te maken.

• deSenna24
Ricmaniac schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:54:
[...]

In principe niet nee, dat is 1 van de sterke punten van deze game wat ik heeel graag in meerdere mmo's terug zie :P

Enige bijkomstigheid kan in principe zijn dat je een ander ras er bij wilt spelen :P maar het is zonde eigenlijk juist om meerdere characters te maken.
Het verhaal weer helemaal opnieuw spelen valt dan vaak tegen, het duurt ook enorm lang als je het een 3e of 4e keer moet spelen. Ik ben dit jaar wel op een nieuwe server begonnen om terug alles te leren en om ook eens een ander ras te spelen. Ik had al sinds de release van ARR een Elezen en daar was ik op uitgekeken :)

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Kan iemand mij bij Botanist het verschil uitleggen tussen bijvoorbeeld

Field Mastery II : Increases the chance of obtaining items while gathering by 15%. Does not apply to items at 0%.

en

Leaf Turn (die je later krijgt): Increases the chance of obtaining HQ items while gathering by 10%. does not increase chances for items which start at 0%.

Zo op het eerste gezicht lijken ze het zelfde te doen en zou je dus voor Field Mastery II moeten kiezen gezien de grotere kans maar dat is denk ik niet zo. Alleen ik snap het verschil dus niet goed

• Shin_Alu
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:14

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Trin1ty schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:42:
Kan iemand mij bij Botanist het verschil uitleggen tussen bijvoorbeeld

Field Mastery II : Increases the chance of obtaining items while gathering by 15%. Does not apply to items at 0%.

en

Leaf Turn (die je later krijgt): Increases the chance of obtaining HQ items while gathering by 10%. does not increase chances for items which start at 0%.

Zo op het eerste gezicht lijken ze het zelfde te doen en zou je dus voor Field Mastery II moeten kiezen gezien de grotere kans maar dat is denk ik niet zo. Alleen ik snap het verschil dus niet goed
Het verschil is dat Leaf Turn de kans op HQ items verhoogd. Dus de hogere kwaliteit versies.
Het helpt echter niet in de kans om überhaupt iets te krijgen. En met genoeg GP kan je zelfs beide activeren.

Tijdens het bomen hakken zal je beide percentages zien. Als je gear aan de lage kant is, zal je vooral de Field Masteries gebruiken. Zit je al richting de 100% dan is Leaf Turn interessanter

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Shin_Alu schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:54:
[...]

Het verschil is dat Leaf Turn de kans op HQ items verhoogd. Dus de hogere kwaliteit versies.
Het helpt echter niet in de kans om überhaupt iets te krijgen. En met genoeg GP kan je zelfs beide activeren.

Tijdens het bomen hakken zal je beide percentages zien. Als je gear aan de lage kant is, zal je vooral de Field Masteries gebruiken. Zit je al richting de 100% dan is Leaf Turn interessanter
Ah ja idd, daar lees ik dan gewoon overheen dat kleine verschil, goed lezen moet je wel hoor bij die beschrijvingen :D

Wart bedoel je met 'zit je al richting de 100%' ? Wat moet dan richting 100% zitten?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True