Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de laatste 2 raids ook gedaan :) Wel een toffe raid in het algemeen! Vond de eerste van Eden de coolste overigens. Ga de 3e alleen nog een keer doen want had daar geen token gekregen voor alsnog. de rest had ik gelijk loot =p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:24
Zojuist Innocence Extreme gecleared dus heb nu beide extreme primals gehad. Nu nog een keer Innocence farmen voor de accessories.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 10:54
Zo na gisteravond Stormblood helemaal afgerond te hebben gelijk door naar Shadwoborne gegaan.
De game bevalt mij weer prima, en merk dat ik niet kan wachten om verder te gaan :)

Gestart met gunbreaker , en stiekem toch ook mijn bard nog 10 levels naar 60 bijgeleveld.
Plan is om nu met de gunbreaker shadownborne door te lopen, en daarna mijn bard bij te levelen.

Ben benieuwd hoe de expansion gaat bevallen.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Binshou schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:25:
Zo na gisteravond Stormblood helemaal afgerond te hebben gelijk door naar Shadwoborne gegaan.
De game bevalt mij weer prima, en merk dat ik niet kan wachten om verder te gaan :)

Gestart met gunbreaker , en stiekem toch ook mijn bard nog 10 levels naar 60 bijgeleveld.
Plan is om nu met de gunbreaker shadownborne door te lopen, en daarna mijn bard bij te levelen.

Ben benieuwd hoe de expansion gaat bevallen.
Nice! ben ook gunbreaker main geworden en daarmee de story doorlopen! vind het een toffe class.

p.s. Shadowbringers :P niet shadowborn
MokonaNL schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:11:
Zojuist Innocence Extreme gecleared dus heb nu beide extreme primals gehad. Nu nog een keer Innocence farmen voor de accessories.
Die extreme trials moet ik ook nog doen. Vooral voor het wapen wil ik hem doen.
Ben alleen verslaafd aan levelen :P heb nu ook scholar bijna op 80 en dan wil ik eigenlijk direct doorgaan met me Dancer.

Ik doe wel de raids op me main voor die 4 tokens per week. Zou zonde zijn als ik daar een week van mis.

[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 25-07-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Ricmaniac schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:27:
Nice! ben ook gunbreaker main geworden en daarmee de story doorlopen! vind het een toffe class.

p.s. Shadowbringers :P niet shadowborn
Haha oops, iets met te lang doorgaan en zelfs de naam van de expansion vergeten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Uiteindelijk toch uitgekeken op Eve Online, de constante race voor space dollars breken op een gegeven moment op en dan begint het snel op werk te lijken. WoW kan me ook niet echt meer boeien dus toch maar een keer het Final Fantasy circus. De trial tot level 35 bevalt eigenlijk wel erg goed, ik ben altijd enorm van de alts en met het job systeem lijkt dat erg handig te werken.

Op het moment een stuk of 5 al rond de level 20 en het begint tijd te worden voor een abonnement.. Wenst iemand een Recruit a friend bonus? Ik weet niet exact wat daar de voordelen van zijn maar volgens mij is het beter dan niets :)

Ik heb gekozen voor de Spriggan world, vanwege de bonus XP die behoorlijk loyaal is. Zijn er eventueel nog tips voor een leuke vrij casual / social FC ?

EDIT: RAF code is inmiddels ontvangen en actief, thx Ricmaniac

[ Voor 4% gewijzigd door hduijn op 29-07-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hduijn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:29:

Ik heb gekozen voor de Spriggan world, vanwege de bonus XP die behoorlijk loyaal is. Zijn er eventueel nog tips voor een leuke vrij casual / social FC ?
Sorry kan je geen tips geven voor een FC. Spriggan is volgens mij een vrij nieuwe wereld met alleen maar nieuwe spelers (nieuwe characters)

Die xp boost is best bizar idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:04:
[...]

Sorry kan je geen tips geven voor een FC. Spriggan is volgens mij een vrij nieuwe wereld met alleen maar nieuwe spelers (nieuwe characters)

Die xp boost is best bizar idd.
Spriggan is de meest recente server in Chaos ja.

En die XP boost is een beetje te goed zou ik zeggen.
Zag een paar dagen terug tijdens een leveling roulette een level 46 archer, had niet eens de Bard quest gedaan, in Titan normal voor z'n eerste keer. Level 46 en dan nog level 34 MSQ moeten doen... Gear was ook op niveau van de instance, rond 30-34. Beetje scheef maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Op dit moment probeer ik ongeveer 4 jobs tegelijkertijd te levellen..2 DPS (Thaumaturge en Archer) doen naast class quests vrijwel uitsluitend de MSQ en hunting logs. Paladin tank en sorceror healer doen naast class quests vooral dingen uit Duty finder.. waarbij momenteel het healen wel goed bevalt..

In WoW ben ik vaak healer geweest, tijd geleden weer maar vaak ook in heroics / raids.. tot nu toe heb ik wel het idee dat "healer" zijn in Final Fantasy wat relaxter en minder hectisch is dan in WoW, dat bevalt me tot nu toe wel maar uiteraard geen idee hoe het op hogere levels gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 18:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

hduijn schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:29:
Uiteindelijk toch uitgekeken op Eve Online, de constante race voor space dollars breken op een gegeven moment op en dan begint het snel op werk te lijken. WoW kan me ook niet echt meer boeien dus toch maar een keer het Final Fantasy circus. De trial tot level 35 bevalt eigenlijk wel erg goed, ik ben altijd enorm van de alts en met het job systeem lijkt dat erg handig te werken.

Op het moment een stuk of 5 al rond de level 20 en het begint tijd te worden voor een abonnement.. Wenst iemand een Recruit a friend bonus? Ik weet niet exact wat daar de voordelen van zijn maar volgens mij is het beter dan niets :)

Mocht je nog een RAF code willen hebben, dan kan ik die uiteraard voor je regelen 😄😇. Ik heb je een RAF code gepmt!

Healen is inderdaad erg tof, ben zelf een SCH main. Blijft leuk, en de queues zonder wachttijd voor dungeons zijn zeker mooi meegenomen!

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-07-2019 23:28 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thrace Grumble schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:18:
[...]

Mocht je nog een RAF code willen hebben, dan kan ik die uiteraard voor je regelen 😄😇. Ik heb je een RAF code gepmt!
-

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assknocker
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Hoi, ik wil vanavond beginnen met deze game en ik zag dat er een 'refer a friend' (RAF) mogelijkheid is.
Kan iemand mij helpen om een uitnodiging sturen svp? Stuur even een PM als je iets nodig hebt van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Assknocker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:31:
Hoi, ik wil vanavond beginnen met deze game en ik zag dat er een 'refer a friend' (RAF) mogelijkheid is.
Kan iemand mij helpen om een uitnodiging sturen svp? Stuur even een PM als je iets nodig hebt van mij.
Heb je de trial al geprobeerd? misschien beter voordat je RAF doet. Je kan met de trial namelijk elke class (op 1 character tegelijk) allemaal naar level 35 halen. dat moet een goed begin zijn om te kijken of je de mmo wel wat vind.

Al is het op high level heel anders dan low level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een raid is die Eden zeg :D echt super fun om te doen op Savage nu iedereen nog zo "laag" geared is. Dit is de eerste keer dat ik savage raid doe zodra het uit komt zeg maar.

Van half 9 tot half 12 bezig geweest en hebben de eerste boss misschien telkens tot +- 55% gekregen.
Phase 3 pakte ons steeds en we weten niet echt waarom.

Gingen er met een static group blind in en dat was wel erg leuk om te doen. zo kwamen we elke try een stapje verder haha. De eerste pull gingen we al dood bij 90% ofzo XD

Donderdag gaan we het met dezelfde groep weer proberen maar dan zoeken we wel even wat tactics op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ga me er vanavond ook aan wagen. We zullen zien wat het gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Ik zit er al een paar dagen helemaal in, nu mijn maurauder op 28. Vanavond naar 30 brengen en een mount vrij spelen. Zit te twijfelen of ik eerst de warrior helemaal doorlevel of dat ik nu al een alt ga levelen. First world problems.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 11:24

Chris van der G

Tailchakra

Na een aantal jaar toch weer eens uitproberen, zojuist een maand gekocht!
Is er een server waar veel Tweakers spelen die het niet erg vinden om te spelen met een beginner?

Eens kijken hoe het allemaal werkt, natuurlijk leuker om met wat gechat te spelen! :)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Ik ben nu eindelijk sinds 2 dagen door het verhaal heen (door verhuizing en ESA wat langer geduurd), maar wat is dit een goede expansion zeg. Nog even in de laatste area flying unlocken en even wat tomestones bij elkaar verzamelen voor de 440 gear. Misschien deze keer wel current blijven met Extreme primals? >_>

Welkom terug dan @Chris van der G !

Op de Light en Chaos datacenter zijn wel actieve spelers, helaas dus wel gesplit door de datacenter split :(

Laat maar weten op welke server je al zit, of begin je een nieuw karakter? Anders zou ik het Light datacenter aanraden >_>

@TTHEEBO1 Ik ken het gevoel, gelukkig kan het allemaal op 1 karakter :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Toch maar mooi opnieuw beginnen ja! Na zo lang weet ik niks meer haha..

Morgen is m'n vakantie voorbij en begint het normale leven weer. Dan ook mooi het spel weer oppakken, gisteren even alles op to date en playable gemaakt..

Datacenter split ja? Is weer eens iets anders dan een merge :o. Zal Light eens gebruiken dan!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Gisterenavond voor het eerst de treasure dungeon gezien. Ook helemaal tot aan de laatste room. Niet echt vernieuwend ten opzichte van de vorige edities of zo, maar blijft leuk om eens te doen.
Chris van der G schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:42:
Toch maar mooi opnieuw beginnen ja! Na zo lang weet ik niks meer haha..

Morgen is m'n vakantie voorbij en begint het normale leven weer. Dan ook mooi het spel weer oppakken, gisteren even alles op to date en playable gemaakt..

Datacenter split ja? Is weer eens iets anders dan een merge :o. Zal Light eens gebruiken dan!
Op Light zal je waarschijnlijk richting de nieuwste server Twintania worden geloodst. Als ik je characternaam en server naam heb, en weet wanneer je online bent, kan ik je een invite sturen voor de Crossworld Linkshell. Heb je daar in elk geval aanspraak met enkele Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Zojuist gezien dat ik een beginners character had op Zodiark, dus die gaan we mooie gebruiken! Tail Chakra heet ie, zal morgenavond eens inloggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Wat is eigenlijk een goede class om mee te beginnen in deze game ?
Zit zelf te denken aan een dragoon of bard.
Wil bij lvl 50 een machinist worden maar ik heb geen idee hoe deze game werkt :)
(heb me wel goed ingelezen)

PS, zou op zich ook wel een tank willen levelen maar weet niet of groepen in deze game een newbie tank accepteren na al die jaren dat de game uit is ?

[ Voor 31% gewijzigd door Iusedto op 04-08-2019 20:39 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Eden Savage 1 gecleared :D het heeft ons wel 3 avonden gekost :P (half 9 half 12) maar we zijn er eindelijk :P We zijn dan ook geen elite groep ofzo maar gewoon slightly above casual.

Erg leuk om het gehaald te hebben.

Nadat we alle tactics onder de knie hadden was het vooral steeds een DPS race.
Daar kwamen we steeds net niet aan dus toen allemaal maar wat potions gekocht :P

Kill logs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iusedto schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:34:
Wat is eigenlijk een goede class om mee te beginnen in deze game ?
Zit zelf te denken aan een dragoon of bard.
Wil bij lvl 50 een machinist worden maar ik heb geen idee hoe deze game werkt :)
(heb me wel goed ingelezen)

PS, zou op zich ook wel een tank willen levelen maar weet niet of groepen in deze game een newbie tank accepteren na al die jaren dat de game uit is ?
Dat is het mooie van deze game. Je kan dus je class continue wisselen. dus speel gewoon alles en kijk wat je het leukst vind :P Er is niet zo veel verschil tussen een echte beginner class of niet. Machinist is wel makkelijk. Enige dps class die ik als " moeilijk " beschouw is monk omdat die van positie afhankelijk is.. heeft attacks die je van de zijkant moet doen en attacks van de achterkant bijv. Maar al met al valt het allemaal wel mee.

Bard en Machinist zijn vooral makkelijke classes en leuk om te spelen omdat je letterlijk continue kan lopen. Je hoeft eigenlijk nooit stil te staan om damage te doen. Maakt het heel handig met pittige bossfights als je uit de AOE moet lopen etc. Blackmages hebben het daar een stuk moeilijker mee. Die zijn momenteel de beste DPS class maar die moeten zo veel mogelijk stil staan :P

In ieder geval zou ik me er niet druk om maken en eerst gewoon lekker genieten van de game en dan kijken wat je leuk vind. Al heeft deze game imo 1 best groot nadeel en dat is dat elke job op een wat hoger level pas leuk word. Low level is de combat best saai.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 05-08-2019 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:08:
Net Eden Savage 1 gecleared :D het heeft ons wel 3 avonden gekost :P (half 9 half 12) maar we zijn er eindelijk :P We zijn dan ook geen elite groep ofzo maar gewoon slightly above casual.

Erg leuk om het gehaald te hebben.

Nadat we alle tactics onder de knie hadden was het vooral steeds een DPS race.
Daar kwamen we steeds net niet aan dus toen allemaal maar wat potions gekocht :P

Kill logs
Nice.

Zelf inmiddels avond 2 (9-11) erop zitten. Enrage gezien tegen het einde van de avond (10%, 8 doden). Gaf ons het idee dat het gisteren wel te doen moest zijn, maar helaas was de concentratie tegen die tijd iets te ver weg om de clear nog te halen.
Was wel weer even aanpassen. Door omstandigheden een invaller in de static moeten vragen. Zelf weer naar m'n main kunnen switchen, dus dat dat weer even uitvogelen hoe dingen aan te pakken.
Ricmaniac schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:41:
[...]

Dat is het mooie van deze game. Je kan dus je class continue wisselen. dus speel gewoon alles en kijk wat je het leukst vind :P Er is niet zo veel verschil tussen een echte beginner class of niet. Machinist is wel makkelijk. Enige dps class die ik als " moeilijk " beschouw is monk omdat die van positie afhankelijk is.. heeft attacks die je van de zijkant moet doen en attacks van de achterkant bijv. Maar al met al valt het allemaal wel mee.

Bard en Machinist zijn vooral makkelijke classes en leuk om te spelen omdat je letterlijk continue kan lopen. Je hoeft eigenlijk nooit stil te staan om damage te doen. Maakt het heel handig met pittige bossfights als je uit de AOE moet lopen etc. Blackmages hebben het daar een stuk moeilijker mee. Die zijn momenteel de beste DPS class maar die moeten zo veel mogelijk stil staan :P

In ieder geval zou ik me er niet druk om maken en eerst gewoon lekker genieten van de game en dan kijken wat je leuk vind. Al heeft deze game imo 1 best groot nadeel en dat is dat elke job op een wat hoger level pas leuk word. Low level is de combat best saai.
Monk 'moet' niks. Het is alleen zo dat skills van een bepaalde positie meer damage doen, dus is het kwestie van effectiviteit.

Verder kunnen melee dps ook gewoon vechten terwijl ze bewegen, alleen zijn ze beperkt door afstand.
Bard speelt in elk geval het meest als een Machinist. Er zijn uiteraard een hoop verschillen, maar het zou geen slecht start punt zijn.
Iusedto schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:34:
De mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk voor nieuwelingen. Zeker als je aangeeft nieuw te zijn in een rol. Aggro houden is kinderlijk eenvoudig tegenwoordig, dus ook als tank zul je echt wel aan de bak komen.

[ Voor 8% gewijzigd door MokonaNL op 05-08-2019 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
Zo dit weekend lvl 80 geworden op een gunbreaker, en de story uitgespeeld.
Moet zeggen dat ik voor het eerst een tank ben gaan spelen, en het leuker is dan gedacht.

Nu twijfel ik om toch weer een dps ernaast te spelen.
Ik ben altijd ranged geweest, en heb kort een samurai gespeeld, en door het tanken ben ik het melee gedeelte toch ook meer gaan waarderen.

De twijfel zit hem nu tussen een Dragoon of toch een Samurai verder levelen.
Iemand hier nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Binshou schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:02:
Zo dit weekend lvl 80 geworden op een gunbreaker, en de story uitgespeeld.
Moet zeggen dat ik voor het eerst een tank ben gaan spelen, en het leuker is dan gedacht.

Nu twijfel ik om toch weer een dps ernaast te spelen.
Ik ben altijd ranged geweest, en heb kort een samurai gespeeld, en door het tanken ben ik het melee gedeelte toch ook meer gaan waarderen.

De twijfel zit hem nu tussen een Dragoon of toch een Samurai verder levelen.
Iemand hier nog tips?
In Stormblood vond ik Samurai wel geinig omdat je die symbolen op aan het bouwen bent voor skills, waar Dragoon eigenlijk een redelijk vaste rotatie had (nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik beide maar tot level 60 heb gekregen, en early level was Dragoon vrij weinig aan).

Dragoon ziet er wel tof uit deze expansion verder, maar ik denk dat je aan beide wel een goede DPS class hebt. Volgens mij heeft Dragoon alleen wat extra utility met de eyes?

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:41:
[...]

Serieus ? Je moet stilstaan ?
Dat klinkt eigenlijk helemaal geweldig :)
Op mijn oude dag is dat best wel fijn lol

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Serieus ? Je moet stilstaan ?
Dat klinkt eigenlijk helemaal geweldig :)
Op mijn oude dag is dat best wel fijn lol
Hahah daar vergis je je dan in XD Blackmage hebben bijvoorbeeld een ability die ze op de grond neer leggen en als ze daar in staan doen ze meer damage bijv. Maar de bosses die geven daar geen gehoor aan en moet je dus steeds bewegen om uit AOE te rennen etc :P Dat is als caster een stuk minder fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:34:
[...]
Hahah daar vergis je je dan in XD Blackmage hebben bijvoorbeeld een ability die ze op de grond neer leggen en als ze daar in staan doen ze meer damage bijv. Maar de bosses die geven daar geen gehoor aan en moet je dus steeds bewegen om uit AOE te rennen etc :P Dat is als caster een stuk minder fijn
Damn, ik was helemaal enthousiast ;)
Een class waarbij je verplicht stil moet staan lijkt me zo verschrikkelijk leuk lol.

Ik heb van het weekend diverse class guide filmpjes gekeken over deze game en wat mij het meest aanspreekt zijn de "unlock"classes. (als ik het goed heb onthouden)
Machinist, gunbreaker, red mage spreken mij het meest aan. Dancer lijkt me ook leuk maar ik kan dat zo niet beoordelen.

Eigenlijk moet ik dus zsm door de content heen naar level 60 en dus nu een class kiezen waarmee goed solo te spelen is tot lvl 60. Paladin, bard,dragoon en black mage zijn dan degene waaruit ik ga kiezen.

Dragoon spreekt me wel aan maar op Youtube wordt daar nog al neerbuigend over gedaan.
Black mage weet ik niet hoe goed die zijn als solo class.
Paladin zal wel makkelijk maar met lage DPS zijn en Bard is volgens mij goed te doen.

Keuzes, keuzes lol

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Damn, ik was helemaal enthousiast ;)
Een class waarbij je verplicht stil moet staan lijkt me zo verschrikkelijk leuk lol.

Ik heb van het weekend diverse class guide filmpjes gekeken over deze game en wat mij het meest aanspreekt zijn de "unlock"classes. (als ik het goed heb onthouden)
Machinist, gunbreaker, red mage spreken mij het meest aan. Dancer lijkt me ook leuk maar ik kan dat zo niet beoordelen.

Eigenlijk moet ik dus zsm door de content heen naar level 60 en dus nu een class kiezen waarmee goed solo te spelen is tot lvl 60. Paladin, bard,dragoon en black mage zijn dan degene waaruit ik ga kiezen.

Dragoon spreekt me wel aan maar op Youtube wordt daar nog al neerbuigend over gedaan.
Black mage weet ik niet hoe goed die zijn als solo class.
Paladin zal wel makkelijk maar met lage DPS zijn en Bard is volgens mij goed te doen.

Keuzes, keuzes lol
Ja dragoon is een beetje een Meme. vooral vroeger was het een probleem voor dragoons om niet dood te gaan XD Zij hadden attacks waarbij zij animation locked waren dus als je dan snel weg moest rennen oid zat je vast op je plek en gingen zij altijd dood :P

Dus Dragoons worden vaak de Floor Tanks genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Zo, momenteel aan het inloggen in Zodiark! Wel een drukke server inderdaad, player queue haha. Zou iemand mij kunnen toevoegen aan een linkshell? Ik zit er net in!

Username: Tail Chakra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist weer E1S gecleared! ging beter dan de clear van zondag maar was alsnog best pittig. toch weer een paar wipes door unforgivable fails.

Wel heeel erg geluk met de gear. Omdat we een random hadden besloten om gewoon allemaal op alles te Needen tenzij je het al had.

Win ik alle 3 de items haha XD van iLVL 446 naar 452 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Chris van der G schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:41:
Zo, momenteel aan het inloggen in Zodiark! Wel een drukke server inderdaad, player queue haha. Zou iemand mij kunnen toevoegen aan een linkshell? Ik zit er net in!

Username: Tail Chakra
Zit je er al in?

Vanavond ga ik eindelijk weer wat tijd hebben voor games, na 3-4 dagen met de trappen hier bezig te zijn geweest. Helaas heb ik zelf geen invite rights, maar worst case kan ik eens kijken of er iemand online is die het wel heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ik zit er inderdaad in haha! Meteen ook even gespeeld, speelt wel lekker moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Eden 1 Savage clear is een feit.
Nog niet helemaal clean, 3 doden. Maar net voor enrage gehaald.

Kill logs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:50:
Eden 1 Savage clear is een feit.
Nog niet helemaal clean, 3 doden. Maar net voor enrage gehaald.

Kill logs
Nice man! gratz.
Weet niet of het je static group is. Maar anders zou ik de volgende keer die Astrologian even aansporen om iets meer damage te doen. Is wel laag ondanks dat die healer is natuurlijk. Kan toch flink een stukje helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Dus Dragoons worden vaak de Floor Tanks genoemd
Lol, vandaar die reacties bij Youtube filmpjes :)
Wel een leuke naam voor een female Dragoon : Floor Licker

Door RL (overwerk) helaas nog niet kunnen spelen in FF. Wel 's avonds veel filmpjes gezien maar ik vind het maar moeilijk lol.

Mijn Top 5 :
- Dragoon. Spreekt gewoon aan maar is misschien wat te "jumpy" voor deze oude knakker.
- Bard. Omdat iedereen zegt dat het makkelijk levelen is.
- Black Mage. Dat "stilstaan" intrigeert me als een gek. Lijkt me zalig hehe. Echter geen idee of dit een goede solo class is ?
- Monk. Ziet er stoer uit. Twijfel over dat positie wisselen wederom ivm oude knakker zijn :)
- Paladin. Tank levelen is vaak makkelijk in MMO's. Nuff said.

Denk dat ik vanavond maar een dobbelsteen gebruik 8)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Als je van stil staan houd, is een Arcanist (later Summoner) misschien ook wat voor je ;) daar ben ik nu mee bezig, en bevalt aardig. Level 44, dus redelijk op weg naar het einde van ARR verhaal (gok ik :P).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele avond bezig geweest met Eden 2 Savage.
Tering wat een pittig gevecht zeg! :P helaas vind ik hem persoonlijk niet zo leuk in vergelijking met 1.

We zijn niet eens tot 60% gekomen.

Wel leuk dat er gewoon echt moeilijke raids zijn. niet vaak meegemaakt in andere mmo's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
Gisteren eindelijk aan de normale raid begonnen, nadat ik vorige week lvl 80 geworden ben.
De vorige 2 expansions eigenlijk de raid nooit gezien, en moet zeggen dat ik toch wel weer met een big smile aan het spelen was.

De tactics even op youtube bekeken, de filmpjes van mtqcapture leggen alles snel en duidelijk uit.
Resultaat goed voorbereid op pad, en alles in 1x gehaald. Nu zal het ook niet zo lastig zijn, maar bij de laatste boss gingen er toch nog wat mensen dood. Gelukkig heeft die geen enrage timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Snappie88 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:25:
Als je van stil staan houd, is een Arcanist (later Summoner) misschien ook wat voor je ;) daar ben ik nu mee bezig, en bevalt aardig. Level 44, dus redelijk op weg naar het einde van ARR verhaal (gok ik :P).
Alle casters moeten stilstaan tijdens casts. De Summoner heeft over het algemeen meer bewegingsvrijheid met meer instant cast spells dan de Black Mage. Voor casters zijn 'skills' als de 'flutter-step' (bewegen tegen het eind van de cast zonder dat de cast stopt) aardig belangrijk.
Binshou schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:13:
Gisteren eindelijk aan de normale raid begonnen, nadat ik vorige week lvl 80 geworden ben.
De vorige 2 expansions eigenlijk de raid nooit gezien, en moet zeggen dat ik toch wel weer met een big smile aan het spelen was.

De tactics even op youtube bekeken, de filmpjes van mtqcapture leggen alles snel en duidelijk uit.
Resultaat goed voorbereid op pad, en alles in 1x gehaald. Nu zal het ook niet zo lastig zijn, maar bij de laatste boss gingen er toch nog wat mensen dood. Gelukkig heeft die geen enrage timer.
Dan heb je geluk gehad. Wil niet zeggen dat de raids overdreven moeilijk zijn, maar wipes zijn absoluut niet vreemd als je met pugs de raids gaat tackelen.

Heb zelf dinsdag ook weer een eden 4 mogen dragen naar het einde toen we 5/8 mensen dood hadden tijdens ieders favoriete Titan tank rush mechanic. De doden zeuren om de heal LB3 terwijl ik verstandig genoeg ben om eerst het hele mechanic af te wachten.
Uiteraard totaal geen commendations ontvangen. Stel je je toch eens voor dat healer clutches je iets opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Zo eerste stapjes in FF14 gezet.
Archer begonnen, bevalt goed.

Wel veel te leren, kon amper de weg vinden lol :)

*edit*
1 dag verder
Eerste dungeon ook gedaan. Lvl 21 nu
Heb de tijd van mijn leven eerlijk gezegd.
Wat een game

[ Voor 74% gewijzigd door Iusedto op 10-08-2019 19:28 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Iusedto schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:17:

*edit*
1 dag verder
Wat een game
Archer was ook mijn eerste class, en mij super mee vermaakt.
Vooral het rond blijven rennen tijdens het schieten is heerlijk.

De weg vinden is in het begin even lastig, maar went snel genoeg. Zorg in ieder geval dat je overal de aetherstones pakt om eventueel te teleporten.

Als je nu al de tijd van je leven hebt, gaat het alleen nog maar mooier en mooier worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:17:

*edit*
1 dag verder
Wat een game
Op welk platform speel je en welke server? Fun times ahead voor je inderdaad, als je t nu al supertof vindt!

Verder: gisteren (eindelijk) SB 4.0 afgerond op mijn eerste class, SCH. Nu tijd voor 4.1-4.5 (en alle optionele dungeons) en dan op naar ShB! Einde van SB viel me wel een beetje tegen eerlijk gezegd.

Zelf wil ik altijd alle dungeons, trials en raids gedaan hebben, om het puur mee te krijgen qua ervaring en storylines. Ik merkte ten tijde van Heavensward later dat Dun Scaith e.d. niet meer veel gespeeld werd toen SB gereleased was. Hoe zit dit nu met bv de Return to Ivalice raids? Worden deze nog veel gespeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-08-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Thrace Grumble schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

Op welk platform speel je en welke server? Fun times ahead voor je inderdaad, als je t nu al supertof vindt!

Verder: gisteren (eindelijk) SB 4.0 afgerond op mijn eerste class, SCH. Nu tijd voor 4.1-4.5 (en alle optionele dungeons) en dan op naar ShB! Einde van SB viel me wel een beetje tegen eerlijk gezegd.

Zelf wil ik altijd alle dungeons, trials en raids gedaan hebben, om het puur mee te krijgen qua ervaring en storylines. Ik merkte ten tijde van Heavensward later dat Dun Scaith e.d. niet meer veel gespeeld werd toen SB gereleased was. Hoe zit dit nu met bv de Return to Ivalice raids? Worden deze nog veel gespeeld?
Ik speel op de PC, en zit op Zodiark.
Ben tijdens deze expansion weer begonnen, en nu een GBR 80.
Nu mijn Bard aan het levelen, en ernaast nog een beetje palace met een dragoon aan het grinden om te kijken welke dps class ik het leukst vind.

Over alle dungeons , trials en raids doen dat wil ik ook, maar ben nu vooral op de huidige content aan het focussen, omdat er nu veel mensen zijn die dat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Binshou schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Ik speel op de PC, en zit op Zodiark.
Ben tijdens deze expansion weer begonnen, en nu een GBR 80.
Nu mijn Bard aan het levelen, en ernaast nog een beetje palace met een dragoon aan het grinden om te kijken welke dps class ik het leukst vind.

Over alle dungeons , trials en raids doen dat wil ik ook, maar ben nu vooral op de huidige content aan het focussen, omdat er nu veel mensen zijn die dat spelen.
Haha, mn vraag was eigenlijk voor Iusedto bedoeld (ik quote verkeerd, direct aangepast na t ontdekken van de 'fout'), maar jouw antwoord is ook van harte welkom hoor :). Trouwens, heb je nooit overwogen om t op de PS4 te spelen? Speelt ontzettend fijn, als je eenmaal aan de controls bent gewend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
Thrace Grumble schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Haha, mn vraag was eigenlijk voor Iusedto bedoeld (ik quote verkeerd, direct aangepast na t ontdekken van de 'fout'), maar jouw antwoord is ook van harte welkom hoor :). Trouwens, heb je nooit overwogen om t op de PS4 te spelen? Speelt ontzettend fijn, als je eenmaal aan de controls bent gewend!
Haha oops...
Ik reageerde eigenlijk ook via notificaties.
Over de ps4. Zeker wel over nagedacht, maar ben ooit op de pc begonnen, en speel nu op een ultrawide scherm dus eigenlijk zit ik wel lekker.

Misschien wel een relax idee om vanaf de bank een beetje te levelen via de ps4, maar dan moet ik de game nog een keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Thrace Grumble schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:06:
[...]
PC, maar de server weet ik niet :)
Was een recommended server met XP boost.
Heb toen de rassen doorgenomen en was direct weg van die "lion" gasten, Hrothgar of zo.
Dus die werd het :)

Zag ook dat bunny ras en dat zag er "gezond" uit lol.
Vermoed dat heel volkstammen er weg van zullen zijn :+

Vermaak me als Archer nog erg goed. Class bevalt wel. Ben nu lvl 27/28 dacht ik en heb de eerste 3 dungeons gedaan. Moest ook voor het verhaal.
Kan werkelijk niet wachten om vanavond weer te kunnen spelen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Iusedto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Zag ook dat bunny ras en dat zag er "gezond" uit lol.
Vermoed dat heel volkstammen er weg van zullen zijn :+
Viera ;) komen overigens al in Final Fantasy XII voor, en is ook de reden dat ik voor Viera ben gegaan :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Snappie88 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Viera ;) komen overigens al in Final Fantasy XII voor, en is ook de reden dat ik voor Viera ben gegaan :Y
Lol, ik kan je geen ongelijk geven.
Misschien dat ik er tzt ook now wel 1 maak, puur vanwege van de Lore natuurlijk O+

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Snappie88 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Nadeel is wel dat je geen headgear op een Viera ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als ik het goed begrijp kan je alle classes op 1 char levelen ?
Zijn daar voor- of nadelen aan verbonden ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mysticcloud
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01 11:51
Iusedto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:59:
Nee er zijn geen nadelen aan verbonden behalve dat verschillende gearsets meer ruimte innemen in je inventory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:41

sHELL

VR "connoisseur"

Nadeel is INVENTORY SPACE!!!!

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Iusedto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

PC, maar de server weet ik niet :)
Was een recommended server met XP boost.
Spriggan (Chaos) of Twintania (Light) dan. Weet je op welke datacenter je zit?
Anders kun je het standaard ook gewoon zien in de rechter bovenhoek wanneer in je ingelogd bent.
Voordelen genoeg. En het genoemde nadeel valt reuze mee. Ik spreek als iemand die alle classes op minstens 70 (of 50 voor Blue Mage) heeft en ik heb nog ruimte over in m'n armory. Met 35 slots voor elk type gear kun je echt wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Het nadeel is dat je de quests maar één keer kunt doen. Daardoor kunnen de opties om je andere 'jobs' te levelen repetitief aanvoelen.

Voordeel is dat voor iedereen die de MSQ saai vind je hem niet nog een keer hoeft te doen :P .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Bedankt voor alle informatie. Heeft me goed geholpen.

Nu een lvl 30 Archer (misschien 29) en net begonnen met een quest voor een Chocobo.
Moet tickets of zo iets hebben maar ik moet de quest vanavond nog maar even goed lezen.

Game bevalt nog steeds erg goed :)

*edit*
Op zich lijkt me een Healer ook tzt wel leuk om te spelen.
In ESO speelde ik de laatste tijd exclusief een healer en dat beviel erg goed.

Als ik het goed gelezen heb zit er op mijn server een XP boost tot lvl 70.
Is dat dan per char of zit dat vast aan je account ? Stel mijn archer wordt lvl 70 en ik maak een Alt aan. Heeft die Alt dan weer een XP boost ?
Of moet ik bij level 69 stoppen en dan een Alt aanmaken ?

[ Voor 44% gewijzigd door Iusedto op 13-08-2019 09:50 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:30:

Nu een lvl 30 Archer (misschien 29) en net begonnen met een quest voor een Chocobo.
Moet tickets of zo iets hebben maar ik moet de quest vanavond nog maar even goed lezen.

Mooi dan kan je nu als Archer level 30 ook de quest doen om Bard te worden. Dan progress je van "class" naar een "job". Dat is iets wat je wilt doen want dan krijg je veel meer en betere skills :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:30:

*edit*
Op zich lijkt me een Healer ook tzt wel leuk om te spelen.
In ESO speelde ik de laatste tijd exclusief een healer en dat beviel erg goed.

Als ik het goed gelezen heb zit er op mijn server een XP boost tot lvl 70.
Is dat dan per char of zit dat vast aan je account ? Stel mijn archer wordt lvl 70 en ik maak een Alt aan. Heeft die Alt dan weer een XP boost ?
Of moet ik bij level 69 stoppen en dan een Alt aanmaken ?
Je hoeft geen alt aan te maken :) als jij op die level 30 archer die je nu hebt een lance equiped ben je ineens een level 1 Lancer. Als je dan weer een boog aan doet ben je weer je 30 archer.

Zo kan je alles met 1 character levelen en dat werkt perfect. En die server waar je op zit is inderdaad voor elke job. niet alleen de eerste die je levelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:01:
[...]
Je hoeft geen alt aan te maken :) als jij op die level 30 archer die je nu hebt een lance equiped ben je ineens een level 1 Lancer. Als je dan weer een boog aan doet ben je weer je 30 archer.

Zo kan je alles met 1 character levelen en dat werkt perfect. En die server waar je op zit is inderdaad voor elke job. niet alleen de eerste die je levelt.
Ah ok. Bedankt voor de info.
Als ik tzt toch een Alt maak dan zou het meer uit esthetisch oogpunt zijn.
Ben nu een Hrothgar en ik kan me voorstellen dat hij er "vreemd" uitziet als caster bijvoorbeeld.
Plus zo een Bunny girl is ook niet mis O+

Had zo iets van dat ik alle Melee classes op mijn Hrothgar level en alle caster classes op een bunny girl. oOo

[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 13-08-2019 15:37 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Ah ok. Bedankt voor de info.
Als ik tzt toch een Alt maak dan zou het meer uit esthetisch oogpunt zijn.
Ben nu een Hrothgar en ik kan me voorstellen dat hij er "vreemd" uitziet als caster bijvoorbeeld.
Plus zo een Bunny girl is ook niet mis O+

Had zo iets van dat ik alle Melee classes op mijn Hrothgar level en alle caster classes op een bunny girl. oOo
mja in het begin denken velen dat inclusief mijzelf maar je moet op alle chars dan individueel weer alles unlocken. het is echt een kutzooi als je echt 2 characters wil beheren :P je zou best kunnen wisselen door op een 2e character alleen maar gatherers en crafters te doen en die als bank gebruiken bijv. maarja het probleem dan is dat je denk van al die tijd die dit kost kan ik net zo goed op me main character doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:59:
[...]

mja in het begin denken velen dat inclusief mijzelf maar je moet op alle chars dan individueel weer alles unlocken. het is echt een kutzooi als je echt 2 characters wil beheren :P je zou best kunnen wisselen door op een 2e character alleen maar gatherers en crafters te doen en die als bank gebruiken bijv. maarja het probleem dan is dat je denk van al die tijd die dit kost kan ik net zo goed op me main character doen :P
Werkt niet echt zo. Je twee characters zijn in principe compleet gescheiden. Je deelt niets. Enige optie die er is, is dingen op je alt voor een te hoge prijs verkopen op de market board zodra je retainers unlocked, om die vervolgens met je main te kopen om wat gil over te sluizen. Gaat wel gepaard met verlies wegens belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

Werkt niet echt zo. Je twee characters zijn in principe compleet gescheiden. Je deelt niets. Enige optie die er is, is dingen op je alt voor een te hoge prijs verkopen op de market board zodra je retainers unlocked, om die vervolgens met je main te kopen om wat gil over te sluizen. Gaat wel gepaard met verlies wegens belastingen.
Ja zo bedoelde ik het ook niet. Maar beste is idd alles op 1 character. Je kan ook geen gil overzetten alleen via je FC chest (guildbank) zou het kunnnen als je rechten hebt om gil te withdrawen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ah, jammer
Ach, ik kijk wel tzt naar een optie

Nu eerst maar eens FF14 leren kennen :)

ok, lvl 30 dus nu en in het bezit van zo een chocobo

*edit*
Krijg nu net 1 miljoen Gil voor een quest ?
Is dat niet wat veel :?

[ Voor 44% gewijzigd door Iusedto op 13-08-2019 19:16 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:56:
Ah, jammer

*edit*
cap is 999,999,999 dus valt wel mee =p want vaker zal je die quest niet krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Iusedto schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:56:
Ah, jammer

*edit*
Is waarschijnlijk omdat je op een nieuwe server speelt (met EXP bonus) en level 30 hebt bereikt.
Ik had die luxe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
MokonaNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:01:
[...]

Is waarschijnlijk omdat je op een nieuwe server speelt (met EXP bonus) en level 30 hebt bereikt.
Ik had die luxe niet.
Oh, dat is aardig.
Had 20K of zo iets en nu "ietsje" meer hehe

Dat miljoen is een eenmalig iets neem ik aan ? ;)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Iusedto schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:25:
[...]

Oh, dat is aardig.
Had 20K of zo iets en nu "ietsje" meer hehe

Dat miljoen is een eenmalig iets neem ik aan ? ;)
Dat is eenmalig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Professions voorlopig overslaan en eerst focussen op het levelen van een job naar max level ?
Ben nu een lvl 40 archer/bard btw.

Wat mij opvalt is hoe opvalt goed het geluid is in deze game. De voetstappen, het knarsen van zand, etc etc
Echt bizar goed gedaan zeg

[ Voor 35% gewijzigd door Iusedto op 17-08-2019 22:04 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Iusedto schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:59:
Professions voorlopig overslaan en eerst focussen op het levelen van een job naar max level ?
Ben nu een lvl 40 archer/bard btw.

Wat mij opvalt is hoe opvalt goed het geluid is in deze game. De voetstappen, het knarsen van zand, etc etc
Echt bizar goed gedaan zeg
Zou in ieder geval focussen op MSQ lvl 50, zo dat je de 2.0 content redelijk unlocked hebt. Anders kom je als bvb gatherer vrij snel in de problemen dat je een bepaalde zone in moet die nog is afgesloten door de MSQ. Bewaar ook alle drops (gooi ze in een retainer of je chocobo saddle bags), bespaar je wat geld voor crafting materials. En als je dus van plan bent om een profession op te pakken, vergeet dan niet de leve quest giver in elk zone te unlocken. Bespaart je wat nodeloos heen en weer gevlieg in de toekomst.

Professions werken trouwens op z'n manier dat je het liefst alles tegelijk wil levelen, bedenk eerst dus even of je daar op zit te wachten. De uitzondering hier op is fishing, dus als je eerst een profession wil uitproberen begin dan daar mee.

[ Voor 11% gewijzigd door sHELL op 17-08-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
sHELL schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:02:
[...]
Bewaar ook alle drops (gooi ze in een retainer of je chocobo saddle bags), bespaar je wat geld voor crafting materials.

Professions werken trouwens op z'n manier dat je het liefst alles tegelijk wil levelen, bedenk eerst dus even of je daar op zit te wachten. De uitzondering hier op is fishing, dus als je eerst een profession wil uitproberen begin dan daar mee.
Err, heb tot nu toe alles verkocht aan vendors :'(

Ga wel een fishing proberen.
Bedankt voor de tip

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Ik heb eigenlijk nog maar enkel positieve dingen gehoord over FFXIV online/MMORPG.
Op dit moment ben ik zo goed als uitgekeken op WoW Retail/BFA expantie en heb ik nood aan een nieuwe/betere mmorpg.

Ik heb echter nog een vraag:
Ik lees veel negatieve reviews op steam over FFXIV. Niet zozeer over de game/gameplay zelf, maar vooral over het feit dat sommige mensen een probleem hebben met FFXIV te draaien via de steam client/compabiliteits problemen met keys en accounts.

DUS: Waar koop je best je FF XIV versie, en via welke client registreer je het best je acc?
Of is Steam een veilige gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Qinshi schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:29:
Ik heb eigenlijk nog maar enkel positieve dingen gehoord over FFXIV online/MMORPG.
Op dit moment ben ik zo goed als uitgekeken op WoW Retail/BFA expantie en heb ik nood aan een nieuwe/betere mmorpg.

Ik heb echter nog een vraag:
Ik lees veel negatieve reviews op steam over FFXIV. Niet zozeer over de game/gameplay zelf, maar vooral over het feit dat sommige mensen een probleem hebben met FFXIV te draaien via de steam client/compabiliteits problemen met keys en accounts.

DUS: Waar koop je best je FF XIV versie, en via welke client registreer je het best je acc?
Heb zelf via steam nooit geen problemen gehad, maar je hoort het inderdaad vaker.
Om duidelijk te zijn: Mensen die het via steam spelen hebben ook een speciaal Steam accounttype voor FFXIV. Zoals hier te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gQ67NR7.jpg?1
Binnenkort wordt dit ook echt afgedwongen, en kunnen dit soort accounts alleen nog via de steam client inloggen.

Het zal over het algemeen via steam wel goed lopen denk ik zo, maar als je twijfelt kun je het altijd gewoon via de Square Enix Store doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Qinshi schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:29:
Ik speel zelf nog maar een week of twee maar ik heb de game via de Square Enix store gekocht. Geen probleem gehad.

...enige probleeem dat ik heb gehad dat dat ik sinds FF14 geen andere enkele game meer heb aangeraakt :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ik heb bij meer mmo's via steam van vreemde situaties gehoord. Warframe had ook een niet bepaald stabiele geschiedenis via steam. Nu natuurlijk ook de issue dat je met een warframe steam account niet kan inloggen op een normale client. (en andersom) Wat naar mijn mening eigenlijk te idioot voor woorden is, maar zal wel weer een eis van steam zijn.

Trouwens, om er een leuke Nederlandse dooddoener in te gooien. Op bol.com is de none steam versie 5 euro goedkoper.
https://www.bol.com/nl/p/...ition-pc/9200000115416570

(en pas op met het kopen van een goedkope complete edition, is meestal de "complete edition" zonder shadowbringers |:( )

[ Voor 36% gewijzigd door sHELL op 02-09-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Of gewoon lekker op de PS4 spelen, als je die hebt! ;)

Ik voel me soms een ambassador ter promotie van FFXIV PS4..

[ Voor 46% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-08-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Je kunt overigens de normale versie alsnog via steam spelen door simpelweg de trial op steam te installeren. Daarna inloggen met je normale account en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

sdk1985 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:18:
Je kunt overigens de normale versie alsnog via steam spelen door simpelweg de trial op steam te installeren. Daarna inloggen met je normale account en klaar is kees.
Je kunt de FFXIV client ook toevoegen aan steam, zodat dingen zoals de Nintendo Switch Pro controller werken in FFXIV zonder je nek te breken hoe je dat ding moet configureren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zo weer een weekje verder.
Lvl 51 bard nu en de game bevalt nog erg goed :)

Enig minpuntje vind ik dat je verplicht dungeons moet doen voor de MSQ
Kan beter imo

Healers zijn ook zeldzaam zeg. Elke groep zitten we te wachten op healers, tanks zijn er wel
Misschien toch maar een healer levelen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Iusedto op 25-08-2019 20:49 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:04:
Zo weer een weekje verder.
Lvl 51 bard nu en de game bevalt nog erg goed :)

Enig minpuntje vind ik dat je verplicht dungeons moet doen voor de MSQ
Kan beter imo

Healers zijn ook zeldzaam zeg. Elke groep zitten we te wachten op healers, tanks zijn er wel
Misschien toch maar een healer levelen :)
Haha, gaat lekker zo dus! Heb je 2.0 al klaar qua quests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Thrace Grumble schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:00:
[...]
Haha, gaat lekker zo dus! Heb je 2.0 al klaar qua quests?
Geen idee....wat is 2.0 ? :?

Kreeg gisteren na een dungeon/raid ieyts wel een lange cutscene etc.
Ben ik nu klaar met de ARR story ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

Geen idee....wat is 2.0 ? :?

Kreeg gisteren na een dungeon/raid ieyts wel een lange cutscene etc.
Ben ik nu klaar met de ARR story ?
Ik denk het ja, waarschijnlijk zit je nu aan het eind van 2.0 (A Realm Reborn). Die eindigt namelijk met twee dungeons die lang duren, en waarvan je de cutscenes niet kunt overslaan, zodat iedereen de kans krijgt om het verhaal goed mee te krijgen.

Nu komt patch 2.1 t/m 2.5, daana krijg je Heavensward (3.0 met patch 3.1 t/m 3.5), Stormblood (4.0 met patch 4.1 t/m 4.56) en tot slotte Shadowbringers. Je hebt dus nog ff voor de boeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Er zijn meer dungeons met langere cutscenes op het einde. De laatste 2.0 dungeon is The Praetorium, een 8-man dungeon met veel (niet te skippen) cutscenes, ook tijdens de dungeons zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
MokonaNL schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:08:
Er zijn meer dungeons met langere cutscenes op het einde. De laatste 2.0 dungeon is The Praetorium, een 8-man dungeon met veel (niet te skippen) cutscenes, ook tijdens de dungeons zelf.
Die heb ik gedaan volgens mij.
Die vrouw in wit armor, dan die baas en later die "bezeten" gast

[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 27-08-2019 08:16 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:12:
[...]

Die heb ik gedaan volgens mij.
Die vrouw in wit armor, dan die baas en later die "bezeten" gast
Dan ben je nu bezig met 2.1 :*)

• Iusedto
Ok, duidelijk.
2.1 is dan de volgende expansie/hoofdstuk van het verhaal zeg maar ?

Ben nu lvl 53 dacht ik. Deze week geen tijd voor games ivm RL :)
Wil wel "snel" naar lvl 60 en eens die Gunbreaker proberen.

FUMES et CARNES

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 12:11

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Iusedto schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

Ok, duidelijk.
Klopt helemaal.

Elke grotere patch komt er een nieuw hoofdstuk uit. dus 2.1 2.2 etc.
Eerst om het verhaal van 2.0 af te ronden en later gaat het opbouwen richting het verhaal van 3.0

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Iusedto schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

Ok, duidelijk.

Ben nu lvl 53 dacht ik. Deze week geen tijd voor games ivm RL :)
Wil wel "snel" naar lvl 60 en eens die Gunbreaker proberen.
Je moet wel een lvl 60 character hebben dan, en ook Shadowbringers gekocht hebben voordat je aan een Gunbreaker kunt beginnen. Maar dat heb je vast al wel (t tweede dan hè ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Ik zit nu op Moogle maar ben een beetje klaar met de franse populatie. Ik zou graag naar Ragnarok willen verhuizen want daar zit een vriend van mij ook. Echter kan ik in de transfer lijst Ragnarok niet terug vinden want die is momenteel te populated denk ik. Als ik dit op een ander tijdstip van de dag probeer als het rustiger is heb ik dan kans dat Ragnarok wel in de lijst staat? Ik kan namelijk wel een nieuwe character maken op Ragnarok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
Ik wil ook (nogmaals) FF XIV op gaan pakken. Dit zal echt vanaf 0 zijn, ik heb helemaal niets.

Ben op zich van plan om gewoon op het gemakje te levelen en niet alles meteen proberen op te pakken. Kunnen jullie me misschien wat tips geven?

Is het bijv efficient om altijd de MSQ te doen en alleen side quests als die nodig zijn om meer exp te halen? Of zijn er bepaalde side quests die echt iets nuttigs opleveren en veel waarde hebben om tijdens levelen al te doen?
Is het handig om professions al vroeg op te pakken of is het net zo makkelijk om dit pas na het levelen te doen?

Ik zie hierboven dat de Moogle server bijv veel Fransen heeft. Zijn er na de servermigraties nu servers die ik beter kan vermijden? Had tijdje terug een char aangemaakt op Cerberus, maar ik ga gewoon overnieuw beginnen.

Voorlopig ga ik even tot level 50 spelen op de basis game. Die had ik nog. Als het bevalt ga ik met black friday de laatste expansion kopen. Mis ik iets met deze aanpak in mijn weg naar level 50?

Alvast dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
IntToStr schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:44:
Ik wil ook (nogmaals) FF XIV op gaan pakken. Dit zal echt vanaf 0 zijn, ik heb helemaal niets.

Ben op zich van plan om gewoon op het gemakje te levelen en niet alles meteen proberen op te pakken. Kunnen jullie me misschien wat tips geven?
Laat je in elk geval niet te veel leiden door de trage combat aan het begin. Het wordt echt beter.
Is het bijv efficient om altijd de MSQ te doen en alleen side quests als die nodig zijn om meer exp te halen? Of zijn er bepaalde side quests die echt iets nuttigs opleveren en veel waarde hebben om tijdens levelen al te doen?
MSQ is het voornaamste. Verder heb je de 'blauwe plus' quests. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NkqGkFw.jpg
Deze unlocken content, dus dat is ook niet onbelangrijk. Daarbij kun je het unlocken van classes natuurlijk eventueel wel overslaan.
Side quests zijn optioneel, levelen kan ook gewoon via roulettes of dungeon runs.
Is het handig om professions al vroeg op te pakken of is het net zo makkelijk om dit pas na het levelen te doen?
Craften en gatheren zijn een redelijke investering, die pas in de endgame echt wat oplevert. Het kan soms handig zijn om wat gear te kunnen craften, maar je kunt het heel goed zonder. Kan beter zijn om te wachten tot je al wat gil hebt om dingen te versnellen.
Ik zie hierboven dat de Moogle server bijv veel Fransen heeft. Zijn er na de servermigraties nu servers die ik beter kan vermijden? Had tijdje terug een char aangemaakt op Cerberus, maar ik ga gewoon overnieuw beginnen.
De TS geeft al aan waar de meeste van ons zitten (ook op Moogle). Mocht je je niet willen wagen aan de Fransen, kies dan gewoon een van de 'rode' servers op Light. Zit je eigenlijk altijd wel goed.
Voorlopig ga ik even tot level 50 spelen op de basis game. Die had ik nog. Als het bevalt ga ik met black friday de laatste expansion kopen. Mis ik iets met deze aanpak in mijn weg naar level 50?

Alvast dank :)
Nope. De weg naar 50 is daarmee wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ondertussen ben ik een goede week bezig met alles ontdekken. Heb jarenlang wow gespeeld, dus ben wel bekend met mmo, maar er is toch wel erg veel te zien en te doen in deze game zeg! Beetje overweldigend nog, dus voorlopig maar even op de hoofdlijnen concentreren. Ben op Odin gestart, aangezien een paar andere servers op 'vol' stonden. Helaas geen preferred servers meer voor de bonus.

Laat me alleen steeds afleiden :P Heb me bij alle mogelijke classes/jobs in ieder geval ingeschreven. Rondje golden saucer gedaan en alle steden wat ontdekt. Toch wat te veel sidequests gedaan in het begin misschien. Nadat ik vrij vroeg al de Hall of the Novices had gedaan en je die 30% exp ring krijgt ging het wel heel hard. Zeker met de eerste paar dungeons die ik heb gedaan, bakken met exp. Nu op level 22 terwijl de msq quest voor 17 is of zo.

Maar goed. Hoe kun je eigenlijk fatsoenlijk zoeken naar free companies? Er is wel iets van een overzicht op de officiele site, maar is dat de beste manier om een free company te vinden op je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Welkom op Odin dan, zit daar ook :D . Voor een FC, tja, lastig. Ik heb zelf nooit gezocht omdat ik met m'n WoW guild toentertijd onze FC op had gezet. Nu zit alleen ik en m'n vrouw daar nog actief in. Scheelt dat raids eigenlijk ook voornamelijk in statics gebeuren, je hoeft niet bij elkaar in de guild te zitten. En je hebt Linkshells, wat een chatkanaal is waar je voor uitgenodigd kan worden (bijv. voor hunts, etc.). Zo hebben we ook de Cross Realm Tweakers Linkshell, zodat je iig met andere Tweakers kan praten :P

Mijn FFXIV tijd is echter wel wat minder vanwege WoW Classic, die pakt me toch wat meer dan verwacht. Maar tussendoor had m'n vrouw ook in het geheim haar character naar lvl 80 gebracht. In de afgelopen 2 weken had ze meer stappen genomen dan dat ik voorheen deed, als in, Extreme primals in, deze farmen, E1S ingesprongen en uiteindelijk gecleared, etc. etc.

Met als resultaat dat ik daar nu ook maar eens aan begin. Zondag met m'n vrouw E1S ingestapt en tot de enrage gekomen. Gisteren een learning group voor Titania gedaan en uiteindelijk mee gecleared. Met eigenlijk als onderliggende gevoel van... Dit is eigenlijk best makkelijk. De fouten die gemaakt werden snapte ik niet echt. Natuurlijk, als je iets voor het eerst ziet, ja, dan zullen er wipes zijn. Maar, zeker nu, zijn de mechanics toch wel vrij duidelijk (voor beide raids).

Titania maar een beetje farmen voor de Gunblade en mogelijk de mount. Een dezer dagen ook Innocence maar eens doen. Nee, ik had het een stuk lastiger verwacht :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik heb slechts 2 dungeons gedaan zover, maar er waren eigenlijk geen mechanics behalve kill adds > boss en ga niet in de gigantisch duidelijke visual staan.

Ach ja, speel het voorlopig vooral voor het verhaal en raiden zie ik later wel of ik dat wat serieuzer ga doen. Heb altijd mythic raids gedaan in wow, dus kan me vast hier ook wel redden.

Hopelijk kan ik nog wel een leuke free company vinden, toch wel handig zo op z'n tijd om wat samen te kunnen doen of wat te kunnen vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
IntToStr schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:25:
Ik heb slechts 2 dungeons gedaan zover, maar er waren eigenlijk geen mechanics behalve kill adds > boss en ga niet in de gigantisch duidelijke visual staan.

Ach ja, speel het voorlopig vooral voor het verhaal en raiden zie ik later wel of ik dat wat serieuzer ga doen. Heb altijd mythic raids gedaan in wow, dus kan me vast hier ook wel redden.

Hopelijk kan ik nog wel een leuke free company vinden, toch wel handig zo op z'n tijd om wat samen te kunnen doen of wat te kunnen vragen :)
De makers van de game zijn bang dat de speler te veel hooi op zijn vork neemt in group content. De eerste echte mechanics ga je pas bij de sunken temple zien in mijn ervaring. Dat is iets van level 35. Daar zit een whipe mechanic met een tegel en een final sting add die mits niet overgeared wel hard raakt. De dungeons daarna zijn vaak een stuk leuker. Maar let op, de whipe mechanics ga je niet vaak meer tegenkomen vóór de endgame.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste