Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Community Update-artikelen - input gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
We zijn eind vorig jaar gestopt met de Gebruikersreview van de Maand, het maandelijkse artikel waarin we de beste gebruikersreviews op een rij zetten. Bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en we willen lezers toch graag op de hoogte houden van wat er speelt op communitygebied.

Daarbij willen we ons niet beperken tot de gebruikersreviews en tweakblogs maar een breder overzicht geven. Het idee is daarom om een maandelijks terugkerend artikel te publiceren waarin we niet alleen gebruikersreviews en tweakblogs uitlichten maar ook interessante statistieken, populaire en actuele topics, bijzonder V&A-aanbod, uitzonderlijke reacties op nieuws en reviews, bijzondere submits, acties die op touw gezet zijn door tweakers, community-evenementen, enzovoorts.

Zaterdag 28 juni komt de eerste uitwerking online. Met behulp van jullie reacties willen de artikelen graag verbeteren.

Kom jij dus iets op de site tegen wat volgens jou een plek in de Community Update verdient? Dan kun je dat hier melden. Het mag dus om van alles gaan, als het maar om community-inhoud gaat.

Je kunt hier ook andere suggesties en ideeën over de Community Update plaatsen. We horen graag jullie feedback. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:44

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Daar werd snel naar geluisterd :D Ik voel me gehoord! Het is goed dat er in ieder geval weer een stap wordt gezet om de community en individuele users in de schijnwerpers te plaatsen. oOo

Misschien hiervan ook een post op de frontpage plaatsen zodat users weten dat jullie weer wat gaan doen voor de community? :)
Zaterdag 28 juni
2019? Dat bestaat namelijk niet. :P

Volg mij op Instagram voor elke dag een sexy tech foto!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:55

Kiswum

Gadget reviewer

Hmm, dan moet ik snel mijn post aanmaken waarbij ik een Xiaomi fandag organiseer voor zo'n 80 liefhebbers. :D

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik vind het een goed idee, maar dan moet er echt iets aan het modereren gedaan worden. Nu worden de helft van de reacties standaard niet gemodereerd. Het lijkt erop dat, na 30 minuten nadat een artikel geplaatst is, het geen zin meer heeft om een reactie te plaatsen, omdat daar toch niet meer naar gekeken wordt. Er moet een betere incentive komen om te modereren, bijvoorbeeld bij X aantal moderaties een dag banner-vrij of een dag lang abo o.i.d.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Ik weet niet zo goed hoe ik deze post moet beginnen :D

Volgens mij mis je een schakel in je systeem.... Ik weet het ook niet, want community's runnen is niet iets wat ik doe, maar al jaren heb ik altijd het gevoel gehad dat inzet hier niet beloond word. En ik bedoel dat niet zwart wit, dus please... val me niet meteen aan, maar ik bedoel iets specifieks.

Als je meer wilt laten zien uit de community, dan moet daar ook wel iets ontstaan zijn. De laatste jaren is er erg nadruk gelegd op blogs/PW/reviews maar ik vind dat we het forum te veel overslaan. En dat gevoel ik heb ik echt al heel lang.

Ik weet niet of enkel ik met dit gevoel zit, of dat er meer mensen zijn.. maar als je nou heel veel tijd steekt in het maken van een buildlog/post/handleiding/topic start/uitzoekwerk... dan is er nooit een systeem geweest wat je daar een pluim voor geeft.

Natuurlijk is het gewoon leuk om een build log te schijven, en zo vond ik het zelf heel erg leuk de startpost voor drones te schrijven zonder dat ik daar iets voor terug wilde.

Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik best wat content niet geschreven heb... omdat het soms niet helemaal de moeite waard voelt. Dingen beginnen met een vonkje, dus een goede intro of handleiding kan een nieuwe vleugel in de community maken over een onderwerp. Ik mis een beetje de stimulans op het forum om dat te doen.

Nu wil ik alvast heel erg hard gaan roepen dat dit niks met geld te maken hoeft te hebben, want inderdaad het verwijzen in je Community Update artikelen is al heel erg leuk, en geeft je denk ik een goed gevoel nadat je 8 uur over een post hebt gedaan.

Maar wellicht kun je eens nadenken of zo iemand niet in aanmerking komt voor een Abbo... Ik noem maar iets geks. Ik heb nog nooit een abbo gehad, omdat ik het gewoon leuk vind om hier soms iets te posten, en soms iets te leren. Een abbo draagt voor mij niet bij aan het nut van dit forum. Maar als jullie nou een systeem creëren waar ik kan sparen voor een abbo door content te plaatsen.... dan lijkt me dat best leuk.

Nogmaals ik heb echt helemaal niks te klagen, want ik leer hier genoeg om ook af en toe eens zelf wat te posten... dus voor mij werkt het al 100%, maar ik denk dat als je meer wilt schrijven en showen wat je community doet... dat je ook ergens een stuk aas uit moet hangen om die leden en content te krijgen.

(ik hoop echt dat dit niet ondankbaar overkomt. Ik weet echt niet hoe je dit soort dingen moet bouwen, maar stimulans lijkt me een missende factor in je cirkel)

Dank voor wat het nu is!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

maar als je nou heel veel tijd steekt in het maken van een buildlog/post/handleiding/topic start/uitzoekwerk... dan is er nooit een systeem geweest wat je daar een pluim voor geeft.
Je krijgt je credits doordat mensen sinds 1of 2 jaar op het +je kunnen drukken. Daarmee krijg je ook weer meer karma en eventueel een badge als expert van een onderwerp.

Ik vind die credits wel erg prettig, daar hoeft niet per se iets als abonnement voor tegenover te staan. Als je daarnaast ook nog benoemd wordt in het nieuwe nieuwsartikel, dan vind ik het een mooie kers op de taart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• World Citizen
  • Nu online
Kiswum schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Je krijgt je credits doordat mensen sinds 1of 2 jaar op het +je kunnen drukken. Daarmee krijg je ook weer meer karma en eventueel een badge als expert van een onderwerp.

Ik vind die credits wel erg prettig, daar hoeft niet per se iets als abonnement voor tegenover te staan. Als je daarnaast ook nog benoemd wordt in het nieuwe nieuwsartikel, dan vind ik het een mooie kers op de taart.
Ja dat weegt het voor mij persoonlijk niet helemaal af. (ik probeer hier gewoon eerlijk te zijn, dus als je het arrogant vind ozfo.. mag je dat best zeggen.))

Maar het vergt nogal wat tijd en moeite om iets fatsoenlijks te posten. En wellicht kost het me ook nog wat geld.. en dat vind ik echt helemaal niet erg om te doen.

Zo heb ik nu van PVC een hijskraan gemaakt op rails waar een camera op hangt. Ff snel een gifje maken en posten is natuurlijk zo gedaan. Maar ik vind het op zich best leuk om een hele startpost met build log te schrijven.

Maar pfff wat een werk weer. Dan moet ik alles fotograferen en bewerken, een paar dingen (van enkele euro's) kopen zodat het onbewerkt op de foto kan. Ik moet de teksten schrijven en controleren, ik moet een soort van verhaallijn maken dat het begrijpbaar is en vervolgens moet er dan nog een enigszins aantrekkelijk topic/post worden gemaakt met opmaak zodat het er een beetje leuk uitziet.

Maar zo hoop ik ook dingen te vinden van andere leden waar ik geen kennis van heb. Echt goede content maken die nuttig is en een archief aan fatsoenlijk content oplevert is niet zomaar gedaan.

Maar voor plusjes doe ik het echt niet hoor. Van mij part staat mijn naam er niet eens bij. Ik vind het leren veel belangrijker op het internet, dus leer er zelf veel en vind het leuk terug te geven. Ik hoor liever van iemand een verhaal dat hij het helemaal anders heeft gedaan na aanleiding van mijn post dan dat hij hetzelfde heeft gebouwd.

Binnen mijn gevoel heb ik nu niet de drive om dat verhaal over die kraan te schrijven. Ik voel me dan ook verplicht wat te antwoorden en mensen te helpen die dus dingen vragen. Meestal ben je de eerste 4 weken er veel tijd mee kwijt om het wat leven in te blazen, en dan pakt de community het wel op.

Echt goede idee'en om mij nu aan het schrijven te krijgen weet ik ook niet echt. Een Abbo is ook niet echt een geweldig plan inderdaad, maar volgens mij lopen er hier best wat lui rond die ideeën genoeg hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:58

PcDealer

HP ftw \o/

Een update van de volgende topics zou leuk zijn:
Meldingen 'onreine' productreviews
Algemene discussie: Gebruikersreviews en reclame

PcDealer wijzigde deze reactie 30-06-2019 00:22 (3%)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:56

robertwebbe

Robert Webbe

Deze Tweaker oplossing vind ik geniaal bedacht:

Frankie20 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Niks geen dure 19” spullen maar gewoon een Ikea LACK tafeltje van nog geen 6 euro.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robertwebbe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:51:
Deze Tweaker oplossing vind ik geniaal bedacht:

Frankie20 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Niks geen dure 19” spullen maar gewoon een Ikea LACK tafeltje van nog geen 6 euro.
Besef wel dat de Lack Rack al 10 jaar bestaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:56

robertwebbe

Robert Webbe

Nooit van geweten 😃🙏🏻

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@Olaf misschien interessant om steeds ook gewoon een groot topic eruit te kiezen en die kort te bespreken. Bijv. met de warme dagen Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

Bose On-Ear wireless review select * from Fish;

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Nu online
Ik heb een beetje rond zitten kijken en het is lastig om een goede post te vinden omtrent bepaalde dingen. Ik zie best veel zelfbouw projectjes, maar dat posten inclusief wat uitleg en context word minder gedaan. Vaker post men een foto met een alinea text erbij.. terwijl het best een heel artikel had kunnen worden.

@Olaf Was jij van plan om soms ook het artikel zelf te schijven? Dus dat je zelf wat context toevoegt, of moeten het vooral de texten van de user in kwestie zijn? Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel kunt met een foto en 2 regels tekst?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

Olaf

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Ik schrijf het artikel inderdaad zelf @World Citizen
Ik ga deze week oriënteren en zal in ieder geval de topics over Lack Rack en BBQ toevoegen (met in de tekst dat de Lack Rack an sich niet nieuw is)
Verdere tips zijn nog van harte welkom. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er was toch een Gathering of the Tweakers met een user die Lego treinen automatiseerde met Arduino of Pi?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat het toevoegen van de beste van de maand statistieken vind ik wel interessant, zoals het de eerst keer ook is gedaan via: Community-statistieken
reviews: Community Update - juni

Linkjes naar (volgens de redactie) ondergewaarde reviews. Niet op basis van score, maar op basis van views. Dus als er een prima review is geplaatst, maar waarbij het onderwerp te weinig bezoekers trekt, lijkt het mij wel mooi op die toe te lichten.

• World Citizen
  • Nu online
Aan de reacties te zien is je laatste Community artikel een succes @Olaf :)

Ik vond dit beter dan die statistieken (sorry @Kiswum )

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Is het mogelijk om jezelf uit te sluiten van tweakers statistieken, karma koning / keizers e.d.?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

World Citizen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:24:
Ik vond dit beter dan die statistieken (sorry @Kiswum )
Die zijn er nu toch ook?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het lijkt erop dat hij dacht dat er meerdere delen uit waren gekomen, echter was deel 2 pas op 3 augustus gepubliceerd.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True