Toon posts:

Community Update-artikelen - input gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
We zijn eind vorig jaar gestopt met de Gebruikersreview van de Maand, het maandelijkse artikel waarin we de beste gebruikersreviews op een rij zetten. Bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en we willen lezers toch graag op de hoogte houden van wat er speelt op communitygebied.

Daarbij willen we ons niet beperken tot de gebruikersreviews en tweakblogs maar een breder overzicht geven. Het idee is daarom om een maandelijks terugkerend artikel te publiceren waarin we niet alleen gebruikersreviews en tweakblogs uitlichten maar ook interessante statistieken, populaire en actuele topics, bijzonder V&A-aanbod, uitzonderlijke reacties op nieuws en reviews, bijzondere submits, acties die op touw gezet zijn door tweakers, community-evenementen, enzovoorts.

Zaterdag 28 juni komt de eerste uitwerking online. Met behulp van jullie reacties willen de artikelen graag verbeteren.

Kom jij dus iets op de site tegen wat volgens jou een plek in de Community Update verdient? Dan kun je dat hier melden. Het mag dus om van alles gaan, als het maar om community-inhoud gaat.

Je kunt hier ook andere suggesties en ideeën over de Community Update plaatsen. We horen graag jullie feedback. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Daar werd snel naar geluisterd :D Ik voel me gehoord! Het is goed dat er in ieder geval weer een stap wordt gezet om de community en individuele users in de schijnwerpers te plaatsen. oOo

Misschien hiervan ook een post op de frontpage plaatsen zodat users weten dat jullie weer wat gaan doen voor de community? :)
Zaterdag 28 juni
2019? Dat bestaat namelijk niet. :P

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Gadget reviewer

Hmm, dan moet ik snel mijn post aanmaken waarbij ik een Xiaomi fandag organiseer voor zo'n 80 liefhebbers. :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-03 12:55
Ik vind het een goed idee, maar dan moet er echt iets aan het modereren gedaan worden. Nu worden de helft van de reacties standaard niet gemodereerd. Het lijkt erop dat, na 30 minuten nadat een artikel geplaatst is, het geen zin meer heeft om een reactie te plaatsen, omdat daar toch niet meer naar gekeken wordt. Er moet een betere incentive komen om te modereren, bijvoorbeeld bij X aantal moderaties een dag banner-vrij of een dag lang abo o.i.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04
Ik weet niet zo goed hoe ik deze post moet beginnen :D

Volgens mij mis je een schakel in je systeem.... Ik weet het ook niet, want community's runnen is niet iets wat ik doe, maar al jaren heb ik altijd het gevoel gehad dat inzet hier niet beloond word. En ik bedoel dat niet zwart wit, dus please... val me niet meteen aan, maar ik bedoel iets specifieks.

Als je meer wilt laten zien uit de community, dan moet daar ook wel iets ontstaan zijn. De laatste jaren is er erg nadruk gelegd op blogs/PW/reviews maar ik vind dat we het forum te veel overslaan. En dat gevoel ik heb ik echt al heel lang.

Ik weet niet of enkel ik met dit gevoel zit, of dat er meer mensen zijn.. maar als je nou heel veel tijd steekt in het maken van een buildlog/post/handleiding/topic start/uitzoekwerk... dan is er nooit een systeem geweest wat je daar een pluim voor geeft.

Natuurlijk is het gewoon leuk om een build log te schijven, en zo vond ik het zelf heel erg leuk de startpost voor drones te schrijven zonder dat ik daar iets voor terug wilde.

Maar ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik best wat content niet geschreven heb... omdat het soms niet helemaal de moeite waard voelt. Dingen beginnen met een vonkje, dus een goede intro of handleiding kan een nieuwe vleugel in de community maken over een onderwerp. Ik mis een beetje de stimulans op het forum om dat te doen.

Nu wil ik alvast heel erg hard gaan roepen dat dit niks met geld te maken hoeft te hebben, want inderdaad het verwijzen in je Community Update artikelen is al heel erg leuk, en geeft je denk ik een goed gevoel nadat je 8 uur over een post hebt gedaan.

Maar wellicht kun je eens nadenken of zo iemand niet in aanmerking komt voor een Abbo... Ik noem maar iets geks. Ik heb nog nooit een abbo gehad, omdat ik het gewoon leuk vind om hier soms iets te posten, en soms iets te leren. Een abbo draagt voor mij niet bij aan het nut van dit forum. Maar als jullie nou een systeem creëren waar ik kan sparen voor een abbo door content te plaatsen.... dan lijkt me dat best leuk.

Nogmaals ik heb echt helemaal niks te klagen, want ik leer hier genoeg om ook af en toe eens zelf wat te posten... dus voor mij werkt het al 100%, maar ik denk dat als je meer wilt schrijven en showen wat je community doet... dat je ook ergens een stuk aas uit moet hangen om die leden en content te krijgen.

(ik hoop echt dat dit niet ondankbaar overkomt. Ik weet echt niet hoe je dit soort dingen moet bouwen, maar stimulans lijkt me een missende factor in je cirkel)

Dank voor wat het nu is!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

maar als je nou heel veel tijd steekt in het maken van een buildlog/post/handleiding/topic start/uitzoekwerk... dan is er nooit een systeem geweest wat je daar een pluim voor geeft.
Je krijgt je credits doordat mensen sinds 1of 2 jaar op het +je kunnen drukken. Daarmee krijg je ook weer meer karma en eventueel een badge als expert van een onderwerp.

Ik vind die credits wel erg prettig, daar hoeft niet per se iets als abonnement voor tegenover te staan. Als je daarnaast ook nog benoemd wordt in het nieuwe nieuwsartikel, dan vind ik het een mooie kers op de taart.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• World Citizen
Kiswum schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Je krijgt je credits doordat mensen sinds 1of 2 jaar op het +je kunnen drukken. Daarmee krijg je ook weer meer karma en eventueel een badge als expert van een onderwerp.

Ik vind die credits wel erg prettig, daar hoeft niet per se iets als abonnement voor tegenover te staan. Als je daarnaast ook nog benoemd wordt in het nieuwe nieuwsartikel, dan vind ik het een mooie kers op de taart.
Ja dat weegt het voor mij persoonlijk niet helemaal af. (ik probeer hier gewoon eerlijk te zijn, dus als je het arrogant vind ozfo.. mag je dat best zeggen.))

Maar het vergt nogal wat tijd en moeite om iets fatsoenlijks te posten. En wellicht kost het me ook nog wat geld.. en dat vind ik echt helemaal niet erg om te doen.

Zo heb ik nu van PVC een hijskraan gemaakt op rails waar een camera op hangt. Ff snel een gifje maken en posten is natuurlijk zo gedaan. Maar ik vind het op zich best leuk om een hele startpost met build log te schrijven.

Maar pfff wat een werk weer. Dan moet ik alles fotograferen en bewerken, een paar dingen (van enkele euro's) kopen zodat het onbewerkt op de foto kan. Ik moet de teksten schrijven en controleren, ik moet een soort van verhaallijn maken dat het begrijpbaar is en vervolgens moet er dan nog een enigszins aantrekkelijk topic/post worden gemaakt met opmaak zodat het er een beetje leuk uitziet.

Maar zo hoop ik ook dingen te vinden van andere leden waar ik geen kennis van heb. Echt goede content maken die nuttig is en een archief aan fatsoenlijk content oplevert is niet zomaar gedaan.

Maar voor plusjes doe ik het echt niet hoor. Van mij part staat mijn naam er niet eens bij. Ik vind het leren veel belangrijker op het internet, dus leer er zelf veel en vind het leuk terug te geven. Ik hoor liever van iemand een verhaal dat hij het helemaal anders heeft gedaan na aanleiding van mijn post dan dat hij hetzelfde heeft gebouwd.

Binnen mijn gevoel heb ik nu niet de drive om dat verhaal over die kraan te schrijven. Ik voel me dan ook verplicht wat te antwoorden en mensen te helpen die dus dingen vragen. Meestal ben je de eerste 4 weken er veel tijd mee kwijt om het wat leven in te blazen, en dan pakt de community het wel op.

Echt goede idee'en om mij nu aan het schrijven te krijgen weet ik ook niet echt. Een Abbo is ook niet echt een geweldig plan inderdaad, maar volgens mij lopen er hier best wat lui rond die ideeën genoeg hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:29

PcDealer

HP ftw \o/

Een update van de volgende topics zou leuk zijn:
Meldingen 'onreine' productreviews
Algemene discussie: Gebruikersreviews en reclame

[Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 30-06-2019 00:22]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56

robertwebbe

Robert Webbe

Deze Tweaker oplossing vind ik geniaal bedacht:

Frankie20 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Niks geen dure 19” spullen maar gewoon een Ikea LACK tafeltje van nog geen 6 euro.

http://www.robertwebbe.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

robertwebbe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:51:
Deze Tweaker oplossing vind ik geniaal bedacht:

Frankie20 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Niks geen dure 19” spullen maar gewoon een Ikea LACK tafeltje van nog geen 6 euro.
Besef wel dat de Lack Rack al 10 jaar bestaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56

robertwebbe

Robert Webbe

Nooit van geweten 😃🙏🏻

http://www.robertwebbe.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

@Olaf misschien interessant om steeds ook gewoon een groot topic eruit te kiezen en die kort te bespreken. Bijv. met de warme dagen Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
Ik heb een beetje rond zitten kijken en het is lastig om een goede post te vinden omtrent bepaalde dingen. Ik zie best veel zelfbouw projectjes, maar dat posten inclusief wat uitleg en context word minder gedaan. Vaker post men een foto met een alinea text erbij.. terwijl het best een heel artikel had kunnen worden.

@Olaf Was jij van plan om soms ook het artikel zelf te schijven? Dus dat je zelf wat context toevoegt, of moeten het vooral de texten van de user in kwestie zijn? Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel kunt met een foto en 2 regels tekst?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Olaf
Ik schrijf het artikel inderdaad zelf @World Citizen
Ik ga deze week oriënteren en zal in ieder geval de topics over Lack Rack en BBQ toevoegen (met in de tekst dat de Lack Rack an sich niet nieuw is)
Verdere tips zijn nog van harte welkom. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er was toch een Gathering of the Tweakers met een user die Lego treinen automatiseerde met Arduino of Pi?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat het toevoegen van de beste van de maand statistieken vind ik wel interessant, zoals het de eerst keer ook is gedaan via: Community-statistieken
reviews: Community Update - juni

Linkjes naar (volgens de redactie) ondergewaarde reviews. Niet op basis van score, maar op basis van views. Dus als er een prima review is geplaatst, maar waarbij het onderwerp te weinig bezoekers trekt, lijkt het mij wel mooi op die toe te lichten.

• World Citizen
Aan de reacties te zien is je laatste Community artikel een succes @Olaf :)

Ik vond dit beter dan die statistieken (sorry @Kiswum )

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33

CurlyMo

www.pilight.org

Is het mogelijk om jezelf uit te sluiten van tweakers statistieken, karma koning / keizers e.d.?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

World Citizen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:24:
Ik vond dit beter dan die statistieken (sorry @Kiswum )
Die zijn er nu toch ook?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het lijkt erop dat hij dacht dat er meerdere delen uit waren gekomen, echter was deel 2 pas op 3 augustus gepubliceerd.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor de editie van oktober is Popcornproza: Smartphone display zelf vervangen: Tips echt wel een leuk blog om door te nemen.

• Olaf
Nog suggesties voor de november-editie? Ben nu aan het inventariseren.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Stephan Vierkant: TicketMaster, kom eens met het echte verhaal!!

Mooi achtergrond/verder gaan dan neus lang is artikel blog.

• papelo123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-02-2020
nice

• Olaf
Dank @PcDealer , die komt erin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 21:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@Olaf heel arrogant wil ik mijn soldeerworkshop nomineren: Bas z'n knutselblog: Online soldeerworkshop

Dit was de tweede editie en met ruim 40 kijkers best een succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Olaf
Ha, die had ik al lang op de radar @sebastius!

• Hmmbob
Leuk dat mijn nominatie door is gekomen. Super gaaf project waar ik echt niet handig genoeg voor ben om het zelf te doen :+

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 15:26
ik zie weer eens een mooie community update langskomen maar valt me op dat discord niet in de statistieken word genoemd terwijl hier ook zat gebeurt. Kan hier eens naar gekeken worden?
heb veel met irc gedaan en daar waren dus mooi statestiek programma's om te draaien over alle teksten heen
en zijn er dus mooie analyses te maken. zou hier dus ook gewoon kunnen
er zijn hier genoeg paraltjes te vinden zoals adviezen in #harde-waren of #internet-en-netwerken die een community update waardig zijn!

• Olaf
Goeie @Cybermage Ik benoem Discord wel in de komende Community Update maar zoek nog naar een goede manier om items vanuit Discord uit te lichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Lol die discord... Toch jammer dat Tweakers een extern gesloten programma erbij heeft gepakt. Oh en 1000+ leden erop en niemand in gesprek op de zondag avond :P

Maar, belangrijker, een nominatie voor de volgende update:

Faraga's Tweakblog: Zo repareer je een Oculus Rift CV1 - Frankensteinprojectje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olaf
Even een huishoudelijke mededeling over de Community Update. We gaan de artikelen wat aanpassen. Na wat evalueren zijn we tot de conclusie gekomen dat de artikelen uit twee belangrijke onderdelen bestaan: de gebruikersreviews en de overige uitgelichte community-items en -stats.

De gebruikersreviews kunnen voor een breder publiek interessant zijn omdat hier de producten en niet zozeer de users centraal staan. De overige items zijn met name interessant voor communityleden die willen weten wat er zo'n beetje speelt in de community.

We gaan daarom de gebruikersreviews losstrekken voor een eigen artikel. Dit is deels een terugkeer maar de opzet wordt toch anders dan de Gebruikersreview van de Maand omdat we geen 'winnaars' aanwijzen en niet de nadruk leggen op de users, maar op de producten die besproken worden. We lichten ook niet zozeer de kwaliteit van de review uit, maar richten ons op de producten en wat het oordeel en de bevinden hierover zijn.

De Community Update blijft verder wat het was, minus de gebruikersreviews. De Tweakblogs blijven ook onderdeel, omdat het hier vaak om communitycontent gaat en ze meestal niet op producten gericht zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Olaf wat is er met
Monitoren: Lenovo ThinkVision P27h-20 met smalle schermrand
aan de hand in reviews: Reviews van je medetweakers - Ubiquiti EdgeRouter, VanMoof S3, Sonos...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52
@PcDealer wat is er dan aan de hand met mijn review?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Raka schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:12:
@PcDealer wat is er dan aan de hand met mijn review?
Niks.

• Hmmbob
reviews: Community Update - Juni: Lego Star Wars, Nightstand-build, MiniDisc :
[quote]
Opvallend in dit rijtje is de populariteit van het topic over Home Assistant, een opensource-automationplatform gebouwd met Python 3.
[/quote]
Opvallend is vooral dat dit topic niet in de lijst staat :+

Naar typfoutjes topic

[Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 17-07-2020 08:19]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Emperor
  • Laatst online: 26-03 01:16
Ik denk dat dit topic wel op andere manieren onder de aandacht is gekomen, maar anders hierbij. Waar een community groot in kan zijn:
Nieuwe pc samenstellen voor 9-jarige enthousiasteling

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09

LankHoar

Langharig tuig

reviews: Community-interview - De consoleverzameling van Exorcist

Valt me op dat er wel erg veel persoonlijke gegevens open en bloot op de FP staan zo. Volledige naam, geboortedatum, woonplaats, dat @Exorcist een garage vol met kostbare hardware heeft staan... Lijkt me geen prettige combinatie in ieder geval.

-edit- zie net dat er nog niet is gereageerd oo mijn reactie, en in het interview van vandaag staat ook weer overbodige persoongegevens. @Yero ik tag je maar even.

[Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 02-08-2020 09:47]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Lijkt me dat hier iemand toch even langs moet! Deze man heeft samen met zijn zoon (!) een Seat Ibiza in de slaapkamer gezet om te driften!
1/4de Seat Ibiza als race simulator DIY

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Even een advies voor de redacteuren, want niet iedereen heeft het door dat de redactie actief contact opneemt met de geïnterviewde Tweaker:

GrooV in 'reviews: Community-interview Sprite_tm - Van electronicamodder tot ...

Lasagnacat in 'reviews: Community-interview Sprite_tm - Van electronicamodder...

Wellicht kan de tekst een beetje worden aangevuld waarin wordt aangeven dat de Tweakers vooraf zijn benaderd om te bekijken of de tekst nog actueel is. Dat kan bijvoorbeeld met de zin:
De interviews zijn, in overleg met de Tweaker, voorzien van een update.

Tweakers-community
Deze zomer publiceert Tweakers een reeks interviews die eerder in het Tweakers Magazine zijn verschenen. De interviews zijn, in overleg met de Tweaker, voorzien van een update. Ieder weekend lees je een interview met een van onze communityleden. Meer artikelen over projecten van tweakers* vind je via de tag Tweakers Community. Wil je zelf iets bijdragen, of iemand uit de community voordragen om in de schijnwerpers te zetten? Tip de redactie op het Forum.

*Ik zou dit dan ook met een hoofdletter typen.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zou graag 2 van mijn reviews willen nomineren.
productreview: Logitech Slim Folio iPad Pro 11" (Qwerty UK) review door Frozen

productreview: OnePlus 8 Pro (8GB ram) 128GB Zwart review door Frozen

De Logitech Folio is een leuke review en vooral geschreven vanuit het perspectief van de gebruiker. De OnePlus 8 Pro review is een veel diepere review met o.a. geluidsfragmenten van de microfoon, slow-motion filmpjes met de camera, er cetera. :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Frozen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:58:
Ik zou graag 2 van mijn reviews willen nomineren.

[...]

De Logitech Folio is een leuke review en vooral geschreven vanuit het perspectief van de gebruiker.
Dit heeft nogal een groot "Wij van WC-eend.." gehalte :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

LankHoar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Dit heeft nogal een groot "Wij van WC-eend.." gehalte :+
offtopic:
Ontken ik zeker niet 😊 maar uiteindelijk beslist de t.net redactie of ze het meenemen of niet.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:01:

Valt me op dat er wel erg veel persoonlijke gegevens open en bloot op de FP staan zo. Volledige naam, geboortedatum, woonplaats, dat @Exorcist een garage vol met kostbare hardware heeft staan... Lijkt me geen prettige combinatie in ieder geval.

-edit- zie net dat er nog niet is gereageerd oo mijn reactie, en in het interview van vandaag staat ook weer overbodige persoongegevens. @Yero ik tag je maar even.
Ik tag @Yero nog maar een keer :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Misschien is het leuk om iets terug te geven aan de community hiervoor?

Tweakers is toch groot en interessant vanwege de gebruikers en community. Kan t.net misschien ook een keer wat terug geven. Gooi een redacteur of twee eruit (typen toch alleen maar artikeltjes over die ik overal al op andere plekken lees), en kom met iets leuks voor de interviewde tweakers.

En er staat wel erg veel persoonlijke informatie in de stukjes. Ik zou me daar toch niet prettig bij voelen, is de geïnterviewde tweaker daarvan op de hoogte?

De frontpage is met de jaren steeds minder interessant geworden en steeds meer een gigantische reclame banner (naast de overgetypte artikeltjes). Kan misschien leuk zijn om de frontpage wat meer betrekking te geven op je community.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 12:44

Yero

Reviewer
Ben/was eigenlijk op vakantie de afgelopen weken. >:) Ik begrijp je punt en zal het even overleggen. Een woonplaats vermelden is soms zeker interessant, b.v. als dat in het buitenland is, maar het is geen must. Aan de andere kant is het op basis van een volledige naam vaak ook wel te achterhalen. In het tijdschrift hebben we het in ieder geval wel steeds gedaan, maar als de geïnterviewde het (online) niet wil dan is dat natuurlijk aan te passen.
Postius schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:20:
[..] En er staat wel erg veel persoonlijke informatie in de stukjes. Ik zou me daar toch niet prettig bij voelen, is de geïnterviewde tweaker daarvan op de hoogte?
Ja, de geïnterviewde is daarvan op de hoogte. Verder wordt er gewerkt aan plannen om meer met de community te doen op deze manier.

[Voor 25% gewijzigd door Yero op 07-08-2020 17:46]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Yero schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ben/was eigenlijk op vakantie de afgelopen weken. >:) Ik begrijp je punt en zal het even overleggen. Een woonplaats vermelden is soms zeker interessant, b.v. als dat in het buitenland is, maar het is geen must. Aan de andere kant is het op basis van een volledige naam vaak ook wel te achterhalen. In het tijdschrift hebben we het in ieder geval wel steeds gedaan, maar als de geïnterviewde het (online) niet wil dan is dat natuurlijk aan te passen.

[...]

Ja, de geïnterviewde is daarvan op de hoogte. Verder wordt er gewerkt aan plannen om meer met de community te doen op deze manier.
Juist op Tweakers zijn we ons doorgaans meer bewust van privacy, daarom ben ik ook een beetje verbaasd dat dit nog niet eerder benoemd is/door de geïnterviewden zelf. Is het een idee om enkel voornaam + woonplaats te gebruiken? Of provincie? En geboortedatum lijkt me toch ook niet veel toevoegen? Je kunt het altijd nog schrijven als "de 34-jarige Koen uit Eindhoven/Brabant" o.i.d. en dat geeft volgens mij voldoende informatie om een beeld te krijgen van een persoon. Specifieke geboortedatum, volledige naam en woonplaats lijken me echt overbodig.

Enne, geniet van je vakantie! :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Olaf dit was een hele mooie update met veel feel good :)
reviews: Community Update: GoT doneert pc, Seat-racesim, Lotro op Linux

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
LankHoar schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Juist op Tweakers zijn we ons doorgaans meer bewust van privacy, daarom ben ik ook een beetje verbaasd dat dit nog niet eerder benoemd is/door de geïnterviewden zelf. Is het een idee om enkel voornaam + woonplaats te gebruiken? Of provincie? En geboortedatum lijkt me toch ook niet veel toevoegen? Je kunt het altijd nog schrijven als "de 34-jarige Koen uit Eindhoven/Brabant" o.i.d. en dat geeft volgens mij voldoende informatie om een beeld te krijgen van een persoon. Specifieke geboortedatum, volledige naam en woonplaats lijken me echt overbodig.

Enne, geniet van je vakantie! :)
Heb je nog maar een keer +1 gegeven LankHoar, je verwoordt precies wat ik ook elke keer denk. Wat doet die geboortedatum daar? Volstrekt onnodig voor de inhoud van de interviews, die verder juist erg leuk zijn om te lezen! De geboortedatum kan dus wat mij betreft gewoon weg, faciliteert alleen maar misbruik.

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Yero wat kwam er uit het overleg rollen? Zie bij het interview van vandaag dat er in ieder geval nog steeds veel niet noodzakelijke, persoonlijke gegevens worden geplaatst ;)

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 12:44

Yero

Reviewer
LankHoar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:29:
@Yero wat kwam er uit het overleg rollen? Zie bij het interview van vandaag dat er in ieder geval nog steeds veel niet noodzakelijke, persoonlijke gegevens worden geplaatst ;)
We hebben besproken dat we meer gaan letten op overbodige gevoelige informatie, zeker wanneer die niet relevant zijn (of mogelijk gevaarlijk). Tegelijkertijd: het blijft een interview. Bij een interview hoort een naam en een geboortedatum en plaats is ook van toegevoegde waarde. Zoals benoemd wordt voor online publicatie overlegd met de geïnterviewde en kunnen er eventueel aanpassingen gedaan worden (dat laatste gebeurt niet door mij overigens, maar dat terzijde).

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[CiP] Extreme en grote PC desk build. "MEGA-DESK" !!!

Dit verdient zeker een een plek in de community update en misschien zelfs wel in het Tweakers magazine.

Geweldige build met goede documentatie.

Echt een mega project

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan
Російський військовий корабель, іди на хуй

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Helemaal mee eens! Deze is echt prachtig!

No good deed goes unpunished.

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 23:11
productreview: Cat S62 Pro Zwart review door Frozen

Weer een geweldige review van Frozen (de reviewer, niet de disneyfilm)

• World Citizen
Ergens in dit topic zwerft ook nog wel een artikel @Olaf

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Als @Martijn1990 Bij deze post Iets meer tekst zou schrijven, is het wel een feature waard, maar ik weet niet wat de rest van het niveau is in dat topic ;).

Ziet er top uit Martijn! Je mag best wel een eigen topic maken en daar een verslagje doen met nog een extra update of 2.

Ik vind het de moeite waard om te lezen als je het zo uitgebreid dekt in je posts.

[Voor 31% gewijzigd door World Citizen op 08-09-2020 22:59]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:52
World Citizen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:55:
Ergens in dit topic zwerft ook nog wel een artikel @Olaf

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Als @Martijn1990 Bij deze post Iets meer tekst zou schrijven, is het wel een feature waard, maar ik weet niet wat de rest van het niveau is in dat topic ;).

Ziet er top uit Martijn! Je mag best wel een eigen topic maken en daar een verslagje doen met nog een extra update of 2.

Ik vind het de moeite waard om te lezen als je het zo uitgebreid dekt in je posts.
Leuke woorden, thanks! Misschien open ik straks wel een eigen topic met meer foto's van hoe alles is gegaan :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:49

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Beste redactie, ik wil graag jullie aandacht leggen op deze user
@dexx2233

Ik ben gisteren bij hem op visite geweest, en ik denk dat ik rustig kan zeggen dat dit een van de meest indrukwekkende verzameling van arcade kasten die ik -ooit!- gezien heb.

Ook heeft hij erg veel consoles van diverse generaties, vanaf de oddessey 2001 tot en met playstation 4
Wellicht soort van vervolg artikel op deze?

10 second ninja DONE

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 16:59
Sagat schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:51:
Beste redactie, ik wil graag jullie aandacht leggen op deze user
@dexx2233

Ik ben gisteren bij hem op visite geweest, en ik denk dat ik rustig kan zeggen dat dit een van de meest indrukwekkende verzameling van arcade kasten die ik -ooit!- gezien heb.

Ook heeft hij erg veel consoles van diverse generaties, vanaf de oddessey 2001 tot en met playstation 4
Wellicht soort van vervolg artikel op deze?
ik sta zeker open voor een "thuis kijken bij" item of hoe je het ook wil noemen ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Doen we alleen nog maar reviews van gekochte producten in de community update?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Frozen schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:30:
Je mag mijn review over de Huawei Watch GT 2 Pro gerust aandragen hoor ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:04:
[...]

Je mag mijn review over de Huawei Watch GT 2 Pro gerust aandragen hoor ;)
Draag jij dan mijn OnePlus 8T aan? 😏

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Frozen schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:30:
Ik hoop het!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Dit lijkt me ook iets voor voor een community-artikel @Olaf

een planetarium met Raspberry Pi's _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hij heeft ook een hele website met hoe hij het gemaakt heeft.
Mits niet te commercieel want de user blijkt wel pas enkele posts maar gemaakt te hebben (dus een artikel zou niet als reclame moeten overkomen maar er is vast een passende vorm te bedenken waarin dat maar zijdelings aanbod komt (hoop ik)).

[Voor 62% gewijzigd door CyberMania op 18-01-2021 22:30]

• Olaf
Ja heel gaaf, die hebben we op de radar. De redactie heeft contact met hem opgenomen. Dank @CyberMania

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Geen idee in hoeverre er iets met de tips hier gedaan wordt, maar anders wil ik mijn eigen review van de Bose Sleepbuds II aanbevelen/nomineren voor de volgende maandelijkse update.

Ik voel me hierin gesterkt door de comment van medetweaker @S.J.Onnie die mijn review objectoef noemt met een persoonlijke touch, en een toegevoegde waarde ziet van een smartwatch t.a.v. de review.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• World Citizen
Ik vind dit potentie hebben.
Skyaero in "Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2"

Het is weer eens wat anders.
Wellicht wil @Skyaero er nog een stukje tekst bij schrijven?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
World Citizen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:34:
Ik vind dit potentie hebben.
Skyaero in "Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2"

Het is weer eens wat anders.
Wellicht wil @Skyaero er nog een stukje tekst bij schrijven?
Tuurlijk kan dat.

Het principe is gebaseerd op de "no-dig" methode van Charles Dowding, of zoals mijn medetuinders het noemen, de "Engelse methode". Of Dowding de grondlegger ervan is weet ik niet, maar hij doet het al een jaar of 40 en is in ieder geval een van de bekenste tuiniers op dit gebied.

Het principe draait om "no-dig" of "no-till", wat ik feite neerkomt dat je niet gaat spitten. Spitten (of op een iets groter stuk land harrowing/cultivating/subsoiling/plowing) brengt de gezonde onderlaag naar de bovenkant, die daardoor uitdroogt en verschraalt. Bij "no-dig" laat je de onderlaag met rust, maar voer je deze wel voedingsstoffen. Dat kan op een aantal manieren:
- Elk jaar het bed een beetje ophogen met compost
- planten tot aan de wortel afsnijden, maar de wortels laten zitten. Deze hebben veel stikstof, een voedingsstof voor planten.

Dowding start meestal met een stuk grasveld. Omdat je van dat gras en het onkruid jarenlang veel last van hebt, ga je deze smoren en daarbovenop een stuk moestuin bouwen. Het smoren gaat het beste met karton. Dat verteert namelijk over tijd, maar langzaam genoeg om eventueel onkruid dood te laten gaan. Ook onkruidzaden krijgen onvoldoende kans om te groeien, ze zullen ontkiemen, maar nooit het daglicht halen en daardoor doodgaan.

Karton is overal te verkrijgen. Ik ben zelf bij een aantal fietsenmakers langs gegaan. Fietsen komen in kartonnen dozen aan van zo'n 2 bij 1 meter. Grote stappen snel thuis. Zorg is dat het karton elkaar goed overlapt, zodat onkruid er niet tussen kan. Meerdere lagen is aan te bevelen.

Bovenop het karton komt dan het pure compost -- het is geen mengsel met aarde. De planten gaan dan ook de pure compost in. Lijkt tot dusver ook prima te werken.

Om het compost een beetje bij elkaar te houden maak je bedden van hout. Dowding zelf haalt naar een jaar of 4 het hout weer weg, de bedden zijn dan compact genoeg om te blijven liggen.

Een bed is ongeveer 20 centimeter hoog. Je kunt ze hoger maken, maar dat heeft alleen esthetische waarde. Daarbij komt dat je het met compost moet vullen en dat gaat hard. Onze bedden zijn 1,25 meter breed. Dat was de perfecte breedte waarbij we maximaal gebruik konden maken van de moestuin, maar smal genoeg zodat mijn vrouw (de kleinste van ons) bij alle planten kan, zonder op het bed te hoeven staan.

De bedden kun je zo lang maken als je wilt, wij hebben voor 5 meter gekozen, dat past mooi in de moestuin en aangezien de planken 250cm waren, scheelde dat veel zaagwerk.

Er zijn verschillende methoden hoe je de bedden monteert. Als de grond egaal is, kun je de planken neerzetten en aan beiden zijden met kleine paaltjes vastzetten, de compost en houtsnippers doen vervolgens de rest. Onze tuin was niet egaal, dus heb ik kleine paaltjes in de grond gezet en de planken daaraan (waterpas) vastgeschroefd. Dat is overigens niet overal even goed gelukt. Ik had de paaltjes (30 cm) toch wat langer moeten maken en de grond meer moeten egaliseren. Dat heb ik in de kas wel gedaan (met 40 cm paaltjes) en dat is een stuk mooier geworden.

Omdat wij in een met onkruid overgroeide moestuin zijn begonnen, hebben we het karton ook op de paden gelegd en die vervolgens afgedekt met zo'n 5 a 10 cm houtsnippers. Dat houdt de schoenen mooi schoon en droog, het regenwater kan makkelijk weglopen en het is nog duurzaam ook. Dowding behoudt bijvoorbeeld zijn gras voor de looppaden.

De smalste paden, tussen de bedden, zijn 80 cm breed. Daar past precies een kruiwagen tussen.

Een aantal links:

Een ander fantastisch YouTube kanaal is van Steve Richards.

• World Citizen
@Skyaero Nice! Nu is het afwachten of onze herder er iets in ziet. Ik vind het zelf al helemaal top!

Olaf :w

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zag overigens nu pas dat dit niet het moestuin topic is :D
Als hier geen community artikel uit voort komt, plaats ik dit bericht nog wel in het moestuintopic :)

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:39
*knip* Dit is niet echt iets voor de redactie, maar past beter thuis in d'r vraag en aanbod sectie.

[Voor 89% gewijzigd door rens-br op 12-09-2021 15:53]

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Olaf weet niet of deze al genoemd is maar een artikeltje over de oudste tech die Tweakers nog in gebruik hebben en waarvoor zou een leuk en discussievol artikel opleveren. Zoals iemand uit t “Wie wil de laatste crt monitor uitzetten” of bijv iemand met nog een hele oude auto of versterker enz. En daarvan een stuk of 10 verzamelen voor een artikel met foto’s van de apparatuur in gebruik.

[Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 18-10-2021 12:58]

• sebastius

sebastius

@Olaf In het HomeComputerMuseum-artikel stond dat jullie ook tips zoeken: mag ik de tip geven om eens een reeks hackerspaces te bezoeken?

We hebben er best wel een aantal in Nederland: Revspace in Den Haag (disclosure: ik ben bestuurslid van Revspace), Hackalot in Eindhoven, Tkkrlab in Enschede, Nurdspace in Wageningen, Frack in Leeuwarden, Pixelbar in Rotterdam, TechInc in Amsterdam, Ackspace in Heerlen, Hack42 in Arnhem, TDVenlo in... Venlo, Bitlair in Amersfoort zijn in ieder geval degenen waar ik van weet.

Bij dezen de open uitnodiging om bij Revspace langs te komen, ik maak graag tijd voor jullie. Ik heb ook de contacten bij diverse andere spaces om een bezoek te proberen te organiseren.

Hackerspaces zijn toffe plekken voor nerds die knutselen met techniek, in de breedste zin van het woord. Enorm de moeite waard om eens te laten zien in een artikel of reeks artikelen.

• Olaf
Dat vind ik een heel interessant idee @sebastius. Ik denk dat het leuk is als we daar dan meer mee zouden doen dan alleen 'we zijn op bezoek geweest en hier is het verslag'. Je zou kunnen denken aan het uitlichten van projecten of het spreken van communityleden die er bij betrokken zijn. We gaan nadenken over een insteek en komen er graag op terug.

• Olaf
CyberMania schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:51:
@Olaf weet niet of deze al genoemd is maar een artikeltje over de oudste tech die Tweakers nog in gebruik hebben en waarvoor zou een leuk en discussievol artikel opleveren. Zoals iemand uit t “Wie wil de laatste crt monitor uitzetten” of bijv iemand met nog een hele oude auto of versterker enz. En daarvan een stuk of 10 verzamelen voor een artikel met foto’s van de apparatuur in gebruik.
Deze had ik over het hoofd gezien, maar dit is ook wel grappig. En dan producten die echt nog in gebruik zijn, anders dan verzamelaars die ook wel werkende apparaten hebben, maar dan als verzamelstuk of voor de heb.

• sebastius

sebastius

Olaf schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:40:
Dat vind ik een heel interessant idee @sebastius. Ik denk dat het leuk is als we daar dan meer mee zouden doen dan alleen 'we zijn op bezoek geweest en hier is het verslag'. Je zou kunnen denken aan het uitlichten van projecten of het spreken van communityleden die er bij betrokken zijn. We gaan nadenken over een insteek en komen er graag op terug.
Je weet me te vinden ;)

• World Citizen
Skyaero schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:44:
Ik zag overigens nu pas dat dit niet het moestuin topic is :D
Als hier geen community artikel uit voort komt, plaats ik dit bericht nog wel in het moestuintopic :)
Gefeliciteerd d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind deze een schitterende blog: Redsandro's Rants: Spanje en de gascrisis

• World Citizen
@Olaf

Ik denk dat dit serieus goede initiatief niet meer in de plannen zit. Ik zie ze niet meer terug?

Er is nog steeds genoeg moois te vinden. Is het een idee om in de hernieuwde koers weer wat licht op dit topic te schijnen?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:13

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@Olaf Dit topic lijkt dood maar is wel pinned, tijd om de pin er uit te halen?

• Olaf
Ik werk al een half jaar niet meer bij Tweakers dus dat is niet aan mij @Q .
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee