Toon posts:

[CiP] Extreme en grote PC desk build. "MEGA-DESK" !!!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Teknoman19
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 06:52
Hi

Het is al lang geleden dat ik een custom build blog heb gemaakt. Inplaats om mijn 'oudere' builds te showen.., (dat mogen jullie zelf doen op mijn youtube channel: Blade00021) show ik mijn nieuwste extreme pc build.

Wat ga ik bouwen? Na vaak Danger Den en Mountain mods PC's te hebben gebouwd, wilde ik dit keer eens een custom pc desk build 'from scratch' maken. Niks bijzonders meer tegenwoordig. Online zijn er ZAT prachtige pc desks te vinden. Maar ik wilde toch net iets anders. Na uren online gezocht te hebben naar inspiratie, heb ik het idee een paar maanden aan de kant gezet.

Totdat ik de film: Batman vs superman had gezien! Wat een prachtig design tafel....and its BIG! en de tafel hangt ook nog aan het plaffon? Zeer cool!

Bij deze een foto van de 'desk' van batman.

Dus daar zal dit topic over gaan. Hoewel het een 'replica' van de batman desk gaat worden, wil ik het wel een 'gemodde' pc look geven. Theme: ROG.

Ik hoor graag jullie meningen! Luv it? Hate it? Suggesties?

Eerste update volgt snel....dus dont miss it!

• Teknoman19
Eerste vervolg...

Gezien er nergens online afmetingen of bouw tekeningen van deze tafel waren, heb ik de afmetingen zo goed mogelijk gegokt door goed naar screenshots te kijken en youtube clips van Batman vs Superman behind the scenes. Dat gaf mij een goede blik op de details van de tafels. Ook kleine details zoals deze screenshot waar 'Ben' zijn hand op de tafel heeft + het keyboard hebben mij zeer geholpen. Ik heb de specs van het keyboard opgezocht en die dimensies met grove schattingen van Ben's hand de tafel getekend.

Nou was mijn doel niet een 'precise' replica te maken, gezien ik toch een PC mod theme ging geven. Maar het was wel een challenge om toch zo dicht mogelijk in de buurt van het orgineel te komen. Incl. de monitor/ vents en 'ophang' systeem.

Voordat ik met dit life size ga....heb ik eerst een schaal model gemaakt om een idee te krijgen hoe het zou uitzien en wat voor problemen kunnen ontstaan.

Eerst met karton/ Daarna met plexi! Dit gaf me een zeer goede kijk op het bureau.......en shit, daar komt meer bij kijken dan ik dacht!

Na HEEEEEEL wat teken uren. Gezien ik steeds correcties aan het maken was in 'size' en steeds meer met structure rekening moest houden, heb ik heel wat re-edits gedaan!

Naar mate ik meer bezig was met de tafel (eerlijk toegegeven dat ik 'iets' te licht over het project dacht)...begon ik steeds meer inspiratie te krijgen wat ik allemaal zou willen op de tafel. Bij deze een paar specs en features:
Ik wil ALLE vents voorzien van RGBW! (dit alleen was al een HUGE design challenge voor grote en hangende tafel)
Gezien die hangt, wil ik hm ook electrisch kunnen bedienen in hoogte
Ik wil een custom venster in de 2 buitenste tafels (tussen alle vents door) het mobo zien zitten. (Ook dit, bleek een huge structure challenge)
WAT WIL IK NOG MEER!!!??? Oh ja.. ik wil de 'meeste' console switches en monitors ook functioneel hebben.
Ik wil 2x rog systeems! met 1x SLI 1080 voor surround gaming / en 1x gtx 1070 voor VR. (Gebruik ik huidig al)
Independed watercooled loops met 1x 360 rad + 1 x 480 rad ....PER KANT.
Ik wil de tafel niet alleen omhoog en omlaag kunnen bedienen....maar ook van de muur af kunnen trekken ingeval repairs.
Dus ik heb een railing systeem nodig (p.s: zo hadden ze het ook in de film > Met een railing)
En als het me lukt....wil ik beiden buitenste console omhoog kunnen laten 'risen' zodat je alle fans zichtbaar ziet.

Ik geloof dat was het. Uhm.....bleek een uitdaging

To be continued..

[Voor 21% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:02]

• Teknoman19
................................................Now

Dus, veel wensen voor deze extreme build. Hopelijk heb ik genoeg skills to pull it off!

Die graag mijn 'skills' willen zien, kunnen mijn youtube channel checken voor meer PC en CAR projects.
Youtube/Blade00021

Gezien dimensie nog steeds tricky was, ben ik eerst begonnen met de control panel switches van de midden tafel gezien die
het makkelijkste waren. Ik heb er ook nog wat special effects aan toegevoegd zoals random flashing leds / moving displays enzo zodat je je wat meer batman voelt onder het gamen :P
Maar meeste knoppen worden functioneel intergrated in de tafel.

[Voor 68% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:01]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
d:)b Dit gaan we zeker volgen!

• Teknoman19
thanks man. Volgende update is nu al onderweg :D

• Teknoman19
Gezien ik voor hobby Knightrider dashboards bouw.....vind ik het wel belangrijk dat de paneeltjes 'functioneel' moeten aanvoelen en strak uitzien.

Materiaal!? ..eerste beste en cheapste...MDF!

Ik stond nog voor VEEL vragen 'HOE' ga ik het ophangen....'HOE' ga ik de leds maken? Hoe ontwerp ik dit? Houd mijn plaffon het??....Fuck it. Ik zoek het wel uit.

Ook, tijdens een laser process kan van alles mis gaan. Gezien het hout is, zit vuur altijd in een klein hoekje.

Natuurlijk heeft de 'boven tafel' ook een 'onder tafel'

Deze plaat zit eronder en is zo designed dat de leds OMLAAG wijzen / uit het zicht van bovenuit gezien.
We willen natuurlijk niet de strips door de vents zien.

DAMN wat lijkt dat breekbaar? It is. Ik moest zeer voorzichtig zijn deze 'shredded' tafel te handelen. Zeker tijdens het schuur process.

Oh....ik wil trouwens in iedere vent een rgb strip. Tot mijn verrassing....waren dat BEST VEEL!
K*T. Ik moest zonodig de vents van leds voorzien! Dus genoeg meters op ebay gehaald...lol.

En uiteraard een paar kleine tests gedaan hoe ik de leds het beste kon plaatsen.

[Voor 52% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 07:54]

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:19
Supervet om te zien, gelijk aan de bookmark toegevoegd!

• Teknoman19
.

[Voor 99% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 07:32]

• Teknoman19
Boh.....dat is een grote desk. Misschien toch maar iets meer tijd in construction gaan steken.

Ik had thuis nog veel meters aluminium liggen. Mijn bedoeling was eigenlijk, om de design op een aluminium frame te bouwen. JAJAJA.....I know. Eigenwijs! Kga het lekker toch proberen!

....En ik hou het kort. Geen succes. Dus 'steel frame'!

Zoals je ziet, nog niet klaar! Maar het word een gelast frame / met extra support aan binnenkant. De midden tafel zal een apart frame krijgen en zal alsware 'vast geschroefd' worden aan de buitenste tafels.

Ook zie je de 2 linear actuators zitten. Er komt nog veel verandering in + extra pulley's en lagers. De Final actuators zullen 4x 200mm zijn. Dat zou me rond de 150mm effective hoogte instel mogelijkheid geven :)

[Voor 65% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:45]

• Teknoman19
Effe de naam: MEGA-DESK. Inspireerd door de serie: "The office" In de episode waar Dwight Schrute zijn: MEGA-DESK had! Ik was al diverse namen aan het bedenken. Maar ik denk: MEGA-DESK past wel goed bij dit project.

Gezien rog mijn 'theme' word... ben ik daar mee gaan spelen.

Ik denk dat ik het rog logo onder de knie heb....wat denken jullie?

[Voor 73% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 07:57]

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53
Jeetje wat vet, ziet eruit dat de vaart er rap in zit. Ben ook wel benieuwd naar de hardware en opties om alles aan te sturen.

• Teknoman19
Voordat ik aan "mega-desk" was begonnen, heb ik eerst mijn oude strike 7 gemod in ongeveer dezelfde style wat de tafel gaat worden.

1 jaar terug een strike 7 voor klein prijsje op de kop getikt...maar had wel wat opknap werk nodig aan de bezel.

Om het keyboard weer fris uit te laten zien...had ik heb met witte plasti-dip behandeld. 1 jaar later...zag de witte kleur niet meer zo fris uit!

Dus ben ik gaan experimenteren met acrylic te laseren en buigen.
Maar dit bracht weer andere problemen met zich mee.

Dus....toen maar begonnen de hele bezel op te knappen en te wrappen in brushed black steel.

Ik besloot toch om iets nieuws uit te proberen. Ik had nog spiegel effect acrylic liggen. Dat leek me wel cool voor custom highlights te maken. Intussen heb ik de madcatz een sex-change gegeven naar ROG.

Zooooo shiney!

[Voor 191% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:00]

• Teknoman19
Nu de tafel meer volume begint te krijgen, ging ik hm uitleggen voor een betere indruk!

[Voor 59% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:09]

• Teknoman19
Geen idee hoelang ik heb zitten wrappen....maar UREN lang!!

Toen kwam ik pas echt erachter hoeveel 'vents' in de hele tafel zaten.Alle vents ben ik met een stanley mes
langs gelopen totdat het mooi strak was! Zelfs nog dagen nadat deze fotos waren gemaakt. Iedere keer weer een nieuw mesje voor max sharpness!

[Voor 20% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 07:47]

• Teknoman19
Nah.. i am beat. Hoop dat ik niet meer hoef te wrappen. Oh wacht...kzit pas halverwege.

O.K...bring it!

zoals de orginele tafels, wil ik ook graag de consoles maken die op de tafels zitten. Daar heb ik tenslotte mijn control panels voor gemaakt:

Ja, ja. Er zitten ook genoeg knutsel uren erin De zilvere knop in het lange paneel, is de "powermate". Via usb kun je diverse functies controlleren op je pc. Ik zelf gebruik hm graag voor volume en Mute. Gelijk ook maar effe een USB 'charging' station erbij geplaatst. Alle draai knoppen zitten functionele potentiometerss aan. Dus in toekomst, genoeg uitbreidings mogelijkheden 8)

Na het wrappen, heb ik de consoles eerst van karton gemaakt. Dus, ging weer lekker stinken!
Dit gaf me ook een perfecte kans om de switch panels erin te maken. Het aantal graden kreeg ik moeilijk gegokt via de screenshots. Maar in karton kreeg ik meer vrijheid om het daadwerkelijk te zien!

[Voor 64% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:00]

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:50

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wow, niet minder dan indrukwekkend!!! #bookmarked

• Teknoman19
Nu de vraag, hoe ga ik de consoles maken?

DOOR een eigen acrylic 'bender' te bouwen :)

nu stond dit al lang op de planning. Maar ik heb een 'grote' bender nodig. Dus na wat tips te hebben opgezocht op youtube ben ik begonnen me eigen bender te maken. Gelukkig had ik nog genoeg hout liggen. Na 2 dagen.....had ik deze 1400mm 'bender' gemaakt.

Helaas liep het niet zo smooth als ik had gedacht...want het was trail and error om de goede combo power en draad te gebruiken.

Hij is LOMP.....GROOT en ZWAAR. Maar hij werkt!

Het is wel een 'learning' curve, maar na wat oefenen, heb ik de eerste console weten te maken met de laser en buiger!

Tot mijn verbazing, kwamen ze er beter uit dan ik dacht! Hoe ik precies de goede buigvorm kreeg?
Ik had de zij plaatjes met de correct aantal graden al voor gelaserd. DIE heb ik gebruikt om de rest precies in de angle te krijgen wat ik graag wou! Hieronder had ik het eerst op een smal stukje probeert.

Nou....nu de consoles geen probleem zouden worden om te maken, waar zal ik nu mee beginnen?

Ja...........SCHERMPJES!!!!

[Voor 51% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:03]

• Teknoman19
BUT FIRST.....Heb ik al wat meer tijd gestoken in het 'sliding' en ophang systeem.

Stevigheid is crucial!!

Deze stalen platen zijn voorzien van 8 lagers die in ijzeren profielen zullen sliden die aan het plaffon bevestigd zitten. Toegankelijkheid achter de tafel is ook zeer belangrijk.

Alle platen zijn met de hand gemaakt / en voor mooier eind effect zijn de oppervlaktes in brushed metal gewrapped. De zijkanten heb ik gewoon opgeschuurd gelaten.
Aan alle platen zullen 2 ijzeren kabels worden bevestigd. De hele tafel zal dus aan 4 punten vast hangen / en aan 8 dikke kabels.

[Voor 29% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:17]

• Teknoman19
Yes....het leukste onderdeel. Hardware!

Ik denk dat ik aardig goed zit met mijn console afmeting hoogte. Dus de lcd's zullen rond e 10" zitten.

Voor de dual LCD's, ben ik gegaan voor 2x 10,1"inch / full HD screens die verticaal zullen zitten.

De andere een 10,4" lcd scherm 4:3 ratio.

Alle openingen voor de LCD zijn precisely cut. Dus de schermpjes vallen er perfect in! Gezien ze in een angle zitten, hoef je ze zelfs nog niet eens vast te zetten. Voor de schermpjes heb ik acrylic bezels gelaserd "Ongeveer" naar de afmeting in de film. Remember, mijn tafel is iets smaller op bepaalde stukken, dus ik probeer optisch te cheaten om het optisch effect hetzelfde te houden.

En de bezels zijn uiteraard gewrapped > EN ze zitten precies vast geplakt aan de LCD schermen. De schermen 'vallen' letterlijk op hun plek. Hmmmmm....perfection!

Voor wat ik het ga gebruiken? Waar zou je het zelf voor gebruiken als je zoveel extra screens in een tafel hebt?
TEMP's? Clocks'? Email? MP3 player? Facebook? Afterburner? Game-maps? Go nuts!

Uiteraard heb ik intussen ook al veel 'graphic special effects' clips verzameld die je als background clips kunt laten lopen. Pointless! > BUT COOL. I'm Batman! Kan niet wachten om Arkham city nog een keer te spelen op deze tafel :p

Full HD vs 4:3 scherm. De 4:3 heeft een doffe kant. Maar de HD hebben glans. Gezien ik het kleur contrast niet fijn vond, heb ik van de 4:3 ook een glans gemaakt door een dun acrylic plaat precies op maat van het scherm te laseren.Nu zien ze er meer 'identiek' uit :)

Toen ik deze gele spatel de eerste keer zag....pfff, dat kan gewoon niet werken en zal vast schade op de wrap achter laten. Na 1 tafel toch probeerd te hebben................................I LUVE IT.

[Voor 39% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:55]

• Teknoman19
Hoe goed past het? Als gegoten!

ooooooooh mamacita that looks sexy!

Volgende stap....Console maar wrappen?

[Voor 41% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:56]

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wat een geschift (I mean this in the nicest possible way :+ ) tempo dat jij erop nahoudt... voor een al even geschift (je weet intussen wel wat ik bedoel ;) ) project... keep going! _/-\o_

• Teknoman19
Haha.....

Helaas ga ik niet ZOOO SNEL. Only catching up van afgelopen weken werk!

• Teknoman19
Bij deze 2 korte clipjes van 2 van de paneeltjes :)

[Voor 27% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 16:00]

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 11:09

Asphiax

" Will I Dream ... "

Echt een extreme build!
Mooi om zoveel brainpower in een build te zien gaan!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

• Teknoman19
En de eerste console is gewrapped. Ik dacht dat de tafelbladen al lastig waren, maar deze console met zn 3 flanken vond ik toch behoorlijk tricky.

Maar ik ben tevreden met het resultaat! Hier een vergelijk met de tafel in de film:

Dat ziet er niet verkeerd uit. Een paar paneeltjes zijn nog niet helemaal klaar en de monitors zijn nog niet aangesloten, maar looking good!

[Voor 72% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:57]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 21:29

De Nelis

en anders maar niet...

Wat een gaaf project :o ! Ben benieuwd naar het eindresultaat, de eerste wraps zien er erg goed uit. _/-\o_

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Teknoman19
Kort clipje van de midden console

[Voor 108% gewijzigd door Teknoman19 op 28-04-2023 23:28]

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Superstrak! Doe zo voort _/-\o_

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Geweldig! #bookmarked!

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Wauw echt weer een build die ik super mooi vind, en wat een skills, alleen dat wrappen al, zeer mooi gedaan dat vraagt echt om geduld.

Erg benieuwd hoe het er straks compleet uitziet.

Bookmarked.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Teknoman19
De zij consoles wil ik laten rijzen. Lijkt me wel gaaf! Maar ik wil vooral de fans kunnen showen die onder de consoles zitten verwerkt.

Maar hoe laat ik de consoles omhoog komen? De meest logische oplossing waren linear actuators. Maar dat gaat niet goed passen gezien de schuine vorm van de console en weer extra kosten. Ik wil de consoles minimaal 10cm omhoog laten komen. Maby zelfs 15cm.

Dus ik ga voor een custom linear schroef systeem met een band systeem... M8 schroefdraad gaat hm worden. Nu had ik thuis nog wat tandwielen liggen. Hoe krijg ik het vast om de schroefdraad?. ..

Nu nog 2 'lock nuts' boven en onder het tandwiel....en het tandwiel blijft vast op zijn plek.

[Voor 18% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:07]

• Teknoman19
Lcd nummer 4 en 5. Deze bleken net iets te lang aan de onderkant te zijn. Dus onderkant voorzichtig afgeslepen. De knoppen heb ik niet nodig...dus die gewoon achterop geplakt

Normaal haal ik de lcd uit de bezels....maar gezien alle aansluitingen al klaar in de bestaande bezels zitten, is het minder werk de orginele bezels te houden.

[

[Voor 71% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 08:29]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wow, dit ziet er echt wel heel vet uit. Echt zo'n casemod die maar eens in de zoveel tijd een keer langs komt.
Dat gelaserde plexi/acrylglas is echt heel strak.

Ik denk alleen als ik 'm zo zie valt het denk ik nog niet echt mee om het ding straks te verplaatsen of is dat nog te doen?

• Teknoman19
TERW_DAN schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:33:
Ik denk alleen als ik 'm zo zie valt het denk ik nog niet echt mee om het ding straks te verplaatsen of is dat nog te doen?
De tafel is opgedeeld in ZIJ tafels en MIDDEN tafels. Dus de boel is uitelkaar te halen zodat ik het kan opstellen :)

En de 3 consoles zijn ook aparte delen. Tussen de tafels en consoles zitten de 'cover' platen die alle verbindingen covered.

• Teknoman19
Op de hoeken van de consoles in de film zitten DJ spul zoals mixers en cd players. Gezien ik de tafel bouw voor daily gebruik, vind ik het ook belangrijk om functionele dingen in de consoles te hebben.

Ik maak veel gebruik van solderen, krimkousen krimpen en uiteraard maak ik gebruik van stroom.

Dus heb ik mijn labvoeding en soldeer station gestript en alle afmetingen overgenomen in de computer.

Natuurlijk wil ik deze panelen wel in dezelfde style als de midden console. Dus die heb ik er naast gehouden en het design meegenomen.

Ik vond het wel belangrijk om ook de texten mee te nemen in het design van de soldeer station en labvoeding....maar wel in de style van de tafel. Het was effe tricky, maar ze zien bijna uit alsof ze orgineel zijn!

Oooooh, fits like a glove! Het 3de paneel heeft een digit display en zal als main power switch dienen voor de voeding en soldeerstation. Het heeft nog een paar tweaks nodig, maar voor eerste test, niet slecht!

[Voor 37% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 18:53]

• Teknoman19
De nieuwe linear actuators zijn binnen. 200mm baby! Ik zal niet de complete lengte kunnen benutten. Eerder 150 tot 175mm max... wat nog steeds een prima lengte is!

4 van deze badboys zullen de tafel in hoogte verstelbaar maken.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:56

thijsco19

KTM 990 SMT

Geweldige 'casemod'!

Het is duidelijk dat je aardig goede kwaliteiten bezit om met plexiglas te werken. Ziet er allemaal strak uit.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Teknoman19
Frames beginnen vorm te krijgen.

[Voor 53% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:28]

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-05 22:27
Echt super gaaf! ik ga dit zeker volgen!

• Teknoman19
En de nieuwe console panel is klaar. Is zeer mooi gelukt al zeg ik het zelf.

Het feit dat de soldeer station en labvoeding modulair zijn, geen lelijke kabelbende.

[Voor 54% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:03]

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wow, weer retestrak zoals jullie, Nederlanders, dat zeggen! Wat een doorgedreven concept en geweldige afwerking... word telkens weer blij als ik een update van je zie... top!!!

• Teknoman19
edeboeck schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:07:
Wow, weer retestrak zoals jullie, Nederlanders, dat zeggen! Wat een doorgedreven concept en geweldige afwerking... word telkens weer blij als ik een update van je zie... top!!!
Thanks man :)

Dit is zeker een pc build waar ik veel tijd in detail steek.

Het middenstuk van de zij consoles word hopelijk ook cool! Hier alvast een preview:

Ik ben nog aan het spelen met de uiteindelijke look. Maar de bedoeling word, dat de zij 'vents' ook dezelfde verlichting krijgen als de rest van de vents in de tafel. En het midden stuk word zwart getint met daar achter een grote VU-meter. Het logo van ROG zul je dus alleen zien als de music is jaming!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:56

thijsco19

KTM 990 SMT

Als ik een klein puntje commentaar mag geven.
De knoppen van de labvoeding om de stroom en spanning te regelen vallen net over de tekst heen. Had je natuurlijk al wel gezien maar doet toch net een klein beetje afbreuk aan de, verder, zeer mooie build.
Ook die panels zien er gewoon zeer strak uit. Echt heel netjes.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Teknoman19
thijsco19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:52:
Als ik een klein puntje commentaar mag geven.
De knoppen van de labvoeding om de stroom en spanning te regelen vallen net over de tekst heen. Had je natuurlijk al wel gezien maar doet toch net een klein beetje afbreuk aan de, verder, zeer mooie build.
Ook die panels zien er gewoon zeer strak uit. Echt heel netjes.
Scherp gezien! Ja, ze vallen idd net over de text heen. Moet zeggen dat het me niet heel erg stoord,
maar in toekomst zal ik zeker de file even aanpassen.

• Sine
  • Laatst online: 21:59
Teknoman19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:56:
En de nieuwe console panel is klaar. Is zeer mooi gelukt al zeg ik het zelf.

Het feit dat de soldeer station en labvoeding modulair zijn, geen lelijke kabelbende.

[Afbeelding]
Wat voor een techniek / kunststof gebruik je voor die panelen? Dat ziet er inderdaad ERG strak uit ...

(Lees: Dat wil ik ook :P)

Repareren doe je zo.

• Teknoman19
Sine schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Wat voor een techniek / kunststof gebruik je voor die panelen? Dat ziet er inderdaad ERG strak uit ...
(Lees: Dat wil ik ook :P)
Ik maak gebruik van 2 en 4mm plexiglas. De consoles en switch panel zijn 4mm. Dan met een gloeispiraal kan ik de platen buigen. Met de software laserworks design en teken ik en met de laser snij ik de vormen uit. Voor het wrappen gebruik ik brushed steel wrap voor het effect zoals in de film.

[Voor 30% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 08:40]

• Sine
  • Laatst online: 21:59
Aah, dat is een folie. Bedruk je die voor de labels zoals op die labvoeding?

Repareren doe je zo.

• Teknoman19
Sine schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:18:
Aah, dat is een folie. Bedruk je die voor de labels zoals op die labvoeding?
Nee. De text is graffeerd.

[Voor 21% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:13]

• Teknoman19
de tafel zal ook wat zekeringen nodig hebben.
Inplaats om het te verbergen, maak ik het meer in zicht.

[Voor 61% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 18:54]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Manman wat gaaf! Echt stink jaloers op jou maakskills. Kan alleen maar hopen dat je ooit een sinterklaas surprise voor me mag maken :+

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-05 14:01
Ik heb toevallig een garage box leeg staan met airco.. dus als je echt niet weet waar je het moet laten....

• Teknoman19
Whats going on here?

Ik wilde iets 'flashy's' in de midden secties van de zijtafel consoles. Paar jaar terug had ik een vu meter/klok
display in een mediapc gebouwd. Ik dacht laat ik dat idee eens terug brengen.

Er moet nog veel aan het design gebeuren.....maar hier hebben jullie alvast een preview van de Spectrum analyzer display. Ik denk dat het heel cool gaat uitzien met het rog logo er doorheen.

[Voor 72% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 16:10]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Man, je bent niet goed. Op een hele mooie manier.

Hier kan ik respect voor hebben d:)b

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:29

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Compleet mee eens! Echt WOW!!!!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-05 14:28

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Heel erg VET ! Wat een project man echt heel bruut !

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Teknoman19
Thanks allemaal :)

Ik heb ook al de nodige tegenslagen gehad hoor. Vooral het hele led gebeuren en frame zijn behoorlijk wat werk!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:14
Damn, ik zie deze nu voor het eerst toevallig voorbij komen maar wat een bizar gave build ben je aan bezig. Niks dan respect!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12

Franko P.

Hit it.

Inderdaad echt heel gaaf wat je verzint, en beter nog ook maakt!
Zou je willen uitleggen hoe je die vu meter hebt gemaakt?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Teknoman19
Franko P. schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:48:
Inderdaad echt heel gaaf wat je verzint, en beter nog ook maakt!
Zou je willen uitleggen hoe je die vu meter hebt gemaakt?
De vu meter koop ik gewoon via ebay. Plenty to choose from in verschillende prijs klasses en formaten. Het rog logo is apart graffeerd. Zal later nog een getinte plaat overheen komen zodat als alles uitstaat de panelen donker ogen.

[Voor 3% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:15]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Teknoman19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:18:
Thanks allemaal :)

Ik heb ook al de nodige tegenslagen gehad hoor. Vooral het hele led gebeuren en frame zijn behoorlijk wat werk!
Hoe ga je het frame lassen? En gaat het gehele onderstel van staal zijn?

Ik ben van beroep houtnerd maar vind het fantastisch om te zien wat je hier allemaal doet, en ga zeker een aantal dingen tzt emuleren bij eigen projecten.

Dat gebogen plexiglas vooral ook. Lekker heur.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Teknoman19
McGryphon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Hoe ga je het frame lassen? En gaat het gehele onderstel van staal zijn?
Ik ga het frame lassen met een elektrode lasser. Alleen de 'frame' constructie is staal / misschien ook nog
wat extra alluminium support, maar het draag frame word alles staal. De tafel zal aan het plaffon hangen, dus moet wel stevig zijn ;)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

Gaaf project man :9~

Gaat veel tijd en kunde in zo te zien d:)b

PS: het is plafond

Awesome

• Teknoman19
Teknoman19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Ik ga het frame lassen met een elektrode lasser. Alleen de 'frame' constructie is staal / misschien ook nog
wat extra alluminium support, maar het draag frame word alles staal. De tafel zal aan het plaffon hangen, dus moet wel stevig zijn ;)
Aanvulling betreft het lassen.

Dit project is voor mij vooral een leer moment om verschillende en nieuwe technieken te proberen wat ik nog niet kon...of aan durfde.

Puntje lassen ... een vriend van me deed normaal wel eens klusjes voor me als ik een las favour nodig had. Maar gezien hij wat last heeft van 'ouderdom'...was deze klus iets te veel voor hm. Shit! Effe googlen...een elektrode lasser heb je al voor 120 euro nieuw. Dat is goedkoper dan voor deze klus iemand in te huren.

Ach...hoe moeilijk kan het zijn? Net solderen toch?
Nou...NEE. Dit is mijn eerste las-kunstwerk van 2 dagen oefenen....en veel vloeken.

Dit was progress! 1ste dag was ik maar gaten aan het branden en las-sticks vast lassen aan staal...lol

Dag 2 begon ik daadwerkelijk staal aan elkaar te lassen. Ziet horrible uit...maar het zit! Kom maar op met die tafel! Haha....nah...nog maar ff door oefenen.

Dag 3 en 4 toch maar beetje research op youtube gedaan en goed de techniek en uitleg gevolgd.

Dag 5............

O.k...ik heb uiteraard wel de boel afgeslepen. Maareh..ik geloof dat ik er klaar voor ben?

To be continued...

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Teknoman19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:03:
[...]
Dit project is voor mij vooral een leer moment om verschillende en nieuwe technieken te proberen wat ik nog niet kon...of aan durfde.
In dat geval had je nu al mogen stoppen... gelukkig stond daar die "To be continued..." _/-\o_

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

Guldan

Thee-Nerd

Mooie ontwerp en een mooie uitvoering. Ziet er goed uit!

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 17:54
Heel gaaf!! Als je in de buurt woont kan ik het wel MIG lassen voor je. Moet wel ff kijken of de werkplaats dan vrij is

• Teknoman19
kalekat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:42:
Heel gaaf!! Als je in de buurt woont kan ik het wel MIG lassen voor je. Moet wel ff kijken of de werkplaats dan vrij is
Thanks voor je aanbod! Kzal eraan denken als het me niet gaat lukken πŸ˜‰

• Teknoman19
Mijn eerste las project. Ik denk voor een beginneling....niet slecht.

Gewicht frame: 13kg

Gezien de tafel 'hangt'....word cruciaal alles te wegen.

Voor mij is dit ook alles de eerste keer.. πŸ˜…

Uiteraard is het frame behandeld voor roest preventie.

Dat was de midden tafel. Nu de grote zij tafels!

[Voor 12% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 16:56]

• Teknoman19
Begonnen met de zijtafels. Ik begin langzaam steeds handiger te worden met lassen 😁

[Voor 13% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 16:56]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Mooi Project!
Wat betreft lassen is er een uitspraak: "A grinder and paint make me the welder I ain't!"
Voor dergelijke projecten, waarbij een scheurtje hier en daar niet uitmaakt, is het een prima oefening in alles haaks en vlak houden.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat een oog voor detail en vaardigheden. En een fijne beschrijving van dit mega-project. Veel succes, en ga zo door _/-\o_

• Teknoman19
Firestorm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:58:
Mooi Project!
Wat betreft lassen is er een uitspraak: "A grinder and paint make me the welder I ain't!"
Voor dergelijke projecten, waarbij een scheurtje hier en daar niet uitmaakt, is het een prima oefening in alles haaks en vlak houden.
Yes! Daar ben ik ook achter komen. Een grinder is me favo tool sinds ik 18 was, haha. En idd. Dit is een hele goeie oefening 😁

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Die lassen deden mijn tenen wat opkrullen, maar electrode lassen en dat ook nog eens met een goedkoop apparaat is alles behalve makkelijk... * FiXeL is werkzaam in de metaal maar als ik nu moet gaan lassen ziet het er denk ik ook zo uit... :+

Wel mooi project dit. Vroeger ook wel eens gedacht aan een custom desk, maar dit formaat heb ik helaas de ruimte niet voor. Anyhow, KUTGW! d:)b

Mn 3D printer blogje..

• Teknoman19
FiXeL schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:07:
Die lassen deden mijn tenen wat opkrullen, maar electrode lassen en dat ook nog eens met een goedkoop apparaat is alles behalve makkelijk... * FiXeL is werkzaam in de metaal maar als ik nu moet gaan lassen ziet het er denk ik ook zo uit... :+
Jup....dat is een hoop grind werk. Fotos volgen gauw. De midden tafel was 2 dagen werk. Maar de zij tafels zijn ongeveer 3 dagen 'each'! Behoorlijk wat las en grind werk.

• Teknoman19
1 Zij tafel frame klaar. 1 down.......1 more to go

Final weight: 19kg. X 2 = 38kg + 14kg midden frame = 52 kg. + nog een beetje voor de verbinding stukken. Dat word een zwaar pc frame πŸ˜…

[

[Voor 16% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 08:25]

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 10:12
Waar haal je je wrap materiaal?

Realme x2 Pro

• Teknoman19
Btje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:05:
Waar haal je je wrap materiaal?
CHINA :) Ik koop zelden spul in nederland. Alleen als ik het snel nodig heb.

• Teknoman19
Tafel frame #3 done! Dat was het meeste las en grind werk.

[Voor 61% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:30]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Wat een gaaf ding. Succes met de verdere build!

iRacing Profiel

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Cool project zeg, tijd niet in dit subforum gekeken maar dit wil ik wel volgen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:02

BTU_Natas

Superior dutchie

OMG! Ik heb met een open mond dit topic zitten kijken. Hulde!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47

Atmoz

Techno!!

Gaaf project!

Bij het zien van de foto's begint het hier weer mega te kriebelen :D
Maarja tijd he... O-)

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Anyway: heel veel succes & plezier d'r mee!!

• Teknoman19
Nu de frames bijna klaar zijn, kan ik me richten op de verbindingen van de middentafel naar de zij tafels.

Ik vond het erg tricky om de goeie hoek na te maken aan hand van de fotos...maar we gaan het gewoon proberen!

Ik dacht dat tussen de 40 en 45 graden wel o.k zou moeten zijn, dus daar begon ik ook mee

Het maken van de profielen op maat was het meeste werk. Voor extra stevigheid gebruik ik extra stalen profielen 'in' de profielen. Helpt me ook zeer goed tijdens het op de plek vast lassen gezien de profielen mooi in de hoek blijven staan.

De verbindingen slijp ik door midden zodat ik 3 tafel delen heb en de tafel makkelijker is op te bouwen.

Zo ..eens kijken hoe het uitziet.

KUT!

Niet happy mee! De angles zitten idd op 45 graden....maar is veels te scherp! Na nog eens goed de fotos vergleken te hebben en opnieuw berekeningen heb gemaakt...moet ik eerder rond de 28 graden liggen. Pfffffff wat een WASTE of time. Was trouwens me eigen fout dat ik gelijk ook nog alles mega vast had gelast! Stupid!

DUS........NIET GOED? OPNIEUW!

[Voor 15% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:05]

• Teknoman19
Vervolg van de fuck-up πŸ˜…

Nieuwe profielen gemaakt.

En met mijn tooltje kan ik alles precies richten....

Ff de midden tafel checken. YES! Dat is de angle wat ik wilde hebben!

Nu de zij tafels nog 😁

[Voor 34% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:06]

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Dit soort project is dus exact de reden waarom ik ooit op GoT ben gekomen: om, zelf in het bezit van 2 linkerhanden, met bewondering te lezen hoe jullie de CiP's en aanverwanten opbouwen... het hele proces en mee het project zien "geboren" worden. Indrukwekkend is nog understatement, KUTGW! _/-\o_

• Teknoman19
En de zij tafels zijn nu ook voorzien van de beugels in de correcte angle.

De openingen achterin de profielen amateurisch dicht gelast 😁. Its a learning curve...but i will get there!

WOW.....Bijna 8000 views op dit topic....NICE!

Ik hoop dat jullie de build net zo wicked als mij vinden 🀘😁🀘

Helaas moet ik vanaf nu een stapje terug zetten na deze eerste fase van het project. Momenteel heeft een ander project voorrang voor een klant. Ik zal alsnog proberen om wat kleine updates te posten als ik de tijd heb.

Die nieuwschierig zijn in mijn andere projects... ik ben huidig een knightrider replica aan het bouwen die ook radiografisch bestuurbaar zal zijn. Dit is mijn 5de replica build maar de eerste met echt RC.
(Echte auto...geen schaal model πŸ˜…)
Check me channel:
https://www.youtube.com/channel/UCPvtP5OxunUqCac0TqixOUw

Maar voordat ik fase 1 afrond, .....bij deze nog een leuke foto reeks van het frame en de consoles. De platen heb ik ingewikkeld in folie om de wrap te beschermen.

Fase 1- design/ top desk build/ frame construction/ consoles

Fase 2 - led constructie / consoles afmaken

Fase 3 - mijn huidig mancave afbreken en HEEL wat reorganiseren zodat alles gaat passen!

Fase 4 - tafel ophangen / frame verder afwerken / plafond rails maken en cable support system.

Fase 5 - tafel verder opbouwen met de platen.

Fase 6 - alle pc systemen inbouwen + bedrading + monitors

Dus verwacht in de toekomst nog heeeeel wat updates, fotos en clips 😁

Ik hoor graag jullie meningen over het project of als jullie leuke suggesties hebben!?

Zo....genoeg geluld.....tijd voor fotos! Enjoy😊

[Voor 69% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 16:11]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Dit is echt een insane grote desk... Echt petje af!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

Technomania

salvis titulis et honoribus

@Teknoman19
W0W!
Ik heb er gewoon geen woorden voor. Alleen een doekje om het kwijl van mijn laptop te vegen.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:44

l3p

www.^.nl

Nice! Leuk project om te volgen _/-\o_

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

Technomania

salvis titulis et honoribus

Gefeliciteerd @l3p :9B

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Complimenten hoor, echt een flink bureau geworden ook!

• Luke Skyballer
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-06 21:40
Lekker gewerkt pik, dikke unit ouwe en das godvernondedju een mooi bureautje nie!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:18
Ongelofelijk, wat een werk en wat ziet het bureau er mooi uit!

Ik had me ook nog niet gerealiseerd dat je MDF kunt wrappen. Ik ga me hier maar eens in verdiepen!

Every magical journey begins with a single step

• Bert Gent
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2020
Super mooi maar een laser van 150W is een baby-laser :)

• mixp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 22:10
Wat voor wrap heb je gebruikt? Heb je een linkje?

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:37
Damn... Dat ziet er allemaal zo insane goed uit! Ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat. :D

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14
Dat bureau alleen al is groter dan menig Tweaker zijn of haar computerkamer. Zeer gaaf!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 16:06
Wst onwijs dik dit. Heel benieuwd naar het vervolg πŸ™‚

PSN: MrMistral

• Juantinto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik zit vol bewondering te kijken naar je uithoudingsvermogen om dit tot iets moois te maken. Wat een uitdaging en veel werk. Het wordt erg mooi!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 15:56

Geckoo

Good news, everyone!

Atmoz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:54:
Gaaf project!

Bij het zien van de foto's begint het hier weer mega te kriebelen :D
Maarja tijd he... O-)

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Anyway: heel veel succes & plezier d'r mee!!
Jij hebt het druk genoeg, al mag jij jou kunsten hier ook best showen hoor ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee