[CiP] Extreme en grote PC desk build. "MEGA-DESK" !!!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-02 05:01
Bert Gent schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:16:
Super mooi maar een laser van 150W is een baby-laser :)
HAHA.....absoluut! 12mm dik mdf hout....snelheid is INSANE traag. En het nadeel is dat het flinke hitte met zich mee brengt. Zeker tussen al die 'vents' openingen.
Geef me maar eens een water of cnc plasma snijder. Dan weet ik nog leukere dingen te bouwen!!! >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
mixp schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:42:
Wat voor wrap heb je gebruikt? Heb je een linkje?
Aah...ik kan de link even niet snel vinden. Maar ik koop de wrap allemaal via Ebay.
De style wat ik gebruik is: Black Brushed Steel wrap

Check ebay....ik weet zeker dat je wat intressante links zult vinden.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Zie ik daar een 'Checkpoint' tussen de post, veteraan?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Teknoman19
BESTE TWEAKERS!

Bedankt voor jullie leuke complimenten! Het is een behoorlijk project en het zal nog wel een aardige tijd duren voordat die klaar is vanwege mijn andere project waar ik een beetje mee achter loop. (uhm...ook een beetje vanwege me vele werk in dit project, haha)

Zoveel werk al gestoken in 'de' tafel......En dan heb ik nog niet eens een begin gemaakt aan de 2 ROG setups die ik erin ga verwerken, :D

Eerlijk toegegeven.....ik had het project 'een tiny bit' onderschat hoeveel werk het echt zou zijn. Zeker omdat de tafel veel verschillende stages heeft van ontwerpen / designen / laseren / lassen / slijpen / hout werk / constructie. / en dan heb ik het nog niet over de daadwerkelijk PC hardware.... iedere nieuwe stage, heeft weer een nieuwe uitdaging om op te lossen. En iedere nieuwe uitdaging wat ik heb overwonnen, is weer een nieuwe skill extra die ik in mijn DIY pocket kan steken :)

Maar jullie enthousiasme, geeft mij maar meer motivatie om dit project succesvol af te ronden en er wat leuks van te maken.

Ik beloof jullie dat ik dit topic zolang zal blijven updaten.....tot het eind!

P.S
Wow....16.647 views alweer! TOF! Op na de 20.000!

• Teknoman19
Spiff schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:13:
Zie ik daar een 'Checkpoint' tussen de post, veteraan?
YES SIR / 15 jaar landmacht. De goeie oude tijd! Nu moet ik echt werken voor me geld :9

• Spiff
  • Nu online
Teknoman19 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:28:
[...]

YES SIR / 15 jaar landmacht. De goeie oude tijd! Nu moet ik echt werken voor me geld :9
Ha, ik 12 jaar landmacht, van 1994 tot 2006... Luchtdoelartillerie, verbindingsdienst en artillerie. En jij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknoman19
Spiff schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:25:
[...]

Ha, ik 12 jaar landmacht, van 1994 tot 2006... Luchtdoelartillerie, verbindingsdienst en artillerie. En jij?
2000 - 2015 > Chauffeur trucks/ Logistiek. Uitzendingen SFOR14 en SFIR5.

Terug denkend, had ik nu maar wat meer study's gedaan richting IT. Ik werk al sinds me 12de met pc's,
maar het waren vooral google en youtube waar ik al mijn pc en auto skills heb geleerd. Ik was vast overtuigd toen ik 'eruit werd bezuinigd' dat ik EASY aan een burger job kwam. Nah...niet echt!

Zonder die papiertjes kom ik heel moeilijk aan een leuke technische job waar ik me graag verder mee zou willen ontwikkelen.

Tijdens mijn RC-corvette project, ....ik kon maar geen baan vinden! Zelfs brightTV van veronica deed toen een oproep na dit interview... :9

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Remote controlled Corvette on the Dutch TV show - BrightTV

Had zich niemand gemeld trouwens......Al mijn RC interviews heeft me nauwelijks iets $$ opgebracht, maar wereldwijd wel heel wat views getrokken!

DUS...ik blijf gewoon lekker door hobbyen zover mijn rekening en creatieve mind dat toe laat........en ik zie wel wat de toekomst brengt! Mijn bedoeling was eigenlijk om een 'jet' pack te maken. Maaaaaar......damn wat zijn die compacte turbines duur!! Achja....someday!

• Spiff
  • Nu online
Teknoman19 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:02:
[...]
Terug denkend, had ik nu maar wat meer study's gedaan richting IT.
[...]
Zonder die papiertjes kom ik heel moeilijk aan een leuke technische job waar ik me graag verder mee zou willen ontwikkelen.
[...]
KFOR1, SFOR9 en ook SFIR5, Force Protection helidet Tallil, maar ook logistieke konvooien beveiligt van/naar Smitty, Ar Rumayta, Shaiba en Camp Virginia, dus misschien zijn we elkaar wel eens tegengekomen.
Succes verder met het vinden van werk!

• Teknoman19
Spiff schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:53:
[...]

KFOR1, SFOR9 en ook SFIR5, Force Protection helidet Tallil, maar ook logistieke konvooien beveiligt van/naar Smitty, Ar Rumayta, Shaiba en Camp Virginia, dus misschien zijn we elkaar wel eens tegengekomen.
Succes verder met het vinden van werk!
Ik zat in koeweit en ik heb ook support gegeven in talil bij de cougars!

And thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Teknoman19 op 21-11-2020 08:29 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
Teknoman19 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:02:
[...]

Terug denkend, had ik nu maar wat meer study's gedaan richting IT. Ik werk al sinds me 12de met pc's,
maar het waren vooral google en youtube waar ik al mijn pc en auto skills heb geleerd. Ik was vast overtuigd toen ik 'eruit werd bezuinigd' dat ik EASY aan een burger job kwam. Nah...niet echt!

Tijdens mijn RC-corvette project, ....ik kon maar geen baan vinden! Zelfs brightTV van veronica deed toen een oproep na dit interview... :9

[YouTube: Remote controlled corvette c6 Bright TV Bjorn Harms RC Burnout spin]

Had zich niemand gemeld trouwens......Al mijn RC interviews heeft me nauwelijks iets $$ opgebracht, maar wereldwijd wel heel wat views getrokken!

DUS...ik blijf gewoon lekker door hobbyen zover mijn rekening en creatieve mind dat toe laat........en ik zie wel wat de toekomst brengt! Mijn bedoeling was eigenlijk om een 'jet' pack te maken. Maaaaaar......damn wat zijn die compacte turbines duur!! Achja....someday!
toon volledige bericht
Mijn vriendin kijkt net mee en ze werkte toendertijd voor Roda. Ze herkende de auto meteen en gaf aan dat toendertijd een van haar collega's de politie gebeld had omdat ze dachten dat een of andere aso met zijn auto over de de parkeerplaats aan het scheuren was. Ze wisten dus niet dat hij op afstand bestuurbaar werd. Heb je daar nog iets van gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
m3gA schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:52:
[...]

Mijn vriendin kijkt net mee en ze werkte toendertijd voor Roda. Ze herkende de auto meteen en gaf aan dat toendertijd een van haar collega's de politie gebeld had omdat ze dachten dat een of andere aso met zijn auto over de de parkeerplaats aan het scheuren was. Ze wisten dus niet dat hij op afstand bestuurbaar werd. Heb je daar nog iets van gehoord?
Och...meen je niet! Ik stond er met een kleine camera ploeg, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
hoe het van de andere kant uitzag.

Nee, helemaal niks! Roda was ook niet echt mijn eerste idee. Maar we zaten krap met de tijd met de opnames toen voor veronica en circuit was toen niet beschikbaar. Roda parkeerplaats was op dat moment leeg genoeg om een korte demo te geven.

De interview voor discovery mochten we demonstreren op venray-circuit:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Remote controlled Corvette On Outragous acts of science

[ Voor 12% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 17:21 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
Teknoman19 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:03:
[...]

Och...meen je niet! Ik stond er met een kleine camera ploeg, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
hoe het van de andere kant uitzag.

Nee, helemaal niks! Roda was ook niet echt mijn eerste idee. Maar we zaten krap met de tijd met de opnames toen voor veronica en circuit was toen niet beschikbaar. Roda parkeerplaats was op dat moment leeg genoeg om een korte demo te geven.
Eerste keer dat ik het zag. Wel heel gaaf in ieder geval (vond zij ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-05 23:25

Vuurvoske

Nunquam cede!

Echt vet dit project!

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 13:30
ppff.. respect... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gimli_theone
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Heel nice project! Het is niet mijn smaak, maar ik respecteer je kunde en geduld. Ik wil zelf ook nog eens een aan de muur hangende cable-managed in-desk PC bouwen, waarbij de nadruk op cable management ligt.
Je hebt me wel weer even wat inzicht gegeven (hoeveelheid werk, technieken etc.) Ik had bijvoorbeeld nooit gedacht dat plexiglas ook een prima materiaal kan zijn.

Ik had nog wel een vraag over het lassen: Waarom ben je niet MIG/MAG of TIG gegaan?
Die lastechnieken zijn (naar mijn mening) beduidend minder moeilijk te leren omdat je minder hoeft te focussen op materiaaltoevoer en meer op de las zelf...

Nogmaals, erg mooi om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
gimli_theone schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:51:
Ik had nog wel een vraag over het lassen: Waarom ben je niet MIG/MAG of TIG gegaan?
Die lastechnieken zijn (naar mijn mening) beduidend minder moeilijk te leren omdat je minder hoeft te focussen op materiaaltoevoer en meer op de las zelf...
Yes, ik had idd begrepen tijdens mijn research naar de lasapparaten dat de mig/mag-tig een stuk makkelijker te leren zijn en de grootste voorkeur hebben voor professionele lassers. Maar de rede dat ik voor elektrode ben gegaan: Goedkoopste oplossing!

Geen aanvoering van lasnaad / geen gas nodig die je steeds moet bijvullen / formaat (mijn garage begint steeds voller te worden tijdens de projecten) dus het las apparaat moest zo compact en licht mogelijk blijven.
En elektrode sticks kosten nagenoeg niks als je het bijv verglijkt met gasflessen bijvullen. Ook de apparaten zelf zijn een stuk duurder (afhankelijk van uitvoering/model/etc)

Al die redenen samen was de rede dat ik voor elektrode lasser ben gegaan. 100 euro nieuw bij HBM + 15 euro geloof ik voor een vol pak sticks was gewoon een bargain! Zeker voor een beginnende lasser.
Het 'aanstrijken' / en het smeltbad aanhouden zijn de moeilijkste dingen om onder de knie te krijgen. Maar beetje bij beetje begin ik nu beter te worden. De filmpjes van 'ferry' die op youtube allemaal hbm machines test en reviews geeft, had me absoluut overtuigd om voor de HBM200A oplossing te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gimli_theone
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Duidelijk verhaal! Ben heel benieuwd hoe de build er uiteindelijk uitziet. Follow +1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En met elektrode kun je nog lekker buiten lassen.
* _ferry_ kijkt naar buiten, en vraagt zich af wat het voordeel is.
Nee, maar met een volle garage en dit soort grote dingen, kan dat wel handig zijn. Ook met het oog op brandveiligheid. Als ik gelast heb zorg ik altijd dat ik niet daarna de deur dichttrek en weg ben. Er kan zomaar een poetsdoek of hoopje stof ergens liggen te smeulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
_ferry_ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:18:
En met elektrode kun je nog lekker buiten lassen.
* _ferry_ kijkt naar buiten, en vraagt zich af wat het voordeel is.
Nee, maar met een volle garage en dit soort grote dingen, kan dat wel handig zijn. Ook met het oog op brandveiligheid. Als ik gelast heb zorg ik altijd dat ik niet daarna de deur dichttrek en weg ben. Er kan zomaar een poetsdoek of hoopje stof ergens liggen te smeulen.
Dat is een hele goeie ferry!

Brandveiligheid! Daar ben ik ook achter gekomen na 2 a 3 weken werken met een lasapparaat en een plasmasnijder (ook van hbm)

Ik heb regelmatig 'brandjes' in mijn garage gehad door onervarenheid met dit spul. De meeste brandjes zag ik tijdig. Maar soms was ik zo druk bezig..... dat ik pas erachter kwam dat iets in de brand stond omdat ik het rook! 8)7
Ook, deurtjes en kastjes dichtmaken! Ik had 1 deurtje niet goed dicht en voordat ik het wist, stonden mijn poetsdoeken in de fik omdat ze op de bodem van mijn garage kastje lagen. GOEIE PLEK!

Oh....en niet lassen met een korte broek en T-shirt. Ook al is het nog zo warm buiten. Ik heb er jammer genoeg geen foto van gemaakt, maar mijn benen waren letterlijk 'toasted' na een hele dag buiten te hebben gelast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Diepe respect wat je hier aan het bouwen bent zeg!

@Teknoman19 hou je voor jezelf ook een beetje bij wat je aan kosten kwijt bent of wil je daar liever niet aan beginnen? Alleen al qua uren en laser werk is dit een redelijk onbetaalbaar bureau als je het wilt laten maken.

[ Voor 69% gewijzigd door Casejunkie op 29-09-2020 12:33 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 14:34
Teknoman19 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:04:
[...]

Dat is een hele goeie ferry!

Brandveiligheid! Daar ben ik ook achter gekomen na 2 a 3 weken werken met een lasapparaat en een plasmasnijder (ook van hbm)

Ik heb regelmatig 'brandjes' in mijn garage gehad door onervarenheid met dit spul. De meeste brandjes zag ik tijdig. Maar soms was ik zo druk bezig..... dat ik pas erachter kwam dat iets in de brand stond omdat ik het rook! 8)7
Ook, deurtjes en kastjes dichtmaken! Ik had 1 deurtje niet goed dicht en voordat ik het wist, stonden mijn poetsdoeken in de fik omdat ze op de bodem van mijn garage kastje lagen. GOEIE PLEK!

Oh....en niet lassen met een korte broek en T-shirt. Ook al is het nog zo warm buiten. Ik heb er jammer genoeg geen foto van gemaakt, maar mijn benen waren letterlijk 'toasted' na een hele dag buiten te hebben gelast :P
Ik hou altijd dezelfde regel aan als zwemmen en eten, na het laatste laswerk 30m wachten voor je uit je werkplaats vertrekt ;)

Verder, super tof project!! :9~ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
Casejunkie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:

@Teknoman19 hou je voor jezelf ook een beetje bij wat je aan kosten kwijt bent of wil je daar liever niet aan beginnen? Alleen al qua uren en laser werk is dit een redelijk onbetaalbaar bureau als je het wilt laten maken.
Korte vraag.....lang antwoord |:(

Als je dit echt door een bedrijf laat doen, dan word het zonder meer een prijzig tafel. Ik denk niet dat er veel vraag is naar een 4,5 meter lange game-tafel 8)

Nou vallen de kosten nog wel mee als je zelf goede skills met hout hebt, kunt lassen en over de goede tools bezit. Dit project is alleen 'betaalbaar' als je het zelf bouwt en de specs laag houd.

MDF hout is erg cheap / staal is natuurlijk weer duurder. Maar omdat de hele tafel dus gaat 'hangen' aan het plafond, is constructie en stevigheid heel belangrijk. Dus je zult er niet aan ontkomen om een stevige constructie te bouwen. Alle speeltjes / electronica / leds / computers.....je kunt het zelf zo duur maken als jezelf wilt. De vents hoeven bijv niet verlicht te zijn en de tafel hoeft niet per se in hoogte verstelbaar te zijn.
Inplaats van 3 ongelijke delen in hoogte.... zou je ook 1 gelijk lopend blad er van kunnen maken. Spaard je veel constructie werk!

Als je de tafel op poten zet, krijg je ook weer een andere setup en spaar je ook weer een beetje geld uit.

Nou, huidige gemaakte kosten? Ik durf eigenlijk nu nog niet 'alles' op te tellen :F Maar al het MDF hout + Staal kosten samen ongeveer 600 euro...'ish'. Ik wou eigenlijk maar 2 lagen MDF hout pakken. Maar omdat ik het LED effect 'persoonlijk' niet mooi genoeg vond verspreiden (bloede) heb ik besloten om dan toch maar voor 3 lagen te gaan zodat ik meer diepgang had voordat het licht de bodem van de tafel raakt. Ik wilde niet dat je de ledjes kon tellen zeg maar. Het zou ook veel werk + materiaal besparen als je de leds naar boven kon richten en een hele goede diffuser erover heen zou kunnen plaatsen. Zonder goede diffuser ziet het cheap uit.

Als je geen leds gebruikt en je laat de vents dicht, dat bespaard je waarzinnig veel werk en geld. Dan is 1 of 2 lagen genoeg en hoef je je minder druk te maken hoe het frame gaat uitzien. Het feit dat ik gek genoeg was om ook nog eens 2 grote openingen in de tafel te maken waar de rog mobo's zullen zitten, heeft heel wat extra werk met zich meegebracht (voor deze beginnende lasser 8) )

Nu was mijn planning niet over de 1000 euro te gaan. Maareh....zoals je ziet, is dat niet gelukt. Voornamelijk omdat mijn eerste planning was om het hele frame van aluminium te maken want dat heb ik vol op liggen! Maar ik kwam er al gauw achter dat die constructie niet zou werken!

Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met tellen. Een project zoals dit gaat gewoon niet lukken als je op iedere euro moet letten. Maar, als ik zou moeten gokken, zal de "tafel" ergens tussen de 2 en 2,5k uitkomen? ......denk ik 8)7 Dat is wel incl. alle leds/wrap/gadgets/ knoppen/ monitors die IN de tafel zitten.

1 ding weet ik wel. Dit is me eerste......en laatste 'extreme' PC desk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:58

BCC

@Teknoman19 voor de volgende build ;) : je hebt nu ook “Neon” ledstrips op Aliexpress met een hele mooie diffuser er in YouTube: LED "neon". A new and interesting miniature variant.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-04-2024
Erg veel respect voor TS en diens maakskills! Als mede-limbo; m'n onlangs aan corona gestorven vader zou zeggen: 'Dea kint get dea jong.' ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door WickedRR83 op 29-09-2020 20:41 . Reden: limbo :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas1286
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 03:26
Kan het over een paar jaar naast het volgende staan.

Bekijk op YouTube
Exploring a LOAD of Dutch Computers! | Nostalgia Nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
BCC schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:25:
@Teknoman19 voor de volgende build ;) : je hebt nu ook “Neon” ledstrips op Aliexpress met een hele mooie diffuser er in YouTube: LED "neon". A new and interesting miniature variant.
Volgende build? Damn! Moet mijn huidige 2 projecten nog afmaken :P

Wel een nice diffuser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
Ha....cool! Nog niet eerder gezien die pc tafel! Vooral die kleine monitors zien er cool uit.

Kan die ook praten? : "Shall we play a Game"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Teknoman19 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:44:
[...]

Nu was mijn planning niet over de 1000 euro te gaan. Maareh....zoals je ziet, is dat niet gelukt. Voornamelijk omdat mijn eerste planning was om het hele frame van aluminium te maken want dat heb ik vol op liggen! Maar ik kwam er al gauw achter dat die constructie niet zou werken!

Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met tellen. Een project zoals dit gaat gewoon niet lukken als je op iedere euro moet letten. Maar, als ik zou moeten gokken, zal de "tafel" ergens tussen de 2 en 2,5k uitkomen? ......denk ik 8)7 Dat is wel incl. alle leds/wrap/gadgets/ knoppen/ monitors die IN de tafel zitten.

1 ding weet ik wel. Dit is me eerste......en laatste 'extreme' PC desk! ;)
Persoonlijk valt mij die 2 tot 2,5k nog mee als je ziet wat voor build dit is. Enorm cool om dit project te zien en respect dat je überhaupt aan begonnen bent. _/-\o_

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Teknoman19
Kleine update

Afgelopen weken aan het denken over het design van de rechter console 'control panel'.

Ik wou zowiezo mijn custom fuse box in zicht maken. Met een blauw ledje erachter ziet het best cool uit.

Verder een usb snel lader station voor phones en usb aparaten. Passen mooi bij het design. Verder had ik nog een batterij charger erbij geplaatst...maar dat zag er cheap uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv87GSlKberbKkUpqcMOgdhWm8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksGxoRmcM6nrhhERJ3B3o0tx.jpg?f=fotoalbum_large

Na een beetje googlen voor inspiratie, kwam ik dit indicator paneel tegen. Dat leek me wel tof uit zien op het paneel. Dus ik heb wat custom text grafeerd en met een beetje custom spuitwerk zwart gespoten. Hier achter zullen dan ledjes komen. Ben er nog niet uit of ik ze allemaal functioneel maak of random flashes for show.

Verder nog wat rocker switches...volt displays en aluminium knobs om het een beetje op te vullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZHLpdvf5zDhB6k84ltWYQCkV5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dd5wrwH8PQactBcmWY3rWwFU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA8pTIJmnP3NyENY9IO0UuoVAII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHAvIVjcuAUrFqTpKDaQQyOi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat dat hm word. Nu de boel wrappen en basic bekabeling.

[ Voor 75% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

lometje

Multimediant

Erg cool! ben benieuwd naar de rest :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 18:27

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Teknoman19 Kleine maar briljante update.

Dit is echt een super project waar je trots op mag zijn

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Teknoman19
Niet al te spannend. Voor de led indicator paneel gebruik ik 21x 10mm ledjes met weerstanden zodat je het paneel breed kunt gebruiken voor toekomstige 12v functies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckYFZFhijFKv2o8RAW_gxPxlRP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYzdf6KJjQXoQGCiYXZ5gneh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoxTUOHqubsDmUH7AbKnm-JHGrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMFeSpWXyMG2YD2K5xKhbl8t.jpg?f=fotoalbum_large

Om meer diepgang voor de ledjes te creeën heb ik een extra bezel gemaakt en gebruik verschillende materialen om de leds te difusen en verschillende kleurtjes te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waIxnAsr20BzU95B1SAu6jDlERA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEm1e8FyT1K0quvAA1R1DcIS.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan ik het paneel verder afmaken. 🙂

[ Voor 38% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 18:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Teknoman19
Damn... plan was eigenlijk om het paneel grotendeels vandaag klaar te krijgen. Maar helaas liep ik tegen het probleem dat de usb charger niet diep genoeg in de console paste. Balen!

Noodgedwongen wat aanpassingen met de flex moeten doen zodat het wel past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD_B74hpCOxtZACJVTjrxp9g7SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiruAY3HpiGm1uUsLs6B3AiV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 111% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknoman19
Nog niet klaar...but i couldn't resist om toch even de leds te testen. Damn die blauwe is fel! Maakt niet uit want ik ga er potentiometers aan maken zodat je ze kunt dimmen...of maar 1 kleur kiest 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDIpr0XpESgM2a60AuKCwDs2F_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RKGrqNdtxhOY6jc1QALFO2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc6YA2EP5mBycCKkQPIHm-7uumM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwtpVo38obPoJBBu5TOBRspU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:44 ]

• lometje

lometje

Multimediant

Mooi weer! Nu nog Eject Seat L/R _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknoman19
Neej....dat is een ander paneel 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTVgvV9nCv1TWf2MBjG1wGN0dqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRAkfdC0JUXXNPxiqlwWTuvA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i9gFoCeznDWx9AWfRyPd-bRwf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpBg7AIOwADKaQ1sKNAOUwhq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCtqNt1mKRSGthWLW4nCrd1vhME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRCanduXy6GWvml7TSu0xJjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OU9JfCk5vT5Z_aJB9OuOzzYKL2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mk6dJO7zS9YyTTdlo74nEGoE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Teknoman19 op 20-11-2020 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Is het nou nog niet af? Schiet eens op!! Ik wil een full video walkthrough van de desk. Episch project!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknoman19
MueR schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 01:40:
Is het nou nog niet af? Schiet eens op!! Ik wil een full video walkthrough van de desk. Episch project!
Haha....ME TOO! Helaas zul je voor dat nog een aantal maanden geduld moeten hebben voordat deze tafel daadwerklijk in mijn man-cave zal hangen.

Helaas heb ik deze week te horen gekregen dat mijn huidige werk als "laser operator" stopt en ik weer de dremel en flex bij de hand moeten gaan pakken..

DUS......als Iemand nog wat leuke vacatures voor me in de aanbieding heeft, hoor ik dat graag!! _/-\o_
Zo een tafel bouwd wat makkelijker als je loon krijgt, lol!

Anyway....voorlopig zul je het even met deze korte preview clipje moeten doen :9

Bekijk op YouTube
MEGA DESK Steel frame design

[ Voor 10% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 05-05 20:42

Geckoo

Good news, everyone!

Teknoman19 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:42:
[...]

Helaas heb ik deze week te horen gekregen dat mijn huidige werk als "laser operator" eind januari stopt wegens te weinig werk. Dus dan is het afgelopen met de luxe kunnen laseren en zal ik toch weer de dremel en flex bij de hand moeten gaan pakken....pffffff.

DUS......als Iemand nog wat leuke vacatures voor me in de aanbieding heeft, hoor ik dat graag!! _/-\o_
misschien even de regio erbij zetten. NVM regio midden limburg zo te zien...
Regio (neder)Weert zit behoorlijk wat metaal, daar even kijken? Clement group zou je kunnen bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Geckoo op 16-11-2020 10:44 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
Geckoo schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:41:
[...]

misschien even de regio erbij zetten. NVM regio midden limburg zo te zien...
Regio (neder)Weert zit behoorlijk wat metaal, daar even kijken? Clement group zou je kunnen bekijken.
Ey geckoo...

Vergeten. Ik woon omgeving stein. Dus 'midden' limbo-land ongeveer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:48
Teknoman19 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:42:
[...]

Haha....ME TOO! Helaas zul je voor dat nog een aantal maanden geduld moeten hebben voordat deze tafel daadwerklijk in mijn man-cave zal hangen.

Helaas heb ik deze week te horen gekregen dat mijn huidige werk als "laser operator" stopt en ik weer de dremel en flex bij de hand moeten gaan pakken..

Anyway....voorlopig zul je het even met deze korte walkthrough clipje moeten doen :9

[YouTube: building a insane pc desk from batman vs superman]
toon volledige bericht
Dat is super vervelend. Helaas is bij ons bedrijf een aanname 'stop', anders had ik je zeker een aangeraden. Is overigens ook in midden Gelderland, wat ook niet ideaal is qua reizen.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknoman19
Bowen_HAFX schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:48:
[...]
Dat is super vervelend. Helaas is bij ons bedrijf een aanname 'stop', anders had ik je zeker een aangeraden. Is overigens ook in midden Gelderland, wat ook niet ideaal is qua reizen.
Midden gelderland is idd niet ideal. Maar toch bedankt! Hopelijk weet ik deze week meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Kan ik nog ergens de updates volgen van dit project? Of staat het momenteel stil?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
ElmarNieser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:33:
Kan ik nog ergens de updates volgen van dit project? Of staat het momenteel stil?
Project staat momenteel nog on hold totdat het project van mijn klant klaar is. Daarna ga ik weer hard aan de slag met de tafel en zal de updates hier weer voort zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Wow! Wat een gave build dit. Insane die grootte ook maar wat een luxe lijkt me dat.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

@Teknoman19 weer op de pootjes geland qua werk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
Thanks for asking :)

En ja...weer op mijn pootjes terecht gekomen!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Teknoman19
P.S

Dit is het KITT dashboard voor mijn klant. Ik ben nog aan het wachten op een paar sound amplifiers, maar het dashboard is zo goed als klaar :)

Bekijk op YouTube
Driving RC KITT on the freeway

[ Voor 11% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

wat cool! Geheel toevallig zat ik hier naar te kijken gisterenavond: YouTube: Knight Rider Original KITT Voicebox Prop Working After 34 Years!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
Yes, van 3/4 season. Ze hebben ook het orginele dashboard. Behoorlijk indrukwekkend hoe ze dat ding weer aan de praat hebben gekregen met een custom printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:48
Je bent voor jezelf beginnen, begrijp ik dat goed? En waar moet zo'n dashboard inkomen?

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:59:
Je bent voor jezelf beginnen, begrijp ik dat goed? En waar moet zo'n dashboard inkomen?
oh nee! KITT replicas bouwen is 1 van me hobby's. Momenteel werk ik als repair technican van laboratorium apparatuur en dat bevalt me zeer goed.

Het dashboard komt in deze auto. Hier was ik de RC stuuring aan het testen:

Bekijk op YouTube
Remote Controlled Steering Test for KITT replica from Knight rider

P.S
De desk wat ik aan het bouwen ben is bijna net zo lang als de auto :X

[ Voor 10% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11-2024

Rebbels

Polymath

Teknoman19 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:35:
P.S

Dit is het KITT dashboard voor mijn klant. Ik ben nog aan het wachten op een paar sound amplifiers, maar het dashboard is zo goed als klaar :)

[YouTube: KITT dashboard power test]
Schitterend, petje af!

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Teknoman19
Kleine update!

Mijn bedoeling word dus om de 2 buitenste tafels voorzien van 2 pc systemen. 1 zal zijn voor surround gaming en de andere voor VR-gaming. Om de PC/ of beter gezegd de hardware te zien zitten, heb ik een opening tussen de RGB 'vents' gemaakt. In die opening komt een doorzichtige plaat met het ROG logo en zul je dus het moederbord/GPU en het koelwater reservoir zien zitten. Het aanzicht aan de voorkant van de case ben ik nog over aan het twijfelen. Maar ik heb na lang zoeken een besluit genomen welke cases ik ga gebruiken en welke fans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BalqWTv45QoHux5fsjOu9BWI7XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9Ar9XEVQtEIEfMariqtmTN6.jpg?f=fotoalbum_large

Links en rechts komen 2x Sharkoon TG4 RGB towers verticaal onder de tafel te zitten, Ik had meerdere cases in gedachten....met name de Thermaltake Core P3/of P5. Maar voor die prijs? was de sharkoon TG4 een bargain. Leuke triple RGB front / niet te groot en niet te duur.

Voor de 2x 360 rad + 2x 480 rads, ben ik gegaan voor 14x Enermax T.B.RGB fans. De bedoeling word dat LINKS en RECHTS de consoles naar boven 'stijgen', waardoor alle 14x TB.RGB fans zichtbaar worden. Noem het een Gaming-mode voor EXTRA COOLING!......Maar ik doe het voornamelijk omdat het gewoon freaking cool uit zal zien! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Teknoman19 op 16-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Teknoman19
Yes, ik heb een paar daagjes pauze van de auto en dat komt perfect uit. Ik heb namelijk wat goodies binnen gekregen voor de tafel. Dus tijd voor weer wat MEGA-DESK pictures.

Ontvangen...2x TG4 RBG cases en 14x Enermax RGB fans die 2x 360 + 2x 480 rads voor 2x pc's moeten gaan koelen. I KNOW....overkill aan koeling! En wat betreft de RGB, alle gleuven van de tafel wil ik ook RGB verlichten.....I think i over did it with the RGB met deze build!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6WQrq8TQxvM3ZZ-bgrpjAg7e4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBcb8YGt6L4BBMv808uYhADZ.jpg?f=fotoalbum_large

En toch miste er nog iets....Een RGB stoel...LOL

>>>>
>>
>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0YBKP9LWVUWzjIu98i30zm6IRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNdUX6n1CP4HwMXcA41Sbvym.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/932gm1M1Jx7S8x_AGgo1ReqzO9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4F2hlNIiKWBPRq16WDI7Pho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E4RVLwbJYSybIuhdLE4qdOjlh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9k3nsVWpdHp2L1We5tfXajz.jpg?f=fotoalbum_large

NOW...i over did it!

>>> WAT EEN DOMME UITGAVE!!! BUT I LOVE IT! _/-\o_ :9~

Net met de kleurtjes zitten spelen, nu terug naar de tafel. Om de case even te testen hoe die in de tafel openingen komt te hangen, heb ik het frame even op steunen geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz8Z-TybIlf0VHlNqWgtCkLdt3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tehqA2k0zW4u9EnktWYTiNY6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqSUF2RwiPCGiE7VCIMGffeMN3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFe6waagoUL7ejP56JyBj4HW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpluF5DWh75Ds4lCh02g3oAYnr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIfrrvdY8OmIkR0t9L3tNc45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zksb9PUvkTfy7r5veIn5mpyoCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IMoD9Ad169omxhfJzwy3DDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6r4Q-DBox3ZC9hfO6MqYLTvPCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wukcSFzVyQ93dKW7l423fl6r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NPjLYViWqInBnsIfGwc-vUL1BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkVeP4soJgEQ1hR1iXUv1xzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/702wJaZjwQlIsbvU4Pjojh8rwAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvz7RyKgOLuPMOOhfBzmpDzL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik bewust voor de TG4 case gekozen. Bedoeling was eerst de Thermaltake P5, maar gezien de prijs, size en gewicht ben ik voor de ruime/ mid-case gegaan van Sharkoon. MAAR....na dat ik de openingen van mijn tafel nog eens had opgemeten...is de case TE SMAL! DAMN! Diepte is goed, maar de case is smaller dan de opening, great! :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq2nnenGb2ECFfhbuUZdL-sQx5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OJIac1aJRrhow5sEfaD7JWN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0LHAveigivAI4GtF7bW6SSqV9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbuFHyQG6GD0kFMwim8PKq9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9AkJwijLLq_acpymRjHuQ3sGwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXngrCom21mMxDNo3JnFTf4s.jpg?f=fotoalbum_large

Dus...blijft maar 1 oplossing. De spinter nieuwe cases strippen.......en de zijkanten breder maken. Volgende fotos kunnen als schokkend ervaren worden door Non-customers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq2nnenGb2ECFfhbuUZdL-sQx5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OJIac1aJRrhow5sEfaD7JWN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IgrPcIn-2VDS4WRhkj0NfIdvNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmdNlc60HjNN0evufI17ih7A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaAGmBg3DM4yV-PZyMchXyZzlFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHXy1ZFLvxyUVUR0aPqdFZfx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ5f_qRjD2Xfbahfvtgy0ygoesM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAP4iy62YhXyQh2oFcYKm6BS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik maakte me geen zorgen!.............Dat fix je wel weer Bjorn! Dus vast beraden ging ik verder 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THy_95tSV1U33u9xM4cdzhEXyOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKKl5tP5rZeVm2bhhqtdROWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0LHAveigivAI4GtF7bW6SSqV9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbuFHyQG6GD0kFMwim8PKq9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jW_PM4Yn-6ihVJ8fogzxG81WGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myCcLuZhrHW83nYABWISgjht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ5f_qRjD2Xfbahfvtgy0ygoesM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAP4iy62YhXyQh2oFcYKm6BS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qma45zb9PE-aAYapL1KMnoIwNk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzcoMvlbzEUG0cRUcTERCtx0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/080spfoJgLzMtzVsOlmCPlGRKp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la6LCcq5TQAltRfDkc2QIxKi.jpg?f=fotoalbum_large

Joa.....7 cm hier, 7 cm daar....beetje plaat werk. Later de randen nog op 1 of andere manier bijwerken....Oh boy!

To be continued............

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknoman19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apS23U2A6WFSHYnYiW60dT0oGtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PzcbNYwGp0B5CFWONlqfYsW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGjKa1G7V3ZdySy63r6EK5Fa3eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0VSXKUcG3iL82yx8Ms1RUdV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTLozoY1dFhBMC9NiWOX072TnjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4a1eq64oEMJqBKU752voTpXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YocbotR00eMd1-haWU19LcrvA-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PehSJiYH3JsCUsuz2gaVWdE9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thmym1AL7adnRednaqTXR94kRWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txcnxgOUwySajC7f3Kru3a3P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:35
Wow, zie dit nu pas maar wat n bruut project is dit. Super vet man. Ga zo door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Een rgb stoel, ik dacht dat ik alles gezien had maar dit is toch wel het toppunt :+

Haha wel gaaf hoor!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 21:33
Was het niet slimmer om zelf een "doos" te maken waar de onderdelen in gemonteerd worden ipv een bestaande PC kast te verbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
Tadango schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:54:
Was het niet slimmer om zelf een "doos" te maken waar de onderdelen in gemonteerd worden ipv een bestaande PC kast te verbouwen?
Dat zou voor mij meer werk zijn geweest. Door een bestaande case te pakken heb je gelijk al alle openingen en tray bevestigingen voor het moederbord. Niet te vergeten de nodige fan en i/o schield openingen.

Maar nou moet ik wel toegeven dat ik dus de breedte over het hoofd had gezien...anders was het een quick installation geweest!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknoman19
1 case down. 1 more to go. Verdere afwerking aan de cases komen als ze onder de tafels hangen.

Note voor future builds....beter meten! Lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wnLWLUtR9p_u4aD08DCYnvqrHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2OwT3zCEKTY1pUF6KbXrMV2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiiJngSYvajPhOITrSjnpL5qIS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2CTSkBOdir8oEdDunnBMl4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULIlBNjrGwnRVoowdjuf1mEVZhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dc24QJ4vY5rqVJVqNiakh5RF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri37jpLZ0sJkuogE1L70Vv0Em6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L43RW4uQGpx8Jg4JrSyRcdqB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpCMqNbcSsZt7CEH4cliBYTSVfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mt1d1ylSh5PoXOQ78L7jg2qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzTF9m5ikPSVn-2lSBjP1u5o2GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqfEa6mMIqEwxzRxi3c2p42n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 22:17
Leuk om de Frankenstein versie naast de normale te zien staan, toont interdaad aan dat de niet-gemodde variant iets te klein is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
azerty schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:02:
Leuk om de Frankenstein versie naast de normale te zien staan, toont interdaad aan dat de niet-gemodde variant iets te klein is :p
Ietjes maar...haha. dikke 10 cm hoger geworden. Maar de case past nu perfect in de opening van de tafel. Vandaag ga ik de 2de case uit elkaar trekken en groter maken 😈

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknoman19
2de case ook customized 😁

Hm...met of zonder glas voor de fans?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHHm_3tcfEopGD7mSgFMhcDD66E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4Rq20aTaX9OBmuIAVfihIzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_AV_Y81KXegST8pcQsPYlG86sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKD7gBF1ntNsnOoSP3HsYkTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMSadOBxgZAw_j-mkmZK1Gttw1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XIEdhVoQ3VO9CeaXSacIdR8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQXBy_v-b5FT-ABVWSiRs7j2PWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlSBysceuq0C5m1ynUe5stUf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl2dcPmlxK1R1qG_RDfhPQthghg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8ttiyKzjdN6Yo0InkD9m6vj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBeT4Xli7XaluRpwPh20xCCmkgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvwVrORqhOWcLxePeui7UmyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik stem voor zonder. Ziet er stukken beter uit en nog goed voor de airflow ook. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:58

BCC

Zonder maar pas op je vingers :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:00

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zelf vind ik de "zonder-look" ook beter... dit project blijft me bij elke update weer verbazen... #KUTGW _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
edeboeck schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:42:
Zelf vind ik de "zonder-look" ook beter... dit project blijft me bij elke update weer verbazen... #KUTGW _/-\o_
Thanks! Mij verbaasd het steeds weer hoeveel werk het is...lol.

Maar idd. Ik vond zelf de look ook beter zonder glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Zonder glas zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wat een geniale build dit!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
Dit is/word dus de rechter kant van de tafel. Beiden tafels krijgen 1x 360 + 1x 480 radiators. De 360 rads zitten nog in mijn huidige systeem 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoZ_xks8STYwHbKzbn_Wb5G-qwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvQr3zHOKr0PNW2Bhd0hNNfK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LlzB50dGwj_-kuvmF-9GuVDQK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nRavQgeJJ1Mom7YgokjHljC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/516JuMt3Pswqy9NDw9cAwvDGYT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3dCqWQhxdP1nUnYwKDKLMdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGioLLB-pQXNLMHfg7ts_VJC9kY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYgLBMTeH8o9QoXoGmcAqBR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuHIECJn710yU_CPj3ucymJGc_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4egJVBQGNYOZVPHvCQqS1YR7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUXCr8cbqMh4WT2-h09dlzgyqdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShZqXxaM54XZ2z7YaZyzdtdC.jpg?f=fotoalbum_large

Het systeem zal zichtbaar zijn door het venster met het rog logo. 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2rquaRpaL4nl_T2gGdY94I7SnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnl4GLkt1vkUcz2NB9vwsjQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLaNNzaXciSIQE5xuWzhJLNREH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCdsBGLgRYvSSNKCWFsIwVMV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lGhSR5_h6ISKTX7dCbizipZG1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WH2y2KtlggavXcfyM2KNAQB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hViXFABe6quCVRkhM3lDVf111FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6RZYxF1k4SCPEMTeoXEalbf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSJFADSuY3mI7YZ1A951yW0lHMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdUEUz62F15ydfdrUHfATXaq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Kan je voor je ventilatoren niet iets van gaas maken? Lijkt me wat veiliger.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
Franko P. schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:20:
Kan je voor je ventilatoren niet iets van gaas maken? Lijkt me wat veiliger.
Komt goed! Verdere afwerking komt later, als de boel daadwerkelijk hangt en meer vorm begint te krijgen.

I am pretty much making stuff up as i go along. Ben me nu vooral eerst aan het richten op constructie. Dit word namelijk geen licht gewicht tafel. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknoman19
Kon het niet laten om toch even een paar fotos van de console op de tafel te maken 😁

Deze console is trouwens bedoeld voor de midden tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt2ArDVWaGcG_d2i8HlcSLv38sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVy2EbFqLxs8GXgkMLsK4rVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pi1sw4vgn6HpmLZ5VDWD-eqnbZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlkdYWckJeOuNyut2WaaVHs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLdZ4SRX2CKr8h93iDrbXQf_3FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQSY6cHwm7SDfYXrHIfbBplV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtCp3ynRWCsaAGAEn4zQ8075Efo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBMNNqriH6Etquq3y8xRMZTH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ4mX_11eyajJZGagFYFozJ6E6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHDV6A537GerkSHhj1AxaJM6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9BfO-JxRSzsi6fwXWx_8bd01T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhgSVOPKUCE7FkZFbFFOYmzt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxqHVz36cFnKUqcypAB4C9Jhz7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnIbIuSoqfwcRAttL08CkRxY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmb1mPsuHaUZcB5EvxteIrYPiAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiHJYOPRmzEvb4NjODbIJaS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Indrukwekkend gevaarte! Ik vindt het ontzagwekkend gaaf wat je hier laat zien. Hoeveel gaat dat beest wegen als alles klaar is? Tonnetje of 2?

Kun je eigenlijk nog wel bij de panelen achterop komen? Of hoef je daar in de regel toch niets mee te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Niekleair op 10-03-2021 22:10 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
Niekleair schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:09:
Indrukwekkend gevaarte! Ik vindt het ontzagwekkend gaaf wat je hier laat zien. Hoeveel gaat dat beest wegen als alles klaar is? Tonnetje of 2?

Kun je eigenlijk nog wel bij de panelen achterop komen? Of hoef je daar in de regel toch niets mee te doen?
Ja...goeie vraag! Het frame alleen is al 55 kg. Dus met nog een aantal lagen MDF / electronica / plexiglas....
Ik denk een kilo'tje of 100? Ben eerlijk gezegd bang dat ik er net wat overheen zal zitten, lol.

Dus de kabel bevestigingen en profielen aan het plaffond worden zeer belangrijk. Bedoeling word ook dat ik de tafel een aantal cm naar me toe kan trekken met geleiders zodat ik nog steeds achter de tafel terecht kan voor onderh

De meeste dingen probeer ik zo te maken / ontwerpen zodat ook redelijk weer uit elkaar kan zonder alles uit elkaar te trekken. De grote platen bovenop bijv, je kunt zien dat het 2 delen zijn. Zo kan ik altijd nog platen apart eraf halen ingeval ik iets moet herstellen.

Intussen heb ik de sharkoon case aangepast zodat die beter in het frame past en mooi aansluit op de onderste MDF plaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTT6edYi5E1O70QIJpPuY3uKtck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBFhXam9v67fe61V12BmJ4jP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7RjKX3e6fuOx9FS3pIaJwzfu8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmEMXXqdsgWNmMzK1IBDQtIc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQThBTzZuc6Mvv0yR3nobyK2Hh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnlM5w5gPO5Rl7iONqqy6YAf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln5AvXqpI7oHooyhBJb52L9inSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zx9jdSrDvdBKt2NJPpqqgjjA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDQA8FN0OwZAyvDWXI43wZ5sxJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVTWC9b1OLDQioVTfHQiXQYl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4Bpktzw0Z5_FfExCWQK2CW5sZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltjpjhp9jvhbVD0pdC6q2Ksb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Teknoman19 op 11-03-2021 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05:47

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Sodeju, 100kg.
Kan je wel de RGB op de stoel besturen :P ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknoman19
Aerkhanite schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:54:
Sodeju, 100kg.
Kan je wel de RGB op de stoel besturen :P ?
Yes. Er zit een remote bij de stoel voor alle effecten. Mijn plan is eigenlijk om de remote netjes in de armsteun te verwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Teknoman19 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Yes. Er zit een remote bij de stoel voor alle effecten. Mijn plan is eigenlijk om de remote netjes in de armsteun te verwerken ;)
Of eventueel in een van de dashboards (of hoe moet ik dat noemen) in de desk? Op voorwaarde dat de remote draadloos is, natuurlijk.
Hoewel, in de armleuning is ook wel cool, natuurlijk #keuzestress #firstworldproblems ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
edeboeck schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Of eventueel in een van de dashboards (of hoe moet ik dat noemen) in de desk? Op voorwaarde dat de remote draadloos is, natuurlijk.
Hoewel, in de armleuning is ook wel cool, natuurlijk #keuzestress #firstworldproblems ;)
Ja, de remote is gewoon draadloos. Ik zou het ook kunnen verwerken in de console, maar dit is een functie die ik graag bij de stoel wil hebben. Ziet denk ik ook cool uit wat knopjes in de stoel te hebben :9

Die stoel wat ze in de film gebruiken kun je gewoon particulier kopen, maar daar hangt een stevig prijs kaartje aan. En aangzien ik de tafel toch een "game-theme" geef met veel RGB, denk ik dat de stoel er wel vet bij zal uitzien 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teknoman19
Voordat ik weer verder ga met KITT, maak ik eerst het kabel systeem verder af van het frame. De kabels stonden te ver uit elkaar wat niet handig voor het design is. Door gebruik te maken van een pulley/lager systeem komen de 2 kabels dichter bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUzjsoXChmlrNPaaZoYcAZbSEVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUKSq5kIvbypzZGolRFm25jU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcPfcu0fOrtANjZa68NMpyXeJPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSeB4KIjRg6Rr3PuXbCmPc8I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tib62mbRx75-ktXs0qKz8HnPTZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqvB5CcvMohRKElD3RUUPmfc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKkRmz5G0jbaeRaCm2mnv-FAe9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9sin23cvCv39wWXQLXKyrOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O4mtxubULQRNdA_UoWZ4NbEGOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTm3w8PLCW5R6itRwaCc94WT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqVC66anEy0FfDDkSHkNp8MsymA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHc9KlBDs9oLS88qgEq0IomC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWOM_V2Ivxcw1sqKWPVW_UNQflU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlZbSb4yl3GxTkFZdWuHbVAw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknoman19
A view from the back. Nog een paar aanpassingen en dan kunnen de pc cases aan het frame vast gemaakt worden. De plaat van de case kan gewoon op de orginele manier nog los. Dus handig voor cable management.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd3hDvmukx-cENv5fqMIk_RqLR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewg05OwHSMBBujO4ccq8dMyM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov_W5cIPZBftvADgAvv3ol0coPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHYdQjiOkjvB8yGg7wQWlwbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Mbruy3buF2jgCIIxJPNb38ftbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mYVsW2onAxqXjJGjQvETe5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat een freaking geweldig project.
Als ik een pet op had, dat zou ik hem absoluut afnemen voor je.

Ik kan in elk geval niet wachten tot hij af is...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Teknoman19
Aanpassingen zijn gemaakt, kabel systeem is done en de 2x sharkoon cases zitten stevig vast in het frame werk. Nu nog een likje verf en dan weer verder met het kitt project 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJ4cihkbfveY8kLxgTrpj-Dk9P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsyrTbDVm5LvpsbP1ijfss8n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkJ1OTWBk-lok09yJTGoSn1SqE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzc9MIx7qjSlQHWY1ECBalOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoSRTFWYH2qlDjSqCC5sFEjpr8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vQvCiqqLKNBkVGFiJFIIeDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L39Y9g4UjLAuc8N798A9G8bXIFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASfv7rkRhXu2eKybGgVFo9jR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Teknoman19
Kleine update.

Het RC-KITT project is bijna afgerond. Nog wat rc testjes en dan kan ik me weer op megadesk richten.

Die nieuwschierig zijn hoe het dashboard nu IN de auto uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeSsm0FwuyjSl699Ovu9O-rj99w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4H03gCETsA4SfUBLHqbppQf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSXHFolt71mPBEJ17nsG8JCm46k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVQdlJm8FBxYmE3FqZR1uRR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTIEUa3fq_5JgO-DG0UCJK4rsns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJn0xHMQWJdO8Z4SF4NMviJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjAFHb0vjdBij6r8Gh6NnUNSVF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OFfOghF9PSHPgJJmmTjFZl3.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk op YouTube
Remote Controlled KITT replica Dashboard

Gisteren heb ik mijn laatste hardware update binnen gekregen dankzij een mede-tweaker.
Na jaren lang team groen, > Overgestapt naar team rood. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :9
De RX6900 XT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUYtJYllwpO1CCNuiS_u9Rv2jLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdfFTp9kp741t6g8U3KUStRN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05yiW6jVuc_iHKK7bqOwW2z2gs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfajtxZAXzxkiS8sXrqnfx3j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit word mijn tafel PC hardware setup:

Linkervleugel: Game-PC voor triple screen/surround gaming op 3x 43" LCD's/4k
CPU
Intel Core i7 4930K
RAM
8x4 / 32GB DDR3
Motherboard
RAMPAGE IV BLACK EDITION
Graphics
RADEON RX 6900 XT
Main SSD
500 GB Samsung SSD 860 EVO

Rechtervleugel: Game-PC voor VR gaming met 3x 40" LCD's/full HD
CPU
Intel Core i5 6600K
RAM
1x 32GB DDR4
Motherboard
MAXIMUS VIII HERO (LGA1151)
Graphics
2x NVIDIA GeForce GTX 1080 (SLI)
Main SSD
250GB Samsung SSD 840 PRO

Monitor indeling kan nog wisselen. Ik heb ook nog 5 lcd schermen in de tafel zelf zitten, lol. Dat zijn 11 screens samen.. :X

Waterkoeling:>> Ieder systeem is voorzien van 1x 360 radiator + 1x 480 radiator en 1x Enermax Neochanger pump voor het koelen van de 3d kaart en cpu.

Gezien het grote koel oppervlakte van de 2 radiators, zal push/pull fan setup hier echt niet nodig zijn.

Verder voor old school gaming, ga ik ook een snes in de tafel maken 😁

Ik denk dat ik deze ook nodig zal hebben :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XwhVVTpkqjuxFOi8JKSfigeavw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rswHoKRS9lOfDopsG3oVBklQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Heel erg gaaf dat Kitt dashboard. Die schermen zijn dat wel gewoon LCD schermen? En wat is er echt functioneel aan het dashboard? Snelheid? toerenteller? doe je nog wat meer met de schermen behalve eye candy? :p

Zou dit wel eens in het echt willen zien. Is ie nog ergens te bewonderen? Of is dit puur voor een enthousiasteling zijn privé collectie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknoman19
Franko P. schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:50:
Heel erg gaaf dat Kitt dashboard. Die schermen zijn dat wel gewoon LCD schermen? En wat is er echt functioneel aan het dashboard? Snelheid? toerenteller? doe je nog wat meer met de schermen behalve eye candy? :p

Zou dit wel eens in het echt willen zien. Is ie nog ergens te bewonderen? Of is dit puur voor een enthousiasteling zijn privé collectie?
Snelheid/RPM/volt/fuel/oil etc...is allemaal functioneel. De monitors laten zien: Voor en achter camera, Mediaspelers en arcade games met oldschool joystick.

Lower console knoppen zit veel besturing voor de gadgets en auto verlichting. Dingen zoals camera's, oilie spuiten uit achterbumper en kenteken retractor. Dus genoeg speeltjes voor iedere kitt fan.

De auto gaat binnenkort naar de klant in duitsland.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Teknoman19
Yes....mijn RC-KITT project is finished! Die wat nieuwschierig zijn, hier een RC test.
Mijn moeder kon het niet laten om ook even mee te rijden in KITT :)

Bekijk op YouTube
Doing a REMOTE controlled J-turn with my mom inside KITT from Knight rider

DUS....nu kan ik me weer verder richten op MEGA-DESK _/-\o_

Ondertussen aan het denken hoe de PC indeling gaat worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgF6xbOfxFr-xgrZny2I_Y-sEKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvsBnCQDPngA3hvtPE6m0Nch.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh-9shLszw1dVEnkyGGHshIcmeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AFajEDb2rqJV86eY0yN1mR1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9Gt9d8PKgfUfApacwx6ZqbfkUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXqCdQQeteimW8yF4ObSX4fz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar, eerst maar eens mijn huidige bureau setup af te breken en mijn cusotm DangerDen :'(

BEFORE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uTi9qte7s30ieQbbgBWuwewwKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1AyMX7r0lGqcn3tHC6AiPmc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovberyb0AnPUzn6WN8ny2_2OufI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnE77s9xNtWBvpdeCg4yTt8v.jpg?f=fotoalbum_large

AFTER
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dty83V7ZdGVnUcPQ09p77aWqCUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6d1xtJWcuLy1dt2zCBoMnnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD9AovIBd7yqEUAHXUiMBfppcAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGLlVDUr4z8aZ4jMPoI6Exm2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgB3E85w9T-2UIK-0SN2Ge2zKu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArT4AcCx1TJ3FZxu53VSkb2z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V0QVGCMLZKZmTOF2FcccgC7_2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVpA9d7NLpvL1ZOiMJgqLUDn.jpg?f=fotoalbum_large

AAAAH, dat word een paar weken puin in mijn man-cave :P

Intussen ook even het frame in de kamer gelegd. Yea.....dit zal vast niet makkelijk gaan worden!! :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bORRMvhei4oKeQ0X7cn2JJhtjLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JM96ojUI3BsLL8tDQKOsgvpj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKgus5d8p7PeakhrykopjL9pYoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5PNpHcUmTpMehmfbUYpkXFG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ_FCkzoyC2RT0gpU3msck3ruPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8g1QxBRiauMlqhf8b2ZqkVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Bijna wall-to-wall breedte :o

Dat gaat echt impressionant zijn als die eenmaal af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoman19
azerty schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:11:
Bijna wall-to-wall breedte :o

Dat gaat echt impressionant zijn als die eenmaal af is...
Sure is. Mijn eerste design was zelfs 6 meter! Dus moest ik het design terug brengen naar 4.5 meter 😁

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Teknoman19
Lange dag achter de rug! Alle verbindstukken na gelopen en gecorrigeerd zodat ze allemaal in dezelfde hoek staan. Dit moet perfect anders krijg je de tafel nooit in elkaar geschoven.

Verder wat lasnaden nagelopen. Ik begin steeds beter te worden met de electrode lasser 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWifGoSuUW1-SlQyNSLSBcxi0wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBDqV9ha3oEAbSjVEPT5uohJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WxRxIjXVZfks7BQJcxuiqgPAVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zpg5n3WY406BAd8Wy7ex6cxP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ihsz06q1SCRKmuNgdOt8p-DPto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viJWyjAQJqru2E5yOMzRY90y.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest een beetje creatief zijn om de zijstukken stevig in elkaar te schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr19GmdPx1fLb7QZkWafJCFuewM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20ZsL7Zk6Y6M8MITAVbVeHWV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOkjep5uQiNoUb345_piYpCYzA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wCCeOgRiiIRWjVvd64m2qLs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DP7CpStTX_d4i1X-03gDJZOaug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpIg8mfeZ6vaknibEdrsvsRW.jpg?f=fotoalbum_large

Voor extra stevigheid, heb ik 3 meter lange balk toegevoegd aan de achterkant van de tafel.
Daar ga ik waarschijnlijk ook een foot-rest aan maken 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ihsz06q1SCRKmuNgdOt8p-DPto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viJWyjAQJqru2E5yOMzRY90y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_w9jjodesuaqRHXmYeY6xnibjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m00cB9R1erkpWc4fwyPZyF4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfYnJlYRKyfU4bxIraSvxOkDcHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EK56tF0RcFFUK3iCJBe9giT1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckOg3t025532bPuE95fQee89tPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQjxrOjgVGeQrYlul3bjby1T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orJPHpf2lljy-lRj6_cPMXPEM3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7JcbIL3pjhM5KBDn2NgE4kD.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard zijn het nog 3 losse delen. Zou anders moeilijk worden om het op mijn kamer te krijgen...lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJFfT4xBpG4OrVO4uuHcvH0uz2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsuWR5pG0slbAwoHd8iagkq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xroWscY2U9gWcyfd0IS3fVl75q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFDsAKR8jSNKNslKI3jzQgcN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ondanks het feit dat we intussen al heel wat gewoon zijn (je hebt ons al behoorlijk verwend), ben ik toch telkens weer onder de indruk. KUTGW!! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teknoman19
Meanwhile at the bat-cave>

Wat lijken die 40" schermen klein tegenover het frame :p

Ik heb nog 2x 64mm over van muur tot muur _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od70BWhHO4QA5PNqj0wnqxSfGqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFhRau91k6QKIfuSDyaZ5h0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhQNaeXjkckYKmP4mqcPBvAv96g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIdkFYnN4qrliyP1iwdkypPj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHbQ5uaD06BDa1z4uBa2n-ND6zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqK2peSzppXChr4s599xlvNg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

RKD

Teknoman19 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:44:
Meanwhile at the bat-cave>

Wat lijken die 40" schermen klein tegenover het frame :p

Ik heb nog 2x 64mm over van muur tot muur _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor! Heb je nog wel genoeg ruimte dan voor de beweging omhoog en omlaag? Ik dacht gezien te hebben dat bij het scharnieren de boel nog wat opzij ging of ben ik in de war? :)

Of scharniert er een ander deel dan ik dacht 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknoman19
RKD schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Gaaf hoor! Heb je nog wel genoeg ruimte dan voor de beweging omhoog en omlaag? Ik dacht gezien te hebben dat bij het scharnieren de boel nog wat opzij ging of ben ik in de war? :)

Of scharniert er een ander deel dan ik dacht 8)7
Ik moet nog de hoogte bepalen van de tafel en de monitors. De tafel kun je dus electrisch in hoogte verstellen.
De dingen die nu aan de muur hangen gaan daarna allemaal eraf. Ik laat het nog even zitten anders heb ik nog meer puin :9

De bedoeling was dat de grote consoles die op de buitenste tafels zitten naar 'boven' risen en zo de fans laat zien. Dus dat word nog even uitzoeken hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:23
@Teknoman19 Een Tikkie off-topic: Mag ik vragen wat je voor de kost doet?

Verder:
Te gaaf wat je aan het doen bent. DON'T. STOP. _/-\o_

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:23
@BlackMonkey Die had ik even gemist, dank.

Verklaart ook waar TS zo makkelijk aan dure kwaliteitsspullen kan komen (die ik zag in de diverse foto's).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:15
D_Jeff schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:23:
@BlackMonkey Die had ik even gemist, dank.

Verklaart ook waar TS zo makkelijk aan dure kwaliteitsspullen kan komen (die ik zag in de diverse foto's).
Nou komt dat eigenlijk weer door zijn vorige werk. Hij was laser operator waardoor hij inderdaad over mooi gereedschap beschikte :).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste