Korte vraag.....lang antwoord
Als je dit echt door een bedrijf laat doen, dan word het zonder meer een prijzig tafel. Ik denk niet dat er veel vraag is naar een 4,5 meter lange game-tafel
Nou vallen de kosten nog wel mee als je zelf goede skills met hout hebt, kunt lassen en over de goede tools bezit. Dit project is alleen 'betaalbaar' als je het zelf bouwt en de specs laag houd.
MDF hout is erg cheap / staal is natuurlijk weer duurder. Maar omdat de hele tafel dus gaat 'hangen' aan het plafond, is constructie en stevigheid heel belangrijk. Dus je zult er niet aan ontkomen om een stevige constructie te bouwen. Alle speeltjes / electronica / leds / computers.....je kunt het zelf zo duur maken als jezelf wilt. De vents hoeven bijv niet verlicht te zijn en de tafel hoeft niet per se in hoogte verstelbaar te zijn.
Inplaats van 3 ongelijke delen in hoogte.... zou je ook 1 gelijk lopend blad er van kunnen maken. Spaard je veel constructie werk!
Als je de tafel op poten zet, krijg je ook weer een andere setup en spaar je ook weer een beetje geld uit.
Nou, huidige gemaakte kosten? Ik durf eigenlijk nu nog niet 'alles' op te tellen

Maar al het MDF hout + Staal kosten samen ongeveer 600 euro...'ish'. Ik wou eigenlijk maar 2 lagen MDF hout pakken. Maar omdat ik het LED effect 'persoonlijk' niet mooi genoeg vond verspreiden (bloede) heb ik besloten om dan toch maar voor 3 lagen te gaan zodat ik meer diepgang had voordat het licht de bodem van de tafel raakt. Ik wilde niet dat je de ledjes kon tellen zeg maar. Het zou ook veel werk + materiaal besparen als je de leds naar boven kon richten en een hele goede diffuser erover heen zou kunnen plaatsen. Zonder goede diffuser ziet het cheap uit.
Als je geen leds gebruikt en je laat de vents dicht, dat bespaard je waarzinnig veel werk en geld. Dan is 1 of 2 lagen genoeg en hoef je je minder druk te maken hoe het frame gaat uitzien. Het feit dat ik gek genoeg was om ook nog eens 2 grote openingen in de tafel te maken waar de rog mobo's zullen zitten, heeft heel wat extra werk met zich meegebracht (voor deze beginnende lasser

)
Nu was mijn planning niet over de 1000 euro te gaan. Maareh....zoals je ziet, is dat niet gelukt. Voornamelijk omdat mijn eerste planning was om het hele frame van aluminium te maken want dat heb ik vol op liggen! Maar ik kwam er al gauw achter dat die constructie niet zou werken!
Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met tellen. Een project zoals dit gaat gewoon niet lukken als je op iedere euro moet letten. Maar, als ik zou moeten gokken, zal de "tafel" ergens tussen de 2 en 2,5k uitkomen? ......denk ik

Dat is wel incl. alle leds/wrap/gadgets/ knoppen/ monitors die IN de tafel zitten.
1 ding weet ik wel. Dit is me eerste......en laatste 'extreme' PC desk!