Het zijn twee miners (twee BCH addresses waar de helft van de coinbases naar toe gaan) Een van de miners is poolin (zijn opgezet door ex btc.com werknemers).
Poolin heeft redelijk wat hash op BTC. Af en toe zetten ze een dikke exahash op BCH, dit duwt binnen een aantal blokken de moeilijkheidsgraad op BCH omhoog want die word elk blok herberekent gebaseerd op de laatste 144 blokken. Hierdoor fluctueert de moeilijkheids graad tussen de 10 - 20% binnen 10 blokken.
Het gevolg is dat de variance veel extremer is. 3 uur geen blok en dan 10 blokken op 10 minuten. Over een lange genoege tijd gezien blijft de gemiddelde bloktijd nog altijd 10 minuten.
Gebruikers ondervinden er weinig last van want BCH heeft 0 conf, behalve mensen die door arbitrage doen veel BCH van exchange naar exchange sturen. Exchanges hebben meestal 1 confirmatie nodig.
Ook als je veel op memo.cash post, kun je tegen een limiet aan lopen. Namelijk de chain van 25 unconfirmed transacties.
Voor de rest verdient Poolin en de andere onbekende miner hier meer BCH mee dan de andere miners.
Het is niet bekend of het een individuele miner is binnen Poolin of meerdere miners op de pool.
Nadat dat allemaal gezegt te hebben, Roger Ver heeft aan mijn bevestigd dat de Bitcoin.com pool nog altijd meer dan 4 Exahash aan ASICS klaar heeft staan om in te pluggen moch BCH aangevallen worden.
Daarnaast heeft BCH rolling checkpoints elke 10 blokken, en is het gevaar voor een doublespend attack op een exchange miniem.
De median fee op BTC is momenteel iets van 80 cent. Heel veel security tegen een hele hoge prijs. Geef mij dan maar minder security tegen een een prijs van 1 cent per transactie.
Ik ben veel aan het arbitrage traden, voornamelijk Ethereum, Bitcoin Cash, Bitcoin en Bitcoin SV en als ik op een exchange teveel hebt gekocht en moet herbalanceren dan koop ik altijd BCH om dan naar de exchanges te sturen. Gaat voor mij het snelste en goedkoopste. Alleen op Kraken is Bitcoin (6 conf voor BTC en 15 voor BCH) sneller maar daar betaal je dan wel momenteel een extra halve euro per transactie voor.
BCH halveert binnen 160 dagen en BTC binnen 200. Dus ik ga er vanuit dat BCH eerst in prijs omhoog gaat en dan pas BTC. Mocht BCH terug op 5 of 10% van de hash draaien dan zal poolin geen extra BCH meer verdienen met het gamen van de DAA.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kain_niaK op 27-10-2019 04:28
]