[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste
Acties:
  • 396.557 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:03:
[...]

Zijn er serieus mensen die daar iets van zeggen ja ?
Ja, als ik bijv. in gesprek ben met ICE (Internal Combustion Engine) rijders over het milieu, dan volgt er zo af en toe een opmerking over dat Bitcoin nog erger is. Niet alleen hier hoor, ook op andere plaatsen. Nou red ik mij wel uit die discussie, maar het gaat toch al snel offtopic en dat is jammer.

Moet overigens wel zeggen dat mijn standaard avatar er nog redelijk ok uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HWYIOfzpyw4z7yP8XykyD77T/full.png

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 22-10-2019 19:29 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Ja, als ik bijv. in gesprek ben met ICE (Internal Combustion Engine) rijders over het milieu, dan volgt er zo af en toe een opmerking over dat Bitcoin nog erger is. Niet alleen hier hoor, ook op andere plaatsen. Nou red ik mij wel uit die discussie, maar het gaat toch al snel offtopic en dat is jammer.

Moet overigens wel zeggen dat mijn standaard avatar er nog redelijk ok uitziet.
[Afbeelding]
Waar gaat het heen met de wereld en al die milieu luitjes :F
Slux tuft lekker door in zijn 4.0 V8 die overigens ook milieu bewust is met zijn cilinderuitschakeling

We zullen het verder maar niet over de banken hebben waar onze milieu mensen hun centjes hebben gestald want de banken zijn natuurlijk allemaal groen tegenwoordig :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:57:
:Z

Short loopt weer, als we dan toch rekt gaan, dan maar met veel waardeloze Bitcoin in de pf.

Owja: heb onlangs al afscheid genomen van de avatar met "Bitcoin" erin, die werd in de elektrische auto en zonnepanelen topics niet zo gewaardeerd. En die standaard Tweakers iconen kunnen mij ook niet echt beroeren. Dus nu maar een robot die met een krab bezig is, uh, ik bedoel een omgekeerde bull ivm de dalende koers :)
Chicago Bulls logo, altijd +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Waar gaat het heen met de wereld en al die milieu luitjes :F
Slux tuft lekker door in zijn 4.0 V8 die overigens ook milieu bewust is met zijn cilinderuitschakeling

We zullen het verder maar niet over de banken hebben waar onze milieu mensen hun centjes hebben gestald want de banken zijn natuurlijk allemaal groen tegenwoordig :r
Ergens hebben ze ook wel een punt hoor. Wat Bitcoin totaal verbruikt is nogal wat en je kan je afvragen of het niet een beetje zonde is van de energie.
Currently, the tool estimates that Bitcoin is using around seven gigawatts of electricity, equal to 0.21% of the world's supply. That is as much power as would be generated by seven Dungeness nuclear power plants at once. Over the course of a year, this equates to roughly the same power consumption as Switzerland.
Da's best veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Ergens hebben ze ook wel een punt hoor. Wat Bitcoin totaal verbruikt is nogal wat en je kan je afvragen of het niet een beetje zonde is van de energie.

[...]

Inderdaad, het mag wel wat minder. Uiteraard is meer verbruik ook meer veiligheid, maar het is niet zo dat door Bitcoin de banken zullen stoppen en dat hun stroomverbruik daardoor zal verdwijnen zodat het elkaar compenseert. Het is er extra bij, nog even los van een groot aantal shitcoins die ook PoW ipv PoS gebruiken en je dus nog op mag tellen bij het totaalverbruik van cryptocurrency in het algemeen.

@Slux Heb je kinderen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Inderdaad, het mag wel wat minder. Uiteraard is meer verbruik ook meer veiligheid, maar het is niet zo dat door Bitcoin de banken zullen stoppen en dat hun stroomverbruik daardoor zal verdwijnen zodat het elkaar compenseert. Het is er extra bij, nog even los van een groot aantal shitcoins die ook PoW ipv PoS gebruiken en je dus nog op mag tellen bij het totaalverbruik van cryptocurrency in het algemeen.

@Slux Heb je kinderen?
Ja ik heb er 1 rond lopen, maar als je doelt op dat het voor haar toekomst is, dan heb je aan mij de verkeerde :P

Laatst sprak ik zo groen gekkie, dat alles groen moet en we de wereld moeten besparen voor onze volgende generaties, en onder tussen wel 5 kinderen hebben.
Daar zit ook het probleem imo, je kan nog zo groen doen de wereld is gewoon overbevolkt , en dan heb je ook nog die hypocriete bobo's in hun torrententjes die ons allemaal o.a. stikstof regels opleggen maar ondertussen mag 1 van de grootste vervuilers Schiphol gewoon door groeien wegens economisch belang.

En de kinder handjes die de grondstoffen uit de grond halen zodat onze groene gekkies allemaal elektrisch kunnen rijden is ook allemaal ok.. |:(

Zo dat lucht weer op, next :+

Moon !
[...]

[...]
Wat denk je van alle bankgebouwen en ICT die moet zorgen dat ons huidige financiële stelsel overeind blijft ? Moet je eens langs die zuidas rijden of bij de grote bank gebouwen, die zijn allemaal bang in het donker lijkt wel want echt elk lampje wat aan kan staat aan, maar mensen zie je er niet lopen snachts

[ Voor 18% gewijzigd door Slux op 22-10-2019 20:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het aantal kinderen doet er inderdaad het meeste toe :) We kunnen alles wel groen maken, maar iedere extra mens op de wereld doet alle besparingen toch weer teniet.

Vliegveld Lelystad is ook zo'n mooi voorbeeld. Dat mag wel open, maar bouwprojecten moeten stoppen.

Aan de andere kant zit iedereen te zeiken op de boeren, maar de volgende dag gooien ze bij de AH hun mandje weer vol met vlees, groente en vruchtensapjes. Die boeren genereren niet bewust stikstof, dat doen ze voor de consumenten die de producten van de boeren willen kopen.

Men klaagt over Shell omdat ze op Antarctica aan het boren zijn, maar de volgende dag gooit men de auto weer vol benzine, om 's avonds even lekker de heater buiten aan te zetten. En maar klagen dat die prijzen omhoog gaan.

Iets met oorzaak en gevolg aan elkaar kunnen relateren dus...

Afijn, de enige oplossing is gewoon minder kinderen krijgen, China had dat al op tijd door.

Ondertussen staat de koers nog steeds op hetzelfde niveau :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 22-10-2019 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Chicago Bulls logo, altijd +1
Zeker, net als Orlando Magics.

Maar op zijn kop is het net een robot die een boek leest. Zag dat ergens voorbij komen en nu zie ik steeds zo’n robot 8)

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bartvandelaar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Zeker, net als Orlando Magics.

Maar op zijn kop is het net een robot die een boek leest. Zag dat ergens voorbij komen en nu zie ik steeds zo’n robot 8)
"een boek leest" is de kindvriendelijke variant. Volgens mij is die robot gewoon een krab aan het "verwennen" hoor. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartvandelaar
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:18:
[...]

"een boek leest" is de kindvriendelijke variant. Volgens mij is die robot gewoon een krab aan het "verwennen" hoor. ;)
Robots doen “het” niet met krabben. Dus het moet wel een boek lezende robot zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:08:
[...]
Daar zit ook het probleem imo, je kan nog zo groen doen de wereld is gewoon overbevolkt
Wanneer je alles volledig groen doet kunnen er makkelijk nog 5 miljard mensen bij. Die hebben dan namelijk geen impact op het milieu en ruimte is sowieso het probleem niet. Je kan er beter 10 miljard mensen bij hebben en volledig groen zijn, dan 2 miljard er bij zonder dat te doen. Wanneer de temperatuur een graadje of 2 tot 3 omhoog gaat mag je blij zijn om voldoende voedsel voor de huidige bevolking te verbouwen en zelfs dat gaat niet meer lukken, laat staan de paar miljard die er nog gaan bijkomen. Feit is gewoon dat klimaatverandering een heel erg groot probleem gaat zijn. Hoe je dat moet oplossen is lastig, maar niets doen is ook geen optie.
stikstof regels opleggen maar ondertussen mag 1 van de grootste vervuilers Schiphol gewoon door groeien wegens economisch belang.
De landbouw zorgt voor 45% van de stikstof uitstoot, Schiphol is daar niets bij. Ik vind het enorm krom dat vliegen zo goedkoop is en het maar blijft toenemen, maar wat betreft stikstof is Schiphol het probleem niet.
Wat denk je van alle bankgebouwen en ICT die moet zorgen dat ons huidige financiële stelsel overeind blijft ? Moet je eens langs die zuidas rijden of bij de grote bank gebouwen, die zijn allemaal bang in het donker lijkt wel want echt elk lampje wat aan kan staat aan, maar mensen zit je er niet lopen snachts
Alleen is dit miljoenen keren minder dan wat BTC verbruikt. Verder praat het ene het ander niet goed. Feit is dat BTC belachelijk veel verbruikt waarbij als je kijkt naar besparen, op ieder punt dan ook, dan doet BTC heel veel qua verbruik waarbij je je kan afvragen hoeveel het toevoegt.

Feit is dat we de planeet kapot aan het maken zijn. Op een enkeling na die zegt dat het onzin is, maar die mensen neem ik niet serieus. Er zo enorm veel onderzoek naar gedaan dat de kans dat het niet door mens komt 1 op een miljoen is.

Als je denkt dat we nu veel protesten hebben, moet je eens hoe het gaat met 3 miljard mensen meer en zulk extreem weer door de verandering van het klimaat dat alleen de rijkste mensen nog goed te eten hebben. We moeten gewoon hard aan bak om de uitstoot naar 0 te brengen of we gaan er binnen 100 jaar kapot aan als mensheid.
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:15:
Aan de andere kant zit iedereen te zeiken op de boeren, maar de volgende dag gooien ze bij de AH hun mandje weer vol met vlees, groente en vruchtensapjes. Die boeren genereren niet bewust stikstof, dat doen ze voor de consumenten die de producten van de boeren willen kopen.
Het probleem met de boeren is dat ze voor 45% van de stikstof uitstoot zorgen en dit allemaal lokaal is. Nederland exporteerd extreem veel. Als 80% van de boeren nu stoppen hebben we allemaal nog genoeg te eten. Verder zorgt die stikstof er voor dat de natuur flink goed naar de klote gaat. Als er vogels worden geboren die dood gaan omdat hun botten in het nest al breken dan is het niet vreemd dat we nu 50% minder vogels hebben op bepaalde plekken. Nederland is de 2e exporteur ter wereld, alleen de VS doet meer. Het heeft dus weinig te maken met wat wij eten aangezien vrijwel alles niet door ons wordt gegeten. Ik snap dat de boeren dit niet leuk vinden, maar als de boeren voor 45% zorgen en het wegverkeer voor 2%, waar moet je dan wat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Mjah dat heb ik een beetje met de Henk en Ingrid's in de wereld die op vakantie gaan naar Toerkeie of Egiepte, vervolgens nooit uit hun resort komen en geen flauw idee hebben waar ze nou eigenlijk zijn geweest. Dat het daar net zo heet is als onder de zonnebank thuis tsja. Vervelend voor je joh dat het zo warm was. :+

Het verbruik van mining wordt vaak te berde gebracht maar ik vraag me dan altijd af wat er in al die Equens-achtige kantoortjes, of liever gezegd, megapanden verbruikt wordt wereldwijd. Toen ik nog bij een niet nader te noemen grote (boeren)bank werkte kwam die vraag ook vaak bij me op. Wat zou het nou kosten om al die vestigingen op te stoken tot bijna sauna temperatuur zodat onze oudere medemens daar nog een beetje comfortabel binnen kan pinnen? :D

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:37:
[...]

Mjah dat heb ik een beetje met de Henk en Ingrid's in de wereld die op vakantie gaan naar Toerkeie of Egiepte, vervolgens nooit uit hun resort komen en geen flauw idee hebben waar ze nou eigenlijk zijn geweest. Dat het daar net zo heet is als onder de zonnebank thuis tsja. Vervelend voor je joh dat het zo warm was. :+

Het verbruik van mining wordt vaak te berde gebracht maar ik vraag me dan altijd af wat er in al die Equens-achtige kantoortjes, of liever gezegd, megapanden verbruikt wordt wereldwijd. Toen ik nog bij een niet nader te noemen grote (boeren)bank werkte kwam die vraag ook vaak bij me op. Wat zou het nou kosten om al die vestigingen op te stoken tot bijna sauna temperatuur zodat onze oudere medemens daar nog een beetje comfortabel binnen kan pinnen? :D
Vliegen om ergens even een weekje bij een zwembad te zitten gaat inderdaad ook nergens over, maar ook hier praat het ene het ander niet goed. BTC is 0.21% van alle energie. Niet 0.0001% ofzo. Als je 7 kernreactoren nodig hebt voor alleen BTC, dan mag daar best iets over worden gezegt. Ook al zijn er nog tig andere dingen die weinig nut hebben en voor veel uitstoot zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bartvandelaar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:22:
[...]

Robots doen “het” niet met krabben. Dus het moet wel een boek lezende robot zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.gr-assets.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1354146911l/1862605.jpg

Holy crab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Wanneer je alles volledig groen doet kunnen er makkelijk nog 5 miljard mensen bij. Die hebben dan namelijk geen impact op het milieu en ruimte is sowieso het probleem niet. Je kan er beter 10 miljard mensen bij hebben en volledig groen zijn, dan 2 miljard er bij zonder dat te doen. Wanneer de temperatuur een graadje of 2 tot 3 omhoog gaat mag je blij zijn om voldoende voedsel voor de huidige bevolking te verbouwen en zelfs dat gaat niet meer lukken, laat staan de paar miljard die er nog gaan bijkomen. Feit is gewoon dat klimaatverandering een heel erg groot probleem gaat zijn. Hoe je dat moet oplossen is lastig, maar niets doen is ook geen optie.

[...]

De landbouw zorgt voor 45% van de stikstof uitstoot, Schiphol is daar niets bij. Ik vind het enorm krom dat vliegen zo goedkoop is en het maar blijft toenemen, maar wat betreft stikstof is Schiphol het probleem niet.

[...]

Alleen is dit miljoenen keren minder dan wat BTC verbruikt. Verder praat het ene het ander niet goed. Feit is dat BTC belachelijk veel verbruikt waarbij als je kijkt naar besparen, op ieder punt dan ook, dan doet BTC heel veel qua verbruik waarbij je je kan afvragen hoeveel het toevoegt.

Feit is dat we de planeet kapot aan het maken zijn. Op een enkeling na die zegt dat het onzin is, maar die mensen neem ik niet serieus. Er zo enorm veel onderzoek naar gedaan dat de kans dat het niet door mens komt 1 op een miljoen is.

Als je denkt dat we nu veel protesten hebben, moet je eens hoe het gaat met 3 miljard mensen meer en zulk extreem weer door de verandering van het klimaat dat alleen de rijkste mensen nog goed te eten hebben. We moeten gewoon hard aan bak om de uitstoot naar 0 te brengen of we gaan er binnen 100 jaar kapot aan als mensheid.

[...]

Het probleem met de boeren is dat ze voor 45% van de stikstof uitstoot zorgen en dit allemaal lokaal is. Nederland exporteerd extreem veel. Als 80% van de boeren nu stoppen hebben we allemaal nog genoeg te eten. Verder zorgt die stikstof er voor dat de natuur flink goed naar de klote gaat. Als er vogels worden geboren die dood gaan omdat hun botten in het nest al breken dan is het niet vreemd dat we nu 50% minder vogels hebben op bepaalde plekken. Nederland is de 2e exporteur ter wereld, alleen de VS doet meer. Het heeft dus weinig te maken met wat wij eten aangezien vrijwel alles niet door ons wordt gegeten. Ik snap dat de boeren dit niet leuk vinden, maar als de boeren voor 45% zorgen en het wegverkeer voor 2%, waar moet je dan wat doen ?
Ik denk niet dat je gedachte helemaal klopt, die extra 5 miljard mensen stoten ook CO2 uit en hebben een auto nodig en eten enz enz daar gaat een groene wereld echt niet bij helpen, ben het wel eens dat het wat schoner mag allemaal maar dat gaat de problemen echt niet oplossen het begin van het eind is al lang aan de gang :P

Schiphol stoot nog wel wat meer uit dan alleen stikstof hoor ;)

Wat @Taro al aangaf China was nog niet zo dom met hun geboorte beperkingen.

Ik heb het even gemist maar BTC zoveel stroom verbruik ? kan het me niet voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Vliegen om ergens even een weekje bij een zwembad te zitten gaat inderdaad ook nergens over, maar ook hier praat het ene het ander niet goed. BTC is 0.21% van alle energie. Niet 0.0001% ofzo. Als je 7 kernreactoren nodig hebt voor alleen BTC, dan mag daar best iets over worden gezegt. Ook al zijn er nog tig andere dingen die weinig nut hebben en voor veel uitstoot zorgen.
Ik probeerde meer duidelijk te maken dat het gezever over mining vaak nergens over gaat zolang je de cijfers niet vergelijkt met andere relatieve cijfers. Of het klopt laat ik even in het midden maar volgens een simpel google zoekopdrachtje zou Bitcoin 30TWh verbruiken en dat zou gelijk zijn aan landen als Slovenië en Marokko. Mooi man! Hoe doen Stripe, Visa, Mastercard, Alipay, Paypal etc. etc. het? Daar hoor je nooit iemand over.

Nogmaals of het klopt betwijfel ik ook een beetje, er wordt vaak van standaard miners uitgegaan maar in dezelfde artikelen wordt wel geschreven dat men steeds geavanceerde en energie zuinigere ASIC's gebruikt om te minen. Daarnaast is volgens mij de economische levensduur van het gemiddelde desktop pc'tje op een kantoor van meer traditionele bedrijven nog steeds een goede 2 tot 3 jaar. Kort gezegd? Het is echt appels met peren vergelijken.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:59:
[...]
Ik denk niet dat je gedachte helemaal klopt, die extra 5 miljard mensen stoten ook CO2 uit en hebben een auto nodig en eten enz enz daar gaat een groene wereld echt niet bij helpen, ben het wel eens dat het moet schoner mag allemaal maar dat gaat de problemen echt niet oplossen het begin van het eind is al lang aan de gang :P
Het is mogelijk om alles CO2 neutraal te doen en wat er wordt geproduceerd volledig te compenseren. Dat is het volledig groen gaan verhaal. Daar zijn we nog niet, maar als we daar komen en dat is prima mogelijk, dan maakt het niet meer uit of je meer mensen hebt. Tot die tijd scheelt iedere persoon enorm natuurlijk, maar volledig klimaat neutraal leven is alles behalve onmogelijk.
Schiphol stoot nog wel wat meer uit dan alleen stikstof hoor ;)
Klopt, maar het ging even over het stikstof verhaal :)
Ik heb het even gemist maar BTC zoveel stroom verbruik ? kan het me niet voorstellen.
https://www.bbc.com/news/technology-48853230
Crypts schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:05:
[...]
Mooi man! Hoe doen Stripe, Visa, Mastercard, Alipay, Paypal etc. etc. het? Daar hoor je nooit iemand over.
Aangezien hun geen difficulty hebben en laat staan dat die omhoog gaat, per transactie, heel veel beter. Bij normaal betalingsverkeer is het nuttig om zo min mogelijk stroom te verbruiken en dat zullen ze dan ook zeker doen. Bij Bitcoin gaat het stroomverbruik alleen maar omhoog om met meer miners die 10 minuten blocktime maar te blijven halen. Bitcoin is extreem inefficient als het aankomt op stroomverbruik, het is zelfs het tegenovergestelde waarbij meer stroom verbruiken niets toevoegt. Ik vind het normale betalingsverkeer er mee vergelijken een hele slechte vergelijking. Als je naar stroomverbruik per transactie gaat kijken kost een BTC transactie minimaal 10.000x meer energie. Dit kan ook best een miljoen keer meer zijn. Daarom vind ik het geen vergelijking.

Bitcon is een beetje als een auto hebben die constant 100km/u moet rijden en waarbij steeds meer pk's worden toegevoegt. Dan voegen we meer gewicht toe om maar 100km/u te kunnen blijven rijden. Inmiddels heeft die auto 1 miljoen pk gekregen omdat ie 1000'en tonnen dood gewicht mee moet slepen en nog steeds rijd ie maar 100km/u.

Als we 95% van de miners laten stoppen en dus 95% minder stroom verbruiken, dan loopt het Bitcoin netwerk nog steeds prima en kuinnen alle transacties gewoon verwerkt worden. De 10 minuten blocktime samen met de grootte van het blok is de limiet, of er nou 100 miners draaien of 100 miljard maakt niets uit. Het enige waar je wel tegenaan loopt is natuurlijk de veiligheid, maar dit is dan ook het enige. Bitcoin kan los van dat 99% minder stroom verbruiken en er veranderd niets. Hoe extreem inefficient wil je het hebben ?

Ik vind Bitcoin een prachtig iets hoor, maar objectief gezien is het stroomverbruikt tegenover wat het doet aan transacties compleet belachelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 22-10-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nice, actie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oOGdEvHD0wFRNudwEDqgGBza/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:07:
[...]
Ik vind Bitcoin een prachtig iets hoor, maar objectief gezien is het stroomverbruikt tegenover wat het doet aan transacties compleet belachelijk.
Je kan Bitcoin niet met Visa vergelijken. Visa op zichzelf staande kan geen transacties doen, dan moet je alle banken en pinautomaten en goudmijnen en centrale bankkluizen meetellen. En dan is het een andere verhouding, plus het feit dat alle instanties daar je transactie tegen kunnen houden. En dat is iets wat zelfs in dit topic meerdere mensen meegemaakt hebben.

It's not payments, it's sound money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:22:
[...]

Je kan Bitcoin niet met Visa vergelijken. Visa op zichzelf staande kan geen transacties doen, dan moet je alle banken en pinautomaten en goudmijnen en centrale bankkluizen meetellen. En dan is het een andere verhouding, plus het feit dat alle instanties daar je transactie tegen kunnen houden. En dat is iets wat zelfs in dit topic meerdere mensen meegemaakt hebben.

It's not payments, it's hard money.
Kan je ook niet vergelijken, dat klopt. Ik reageer alleen op iemand die het over Visa en dergelijke gaat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
dump it >:)

Hier ook short na 3 of 4 mislukte pogingen om boven de monthly open te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

The_Goat schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

dump it >:)

Hier ook short na 3 of 4 mislukte pogingen om boven de monthly open te komen
eens die 6K gaat er echt wel komen............ 8)

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
sourcecode schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Dat is wel heel enthousiast na een -1,5% move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

The_Goat schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:35:
[...]

Dat is wel heel enthousiast na een -1,5% move
ik denk LONG niet short

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Blij dat ik vandaag een nintendo micro gekocht heb ipv btc. Zijn toch wat meer waarde vast..

[ Voor 25% gewijzigd door Pelox op 22-10-2019 22:39 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Pelox schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:36:
Blij dat ik vandaag een nintendo micro gekocht heb ipv btc. Zijn toch wat meer waarde vast..
Voor oor vandaag wel. Ik hou meer van spullen met een waardesteiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

sourcecode schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Al die ENORME pumps die door Tether waren gefaciliteerd......

Logisch dat er dan een 6K aan (kan) komt en mischien zelfs 5200. Over ongeveer een week weet je het,.

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 22-10-2019 22:56 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:54:
[...]
Over ongeveer een week weet je het,.
We gaan al 4 weken sideways. Kan nog wel wat langer duren hoor. Als we die kant op gaan kunnen we daar best even over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
When moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Maanreizen zijn ivm. de huidige stikstofproblematiek tot nader order uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZRX is toch ook een pareltje vandaag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
CryptoDamus:

OCT 23/24 unfavorable Mars Square BTC Sun:

Last major unfavorable in OCT to watch out for. Small correction possible, last buying opportunity.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:07:
Ik vind het normale betalingsverkeer er mee vergelijken een hele slechte vergelijking. Als je naar stroomverbruik per transactie gaat kijken kost een BTC transactie minimaal 10.000x meer energie. Dit kan ook best een miljoen keer meer zijn. Daarom vind ik het geen vergelijking.
Het gaat er bij Bitcoin dan ook niet om efficiënt transacties te doen. Het gaat niet eens zozeer om de transacties zelf. Bitcoin is geen vervanging voor normaal betalingsverkeer, het is een store of value en die difficulty zorgt er juist voor dat de waarde behouden blijft of stijgt. Het is een essentieel onderdeel van wat Bitcoin is vandaar dat je het niet kunt vergelijken met de bedrijven die ik noemde. Doe je dat wel dan moet je niet kijken naar de hoeveelheid transacties per energie eenheid maar de waarde die verplaatst wordt en dat afzetten tegen inflatie en deflatie van de gebruikte (crypto)valuta's en dan kan dat beeld er nog weleens heel anders uit zien. ;)

Je kunt niet puur kijken naar het energieverbruik en er dan een labeltje op plakken. Dat het makkelijk meetbaar is is fijn maar zorgt ook voor een nogal simplistisch visie. We moeten namelijk ook steeds dieper graven en verder gaan om goud en diamanten te vinden. Zijn maar weinig mensen die weten hoeveel tijd, geld en energie daarin gaat zitten maar omdat het niet (goed) en objectief meetbaar is hoor je daar nooit iemand over en dat brengt me weer terug bij mijn eerdere punt. Bitcoin is geen valuta maar een store of value zoals goud e.d. welke waarde hebben juist omdat het moeilijk is om eraan te komen en/of omdat ze zeldzaam zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas25
Bitcoin vreselijke energievreter. Maakt ons allemaal kapot. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaas25 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:59:
Bitcoin vreselijke energievreter. Maakt ons allemaal kapot. :|
Vooral financieel. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Daar gaan we weer... k*tmunten.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Ik dacht die Bart gaat wel stoppen op 8k. ;w

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
Dat is een forse drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
4 weken lang de weekly MA99 als support. Nu geen support meer en dan gaat ie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaas25
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:53:
4 weken lang de weekly MA99 als support. Nu geen support meer en dan gaat ie ook.
Wie bepaald dat? Wat maakt dat lijntje nou uit. Ik snap er echt niks van 8)7

Maargoed niks nieuws dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Klaas25 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
Wie bepaald dat? Wat maakt dat lijntje nou uit. Ik snap er echt niks van 8)7
Dat lijntje is iets wat de meeste traders gebruiken. Aangezien we niet bepaald in een bullrun zitten waar mensen kopen die hier niets mee doen, blijven de traders over die er wel wat mee doen en dan krijg je dit. Ik heb zat screenshots van verschillende munten waar de MA's iedere keer perfect als support en resistance werken. Waarom werkt het ? Omdat de traders en bots er dus gebruik van maken.

Edit: Zie ook hier: PilatuS in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9"

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 23-10-2019 15:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Dat lijntje is iets wat de meeste traders gebruiken. Aangezien we niet bepaald in een bullrun zitten waar mensen kopen die hier niets mee doen, blijven de traders over die er wel wat mee doen en dan krijg je dit. Ik heb zat screenshots van verschillende munten waar de MA's iedere keer perfect als support en resistance werken. Waarom werkt het ? Omdat de traders en bots er dus gebruik van maken.
Ik kan inmiddels ook wel een lijntje gebruiken om de moed erin te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Ik kan inmiddels ook wel een lijntje gebruiken om de moed erin te houden.
Houdt moed ... 2 miljoen komt er aan.

Ik wilde toevallig net weer mijn factuurpercentage gaan inwisselen, toen hij dropte.
Heb het percentage maar even verdubbeld en de helft alvast gekocht en met mijn handen aan de knoppen voor de 2e helft.
Ik hou van goedkoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

lauraz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Houdt moed ... 2 miljoen komt er aan.

Ik wilde toevallig net weer mijn factuurpercentage gaan inwisselen, toen hij dropte.
Heb het percentage maar even verdubbeld en de helft alvast gekocht en met mijn handen aan de knoppen voor de 2e helft.
Ik hou van goedkoop!
Succes. Vergeet je niet dat sub 5k nog veel goedkoper is? :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauraz
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Succes. Vergeet je niet dat sub 5k nog veel goedkoper is? :(:)
Ik hoop dat ik dit jaar nog wel meer facturen mag schrijven ;-)
En ik ben nu gewoon DCA aan het doen, maar dan ECA.
Want ooit weer een nieuwe ath. Daar geloof ik echt in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XA4DB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:33
Delta app slaat weer even tilt.
Dacht alweer "MOON!" *O*

XRP aan 3611 euro
XLM aan 30,50
Enzovoort.
Mijn portfolio was plots meer dan 1 miljoen euro waard.

Teleurstelling :'( -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

REKTosaurus 🎰 💰 🔥
EPIC REKT 😒 😖 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 18:38

SGX

Volgens mij zijn we gewoon weer terug naar af aan het gaan.
vanaf 3k een pump die er geen zin in had, gevolgd door de klassieke afbouw
(zie bubbelgrafiek)
sub 6K geen probleem, tenzij er iets interessants te melden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauraz
XA4DB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:27:
Delta app slaat weer even tilt.
Dacht alweer "MOON!" *O*
Hahaha, ik zie het!
Ik heb ook ineens heel, heel, heel erg veel BTC op een klein aankoopje van cardano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51

Bever!

3

A87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:27:
REKTosaurus 🎰 💰 🔥
EPIC REKT 😒 😖 😲
Goede plek voor een long zo onderaan support, wie durft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

De bounce op 7.4k bevalt mij tot nu toe niet. Eens zien of 7.4k het kan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

De bounce op 7.4k bevalt mij tot nu toe niet. Eens zien of 7.4k het kan houden.
Heel crypto begint mij zo langzamerhand niet meer te bevallen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

Heel crypto begint mij zo langzamerhand niet meer te bevallen :P
Als je koopt en voor langere tijd vast wil houden zijn dit geen leuke dagen nee. Als trader vind ik het allemaal wel best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauraz
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Als je koopt en voor langere tijd vast wil houden zijn dit geen leuke dagen nee. Als trader vind ik het allemaal wel best :P
Als hoarder van kleine stukjes en beetjes voor de lange termijn, vind ik dit leuke dagen hoor.
Er van uitgaande dat we groeien op de langere termijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
lauraz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

Als hoarder van kleine stukjes en beetjes voor de lange termijn, vind ik dit leuke dagen hoor.
Helaas is dat al 2 jaar niet het geval.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lauraz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:53:
[...]
Lange termijn BTC durf ik nog wel aan, maar de mid en lowcaps ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauraz
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Lange termijn BTC durf ik nog wel aan, maar de mid en lowcaps ?
Klopt. Heb het ook alleen over BTC.
En ik geloof in cardano, maar dat is omdat ik daar een flink zakje van heb ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lauraz
Pelox schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Helaas is dat al 2 jaar niet het geval.
Eigenlijk vind ik dat stiekem niet zo erg. Zo kan ik kleine stukjes sparen van wat over is.
En als dan de recessie losbreekt, de huizenmarkt instort en BTC 2 miljoen wordt, kan ik die goedkope bouwvallige boerderij kopen :-)
Maar ik zie langere termijn dan ook tot 2021/22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51

Bever!

3

Denk dat de hoop nu voor veel bulas toch gevlogen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Bever! schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:35:
Denk dat de hoop nu voor veel bulas toch gevlogen is..
Tijd om te kopen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waarom zou de hoop nu op eens vervlogen zijn? Je trade gewoon de markt op een specifiek moment. Lekker boeiend allemaal verder. Is er iets veranderd aan BTC nu in de laatste paar minuten? nee? Ok. Dan is de hoop nog niet vervlogen. Gewoon een usual bump in the road. Nothing to see here.

Edit: of ben ik nu heel gevoelloos in deze? :+

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 23-10-2019 16:44 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:44:
Waarom zou de hoop nu op eens vervlogen zijn? Je trade gewoon de markt op een specifiek moment. Lekker boeiend allemaal verder. Is er iets veranderd aan BTC nu in de laatste paar minuten? nee? Ok. Dan is de hoop nog niet vervlogen. Gewoon een usual bump in the road. Nothing to see here.

Edit: of ben ik nu heel gevoelloos in deze? :+
Dit is wel de eerste rally omhoog die stopt op 14k in plaats van een nieuwe ATH te maken om vervolgens een correctie te maken die zo diep gaat dat er wat twijfels komen over de komende maanden/jaren. Daar heeft deze candle weinig mee te maken, maar het maakt het ook niet beter. We hebben nog nooit eerder zo'n diepe correctie gemaakt zonder eerst een ATH te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

-45% vanaf de piek @PilatuS over 121 dagen of zo.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:58:
-45% vanaf de piek @PilatuS over 121 dagen of zo.
Dat zal wel kloppen, maar dat is het punt niet :) Nog nooit eerder in de geschiedenis van BTC hebben we een correctie als deze gemaakt zonder eerst een ATH te doen. Dat geeft toch twijfel over hoe het verder gaat de komende maanden en langer. We kunnen natuurlijk niet heel veel verder zakken en alsnog een nieuwe ATH gaan doen. Dan was dit gewoon een extreme correctie en meer niet. Maar blijven we zakken is het maar de vraag hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Bever! schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

mooi long op 4800 ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SGX

SGX

Trigger ?
"Google says an advanced computer has achieved "quantum supremacy" for the first time, surpassing the performance of conventional devices.

The technology giant's Sycamore quantum processor was able to perform a specific task in 200 seconds that would take the world's best supercomputers 10,000 years to complete."

BBC
2 uur geleden
https://www.bbc.com/news/science-environment-50154993

[ Voor 40% gewijzigd door SGX op 23-10-2019 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
SGX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:28:
Trigger ?
"Google says an advanced computer has achieved "quantum supremacy" for the first time, surpassing the performance of conventional devices.

The technology giant's Sycamore quantum processor was able to perform a specific task in 200 seconds that would take the world's best supercomputers 10,000 years to complete."

BBC
2 uur geleden
Ik zou het eerder hier zoeken
https://www.trustnodes.co...-on-futures-expiry-friday

Futures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX

SGX

Die ook.
Maar in deze markt bij weining nieuws, verveling is het mooi meegenomen.
Het zal in iedergeval een bijdrage leveren aan het bearish sentiment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SGX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:28:
Trigger ?

BBC
2 uur geleden
Dit quantum supremacy verhaal is al langer bekend. Heb er een week terug al een video over gezien: YouTube: Did Google Just Achieve 'Quantum Supremacy'?

Verder denk ik niet dat nieuws zoals dit invloed heeft op de crypto koers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Dat zijn dezelfde hufters die goud,zilver en andere markten volledig naar de klote hebben gespeeld.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX

SGX

PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:39:
[...]

Dit quantum supremacy verhaal is al langer bekend. Heb er een week terug al een video over gezien: YouTube: Did Google Just Achieve 'Quantum Supremacy'?

Verder denk ik niet dat nieuws zoals dit invloed heeft op de crypto koers.
Niet zolang geleden was er ook zoiets maar dat nieuws werd weer ingetrokken.
BTC bestaat al weer 10 jaar, en dat is een eeuwigheid in IT land.
En Quantum tech ontwikkeling is duidelijk in een versnelling gekomen.
Van lab naar praktijk, laten we hopen dat crypto security snel antwoorden vind.
Het idee dat iemand een key kan vinden in een paar sec is best wel "verfrissend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SGX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

Niet zolang geleden was er ook zoiets maar dat nieuws werd weer ingetrokken.
BTC bestaat al weer 10 jaar, en dat is een eeuwigheid in IT land.
En Quantum tech ontwikkeling is duidelijk in een versnelling gekomen.
Van lab naar praktijk, laten we hopen dat crypto security snel antwoorden vind.
Het idee dat iemand een key kan vinden in een paar sec is best wel "verfrissend"
Bitcoin is gewoon quantum proof te maken. Probleem opgelost, niets aan de hand :) Er zit zelfs al het een en ander in.

Verder is een echte quantum computer er nog lang niet. Tijd zat om Bitcoin volledig quantum proof te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX

SGX

PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Bitcoin is gewoon quantum proof te maken. Probleem opgelost, niets aan de hand :) Er zit zelfs al het een en ander in.

Verder is een echte quantum computer er nog lang niet. Tijd zat om Bitcoin volledig quantum proof te maken.
Niet te snel juichen, probleem is dat we niet echt weten wat er achter de schermen van bv. geheime diensten afspeelt.
Niet ongebruikelijk dat die voor liggen.
Maar goed tijd zal het leren, of we goed voorbereid waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SGX

SGX

Mr_Ripple schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Dat zijn dezelfde hufters die goud,zilver en andere markten volledig naar de klote hebben gespeeld.
Dat krijg je met handel en handelaren, enigste wat telt is winst/verlies.
Als een markt onderuitgaat staat er geheid een groep te juichen.
En dat geld voor mij ook, ik juich ook maakt niet uit of de markt omhoog of omlaag gaat.
Buy low sell high !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:02

ScreamGT

joejoe

ScreamGT schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:23:
[...]

Believe.

Ik ga mijn PF bijvulen met een hele BTC. Zodra mijn automobiel verkocht is zet ik het om in Bitcoins. Dan is mijn PF wat mij betreft écht compleet en laat ik het broeien.
Blij dat ik m'n auto nog niet verkocht heb :+ goeie genade.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
M'n twee kooporders aangetikt op weg naar beneden, maar waarom ben ik niet blij :/ ;( hodl-en maar nu :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
lauraz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:16:
[...]
(...)
En als dan de recessie losbreekt, de huizenmarkt instort en BTC 2 miljoen wordt, kan ik die goedkope bouwvallige boerderij kopen :-)
(...)
Epic!
Een vriend van mij zegt altijd: als hij op 30.000 euro of een ton staat maakt het niet uit waarvoor je ze gekocht hebt...
(En dan zeg ik altijd: ja, maar als je goedkoper inkoopt kun je er MEER inkopen ;)

Ik koop nog wat in.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
pinockio schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Epic!
Een vriend van mij zegt altijd: als hij op 30.000 euro of een ton staat maakt het niet uit waarvoor je ze gekocht hebt...
(En dan zeg ik altijd: ja, maar als je goedkoper inkoopt kun je er MEER inkopen ;)

Ik koop nog wat in.
ik koop altijd goedkoop in

het probleem is dat ze vaak nog goedkoper worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36
Zo, al mn buy orders zijn weer gehit (na verkocht te hebben op 9500). We mogen weer omhoog! Wel tijd om alles van coinbase af te halen trouwens met die idiote fees die ze tegenwoordig hebben

[ Voor 35% gewijzigd door Bartske op 23-10-2019 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De 89 weekly MA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ljTGTuWseMHpbRKPziCoHAxk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Dat is een interessante! Meestal gebruiken ze de 21, 50, 55, 100 of 200. Deze tikt wel precies alles aan.

Ik probeer tegenwoordig ook steeds meer op (E)MA's te letten maar het blijft toch lastig welke je dan moet volgen, met EMA en MA heb je zo al alles dubbel (al scheelt het niet veel). Lijkt toch vaak beter te werken dan RSI, lijntjes of zelfs fib levels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:41:
[...]

Ik probeer tegenwoordig ook steeds meer op (E)MA's te letten maar het blijft toch lastig welke je dan moet volgen, met EMA en MA heb je zo al alles dubbel (al scheelt het niet veel). Lijkt toch vaak beter te werken dan RSI, lijntjes of zelfs fib levels.
Ik gebruik zelf alleen de MA's na wat onderzoek. Die werken op Binance gewoon duidelijk beter dan de EMA's. De MA's worden daar vaak genoeg perfect aangetikt terwijl dat bij de EMA's veel minder is. Welke te gebruiken laat ik altijd van het verleden afhangen. Was de 99MA bij munt X op de 4 uur 2 dagen terug belangrijk, dan zal ie waarschijnlijk bij de volgende keer ook belangrijk zijn.

Neem bijvoorbeeld deze van HOT die ik laatst had gepost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZchCYSlEml5OMSP9VyZkkgF/full.jpg

Verder hangt het af van wat je doet. Ik scalp zelf in deze tijden graag. Dus gewoon een ritje maken van 1 minuut tot hooguit een paar uur. Dan is alles van de 1 minuut tot 15 minuten erg nuttig. Maak je meer swingtrades dan ga je naar hogere timeframes. Het is gewoon even zoeken op welke timeframes bij bepaalde munten het support of resitance was, dan is het in de gaten houden wat er gebeurt als de koers er weer komt. Meestal wacht ik even af om de reactie te zien voor wat extra zekerheid ipv daar een order te zetten. Helemaal als ie dan 2 of 3x de MA blijft houden als support is het een mooie plek om te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

ScreamGT schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:20:
[...]

Blij dat ik m'n auto nog niet verkocht heb :+ goeie genade.
was hier iemand op dit forum die zijn auto verkocht en meerdere BTC zou gaan kopen onder 9000 in 2018..
Nooit meer iets van die persoon gehoord :+

Mja ben zelf ook wel 15K kwijt aan die crypto bs

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 23-10-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
A87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

was hier iemand op dit forum die zijn auto verkocht en meerdere BTC zou gaan kopen onder 9000 in 2018..

Ik niet, maar had inmiddels wel een auto kunnen kopen van het verlies, telt dat ook? :/

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Pelox schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

Ik niet, maar had inmiddels wel een auto kunnen kopen van het verlies, telt dat ook? :/
klote crypto, hoe lekker als het niet bestond...... Wist je er niets van en had je het niet nodig

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 23-10-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
A87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

Je hebt wel zakken crypto. Sommige mensen kopen een Suzuki Alto voor 15k. Kun je IMO beter zakjes XLM hebben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Pelox schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

Nee telt niet, want over 1 jaar kun je 20 auto's kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Thaam schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Ik kan nu ook 20 barrels kopen -O-

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

[...]

het enige wat nog kan is een 10x leveraged positie openen als bitcoin de 4800 oid aantikt en dat een paar jaar laten doordraaien, en dan langzaam de leverage omhoogschroeven

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 23-10-2019 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:30:
[...]

het enige wat nog kan is een 10x leveraged positie openen als bitcoin de 4800 oid aantikt en dat een paar jaar laten doordraaien, en dan langzaam de leverage omhoogschroeven
Long of short ? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ach ja, het is een hobby, dat mag geld kosten toch?

Vannacht met een 50x long ter waarde van 25 Dollar rekt gegaan op ByBit. Eerder vanavond weer 0.01 Bitcoin verdiend met een short. Net weer een stop loss aangetikt op een 50x long om daarna weer te stijgen, dus vandaag op 20 Dollar verlies op ByBit. Dit is gewoon niet mijn week, want doorgaans pakt het positief uit, al weet ik het verlies gelukkig prima te beperken.

Aan de andere kant door in fiat te zitten met de main en handels pot weer behoorlijk wat Bitcoin extra als ik weer in zou stappen, maar dat doe ik niet. Dus op zich een mooie dag, niet qua Dollars, wel qua Bitcoin waarde.

Laat de alts nog maar even wat verder in het putje wegzakken, dan koop ik weer bij. Bitcoin koop ik pas rond de 6.100 weer bij, als we richting de 3k dalen koop ik nog meer bij. Mocht Bitcoin onder de 3k komen dan sla ik erg veel extra in.

Wel mooi dat je hier na een kleine stijging reacties ziet dat Bitcoin niet richting de 6k of 3k gaat, maar ondertussen zijn we alweer van de 14k naar de 7k onderweg. Het is geen gegeven dat we de 6k gaan aantikken, maar ontkennen dat het mogelijk is en nooit meer gaat gebeuren lijkt mij ook niet aan de orde. Bitcoin is wel hard onderweg om de lagere regionen op te zoeken, dat kan inmiddels ook niemand meer ontkennen.

Ik hoop uiteraard net als velen op een stijging en nieuwe ATH op korte termijn, maar ik hou rekening met nieuwe lows. Misschien ben ik wat dat betreft té voorzichtig (met de grote bedragen uit die 2 potjes stap ik daarom niet in), maar aan de andere kant hou ik wel van een leveraged gokje en doe ik graag mee, anders is het op dit moment ook maar zo saai :)

Edit: De reden waarom je tussen 3k en 4.7k weer zou moeten inkopen. De meeste traders die destijds de "kans hebben gemist" zullen deze keer anders tegen die lage koersen aankijken en nu misschien wél instappen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHQZ-o2X0AEQx2v?format=jpg&name=medium

Zie het dus niet als een probleem, of baal niet van de eeuwige "bears" die je favoriete cryptocurrency de grond in stampen, maar zie het als een kans om meer Bitcoin te bemachtigen voordat er een nieuwe ATH volgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 23-10-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaha
[...]

20 stuks van deze zeker.... --->https://www.intertoys.nl/...ku-lamborghini-veneno-000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Het zit niet mee.. had ipv op crypto te gokken eens mijn geld op een 0-0 Ajax Chelsea gezet.. weer niks.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zag zojuist op Twitter de volgende short langskomen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHkGJNkXYAEeJc_?format=png&name=small

Aan de tijd en het bericht te zien vlak voor de drop van vanmiddag geopend. Dat is +-11 Bitcoin x 100 of +-22 Bitcoin x 50. Als hij er inderdaad op tijd bij was, dan heeft die een prima dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:46:
Zag zojuist op Twitter de volgende short langskomen:
[Afbeelding]

Aan de tijd en het bericht te zien vlak voor de drop van vanmiddag geopend. Dat is +-11 Bitcoin x 100 of +-22 Bitcoin x 50. Als hij er inderdaad op tijd bij was, dan heeft die een prima dag :)
Aan de andere kant is het complete waanzin. Als je dat geld hebt liggen en x10 doet, niets mis mee. Alleen zulke bedragen met x50 of x100, dat vind ik nergens op slaan persoonlijk. Heeft niets meer met traden te maken, maar gewoon gokken. Even een wickje de verkeerde kant op en het is over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Aan de andere kant is het complete waanzin. Als je dat geld hebt liggen en x10 doet, niets mis mee. Alleen zulke bedragen met x50 of x100, dat vind ik nergens op slaan persoonlijk. Heeft niets meer met traden te maken, maar gewoon gokken. Even een wickje de verkeerde kant op en het is over.
Ik heb alleen even de x100 en x50 berekening gedaan, misschien was het "maar" een x25, x10 of x5, kan ook, stond er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaha
Helemaal mee eens Pilatus! Tenzij hij voorkennis gehad heeft, die kans acht ik ook wel vrij groot. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Swaha schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:53:
Tenzij hij voorkennis gehad heeft, die kans acht ik ook wel vrij groot. :)
Er was gisteren wel wat vreemds te zien. Heb het hier niet gemeld, dus wel achteraf nu. Je zag op meerdere exchanges dat mensen flink aan het verkopen waren. Op Binance zo rond de 82xx is er flink wat verkocht. Op Bitfinex heeft de koers zelfs 15 minuten oid op dezelfde prijs gestaan omdat er ook daar flink werd verkocht. Phil had er een tweet over gedaan met screenshot wat er aan de hand was. Toen ging ik kijken op Binance en zag je hetzelfde gebeuren met walls van 20 tot 40 BTC op verschillende bedragen. Verder natuurlijk nog de futures maffia die zulke shit uithaalt. Helaas is het met BTC gewoon mogelijk om alles uit te halen als je wat miljoenen hebt om het doen. Zijn een hoop mensen nog rijker geworden vandaag, dat zeker.

Edit: Eigenlijk is shorten gewoon klote dat het er is. Niet alleen bij BTC, maar ook bij aandelen. Dit veranderd het hele verhaal gewoon compleet. Een aandeel of BTC moeten kopen en verkopen op een hogere prijs om op die manier winst te maken is toch iets heel anders dan kunnen shorten. Ik vraag mij af hoe de BTC markt er uit had gezien zonder shorten. Dat we dan nu op 50k hadden gestaan, het zou mij niets verbazen.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 23-10-2019 22:04 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!