Rookworst zonder r is ook worst.
Best wel ruk eigenlijk. Het is puur iets kopen en dan meer kunnen lenen van wat je koopt. Prima voor swing trades van dagen, maar een scalp met hefboom is enorm onhandig, laat staan shorten.Bartvandelaar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:22:
Maar eens wat doekoes gestoord op Binance en eens kijken hoe dat margin traden nou precies in elkaar steekt.
Verwijderd
waarom overweeg je te spreiden?Kewl_one schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:47:
Misschien lijkt dit een simpele vraag maar ik kom er niet uit...
Heb wat BTC en overweeg te spreiden... Maar ik ben erg bang geworden als ik deze topic lees.. Ik dacht zelf aan de ETH maar zou graag jullie mening weten.
Thanks
ETH is wel decent ja.
Mijn eigen lijstje
BTC, voor stabiliteit
ETH, die ga terug naar de 1k-1500.
LTC, die tikt binnen jaartje wel de 120 weer aan.
LINK, deze is mn favoriet. Geweldig hoe die binnekort 10k% profit sta.
Ik ben sinds een tijdje aan het experimenteren geweest met margin traden (ook op Binance) en uiteindelijk met een deel van mijn zakje overgestapt naar Bitmex vanwege de hogere leverages. Alhoewel dit voor mijn gevoel bijna borderline gokken is, kun je al vrij snel dikke winsten binnenharken op kleine marges (op long of short contracten) als je een beetje weet wat je doet. Vooral short trading op bitmex was voor mij een openbaring, nooit gedacht dat je kon leveragen in een bear market.PilatuS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:30:
[...]
Best wel ruk eigenlijk. Het is puur iets kopen en dan meer kunnen lenen van wat je koopt. Prima voor swing trades van dagen, maar een scalp met hefboom is enorm onhandig, laat staan shorten.
Short term, geen idee. Long term, heck yes!! XRP > de rest.Crypts schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:54:
[...]
Over dat XRP trouwens, las vanmorgen dat er elk jaar een stijging is mbt het aankomende Swell event. Gaat iemand daar nog iets mee doen of geloven we er dit jaar niet (meer) in?
(Nee ben geen maxi)
Sorry dat ik me hier tegen aan bemoei hoor, maar BTC voor Stabiliteit dat kun je toch niet menen?Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:21:
[...]
Mijn eigen lijstje
BTC, voor stabiliteit
In een notendopje afgelopen 2 jaar; We gingen van 3 naar 20 naar 3 naar 15 en nu weer 8.
Verwijderd
Ik bedoel ook meer qua stabiliteit als in dat je het ziet aankomen wat die gaat doen.Thommie.nl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Sorry dat ik me hier tegen aan bemoei hoor, maar BTC voor Stabiliteit dat kun je toch niet menen?
In een notendopje afgelopen 2 jaar; We gingen van 3 naar 20 naar 3 naar 15 en nu weer 8.
Zolang je niet verkoopt, is er niks aan de hand. Dan is het super stabiel. 1 BTC = 1 BTC.Thommie.nl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Sorry dat ik me hier tegen aan bemoei hoor, maar BTC voor Stabiliteit dat kun je toch niet menen?
Link is ook mn favoriet voor de komende Bullrun. Ik hodl hem al vanaf 20 cent. Verder ben ik benieuwd of cardano nog weet te verassen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:21:
[...]
waarom overweeg je te spreiden?
ETH is wel decent ja.
Mijn eigen lijstje
BTC, voor stabiliteit
ETH, die ga terug naar de 1k-1500.
LTC, die tikt binnen jaartje wel de 120 weer aan.
LINK, deze is mn favoriet. Geweldig hoe die binnekort 10k% profit sta.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:02:
[...]
Ik bedoel ook meer qua stabiliteit als in dat je het ziet aankomen wat die gaat doen.
cardano verrast me al een paar maandenThaam schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:17:
[...]
Link is ook mn favoriet voor de komende Bullrun. Ik hodl hem al vanaf 20 cent. Verder ben ik benieuwd of cardano nog weet te verassen.

Hier moet dokter Crypts toch even ingrijpen. Zet die fles azijn op tafel, laat hem los en vanaf nu van afblijven. Dit kan zo niet langer...
Sorry voor de interventie maar je omgeving begint er nu echt last van te krijgen en klaagt steen en been. Ik hoop dat je vrijwillig meewerkt anders wordt het een enkeltje dwangarbeid in de BCH mijnen of de XRP drukkerij en dat gun je echt niemand.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
tja van een beetje dwangarbeid is niemand slechter van geworden ( volgens mijn opa dan)Crypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:41:
[...]
Hier moet dokter Crypts toch even ingrijpen. Zet die fles azijn op tafel, laat hem los en vanaf nu van afblijven. Dit kan zo niet langer...Hier moet dringend een stevige dosis hopium voorgeschreven worden, ik zeg 3 maal daags tot je weer een beetje stabiel bent. Mocht het dan nog niet lukken heeft broeder Jaapio nog een groen en ecologisch verantwoord alternatief welke in plaats van of naast de hopium zijn werk kan doen.
![]()
Sorry voor de interventie maar je omgeving begint er nu echt last van te krijgen en klaagt steen en been. Ik hoop dat je vrijwillig meewerkt anders wordt het een enkeltje dwangarbeid in de BCH mijnen of de XRP drukkerij en dat gun je echt niemand.
Tsja dat ouwe demente spul is vaak volledig het spoor bijster, mompelen ze dingen als 'vroeger was alles beter' en dat soort complete nonsens. Niet naar luisteren, ze worden niet voor niks in van die ouwe mensen huizen opgesloten.bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:47:
[...]
tja van een beetje dwangarbeid is niemand slechter van geworden ( volgens mijn opa dan)
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Verwijderd
Jazeker. Op de zolder van mijn maat hangen nu 2 waslijnen vol prachtige bloemen te drogen, biologisch gekweekt in de lokale natuur.Crypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:41:
[...]
Hier moet dokter Crypts toch even ingrijpen. Zet die fles azijn op tafel, laat hem los en vanaf nu van afblijven. Dit kan zo niet langer...Hier moet dringend een stevige dosis hopium voorgeschreven worden, ik zeg 3 maal daags tot je weer een beetje stabiel bent. Mocht het dan nog niet lukken heeft broeder Jaapio nog een groen en ecologisch verantwoord alternatief welke in plaats van of naast de hopium zijn werk kan doen.
![]()
Voor topkwaliteit hopium heb ik ook nog wel een adresje. Zelfs coingericht voor een kleine meerprijs. Met dit spul kun je de grootste critici zelfs XRP fanboy maken.
mijn opa is al een paar jaartjes aan het hemelen weet niet waarom je dat geinig vind?Crypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:03:
[...]
Tsja dat ouwe demente spul is vaak volledig het spoor bijster, mompelen ze dingen als 'vroeger was alles beter' en dat soort complete nonsens. Niet naar luisteren, ze worden niet voor niks in van die ouwe mensen huizen opgesloten.We hebben echt het beste met je voor maar dan moet je wel meewerken en van de azijn afblijven. Lukt je dat niet dan zit er echt niks anders op. Azijnzeikers zijn het schuim van de samenleving en dienen genezen of verwijderd te worden. Hou dit in je achterhoofd en ik ga ervan uit dat je vanaf nu ten volle meewerkt aan je re-integratie in de crypto samenleving.
Kijk! Broeder Jaapio is nooit ver weg als je hem nodig hebt. Top geregeld weer broeder!Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:09:
[...]
Jazeker. Op de zolder van mijn maat hangen nu 2 waslijnen vol prachtige bloemen te drogen, biologisch gekweekt in de lokale natuur.
Voor topkwaliteit hopium heb ik ook nog wel een adresje. Zelfs coingericht voor een kleine meerprijs. Met dit spul kun je de grootste critici zelfs XRP fanboy maken.
Dat adresje waar je het over hebt, is die hopium ook BCH resistent? Dat zou echt een doorbraak van wereldformaat zijn. Mensen besmetten met het XRP virus zou wel een beetje machtsmisbruik van onze positie zijn dus ik doe even of ik dat niet gehoord heb.
Noch ben ik daarvan op de hoogte noch zeg ik ergens dat ik het geinig vindt als mensen gaan hemelen, ik heb geen idee waar je dit uithaalt en ik vind deze reactie dan ook een beetje overdreven.bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:16:
[...]
mijn opa is al een paar jaartjes aan het hemelen weet niet waarom je dat geinig vind?

Zou ik tot je intieme vriendenkring behoren dan snap ik het maar dat is hier niet aan de orde.
We zijn toch allemaal intieme vrienden hier op het forumZou ik tot je intieme vriendenkring behoren dan snap ik het maar dat is hier niet aan de orde.
dat lijkt me beter van niet neeCrypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:31:
[...]
Kijk! Broeder Jaapio is nooit ver weg als je hem nodig hebt. Top geregeld weer broeder!![]()
Dat adresje waar je het over hebt, is die hopium ook BCH resistent? Dat zou echt een doorbraak van wereldformaat zijn. Mensen besmetten met het XRP virus zou wel een beetje machtsmisbruik van onze positie zijn dus ik doe even of ik dat niet gehoord heb.![]()
[...]
Noch ben ik daarvan op de hoogte noch zeg ik ergens dat ik het geinig vindt als mensen gaan hemelen, ik heb geen idee waar je dit uithaalt en ik vind deze reactie dan ook een beetje overdreven.Ik ga dan ook geen sorry zeggen want dat zou ik niet menen.
Zou ik tot je intieme vriendenkring behoren dan snap ik het maar dat is hier niet aan de orde.
Verwijderd
Ja klopt, hij moet in december toch wel rond de 80 dollar staan dus ben maar begonnen.raq schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:35:
@Jaapio: Ben je nano aan het pumpen?
Maar natuurlijk broeder Slux!Slux schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:34:
[...]
We zijn toch allemaal intieme vrienden hier op het forum
ligt niet aan jou maat maar ik heb van de week te horen gekregen dat mijn vrouw van 50 aan dementie lijdt dus dat ligt wel gevoelig aan deze kant maar even goede vriendenCrypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:43:
[...]
Maar natuurlijk broeder Slux!De ene alleen wat meer dan de ander. Ik laat het verder hierbij want ik snap het niet en weinig zin om het van enige invloed op mijn humeur te laten zijn.
In dat geval, ondanks dat ik dat niet wist, wil ik je wel mijn welgemeende excuses aanbieden. Dat is verschrikkelijk rot nieuws en dan snap ik je reactie. Ik zou niet gek veel anders reageren denk ik.bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
ligt niet aan jou maat maar ik heb van de week te horen gekregen dat mijn vrouw van 50 aan dementie lijdt dus dat ligt wel gevoelig aan deze kant maar even goede vrienden
Nogmaals mijn excuses en ik wens jullie heel veel sterkte om hiermee om te leren gaan.
Dat is naar man, overweegt ze dan ook euthanasie?bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
ligt niet aan jou maat maar ik heb van de week te horen gekregen dat mijn vrouw van 50 aan dementie lijdt dus dat ligt wel gevoelig aan deze kant maar even goede vrienden
Dat vraag ik omdat ik in een zorginstelling heb gewerkt waar mensen eraan leden, en dat is beslist geen pretje in het laatste stadium.
Zolang ze wilsbekwaam is kan ze daarvoor kiezen, daarna niet meer.
Veel sterkte!
XRP = trash
Verwijderd
Jezus da's heftig zeg... Heel veel sterkte gewenst...bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
Goed bezig, in dit tempo komt die er welVerwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:39:
[...]
Ja klopt, hij moet in december toch wel rond de 80 dollar staan dus ben maar begonnen.
De tijd leert of het tij keert
nee nog niet over gehad tis ook nog vers dus ff laten bezinkenMr_Ripple schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:05:
[...]
Dat is naar man, overweegt ze dan ook euthanasie?
Dat vraag ik omdat ik in een zorginstelling heb gewerkt waar mensen eraan leden, en dat is beslist geen pretje in het laatste stadium.
Zolang ze wilsbekwaam is kan ze daarvoor kiezen, daarna niet meer.
Veel sterkte!
Kut voor je dat gun je niemand, Ik wens jullie heel veel sterkte.bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
nee maak niet uit kon je ook niet wetenCrypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
In dat geval, ondanks dat ik dat niet wist, wil ik je wel mijn welgemeende excuses aanbieden. Dat is verschrikkelijk rot nieuws en dan snap ik je reactie. Ik zou niet gek veel anders reageren denk ik.![]()
Nogmaals mijn excuses en ik wens jullie heel veel sterkte om hiermee om te leren gaan.
Verschrikkelijk, wat een klote nieuws man! Heel veel sterkte samen en hou je taai!bie100 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
The Drunken Value of Bitcoin
If we consider the value of bitcoin as the drunk then the stock-to-flow is not really the dog she walks — it is more like the road she walks on. The drunk will wander all over the road, sometimes stopping, slipping up and missing a turn here and there or even taking short cuts along the way; but generally, she will follow the road home.
Hodl for life!DaCoTa schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:00:
Falsifying Stock-to-Flow As a Model of Bitcoin Value
The Drunken Value of Bitcoin
[...]
Sterkte.. gaat niets boven je gezondheid en natuurlijk die van je naasten..Crypts schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
In dat geval, ondanks dat ik dat niet wist, wil ik je wel mijn welgemeende excuses aanbieden. Dat is verschrikkelijk rot nieuws en dan snap ik je reactie. Ik zou niet gek veel anders reageren denk ik.![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 15-10-2019 19:00 ]
Zero.
https://www.trademe.co.nz...arc?sort_order=expiry_asc
[ Voor 23% gewijzigd door Specy op 15-10-2019 19:55 ]
Prachtig, 3 dode planten te koop zettenSpecy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:55:
De inboedel van Cryptopia wordt geveild. Bieden tot 20 oktober. (Ik weet niet of ze naar hier shippen).
https://www.trademe.co.nz...arc?sort_order=expiry_asc

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Die linkse is te reddenTaro schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:06:
[...]
Prachtig, 3 dode planten te koop zettenWie het kleine niet eert...
[Afbeelding]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
GHB erin ?!?Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:31:
[...]
Beetje GHE early grow, hoppaaaaa monsterplant.
Ik lul ook zomaar wat
- Op 30 juni 2019 is door persoon X 1.337 Euro overgemaakt naar Voedselbanken Nederland vanaf een ING rekening. Hier is een screenshot van beschikbaar:

- Er is bij een aantal donateurs twijfel over het daadwerkelijk overboeken van het bedrag en de echtheid van het screenshot. Bij Voedselbanken Nederland wordt opgevraagd of er rond 30 juni een donatie van 1.337 Euro is binnengekomen. De reactie van de Voedselbank:
Zoals laatst in dit topic aangegeven zou ik persoon X vragen om aanvullend bewijs:Goedemorgen heer ...,
Navraag bij onze afdeling financiën leverde op dat er geen bedrag van € 1.337,= is ontvangen bij Voedselbanken Nederland.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Voedselbanken Nederland
- Op 3, 8 en 11 oktober heb ik verzoeken gestuurd naar de persoon die de 1.337 Euro naar Voedselbanken Nederland heeft overgemaakt. Helaas heb ik (nog) geen reactie ontvangen.
- Ik heb op 8 en 13 oktober de persoon die mij naar de "overmaker" heeft verwezen gevraagd met aanvullend bewijs te komen en persoon X te vragen om mee te werken aan mijn verzoek. Hier heb ik helaas (nog) geen reactie op ontvangen.
Ik vermoed dat het enige bewijs dat als 100% betrouwbaar kan worden aangemerkt een uitspraak van de Voedselbank kan zijn, waarbij ze bevestigen dit bedrag wél binnen te hebben gekregen, maar dan bijv. op een andere rekening of op een andere datum door bijv. vertraging in een financieel pakket.
Laten we geen aannames maken (het screenshot kan echt zijn, de Voedselbank kan een fout maken, iemand kan op vakantie zijn, een e-mailadres niet meer gebruiken, etc.) en hier vooral geen namen noemen (de betreffende namen zijn immers bekend). Het is echter wel vreemd dat men niet pro-actief meewerkt en helpt om extra duidelijkheid te verschaffen, dit kan het gevoel versterken dat er inderdaad iets niet in orde is.
Ik zal samen met de andere donateurs kijken naar het vervolg. Hierbij het verzoek aan de donateurs om mij even een berichtje te sturen zodat we dit af kunnen stemmen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Eind 2011 maakte ik kennis met crypto (daarvóór al zo nu en dan met FAH en andere distributed computing projecten meegedaan). Ik begon met Litecoin minen een dag na de introductie, wat destijds in één dag (met alle PC's die ik bij elkaar kon krijgen) ongeveer 1000 LTC opleverde.
Helaas dacht ik toen: 3 dollarcent x 1000 is toch 30 dollar, mooi meegenomen, ik verkoop ze...
Misschien zitten hier ook jonkies bij die meteen denken: wat dom! Maar LTC heeft toen een jaar op ca. $0.03 gestaan, pas toen de Cypriotische banken dreigden te vallen ging dat hard omhoog, binnen een dag naar 3 dollar per stuk, maar toen had ik de meeste al verkocht...
Ook nog een tijd met FPGA's en ASICS gemined met wisselend succes. Die van Butterfly Labs waren de meest lucratieve met een investering van ca. 1200 dollar en een opbrengst binnen een jaar van zo'n 30 bitcoins destijds. Ik heb Avalon chips gekocht voor 30 bitcoins en er misschien 1 (één) mee terug kunnen minen vanwege late levering en de introductie van andere, snellere ASICS.
In 2013 had ik geld nodig voor een verbouwing, toen heb ik ook van wat ik overhad weer het meeste verkocht tegen - alweer achteraf - veel te lage prijzen.
Enkele BTC die ik had bewaard omdat het fysieke waren (Casascius) heb ik dit jaar kunnen verkopen om er een klein bedrijfspandje mee aan te betalen.
Dus is het een mixed bag.
Wat in dit verhaal elke keer terugkomt: van de verkoop van Bitcoins krijg je achteraf veel spijt..
Inmiddels mine ik alleen nog wat ETH (en zo nu en dan andere zoals BEAM en GRIN als dat meer oplevert) en hoop ik via handelen mijn Crypto portfolio wat uit te breiden.
De afgelopen dagen heb ik daarom weer wat ingekocht. 8200 of 8500 dollar per bitcoin, wat maakt het uit als de koers binnen twee maanden weer op 25-30k zit? (Bookmark dit maar en lach me uit, of bedank me tegen die tijd.)
Waarom ik dat denk?
Omdat de huidige dip alleen maar een correctie is, het lange termijn sentiment blijft bullish.
Er zijn meer mensen die dat denken, waaronder bijvoorbeeld ook CryptoDamus. Jawel, de Nostradamus van de Crypto. Hij probeert het koersverloop te voorspellen door middel van astrologie.
https://twitter.com/AstroCryptoGuru
En vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan: die kerel heeft de grote bewegingen goed voorspeld. Hij voorspelt een nieuwe rally, met name vanaf begin december.
We zullen zien!
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
BTC, LTC of wat dan ook in het begin voor lage prijzen verkopen heeft vrijwel iedereen gedaan. Er 100 dollar of 1000 dollar voor kunnen krijgen, dat hebben de meeste mensen in die tijd gedaan en dat is ook niet zo vreemd. Ik denk dat 99% van de mensen de boel verkocht heeft voordat BTC de 500 aan heeft geraakt voor de eerste keer. Over het algemeen zijn de mensen die het nu nog hebben uit die tijd de mensen die het vergeten waren of terug gevonden hebben omdat ze dachten dat het verloren was gegaan.
Wat beteft die correctie. Als dit dit inderdaad een correctie is in een weg omhoog met dus een nieuwe bullrun, dan is deze correctie de meest heftige en langdurige ooit in de historie van BTC. Als je terug gaat naar 2017, 2015 of wat dan ook, hebben nog niet eerder zo'n langdurige correctie gezien waarbij het daarna verder omhoog is gegaan. Of we vanuit hier niet veel verder zakken en door gaan naar een nieuwe ATH kan natuurlijk gewoon, hell, het is crypto, alles kan. Alleen voor een uptrend/bullrun is deze correctie zo extreem dan het misschien toch meer is dan alleen een correctie. Niet dat ik het weet hoor en we gaan het zien, puur even om aan te geven dat dit een nogal heftige correctie is, de meeste heftige ooit zelfs. Ga je het vergelijken met met de correcties in de vorige bullrun hadden we nu ruim boven de 11k moeten zitten om die correcties gelijk te aan elkaar te maken.
Een debat tussen Roger Ver en Nouriel Roubini, een fervent tegenstander van crypto.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dus ja het kan, ik ga er zelf ook van uit, maar als je naar het grotere plaatje kijkt zou Bitcoin wel verder terug kunnen zakkenm zonder dat er de komende jaren een nieuwe ATH wordt gevormd.
XRP = trash
Verwijderd
Wat een verhaalpinockio schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 01:41:
Zo, hier mezelf even op Crypto gebied introduceren:
Eind 2011 maakte ik kennis met crypto (daarvóór al zo nu en dan met FAH en andere distributed computing projecten meegedaan). Ik begon met Litecoin minen een dag na de introductie, wat destijds in één dag (met alle PC's die ik bij elkaar kon krijgen) ongeveer 1000 LTC opleverde.
Helaas dacht ik toen: 3 dollarcent x 1000 is toch 30 dollar, mooi meegenomen, ik verkoop ze...
Misschien zitten hier ook jonkies bij die meteen denken: wat dom! Maar LTC heeft toen een jaar op ca. $0.03 gestaan, pas toen de Cypriotische banken dreigden te vallen ging dat hard omhoog, binnen een dag naar 3 dollar per stuk, maar toen had ik de meeste al verkocht...
Ook nog een tijd met FPGA's en ASICS gemined met wisselend succes. Die van Butterfly Labs waren de meest lucratieve met een investering van ca. 1200 dollar en een opbrengst binnen een jaar van zo'n 30 bitcoins destijds. Ik heb Avalon chips gekocht voor 30 bitcoins en er misschien 1 (één) mee terug kunnen minen vanwege late levering en de introductie van andere, snellere ASICS.
In 2013 had ik geld nodig voor een verbouwing, toen heb ik ook van wat ik overhad weer het meeste verkocht tegen - alweer achteraf - veel te lage prijzen.
Enkele BTC die ik had bewaard omdat het fysieke waren (Casascius) heb ik dit jaar kunnen verkopen om er een klein bedrijfspandje mee aan te betalen.
Dus is het een mixed bag.
Wat in dit verhaal elke keer terugkomt: van de verkoop van Bitcoins krijg je achteraf veel spijt..
Inmiddels mine ik alleen nog wat ETH (en zo nu en dan andere zoals BEAM en GRIN als dat meer oplevert) en hoop ik via handelen mijn Crypto portfolio wat uit te breiden.
De afgelopen dagen heb ik daarom weer wat ingekocht. 8200 of 8500 dollar per bitcoin, wat maakt het uit als de koers binnen twee maanden weer op 25-30k zit? (Bookmark dit maar en lach me uit, of bedank me tegen die tijd.)
Waarom ik dat denk?
Omdat de huidige dip alleen maar een correctie is, het lange termijn sentiment blijft bullish.
Er zijn meer mensen die dat denken, waaronder bijvoorbeeld ook CryptoDamus. Jawel, de Nostradamus van de Crypto. Hij probeert het koersverloop te voorspellen door middel van astrologie.
https://twitter.com/AstroCryptoGuru
En vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan: die kerel heeft de grote bewegingen goed voorspeld. Hij voorspelt een nieuwe rally, met name vanaf begin december.
We zullen zien!
Ik hoop dat je gelijk krijgt betreffende de prijzen!

En weer wat geleerd: casascius fysieke Bitcoins... Ik wist dat er enorm veel fysieke coins bestaan (aliexpress

Hier kun je zien welke nog dicht zitten. https://casascius.uberbills.com/Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Wat een verhaal![]()
Ik hoop dat je gelijk krijgt betreffende de prijzen!![]()
En weer wat geleerd: casascius fysieke Bitcoins... Ik wist dat er enorm veel fysieke coins bestaan (aliexpress) maar wist niet dat deze daadwerkelijk een Bitcoin waarde konden bevatten. Heel vet!
Ik heb net een blogpost geschreven over cryptophyl, de eerste exchange in de jonge SLP markt.
cryptophyl heeft een DROP token waarvan ze 90% aan hun traders gaan geven, gebaseerd op hun trading volume.
Wie DROP op een BCH address heeft staan krijgt op dat zelfde address een gratis airdrop van elke nieuwe SLP token die op cryptophyl komt staan.
Momenteel voor de maand october heb ik 15% van hun trade volume gedaan. Als ik dat volhoud dan krijg ik daar ongeveer 8000 DROP voor wat momenteel iets van 1500 USD waard is op cryptophyl.
Ik ga mijn best doen om elke maand 20% van hun volume te traden en als ik dat een jaar vol hou heb ik 10% van de supply. En dus ook een klein percentage van de hele SLP markt ....
Ik kende ze wel en het is een enorm leuke en voor veel mensen veel tastbare manier van hodl, jammer dat het niet meer mag. Zat wel te denken maar je zal toch, mits de waarde blijft toenemen, zo'n muntje terugvinden met 1000 Bitcoins er op?Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Wat een verhaal![]()
En weer wat geleerd: casascius fysieke Bitcoins... Ik wist dat er enorm veel fysieke coins bestaan (aliexpress) maar wist niet dat deze daadwerkelijk een Bitcoin waarde konden bevatten. Heel vet!
Er moeten toch nog wel wat van die muntjes in circulatie zijn waarbij men is vergeten dat ze ze hebben?
Verwijderd
Ja spendeer nu elke maand 85% salaris eraan om in te kopen, verkopen rond januari. Is een gok, maar na alle analyses van iedereen vind ik het maar troep al die grafiekjes en ik zie weinig mensen daarop gebaseerd veel winst pakken. Ik gok er nu gewoon op dat dit een van de laagste prijzen is en sommige munten x2 x3 gaan. Ik gok het op btc omdat alts weer wat volatieler werden en als er straks een move is bij btc veel alts daarin worden omgezet. Ik bestel maar alvast een lambo.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Wat een verhaal![]()
Ik heb eerlijk gezegd geen idee als de sub 7k er aankomt wat de reden voor een plus10k weer zou moeten zijn.Mr_Ripple schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:15:
Hmm, dus nu lekker een jaar bearmarket en terug naar 2000 dollar om dan in 2021 6000 dollar aan te tikken.
Namelijk de push van 5k naar 13k kwam weer door USDT (Tether) en door de hype d.m.v. Facebook’s Libra, nu ik in de afgelopen dagen las dat Visa, MasterCard, Stripe en nog wat andere partners Libra laten vallen..... blijft er weinig meer over van de hype van Libra.
Oja dan was er nog BAKKT, dat zou het institutionele geld in BTC brengen.... Niet dus.
Ik weet eerlijk gezegd niet wie BTC naar tenminste 10k gaat stuwen, laat staan new highs. Iemand hier die dat wel weet?
Verwijderd
Zolang je niet in de financiële problemen komt als het de andere kant op gaat, lijkt me daar niets mis mee.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:45:
[...]
Ja spendeer nu elke maand 85% salaris eraan om in te kopen, verkopen rond januari. Is een gok, maar na alle analyses van iedereen vind ik het maar troep al die grafiekjes en ik zie weinig mensen daarop gebaseerd veel winst pakken. Ik gok er nu gewoon op dat dit een van de laagste prijzen is en sommige munten x2 x3 gaan. Ik gok het op btc omdat alts weer wat volatieler werden en als er straks een move is bij btc veel alts daarin worden omgezet. Ik bestel maar alvast een lambo.
Als ik geen verantwoordingen had tegenover mijn gezinnetje had ik de stakes ook zeker wat hoger gezet.
Misschien is die ballast met handrem dus juist ook wel goed voor mij
Denk dat je dit toch iets anders moet zien. Deze partners hebben zich uit libra teruggetrokken maar het signaal is duidelijk, ze zijn bereid of zelfs echt voornemens (nog verder) in crypto's te stappen. Dat ze niet meer met FB in zee gaan betekent niet direct dat het crypto avontuur nu over is, deze bedrijven zijn groot genoeg om zelfs individueel iets de markt in te schuiven. Ik zou niet gek opkijken als er op korte termijn vanuit deze partijen wat initiatieven komen en misschien zelfs samenwerkingen. De interesse is er, het concrete voornemen was er dus is het nu wachten op het of en wat er daadwerkelijk komen gaat.Sahara schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:55:
Namelijk de push van 5k naar 13k kwam weer door USDT (Tether) en door de hype d.m.v. Facebook’s Libra, nu ik in de afgelopen dagen las dat Visa, MasterCard, Stripe en nog wat andere partners Libra laten vallen..... blijft er weinig meer over van de hype van Libra.
Verwijderd
Ik hoorde in de wandelgangen iets over Visa en Mastercard die NANO willen implementeren.Crypts schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Denk dat je dit toch iets anders moet zien. Deze partners hebben zich uit libra teruggetrokken maar het signaal is duidelijk, ze zijn bereid of zelfs echt voornemens (nog verder) in crypto's te stappen. Dat ze niet meer met FB in zee gaan betekent niet direct dat het crypto avontuur nu over is, deze bedrijven zijn groot genoeg om zelfs individueel iets de markt in te schuiven. Ik zou niet gek opkijken als er op korte termijn vanuit deze partijen wat initiatieven komen en misschien zelfs samenwerkingen. De interesse is er, het concrete voornemen was er dus is het nu wachten op het of en wat er daadwerkelijk komen gaat.
Stiekem hoorde ik dat helemaal niet maar doe iedere avond voor het slapengaan een schietgebedje dat dit wel gebeurd
Nou ja even met serieuze insteek en niet specifiek over nano maar het kan best zijn dat sommigen aan al bestaande en gevestigde muntjes gaan snuffelen nu libra het niet gaat worden. Wil niet zeggen dat ze er ook mee in zee gaan (ze kunnen ook zelf iets opzetten) maar ik acht het niet uitgesloten.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:36:
[...]
Ik hoorde in de wandelgangen iets over Visa en Mastercard die NANO willen implementeren.
Stiekem hoorde ik dat helemaal niet maar doe iedere avond voor het slapengaan een schietgebedje dat dit wel gebeurd
Wat ook nog kan is dat ze tijdelijk zijn uitgestapt uit angst voor imago schade maar later weer op de trein springen als de storm over is. Je weet het nooit met die (grote) boefjes.
Clown vs clownKain_niaK schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 06:11:
Zullen cryptocurrencies slagen of falen?
Een debat tussen Roger Ver en Nouriel Roubini, een fervent tegenstander van crypto.
[YouTube: ROGER VER vs NOURIEL ROUBINI: WILL CRYPTOCURRENCIES FAIL OR SUCCEED ?]
Ach, toen het naar 3 k ging werden er ook doemscenario's voorgehouden dat het wel eens veel lager kon gaan. Crypto was zo goed als dood.Sahara schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:55:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee als de sub 7k er aankomt wat de reden voor een plus10k weer zou moeten zijn.
Oja dan was er nog BAKKT, dat zou het institutionele geld in BTC brengen.... Niet dus.
Ik weet eerlijk gezegd niet wie BTC naar tenminste 10k gaat stuwen, laat staan new highs. Iemand hier die dat wel weet?
Nu heerst er ongeveer dezelfde sfeer en juist daarom kan het heel goed zijn dat het ineens de andere kant opgaat.
Zal mij in ieder geval niets verbazen
Het blijft een algoritme!
XRP = trash
Fout, het blijft vraag en aanbod. De logaritmische schaal wordt veel gebruikt om de waves uit de afgelopen jaren op een voor BTC gunstige wijze weer te geven.Mr_Ripple schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:12:
[...]
Ach, toen het naar 3 k ging werden er ook doemscenario's voorgehouden dat het wel eens veel lager kon gaan. Crypto was zo goed als dood.
Nu heerst er ongeveer dezelfde sfeer en juist daarom kan het heel goed zijn dat het ineens de andere kant opgaat.
Zal mij in ieder geval niets verbazen![]()
Het blijft een algoritme!
Ik ben geen Sherlock Homes maar bij de naam zie ik gelijk verschil in helderheid bij "Voedselbanken Nederland" t.o.v. de rest van de tekst. Lijkt niet helemaal pluis.Taro schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:20:
Update ivm xRekt, objectieve weergave van de bij mij bekende gebeurtenissen:
- Op 30 juni 2019 is door persoon X 1.337 Euro overgemaakt naar Voedselbanken Nederland vanaf een ING rekening. Hier is een screenshot van beschikbaar:
[Afbeelding]
- Er is bij een aantal donateurs twijfel over het daadwerkelijk overboeken van het bedrag en de echtheid van het screenshot. Bij Voedselbanken Nederland wordt opgevraagd of er rond 30 juni een donatie van 1.337 Euro is binnengekomen. De reactie van de Voedselbank:
[...]
Zoals laatst in dit topic aangegeven zou ik persoon X vragen om aanvullend bewijs:
- Op 3, 8 en 11 oktober heb ik verzoeken gestuurd naar de persoon die de 1.337 Euro naar Voedselbanken Nederland heeft overgemaakt. Helaas heb ik (nog) geen reactie ontvangen.
- Ik heb op 8 en 13 oktober de persoon die mij naar de "overmaker" heeft verwezen gevraagd met aanvullend bewijs te komen en persoon X te vragen om mee te werken aan mijn verzoek. Hier heb ik helaas (nog) geen reactie op ontvangen.
Ik vermoed dat het enige bewijs dat als 100% betrouwbaar kan worden aangemerkt een uitspraak van de Voedselbank kan zijn, waarbij ze bevestigen dit bedrag wél binnen te hebben gekregen, maar dan bijv. op een andere rekening of op een andere datum door bijv. vertraging in een financieel pakket.
Laten we geen aannames maken (het screenshot kan echt zijn, de Voedselbank kan een fout maken, iemand kan op vakantie zijn, een e-mailadres niet meer gebruiken, etc.) en hier vooral geen namen noemen (de betreffende namen zijn immers bekend). Het is echter wel vreemd dat men niet pro-actief meewerkt en helpt om extra duidelijkheid te verschaffen, dit kan het gevoel versterken dat er inderdaad iets niet in orde is.
Ik zal samen met de andere donateurs kijken naar het vervolg. Hierbij het verzoek aan de donateurs om mij even een berichtje te sturen zodat we dit af kunnen stemmen.
Ook de onderkant van het rekeningnummer lijkt afgesneden.
Zero.
Woensdag is the new Donderdag? Maybe?
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Ik heb geen ING dus kan het niet nakijken maar ik weet nog van een oude rekening dat het logo altijd links stond, kan zijn dat het bij dit type overzicht of tegenwoordig anders is. Normaal zie je ook rekeningnummer en omschrijving gescheiden bij overzichten omdat dit verschillende velden zijn maar goed, ik wil absoluut niet aan stemmingmakerij doen en wellicht kan iemand met een rekening bij ING eens kijken en vergelijken of een vergelijkbaar screenshot posten?TuutjDrie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Ik ben geen Sherlock Homes maar bij de naam zie ik gelijk verschil in helderheid bij "Voedselbanken Nederland" t.o.v. de rest van de tekst. Lijkt niet helemaal pluis.
Ook de onderkant van het rekeningnummer lijkt afgesneden.
Het zou toch wel fijn zijn als dit een keertje opgelost wordt, al is het maar de constatering dat er geen betaling heeft plaatsgevonden. Op deze manier blijft het maar door etteren en dat is voor geen van de betrokkenen leuk.

Nee, mijn ING overschrift vergeleken en ziet er identiek/authentiek uit.Crypts schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Ik heb geen ING dus kan het niet nakijken maar ik weet nog van een oude rekening dat het logo altijd links stond, kan zijn dat het bij dit type overzicht of tegenwoordig anders is. Normaal zie je ook rekeningnummer en omschrijving gescheiden bij overzichten omdat dit verschillende velden zijn maar goed, ik wil absoluut niet aan stemmingmakerij doen ...
Waarom doe je deze bewering zonder deze te staven en dan zeggen dat je niet aan stemminmakerij wil doen
Tuurlijk, die heeft altijd goede calls weet je nu toch wel, duhhBartvandelaar schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:41:
Well hallo 7k regionen. @Taro ondertussen een short geopend dunkt me?
Ik snap niet dat er nog zulke opperbulls zijn hier, die day chart ziet er ranzig uit. Goed nieuws blijft uit. Waar blijven de ontwikkelingen? BTC staat stil man. Geen nieuw geld. Geen regulering. Alleen maar strengere wetgeving etc etc
[/ einde bear gemopper ]
Kijk dan maar niet naar de week of maand
Waarom moet het alsmaar UP danPilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:32:
[...]
Kijk dan maar niet naar de week of maandNu 4 maanden op rij rode candles. Zelfs bij run omlaag vanaf de 20k hadden we dat niet.

Ik zeg ook zeker niet dat het alsmaar omhoog moet hoorSahara schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:42:
[...]
Waarom moet het alsmaar UP dan. BTC is net een als bos dat wordt verwoest door een bosbrand, 't staat dus nu al 3,5 maanden in de fik, dat is nog niks, toen met de BTC bodem op 3150 stond het 6 maanden in de fik totdat meneer 20k BTC zich meldde. Een bos dat afbrandt, bloeit daarna wel weer op, dus uiteindelijk leeft het vast wel weer op.
Een gefaalde rally kun je ook zien als een teken dat de markt meer volwassen wordt. Voor nu is het vrij zuur, hoop zelf op een dip naar lage 7K regionen en dan in een week of twee terug naar de 10K.PilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:51:
[...]
Ik zeg ook zeker niet dat het alsmaar omhoog moet hoorEen paar weken terug had ik ook al hier gepost dat deze rally omhoog wel eens niet verder kon gaan. Ik snap wel dat er genoeg mensen zijn die wel denken dat we snel weer naar nieuwe ATH's gaan, want dat heeft BTC tot nu toe altijd nog gedaan. De rally van 3.2k naar 14k, daarvan verwachten dat het naar een nieuwe ATH gaat is niet vreemd. Dit zou ook de eerste gefaalde rally zijn als de bearmarket nog een half jaar of wat dan ook door gaat.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat we nu, eind 2019, veel verder zouden zijn met het afstervingsproces van de alts.
De meeste zijn opzich wel op sterven na dood toch ? Neem bijvoorbeeld iets als ZIL. Dat is nog eens een weekly chart. Qua volume is het ook echt compleet niets meer. Nou hebben wat coins net wel een bounce achter de rug, maar er zijn genoeg coins met minder dan een ton volume in USDT. Laag volume kan je ook zien als lage interesse en heel veel lager kan het volume niet bij sommige coins. Ik vind genoeg alts toch wel aardig dood op dit moment.TuutjDrie schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:56:
[...]
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat we nu, eind 2019, veel verder zouden zijn met het afstervingsproces van de alts.
Waarom denk je dat dit goed voor de markt zou zijn ? Of ze er nou zijn en niemand doet er echt iets mee, of ze zijn er niet, moet toch niet veel verschil maken ?Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:05:
Wat de markt echt goed zou doen is dat ze de coins met minder dan bijvoorbeeld 100k volume gaan delsiten op alle exchanges.
Daar zie ik niet gek veel in? Dan hou je er op een dag als vandaag 97 over met als hekkensluiter electroneum. Daarna staat de eerstvolgende op nog niet de helft ($44k) en gaat het snel naar beneden. Wat voor verschil zou dat moeten maken als die kleine coins niet meer verhandelt kunnen worden?Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:05:
Wat de markt echt goed zou doen is dat ze de coins met minder dan bijvoorbeeld 100k volume gaan delsiten op alle exchanges.
Buiten dat is het een vrije markt dus als exchanges er brood in zien? Lekker laten gaan.
Het geeft wat meer overzicht en daardoor kunnen de coins die wel wat ''toevoegen'' meer groeien, geen kids meer die van die onzin coins aan het shillen zijn, zodat er misschien ook echte beleggers gaan in stappen.PilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
Waarom denk je dat dit goed voor de markt zou zijn ? Of ze er nou zijn en niemand doet er echt iets mee, of ze zijn er niet, moet toch niet veel verschil maken ?
Net zoals bij de gewone beurzen daar moeten deelnemers ook betalen om gelist te worden, daardoor heb je geen onzin zoals het in crypto is waar iedereen maar wat doet en kan, zo gaat het echt niks worden imo.
als voorbeeld staat er, maak er 1 miljoen van danCrypts schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:11:
[...]
Daar zie ik niet gek veel in? Dan hou je er op een dag als vandaag 97 over met als hekkensluiter electroneum. Daarna staat de eerstvolgende op nog niet de helft ($44k) en gaat het snel naar beneden. Wat voor verschil zou dat moeten maken als die kleine coins niet meer verhandelt kunnen worden?![]()
Buiten dat is het een vrije markt dus als exchanges er brood in zien? Lekker laten gaan.
Exchanges zijn ook de winnaars in cryptoland, waarom denk je dat er bijna geen serieuze beleggers in crypto zitten.
Sorry voor de dubbel post
[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 16-10-2019 17:20 ]
Het zal misschien wel wat uitmaken, maar ik denk niet dat het echt iets zal veranderen. Stel het volume gaat van die coins naar BTC toe, is dat zo weinig dat het niet uitmaakt. Ik zie andere coins het dan ook niet beter doen als er minder coins zijn om mee te handelen. Echte beleggers zie ik sowieso niet zomaar in crypto stappen omdat je belegt in niets en de bewegingen te extreem zijn. Bij een normaal aandeel loop je natuurlijk ook risico, maar er zijn genoeg bedrijven die over 5 jaar of 10 jaar zeer waarschijnlijk nog bestaan en zijn gegroeit, ook al komt er eens een crisis overheen. Met crypto is het maar de vraag waar de boel over 5 jaar is. BTC kan 1k zijn of 100k, nogal een extreem risico. Laat staan de andere coins. Ik geloof er dan ook totaal niet in dat het met crypto beter gaat als het met de aandelen slecht gaat. Ik zie hier wel eens voorbij komen dat mensen denken dat beleggers naar crypto gaan als het met de beurs slecht gaat, ik geloof daar totaal niet in. De meeste beleggers zijn opzoek naar een laag risico, crypto zal dat nooit zijn.Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:15:
[...]
Het geeft wat meer overzicht en daardoor kunnen de coins die wel wat ''toevoegen'' meer groeien, geen kids meer die van die onzin coins aan het shillen zijn, zodat er misschien ook echte beleggers gaan in stappen.
Net zoals bij de gewone beurzen daar moeten deelnemers ook betalen om gelist te worden, daardoor heb je geen onzin zoals het in crypto is waar iedereen maar wat doet en kan, zo gaat het echt niks worden imo.
Nee, ik was aan het werkBartvandelaar schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:41:
Well hallo 7k regionen. @Taro ondertussen een short geopend dunkt me?
Ik snap je gedachte erachter wel maar er is al een natuurlijk verloop. Als er te weinig volume is wordt een coin gedelist en in vrijwel alle gevallen zorgt een delisting voor een dump op andere exchanges etc. etc. Dat systeem werkt in jouw ogen misschien niet goed genoeg maar vergeet niet dat er een hele hoop kleinere exchanges (daar zijn de meeste shitcoins gelist) ook te maken krijgen met strenge KYC en de deuren sluiten as we speak. Ik kan er zo uit mijn hoofd een paar noemen die deze maand al zijn gesloten en dit zijn pas de eersten die eieren voor hun geld kiezen.Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:17:
[...]
als voorbeeld staat er, maak er 1 miljoen van dan
Wat jij voor ogen hebt gebeurt dus min of meer vanzelf, gewoon beetje geduld hebben.
Klopt ik geloof er ook niet in, die stappen eerder in goud e.d. misschien een klein deel in BTC maar dat echt is te verwaarlozen denk ik. maar ik geloof wel dat als er minder keus is, de grote coins meer stabiel gaan worden, dus minder volatiel, zolang er zoveel crap coins bestaan met die pump en dump shit gaat het echt nooit iets worden.PilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:20:
[...]
Het zal misschien wel wat uitmaken, maar ik denk niet dat het echt iets zal veranderen. Stel het volume gaat van die coins naar BTC toe, is dat zo weinig dat het niet uitmaakt. Ik zie andere coins het dan ook niet beter doen als er minder coins zijn om mee te handelen. Echte beleggers zie ik sowieso niet zomaar in crypto stappen omdat je belegt in niets en de bewegingen te extreem zijn. Bij een normaal aandeel loop je natuurlijk ook risico, maar er zijn genoeg bedrijven die over 5 jaar of 10 jaar zeer waarschijnlijk nog bestaan en zijn gegroeit, ook al komt er eens een crisis overheen. Met crypto is het maar de vraag waar de boel over 5 jaar is. BTC kan 1k zijn of 100k, nogal een extreem risico. Laat staan de andere coins. Ik geloof er dan ook totaal niet in dat het met crypto beter gaat als het met de aandelen slecht gaat. Ik zie hier wel eens voorbij komen dat mensen denken dat beleggers naar crypto gaan als het met de beurs slecht gaat, ik geloof daar totaal niet in. De meeste beleggers zijn opzoek naar een laag risico, crypto zal dat nooit zijn.
o.a. Binance is 1 van de partijen die deze markt verpest.Crypts schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:26:
[...]
Ik snap je gedachte erachter wel maar er is al een natuurlijk verloop. Als er te weinig volume is wordt een coin gedelist en in vrijwel alle gevallen zorgt een delisting voor een dump op andere exchanges etc. etc. Dat systeem werkt in jouw ogen misschien niet goed genoeg maar vergeet niet dat er een hele hoop kleinere exchanges (daar zijn de meeste shitcoins gelist) ook te maken krijgen met strenge KYC en de deuren sluiten as we speak. Ik kan er zo uit mijn hoofd een paar noemen die deze maand al zijn gesloten en dit zijn pas de eersten die eieren voor hun geld kiezen.![]()
Wat jij voor ogen hebt gebeurt dus min of meer vanzelf, gewoon beetje geduld hebben.
ik ga het niet meer meemaken, mijn tijd in crypto zit er bijna op.
[ Voor 23% gewijzigd door Slux op 16-10-2019 17:30 ]
Ik denk dat de invloed van low volume shitcoins zo klein is dat het vrijwel niets uitmaakt of ze er zijn of niet. Hier en daar doen ze inderdaad wat pumps, maar dat geld gaat toch wel weer terug naar BTC.Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:27:
[...]
maar ik geloof wel dat als er minder keus is, de grote coins meer stabiel gaan worden, dus minder volatiel, zolang er zoveel crap coins bestaan met die pump en dump shit gaat het echt nooit iets worden.
Dat gaat juist niet terug in BTC daar blijven de bagholders mee zitten.PilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:37:
[...]
Ik denk dat de invloed van low volume shitcoins zo klein is dat het vrijwel niets uitmaakt of ze er zijn of niet. Hier en daar doen ze inderdaad wat pumps, maar dat geld gaat toch wel weer terug naar BTC.
Er zijn zijn al bijna 3000 crypto coins en als je naar de top 100 kijkt hebben de laatste 3 coins al minder dan 50k volume.
Dus die overige 2900 coins voegen imo echt helemaal niks toe en trekken alleen maar gelukszoekers en creëren alleen maar extra verwarring en grote kans op scams ook al hebben ze meer volume de marketcap is ruk van ze.
Maar dat is mijn gedachte erover hoor, en je weet ik ben al niet zo positief over crypto
We gaan het zien met de tijd, vorige weer las ik hier nog wat interessants dat BTC over 28 jaar niet meer rendabel is voor de miners, ik zie BTC nog geen fiat vervangen of door de massa gebruikt worden waardoor het andere inkomsten gegenereerd voor de miners, dus het zal gewoon dood bloeden imo.
Dit is voor een deel ook wel weer zo. De mensen die de boel pumpen daarvan gaat het wel weer naar BTC, maar je laat inderdaad wat nieuwe bagholders achter die het geld niet meer in BTC kunnen stoppen. Aan de andere kant zie ik al die coins vanzelf wel kapot gaan, met of zonder delistings.Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:09:
[...]
Dat gaat juist niet terug in BTC daar blijven de bagholders mee zitten.
Die winst is maar voor een select groepje traders met die coins, dat is juist goed imo dat er niet zomaar nieuwe coins bij blijven komen, laat ze eerst maar eens laten zien wat ze kunnen, nu verdienen ze alleen aan de traders, er is volgens mij geen enkele crypto die winst maakt aan hun product zelf.Specy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:26:
Pfft, nog best goeie winst te halen met die kleine coins hoor. Als je weet wat je doet. En bovendien maakt het het vrijwel onmogelijk om met nieuwe coins op de markt te komen: Als bij een te laag volume de coin gedelist wordt is 'ie dus per direct niks meer waard. Dus: Groot risico, en niemand die er meer instapt. Tevens, voor andere coins die lager op de lijst staan is dat risico er ook en stappen mensen ook uit, dus alles stort in.
Dan heb ik het niet over de crypto's die als valuta bedoeld zijn natuurlijk.
Het zou imo een beetje moeten werken zoals het met de reguliere beurzen gaat, zorg eerst voor een levensvatbaar bedrijf/product en daarna pas aandelen/cryptocoins uitgeven, mensen zien dan waar ze in beleggen en of het product/dienst ook echt werkt want ze hebben het al bewezen.
Dit is niet als een bash of sneer bedoeld maar neem nou als voorbeeld die jongen hier, die komt showen dat hij een nieuw hoedje en pak heeft gekocht van zijn coin

Imo zou het de crypto markt alleen maar goed doen als alles instort en het minder aantrekkelijk wordt om zomaar een coin te release pas dan kan de markt pas serieus groeien.
Er zijn 3 casius munten met 1000 bitcoins gemaakt, 2 daarvan zijn voor 2014 al geopend. 1 is nog dicht.Crypts schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Ik kende ze wel en het is een enorm leuke en voor veel mensen veel tastbare manier van hodl, jammer dat het niet meer mag. Zat wel te denken maar je zal toch, mits de waarde blijft toenemen, zo'n muntje terugvinden met 1000 Bitcoins er op?![]()
Er moeten toch nog wel wat van die muntjes in circulatie zijn waarbij men is vergeten dat ze ze hebben?
Sterker nog, veel advertenties noemen de naam Casascius, ten onrechte, om meer hits te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Wat een verhaal![]()
Mike Caldwell (een Amerikaan) was degene die ze verkocht, tot dat niet meer mocht omdat je dan volgens de Amerikaanse wet (tegen de valsemunterij) overtreedt. Ik weet niet of dat in Nederland zo is, maar het is natuurlijk absurd en kinderachtig omdat Mike nooit beweerde "dollars" te verkopen.
Inderdaad...Kain_niaK schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:57:
[...]
Hier kun je zien welke nog dicht zitten. https://casascius.uberbills.com/(...)
Er wordt nog wel eens in gehandeld, want veel mensen willen een uniek stukje Bitcoingeschiedenis bezitten.
https://news.bitcoin.com/...hysical-bitcoin-industry/
"This Casascius coin funded with 1BTC sold for $28,700 on Ebay a year ago on Jan. 13, 2018. At the time of sale, 1BTC was worth $14,300."
Een probleem is natuurlijk wel dat het uitgeven van de Bitcoin (=het invoeren van de private key in een wallet zoals Bitcoin-qt en het versturen naar een ander adres) de waarde van de munt significant vermindert.
Deze munten bevatten overigens ook waarde van de BCH en andere forks.
Bewaren, maar ook verkopen vereist veiligheidsmaatregelen. Ik heb gehoord dat mensen afspreken bij een politiebureau om de overdracht te doen...
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Die zou je maar hebben, als Bitcoin echt nog bestaat over 100 jaar, dan is die munt zowat het meest begeerde collectors item wat er bestaat...Kain_niaK schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:13:
[...]
Er zijn 3 casius munten met 1000 bitcoins gemaakt, 2 daarvan zijn voor 2014 al geopend. 1 is nog dicht.
Mind boggling.
Als ie niet verloren is gegaan. 1000BTC op de plank laten liggen met een BTC prijs van 8k ? Dan moet je wel heel veel geld hebben.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Die zou je maar hebben, als Bitcoin echt nog bestaat over 100 jaar, dan is die munt zowat het meest begeerde collectors item wat er bestaat...
Mind boggling.
Verwijderd
Of genoeg geld. En sterk geloof in BitcoinPilatuS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:03:
[...]
Als ie niet verloren is gegaan. 1000BTC op de plank laten liggen met een BTC prijs van 8k ? Dan moet je wel heel veel geld hebben.
Zou kunnen inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:11:
[...]
Of genoeg geld. En sterk geloof in Bitcoin
Ik ben bang dat de corruptie in crypto land erger is dan je denkt.Slux schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:03:
[...]
Die winst is maar voor een select groepje traders met die coins, dat is juist goed imo dat er niet zomaar nieuwe coins bij blijven komen, laat ze eerst maar eens laten zien wat ze kunnen, nu verdienen ze alleen aan de traders, er is volgens mij geen enkele crypto die winst maakt aan hun product zelf.
Dan heb ik het niet over de crypto's die als valuta bedoeld zijn natuurlijk.
Het zou imo een beetje moeten werken zoals het met de reguliere beurzen gaat, zorg eerst voor een levensvatbaar bedrijf/product en daarna pas aandelen/cryptocoins uitgeven, mensen zien dan waar ze in beleggen en of het product/dienst ook echt werkt want ze hebben het al bewezen.
Dit is niet als een bash of sneer bedoeld maar neem nou als voorbeeld die jongen hier, die komt showen dat hij een nieuw hoedje en pak heeft gekocht van zijn coinLeuk voor hem hoor maar het maakt crypto nou niet echt volwassener/serieuzer erdoor.
Imo zou het de crypto markt alleen maar goed doen als alles instort en het minder aantrekkelijk wordt om zomaar een coin te release pas dan kan de markt pas serieus groeien.
Of het nu om de grote coins/exchanges gaat of de kleinere.
"wash trades", was voor mij een nieuwe term, maar het verschijnsel kende ik al langer zonder te weten wat het was.
Fake buy and sell walls.
Fake trade volumes.
Fake buy/sell orders.
Etc.
https://www.bti.live/bti-september-2019-wash-trade-report/
https://hedgetrade.com/wh...ding-on-crypto-exchanges/
Verder de warme samenwerking tussen devs, miners, traders/brokers/exchanges.
Devs die de miners laten beslissen als het gaat om adoptie van nieuwe ontwikkelingen.
https://cash.coin.dance/blocks
Geen probleem zolang het maar geld opleverd.
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!