[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste
Acties:
  • 396.563 views

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Sowieso de shitcoins blijven kopen boys.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y0gDuAq.png

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

REKTosaurus 🎰 💰 🔥

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
Soeski schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:53:
[...]

En waar horen ze dan? De meesten zitten al 80-90% lager dan de ATH.
Laten we EOS pakken, marketcap van bijna 3 miljard dollar. Dat is uiteraard op basis van de laatste prijs op dit moment @ $ 2,69 per stuk. Voor die 2,69 heb je geen 1/1.000.000.000e aandeel in EOS, maar je hebt een token die recht geeft op gebruik van het EOS-platform.

Wat rechtvaardigt deze prijs behalve speculatie, welke intrinsieke waarde heeft de token? Ik zou zeggen nagenoeg 0.

Dat er één of enkele utilitytokens en currecies zullen bovendrijven op middel en lange termijn geloof ik, maar 99% gaat snel (scam) of langzaam (slimme scam, geleidelijk wegvallen interesse of opdrogen van financiele middelen bij het team) naar 0.

EOS op $ 0,10 is realistischer dan $ 2,69 en dan is $0,10 eigenlijk nog wel te hoog. Op het moment dat je in de utilitytokens investeert doe je dat om één van de drie volgende redenen:
- je denkt de token voor een hogere prijs te kunnen verkopen aan een ander (dan verwacht je dat de vraag gaat stijgen, aangezien het aanbod hetzelfde blijft omdat EOS gebruikte coins naar mijn weten niet verbrand)
- je wil nu of in de toekomst het EOS-platform gebruiken, de tegenprestatie die je krijgt of gaat krijgen bij inlevering van de token is jou die $ 2,69 waard.
- valutahedge / inflatiehedge (niet de meest voor de hand liggende, zeker bij EOS).

• Tominatie
  • Niet online
Ofni! Bitmex is wel weer binnen gelopen gisteren. Nja, al die leverage gokpaleizen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Tominatie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:14:
[...]

Ofni! Bitmex is wel weer binnen gelopen gisteren. Nja, al die leverage gokpaleizen natuurlijk.
eigenlijk moet je 1 gok account en 1 serieus account draaien 8)

//
ARK nu zo'n 14 euro cent :> >:) :/ }:O :( 8)7 O-) :F :F :F :F :F ;w maar daar was ik al een jaar uit

[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 25-09-2019 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:16:
[...]

eigenlijk moet je 1 gok account en 1 serieus account draaien 8)
Verstandig. Met leverage zou ik sowieso alleen met geld spelen dat ik hoe dan ook verliezen wil. :+

Ik heb ook een tijdje gebitmex'd maar het werd al snel verslavend en ik wou ook steeds hogere leverage etc.
Gelukkig op tijd ingezien dat het niks voor mij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ScreamGT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:50:
[...]

Het is nooit handig in crypto land. Bedenk eens een moment wanneer je het wel moet doen, tijdens een rally? Tijdens een crash? Ik heb sinds 2017 XRP gekocht met een gemiddelde prijs van € 0.29ct. Dan vind ik dit best goedkoop, fanboy of niet.
Toen waren er nog miljarden muntjes minder van op de markt :P

• A87
  • Niet online

A87

Tominatie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:19:
[...]

Verstandig. Met leverage zou ik sowieso alleen met geld spelen dat ik hoe dan ook verliezen wil. :+

Ik heb ook een tijdje gebitmex'd maar het werd al snel verslavend en ik wou ook steeds hogere leverage etc.
Gelukkig op tijd ingezien dat het niks voor mij was.
die gasten van youtube maken het nog erger.. THE MOON die 100.000 mensen laat zien 10-20x te gaan. gewoon gok les op youtube

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 25-09-2019 15:02 ]

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:01:
[...]

die gasten van youtube maken het nog erger.. THE MOON die 100.000 mensen laat zien 10-20x te gaan. gewoon gok les op youtube
Ik vond deze wel passend

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
TuutjDrie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:09:
[...]

Laten we EOS pakken, marketcap van bijna 3 miljard dollar. Dat is uiteraard op basis van de laatste prijs op dit moment @ $ 2,69 per stuk. Voor die 2,69 heb je geen 1/1.000.000.000e aandeel in EOS, maar je hebt een token die recht geeft op gebruik van het EOS-platform.

Wat rechtvaardigt deze prijs behalve speculatie, welke intrinsieke waarde heeft de token? Ik zou zeggen nagenoeg 0.

Dat er één of enkele utilitytokens en currecies zullen bovendrijven op middel en lange termijn geloof ik, maar 99% gaat snel (scam) of langzaam (slimme scam, geleidelijk wegvallen interesse of opdrogen van financiele middelen bij het team) naar 0.

EOS op $ 0,10 is realistischer dan $ 2,69 en dan is $0,10 eigenlijk nog wel te hoog. Op het moment dat je in de utilitytokens investeert doe je dat om één van de drie volgende redenen:
- je denkt de token voor een hogere prijs te kunnen verkopen aan een ander (dan verwacht je dat de vraag gaat stijgen, aangezien het aanbod hetzelfde blijft omdat EOS gebruikte coins naar mijn weten niet verbrand)
- je wil nu of in de toekomst het EOS-platform gebruiken, de tegenprestatie die je krijgt of gaat krijgen bij inlevering van de token is jou die $ 2,69 waard.
- valutahedge / inflatiehedge (niet de meest voor de hand liggende, zeker bij EOS).
100% eens. de utility tokens waar je verder wat mee kan en de bedrijven erachter die winst maken en zichzelf dus wel kunen beduipen zullen overleven. de rest naar 0, en eigenlijk hoop ik dat ook zodat de markt wat volwassener word

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:12
Ik ben een beginner op het gebied van crypto en trading, daarom misschien een 'domme' vraag.

Ik trade op coinbase pro.

Stel ik ga een long aan die start vanaf bv 8100dollar en mijn take profit staat op 9000 dollar (ik zeg maar iets).

Dus ik stel een sell order in op 9000 dollar maar ik kan dan, op coinbase pro in ieder geval niet, geen stop loss meer instellen.

Hoe doen jullie dit eigenlijk? Is er eigenlijk een exchange waar dit wel kan?

Ik heb niet de tijd om constant de koers in het oog te houden om dan mijn TP of mijn stoploss aan te maken.

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Redondo77 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:44:
Ik ben een beginner op het gebied van crypto en trading, daarom misschien een 'domme' vraag.

Ik trade op coinbase pro.

Stel ik ga een long aan die start vanaf bv 8100dollar en mijn take profit staat op 9000 dollar (ik zeg maar iets).

Dus ik stel een sell order in op 9000 dollar maar ik kan dan, op coinbase pro in ieder geval niet, geen stop loss meer instellen.

Hoe doen jullie dit eigenlijk? Is er eigenlijk een exchange waar dit wel kan?

Ik heb niet de tijd om constant de koers in het oog te houden om dan mijn TP of mijn stoploss aan te maken.

:?
Binance heeft sinds een tijdje OCO orders waarbij dit wel mogelijk is. Dan kan je als 1 BTC hebt een verkooporder neerzetten van 1 BTC op 9k en een verkooporder voor diezelfde BTC op 8k.

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:12
Binance heeft sinds een tijdje OCO orders waarbij dit wel mogelijk is. Dan kan je als 1 BTC hebt een verkooporder neerzetten van 1 BTC op 9k en een verkooporder voor diezelfde BTC op 8k.
Dat is inderdaad een antwoord op mijn vraag.
En noemt dit algemeen OCO orders of is dit een benaming die enkel binance gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Redondo77 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:52:
[...]

Dat is inderdaad een antwoord op mijn vraag.
En noemt dit algemeen OCO orders of is dit een benaming die enkel binance gebruikt?
OCO order (One-Cancels-the-Other Order) is de standaard naam er voor, maar je ziet dat helaas dus vrijwel nergens bij crypto. Bij aandelen wordt het ook gebruikt.

Maar Binance heeft dit dus ook pas net. Een andere oplossing zonder die OCO orders is het zetten van alerts met een stop loss. Dus een alert op 8900 bijvoorbeeld met de stop loss op 8k. Persoonlijk als ik de keuze moet maken, dan liever de stop loss dan de take profit.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ben er trouwens gisteren pas achter gekomen dat je max 5 OCO orders tegelijk mag plaatsen op Binance.
(of is misschien afhankelijk van je VIP level)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Heeft iemand ervaring met https://whitebit.com?
Had nog nooit van ze gehoord maar onze coin wordt daar binnen een paar dagen gelist. Reden is dat het Europese (Estland) exchange en gereguleerd is. We krijgen ook een pairing met USDT en die hadden we nog niet. :)

Nu is het voor mij de zoveelste exchange maar ze bieden ook smart plans en die vind ik wel interessant aangezien ze onder EU regelgeving vallen. Het idee is niet nieuw maar ik kan me niet herinneren eerder zulke aantrekkelijke percentages gezien te hebben, zeker niet omdat het in dit geval om een stable coin gaat en dus rendement gegarandeerd is. Ze bieden contracten van 10, 20, 30, 90 en 180 dagen aan met de respectievelijke percentages 0.3, 1, 2, 7.5 en 18%. Die eerste vind ik niet zo heel interessant maar zou je dus 100 USDT wegzetten dan geeft dit op jaarbasis dus cumulatief 120, 126.82, 133.55 en 139.25 en dat zijn toch geen misselijke rendementen als je toch wat stilstaand geld over hebt? Nu zou ik nooit lang geld wegzetten bij een dergelijke partij maar die 20 en 30 dagen optie vind ik nog te overzien. Had ik dit maar voor mijn maand vakantie geweten, paar duizend even stallen voor 30 dagen tegen 2% was wel erg leuk geweest.

Iemand dus ervaring met deze partij? Of misschien met een andere partij die ook iets soortgelijks aanbied? :?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Verwijderd

Crypts schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:01:
Heeft iemand ervaring met https://whitebit.com?
Had nog nooit van ze gehoord maar onze coin wordt daar binnen een paar dagen gelist. Reden is dat het Europese (Estland) exchange en gereguleerd is. We krijgen ook een pairing met USDT en die hadden we nog niet. :)

Nu is het voor mij de zoveelste exchange maar ze bieden ook smart plans en die vind ik wel interessant aangezien ze onder EU regelgeving vallen. Het idee is niet nieuw maar ik kan me niet herinneren eerder zulke aantrekkelijke percentages gezien te hebben, zeker niet omdat het in dit geval om een stable coin gaat en dus rendement gegarandeerd is. Ze bieden contracten van 10, 20, 30, 90 en 180 dagen aan met de respectievelijke percentages 0.3, 1, 2, 7.5 en 18%. Die eerste vind ik niet zo heel interessant maar zou je dus 100 USDT wegzetten dan geeft dit op jaarbasis dus cumulatief 120, 126.82, 133.55 en 139.25 en dat zijn toch geen misselijke rendementen als je toch wat stilstaand geld over hebt? Nu zou ik nooit lang geld wegzetten bij een dergelijke partij maar die 20 en 30 dagen optie vind ik nog te overzien. Had ik dit maar voor mijn maand vakantie geweten, paar duizend even stallen voor 30 dagen tegen 2% was wel erg leuk geweest.

Iemand dus ervaring met deze partij? Of misschien met een andere partij die ook iets soortgelijks aanbied? :?
Geen enkele ervaring met dergelijke situaties of partijen, sorry.

Maar ik wordt nieuwschierig; welke coin hebben we het hier over? :9~

/me needs pareltje en airdrop *

Ik vind dat je best even een goeie shill mag geven. Of in ieder geval wat info en een naam :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
[...]

Geen enkele ervaring met dergelijke situaties of partijen, sorry.

Maar ik wordt nieuwschierig; welke coin hebben we het hier over? :9~

/me needs pareltje en airdrop *

Ik vind dat je best even een goeie shill mag geven. Of in ieder geval wat info en een naam :+
Euhm heb ik weleens genoemd Teloscoin, ticker Telos. Niet te verwarren met Tlos overigens, daar hebben we helemaal niks mee te maken. Waarom shill ik deze niet? De main dev is een stronteigenwijze vent die voornamelijk doet waar hij zelf zin in heeft. Dat pakt doorgaans wel goed uit maar hij kan ineens besluiten weer iets anders te gaan doen en enige structuur zit er vaak niet in. Het is ook een low sat coin ~42 en op het moment alleen te krijgen op kleinere exchanges: (Graviex, Soutchexchange, Crex24, Birake en dus Whitebit deze week, die laatste staat op plaats 80 op CMC). De devs hebben allemaal een probleem met spelling dus websites e.d. bevatten nogal wat taalfautjes. :+

Wat is er dan wel positief? (moet toch een reden zijn dat ik er wel in geloof) Project staat ingeschreven in Duitsland en valt dus onder Duitse/EU wetgeving. Het is voortgekomen uit een fysiek bestaand bedrijf en ze houden zich netjes aan wet- en regelgeving.

Er liggen tal van projecten op de plank, aan deze munt is xbtx gekoppeld als onderliggende waardemunt, die is overigens nog niet gereleased en zit in premine. Cryptomages een digitaal kaartspel. Profitcycle, een fiets met een soortgelijk concept als Lime/Bird maar tijdens gebruik staken of minen ze om of de huurprijs te drukken of rendement te geven aan de eigenaar. Vending automaten komen ook binnenkort waarmee met de eigen munt en andere crypto betaald kan worden en zo zijn er nog wat ideetjes en dingetjes die met name door Europese regelgeving nu nog bemoeilijkt worden maar er wel gaan komen. Ook steunen ze Kiva en bieden wat groene bomenknuffeldingetjes aan. :*)

Er komt nog een eigen exchange en is er inmiddels een door Apple goedgekeurde wallet voor iOS. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen is me een raadsel maar hij is er en werkt erg goed. Dit is wel genoeg geshill denk ik? :P Ikzelf doe, nee probeer, iets als PR manager te doen voor het project. 8)

De volgende producten/diensten zijn overigens al gerealiseerd:
  • Bluebox - fysieke servers voor masternodes in eigen beheer of co-location
  • Peertoro - lifetime masternode contracten
  • Peerschweinchen - bovenstaande voor Duitse klanten
  • Kryptobay - Ebay achtig iets waar je met crypto's kunt betalen
  • Aeros - eigen OS ontwikkeld op basis van Ubuntu en Amiga OS
  • Indiego - gaming console voor het emuleren van Amiga, snes, n64, Playstation en nog wat anderen
  • Piggybank - pi achtig apparaat in een domme behuizing die als hardware wallet dient
  • Eigen VPS dienst (die is overgekocht met eigen dev dus doen we zelf niks mee)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• BTC100K2021
https://www.telegraaf.nl/...delen-om-snel-te-vluchten

Daar komen de rijke Henk en Ingrids aan: ik denk dat ze tot aan de hoek van de straat in de rij staan bij Coinbase Custody en Bakkt.

In crypto is echter niets logisch dus waarschijnlijk kopen ze alleen maar Ripple.

Verder:

Bakkt vandaag met een volume van 620BTC aan contracten, die allemaal in BTC worden afgewikkeld in de toekomst. Iedere dag dus meer een meer buying pressure aan het ontstaan (contracten worden afgesloten in dollars en vereffend in BTC)

[ Voor 28% gewijzigd door BTC100K2021 op 25-09-2019 18:04 ]

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat een actie opeens zeg d:)b
Toch wacht ik nog even met bijkopen, het heeft ook geen haast en misschien toch een 7.5K. BTC in aantocht? ;)

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48
TuutjDrie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:45:
https://www.telegraaf.nl/...delen-om-snel-te-vluchten

Daar komen de rijke Henk en Ingrids aan: ik denk dat ze tot aan de hoek van de straat in de rij staan bij Coinbase Custody en Bakkt.

In crypto is echter niets logisch dus waarschijnlijk kopen ze alleen maar Ripple.

Verder:

Bakkt vandaag met een volume van 620BTC aan contracten, die allemaal in BTC worden afgewikkeld in de toekomst. Iedere dag dus meer een meer buying pressure aan het ontstaan (contracten worden afgesloten in dollars en vereffend in BTC)
Beetje noobie vraag; maar waar kan je het volume van Bakkt contracten zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
Een poosje zat ik stilletjes in een hoekje te kijken hoe langzaam aan alles lekker groeide.
Ik begon te geloven in de 250.000 dollar voor een bitcoin en droomde zelfs over een miljoen.
Het boerderijtje riep steeds iets harder 'koop me, koop me'.

Nu kom ik even met jullie meehuilen, terwijl ik mijn slaapzakje weer onder de brug leg.

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Edwin__ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:41:
[...]

https://www.bakkt.com/markets daar staat volume toch

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
Edwin__ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:41:
[...]

Op hun eigen site, volume van 62 wordt daar vermeld intraday (ieder contract is 10BTC dus 620 BTC volume)

• PWSteal
Nvm

[ Voor 16% gewijzigd door PWSteal op 25-09-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
lauraz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:42:
Nu kom ik even met jullie meehuilen, terwijl ik mijn slaapzakje weer onder de brug leg.

Ach gossie... :/ Dat is ook niks met dit barre weer en een hongerwinter nog voor de boeg. Kan ik je mijn tentje lenen? Het is een pop-up dus mocht handhaving je wegjagen dan is hij snel mee te nemen naar de volgende brug. :>

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
Crypts schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:46:
[...]

Ach gossie... :/ Dat is ook niks met dit barre weer en een hongerwinter nog voor de boeg. Kan ik je mijn tentje lenen? Het is een pop-up dus mocht handhaving je wegjagen dan is hij snel mee te nemen naar de volgende brug. :>
Wat lief!
Als er dan ook nog iemand een primusstelletje kan doneren, dan kan ik soep opwarmen en koffie maken
*O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
lauraz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:48:
[...]

Wat lief!
Als er dan ook nog iemand een primusstelletje kan doneren, dan kan ik soep opwarmen en koffie maken
*O*
Ik heb wel een paar flesjes Primus, maar die drink ik in deze tijden liever zelf op.. sorry.

Zero.

• RaptorXS
Al wat ouder nieuws:
Waarom daytraden van bitcoin niet loont

Back to reality
Wat is de realiteit voor het gros der daytraders:

‘80% of all day traders quit within the first two years; Among all day traders, nearly 40% day trade for only one month; Within three years, only 13% continue to day trade. After five years, only 7% remain; The average individual investor underperforms a market index by 1.5% per year; Active traders underperform by 6.5% annually; Traders with up to a 10 years negative track record continue to trade.’
Er staat nog meer in het artikel, voor de liefhebbers:
Bron: https://biflatie.nl/waarom-daytraden-van-bitcoin-niet-loont/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 00:05

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
lauraz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:42:
Een poosje zat ik stilletjes in een hoekje te kijken hoe langzaam aan alles lekker groeide.
Ik begon te geloven in de 250.000 dollar voor een bitcoin en droomde zelfs over een miljoen.
Het boerderijtje riep steeds iets harder 'koop me, koop me'.

dan neem je toch de boederij mee naar de brug :+

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:54:
[...]
Persoonlijk als ik de keuze moet maken, dan liever de stop loss dan de take profit.
Of voor 50% een take profit en de andere 50% een stop loss, dat doe ik vaak. Als je alleen je verlies beperkt maak je doorgaans meer verlies, omdat je in het geval van winst je winst niet veilig stelt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:47:
[...]

Of voor 50% een take profit en de andere 50% een stop loss, dat doe ik vaak. Als je alleen je verlies beperkt maak je doorgaans meer verlies, omdat je in het geval van winst je winst niet veilig stelt.
Wel met een alert als de prijs richting de juiste prijs gaat :) Op die manier is het verlies beperkt en is winst pakken even handmatig nodig. Zo deed ik het altijd zonder OCO orders. Dan wordt je alleen een keer wakker gemaakt om op de verkoopknop te rammen :P

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat bizar je moet kiezen wat voor order je instelt voor je leveraged positions?

Bij kraken kan je een positie op allerlei manieren inkleden meerdere stop losses, take profit die direct de postie omkeert etc etc.

Oke je hebt wel 1 conditional order die je kan toevoegen aan je order die de initiële positie creëert maar daarna kan je handmatig extra orders toevoegen. Ik doe meestal een positie creëren met daarna direct een stop loss en de take profit zet ik later handmatig in het orderboek dmv een limit order.

Of begrijp ik het probleem waar jullie tegenaan lopen niet goed?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 14:49
TuutjDrie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:45:
[...]

Op hun eigen site, volume van 62 wordt daar vermeld intraday (ieder contract is 10BTC dus 620 BTC volume)
Contract Size: 1 Bitcoin

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Flinke bag ada gekocht op 36 cent, who's with me?
Twijfel alleen nog aan de hoogte van de stoploss voor oa vannacht..

• PilatuS
  • Niet online
Defector schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:31:
Wat bizar je moet kiezen wat voor order je instelt voor je leveraged positions?

Bij kraken kan je een positie op allerlei manieren inkleden meerdere stop losses, take profit die direct de postie omkeert etc etc.

Oke je hebt wel 1 conditional order die je kan toevoegen aan je order die de initiële positie creëert maar daarna kan je handmatig extra orders toevoegen. Ik doe meestal een positie creëren met daarna direct een stop loss en de take profit zet ik later handmatig in het orderboek dmv een limit order.

Of begrijp ik het probleem waar jullie tegenaan lopen niet goed?
Waar het om gaat is dat je als je 1 BTC hebt alleen orders voor die ene BTC er in kan zetten. Dus of een stop limit voor 1 BTC op 9k of anders een stop loss op 8k. Dat je 10 orders zet voor 0.1 BTC kan natuurlijk overal. Je kan bij de meeste exchanges niet kiezen om zowel op 9k als 8k die ene BTC te verkopen. Binance heeft daar dus OCO order voor sinds een tijdje, maar er zijn genoeg exchanges waar het niet zo kan.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:35:
[...]

Waar het om gaat is dat je als je 1 BTC hebt alleen orders voor die ene BTC er in kan zetten. Dus of een stop limit voor 1 BTC op 9k of anders een stop loss op 8k. Dat je 10 orders zet voor 0.1 BTC kan natuurlijk overal. Je kan bij de meeste exchanges niet kiezen om zowel op 9k als 8k die ene BTC te verkopen. Binance heeft daar dus OCO order voor sinds een tijdje, maar er zijn genoeg exchanges waar het niet zo kan.
Is dat niet gewoon het geval dat je dan je complete margin heb verbruikt? Dat je tegen de limiet van je fondsen aan het werken bent. Dan is het logisch dat je niet extra orders kan uitzetten.

Wordt je dan ook niet snel geliquideerd als je geen marge hebt en de markt maakt een beweging de verkeerde kant op?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Defector schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:38:
[...]

Is dat niet gewoon het geval dat je dan je complete margin heb verbruikt? Dat je tegen de limiet van je fondsen aan het werken bent. Dan is het logisch dat je niet extra orders kan uitzetten.

Wordt je dan ook niet snel geliquideerd als je geen marge hebt en de markt maakt een beweging de verkeerde kant op?
Het gaat hier niet om leveraged traden, maar gewoon kopen/verkopen van cryptocurrency.

Edit: Nice! Nog steeds all-in op ONT sinds de dip gisteravond met de handelspot (>1.000 stuks extra tov voor de drop gisteravond) en paar uurtjes geleden op 7.678 Euro all-in gegaan met de main pot in Bitcoin. Koers nu boven de 7.770 en Stop loss iets boven de 7.750 Euro gezet. Gelukkig weer wat aan het verdienen zo.

Mooi aantal ADA, EOS, ONT, NEO en XRP aangeschaft met extra fiat. In dit geval via Bitvavo en laat ik er lekker staan. Over 2-3 maanden ben ik er hopelijk nog steeds blij mee :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 25-09-2019 23:01 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat de koers de verkeerde kant op ging voor ons allen, vind ik het toch ook wel weer mooi even een dikke move te zien. Het heeft wel iets, dat allesvernietigende volatiele karakter van crypto. Het is een dure show, dat wel :'(

We krijgen vast ook wel weer eens zo'n extreme move de andere kant op. Ik hoop wel dat we niet al te diep gaan. Maar dat zien we wel weer. Hopelijk krabbelen we snel weer de andere kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Toch aardige correctie nu weer naar boven. Kan best dat we naar de 9k of 10k gaan en dan weer iets zakken. We zullen het zien. Wordt wel tijd voor de alts om uit het graf te kruipen nu.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:39:
Ondanks dat de koers de verkeerde kant op ging voor ons allen, vind ik het toch ook wel weer mooi even een dikke move te zien. Het heeft wel iets, dat allesvernietigende volatiele karakter van crypto. Het is een dure show, dat wel :'(

We krijgen vast ook wel weer eens zo'n extreme move de andere kant op. Ik hoop wel dat we niet al te diep gaan. Maar dat zien we wel weer. Hopelijk krabbelen we snel weer de andere kant op.
Haha idd, ik vind het ook altijd wel een mooi spektakel, vooral als je net klaar bent met werken en dan even de iPhone erbij pakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SLCNQRC.png

In eerste instantie denk je dan; tering jantje wat een daling maar daarna boeit het me al geen fuck. Het enige wat ik dan altijd denk, lets BUY this fucking DIP en dat doe ik dus al 2,5/3 jaar en het werkt perfect.

Ok die daling van gisteren was wel ff pijnlijk voor mijn portfolio. Boeie komt wel weer goed, althans daar geloof ik heilig in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:52
Allemaal leuk en aardig, maar ik moet zeggen, die 5 min chart van DOGEBTC ziet er ook rete bullish uit.
Die kan zomaar enorm omhoog knallen, of misschien zelfs naar beneden.
Met een beetje TA skills wordt dat overduidelijk zichtbaar.
DOGEBTC
Maar ja, ik kan er natuurlijk naast zitten.

Verwijderd

toilet_paper schreef op donderdag 26 september 2019 @ 01:22:
Allemaal leuk en aardig, maar ik moet zeggen, die 5 min chart van DOGEBTC ziet er ook rete bullish uit.
Die kan zomaar enorm omhoog knallen, of misschien zelfs naar beneden.
Met een beetje TA skills wordt dat overduidelijk zichtbaar.
[Afbeelding: DOGEBTC]
Maar ja, ik kan er natuurlijk naast zitten.
Deze lijnen stemmen mij zeer bullish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:07:
[...]

Deze lijnen stemmen mij zeer bullish!
Volgens mijn eigen calculaties kan het idd allebei de kanten opgaan, ik haak aan heren! *O*

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 09:19
Im just here, patiently waiting for the reverse BS pattern. :/

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
De hashrate is weer op orde, het is opvallend hoe vaak er een correlatie is tussen de hashrate en grote dalingen (bijv. rond 16-17 juli):

https://www.blockchain.com/charts/hash-rate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
D-Ed schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:49:
[...]

Volgens mijn eigen calculaties kan het idd allebei de kanten opgaan, ik haak aan heren! *O*
Ik gooi net een muntje op en het bleek kop te zijn! Kan dus omhoog of omlaag! oOo

Zero.

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 23:34

Veritas

concedo nulli

Even een vraagje. Heb wat coins staan bij brokers, maar moet nu een kleine betaling doen in coins. Heb echter nog geen wallet. Ik heb een beetje rondgekeken bij wat wallets en wat info online opgezocht, o.a. op reddit. Ben nu uitgekomen bij electrum. Mijn vraag is: is dit een goede keuze? Andere tips / adviezen zijn welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
Pelox schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:11:
[...]

Ik gooi net een muntje op en het bleek kop te zijn! Kan dus omhoog of omlaag! oOo
Ik ben dan zojuist ook long én short gegaan op Dogecoin met 15000x leverage *O*

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 09:19
Veritas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:15:
Even een vraagje. Heb wat coins staan bij brokers, maar moet nu een kleine betaling doen in coins. Heb echter nog geen wallet. Ik heb een beetje rondgekeken bij wat wallets en wat info online opgezocht, o.a. op reddit. Ben nu uitgekomen bij electrum. Mijn vraag is: is dit een goede keuze? Andere tips / adviezen zijn welkom.
Atomic Wallet , Exodus wallet, Trust Wallet (mobile).

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:27
Zonet al enkele XMR/BNB drops kunnen pakken. Iets vreemd aan de gang daar!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Pelox schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:11:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke *coin je hebt opgegooid...
En misschien waren beide kanten wel kop?
:+

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
RaptorXS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:05:
Al wat ouder nieuws:

[...]

Er staat nog meer in het artikel, voor de liefhebbers:
Bron: https://biflatie.nl/waarom-daytraden-van-bitcoin-niet-loont/
Uhm..
Wie hodlt verdient immers 98,66 procent van de tijd.
O? Heb ik iets gemist?

Anyway, ik hou nog altijd vast aan mijn vaste strategie die het in december 2017 (toen ben ik begonnen) en begin 2018 heel goed deed. Sindsdien minder... maar ik sta nog steeds op een mooie winst en doe het bijna altijd wel beter dan de markt, als ik dezelfde munten zou holden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die 98,66% is vanaf toen BTC zijn bestaan begon. Als je later instapt wordt het een heel ander verhaal. Het laat overkomen alsof holden altijd geld verdienen is, maar zo simpel is het niet. Stap maar lekker in op 20k tijdens de vorige bullrun, dan sta je nu al flink lang in de min. Laat staan alle mensen die alts hebben gekocht en op -90% staan waarbij het de vraag is of er ooit nog winst komt. Verder is het er vanuit gaan dat BTC altijd maar ATH na ATH blijft maken, wat ook maar de vraag is. Dus ja, holden is een prima strategie, als je maar op het juiste moment instapt anders sta je eerst 3 jaar in de min. En dit is dan nog echt holden, dus kopen en maar blijven vasthouden, dus niet kopen op een low en verkopen op een high, dat is gewoon swingtraden op langere termijn. Tuurlijk iedereen die BTC heeft gekocht voor 1 tot 1000 dollar zit er goed bij, maar hoeveel mensen zijn dat en die ook echt nog steeds holden ?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:21
ach iedereen doet het op zijn eigen manier mooi toch :O

• Tominatie
  • Niet online
Heb nou niet het gevoel dat de BTC vanaf hier weer bullish gaat. Als je van 10K naar 7.8K valt en daarna sideways begint te gaan rond de $8300-8500. :/

Of ben ik nu te negatief O-)

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Tip van de Week;
Grote dalingen op BTC zijn te voorzien, BNB daalt namelijk altijd eerst.
Grote Stijgingen op BTC zijn te voorzien, BNB stijgt namelijk altijd eerst.

Leg historisch gezien maar wat naast elkaar bij grote/kleine dalingen je kan er een lineel langsleggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Thommie.nl op 26-09-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 00:05

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
PilatuS schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:23:
[...]

Tuurlijk iedereen die BTC heeft gekocht voor 1 tot 1000 dollar zit er goed bij, maar hoeveel mensen zijn dat en die ook echt nog steeds holden ?
sorry , allemaal verbrast ... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Tominatie Mwa. Je kunt het eigenlijk niet weten. Het is opzich best logisch dat na een grote daling van ongeveer 1k eraf op BTC het even een tijdje rustig blijft. Tuurlijk je hebt altijd mensen die er dan gelijk weer op springen om goedkoop (bij) te kopen. Maar merendeel kijkt toch liever eerst de kat uit de boom en stapt pas weer in als er een duidelijke omkeer op de trend te zien is. Het schrikt de meeste mensen toch wat af. Dan krijgen de 'zie je wel BTC is dood' roepers weer even hun 'zin'.

Maar een trend gaat nooit altijd maar één kant op. Dat is iig zeker. Het gaat nooit alleen maar naar beneden of alleen maar naar boven. Hij gaat altijd beide kanten op. Dus dat die trend straks ook een keer weer omhoog schiet, daar kun je wel vergif op innemen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thommie.nl schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:39:
Tip van de Week;
Grote dalingen op BTC zijn te voorzien, BNB daalt namelijk altijd eerst.
Grote Stijgingen op BTC zijn te voorzien, BNB stijgt namelijk altijd eerst.

Leg historisch gezien maar wat naast elkaar bij grote/kleine dalingen je kan er een lineel langsleggen.
Dat was toch de taak van LTC ? BNB is al 3 maanden aan het zakken.

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Veritas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:15:
Ik heb tot nu 2x een klein bedrag via de Samourai wallet betaald. Die is volgens mij BTC only, maar het werkte wel verrassend goed! Voor mij was het zeker een extra motivatie om vaker dingen te kopen met bitcoin.

[ Voor 4% gewijzigd door DW23 op 26-09-2019 14:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
bie100 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:34:
ach iedereen doet het op zijn eigen manier mooi toch :O
Tsja, wat ik zeg heeft dan ook niets te maken met wie wat op welke manier doet :O

• bie100
PilatuS schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:05:
[...]

Tsja, wat ik zeg heeft dan ook niets te maken met wie wat op welke manier doet :O
ik had het ook niet over jou kleine bijdrage :P maar goed als je je eigen aangesproken voelt ook prima :)

• PilatuS
  • Niet online
bie100 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:22:
[...]

ik had het ook niet over jou kleine bijdrage :P maar goed als je je eigen aangesproken voelt ook prima :)
Je reageert onder mijn post zonder quote, dan ga ik daar vanuit ja. Vond het ook al een vreemde opmerking.

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Nog even een nieuw klein dipje erbij, dit lijkt toch wel weer een nieuwe daling in te zetten.

Join het DPC Whatpulse team

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Eigenlijk best apart hoe mensen op de daling reageren.
Eerst heeft iedereen t over de 8500 range waar BTC moet komen om die cap te vullen. Dan zouden we vanaf daar de uptrend kunnen hervatten.
Nu zijn we daar geweest, is het nog niet goed en is iedereen bearish.

Verwijderd

mark de man schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:43:
Nog even een nieuw klein dipje erbij, dit lijkt toch wel weer een nieuwe daling in te zetten.
7.5k kunnen we op korte termijn nog zeker te zien krijgen

Verwijderd

Goh schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:07:
Eerst heeft iedereen t over de 8500 range waar BTC moet komen om die cap te vullen. Dan zouden we vanaf daar de uptrend kunnen hervatten.
Iedereen wilt nog een keer voor de halving 'laag' inkopen. Ik verwacht dat we uiteindelijk de bottom krijgen tussen 6000 en 7000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:52
Aaargh! Op 1 dollar na een buyorder missen bij een dip van >300 dollar...
Scheisse
Voor de ongelovigen: tijd van plaatsen order:
Proof
Zoiets moet toch ooit eens beloond worden zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goh schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:07:
Opzich niet zo vreemd toch ? De daling is heel heftig geweest en niet naar 8500 maar naar 7800. Sindsdien zijn de bounces vrij zwak en lijkt de boel niet echt omhoog te willen. Dan ga je toch anders denken door wat de charts je laten zien. Stel we waren gezakt naar 6k dan lijk het mij logisch dat je er anders over gaat denken door wat je ziet. Nou zijn we niet naar 6k gegaan natuurlijk, maar een mooie bounce op 8500 hebben we ook niet gezien, dat dit mensen wat meer bearish maakt vind ik niet zo vreemd :)

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Het zal mij eigenlijk niet veel verbazen als we nog lager gaan naar 4k, zoals in het eerste kwart van dit jaar, voordat we ons weer op kunnen maken voor een nieuwe rally.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:14:
[...]

Iedereen wilt nog een keer voor de halving 'laag' inkopen. Ik verwacht dat we uiteindelijk de bottom krijgen tussen 6000 en 7000.
8)7 Die halving duurt nog wel even hoor? Denk niet dat veel mensen daar nu al mee bezig zijn. :P

Verwijderd

Crypts schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:14:
[...]

8)7 Die halving duurt nog wel even hoor? Denk niet dat veel mensen daar nu al mee bezig zijn. :P
Dit is al de 'sell the news' van de halving _O-

Ben benieuwd of daar ook een dikke rally op komt. Mocht het zo zijn dat we door de halving dicht bij vorige ATH of zelfs een nieuwe ATH neerzetten dan ga ik er zeker wat mee doen.

Je weet bij voorbaat al dat na de halving een dikke correctie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:18:
[...]

Dit is al de 'sell the news' van de halving _O-

Ben benieuwd of daar ook een dikke rally op komt. Mocht het zo zijn dat we door de halving dicht bij vorige ATH of zelfs een nieuwe ATH neerzetten dan ga ik er zeker wat mee doen.

Je weet bij voorbaat al dat na de halving een dikke correctie komt.
Ik zou eerst zorgen dat je sinterklaas en kerst overleefd en mocht dat lukken dan heb je zelfs dan nog wel even, halving staat voor 22-5 ongeveer gepland. :D
Overigens zou ik er niet al teveel vanuit gaan dat de geschiedenis zich herhaalt op dezelfde manier, je bent vast de enige niet die denkt 'en dit keer ga ik er wat mee doen'. ;)

Verwijderd

Crypts schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:20:
[...]

Ik zou eerst zorgen dat je sinterklaas en kerst overleefd en mocht dat lukken dan heb je zelfs dan nog wel even, halving staat voor 22-5 ongeveer gepland. :D
Overigens zou ik er niet al teveel vanuit gaan dat de geschiedenis zich herhaalt op dezelfde manier, je bent vast de enige niet die denkt 'en dit keer ga ik er wat mee doen'. ;)
Het is altijd sell the news, altijd. De dag dat het anders verloopt moet ik nog meemaken.

Maar wellicht deze halving :Y

Kan ik mooi weer in blinde paniek instappen met wat minder Bitcoin _O-

Eerst maar eens kijken hoe diep we dit keer gaan.

• Tominatie
  • Niet online
Nou we gaan weer flink naar beneden }:O

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:03
Het is weer een beste flipperkast

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• RaptorXS
Tominatie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:56:
Nou we gaan weer flink naar beneden }:O
Mwha:
"Koop wanneer het bloed door de straten stroomt"

Als iedereen in paniek is, is jouw tijd aangebroken. Pas wel een beetje op met instrumenten met ingebouwde stop-losses en met je zenuwen. Die moeten van staal zijn in dit soort tijden, maar wat kun je een géld verdienen. Niet te filmen.
Zover is het nog niet. ;)

• bie100
het is donderdag toch? >:)

• Pelox
Yep. Donderdag dipdag.

Zero.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Mensen al BTC bijgekocht? Twijfel een beetje

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Dirk0s schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:50:
Hier wel. Koop vanaf de 8.5k iedere 300 usd lager een plukje bij....
Dit is overigens geen advies...
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik ben aan het inkopen, en ook zeker geen koop advies ;)

• PWSteal
Op 8400,- dollar wat bijgekocht gister. Nu wacht ik het wel even een tijdje af, koop ondertussen ook wel wat ETF, die staan tenminste wel in het groen :9

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:31
Ja, dacht dat de bodem er weer even was.

Vervolgens weer 6% naar beneden, dus luister vooral niet naar mij :')

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Drardollan schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:59:
[...]

Ja, dacht dat de bodem er weer even was.

Vervolgens weer 6% naar beneden, dus luister vooral niet naar mij :')
Vanmiddag bijgekocht op 8200 dollar. Door mijn engele geduld een top aankoop, dacht ik vanmiddag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 17:39

RyuuPro

That Damn Fly

Vind het nu toch wel jammer dat vorige week mijn sell order met 4 euro speling niet werd getriggerd.
Ach ja, uiteindelijk gaan we wel weer naar boven toe zoals altijd. Het duurt misschien ff 1-2 maanden soms.

Misschien wel morgen ff plukje bijkopen als ik tijd heb de koers zo doorgaat. :9B

Kaze Ni Nare

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Met BTC op dit niveau moet je denk ik gewoon tevreden zijn met iedere aankoop die je doet.
Ook al kon het gisteren of kan het morgen misschien goedkoper, gewoon tevreden zijn met wat je hebt en kan kopen...
En betere instapmomenten zullen er altijd zijn..... wanneer je ook koopt...

When matte black Lambo?
:9

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 00:02
Ballie2210 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:17:
[...]

Vanmiddag bijgekocht op 8200 dollar. Door mijn engele geduld een top aankoop, dacht ik vanmiddag.
haha hetzelfde probleem hier.

• PilatuS
  • Niet online
iVibes schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:56:
Met BTC op dit niveau moet je denk ik gewoon tevreden zijn met iedere aankoop die je doet.
Ook al kon het gisteren of kan het morgen misschien goedkoper, gewoon tevreden zijn met wat je hebt en kan kopen...
En betere instapmomenten zullen er altijd zijn..... wanneer je ook koopt...

When matte black Lambo?
:9
Indien we weer een ATH gaan doen maakt het inderdaad weinig uit. Dan is een aankoop op 9k, 8k, of ergens rond deze bedragen heel netjes. Beter dan 12k of 14k.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

PilatuS schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:28:
[...]

Indien we weer een ATH gaan doen maakt het inderdaad weinig uit. Dan is een aankoop op 9k, 8k, of ergens rond deze bedragen heel netjes. Beter dan 12k of 14k.
Precies!
En als we alsnog naar de 6k regionen gaan kopen we er gewoon nog wat muntjes bij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 11:28
Instapper update :) sta in de min nu omdat ik voor de dump al wat had ingeslagen. Maar doe telkens kleine bedragen dus pak nu ook de dip mee :) Nu twijfel of wachten op de triple dip of inslaan.

Heb nog twee vragen omdat ik graag precies wil begrijpen wat ik op mijn scherm zie:
1) waarom sluiten de candles soms niet aan, gezien de definitie moet de waarde waarop de oude candle sluit toch de waarde zijn waar de nieuwe candle op opent? Toch is dat vaak niet zo, hoe zit dat?
2) het percentage dat de koers in de + of - staat. Wordt dat gemeten tov steeds doorlopend 24u eerder?
Zelf dacht ik eerst dat dit was tov 0:00u van de nieuwe dag maar volgens mij is dat niet zo.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Emcee schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:45:
1) waarom sluiten de candles soms niet aan, gezien de definitie moet de waarde waarop de oude candle sluit toch de waarde zijn waar de nieuwe candle op opent? Toch is dat vaak niet zo, hoe zit dat?
2) het percentage dat de koers in de + of - staat. Wordt dat gemeten tov steeds doorlopend 24u eerder?
Zelf dacht ik eerst dat dit was tov 0:00u van de nieuwe dag maar volgens mij is dat niet zo.
1: In de daarop volgende minuut hoeft er niet per se als eerste iets voor hetzelfde bedrag verhandeld te worden als in de laatste seconde van de vorige candle, daar kan een spread tussen zitten.
2: Het is een 24h %, dus inderdaad 24u eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 14:49
Emcee schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:45:
Instapper update :) sta in de min nu omdat ik voor de dump al wat had ingeslagen. Maar doe telkens kleine bedragen dus pak nu ook de dip mee :) Nu twijfel of wachten op de triple dip of inslaan.

Heb nog twee vragen omdat ik graag precies wil begrijpen wat ik op mijn scherm zie:
Beide vragen zijn afhankelijk van waar je kijkt.

1 heb je gelijk in, dit zou altijd zo moeten zijn maar soms is het slecht geimplementeerd. Dan is close de laatste trade van een periode en open de eerste trade van een nieuwe periode bijvoorbeeld, dat zou een oorzaak kunnen zijn. Maar dat is idd niet zoals het hoort.

2. Ook hier afhankelijk van de implementatie, meestal is het een rolling 24 hour inderdaad. Maar kan zijn dat het vanaf 0:00 is (maar welke 0:00 dan? UTC? Lokatie van de beurs?)

Bovenstaande zijn twee redenen waarom ik niet in TA geloof. Om nog maar eens tegen een huisje aan te schoppen.

• PilatuS
  • Niet online
iVibes schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:44:
[...]
En als we alsnog naar de 6k regionen gaan kopen we er gewoon nog wat muntjes bij....
De 6.4k tot 6.2k is voor mij wel de bearlijn zegmaar. Als we vanuit die bedragen niet omhoog kunnen komen en onder de 6k sluiten op een dag, dan begin ik ernstig te twijfelen aan hoe dan verder. In een nieuwe uptrend/bullrun zo laag gaan zou geen goed teken zijn. Dan denk eerder dat deze run omhoog tot 14k een hele dikke deadcat was dan het begin van een nieuwe ATH.

Wat betreft die 24 uur is het op Binance precies 24 uur eerder en niet per 00:00. Dit geeft soms ook vreemde waardes. Als je precies 24 uur na de bounce op de low kijkt dan zie je makkelijk 5% in de plus terwijl het met net wat uurtjes verschil -5% kan zijn. Ik kijk om die reden graag altijd voor 02:00 even op Plus500. Om 02:00 schiet die naar 0% voor de dag. Wordt je dan wakker weet je wat er in de nacht is gebeurt.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

DaCoTa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:50:
[...]

2. Ook hier afhankelijk van de implementatie, meestal is het een rolling 24 hour inderdaad. Maar kan zijn dat het vanaf 0:00 is (maar welke 0:00 dan? UTC? Lokatie van de beurs?)

Bovenstaande zijn twee redenen waarom ik niet in TA geloof. Om nog maar eens tegen een huisje aan te schoppen.
De 24h change is gewoon het verschil met precies 24 uur eerder... in procenten en/of sats.... en volgens mij is dat bijna overal zo.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DaCoTa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:50:
[...]
TA != candle closes. Waarom ik bijvoorbeeld niet in doji's of shooting stars of dat soort termen geloof is omdat als de tijd anders zou lopen, of je zit in een ander werelddeel, die candle er anders uit zou zien. Dat is waarschijnlijk ook wat jij bedoelt en daar kan ik mij in vinden.

Maar TA gaat niet per se om enkele candles, het gaat o.a. ook om lijnen langs meerdere candles, fibonacci retracements, higher lows, lower highs, etc. etc. etc. en daar mag en kan je natuurlijk ook tegen zijn of sceptisch naar kijken, maar laten we wel wezen: Die descending triangle voor Bitcoin van de afgelopen periode is keihard naar beneden uitgebroken. Daar kan je echt wel mooie lijntjes voor trekken en een kansberekening (dus geen 100% garantie) op loslaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoe meer mensen in TA geloven en erna gaan handelen, hoe meer mensen in TA zouden moeten geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Shelley Testnet beschikbaar voor ADA, zou dit dan eindelijk goed ontvangen worden?

Meer info: https://iohk.io/blog/unbo...making-its-network-debut/.

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 26-09-2019 23:11 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!