En daarna nog eens 90%.

Altcoins vs. de BTC, afgelopen dagen.
Bron: Zerohedge.
p.s.het gaat me niet om de absolute getallen maar om de trend.
[ Voor 18% gewijzigd door RaptorXS op 05-09-2019 22:36 ]
Als je er uiteindelijk achter komt hoe de blockchain werkt. En in wat voor verband het staat met andere gedsitributeerde systemen. Dan kom je tot de conclusie dat de blockchain helemaal niet zo speciaal is.Taro schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:31:
[...]
Met een topping van pepers smaakt alles lekker
Ik merk overigens dat los van wat ByBit ritjes zo af en toe ik het plezier in crypto's wel een beetje aan het verliezen ben. Dat komt niet zozeer door de koers in het algemeen, maar de blockchain hype is voorbij gewaaid, er komen eigenlijk weinig (lees: geen) echt goede nieuwe coins bij en het draait alleen nog om de centen. Dat laatste is niet geheel onbelangrijk, maar achter willekeurige pumps en dumps van shitcoins aanjagen is niet te doen.
Blijft dus als enige reden over om te handelen in Bitcoin zelf, maar met die willekeurige pumps en dumps kan je veel winnen, maar ook erg snel verliezen, margin traden is ook niet echt goed voor je hart. En normaal handelen is alleen leuk als de koers voor langere tijd stijgt, of swing-/daytraden, maar als ik ooit op mijn sterfbed lig wil ik niet concluderen dat ik dat gedurende 3-4 jaar vele uren per dag heb gedaan terwijl ik die tijd beter aan bijv. extra tijd doorbrengen met mijn gezin met jonge kinderen, vrienden of meer sporten had kunnen besteden.
Natuurlijk is het prachtig om weer een bullrun mee te maken, maar verder is de glans er wel een beetje af, vinden jullie niet? Heb zojuist 50% van de pf naar de spaarrekening van de kinderen overgemaakt voor later, daar zal ik nooit spijt van krijgen, ook al is het altijd mooi om in te zetten tijdens een volgende Bitcoin bullrun.
Hoe staan jullie hier in? Besteden jullie er nog evenveel tijd aan als in het begin of wordt dat ook minder?
Het nadeel van blockchain wordt ook niet zoveel besproken. Het probleem heeft te maken met een al relatief oud trillema die wiskundig bewezen is, en eigenlijk niet op te lossen. De zogenoemde CAP theorie. De blockchain moet ook buigen aan deze theorie. Elke vorm van nieuwe technologie om bijvoorbeeld snellere en meer transacties te doen zorgt er eigenlijk alleen maar dat je inlevert op veiligheid en andere zaken.
Even een wiskundig trillema verbreken als de CAP theorie heeft een veel groter impact in de wereld dan je kunt denken. Heel het gehele grdistributeerde computersysteem wereld zal dan compleet veranderen.
Tevens is crypto een zero sum game. Dit betekend dat er geen waarde gecreeerd wordt zoals bij aandelen als investering.
Omdat de CAP theorie gewoonweg nog steeds staat zal crypto NOOIT doorbreken als ze hun veiligheid zouden opgeven. Maar dan verlies je weer het doel van de blockchain en ben je weer af naar het begin.
Op dit moment is crypto gewoon een spelletje tussen mensen. Je hebt winnaars. En verliezers. Het is zero sum. Dus elke winnaar kent evenredig een verliezer, en andersom. Het is een opblaas balon. Hoe meer geld erin zit, des te groter de balon. En iedereen speculeert op hoe groot de balon op dat moment is.
Cryptovaluta zal nooit toekomst hebben zolang de CAP theorie nog staat. En wiskundig bewezen theorieen zijn lastig om te gooien.
Zucht ... zo gehoopt mijn ca. € 300,- ooit nog eens terug te zien.RaptorXS schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:32:
[Afbeelding]
Altcoins vs. de BTC, afgelopen dagen.
Bron: Zerohedge.
p.s.het gaat me niet om de absolute getallen maar om de trend.
Is nu € 95,-
Dan doe je het nog goedsmoken schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:16:
[...]
Zucht ... zo gehoopt mijn ca. € 300,- ooit nog eens terug te zien.
Is nu € 95,-
Vandaag het begin van Bakkt:
Bakkt- of gehaktdag? We gaan het belevenBakkt
✔
@Bakkt
On Sept 6, our Warehouse will begin offering secure storage of customer bitcoin to prepare for the launch of Bakkt Bitcoin Daily & Monthly Futures when they launch on Sept 23
These contracts will enable physical delivery of bitcoin with end-to-end regulated markets and custody
Coinbase is een beetje de weg kwijt de laatste dagen, ik dacht eerst dat het aan mijn laptop lag maar nu heb ik het ook op mijn computer

We hebben de wekelijkse donderdag dipdag weer overleefd.. eens zien wat de komende dagen gaat brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 06-09-2019 12:12 ]
Zero.
Zo richting dat bakkt verhaal zal het wel wat omhoog gaan, zo gaat het altijd met dit soort dingen.Pelox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:46:
We hebben de wekelijkse donderdag dipdag overleefd weet overleefd.. eens zien wat de komende dagen gaat brengen.
Ik zet er in ieder geval op in, maar wel zoals gewoonlijk een gevalletjes sell the news.
De t-ring:
Als ik 50 euro aan Bitcoins overmaak dan check ik het adres wel 200 keer, kan zoveel fout gaan denk ik dan maar. Hoe moet dat voelen als je even 1 miljard overzet?
Nog los van het feit dat 1 miljard dollar ontiegelijk veel geld is... In 1 transactieType Transfer
Amount 94,504 BTC ($1,018,147,900 USD)
Timestamp 7 hours 12 minutes ago (Fri, 06 Sep 2019 03:30:05 UTC)
Als ik 50 euro aan Bitcoins overmaak dan check ik het adres wel 200 keer, kan zoveel fout gaan denk ik dan maar. Hoe moet dat voelen als je even 1 miljard overzet?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik denk dat iedereen die weleens grote bedragen heeft overgemaakt dit wel herkend, het went. Heb zelf nooit een dergelijk bedrag overgemaakt maar wel enkele miljoenen per transactie en de eerste paar keren zijn spannend maar het worden al heel snel nummertjes op een scherm waarbij je een redelijk waterdicht protocol volgt en fouten maken zo goed als uitgesloten is. Het is echt niet zo dat je nummers of adressen handmatig in zit te tikken en vaak is er maar 1 of enkele tegenadressen waar je uberhaubt naar over kunt maken.Drardollan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:45:
Hoe moet dat voelen als je even 1 miljard overzet?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ben het met je eens dat dingen wennen. Maar 1 miljard, dat is wel buitencategorie toch?Crypts schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat iedereen die weleens grote bedragen heeft overgemaakt dit wel herkend, het went. Heb zelf nooit een dergelijk bedrag overgemaakt maar wel enkele miljoenen per transactie en de eerste paar keren zijn spannend maar het worden al heel snel nummertjes op een scherm waarbij je een redelijk waterdicht protocol volgt en fouten maken zo goed als uitgesloten is. Het is echt niet zo dat je nummers of adressen handmatig in zit te tikken en vaak is er maar 1 of enkele tegenadressen waar je uberhaubt naar over kunt maken.
Snap niet dat er nog mensen zijn die alts kopen.
waarom niet? ze zijn laag geprijsd op dit moment. Misschien dom omdat het op dit moment alleen om BTC draait, dominance stijgt, dus alts zullen straks waarschijnlijk nog lager uitvallen, maar ik snap ze wel.The Redman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:07:
Snap niet dat er nog mensen zijn die alts kopen.
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Laag geprijsd? Al sinds 2016/2017 zijn alts parabolische gegaan. Zat tijd om in te zien dat ze overpriced zijn. En het zijn er natuurlijk te veel.
[ Voor 21% gewijzigd door The Redman op 06-09-2019 13:11 ]
Ja, ik vind ze niet duur ofzo. Ze mogen van mij zeker lager, koop ik meer inThe Redman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:10:
Laag geprijsd? Al sinds 2016/2017 zijn alts een totale bubbel. Zat tijd om in te zien dat ze overpriced zijn. En het zijn er natuurlijk te veel.
en ja , het zijn er zeker te veel. maar op tijd zal er veel verdwijnen.
[ Voor 9% gewijzigd door HaruHaru op 06-09-2019 13:13 ]
Ik koop alleen DOGE. Die gaat zeker nog een keer naar de maan.
Zou best kunnen, we weten niet wat de toekomst in houd straks voor crypto.The Redman schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:12:
Ik koop alleen DOGE. Die gaat zeker nog een keer naar de maan.
Die BTC dominance blijft maar stijgen. Persoonlijk met alles in het verschiet (Bakkt, EFT, halvening) lijkt BTC me toch op korte termijn de beste keuze om je centjes in te stoppen
Ik heb net mijn winst gepakt. Nu wil ik wel eens zien of het doorzet of dat er weer flink winst wordt gepakt zoals gewoonlijk in de buurt van de 0.168 FIB. Voorlopig zie ik nog geen echte doorbraak > 11.000. Mocht dat gebeuren zonder DUMP, dan zie ik wel weer verderRebbelx schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:25:
Die BTC dominance blijft maar stijgen. Persoonlijk met alles in het verschiet (Bakkt, EFT, halvening) lijkt BTC me toch op korte termijn de beste keuze om je centjes in te stoppen
de echte mindfuck komt pas als je je realiseerd dat 100.000 bitcoins ooit net genoeg was om een euroknaller van te kopen. en je er toen vreselijk achteloos mee om zou zijn gegaan..Drardollan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:45:
De t-ring:
[...]
Nog los van het feit dat 1 miljard dollar ontiegelijk veel geld is... In 1 transactie![]()
daarom bewaar en bewaak je coins op de manier de waardig is voor miljoenen die ze ooit waard zijn
Hoeveel Bitcoins kostte de beruchte pizza ook al weer? 10k?twain4me schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:34:
[...]
de echte mindfuck komt pas als je je realiseerd dat 100.000 bitcoins ooit net genoeg was om een euroknaller van te kopen. en je er toen vreselijk achteloos mee om zou zijn gegaan..![]()
daarom bewaar en bewaak je coins op de manier de waardig is voor miljoenen die ze ooit waard zijn
Op zich wel maar als ik terugdenk vond ik het spannender dat het niet om mijn eigen geld ging dan de hoogte van het bedrag.Drardollan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:05:
[...]
Ben het met je eens dat dingen wennen. Maar 1 miljard, dat is wel buitencategorie toch?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Twee pizzas wel he!Drardollan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:36:
[...]
Hoeveel Bitcoins kostte de beruchte pizza ook al weer? 10k?
Have fun om dit even bij te lezen (doet het goed bij de vrijdagmiddagborrel
Quote of the day:

"10,000... Thats quite a bit.. you could sell those on https://www.bitcoinmarket.com/ for $41USD right now..
good luck on getting your free pizza. "
[ Voor 20% gewijzigd door D-Ed op 06-09-2019 14:19 ]
letten we even op ambtenaren en banken sector, zo kan het ook.Crypts schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:40:
[...]
Op zich wel maar als ik terugdenk vond ik het spannender dat het niet om mijn eigen geld ging dan de hoogte van het bedrag.
Ben benieuwd, net dit gelezen:
Wat betekent dat voor je crypto's? Nog geen idee.
Is het spaargeld of een belegging?
Het aanpassen van de zgn. Vermogensrendement heffing in box 3.DEN HAAG - Vermogende mensen hoeven straks over een veel groter gedeelte van hun vermogen geen belasting te betalen. De vrijstelling voor de spaartaks gaat vanaf 2022 omhoog naar 440.000 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 06-09-2019 17:34 ]
Beide.RaptorXS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:32:
[...]
Het aanpassen van de zgn. Vermogensrendement heffing in box 3.
Nee, de crux is wat je beurt aan rente per jaar. {Euro 400) en dat getal is gebaseerd op de spaarrente die men hanteert en per jaar aangepast gaat worden.
Daar valt de BTC dus niet onder, zover ik net lees.
Edit: hierbij een linkje van de overheid hierover: https://www.rijksoverheid...n-belasting-meer-in-box-3
Daar valt de BTC dus niet onder, zover ik net lees.
Edit: hierbij een linkje van de overheid hierover: https://www.rijksoverheid...n-belasting-meer-in-box-3
[ Voor 42% gewijzigd door RaptorXS op 06-09-2019 17:56 ]
Maakt niet uit toch? Valt beiden in box 3RaptorXS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:32:
[...]
voor de oude sokken van mij en @Verwijderd maakt het idd geen klote uit... voor sommige anderePHPResource schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:38:
[...]
Maakt niet uit toch? Valt beiden in box 3
Vanaf 2022 gaat de Belastingdienst precies berekenen hoeveel rendement een burger met een vermogen van meer dan 440.000 euro uit dat geld heeft opgestreken. Opbrengsten uit spaarrente en beleggingen worden bij elkaar opgeteld. Daarvan trekt de fiscus 400 euro ‘heffingsvrij inkomen’ af. Over het bedrag dat dan overblijft, moet 33 procent belasting worden betaald.
Verwijderd
Ik zit nog nét safe met mijn 435k.twain4me schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:44:
[...]
voor de oude sokken van mij en @Verwijderd maakt het idd geen klote uit... voor sommige andere
[...]
extreem grappig dat je met een vermogen van 400k straks bij het pleps hoort
wordt nog druk bij die voedselbank
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
What goes up, goes down etc...
Alle daghandelaren weer gelukkig toch.
[ Voor 11% gewijzigd door RaptorXS op 06-09-2019 19:47 ]
Goh wat een pech, net alle Bitcoin van ByBit naar Coinbase overgemaakt om nog meer uit te cashen en kan dus weer geen short openen op het moment dat het moet. Ach, in ieder geval zat ik voor 99,5% in fiat, laat maar lekker verder dalen.
Sell the news?
Sell the news?
Bakkt Warehouse custody is live.
— Bakkt (@Bakkt) 6 september 2019
Now accepting customer bitcoin deposits and withdrawals. Only 17 days until the Bakkt Daily and Monthly Futures contracts launch on Sep 23.
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 06-09-2019 19:51 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik zat net zelf te overwegen mijn winst te pakken en BTC terug te boeken, maar dacht: Fok it ik probeer het nog een keer all in, SL op 11.000 x 25. Dat was een uurtje terugTaro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:49:
Goh wat een pech, net alle Bitcoin van ByBit naar Coinbase overgemaakt om nog meer uit te cashen en kan dus weer geen short openen op het moment dat het moet. Ach, in ieder geval zat ik voor 99,5% in fiat, laat maar lekker verder dalen.
Sell the news?
[Twitter]
Dat is een erg mooie tradebruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:53:
[...]
Ik zat net zelf te overwegen mijn winst te pakken en BTC terug te boeken, maar dacht: Fok it ik probeer het nog een keer all in, SL op 11.000 x 25. Dat was een uurtje terug
Mooie stop loss zetten op 10.425 en kijken welke kant het op gaat.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Yup, ik heb hem ietsje hoger staan op 10450. Just to be sureTaro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:55:
[...]
Dat is een erg mooie trade
Mooie stop loss zetten op 10.425 en kijken welke kant het op gaat.
Oh, hij heeft hem al aangetikt while i type
Hoeveel MA's wil je als support hebben ? Doe ze allemaal maar 

Mocht ie hier doorheen zakken kan ik mij niet voorstellen dat de vorige support rond de 9.3k het gaat houden. Daar zijn we nu 3x geweest met 3x een run omhoog, maar het zou mij verbazen als ie het een 4e keer blijft houden mochten we daar komen.

Mocht ie hier doorheen zakken kan ik mij niet voorstellen dat de vorige support rond de 9.3k het gaat houden. Daar zijn we nu 3x geweest met 3x een run omhoog, maar het zou mij verbazen als ie het een 4e keer blijft houden mochten we daar komen.
Nog mensen die beweren dat TA onzin is? Love the FIB..

Je krijgt geen rente. Dus een beleggingRaptorXS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:32:
[...]
Yups, ik vind het onzin maar dat was al algemeen bekend hierbruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:10:
[ Voor 10% gewijzigd door RaptorXS op 06-09-2019 20:15 ]
we are the slaves of the bulls & bears.......
Prepare for the next ATH
Oke en waar zitten we over 1 week? Dan hou ik daar rekening mee.bruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:10:
[Afbeelding]
Zero.
Daar ga je al fout. Niemand weet wat de lange termijn ons gaat brengen en iedereen die zegt het wel te weten kun je voortaan negerenPelox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:32:
[...]
Oke en waar zitten we over 1 week? Dan hou ik daar rekening mee.

In dat geval is spaargeld ook bijna een belegging? Immers rente op spaargeld bijna 0 of zelfs negatief lollighting_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:11:
[...]
Je krijgt geen rente. Dus een belegging
bruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:40:
[...]
Daar ga je al fout. Niemand weet wat de lange termijn ons gaat brengen en iedereen die zegt het wel te weten kun je voortaan negerenTA is 1 instrument, daarnaast zijn er nog vele macro-indicatoren en als laatste vooral ervaring en common sense. Niks komt je aanwaaien in crypto-land. Daarom gaan er ook velen REKT.

Zero.
TA kan je niet gebruiken om te voorspellen waar je over een week staat. TA kan je wel gebruiken om in te schatten wat er het meest waarschijnlijk gaat gebeuren. Een simpele ziel zal zeggen up vs down is 50/50, daarbij lachen, likes krijgen van anderen en zich popie jopie voelen, maar als je naar kansberekening kijkt ligt dat anders dan 50/50.
Kijk naar die lijnen van de descending triangle. Iedere keer als die aan de bovenkant of onderkant worden aangeraakt zie je een bepaald gedrag van de koers, dat kan toch niemand ontkennen? Ook zal een descending triangle doorgaans naar beneden uitbreken en zelden naar boven. Is dan TA onzin als deze wél naar boven uitbreekt? Nee, de kans is klein, maar niet 0%, het gaat om een gemiddelde en daar zit de crux.
Wat bekent dit?
De kans dat Bitcoin nu weer de onderste lijn gaat opzoeken is groter dan de kans dat Bitcoin door de bovenste lijn heen zal breken
De kans dat Bitcoin bijv. eerst 9.200 gaat opzoeken ten opzichte van >11.000 is veel groter
De kans dat de Bitcoin koers na het aanraken van de onderste lijn weer stijgt is groot, maar wel eindig, hoe kleiner de triangle, des te groter de kans dat de onderste lijn eraan gaat
De kans dat de Bitcoin koers bij het aanraken van de bovenste lijn daalt ipv verder stijgt is groter
Geeft dit garanties? Nee, maar wat het wel doet is je risk vs reward percentage verhogen. Waar een niet TA'er op een willekeurig moment instapt en 100% gokt, zal een TA'er in de buurt van zo'n lijn instappen en een grotere kans op een positief resultaat hebben. Zeker geen 100%, maar wel meer dan de 50% die een niet TA'er op een willekeurig moment heeft.
Het is heel makkelijk scoren met negatieve uitspraken over TA en holders hebben sowieso niets aan TA, want tja, die holden. Een trader heeft er wel degelijk wat aan.
Kijk naar die lijnen van de descending triangle. Iedere keer als die aan de bovenkant of onderkant worden aangeraakt zie je een bepaald gedrag van de koers, dat kan toch niemand ontkennen? Ook zal een descending triangle doorgaans naar beneden uitbreken en zelden naar boven. Is dan TA onzin als deze wél naar boven uitbreekt? Nee, de kans is klein, maar niet 0%, het gaat om een gemiddelde en daar zit de crux.
Wat bekent dit?
De kans dat Bitcoin nu weer de onderste lijn gaat opzoeken is groter dan de kans dat Bitcoin door de bovenste lijn heen zal breken
De kans dat Bitcoin bijv. eerst 9.200 gaat opzoeken ten opzichte van >11.000 is veel groter
De kans dat de Bitcoin koers na het aanraken van de onderste lijn weer stijgt is groot, maar wel eindig, hoe kleiner de triangle, des te groter de kans dat de onderste lijn eraan gaat
De kans dat de Bitcoin koers bij het aanraken van de bovenste lijn daalt ipv verder stijgt is groter
Geeft dit garanties? Nee, maar wat het wel doet is je risk vs reward percentage verhogen. Waar een niet TA'er op een willekeurig moment instapt en 100% gokt, zal een TA'er in de buurt van zo'n lijn instappen en een grotere kans op een positief resultaat hebben. Zeker geen 100%, maar wel meer dan de 50% die een niet TA'er op een willekeurig moment heeft.
Het is heel makkelijk scoren met negatieve uitspraken over TA en holders hebben sowieso niets aan TA, want tja, die holden. Een trader heeft er wel degelijk wat aan.
Boh net van 10.5 naar 10.8 ritje gedaan. Even refresh om te kijken om er een short in te gooien zijn we al gedaald.....
welke zijn dat?PilatuS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:58:
Hoeveel MA's wil je als support hebben ? Doe ze allemaal maar
[Afbeelding]
Gewoon de standaard MA's van Binance
Ik gebruik zelf liever de ichema als basis, dus 12 en 26 EMA icm 99 MA. Voordeel van de ichema plugin vind ik dat je meer indicators kan gebruiken, wel zo handig met een gratis account waar 3 de limiet is in tradingview. Die clouds kun je gewoon uitzetten.PilatuS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:09:
[...]
Gewoon de standaard MA's van BinanceDie doen het op de verschillende timeframes iedere keer weer goed als support en resistance, dus ik ga ze ook niet aanpassen. Dit zijn dus de 7, 25 en 99MA.
The Moon had het eerder vandaag over een kleine ascending triangle binnen de grotere descending triangle (volgen jullie het nog?
). Daarvan ligt de bodem rond de 10.600, hoger dan de huidige range. Daarmee ga ik er van uit dat die niet meer geldig is. Dat maakt het dus nog iets bearisher op de zeer korte termijn, want als die in tact was gebleven was een positieve uitbraak naar boven kansrijker geweest dan het nu is.
Maarja, het is weer vrijdag op zaterdag he, in 9/10 gevallen een groene koers, alles is mogelijk. Stap zo voor 50% in ONT, de rest in fiat.
[YouTube: BITCOIN $11,230 BREAKOUT NOW!! | 71,1% Dominance! | Rothschild Expects Financial Crisis!!]
Ook wel goed deze even te bekijken. Een positieve uitbraak kan alsnog een negatieve koers betekenen:
Maarja, het is weer vrijdag op zaterdag he, in 9/10 gevallen een groene koers, alles is mogelijk. Stap zo voor 50% in ONT, de rest in fiat.
[YouTube: BITCOIN $11,230 BREAKOUT NOW!! | 71,1% Dominance! | Rothschild Expects Financial Crisis!!]
Ook wel goed deze even te bekijken. Een positieve uitbraak kan alsnog een negatieve koers betekenen:
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 06-09-2019 21:33 ]
Klink interessant, zal er eens naar kijkenbruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:17:
[...]
Ik gebruik zelf liever de ichema als basis, dus 12 en 16 EMA icm 99 MA. Voordeel van de ichema plugin vind ik dat je meer indicators kan gebruiken, wel zo handig met een gratis account waar 3 de limiet is in tradingview. Die clouds kun je gewoon uitzetten.
Moet trouwens wel zeggen dat ik bijna alleen de 99MA gebruik. De 25MA is dan eigenlijk ook weer gewoon de 99MA afhankelijk van de timeframe. (15 min is 1 uur en 1 uur is 4 uur)
Er zat een typo in mijn post zie ik nu: Het is de 12 en 26 ema. Deze indicatoren vind ik wel handig als ik wil scalpen.PilatuS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:22:
[...]
Klink interessant, zal er eens naar kijken
Moet trouwens wel zeggen dat ik bijna alleen de 99MA gebruik. De 25MA is dan eigenlijk ook weer gewoon de 99MA afhankelijk van de timeframe. (15 min is 1 uur en 1 uur is 4 uur)
[ Voor 6% gewijzigd door bruutone op 06-09-2019 21:27 ]
ONT? Die volg ik niet helemaal... Die winst percentages zijn dan toch nagenoeg gelijk aan BTC?Taro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:20:
Ik heb persoonlijk weer mijn ogen op ETC. Ik lift eigenlijk al een paar weken mee omhoog op deze munt vanaf Coinbase. Percentages zijn doorgaans 2x BTC. Jij zit toch ook op Coinbase?
Coinbase is mijn main pot voor alleen BTC en LTC, al enige tijd 100% in Euro.bruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:02:
[...]
ONT? Die volg ik niet helemaal... Die winst percentages zijn dan toch nagenoeg gelijk aan BTC?
Ik heb persoonlijk weer mijn ogen op ETC. Ik lift eigenlijk al een paar weken mee omhoog op deze munt vanaf Coinbase. Percentages zijn doorgaans 2x BTC. Jij zit toch ook op Coinbase?
Op Binance mijn trade potje, bedoeld voor o.a. XMR, ADA en ONT, al enige tijd 100% USDT. XMR is nu alweer 2 dagen prima bezig, maar ik richt mij voornamelijk op ONT, omdat ik gisteren weer voor een paar tientjes aan ONG heb ontvangen en ook winst heb gemaakt op de betreffende ONT trade. ONT doet vaak meer dan BTC op een groene dag, maar uiteraard veel slechter op een rode dag. Vrijdag op zaterdag is vaak prima voor ONT en beter dan voor Bitcoin kiezen.
Bijna de 99 ma. Hands on the buttons 
Ik hou het voor gezien voor vandaag... Laat voorlopig nog even mijn BTC staan op bybit. Mocht BTC nu droppen onder 10K, dan lift ik wel weer mee
Succes allemaal!
Ik hou het voor gezien voor vandaag... Laat voorlopig nog even mijn BTC staan op bybit. Mocht BTC nu droppen onder 10K, dan lift ik wel weer mee
[ Voor 68% gewijzigd door bruutone op 06-09-2019 22:33 ]

Okay... klinkt meer als een gewoonte als ik zo vrij mag zijnTaro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:06:
[...]
Coinbase is mijn main pot voor alleen BTC en LTC, al enige tijd 100% in Euro.
Op Binance mijn trade potje, bedoeld voor o.a. XMR, ADA en ONT, al enige tijd 100% USDT. XMR is nu alweer 2 dagen prima bezig, maar ik richt mij voornamelijk op ONT, omdat ik gisteren weer voor een paar tientjes aan ONG heb ontvangen en ook winst heb gemaakt op de betreffende ONT trade. ONT doet vaak meer dan BTC op een groene dag, maar uiteraard veel slechter op een rode dag. Vrijdag op zaterdag is vaak prima voor ONT en beter dan voor Bitcoin kiezen.
Kijk echt eens naar ETC op coinbase. Muntje doet het echt lekker en met een strakke SL redelijk risico-loos.
Weet ik, ETC doet het prima de laatste tijd. Maar ik ben zoals ik gisteren heb aangegeven een beetje crypto moe aan het wordenbruutone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:36:
[...]
Okay... klinkt meer als een gewoonte als ik zo vrij mag zijn![]()
Kijk echt eens naar ETC op coinbase. Muntje doet het echt lekker en met een strakke SL redelijk risico-loos.
Coin X doet het altijd beter dan Coin Y en overmorgen is het weer Coin Z die het beter doet. ETC kan het morgen ook ineens veel slechter doen dan Coin A. Al dat gewissel, uitzoeken en in de gaten houden ben ik wel een beetje klaar mee.
Ik heb een paar favorieten (of gewoontes inderdaad
No we are not, we are slaves of ourselves. Hooked on gamblingsourcecode schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:19:
we are the slaves of the bulls & bears.......
XRP = trash
Zo zie ik het niet.Mr_Ripple schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:52:
[...]
No we are not, we are slaves of ourselves. Hooked on gambling
Iemand met een aantal jaren trade ervaring heeft meer kans om winst te maken dan iemand nog nooit heeft getraded. Wat simpelweg betekent dat je er beter in kunt worden.
Iemand die een aantal jaren ervaring heeft in het voorspellen van de uitkomst van een coin toss (kop of munt) heeft niet meer kans dat ie het juist voorspelt dan iemand die voor het eerst de uitslag van een coin toss voorspelt.
Dus helemaal gelijk aan gokken is traden niet. Er is verschil.
Uiteraard al vaak discussie over geweest, maar ik dacht laat ik mijn visie er es op loslaten.
Ik ben dus keihard bezig om ervaring op te doen, en ik vind het bovendien ook nog eens een geweldig leuke bezigheid
Omdat ik met @Verwijderd de shitcoin bags hold.
Zag ik net op coinmarketcap bij de gainers en losers een mooie loser die ik heb:
https://coinmarketcap.com/currencies/turtlecoin/
Zag ik net op coinmarketcap bij de gainers en losers een mooie loser die ik heb:
Verwijderd
Een waar pareltje! Waar koop je deze teenage mutant ninja coin?DJ-Promo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:47:
God jongens ik heb me toch een nacht achter de rug... Gisteren was ik aan fanatiek aan het klussen en bij het aanleggen van een stroomkabel heb ik het scherpe koperen puntje in mijn oog gekregen... Vannacht echt door de grond gegaan, 5x wakker etc. Etc.
Heb nog nooit zoiets gehad, het is net alsof er iemand met een speld in mn ogen zat te prikken. Nu valt het weer redelijk mee en is het alsof er constant een zandkorrel onder mn ooglid zit.
Gelukkig heb ik vandaag een BBQ met de personeelsvereniging, door het alcohol promilage in mijn bloed zal de boel goed ontsmet worden.
Ik ben benieuwd wat Bitcoin komend weekend gaat doen, de koers is me letterlijk een doorn in het oog. Mag wel weer even een 20k buy order worden geplaatst over 3 exchanges, ondanks de slecht uiziende TA perspectieven.
Hodl till moon gentlemen.
Je bent niet de enige hoor. Ik doe het er ook een beetje naast, de tijden van uren naar charts staren is toch echt voorbij. Zit zuiver op Coinbase en Bybit en thats it. Probeer te anticiperen op de grotere bewegingen; Dat kost weinig tijd. Kwestie van even Blockfolio alarmpjes instellen. soms trade ik ook dagen niet als de trend mij niet aanstaat. Tot op heden groeit mijn potje FIAT alleen maar, dus dat is een goed tekenTaro schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:41:
[...]
Weet ik, ETC doet het prima de laatste tijd. Maar ik ben zoals ik gisteren heb aangegeven een beetje crypto moe aan het worden
Coin X doet het altijd beter dan Coin Y en overmorgen is het weer Coin Z die het beter doet. ETC kan het morgen ook ineens veel slechter doen dan Coin A. Al dat gewissel, uitzoeken en in de gaten houden ben ik wel een beetje klaar mee.
Ik heb een paar favorieten (of gewoontes inderdaad), dat werkt prima en daar neem ik genoegen mee. En voor mij is crypto financieel maar bijzaak, gerommel in de marge om het zo te zeggen. Dus ik kies al snel voor makkelijke opties. Misschien wel een beetje saai en voorspelbaar, maar dat is dan maar zo

als je slechter gaat zien moet je naar de huisartsVerwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:02:
[...]
ondanks de slecht uiziende TA perspectieven.
3.079e-9 BTCDJ-Promo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:47:

Mooi supply ook
Max Supply
1,000,000,000,000 TRTL
Circulating Supply
52,879,462,916 TRTL
Max Supply
1,000,000,000,000 TRTL
Circulating Supply
52,879,462,916 TRTL
🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 94,504 #BTC (1,018,147,922 USD) transferred from unknown wallet to unknown wallet
— Whale Alert (@whale_alert) 6 september 2019
Tx: https://t.co/VWb8slswa8
Pareltje tochVerwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:02:
[...]
Een waar pareltje! Waar koop je deze teenage mutant ninja coin?
God jongens ik heb me toch een nacht achter de rug... Gisteren was ik aan fanatiek aan het klussen en bij het aanleggen van een stroomkabel heb ik het scherpe koperen puntje in mijn oog gekregen... Vannacht echt door de grond gegaan, 5x wakker etc. Etc.
Heb nog nooit zoiets gehad, het is net alsof er iemand met een speld in mn ogen zat te prikken. Nu valt het weer redelijk mee en is het alsof er constant een zandkorrel onder mn ooglid zit.
Gelukkig heb ik vandaag een BBQ met de personeelsvereniging, door het alcohol promilage in mijn bloed zal de boel goed ontsmet worden.
Ik ben benieuwd wat Bitcoin komend weekend gaat doen, de koers is me letterlijk een doorn in het oog. Mag wel weer even een 20k buy order worden geplaatst over 3 exchanges, ondanks de slecht uiziende TA perspectieven.
Hodl till moon gentlemen.
Ze gaan in de volgende fork transformeren naar teenage mutant turtles!
@Slux de hoeveelheid coins is zo hoog zodat jullie ook deze revolutie kunnen kopen.
Had er ooit wat gemined en later wat bijgekocht op Kucoin.
Dat zou mooi zijn. Heb toevallig net een short ingezet.
Lekkere timing weerbruutone schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:40:
[...]
Dat zou mooi zijn. Heb toevallig net een short ingezet.
heeft toch iemand 22 USD achterover gedrukt
Drardollan in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9"
Ik vraag mij af of dat misschien negatieve gevolgen zal hebben voor hun BNB muntje in de toekomst.
Dat hot/holo ding, is daar nog iets van te verwachten? Heb daar nog een klein bagje van zag ik waarmee ik een tijdje terug leuk heb zitten traden maar verkopen op de huidige koers zou die hele exercitie in btc waarde weer ongedaan maken.
Ik denk juist positief, althans zeker short term.Slux schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:34:
[...]
Ik vraag mij af of dat misschien negatieve gevolgen zal hebben voor hun BNB muntje in de toekomst.
Waarom denk je dat het negatief zou kunnen uitpakken?
HOT zit in dezelfde positie waar vrijwel alle alts in zitten. Zakken, zakken en zakken. Dan even een 10% pumpje om daarna weer naar een nieuwe low te zakken. Vrijwel iedere mid en lowcap is bezig met dit gedrag en voorlopig lijkt dat nog niet te stoppen.Crypts schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:43:
Dat hot/holo ding, is daar nog iets van te verwachten?
Nu wordt BNB voor de meerderheid voor de fee's gebruikt volgens mij, als dat straks wegvalt dan denk ik dat de binance gebruikers overstappen naar die stable coin i.p.v. ustd of BNB, het zijn vrij veel ''onervaren'' traders die daar zitten vanwege de grote aanbod, kan er naast zitten hoor is gewoon een gedachte die er wel vaker naast zit bij mijWTY2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:49:
[...]
Ik denk juist positief, althans zeker short term.
Waarom denk je dat het negatief zou kunnen uitpakken?
Hoezo zou BNB voor fee's wegvallen ? Stables staan toch los van de fee's ?Slux schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:58:
[...]
Nu wordt BNB voor de meerderheid voor de fee's gebruikt volgens mij, als dat straks wegvalt dan denk ik dat de binance gebruikers overstappen naar die stable coin i.p.v. ustd of BNB, het zijn vrij veel ''onervaren'' traders die daar zitten vanwege de grote aanbod, kan er naast zitten hoor is gewoon een gedachte die er wel vaker naast zit bij mij.
Of ik nou USDT of een andere stable gebruik, dat maakt voor het BNB gebruik niets uit.
I know maar hot zit op 7/8 sat nu, zoveel meer ruimte is er niet meer om te dalen. Natuurlijk kan het naar 0 maar ik zag er toch wel meer potentie in dan waar het nu voor in de grabbelbak ligt?PilatuS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:54:
[...]
HOT zit in dezelfde positie waar vrijwel alle alts in zitten. Zakken, zakken en zakken. Dan even een 10% pumpje om daarna weer naar een nieuwe low te zakken. Vrijwel iedere mid en lowcap is bezig met dit gedrag en voorlopig lijkt dat nog niet te stoppen.
Dat was toch zo of is dat alweer veranderd ? ik dacht dat het maar een paar jaar als korting voor de fee's gebruikt zou worden, het is meer het naampje waar ik denk dat de onervaren mensen voor zullen kiezen boven een BNB.PilatuS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:02:
[...]
Hoezo zou BNB voor fee's wegvallen ? Stables staan toch los van de fee's ?
Of ik nou USDT of een andere stable gebruik, dat maakt voor het BNB gebruik niets uit.
ff wat anders, ik blijf het wel jammer vinden dat Binanec maar door blijft gaan maar al die listings , imo verzieken ze echt de markt ze doen er alles aan om geld binnen te halen hun goed recht natuurlijk, maar wel jammer, het doet de markt echt geen goed.
Opzich kan ie prima nog zakken naar zelfs 1 sat. Verder natuurlijk naar 4 sat of 3 sat.Crypts schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:03:
[...]
I know maar hot zit op 7/8 sat nu, zoveel meer ruimte is er niet meer om te dalen. Natuurlijk kan het naar 0 maar ik zag er toch wel meer potentie in dan waar het nu voor in de grabbelbak ligt?
Vind dit ook wel een goede:
Don’t forget
— Trading Room (@tradingroomapp) 7 september 2019
It costs nothing to create billions of coins
Those who are buying are paying real money to those who are creating them from thin air
Apply TA but keep in mind,at the end of the day it’s demand supply dynamics
For now, there is unlimited supply & pretty low demand
Ben zelf trouwens niet heel bekend met HOT, maar er zijn meer coins waarvan ik vind dat ze best eens wat zouden kunnen worden. Alleen zolang ze nergens voor worden gebruikt, laat staan op grote schaal, zit er ook gewoon geen echte waarde achter. Vind zelf ZIL een interessante coin door het schaalbaarheids probleem op te kunnen lossen, maar ook die coin maakt low na low. Er is gewoon te veel aanbod en vrijwel geen vraag. Het is helaas nu niet anders dan dat alles aan het bloeden is, waar ook munt ook voor bedoeld is.
Dat kortingsprogramma met BNB wordt iedere keer weer verlengt. Zo houden ze de vraag naar BNB ook hoog en samen met het verbranden van de coins houdt dat de waarde stabiel of stijgt het. Ik denk niet dat Binance zomaar gaat stoppen met dat programma. Sowieso gaat het ze klanten kosten als de fee's omhoog gaan en verder zal het BNB kapot maken. 2 dingen die CZ echt niet wil.Slux schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:09:
[...]
Dat was toch zo of is dat alweer veranderd ? ik dacht dat het maar een paar jaar als korting voor de fee's gebruikt zou worden, het is meer het naampje waar ik denk dat de onervaren mensen voor zullen kiezen boven een BNB.
Zil is ook een interessante maar idd, vraag en aanbod gaan op dit moment erg scheef. Gisteren zat ik met een wiskundige te babbelen over crypto's en hij gooide er ineens tussendoor: 'is de hype niet gewoon over?' Tsja dat zou idd ook nog kunnen, merk iig zelf ook wel dat mijn geduld met bepaalde dingen een beetje op begint te raken en ik van kritisch naar sarcastisch neig te gaan. Beloftes die niet nagekomen worden, eindeloos schuiven met deadlines, producten die niet verder komen dan de tekentafel, (gigantisch) financieel mismanagement in sommige projecten etc. etc. Ik snap heel goed dat de projecten in crypto's een beetje zoals kickstarter zijn en het gros het gewoon niet gaat halen, niet erg maar er is op het moment wel erg weinig nieuws. Besef ik ook wel dat maar 1 use case met brede adoptie de hele hype weer aan kan slingen maar dat is/was het misschien ook wel, een hype.[b]PilatuS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:12:
Ben zelf trouwens niet heel bekend met HOT, maar er zijn meer coins waarvan ik vind dat ze best eens wat zouden kunnen worden. Alleen zolang ze nergens voor worden gebruikt, laat staan op grote schaal, zit er ook gewoon geen echte waarde achter. Vind zelf ZIL een interessante coin door het schaalbaarheids probleem op te kunnen lossen, maar ook die coin maakt low na low. Er is gewoon te veel aanbod en vrijwel geen vraag. Het is helaas nu niet anders dan dat alles aan het bloeden is, waar ook munt ook voor bedoeld is.
Blijft wel dat ik nog steeds geloof dat als het treintje gaat het binnen de kortste keren weer een raketje kan worden, althans dat hoop ik.
In de BNB whitepaper staat dat BNB over enige tijd niet meer voor korting gebruikt kan worden, de kortingstructuur van Binance zal dan dus verdwijnen. Die periode is inderdaad onlangs verlengd. Daarna heeft BNB alleen nog nut voor IEO's en de eigen Binance chain.PilatuS schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:02:
[...]
Hoezo zou BNB voor fee's wegvallen ? Stables staan toch los van de fee's ?
Eigenlijk is BNB dan gewoon een dom muntje, net als 99,9% van de anderen
Ben benieuwd of ze dat ook gaan doen. Het is al meerdere keren verlengt en wie weet blijven ze dat doen. Als dat zo in de whitepaper staat vraag ik mij af of ze het ook daadwerkelijk gaan doen. Net wat je zegt, wanneer die korting met BNB stopt wordt BNB niets meer dan de volgende shitcoin.Taro schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:59:
[...]
In de BNB whitepaper staat dat BNB over enige tijd niet meer voor korting gebruikt kan worden, de kortingstructuur van Binance zal dan dus verdwijnen. Die periode is inderdaad onlangs verlengd. Daarna heeft BNB alleen nog nut voor IEO's en de eigen Binance chain.
Eigenlijk is BNB dan gewoon een dom muntje, net als 99,9% van de anderen
Ltc? Wat doet u nu?
https://www.binance.com/en/support/articles/360033461831
Binance Stable met regulatory approval, lijkt mij voor Binance een prettig alternatief voor USDT. Helaas zullen alle schapen waarschijnlijk gewoon USDT blijven gebruiken
Binance Stable met regulatory approval, lijkt mij voor Binance een prettig alternatief voor USDT. Helaas zullen alle schapen waarschijnlijk gewoon USDT blijven gebruiken

Valt nog mee. Maar wel opletten geblazen shorters, vaak volgt btc na een ltc pump
Ff door naar de 100 graag, kan ik eindelijk uitstappen uit die shitcoin

Bedoelde meer dat ltc een nagenoeg constante daling heeft laten zien, dan ineens in het groen terwijl btc nog in het rood staat is dan een rare gewaarwording. Als ie nu ook nog door de €63 schiet ga ik mijn aluhoedje weer eens opzoeken.PHPResource schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:17:
[...]
Valt nog mee. Maar wel opletten geblazen shorters, vaak volgt btc na een ltc pump
Edit: ipv hoedje zoeken de boel eruit gegooid op €63,01.
[ Voor 6% gewijzigd door Crypts op 07-09-2019 18:02 ]
Grijns, de koersen gaan weer alle kanten op en dat is mooi om te zien. 
Niks zo onvoorspelbaars als de crypto's
Niks zo onvoorspelbaars als de crypto's
[ Voor 23% gewijzigd door RaptorXS op 07-09-2019 18:37 ]
Het wordt net als beleggingen onder overige bezittingen geschaard en met een verondersteld rendement van 5,33% gerekend. Als we moon gaan is het oude systeem gunstiger dan de nieuwe.RaptorXS schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:32:
[...]
Stel dat je crypto in 2022 is aangegroeid tot 100.000 euro, als je datzelfde bedrag op de bank aanhoudt betaal je geen belasting, in crypto of beleggingen betaal je 1.750 euro aan belasting. Nu is dat 375 euro. Ik vind het nogal wat. Je crypto aan het eind van het jaar omzetten naar spaargeld heeft ook geen zin:
Dit lijkt mij een verkapte steunmaatregel voor de banken, je vermogen met een negatieve rente aan houden bij de bank wordt zo aantrekkelijker gemaakt omdat je dan niet te maken hebt met 1,5% aan boeterente (33% van 5,24%) en ook nog vrijstelling krijgt over de eerste 400 euro van het veronderstelde rendement."Om peildatumarbitrage tegen te gaan zullen in het
wetsvoorstel bepalingen worden opgenomen die fiscaal gedreven transacties
tussen het spaarvermogen en beleggingsvermogen rondom deze peildatum
ontmoedigen."
https://www.rijksoverheid...ef-aanpassing-box-3-brief
We moeten natuurlijk niet hebben dat we het geld massaal van de bank halen en in een ouwe sok of crypto stoppen wanneer de grootbanken 0,5% negatieve rente gaan of zoals ze het zullen brengen "moeten" rekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door sampoo op 07-09-2019 22:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!