Stel dat de huidige ontwikkelingen echt het einde van de altcoins betekenen. Dan bloeden ze nagenoeg allemaal dood, blijven er misschien 10-20 in leven en vloeit al dat geld weer richting Bitcoin of fiat rekeningen. Zou dat erg zijn?
Laten we eerlijk zijn, >75% van de alts slaan nergens op. De enige reden dat mensen ze kopen is om er geld op te verdienen en voornamelijk worden ze ingeslagen als ze nog weinig waard zijn. Spice is bijv. een voorbeeld van een coin die eind 2017 mooie resultaten had opgeleverd, maar anno 2019 niet echt relevant is, ondanks dat enkele shillers er nog iets op gaan verdienen.
Ik trap er niet meer in en steeds minder traders wagen zich eraan. Dan is de vraag of dit nu definitief of tijdelijk is. Is men realistisch geworden? Komen de gouden bergen van eind 2017 nooit meer terug? Of is het tijdelijk en klotst begin 2020 het gratis geld weer tegen de plinten op?
ONT is vandaag nog 4% gedaald, betekent dat goedkoop inslaan, of kan er nog 80% vanaf? ADA is zelfs 6% gedaald vandaag en zit bijna op 0,05 USDT. Die kan prima terug naar 0,03 of zelfs <0,025 USDT.
Mijn vermoeden is dat veel traders realistisch zijn geworden. Nagenoeg iedereen wist wel dat we alleen maar zaten te speculeren. Nu men realistisch wordt zie je dat terug, de altcoins dalen maar verder en verder. Eigenlijk is alleen Bitcoin nog relevant. Maar blijft Bitcoin ook nog relevant, of ziet men als gevolg van de ontwikkelingen bij de altcoins in dat Bitcoin eigenlijk ook niet heel erg relevant meer is voor dagelijks betalingsverkeer?
Voor de volledigheid: Ik zie een toekomst voor Bitcoin met nieuwe ATH's, maar, het zou mij ook niet verbazen als de markt en traders volwassen worden en men alleen nog pumps en dumps gaat meepakken voor winst, maar doordat de meerderheid snel en vaker winst gaat nemen na stijgingen we nooit echt meer hoge koersen mee zullen maken.
Mijn hoop is dat we op de MA7 of MA25 afketsen en de koers weer omhoog gaat, maar, omdat de alts dusdanig blijven dalen zou het mij ook niet verbazen als dit een failed rally wordt waarbij veel traders Bitcoin als swingtrade cryptocurrency gaan zien ipv een munt die weer een nieuwe ATH gaat neerzetten. En dan hou ik rekening met lagere koersen... Ik zit nu 50% in Bitcoin en 50% in fiat en heb sinds de 13.xxx USDT toch minder Bitcoin en fiat waarde in de pf, het zou mij niet verbazen als die trend zich doorzet...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP