Dikke tip. De eerste SLP token op Bitcoin Cash die geen stablecoin is
word voor het eerst verhandelt op Coinex.
Coinex heeft ongeveer een miljoen gebruikers (voornamelijk chinees)
Ik denk dat spice een beetje de dogecoin van Bitcoin Cash gaat worden. Vermits het de eerste SLP token is die een markt waarde krijgt denk ik dat er wel veel mensen zullen zijn die ook zo zullen redenneren.
Mocht er weer een bull market komen met BTC over de 20 000 dan zullen BTC en Ethereum alle twee snel tegen scalings problemen aanlopen. Bitcoin Cash is een stuk simpler dan Ethereum en door de hogere blocksize limiet plus de engineering die alle BCH coders hebben uitgevoerd kan BCH momenteel 8 miljoen tx per dag aan. (20 MB blocks) zonder verdere centralisatie.
Bij een bull market over de 20 000 USD voor BTC betekend dat dus dat BTC en Ethereum weer traag en duur worden, terwijl BCH een stuk verder kan. Een SLP token markt op BCH kan dus een heel eind gaan voor het versturen van tokens meer dan een cent kost. En ik denk dat dat wel verschil maakt.
Ook is er momenteel arbitrage mogelijk tussen 3 SLP token websites. Sideshift.ai, cryptophyl en
memo.cash.
Sideshift en cryptophyl zijn 1 conf terwijl memo.cash 0 conf is. Het is erg lekker om spice of BCH van sideshift of cryptophyl naar memo.cash te sturen en meteen te kunnen verkopen zonder op confirmatie hoeven te wachten.
Ik heb laatst 3 arbitrages gedaan binnen 1 BCH block. En ik denk dat die snelheid voor traders uiterst intressant is.
Voor de meeste SLP exchanges zal het voorlopig nog wel 1 conf blijven, en af en toe heb je dan een blok van over het uur, dus dan zit je nog te wachten. Maar zowel Coinex als cryptophyl zijn een DEX aan het uitbouwen waar je non custodial kunt gaan traden. En dan word het weer 0-conf omdat er voor de exchange dan minder risico is.
Maar 1 conf is momenteel toch stukken beter en sneller dan bij BTC (tenzij je je arm betaal aan fees). Ethereum werkt momenteel ook prima, maar mocht de chain daar weer maximaal gebruikt worden gaat het ook bij Ethereum lang duren met erg hoge gas kosten.
Ook zijn SLP token op BCH een stuk makkelijker dan de ERC-20
Hier is een screenshot van het creatie menu voor token op Electron Cash SLP versie.
SLP is ook eenvoudiger dan Omni, je hebt 220 bytes aan opreturn in plaats van 40. En natuurlijk loop je niet tegen scalings issuess aan.
Er zijn wel nog dingen die gefixt moeten worden. Electron Cash kan bij het valideren van een SLP token soms wel 5 minuten aan het nummer crunches zijn door de chain heen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Kain_niaK op 06-08-2019 13:18
]