Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik snap hem niet helemaal, Technische ontwikkelingen/bedrijven vertrekken naar het buitenland ? je loopt als land achter als je geen crypto accepteert ?lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:52:
[...]
omdat je niet alle landen mee krijgt.
Japan/Singapore accepteren juist BTC.
Tijdens de hoorzitting in US is wel gebleken dat verbieden nadelige gevolgen kan hebben voor je land. Technische ontwikkelingen/bedrijven voor btc/crypto vertrekken naar buitenland gaat. Maw je loopt als land achter. Wat ga je als land doen als bijv amazone btc in Japan wilt of gaat accepteren. Ga je het hoofdkantoor ook naar buitenland uitjagen?
Verwijderd
Ja BTC gaat hard tering hey! Dit heb ik gisteren gemaakt en is op de 15 min chart: https://www.mupload.nl/img/mmq0nh7.jpgbruutone schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:32:
Kolere, wanneer gaat BTC nu eens door die Daily 50MA // FIB knallen
edit: Het lijkt erop dat het nu als weerstand dient.Gaat lekker zo met een long vanaf 8500 euro!
.... schuift zijn stop loss nog verder naar boven....
edit: Dat was hem dan... op naar de volgende trade
En wie nog een beetje kans wilt maken op bitcoin.. https://cryptobenelux.com...win-100-euro-aan-bitcoin/
Verwijderd
Zo lekker dan!Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
Ja BTC gaat hard tering hey! Dit heb ik gisteren gemaakt en is op de 15 min chart: https://www.mupload.nl/img/mmq0nh7.jpg
En wie nog een beetje kans wilt maken op bitcoin.. https://cryptobenelux.com...win-100-euro-aan-bitcoin/
Ik denk dat we binnenkort over de 11k heen razen
Btc winnen is altijd goed
Buiten dat, als iedereen crypto echt gaat gebruiken loopt alles vastSlux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:26:
[...]
Ik snap hem niet helemaal, Technische ontwikkelingen/bedrijven vertrekken naar het buitenland ? je loopt als land achter als je geen crypto accepteert ?
Denk dat je juist voor loopt als je geen crypto gebruikt als modern land, hebben we eindelijk een goed werkend banksysteem, en dan nu overgaan op een of ander jaren 60 protocol met hacks, haken en ogen.

XRP = trash
Verwijderd
Bitcoin heeft toch helemaal geen ogen gekkie.Mr_Ripple schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:49:
[...]
Buiten dat, als iedereen crypto echt gaat gebruiken loopt alles vast![]()
Denk dat je juist voor loopt als je geen crypto gebruikt als modern land, hebben we eindelijk een goed werkend banksysteem, en dan nu overgaan op een of ander jaren 60 protocol met hacks, haken en ogen.
Zie het als internet. Als je als land geen internet heb loop je dus hopeloos achter.Slux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:26:
[...]
Ik snap hem niet helemaal, Technische ontwikkelingen/bedrijven vertrekken naar het buitenland ? je loopt als land achter als je geen crypto accepteert ?
Je hele e-economie is er niet. Die discussie kunnen we eeuwig houden of het wel of niet gaat gebeuren. De tijd zal het leren.
Facebook zijn crypto plannen
Rookworst zonder r is ook worst.
Zo jij durft, zit er zelf ook diep in maar zit wel op de verkoop knop, meest logische is dat we een dipje gaan krijgen maar het hangt ook af wat BTC gaat doen.Bartvandelaar schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:22:
Heb maar wat LTC ingeslagen. Eens kijken wat de komende weken/maanden gaat brengen met die halvening.
je zou verwachten dat een aantal miners de prijs nog even willen pumpen om te cashen maar ik heb mijn twijfels.
Al die doom verhalen die een aantal mensen hier riepen heb ik in ieder geval nog niet gezien, altijd leuk dat die mensen nu ook niks meer laten horen, die zie je alleen als ltc even dipt en dan komen ze hun gelijk halen maar zijn te dom om naar het gehele plaatje te kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 03-08-2019 10:36 ]
Hoop dat hij wat stijgt, hodl al een tijdje maar wil nog niet echt winst maken.Bartvandelaar schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:22:
Heb maar wat LTC ingeslagen. Eens kijken wat de komende weken/maanden gaat brengen met die halvening.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik denk dat we op dit moment al in de dip zitten, gezien we na de high dit jaar van +/- 140 dollar al aardig gezakt zijn.Slux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:35:
[...]
Zo jij durft, zit er zelf ook diep in maar zit wel op de verkoop knop, meest logische is dat we een dipje gaan krijgen maar het hangt ook af wat BTC gaat doen.
je zou verwachten dat een aantal miners de prijs nog even willen pumpen om te cashen maar ik heb mijn twijfels.
Al die doom verhalen die een aantal mensen hier riepen heb ik in ieder geval nog niet gezien, altijd leuk dat die mensen nu ook niks meer laten horen, die zie je alleen als ltc even dipt en dan komen ze hun gelijk halen maar zijn te dom om naar het gehele plaatje te kijken.
Mijn glazen bol geeft aan dat we na de halving weinig actie zien. Ik verwacht vooral dat de koers sideways zal gaan totdat het aantal miners op een niveau komt dat het voor iedereen rendabel wordt. Daarna gaat de koers mogelijk rustig aan stijgen maar ik verwacht eigenlijk geen extreme stijging.
Wat wel zou kunnen is dat Bitcoin plotseling aan een bull-run gaat beginnen en dat de Litecoin daar op mee gaat varen. Dan zou de koers kunnen stijgen maar dat komt dan niet door de halving.
Voorlopig zit ik ook op sell-knop, eigenlijk heb ik ook geen idee wat er gaat gebeuren.:)
Ben je nu echt serieus??
Als btc nog X10 gaat, of wacht doe eens gek; x 1000 dan maak je je druk om 50 euro?
Ik lul ook zomaar wat
Je kan wel weer zien waar het geld zit, 50 euro kan je bijna een week van leven.shovelhead1340 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:03:
[...]
Ben je nu echt serieus??
Als btc nog X10 gaat, of wacht doe eens gek; x 1000 dan maak je je druk om 50 euro?
Of er is sprake van OCD, ik zou het zelf namelijk ook niet kunnen handelen (spreek de a uit als e!shovelhead1340 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:03:
[...]
Ben je nu echt serieus??
Sterker nog, ik erger me hier al jaren dood aan op Binance:

Die kan je niet omzetten naar BNB, maar ook niet withdrawen omdat de fee hoger is dan het bedrag zelf. Enige optie zou zijn dat ik ergens anders wat van deze coins aanschaf, die overmaak naar Binance, dan wel alles kan withdrawen, maar dan zit ik er op die andere exchange weer mee
Gelukkig zie ik ze niet als ik de Hide small balances optie aan heb staan, dat vinkje is dus default checked.
Update:
Zou me niet verbazen als we de MA25 (Roze lijn) weer even gaan opzoeken om als support te gaan testen. Dat zou zo rond de 10.325-10.500 range zijn. Als dat succesvol gaat, dan kunnen we daarna misschien eens een keer een mooie groene candle verwachten. Ik stel in ieder geval wat Bitcoin buy orders in rond de 10.378 USDT.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 03-08-2019 11:35 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

https://ibb.co/jZvzSMV
[ Voor 29% gewijzigd door A87 op 03-08-2019 12:06 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Zuur he dat je dat nu niet echt hebt
Verwijderd
A87 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:06:
[...]
+100
Je krijgt weerr zelfvertrouwen van Je wordt er weer ingezogen door demo

Hmm hier juist gesloten en ingezet op longBever! schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:15:
Nou m'n shorts zijn gevuld eens kijken what's next
Alsof alle landen mee krijgen perse nodig is. Los van dat denk ik dat je zwaar onderschat hoe de adoptie waar je het over hebt tegengewerkt kan worden door wetten. Alsof Henk en Ingrid nog BTC gaan kopen als dat niet meer via fiat kan. Die gaan echt niet contant via een vage illegale handelaar BTC kopen.lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:52:
[...]
omdat je niet alle landen mee krijgt.
Japan/Singapore accepteren juist BTC.
Tijdens de hoorzitting in US is wel gebleken dat verbieden nadelige gevolgen kan hebben voor je land. Technische ontwikkelingen/bedrijven voor btc/crypto vertrekken naar buitenland gaat. Maw je loopt als land achter.
Verder kan BTC grootschalige adoptie niet eens aan. Denk je dat de fee's hoog zijn bij een mini bullrun, dat is niets tegenover de fee's mocht BTC ook maar een beetje gebruikt gaan worden voor betalingen. En zeg nou niet dat Lightning dit wel even oplost.
Kom op joh. Eerst maar eens zien dat BTC ergens komt qua adoptie en het mogelijk is om op grote schaal te gebruiken. Misschien slaat deze zin dan ooit eens ergens op.Wat ga je als land doen als bijv amazone btc in Japan wilt of gaat accepteren. Ga je het hoofdkantoor ook naar buitenland uitjagen?
Ik denk dat we heel blij mogen zijn als BTC waarde blijft behouden en die waarde blijft toenemen over de jaren gezien. BTC die het financiële systeem overneemt of ook maar op echt grote schaal wordt gebruikt ? Klinkt als een droom, maar niet als werkelijkheid.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2019 15:11 ]
Ieder heeft zijn eigen mening.PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:06:
[...]
Alsof alle landen mee krijgen perse nodig is. Los van dat denk ik dat je zwaar onderschat hoe de adoptie waar je het over hebt tegengewerkt kan worden door wetten. Alsof Henk en Ingrid nog BTC gaan kopen als dat niet meer via fiat kan. Die gaan echt niet contant via een vage illegale handelaar BTC kopen.
Verder kan BTC grootschalige adoptie niet eens aan. Denk je dat de fee's hoog zijn bij een mini bullrun, dat is niets tegenover de fee's mocht BTC ook maar een beetje gebruikt gaan worden voor betalingen. En zeg nou niet dat Lightning dit wel even oplost.
[...]
Kom op joh. Eerst maar eens zien dat BTC ergens komt qua adoptie en het mogelijk is om op grote schaal te gebruiken. Misschien slaat deze zin dan ooit eens ergens op.
Ik denk dat we heel blij mogen zijn als BTC waarde blijft behouden en die waarde blijft toenemen over de jaren gezien. BTC die het financiële systeem overneemt of ook maar op echt grote schaal wordt gebruikt ? Klinkt als een droom, maar niet als werkelijkheid.
Heb ik gezegd dat wereld adoptie volgende week is? Volg je überhaupt de ontwikkelingen?
Niet de US hoorzitting gevolgd?
Meningen die voor btc zijn weleens gehoord?
Ik volg en lees veel en heb daarmee mijn mening gevormd.
De fees. Halen de btc tegenstander altijd uit de kast. Ontzettend afgezaagd. Store of value is het op dit moment. Over 5 jaar als currency? Wie weet.
Je vermeldt niet dat btc pas 11 jaar bestaat?
Tuurlijk zijn er hobbels te nemen.
Hoe het over 10 jaar gaat weet niemand maar ik ben positiever dan jij.
Waar heb je het over met vage btc handelaren?
Je verhaal klopt kant noch wal.
Zodra spaarrente negatief wordt en btc meer in het nieuws met stijgingen gaan henk en ingrid wel kijken naar de mogelijkheden
[ Voor 5% gewijzigd door lighting_ op 03-08-2019 15:44 ]
En ik denk dat ik een stuk realistischer ben.lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:41:
[...]
Hoe het over 10 jaar gaat weet niemand maar ik ben positiever dan jij.
Agree to disagree. Je punten zijn echt afgezaagd. Daar had je ook 5 jaar geleden mee kunnen aankomen. Waar stond btc dan?PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:44:
[...]
En ik denk dat ik een stuk realistischer ben.
[ Voor 13% gewijzigd door lighting_ op 03-08-2019 15:46 ]
Als je mij een BTC tegenstander gaat noemen en niet eens in gaat op de argumenten die ik aangeef, dan kunnen we het inderdaad maar beter houden bij agree to disagree.lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:45:
[...]
Agree to disagree. Je punten zijn echt afgezaagd.
Solly, erg offtopic
[ Voor 20% gewijzigd door RaptorXS op 03-08-2019 16:08 ]
Verwijderd
Alles met het woordje moon is ontopic.RaptorXS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:07:
Max to the moon! Nu de BTC nog![]()
Solly, erg offtopic
Dus geen probleem😁
Als je hier hebt over henk en ingrid die in Nederland ergens bij vage illegale btc handelaren kopen. Slaat kant noch wal. Dat kan ik niet eens serieus nemen. Daarom heeft discussie met jou geen nut.PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:47:
[...]
Als je mij een BTC tegenstander gaat noemen en niet eens in gaat op de argumenten die ik aangeef, dan kunnen we het inderdaad maar beter houden bij agree to disagree.
[ Voor 10% gewijzigd door lighting_ op 03-08-2019 17:03 ]
Je leest verkeerde informatie, moet je verder zelf weten.lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:41:
[...]
Ik volg en lees veel en heb daarmee mijn mening gevormd.
Zodra spaarrente negatief wordt en btc meer in het nieuws met stijgingen gaan henk en ingrid wel kijken naar de mogelijkheden
Henk en Ingrid komen nooit meer terug, als ze er al in zaten.

XRP = trash
Lees die post nog eens, want blijkbaar snap je niet eens wat ik zei.lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:57:
[...]
Als je hier hebt over henk en ingrid die in Nederland ergens bij vage illegale btc handelaren kopen slaat kant noch wal. Dat kan ik niet eens serieus nemen. Daarom heett discussie met jou geen nut.
Los van dat. Als ik ook maar iets kritisch ben wordt ik gelijk weggezet als BTC hater. De argumenten ga je niet eens op in. De schaalbaarheid zet je weg als oud argument terwijl het enorm belangrijk is en je doet alsof dat probleem niet bestaat. Als je niet kritisch kan zijn en iedereen die dat wel is gelijk gaat wegzetten als hater, dan is een disccussie inderdaad nutteloos. Alles wat ik zei ga je niet op in en het deel wat je niet snapt over Henk en Ingrid gebruik je als argument om de hele discussie niet eens te voeren.
Om maar even terug te komen op waar het mee begon, want verder zijn we toch niet gekomen.
Onzin.lighting_ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:07:
[...]
Enigste bedreiging is wanneer btc netwerk gehackt wordt.
Maar goed, gewoon je kop in het zand steken en nergens op in gaan wat ook maar iets problemen kan geven voor BTC. Iemand die het daar over heeft zet je gewoon als BTC hater en de problemen bestaan zogenaamd niet.
Edit: Wat ik dat toch met crypto soms. Lijkt wel alsof je het over religie hebt. Alles wat problemen kan geven, niet realitisch is of waar je ook maar vraagtekens bij zet wordt gelijk de hoek in geramt als onzin of haat.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2019 17:22 ]
Die maken zich drukker of ze de volgende auto gaan leasen ( heel Amerikaans).
De buren doen het ook toch

Dus hebben Henk en Ingrid andere zorgen.
Dat weet ik zo net nog niet, zeg nooit nooit.Mr_Ripple schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:12:
[...]
Je leest verkeerde informatie, moet je verder zelf weten.
Henk en Ingrid komen nooit meer terug, als ze er al in zaten.
Betalen met munten/ goud / zilver? Mijn kralen, veren, botjes zijn toch veel waardevoller?
Auto's waren ooit een gevaar op de weg en gingen veel te snel, paard en wagen voldeden prima...
Je geld op een bankrekening zetten? Ik bewaar het in een sok / onder mijn matras...
Betalen met pin, ik blijf gewoon contant betalen...
Wat moet je met een mobiele telefoon...
Zomaar wat voordelen die toch echt door de tand des tijds zijn ingehaald en door Henk en Ingrid of hoe ze toen ook heetten, toch zeer breed geaccepteerd zijn.
O.k. misschien gaan de vergelijkingen mank, maar tijden veranderen snel....
de henk en ingrid zijn de nieuwe generatie ?996 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, zeg nooit nooit.
Betalen met munten/ goud / zilver? Mijn kralen, veren, botjes zijn toch veel waardevoller?
Auto's waren ooit een gevaar op de weg en gingen veel te snel, paard en wagen voldeden prima...
Je geld op een bankrekening zetten? Ik bewaar het in een sok / onder mijn matras...
Zomaar wat voordelen die toch echt door de tand des tijds zijn ingehaald en door Henk en Ingrid of hoe ze toen ook heetten, toch zeer breed geaccepteerd zijn.
Prepare for the next ATH
Zometeen tijd voor Mac Donalds. FF mijn ouwe sok met geld mee.996 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 03-08-2019 17:29 ]
De Henk en Ingrid vertegenwoordigen de generatie die niet meer hebben meegemaakt dat als ze getrouwd zijn, met de man als kostwinner, de vrouw zich thuis met het huishouden en kinderen bezig hield.sourcecode schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:27:
[...]
de henk en ingrid zijn de nieuwe generatie ?
Het inkomen van de man was toen voldoende voor het huishouden, nu meestal niet meer.
De eerste generatie die keihard te maken heeft met de huidige schulden economie.
Waarom kan lightning bitcoin niet geschikt maken voor grootschalig gebruik?PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:06:
[...]
Kom op joh. Eerst maar eens zien dat BTC ergens komt qua adoptie en het mogelijk is om op grote schaal te gebruiken. Misschien slaat deze zin dan ooit eens ergens op.
Voor techneuten: Prima. Voor niet-techneuten: Ga ze maar eens uitleggen hoe het werkt, nadat ze al een horde hebben genomen met instappen in Bitcoin via fiat, KYC gedoe, brokers/exchanges die al wat procenten inhouden, etc. etc. En dan moet de andere partij het ook nog begrijpen en ondersteunen.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:44:
[...]
Waarom kan lightning bitcoin niet geschikt maken voor grootschalig gebruik?
Lightning -> Door techneuten, voor techneuten. Voor de helderheid: Ik ben zelf ook een techneut, dus niets mis mee, behalve dat Henk en Ingrid gewoon al lekker met hun telefoon kunnen betalen en dan is het gratis binnen 1 seconde binnen bij de andere partij. Wel zo makkelijk voor Marktplaats, de Appie Hein, afrekenen van een drankje, Tikkie's, etc.
Lightning is prachtig en zal zeker helpen en een hoop mogelijk maken, maar het is alsof het daarmee ineens mogelijk is dat het op grote schaal gebruikt gaat worden. De mainchain zal meer gebruikt gaan worden dan nu en dan loopt de boel nog steeds vast.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:44:
[...]
Waarom kan lightning bitcoin niet geschikt maken voor grootschalig gebruik?
Als die techneuten er nu voor zorgen dat niet-techneuten hier niets van hoeven te snappen.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Voor techneuten: Prima. Voor niet-techneuten: Ga ze maar eens uitleggen hoe het werkt, nadat ze al een horde hebben genomen met instappen in Bitcoin via fiat, KYC gedoe, brokers/exchanges die al wat procenten inhouden, etc. etc. En dan moet de andere partij het ook nog begrijpen en ondersteunen.
Lightning -> Door techneuten, voor techneuten. Voor de helderheid: Ik ben zelf ook een techneut, dus niets mis mee, behalve dat Henk en Ingrid gewoon al lekker met hun telefoon kunnen betalen en dan is het gratis binnen 1 seconde binnen bij de andere partij. Wel zo makkelijk voor Marktplaats, de appie hein, afrekenen van een drankje, etc.
Henk of Ingrid koopt bitcoin via een app/wallet en die app/wallet handelt verder alles af (on-chain of lightning).
On-chain is duurder en meest veilig, en wordt aangeraden voor grote bedragen.
Lightning is goedkoop en snel, en wordt aangeraden voor kleine bedragen.
Dat deze hele infrastructuur er nog niet is, wil niet zeggen dat die er niet komt.
Batching en channel factories zorgen ervoor dat er veel lightning transacties tegelijk on-chain kunnen worden uitgevoerd tegen minimale extra data.PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:52:
[...]
Lightning is prachtig en zal zeker helpen en een hoop mogelijk maken, maar het is alsof het daarmee ineens mogelijk is dat het op grote schaal gebruikt gaat worden. De mainchain zal meer gebruikt gaan worden dan nu en dan loopt de boel nog steeds vast.
Ik zeg ook niet dat die er niet komt. Alleen de App die jij beschrijft zal iets van KYC moeten inbouwen, anders zijn ze illegaal bezig. En dan is nog de vraag waarom iemand dit zou gaan gebruiken als men daar geen behoefte aan heeft. Als ik 10 Euro naar jou kan overmaken via een Tikkie, en er wordt exact 10 Euro afgeschreven en 10 Euro bijgeschreven, zonder fee's dus, binnen 1 seconde, waarom zou ik dan bijv. 10,25 Euro naar jou overmaken voor iets wat 10 Euro waard is, zodat jij 10 Euro ontvangt?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:56:
[...]
Als die techneuten er nu voor zorgen dat niet-techneuten hier niets van hoeven te snappen.
Henk of Ingrid koopt bitcoin via een app/wallet en die app/wallet handelt verder alles af (on-chain of lightning).
On-chain is duurder en meest veilig, en wordt aangeraden voor grote bedragen.
Lightning is goedkoop en snel, en wordt aangeraden voor kleine bedragen.
Dat deze hele infrastructuur er nog niet is, wil niet zeggen dat die er niet komt.
Nee dank je, die 0,25 Euro hou ik graag op mijn digitale rekening voor een volgende aankoop.
Je ziet het volgens mij door een roze bril. Begrijp me goed, ik ben geen tegenstander, ik ben ook voor, maar, ik zie het gewoon niet zo snel gebeuren. Een beetje gezond kritisch en sceptisch zijn kan geen kwaad.
Dan zou ik eerst eens gaan kijken waar in de wereld je overal met tikkie kan betalen.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:00:
[...]
Ik zeg ook niet dat die er niet komt. Alleen de App die jij beschrijft zal iets van KYC moeten inbouwen, anders zijn ze illegaal bezig. En dan is nog de vraag waarom iemand dit zou gaan gebruiken als men daar geen behoefte aan heeft. Als ik 10 Euro naar jou kan overmaken via een Tikkie, en er wordt exact 10 Euro afgeschreven en 10 Euro bijgeschreven, zonder fee's dus, binnen 1 seconde, waarom zou ik dan bijv. 10,25 Euro naar jou overmaken voor iets wat 10 Euro waard is, zodat jij 10 Euro ontvangt?
Nee dank je, die 0,25 Euro hou ik graag op mijn digitale rekening voor een volgende aankoop.
Je ziet het volgens mij door een roze bril. Begrijp me goed, ik ben geen tegenstander, ik ben ook voor, maar, ik zie het gewoon niet zo snel gebeuren. Een beetje gezond kritisch en sceptisch zijn kan geen kwaad.
We leven niet allemaal in Nederland.
Er zijn wereldwijd 4 miljard mensen die nog niet eens een bankrekening hebben. En dan zijn de meeste landen waar je wel een bankrekening hebt ook nog zeer discutabel.
Jouw roze bril werkt alleen maar in West-Europa.
[ Voor 9% gewijzigd door Dark Matter op 03-08-2019 18:07 ]
Je gaat letterlijk in op het enkele voorbeeld dat ik geef, zonder het grotere plaatje erachter te begrijpen dat ik hiermee probeer duidelijk te maken. Begrijp je het principe dat ik hiermee schets?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:01:
[...]
Dan zou ik eerst eens gaan kijken waar in de wereld je overal met tikkie kan betalen.
We leven niet allemaal in Europa.
Henk en Ingrid doen niet aan dagelijks geld overboeken naar een persoon die 10.000 km verderop zit. Ze willen lekker sigaretten kopen en betalen, beetje Chinees eten halen, brokken voor de hond afrekenen, de dierenarts betalen en daarnaast de all-inclusive vakantie naar het buitenland vooraf afrekenen via de gratis pinpas. Ze kunnen daar op locatie gewoon met hun bankpas of creditcard (ja, mogelijk ook een fee, maar, wel toegankelijker...) betalen. Geen moeilijk gedoe met ergens een Bitcoin saldo bijhouden, die overigens ondertussen 4% is gedaald sinds ze opstegen met het vliegtuig, en dan ook nog even met een lightning node connecten en geld betalen voor het afrekenen van een zonnebril aan een verkoper op een of ander strand terwijl je accu leeg is.
Ga dus niet in op een enkel voorbeeld, want dat kan je altijd wel wegpoetsen, kijk naar het grotere plaatje.
Nee klopt, iemand die anno 2019 nog geen bankrekening heeft zal overmorgen wel even met een lightning node connecten om wat Bitcoin over te maken?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:01:
[...]
Er zijn wereldwijd 4 miljard mensen die nog niet eens een bankrekening hebben. En dan zijn de meeste landen waar je wel een bankrekening hebt ook nog zeer discutabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 03-08-2019 18:09 ]
Ik heb het niet over nederlanders die op vakantie gaan.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:08:
[...]
Je gaat letterlijk in op het enkele voorbeeld dat ik geef, zonder het grotere plaatje erachter te begrijpen dat ik hiermee probeer duidelijk te maken. Begrijp je het principe dat ik hiermee schets?
Henk en Ingrid doen niet aan dagelijks geld overboeken naar een persoon die 10.000 km verderop zit. Ze willen lekker sigaretten kopen en betalen, beetje Chinees eten halen, brokken voor de hond afrekenen, de dierenarts betalen en daarnaast de all-inclusive vakantie naar het buitenland vooraf afrekenen via de gratis pinpas. Ze kunnen daar op locatie gewoon met hun bankpas of creditcard (ja, mogelijk ook een fee, maar, wel toegankelijker...) betalen. Geen moeilijk gedoe met ergens een Bitcoin saldo bijhouden, die overigens ondertussen 4% is gedaald sinds ze opstegen met het vliegtuig, en dan ook nog even met een lightning node connecten en geld betalen voor het afrekenen van een zonnebril aan een verkoper op een of ander strand terwijl je accu leeg is.
Ga dus niet in op een enkel voorbeeld, want dat kan je altijd wel wegpoetsen, kijk naar het grotere plaatje.
Over wie heb je het dan wel?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:09:
[...]
Ik heb het niet over nederlanders die op vakantie gaan.
Dat is een copy paste van hierboven, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Ik heb het over mensen die niet in nederland wonen en dus geen tikkie of ideal hebben, zelfs geen toegang tot een bankrekening. Mensen die tegenwoordig wel allemaal een mobiele telefoon hebben en online zijn.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Dat is een copy paste van hierboven, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
ik dacht dat dat duidelijk was.
Jullie bekijken bitcoin vanuit je ivoren torentje in Nederland, maar zo makkelijk als wij het hier hebben is het in het grootste deel van de wereld niet.
Dat zijn allemaal producten en waren zinvol, hoewel ik het liefst morgen de smartphone in de plomp gooi.996 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, zeg nooit nooit.
Zonder was relaxter, ik kan me nog steeds redden zonder navigatie of andere moderne zooi.
Iets wat zinvol is, is een waterstofauto, en ook daar is men sceptisch over, want ontploffingsgevaar.
Het gaat erom dat btc niets meer toevoegt, dat is heel even zo geweest ergens rond 2012/2013 toen het echt werd gebruikt om te betalen.
Dat is al lang niet meer zo, het is veranderd in een klein wereldje van speculanten, die hopen dat de rest van de wereld er in meegaat zodat zij een Lambo kunnen kopen.
Dat werkt niet.
XRP = trash
Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Gaat weer lekker zo'n discussie....Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:14:
[...]
Jullie bekijken bitcoin vanuit je ivoren torentje in Nederland
Een transactie doen met een partij die je niet kent, en die je niet hoeft te vertrouwen zonder dat je er een derde partij bij hoeft te halen.Mr_Ripple schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:18:
[...]
Dat zijn allemaal producten en waren zinvol, hoewel ik het liefst morgen de smartphone in de plomp gooi.
Zonder was relaxter, ik kan me nog steeds redden zonder navigatie of andere moderne zooi.
Iets wat zinvol is, is een waterstofauto, en ook daar is men sceptisch over, want ontploffingsgevaar.
Het gaat erom dat btc niets meer toevoegt, dat is heel even zo geweest ergens rond 2012/2013 toen het echt werd gebruikt om te betalen.
Dat is al lang niet meer zo, het is veranderd in een klein wereldje van speculanten, die hopen dat de rest van de wereld er in meegaat zodat zij een Lambo kunnen kopen.
Dat werkt niet.
Lijkt mij dat bitcoin wel iets toevoegt wat er van tevoren nog niet was. Dit is juist de hele basis van bitcoin.
Trustless transacties tussen twee partijen.
En ja, cash geld werkt ongeveer hetzelfde. dat klopt.
Maar dat kan alleen maar in persoon en cash geld kan altijd nog vals zijn. Bitcoin is niet te vervalsen en digitaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Matter op 03-08-2019 18:41 ]
Zo iemand heeft geen bankrekening, maar wel een telefoon. Kan hij dan bij een ATM op de hoek zijn papieren Oegandese Shilling omzetten naar Bitcoin, om daar direct 4% op te verliezen aan de eigenaar van de ATM, om daarna op de markt 2 km verderop een paar kilo mais en een vis af te rekenen via Lightning waar hij 1,5 cent op verliest? Hij had het ook gewoon contant kunnen afrekenen via de Shillings die hij dus niet in de ATM stopte en voor dat verschil van 4% + 1,5 cent lekker een gratis biertje kunnen halen. Ik wist het wel...
Nogmaals: Voor wie van die 4 miljard mensen is lightning echt een oplossing met toegevoegde waarde? Een enorm klein percentage of nagenoeg 100% ervan?
Lijkt mij niks mis mee. Zijn normale constateringen.PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22:
[...]
[...]
Gaat weer lekker zo'n discussie....
Misschien laat ie zich wel in bitcoin betalen de volgende keer dat ie werk heeft verricht of iets te verkopen heeft. Dat regelt zich vanzelf wel zodra er behoefte aan ontstaat.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:23:
@Dark Matter Mooi streven, helemaal voor. Maar, ik ben nogal praktisch ingesteld en zoals ik al aangaf van nature kritisch en sceptisch.
Zo iemand heeft geen bankrekening, maar wel een telefoon. Kan hij dan bij een ATM op de hoek zijn papieren Oegandese Shilling omzetten naar Bitcoin, om daar direct 4% op te verliezen aan de eigenaar van de ATM, om daarna op de markt 2 km verderop een paar kilo mais en een vis af te rekenen via Lightning waar hij 1,5 cent op verliest? Hij had het ook gewoon contant kunnen afrekenen via de Shillings die hij dus niet in de ATM stopte en voor dat verschil van 4% + 1,5 cent lekker een gratis biertje kunnen halen. Ik wist het wel...
Nogmaals: Voor wie van die 4 miljard mensen is lightning echt een oplossing met toegevoegde waarde? Een enorm klein percentage of nagenoeg 100% ervan?
Nee, het is waar Taro heel redelijk en uitgebreid info geeft, flauw op de man reageren en iemand wegdrukken in een door jou gemaakte hoek ipv op de argumenten te reageren.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:24:
[...]
Lijkt mij niks mis mee. Zijn normale constateringen.
Je kan ook zeggen: Ik denk dat je te veel naar de rijke landen kijkt terwijl het juist in arme landen heel goed kan werken. Dit is compleet anders dan hoe jij het nu brengt.
email internet pc zijn ooit begonnen voor techneuten. Nu zijn ze niet meer weg te denken omdat ze gebruiksvriendelijk zijn geworden. Dat kan toch ook met btc gebeuren of heb je ergens inside info dat de ontwikkeling compleet is stop gezet.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Voor techneuten: Prima. Voor niet-techneuten: Ga ze maar eens uitleggen hoe het werkt, nadat ze al een horde hebben genomen met instappen in Bitcoin via fiat, KYC gedoe, brokers/exchanges die al wat procenten inhouden, etc. etc. En dan moet de andere partij het ook nog begrijpen en ondersteunen.
Lightning -> Door techneuten, voor techneuten. Voor de helderheid: Ik ben zelf ook een techneut, dus niets mis mee, behalve dat Henk en Ingrid gewoon al lekker met hun telefoon kunnen betalen en dan is het gratis binnen 1 seconde binnen bij de andere partij. Wel zo makkelijk voor Marktplaats, de Appie Hein, afrekenen van een drankje, Tikkie's, etc.
Ja, iemand die rond moet komen van 123 Dollar per maand vind het prima als daar nog 0,50 Dollar vanaf gaat ivm fee's en nadat het is overgemaakt de koers al met 5% is gedaald.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:27:
[...]
Misschien laat ie zich wel in bitcoin betalen de volgende keer dat ie werk heeft verricht of iets te verkopen heeft. Dat regelt zich vanzelf wel zodra er behoefte aan ontstaat.
Het klinkt bijna als een eind 2017 altcoin whitepaper zo..
Ja, en Ford heeft ooit een auto uitgebracht ipv een sneller paard dat iedereen wilde en dat kan je 1 op 1 vergelijken met Bitcoin, to the moon!lighting_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:28:
[...]
email internet pc zijn ooit begonnen voor techneuten. Nu zijn ze niet meer weg te denken omdat ze gebruiksvriendelijk zijn geworden. Dat kan toch ook met btc gebeuren of heb je ergens inside info dat de ontwikkeling compleet is stop gezet.
Begrijp mij nogmaals niet verkeerd, ik zie genoeg kansen voor Bitcoin, maar niet op deze manier. Leuk om mee te traden, maar ermee afrekenen bij een winkel duurt nog wel even.
Ik heb overigens niet voor niets een Coinbase Card in mijn portemonnee zitten, ik ga er wel echt voor en hoop dat het lukt, maar world domination en wereldwijde acceptatie gaat echt niet zomaar gebeuren.
[ Voor 45% gewijzigd door Taro op 03-08-2019 18:34 ]
Als je even terug leest, dan zul je zien dat Taro die roze bril eerst bij mij op het hoofd zet. En dat maakt mij niet uit, maar neem ik wel mee in mijn reactie. Vrij normaal toch?PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:27:
[...]
Nee, het is waar Taro heel redelijk en uitgebreid info geeft, flauw op de man reageren en iemand wegdrukken in een door jou gemaakte hoek ipv op de argumenten te reageren.
Je kan ook zeggen: Ik denk dat je te veel naar de rijke landen kijkt terwijl het juist in arme landen heel goed kan werken. Dit is compleet anders dan hoe jij het nu brengt.
ivoren torentje is een normale nederlandse uitdrukking om aan te geven dat er meer is dan het perspectief van waaruit jij het bekijkt. Ook vrij normaal, lijkt mij.
Het is duidelijk, wij gaan het niet eens worden.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:30:
[...]
Ja, iemand die rond moet komen van 123 Dollar per maand vind het prima als daar nog 0,50 Dollar vanaf gaat ivm fee's en nadat het is overgemaakt de koers al met 5% is gedaald.
Ik vind van niet. Het is zeggen dat de ander blind is en zeggen dat de ander de halve wereld niet snapt en niet verder kan kijken dan naar het rijke westen. Het voegt niets toe en maakt het alleen persoonlijk wat nergens voor nodig is.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:30:
[...]
Als je even terug leest, dan zul je zien dat Taro die roze bril eerst bij mij op het hoofd zet. En dat maakt mij niet uit, maar neem ik wel mee in mijn reactie. Vrij normaal toch?
ivoren torentje is een normale nederlandse uitdrukking om aan te geven dat er meer is dan het perspectief van waaruit jij het bekijkt. Ook vrij normaal, lijkt mij.
Ik zie juist bij de unbanked wél een toekomst waar die Oegandese Knoetels (of andere instabiele valuta) door de gewone man geheel vermeden kunnen worden door n betrouwbare en snelle mobiele betalingsvariant te gebruiken.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:23:
@Dark Matter Mooi streven, helemaal voor. Maar, ik ben nogal praktisch ingesteld en zoals ik al aangaf van nature kritisch en sceptisch.
Misschien dat er n soort 2 laags economie ontstaat? Crypto en fiat naast elkaar? Wie t weet mag t zeggen.
Ik lul ook zomaar wat
Die roze bril werd eerst bij mij opgezet, dus wie wordt hier dan eerst persoonlijk volgens jou?PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:34:
[...]
Ik vind van niet. Het is zeggen dat de ander blind is en zeggen dat de ander de halve wereld niet snapt en niet verder kan kijken dan naar het rijke westen. Het voegt niets toe en maakt het alleen persoonlijk wat nergens voor nodig is.
En als je argument waarom bitcoin niet nodig is tikkie is, dan kijk je toch alleen naar nederland.
Bitcoin is grenzeloos, dus lijkt me wel een belangrijk punt.
Top, dat hoeft gelukkig ook niet. Fijn dat je geen argumenten meer hebt om mij/anderen te overtuigen.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:32:
[...]
Het is duidelijk, wij gaan het niet eens worden.
Wel vind ik dat we niet voorbij moeten gaan aan het feit dat de kosten ook bij bankbetalingen door ons (de gebuikers van het systeem) betaald worden. Dat tikkie is inderdaad wel gratis, maar Rabobank int wel ieder kwartaal bankkosten voor het feit dat ik er een rekening heb, voor mijn ICS creditcard wordt 1x per jaar ook 36,50 in rekening gebracht. Maar die kosten zijn dus wel veel lager dan bij een XBT transactie....
Ik heb genoeg argumenten, maar jij wil ze toch niet horen.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:37:
[...]
Top, dat hoeft gelukkig ook niet. Fijn dat je geen argumenten meer hebt om mij/anderen te overtuigen.

Heb er 1800 voor betaald dus wil er minimaal 1600 voor hebben

Eigenlijk hopen ze allebei dat crypto in de toekomst meer als betaalmiddel gebruikt gaat worden en weten ze allebei dat dat dan zeker nog wel even gaat duren en verder.....geen ideebruutone schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:39:
Waar gaat dit over? Ga lekker een forumtopic aanmaken waar je je ei kwijt kan..
Ik lul ook zomaar wat
Taro:PilatuS schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:27:
[...]
Nee, het is waar Taro heel redelijk en uitgebreid info geeft, flauw op de man reageren en iemand wegdrukken in een door jou gemaakte hoek ipv op de argumenten te reageren.
Ik denk dat je te veel naar de rijke landen kijkt terwijl het juist in arme landen heel goed kan werken.
Met andere woorden: Lightning is niet ineens technisch de perfecte oplossing omdat banken geld rekenen voor hun diensten. Deze twee zaken staan los van elkaar.
Op een argument kan je inhoudelijk ingaan en ze bevestigen of ontkrachten. Ik heb je argumenten gehoord en daar een reactie op gegeven, maar vervolgens ga je daar niet meer inhoudelijk op in.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:38:
[...]
Ik heb genoeg argumenten, maar jij wil ze toch niet horen.
Ik heb hierboven meerdere keren aangegeven waarom dat juist in arme landen waarschijnlijk niet zal gaan werken. Daarna reageer je daar zelf niet meer inhoudelijk op, waarschijnlijk omdat je daar nog geen oplossing voor ziet. Dat is prima, maar, zeg dan: Daar heb je mogelijk een punt ipv wederom aan te geven dat ik teveel naar rijke landen kijk. Ik geef je toch een voorbeeld van een Oegandese man die Shillings in een ATM stopt? Zie je Lightning daar echt als een oplossing?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:43:
[...]
Taro:
Ik denk dat je te veel naar de rijke landen kijkt terwijl het juist in arme landen heel goed kan werken.
[ Voor 57% gewijzigd door Taro op 03-08-2019 19:04 ]
Echter via batching en channel factories kunnen er tig lightning wallets gevuld worden via 1 on-chain transactie.
Oftewel er kunnen bijvoorbeeld 10000 mensen tegelijkertijd hun lightning wallet laten vullen via 1 on-chain transactie van 10 euro.
Stel die 10000 mensen willen allemaal 100 euro in hun lightning wallet en bedrijfje X doet dit voor 10 cent per wallet. Bedrijf X verdient dus 1000 euro en betaald die 10 euro transactiekosten om alle wallets tegelijkertijd te vullen.
En jij hebt 100 euro in je wallet voor 10 cent.
[ Voor 20% gewijzigd door Dark Matter op 03-08-2019 19:22 ]
Je antwoorden slaan nergens op.Taro schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:30:
[...]
Ja, iemand die rond moet komen van 123 Dollar per maand vind het prima als daar nog 0,50 Dollar vanaf gaat ivm fee's en nadat het is overgemaakt de koers al met 5% is gedaald.
[...]
Ja, en Ford heeft ooit een auto uitgebracht ipv een sneller paard dat iedereen wilde en dat kan je 1 op 1 vergelijken met Bitcoin, to the moon!
Begrijp mij nogmaals niet verkeerd, ik zie genoeg kansen voor Bitcoin, maar niet op deze manier. Leuk om mee te traden, maar ermee afrekenen bij een winkel duurt nog wel even.
Ik heb overigens niet voor niets een Coinbase Card in mijn portemonnee zitten, ik ga er wel echt voor en hoop dat het lukt, maar world domination en wereldwijde acceptatie gaat echt niet zomaar gebeuren.
En ook jij komt steeds met het huidige stand.
Nee idd nu kan je niet overal afrekenen. Is het werkelijk zo moeilijk om toe te geven dat het eventueel kan. Over 10 jaar wellicht. Als ik jou was zou ik alles verkopen. Het is blijkbaar lucht. En staat het volledig stil in ontwikkeling. Sterker nog. Gaat naar 0
Tip: laat je emoties minder meespelen en zie het niet als een persoonlijke aanval op jou of Bitcoin als iemand kritiek op de huidige stand van de techniek heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 03-08-2019 19:22 ]
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar ooit van PayPal gehoord ? werkt goed, ook naar vage landen zoals RuslandDark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:01:
[...]
Dan zou ik eerst eens gaan kijken waar in de wereld je overal met tikkie kan betalen.
We leven niet allemaal in Nederland.
Juist doordat bitcoin potentieel door heel veel mensen wereldwijd gebruikt kan worden, zorgt ervoor dat het veel waard kan worden. Dus als de waarde belangrijk voor je is, dan is het ook goed om te weten waar die waarde vandaan kan komen. En of dat lijkt te gaan lukken of niet.Sahara schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:28:
Ik denk dat de meesten van ons hier niet zitten vanwege ideologische perspectieven, maar voornamelijk om er financieel beter uit te komen. Dus @lighting_ het verkopen omdat het naar 0 gaat zoals jij schrijft is niet rendabel als het bijv. eerst nog een nieuwe ATH neerzet. Want om eerlijk te zijn boeit het mij geen ene moer als 4 miljard mensen wel of niet een betaling kunnen doen, zolang ik en met mij vermoedelijk het merendeel van de crypto speculeerders er maar beter van worden in the end of the day/week/year. Maar ja ik ben dan ook geen Groen Links aanhanger, dus het zal daar ook wel mee te maken hebben.
Heeft verder niet perse iets met ideologie of groen links te maken.
De waarde van een netwerk wordt voornamelijk bepaald door het aantal gebruikers. (netwerk effect).
Facebook met twee gebruikers is niks waard, Facebook met miljarden gebruikers is f*cking veel waard.
Cash geld kun je controleren, of iemand wel of niet een hack doet moet ik maar op vertrouwen.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22:
[...]
Een transactie doen met een partij die je niet kent, en die je niet hoeft te vertrouwen zonder dat je er een derde partij bij hoeft te halen.
Lijkt mij dat bitcoin wel iets toevoegt wat er van tevoren nog niet was. Dit is juist de hele basis van bitcoin.
Trustless transacties tussen twee partijen.
En ja, cash geld werkt ongeveer hetzelfde. dat klopt.
Maar dat kan alleen maar in persoon en cash geld kan altijd nog vals zijn. Bitcoin is niet te vervalsen en digitaal.
Laatst wilde ik iets hebben dat ik cash wilde betalen, degene die het zou leveren zou het opsturen nadat hij litecoins had ontvangen van mij, daar trap ik dus niet in.
Niet vanwege litecoin overigens.
XRP = trash
Spammer
Blijkbaar wel ja
Nou reageer ik ook nog wel in een hoop ander topics, maar dit topic zal zeker het grootste deel zijn.
Smirived is that you ?Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:41:
[...]
O, is het hier kwantiteit over kwaliteit.
Nu ga je ervan uit dat iemand die je betaald hebt, vervolgens niet opstuurt wat je hebt gekocht.Mr_Ripple schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:39:
[...]
Cash geld kun je controleren, of iemand wel of niet een hack doet moet ik maar op vertrouwen.
Laatst wilde ik iets hebben dat ik cash wilde betalen, degene die het zou leveren zou het opsturen nadat hij litecoins had ontvangen van mij, daar trap ik dus niet in.
Niet vanwege litecoin overigens.
Dan maakt het niet uit of je met litecoin betaald hebt, of geld via de mail in een enveloppe.
Daar ga ik inderdaad vanuit, vanwege de slechte traceerbaarheid en de veel te snelle reactie vd verkoper.Dark Matter schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:45:
[...]
Nu ga jer ervan uit dat iemand die je betaald hebt, vervolgens niet opstuurt wat je hebt gekocht.
Dan maakt het niet uit of je met litecoin betaald hebt, of geld via de mail in een enveloppe.
En als iemand geen adres geeft of in levende lijve af wil spreken dan maakt dat, dat een persoon niet betrouwbaar overkomt.
Overigens geeft geld overmaken via de bank ook geen garantie, kan ook een katvanger achter zitten en ook iemand ontmoeten betekend niet dat je niet opgelicht kunt worden, maar dit voorstel vond ik wel een schot voor open doel.
Kan aan mij liggen omdat ik wat ouder ben en het nodige heb gezien vd wereld.
XRP = trash
Helemaal mee eens.Mr_Ripple schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:52:
[...]
Daar ga ik inderdaad vanuit, vanwege de slechte traceerbaarheid en de veel te snelle reactie vd verkoper.
En als iemand geen adres geeft of in levende lijve af wil spreken dan maakt dat, dat een persoon niet betrouwbaar overkomt.
Overigens geeft geld overmaken via de bank ook geen garantie, kan ook een katvanger achter zitten en ook iemand ontmoeten betekend niet dat je niet opgelicht kunt worden, maar dit voorstel vond ik wel een schot voor open doel.
Kan aan mij liggen omdat ik way ouder ben en het nodige heb gezien vd wereld.
Iemand die je niet kent en die niet in persoon wil afspreken, en die vraagt om in crypto betaald te worden, is bij voorbaat verdacht. Er zijn helaas teveel scams die dit bevestigen.
Hier is meer volume dan bij Binance atm.
Zo af en toe een lekkere discussie die alleen maar blijft lopen om gelijk te krijgen. Of misschien niet eens, meer om de ander geen gelijk te geven...
En je hebt gelijk
Bitwala is een Duitse startup en noemt zichzelf een ‘Blockchain Bank’. Je kunt er een reguliere bankdiensten afnemen die gekoppeld zijn aan een eigen Bitcoin-wallet. Zie het als de samensmelting van je bankrekening met je Bitcoin-wallet. Je kan frictieloos geld bewegen tussen de twee.
Deze duitse startup heeft net weer 13 miljoen aan nieuw kapitaal weten te bemachtigen van o.a. Sony.
Ziet er iig interessant uit....
edit: Account & Mastercard Debit Card zijn gratis trouwens...
[ Voor 5% gewijzigd door iVibes op 03-08-2019 21:24 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Zeg dat nou niet. Straks gaat het weer zoals gisteren, of ergerPHPResource schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:22:
Lol waar zijn de bears? Sell pressure, wat is dat?
Dit zijn van die momenten dat ze iedereen 20x 30x 50x 80x 100x long laten gaan en dan een week later komen die 15% dumps en dan pakken ze iedereen tegelijk.PHPResource schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:22:
Lol waar zijn de bears? Sell pressure, wat is dat?
Daarna kun je het schudden en wordt zelfs 2x risky
[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 04-08-2019 01:00 ]
Ze pakken dus iedereen die denken dat ze er verstand van hebben en ermee gokken?A87 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:59:
[...]
Dit zijn van die momenten dat ze iedereen 20x 30x 50x 80x 100x long laten gaan en dan een week later komen die 15% dumps en dan pakken ze iedereen tegelijk.
Daarna kun je het schudden en wordt zelfs 2x risky
Terecht.
Die zien liever een correctie van 40-50%.
Betekent dat BTC nu nog zou moeten dalen tot ca. 8k of zelfs daaronder.
Maar als dat zou gebeuren dan gaat het verloop van de koers er toch aardig anders uitzien dan bij de vorige bullrun:
http://prntscr.com/onzuvn
Ergens lijkt me dat onwaarschijnlijk. Maar ja, het blijft tricky business.
Een dergelijke daling is natuurlijk niet uitgesloten, maarrr...
In de afbeelding in het linkje hierboven heb ik met een blauw vakje een dubbele bodem aangegeven. Die ligt op ca. 9100. Die stemt mij al bullish (short term).
Daarnaast, veel gasten (en dames wellicht, en bots) die hebben zitten cashen op 12k - 13,8k eind juni begin juli jl. en die zitten te wachten op 8k of zelfs 7k om weer in te stappen, zien nu dat de koers inmiddels weer bijna 11k aantikt.
Die zullen toch eens eieren voor hun geld moeten gaan kiezen en de boot niet willen gaan missen neem ik aan, mocht BTC verder omhoog gaan. Laat die lui maar weer es gaan instappen.
Zelf denk ik dat er twee punten zijn die daarvoor bepalend gaan zijn en een sterke opwaartse move kunnen gaan triggeren:
1. Een nieuwe higher high op ca. 11100:
http://prntscr.com/oo0538
2. De doorbraak van de bovenste lijn van dit channel:
http://prntscr.com/oo089i
Als punt 1 wordt doorbroken ga ik i.i.g. mijn longpositie sterk vergroten, want dan is de kans m.i. groot dat BTC de bovenste channellijn weer gaat aantikken. Pak ik de nodige profits als punt 2 wordt benaderd, en als punt 2 vervolgens wordt doorbroken ga ik wederom enorm vergroten.
Mocht dit allemaal niet zo verlopen en gaan we toch richting 8k of zelfs 7k, dan moet mijn SL het werk maar weer overnemen
Ondertussen sterk aan het twijfelen om geheel uit de alts te stappen. Wat weer afhangt van het al dan niet doorbreken van de bovengenoemde 2 punten.
Mocht BTC hard naar boven knallen dan zie ik het somber (of: nog somberder) in voor de alt-holders.
Denk dat er twee soorten zijn die wachten/hopen op 8k of lager, de cashers op 12-14k zoals je terecht zij en de eeuwige shorters.toilet_paper schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:22:
Een aantal mensen die ik volg zijn van mening dat de 'correctie' die BTC nu heeft gehad (ca. 33%) nog niet groot genoeg zou zijn voor een 'gezond' verder verloop naar boven.
Die zien liever een correctie van 40-50%.
Daarnaast, veel gasten (en dames wellicht, en bots) die hebben zitten cashen op 12k - 13,8k eind juni begin juli jl. en die zitten te wachten op 8k of zelfs 7k om weer in te stappen, zien nu dat de koers inmiddels weer bijna 11k aantikt.
Die zullen toch eens eieren voor hun geld moeten gaan kiezen en de boot niet willen gaan missen neem ik aan, mocht BTC verder omhoog gaan. Laat die lui maar weer es gaan instappen.
Zelf denk ik dat er twee punten zijn die daarvoor bepalend gaan zijn en een sterke opwaartse move kunnen gaan triggeren:
1. Een nieuwe higher high op ca. 11100:
http://prntscr.com/oo0538
2. De doorbraak van de bovenste lijn van dit channel:
http://prntscr.com/oo089i
Als punt 1 wordt doorbroken ga ik i.i.g. mijn longpositie sterk vergroten, want dan is de kans m.i. groot dat BTC de bovenste channellijn weer gaat aantikken. Pak ik de nodige profits als punt 2 wordt benaderd, en als punt 2 vervolgens wordt doorbroken ga ik wederom enorm vergroten.
Mocht dit allemaal niet zo verlopen en gaan we toch richting 8k of zelfs 7k, dan moet mijn SL het werk maar weer overnemen
Ondertussen sterk aan het twijfelen om geheel uit de alts te stappen. Wat weer afhangt van het al dan niet doorbreken van de bovengenoemde 2 punten.
Mocht BTC hard naar boven knallen dan zie ik het somber (of: nog somberder) in voor de alt-holders.
Persoonlijk vind ik het echt totale onzin om 40-50% correctie/dump als gezond te bestempelen.. Waarom?, hoe zou dat enig vertrouwen kunnen bieden voor de noodzakelijke nieuwe geld instroom, waarom zijn dat soort ‘correcties’ gezond?. Leuk voor handelaars die aan de knoppen zitten maar voor diegene die het als een store of value (discussiepunt) zien is het erg frustrerend en krijg je geen nieuwe instappers mee.
Ben het ermee eens dat de parabolische stijging van een aantal weken geleden (ach, zo lang geleden al weer) een redelijk overspannen markt geeft, waar een correctie nodig is voor een beter verloop, maar 40-50% ?
Voor de rest, je punten zijn valide natuurlijk, al denk ik dat de markt nu zo volatiel blijft door het ontbreken van enig volume. Kijk maar weer vannacht, geen volume.. hop 400-500 eraf.
Gezond omdat het altijd zo geweest is, elke bullrun corrigeert tussentijds met flinke percentages. Henk en Ingrid stappen in op 50k en kopen de top.JoebarRC schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:25:
[...]
Denk dat er twee soorten zijn die wachten/hopen op 8k of lager, de cashers op 12-14k zoals je terecht zij en de eeuwige shorters.
Persoonlijk vind ik het echt totale onzin om 40-50% correctie/dump als gezond te bestempelen.. Waarom?, hoe zou dat enig vertrouwen kunnen bieden voor de noodzakelijke nieuwe geld instroom, waarom zijn dat soort ‘correcties’ gezond?. Leuk voor handelaars die aan de knoppen zitten maar voor diegene die het als een store of value (discussiepunt) zien is het erg frustrerend en krijg je geen nieuwe instappers mee.
Ben het ermee eens dat de parabolische stijging van een aantal weken geleden (ach, zo lang geleden al weer) een redelijk overspannen markt geeft, waar een correctie nodig is voor een beter verloop, maar 40-50% ?
Voor de rest, je punten zijn valide natuurlijk, al denk ik dat de markt nu zo volatiel blijft door het ontbreken van enig volume. Kijk maar weer vannacht, geen volume.. hop 400-500 eraf.
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!