[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste
Acties:
  • 396.570 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
LockeJohn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:22:
[...]

Vandaar dat ik opzoek met naar een alternatief ;)
Coinbase Pro is dan zeker een optie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:23:
[...]

Coinbase Pro is dan zeker een optie.
Kan inderdaad :)

Ik ga van fiat naar Bl3p, naar Binance en terug naar Bl3p om weer naar fiat te gaan.
Allemaal hetzelfde :P Prima als je iets koopt om een jaar te holden, maar voor traden niet te doen. Bitcoinmeester is al helemaal erg aangezien die gewoon op Binance kopen als jij bij hun koopt. Het is niets meer dan een linkje naar Binance voor extreme fee's. Sommgie brokers hebben in ieder geval nog zelf coins.

[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2019 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Het blijft me verbazen dat mensen altijd de meest extreme, exotische en dure opties weten te vinden en pas dan hier gaan vragen of het niet iets voordeliger kan. Nu deze weer. Satos uit Lulliestad. Ik moet echt nodig op vakantie. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:43:
Het blijft me verbazen dat mensen altijd de meest extreme, exotische en dure opties weten te vinden en pas dan hier gaan vragen of het niet iets voordeliger kan. Nu deze weer. Satos uit Lulliestad. Ik moet echt nodig op vakantie. :+
Al die brokers bestaan alleen maar omdat Henk en Ingrid niet goed zoeken of gaan voor makkelijk met Ideal zonder naar de kosten te kijken. Op de mainpage van Satos staat ook nog eens: Zonder onvoorziene kosten _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Go go LTC, nog een paar dagen en dan is het halving (halvening) time. :P
edit: https://www.litecoinblockhalf.com/

[ Voor 22% gewijzigd door RaptorXS op 31-07-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:48:
[...]

Al die brokers bestaan alleen maar omdat Henk en Ingrid niet goed zoeken of gaan voor makkelijk met Ideal zonder naar de kosten te kijken. Op de mainpage van Satos staat ook nog eens: Zonder onvoorziene kosten _O-
Aan de andere kant? Wil je als normale exchange dit soort schuim van de samenleving wel als klant? Het is ook het soort wat niet snapt dat BTC iets langer duurt dan een normale overschrijving en BCH niet naar een BTC adres verstuurd kan worden.

Het zal me verder worst wezen. Over een paar uur stuur ik richting vakantieoord. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Aan de andere kant? Wil je als normale exchange dit soort schuim van de samenleving wel als klant? Het is ook het soort wat niet snapt dat BTC iets langer duurt dan een normale overschrijving en BCH niet naar een BTC adres verstuurd kan worden.
Ach, je moet als beginner ergens beginnen toch ? :) Toen ik begon bestond Binance nog niet. Iets als Kraken was er al wel, maar heb zelf voor het eerst gekocht bij Bitonic. Kost je 3% tegenover aankoop en verkoop, maar met pas verkopen op 100% winst boeide mij dat weinig. Pas toen ik vaker ging kopen en verkopen ben ik overgetapt naar Binance. De meeste nieuwe mensen zullen op Nederlands zoeken in Google en dan kom je snel bij een te dure brokers uit. Gelukkig zijn wij er voor die mensen om ze naar een plek te leiden die fatsoenlijke fee's heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScreamGT schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:46:
[...]

Wait what. Ik heb een zak met XLM op binance.

Ze gaan dus die 9500000 XLM coins verdelen over random Binance XLM bag holders? Nice!
Wel naar ratio geloof ik.

Ze zeggen in die announcement dat je ongeveer 10 tot 12 maanden staking rewards extra krijgt dan normaal, over een maand staking.

Maar met een flinke bag tikt dat natuurlijk leuk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Het is The sound of silence hier op het forum.
Iedereen tevreden dus? want gisteren was een mooie handelsdag voor de daghandelaren en de meeste Hodlers zijn ook tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:14:
Iedereen tevreden dus? want gisteren was een mooie handelsdag voor de daghandelaren en de meeste Hodlers zijn ook tevreden. ;)
Scheer ze niet allemaal over 1 kam ;)
Niks tevreden hier... mijn pf vol met alts op BTC blijft maar dalen. Gister ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 15:18
Tja, het is wachten op de pump of dump... Mijn koop/verkoopladders staan al klaar voor beide richtingen. Verder valt er weinig over te zeggen, de luxe van fiat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:14:
Ach ja, het gaat allemaal nog in extremis komen. Ook het geduld moet af en toe getest worden, die van mij blijkt vooralsnog van prima kwaliteit.
Hodl to the..

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Ta"ers verwachten binnenkort een uitbraak van de BTC koers.
Bullish: 12k. Bearish: ongeveer de bekende 8.5k.
We gaan het meemaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 22:28

oNo

Zo, een nieuwe shitcoin er bij om te traden. WINk is los sinds 10:00 UTC (net dus) ik heb ruim de helft van m'n muntjes daarvan verkocht voor ongeveer 5x de inleg. De rest bewaard voor de final pump die over een tijdje komt.

En net zoals de vorige keer schiet BNB een dag vantevoren tot launch date omhoog om daarna lekker terug te vallen. Het is allemaal vergelijkbaar met vorige IEO launches.

Maar goed, de daytraders vertel ik vast niets nieuws. Zo wel, wellicht kan je je voordeel er mee doen de volgende keer ;)

Het IEO verhaal (via Binance) wordt wel steeds minder. MATIC deed het goed (tijdje later dik 15x na gewone aankoop) ERD 10x (via IEO inkoop) en nu WINk 5x (via IEO inkoop)
En dan heb ik het over als je "rustig" handelt, zoals een normale gebruiker zonder voorkennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
oNo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:22:
Zo, een nieuwe shitcoin er bij om te traden. WINk is los sinds 10:00 UTC (net dus) ik heb ruim de helft van m'n muntjes daarvan verkocht voor ongeveer 5x de inleg. De rest bewaard voor de final pump die over een tijdje komt.

En net zoals de vorige keer schiet BNB een dag vantevoren tot launch date omhoog om daarna lekker terug te vallen. Het is allemaal vergelijkbaar met vorige IEO launches.

Maar goed, de daytraders vertel ik vast niets nieuws. Zo wel, wellicht kan je je voordeel er mee doen de volgende keer ;)

Het IEO verhaal (via Binance) wordt wel steeds minder. MATIC deed het goed (tijdje later dik 15x na gewone aankoop) ERD 10x (via IEO inkoop) en nu WINk 5x (via IEO inkoop)
En dan heb ik het over als je "rustig" handelt, zoals een normale gebruiker zonder voorkennis.
MATIC en ONE deden het eventjes goed ja. Niet lang, die werden echt keihard gedumpt. Heb ze allebei al op -65% staan in mijn pf. Dat gebeurde al vrij snel na de launch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Nieuwe shitcoin op de markt, spice.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ygZjz6K.jpg

Kain_niaK en de output van zijn kop: Spice

Ik denk dat ik Bitcoin Cash maar een tijdje ga vergeten en 100% de spice in ga. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 01-08-2019 13:30 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Een interessant rapport over de hodlers in Europa: https://panda-assets.ams3...ncy-holders-in-europe.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door radem205 op 01-08-2019 16:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Interessant lijstje voor wie wil gaan traden :)

https://medium.com/@crypt...or-beginners-52ec37be3704

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Komop Litecoin, breek de 100 dollar grens en dan richting de 150 :P

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 01-08-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:13
RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:33:
Komop Litecoin, breek de 100 dollar grens en dan richting de 150 :P
jij je zin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Trump tweet weer eens over meer heffingen tegen China, weg winst op Wallstreet en alleen goud en crypto's omhoog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:49:
Trump tweet weer eens over meer heffingen tegen China, weg winst op Wallstreet en alleen goud en crypto's omhoog. ;)
Nationale banken schijnen flink goud te hebben ingekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Appeltjeeitje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:58:
[...]

Nationale banken schijnen flink goud te hebben ingekocht
Klopt, de Dollar gaat rekt worden als werelmunt, ze hebben iets teveel vijanden gemaakt.
En oja, als ING klant zit ik ook niet te wachten op negatieve spaar rente... toch? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 01-08-2019 21:07 . Reden: spaar toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:05:
[...]

Klopt, de Dollar gaat rekt worden als werelmunt, ze hebben iets teveel vijanden gemaakt.
En oja, als ING klant zit ik ook niet te wachten op negatieve spaar rente... toch? ;)
ik ben al te oud om een val van de dollar te willen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Litecoin $6.292.001.330 $100,00 $2.967.070.401 62.921.468 LTC 2,53%
Bron: CMC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
op kraken half uurtje geleden al......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gaat Bitcoin afketsen op de MA25 (roze, 10.440/500 USDT) of er met een enorme groene candle doorheen? Erg benieuwd, ik ben all-in, stop losses weer naar boven bijgesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NInO78JXOqnWWxqe8A836tcD/full.png

Edit:

Je kunt voor of tegen TA zijn, maar, dat lijnen iets doen is wel duidelijk. Na de 10.467 USDT (exact de MA25 zoals je kunt zien) aangetikt te hebben weer gedaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jUTe38TP5TKjdPXUDpNlMvFB/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door Taro op 01-08-2019 23:12 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

[...]

Dat je daar überhaupt zit, kutbank mgoed, dat zal niet voor een paar ruggen gelden maar voor mensen die tonnen lopen te potten zonder er iets mee te doen.
Geld moet rollen weet je.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Mr_Ripple schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Dat je daar überhaupt zit, kutbank mgoed, dat zal niet voor een paar ruggen gelden maar voor mensen die tonnen lopen te potten zonder er iets mee te doen.
Geld moet rollen weet je.
Ze vallen me in ieder geval niet lastig met het schuiven van grote bedragen en bij het gebruik van een VPN. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vreemde rally omhoog dit. BTC ging nog even door, maar LTC was er al klaar mee. BTC pakte op 22:35 de top terwijl dat bij LTC 21:10 was en sindsdien was die al aan het zakken. Bcash, ETH, NEO deden ook niet of nauwelijks mee. Een hoop andere USDT alts waren alleen maar aan het zakken ipv stijgen toen BTC omhoog ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Niet alleen USDT alts... BTC alts zakten hard. De 3% BTC stijging resulteerde in 10% pf waarde daling hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:14:
Niet alleen USDT alts... BTC alts zakten hard. De 3% BTC stijging resulteerde in 10% pf waarde daling hier...
Klopt, maar dat is vrij standaard helaas. Al blijven ze gelijk zakken ze toch als ze alleen een BTC pair zijn. Ze zullen dus al moeten stijgen om gelijk te blijven. Als je dan ziet dat zelfs NEO niet mee kan doen en andere USDT coins verliezen, dan weet je zeker dat het met de pairs in BTC helemaal bagger zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Soeski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:14:
Daarom dus of in Bitcoin of fiat, maar, niet meer in alts gaan zitten. Totdat altseason start uiteraard, maar dat kan nog even duren, als dat al überhaupt ooit weer gaat gebeuren.

Edit: voor 50% uitgestapt en winst genomen, ik verwacht een mogelijke retest van de MA99 @ 8.900.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 01-08-2019 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Huidige stijging is gewoon een nieuwe Bart ronde...

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:16:
[...]

Daarom dus of in Bitcoin of fiat, maar, niet meer in alts gaan zitten. Totdat altseason start uiteraard, maar dat kan nog even duren, als dat al überhaupt ooit weer gaat gebeuren.
Inderdaad. Stel BTC zou naar de 12 of 13k gaan, moet je dan eens zien wat lowcap BTC pairs doen.

Er komt af en toe eens een poll voorbij op Twitter waar mensen kunnen stemmen hoeveel ze in alts hebben. Een paar maanden terug was het meer dan driekwart die 75 tot 100% in alts had zitten. Nu is het lager geworden waarbij meer mensen vol in BTC ipv alts zitten, maar ook nu nog zitten te veel mensen volledig in alts. BTC gaat omhoog, de alts zakken. BTC gaat omlaag, de alts zakken. Alleen bij sideways zie je hier en daar een run omhoog die weer ongedaan wordt gemaakt zodra BTC in welke richting dan ook beweegt. Het alt feestje is al vrij lang voorbij en niets wijst er op dat dit snel gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:23:
[...]

Inderdaad. Stel BTC zou naar de 12 of 13k gaan, moet je dan eens zien wat lowcap BTC pairs doen.

Er komt af en toe eens een poll voorbij op Twitter waar mensen kunnen stemmen hoeveel ze in alts hebben. Een paar maanden terug was het meer dan driekwart die 75 tot 100% in alts had zitten. Nu is het lager geworden waarbij meer mensen vol in BTC ipv alts zitten, maar ook nu nog zitten te veel mensen volledig in alts. BTC gaat omhoog, de alts zakken. BTC gaat omlaag, de alts zakken. Alleen bij sideways zie je hier en daar een run omhoog die weer ongedaan wordt gemaakt zodra BTC in welke richting dan ook beweegt. Het alt feestje is al vrij lang voorbij en niets wijst er op dat dit snel gaat veranderen.
Ik zou zeggen, pak je kans en investeer dan juist nu in de alts ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Wat Pilatus zegt, helemaal mee eens.
Ik had te veel alts in m'n pf. Langzaamaan heb ik dat wat veranderd.

Ik denk dat het probleem is dat het omzetten overeen komt met verlies nemen.
Mijn geluk daarin is dat ik met winnende tickets voor IEO coins van Binance (ERD en WIN) een leuke profit heb gemaakt wat het verlies nemen anders maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:27:
[...]

Ik zou zeggen, pak je kans en investeer dan juist nu in de alts ;)
Moet ik alleen nog even weten welke niet naar nul gaan ;)
oNo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:28:
Ik denk dat het probleem is dat het omzetten overeen komt met verlies nemen.
Is ook lastig die situatie. Niemand die wil verkopen als de bodem dichtbij is, maar of dat zo is ? Weet nog dat mensen 50% in de min stonden op een coin meer dan een jaar terug. Inmiddels is dat 90+% geworden. Dat maakt het ook heel lastig. Verkopen met 50% verlies wil niemand, helemaal niet als de bodem misschien wel over 5% is bereikt, maar van 50% naar 99% wil je ook niet. Vandaar, erg lastig om die keuze te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:13:
Vreemde rally omhoog dit. BTC ging nog even door, maar LTC was er al klaar mee. BTC pakte op 22:35 de top terwijl dat bij LTC 21:10 was en sindsdien was die al aan het zakken. Bcash, ETH, NEO deden ook niet of nauwelijks mee. Een hoop andere USDT alts waren alleen maar aan het zakken ipv stijgen toen BTC omhoog ging.
Zie je wel, soms zijn we het best wel eens.
Hele vreemde BTC rally t.o.v. de alts. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
PilatuS schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:16:
[...]

Niet te vroeg juichen. Het is niet alsof het nu zeker is dat we dat bedrag of zelfs lager niet gaan zien. Ja we maken een run omhoog, maar die kan net zo goed falen en bijvoorbeeld niet voorbij de 10.3k komen en dan omlaag denderen naar de 8k.
Voorlopig gaat het prima :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:13:
[...]

Voorlopig gaat het prima :P
Voorlopig inderdaad ja :)

We gaan het zien hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Ik heb het gevoel dat de door Taro genoemde weerstand waar BTC nu tegenaan swaffelt er keihard doorheen penetreert...

Dat gevoel is alleen gebaseerd op de activiteit (volume) bij BNB de afgelopen paar uur. Omlaag kan ook trouwens :+ De kans dat er wat gaat gebeuren is groot.

Edit: sorry, kromme zin. Al lezen de meesten toch alleen swaffelen en keihard penetreren oOo

[ Voor 14% gewijzigd door oNo op 02-08-2019 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:27
[...]

Ik lees dat veel klanten van ING hebben gedreigd om over te stappen naar een andere bank als de ING de rente op spaargeld naar negatief bijstelt.
Alsof andere banken daar op termijn niet in mee (moeten) gaan.

Buiten dat, wat die renteverlaging inhoudt, is dat klanten dus a.h.w. moeten betalen om hun spaarcenten te mogen stallen bij een bank, daar komt het dan op neer.
Het is een stimulans om geld uit te geven in plaats van het op te potten, met als reden om de economie een impuls te geven.

Ik ben daarom benieuwd wat de gevolgen zijn voor bijv. hypotheken (schulden) als de rentes nog weer een paar % naar beneden worden bijgesteld. De hypotheekrentes zijn immers al flink gedaald de laatste tijd.
Als het de bedoeling is van renteverlaging om mensen te stimuleren om geld te lenen/uit te geven en daarmee de economie aan te jagen, snap ik dat, maar het zou toch niet zover kunnen gaan dat je ervoor betaald krijgt om geld te lenen? Dus dat de rente op hypotheken ook negatief wordt?

Dat zou wat zijn, ik neem een hypotheek die zichzelf op termijn aflost... Ben geen econoom dus ik zal wel iets over het hoofd zien, maar het lijkt wel een beetje die kant op te gaan. Schijnt in Denemarken al zover te zijn lees ik her en der. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
toilet_paper schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:01:
[...]

Als het de bedoeling is van renteverlaging om mensen te stimuleren om geld te lenen/uit te geven en daarmee de economie aan te jagen, snap ik dat, maar het zou toch niet zover kunnen gaan dat je ervoor betaald krijgt om geld te lenen? Dus dat de rente op hypotheken ook negatief wordt?
Die kant gaan we wel op helaas en als de aankomende bubbel pops gaan we allemaal naar de haaien. De euro blijft ook steeds verder dalen. Los daarvan is het natuurlijk van de zotte dat banken al heel lang gratis kunnen lenen bij de ECB... Breek mij de bek niet verder open over deze praktijken. Rare wereld... 8)7

Het neveneffect is dat het geld - mijn spaargeld :Y - gaat bewegen naar een investering; edelmetalen, kunst en hopelijk ook BTC! Ik hoop (speculatie) dat China zijn eigen Libra equivalent gaat maken en dat de crypto markt daar weer wordt opengegooid. Dan zie ik nog wel een mooie toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Ik lees dat veel klanten van ING hebben gedreigd om over te stappen naar een andere bank als de ING de rente op spaargeld naar negatief bijstelt.

Buiten dat, wat die renteverlaging inhoudt, is dat klanten dus a.h.w. moeten betalen om hun spaarcenten te mogen stallen bij een bank, daar komt het dan op neer.
Het is een stimulans om geld uit te geven in plaats van het op te potten, met als reden om de economie een impuls te geven.

Ik ben daarom benieuwd wat de gevolgen zijn voor bijv. hypotheken (schulden) als de rentes nog weer een paar % naar beneden worden bijgesteld. De hypotheekrentes zijn immers al flink gedaald de laatste tijd.

Dat zou wat zijn, ik neem een hypotheek die zichzelf op termijn aflost... Ben geen econoom dus ik zal wel iets over het hoofd zien, maar het lijkt wel een beetje die kant op te gaan. Schijnt in Denemarken al zover te zijn lees ik her en der. Vreemd hoor.
Ik had een variabele hypotheek rente gekoppeld aan de euribor bij de ING, die staat al jaren onder de 0% maar je krijgt er helaas geen geld op toe hoor, ;)
Rente is 0% maar er kwam een opslag bij waar ze weer aan verdienen, hoe meer je had afbetaald hoe lager die opslag, maar er bleef altijd een stukje opslag plakken, ik dacht +/- 0.50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Ligt eraan... De eerste bank die begint met negatieve rentes steekt behoorlijk zijn nek uit imho. Er zal behoorlijk wat negatieve publiciteit zijn en het gaat ze zeker weten klanten kosten. Als de backlash te groot is, denken de andere banken wel 2x na voordat ze met negatieve rentes gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

RaptorXS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

Ze vallen me in ieder geval niet lastig met het schuiven van grote bedragen en bij het gebruik van een VPN. ;)
Waarom zouden ze ;)
Maar er is wel het een en ander veranderd aan deze bank, van gratis Henk en Ingrid bank ( postbank ) naar proleteninstelling.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:11
Mr_Ripple schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:02:
[...]

Waarom zouden ze ;)
Maar er is wel het een en ander veranderd aan deze bank, van gratis Henk en Ingrid bank ( postbank ) naar proleteninstelling.
er zijn maar 2 soorten banken een slechte en een hele slechte :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 19:38
Vrijdagochtend overpeinzing:

BTC wordt gezien als het digitale goud.

Goud: momenteel ongeveer 180.000 ton in omloop, huidige prijs € 41K per kilo oftewel € 7.380.000.000.000.

BTC: volgens worldcoinindex.com momenteel 17.852.362 stuks in omloop met een totale market cap van
€ 169.771.348.251.

Zolang BTC als betrouwbare store of value wordt gezien (ik denk dat we dit punt nog steeds niet helemaal bereikt hebben overigens, dit is een langzaam proces) is er genoeg ruimte voor stijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
PilatuS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:54:
[...]

Moet ik alleen nog even weten welke niet naar nul gaan ;)

[...]

Is ook lastig die situatie. Niemand die wil verkopen als de bodem dichtbij is, maar of dat zo is ? Weet nog dat mensen 50% in de min stonden op een coin meer dan een jaar terug. Inmiddels is dat 90+% geworden. Dat maakt het ook heel lastig. Verkopen met 50% verlies wil niemand, helemaal niet als de bodem misschien wel over 5% is bereikt, maar van 50% naar 99% wil je ook niet. Vandaar, erg lastig om die keuze te maken.
Je omschrijft mijn crypto verloop de afgelopen 1,5 jaar van bepaalde coins. Elke keer denk je dat het niet nóg lager zal gaan, en dat na het uitstappen de boel weer zal gaan stijgen met mijn geluk. Zo ben ik al van -50 naar -60, -70 en -80 gegaan. Bij -85 denk je dan echt dat het bizar laag staat, tot je de -90 hit als nieuw laagte-record. En dan gewoon door naar de -93,5. Inmiddels is het zó weinig waard dat uitstappen ook geen zin meer heeft, het is nog maar enkele tientjes waard...
Op een bepaald moment word je er wat ongevoeliger voor en kalmer. Bij een -10 of zelfs een -30 denk je "ach, bijna een sell" haha... dat was vroeger wel anders.
Het enige is dat met de BTC stijging je wel steeds meer ziet wat die totale zak "waard" zou zijn... daar kan je een maand hypotheek van betalen en dan bedoel ik niet van een hutje op de hei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Cos wordt op 10 uur toch gelist, of vanavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
TuutjDrie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:18:

BTC wordt gezien als het digitale goud.

...

Zolang BTC als betrouwbare store of value wordt gezien (ik denk dat we dit punt nog steeds niet helemaal bereikt hebben overigens, dit is een langzaam proces) is er genoeg ruimte voor stijging.
Niet iedereen ziet BTC als digitaal goud. Of de groep mensen die het zo ziet groeit, weet ik niet. Ik vermoed momenteel nauwelijks tot niet. Probleem blijft, dat je het niet fysiek beet kunt pakken en het (anders dan giraal geld) niet door overheden gegarandeerd wordt. Het blijft een (wankele) onderlinge afspraak tussen de deelnemers.
Ik zie het een beetje als voetbalplaatjes verzamelen: als het een hype is, en velen ze willen hebben, zijn ze iets waard. Ebt de interesse af, dan landen de volgeplakte boeken in de vuilcontainer.
Het zwakke presteren van de meeste altcoints dit jaar, toont aan dat hier al twijfel aan de onderlinge afspraak is, en de interesse om zo'n coin te bezitten afneemt. De waarde daalt steeds verder richting 0.
Met BTC kan dit eveneens gebeuren. Naarmate de grootbezitters van het eerste uur uit het "spel" verdwijnen, moet een groeiende groep nieuwe instappers de waarde op peil houden. Daar is ooit een grens aan. We hebben niet onbeperkt mensen op aarde, en velen ervan zijn niet eens in staat om mee te doen. (en dat gaat ook niet snel veranderen)
Als we niet vrij snel een nieuw ATH gaan zien, ben ik iig bearisch en zie geen toekomst voor BTC en crypto in de huidige vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Probleem blijft, dat je het niet fysiek beet kunt pakken en het (anders dan giraal geld) niet door overheden gegarandeerd wordt. Het blijft een (wankele) onderlinge afspraak tussen de deelnemers.
Dat je het niet fysiek vast kunt pakken maakt helemaal niks uit. We leven al lang in een samenleving van digitale waarde. Meer dan 92,5% van al het geld is nu al alleen maar giraal oftewel enen en nulletjes in een database. Grootste deel van de goudhandel is ook niet dat deze mensen dit fysiek in hun handen hebben.

Er is behoefte aan een store of value waar meer mee mogelijk is, veiliger is en makkelijker te verhandelen is dan goud. Het moet iets zijn waar een schaarste van is, dat niet zo maar bijgemaakt kan worden en waarvan de creatie geld kost. 1 Bitcoin minen kost nu al meer dan 4000 dollar aan stroom/hardware kosten. Het is extreem veilig en niet onder controle van 1 partij. Het is heel makkelijk verhandelbaar en er is maar een beperkte oplage van (21miljoen). Het voldoet dus aan alle vereiste en is dus een zeer grote kanshebber om de meest handige globale store of value te worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Mirved schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:53:
[...]

Dat je het niet fysiek vast kunt pakken maakt helemaal niks uit. We leven al lang in een samenleving van digitale waarde. Meer dan 92,5% van al het geld is nu al alleen maar giraal oftewel enen en nulletjes in een database.
Niet alles wat je niet vast kunt pakken, is vergelijkbaar!
Dat digitale geld is wel onderdeel van een (min of meer) functionerend rechtssysteem, en door overheden gereguleerd en gegarandeerd. Dat is een essentieel verschil met BTC (/crypto). Daar is helemaal niets gegarandeerd en slechts weinig geregeld. En onze overheden zullen dat ook niet gaan doen. Daarmee geven ze namelijk de macht over het geld van het volk** aan een kleine groep individuele personen. (de huidige BTC/crypto bezitters) Dat is zelfs grondwettelijk hoogst problematisch(/verboden).

** En dat daar nog een kleine groep onredelijk profiterende "handelaren"(/banken) tussenbeide komt, om flink af te romen, is me bekend. Dit probleem lost cryptogeld in de huidige opzet echter niet op. Het verplaatst helaas slechts het probleem, in die zin, dat een andere kleine groep gaat profiteren. (van de regen in de drup ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Vanoverdegrens op 02-08-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 21:03

Bever!

3

Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:28:
[...]

. Daarmee geven ze namelijk de macht over het geld van het volk** aan een kleine groep individuele personen. (de huidige BTC/crypto bezitters) Dat is zelfs grondwettelijk hoogst problematisch(/verboden).
Dit blijkt uit welk deel van de grondwet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Nu online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:28:
[...]

Dat digitale geld is wel onderdeel van een (min of meer) functionerend rechtssysteem, en door overheden gereguleerd en gegarandeerd. Dat is een essentieel verschil met BTC (/crypto). Daar is helemaal niets gegarandeerd en slechts weinig geregeld. En onze overheden zullen dat ook niet gaan doen. Daarmee geven ze namelijk de macht over het geld van het volk** aan een kleine groep individuele personen. (de huidige BTC/crypto bezitters) Dat is zelfs grondwettelijk hoogst problematisch(/verboden).
BTC wordt bestuurd door een ijzerhard systeem. Jij stuurt een BTC naar x en X ontvangt die. Dat is 100% gegarandeerd als je voldoet aan de vereiste. Er is niemand die dat tegen houdt. Dat is juist het mooie er is niemand nodig die iets moet garanderen omdat het met 100% zekerheid werkt. Daarnaast schreef ik dat BTC een store of value werd. Geen vervanger van al het normale geld verkeer dus de overheid hoeft hun controle niet af te geven. De vergelijking met giraal geld had enkel betrekking op het "niet fysiek tastbaar argument".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Mirved schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

BTC wordt bestuurd door een ijzerhard systeem. Jij stuurt een BTC naar x en X ontvangt die. Dat is 100% gegarandeerd als je voldoet aan de vereiste.
Er wordt idd gegarandeerd een stukje moeizaam gecreerd digitaal nutteloos "iets" van A naar X gestuurd.
A verwacht uiteraard van X een tegenprestatie (tenzij het een kadootje is). Of X het vervolgens voor een vergelijkbaar waardevolle tegenprestatie naar Y, B, of terug naar A kan sturen hangt volledig van het onderlinge vertrouwen van A, B, X, Y en alle andere deelnemers af. Hebben verschillende deelnemers geen zin meer in dit nutteloze "iets", dan zit je ermee opgescheept en hebt aan je tegenprestatie helemaal niets overgehouden. De volatiliteit van BTC laat dit probleem goed zien, en heeft ook al ondernemers doen besluiten hun aanvankelijke aanbod met BTC te betalen, weer terug te draaien. Als deze volatiliteit bij gangbaar geld optreedt, dan is dat in extreme vorm vrijwel altijd als hyperinflatie. Dat gebeurt als een economie in elkaar klapt en het volk geen vertrouwen meer in overheid/regering heeft.
Als "store of value" is diezelfde volatiliteit eveneens een groot nadeel.
Slechts de "vroege instappers", die er zonder harde/innovatieve arbeid erg veel geld aan over houden, zijn er bij gebaat. (de vergelijking met traditioneel investeren in ondernemingen gaat hier imo mank, omdat BTC niets wezenlijks produceert)
En omdat iedere "winnaar" zijn winst van "verliezers" krijgt, gaat BTC/crypto voor de deelnemers aan het einde van de keten een dure grap worden. Lijkt me onwenselijk, omdat het de kloof rijk/arm vergroot, iets wat velen middels crypto toch eigenlijk willen bestrijden. (van de regen in de drup ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Niet iedereen ziet BTC als digitaal goud. Of de groep mensen die het zo ziet groeit, weet ik niet. Ik vermoed momenteel nauwelijks tot niet. Probleem blijft, dat je het niet fysiek beet kunt pakken en het (anders dan giraal geld) niet door overheden gegarandeerd wordt. Het blijft een (wankele) onderlinge afspraak tussen de deelnemers.
Ik zie het een beetje als voetbalplaatjes verzamelen: als het een hype is, en velen ze willen hebben, zijn ze iets waard. Ebt de interesse af, dan landen de volgeplakte boeken in de vuilcontainer.
Het zwakke presteren van de meeste altcoints dit jaar, toont aan dat hier al twijfel aan de onderlinge afspraak is, en de interesse om zo'n coin te bezitten afneemt. De waarde daalt steeds verder richting 0.
Met BTC kan dit eveneens gebeuren. Naarmate de grootbezitters van het eerste uur uit het "spel" verdwijnen, moet een groeiende groep nieuwe instappers de waarde op peil houden. Daar is ooit een grens aan. We hebben niet onbeperkt mensen op aarde, en velen ervan zijn niet eens in staat om mee te doen. (en dat gaat ook niet snel veranderen)
Als we niet vrij snel een nieuw ATH gaan zien, ben ik iig bearisch en zie geen toekomst voor BTC en crypto in de huidige vorm.
Nou mensen, zie hier een overduidelijke mening gepresteerd als feit.. Een mening 100% gebaseerd op aannames verpakt in een aantal goed doordachte volzinnen..

Als iedereen die wil ‘investeren’ dit nu eens doet in projecten waar een goed team achter zit, dit doet met geld dat men kan missen dan hoeven we ook niet allemaal dit soort doem scenario’s voor serieus aan te zien en kan iedereen weer verder met.... Vakantie vieren! d:)b :w

Overigens: De aankondigingen en stappen die worden gezet bij mijn geliefde ‘crypto’ project stemmen mij nog steeds zeer Bullish! Naar mijn bescheiden (100% persoonlijke!!) mening is het IF goede stappen aan het maken en heb ik nog volledig vertrouwen.

Heb nu bijna 7 keer zoveel van deze munten tov mijn instap moment zomer 2017 en heb er dus al een flinke winst uitgetrokken. Keep the faith brothers and sisters *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Nu online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Er wordt idd gegarandeerd een stukje moeizaam gecreerd digitaal nutteloos "iets" van A naar X gestuurd.
A verwacht uiteraard van X een tegenprestatie (tenzij het een kadootje is). Of X het vervolgens voor een vergelijkbaar waardevolle tegenprestatie naar Y, B, of terug naar A kan sturen hangt volledig van het onderlinge vertrouwen van A, B, X, Y en alle andere deelnemers af. Hebben verschillende deelnemers geen zin meer in dit nutteloze "iets", dan zit je ermee opgescheept en hebt aan je tegenprestatie helemaal niets overgehouden.
Welkom in het economisch stelsel dit is bij ieder soort van waardevol object dat verhandeld wordt zo.
[
De volatiliteit van BTC laat dit probleem goed zien, en heeft ook al ondernemers doen besluiten hun aanvankelijke aanbod met BTC te betalen, weer terug te draaien. Als deze volatiliteit bij gangbaar geld optreedt, dan is dat in extreme vorm vrijwel altijd als hyperinflatie. Dat gebeurt als een economie in elkaar klapt en het volk geen vertrouwen meer in overheid/regering heeft.
Als "store of value" is diezelfde volatiliteit eveneens een groot nadeel.
Waarom begin je weer over BTC dat gebruikt wordt als geld? We hebben het toch over een store of value zoals bijvoorbeeld goud. Dat heb ik je in mijn vorige comment ook al op gewezen. Je haalt steeds allemaal zaken door elkaar.
[
Slechts de "vroege instappers", die er zonder harde/innovatieve arbeid erg veel geld aan over houden, zijn er bij gebaat. (de vergelijking met traditioneel investeren in ondernemingen gaat hier imo mank, omdat BTC niets wezenlijks produceert)
[En omdat iedere "winnaar" zijn winst van "verliezers" krijgt, gaat BTC/crypto voor de deelnemers aan het einde van de keten een dure grap worden. Lijkt me onwenselijk, omdat het de kloof rijk/arm vergroot, iets wat velen middels crypto toch eigenlijk willen bestrijden. (van de regen in de drup ;) )
Dus iedere asset die in waarde stijgt is een winnaar en een verliezer omdat iemand anders het eerst voor een lagere prijs gekregen heeft? Dus aandelen die in waarde stijgen zijn ook niet eerlijk? Als ik voor 1000 euro aan bitcoin koop krijg ik voor een waarde van 1000 euro bitcoin. Hoe ben ik er dan slechter van geworden? Hoezo ben ik dan opeens een verliezer?

Overigens is een asset dat moeiteloos over de hele wereld verhandeld kan worden zeker niet waardeloos dat is iets waar heel veel organisaties al heel lang op zitten te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 02-08-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@Mirved Ik beeindig deze "discussie" met je, omdat je me niet wilt begrijpen en tevens slecht leest. Word gelukkig met je Bitcoin, maar verwacht niet dat ik op enig moment in de toekomst dit energievretende cryptopuzzeltje als "store of value" of betaalmiddel erken. Dat weiger ik, en als een overheid me ertoe gaat dwingen, kom ik ertegen in opstand. (en tegen het huidige systeem zou ik eigenlijk al in opstand moeten komen, want dat deugt ook niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Vanoverdegrens op 02-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Nu online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:38:
@Mirved Ik beeindig deze "discussie" met je, omdat je me niet wilt begrijpen en tevens slecht leest. Wordt gelukkig met je Bitcoin, maar verwacht niet dat ik op enig moment in de toekomst dit energievretende cryptopuzzeltje als "store of value" of betaalmiddel erken. Dat weiger ik, en als een overheid me ertoe gaat dwingen, kom ik ertegen in opstand.
Ik voer deze discussie met deze "argumenten" al sinds 2013 hier op tweakers destijds vooral op de frontpage met mensen zoals jou die riepen in 2013 dat Bitcoin nooit iets waard ging zijn en al voor 2014 dood zou zijn.

Wederom laat je zien in je laatste comment dat je nog steeds niet snapt waar het over gaat. Waarom zou iemand je dwingen een store of value te gebruiken. Wordt je nu dan ook gedwongen om goud te kopen? Dat BTC geen handig betaalmiddel kan zijn in zijn huidige vorm is duidelijk en dat heb ik ook nergens beweerd.

Veel succes met verzetten tegen alle assets die in waarde stijgen omdat dat niet eerlijk is voor de kopers :+

Maar doe mij nog een lol beantwoord deze vraag als allerlaatste en dan zal ik erover ophouden:

Als ik voor 1000 euro aan bitcoin koop krijg ik voor een waarde van 1000 euro bitcoin. Hoe ben ik er dan slechter van geworden? Hoezo ben ik dan opeens een verliezer?

[ Voor 9% gewijzigd door Mirved op 02-08-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:38:
@Mirved Ik beeindig deze "discussie" met je, omdat je me niet wilt begrijpen en tevens slecht leest. Word gelukkig met je Bitcoin, maar verwacht niet dat ik op enig moment in de toekomst dit energievretende cryptopuzzeltje als "store of value" of betaalmiddel erken. Dat weiger ik, en als een overheid me ertoe gaat dwingen, kom ik ertegen in opstand. (en tegen het huidige systeem zou ik eigenlijk al in opstand moeten komen, want dat deugt ook niet)
Je betrekt de boel wel snel op jezelf :F

Niemand verwacht iets van jou.. Je meld jezelf in dit topic om iedereen ff de les te lezen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 18:46
Zijn er meer mensen die niet het maximum van hun tegoed kunnen verzenden vanaf hun ledger nano x? Dus vanuit ledger live.

Ik snap dat er fees gerekend worden, maar die gaan er blijkbaar direct vanaf (je kunt dus iets minder versturen) en bij aankomst op het gekozen adres is er nog eens een fee afgegaan. Op het ledger live adres blijft dan 0.05 cent staan aan waarde.

Het is een beetje als de kruimels op Binance, alleen daar kun je er nog iets mee door alles om te zetten naar BNB.

Vraag, hoe kom je daar weer vanaf. Als BTC nog eens 100K gaat bereiken worden dit dure kruimels........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
D-Ed schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Niemand verwacht iets van jou.. Je meld jezelf in dit topic om iedereen ff de les te lezen :w
Ik reageerde op de zin: "BTC wordt gezien als het digitale goud."

Door wie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Laatst online: 18-02-2024
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Door wie dan?
Moi.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 17:38

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Door wie dan?
Je reacties zijn nogal stellig en zitten vol met meningen die je als feit verkoopt.. Dat jij DENKT dat BTC (of andere crypto) geen waarde vertegenwoordigen ‘niets’ dan is dat helemaal prima. Maar ga aub niet doen alsof jouw mening de waarheid is :(:)

Alleen de almachtige @Verwijderd krijgt dat voor elkaar _O-

Maar goed, ik vertrek weer want heb nog een vliegersessie op het Zeeuwse strand met m’n dochter in de planning d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Nu online
[...]

Door wie dan?
Mike Novogritz
Willem Middelkoop
Tig andere Google eens zou ik zeggen.

Heb ik nog steeds de vraag voor jou:
Als ik voor 1000 euro aan bitcoin koop krijg ik voor een waarde van 1000 euro bitcoin. Hoe ben ik er dan slechter van geworden? Hoezo ben ik dan opeens een verliezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
Kolere, wanneer gaat BTC nu eens door die Daily 50MA // FIB knallen |:(

edit: Het lijkt erop dat het nu als weerstand dient. :(:) Gaat lekker zo met een long vanaf 8500 euro!
.... schuift zijn stop loss nog verder naar boven....

edit: Dat was hem dan... op naar de volgende trade ;w

[ Voor 63% gewijzigd door bruutone op 02-08-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bruutone schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:32:
5% up in de laatste 24 uur is niet genoeg voor je? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 21:15
Om 17:00, als we allemaal in de auto of op de fiets naar huis zitten en niet bij onze telefoon mogen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruutone
AlterMann schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:40:
[...]

Om 17:00, als we allemaal in de auto of op de fiets naar huis zitten en niet bij onze telefoon mogen :+
Het lijkt erop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

is al lang in een uptrent sinds gister... ook nog eens divergence op 4h en daily.

Het probleem is dat alle noobs wachten op bepaalde lijntjes die kruisen en soortgelijke zaken .zodat het SYSTEM OVERLOAD wordt zodra iedereen tegelijk instapt :+

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 02-08-2019 17:19 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
10 uur lang omhoog grinden ongedaan maken in 2 minuten. Dan de helft daarvan weer goedmaken met een bounce in 10 seconden. Ja, crypto is nog steeds crypto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:21:
10 uur lang omhoog grinden ongedaan maken in 2 minuten. Dan de helft daarvan weer goedmaken met een bounce in 10 seconden. Ja, crypto is nog steeds crypto :P
Zo is het, laat nu maar eens die -25% rode dildo komen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Taro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:22:
Gaat Bitcoin afketsen op de MA25 (roze, 10.440/500 USDT) of er met een enorme groene candle doorheen? Erg benieuwd, ik ben all-in, stop losses weer naar boven bijgesteld.

[Afbeelding]

Edit:

Je kunt voor of tegen TA zijn, maar, dat lijnen iets doen is wel duidelijk. Na de 10.467 USDT (exact de MA25 zoals je kunt zien) aangetikt te hebben weer gedaald:

[Afbeelding]
Tja deze stelde dus ok niet veel voor de MA25 8)7 8)7
eerst er doorheen nu weer eronder in 2 minuten tijd 8)

[ Voor 3% gewijzigd door sourcecode op 02-08-2019 18:53 ]

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
TuutjDrie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:18:
Haha, no shit sherlock _O- _O-

Elke banaan begrijpt dat BTC nog geen betrouwbare store of value is nee :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
BFmango schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:55:
[...]

Haha, no shit sherlock _O- _O-

Elke banaan begrijpt dat BTC nog geen betrouwbare store of value is nee :D :D :D
Noem eens een betrouwbare belegging? Elke belegging geeft een bepaald risico. Je kan wel de risico's in je belegging zo minimaal mogelijk maken, maar zelfs goud kan rekt gaan. Of wat dacht je van de mensen die in huizen hebben belegd in Irak..... of beleggers die zakken vol Bitconnect kochten....of geld in Icesave stopten... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thaam schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:31:
[...]
Noem eens een betrouwbare belegging?
Fiat. Wordt gegarandeerd ieder jaar een beetje minder waard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Noem eens een betrouwbare belegging?
Palm invest zou ik aanraden.

Slux zegt zelf dat NL vastgoed de enigste bewezen en betrouwbare belegging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sourcecode schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Dat zie je vaker, erdoorheen betekent niet er definitief doorheen. Het wordt een soort magneet. Daarom moet er ook ineens veel volume bij komen kijken om daarvan los te raken en echt met een enorme groene candle te kunnen stijgen.

Op vrijdagavond zie je overigens vaker een kleine terugval, om daarna gedurende de nacht weer te stijgen. Ik hold dus t/m morgenochtend, tenzij er ineens nog 200-300 af gaat, dan gooi ik de handdoek in de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:11
Taro schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:23:
[...]

Dat zie je vaker, erdoorheen betekent niet er definitief doorheen. Het wordt een soort magneet. Daarom moet er ook ineens veel volume bij komen kijken om daarvan los te raken en echt met een enorme groene candle te kunnen stijgen.

Op vrijdagavond zie je overigens vaker een kleine terugval, om daarna gedurende de nacht weer te stijgen. Ik hold dus t/m morgenochtend, tenzij er ineens nog 200-300 af gaat, dan gooi ik de handdoek in de ring.
dat heb je vaker gedaan de handdoek in de ring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:21:
whahahaah de crypto psychologie is ook altijd hetzelfde.. iedereen weer die stop loss op zelfde plek
Stel je voor dat iedereen kon nadenken .. Zat bitcoin al op 100 Miljoen.

Er komt een tijd dat niemand bitcoin meer dan een procent omlaag kan douwen!!!
Bitcoin is te cheap!! Anyway, weer een aandenken dat bitcoin richting 16.000/20.000 gaat met al die fake dumps
bruutone schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:34:
[...]

Zo is het, laat nu maar eens die -25% rode dildo komen. :O
8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 02-08-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sourcecode schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Een fakeout dus :)

Daarom kijken veel mensen ook naar de candle close boven een bepaald niveau. Bijvoorbeeld op de 4 uur of zelfs daily.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bie100 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:32:
[...]

dat heb je vaker gedaan de handdoek in de ring :P
Klopt, geld zien verdampen en passief toekijken is geen hobby waar ik plezier aan beleef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

Een fakeout dus :)

Daarom kijken veel mensen ook naar de candle close boven een bepaald niveau. Bijvoorbeeld op de 4 uur of zelfs daily.
Zit al dik door 10200 en 10400 zeker geen fake out. gewoon stoploss hunter

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 02-08-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:49:
[...]

Zit al dik door 10200 en 10400 zeker geen fake out. gewoon stoploss hunter
We hadden het over de MA, niet een bepaald bedrag :)

Edit: Als je het breken van de 11.2 en 11.4k trouwens ziet als een garantie dat we verder omhoog blijven gaan zou ik voorzichtig zijn met die aanname :)

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 02-08-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Noem eens een betrouwbare belegging? Elke belegging geeft een bepaald risico. Je kan wel de risico's in je belegging zo minimaal mogelijk maken, maar zelfs goud kan rekt gaan. Of wat dacht je van de mensen die in huizen hebben belegd in Irak..... of beleggers die zakken vol Bitconnect kochten....of geld in Icesave stopten... 8)7
Nee, Bitcoin is echt zoveel betrouwbaarder dan beleggen in een bedrijf zoals laten we zeggen ASML of Apple. 8)7 8)7 8)7

Het ene is iets wat geen intrinsieke waarde heeft en iets is waarvan de waarde wordt bepaald door speculatie, de andere twee zijn solide bedrijven met jarenlange proven trackrecord, intrinsieke waarde, bezittingen/activa, omzetten, intellectuele eigendommen, doordachte roadmaps, stevige use-cases, een industrie en volledig ingerichte goederenketen, etc. etc.

Tuurlijk, ook aan beleggen in ASML of Apple zitten risico's, maar niet zoals de risico's bij Bitcoin. Als je dat niet begrijpt ben je echt helemaal van het padje af. Ik dacht dat iedereen dat wel begreep.

Wil overigens niet zeggen dat we over een tijd naar de maan kunnen gaan hoor. :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bij Bitcoin is bijv. de MA xx lijn (geen zin om hem op te zoeken) de steunpilaar voor de koers, maar die kan simpel gebroken worden en is eigenlijk nergens op gebaseerd. Bij Apple, ASML, etc. zijn de winst, omzet, vastgoed, etc. etc. de steunpilaren voor de koers en die zijn daadwerkelijk ergens op gebaseerd.

Bitcoin kan prima naar 0 door slecht nieuws, dalende interesse, een hack, etc. De koers van Apple zal nooit zomaar naar 0 gaan als ze relevante producten blijven leveren en de activa gewoon hun waarde blijven behouden.

Daarom is investeren in Apple veiliger dan in Bitcoin. Of het lucratiever is, dat is de vraag...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 3 jaar oude ZTE chinaphone eens vervangen voor een nieuwe s9.

Mooiste feature: vingerafdruk scanner op exact dezelfde locatie. God wat ben ik daar aan gewend geraakt.

Grootste ergernis: dowloadsnelheid niet in statusbalk zichtbaar.

Binance en kucoin staan er al weer op. Google authenticatie werkt ook weer.

Altijd leuk zo'n nieuwe gadget. Nu kan ik weer supersnel een bug high en panicsell doen zonder lags en vastlopers!

En de batterij gaat ook langer mee dan anderhalf uur. Wat een luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
BFmango schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Nee, Bitcoin is echt zoveel betrouwbaarder dan beleggen in een bedrijf zoals laten we zeggen ASML of Apple. 8)7 8)7 8)7

Het ene is iets wat geen intrinsieke waarde heeft en iets is waarvan de waarde wordt bepaald door speculatie, de andere twee zijn solide bedrijven met jarenlange proven trackrecord, intrinsieke waarde, bezittingen/activa, omzetten, intellectuele eigendommen, doordachte roadmaps, stevige use-cases, een industrie en volledig ingerichte goederenketen, etc. etc.

Tuurlijk, ook aan beleggen in ASML of Apple zitten risico's, maar niet zoals de risico's bij Bitcoin. Als je dat niet begrijpt ben je echt helemaal van het padje af. Ik dacht dat iedereen dat wel begreep.

Wil overigens niet zeggen dat we over een tijd naar de maan kunnen gaan hoor. :o
Intrinsieke waarde van btc is de wereldadoptie.
De innovatieve en steeds grotende netwerk.
Geen enkel ander munt kan dat evenaren.
Enigste bedreiging is wanneer btc netwerk gehackt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door lighting_ op 02-08-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lighting_ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:07:
[...]
Enigste bedreiging is wanneer btc netwerk gehackt wordt.
Ik kan wel wat meer verzinnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:13:
[...]

Ik kan wel wat meer verzinnen hoor.
Als je bedoelt op politiek en land niveau is mijn antwoord niet

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 02-08-2019 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:59:
Vandaag mijn 3 jaar oude ZTE chinaphone eens vervangen voor een nieuwe s9.

Mooiste feature: vingerafdruk scanner op exact dezelfde locatie. God wat ben ik daar aan gewend geraakt.

Grootste ergernis: dowloadsnelheid niet in statusbalk zichtbaar.

Binance en kucoin staan er al weer op. Google authenticatie werkt ook weer.

Altijd leuk zo'n nieuwe gadget. Nu kan ik weer supersnel een bug high en panicsell doen zonder lags en vastlopers!

En de batterij gaat ook langer mee dan anderhalf uur. Wat een luxe.
en meer ETN minen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@bie100 De handdoek ligt inmiddels in de ring hoor! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lighting_ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Als je bedoelt op politiek en land niveau is mijn antwoord niet
Je denkt niet dat landen en wetten de wereldadoptie waar je het over hebt in de weg kunnen staan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:08:
[...]

Ach, je moet als beginner ergens beginnen toch ? :) Toen ik begon bestond Binance nog niet. Iets als Kraken was er al wel, maar heb zelf voor het eerst gekocht bij Bitonic. Kost je 3% tegenover aankoop en verkoop, maar met pas verkopen op 100% winst boeide mij dat weinig. Pas toen ik vaker ging kopen en verkopen ben ik overgetapt naar Binance. De meeste nieuwe mensen zullen op Nederlands zoeken in Google en dan kom je snel bij een te dure brokers uit. Gelukkig zijn wij er voor die mensen om ze naar een plek te leiden die fatsoenlijke fee's heeft :)
Inmiddels ben ik op vakantie en volg eea dus niet zo meer. Loop ik gofferdo in Tsjechië een www.alza.cz winkel binnen, staat daar een BTC/LTC automaat en nog erger? Zie dus ook dat ik een prijsgolfje gemist heb. Vervolgens ga ik ergens wat eten en hoor ik een conversatie tussen twee mensen over crypto's. Fucking hell, ik ben op vakantie he? :+ Morgen Slowakije, Bratislava here I come en hopen dat me daar enig crypto nieuws bespaard blijft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 18:46
alfredpot schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:07:
Zijn er meer mensen die niet het maximum van hun tegoed kunnen verzenden vanaf hun ledger nano x? Dus vanuit ledger live.

Ik snap dat er fees gerekend worden, maar die gaan er blijkbaar direct vanaf (je kunt dus iets minder versturen) en bij aankomst op het gekozen adres is er nog eens een fee afgegaan. Op het ledger live adres blijft dan 0.05 cent staan aan waarde.

Het is een beetje als de kruimels op Binance, alleen daar kun je er nog iets mee door alles om te zetten naar BNB.

Vraag, hoe kom je daar weer vanaf. Als BTC nog eens 100K gaat bereiken worden dit dure kruimels........
Niemand???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:13:
[...]

Je denkt niet dat landen en wetten de wereldadoptie waar je het over hebt in de weg kunnen staan ?
omdat je niet alle landen mee krijgt.
Japan/Singapore accepteren juist BTC.
Tijdens de hoorzitting in US is wel gebleken dat verbieden nadelige gevolgen kan hebben voor je land. Technische ontwikkelingen/bedrijven voor btc/crypto vertrekken naar buitenland gaat. Maw je loopt als land achter. Wat ga je als land doen als bijv amazone btc in Japan wilt of gaat accepteren. Ga je het hoofdkantoor ook naar buitenland uitjagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

[b]Taro schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:23Op vrijdagavond zie je overigens vaker een kleine terugval, om daarna gedurende de nacht weer te stijgen. Ik hold dus t/m morgenochtend, tenzij er ineens nog 200-300 af gaat, dan gooi ik de handdoek in de ring.
Goede gedachte d:)b die vannacht uit is gekomen, daarom heb ik het gisteren nog even laten staan... :)
Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!