DAMAGE schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:30:
[...]
Dit. Het is gewoon klassieke prijs actie waar je naar moet kijken. Support en resistance moet je snappen. Het werkt echt. Je moet het wel echt begrijpen anders snap ik dat je denkt dat het een horoscoop is. Maar het werkt echt keer op keer. Puur en alleen al omdat er in deze tijd vrijwel alleen traders actief zijn en die hebben als je het goed doet dezelfde leveltjes ingetekend als jij. Als jij dan je orders op die leveltjes zet dan merk je gewoon dat je vaak goed zit. Simpeler dan dit wordt het niet. Tuurlijk moet je het grotere plaatje ook zien, maar alleen al met support en resistance kun je al behoorlijk wat succesen boeken. Indicatoren heb je eigenlijk niet eens nodig.
Ik denk nog steeds dat eigenlijk iedereen die TA onzin noemt er gewoon niets van weet. Dus het naar Tradingview gaan en lange termijn meuk zien waarbij het meeste niet klopt, dus TA is onzin. Dan mis je dus vrijwel alles wat TA is en zelfs dat TA helemaal niets hoeft te voorspellen om TA te zijn. Maar goed, oude discussie.
Persoonlijk trade ook vrijwel alleen op support en resistance. Horizontaal, diagonaal, channel, fib en mijn persoonlijke favoriet: MA's

Inderdaad door alleen met support en resistance aan de slag te gaan kan je al leuk geld verdienen.
Opzich zijn al die support en resistance levels ook onzin, maar vrijwel iedere trader maakt er gebruik van, dus werkt het.
De basis omzetten in goede trades maken is iets wat tijd kost waarbij je vooral veel ervaring nodig hebt en helemaal goed om moet kunnen gaan met je emoties. Uiteindelijk kan het simpel zijn, maar niet in die 10 minuten.
Edit: Support en resistance kan natuurlijk ook breken. Support kan falen en resistance kan gebroken worden, daar komt diie ervaringen bij kijken en ook risico management.
[
Voor 4% gewijzigd door
PilatuS op 15-11-2019 23:44
]