Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
PB-powell schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Ah toch, ik zat er al naar te kijken op de map maar kon niet zo snel een verschil zien.

En ik probeer bij de challenges steeds verschillende type runes, maar ik kom er vooralsnog niet achter of dat uitmaakt welke boeken je krijgt. Zit daar uberhaupt onderscheid in?
Ik denk dat het enkel zorgt voor bijkomende foundables en punten in het kleur van de rune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

* Goverman meldt zich :)

Goverman en Govervrouw hebben ook Wizards Unite geïnstalleerd. Ik ben al level 16, Govervrouw is *nog* iets minder ver, maar dat duurt niet lang meer: zij is fan van Harry Potter, dus is best fanatiek :)...

Hoewel veel dingen redelijk straight forward zijn, toch een paar dingetjes:

- dark detectors, hoeveel heb je er echt aan?
- wat is eigenlijk de functie van friends (afgezien van het halen van de achievement)
- is er eigenlijk nog een good/great/masterful bij de wizard challenges?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Goverman schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:

Goverman en Govervrouw hebben ook Wizards Unite geïnstalleerd. Ik ben al level 16, Govervrouw is *nog* iets minder ver, maar dat duurt niet lang meer: zij is fan van Harry Potter, dus is best fanatiek :)...

- wat is eigenlijk de functie van friends (afgezien van het halen van de achievement)
Ik kan enkel antwoorden op je vraag betreffende dark detectors: als zwakke beginneling was ik een beetje aan het rondkijken, bij de eerste herberg die ik tegenkwam plofte ik meteen drie dark detectors erin (ik had me niet ingelezen), en lo and behold, binnen de paar minuten stond het daar vol met foundables, waarvan velen met een 'straal' erboven, en ik meen zelfs een 'emergency' gezien te hebben. Niet dat ik er veel aan had, ik was pas begonnen en had de grootste moeite met mijn spellcasting ;)

Dusjah 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:24

PB-powell

Mr. Laziness

Goverman schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:

Op de dark detectors komen foundables af die je normaal stuk minder ziet, dus ja als je een half uurtje hebt en bij een inn kan zitten zijn ze zeker nuttig.
Friends zorgen voor een bonus is de wizard challenges in de items en xp die je op het eind krijgt, niet direct in de gevechten zelf.
Er is (wat ik tot nog toe heb gemerkt) geen onderscheid in good/great/masterful in de wizard challenges. Deze werken alleen in de traces en masterful telt mee voor een achievement.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
Ik ben ondertussen bijna lvl 12. Voorloppig speel ik alleen even onder de middag tijdens mijn middag wandelingetje. Soms ook eens 's avonds als ik zin heb om een wandeling te maken.

Jullie mogen mij ook allemaal toevoegen zodat we die friends achievement kunnen unlocken. :)

3950 0439 8576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Na jaren Ingress (Vive la Resistance!) een korte tijd Pogo ben ik nu ook bezig met WiU..
Gisteren pas mijn eerste serieuze tocht gedaan na enkele dagen alleen vanaf mijn bureau op werk te hebben gespeeld. Best geinig, maar ben benieuwd hoe lang dit leuk gaat blijven. Bij Ingress heb je de PvP tenminste nog om het afwisselen en uitdagend te houden. Glyph hacking.. Glyph hacking everywhere.

Mijn code: 7733 1224 8338

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Dit is wel een handig idee!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gzhr6jN.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feijen7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 11:05
Friendcode: 5960 9173 0264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ben nu al een tijdjeaan het spelen. Maar ik merk wel dat ik me ergeraan elke dag dezelfde daily tasks. Waarom kunnen ze dit niet wat leuker en afwisselender maken?
Verder is het op dit moment zo dat je meestal je spreuk meerdere keren moet herhalen voor je een foundable te pakken hebt (als die niet weg whisked gedurende de tijd) en dat zelfs Masterful spellcasting totaal geen invloed heeft op het resultaat.
Laatste keer had ik Geat, Good, Masterful achter elkaar en iedere keer resisted. Daarna een fair en hoppa toen was het wel gelukt. Totaal niet logisch.
Dit soort zaken haalt voor mij wel de fun uit het spel.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
scorpion-biker schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:53:
Ik ben nu al een tijdjeaan het spelen. Maar ik merk wel dat ik me ergeraan elke dag dezelfde daily tasks. Waarom kunnen ze dit niet wat leuker en afwisselender maken?
Verder is het op dit moment zo dat je meestal je spreuk meerdere keren moet herhalen voor je een foundable te pakken hebt (als die niet weg whisked gedurende de tijd) en dat zelfs Masterful spellcasting totaal geen invloed heeft op het resultaat.
Laatste keer had ik Geat, Good, Masterful achter elkaar en iedere keer resisted. Daarna een fair en hoppa toen was het wel gelukt. Totaal niet logisch.
Dat is net hetzelfde als in pokemon go. Velen vinden dit niet logisch maar wat is hetalternatief? Elke keer gegarandeerd vangen bij masterful ofzo? (en niks vangen met een slechte spreuk)

Een goede spreuk doen geeft je gewoon meer kans om iets te vangen dus als je dat vaak genoeg doet ga je meer vangen. Dat is wel logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion-biker schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:53:
Volgens mij doen ze dat extra: want dan ga je potions gebruiken en veel spelenergie en ze hopen, dat je dan geld in spel gaat steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Hier al mensen bezig met de SoS taak om 10 Formidable Pixies in een Fortress te verslaan?

Ik las op het Internet dat je schijnbaar de meeste kans hebt om dat type Pixies aan te treffen op Niveau 3 van de Fortress, met level 1 runesteen.

Ik ben in ieder geval elke weer blij wanneer ik een Formidable Pixie tegen me krijg. Heb er tot nu 5 van de benodigde 10 verslagen.

Oh, en als je in je Registry kijkt bij Challenges en dan Wands of Dumbledore's Army... Hoeveel stukjes wands hebben jullie al gekregen? Ik heb nu:
- 1 van 120 stukjes van Ron Weasley's Wand
- 1 van 120 stukjes van Hermione Granger's Wand

Om al die Wands compleet te krijgen (voor sommige moet je zelfs 150 stukjes verzamelen) ben je nog wel een aantal jaar zoet! 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Haay op 11-07-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Haay schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:10:
Hier al mensen bezig met de SoS taak om 10 Formidable Pixies in een Fortress te verslaan?

Ik las op het Internet dat je schijnbaar de meeste kans hebt om dat type Pixies aan te treffen op Niveau 3 van de Fortress, met level 1 runesteen.

Ik ben in ieder geval elke weer blij wanneer ik een Formidable Pixie tegen me krijg. Heb er tot nu 5 van de benodigde 10 verslagen.

Oh, en als je in je Registry kijkt bij Challenges en dan Wands of Dumbledore's Army... Hoeveel stukjes wands hebben jullie al gekregen? Ik heb nu:
- 1 van 120 stukjes van Ron Weasley's Wand
- 1 van 120 stukjes van Hermione Granger's Wand

Om al die Wands compleet te krijgen (voor sommige moet je zelfs 150 stukjes verzamelen) ben je nog wel een aantal jaar zoet! 8)7
Ja zit ook daar op nu, doe voornamelijk chamber IV en daar heb ik ze soms, maar heb het al wel een beetje gehad met HPUW, te weinig variatie op dit moment.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Wat ik wel jammer vond is dat je die laatste taak van die brilliant event gewoon kon afwerken na 20.00 uur.
Ik moest maar 1 portkey aanzetten maar was net te laat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
The-Priest-NL schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:46:
Ja zit ook daar op nu, doe voornamelijk chamber IV en daar heb ik ze soms, maar heb het al wel een beetje gehad met HPUW, te weinig variatie op dit moment.
Tja, dat heb ik met Pokémon Go. Daar zit nog veel minder variatie in. Geen verhaal, en alleen maar domweg beestjes vangen. En waar in PoGo voor de 300ste keer een Ratata vangen je niks oplevert behalve wat kruimels XP, krijg je in HPWU ook bij het bevrijden van eenvoudige Foundables die je al vaak genoeg bevrijd hebt naast je persoonlijke XP ook voortgang op de balk van dat type zodat je bij een volle balk weer een runesteen krijgt.

Feit blijft natuurlijk dat al dit soort games, na een initiële fase waarin je de game ontdekt en nieuwe dingen vindt, gewoon puur grinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:24

PB-powell

Mr. Laziness

Haay schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Tja, dat heb ik met Pokémon Go. Daar zit nog veel minder variatie in. Geen verhaal, en alleen maar domweg beestjes vangen. En waar in PoGo voor de 300ste keer een Ratata vangen je niks oplevert behalve wat kruimels XP, krijg je in HPWU ook bij het bevrijden van eenvoudige Foundables die je al vaak genoeg bevrijd hebt naast je persoonlijke XP ook voortgang op de balk van dat type zodat je bij een volle balk weer een runesteen krijgt.

Feit blijft natuurlijk dat al dit soort games, na een initiële fase waarin je de game ontdekt en nieuwe dingen vindt, gewoon puur grinden is.
Beide games worden monotoon na verloop van tijd inderdaad, alleen waar je bij PoGo nog een flinke variatie hebt in de pokemon die je tegenkomt is dat bij HPWU een stuk minder. Er zijn 137 items in HPWU (tegenover ~450 in PoGo), maar ik heb van zeker 40% nog 0 gezien en van velen maar 1 stukje die uit de toren komt. Op straat kom je dusdanig weinig variatie tegen dat het ook weinig loont om echt eropuit te gaan. Ik heb pas twee schilderijen volledig weten te krijgen en die een eerste keer prestige gedaan. En waar het in PoGo nog loont om, zeker in het begin, alles te vangen is omdat je candy nodig hebt om te evolueren en het levert stardust op waarmee je pokemon sterker kan maken wat weer helpt in gevechten.
Maar wie weet gaan ze nog dingen veranderen in HPWU om het wat aantrekkelijker te maken, maar momenteel merk ik ook dat ik het spel niet meer dagelijks opstart.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Düsseldorf word duidelijk meer Harry Potter Wizard Unite gespeeld: ben net een rondje door Bilk gelopen, veel plekken om spreuken energie bij te tanken en ook veel greenhouses. Waarbij sommige andere al iets geplant hebben, dat zie ik in Kerkrade dus gewoon helemaal niet :+

Wel heb ik het gevoel dat het een behoorlijke grindgame is: iedere keer kom je dezelfde beesten, of personages tegen. Maja het geeft de kluizenaars onder ons wel een reden om de gevaarlijke buurten te verkennen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
Ik ben nu inmiddels level 25, en dan wordt het toch wel wat leuker, die foundables die naar één spell er vandoor gaan heb ik nu steeds minder (bij level up worden je spells beter). Maar verder bijlft een grind game nu. Wellicht kan ik wat meer met de fortresses gaan doen, tot nu toe alles in mijn eentje gedaan, en dat is eigenlijk ook niet leuk.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
In Gent zijn er massa's herbergen, towers, serre's. Ik hoef helemaal niet ver te wandelen voor mijn dagelijkse portie HPWU.

Ik kwam onlangs iets vreemds tegen: het zag eruit als een bolvormige zwerm memo-vliegtuigjes op de overland map.

Ik had op dat moment niet de tijd om te gaan kijken wat het was maar misschien is één van jullie dit al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mijn friend code: 2969 4702 6709.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Haay schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Tja, dat heb ik met Pokémon Go. Daar zit nog veel minder variatie in. Geen verhaal, en alleen maar domweg beestjes vangen.
PB-powell schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Beide games worden monotoon na verloop van tijd inderdaad, alleen waar je bij PoGo nog een flinke variatie hebt in de pokemon die je tegenkomt is dat bij HPWU een stuk minder. Er zijn 137 items in HPWU (tegenover ~450 in PoGo), maar ik heb van zeker 40% nog 0 gezien en van velen maar 1 stukje die uit de toren komt. ...
In pogo elke keer dezelfde pokemon te vangen stoorde mij eigenlijk nooit want je kon elke keer nog betere iv's vangen (zelfs al maakt iv in 99% van de gevallen niks uit)

Je moet ook vergelijken met pogo met alleen gen 1 dan was er ook veel minder variatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:13:

Ik kwam onlangs iets vreemds tegen: het zag eruit als een bolvormige zwerm memo-vliegtuigjes op de overland map.

Ik had op dat moment niet de tijd om te gaan kijken wat het was maar misschien is één van jullie dit al tegengekomen?
Ik denk achteraf dat het gewoon het effect van een dark detector moet geweest zijn. Al leek het toen alsof die bol echt op de map stond. 8)7

Wat me wel stoort, is dat je het spel open moet hebben om je stappen te laten registreren. Een Adventure Sync-achtige feature zou welkom zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 15-07-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dryhte schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Ik denk achteraf dat het gewoon het effect van een dark detector moet geweest zijn. Al leek het toen alsof die bol echt op de map stond. 8)7

Wat me wel stoort, is dat je het spel open moet hebben om je stappen te laten registreren. Een Adventure Sync-achtige feature zou welkom zijn.
Ja, ik vind het wel erg onhandig - ik loop vrij veel hard en nu moet ik dan mijn telefoonscherm aan laten staan (gelukkig met aparte app te doen) en dan nog pakt ie lang niet alles omdat ik 'te hard ga' - lol.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik lees dat de Werewolf (Oddities, Oddities I) alleen rond Volle Maan voorkomt. Morgen is het volle maan, en blijkbaar is die Werewolf al gespot in landen waar het nu inmiddels al avond/donker is. Dus kijk vanavond uit naar Werewolf traces op de kaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Haay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:55:
Ik lees dat de Werewolf (Oddities, Oddities I) alleen rond Volle Maan voorkomt. Morgen is het volle maan, en blijkbaar is die Werewolf al gespot in landen waar het nu inmiddels al avond/donker is. Dus kijk vanavond uit naar Werewolf traces op de kaart! :)
Je had gelijk, daarnet een weerwolf gescoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 13:50
Dryhte schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:29:
[...]

Je had gelijk, daarnet een weerwolf gescoord :)
Is die vanavond ook nog te vinden? Gisteravond in dromenland geen weerwolf gezien :+

Zie overigens op Wizardsunitehub deze info voor aanstaande zaterdag:

Time:
  • Europe, Middle East, Africa, and India: 10:00 A.M. to 1:00 P.M. UTC
Effects:
  • 3x XP when you use Barrufio’s Brain Elixir
  • An increase of Traces on the Map, with a higher chance of seeing Hogwarts School Traces.
  • Dark Detectors will last double the length of time when placed in Inns.
Free store packs:
  • 50 Spell Energy
  • 1 Barrufio’s Brain Elixir

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Release notes voor de aankomende versie 2.1 release:

Updates:

Wizarding Challenges:
- Added a new message before a Challenge to inform you if you are low on Spell Energy
- You will now be able to see Spell Energy when you enter a Fortress to choose a Chamber
- Added new Challenge Registry Page and Foundables, Symbols of the Wizarding World III
- Lowered the amount of XP rewards in early Chambers (1-8) and increased the amount of XP rewards in higher-level Chambers (11+)

Code Name:
- You now have the option to change your Code Name through the Settings menu in-game! You can only do this once so please choose carefully.

Registry:
- Added new Encounters, including Neville Longbottom, Omnioculars, Exploding Snap House of Cards, Blast-Ended Skrewt, and Professor Flitwick!

The Map:
- You will now be able to see your Spell Energy on the Map

Potions:
- Increased the effectiveness of all Exstimulo Potions in combat

Ministry ID Portrait:
- Added Butterbeer Cork Necklace Portrait Lenses; this item unlocks at Level 4
- Added Death Eater Smoke Portrait Frame; this item unlocks at Level 25
- Added 3 new Stickers: Beauxbatons carriage, Durmstrang ship, and Beauxbatons butterflies
- Added 2 new Stickers you can unlock with Gold: Malfoy Family Crest and Summer Whomping Willow

Bug Fixes:

Professions:
- Fixed an issue where you would not receive the Lessons tutorial if you reached Level 6 and tapped Lessons before getting through the full Professions tutorial

Portkeys:
- [Android Only] Fixed an issue that when using AR mode inside of a Portkey, navigation would drift when your device was not moving

Potions:
- Fixed an issue where in low data connectivity, the game became unresponsive for a short moment when collecting an Ingredient from the Map

Daily Assignments:
- Fixed an issue where if you tapped quickly through the Level 2 Daily Assignments tutorial, you would experience an issue where the Daily Treasure calendar appearing blank

General:
- Fixed an issue where after returning a Foundable and exiting the Rewards page, you would see the AR or AR+ background briefly before returning to the Map

Oh, en dit is ook wel een mooi overzicht van de Portkeys en wat je er mogelijk uit kunt krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/jibsentertainment.com/wp-content/uploads/2019/07/PORTKEY_REWARDS.jpg?resize=840%2C1056&ssl=1

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 16-07-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Wel jammer dat je minder exp van die lage uitdagingenkrijgt. Dat was het enige dat redelijke exp gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-09 07:50
schaapiej schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:58:
[...]

Is die vanavond ook nog te vinden? Gisteravond in dromenland geen weerwolf gezien :+

Time:
Effects:
  • An increase of Traces on the Map, with a higher chance of seeing Hogwarts School Traces.
Free store packs:
  • 50 Spell Energy
Gaaf! Duurt maar drie uur dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Kakarottt schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Gaaf! Duurt maar drie uur dus...
Jup, zelfde idee als de Pokémon Go community days. 3 uurtjes op pad om de boel bij elkaar te harken.
Info voor het event dat vanavond start; klik

Slim dus om portkeys uit te lopen en op te sparen tot je bij die opdracht bent!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Laatst online: 07-09 21:03
hmmm. complete 10 masterfull spells. Denk dat ik in al die tij dat ik speel (vanaf de release) daar nog niet eens op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Raymon1988 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:39:
hmmm. complete 10 masterfull spells. Denk dat ik in al die tij dat ik speel (vanaf de release) daar nog niet eens op zit...
Ik ben inmiddels level 23 en heb tot nu toe al 85x een Masterful gehaald. Nog 15 te gaan voor de zilveren badge. De gouden badge daarvan halen zal nog wel even duren, ha ha ha. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
schaapiej schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Jup, zelfde idee als de Pokémon Go community days. 3 uurtjes op pad om de boel bij elkaar te harken.
Info voor het event dat vanavond start; klik

Slim dus om portkeys uit te lopen en op te sparen tot je bij die opdracht bent!
Vorige event werkte dit niet bij mij. De portkeys worden geteld wanneer je de sleutel erin steekt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
Gravediggerxx schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Vorige event werkte dit niet bij mij. De portkeys worden geteld wanneer je de sleutel erin steekt |:(
Hmm da's jammer als dat niet kan.
Zal het in ieder geval nog een keer testen, heb er nog 2 klaar staan nu.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
De experience in wizarding challenges is erg omlaag gegaan. Met lvl 1 runes
ruins 2: 86 exp
3: 114
4: 145
5: 180

Masterfull spel is het jammer dat snelheid zoveel belangrijker is dan een goede trace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Laatst online: 08:37
Gelukkig komt in het huidige event een van de makkelijkste traces veelvuldig voor. (Voor de Brilliant Hedwig)

Volgens mij heb ik vandaag zeker 20 Masterful Traces erbij gekregen. Schiet ook wel op met 1000 xp per keer (met potion). Nu lvl 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
schaapiej schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:58:
[...]

Time:
Effects:
Free store packs:
  • 50 Spell Energy
Deze mededeling heb ik gemist. Het verklaarde wel waarom er zo veel te vinden was. Ben 2 levels omhoog gegaan. Nu level 17.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Gisteren geen weerwolf gezien, wel veel Hedwigs en Harry Potters die door Dementors werden belaagd. Op weg naar huis opeens veel traces om mij heen waardoor ik Potter’s Calamity 1 en Potter’s Calamity 2 al heb gehaald. Nog twee te gaan!

Overigens, het event van a.s. zaterdag staat bij mij niet in de special eventlijst, wel een nieuwe Potter's Calamity Brilliant Event die over twee weken start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kakarottt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 06:47:
Gisteren geen weerwolf gezien, wel veel Hedwigs en Harry Potters die door Dementors werden belaagd. Op weg naar huis opeens veel traces om mij heen waardoor ik Potter’s Calamity 1 en Potter’s Calamity 2 al heb gehaald. Nog twee te gaan!

Overigens, het event van a.s. zaterdag staat bij mij niet in de special eventlijst, wel een nieuwe Potter's Calamity Brilliant Event die over twee weken start.
Ik heb gisteravond één weerwolf kunnen bevechten. En een vampier. ook fijn. :)

Potter's Calamity helpt wel om weer snel een aantal lvl 1 runes te krijgen. Hoe hoger je komt, hoe langzamer het met de andere registry pagina's gaat om level up te gaan en weer een rune te krijgen.

A.s. zaterdag is niet een Event die in de Special Assignments pagina staat maar een Community Day. Die duurt dan ook maar drie uur, en tijdens die drie uur is de kans op Hogwarts School traces hoger. Verder krijg je voor een Brain Elixir 3x XP ipv dubbele XP, en kun je in de Store een gratis 50 Energy pack en een gratis Brain Elixir ophalen.

De tijd voor die Community day is: 10:00 A.M. to 1:00 P.M. UTC --> 12:00 tot 15:00 uur NL zomertijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 17-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_Reaver
  • Laatst online: 07-02 15:18
Eergisteren twee weerwolven en een vampier, maar gisteren geen van beide. Ik heb het idee dat traces van het event voorrang krijgen waardoor minder 'standaard' traces te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Haay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:17:
A.s. zaterdag is niet een Event die in de Special Assignments pagina staat maar een Community Day. Die duurt dan ook maar drie uur, en tijdens die drie uur is de kans op Hogwarts School traces hoger. Verder krijg je voor een Brain Elixir 3x XP ipv dubbele XP, en kun je in de Store een gratis 50 Energy pack en een gratis Brain Elixir ophalen.

De tijd voor die Community day is: 10:00 A.M. to 1:00 P.M. UTC --> 12:00 tot 15:00 uur NL zomertijd.
Helder, bedankt voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Blade_Reaver schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:41:
Eergisteren twee weerwolven en een vampier, maar gisteren geen van beide. Ik heb het idee dat traces van het event voorrang krijgen waardoor minder 'standaard' traces te vinden zijn.
Ja, datzelfde gevoel heb ik ook wel. Eergisteravond heb ik 3 weerwolven vrij kort achter elkaar gevangen. Gisteravond maar 1, en gelukkig ook nog een vampier. Na vanavond weer een maand wachten tot de volgende volle maan. ;)

Is iemand hier trouwens al eens een Firenze (Care of Magical Creatures, Forbidden Forest (derde plaatje) in het wild tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Haay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:49:

Is iemand hier trouwens al eens een Firenze (Care of Magical Creatures, Forbidden Forest (derde plaatje) in het wild tegengekomen?
Ja, ik ben hem een keer tegen gekomen begin deze maand en heb deze ook gevangen. Wat de omstandigheden precies waren, weet ik niet meer...volgens mij was ik in het bos een rondje aan het wandelen vlakbij mijn werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Kakarottt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:04:
Ja, ik ben hem een keer tegen gekomen begin deze maand en heb deze ook gevangen. Wat de omstandigheden precies waren, weet ik niet meer...volgens mij was ik in het bos een rondje aan het wandelen vlakbij mijn werk.
Hm... Firenze tegen komen in het bos ... Klinkt erg logisch. Was het gewoon overdag? Wel of geen herbergen (inns) in de buurt?

Oh, dit is trouwens ook een handig plaatje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PAlBzxM35YUsUWgyi7xdBF53/full.jpg

Rechtsboven is een Doxy, en die heb je nodig voor de SOS taak All in One (Recover 5 Doxy Droppings from Doxy Oddities). Hoewel ochtendschemering (dawn) nu nog vlak voor 5 uur in de ochtend is zal het later dit jaar vanzelf makkelijker worden wanneer de nachten weer langer worden. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Haay op 17-07-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Haay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Hm... Firenze tegen komen in het bos ... Klinkt erg logisch. Was het gewoon overdag? Wel of geen herbergen (inns) in de buurt?

Dit was gewoon overdag en bijna geen herbergen in de buurt. Maar het zou best kunnen dat er toen een herberg in de buurt was :) Ook geen dark detectors gebruikt. Ik ben benieuwd wat de tijdspanne is van de nachtelijke spawns. Is dat van 00:00 - 04:00 of wordt vanaf 22:00 al meegeteld?

Oh, dit is trouwens ook een handig plaatje!
[Afbeelding]

Rechtsboven is een Doxy, en die heb je nodig voor de SOS taak All in One (Recover 5 Doxy Droppings from Doxy Oddities). Hoewel ochtendschemering (dawn) nu nog vlak voor 5 uur in de ochtend is zal het later dit jaar vanzelf makkelijker worden wanneer de nachten weer langer worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kakarottt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:15:
Dit was gewoon overdag en bijna geen herbergen in de buurt. Maar het zou best kunnen dat er toen een herberg in de buurt was :) Ook geen dark detectors gebruikt. Ik ben benieuwd wat de tijdspanne is van de nachtelijke spawns. Is dat van 00:00 - 04:00 of wordt vanaf 22:00 al meegeteld?
Kan best dat Firenze juist spawned in bosrijk gebied met weinig of geen herbergen in de buurt. Mensen-schuw enzo... ;)

In het hoofdscherm heb je rechtsboven, onder het kompas, het weer-icoontje. Daarin zie je niet alleen wat voor weer het is, maar ook of het 'day', 'dusk', 'night' of 'dawn' is.

Wanneer de overgangen precies vallen ... Dat verschuift natuurlijk met de seizoenen. Een beetje weer-app geeft wel aan wanneer de zon opkomt en ondergaat. Dat zijn de dusk en dawn momenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Haay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Kan best dat Firenze juist spawned in bosrijk gebied met weinig of geen herbergen in de buurt. Mensen-schuw enzo... ;)

In het hoofdscherm heb je rechtsboven, onder het kompas, het weer-icoontje. Daarin zie je niet alleen wat voor weer het is, maar ook of het 'day', 'dusk', 'night' of 'dawn' is.

Wanneer de overgangen precies vallen ... Dat verschuift natuurlijk met de seizoenen. Een beetje weer-app geeft wel aan wanneer de zon opkomt en ondergaat. Dat zijn de dusk en dawn momenten. :)
Zo, ik leer elke dag steeds meer. Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vanmiddag stuk of 5 Wizard Challenges gedaan. Ruins 4 en Ruins 3, met level 1 runes. Ik moet nog twee Formidable Pixies verslaan voor m'n SOS taak. Kreeg wel Formidable Werewolves en Formidable Erklings tegenover me, maar helaas ... geen Formidable Pixie :(

Heb overigens inmiddels wel de 100 Masterful casts achievement gehaald! :D Nu doorbikkelen voor goud. Nog een krappe 400 te gaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Best vervelend dat je niet kunt zien welke portkey van dit event is en welke van t vorige. Had nog 3x 7km van het vorige event maar die zijn exact hetzelfde qua naam en uiterlijk als dit event. Geen idee dus welke ik nu erin moet drukken.. of zie ik iets over het hoofd?

Met Pokémon Go kon je nog een datum zien waardoor je ze zou kunnen onderscheiden.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij trouwens af, waarom je geen extra beloningen krijgt voor het laten groeien van planten. Want daar kan iedereen die het spel in de buurt speelt profijt van hebben, als ze bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOther
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-08 16:40
schaapiej schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:09:
Best vervelend dat je niet kunt zien welke portkey van dit event is en welke van t vorige. Had nog 3x 7km van het vorige event maar die zijn exact hetzelfde qua naam en uiterlijk als dit event. Geen idee dus welke ik nu erin moet drukken.. of zie ik iets over het hoofd?

Met Pokémon Go kon je nog een datum zien waardoor je ze zou kunnen onderscheiden.
Als je die portkeys nu uitloopt, ontvang je de beloningen voor dit event. Die 7 km portkeys zijn niet specifiek gekoppeld aan 1 event. Ik was zelfs halverwege met het uitlopen van een paar 7 km portkeys van het eerste event toen dit event van start ging, maar ontving dus de beloningen (registry image) van dit event. Als je wil kun je dus de 7 km event portkeys die je over hebt, bewaren voor het volgende event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Wanneer eindigt die te goede exp van dit event? 12 cet ofzo? Ik tikte het te snel weg en ik vind het nergens terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:03:
Ik vraag mij trouwens af, waarom je geen extra beloningen krijgt voor het laten groeien van planten. Want daar kan iedereen die het spel in de buurt speelt profijt van hebben, als ze bijdragen.
Ik zie de toegevoegde waarde hier ook niet van, alleen dat je ingrediënten kan laten groeien die je voor potions nodig hebt, maar tot nu toe heb ik alles op de map kunnen vinden.

Gisteren rond 22:30 was het volgens de app 'Night' en heb ik nog vijf vampiers en drie weerwolven gevonden :*) Momenteel met de laatste opdracht van de serie bezig en ik wacht tot zaterdag met het openen van de portkeys tijdens de drie uur durende Community Day.

Het viel mij overigens op dat ik vanmorgen een melding kreeg dat er iets mis was gegaan met de punten van de lopende challenge. Misschien krijgen we achteraf nog een XP-upgrade...ook ontving ik bij een Inn maar 5 Spell XP voor een turkey dinner i.p.v. 10.

Moet zeggen dat de meeste hier al snel zijn gestegen in level, momenteel zit ik op 17. Misschien vaker met Barufio's Potion gaan lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kakarottt schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Ik zie de toegevoegde waarde hier ook niet van, alleen dat je ingrediënten kan laten groeien die je voor potions nodig hebt, maar tot nu toe heb ik alles op de map kunnen vinden.
Daarom plant ik vooral waarvan ik weinig in mijn kluis heb, of bijna nooit tegen kom op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Klapt bij jullie het spel er ook zo vaak uit? (bij mij, op een iPhone 6, echt om de zoveel minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakarottt
Tot nu toe heb ik het twee keer gehad op een dag dat het een paar keer opnieuw startte, maar dat kwam vaak ook doordat ik bij een Inn of Greenhouse doorliep en het out of range raakte. Dan krijg je wel een nette melding, maar af en toe herstartte het spel zich ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
[...]

Het viel mij overigens op dat ik vanmorgen een melding kreeg dat er iets mis was gegaan met de punten van de lopende challenge. Misschien krijgen we achteraf nog een XP-upgrade...ook ontving ik bij een Inn maar 5 Spell XP voor een turkey dinner i.p.v. 10.
Je krijgt volgens mij nu gewoon te veel exp van hedwig/harry potter en die gaan ze dan verlagen.
Daarom de waarschuwing. Weet iemand toevallig het uur dat op die melding stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gravediggerxx schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:33:
Je krijgt volgens mij nu gewoon te veel exp van hedwig/harry potter en die gaan ze dan verlagen.
Oh, en als je dankzij die extra XP inmiddels level up gegaan bent ... Gaan ze dan ook je level up weer afpakken? En de level-up items die je ontvangen hebt weer afpakken? Of blijf je dan wel je level maar moet je gewoon meer XP verzamelen voor de volgende level up?

Ik ben inmiddels met de Harry Potter Calamity bijna klaar. Moet alleen nog 3 portmanteaus uitlopen. Nog 4km te gaan en dan zou ik zover moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Haay schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Oh, en als je dankzij die extra XP inmiddels level up gegaan bent ... Gaan ze dan ook je level up weer afpakken? En de level-up items die je ontvangen hebt weer afpakken? Of blijf je dan wel je level maar moet je gewoon meer XP verzamelen voor de volgende level up?

Ik ben inmiddels met de Harry Potter Calamity bijna klaar. Moet alleen nog 3 portmanteaus uitlopen. Nog 4km te gaan en dan zou ik zover moeten zijn. :)
Als zij een fout maken gaan ze niet riskeren om iets af te pakken. Dan gaan ze veel boze spelers krijgen en dat willen ze vest niet. De exp van de uitdagingen in kamer 1-8 hebben ze zo ook gewoon verlaagt.
Helaas heb ik van die exp niet veel kunnen profiteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Gravediggerxx schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:33:
[...]

12 PM PDT 18 July.
21:00 onze tijd dus.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55
Vanochtend zo'n vier keer een Fortress gedaan met Event runestones. Helaas geen enkel fragment van Harry’s Weasley Jumper gevonden, waar het eerder wel vrij snel raak was.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Kost het veel pogingen om een fragment te vinden of krijg je er binnen een paar pogingen wel eentje?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Lau1187 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:50:
Vanochtend zo'n vier keer een Fortress gedaan met Event runestones. Helaas geen enkel fragment van Harry’s Weasley Jumper gevonden, waar het eerder wel vrij snel raak was.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Kost het veel pogingen om een fragment te vinden of krijg je er binnen een paar pogingen wel eentje?
Ik heb tot nu toe 2 van de 3 fragmenten van die Jumper gekregen. En ik heb al een flink aantal Wizard Challenges gedaan met die Event runestones.

Even tellen ... Ik ben rank 15 in Potter's Calamity en heb dus 15 Event runestones gekregen. Ik heb er nog 6 over, en heb dus 9 Fortress Challenges gedaan.

Gelukkig hebben we nog een aantal dagen te gaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Haay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb tot nu toe 2 van de 3 fragmenten van die Jumper gekregen. En ik heb al een flink aantal Wizard Challenges gedaan met die Event runestones.

Even tellen ... Ik ben rank 15 in Potter's Calamity en heb dus 15 Event runestones gekregen. Ik heb er nog 6 over, en heb dus 9 Fortress Challenges gedaan.

Gelukkig hebben we nog een aantal dagen te gaan! ;)
Ah, helemaal vergeten dat ik zo ook kan tellen hoeveel runestones ik precies heb gebruikt. Ik heb inmiddels met 8 runestones 2 fragments gevonden. Dat komt dus wel aardig overeen :) Ik zie op Reddit wel heel uiteenlopende verhalen, van mensen die met drie challenges alle drie de fragments vonden, tot mensen die al 17 runestones hebben gebruikt en nog maar één fragment hebben gevonden. Volgens een comment op Reddit wordt er op dit moment wel gekeken naar de drop-rate.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_Reaver
Level 14 in het event, 7 runestones over, dus dat betekend dat ik 7 challenges heb gedaan en ik heb alle fragments van de jumper compleet. Ter info ik heb de challenges op level 3 en 4 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Blade_Reaver schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:53:
Level 14 in het event, 7 runestones over, dus dat betekend dat ik 7 challenges heb gedaan en ik heb alle fragments van de jumper compleet. Ter info ik heb de challenges op level 3 en 4 gedaan.
Sinds de XP nerf van de laagste niveaus doe ik nu bij voorkeur ook level 4 Challenges wanneer ik solo speel. :) Ik heb er inmiddels weer een rune bij, dus straks tijdens de lunchpauze eens m'n 7 Event runes in een Challenge inzetten. Hopelijk krijg ik m'n 3e fragment dan wel erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
Lau1187 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:50:

Members only:
Ik heb 4 challenges gedaan en daarvan 3x de jumper.

Toegevoegd als Friend (Goukcher)

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Ik heb er 7 gedaan zonder fragment maar ik deed ook enkel kamer 1 dus misschien meer kans in een hogere kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Terug van rondje lopen tijdens de lunch. Heb 6x Ruins niveau 3, 4 en 5 gedaan met een (level 1) Calamity Rune stone, en nog 3 keer een Ruins niveau 3 met een andere level 3 of 2 Rune stone. Geen enkele voltooide challenge heeft me een Weasley Jumper fragment opgeleverd :(

Van die level 3 of level 2 Rune Stone challenges kreeg ik wel Joke Products, waarmee ik nu de Extendable Ears en de Nose-Biting Teacup compleet heb. Andere Joke Products waar ik al wat fragmenten van heb zijn: U-No-Poo, Trick Wand en Portable Swamp.

Overigens vind ik het nogal zinloos om van een item het aantal benodigde fragmenten op 16 of 24 te zetten, wanneer je elke keer 4 fragmenten per keer krijgt. Waarom dan niet het aantal benodigde fragmenten op 4 of 6, en één fragment per keer krijgen? 8)7

In ieder geval heb ik van de Potter Calamity nu 4/4 gehaald, en alle Restricted Area boekjes weer verdiend die er te verdienen waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik moet vanavond gewoon nog een uurtje gaan wandelen ;)

én misschien mijn nieuw verworven 'Become the beast' vaardigheid gaan uittesten met een level 4 of 5 challenge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik lees overigens op Reddit dat er iemand is die al 30 Event runestenen heeft gebruikt in de Wizard Challenges, en nog 0 Weasley Jumper fragmenten heeft gekregen! 8)7

Niantic schijnt ook ergens gezegd te hebben dat het een glitch is die ze hopelijk nog gaan oplossen. Ik wacht wel even met m'n overgebleven Event runestenen te gebruikt tot die glitch verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb de jumper volledig, maar slechts 1 hutkoffer fragment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Dryhte schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:52:
Ik heb de jumper volledig, maar slechts 1 hutkoffer fragment.
De hutkoffer fragmenten krijg je uit de 7km portkeys.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Lau1187 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:56:
[...]

De hutkoffer fragmenten krijg je uit de 7km portkeys.
Nice, van de 4 portkeys die ik aan het uitlopen ben zijn er 2 7km dus met een beetje geluk komt dat in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akageno_neko
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-08-2022
Ligt het aan mij of zijn er opeens echt heel veel meer traces en ingredients op de kaart?

Eerste weken spelen zowel thuis als op werk steeds maar 2 á 3 tracés en misschien 1 ingredient. Nu opeens 6 á 7 en stuk of 3 ingredients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:14
akageno_neko schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:13:
Ligt het aan mij of zijn er opeens echt heel veel meer traces en ingredients op de kaart?

Eerste weken spelen zowel thuis als op werk steeds maar 2 á 3 tracés en misschien 1 ingredient. Nu opeens 6 á 7 en stuk of 3 ingredients
Ja hier loop ik de laatste dagen ook tegen aan. Niet dat ik het erg vind maar valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:22
akageno_neko schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:13:

Ik persoonlijk krijg het idee dat op locaties waar je nog niet/of lang niet ben geweest ineens hele groepen spawnen. Bij het zwembad waar ik 1 keer in de week met de meiden kom is het bij aankomst bomvol.

Zover net level 23 geworden. Wel redelijk mazzel met voldoende inn's in de buurt.
Hoewel ik ineens het idee krijg constant maar max 3 energie te krijgen per inn.

Voor het toevoegen;
Members only: tFriend Code

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hebben andere mensen met Android ook last van slechte/geen GPS connectie en langzame servers (inn's laden niet of langzaam) sinds de laatste update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Cadeautje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEmWYC7hXIF2deTBaMbyinla/full.png

Zit ook hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RQNBxMkuueXgbhp4lsD6J9h5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
MonkeyJohn schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:33:
Hebben andere mensen met Android ook last van slechte/geen GPS connectie en langzame servers (inn's laden niet of langzaam) sinds de laatste update?
Ik heb af en toe wel het idee wat jij hier omschrijft mij ook ten prooi valt.
Dat is dan ook nog eens op een nieuwe S10+ dus denk niet dat het oude hardware is. Zou nog kunnen komen door de Galileo problemen kunnen komen. Maar zeker weet ik het niet, maar net ook een rondje met dochter gefietst en regelmatig blijft hij achter of plaatst je een meter of 50-100 verderop.

Ik baal eerder van iets anders. Ik heb een SOS missie waarbij je weerwolf haar moet hebben.
Laat het nou zo zijn dat weerwolven alleen tijdens de volle maan te vinden zijn en deze net een paar dagen geleden geweest is... :( Moet nu bijna een maand wachten om de SOS missie af te maken 8)7

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
@Red Cell Mijn telefoon heeft dan weer geen ondersteuning voor Galileo, daar dacht ik eerst ook aan dus had dat al gecheckt. Ik heb nog een ander euvel ontdekt, het geluid van de game blijft uit zichzelf steeds aan gaan ondanks dat ik die op 'off' heb staan in de settings - _-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Goed nieuws! Adventure Sync komt met de volgende update naar HPWU !!!

Verder komen er in een latere update ook draken in de game, maar deze zullen wel regio-specifiek zijn. Dus net als de regionale Pokémon waarbij ze verdeeld zijn over Noord Amerika, Zuid Amerika, Europa, Evenaar (tropen), Australië...
[YouTube: Dragons in Wizards Unite - Common Welsh Green - Coming soon]

En voor wie het leuk vindt ... Je kunt op deze map de Inns, Greenhouses, Towers en Flags in je omgeving opgeven (mits je een Discord account hebt):
https://wizardsuniteworld.com/map/#52.27067852708942,5.093536376953125

[ Voor 44% gewijzigd door Haay op 22-07-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akageno_neko
Oh, dat is geweldig! Wordt er nu best moe van dat je het spel echt open moet hebben om de kilometers te laten tellen!

Zo loop ik bv drie keer per werk hard, maar die kilometers telden dus nooit mee.

Kan niet wachten tot het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
akageno_neko schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:18:
Oh, dat is geweldig! Wordt er nu best moe van dat je het spel echt open moet hebben om de kilometers te laten tellen!

Zo loop ik bv drie keer per werk hard, maar die kilometers telden dus nooit mee.

Kan niet wachten tot het er is.
In pokemon go is er een snelheidslimiet van 10.5 km/ uur (zal wel hetzelfde zij in wu) met lopen ga je daar snel over zitten dus heb je nog steeds niks aan adventure sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik lees zojuist:
Ministry Announcement
Hi!

We are releasing changes to Portkey rewards later this week. We are decreasing wrackspurts rewards for 2km and increasing wrackspurts rewards for 5km, 7km, and 10km Portkeys.

This will go into effect late this week, so plan your 2km Portkey playing accordingly.

Thanks for playing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Laatst online: 08:37
Ik moest even googelen... wrackspurts zijn de sterretjes die je als je in een Portkey zit moet zoeken.

Gisteren eindelijk de laatste trui voor het event gekregen. Ik denk dat ik 12 runestones heb gebruikt om de 3 truien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_Reaver
Vraagje

Dit event is gesplitst in twee; een die bezig is een gaat aflopen en de volgende start over een week.

Weet iemand of de runes die je nu hebt gekregen ook te gebruiken zijn voor de volgende of zal die andere unieke runes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:20:
Ik lees zojuist:
Ministry Announcement
Hi!

We are releasing changes to Portkey rewards later this week. We are decreasing wrackspurts rewards for 2km and increasing wrackspurts rewards for 5km, 7km, and 10km Portkeys.

This will go into effect late this week, so plan your 2km Portkey playing accordingly.

Thanks for playing!
Ik heb tot op heden maar één 2km Portkey geoogst. Die moet nog op. De rest was allemaal 7km. Ben begonnen tijdens dit event. Laatste update werkte pas. Je begon meen ik met een 10km Portmanteau in je inventaris.
[...]
Gisteren rond 22:30 was het volgens de app 'Night' en heb ik nog vijf vampiers en drie weerwolven gevonden :*) Momenteel met de laatste opdracht van de serie bezig en ik wacht tot zaterdag met het openen van de portkeys tijdens de drie uur durende Community Day.
Ik heb wat ik tot dan vergaard had ook tijdens die drie uur gebruikt met Brain Elixir aan maar was niet onder de indruk van de hoeveelheid XP die het opleverde. Is het nou zinvol om ze te openen met zo'n Brain Elixir aan of niet? Ik zit sinds zaterdag alweer bijna vol en moet voor mijn huidige SOS taak een Brain Elixir gebruiken. Heb nu 7 Portkeys klaar staan en moet plek maken voor de volgende als over minder dan 2km de laatste klaar is. Of kan ik beter gewoon een half uurtje Spells naar Confoundables gooien voor de beste XP?

Zit nu wel vol met potions en had de waarschuwing gelezen om altijd een Portkey te gebruiken met ruimte in je inventaris omdat beloningen anders verloren gaan, tenzij je op dat moment gauw even ruimte bijkoopt. Heel sluw van Niantic. Vanavond kan ik bij een Wizarding Challenge wat potions gebruiken.

Is het trouwens inderdaad nieuw dat je nu muntjes direct vanuit het spel kunt uitgeven en niet eerst naar de shop hoeft te gaan zoals in PoGo? Als je daar geen ballen hebt krijg je toch niet ook de mogelijkheid om direct ballen te kopen zonder naar de shop te gaan? Heb nog nooit zonder ballen gezeten dus weet niet zeker hoe dat daar (nu) werkt. Het uitgeven van muntjes lijkt hier véél 'makkelijker' te zijn gemaakt.

En waar kan ik mijn PoGo muntjes omwisselen voor WizUn muntjes? :P (Niantic! Feature request. 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akageno_neko
Vroeg me net al af waarom ik vandaag zo weinig traces en andere dingen op de kaart zie, zie ik opeens het meldingsstipje bij het weer icoontje staan!

Er wordt blijkbaar ook rekening gehouden met het weer. Als het ‘gevaarlijk’ weer is dan zijn er minder dingen op de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:13:
Ik heb wat ik tot dan vergaard had ook tijdens die drie uur gebruikt met Brain Elixir aan maar was niet onder de indruk van de hoeveelheid XP die het opleverde. Is het nou zinvol om ze te openen met zo'n Brain Elixir aan of niet? Ik zit sinds zaterdag alweer bijna vol en moet voor mijn huidige SOS taak een Brain Elixir gebruiken. Heb nu 7 Portkeys klaar staan en moet plek maken voor de volgende als over minder dan 2km de laatste klaar is. Of kan ik beter gewoon een half uurtje Spells naar Confoundables gooien voor de beste XP?

Zit nu wel vol met potions en had de waarschuwing gelezen om altijd een Portkey te gebruiken met ruimte in je inventaris omdat beloningen anders verloren gaan, tenzij je op dat moment gauw even ruimte bijkoopt. Heel sluw van Niantic. Vanavond kan ik bij een Wizarding Challenge wat potions gebruiken.

Is het trouwens inderdaad nieuw dat je nu muntjes direct vanuit het spel kunt uitgeven en niet eerst naar de shop hoeft te gaan zoals in PoGo? Als je daar geen ballen hebt krijg je toch niet ook de mogelijkheid om direct ballen te kopen zonder naar de shop te gaan? Heb nog nooit zonder ballen gezeten dus weet niet zeker hoe dat daar (nu) werkt. Het uitgeven van muntjes lijkt hier véél 'makkelijker' te zijn gemaakt.

En waar kan ik mijn PoGo muntjes omwisselen voor WizUn muntjes? :P (Niantic! Feature request. 8))
Ik spaar eigenlijk altijd wel wat Portkeys op en open ze dan achter elkaar waarbij ik eerst een Brain potion gedronken heb. Want ... als er een nieuwe Foundable uit komt waar je nog 0 van x had, dan verdubbelt die eerste nieuwe Foundable XP wel mooi. :*)

Het mooie is natuurlijk dat je in HPWU zelf je Brain potions kunt maken, dus het is gewoon zonde om die niet te gebruiken wanneer je XP gaat harken uit Portkeys of hogere Wizard Challenges.

Ja, HPWU is duidelijk commerciëler opgezet dan PoGo, welke weer commerciëler is dan Ingress. Maar ja, na een aantal jaar een bepaald spel spelen ben ik er gewoon een beetje klaar mee. Ik hoef niet perse het hoogste level te halen, alleen maar omdat het bestaat. Bij Ingress speelde ik sinds de closed-beta (invitation only) en was ik bijna level 15 toen PoGo uitkwam. Toen had ik het wel gehad met Ingress en gaf ik de focus aan PoGo. En daar ben ik nu wel een beetje op uitgekeken, als (ruim) level 38.

Vooralsnog vermaak ik me prima met HPWU en speel ik PoGo nog maar op een heel laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Gisteren een aantal Portkeys gebruikt om plek te maken. Wat opviel was dat daarna niet zoals eerder als ik plek had de Portmanteaus bij bosjes begonnen te spawnen. Eerder brak ik mijn nek over die dingen maar nu duurde het een tijd voordat ik een eerste tegenkwam en ze verschijnen nu veel minder vaak. Is dat normaal en was die hoge spawnrate iets van het event?

Dat zelf kunnen maken van Brain Elixirs is wel beperkt door het Powdered Dragon Claw ingrediënt. Die ben ik nog niet tegengekomen. Je kunt ze niet 'op straat' vinden begrijp ik zoals de Ground Scarab Beetles maar moet ze ergens uit krijgen. Net als Unicorn Hair dat ook niet overvloedig is maar waarvan ik er gisteren twee kreeg uit de Wrackspurts.

Ik vind wel dat het buiten moeten doen van de Wizarding Challenges verhoudingsgewijs weinig toevoegt en je daarvoor relatief lang buiten moet zijn. Voor PoGo is het meer functioneel in de zin dat je door beesten in gyms te zetten muntjes kunt verdienen en anderen ook naar buiten moeten om de gym over te nemen en je door die hindernis betere kans hebt om meer muntjes te scoren. Hier speelt dat niet. Er is niet echt een winst aan dat buiten zijn. Alleen als je met meerdere mensen speelt moet je ergens samenkomen, maar ik moet de eerste nog tegenkomen.

In beide spellen vind je er natuurlijk de zeldzamere zaken die je moet vergaren maar bij PoGo kun je er 50 muntjes mee verdienen. De beloning beperkt zich hier primair tot de 10 muntjes voor het voltooien van alle Daily Assignments waarvoor een Challenge vereist is. Weet nog niet of en hoeveel muntjes je evt. krijgt uit die Wizarding Challenges. Nog niet voldoende op gelet.

Wat wel een beetje zuur (en flauw) is (omdat het spel vóór de laatste update eerder niet werkte) is dat ik elke dag een mooi lijstje met beloningen langs zie komen maar dat ik niet op de actuele datum ben ingestapt in dat kalenderlijstje van juli maar aan het begin ben begonnen. Ik ga morgen nog 30 muntjes krijgen maar de 40 van 15 juli ga ik net niet meer halen. Mijn laatste dag zal ik de Dark Detector van 14 juli nog net halen en daarna is het afwachten wat augustus zal brengen. Ik loop 190 muntjes mis deze maand. ;( Juist in het begin zijn die waardevol voor uitbreidingen nu alle storage nog zo krap is..

Is dat lijstje vast of wisselt het per maand? Ik zag een plaatje van april toen het nog in bèta was en toen stonden er geen muntjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Mijn code is 0966 2664 5818. Voeg me maar toe :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:32:
Gisteren een aantal Portkeys gebruikt om plek te maken. Wat opviel was dat daarna niet zoals eerder als ik plek had de Portmanteaus bij bosjes begonnen te spawnen. Eerder brak ik mijn nek over die dingen maar nu duurde het een tijd voordat ik een eerste tegenkwam en ze verschijnen nu veel minder vaak. Is dat normaal en was die hoge spawnrate iets van het event?
Het wisselt, is mijn ervaring. Soms meteen bij bosjes, en soms pas na een tijdje.
Dat zelf kunnen maken van Brain Elixirs is wel beperkt door het Powdered Dragon Claw ingrediënt. Die ben ik nog niet tegengekomen. Je kunt ze niet 'op straat' vinden begrijp ik zoals de Ground Scarab Beetles maar moet ze ergens uit krijgen. Net als Unicorn Hair dat ook niet overvloedig is maar waarvan ik er gisteren twee kreeg uit de Wrackspurts.
Die Powdered Dragon Claw krijg je regelmatig uit geopende Portkeys (Wrackspurts). Probleem is dan natuurlijk wel dat als je geen keys meer hebt, je geen Portkeys uitloopt, en dus ook die ingrediënten niet meer krijgt. Of in ieder geval in heel beperkte mate, dankzij de ene gouden key die permanent is.
Ik vind wel dat het buiten moeten doen van de Wizarding Challenges verhoudingsgewijs weinig toevoegt en je daarvoor relatief lang buiten moet zijn. Voor PoGo is het meer functioneel in de zin dat je door beesten in gyms te zetten muntjes kunt verdienen en anderen ook naar buiten moeten om de gym over te nemen en je door die hindernis betere kans hebt om meer muntjes te scoren. Hier speelt dat niet. Er is niet echt een winst aan dat buiten zijn. Alleen als je met meerdere mensen speelt moet je ergens samenkomen, maar ik moet de eerste nog tegenkomen.
Het enige dat je buiten moet doen, als je geen herberg/inn binnen bereik van je huis hebt, is het bezoeken van die herbergen om aan energie te komen. Er is inderdaad minder noodzaak of reden voor samenspelen in WU dan in PoGo of in Ingress. Het enige waar je wel samen kunt spelen is in de Wizarding Challenges en als je met verschillende professions (beroepen) samen speelt dan is dat wel een leuke ervaring.
In beide spellen vind je er natuurlijk de zeldzamere zaken die je moet vergaren maar bij PoGo kun je er 50 muntjes mee verdienen. De beloning beperkt zich hier primair tot de 10 muntjes voor het voltooien van alle Daily Assignments waarvoor een Challenge vereist is. Weet nog niet of en hoeveel muntjes je evt. krijgt uit die Wizarding Challenges. Nog niet voldoende op gelet.
Geen muntjes uit de Wizarding Challenges. Alleen XP en (meer) kans op bijzondere fragmenten die je niet op een andere manier kunt verdienen.
Wat wel een beetje zuur (en flauw) is (omdat het spel vóór de laatste update eerder niet werkte) is dat ik elke dag een mooi lijstje met beloningen langs zie komen maar dat ik niet op de actuele datum ben ingestapt in dat kalenderlijstje van juli maar aan het begin ben begonnen. Ik ga morgen nog 30 muntjes krijgen maar de 40 van 15 juli ga ik net niet meer halen. Mijn laatste dag zal ik de Dark Detector van 14 juli nog net halen en daarna is het afwachten wat augustus zal brengen. Ik loop 190 muntjes mis deze maand. ;( Juist in het begin zijn die waardevol voor uitbreidingen nu alle storage nog zo krap is.. Is dat lijstje vast of wisselt het per maand? Ik zag een plaatje van april toen het nog in bèta was en toen stonden er geen muntjes bij.
Dat had ik in juni toen ik op de dag van release begonnen was. Vanaf augustus loop jij ook gewoon mee met de dagen van de maand. :) Voor zover ik weet zijn die dagelijkse login beloningen per maand anders, maar eerder in de volgorde dan dat er hele andere beloningen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik kreeg gisteren een paar Powdered Dragon Claws uit Portkeys die ik weer gebruikte om ruimte te maken. Deed dat toch aan het einde van een Brain Elixir die voor de SOS taak nodig was. Kreeg nu bij eentje ook wel flink wat XP, 4000 meen ik. Die XP die je kunt krijgen varieert blijkbaar nogal. Na een week spelen stond de teller op 107km. Fietskilometers worden beter gewaardeerd dan bij PoGo lijkt het. Zal dus aardig wat Portkeys kunnen gebruiken verwacht ik.

Voor welke uitbreidingen hebben de mensen hier tot nu toe gekozen als bestemming voor hun gratis muntjes? Ik heb nu twee Spell Energy uitbreidingen gedaan en vraag me af of de volgende misschien voor Potions zal zijn. Ik vond het voordeel van 25 muntjes te weinig om door te sparen voor de combo van 475 muntjes

En ik ervaar dat ook als ik het scherm van mijn toestel uitzet met WU in de voorgrond dat dan bij aanzetten na enige tijd de app toch weer opnieuw opstart. Ik zie de kaart even, dan kort een raar roze ruitvormig figuur en dan start het weer op. Ik heb Battery Optimisation uitgezet voor de app maar dat heeft geen effect. Ik vraag me af of dit nu iets is dat door Android gedaan wordt of dat WU dit zelf doet, mogelijk omdat Niantic een sessie laat verlopen of zoiets.

Hebben andere mensen dit ook? Toestel draait (nog) op Android 8.0 (9 is beschikbaar). Is dit soms iets van dit? https://dontkillmyapp.com/

Een ander vervelend verschijnsel is dat de eerste spell na het opstarten, maar ook na enige tijd geen spell te hebben gebruikt, bijna altijd 'Incomplete' is omdat het uitlezen van de scherminput blijkbaar niet goed verloopt en over een stuk van de door mij gemaakte trace heenspringt. Dat is te voorkomen door de trace langzaam te maken maar dan is deze dus altijd slechts 'Fair'. Het lijkt wel alsof de routine die die schermuitlezing verzorgt uit RAM is gegooid en die eerst weer moet worden ingeladen. Is dat een bug die iedereen ervaart of verschilt dit per toestel?

En zijn 'Elite Foes' waarvoor het Wit-Sharpening potion zou zijn nu iets speciaals als categorie in Wizarding Challenges of gewoon de wat sterkere tegenstanders?

En zijn verschillende categorieën traces nu makkelijke of moeilijker afhankelijk van je Profession en is het dus handig om bijv. te switchen naar Auror voor Dark Arts en Magizoologist voor Magizoology of Care for Magical Creatures traces? En dus om alle professions een beetje sterker te maken met Lessons? Of is dat alleen van invloed in Wizarding Challenges?

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-07-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Professions hebben geen invloed op de gewone traces. Wel de "combat" traces, en natuurlijk de challenges.
De potions kan je zelf ingame nakijken waar die invloed op hebben, via je vault.
Er zijn 3 scenarios: trace/combat/challenge. Meeste hebben invloed op 2 van deze.

Elite foes zijn gewoon sterkere tegenstanders, hebben meer hp en doen meer damage. Je profession heeft grotere invloed op deze ivm damage bonus en dergelijke. Dus moet je daar rekening mee houden.

Voor je toestel gerelateerde problemen, ik zou al beginnen met de Android update te doen en nadien zien wat er nog schort :)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akageno_neko
Gisteren had ik mijn telefoon de hele dag in mijn tas zitten, met het spel op de achtergrond aan maar niet open.

Nu open ik het spel net en is mijn portkey klaar en heb ik 20 spell energie meer dan ik gisteren had!

Superfijn! Ik had alleen nog nergens gezien dat die update al geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
'Elite Foes' zijn extra sterke monsters in de Wizard Challenges. Ze hebben een gouden rand om hun portret en meerdere sterren. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe zinvol het is om meerdere 'Wit-sharpening' potions op voorraad te houden en hoe effectief die potions zijn. De kans om een Elite tegenover je te krijgen is niet groot, zeker op de lagere niveaus.

Voor zover ik weet is die update waarbij adventure sync geactiveerd wordt nog niet uitgerold. Ik las dat het gekoppeld wordt aan Google Fit / Apple Health en de stappen die in die apps geteld worden neemt HPWU over. Dus dat is gunstig. Hopelijk komt die patch spoedig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
Ik heb wel het idee sinds een paar dagen dat de game op 150% snelheid lijkt te draaien. De animaties etc. zijn allemaal sneller afgerond. Dit zowel op mijn nieuwe S10 als op de oude S7 of 8 van mijn vrouw bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 10:26

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Members only:

Hebben jullie dit ook:
Mijn foon heeft nog 11G vrije ruimte, en toch kan ik die 3,5G niet downloaden. Wat blijkbaar na elke update ook nog eens opnieuw moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
Drag0nsden schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:10:
Wat blijkbaar na elke update ook nog eens opnieuw moet...
Niet helemaal waar. De melding is wat misleidend.
Hij zegt 3,5Gb nodig te hebben, maar zodra je ok zegt en je heb destijds de grote bult al een keer gedownload dan doet hij enkel een klein restje (af te leiden van de hoeveelheid files en duur van de download).
Alleen stom dat hij "claimt" elke keer 3,5Gb nodig te hebben, klein schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 10:26

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Des te gekker dat ie aan 11G niet genoeg heeft. Wel aan 11,5 trouwens. Waar nu weer 10,2 van over is.
Nieuwigheid zullen we maar zeggen.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste