Door gezeik met mijn HP Studio G5 laptop kwam ik aan de praat met mensen van het UTwente laptop project. Ze gaven aan dat in voorgaande jaren het studentnummer wat moest worden opgegeven nooit gecontrolleerd werd. Het was dus mogelijk om een laptop te kopen met een willekeurig gekozen studentnummer.Anoniem: 1232180 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:45:
Hoe werkt het bestellen bij UTwente precies? Mijn broers die op het Saxion zitten konden wel gewoon bij UTwente een laptop bestellen, vorig jaar zelfs nog.
Omdat er veel misbruik van werd gemaakt (mensen bestelden laptops zonder dat ze nog student waren) hebben ze besloten om dit jaar wel een studentaccount van de UT te vereisen, dit implementeren ze door studenten eerst te laten inloggen met hun studentenaccount. Deze verandering is ook de reden waarom de laptops van de UTwente zo laat online komen.
Voor zover ik weet wordt het enkel mogelijk om te bestellen wanneer je bent ingeschreven bij de UT. Ze gaven echter wel aan dat ze het niet erg vinden om meer laptops te verkopen. Het project is niet gesubsideerd en ze zijn erbij gebaat om zoveel mogelijk laptops te verkopen omdat ze dan meer service laptops beschikbaar krijgen.
Ik denk dat de mensen die aan een andere universiteit studeren best kunnen proberen om eens contact op te nemen met het laptop project van de UTwente. Mogelijk dat zij iets voor jullie hierin kunnen betekenen. Het is ook mogelijk om een kennis die aan de UT studeert 2 laptops te laten bestellen, ze gaven aan dat ze daar niet moeilijk over doen.