[TU] Laptopproject 2019-2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
Anoniem: 1232180 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:45:
Hoe werkt het bestellen bij UTwente precies? Mijn broers die op het Saxion zitten konden wel gewoon bij UTwente een laptop bestellen, vorig jaar zelfs nog.
Door gezeik met mijn HP Studio G5 laptop kwam ik aan de praat met mensen van het UTwente laptop project. Ze gaven aan dat in voorgaande jaren het studentnummer wat moest worden opgegeven nooit gecontrolleerd werd. Het was dus mogelijk om een laptop te kopen met een willekeurig gekozen studentnummer.

Omdat er veel misbruik van werd gemaakt (mensen bestelden laptops zonder dat ze nog student waren) hebben ze besloten om dit jaar wel een studentaccount van de UT te vereisen, dit implementeren ze door studenten eerst te laten inloggen met hun studentenaccount. Deze verandering is ook de reden waarom de laptops van de UTwente zo laat online komen.

Voor zover ik weet wordt het enkel mogelijk om te bestellen wanneer je bent ingeschreven bij de UT. Ze gaven echter wel aan dat ze het niet erg vinden om meer laptops te verkopen. Het project is niet gesubsideerd en ze zijn erbij gebaat om zoveel mogelijk laptops te verkopen omdat ze dan meer service laptops beschikbaar krijgen.

Ik denk dat de mensen die aan een andere universiteit studeren best kunnen proberen om eens contact op te nemen met het laptop project van de UTwente. Mogelijk dat zij iets voor jullie hierin kunnen betekenen. Het is ook mogelijk om een kennis die aan de UT studeert 2 laptops te laten bestellen, ze gaven aan dat ze daar niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
mmx36 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:22:
[...]

Door gezeik met mijn HP Studio G5 laptop kwam ik aan de praat met mensen van het UTwente laptop project. Ze gaven aan dat in voorgaande jaren het studentnummer wat moest worden opgegeven nooit gecontrolleerd werd. Het was dus mogelijk om een laptop te kopen met een willekeurig gekozen studentnummer.

Omdat er veel misbruik van werd gemaakt (mensen bestelden laptops zonder dat ze nog student waren) hebben ze besloten om dit jaar wel een studentaccount van de UT te vereisen, dit implementeren ze door studenten eerst te laten inloggen met hun studentenaccount. Deze verandering is ook de reden waarom de laptops van de UTwente zo laat online komen.

Voor zover ik weet wordt het enkel mogelijk om te bestellen wanneer je bent ingeschreven bij de UT. Ze gaven echter wel aan dat ze het niet erg vinden om meer laptops te verkopen. Het project is niet gesubsideerd en ze zijn erbij gebaat om zoveel mogelijk laptops te verkopen omdat ze dan meer service laptops beschikbaar krijgen.

Ik denk dat de mensen die aan een andere universiteit studeren best kunnen proberen om eens contact op te nemen met het laptop project van de UTwente. Mogelijk dat zij iets voor jullie hierin kunnen betekenen. Het is ook mogelijk om een kennis die aan de UT studeert 2 laptops te laten bestellen, ze gaven aan dat ze daar niet moeilijk over doen.
Informatie waar we iets mee kunnen, thanks! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230386

[...]

Dan ga ik morgen wel even met dat Notebook Service Centre mailen, bij het inschrijven bij Twente ben ik afgehaakt toen ik een motivatiebrief moest uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anoniem: 1230386 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Dan ga ik morgen wel even met dat Notebook Service Centre mailen, bij het inschrijven bij Twente ben ik afgehaakt toen ik een motivatiebrief moest uploaden..
Voor Bachelor Industrial Engineering and Management hoefde ik geen motivatiebrief te uploaden. Ik heb ze trouwens ook al een mailtje gestuurd, even wachten op antwoord. Als ik antwoord heb post ik dat hier of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Ze zullen het niet gaan verkopen aan studenten van andere universiteiten (verwacht ik) maar mogelijk dat ze daar voor studenten van andere 4TU universiteiten een uitzondering voor kunnen maken. Dat zou de verhaallijn zijn waar ik voor zou gaan.

Anders is inschrijven (of via een UT student bestellen) ook makkelijk. Met een VWO diploma wordt je op een hele reeks bacheloropleidingen toegelaten. Het is dan wel handig om dat via student services te spelen en dan aan te geven dat je een bepaald vak wilt volgen.
Zelfde aanpak zou werken voor een mastervak natuurlijk als je aan voorkennis vereisten voldoet... Zou hier zelf overigens niet over gaan liegen voor wat korting op een laptop

offtopic:
Als iemand een UTwente Zbook G5 (dus met 95Wh accu maar 256GB ssd) wil kopen voor ~75% van de nieuwprijs ga ik upgraden naar zo'n lenovo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1230386

Reactie van NSC:
Ik moet je teleurstellen.
Het bestelsysteem is gekoppeld aan ons studentensysteem. Dit betekent dat alleen mensen met een actief studentnummer van de UT de notebook kunnen bestellen. Dit is een eis vanuit de fabrikant om misbruik van het project te voorkomen.
Kort gezegd kan ik je geen ‘korte weg’ aanbieden om het model te kunnen bestellen.
@Frozen Hou me maar up to date of de weg via bachelor inschrijven werkt, anders wordt het voor mij gewoon de G5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:08
Ik heb nog een HP studio G3 en wilde dit jaar upgraden, maar ik moet het het eerste jaar van mijn master IO nog maar met mijn G3 zien te doen, jammer.

volgend jaar maar een G6 touch dan...

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
ANdrode schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:15:
[...]

Ze zullen het niet gaan verkopen aan studenten van andere universiteiten (verwacht ik) maar mogelijk dat ze daar voor studenten van andere 4TU universiteiten een uitzondering voor kunnen maken. Dat zou de verhaallijn zijn waar ik voor zou gaan.

Anders is inschrijven (of via een UT student bestellen) ook makkelijk. Met een VWO diploma wordt je op een hele reeks bacheloropleidingen toegelaten. Het is dan wel handig om dat via student services te spelen en dan aan te geven dat je een bepaald vak wilt volgen.
Zelfde aanpak zou werken voor een mastervak natuurlijk als je aan voorkennis vereisten voldoet... Zou hier zelf overigens niet over gaan liegen voor wat korting op een laptop

offtopic:
Als iemand een UTwente Zbook G5 (dus met 95Wh accu maar 256GB ssd) wil kopen voor ~75% van de nieuwprijs ga ik upgraden naar zo'n lenovo :D
Dit is het antwoord wat ik kreeg:
Zonder hier zelf een oordeel over te geven kan ik begrijpen dat onze notebook jouw voorkeur heeft.

Echter, het bestelsysteem is gekoppeld aan ons studentensysteem. Dit betekent dat alleen mensen met een actief studentnummer van de UT de notebook kunnen bestellen. Dit is een eis vanuit de fabrikant om misbruik van het project te voorkomen.

Kort gezegd kan ik je geen ‘korte weg’ aanbieden om het model te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik zag trouwens dat genoemd werd dat bij de UT de bestelwebsite Studywise is. Wanneer een koppeling via de Surfnet login onhandig geimplementeerd wordt kan je er mogelijk gewoon met een TUD account bij.

Ligt allemaal aan de implementatie. Vorig jaar kon je ook product id's van een andere universiteit bestellen - dat werd er dan handmatig uitgeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232180

Duidelijk dus dat het lastig wordt voor niet UTwente studenten. Nu is mijn broer daar dus nog ingeschreven dus mogelijk kan ik via hem bestellen. Hebben we een mogelijke datum waarop bestelling mogelijk is? Op de site staat dat mensen die voor 1 augustus bestellen de laptop voor 2 september krijgen. Dat zou dan de uiterste datum zijn waarop bestelling mogelijk wordt.

Ik wacht met spanning af of het toch gaat lukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-04 16:36
Het lijkt erop dat Studywise (UT laptopproject partner) de notebooks al in hun shopsysteem hebben staan. https://shop.studywise.nl/shop/ (Onder UT Twente Notebooks). Ik vermoed dat het niet lang zal duren voordat de webshop online kan, tenzij er natuurlijk restricties zijn vanuit Lenovo betreft leverdatum laptops. Bijvoorbeeld, de P1 gen 2 komt volgens een eerder nieuwsbericht op Tweakers pas in augustus in de Lenovo webshop.

EDIT:
Een andere link gevonden:
https://shop.studywise.nl...21215120176efd47e7eb84745
Hier staan wel prijzen bij en ik kan het product gewoon in de "winkelwagen" gooien !?
Prijzen komen echter niet helemaal overeen met de eerdere UT prijzen

EDIT2:
Met een inspect element trucje kan ik ook enkel de notebook in mijn winkelwagen doen ipv de hele bundel met extra garanties en lader.

[ Voor 33% gewijzigd door Dragon4red8 op 16-07-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Dragon4red8 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:07:
Het lijkt erop dat Studywise (UT laptopproject partner) de notebooks al in hun shopsysteem hebben staan. https://shop.studywise.nl/shop/ (Onder UT Twente Notebooks). Ik vermoed dat het niet lang zal duren voordat de webshop online kan, tenzij er natuurlijk restricties zijn vanuit Lenovo betreft leverdatum laptops. Bijvoorbeeld, de P1 gen 2 komt volgens een eerder nieuwsbericht op Tweakers pas in augustus in de Lenovo webshop.

EDIT:
Hier staan wel prijzen bij en ik kan het product gewoon in de "winkelwagen" gooien !?

EDIT2:
Met een inspect element trucje kan ik ook enkel de notebook in mijn winkelwagen doen ipv de hele bundel met extra garanties en lader.
In de specs wordt wel de GTX 1660 als grafische kaart vermeld (ipv T1000), vermoed dus dat de pagina nog niet 100% correct / af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

EDIT2:
Accidental damage protection voor EUR 99 zou wel aantrekkelijk zijn. Bij de G5 waren de verzekerings-aanbiedingen niet competitief. Dit wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvH.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05-2023
Frozen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 02:12:
[...]
Voor Bachelor Industrial Engineering and Management hoefde ik geen motivatiebrief te uploaden.
Dit is een master toch? Ik heb trouwens gisteren exact dezelfde reactie terug gekregen van NSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)

EDIT:

EDIT2:
Dat was inderdaad de goede laptop, maar er staan nog allemaal fouten in. Ze gaan de laptop lanceren begin volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Frozen schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Dat was inderdaad de goede laptop, maar er staan nog allemaal fouten in. Ze gaan de laptop lanceren begin volgende week. :)
Heb je dit van Notebook Service Centre zelf vernomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Dragon4red8 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:43:
[...]

Heb je dit van Notebook Service Centre zelf vernomen?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675856

Hey, en weet je ook of je twee laptops kunt bestellen als student? Moet je een student zijn van UTwente of is een student zijn van TU Delft (een van de 4 Technische Universiteiten) genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Anoniem: 675856 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Hey, en weet je ook of je twee laptops kunt bestellen als student? Moet je een student zijn van UTwente of is een student zijn van TU Delft (een van de 4 Technische Universiteiten) genoeg?
Dat wordt pas bekend op het moment dat de website online staat, ook dat van de TU Delft. Volgens de UTwente moet je wel een student bij hen zijn om er gebruik van te maken... Het antwoord is dus ja, maar heel misschien niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frozen schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Dat wordt pas bekend op het moment dat de website online staat, ook dat van de TU Delft. Volgens de UTwente moet je wel een student bij hen zijn om er gebruik van te maken... Het antwoord is dus ja, maar heel misschien niet. :)
Bedankt, dat wordt dan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glymworm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-04 19:34
Dinsdag de 360x variant besteld :)

Is er al iets bekend over de levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:45:
[...]

In eerdere bestelsites zaten insecure direct object reference issues. Volgens mij lossen ze dit tegenwoordig op door handmatig de orders goed te keuren.

Wat betreft form factor voelt de P1 gen 2 trouwens vrijwel hetzelfde aan als de ZBook. Ik ben benieuwd of de rubber-achtige coating rondom het toetsenbord lang meegaat. Bij gereedschap wordt zo'n coating vaak plakkerig, hier hopelijk niet. Ik ga voor de upgrade in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,
Heeft er iemand al een Lenovo p1 kunnen bestellen bij UTwente of weet er iemand al of het mogelijk zou zijn om als student twee laptops te kopen? Als ik me niet vergis had ik gelezen dat dit begin deze week meer duidelijkheid zou zijn over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Anoniem: 675856 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:57:
Hey,
Heeft er iemand al een Lenovo p1 kunnen bestellen bij UTwente of weet er iemand al of het mogelijk zou zijn om als student twee laptops te kopen? Als ik me niet vergis had ik gelezen dat dit begin deze week meer duidelijkheid zou zijn over dit onderwerp?
De website om te bestellen staat nog steeds niet online. Ik hoop dat de website deze week nog komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
En er kan besteld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Hoe en waar?

Bij de eerder gedeelde link van Studywise geeft die bij mij aan dat de laptop nog niet beschikbaar is. De officiële website van het notebookproject geeft bij mij aan dat meer informatie over de laptops van het aankomende schooljaar later beschikbaar komt.

Edit: Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Gelukt! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 26-07-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Enige wat ze vragen is studentennummer, voor alle geïnteresseerden.
Je zou bijvoorbeeld een studentennummer kunnen bedenken. ;)

edit: oh, blijkbaar reageerde ik op mezelf. Lekker snugger.

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 26-07-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Ik zie dat de oplader nog steeds optioneel is. Betekent dit dan dat je die erbij moet bestellen om überhaupt een oplader erbij te krijgen of is het een optie voor een extra oplader?

@MrFJB
@Frozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Dragon4red8 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:51:
Ik zie dat de oplader nog steeds optioneel is. Betekent dit dan dat je die erbij moet bestellen om überhaupt een oplader erbij te krijgen of is het een optie voor een extra oplader?

@MrFJB
@Frozen
100% zeker weet ik het niet, maar heb je ooit een laptop gekocht zonder lader erbij? lol. Het lijkt me inderdaad dat dit een "extra" lader is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragon4red8
Frozen schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:57:
[...]

100% zeker weet ik het niet, maar heb je ooit een laptop gekocht zonder lader erbij? lol. Het lijkt me inderdaad dat dit een "extra" lader is.
Dit zal zakelijk niet onbekend zijn.
Bij een goede bestelpagina had dat er zeker wel bijgestaan. Anders haal ik er wel één op de campus op als ik op de UT ben; ik heb er thuis toch nog één liggen met minder vermogen.

EDIT:
Dit is de reactie van nsc betreffende de adapter:
Hallo,

Ik zag dat de Studywise bestelpagina al online staat. Op deze pagina staat bij de P1 gen 2 de AC adapter als optioneel. Komt er bij de laptop standaard al een adapter en is deze adapter dan dus een extra adapter of moet ik deze adapter ook mee bestellen als ik nog geen soortgelijke adapter heb?

Dat zal nog worden aangepast. Dat hadden wij al doorgegeven dat dit voor verwarring zou kunnen zorgen. Uiteraard wordt een account adapter standaard meegeleverd. Je kunt een extra adapter bijbestellen als je wil. Zo is het bedoeld.

@Frozen

[ Voor 51% gewijzigd door Dragon4red8 op 26-07-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Dragon4red8 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Bij een goede bestelpagina had dat er zeker wel bijgestaan. Anders haal ik er wel één op de campus op als ik op de UT ben; ik heb er thuis toch nog één liggen met minder vermogen.

EDIT:
Hallo,

Ik zag dat de Studywise bestelpagina al online staat. Op deze pagina staat bij de P1 gen 2 de AC adapter als optioneel. Komt er bij de laptop standaard al een adapter en is deze adapter dan dus een extra adapter of moet ik deze adapter ook mee bestellen als ik nog geen soortgelijke adapter heb?

Dat zal nog worden aangepast. Dat hadden wij al doorgegeven dat dit voor verwarring zou kunnen zorgen. Uiteraard wordt een account adapter standaard meegeleverd. Je kunt een extra adapter bijbestellen als je wil. Zo is het bedoeld.

@Frozen
Bedankt voor controleren!
Ik zat eerst te denken dat je een kleinere variant oplader extra kon bestellen, maar op site van lenovo zag ik geen grotere of kleinere variant 135W oplader.

Fijn dat het nu opgehelderd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Dragon4red8 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:00:
[...]

EDIT:
Hallo,

@Frozen
Bedankt voor het uitzoeken, maar inderdaad zoals ik had voorspeld. Workstations van dit kaliber worden altijd geleverd met een lader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Met wat voor studentennummers hebben jullie ongeveer geprobeerd te bestellen? Ik heb als referentie mijn legitieme studentennummer en kan dus advies geven over een goed gebied om één uit te kiezen zodat het minder opvalt, mochten ze niet één voor één gaan controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Dragon4red8 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:58:
Met wat voor studentennummers hebben jullie ongeveer geprobeerd te bestellen? Ik heb als referentie mijn legitieme studentennummer en kan dus advies geven over een goed gebied om één uit te kiezen zodat het minder opvalt, mochten ze niet één voor één gaan controleren.
Mijn eigen studentennummer nadat ik me heb ingeschreven op de UTwente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:27
Ik kan nergens vinden wat de accidental damage protection inhoudt. Is t t waard voor 100 euries?

Batterij niet denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvH.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05-2023
Bestellen met een "verzonnen" studentnummer lijkt me wel erg riskant. Ik neem aan dat ze bij de UTwente wel kunnen zien aan welke naam een studentnummer gekoppeld is. Die naam weet je dan niet en in theorie zou de laptop dan denk ik niet voor jou bestemd zijn.

Is het bekend of iemand meerdere laptops kan bestellen. Ik heb eerder op dit forum gelezen dat men dacht dat er niet moeilijk over gedaan zou worden, maar heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg als antwoord van UTwente dat het niet mogelijk was om als TU Delft student een laptop te kopen maar op de vraag of het mogelijk was om twee laptops te kopen als UTwente student zijn ze vergeten te antwoorden. Weet hier iemand meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Anoniem: 675856 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:06:
Ik kreeg als antwoord van UTwente dat het niet mogelijk was om als TU Delft student een laptop te kopen maar op de vraag of het mogelijk was om twee laptops te kopen als UTwente student zijn ze vergeten te antwoorden. Weet hier iemand meer over?
Dit was in t verleden niet toegestaan. Weet niet of dat dit jaar nog zo is, lijkt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
thechib12 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Dit was in t verleden niet toegestaan. Weet niet of dat dit jaar nog zo is, lijkt me niet
Je kunt er in ieder geval meer bestellen. :) (of ze worden geannuleerd is een andere vraag)

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 27-07-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Was in het verleden prima mogelijk. Bij navraag is hij voor een andere student of een oud-student die je kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
[...]

Ik had van ze vernomen dat ze niet moeilijk doen als er 2 laptops tegelijk besteld worden. Ze gaven bij het laptop project wel aan dat ze even bellen als het om hele grote orders gaat. Hij gaf als voorbeeld dat iemand 5 laptops tegelijk had besteld, die order was van een student die de laptops nodig had voor een bedrijfje. Bij zo'n order bellen ze er even achteraan om na te vragen waarom die bestelling gedaan is. In het geval van die 5 bestelde laptops hebben ze ervoor gekozen om ze wel te leveren.

Als iemand twee laptops besteld dan zullen ze er waarschijnlijk niet eens achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mmx36 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Ik had van ze vernomen dat ze niet moeilijk doen als er 2 laptops tegelijk besteld worden. Ze gaven bij het laptop project wel aan dat ze even bellen als het om hele grote orders gaat. Hij gaf als voorbeeld dat iemand 5 laptops tegelijk had besteld, die order was van een student die de laptops nodig had voor een bedrijfje. Bij zo'n order bellen ze er even achteraan om na te vragen waarom die bestelling gedaan is. In het geval van die 5 bestelde laptops hebben ze ervoor gekozen om ze wel te leveren.

Als iemand twee laptops besteld dan zullen ze er waarschijnlijk niet eens achteraan bellen.
Uiteindelijk maakt Lenovo neem ik aan gewoon winst op die machines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Uiteindelijk maakt Lenovo neem ik aan gewoon winst op die machines
Ik vraag het mij af want ze maken de meeste onderdelen niet zelf en als ze er nogsteeds winst opmaken dan is er echt te weinig concurrentie. Stel dat Lenovo deze laptop met 10% verlies verkoopt is dat niet erg voor dat bedrijf want de TU mensen zijn vaak de tevh savvy mensen die laptops aanbevelen en als de halve uni met laptops van Lenovo rond loopt krijg je weer andere klanten en ex studenten heb je ook gehookt aan Lenovo. Dat zou prima kunnen, word vaker gedaan. Weet alleen niet of dit illegaal is want je mag product wettelijk niet onder de kostprijs verkopen aan consumenten, weet niet of dit ook zakelijk geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:55
Ik wacht denk ik wat reviews af voor ik erin duik. @Frozen wanneer verwacht jij aan je review te beginnen (als je er een gaat maken ;)) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:31:
[...]
Weet alleen niet of dit illegaal is want je mag product wettelijk niet onder de kostprijs verkopen aan consumenten, weet niet of dit ook zakelijk geldt.
Mag /in Nederland/ wel. Daarnaast wordt deze laptop niet voor deze prijs breed aan consumenten verkocht: Alleen aan deelnemers uit een specifieke doelgroep die niet vrij toegankelijk is.

Of er verkocht wordt met verlies en of dat nuttig is kan je als buitenstaander niet beoordelen. Het is in ieder geval een goede manier om vroeg in de levenscyclus een batch laptops, die gegarandeerd vrij zwaar gebruikt worden, uit te rollen.

Ik verwacht dat het richting kostprijs zit en niet met verlies. Niemand betaald bij goed onderhandelen de retail-prijs voor zakelijke laptops. Je koopt ze via een re-seller die de korting aan jou uitbetaald of via een sales-contact dat jou een betere prijs geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Als ik er 2 bestel en die krijg ik geleverd mag ik er dan gwn 1 doorverkopen (aan m'n vriendin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barkeeper30
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-03 17:09
:P

[ Voor 99% gewijzigd door barkeeper30 op 29-07-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:14:
Als ik er 2 bestel en die krijg ik geleverd mag ik er dan gwn 1 doorverkopen (aan m'n vriendin)?
Het gaat om jouw eigen morele kader. De Zbook zou ik zelf in ieder geval vooral niet kopen als de lenovo mogelijk is :+

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 29-07-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
abelicious schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:47:
Ik wacht denk ik wat reviews af voor ik erin duik. @Frozen wanneer verwacht jij aan je review te beginnen (als je er een gaat maken ;)) ?
Zodra hij binnen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Is jouw bestelling al verzonden? Ik wacht nog steeds af, maar het zou best kunnen dat ze pas na een bepaalde datum officieel mogen verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Dragon4red8 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:06:
[...]

Is jouw bestelling al verzonden? Ik wacht nog steeds af, maar het zou best kunnen dat ze pas na een bepaalde datum officieel mogen verzenden.
Zojuist gebeld, ik zit tussen een van de eerste bestellers. Ze verwachten de laptop over 1 tot 2 weken te kunnen leveren! Er hebben momenteel zo'n 200 mensen een bestelling geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragon4red8
Frozen schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Zojuist gebeld, ik zit tussen een van de eerste bestellers. Ze verwachten de laptop over 1 tot 2 weken te kunnen leveren! Er hebben momenteel zo'n 200 mensen een bestelling geplaatst.
Komt dus redelijk overeen met de estimate die je krijgt als je hem bij Lenovo zelf bestelt. Daar wordt dezelfde configuratie tussen 9 en 10 augustus verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238952

Hoe zit het eigenlijk met garantie e.d. als je je inschrijft bij UTwente om de lenovo laptop te kopen? Schrijf je je zodra je de laptop hebt ook weer uit of doen jullie dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Anoniem: 1238952 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:30:
Hoe zit het eigenlijk met garantie e.d. als je je inschrijft bij UTwente om de lenovo laptop te kopen? Schrijf je je zodra je de laptop hebt ook weer uit of doen jullie dat anders?
Je verliest toegang tot de nsc. Dus vgm niet meer zelfde dag een nieuwe laptop, staat op de site wat er gebeurt wanneer je de uni verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Zojuist gebeld met studywise, de laptops zijn nog niet binnen. Ze verwachten ze midden-eind augustus te kunnen versturen. We moeten dus nog even geduld hebben. :|

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 05-08-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Frozen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:25:
Zojuist gebeld met studywise, de laptops zijn nog niet binnen. Ze verwachten ze midden-eind augustus te kunnen versturen. We moeten dus nog even geduld hebben. :|
Da's vrij matig, je moet ze vgm ook ophalen op de campus. Althans dat stond in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Frozen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:25:
De shipping estimate van Lenovo NL lijkt ook te zijn verschoven, 14-15 augustus.
Horatius schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:43:
[...]

Da's vrij matig, je moet ze vgm ook ophalen op de campus. Althans dat stond in de mail.
Ik heb geen enkele mail gekregen waarin stond dat de notebook opgehaald moet worden. Wel een mail van Studywise over de services die hun logistics partner, GLS, biedt.

Heb je die mail, waarin staat dat de notebook opgehaald moet worden, van Studywise zelf gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Dragon4red8 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:17:
[...]
Heb je die mail, waarin staat dat de notebook opgehaald moet worden, van Studywise zelf gekregen?
Bedankt dat je voor Studywise hebt gekozen

We gaan met jouw bestelling aan de slag! In de bijgevoegde PDF vind je een overzicht van de bestelling.

De status van de bestelling kun je inzien in jouw persoonlijke account.
Ordernummer: xxxxx

Jouw bestelling wordt afgeleverd op school. Graag verwijzen wij naar de informatie die je van school hebt gekregen over de levering.

Heb je nog een vraag?
Neem contact met ons op via info@studywise.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Studywise

Deze mail kreeg ik, vond ik ookal vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
Horatius schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

Bedankt dat je voor Studywise hebt gekozen

We gaan met jouw bestelling aan de slag! In de bijgevoegde PDF vind je een overzicht van de bestelling.

De status van de bestelling kun je inzien in jouw persoonlijke account.
Ordernummer: xxxxx

Jouw bestelling wordt afgeleverd op school. Graag verwijzen wij naar de informatie die je van school hebt gekregen over de levering.

Heb je nog een vraag?
Neem contact met ons op via info@studywise.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Studywise

Deze mail kreeg ik, vond ik ookal vreemd
Ik kreeg deze mail:

Thank you for choosing Studywise

We are going to work on your order! Please find your orderdetails in the attached PDF.

You can view the status of your order in your personal account.
You will receive an e-mail containing a Track & Trace-code when your order is shipped.

Ordernumber:

Do you want to change your delivery address or delivery date?
You can still change your delivery address or date as soon as you received the e-mail containing the Track & Trace-code.
Please use the FlexDelivery-Service link from GLS to choose alternative delivery options free of charge.
Please note: changes can be made untill 23.59 on the day that you recieve the e-mail with the Track & Trace code..

If you have any questions?
Please don't hesitate to contact us at info@studywise.nl.

With kind regards,

Team Studywise

Ik neem aan dat je gewoon je adres en alles netjes hebt ingevuld. Misschien dan toch maar even contact opnemen met Studywise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:44:
[...]
Überhaupt het gebruik van het woord school 8)7.

Als je jouw adres goed ingevuld hebt dan zou ik er vanuit gaan dat het thuis wordt afgeleverd. Bij eerdere projecten werd de mogelijkheid voor afleveren bij NSC aangeboden maar nog voordat de web shop openging weggehaald. Men wil niet dat daar honderden laptops afgeleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Heb ze net gemaild, is veranderd. Ik heb gewoon mijn adres etc ingevuld dus geen idee hoe dat gebeurd is haha. Ook gevraagd naar de levering: 2 a 3 weken. Zal dus eind augustus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10-2022
Zijn er enige risico's wanneer je een vriend het voor je laat bestellen bij de Universiteit Twente?

[ Voor 4% gewijzigd door Noko op 07-08-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 23:01
Voor geïnteresseerde van het TU/e laptopproject;
Ik zie voor 2e deelname (dus niet 1e jaars) dat er twee modellen in de webshop van Choose IT staan.
  • Thinkpad P1 met 512GB SSD a €1.407,06
  • Thinkpad P1 met 256GB SSD a €1.221,52
Specs lijken buiten de SSD volledig hetzelfde en overeenkomstig met de PDF van de TU/e site zelf, enkel is de webshop minder gedetailleerd. Prijsverschil is €186 btw.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Advanced Woods schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:58:
Ik zie voor 2e deelname (dus niet 1e jaars) dat er twee modellen in de webshop van Choose IT staan.
Specs lijken buiten de SSD volledig hetzelfde en overeenkomstig met de PDF van de TU/e site zelf, enkel is de webshop minder gedetailleerd. Prijsverschil is €186 btw.
De SSDs zijn upgradebaar, kan je beter de goedkope kopen extra ssd bijpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zit hier vier jaar garantie op én inclusief accidental damage? Dan is dit best scherp ten opzichte van de UT deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:40
Krijg je ook de accessories erbij? Of gaat het hier alleen om de laptop

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragon4red8
De TU/e laptop is een Lenovo P1 generatie 1, waar de UT laptop een Lenovo P1 generatie 2 is. De laptop van de UT heeft een iets snellere cpu en een significant snellere gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:04
Dragon4red8 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:58:
Je moet sowieso inloggen met je Twente account toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
FilipK schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Je moet sowieso inloggen met je Twente account toch?
Ik hoefde niet in te loggen om te bestellen. Misschien hebben ze dat aangepast?

[ Voor 12% gewijzigd door Dragon4red8 op 11-08-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Ah, daar lijkt het op. Ik heb mijn eigen Twente studentenr. sinds vandaag maar kan nog niet bestellen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
FilipK schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:52:
Ah, daar lijkt het op. Ik heb mijn eigen Twente studentenr. sinds vandaag maar kan nog niet bestellen daardoor.
Moet je inloggen op de Studywise bestelpagina voordat je kan bestellen? Als het goed is krijg je binnenkort een mail van UT om een Student-account aan te maken. Als je het allemaal wat lang vind duren kan het geen kwaad om even met de servicedesk ICT te bellen/mailen.
Het zou ook best kunnen dat de mogelijkheid om jouw account te activeren al openstaat, maar je nog geen mail hebt gekregen. Via deze link: https://selfservice.utwente.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Je krijgt je studenten account van Utwente als je de betaling goedkeurd op studielink, althans dat moest ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 11:41
Hoi! TUD student hier, ontzettend toe aan een nieuwe laptop. Ik twijfel tussen de Lenovo P1 van UTwente en de G5 x360 van de TUD, maar ik zit met een paar dingetjes.

Ik lees hier overwegend dat de P1 beter is, maar waarom precies? Is ie echt zoveel beter dat het het waard is om het gedoe met inschrijven bij de UTwente te overwegen?

Ik woon nu in Delft. Als er iets is met mijn laptop, kan ik daar gewoon naar de campus. Hoe zit dat met de UTwente? Ik neem aan dat ik mijn laptop op zou kunnen sturen? Echter studeer ik waarschijnlijk nog 1 a 2 maanden in Delft, daarna zit ik in het buitenland om het afstuderen. Hier zou ik het dus niet persé om hoeven doen.

Is er al meer duidelijk over het thuisbezorgen / ophalen van de UTwente laptop? Ik heb echt geen zin om hem in Enschede op te gaan halen.

Wat betreft de x360 functionaliteit, voor 110 euro meer vind ik het wel een leuke gimmick. Vooral handig om je laptop om te klappen om een filmpje te kijken in het vliegtuig oid, ik heb geen tablet en vind mijn telefoon te klein. Gaat het ook ten koste van iets? Nee toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
frishh schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:07:
Hoi! TUD student hier, ontzettend toe aan een nieuwe laptop. Ik twijfel tussen de Lenovo P1 van UTwente en de G5 x360 van de TUD, maar ik zit met een paar dingetjes.

Ik lees hier overwegend dat de P1 beter is, maar waarom precies? Is ie echt zoveel beter dat het het waard is om het gedoe met inschrijven bij de UTwente te overwegen?

Ik woon nu in Delft. Als er iets is met mijn laptop, kan ik daar gewoon naar de campus. Hoe zit dat met de UTwente? Ik neem aan dat ik mijn laptop op zou kunnen sturen? Echter studeer ik waarschijnlijk nog 1 a 2 maanden in Delft, daarna zit ik in het buitenland om het afstuderen. Hier zou ik het dus niet persé om hoeven doen.

Is er al meer duidelijk over het thuisbezorgen / ophalen van de UTwente laptop? Ik heb echt geen zin om hem in Enschede op te gaan halen.

Wat betreft de x360 functionaliteit, voor 110 euro meer vind ik het wel een leuke gimmick. Vooral handig om je laptop om te klappen om een filmpje te kijken in het vliegtuig oid, ik heb geen tablet en vind mijn telefoon te klein. Gaat het ook ten koste van iets? Nee toch?
Ze versturen hem gewoon naar je huis met GLS. Als je een probleem hebt met je laptop die je via Studywise (UTwente) hebt gekocht, en je studeert niet meer aan de UTwente, kan je geen gebruik maken van de service bij UTwente. Wel van de gewone garantieservice, bla bla bla. :)

Edit net gebeld:
Laptops worden waarschijnlijkpas in de laatste week van augustus verzonden. Ze hebben zo'n 1700 in bestelling staan bij Lenovo, dus lenovo moet even leveren. :)

De TU Delft heeft ondertussen 600 laptops verkocht. Daar zat echt een vet chagrijnige vent achter de balie bij de Student IT Desk, die niet eens wist of het probleem met de moederborden en ruis al opgelost was. Wat een geweldig personeel heb je dan in dienst. :r

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 12-08-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
Top, dankjewel! Weet iemand toevallig hoe dit bij de TU Delft zit? Naar mijn weten kan je daar gewoon naar binnen lopen, heb nooit een studienr of iets dergelijks gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Frozen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Ze versturen hem gewoon naar je huis met GLS. Als je een probleem hebt met je laptop die je via Studywise (UTwente) hebt gekocht, en je studeert niet meer aan de UTwente, kan je geen gebruik maken van de service bij UTwente. Wel van de gewone garantieservice, bla bla bla. :)

Edit net gebeld:
Laptops worden waarschijnlijkpas in de laatste week van augustus verzonden. Ze hebben zo'n 1700 in bestelling staan bij Lenovo, dus lenovo moet even leveren. :)

De TU Delft heeft ondertussen 600 laptops verkocht. Daar zat echt een vet chagrijnige vent achter de balie bij de Student IT Desk, die niet eens wist of het probleem met de moederborden en ruis al opgelost was. Wat een geweldig personeel heb je dan in dienst. :r
Elke week wordt het een week later, irritant haha.

Hoe is het mogelijk dat TU Delft, welke bijna 2x zoveel studenten heeft 1/3 van de bestellingen heeft?

TUD: 16 duizend nogwat
UT: 9duizend nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
Horatius schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

Elke week wordt het een week later, irritant haha.

Hoe is het mogelijk dat TU Delft, welke bijna 2x zoveel studenten heeft 1/3 van de bestellingen heeft?

Zou het te maken hebben met dé geweldige deal dit jaar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee dat is niet mogelijk maar je Thinkpad komt als het goed is gewoon internationale garantie
https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/ht505335

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:07:

Het gaat om de instroom en om (a) de conversie van nieuwe studenten naar bestellingen en (b) huidige studenten na bestellingen. Daarnaast mogelijk nog een paar inschrijvingen om de laptop te kunnen bestellen. Kan mij echter niet voorstellen dat dit er honderden zijn.

Als de UT een betere conversie van inschrijvingen naar studenten heeft dan ben je er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advanced Woods
Weet iemand wat exact de einddatum is van bestellingsmogelijkheid bij (voornamelijk) de UTwente? Ik zit nog met wat andere twijfels en zaken of ik deze wil gaan halen.

Ik weet in ieder geval dat de 1e jaars TU/e laptops worden uitgedeeld op donderdag 29 augustus.
Maar verder geen einddata van de bestelling voor 2e deelname. De Choose IT webshop geeft in elk geval ook een levertijd van 1 tot 2 weken, met 0 in voorraad. Dus dat lijkt op alle TU's hetzelfde verhaal...
(...)

Ik denk dat het scharnier wel anders in elkaar zit om dat mogelijk te maken. Maar er zijn vast mensen die daar meer ervaring mee hebben dan ik hoe die zich over de tijd houden.
ANdrode schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Zit hier vier jaar garantie op én inclusief accidental damage? Dan is dit best scherp ten opzichte van de UT deal.
Nee, er zit de standaard 3 jaar on-site garantie bij. Met schijnbaar ook geen support van het NSC/IMS. Aldus de TU/e-site.
Maikjuh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Krijg je ook de accessories erbij? Of gaat het hier alleen om de laptop
Nee, enkel het kale ding.

Zoals Dragon4red8 al terecht opmerkte, let op dat de TU/e spreekt over P1 generatie 1 wanneer het over de Lenovo P1 gaat!

[ Voor 27% gewijzigd door Advanced Woods op 14-08-2019 11:18 . Reden: Reacties toegevoegd, link werkt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frishh
Oef, was even vergeten dat een 2e studie niet meer gratis is als je al een bachelor hebt, of ik even 10.500 euro af wilde tikken :)
Was een goed dure laptop geworden. Ik kom er overigens niet met een gefabriceerd studienr, ik word echt naar een inlogscherm van de UTwente doorgestuurd. Wil wel echt de thinkpad, dus even een andere route zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horatius
@Advanced Woods er is geen laatste bestellingsmogelijkheid bij UTwente, je mort voor het begin van de maand bestellen om hem de volgende maand geleverd te krijgen. Zoals op de site staat: https://www.utwente.nl/nl...kproject/bestel/#levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• That_One_Again
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-03 09:57
Randomguy369, ik zou hier nog aan willen toevoegen dat ik vanmiddag met Studywise heb gebeld en mij werd verteld dat de levering op het moment naar verwachting zelfs pas in de week van 2 september zal plaatsvinden, na het begin van het academisch jaar dus. "Bestellingen voor 1 augustus 2019 worden voor 1 september 2019 geleverd." zal dus waarschijnlijk al niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Advanced Woods schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:09:
Nee, er zit de standaard 3 jaar on-site garantie bij. Met schijnbaar ook geen support van het NSC/IMS. Aldus de TU/e-site.
Dat is een 404 vanaf buiten de TU/e.

Maar in ieder geval dus een draak van een aanbieding. Bijna beter om een 4TU (of andere UT) inschrijving te regelen via een master dan om deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoth321
  • Laatst online: 14-06 13:20
Hallo, ik ben een aankomend TUD student en ik zit een beetje met mijn laptopkeuze voor mijn studie. Mijn studie adviseert namelijk de Probook 440, velen van jullie hier hebben het vooral over de Zbook en laptops van andere universiteiten (voor mij is het laatste geen optie, geen zin in gedoe qua inschrijvingen etc. ).
Nou vroeg ik mij af of de Probook werkelijk de beste optie voor mij is. Ik begrijp dat ik het best zelf die vraag kan beantwoorden maar ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen.
Ik heb namelijk eens rondgekeken en kwam dit model tegen:
https://www.campusshop.nl...n400damh/80053983/product
65 euro duurder dan de ProBook maar wel een grotere SSD en een kleine upgrade in het grafische gebied (mx230). Naast dit voorbeeld kom ik op internet nog andere voorbeelden tegen waarbij je voor dezelfde prijs (ProBook) een soortgelijke laptop kan kopen. Dit verbaasd mij omdat het laptopproject adverteert met speciale kortingen.
Oftewel, ben ik dus beter af door een andere laptops te kopen (bijv. bovengenoemd model) of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:08

KVanL

Alles is relatief

scoth321 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:42:

Oftewel, ben ik dus beter af door een andere laptops te kopen (bijv. bovengenoemd model) of zie ik wat over het hoofd?
Wat je over het hoofd ziet is degelijkheid. Hier op de UT (en ik vermoed dat in Delft precies hetzelfde gebeurt) lopen genoeg mensen rond die hetzelfde als jij hebben gedacht en voor een vergelijkbaar bedrag een laptop met vergelijkbare specs gekocht bij een dozenschuiver naar keuze. Lijkt leuk, maar veel van die mensen kopen 2 á 3 jaar later alsnog een UT-laptop omdat hun vorige laptop van ellende uit elkaar is gevallen.

De laptop die jij linkt is van 'consumentenkwaliteit' (lees: overleeft als je er voorzichtig mee bent precies de garantieperiode), maar de laptops die de universiteit aanbiedt zijn zakelijke modellen, en die kunnen er veel beter tegen om iedere dag meerdere keren in een tas gestopt te worden en af en toe een stootje te krijgen (geloof me: ook als je 'heel voorzichtig' bent gebeurt dat af en toe als je hem iedere dag meeneemt naar de universiteit). Met mijn eerste UT-laptop (Elitebook 8560w) heb ik 7 jaar gedaan, en die is na veel mishandeling nog steeds niet stuk. Ik moet bekennen dat dat ook echt wel een tank is (met bijbehorend gewicht), maar sinds een jaar heb ik de Zbook Studio G5 die een stuk lichter is, en ook die voelt degelijker aan dan alles wat bij de Mediamarkt in het schap ligt. Ik heb niet echt ervaring met laptops uit de Probook-serie, maar volgens mij zijn die qua degelijkheid vergelijkbaar met de Zbook.

Verder is een groot voordeel van je laptop via de universiteit kopen de service als er in de eerste 3 jaar toch iets mis mee is. Ik weet niet precies hoe het in Delft zit, maar in Twente kun je hem dan naar een balie brengen en als ze hem daar in een uur niet kunnen fixen, krijg je een vervangende laptop te leen totdat je eigen is gerepareerd. Volgens mij is er geen enkele winkel of webshop waar je zonder bijbetalen zulke service krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scoth321 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:42:
Hallo, ik ben een aankomend TUD student en ik zit een beetje met mijn laptopkeuze voor mijn studie. Mijn studie adviseert namelijk de Probook 440, velen van jullie hier hebben het vooral over de Zbook en laptops van andere universiteiten (voor mij is het laatste geen optie, geen zin in gedoe qua inschrijvingen etc. ).
Nou vroeg ik mij af of de Probook werkelijk de beste optie voor mij is. Ik begrijp dat ik het best zelf die vraag kan beantwoorden maar ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen.
Ik heb namelijk eens rondgekeken en kwam dit model tegen:
https://www.campusshop.nl...n400damh/80053983/product
65 euro duurder dan de ProBook maar wel een grotere SSD en een kleine upgrade in het grafische gebied (mx230). Naast dit voorbeeld kom ik op internet nog andere voorbeelden tegen waarbij je voor dezelfde prijs (ProBook) een soortgelijke laptop kan kopen. Dit verbaasd mij omdat het laptopproject adverteert met speciale kortingen.
Als je de gehele studie met dezelfde laptop zou willen doen (welke studie ga je volgen?) Dan zou ik ten zeerste aanraden om voor een zakelijk model te gaan. Als je er zelf eentje wilt aanschaffen dan kan je kijken naar Thinkpads of naar de Latitude lijn van Dell. De zakelijk laptops hebben vaak als voordeel dat ze meer aansluitingen hebben, een betere accuduur en dat het gemakkelijker is om onderdelen te vervangen of te upgraden.

Als je nu nog een laptop hebt zou je ook nog een jaar met die kunnen doen en hopen dat de TU Delft volgend jaar wel gewoon de nieuwe hardware kan leveren. Dit jaar leveren ze de vorige generatie processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 15:07
Voor mijn studie "moet" je de Zbook G5 kopen (bouwkunde) maar als dat ding half werkt... Ik overweeg bijna om €2000+ uit te geven aan een nieuw model van bijv lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
JRSTK schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:16:
Voor mijn studie "moet" je de Zbook G5 kopen (bouwkunde) maar als dat ding half werkt... Ik overweeg bijna om €2000+ uit te geven aan een nieuw model van bijv lenovo
Of je koopt hem bij de utwente voor 1200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
Frozen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Of je koopt hem bij de utwente voor 1200 euro?
Ja ik las (in dit forum) dat dat mogelijk is, maar is dat daadwerkelijk een betere optie? Niet veel gedoe enzo met inschrijven/uitschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
JRSTK schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

Ja ik las (in dit forum) dat dat mogelijk is, maar is dat daadwerkelijk een betere optie? Niet veel gedoe enzo met inschrijven/uitschrijven?
Het is wel een beetje gedoe... 😅 Met motivatiebrieven, cijferlijsten, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 14-08-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Horatius schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:25:
@Advanced Woods er is geen laatste bestellingsmogelijkheid bij UTwente, je mort voor het begin van de maand bestellen om hem de volgende maand geleverd te krijgen. Zoals op de site staat: https://www.utwente.nl/nl...kproject/bestel/#levering
Dat stukje van Enz.. bij de data maakte mij vooral nieuwsgierig tot hoe lang het door gaat. Maar genoeg beslistijd dus nog, dankjewel.
ANdrode schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:53:
[...]
Dat is een 404 vanaf buiten de TU/e.

Maar in ieder geval dus een draak van een aanbieding. Bijna beter om een 4TU (of andere UT) inschrijving te regelen via een master dan om deze te kopen.
Deze link moet wel kloppen.
En precies deze 'aanbieding' laat mij twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Advanced Woods schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:02:
[...]

Dat stukje van Enz.. bij de data maakte mij vooral nieuwsgierig tot hoe lang het door gaat. Maar genoeg beslistijd dus nog, dankjewel.

[...]

Deze link moet wel kloppen.
En precies deze 'aanbieding' laat mij twijfelen.
De laatste ging door tot juni volgensmij, althans toen stond er pas dat het project gesloten was voor 2018 2019, het is de bedoeling dat studenten gewoon het hele jaar door laptops kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoth321
  • Laatst online: 14-06 13:20
@KvanL
Dankjewel voor je input, precies wat ik zocht.

@Brilsmurfffje
Ik ga technische bestuurskunde studeren. Mijn huidige laptop is een te grote baksteen om dagelijks mee te slepen dus ik zal een nieuwe gaan moeten kopen.

Ik denk dat ik gewoon voor de ProBook ga, alternatieve business laptops vallen dan wél hoger uit qua prijs.
Ik week in eerste instantie uit naar andere laptops omdat ik wat meer wilde qua grafische capaciteiten en qua opslagruimte maar ik denk dat ik met de ProBook ook wel ver genoeg kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

(jarig!)
scoth321 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:38:
@KvanL
Dankjewel voor je input, precies wat ik zocht.

@Brilsmurfffje
Ik ga technische bestuurskunde studeren. Mijn huidige laptop is een te grote baksteen om dagelijks mee te slepen dus ik zal een nieuwe gaan moeten kopen.

Ik denk dat ik gewoon voor de ProBook ga, alternatieve business laptops vallen dan wél hoger uit qua prijs.
Ik week in eerste instantie uit naar andere laptops omdat ik wat meer wilde qua grafische capaciteiten en qua opslagruimte maar ik denk dat ik met de ProBook ook wel ver genoeg kom.
Ik weet niet wat je daar op TB gaat draaien, maar het zal vooral verslagen zijn die je moet tikken. Echt rekenwerk doen ze daar volgens mij niet. Zorg dat je een laptop hebt die er representatief uitziet, voor als je naar businessmeetings moet van een bepaalde vereniging of een uitje hebt naar een organisatie. Plak er het liefst geen sticker op en zoek een laptop met goede accuduur en fijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
Misschien wel een domme vraag, maar alle Zbooks van delft hebben een vrij oude Quadro P1000, kan je onderhand niet gewoon beter een laptop met een RTX 2070 (of iets in die richting) kopen?

• Horatius
JRSTK schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:59:
Misschien wel een domme vraag, maar alle Zbooks van delft hebben een vrij oude Quadro P1000, kan je onderhand niet gewoon beter een laptop met een RTX 2070 (of iets in die richting) kopen?
Die zijn zeker beter maar daar zitten minpunten aan, accuduur en prijs zijn de voornaamste. Zie ook maar een zakelijke laptop voor 1100 euro met een rtx 2070 te vinden en een i7 9750h, met een p1000 wordt dat al lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Horatius schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 01:03:
[...]

Die zijn zeker beter maar daar zitten minpunten aan, accuduur en prijs zijn de voornaamste. Zie ook maar een zakelijke laptop voor 1100 euro met een rtx 2070 te vinden en een i7 9750h, met een p1000 wordt dat al lastig.
Dat laatste klopt helemaal, een snelle blik in de Pricewatch laat zien dat je dan bij zo'n €1.700 pas begint...

Dan vind ik de performance van de P1000 wel prima, als in, ikzelf heb het extra geweld niet nodig en ga er dan ook geen geld aan uitgeven. ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste