[TU] Laptopproject 2019-2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
JRSTK schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:59:
Misschien wel een domme vraag, maar alle Zbooks van delft hebben een vrij oude Quadro P1000, kan je onderhand niet gewoon beter een laptop met een RTX 2070 (of iets in die richting) kopen?
Vergeet niet de on-site service (die over het algemeen prima is, al zijn hier ook wat negatieve ervaringen ;) ), goede garantie en echt prima bouwkwaliteit. Zelf meerdere Zbooks gehad door de jaren heen via de TU en ja, ze zijn iets logger/groter/warmer maar ze doen het wel altijd.

Één keer een kapot scherm gehad terwijl ik aan studeren was in China. "kUt...." of toch niet? Gewoon naar een lokaal HP centrum gegaan en kostenloos next-day vervanging gehad. Probeer dat maar is met je consumenten laptop 8)7

In kort, de deal van de TUD is nogsteeds meer dan prima, al lijkt de deal van Twente dit jaar nóg net iets beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tokko1 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Vergeet niet de on-site service (die over het algemeen prima is, al zijn hier ook wat negatieve ervaringen ;) ), goede garantie en echt prima bouwkwaliteit. Zelf meerdere Zbooks gehad door de jaren heen via de TU en ja, ze zijn iets logger/groter/warmer maar ze doen het wel altijd.

Één keer een kapot scherm gehad terwijl ik aan studeren was in China. "kUt...." of toch niet? Gewoon naar een lokaal HP centrum gegaan en kostenloos next-day vervanging gehad. Probeer dat maar is met je consumenten laptop 8)7

In kort, de deal van de TUD is nogsteeds meer dan prima, al lijkt de deal van Twente dit jaar nóg net iets beter ;)
Vergeet niet dat je bij de UTwente geen "gratis" Next business onsite hebt

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 22:37
Frozen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Vergeet niet dat je bij de UTwente geen "gratis" Next business onsite hebt
Hoezo geen "gratis" next business day onsite garantie? Op Studywise staan enkel opties voor accidental damage protection en een verlengde garantie op de accu. Op de UT specificatie-pagina staat ook gewoon "Next Business Day Onsite".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dragon4red8 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Hoezo geen "gratis" next business day onsite garantie? Op Studywise staan enkel opties voor accidental damage protection en een verlengde garantie op de accu. Op de UT specificatie-pagina staat ook gewoon "Next Business Day Onsite".
Die garantie geldt voor zover ik heb gelezen alleen zolang je aan de UTwente studeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 22:37
Frozen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Die garantie geldt voor zover ik heb gelezen alleen zolang je aan de UTwente studeert. :)
Ah, zo. Voor mij niet relevant, dus was daar niet mee bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Drie jaar next business day onsite.

Alleen zolang je aan UT ingeschreven bent de 1-uurs omruil-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 09:37
ANdrode schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Drie jaar next business day onsite.

Alleen zolang je aan UT ingeschreven bent de 1-uurs omruil-service.
Is dat niet het accessoire "3 year insurance for the P1 — optional" voor €99.
Onduidelijk verhaal allemaal hoe dat zit met die garantie. Studywise doet blijkbaar ook zelf nog iets met microfix. Dat zou het ook nog kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
Zojuist een p1 kunnen bestellen. Lelijk verkeken op hoeveel werk zo'n extra inschrijving nou wass maar helemaal blij nu. Iedereen hier enorm bedankt voor alle info.

Was toch een beetje aan het twijfelen gebracht door het ontbreken van zo'n klapscharnier en touch-screen met pen. Werkt dat nou een beetje? Ziet er wel wat knudde uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 10:34
Iets bekend over de levering van de p1? Geen kans gekregen om te bellen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
FilipK schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:39:
[...]
Is dat niet het accessoire "3 year insurance for the P1 — optional" voor €99.
Onduidelijk verhaal allemaal hoe dat zit met die garantie. Studywise doet blijkbaar ook zelf nog iets met microfix. Dat zou het ook nog kunnen zijn.
Zoals ik hem las is dat de accidental damage verzekering.

Garantie gaat volgens mij direct via Lenovo. In tegenstelling tot veel andere situaties is Studywise in deze [voor zover ik weet] vooral fulfilment.

Of je voor garantie ook naar studywise kan? Ja, je kan vast eerst naar de verkoper. Of dit een betere ervaring is dan NSC of direct lenovo? Ik verwacht van niet.

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-07 17:33
Ook ik ben het ellenlange traject van een tweede master ondergaan. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de test resultaten van de p1 gen2. Kan iemand mij vertellen wat deze eerste test resultaten ons vertellen, want het lijkt niet positief...

https://www.notebookcheck...predecessor.431238.0.html

[ Voor 13% gewijzigd door abelicious op 22-08-2019 12:05 ]

• ANdrode
  • Niet online
abelicious schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:03:
Ook ik ben het ellenlange traject van een tweede master ondergaan. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de test resultaten van de p1 gen2. Kan iemand mij vertellen wat deze eerste test resultaten ons vertellen, want het lijkt niet positief...

Dat grafieken met een Y-as die niet op nul begint misleidend zijn en dat 2600 MHz ten opzichte van 2700 Mhz base clock van een CPU toch écht invloed heeft op de CPU snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb contact gehad met Studywise en ze konden mij vertellen dat de laptop halverwege volgende week verwacht wordt. :)

Ze gaven aan dat mijn laptop (besteld op 26-7) zeker bij de eerste lading zal zitten.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

abelicious schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:03:

Zit er gewoon uit als een fix die met die bios is op te lossen, ze zeggen zelf dat het koelingsysteem tussen gen 1 en gen 2 niet anders is.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mmx36 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:54:
Ik heb contact gehad met Studywise en ze konden mij vertellen dat de laptop halverwege volgende week verwacht wordt. :)

Ze gaven aan dat mijn laptop (besteld op 26-7) zeker bij de eerste lading zal zitten.
Ik heb een mail gehad, mijn laptop wordt de 23e afgeleverd. Echter zit ik in Spanje, dus hij mag nog even een tijdje wachten. :)

• Horatius
Die van mij zou ook morgen bezorgd worden, de track en tracé werkt niet tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Hij is binnen maar ben voorlopig niet thuis om hem te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afafa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06-2021
Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de Lenovo uit Twente? Als ik op coolblue kijk is deze basiskwaliteit, terwijl de Studio G5 topklasse (militair getest) is.
Ik ben na 7 jaar toe aan de vervanging van de Elitebook 8570w baksteen, en ik wil wel dat een nieuwe laptop weer minstens 5 jaar meegaat met dagelijks op en neer slepen.

Heeft iemand al testresultaten van één van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
@Afafa De Lenovo P1 is ook MilSpec tested, staat ook op de pagina van UTwente.

Over reviews: @Frozen heeft vorig jaar de G5 x360 getest en kan als hij de nieuwe heeft ze waarschijnlijk goed vergelijken. Verder zijn er wel al wat reviews te vinden op de thinkpad subreddit. Deze hebben het best wel over het throttelen van de CPU en de fan die te pas en te onpas aan gaat. In de notebookcheck review hebben ze het daar ook over.

Mensen hier verwachten een beter resultaat met eventuele toekomstige BIOS updates van Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

abelicious schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:34:
@Afafa De Lenovo P1 is ook MilSpec tested, staat ook op de pagina van UTwente.

Over reviews: @Frozen heeft vorig jaar de G5 x360 getest en kan als hij de nieuwe heeft ze waarschijnlijk goed vergelijken. Verder zijn er wel al wat reviews te vinden op de thinkpad subreddit. Deze hebben het best wel over het throttelen van de CPU en de fan die te pas en te onpas aan gaat. In de notebookcheck review hebben ze het daar ook over.

Mensen hier verwachten een beter resultaat met eventuele toekomstige BIOS updates van Lenovo.
Ik ben pas de 5e thuis, dus dan pas kan ik gaan vergelijken etc. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
  • Laatst online: 20-01-2023
Goedenacht! Na een deel van de thread van 2018-2019 en deze hele thread gelezen te hebben, ben ik toch wel geïnspireerd geraakt om ook een account aan te maken en mijn eigen ervaringen te delen, so here goes!

Maandagavond 15 juli (de eerste dag dat ze TU Delft shop open was) de x360 G5 besteld. Verzenddatum zou maandag 22 juli zijn. Shit, ik ga zondag 21 op vakantie... Uiteindelijk stond op donderdag dat de muis die ik erbij besteld had al klaar was. Op vrijdag was de laptop ook ineens klaar, cool, dan komt ie zaterdag!!

Nope. If only. GLS bezorgt alleen op werkdagen. RIP.

Oplossing: laten bezorgen bij een afhaalpunt vlakbij een familielid, die de doos dan doorstuurt naar Frankrijk. Aangeven aan GLS, maandag komt, hoppatee u was niet thuis lol we'll try again soon. :))) Thanks GLS, love you too. Dinsdag werd ie wel bij de pakketshop bezorgd, waarna m'n tante dus kon regelen dat de doos naar Frankrijk werd gestuurd. Woensdag opgehaald, en vrijdagochtend was ie er al! Mooi ding. :D

Voelt goed om, na een laptop met i5 2520m, 4 GB ram en een langzame SSD op SATA2 een zo veel power als in je desktop zit in zo'n dun pakketje te hebben. :D Alleen deed de arrow down key het niet zo goed... Eerst dacht ik dat dat door die brede toets kwam, maar later realiseerde ik me dat het echt een defect was. Arrow right had blijkbaar hetzelfde probleem. Ook maakt de laptop zelf soms wat elektronisch geluid. Ook zit het scherm een beetje scheef als hij dicht zit. En de simkaart cover gaat er niet uit. Eenmaal weer in Nederland gebeld, direct iemand aan de lijn, blablabla ok morgen komt er een monteur met nieuw toetsenbord! Die zal een half uurtje ofzo van tevoren bellen.

10:00, TRING bel gaat, hoi ik ben van HP. (bellen? neuh) Alles goed en wel, na bijna 1.5 uur zit er een nieuw toetsenbord in. 1.5 uur? Ja, HP dacht dat het briljant was om het toetsenbord aan de top cover (wat om het toetsenbord heen zit) vast te maken, en dan ALLES daar in vast maken. Letterlijk, maar dan ook echt letterlijk ALLES moest eruit en worden overgezet. De monteur was aardig enzo, maar naar mijn mening wel een klein beetje onvoorzichtig. Anyways, nieuwe topcover erin, de toetsen doen het weer goed, hoezee!

Twee dagen later doe ik weer iets met geluid, "wow dat klinkt horrific, en nog heel zacht ook"... Het klonk alsof je naar een oude telefoon onder een bank 15 meter verderop luisterde... Geluid kwam alleen maar uit de twee speakers van onder, uit de brede bar boven het toetsenbord kwam niks. Lekker dan.

Op de dag dat ik ging bellen nog ff geprobeerd of er nog andere gebreken waren (je weet maar nooit lol), neuh nog ni-KRAK wat was dat??? Na een tijdje zie ik dat de onderkant wat is ingedrukt... Uiteindelijk bel ik met een lijst van 4 dingen. Heel lang gesprek, uitkomsten zijn:
Simkaart: klopt want er zit geen sim module in, fair enough.
Speakers: kabeltje zit er waarschijnlijk niet in, we sturen er voor de zekerheid wel speakers bij
Elektrische geluid: moet waarschijnlijk nieuw moederbord in (oké that wasn't what I was expecting lol)
Deuk onderkant: stuur foto's, daar kijk ik naar, over 2 dagen bel ik je terug. Foto's duren bij HP een half uur ofzo om binnen te komen. Handug.

2 dagen later word ik teruggebeld, *neemt op* nope *hangt op instead want bij m'n nieuwe telefoon is omhoog ophangen...* rip *belt opnieuw* Toen kreeg ik Arthur aan de lijn!
Frozen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:53:
Je hebt geluk als je Arthur/Artur van HP aan de telefoon krijgt van de technische dienst, want hij noteert wel alles en klaagt altijd over z'n collega's die niets opschrijven in de logs.
Aardige gast, heeft me goed geholpen. Donderdag zou ik niet thuis zijn, dus vrijdag zou iemand komen met een nieuwe bottom cover (mooi, had er zelf ook per ongeluk een kras ingemaakt dus was tbh eigenlijk wel blij dat ie een ander probleem had en zou vervangen worden :P), nieuwe speakers voor de zekerheid, en een nieuw moederbord.

Vrijdag komt, niemand, niemand, niemand, niemand, 15:30 telefoon gaat, geheim nummer, opnemen: "sorry gaat niet meer lukken vandaag is maandag ook goed?" ok sure whatever.

Maandag komt, 8:15 telefoon gaat, "ik ben er om ongeveer 9:00". :D Hij was er ook echt om precies 9:00! Weer een aardig iemand, ditmaal veel rustiger en voorzichtiger. Weer laptop grotendeels uit elkaar. Speaker draadje zat er niet in. Nice. Lekker bezig vorige monteur, thanks. Omdat hij de speakers toch meehad heeft hij ze maar allemaal vervangen, anders werd het toch weggegooid ofzo. Nieuw moederbord ook erin. Ik heb hem er direct ook Noctua NT-H1 tussen laten doen, hopelijk doet dat ook iets. :D De nieuwe bottom cover kwam er aan het einde ook op. Oude moederbord mocht ik helaas niet houden, oude speakers en bottom cover (en eerder ook de top cover) wel. Speakers kwam weer fatsoenlijk geluid uit. Bottom cover was weer een beetje (maar minder) ingedeukt. Lijkt zo te horen. Ugh, whatever. Er kwam nog steeds een elektrisch geluid uit de laptop, maar misschien is het ietsje minder, dat moet ik nog ontdekken. Het scherm zat weer ietsje minder scheef erna, maar nog steeds een klein beetje. Whatever.

Heb ondertussen dus bijna een hele nieuwe laptop. Het elektrische geluid maakt hij nog steeds. Je hoort dat het beste als je je oor bij de ventilatiegaatjes aan de onderkant doet, maar bij mij was het, in een stille ruimte, ook duidelijk hoorbaar als je er gewoon voor zat. Of dat met dit nieuwe moederbord ook zo is moet ik nog uitzoeken. Zijn er anderen die hetzelfde wel of niet hebben?

Behalve al de problemen ben ik wel erg blij met de laptop. Snel, mooi, en fijn ding, relatief stil, lekker toetsenbord (wordt alleen heel heet tussen de toetsen als hij te heet is ugh), goed scherm (stond op 125% schaling, ew, direct op 100% gezet).

TL;DR G5 x360 gekocht, in een week binnen, toetsenbord probleem, nieuw toetsenbord --> toetsenbord gefixt, speaker probleem, elektrisch geluid uit moederbord (?) probleem, onderkant cover probleem, speakerkabel zat los --> meh nieuwe speakers --> gefixt, nieuwe onderkant, nieuw moederbord --> probleem misschien gefixt? not sure yet. Verder prima ding.

Ik vraag me wel eens af hoe mensen hele lange posts typen. Zo dus. Oeps. :P

• frishh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 14:07
Ik heb de thinkpad van de UTwente binnen. Dual boot met ubuntu wordt uitstekend ondersteund, is nog wel eens meer gedoe geweest.
Bij heftig gebruik stoort de audio soms een seconde of 2, best vervelend.

• scoth321
  • Laatst online: 22-06 11:26
Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels mijn ProBook 440 ontvangen, alleen ik heb nu een beetje een knullige vraag.
De TU biedt via Surfspot voor 23 euro een office licentie aan, dit is niet veel geld echter kan je ook via Microsoft zelf gratis office krijgen (incl 1TB onedrive opslag). Deze methode wordt ook ondersteund door deze handleiding: (veroudert?)
https://d1rkab7tlqy5f1.cl.../Microsoft_Office_365.pdf
Nu is het echter zo dat ik voor deze methode niet mijn officiële email van de uni kan gebruiken. Ik moet mijn NetID samenvoegen met "@tudelft.net". Dit werkt magisch genoeg in combinatie met mijn wachtwoord en ik kan dus inloggen en kom op een scherm waarbij ik office kan installeren.

Ik ben dit allemaal aan het uitzoeken omdat tijdens de setup van de laptop er wordt gevraagd om in te loggen bij een Microsoft account.
Ik ben dus een beetje verward aangezien NetId+@tudelft.net daarbij niet werkt noch werkt mijn officiële TU e-mailadres.
Moet ik toegeven aan de 23 euro of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afafa
Ik neem aan dat het microsoft account in de setup van windows gaat over het synchroniseren van oude settings, en niet zoveel met je office licensie te maken heeft. Waarschijnlijk kan je deze stap van de setup ook skippen.
Als je echt een microsoft account nodig hebt om windows te kunnen installeren dan kan je gewoon een gratis account aanmaken zonder daar een office licensie aan te koppelen.

Voor zover ik weet werkt de handleiding die je hebt nog. Mijn gratis Office 365 werkt in ieder geval nog.

https://oras.nl/wp-conten...dleiding_Office365_NL.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Afafa op 29-08-2019 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
frishh schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:45:
Ik heb de thinkpad van de UTwente binnen. Dual boot met ubuntu wordt uitstekend ondersteund, is nog wel eens meer gedoe geweest.
Throttled hij?

Dit kan je het beste monitoren tijdens load (bv prime95) met s-tui.

Throttled hij, dan kan je dat daarna (voor de ZBook) fixen met throttled. Dit heette eerder lenovo throttle stop dus zal wel werken op thinkpads :)

• frishh
ANdrode schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:02:
[...]

Throttled hij?

Dit kan je het beste monitoren tijdens load (bv prime95) met s-tui.

Throttled hij, dan kan je dat daarna (voor de ZBook) fixen met throttled. Dit heette eerder lenovo throttle stop dus zal wel werken op thinkpads :)
Ga ik proberen! Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
OncreatieveNaam schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:50:
Maandagavond 15 juli (de eerste dag dat ze TU Delft shop open was) de x360 G5 besteld.
Ik speelde ook met de gedachte een X360 te bestellen .
Ben vandaag begonnen met mijn master IO in delft . Ik werk nu nog met de G3 en een wacom tablet.
Wel jammer dat er niets veranderd is sinds vorig jaar maar ja...

En dan lees ik dit verhaal... kijk denk ik nog maar even de kat uit de boom

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Sensai schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:37:
[...]

Ik speelde ook met de gedachte een X360 te bestellen .
Ben vandaag begonnen met mijn master IO in delft . Ik werk nu nog met de G3 en een wacom tablet.
Wel jammer dat er niets veranderd is sinds vorig jaar maar ja...

En dan lees ik dit verhaal... kijk denk ik nog maar even de kat uit de boom
Tja. Ik zou kijken "ben ik tevreden, ja/nee?". Moet er wel bijzeggen dat mijn zusje, die ook een wacom tablet heeft (zonder scherm), na 1 seconde zei "dat wil ik ooooookkk" (of iets dergelijks :P). Als je een touchscreen scherm veel (zou) gebruikt bij IO dan is het denk ik wel aan te raden. Don't get me wrong, het is een prima laptop, maarja, wat probleempjes kunnen voorkomen. Gelukkig heb je dan de (tot nu toe voor mij) heel goede service die je komt helpen. De 8750h had eigenlijk een 9750h moeten zijn, maar aan de andere kant scheelt dat wel 7%. wouw

Ik heb niet het gevoel dat dit een erg gestructureerde post met een goed einde was. Oeps.

Anyways, nog iemand die blijkbaar geen introductie informatie gekregen heeft en dus blijkbaar alles heeft gemist van vandaag? :) ... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyZhou
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Iemand anders ook die een 360x heeft gekocht en een touchscreenprobleem heeft?

Ik heb namelijk een verticale lijn net een beetje links van de Webcam waar mijn vinger en pen gewoon helemaal niet werkt (toevallig is het daar ook magnetisch? Alhoewel er zijn meer plekken waar je die pen als een magneet aan kunt plakken).

Was me eerder nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanfrankenhui
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-06-2020
OncreatieveNaam schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:50:
Goedenacht! Na een deel van de thread van 2018-2019 en deze hele thread gelezen te hebben, ben ik toch wel geïnspireerd geraakt om ook een account aan te maken en mijn eigen ervaringen te delen, so here goes!

Maandagavond 15 juli (de eerste dag dat ze TU Delft shop open was) de x360 G5 besteld. Verzenddatum zou maandag 22 juli zijn. Shit, ik ga zondag 21 op vakantie... Uiteindelijk stond op donderdag dat de muis die ik erbij besteld had al klaar was. Op vrijdag was de laptop ook ineens klaar, cool, dan komt ie zaterdag!!

Nope. If only. GLS bezorgt alleen op werkdagen. RIP.

Oplossing: laten bezorgen bij een afhaalpunt vlakbij een familielid, die de doos dan doorstuurt naar Frankrijk. Aangeven aan GLS, maandag komt, hoppatee u was niet thuis lol we'll try again soon. :))) Thanks GLS, love you too. Dinsdag werd ie wel bij de pakketshop bezorgd, waarna m'n tante dus kon regelen dat de doos naar Frankrijk werd gestuurd. Woensdag opgehaald, en vrijdagochtend was ie er al! Mooi ding. :D

Voelt goed om, na een laptop met i5 2520m, 4 GB ram en een langzame SSD op SATA2 een zo veel power als in je desktop zit in zo'n dun pakketje te hebben. :D Alleen deed de arrow down key het niet zo goed... Eerst dacht ik dat dat door die brede toets kwam, maar later realiseerde ik me dat het echt een defect was. Arrow right had blijkbaar hetzelfde probleem. Ook maakt de laptop zelf soms wat elektronisch geluid. Ook zit het scherm een beetje scheef als hij dicht zit. En de simkaart cover gaat er niet uit. Eenmaal weer in Nederland gebeld, direct iemand aan de lijn, blablabla ok morgen komt er een monteur met nieuw toetsenbord! Die zal een half uurtje ofzo van tevoren bellen.

10:00, TRING bel gaat, hoi ik ben van HP. (bellen? neuh) Alles goed en wel, na bijna 1.5 uur zit er een nieuw toetsenbord in. 1.5 uur? Ja, HP dacht dat het briljant was om het toetsenbord aan de top cover (wat om het toetsenbord heen zit) vast te maken, en dan ALLES daar in vast maken. Letterlijk, maar dan ook echt letterlijk ALLES moest eruit en worden overgezet. De monteur was aardig enzo, maar naar mijn mening wel een klein beetje onvoorzichtig. Anyways, nieuwe topcover erin, de toetsen doen het weer goed, hoezee!

Twee dagen later doe ik weer iets met geluid, "wow dat klinkt horrific, en nog heel zacht ook"... Het klonk alsof je naar een oude telefoon onder een bank 15 meter verderop luisterde... Geluid kwam alleen maar uit de twee speakers van onder, uit de brede bar boven het toetsenbord kwam niks. Lekker dan.

Op de dag dat ik ging bellen nog ff geprobeerd of er nog andere gebreken waren (je weet maar nooit lol), neuh nog ni-KRAK wat was dat??? Na een tijdje zie ik dat de onderkant wat is ingedrukt... Uiteindelijk bel ik met een lijst van 4 dingen. Heel lang gesprek, uitkomsten zijn:
Simkaart: klopt want er zit geen sim module in, fair enough.
Speakers: kabeltje zit er waarschijnlijk niet in, we sturen er voor de zekerheid wel speakers bij
Elektrische geluid: moet waarschijnlijk nieuw moederbord in (oké that wasn't what I was expecting lol)
Deuk onderkant: stuur foto's, daar kijk ik naar, over 2 dagen bel ik je terug. Foto's duren bij HP een half uur ofzo om binnen te komen. Handug.

2 dagen later word ik teruggebeld, *neemt op* nope *hangt op instead want bij m'n nieuwe telefoon is omhoog ophangen...* rip *belt opnieuw* Toen kreeg ik Arthur aan de lijn!

[...]

Aardige gast, heeft me goed geholpen. Donderdag zou ik niet thuis zijn, dus vrijdag zou iemand komen met een nieuwe bottom cover (mooi, had er zelf ook per ongeluk een kras ingemaakt dus was tbh eigenlijk wel blij dat ie een ander probleem had en zou vervangen worden :P), nieuwe speakers voor de zekerheid, en een nieuw moederbord.

Vrijdag komt, niemand, niemand, niemand, niemand, 15:30 telefoon gaat, geheim nummer, opnemen: "sorry gaat niet meer lukken vandaag is maandag ook goed?" ok sure whatever.

Maandag komt, 8:15 telefoon gaat, "ik ben er om ongeveer 9:00". :D Hij was er ook echt om precies 9:00! Weer een aardig iemand, ditmaal veel rustiger en voorzichtiger. Weer laptop grotendeels uit elkaar. Speaker draadje zat er niet in. Nice. Lekker bezig vorige monteur, thanks. Omdat hij de speakers toch meehad heeft hij ze maar allemaal vervangen, anders werd het toch weggegooid ofzo. Nieuw moederbord ook erin. Ik heb hem er direct ook Noctua NT-H1 tussen laten doen, hopelijk doet dat ook iets. :D De nieuwe bottom cover kwam er aan het einde ook op. Oude moederbord mocht ik helaas niet houden, oude speakers en bottom cover (en eerder ook de top cover) wel. Speakers kwam weer fatsoenlijk geluid uit. Bottom cover was weer een beetje (maar minder) ingedeukt. Lijkt zo te horen. Ugh, whatever. Er kwam nog steeds een elektrisch geluid uit de laptop, maar misschien is het ietsje minder, dat moet ik nog ontdekken. Het scherm zat weer ietsje minder scheef erna, maar nog steeds een klein beetje. Whatever.

Heb ondertussen dus bijna een hele nieuwe laptop. Het elektrische geluid maakt hij nog steeds. Je hoort dat het beste als je je oor bij de ventilatiegaatjes aan de onderkant doet, maar bij mij was het, in een stille ruimte, ook duidelijk hoorbaar als je er gewoon voor zat. Of dat met dit nieuwe moederbord ook zo is moet ik nog uitzoeken. Zijn er anderen die hetzelfde wel of niet hebben?

Behalve al de problemen ben ik wel erg blij met de laptop. Snel, mooi, en fijn ding, relatief stil, lekker toetsenbord (wordt alleen heel heet tussen de toetsen als hij te heet is ugh), goed scherm (stond op 125% schaling, ew, direct op 100% gezet).

TL;DR G5 x360 gekocht, in een week binnen, toetsenbord probleem, nieuw toetsenbord --> toetsenbord gefixt, speaker probleem, elektrisch geluid uit moederbord (?) probleem, onderkant cover probleem, speakerkabel zat los --> meh nieuwe speakers --> gefixt, nieuwe onderkant, nieuw moederbord --> probleem misschien gefixt? not sure yet. Verder prima ding.

Ik vraag me wel eens af hoe mensen hele lange posts typen. Zo dus. Oeps. :P
Wat een gedoe zeg! Ik heb hem op dezelfde dag besteld als jij, en totaal geen problemen ermee. Ondanks de minder goeie deal, een - tot nu toe - zeer tevreden aankoop!

Weet iemand hoe het precies zit met het uitbreiden van het intern geheugen? Ik heb meerder verhalen gehoord (dat je 1 slot hebt die je moet vervangen met een grotere ssd of dat je 2 slots hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 14:45
tvanfrankenhui schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:35:
[...]

Wat een gedoe zeg! Ik heb hem op dezelfde dag besteld als jij, en totaal geen problemen ermee. Ondanks de minder goeie deal, een - tot nu toe - zeer tevreden aankoop!

Weet iemand hoe het precies zit met het uitbreiden van het intern geheugen? Ik heb meerder verhalen gehoord (dat je 1 slot hebt die je moet vervangen met een grotere ssd of dat je 2 slots hebt).
Je kunt er gewoon een extra nvme SSD bij doen! (of in ieder geval bij mijn hp zbook studio g5 (non 360))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
tvanfrankenhui schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:35:
[...]

Behalve de problemen (en zo'n groot probleem was dat nou ook weer niet door de snelle hulp) is het bij mij ook een tevreden aankoop. :)

Mijn laptop (G5 x360) had ook twee M.2 slots, dus als het goed is kan je er daar gewoon een bijdoen. Ik weet alleen niet of het SATA of NVMe is, dat kan je misschien vinden door te googlen, wellicht in de manual (zo'n 100+ pagina lang document :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
frishh schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:45:
Ik heb even Fedora 30 op een Thinkpad geprobeerd. Paar kleine issues:
  • Geen wifi tot de updates na installatie (kernel upgrade noodzakelijk)
  • Spam in syslog van nouveau driver en NVidia GPU uitzetten kon niet in bios
  • Veel throttling events in syslog, waarschijnlijk opgelost met throttled
Waarschijnlijk werkt hij goed met de proprietary driver of als alleen de Intel GPU aanstaat. Dat kon ik zo snel echter niet vinden in het bios. Hij heeft wel beeld dus daarom is de performance waarschijnlijk beter dan wanneer je nouveau zou blacklisten.
Updates, inclusief bios, volgens de thinkpad app in windows up to date t/m 2-9

Dit ging bij Ubuntu wel allemaal goed?

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 06-09-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
RoyZhou schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:12:
Hallo,

Iemand anders ook die een 360x heeft gekocht en een touchscreenprobleem heeft?

Ik heb namelijk een verticale lijn net een beetje links van de Webcam waar mijn vinger en pen gewoon helemaal niet werkt (toevallig is het daar ook magnetisch? Alhoewel er zijn meer plekken waar je die pen als een magneet aan kunt plakken).

Was me eerder nog niet opgevallen.
Ik heb net geprobeerd een window heen en weer van boven naar onder over waar je beschrijft te bewegen met mijn vinger, maar dat werkte zonder problemen. Kan je misschien een foto/uitleg/ofzo sturen daaruit duidelijk wordt waar het precies is, dan probeer ik het nog een keertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyZhou
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
OncreatieveNaam schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:51:
[...]

Ik heb net geprobeerd een window heen en weer van boven naar onder over waar je beschrijft te bewegen met mijn vinger, maar dat werkte zonder problemen. Kan je misschien een foto/uitleg/ofzo sturen daaruit duidelijk wordt waar het precies is, dan probeer ik het nog een keertje. :)
YouTube: Verticale streep door het scherm die niet werkt

Zoals je het ziet werkt het alleen daar niet, en met vinger werkt het ook niet (nadat ik vinger write aan heb gezet). Maar als ik er snel over heen gaat lijkt het wel alsof hij zelf een input probeert te maken waardoor je het niet merkt tijdens het slepen van tabbladen bijvoorbeeld. Alleen wanneer je aan het schrijven of aan het tekenen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
RoyZhou schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:01:
[...]

Zoals je het ziet werkt het alleen daar niet, en met vinger werkt het ook niet (nadat ik vinger write aan heb gezet). Maar als ik er snel over heen gaat lijkt het wel alsof hij zelf een input probeert te maken waardoor je het niet merkt tijdens het slepen van tabbladen bijvoorbeeld. Alleen wanneer je aan het schrijven of aan het tekenen bent.
Gewoon een garantiekwestie uiteraard. Even afspraak bij het servicepunt maken zodat je een nieuwe kan krijgen of ze hem voor reparatie innemen. :O Neem/stuur de video even mee als bewijs van het defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

Zit je nog binnen één/twee weken nadat de laptop aankwam?

Ik zou die casus snel aanmaken, hopelijk krijg je dan een directe swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afafa
ANdrode schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk werkt hij goed met de proprietary driver of als alleen de Intel GPU aanstaat. Dat kon ik zo snel echter niet vinden in het bios. Hij heeft wel beeld dus daarom is de performance waarschijnlijk beter dan wanneer je nouveau zou blacklisten.

Ik ben bezig met Kubuntu 16.04 erop krijgen, maar ook hier doet de wifi het niet. Aangezien ik geen usbc-ethernet kabel heb kan ik dus nog niet updaten en zit ik hier even vast totdat ik hem aan het internet krijg.
Overigens heb ik specifiek 16.04 nodig geen nieuwere versie.

Dual boot installeren ging allemaal redelijk makkelijk. Ik weet niet zo goed wat Secureboot doet maar ik kon gewoon in de liveUSB opstarten (Ik dacht dat dit niet zou moeten kunnen) en heb het toen dus maar aan laten staan.
Uiteindelijk dus niets met de BIOS/UEFI hoeven aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
[...]

Ah, ja, dat ziet er inderdaad wel uit als een hardware defect. Heb net mijn hele scherm volgekliedert om het probleem te proberen te reproduceren, maar niks gevonden. Ik zou HP bellen (+31 20 504 0646) en het probleem beschrijven met de wens voor een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Afafa schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:57:
[...]
Ik ben bezig met Kubuntu 16.04 erop krijgen, maar ook hier doet de wifi het niet. Aangezien ik geen usbc-ethernet kabel heb kan ik dus nog niet updaten en zit ik hier even vast totdat ik hem aan het internet krijg.
Oef. Eventueel kunnen updates kunnen ook via USB(c) of thunderbolt dock, zo kreeg ik ze er op.

Je zou de mainline kernels kunnen proberen voor Ubuntu. Dan heb je nog wel de library versies van 16.04 maar wel een recente kernel. Ubuntu is helaas niet echt up to date met packages vergeleken met andere distributies (debian testing/unstable, fedora, arch linux).
Dual boot installeren ging allemaal redelijk makkelijk. Ik weet niet zo goed wat Secureboot doet maar ik kon gewoon in de liveUSB opstarten (Ik dacht dat dit niet zou moeten kunnen) en heb het toen dus maar aan laten staan.
Was ik eerder ook verbaasd over. De verklaring was simpel: grub2 heeft signatures voor secure boot. Dat werkt dus 'gewoon' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Afafa schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:57:
[...]

Je kan je laptop verbinden met de telefoon en die gebruiken als connectie naar de wifi, kan met draad en bluetooth. Zo heb ik het gedaan bij andere laptops.

Eerste week met de thinkpad:
-verdomme snel
-laad erg snel op met de 135W
-batterijduur valt beetje tegen maar met wat truucjes en genoeg stopcontacten op de UT gaat het prima
-erg jammer dat de toetsen het scherm aanraken als de laptop dicht zit, wordt het scherm erg snel vies
- de matte afwerking is prachtig maar als je beetje zweterige handen hebt zie je dat meteen, ik denk dat krasjes ook erg makkelijk komen
-je kan de FN f12 herprogrammeren in de lenovo software maar de rest niet, beetje jammer
-wifi verbindt zo nu en dan apart langzaam, geen enkel ander apparaat heeft er last van
-trackpad mag groter, waarom heeft alleen Apple zo een grote trackpad? De buttons zijn imho ook niet echt nodig, liever een groter trackpad.
-trackpoint, nooit begrepen, geen last van maar is niet zo mooi.
-trackpad voelt een beetje stroef aan, glijdt niet altijd even soepeltjes
-vingerscanner is zeer fout gevoelig, gaat redelijk vaak fout, mag van mij ook op de zijkant van de laptop of op een andere plek.
-toetsenbord vergt redelijk veel kracht maar typt lekker, zeker voor een laptop.

Geweldige laptop maar er zijn gewoon wat algemene minpuntjes die elke laptop eigenlijk heeft behalve Apple maar die hebben dan weer veel grotere andere minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:20:
Geweldige laptop maar er zijn gewoon wat algemene minpuntjes die elke laptop eigenlijk heeft behalve Apple maar die hebben dan weer veel grotere andere minpunten.
Wat betreft afwerking doet de zbook het dan misschien wat beter. Geen zachte coating -> minder sporen. Grote touchpad die glad is.
Daar geen toetsen in het scherm maar wel een horizontale balk in het scherm onder de spatiebalk, zelfde effect wbt scherm beschadigingen

Geen throttling problemen of ruisende audio-out? Dan wint hij van de zbook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
ANdrode schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:25:
[...]

Ook geen wifi adapter driver, die even met een andere laptop gedownload en overgezet. Verder geen problemen.

In Windows loop ik er wel tegenaan dat de framerate dramatisch laag wordt na het dichtklappen. Heel vervelend als ik hem in de TV plug en vind zo even niet waar ik dit aan kan passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
ANdrode schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:40:
[...]

Wat betreft afwerking doet de zbook het dan misschien wat beter. Geen zachte coating -> minder sporen. Grote touchpad die glad is.
Daar geen toetsen in het scherm maar wel een horizontale balk in het scherm onder de spatiebalk, zelfde effect wbt scherm beschadigingen

Geen throttling problemen of ruisende audio-out? Dan wint hij van de zbook :+
Ik heb andere ervaringen met mijn G5 x360... :P Vandaag realiseerde ik me dat de plek waar je je handen legt tijdens het typen al vrij vies was. Het leek wel afveegbaar, maar als dat al na een week zo is (oh wacht ik heb hem natuurlijk al veel langer, maar daarvoor was het nog geen probleem) dan vrees ik dat ik dit erg vaak zal moeten schoonmaken... Die horizontale balk (van de rand van de touchpad?) heb ik nog geen last van gehad. Wel is het scherm toch wel aardig reflecterend met licht, maarja tja wat doe je ertegen...

Er komt bij mij trouwens ook steeds vuil bij waar de hinges van binnen de main chassis raken: een witte/grijze streep steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Zucht... nieuw probleem... Ik heb de G5 x360, en voorheen als ik het scherm "omklapte" draaide het scherm mee (net zoals als je een smartphone of dergelijk draait, het beeld meedraait). Dat doettie nu niet meer. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen, en/of hoe ik test of dit een hardware of software probleem is? Vermoed hardware, maar software kan natuurlijk ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
OncreatieveNaam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:53:
Zucht... nieuw probleem... Ik heb de G5 x360, en voorheen als ik het scherm "omklapte" draaide het scherm mee (net zoals als je een smartphone of dergelijk draait, het beeld meedraait). Dat doettie nu niet meer. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen, en/of hoe ik test of dit een hardware of software probleem is? Vermoed hardware, maar software kan natuurlijk ook...
W10 heeft draaivergrendeling net als een smartphone. Als je op het tekstballonnetje rechtsonder klikt zie je de optie staan. Als dit het niet oplost dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Elle13 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:19:
[...]

W10 heeft draaivergrendeling net als een smartphone. Als je op het tekstballonnetje rechtsonder klikt zie je de optie staan. Als dit het niet oplost dan weet ik het ook niet.
Ah, weer wat geleerd! Helaas lost het het probleem niet op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XvUw1VW.png

Op tabletmodus drukken veranderd niks (nouja, het veranderd de taakbalk (en mogelijk andere dingen) ietsje, maar dit was hiervoor niet nodig, en, draaien werkt nog steeds niet...). Op draaivergrendeling drukken doet heulemaal niks. Rechtsklikken ook niet. Nada. 8)7

Ik vraag me nog wat af: vaak (bijvoorbeeld bij tabbladen) sleept de touchpad het ding als ik druk door te
tappen" ipv echt te "klikken". Of het nou aan mij ligt (vorige laptop had "proper separate left and right mouse buttons" dus dit is mijn eerste ervaring) of aan de hardware (of software?) weet ik nog niet...

En nog wat, vandaag weer, laptop was op schoot, *plop*, ging ineens in sluimerstand (slaapstand staat bij mij uit, alles naar sluimerstand gezet). Dit heb ik al meerdere keren eerder gehad, maar toen dacht ik dat het misschien kwam door de perfecte (lees: awful) plek van de (ontzettend mushy) power button. Nu heb ik echter single click on power button gezet naar "scherm uitschakelen", dus dat zou het niet moeten kunnen zijn... overigens had ik ook niet echt het gevoel dat ik nou zo dicht bij de power button zat. Wel bij het toetsenbord, is er een toetsencombinatie die ik misschien per ongeluk aanklikte? Of nog wat anders..?

Anderen van mijn studie zeggen overigens niet zo veel problemen als ik met hun laptops te hebben, dus ik zal wel een maandag 7:00 's ochtends na twee weken kerstvakantie exemplaar hebben ofzo... Naja, als hij het doet doet ie het goed, dat is dan weer positief. :P

• Afafa
Thinkpad kubuntu 16.04:
Wifi werkt na kernel upgrade naar 5.1.21, de 5.2.y liep(en) vast na opstarten.
Nu nog de Nvidia drivers in ubuntu 16.04. Vanaf nvidia-driver-430 zou de T1000 supported zijn, maar bij installeren krijg ik een zwart scherm, of knipperend tussen een login terminal en een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kan een van de heren (of dames) hier Met een Zbook studio g5 (x360) het volgende doen alsjeblieft? Ik heb het nodig voor mijn review om de Thinkpad mee te vergelijken. Daarnaast weet je ook gelijk hoe je eigen pc scoort, het kost maximaal 10 minuten.

1. Download en installeer cinebench r20
2. Sluit alle openstaande programma's af.
3. Open cinebench
4. Klik linksboven op file -> preferences
5. Schrijf bij ' minimum test duration' 600 -> klik op 'ok'
6. Draai cinebench 3x achter elkaar
7. Schrijf alle scores op
8. Plaats de scores hier.

voorbeeld:
4739
4698
4677

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Frozen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 01:54:
Kan een van de heren (of dames) hier Met een Zbook studio g5 (x360) het volgende doen alsjeblieft?
Dat wil ik wel doen! Ik heb daar heb ik wel pas vanavond tijd voor, misschien pas morgen - zit sta nu in de trein naar Delft namelijk. ;) Aan de lader, op een vlakke (houten bureau), neem ik aan? Verder nog iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

OncreatieveNaam schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:14:
[...]

Dat wil ik wel doen! Ik heb daar heb ik wel pas vanavond tijd voor, misschien pas morgen - zit sta nu in de trein naar Delft namelijk. ;) Aan de lader, op een vlakke (houten bureau), neem ik aan? Verder nog iets? :)
Verder niets :D Ik ben benieuwd wat jij haalt voor scores! Mijn scores waren met een ryzen 3700x :P

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 13-09-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Frozen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:20:
[...]

Verder niets :D Ik ben benieuwd wat jij haalt voor scores! Mijn scores waren met een ryzen 3700x :P
Ik zal het ook met mijn desktop (i7 6700k, clockspeed geen idee :P) proberen. :) Nu realiseer ik me wel iets dat mijn waardes voor je directe doel misschien niet bruikbaar maakt, maar wel extra interessant als we nog iemand kunnen vinden: toen mijn moederbord werd vervangen heb ik er verse Noctua NT-H1 (nieuw uit verpakking! Voor main pc maar nog niet aan toegekomen) tussen laten doen, dus ik denk/hoop dat de temperatures iets beter zijn, met als resultaat eventueel een hogere boost.

---

Vandaag ben ik naar twee computerhelppunten geweest om te vragen voor het omdraaien van het scherm wat niet werkt, de eerste wist het niet en verwees me door naar de Drebbelweg. Daar hebben ze het geprobeerd met een andere SSD (andere Windows), maar nee, geen resultaat. Het advies: HP bellen. Daar gaan we weer. Wel lekker handig, nu ik steeds de hele dag in Delft moet zijn en m'n laptop bij elke les wel gebruik...

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

OncreatieveNaam schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:34:
[...]
Vandaag ben ik naar twee computerhelppunten geweest om te vragen voor het omdraaien van het scherm wat niet werkt, de eerste wist het niet en verwees me door naar de Drebbelweg. Daar hebben ze het geprobeerd met een andere SSD (andere Windows), maar nee, geen resultaat. Het advies: HP bellen. Daar gaan we weer. Wel lekker handig, nu ik steeds de hele dag in Delft moet zijn en m'n laptop bij elke les wel gebruik...
Dat hadden wij je ook wel kunnen vertellen. De personen, en dan vooral de studenten, op die TU Delft helpdesk punten zijn vaak niet de intelligentste op dit gebied. Over het algemeen is het zo dat die "posten" worden vergeven aan studentenverenigingen of huizen is mij wel eens verteld. De oudere mensen daar weten vaak ook amper iets is mijn ervaring. Je kunt voortaan beter gelijk naar HP bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Frozen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:59:
[...]

Dat hadden wij je ook wel kunnen vertellen. De personen, en dan vooral de studenten, op die TU Delft helpdesk punten zijn vaak niet de intelligentste op dit gebied. Over het algemeen is het zo dat die "posten" worden vergeven aan studentenverenigingen of huizen is mij wel eens verteld. De oudere mensen daar weten vaak ook amper iets is mijn ervaring. Je kunt voortaan beter gelijk naar HP bellen.
Het was een "impulsegedachte" - ik moest even op iemand wachten, had toch niet veel beters te doen, en was benieuwd of zij iets wisten. Diegene die ik tegen kwam waren aardig, behulpzaam en leken ook wel iets te weten (maar aan de andere kant, inderdaad niet veel meer dan ik zelf :P). Ik ben wel blij dat die tweede het met een andere SSD heeft kunnen testen, zodat ik (vrijwel) zeker weet dat het geen softwareprobleem is (zoals ik ook wel had verwacht, but still...).

Ik download nu cinebench. :)

• ANdrode
  • Niet online
Frozen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:59:
[...]

Dat hadden wij je ook wel kunnen vertellen. De personen, en dan vooral de studenten, op die TU Delft helpdesk punten zijn vaak niet de intelligentste op dit gebied. Over het algemeen is het zo dat die "posten" worden vergeven aan studentenverenigingen of huizen is mij wel eens verteld.
Zo hoort dat bij de betere bijbanen als student. Mooi dat netwerk (als je aan de goede kant zit) :D
De oudere mensen daar weten vaak ook amper iets is mijn ervaring. Je kunt voortaan beter gelijk naar HP bellen.
Geen directe swap (na SSD wissel) met een leenlaptop zoals op de UT?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ANdrode schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:39:
[...]

Zo hoort dat bij de betere bijbanen als student. Mooi dat netwerk (als je aan de goede kant zit) :D

[...]

Geen directe swap (na SSD wissel) met een leenlaptop zoals op de UT?
Voor het grootste gedeelte van de mensen natuurlijk slecht, want in plaats van dat er kundig personeel zit laat je een paar "studentjes" maar wat aanklooien. Ik heb regelmatig ruzie gemaakt bij de SID Drebbelweg omdat de kennis van het personeel dusdanig laag is, dat je er gewoon je tijd verdoet. Als je dan een probleem voorlegt, kunnen ze het negen van de tien keer niet oplossen. Zo wilden ze bij mijn Zbook het moederbord vervangen, wisten ze niet dat HP geen onderdelen had etc. Ook wisten ze niet af van het ruisprobleem op de 3.5mm jack, dat terwijl ze meer zbooks zien langskomen dan ik.

Het verstandigste is om naar HP te bellen en hen eventueel de oorzaak te laten vinden. De volgende dag heb je iemand op de stoep je die apparaat komt fixen met nieuwe componenten. Bij de drebbelweg bestellen ze namelijk zelf ook een stuk of 5 laptops, welke ze uit elkaar halen voor onderdelen. Die onderdelen rouleren ze dan (tijdelijk gebruik of vervanging). De kapotte onderdelen laten ze dan repareren of vervangen bij HP, en die worden dan weer gebruikt als vervanging of tijdelijk gebruik, etc...

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 14-09-2019 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Frozen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 01:54:
Kan een van de heren (of dames) hier Met een Zbook studio g5 (x360) het volgende doen alsjeblieft? Ik heb het nodig voor mijn review om de Thinkpad mee te vergelijken. Daarnaast weet je ook gelijk hoe je eigen pc scoort, het kost maximaal 10 minuten.

1. Download en installeer cinebench r20
2. Sluit alle openstaande programma's af.
3. Open cinebench
4. Klik linksboven op file -> preferences
5. Schrijf bij ' minimum test duration' 600 -> klik op 'ok'
6. Draai cinebench 3x achter elkaar
7. Schrijf alle scores op
8. Plaats de scores hier.

voorbeeld:
4739
4698
4677
i7 8750H in HP Zbook Studio G5 x360 met een vervangen moederbord en Noctua NT-H1 als thermal paste:

2283
2258
2265

---

Mijn desktop, met een i7 6700k op 4.2 GHz en Noctua NH-D14 (moet hem nog een keer beter overclocken (en er NT-H1 tussen doen, nu zit er oude goedkope rommel tussen), hij stond veel hoger maar ik had last van crashes (wat hoogstwaarschijnlijk kwam door het gebruiken van een Windows 7 installatie die al ruim 5 jaar oud was en van een ander moederbord kwam - een maand nadat ik deze CPU + mobo kreeg zou ik een nieuwe SSD gaan kopen, vandaar) dus dit was een tijdelijke oplossing, en zoals je vast wel weet blijven tijdelijke oplossingen vaak heel lang meegaan. ;)):

2138
2164
2176

Ouch. Moet dus snel ff die overclock fixen. :P To be fair, 4c8t vs 6c12t, dus single thread is een stuk beter, but still... :P

• ANdrode
  • Niet online
OncreatieveNaam schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:26:
[...]
Ouch. Moet dus snel ff die overclock fixen. :P To be fair, 4c8t vs 6c12t, dus single thread is een stuk beter, but still... :P
Juist de 8750H is op single core turbo een heel stuk sneller. Dan is het 4.1 tov 4.2 GHz. Dat wordt een heel klein verschil.
Met de aanname dat jouw ZBook niet throttled bij 45W verbruik. Dat doet die van mij in ieder geval niet, bij 30 grade kamertemperatuur kan hij continu 52w gebruiken zonder te Tmax te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
ANdrode schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:47:
[...]

Juist de 8750H is op single core turbo een heel stuk sneller. Dan is het 4.1 tov 4.2 GHz. Dat wordt een heel klein verschil.
Met de aanname dat jouw ZBook niet throttled bij 45W verbruik. Dat doet die van mij in ieder geval niet, bij 30 grade kamertemperatuur kan hij continu 52w gebruiken zonder te Tmax te halen.
Hmm, dat is een goeie! Aan de cinebench single core dan maar!

i7 8750h:

424
427
420

---

i7 6700k @4.2:

443
440
440

Da's aardig dicht bij elkaar, maar technisch gezien lijkt de 6700k toch sneller te zijn dan de 8750h. Met overclock (4.2 = turbo boost) nog ietsje meer. Maar inderdaad, de single core turbo boost op de 8750h is impressive! Als ze nou toch al die cores op deze snelheid konden houden... ;)

Qua throttling, dat wil ik ook nog wel proberen, tips hoe je dat handig doet? :) Ik weet wel dat hij in ieder geval niet lekker gamed als hij niet aan de lader zit, constante stutters... :/

Nog iets anders, welke druif dacht dat het slim was om de main exhaust aan de rechterkant te doen? In de winter heb je een lekkere handwarmer, maar in de zomer is het best heet en oncomfortabel die lucht...

EDIT: even temperatures op 8750h met regular cinebench geprobeerd en gekeken. Bijzonder resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4OUIV9.png

Dik 20 graden verschil tussen de warmste en koudste cores?! Toch wel aardig warm vind ik zelf. En dit is met Noctua NT-H1, en, naar woorden van de monteur, is het spul wat zij meekrijgen het goedkoopste wat er is... :P

Clockspeed lijkt 2800-3000 MHz te zijn, bij single core leek het 4000 MHz te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door OncreatieveNaam op 15-09-2019 01:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
OncreatieveNaam schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:29:
[...]
Da's aardig dicht bij elkaar, maar technisch gezien lijkt de 6700k toch sneller te zijn dan de 8750h. Met overclock (4.2 = turbo boost) nog ietsje meer. Maar inderdaad, de single core turbo boost op de 8750h is impressive! Als ze nou toch al die cores op deze snelheid konden houden... ;)

Qua throttling, dat wil ik ook nog wel proberen, tips hoe je dat handig doet? :) Ik weet wel dat hij in ieder geval niet lekker gamed als hij niet aan de lader zit, constante stutters... :/
Had niet verwacht dat de 6700K zou winnen...

Ik gebruik throttled in linux voor undervolting en dit kan ook met intel extreme tuning utility in windows.
offtopic:
-125mv core, -50mv gpu, -125mv cache, -50mv uncore, 50mv analogio, 64w PL1 voor 28s en 84W PL2 voor 10s

In linux heb ik performance problemen na sleep, klok loopt dan niet meer goed en TDP wordt gelimiteerd. Voor performance moet ik hem ook gebruiken aan de lader en met alleen de intel gpu aan, anders throttled hij op 15w. Niet tevreden over de firmware van hp.
Dik 20 graden verschil tussen de warmste en koudste cores?! Toch wel aardig warm vind ik zelf. En dit is met Noctua NT-H1, en, naar woorden van de monteur, is het spul wat zij meekrijgen het goedkoopste wat er is... :P
Twintig graden klinkt hoog. Mijn laptop werd een heel stuk koeler nadat de monteur een nieuw moederbord gemonteerd had. Ik draai de benchmark ook wel even…

Resultaten in dezelfde range bij continu testen.

Record is 2727 multi-core (outlier, met undervolt en pl{1,2} tweaks). 2479 over tien minuten. Heb wel het gevoel dat ik de laptop in linux met tuned beter getuned heb dan nu met XTU.

edit:
Lijkt er op dat package TDP soms naar 35w gaat. Dat lijkt op het issue dat ik in linux had. Zoals je kan verwachten gimped dat de performance dan behoorlijk.

offtopic:
Ik ga er overigens vanuit dat de HP thermal paste wel goed is. Zal Dow Corning of Shin-Etsu zijn. Niet ideaal voor performance maar wel meerder jaren stabiel na pump-out effect door opwarmen/koelen

[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 15-09-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Thinkpad P1 van de UT haalt bij mij op een cinebench run 1980, aan de oplader met power slider naar rechts. Niet al te sappig als je online vergelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Horatius schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:13:
Thinkpad P1 van de UT haalt bij mij op een cinebench run 1980, aan de oplader met power slider naar rechts. Niet al te sappig als je online vergelijkt.
Dat is ook ongeveer waar mijn slechtste run op de ZBook G5 2018 op uitkwam. Met XTU of throttled moet je daar nog wel wat bij kunnen krijgen. In mijn geval dus 500 (over 10 minuten) tot 700 (één run) punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Zucht... vandaag gebeld voor het x360 toetsenbord + accelerometer probleem, maar hij/zij (serieus geen idee :P) zei dat hij waarschijnlijk moest worden ingenomen voor 2 weken... de groeten kan je krijgen.... Ze zouden me terugbellen vandaag na een andere department te hebben gevraagd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
OncreatieveNaam schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:24:
Zucht... vandaag gebeld voor het x360 toetsenbord + accelerometer probleem, maar hij/zij (serieus geen idee :P) zei dat hij waarschijnlijk moest worden ingenomen voor 2 weken... de groeten kan je krijgen.... Ze zouden me terugbellen vandaag na een andere department te hebben gevraagd, ben benieuwd.
Net gebeld, maar voordat ik kon opnemen al opgehangen... Teruggebeld, weer iemand anders. Oplossing: wéér een nieuw moederbord... numero deux. Gezellug. Woensdag komen ze hopelijk langs. Je kan overigens niet een tijd(range) aangeven, en moet dus de hele dag thuis zijn... ben 1.5 uur dan weg, hoop dat het een beetje uitkomt. Naja, hopelijk lost dit het op. Ben benieuwd wat het deze keer gaat slopen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Na 3 mislukte reparaties heb je recht op vervangend toestel heeft de CRT destijds tegen mij gezegd. (Vorig jaar)

Voor de mensen die mijn verhaal niet kennen, ik zat bij die eerste batch met heel veel coil whine achtige geluiden op de headphone jack. Na 6 maanden verder en 3 mislukte reperaties gesettled voor 4 jaar garantie + upgrade naar Xeon E2176M CPU en uiteraard een nieuw toestel direct uit de fabriek

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 18-09-2019 23:39 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Mr Pingu schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:53:
Na 3 mislukte reparaties heb je recht op vervangend toestel heeft de CRT destijds tegen mij gezegd. (Vorig jaar)

Voor de mensen die mijn verhaal niet kennen, ik zat bij die eerste batch met heel veel coil whine achtige geluiden op de headphone jack. Na 6 maanden verder en 3 mislukte reperaties gesettled voor 4 jaar garantie + upgrade naar Xeon E2176M CPU.
Tellen reparaties die zijn verzet ook mee? Dan zit ik er intussen op 4. 8)7 (twee reparaties en twee keer verzet)

Ze zouden tussen 9:00 en 17:00 komen. Om 16:59 gebeld (the story of my life), en krijg een verhaal terug van dat er wel 18-09 (vandaag) stond, maar dat het was verplaatst naar 19-09 door customer unavalability of iets dergelijks... degene aan de lijn geloofde dat ook niet _/-\o_ Nieuwe afspraak plannen dus. Lekker dat. Was vandaag vrij. Morgen hele dag weg. Overmorgen ook. Maandag ook. Etc. Volgende week vrijdag kan ik pas weer. |:( Het is ook een best wel hinderlijk probleem, dus lekker dan, bedankt HP.

Wel nice, die upgrade! Hoe heb je dat in gang laten komen? Heb je dan ook nog NBD (haha grappig, support whenever we feel like it kunnen ze het wel noemen) of is dat weggevallen? Met deze drama zou ik dat niet willen missen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door OncreatieveNaam op 18-09-2019 17:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

OncreatieveNaam schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:14:
[...]

Tellen reparaties die zijn verzet ook mee? Dan zit ik er intussen op 4. 8)7 (twee reparaties en twee keer verzet)

Ze zouden tussen 9:00 en 17:00 komen. Om 16:59 gebeld (the story of my life), en krijg een verhaal terug van dat er wel 18-09 (vandaag) stond, maar dat het was verplaatst naar 19-09 door customer unavalability of iets dergelijks... degene aan de lijn geloofde dat ook niet _/-\o_ Nieuwe afspraak plannen dus. Lekker dat. Was vandaag vrij. Morgen hele dag weg. Overmorgen ook. Maandag ook. Etc. Volgende week vrijdag kan ik pas weer. |:( Het is ook een best wel hinderlijk probleem, dus lekker dan, bedankt HP.

Wel nice, die upgrade! Hoe heb je dat in gang laten komen? Heb je dan ook nog NBD (haha grappig, support whenever we feel like it kunnen ze het wel noemen) of is dat weggevallen? Met deze drama zou ik dat niet willen missen. :P
Ja pannenkoeken bij HP stonden ze ineens voor mn neus op mn werk, dus had ik de laptop niet bij me. Communicatie blijft moeilijk.

Ik heb destijds de zaak laten escaleren en dan buigt het CRT erover, maar dat zijn ook stugge mensen. Eerst wilde ze maar 1 jaar limited warranty geven, vervolgens daar een probleem van gemaakt en heb toen een losse Carepack van 4 jaar NBD on-site with Travel-support gekregen. En gezien de situatie dat er na meer dan 6 maanden geen oplossing was, eiste ik / vond ik het niet meer dan redelijk dat daar een compensatie tegenover stond. Dat heeft zich geuit in een CPU upgrade.

Dus als ik jou was zou ik customer service bellen en zeggen dat je er geen vertrouwen in hebt dat je laptop goed gerepareerd wordt en verwacht dat ze dit gewoon oplossen. Als zij dat niet kunnen garanderen dan vragen of ze jouw ticket willen escaleren, tenminste als je er een probleem van wilt maken.
CRT doet er overigens ook lang over om te reageren. Dus don't get your hopes too high.

En NBD on-site klinkt mooier dan het is zoals je zelf ook al hebt mogen vaststellen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 18-09-2019 23:37 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
Mr Pingu schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:16:
Ja pannenkoeken bij HP stonden ze ineens voor mn neus op mn werk, dus had ik de laptop niet bij me. Communicatie blijft moeilijk.

Ik heb destijds de zaak laten escaleren en dan buigt het CRT erover, maar dat zijn ook stugge mensen. Eerst wilde ze maar 1 jaar limited warranty geven, vervolgens daar een probleem van gemaakt en heb toen een losse Carepack van 4 jaar NBD on-site with Travel-support gekregen. En gezien de situatie dat er na meer dan 6 maanden geen oplossing was, eiste ik / vond ik het niet meer dan redelijk dat daar een compensatie tegenover stond. Dat heeft zich geuit in een CPU upgrade.

Dus als ik jou was zou ik customer service bellen en zeggen dat je er geen vertrouwen in hebt dat je laptop goed gerepareerd wordt en verwacht dat ze dit gewoon oplossen. Als zij dat niet kunnen garanderen dan vragen of ze jouw ticket willen escaleren, tenminste als je er een probleem van wilt maken.
CRT doet er overigens ook lang over om te reageren. Dus don't get your hopes too high.

En NBD on-site klinkt mooier dan het is zoals je zelf ook al hebt mogen vaststellen ;)
Lekker handig. :P Ik snap ook niet waarom ze niet eens een indicatie kunnen geven over wanneer ze komen. De tijden, 9 tot 5, zijn, naar woorden van iemand van de call center om goed bij bedrijven aan te sluiten", maar het is toch alles behalve handig als je niet meer weet dan "ooit vandaag komt er iemand"?!

Goed geregeld! Staat CRT nog voor iets? Crappy Ray Tracing? :D Ik wacht denk ik nog even deze reparatie af, kijken of ze het deze keer weer voor elkaar krijgen iets te slopen. Ik ben benieuwd. Ze hebben in ieder geval wel al drie keer geprobeerd ervoor te zorgen dat ze de laptop kunnen ophalen voor intern onderzoek, dat mocht 10 werkdagen duren, maar zou ook korter of (veel) langer kunnen duren. :+ De groeten kunnen ze krijgen. Ze drongen hier overigens erg op aan, omdat "er zoveel mis was en ze dan het probleem beter konden analyseren" en "er al zo veel reparaties waren geweest", dus misschien kan ik uiteindelijk dat argument ook gebruiken... ;) Tot nu toe ben ik er elke keer onderuit gekomen met het argument dat ik mijn laptop elke dag gebruik (wat waar is ook) en hem echt niet kan missen (technisch gezien niet waar want ik heb nog een oude laptop, die het zowaar gewoon doet!!!! bijzonder zeg, kan HP nog wat van leren _/-\o_ ). Al twee keer was de beslissing zo lastig dat ze me ervoor moeten terugbellen, een paar uur en een paar dagen later. Beide keren was de motivatie te laag om nadat ik door verschillende redenen niet kon opnemen nog eens te bellen. Ik kreeg gelukkig wel direct een mailtje dat ze mij "zonder resultaat hebben proberen te bereiken". Danku.

Anyways, mocht je je oude laptop houden, of moest je die terugsturen ofzo (in of exclusief SSD en RAM? 8))?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

OncreatieveNaam schreef op donderdag 19 september 2019 @ 02:40:
[...]

Lekker handig. :P Ik snap ook niet waarom ze niet eens een indicatie kunnen geven over wanneer ze komen. De tijden, 9 tot 5, zijn, naar woorden van iemand van de call center om goed bij bedrijven aan te sluiten", maar het is toch alles behalve handig als je niet meer weet dan "ooit vandaag komt er iemand"?!

Goed geregeld! Staat CRT nog voor iets? Crappy Ray Tracing? :D Ik wacht denk ik nog even deze reparatie af, kijken of ze het deze keer weer voor elkaar krijgen iets te slopen. Ik ben benieuwd. Ze hebben in ieder geval wel al drie keer geprobeerd ervoor te zorgen dat ze de laptop kunnen ophalen voor intern onderzoek, dat mocht 10 werkdagen duren, maar zou ook korter of (veel) langer kunnen duren. :+ De groeten kunnen ze krijgen. Ze drongen hier overigens erg op aan, omdat "er zoveel mis was en ze dan het probleem beter konden analyseren" en "er al zo veel reparaties waren geweest", dus misschien kan ik uiteindelijk dat argument ook gebruiken... ;) Tot nu toe ben ik er elke keer onderuit gekomen met het argument dat ik mijn laptop elke dag gebruik (wat waar is ook) en hem echt niet kan missen (technisch gezien niet waar want ik heb nog een oude laptop, die het zowaar gewoon doet!!!! bijzonder zeg, kan HP nog wat van leren _/-\o_ ). Al twee keer was de beslissing zo lastig dat ze me ervoor moeten terugbellen, een paar uur en een paar dagen later. Beide keren was de motivatie te laag om nadat ik door verschillende redenen niet kon opnemen nog eens te bellen. Ik kreeg gelukkig wel direct een mailtje dat ze mij "zonder resultaat hebben proberen te bereiken". Danku.

Anyways, mocht je je oude laptop houden, of moest je die terugsturen ofzo (in of exclusief SSD en RAM? 8))?
Ik heb 1x een goede monteur gehad die smorgens belde dat ie rond het middaguur er zou zijn. Jammer dat ie toen de verkeerde onderdelen bij zich had...

Ja kom op je hebt toch gewoon NBD on-site, doe niet zo raar met opsturen. Eerst probleem oplossen dan pas laptop innemen. ;)

CRT staat voor Crappy of Customer Relation Team, je mag zelf kiezen :p
Oude laptop moest ik uiteindelijk terugsturen inclusief SSD en RAM. Komt iemand van UPS ophalen en dan moet je ook tekenen dat de laptop meegaat.

Niet aan gedacht om die eruit te halen. Wel heb ik adapter gehouden en niks meer over gehoord.

• OncreatieveNaam
Mr Pingu schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:43:
[...]

Ik heb 1x een goede monteur gehad die smorgens belde dat ie rond het middaguur er zou zijn. Jammer dat ie toen de verkeerde onderdelen bij zich had...

Ja kom op je hebt toch gewoon NBD on-site, doe niet zo raar met opsturen. Eerst probleem oplossen dan pas laptop innemen. ;)

CRT staat voor Crappy of Customer Relation Team, je mag zelf kiezen :p
Oude laptop moest ik uiteindelijk terugsturen inclusief SSD en RAM. Komt iemand van UPS ophalen en dan moet je ook tekenen dat de laptop meegaat.

Niet aan gedacht om die eruit te halen. Wel heb ik adapter gehouden en niks meer over gehoord.
Ah lekker dan, komt ie eindelijk heeft hij niet het goede spul... De eerste belde helemaal niet, dus ik lag nog in bed toen ineens de bel.ging... dank u zeer... De tweede belde om ongeveer 8:15 dat hij om 9:00 zou komen. Om 9:00 was hij er. Ditmaal wel dank. :)

Precies, ik heb NBD on-site, maar "een monteur kan niet zelf problemen proberen te inspecteren" en "wij weten niet zeker waar het probleem vandaan komt en dan zouden we misschien een andere keer weer moeten terugkomen met andere onderdelen" ja lol het probleem en de (waarschijnlijke) oorzaak beschrijf ik en twee of drie keer langs komen is oneindig keer handiger dan je laptop twee+ weken kwijt te zijn... Gelukkig had de andere andere afdeling waar ze het aan vroegen dit ook door, en wisten die spontaan wel wat het probleem was en hoe dit op te lossen.

Ik ga met Crappy Relation Team, lijkt me passender. :P
Wel jammer dat je de oude dan terug moet sturen.... ik zou m'n zusje enorm blij kunnen maken met dit ding... ;) Adapter houden is ook een goeie ja, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik vraag me af of ze dat door zouden hebben als die dingen ontbreken... en if so, wat ze dan zouden doen. Hoogstpersoonlijk komen opeisen? :D Gezien dat ze de adapter niet misten, zou het me niet eens verbazen als ze er niks mee doen en hem weggooien of voor onderdelen gebruiken - en zo krijg je dus deze situatie, dat ik een broken moederbord bij m'n mobo swap krijg... Ik had ook gehoopt het oude moederbord te mogen houden bij die mobo swap, maar helaas moest die wel teruggestuurd worden.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

OncreatieveNaam schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:13:
[...]

Ah lekker dan, komt ie eindelijk heeft hij niet het goede spul... De eerste belde helemaal niet, dus ik lag nog in bed toen ineens de bel.ging... dank u zeer... De tweede belde om ongeveer 8:15 dat hij om 9:00 zou komen. Om 9:00 was hij er. Ditmaal wel dank. :)

Precies, ik heb NBD on-site, maar "een monteur kan niet zelf problemen proberen te inspecteren" en "wij weten niet zeker waar het probleem vandaan komt en dan zouden we misschien een andere keer weer moeten terugkomen met andere onderdelen" ja lol het probleem en de (waarschijnlijke) oorzaak beschrijf ik en twee of drie keer langs komen is oneindig keer handiger dan je laptop twee+ weken kwijt te zijn... Gelukkig had de andere andere afdeling waar ze het aan vroegen dit ook door, en wisten die spontaan wel wat het probleem was en hoe dit op te lossen.

Ik ga met Crappy Relation Team, lijkt me passender. :P
Wel jammer dat je de oude dan terug moet sturen.... ik zou m'n zusje enorm blij kunnen maken met dit ding... ;) Adapter houden is ook een goeie ja, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik vraag me af of ze dat door zouden hebben als die dingen ontbreken... en if so, wat ze dan zouden doen. Hoogstpersoonlijk komen opeisen? :D Gezien dat ze de adapter niet misten, zou het me niet eens verbazen als ze er niks mee doen en hem weggooien of voor onderdelen gebruiken - en zo krijg je dus deze situatie, dat ik een broken moederbord bij m'n mobo swap krijg... Ik had ook gehoopt het oude moederbord te mogen houden bij die mobo swap, maar helaas moest die wel teruggestuurd worden.
Onderdelen sturen ze naar Tsjechie of Polen en daar worden die gerefurbished, dat verklaart ook jouw DOA moederplank ;) Kijk maar op het label van de doos van die onderdelen en waar je straks je laptop heen gaat. Had wel willen weten wat er gebeurd was als ik dat reepje RAM eruit gehaald had. Zit nu soms te denken om te upgraden naar 32GB zodat ik dual channel geheugen heb en gewoon nooit meer te kort kom als ik lekker zit te photoshoppen.

Succes in ieder geval, houd ons de hoogte hoe ze het verder oppakken.

• OncreatieveNaam
Mr Pingu schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:59:
[...]

Onderdelen sturen ze naar Tsjechie of Polen en daar worden die gerefurbished, dat verklaart ook jouw DOA moederplank ;) Kijk maar op het label van de doos van die onderdelen en waar je straks je laptop heen gaat. Had wel willen weten wat er gebeurd was als ik dat reepje RAM eruit gehaald had. Zit nu soms te denken om te upgraden naar 32GB zodat ik dual channel geheugen heb en gewoon nooit meer te kort kom als ik lekker zit te photoshoppen.

Succes in ieder geval, houd ons de hoogte hoe ze het verder oppakken.
Ah lekker dan, dus ik krijg zo weer een al vernaggeld moederbord. Benieuwd wat daar aan mankeerde. Eigenlijk belachelijk dat ze dan bij wijze van spreken jouw kapotte zooi vervangen met de kapotte zooi van de vorige waar ze langs zijn geweest...

RAM kan je ook gewoon los kopen, was volgens mij iets van 90 euro, dus zo veel nog niet eens.

Thanks, ik zal mijn klaagzangen hier blijven delen. :D

• OncreatieveNaam
8)7

Het volgende probleem kwam sneller dan ik had verwacht.

Wat dit hoort te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tqPbBZ0.jpg

Is bij een van de vier veranderd in dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A4EDos8.jpg

7(8)7

Dit maken... is dat wéér een nieuwe topcover..? Oftewel, wéér de hele laptop overzetten, maar dan ook met een nieuw moederbord?! Kunnen ze me dan niet net zo goed gewoon een nieuwe sturen..? Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Als ik nou elke dag vrij zou zijn prima, dan konden ze gewoon elke dag ff aan de thee en weer wat nieuws slopen, maar, gezien de titel van deze draad hoef ik niet uit te leggen dat dat niet het geval is. Tja. Ik weet nog niet wat nu het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
^^^ excuses voor het herhaaldelijk posten, ik kan er ook weinig aan doen dat er niet nog iemand anders tussenzat. :P

Net weer "ff" (26 minuten... ga altijd uit van minimaal 20 minuten als je HP belt... als het niet meer is, de langste keer was volgens mij 50 minuten) weer HP gebeld, aardige gast aan de lijn. Na iets geks (eerdere reparaties stonden er niet bij ofzo) beschreef ik mijn probleem, en verdween hij in de "ik kom zo bij u terug". Dit duurde letterlijk 10-20 minuten... gelukkig was dit het wachten waard: "ik zal de top cover toevoegen bij de komende reparatie en dan wordt dat samen gedaan"! Hopelijk wordt het dus vrijdag allemaal gefixt. Ben benieuwd.

EDIT: vrijdag worden dus de topcover en het moederbord vervangen (allebij wéér)... wat blijft er nog over?!

[ Voor 7% gewijzigd door OncreatieveNaam op 23-09-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 13:16
OncreatieveNaam schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:15:
EDIT: vrijdag worden dus de topcover en het moederbord vervangen (allebij wéér)... wat blijft er nog over?!
Bij mij was het eerst topcover, moederbord en display assembly (zat een lichtvlek in het scherm) en later nog eens moederbord want op het 2e moederbord was de sensor die tablet modus detecteert defect. Gelukkig (even afkloppen) nu al 3 maanden een perfect werkende laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OncreatieveNaam
gregor160300 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:27:
[...]

Bij mij was het eerst topcover, moederbord en display assembly (zat een lichtvlek in het scherm) en later nog eens moederbord want op het 2e moederbord was de sensor die tablet modus detecteert defect. Gelukkig (even afkloppen) nu al 3 maanden een perfect werkende laptop.
Geweldig. (...)

Oké - yup, mijn topcover en moederbord zijn dus ook al vervangen. Mijn moederbord heeft precies hetzelfde probleem als jij nu beschrijft en wordt vandaar dus weer vervangen. De nieuwe top cover heeft (zoals hierboven getoond) zo'n rubberen dingetje die erin gevallen is. Gelukkig is mijn scherm prima.

Wacht.

Shit.

Net tijdens de les had ik ineens door dat het rubberen randje dat het scherm beschermd een klein beetje extra uitsteekt op een deel van het scherm, en dat ik het scherm iets hierboven langs een deel van de rand een beetje kan indrukken... 7(8)7

Zo'n beetje het enige deel dat ik dacht dat geen problemen had... yup nope.

Daar ga ik zo dus weer, maar weer naar HP bellen... Kunnen ze at this point niet net zo goed me gewoon een nieuwe laptop sturen... Mobo + top cover + display (+hele schermgebeuren, want ik neem aan dat die rubberen rand daar aan vast zit?) is zo'n beetje de hele laptop... zucht.

Ik hoop dat ik je niet besmet met mijn rommel. :P

EDIT: gebeld, moet foto's sturen, wordt ook bij de reparatie van vrijdag gestopt lol. Deze keer duurde bellen maar 16 minuten, een record!

[ Voor 6% gewijzigd door OncreatieveNaam op 24-09-2019 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De review van de Lenovo ThinkPad P1 van het laptoproject staat online: https://www.techbelike.co...lenovo-thinkpad-p1-gen-2/

Ik ga hem zo ook op tweakers plaatsen, maar daarvoor moet ik met het handje alle code kloppen voor de foto's etc... :P

• abelicious
Hear hear! Ik heb er zin in!

• OncreatieveNaam
Ze zouden gister of vandaag terugbellen. Om 16:45 nog niks gehoord, dus zelf maar weer gebeld. Probleem was kennelijk nog niet naar gekeken. Oké bedankt. Anyways, probleem werd uiteindelijk herkend (eerst zei hij dat het misschien niet onder de garantie zou vallen...). Na wat gedoe met of ik geen, een HD, of een IR camera zou hebben (uhh, staat dat niet bij de product informatie??) hoorde ik dat de onderdelen niet op voorraad waren, en dat ik een mail zou krijgen met een ETA van wanneer wel. De reparatie van morgen zou waarschijnlijk wel nog doorgaan, gelukkig. Ik ben benieuwd.

Overigens, ook leuk als een lesopdracht van 4 uur geen 4 uur duurt maar 8 uur. Fijn ook dat het praktisch dezelfde avond ook moest worden ingeleverd. Love you too. ... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frozen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:16:
De review van de Lenovo ThinkPad P1 van het laptoproject staat online: https://www.techbelike.co...lenovo-thinkpad-p1-gen-2/

Ik ga hem zo ook op tweakers plaatsen, maar daarvoor moet ik met het handje alle code kloppen voor de foto's etc... :P
En hier de link op tweakers: productreview: Lenovo ThinkPad P1 (2e gen.) 20QT000LMH review door Frozen

Ik raad je wel de TechBeLike-versie aan, omdat die uitgebreider is en beter te lezen vanwege betere opmaakmogelijkheden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 28-09-2019 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
@Frozen wat ik zou toevoegen aan je review is dat een eGPU eigenlijk niet ondersteund is. Wanneer je een eGPU aansluit krijg je de error code 12 en totaal geen support van Lenovo want ze hebben het nooit getest en ondersteunen het dus ook niet officieel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Horatius schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:57:
@Frozen wat ik zou toevoegen aan je review is dat een eGPU eigenlijk niet ondersteund is. Wanneer je een eGPU aansluit krijg je de error code 12 en totaal geen support van Lenovo want ze hebben het nooit getest en ondersteunen het dus ook niet officieel ondersteunen.
Thanks, maar ik heb zelf geen eGPU dus ik kan het niet testen. Ik zet zegmaar alleen informatie in mijn reviews waarvan ik zelf heb gezien of gemeten dat het waar is. Sorry! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Frozen schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:48:
[...]

Thanks, maar ik heb zelf geen eGPU dus ik kan het niet testen. Ik zet zegmaar alleen informatie in mijn reviews waarvan ik zelf heb gezien of gemeten dat het waar is. Sorry! :(
Ik kan je mijn correspondentie doorsturen met NSC die direct contact opgenomen hebben met Lenovo support.
Het probleem met de eGPU is dat er Windows niet genoeg resources kan vinden (code 12). Er zijn fixes mogelijk maar die zijn advanced en kosten geld. Ook zijn ze niet pretty.

Wat ik aanbeveel, zodat het tenminste ergens online te vinden is, is dat Lenovo niet officieel support uitdraagt voor een eGPU.

Tis een kleine tip ;), goede review voorderest. Zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Horatius schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:04:
[...]

Ik kan je mijn correspondentie doorsturen met NSC die direct contact opgenomen hebben met Lenovo support.
Het probleem met de eGPU is dat er Windows niet genoeg resources kan vinden (code 12). Er zijn fixes mogelijk maar die zijn advanced en kosten geld. Ook zijn ze niet pretty.

Wat ik aanbeveel, zodat het tenminste ergens online te vinden is, is dat Lenovo niet officieel support uitdraagt voor een eGPU.

Tis een kleine tip ;), goede review voorderest. Zoals altijd.
Ik waardeer je commentaar en je hebt ook absoluut een punt, maar als ik jou was zou ik dat als comment bij de review plaatsen! :) Ik kan namelijk eenvoudigweg niet schrijven over dingen die ik niet zelf heb getest, dan zou ik eigenlijk wel reviews uit mijn duim kunnen zuigen. :P Ik schrijf altijd dingen waar ik 100% achter sta, omdat ik onomstotelijk weet dat ze waar zijn en ik dat kan bewijzen. Kom langs met je eGPU, ik test het en voeg het toe! Lezers hebben een bepaald vertrouwen in een auteur en dat vertrouwen wil ik graag hoog houden. Dus ondanks dat je intenties goed zijn, kan ik je helaas alleen aanraden om het toe te voegen als comment. Eventueel met wat foto's en wat gespreksgeschiedenis, dan zal je vast wel een +2 of een +3 krijgen! Dan is het voor iedereen snel te lezen en snel te vinden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:40

Moofnor

King of my castle

Heeft iemand ervaring met de HP usb-c mini-dock icm de Zbook (x360)?
Ik kan in het topic van vorig jaar er niets over vinden, mondjesmaat iets over het TB-dock en chinese varianten.
Doel is om hem thuis te gebruiken, heb op dit moment een vga-only scherm staan. Zo er ik heb gevonden wordt laden via usb-c lastig, dock ondersteund max 90w. Dus sowieso 2 kabels nodig.
Maar dat lijkt mij alsnog beter dan de 4 die er momenteel aan hangen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdB1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Hey allen,

Sinds vorig jaar gebruik ik de G5 X360 van de eerste batch, dus ook met alle bijbehorende problemen: coil whine, soms ontzettende lag en lampjes die niet uit gaan. Tot nu toe heb ik het meeste (behalve de coil whine) zelf op kunnen lossen, maar voor het meest recente defect kan ik zelf geen oplossing vinden: mijn mouse pointer springt constant naar grofweg dezelfde plek aan de rechterkant van het scherm, alsof ik hier het touchscreen even heb aangetikt. Er verschijnt namelijk ook een 'puntje' zoals je ziet wanneer je met je pen op je scherm tikt. Wat dit inhoudt is dat ik dus steeds mijn muis moet slepen als ik ergens anders op het scherm aan het werk ben. Ontzettend irritant terwijl je bezig bent met iets tekenen o.i.d.

Vreemd genoeg hielp het niet om zowel touchscreen als touchpad te deactiveren. Heb tot nu toe drivers etc. geupdate, maar dit heeft niet geholpen. Heb de draad al doorgespit maar heb geen vergelijkbare problemen langs zien komen. Ben van plan morgen toch maar contact op te nemen met HP, maar hoor het graag als iemand nog ideeën heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MdB1 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:09:
Hey allen,

Sinds vorig jaar gebruik ik de G5 X360 van de eerste batch, dus ook met alle bijbehorende problemen: coil whine, soms ontzettende lag en lampjes die niet uit gaan. Tot nu toe heb ik het meeste (behalve de coil whine) zelf op kunnen lossen, maar voor het meest recente defect kan ik zelf geen oplossing vinden: mijn mouse pointer springt constant naar grofweg dezelfde plek aan de rechterkant van het scherm, alsof ik hier het touchscreen even heb aangetikt. Er verschijnt namelijk ook een 'puntje' zoals je ziet wanneer je met je pen op je scherm tikt. Wat dit inhoudt is dat ik dus steeds mijn muis moet slepen als ik ergens anders op het scherm aan het werk ben. Ontzettend irritant terwijl je bezig bent met iets tekenen o.i.d.

Vreemd genoeg hielp het niet om zowel touchscreen als touchpad te deactiveren. Heb tot nu toe drivers etc. geupdate, maar dit heeft niet geholpen. Heb de draad al doorgespit maar heb geen vergelijkbare problemen langs zien komen. Ben van plan morgen toch maar contact op te nemen met HP, maar hoor het graag als iemand nog ideeën heeft!
Ik heb er geen last van gehad, maar het lijkt een elektrisch probleem te zijn en geen softwareprobleem. Ik zou bellen naar HP en vraag maar of ze het trackpad willen komen vervangen, als het goed is moeten ze er daar een hoop van hebben liggen. Bij mijn lenovo moest ik een week wachten op een vergelijkbaar onderdeel, dus ik neem aan dat HP daar ook genoeg van heeft liggen. Zeker nu de laptop al een jaar op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb op een forum van Lenovo vernomen dat er een nieuwe BIOS (1.26) is uitgebracht voor de Thinkpad P1 Gen2. Heeft iemand hier ervaringen mee die hij/zij wilt delen? Wellicht dat @Frozen een BIOS-update wilt doen en die naast eerder resultaten kan leggen? :9

edit: link toegevoegd

[ Voor 29% gewijzigd door Bojan023 op 28-10-2019 13:24 ]

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bojan023 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:23:
Ik heb op een forum van Lenovo vernomen dat er een nieuwe BIOS (1.26) is uitgebracht voor de Thinkpad P1 Gen2. Heeft iemand hier ervaringen mee die hij/zij wilt delen? Wellicht dat @Frozen een BIOS-update wilt doen en die naast eerder resultaten kan leggen? :9

Ik hoorde inderdaad ook al van een andere tweaker in de comments van mijn review dat er een biosupdate was. Ik wil op zich wel ff snel testen maar verwacht niets uitgebreids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bojan023 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:23:

Even een dubbelpost zodat je een notificatie krijgt.
Tests voor de biosupdate:
2225
2167
2167

Tests na:
2022
2050

Tests vandaag (dat is dus ook na):
2344

Ofwel ik kan er geen touw aan vastknopen... Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:03:
[...]

Even een dubbelpost zodat je een notificatie krijgt.
Tests voor de biosupdate:
2225
2167
2167

Tests na:
2022
2050

Tests vandaag (dat is dus ook na):
2344

Tof! Dank voor je tijd, maar inderdaad zeg... Resultaten all over the place..

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bojan023 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Tof! Dank voor je tijd, maar inderdaad zeg... Resultaten all over the place..
Beiden getest in dezelfde omstandigheden, na reboot, plugged in, energymanagement op max, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:03:
[...]
Heel stuk lager dan de ZBook met undervolting.

Kan je met intel xtu kijken tegen waarop je throttled (temperatuur, vermogen, ...)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 20:02
Het x360 model staat op de laptopproject site als "Sold Out"...
Deze is ook niet meer aanwezig op de verkoopsite.

Bij navraag bij de webshop (Computacenter):
Dit model is helemaal uitverkocht en zal niet meer leverbaar worden.

[ Voor 24% gewijzigd door R-J_W op 26-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Illusion

(the art of)

R-J_W schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:43:
Het x360 model staat op de laptopproject site als "Sold Out"...
Deze is ook niet meer aanwezig op de verkoopsite.
Ja dat is knap vervelend, aangezien ik net een nieuwe nodig heb.
Twijfel om nog een Utwente inschrijving te doen, maar dat is wel weer veel gedoe.

Black friday komt er ook aan, maar dat is meestal toch consumentenspul.

Misschien toch maar de gewone zbook studio ipv de x360 bestellen in Delft?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 21:04
Hier ook een kapotte laptop en op zoek naar een nieuwe. Ik vind de GPU wel behoorlijk verouderd. En dat voor die prijs. Ik zoek een alternatief met gelijke of betere performance.

Ik dacht aan de MSI GL65 9SD-007NL (pricewatch: MSI GF63 9SC-203NL Thin) of HP Pavilion 15-cs3975nd (pricewatch: HP Pavilion 15-cs3975nd) of MSI GL65 9SD-007NL (pricewatch: MSI GL65 9SD-007NL)

Iemand tips? Wel geen aanraakscherm...

[ Voor 18% gewijzigd door mieksw op 29-11-2019 13:32 . Reden: twee keer zelfde laptop als verwijzing opgenomen. niet slim natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 20:02
@mieksw voor die prijs krijg je wel een betere bouwkwaliteit dan de meeste consumentenmodellen en een uitstekend service contract.

Ik vind het de moeite waart om naar "bedrijfsmodellen" te kijken. Meestal iets betere bouwkwaliteit.
Zo kun je ook bij Lenovo kijken: https://www.lenovo.com/nl/nl/studentenkorting/
De ThinkPad P-serie is vergelijkbaar met HP van de TU, (dus met een Quadro). P1 Gen 2 en P53 komen met nieuwere generatie cpu's en gpu's. Ze zijn ook iets goedkoper dan de vergelijkbare HP modellen.
Zelf geen ervaring mee maar Dell kan ook interessant zijn: https://www.dell.com/nl-nl/shop/dell-advantage/cp/students

Tips:
- Als je zelf gaat shoppen, bepaal wat je graag zou willen.
Vergeet niet dat bij een laptop zaken als bouwkwaliteit, gewicht, accuduur, scherm (spiegeling, licht opbrengst voor buitengebruik, etc.), toetsenbord en aansluitingen bij jou gebruik moeten passen. Het is je persoonlijk alles in één apparaat.
- Win 10 Pro is niet nodig. Als je de functionaliteit wilt, neem de goedkoopste versie (Home) en haal de gratisupdate naar Windows 10 Education bij Surfspot.
- Voor een grove indicatie van de prestatie verhoudingen van onderdelen kijk ik meestal eerst even bij notebookcheck.net: GPU en CPU
- Wees je er ook van bewust dat de prestaties van de cpu en gpu beperkt worden door de koeling. (Snellere chips zijn niet altijd sneller ...) Tegenwoordig lijkt het zo dat voor elke laptopmodel de "beste" opties te veel zijn voor de beschikbare koelcapaciteit.
- Als je comfortabel bent met zelf extra geheugen of andere opslag plaatsen dan kun je soms behoorlijk besparen door deze los te kopen, of later bij te plaatsen. Bij de "business" modellen zijn (in iedergeval bij HP en Lenovo) hiervoor handleidingen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 21:04
Super, helemaal bedankt. Heel fijn dat je hebt gereageerd. Ik ga ermee aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
*knip* V&A

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK