Goedenacht! Na een deel van de thread van 2018-2019 en deze hele thread gelezen te hebben, ben ik toch wel geïnspireerd geraakt om ook een account aan te maken en mijn eigen ervaringen te delen, so here goes!
Maandagavond 15 juli (de eerste dag dat ze TU Delft shop open was) de x360 G5 besteld. Verzenddatum zou maandag 22 juli zijn. Shit, ik ga zondag 21 op vakantie... Uiteindelijk stond op donderdag dat de muis die ik erbij besteld had al klaar was. Op vrijdag was de laptop ook ineens klaar, cool, dan komt ie zaterdag!!
Nope. If only. GLS bezorgt alleen op werkdagen. RIP.
Oplossing: laten bezorgen bij een afhaalpunt vlakbij een familielid, die de doos dan doorstuurt naar Frankrijk. Aangeven aan GLS, maandag komt, hoppatee u was niet thuis lol we'll try again soon.

)) Thanks GLS, love you too. Dinsdag werd ie wel bij de pakketshop bezorgd, waarna m'n tante dus kon regelen dat de doos naar Frankrijk werd gestuurd. Woensdag opgehaald, en vrijdagochtend was ie er al! Mooi ding.
Voelt goed om, na een laptop met i5 2520m, 4 GB ram en een langzame SSD op SATA2 een zo veel power als in je desktop zit in zo'n dun pakketje te hebben.

Alleen deed de arrow down key het niet zo goed... Eerst dacht ik dat dat door die brede toets kwam, maar later realiseerde ik me dat het echt een defect was. Arrow right had blijkbaar hetzelfde probleem. Ook maakt de laptop zelf soms wat elektronisch geluid. Ook zit het scherm een beetje scheef als hij dicht zit. En de simkaart cover gaat er niet uit. Eenmaal weer in Nederland gebeld, direct iemand aan de lijn, blablabla ok morgen komt er een monteur met nieuw toetsenbord! Die zal een half uurtje ofzo van tevoren bellen.
10:00, TRING bel gaat, hoi ik ben van HP. (bellen? neuh) Alles goed en wel, na bijna 1.5 uur zit er een nieuw toetsenbord in. 1.5 uur? Ja, HP dacht dat het briljant was om het toetsenbord aan de top cover (wat om het toetsenbord heen zit) vast te maken, en dan ALLES daar in vast maken. Letterlijk, maar dan ook echt letterlijk ALLES moest eruit en worden overgezet. De monteur was aardig enzo, maar naar mijn mening wel een klein beetje onvoorzichtig. Anyways, nieuwe topcover erin, de toetsen doen het weer goed, hoezee!
Twee dagen later doe ik weer iets met geluid, "wow dat klinkt horrific, en nog heel zacht ook"... Het klonk alsof je naar een oude telefoon onder een bank 15 meter verderop luisterde... Geluid kwam alleen maar uit de twee speakers van onder, uit de brede bar boven het toetsenbord kwam niks. Lekker dan.
Op de dag dat ik ging bellen nog ff geprobeerd of er nog andere gebreken waren (je weet maar nooit lol), neuh nog ni-KRAK wat was dat??? Na een tijdje zie ik dat de onderkant wat is ingedrukt... Uiteindelijk bel ik met een lijst van 4 dingen. Heel lang gesprek, uitkomsten zijn:
Simkaart: klopt want er zit geen sim module in, fair enough.
Speakers: kabeltje zit er waarschijnlijk niet in, we sturen er voor de zekerheid wel speakers bij
Elektrische geluid: moet waarschijnlijk nieuw moederbord in (oké that wasn't what I was expecting lol)
Deuk onderkant: stuur foto's, daar kijk ik naar, over 2 dagen bel ik je terug. Foto's duren bij HP een half uur ofzo om binnen te komen. Handug.
2 dagen later word ik teruggebeld, *neemt op* nope *hangt op instead want bij m'n nieuwe telefoon is omhoog ophangen...* rip *belt opnieuw* Toen kreeg ik Arthur aan de lijn!
Frozen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:53:
Je hebt geluk als je Arthur/Artur van HP aan de telefoon krijgt van de technische dienst, want hij noteert wel alles en klaagt altijd over z'n collega's die niets opschrijven in de logs.
Aardige gast, heeft me goed geholpen. Donderdag zou ik niet thuis zijn, dus vrijdag zou iemand komen met een nieuwe bottom cover (mooi, had er zelf ook per ongeluk een kras ingemaakt dus was tbh eigenlijk wel blij dat ie een ander probleem had en zou vervangen worden

), nieuwe speakers voor de zekerheid, en een nieuw moederbord.
Vrijdag komt, niemand, niemand, niemand, niemand, 15:30 telefoon gaat, geheim nummer, opnemen: "sorry gaat niet meer lukken vandaag is maandag ook goed?" ok sure whatever.
Maandag komt, 8:15 telefoon gaat, "ik ben er om ongeveer 9:00".

Hij was er ook echt om precies 9:00! Weer een aardig iemand, ditmaal veel rustiger en voorzichtiger. Weer laptop grotendeels uit elkaar. Speaker draadje zat er niet in. Nice. Lekker bezig vorige monteur, thanks. Omdat hij de speakers toch meehad heeft hij ze maar allemaal vervangen, anders werd het toch weggegooid ofzo. Nieuw moederbord ook erin. Ik heb hem er direct ook Noctua NT-H1 tussen laten doen, hopelijk doet dat ook iets.

De nieuwe bottom cover kwam er aan het einde ook op. Oude moederbord mocht ik helaas niet houden, oude speakers en bottom cover (en eerder ook de top cover) wel. Speakers kwam weer fatsoenlijk geluid uit. Bottom cover was weer een beetje (maar minder) ingedeukt. Lijkt zo te horen. Ugh, whatever. Er kwam nog steeds een elektrisch geluid uit de laptop, maar misschien is het ietsje minder, dat moet ik nog ontdekken. Het scherm zat weer ietsje minder scheef erna, maar nog steeds een klein beetje. Whatever.
Heb ondertussen dus bijna een hele nieuwe laptop. Het elektrische geluid maakt hij nog steeds. Je hoort dat het beste als je je oor bij de ventilatiegaatjes aan de onderkant doet, maar bij mij was het, in een stille ruimte, ook duidelijk hoorbaar als je er gewoon voor zat. Of dat met dit nieuwe moederbord ook zo is moet ik nog uitzoeken. Zijn er anderen die hetzelfde wel of niet hebben?
Behalve al de problemen ben ik wel erg blij met de laptop. Snel, mooi, en fijn ding, relatief stil, lekker toetsenbord (wordt alleen heel heet tussen de toetsen als hij te heet is ugh), goed scherm (stond op 125% schaling, ew, direct op 100% gezet).
TL;DR G5 x360 gekocht, in een week binnen, toetsenbord probleem, nieuw toetsenbord --> toetsenbord gefixt, speaker probleem, elektrisch geluid uit moederbord (?) probleem, onderkant cover probleem, speakerkabel zat los --> meh nieuwe speakers --> gefixt, nieuwe onderkant, nieuw moederbord --> probleem misschien gefixt? not sure yet. Verder prima ding.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen hele lange posts typen. Zo dus. Oeps.