• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 10:06

nexhil

BAM!

Reintji schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:24:
[...]

Probeerde dat te voorkomen, weet niet of alle saves in de cloud staan. Ik probeer nog even een offline system update, anders heb ik niet veel opties meer denk ik.
Ik heb laatst een offline update gedaan, dat werkte goed!

[Voor 16% gewijzigd door nexhil op 21-11-2021 12:17]

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 16:27

Reintji

(2 x dad)²

nexhil schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:16:
[...]

Ik heb laatst een offline update gedaan, dat werkte goed!
Dit bleek, na twee keer, uiteindelijk de oplossing.

Nintendo speler sinds '94.

• nexhil

nexhil

BAM!

Reintji schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:28:
[...]

Dit bleek, na twee keer, uiteindelijk de oplossing.
Fijn om te horen!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:14

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kwam er net achter dat de tombraider trilogy in de aanbieding is :) alle games en wat expension pack voor ongeveel 20 euro
https://www.xbox.com/en-g...ivor-trilogy/9pg7mtr0mvp9

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:54

GS88

π raat

https://www.trueachieveme...ox-black-friday-sale-2021

Black Friday sale.

Edit: enneuh deze: https://www.trueachieveme...oundup-november-23rd-2021 :9

[Voor 36% gewijzigd door GS88 op 23-11-2021 11:35]

Rotterdam

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een SSD geplaatst in de Xbox One X.

Ik heb besloten niet de drive te clonen. De herinstallatie loopt nu. Het ging allemaal vrij makkelijk. Aangezien de Xbox nog niet zo oud is heb ik de koelpasta niet vervangen. Ik heb ook geen last van fan noise of hoge temps. Ik weet nu wel hoe ik dat in de toekomst makkelijk kan doen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• nexhil

nexhil

BAM!

BillSpaarbank schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:19:

Ik heb besloten niet de drive te clonen. De herinstallatie loopt nu. Het ging allemaal vrij makkelijk. Aangezien de Xbox nog niet zo oud is heb ik de koelpasta niet vervangen. Ik heb ook geen last van fan noise of hoge temps. Ik weet nu wel hoe ik dat in de toekomst makkelijk kan doen.

[Afbeelding]
Wat heb je gedaan? Een installatie via USB of kan dit gewoon via internet?

• BillSpaarbank
  • Niet online
nexhil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:39:
[...]

Wat heb je gedaan? Een installatie via USB of kan dit gewoon via internet?
Via USB een offline update uitgevoerd.
Zie: https://support.xbox.com/...ion/offline-system-update

Enige is dat je hierna de bootanimatie verliest. Maar die schijnt weer te worden geinstalleerd bij de eerst volgende update. Je kunt de bootanimatie ook los installeren, maar dan moet de ssd er weer uit en aan een windows pc worden gehangen.

• nexhil

nexhil

BAM!

BillSpaarbank schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:52:
[...]

Via USB een offline update uitgevoerd.
Zie: https://support.xbox.com/...ion/offline-system-update

Enige is dat je hierna de bootanimatie verliest. Maar die schijnt weer te worden geinstalleerd bij de eerst volgende update. Je kunt de bootanimatie ook los installeren, maar dan moet de ssd er weer uit en aan een windows pc worden gehangen.
Thanks! Die bootanimatie kan ik wel missen. Maar die one x is nu 3 jaar oud dus een nieuwe snelle schijf kan geen kwaad. Maar in al dat ge-clone had ik geen zin :P

• BillSpaarbank
  • Niet online
nexhil schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:05:
[...]

Thanks! Die bootanimatie kan ik wel missen. Maar die one x is nu 3 jaar oud dus een nieuwe snelle schijf kan geen kwaad. Maar in al dat ge-clone had ik geen zin :P
De laadtijden zijn echt enorm verbeterd. Ik heb alleen nog Forza horizon 5 gespeeld, maar het verschil is heel goed te merken :) Als je een beetje aan computers gesleuteld hebt is het heel goed te doen. Vooral even YouTube filmpjes kijken voor wat aandachtspunten met de ribbon cable. Ook het verwijderen van de behuizing is een beetje tricky. Maar met rust is het heel makkelijk.

• nexhil

nexhil

BAM!

BillSpaarbank schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:35:
[...]

De laadtijden zijn echt enorm verbeterd. Ik heb alleen nog Forza horizon 5 gespeeld, maar het verschil is heel goed te merken :) Als je een beetje aan computers gesleuteld hebt is het heel goed te doen. Vooral even YouTube filmpjes kijken voor wat aandachtspunten met de ribbon cable. Ook het verwijderen van de behuizing is een beetje tricky. Maar met rust is het heel makkelijk.
Ik heb nu ook bijna een jaar een Series X en ik stoor me nu echt aan de laadtijden van de vorige generatie :D

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

BillSpaarbank schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:19:
Ik heb besloten niet de drive te clonen.
Kan je dan ook een andere capaciteit in plaatsen? 2 TB of zo? :)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Fireshade schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:04:
[...]

Kan je dan ook een andere capaciteit in plaatsen? 2 TB of zo? :)
Als het goed is 2 TB de max inderdaad. Ik weet alleen niet zeker of je met scripts aan de slag moet om de schijf goed te partioneren als je van 1TB naar 2TB gaat. Volgens mij speelt dit alleen bij het clonen van een schijf.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Thanks voor de link! Eventjes twee oude spelletjes opgesnord.
Helemaal vergeten 🤭

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik kijk altijd Netflix via de Xbox. Sinds een paar dagen gaat de Xbox na een paar minuten op screensaver, donkerder beeld met overlay. Je moet de controller weer aan doen om het ongedaan te maken.
Zijn hier meer mensen die daar last van hebben of een tip hebben waar ik kan kijken voor een oplossing?

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 16:28
Misschien is hier iemand die mij kan bijstaan of kan helpen mijn probleem op te lossen. Mijn Xbox One X Gears 5 Limited Edition heeft problemen.

Na aanschaf van een Xbox Series X is de One X niet veel meer gebruikt. Nu ik deze week weer een potje online wilde doen ging de Xbox One X netjes aan. Wel wat moeite met het schalen van de resolutie, maar dat was niet meteen een indicatie voor problemen.

Vervolgens een potje Gears gedaan en eenmaal terug in het menu klapt het beeld eruit. Beeld komt ook niet meer terug en komt ook niet meer terug na opnieuw opstarten van de Xbox. De Xbox gaat op een ander moment wel altijd aan, maar het beeld komt dus niet altijd op het scherm. Soms komt deze dezelfde dag nog op scherm, soms pas de volgende dag weer. Wat ik al heb geprobeerd is uiteraard uitsluiten of TV/beamer werkt, de resolutie reset (volgens aanraden troubleshooting op MS) en updates checken. Resolutie teruggezet zoals iedereen adviseert en ook een factory reset wordt geadviseerd, maar tevergeefs.

Wat opvalt is dat de fan aan de achterzijde wel draait, maar er lijkt alleen (vrij snel) bij opstarten alleen maar warme lucht uit te komen. De Xbox is nooit open geweest en is door mij zelf nieuw aangeschaft. Heeft altijd op een plek gestaan met een goede air flow en er is niet extreem veel op gegamed. De garantie is net twee maanden verlopen helaas. Helaas geen contact te krijgen met MS. Een week lang geprobeerd een terugbelafspraak in te plannen, zonder resultaat. En de hulp via de site levert ook niets op.

Iemand die deze problemen herkent of een fix heeft hiervoor, dan hoor ik dat graag! Krijg van sommige Tweakers te horen dat er een nieuwe 'retimer chip' in zou moeten?

Weet jij een fix of kan jij het fixen, laat het maar weten! Bij voorbaat dank!!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Phomer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:14:
Misschien is hier iemand die mij kan bijstaan of kan helpen mijn probleem op te lossen. Mijn Xbox One X Gears 5 Limited Edition heeft problemen.

Na aanschaf van een Xbox Series X is de One X niet veel meer gebruikt. Nu ik deze week weer een potje online wilde doen ging de Xbox One X netjes aan. Wel wat moeite met het schalen van de resolutie, maar dat was niet meteen een indicatie voor problemen.

Vervolgens een potje Gears gedaan en eenmaal terug in het menu klapt het beeld eruit. Beeld komt ook niet meer terug en komt ook niet meer terug na opnieuw opstarten van de Xbox. De Xbox gaat op een ander moment wel altijd aan, maar het beeld komt dus niet altijd op het scherm. Soms komt deze dezelfde dag nog op scherm, soms pas de volgende dag weer. Wat ik al heb geprobeerd is uiteraard uitsluiten of TV/beamer werkt, de resolutie reset (volgens aanraden troubleshooting op MS) en updates checken. Resolutie teruggezet zoals iedereen adviseert en ook een factory reset wordt geadviseerd, maar tevergeefs.

Wat opvalt is dat de fan aan de achterzijde wel draait, maar er lijkt alleen (vrij snel) bij opstarten alleen maar warme lucht uit te komen. De Xbox is nooit open geweest en is door mij zelf nieuw aangeschaft. Heeft altijd op een plek gestaan met een goede air flow en er is niet extreem veel op gegamed. De garantie is net twee maanden verlopen helaas. Helaas geen contact te krijgen met MS. Een week lang geprobeerd een terugbelafspraak in te plannen, zonder resultaat. En de hulp via de site levert ook niets op.

Iemand die deze problemen herkent of een fix heeft hiervoor, dan hoor ik dat graag! Krijg van sommige Tweakers te horen dat er een nieuwe 'retimer chip' in zou moeten?

Weet jij een fix of kan jij het fixen, laat het maar weten! Bij voorbaat dank!!
Lijkt op een oververhittingsprobleem. Een contact/soldeerpunt ergens dat bij oververhitting loslaat (bijv. door lichte/minieme kromtrekking), en na voldoende afgekoeld te zijn weer (tijdelijk) contact maakt. Hoop van niet.

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 19:20
Nu ook via cloudgaming Flight Simulator spelen op de One! Ik heb er toch nog steeds veel plezier van en speel niet vaak genoeg om de aanschaf van een Series X te rechtvaardigen. Het enige waar ik me aan begin te storen is de laadtijden van de nieuwere spellen....

• GS88

GS88

π raat

kleinelievewolff schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:31:
Nu ook via cloudgaming Flight Simulator spelen op de One! Ik heb er toch nog steeds veel plezier van en speel niet vaak genoeg om de aanschaf van een Series X te rechtvaardigen. Het enige waar ik me aan begin te storen is de laadtijden van de nieuwere spellen....
Ik denk zelf ook dat ik eerder mijn One S zal upgraden naar een One X met SSD dan eentje van de huidige generatie. De SS is interessant, maar heeft geen diskdrive (en de One S is thuis ook de 4k Bluray speler) dus die valt helaas af, en de SX is nogal lomp qua formaat (en als ie in de woonkamer staat, zoals de console nu, wordt 't em niet). :9

Rotterdam

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 19:20
GS88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Ik denk zelf ook dat ik eerder mijn One S zal upgraden naar een One X met SSD dan eentje van de huidige generatie. De SS is interessant, maar heeft geen diskdrive (en de One S is thuis ook de 4k Bluray speler) dus die valt helaas af, en de SX is nogal lomp qua formaat (en als ie in de woonkamer staat, zoals de console nu, wordt 't em niet). :9
Nee, dat formaat van die SX is inderdaad niet wat de vrouw bevalt ;) Een SS zou een optie zijn, maar die heeft weinig opslag en de uitbreiding daarvan is weer duurder dan meteen een SX kopen. Uiteraard kun je je One S gewoon houden voor de diskdrive, maar ik heb zelf ook nog 2 X360 staan. Die krijgen alleen nog speeltijd als ik zelf een keer Guitar Hero of DJ Hero wil spelen. One X is ook nog wel een optie, eens kijken wat die op marktplaats doen.

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 17:16
Ik probeer een play&charge kit te vinden voor m'n Xbox One X controllers maar die lijken overal uitverkocht te zijn. Nog een slachtoffer van Corona?

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01 17:28
In welke store zal GTA V voor de Series X het goedkoopst zijn? Zou graag de game in 4K willen spelen.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 16:32
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:04:
In welke store zal GTA V voor de Series X het goedkoopst zijn? Zou graag de game in 4K willen spelen.
Dan zou ik die vraag in het Series X topic stellen de volgende keer ;) Dan had je gezien dat hij voor 20,- in de aanbieding is!

https://www.xbox.com/nl-N...ry-mode/9NXMBTB02ZSF/0017

• BramViking
voog schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Dan zou ik die vraag in het Series X topic stellen de volgende keer ;) Dan had je gezien dat hij voor 20,- in de aanbieding is!

https://www.xbox.com/nl-N...ry-mode/9NXMBTB02ZSF/0017
Net wakker (dagje vrij), jij schavuit :+. Maar is dit de 4k versie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voog
BramViking schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Net wakker (dagje vrij), jij schavuit :+. Maar is dit de 4k versie?
Krijg 50% korting op het verhaalspeltype van GTAV voor Xbox Series X|S tot 14 juni 2022.

Geniet van de kaskraker Grand Theft Auto V – nu verkrijgbaar voor Xbox Series X|S.
Wakey Wakey :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BramViking
Koffie pakken ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kleinelievewolff schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:20:
[...]
Nee, dat formaat van die SX is inderdaad niet wat de vrouw bevalt ;)
Dat moet toch wel lukken met een skin? :P
https://static.decalgirl..../xbsx-tranquility-pnk.jpg
https://static.decalgirl....xbsx/800/xbsx-trophib.jpg
etc.

[Voor 23% gewijzigd door Fireshade op 08-03-2022 14:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zojuist voor de zoveelste keer een situatie waarin ik de Xbox One aanzet sinds een tijdje om FIFA te spelen... weer eerst een systeem update en vervolgens moet FIFA weer updaten.

Elke nacht hoor ik geratel van de harde schijf, Xbox staat in stand-by en ik heb de vinkjes aan staan voor console en games up to date houden.

Meer mensen die vervolgens dan toch moeten updaten bij het opstarten en wellicht een oplossing hebben? Ik ben verder dan ook wel benieuwd wat die Xbox telkens in stand-by uitspookt... updates installeren behoort dus in ieder geval niet tot de taken.

[Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 26-03-2022 10:54]

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-03 19:19
Bepaalde games staan opeens niet meer in mijn bibliotheek kom ik net achter. Meer mensen dit probleem gehad? Ik heb een Xbox Series S.
GluonC schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:20:
Bepaalde games staan opeens niet meer in mijn bibliotheek kom ik net achter. Meer mensen dit probleem gehad? Ik heb een Xbox Series S.
Games die je gekocht hebt? Dat is wel een bekende bug die af en toe de kop op steekt. Grote kans dat later vandaag je alles weer terug ziet staan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:55
Mooi dat dit topic nog bleef leven, mede door dit soort posts :Y

Eigenlijk wel spijt dat ik vorig jaar mijn OG Xbox One de deur uit heb gedaan. Heb toch wel een beetje 'nostalgische' gevoels naar dat ding :')

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Rossi46 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Eigenlijk wel spijt dat ik vorig jaar mijn OG Xbox One de deur uit heb gedaan. Heb toch wel een beetje 'nostalgische' gevoels naar dat ding :')
Heb al mijn oude Xbox consoles ook verkocht of weggegeven. Hoewel ik hele verzamelingen heel tof vind, blijf ik het zonde vinden als het daar staat en ik er toch niks mee doen. Enige reden waarom ik terug een 360 zou willen kopen is voor Top Spin 4 of Sega Tennis. Daar mis ik dan wel aan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wom schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Heb al mijn oude Xbox consoles ook verkocht of weggegeven. Hoewel ik hele verzamlingen heel tof vind, blijf ik het zonde vinden als het daar staat en ik er toch niks mee doen. Enige reden waarom ik terug een 360 zou willen kopen is voor Top Spin 4 of Sega Tennis. Daar mis ik dan wel aan.
Ik zal je mijn stapels met OG Xbox, 360's en One (S/X) consoles besparen :X
Btw, geen Grand Slam Tennis 2? Dat vind ik persoonlijk een beter spel dan Top Spin?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Ik zal je mijn stapels met OG Xbox, 360's en One (S/X) consoles besparen :X
Btw, geen Grand Slam Tennis 2? Dat vind ik persoonlijk een beter spel dan Top Spin?
Nee, dat blijft kwa tennisgevoel toch wat missen (in multiplayer vooral). Het is ook wel een gortdroge game verder, maar ook AO Tennis 2 is het nét niet. Groepje waar ik vaker mee samen game ondervinden ook allemaal hetzelfde, we missen een bepaald gevoel lijkt het.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wom schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Nee, dat blijft kwa tennisgevoel toch wat missen (in multiplayer vooral). Het is ook wel een gortdroge game verder, maar ook AO Tennis 2 is het nét niet. Groepje waar ik vaker mee samen game ondervinden ook allemaal hetzelfde, we missen een bepaald gevoel lijkt het.
OK. AO Tennis 2 vind ik persoonlijk ook niets. Sega Tennis, doel je dan op de Sonic titel?
Exorcist schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:30:
[...]

OK. AO Tennis 2 vind ik persoonlijk ook niets. Sega Tennis, doel je dan op de Sonic titel?
Sorry, Virtua Tennis bedoel ik daar mee. Dat was nog wat meer arcade, maar in couch co-op wel echt een hele toffe game.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wom schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Sorry, Virtua Tennis bedoel ik daar mee. Dat was nog wat meer arcade, maar in couch co-op wel echt een hele toffe game.
Ah, ja, klopt. Zeker. Op de Dreamcast speel ik die titels nog wel 's. :)

• GS88

GS88

π raat

Rossi46 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ach, ik denk dat ik nog wel ff vast zal houden aan de One S.. zal nog eerder een overstap naar een One X (wellicht met SSD) dan naar de huidige series maken! :)

Rotterdam

• Rossi46
GS88 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ach, ik denk dat ik nog wel ff vast zal houden aan de One S.. zal nog eerder een overstap naar een One X (wellicht met SSD) dan naar de huidige series maken! :)
Mwah, ik kan je op zich uit ervaring zwaar de Series X aanraden over de One X. De Series X is super stil, alles gaat snel en heeft zelfs nog een fijnere controller dan de One (X).

De One X vind ik dan wel weer bijzonder omdat het zo'n vreemde eend in de bijt was. Veel sterker dan de PS4 Pro en voor toen een behoorlijk goed uitgedacht pakket. Klein, stil (vonden we toen, tot de Series X kwam) en als je 'em optilt veel zwaarder dan je denkt. Geeft echt een kwaliteitsgevoel. En met een relatief korte levenscyclus, want de One X werd ruim voordat de Series X beschikbaar kwam al uit productie genomen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Rossi46 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Mwah, ik kan je op zich uit ervaring zwaar de Series X aanraden over de One X. De Series X is super stil, alles gaat snel en heeft zelfs nog een fijnere controller dan de One (X).

De One X vind ik dan wel weer bijzonder omdat het zo'n vreemde eend in de bijt was. Veel sterker dan de PS4 Pro en voor toen een behoorlijk goed uitgedacht pakket. Klein, stil (vonden we toen, tot de Series X kwam) en als je 'em optilt veel zwaarder dan je denkt. Geeft echt een kwaliteitsgevoel. En met een relatief korte levenscyclus, want de One X werd ruim voordat de Series X beschikbaar kwam al uit productie genomen.
Als de Series X nu ook eens fatsoenlijk verkrijgbaar zou zijn zonder maar allerlei dingen in de gaten te moeten houden dan zou het prettig zijn.

Mijn Xbox One X Gears 5 Limited Edition heb ik een paar jaar geleden voor €299,- gekocht, dat was toen een heel mooie aanbieding. :D

"When you grow up your heart dies"

• Rossi46
sjaool schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:53:
[...]

Als de Series X nu ook eens fatsoenlijk verkrijgbaar zou zijn zonder maar allerlei dingen in de gaten te moeten houden dan zou het prettig zijn.

Mijn Xbox One X Gears 5 Limited Edition heb ik een paar jaar geleden voor €299,- gekocht, dat was toen een heel mooie aanbieding. :D
Die prijs was inderdaad netjes! Wat was ook alweer de launch prijs, €400,- ofzo? Ik had me nog zo voorgenomen hem toen niet te kopen. Niet echt nodig. Tot ik hoorde dat er bij de MM in de stad nog een paar stonden. Toch snel in de avond naar toe gefietst. Man wat was ik toen trotst op mijn aankoop. Altijd een bijzonder moment, een nieuwe console 8)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Rossi46 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Die prijs was inderdaad netjes! Wat was ook alweer de launch prijs, €400,- ofzo? Ik had me nog zo voorgenomen hem toen niet te kopen. Niet echt nodig. Tot ik hoorde dat er bij de MM in de stad nog een paar stonden. Toch snel in de avond naar toe gefietst. Man wat was ik toen trotst op mijn aankoop. Altijd een bijzonder moment, een nieuwe console 8)
Launchprijs van de Xbox One X was €499 en die van de Xbox One S was €299.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

https://www.trueachieveme...le-roundup-april-5th-2022
Rossi46 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Snap ik, maar de vrouw moet er ook tegenaan kijken :9 wat dat betreft is de SX iets te lomp. En ook de prijs vergeleken met een 1X nu verschilt veel. Ik speel zo'n 2x per week dus zie het voor mezelf niet echt als een argument om voor een SX te gaan. De lange wachttijden voor spellen als FH5 maken echter wel dat ik op zoek ben naar een 1X met SSD >:)

[Voor 3% gewijzigd door GS88 op 05-04-2022 09:55]

Rotterdam

• voog
Beetje karige hoeveelheid games, of ligt dat aan mij? Stilte voor de Paassale?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

voog schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:16:
[...]

Beetje karige hoeveelheid games, of ligt dat aan mij? Stilte voor de Paassale?
Dat gevoel heb ik ook. 't is een erg korte lijst..

Rotterdam

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:23
Wanneer komt de Rig 800 Pro HX uit in België. Deze is all enkele maanden uit in Amerika. Heeft 24 uur batery life is pc Xbox one/Xbox Series X .En is met Base Station voor op te laden. https://www.amazon.com/RI...ion-Station/dp/B09KDGDCVC en YouTube YouTube: Dolby Atmos On Xbox and PC! Rig 800 Pro HX Headset Review

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GS88 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:07:
[...]

Ik zal ook wel de One S aanhouden, puur vanwege de Kinect sensor.
Die gebruiken de kids om mee in te loggen (gezichtsherkenning) en om games als Just Dance te spelen. Vroeger met mobiele telefoons als sensor zo'n game gespeeld, maar dat is echt waardeloos qua toegankelijkheid - en je moet je dure mobieltjes (want ook vriendjes/vriendinnetjes zonder mobieltje komen spelen) aan wild springende kinderen toevertrouwen.
Zo jammer dat de Series X|S geen Kinect meer ondersteunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi46
Uit de oude doos :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:38
Helaas heeft mijn Xbox One X sinds een week geen video output meer op de HDMI poort. Xbox zelf werkt nog prima gezien remote play op de pc nog wel werkt.

Zijn er meer mensen die dit issue zijn tegengekomen? Reparatie via Microsoft heeft geen zin gezien dit tegen de 250,- kost. Op internet kom je dit probleem wel meer tegen. Op Youtube nog een fix gezien waar er een chip op het moederbord wordt vervangen. Soldeer ervaring heb ik wel maar niet de juiste apparatuur hiervoor en dan is het nog maar de vraag of het werkt.

Is er nog een coulance regeling vanuit Microsoft of is het gewoon pech hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Wow, 800 euro voor een One S GoW limited edition:
https://www.bol.com/nl/nl...edition/9200000061918485/
Voor de verzamelaars maar :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Een tweede Xbox showcase is nu gepland op dinsdag. Ze gaan echt all-in lijkt het. Toch begin ik weer erg benieuwd te worden (wat zoals ik eerder al aangaf met MS geen goed idee is 😂).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• nexhil

nexhil

BAM!

DJ-Theo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:03:
Helaas heeft mijn Xbox One X sinds een week geen video output meer op de HDMI poort. Xbox zelf werkt nog prima gezien remote play op de pc nog wel werkt.

Zijn er meer mensen die dit issue zijn tegengekomen? Reparatie via Microsoft heeft geen zin gezien dit tegen de 250,- kost. Op internet kom je dit probleem wel meer tegen. Op Youtube nog een fix gezien waar er een chip op het moederbord wordt vervangen. Soldeer ervaring heb ik wel maar niet de juiste apparatuur hiervoor en dan is het nog maar de vraag of het werkt.

Is er nog een coulance regeling vanuit Microsoft of is het gewoon pech hebben?
Ben je hier al iets verder mee? volgens mij kan je die hdmi retimer chips lost komen voor ongeveer 10 euro, en een handige harry kan deze dan wel solderen.

HDMI retimer shizzle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:38
nexhil schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:04:
[...]

Ben je hier al iets verder mee? volgens mij kan je die hdmi retimer chips lost komen voor ongeveer 10 euro, en een handige harry kan deze dan wel solderen.

HDMI retimer shizzle
Ik ben er nog niet mee begonnen en heb inmiddels alweer een paar week de Xbox Series X in huis staan, dus de motivatie is wat minder hoog geworden :9

Ik ga het wel proberen, dan kan de oude naar boven verhuizen. Maar helaas heb ik niet zo'n hete lucht soldeerstation. Die zijn in NL redelijk prijsig en om nou 100,- plus die chip uit te geven zonder garantie dat het werkt is ook wat zonde. Op AlieExpress zijn ze stukken goedkoper. Dus daar maar zo'n apparaat bestellen. Soldeer ervaring heb ik wel dus lijkt me een leuk projectje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:16

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

DJ-Theo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Ik ben er nog niet mee begonnen en heb inmiddels alweer een paar week de Xbox Series X in huis staan, dus de motivatie is wat minder hoog geworden :9

Ik ga het wel proberen, dan kan de oude naar boven verhuizen. Maar helaas heb ik niet zo'n hete lucht soldeerstation. Die zijn in NL redelijk prijsig en om nou 100,- plus die chip uit te geven zonder garantie dat het werkt is ook wat zonde. Op AlieExpress zijn ze stukken goedkoper. Dus daar maar zo'n apparaat bestellen. Soldeer ervaring heb ik wel dus lijkt me een leuk projectje.
Ik had ook zo'n HDMI retimer chip issue met exact dezelfde klachten als jij. Dus remote play werkt wel, maar rechtstreeks op de tv geeft geen beeld. Laten repareren door een telefoonwinkel die ook consoles repareert. Kosten waren destijds (ongeveer augustus 2020) 140 euro. Mijn One X staat nu ook boven en werkt opzich nog prima nu die chip gerepareert is. Beneden staat echter ook een Series X, dus ik speel nauwelijks meer op de One X.

XBL: MRE Inc

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hopelijk heeft iemand voor mij de oplossing.

Xbox One S update uitgevoerd (insider) sindsdien geen beeld meer.

Via usb kom ik in het recovery menu en heb recovery geprobeerd en een offline update.

Helaas na herstel en update, start de Xbox opnieuw op en is het beeld weer weg.

Microsoft support zegt op basis hiervan dat de hardware defect is, gewoon stom toeval zegt de medewerker.

Iemand ervaring hiermee ?

wat niet past, wordt gelast!

Anoniem: 459533

nielsicq schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:22:
Hopelijk heeft iemand voor mij de oplossing.

Xbox One S update uitgevoerd (insider) sindsdien geen beeld meer.

Via usb kom ik in het recovery menu en heb recovery geprobeerd en een offline update.

Helaas na herstel en update, start de Xbox opnieuw op en is het beeld weer weg.

Microsoft support zegt op basis hiervan dat de hardware defect is, gewoon stom toeval zegt de medewerker.

Iemand ervaring hiermee ?
Als je wel beeld krijgt in het recovery menu klinkt het me als een hardeschijf die aan het doodgaan is. Ik zou hem sowieso preventief vervangen met een ssd (heb ik ook gedaan)

• nielsicq
  • Niet online
@Anoniem: 459533 Bedankt voor de tip. Ga even kijken of ik nog ergens een schijf heb liggen om te testen. Zelf dacht ik aan de voeding maar een harde schijf klinkt logischer.

nielsicq schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:27:
@Anoniem: 459533 Bedankt voor de tip. Ga even kijken of ik nog ergens een schijf heb liggen om te testen. Zelf dacht ik aan de voeding maar een harde schijf klinkt logischer.
Er waren meerdere die dit probleem hadden.
Ik had toen ook gereageerd op 1 van hen.

Zelf heb ik onlangs mijn ssd vervangen van 1 van mijn xboxxen met een grotere ssd.

Ik heb geen script gebruikt maar de xbox besturingssysteem op een usb stick gedaan en geinstalleerd.

Deze heb ik gebruikt en is de meest handige en simpele manier:

YouTube: How to Upgrade your Xbox One X and Xbox One S to SSD Drive. WITHOUT ...

@nielsicq Laat je me het wel weten als het is gelukt? Ik ben benieuwd of dat het is wat ik denk wat het is.

• nielsicq
  • Niet online
Anoniem: 459533 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:43:
@nielsicq Laat je me het wel weten als het is gelukt? Ik ben benieuwd of dat het is wat ik denk wat het is.
Ga ik zeker doen, schuif het wel even voor mij uit. Had gehoopt op een quick-fix 😅
Misschien dat ik de Xbox ook zo verkoop, wel jammer was de versie met grotere hdd.

[Voor 11% gewijzigd door nielsicq op 08-08-2022 17:53]

nielsicq schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Ga ik zeker doen, schuif het wel even voor mij uit. Had gehoopt op een quick-fix 😅
Misschien dat ik de Xbox ook zo verkoop, wel jammer was de versie met grotere hdd.
Ik was er al met al een 30 minuten mee bezig met uit elkaar schroeven ssd er in en in elkaar schroeven. Dat installeren duurt langer maar dat is gewoon usb stick er in doen, installeren en ondertussen koffie drinken.

Als je hem daarna verkoopt levert het ook meer op.

Ik zie dat je uit de omgeving van assen komt (vraag en aanbod) anders wil ik het ook wel doen. Dan moet je even naar annerveenschekanaal toe komen met de xbox en hardeschijf dan fix ik het wel 8)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 459533 op 18-08-2022 15:11]

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• nexhil

nexhil

BAM!

Anoniem: 459533 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:51:
[...]

Ik was er al met al een 30 minuten mee bezig met uit elkaar schroeven ssd er in en in elkaar schroeven. Dat installeren duurt langer maar dar is gewoon usb stick er in doen, installeren en ondertussen koffie drinken.

Als je hem daarna verkoopt levert het ook meer op.

Ik zie dat je uit de omgeving van assen komt (vraag en aanbod) anders wil ik het ook wel doen. Dan moet je even naar annerveenschekanaal toe komen met de xbox en hardeschijf dan fix ik het wel 8)
Ik wil gewoon even laten weten wat voor een geweldige community tweakers soms kan zijn.
Top!
Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Let op:
- Voor xCloud is er een specifiek topic gemaakt :)

- Discussie en speculatie nieuwe Xbox: Xbox Series X topic - deel 1
- Geen XBOX vs PS4 discussies;
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires Console Budget Gaming topic
- Geen discussies over TV's en monitoren, daar zijn andere subfora voor;
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee