Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:03
Ferret schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 05:28:
Mocht iemand nog een goede winkel in de buurt van XXX weten dan hoor ik het graag.
Amersfoort is redelijk dichtbij*, en Kees Dee heeft veel in de winkel. Weet niet of ze hebben wat je zoekt, maar je kan altijd op de site kijken.

*Amsterdammers zien alles buiten Amsterdam als de provincie, maar zo groot is Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pat911 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:35:
[...]
*Amsterdammers zien alles buiten Amsterdam als de provincie, maar zo groot is Nederland niet.
ghehehehe...er bestaat zoiets als Groot-Amsterdam...maar soms lijkt het wel alsof dat gebied loopt tot aan de grens met DLD en BE :P :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Groot-Amsterdam, om de export Amsterdammers die naar Flevoland zijn getransporteerd het gevoel te geven dat ze toch in een vorm van beschaving wonen. :+

In Amersfoort zit nog een muziekwinkeltje, maar die heeft niet heel veel keuze. Wel in een leuk straatje en bijna tegenover platenzaak Velvet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pat911 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:52:

In Amersfoort zit nog een muziekwinkeltje, maar die heeft niet heel veel keuze. Wel in een leuk straatje en bijna tegenover platenzaak Velvet.
Bedoel jij https://www.rocknrollstore.nl/nl/ , if so : leuke tip, die had ik nog niet in beeld :)

ik zie dat zelfs Gibson Europe in Amersfoort zit ik kom er alleen niet zo 1,2,3 achter of je daar gewoon naar binnen kunt wandelen als gewone sterveling :P

Ze zitten in het oude stationsgebouw....wat een unieke locatie zeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tenbraswestinga.nl/nieuw/wp-content/uploads/2018/06/Station-Centraal-Amersfoort-01-1024x578-1024x585.jpg

@Ferret

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 03-10-2024 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Fraggert schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

ghehehehe...er bestaat zoiets als Groot-Amsterdam...maar soms lijkt het wel alsof dat gebied loopt tot aan de grens met DLD en BE :P :+
En hier in België beschouwen de Antwerpenaren alles buiten hun stad als parking, dus onze lage landen bestaan dan uit Amsterdam, Antwerpen en parking? :o

Om ook iets on-topic toe te voegen, @Ferret ivm je opmerking over zwarte gitaren gisteren,
vandaag zag ik dit op de Fender website >:) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO1r3Lrt5i3DJu1KHiHfkEiMHBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qL5y00hMovKGzSuui7oUtq8w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 03-10-2024 10:05 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16
Haha, ik schrijf eigenlijk altijd XXX als ik het over Amsterdam heb. Dacht iedereen die afkorting wel kende. Maar niet dus... Ik ben zelf een geboren Amsterdammer maar zodra ik kan stoppen met werken (nog 2 jaar) dan ben ik hier weg. Voor de echte Amsterdammer is Amsterdam niet leuk meer.

Afijn, over gitaren! Dat zwarte heeft wel wat maar toch net niet mijn ding.

Ik ben al wezen zoeken enzo maar momenteel is-ie nergens op voorraad dus ik denk dat ik hem binnenkort maar gewoon bestel bij Dijkman. Ze zeggen dat ze hem in een week in de winkel kunnen hebben en je kunt hem reserveren en betalen in de winkel. Nog even geduld hebben (niet mijn sterkste eigenschap als het om GAS gaat...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ferret schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:25:
Haha, ik schrijf eigenlijk altijd XXX als ik het over Amsterdam heb. Dacht iedereen die afkorting wel kende. Maar niet dus... Ik ben zelf een geboren Amsterdammer maar zodra ik kan stoppen met werken (nog 2 jaar) dan ben ik hier weg. Voor de echte Amsterdammer is Amsterdam niet leuk meer.

Afijn, over gitaren! Dat zwarte heeft wel wat maar toch net niet mijn ding.

Ik ben al wezen zoeken enzo maar momenteel is-ie nergens op voorraad dus ik denk dat ik hem binnenkort maar gewoon bestel bij Dijkman. Ze zeggen dat ze hem in een week in de winkel kunnen hebben en je kunt hem reserveren en betalen in de winkel. Nog even geduld hebben (niet mijn sterkste eigenschap als het om GAS gaat...)
Het is toch 0XX?

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik noem Amsterdam altijd 010. Vinden ze fijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
Ehm... Die snap ik niet.

Maar laten we het over gitaren hebben ok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ferret schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:18:
[...]

Ehm... Die snap ik niet.

Maar laten we het over gitaren hebben ok?
0 + (10 + 10) = 020 :P ....je eigen netnummer notabene :+ ;)

Maar ja......gitaren...vanavond mijn eerste proeflesje uit een pakketje van 3 kennismakingslessen :D

Kan ik leuk elektrisch gitaar en basgitaar beide proberen en nog een lesje over voor óf akoestisch of nog 1 van beide even verder proberen.

ik ben heel benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zijn er hier per toeval fans van de videogame Monster Hunter? Fender ziet brood in een gitaar voor jullie _/-\o_

De Fender Monster Hunter Rathalos Tele.

Afbeeldingslocatie: https://global-img.gamergen.com/fender-telecaster-monster-hunter-rathalos01_0901040731.jpg
Afbeeldingslocatie: https://global-img.gamergen.com/fender-telecaster-monster-hunter-rathalos02_0901040732.jpg

Specs volgens Thomann:
Monster Hunter Rathalos design
Body: Alder
Bolt-on neck with engraved logo: Maple
Fingerboard: Rosewood
Special Rathalos fingerboard inlays
Neck profile: Modern C
Fingerboard radius: 241 mm (9.5")
Scale: 648 mm (25.5")
Nut width: 42 mm (1.650")
Nut: Bone
22 Medium jumbo frets
Pickups: 1 Monster Hunter Rathalos single coil (bridge) and 1 Monster Hunter Rathalos humbucker (neck)
Master volume control
Master tone control
3-Way switch
4-Ply Tortoiseshell pickguard
3-Saddle vintage-style Tele bridge with slanted brass saddles
Vintage-style machine heds
Black hardware
Colour: Rathalos Red
Includes special hardshell case
Made in Japan
Ik ben erg benieuwd hoe Rathalos pickups klinken, want ik heb geen verdere kennis van deze game ;)
Is dit iets wat Fender al eerder deed, zo'n speciale uitgave ivm een game/media/... fenomeen?
Ik herinner me nog vaag iets van een Hello Kitty Squier gitaar, maar dat ging over een goedkoop startinstrument, de prijs van deze is toch redelijk pittig.

*edit* voor de duidelijkheid, ik ken niks van deze videogame en de link tussen Fender en gamers (die al-dan-niet ook musiceren) ontgaat mij een beetje. Ik vraag mij af voor wie dit instrument is bestemd? Veel meer dan een collectable zie ik er niet in.
Jammer genoeg zijn er ook op de spec pagina van Fender weinig relevante details, bv.
Bridge Pickup
Monster Hunter Rathalos Single Coil
Neck Pickup
Monster Hunter Rathalos Humbucking
Controls
Master Volume, Master Tone
Voor een gitaar van deze prijsklasse (+/- €2000-€2100) vind ik het een grote gok van Fender en potentiële klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 04-10-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:55:
Zijn er hier per toeval fans van de videogame Monster Hunter? Fender ziet brood in een gitaar voor jullie _/-\o_

De Fender Monster Hunter Rathalos Tele.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Specs volgens Thomann:

[...]

Ik ben erg benieuwd hoe Rathalos pickups klinken, want ik heb geen verdere kennis van deze game ;)
Is dit iets wat Fender al eerder deed, zo'n speciale uitgave ivm een game/media/... fenomeen?
Ik herinner me nog vaag iets van een Hello Kitty Squier gitaar, maar dat ging over een goedkoop startinstrument, de prijs van deze is toch redelijk pittig.
:/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Kapoen

ik vind dit soort hommages altijd wel leuk en gewaagd van een producent, of het nou een tennisracket (ik noem maar wat) of een gitaar is, maar ik heb wel wat moeite met het ontwerp, met name de kleurstelling.
Ze zoeken met zo'n prijs ook wel heel erg de niche op IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Kapoen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:55:
Fender heeft een paar nummers van de Barbie-tekenfilm (of zoiets) voorzien van een online tutorial. Die kon je dan bekijken/leren als je een Barbie kocht met een code erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantjeharing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 14:57

jantjeharing

Seriële monomanist

@Kapoen

Vooral ook zo gek dat je voor die prijs nog steeds geen stainless steel frets en locking tuners hebt. Plat stuk hout voor de body en enorme klont hout waar de body en hals aan elkaar geschroefd zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op telecasters. Het geluid en het no-nonsense ontwerp spreken me altijd erg aan. Maar er is niets buiten de decal op de headstock dat elke prijs hoger dan 500,- rechtvaardigt.
Imho uiteraard. O-)

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
jantjeharing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:31:
@Kapoen

Vooral ook zo gek dat je voor die prijs nog steeds geen stainless steel frets en locking tuners hebt. Plat stuk hout voor de body en enorme klont hout waar de body en hals aan elkaar geschroefd zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op telecasters. Het geluid en het no-nonsense ontwerp spreken me altijd erg aan. Maar er is niets buiten de decal op de headstock dat elke prijs hoger dan 500,- rechtvaardigt.
Imho uiteraard. O-)
Gezien associeerbare muzikale genres en bijbehorende hardwaresmaken, hoeft dit inderdaad bepaald geen traditionele 'Tele' te zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:15

MsD

Haha, alsof je op je kersttrui speelt. Gruwelijk.
En de pickups zou ik dus omdraaien.
Maar dat mensen voor zo'n geval vallen, voor die prijs, belachelijk eigenlijk.
Bij de action kan je al die zooi kopen om het er zelf op te kliederen. Kost je 5€,

Maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

franssie

Save the albatross

MsD schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:34:
Haha, alsof je op je kersttrui speelt.
_/-\o_

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06
Beauty is in the eye of the beholder.....

Maar ik ben niet de juiste beholder voor deze gitaar :+

[ Voor 36% gewijzigd door KnoxNL op 04-10-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
jantjeharing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:31:
@Kapoen

Nu je het zegt, hun vlaggenschip modellen (American Professional) hebben ook geen stainless steel frets of locking tuners. Per toeval zitten ze in dezelfde prijsklasse (2000 tot 2200 euro) als deze uitgave.

Ik heb net even gekeken op de Fender website, qua standaard productiemodellen zie ik op eerste zicht stainless frets in de 'Ultra Luxe' (dus niet de 'gewone' Ultra :o ) lijn. Op Thomann kosten deze instrumenten tussen de 2400 en 2500 euro.

Zowel de normale Ultra (rond de 2300 euro) als Ultra luxe hebben locking tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
MsD schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:34:
Haha, alsof je op je kersttrui speelt. Gruwelijk.
En de pickups zou ik dus omdraaien.
Maar dat mensen voor zo'n geval vallen, voor die prijs, belachelijk eigenlijk.
Bij de action kan je al die zooi kopen om het er zelf op te kliederen. Kost je 5€,

Maar ja.
En dan die rare witte stip op de hals. Geen gezicht eerlijk gezegd :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantjeharing

jantjeharing

Seriële monomanist

Kapoen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:17:
[...]

Nu je het zegt, hun vlaggenschip modellen (American Professional) hebben ook geen stainless steel frets of locking tuners. Per toeval zitten ze in dezelfde prijsklasse (2000 tot 2200 euro) als deze uitgave.

Ik heb net even gekeken op de Fender website, qua standaard productiemodellen zie ik op eerste zicht stainless frets in de 'Ultra Luxe' (dus niet de 'gewone' Ultra :o ) lijn. Op Thomann kosten deze instrumenten tussen de 2400 en 2500 euro.

Zowel de normale Ultra (rond de 2300 euro) als Ultra luxe hebben locking tuners.
Ja precies. Terwijl je een Harley Benton met beide opties kan krijgen voor dik onder de 500 euro.
Zelf roestvrij stalen frets op mijn jaren 90 Affinity Strat gezet en dat viel me reuze mee. Als in, echt niet gek veel moeilijker dan nickel silver (lees: koper met wat nikkel). Het is iets meer werk maar dan ben je ook wel voor de rest van je leven klaar. En ik vind het zelf ook veel beter spelen.
Daarom zo moeilijk voor te stellen dat Fender (en anderen) dat niet standaard doet voor het geld dat ze vragen. Ze brengen toch genoeg vintage reissues uit voor de puriteinen die graag na een jaar een fret levelling moeten (laten) doen.

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
jantjeharing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Ja precies. Terwijl je een Harley Benton met beide opties kan krijgen voor dik onder de 500 euro.
Zelf roestvrij stalen frets op mijn jaren 90 Affinity Strat gezet en dat viel me reuze mee. Als in, echt niet gek veel moeilijker dan nickel silver (lees: koper met wat nikkel). Het is iets meer werk maar dan ben je ook wel voor de rest van je leven klaar. En ik vind het zelf ook veel beter spelen.
Daarom zo moeilijk voor te stellen dat Fender (en anderen) dat niet standaard doet voor het geld dat ze vragen. Ze brengen toch genoeg vintage reissues uit voor de puriteinen die graag na een jaar een fret levelling moeten (laten) doen.
Tuurlijk betaal je voor Fender voor een (groot) deel ook voor de naam, maar om nu de parallel met HB te trekken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

KnoxNL schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Tuurlijk betaal je voor Fender voor een (groot) deel ook voor de naam, maar om nu de parallel met HB te trekken :r
Ik heb laatst weer eens een HB in handen gehad. Een ietsje betere dan de 100€ dingetjes. En ik durf echt te zeggen dat je daar oneindig meer gitaar krijgt dan bij de 'grote' merken.
Steker nog. Ik zou nu iedereen die een nieuwe gitaar koopt zoiets aanraden. Echt. Dat je nu nog een giga overpriced geval met 'legacy' koopt is gewoon geld weggooien.
Er zijn natuurlijk tig andere merken die zich hier eerder aan hebben gestoten. Toen esp met hun Ltd 1000 serie aankwamen, die echt veel en veel beter is dan elke Gibson, stond Gibson zich aan elke kant te verdedigen met blabla over mojo en history.
In Het eerste vergelijk werd duidelijk dat Gibson hun shit gewoon niet op orde had.

Maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MsD schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Ik heb laatst weer eens een HB in handen gehad. Een ietsje betere dan de 100€ dingetjes. En ik durf echt te zeggen dat je daar oneindig meer gitaar krijgt dan bij de 'grote' merken.
Steker nog. Ik zou nu iedereen die een nieuwe gitaar koopt zoiets aanraden. Echt. Dat je nu nog een giga overpriced geval met 'legacy' koopt is gewoon geld weggooien.
Er zijn natuurlijk tig andere merken die zich hier eerder aan hebben gestoten. Toen esp met hun Ltd 1000 serie aankwamen, die echt veel en veel beter is dan elke Gibson, stond Gibson zich aan elke kant te verdedigen met blabla over mojo en history.
In Het eerste vergelijk werd duidelijk dat Gibson hun shit gewoon niet op orde had.

Maar ja....
Een HB vind jij dus "oneindig beter" dan een Fender? Want dat is wat je zegt. Niet dat je meer krijgt qua prijsk/waliteit, maar simpelweg dat een HB meer gitaar is dan een Fender? Dat is een gedurfde uitspraak :P

Ik ben helemaal niet tegen budgetgitaren en denk dat Fenders/Gibsons kunstmatig hoog gehouden worden qua prijs.

Wel ben ik van mening dat Fender de beste tele's en strats maakt om maar eens wat te noemen. Alleen een Fender klinkt zoals die modellen bedoeld zijn, niets anders komt in de buurt en zeker een HB niet.

En er is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen budget en gerenommeerd in mijn ogen. Fender pickups zijn/klinken oneindig beter, de afwerking is ECHT beter, betere houtsoorten (en hout is gewoon duur), niet gemaakt door een chinese slaaf maar een Amerikaanse medewerker betaal ik ook graag meer voor, etc.

De toggle switch van mijn Sire LP clone begint het ook al te begeven :/

Nee, SLECHT hoeft een budget gitaar niet te zijn, maar oneindig meer dan een Fender? Die weddenschap durf ik iedere dag aan te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Leuk zo'n gitaar topic ! Zelf heb ik maar een paar gitaren gehad, ben begonnen met een zwarte Hondo II .
Daarna een Gibson S-1 (van 74/75) tweedehands gekocht. Met aanslaan van het eerste akkoord wilde ik mijn effectapparaat uitzetten, maar er zat helemaal geen effect op...
Nooit meer iets nieuws electrisch gekocht, het ding/wonder is spatzuiver van onder tot boven (in tegenstelling tot de Hondo, ook na afstellen was die knudde) en heeft een arsenaal aan geluiden aan boord.
Verder wilde ik altijd al een nylon-snarige semi-akoestische hebben en kwam de Godin tegen bij Musicstore in Koeln. Toen ik deze voor de eerste keer bespeelde had ik gelijk een aha-erlebnis. En deze had als bonus ook nog een 13-polige plug en bijbehorend element voor een gitaarsynthesizer.
Die Camps heb ik 2 jaar geleden in Arles gekocht, ik was daar toch ivm een fietsvakantie en had op het einde de fietsbus naar huis. Werd tijd om een nieuwe akoestische te kopen ( de oude was "Made in Taiwan" en "Bought in Portugal") en daar hebben ze een hele hoop gitaren die je kunt uitproberen, Camps was wel de beste prijs-kwaliteitverhouding. De winkel heeft me de duurdere gitaren afgeraden, de bouwkwaliteit was niet meer geweldig zeiden ze en je kocht ze alleen maar voor de naam.
De echte Pro laat natuurlijk gitaren maken denk ik zo, wij gewone stervelingen moeten het met standaard modellen doen.
Gelukkig kwamen 2 van de Gypsy Kings de winkel pas binnen toen ik aan het afrekenen was !

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

KnoxNL schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Een HB vind jij dus "oneindig beter" dan een Fender? Want dat is wat je zegt. Niet dat je meer krijgt qua prijsk/waliteit, maar simpelweg dat een HB meer gitaar is dan een Fender? Dat is een gedurfde uitspraak :P

Ik ben helemaal niet tegen budgetgitaren en denk dat Fenders/Gibsons kunstmatig hoog gehouden worden qua prijs.

Wel ben ik van mening dat Fender de beste tele's en strats maakt om maar eens wat te noemen. Alleen een Fender klinkt zoals die modellen bedoeld zijn, niets anders komt in de buurt en zeker een HB niet.

En er is wel degelijk kwaliteitsverschil tussen budget en gerenommeerd in mijn ogen. Fender pickups zijn/klinken oneindig beter, de afwerking is ECHT beter, betere houtsoorten (en hout is gewoon duur), niet gemaakt door een chinese slaaf maar een Amerikaanse medewerker betaal ik ook graag meer voor, etc.

De toggle switch van mijn Sire LP clone begint het ook al te begeven :/

Nee, SLECHT hoeft een budget gitaar niet te zijn, maar oneindig meer dan een Fender? Die weddenschap durf ik iedere dag aan te gaan.
Haha, die kwam er even niet helemaal goed uit. Ok.

Neen, een fender van 3000€zal vast wel beter zijn dan een HB van 500. Hopelijk.

De quality checks bij Gibson waren een paar jaar terug zo slecht dat een Gibson van 3000€ (en meer...) gewoon niet goed waren. En dan heb je het over een serieus bedrag voor een serieuze gitaar. Die gewoon weg werden gezet door bijna elk budget merk.
Ook fender heeft hier problemen mee (gehad) hun custom shop was hun antwoord op hun quality control. Die dingen werden tenminste goed afgesteld geleverd. Betaalde je ook wel voor....
Volgens mij heb ik bij Feedback nog eens een tele van 5000 gezien. Dat gaat natuurlijk nergens meer over.

Hoe? Klinkt? Een strat?
Er zijn wel zo bizar veel parameters hierin. En welke dan? Die uit 1970? Of toch een 1980 model?
Ik hoor echt een verschil tussen Clapton, Malmsteen en Hendrix, om maar even wat te noemen.

En een tele dan? Ik denk even aan Quo, maar dat is niet helemaal je standaard tele geluid.

Neen, de ultieme mop van zowel een strat als tele was dat je ze ontzettend simpel kon aanpassen.
Zelf je elementen wikkelen is erg lang in geweest, en de keur aan elementen die nu kan kopen is gigantisch. Maakt wel wat uit, ja.
Gooi die specifieke elementen in een HB, en ik durf er een vieze sok met gaten onder te verwedden dat jij het verschil niet hoort.

Er schoot laatst zo'n leuk filmpje voorbij over wat nu het specifieke geluid van diverse merken was. Ging dacht ik over versterkers.
Is dus meestal een beetje eq, en klaar. (beetje kort door de bocht)
Er zal vast wat mojo aan kleven hoor, maar als je echt naar de dingen kijken die verschil maken zijn er toch minder dingen relevant. En zeker geen voodoo. Dat hout van een gitaar maakt niet zo heel erg veel uit. Misschien dat goedkoop vuren nog wat anders doet (behalve splinteren...) maar al dat hout wat een beetje mooi droog is is goed. En dat is het vaak wel hoor.

En tja. Ik meen dat fenders en dergelijke allang ingehaald zijn door veel en veel betere merken.
Ik noem even een Esp of Ibanez.

Ik weet wel waar mijn keuze op zou vallen.
En dat ondanks dat ik de strat erg hoog heb zitten.

Heel eigenlijk wil ik deze discussie niet teveel, Dat leid mij heel erg af van de leuke dingen van het gegitaar. Maar wie weet kom ik nog met wat leuke dingen.

👍🎸

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:39
Fraggert schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:18:
[...]

ik zie dat zelfs Gibson Europe in Amersfoort zit ik kom er alleen niet zo 1,2,3 achter of je daar gewoon naar binnen kunt wandelen als gewone sterveling :P
https://www.ad.nl/amersfo...r-in-amersfoort~a873b7cd/

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Symon_1989
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 21:53
Sinds enige tijd lees ik al mee met dit forum. Super interessant.

Zelf ben ik een licht gevorderde gitarist en heb eens in de week een repetitie met onze band. We treden zo goed als niet op (2x per jaar), maar zou dit wel vaker willen doen.

Ik gebruik een SG samen met een pedalboard met hierop diverse pedalen en een Laney Ironheart loudpedal. Thuis sluit ik deze aan op een Fender Campion 20 combo (Laney als FX send). Bij de repetitie sluit ik deze aan op een cabinet (Laney als versterker).
We spelen covers en ik loop er nu tegenaan dat ik niet de juiste sound kan vinden met de beperkte pedalen die ik nu heb. En het per nummer moeten wijzigen van de settings van de pedalen. Daarom zit ik te denken aan een multieffect, zoals Valeton GP200, Pod Go, o.i.d. waarbij ik presets kan maken en de juiste versterker- en speaker sim kan gebruiken.

Maar hoe kan ik deze het beste aansluiten om thuis, in de repetitieruimte en bij optredens dezelfde sound te hebben? Thuis kan ik deze misschien aansluiten op een FRFR speaker of op een studiomonitor.

Wat is de beste oplossing voor op mijn zolderkamer?
Bij studiomonitor, is 1 stuks voldoende? I.v.m. budget.
Is een FRFR voor thuis niet te luid?
Bij repetities of optredens kan de XLR rechtstreeks gebruik worden?

Belangrijk punt vindt ik budget. Het moet betaalbaar, aangezien dit enkel hobby is.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik had inderdaad wat van dit soort krantenberichten gevonden, maar op de homepage kon ik niks terugvinden of je er terecht kon.

Leek mij toch een uitgelezen kans om een demo-ruimte te faciliteren ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Symon_1989 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:57:
Sinds enige tijd lees ik al mee met dit forum. Super interessant.

Zelf ben ik een licht gevorderde gitarist en heb eens in de week een repetitie met onze band. We treden zo goed als niet op (2x per jaar), maar zou dit wel vaker willen doen.

Ik gebruik een SG samen met een pedalboard met hierop diverse pedalen en een Laney Ironheart loudpedal. Thuis sluit ik deze aan op een Fender Campion 20 combo (Laney als FX send). Bij de repetitie sluit ik deze aan op een cabinet (Laney als versterker).
We spelen covers en ik loop er nu tegenaan dat ik niet de juiste sound kan vinden met de beperkte pedalen die ik nu heb. En het per nummer moeten wijzigen van de settings van de pedalen. Daarom zit ik te denken aan een multieffect, zoals Valeton GP200, Pod Go, o.i.d. waarbij ik presets kan maken en de juiste versterker- en speaker sim kan gebruiken.

Maar hoe kan ik deze het beste aansluiten om thuis, in de repetitieruimte en bij optredens dezelfde sound te hebben? Thuis kan ik deze misschien aansluiten op een FRFR speaker of op een studiomonitor.

Wat is de beste oplossing voor op mijn zolderkamer?
Bij studiomonitor, is 1 stuks voldoende? I.v.m. budget.
Is een FRFR voor thuis niet te luid?
Bij repetities of optredens kan de XLR rechtstreeks gebruik worden?

Belangrijk punt vindt ik budget. Het moet betaalbaar, aangezien dit enkel hobby is.

Alvast heel erg bedankt.
Ik heb een helix LT en mijn ervaring is dat wat je wil niet mogelijk is. Wat het geluid is hangt af van waar je het op aansluit. Wat goed klinkt door mijn koptelefoon klinkt anders als ik hem op mijn frfr aansluit. En als ik hem meeneem naar elders en hem daar op een andere frfr aansluit klinkt dat weer anders dan mijn eigen frfr. Logisch natuurlijk want de speaker verschilt elke keer.

Dus een setup maken en vervolgens alleen je Multi FX board meenemen en elders aansluiten werkt imho alleen als je weet waarop je hem ga aansluiten en daarvoor al een preset of EQ curve heb ingesteld.

Een frfr voor thuis is niet direct te hard. afhankelijk van wat je koop natuurlijk. Maar in principe kan je van fluister stil tot aan heeel hard. En het grappige is dat ook al staat het heel zacht je toch een oversturende versterker hoor. Het is net als een radio waarbij je het volume zachter draai.

En afhankelijk van wat je koop kan je rechtstreeks vanuit het pedaal naar alles toe wat je maar wil.

Maar goed the bottom line is dat je het nog steeds zal moeten afstellen op basis van waarover je speel.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symon_1989
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 21:53
Edgenumber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:07:
[...]

Ik heb een helix LT en mijn ervaring is dat wat je wil niet mogelijk is. Wat het geluid is hangt af van waar je het op aansluit. Wat goed klinkt door mijn koptelefoon klinkt anders als ik hem op mijn frfr aansluit. En als ik hem meeneem naar elders en hem daar op een andere frfr aansluit klinkt dat weer anders dan mijn eigen frfr. Logisch natuurlijk want de speaker verschilt elke keer.

Dus een setup maken en vervolgens alleen je Multi FX board meenemen en elders aansluiten werkt imho alleen als je weet waarop je hem ga aansluiten en daarvoor al een preset of EQ curve heb ingesteld.

Een frfr voor thuis is niet direct te hard. afhankelijk van wat je koop natuurlijk. Maar in principe kan je van fluister stil tot aan heeel hard. En het grappige is dat ook al staat het heel zacht je toch een oversturende versterker hoor. Het is net als een radio waarbij je het volume zachter draai.

En afhankelijk van wat je koop kan je rechtstreeks vanuit het pedaal naar alles toe wat je maar wil.

Maar goed the bottom line is dat je het nog steeds zal moeten afstellen op basis van waarover je speel.
Als je het zo zegt klinkt dat inderdaad best logisch. Het komt er dus op neer dat ik een gulden middenweg moet zoeken.

Ik zat te denken aan de multieffect naar een Headrush FRFR108 voor thuis te oefenen.
Qua budget is dit prima. Wel ik lees ik verschillende meningen over de Headrush, zal ook persoonlijke smaak zijn natuurlijk.
Hebben jullie ervaring met de Headrush? Of zijn er betere alternatieven in deze pricerange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Ik heb een headrush 108 gehad en nu zijn grotere broer.
Ze zijn beide erg bassig. Je hoeft geen basgitaar meer te kopen.

Dit is echter de vorige versie, op de huidige versie zit een knop om het EQ profiel aan te passen. Geen idee of dat dit goed werkt.

Ik heb zelf echter de achterplaat losgeschroefd en er spacers tussen gezet waardoor het geen gesloten behuizing meer is maar een open behuizing. Daarmee is voor mij het bas probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:58:
Ik heb een headrush 108 gehad en nu zijn grotere broer.
Ze zijn beide erg bassig. Je hoeft geen basgitaar meer te kopen.

Dit is echter de vorige versie, op de huidige versie zit een knop om het EQ profiel aan te passen. Geen idee of dat dit goed werkt.

Ik heb zelf echter de achterplaat losgeschroefd en er spacers tussen gezet waardoor het geen gesloten behuizing meer is maar een open behuizing. Daarmee is voor mij het bas probleem verholpen.
Let even op dat de conus er niet kapot van gaat. Als je de kast open maakt dan wordt de maximale uitslag flink groter (geen tegendruk meer).

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Goed dat je het meld. Nooit bij stilgestaan.

Nu gebruik ik hem voor thuis en heel hard staat hij bijna nooit. Een keer getest hoe hard mogelijk was, en hij heeft "de buren besluiten naar kantoor te gaan ipv thuiswerken" volume overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Edgenumber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:49:
Goed dat je het meld. Nooit bij stilgestaan.

Nu gebruik ik hem voor thuis en heel hard staat hij bijna nooit. Een keer getest hoe hard mogelijk was, en hij heeft "de buren besluiten naar kantoor te gaan ipv thuiswerken" volume overleefd.
Het hangt er natuurlijk geheel van af wat je als "overleefd" definieert. })
Is dat: de buren gaan naar hun werk dus ik kan nóg harder O-) , of
Is dat: je speelt zacht genoeg dat de buren thuis blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Fraggert schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

ik had inderdaad wat van dit soort krantenberichten gevonden, maar op de homepage kon ik niks terugvinden of je er terecht kon.

Leek mij toch een uitgelezen kans om een demo-ruimte te faciliteren ofzo :)
Ze hebben (of hadden?) in A'dam tower (die hoge toren in Amsterdam-Noord, aan het IJ) een verdieping met een showroom. Enkele bekende gitaristen die ik volg op Instagram posten wel eens foto's filmpjes van daar. Maar ik vermoed dat dat slechts voor de artist relations is en niet voor normale stervelingen ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik post zelf (helaas) niet meer zo vaak in dit topic als ik zou willen, maar ik zie relatief veel "nieuwe" namen. Leuk!

Ik wil jullie wijzen op de topic warning (onderin dit scherm) met daarin het bericht over de meet die een aantal van ons gaan hebben op 3 november in Leiden. Wij juichen het altijd toe om nieuwe gezichten daar te ontmoeten, dus als je tijd en zin hebt, laat het mij dan weten per DM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Gitarist schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Het hangt er natuurlijk geheel van af wat je als "overleefd" definieert. })
Is dat: de buren gaan naar hun werk dus ik kan nóg harder O-) , of
Is dat: je speelt zacht genoeg dat de buren thuis blijven
Als in, ik begon met in-ear gehoorbescherming en heb daar later over-ear aan toegevoegd en de volume knop nog verder opengedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantjeharing

jantjeharing

Seriële monomanist

Symon_1989 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:27:
[...]
Als je het zo zegt klinkt dat inderdaad best logisch. Het komt er dus op neer dat ik een gulden middenweg moet zoeken.

Ik zat te denken aan de multieffect naar een Headrush FRFR108 voor thuis te oefenen.
Qua budget is dit prima. Wel ik lees ik verschillende meningen over de Headrush, zal ook persoonlijke smaak zijn natuurlijk.
Hebben jullie ervaring met de Headrush? Of zijn er betere alternatieven in deze pricerange?
Elke actieve monitor geeft flat(ter) response. Daarvoor hoef je niet per sé een FRFR gitaarversterker te hebben. FRFR versterkers hebben meestal een digitale tone stack en of reverb extra. Maar dat is nou net wat je prima op je effecten/emulatiebak kan doen.
Ik heb zelf jaren naar tevredenheid door een Mackie actieve monitor gespeeld, doorgelust naar de PA als ik op het podium of in de oefenruimte stond.

Een EQ pedaaltje als laatste in de pedal/pre-amp chain om je aan de situatie te kunnen aanpassen en presto. Dat geldt ook bij non-transparante versterking trouwens.

Op deze manier altijd naar tevredenheid kunnen compenseren voor elke koptelefoon, PA, staande golven, etc.

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Vandaag gevonden op facebook, vond het wel herkenbaar (al dan niet met de gitaar in de hand) :Y

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/462610342_1094893122005808_2022426463910614182_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=eB4LbeLQ2z4Q7kNvgFFkpkW&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=AIM513Frvq16_m6Qqx7syj0&oh=00_AYA29ffdFqfUerHsO1t58440x-ABCgzxJQTNupOrp35TjA&oe=670DA524

Voor wat meer context, het werk van deze auteur (Nathan W. Pyle) is redelijk droge/beschrijvende humor _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://d3fa68hw0m2vcc.cloudfront.net/590/214627741.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://d3fa68hw0m2vcc.cloudfront.net/5d2/214627748.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/460827370_1080445256783928_148960133542561693_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_p526x296&_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=fDSCaJTcGegQ7kNvgGQyZc_&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=APC1sDQdzAp6QKQTj1EwD1i&oh=00_AYDGFJisJziOWB15udKKA7gHioEREChpDvLTOo7ftASj1w&oe=670DB37A

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 10-10-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Zoals al eerder aangegeven ben ik op zoek naar een Vintera II stratocaster OW en overal waar ik kijk is-ie niet leverbaar behalve bij Thomann.
Wie heeft ervaring met hun als het gaat om opsturen van een gitaar? Gaat dat via postnl of DHL? En hoe is de gitaar verpakt enzo? Ik blijf het griezelig vinden namelijk om op afstand een instrument te kopen zonder het eerst gezien en in handen te hebben gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Ferret schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 05:32:
Zoals al eerder aangegeven ben ik op zoek naar een Vintera II stratocaster OW en overal waar ik kijk is-ie niet leverbaar behalve bij Thomann.
Wie heeft ervaring met hun als het gaat om opsturen van een gitaar? Gaat dat via postnl of DHL? En hoe is de gitaar verpakt enzo? Ik blijf het griezelig vinden namelijk om op afstand een instrument te kopen zonder het eerst gezien en in handen te hebben gehad...
Ze zijn niet gek bij Thomann hoor, maar ik zou een gitaar ook eerst willen bespelen. Je kunt hem ook gaan bespelen en meenemen in Keulen, Musicstore.
Direct uit voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ahum.

https://www.bax-shop.nl/e...-gitaar-met-deluxe-gigbag

Op voorraad, in Goes en Bruhhe.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2024 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qfg4w46j5m3ck_7yEzkeoNwzg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QbMi2Kc3p7ZeRbzMzCU9JykI.png?f=user_large

Wat is het toch dat zo'n gitaar gewoon instant 1000 bonuspunten sfeer geeft? :P

Disclaimertje......het is de leengitaar van mijn leraar :) Ibanez ST-huppeldepup (verder geen type-plaatje)

Vorige week vrijdag de eerste proefles uit een pakketje van 3 kennismakingslessen. Relaxte kerel en aangeraden via een de zoon van een buurman die een hele tijd bij hem gelest heeft.

Vanavond 2de lesje en ik heb deze week wat moeten oefenen met de houding van mijn linker en rechterhand en ondanks dat gitaarspelen echt niet easypeasy-lemonsqueezy lijkt vond ik het erg leuk.

Dit wordt een hele steile leercurve voor me, maar ik ga maar eens gewoon een jaar op les lijkt me :P
nice, d:)b

Die in Brugge is een demo overigens mocht @Ferret hem liever vers hebben.

Ik zou zeker wel even van te voren bellen, ook na reserveren......ik ben al eens voor joker naar een zaak gereden waar een stuk gereedschap op voorraad zou liggen |:( Dat is echt niet grappig. -O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pat911
Fraggert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:04:
[Afbeelding]

Wat is het toch dat zo'n gitaar gewoon instant 1000 bonuspunten sfeer geeft? :P
Een gitaar is beter in het verhogen van sfeer dan 1000 kussens en 3 geurkaarsen van de Xenos.
Mooi is dat he, zo zou ik deze foto ook niet mooi vinden zonder de gitaar :+

Afbeeldingslocatie: https://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/sexy-guitar-player-ron-sumners.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Dat gaat prima. De gitaar zit al stevig in een shipping doos van fender. En die doos gaat weer in een thomann doos.

Voordeel is dat je hem thuis helemaal op je gemak kan bekijken en als hij niet beval stuur je hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zojuist Kees Dee in Amersfoort even gemaild of ze zo'n kekke PRS SE CE24 "instapper" in de winkel hebben om die eens te bepotelen. Dat is nog geen half uur vanaf huis.

Zal meteen even kijken wat ze nog meer in de range hebben tussen een Pacifica 112V en de PRS.

De PRS is wel een stukje duurder, de gigbag die er standaard bij zit moet ik er natuurlijk even verrekenen.

De Yamaha moet ik nog even opsnorren of ze die lokaal ergens hebben liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 11-10-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:45:
Zojuist Kees Dee in Amersfoort even gemaild of ze zo'n kekke PRS SE CE24 "instapper" in de winkel hebben om die eens te bepotelen. Dat is nog geen half uur vanaf huis.

Zal meteen even kijken wat ze nog meer in de range hebben tussen een Pacifica 112V en de PRS.

De PRS is wel een stukje duurder, de gigbag die er standaard bij zit moet ik er natuurlijk even verrekenen.

De Yamaha moet ik nog even opsnorren of ze die lokaal ergens hebben liggen.
https://www.keesdee.nl/el...satin-vintage-cherry.html

https://www.keesdee.nl/el...ndard-satin-charcoal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ja, die d:)b ....en dan met name die charcoal :o ........maar wilde even zeker weten of ze deze demo-klaar hebben of dat ze ergens in een magazijn liggen ;)

ik ben helaas ervarinsgdeskundige met ergens naar toe gaan en ze blijken toch geen voorraad te hebben, kostte me een hoop benzine en toen helaas ook een halve dag verlof |:(

Ik hoop toch ook niet dat ik naar Goes moet voor een 112V |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:01:
[...]

Ja, die d:)b ....en dan met name die charcoal :o ........maar wilde even zeker weten of ze deze demo-klaar hebben of dat ze ergens in een magazijn liggen ;)

ik ben helaas ervarinsgdeskundige met ergens naar toe gaan en ze blijken toch geen voorraad te hebben, kostte me een hoop benzine en toen helaas ook een halve dag verlof |:(

Ik hoop toch ook niet dat ik naar Goes moet voor een 112V |:( :P
Dat bellen is wel een slimmigheidje dat een je hoop tijd, geld en ergernis besparen kan. :Y

'Kun je 'm even voor me vasthouden'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ramzzz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Dat bellen is wel een slimmigheidje dat een je hoop tijd, geld en ergernis besparen kan. :Y

'Kun je 'm even voor me vasthouden'...
heb je gelijk in, maar ik neem hem nog niet meteen mee hoor :P

ik heb natuurlijk 0,0 referentiekader om een gitaar te kunnen beoordelen dus met een beetje uitzoekwerk staan de Yamaha en de PRS op mijn lijstje qua smoelwerk ook.
Zeker die PRS wordt enorm geprezen maar goed.....hij is ook een flink stukje duurder en met alleen een gitaar ben ik er nog lang niet.

maar man o man, wat een onvoorstelbare verscheidenheid aan gitaren zijn er zeg _O-

ik zie dat Dijkman in Amsterdam/Alkmaar in elk geval zowel de 112VMX als de PRS op de webshop heeft staan.

https://www.dijkmanmuziek...4-standard-satin-charcoal
https://www.dijkmanmuziek...-natural-satin?sqr=112vmx

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 11-10-2024 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Fraggert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:01:
Bij Kees Dee (of eigenlijk bij zijn zoon tegenwoordig) staat alles wat op de website staat ook gewoon in de showroom. En er staan ook diverse versterkers in de winkel.
En als je wat anders moois wil proberen, gewoon vragen.

Wanneer ga je erheen, want ik moet nog wat snaren en zo kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Pat911 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:02:
[...]
Jij durft nog naar een winkel gaan voor snaren en accesoires?
De laatste keer dat ik naar een 'echte' winkel ging voor snaren en plectrums kwam ik buiten met een gitaar 8)7
Lesson learned, snaren en plectrums alleen nog online kopen O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
Kapoen schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:03:
Lesson learned, snaren en plectrums alleen nog online kopen O-)
Ik weet dat ik mezelf in kan houden 8)
En ik steun liever de lokale/echte winkels in plaats van een groot onlinebedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Pat911 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

En ik steun liever de lokale/echte winkels in plaats van een groot onlinebedrijf.
Ik vermoed dat ik de lokale winkel goed gesteund heb met mijn laatste aankoop >:)

Alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk hoor wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dank! Maar ik had het meer moeten specificeren: 'Niet leverbaar bij mij in de buurt' :P Ik heb al wel andere zaken gevonden inmiddels maar allemaal een t*ringend weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Pat911 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Voor mij is Keulen de lokale winkel nu. Hier in het zuiden is bijna alles weg, net zoals de van overheidswege gesponsorde muziekscholen. Dan krijg je vanzelf dat muziek een hobby voor de rijken wordt. Misschien is “beschaving” nu ook wel een scheldwoord. Zo, dat moest ik even kwijt 😎
Natuurlijk, in Belgie heb je een jaar les voor een appel en een ei, misschien zijn ze wel beschaafd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferret
Ik denk dat ik hem bij Dijkman bestel. Niet op voorraad maar ik ga ze eerst maar eens bellen om te vragen hoelang het duurt voordat ze hem in huis hebben. Je kunt daar bestellen en pas betalen in de winkel. Vind ik zelf toch prettiger om dan de gitaar eerst te bekijken en te bespelen en als alles goed is betalen.

Daarbij komt dat ik niet in een rijtjeshuis of flat woon maar op een woonschip en redelijk landelijk en hier de pakketbezorging nog wel eens fout gaat. Het zal dan maar net met dit pakket misgaan en dat risico wil ik niet lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ferret schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:05:

Daarbij komt dat ik niet in een rijtjeshuis of flat woon maar op een woonschip en redelijk landelijk en hier de pakketbezorging nog wel eens fout gaat. Het zal dan maar net met dit pakket misgaan en dat risico wil ik niet lopen.
Kan ik mij voorstellen. Ik woon in een huisje-boompje-beestje woonwijk en zelfs daar presteerde de UPS om te bezorgen door de gitaar pontificaal voor de deur te zetten en op 'overhandigd' te zetten.
Het is dat ik te netjes ben, maar die had ook zo maar niet aangekomen kunnen zijn geweest geworden.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pat911 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ik slide even je DM”s in :P

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004

Haan

dotnetter

Vandaag binnen gekregen :9~
De LTD Eclipse 1000 deluxe met Evertune brug. Ik had een andere uitvoering uitgeprobeerd bij Bax in Amsterdam (de James Hetfield Signature), dus het was even afwachten, maar dit model speelt lekkerder vind ik en ziet er super mooi uit in see-thru black _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y5RuLDOLQph8hYlfI4QDPVTEnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZApzgNxpuZz9kXDiSikyRRGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Mooi man! Veel plezier er mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:16
Dikke gitaar!

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb maandag de Stratocaster Vintera II 60s Olympic White besteld. Nu is het grote wachten begonnen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Ferret schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 05:14:
Ik heb maandag de Stratocaster Vintera II 60s Olympic White besteld. Nu is het grote wachten begonnen....
Goede kleur! Die van mij is ondertussen Vintage White geworden, maar volgens de serienummercheck was'ie écht oorspronkelijk Olympic White :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU7pKwDSbbRN6r7w89nND2WzbXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zmkNGGwo7UBDVWiaLdfVxSB.jpg?f=fotoalbum_large

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ferret
Mooi hoor! Mijn OW uit 77 is zelfs nog wat donkerder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OptXGowbv_lO3DfmLneXTxqHODE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9iuXpvNGC24BC1xeNT1we8u.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf dat dé kleur voor een Strat vinden (naast een mooie Sunburst). Alle andere kleuren of combinaties met gekleurde pickguards doen me niet zoveel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Jaaa hier kan ik ook aan deelnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDRxfRJlBGjtINK2LkXi3u-k01w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ax5UubKvHBDjWa1bnTGl8wd5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1InJuOjgC2gaQAHQ-5GxemSJr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lv54bQsbuFTYIQRV7DA6IgXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is ook wel aardig verkleurd door de jaren heen. Al heeft hij vermoedelijk zo'n 30 jaar in de koffer gelegen waardoor het nog veel erger had kunnen en mss wel moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door anie op 18-10-2024 07:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dan kan ik niet achterblijven...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jV7JyXW/pinup-001.jpg

Sowieso, strats! :o

[ Voor 46% gewijzigd door Teleluvr op 18-10-2024 08:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
En Gibson’s antwoord op de strat, nu 50 jaar oud. Wel iets donkerder geworden denk ik, wordt dagelijks bespeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDJjFhMK0EwgYR7T9wOjLSoRraM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDcZAygJfgE83Bp0N6pNioEY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
joezzt schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:40:
En Gibson’s antwoord op de strat, nu 50 jaar oud. Wel iets donkerder geworden denk ik, wordt dagelijks bespeeld:
[Afbeelding]
Het 'antwoord', dat met een mond vol pancakes met veel ahornstroop wordt gegeven terwijl de antwoordende partij inmiddels al na een sprintje met indigestie op de plee zit van de betreffende pancake joint...

Dat wordt geen fooi.

Nee, dat was niet echt het juiste antwoord, als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[Afbeelding]
Van (heel ;)) ver lijkt deze gitaar op de red special van Brian May :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Het is misschien niet het juiste antwoord. Maar zo achteraf misschien juist des te leuker om zo'n oddball model te bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
YouTube: 1978 Gibson S-1 vs. 2003 Fender Stratocaster vs. Godin Empire P90
Dat ben ik niet hoor. Alles heeft zijn eigen klank en ieder heeft een voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:17:
[...]

Mijn eerste gedachte ook!

Die headstocck....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Mijn eerste gedachte ook!

Die headstocck....
Niet ongelijk aan die van een Flying V, dus de vraag 'wie was er eerst'... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Niet ongelijk aan die van een Flying V, dus de vraag 'wie was er eerst'... ;)
Oh in die context bedoelde ik het niet hoor, wie eerst was maakt me niet uit. Ik kon me gewoon heel erg vinden in de opmerking van @Kapoen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Kapoen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:17:
[...]

Als Queen-fan moet ik wel heel ver weg staan, en mijn bril af zetten, om enige gelijkenis met de Red special van Sir Brian May te zien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

hneel

denkt er het zijne van

Een Les Paul body met een Stratocaster slagplaat?
Nou ja, als het maar klinkt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jantjeharing

jantjeharing

Seriële monomanist

[Afbeelding]
Cool man! Het idee achter die 4 standen switch is jammer dat je dat nooit meer ziet. Zat ook op de LP Studio en Alembic gebruikte het ook veel.
Voor wie het niets zegt: Om het timbre te veranderen zit achter elke stand een andere condensator. In plaats van 1 joekel van een condensator die steeds meer naar aarde laat lekken als je de tone dicht draait.
Daardoor verplaats je de resonantiepiek (het karakteristiekste gedeelte) van de pickup in plaats van die helemaal weg te draaien naar aarde.
Bijna hetzelfde effect als kunnen switchen tussen 4 verschillende sets pickups met verschillende hoeveelheden windingen.
Dat zie ik een strat nog niet zo snel doen! >:) :X

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

hneel

denkt er het zijne van

Zelf heb ik een King Tone switch op de plek van mijn tone pot.
Nieuw is het idee niet echt. Zo'n 40 jaar geleden had ik al een zelfbouw printje op mijn oude gitaar.

Het wel alles-of-niets. Met een pot kan je nog een tussenstand kiezen, waarbij je niet meer de resonantiepiek hebt, en ook niet alles heel dof wordt. Dat heb je bij een switch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Pat911 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Als Queen-fan moet ik wel heel ver weg staan, en mijn bril af zetten, om enige gelijkenis met de Red special van Sir Brian May te zien. 8)
Zoals ik zei, van ver weg ;)
De echte red special lijkt wat mij betreft op een double cut LP en de headstock lijkt ook op die van de Gibson gitaar op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
jantjeharing schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Die heeft dat dan ook niet nodig om goed te klinken :+ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
jantjeharing schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:19:
[...]

Cool man! Het idee achter die 4 standen switch is jammer dat je dat nooit meer ziet. Zat ook op de LP Studio en Alembic gebruikte het ook veel.
Voor wie het niets zegt: Om het timbre te veranderen zit achter elke stand een andere condensator. In plaats van 1 joekel van een condensator die steeds meer naar aarde laat lekken als je de tone dicht draait.
Daardoor verplaats je de resonantiepiek (het karakteristiekste gedeelte) van de pickup in plaats van die helemaal weg te draaien naar aarde.
Bijna hetzelfde effect als kunnen switchen tussen 4 verschillende sets pickups met verschillende hoeveelheden windingen.
Ik weet het nog zo niet:
https://images.gibson.com.../Schematics/S1series1.pdf
Ik heb het ook nog nooit gezien binnenin. Wel heb ik zelf een FET op de fem jack gezet (met 9V batterij tussen de elementen) zodat ie actief werd.
Nu is het niet meer nodig met de huidige apparatuur.
Zeker nu ik een Boss WL-20L heb , wel een aanrader om draadloos te spelen !
Maar nu resoneert de pick-guard ( geen batterij met schuim dat 'm vastzet) of dat nou zo fijn is ...
Ik moet sowieso de veertjes die de in hoogte verstelbare elementen vasthouden eens vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjeharing

jantjeharing

Seriële monomanist

Verrek @joezzt. Je hebt gelijk. Als dit het standaard S1 schema is, is het helemaal geen condensator keuze schakelaar. Wel erg exotische schakeling. Leuk.
Heb even gepuzzeld.
Ik tel de schakelaarstanden op de tekening van boven naar beneden:

Tweeweg schakelaar stand 1
- 4-weg stand 1 - nek + midden in serie
- 4-weg stand 2 - brug + midden in serie
- 4-weg stand 3 - (nek + midden in serie) parallel met (nek + brug in serie, uit fase) :?
- 4-weg stand 4 - nek + brug in serie, uit fase

Tweeweg schakelaar stand 2
- Alle 4-weg standen doen het zelfde: Enkel de brug pickup.

Is dit iets wat je herkent als je er op speelt?

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
jantjeharing schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Verrek @joezzt. Je hebt gelijk. Als dit het standaard S1 schema is, is het helemaal geen condensator keuze schakelaar. Wel erg exotische schakeling. Leuk.
Heb even gepuzzeld.

- 4-weg stand 3 - (nek + midden in serie) parallel met (nek + brug in serie, uit fase) :?

Dit klopt overigens voor de gen1 S1 (die ook op mijn Fender USA deluxe zit). Om eerlijk te zijn gebruikte ik die standen nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
jantjeharing schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Heb even gepuzzeld.

Zeker, alles klopt! Alles behalve stand 4 gebruik ik graag. En als ik wat meer jazzy geluid wil neem ik stand 1 en draai het midden element omlaag. En dikkere snaren eigenlijk, maar da’s wel erg onhandig. Het voordeel van deze opzet is wel dat het globale volume hetzelfde is per stand denk ik. Het brug element staat behoorlijk omhoog omdat ie anders te zacht is als ik de schakelaar 2 aan zet.

@KnoxNL volgens mij verwar je dit met de S1 schakelaar van Fender? Deze gitaar is een Gibson S-1 , 25 jaar eerder gemaakt dan de S1 schakelaar van Fender. Hmmm…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
joezzt schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Zeker, alles klopt! Alles behalve stand 4 gebruik ik graag. En als ik wat meer jazzy geluid wil neem ik stand 1 en draai het midden element omlaag. En dikkere snaren eigenlijk, maar da’s wel erg onhandig. Het voordeel van deze opzet is wel dat het globale volume hetzelfde is per stand denk ik. Het brug element staat behoorlijk omhoog omdat ie anders te zacht is als ik de schakelaar 2 aan zet.

@KnoxNL volgens mij verwar je dit met de S1 schakelaar van Fender? Deze gitaar is een Gibson S-1 , 25 jaar eerder gemaakt dan de S1 schakelaar van Fender. Hmmm…
Ik heb helemaal verkeerd gelezen ja, ik had het over iets heel anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Ik heb helemaal verkeerd gelezen ja, ik had het over iets heel anders :)
Fwiw, mijn stratocaster (Am. Elite uit 2019) heeft ook zo'n S1 circuit, en net als jij gebruik ik dat eigenlijk ook niet. Alleen de eerste stand die ik 'anderhalve humbucker' noem is wel leuk, die activeert de 3 pickups tegelijk :9

En eigenlijk klopt die benaming ook niet helemaal. Ik meen begrepen te hebben dat de noiseless pickups van Fender in feite ook een soort van humbuckers zijn, maar dan verticaal gestapelt ipv 2 spoelen naast elkaar. Hoe dat concept werkt heb ik verder geen idee van helaas :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:55:
[...]

Fwiw, mijn stratocaster (Am. Elite uit 2019) heeft ook zo'n S1 circuit, en net als jij gebruik ik dat eigenlijk ook niet. Alleen de eerste stand die ik 'anderhalve humbucker' noem is wel leuk, die activeert de 3 pickups tegelijk :9

En eigenlijk klopt die benaming ook niet helemaal. Ik meen begrepen te hebben dat de noiseless pickups van Fender in feite ook een soort van humbuckers zijn, maar dan verticaal gestapelt ipv 2 spoelen naast elkaar. Hoe dat concept werkt heb ik verder geen idee van helaas :N
Komt nog bij dat die deluxe mijn eerste echte USA strat was die ik kocht, echt al heeeeeel lang gelden. Wist ik veel wat noiseless pickups waren. En zeker in die tijd (ik heb denk ik V1 of V2) waren ze helemaal niet zo goed 8)7

Begrijp me niet verkeerd, die gitaar klinkt wel goed, maar niet per se als een Fender Strat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Komt nog bij dat die deluxe mijn eerste echte USA strat was die ik kocht, echt al heeeeeel lang gelden. Wist ik veel wat noiseless pickups waren. En zeker in die tijd (ik heb denk ik V1 of V2) waren ze helemaal niet zo goed 8)7

Begrijp me niet verkeerd, die gitaar klinkt wel goed, maar niet per se als een Fender Strat :+
De Deluxe serie was waarschijnlijk een 'voorouder' van de Elite serie die tegenwoordig Ultra (2) heet,
what's in a name? :P

Mijn strat heeft de 4e generatie noiseless pickups, en die klinken zeker niet verkeerd.
Al bij al een fijn instrument, maar het krijgt ondanks de beste nek (compound radius, satin finish) toch niet zoveel speeltijd als mijn tele en LP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

De Deluxe serie was waarschijnlijk een 'voorouder' van de Elite serie die tegenwoordig Ultra (2) heet,
Dat klopt inderdaad, Deluxe is Elite geworden, en nu Ultra.
Net zoals een USA standard strat eigenlijk niet meer bestaat.

Ik kan nog steeds niet wennen aan de nieuwe benamingen van de Fender series van het afgelopen decennium. Daar hadden ze voor mij niets aan hoeven veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Mijn strat heeft de 4e generatie noiseless pickups, en die klinken zeker niet verkeerd.
Al bij al een fijn instrument, maar het krijgt ondanks de beste nek (compound radius, satin finish) toch niet zoveel speeltijd als mijn tele en LP.
Dat heb ik nou ook, altijd weer die Tele ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
goddegoddeot schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Dat heb ik nou ook, altijd weer die Tele ;)
In de muziekschool waar ik les volg is een telecaster verplicht vanaf de leeftijd van 30 :P

Uiteraard lach ik ermee, maar in de praktijk lijkt het echt zo te zijn. Tele's everywhere in onze school 8)
Alleen bij de weinige dames die ook gitaarspelen lijken semi-hollow's (Gretsch, Duesenberg,...) populairder te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:20:
Alleen bij de weinige dames die ook gitaarspelen lijken semi-hollow's (Gretsch, Duesenberg,...) populairder te zijn.
Nou heb ik lang haar, dus mag ik gelukkig op mijn Epiphone dot blijven spelen.
een Tele heb ik (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantjeharing

jantjeharing

Seriële monomanist

Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:55:
[...]
Ik meen begrepen te hebben dat de noiseless pickups van Fender in feite ook een soort van humbuckers zijn, maar dan verticaal gestapelt ipv 2 spoelen naast elkaar. Hoe dat concept werkt heb ik verder geen idee van helaas :N
Nou, je idee klopt volgens mij precies. :)
Dat is de form factor die het vaakst gebruikt wordt. Maar ook een spoeltje per snaar kan. Heb je eigenlijk drie humbuckers per pickup.
Twee drie polige spoelen naast elkaar kan ook (als in: 1 spoel voor de laagste drie snaren, 1 spoel voor de hoogste drie snaren), meestal met wat hoogte verschil (in de mensuurrichting) omdat de spoelen anders te veel ruimte innemen. Á la P Bass, zeg maar.

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Het ergste aan die noiseless pickups vind ik die foeilelijke kapjes... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Het ergste aan die noiseless [pickups vind ik die foeilelijke kapjes... :+
Mijn exemplaar heeft dezelfde pickup covers als deze productiefoto:

Afbeeldingslocatie: https://r2.gear4music.com/media/36/364904/1200/preview.jpg

Deze lijken mij redelijk normale covers, of heb je het over de tekst die erop staat?
Pat911 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Nou heb ik lang haar, dus mag ik gelukkig op mijn Epiphone dot blijven spelen.
een Tele heb ik (nog) niet.
Nu je het zegt, de tele is inderdaad populair bij de haarlozen (inclusief mezelf) als ik er even over nadenk, dat is dus de echte link :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Mijn exemplaar heeft dezelfde pickup covers als deze productiefoto:

[Afbeelding]

Deze lijken mij redelijk normale covers, of heb je het over de tekst die erop staat?

[...]

Nu je het zegt, de tele is inderdaad populair bij de haarlozen (inclusief mezelf) als ik er even over nadenk, dat is dus de echte link :P
Die gaan wel, ik doelde op die eerste reeksen, de Lace Sensors, dat waren v.z.i.w. de voorlopers van de Fender Noiseless pickups.

Dat je die 'pole pieces' niet ziet en zo. Dat doe jhet niet voor mij, veel te 'Eighties'-gelikt.

Afbeeldingslocatie: https://guitars.gbase.com/aza/user/gear/1989-fender-strat-plus-razz-berry-1-DNuI1St.jpg?maxheight=500&maxwidth=500

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 25-10-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

Clapton vibes met die noiseless pickups...Boost module erbij en je kan los op Layla.

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 92 ... 97 Laatste