Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

[...]

Nu je het zegt, de tele is inderdaad populair bij de haarlozen (inclusief mezelf) als ik er even over nadenk, dat is dus de echte link :P
Verdomme, dus als ik haar op mijn kop zou hebben...... Dank je wel voor dit nieuwe inzicht. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Ramzzz schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Die gaan wel, ik doelde op die eerste reeksen, de Lace Sensors, dat waren v.z.i.w. de voorlopers van de Fender Noiseless pickups.

Dat je die 'pole pieces' niet ziet en zo. Dat doe jhet niet voor mij, veel te 'Eighties'-gelikt.

[Afbeelding]
Nu vind ik Lace Sensors nog wel nét dat beetje extra lelijk met die gekleurde tekstjes erop, maar de EMGs van mr. Gilmour vind ik toch niet súperlelijk *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36iiaADaprvqNAN60AU7kf5E0gw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/izExP9a5olscOPw6P4xUnSSy.jpg?f=user_large

Uiteraard heeft dat verder niets met fanboyism en alles met objectieve waarheid te maken }:O

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Wie heeft er ervaringen met compressie pedalen?

Ik heb zelf nog een oude Boss CS-3 liggen (eentje uit de vorige eeuw). Ooit gratis gekregen. Maar nooit echt enthousiast over geweest

Gisteren toch weer eens even op een leeg plekje op het pedalboard gezet. Naar aanleiding van een filmpje waarin beweerd werd dat je er een 'voller' 'professioneler' geluid van zou krijgen.

Eerste ervaring: zet hem niet vòòr een overdrive pedaaltje wat ingesteld staat op 'edge of breakup', want dan ben je heel je dynamiek kwijt.

Nu weet ik ook niet goed hoe ik die knopjes moet instellen. De handleiding die ik gegoogled heb is best vaag. Volume en Tone zijn nog wel logisch. Maar Attack en Sustain? Ik heb er een hoop mee gepield, maar kreeg er niet echt iets nuttigs uit.

Ook nog met een bas geprobeerd. Tja, je merkt wel dat hij de verschillen in dynamiek bij het aanslaan verkleint. Wat bij een bas juist wel handig kan zijn als je strak repeterend wil spelen. Maar ook hier klinkt het niet lekker. Soms zit het ding te zuchten, of geeft het teveel ruis, of zwelt de toon plots aan (te laat en te hard) of raak je de 'punch' van je aanslag kwijt.

Tips hoe je het ding in moet stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Wormaap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Nu vind ik Lace Sensors nog wel nét dat beetje extra lelijk met die gekleurde tekstjes erop, maar de EMGs van mr. Gilmour vind ik toch niet súperlelijk *O*

[Afbeelding]

Uiteraard heeft dat verder niets met fanboyism en alles met objectieve waarheid te maken }:O
_/-\o_ om eerlijk te zijn dacht ik ook direct aan die foto ivm de 'overdekte' pickups (ook geen fanboi of zo O-) ).
Indien ik mij niet vergis gebruikt(e) Gilmour EMG pickups (niet noodzakelijk noiseless)?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Kapoen schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

_/-\o_ om eerlijk te zijn dacht ik ook direct aan die foto ivm de 'overdekte' pickups (ook geen fanboi of zo O-) ).
Indien ik mij niet vergis gebruikt(e) Gilmour EMG pickups (niet noodzakelijk noiseless)?
Yes, EMGs inderdaad. En omdat die actief zijn, zijn ze nog noiselesser dan noiseless :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hneel schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:51:

Ik heb zelf nog een oude Boss CS-3 liggen (eentje uit de vorige eeuw). Ooit gratis gekregen. Maar nooit echt enthousiast over geweest

Gisteren toch weer eens even op een leeg plekje op het pedalboard gezet. Naar aanleiding van een filmpje waarin beweerd werd dat je er een 'voller' 'professioneler' geluid van zou krijgen.

Eerste ervaring: zet hem niet vòòr een overdrive pedaaltje wat ingesteld staat op 'edge of breakup', want dan ben je heel je dynamiek kwijt.

Nu weet ik ook niet goed hoe ik die knopjes moet instellen. De handleiding die ik gegoogled heb is best vaag. Volume en Tone zijn nog wel logisch. Maar Attack en Sustain? Ik heb er een hoop mee gepield, maar kreeg er niet echt iets nuttigs uit.

Ook nog met een bas geprobeerd. Tja, je merkt wel dat hij de verschillen in dynamiek bij het aanslaan verkleint. Wat bij een bas juist wel handig kan zijn als je strak repeterend wil spelen. Maar ook hier klinkt het niet lekker. Soms zit het ding te zuchten, of geeft het teveel ruis, of zwelt de toon plots aan (te laat en te hard) of raak je de 'punch' van je aanslag kwijt.

Als je aan dynamiek voor gitaar hecht, ik ook, kun je beter geen compressor gebruiken. Een vervormer compressed ook, ook als je wat minder vervorming gebruikt. De Boss simulatie Amp van de JC120 vind ik een hele goede. Moet je die wel ergens in hebben natuurlijk.
Verder heb ik wel een paar keer geprobeerd om een compressor te gebruiken, maar altijd mee gestopt. Voor de bas is het natuurlijk wel uitstekend geschikt.
Misschien heb je deze al gezien, maar ik post ze toch maar:
https://www.talkbass.com/threads/boss-cs-3-settings.201755/
https://www.reddit.com/r/...y_understand_my_boss_cs3/

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dat inderdaad ook niet mooi.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ervarong met meerdere compressors hier.

Met name de Xotic SP Comp, die is ook wel eens voor Bass gebruikt, en de Carl Martin Compressor/Limiter en Dual Compressor/Limiter. Verder ook de TC Electronic Hypergravity in de Plethora X5.

De Boss CS-3 is voor mij echt 30 jaar geleden... :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Ramzzz schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Het ergste aan die noiseless [pickups vind ik die foeilelijke kapjes... :+
Dat dus!!! Ik zou die meteen vervangen als ik die op mijn gitaar zou hebben.

En die kapjes zonder dat je de polepieces ziet doet me altijd meteen denken aan de term 'blind'....

Darn... gisteren maar eens wezen bellen met Dijkman of er wat bekend is over mijn bestelde Stratocaster. Besteld op 15 oktober en nog niks gehoord. Nu blijkt dat Fender een nieuw software pakket in gebruik heeft genomen die voor vertraging zorgt. De dame aan de lijn vertelde me dat ze op een hele berg Fender spul zaten te wachten en dat mijn gitaar daar dus ook bij zit. Na bellen met Fender blijkt dat de order op 'picking' staat dus hopelijk komende week gaan ze dat ontvangen.

Geduld hebben is een dingetje :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W1oEZrXwVEi8PDJ9XIvQzRl-aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGk5zucaXDUyOykXzxwBXGaa.jpg?f=fotoalbum_large
😭😭😭 Mag ik nog wel meedoen in dit topic?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Het belangrijkste is: Wat verwacht je van een compressor?
Het is geen effect wat nu onmiddelijk heel erg in het oog springt en je geluid heel erg veranderd, je zult het vooral merken in de attack en sustain, en dat alles mooi " afgevlakt" wordt als je speelt.

Ik merk zelf ook dat de gear die je gebruikt zich er wel een beetje voor moet lenen. Werkt bv beter met een tube amp dan een transistor bak.

Verder doet een CS3 gewoon wat ie moet doen, niet meer en niet minder (Ik heppum zelluf ook :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rizzi schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:44:
[Afbeelding]
😭😭😭 Mag ik nog wel meedoen in dit topic?
Alleen als je em meeneemt naar de meet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:30
Zo kan hij wel, even gecensureerd voor de zwakkeren onder ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AshDBPZwlYpCI2Ih0jnTlOkcP0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9lYCn96MbgVP7HDmWYC7X5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Teleluvr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Alleen als je em meeneemt naar de meet...
Helaas kan ik niet op zondag 3 november. Maar als ik naar de meet zou gaan, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk een Les Paul meenemen aangezien ik stiekem daar meer liefhebber van ben (in mijn kleine gitaarcollectie heb ik 'maar' 1 Strat).
Edgenumber schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:08:
Zo kan hij wel, even gecensureerd voor de zwakkeren onder ons.

[Afbeelding]
Eh ja...maar nu heeft ie nog steeds blinde covers :D

What's a cube to you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Rizzi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Helaas kan ik niet op zondag 3 november. Maar als ik naar de meet zou gaan, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk een Les Paul meenemen aangezien ik stiekem daar meer liefhebber van ben (in mijn kleine gitaarcollectie heb ik 'maar' 1 Strat).
[...]

Eh ja...maar nu heeft ie nog steeds blinde covers :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akFUbJ8zWpI8361JFR7I84F6Cno=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yl0jNXSdFSNsaaRwfDrdwu5w.png?f=fotoalbum_large

Kijk dan hoe mooi! :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dit is werk van de duivel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Nog steeds is mijn bestelde gitaar bij Dijkman niet binnen. Gaat nu wel lang duren zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ja aan de ene kant wel, in de wereld waar we gewend zijn om bijna alles binnen 24 uur in huis te hebben.

Maar wat niet op voorraad is in het europese hoofdmagazijn kan ook niet geleverd worden.

Denk gewoon even terug aan vroeger toe leveringen standaard een week of meer waren en dan valt alles mee. Dat geeft rust.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferret
Tja, dat mag wel zo wezen maar als ik ze bel voordat ik bestel en informeer naar de levertijd (zoals ze ook adviseren op hun website) en krijg te horen dat het een kleine week duurt dan mag ik nu na ruim twee weken wachten wel vinden dat het lang gaat duren.

Wat ik ook niet snap is dat ze zelf niet gaan bellen met hun leverancier waar de order blijft. Wat ik begreep is dat ze op veel meer Fender spul zitten te wachten. Ik werk zelf in de groothandel en wat je niet hebt liggen kun je ook niet verkopen, dus gemiste inkomsten.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferret op 05-11-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Ja dan begrijp ik wel dat je het wachten wel een beetje zat wordt als ze hebben gezecht dat de gitaar met een week binnen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ferret
En of de duvel me gehoord heeft; ik heb net een mail gekregen dat-ie binnen is _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ferret schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:24:
En of de duvel me gehoord heeft; ik heb net een mail gekregen dat-ie binnen is _/-\o_
Heb je het over deze Duvel?

Afbeeldingslocatie: http://makeswordswork.com/blog/wp-content/uploads/2013/05/Duvel-image.jpg

En veel speelplezier met je nieuwe aanwinst gewenst! Vergeet zeker geen foto te posten hier, kwestie van GAS in stand te houden bij de medetweakers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik kan hem zaterdag pas ophalen omdat ik eerder geen tijd heb. Maar het feit dat-ie er is is voor mij al een goed gevoel. Hij krijgt ook nog een afstelbeurt (of check) dus alles komt goed!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afgelopen zondag (3 november) was het weer tijd voor de vierde editie van de Tweakers GitaarMeet! 13 mensen (voornamelijk Tweakers uit dit topic en een +1) kwamen samen in de aula van een middelbare school om daar elkaars (bas)gitaren, amps, effecten en zelfs ukeleles (!) te bewonderen en hier en daar wat te jammen.

Er was veel te zien (let op, hier volgt slechts een selectie): van allerlei soorten elektrische gitaren, amps en effecten bijna geheel in het thema rood, een zelfbouw metalTele on steroids, een elektrische (!) ukelele tot aan een pedalboard die niet zou misstaan in de USS Enterprise (NCC-1701).

Ook hadden we een extra lokaal ter beschikking waar we even weg van de (lekkere) herrie van een aantal :9~ akoestische gitaren konden genieten.

Het was een gezellige middag en persoonlijk vind ik haast nog het leukst om te zien hoe enthousiast een mens kan zijn van andermans' gear, zelfs wanneer dat niet per sé je eigen smaak hoeft te zijn. Enthousiasme werkt aanstekelijk!

Uiteraard werd de middag weer afgesloten met wat heerlijke snacks van de lokale snackbar ;)

Het staat al vast dat er weer een volgende meet gaat komen, als het allemaal lukt medio april/mei volgend jaar. Hou dit topic in de gaten (en/of stuur mij een DM) als je mee wilt doen!

Tot besluit nog een aantal sfeerimpressies :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeFmA1MPv3Wb8jJvy13uXJ8Xl9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59P9N8duXQtp7kqp4FlxJlTg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5alseIuxv8LpEAwHNTrN6CDlldY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxmHu0O9Q9ZZuEb8ZB0qhPdW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJbYJgLNS6-9v04pJ2Vb1ZQiTJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkfNE7wV4y8yD4mf4KKyLtXx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxZzZ_nZj-i6qA_HAziShcAvXIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmLoF4oSwq4A2qingv40tFFy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByVLO_T48pKmfiG8mh5iRkGgzac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viHte2io36AzgxA5JvCNUDvu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-0O5z_bdbqWSFMWo151_dYmpo8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjkXVAjWgwqavNYwvingcwXj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TM-cjxb1LhKdp4jzxu-otclnkS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idF2ko9kpNohMn27PnKtQW59.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NIDvvQLqiYBQOh7BpustQkDTQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpjDaDKGM8nkt7k88sNYxXIX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69d8GjO1GrcFTe-1lB00m1FAMM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWUcW1QUxH69yawlmps8qLvj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ3W5d5oBHehRIJSeJNeOld5gtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9TAswHzGdbUJSyPvHFzilm9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adXJ9gG0StSkXnyjDIy73pOtdGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAVZ9OZPa11envjB4UQAwA9y.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

joezzt schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Als je aan dynamiek voor gitaar hecht, ik ook, kun je beter geen compressor gebruiken. Een vervormer compressed ook, ook als je wat minder vervorming gebruikt. De Boss simulatie Amp van de JC120 vind ik een hele goede. Moet je die wel ergens in hebben natuurlijk.
Verder heb ik wel een paar keer geprobeerd om een compressor te gebruiken, maar altijd mee gestopt. Voor de bas is het natuurlijk wel uitstekend geschikt.
Misschien heb je deze al gezien, maar ik post ze toch maar:
https://www.talkbass.com/threads/boss-cs-3-settings.201755/
https://www.reddit.com/r/...y_understand_my_boss_cs3/
Iets met oude koeien... maar als je in een cleane amp speelt met een ...bijvoorbeeld tele of strat,... dan is je dynamisch bereik soms een beetje... too much. Nu kan je ook best prima dynamiek regelen met je aanslag, maar clean is een compressor toch wel fijn voor de oortjes :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
gitaarwerk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:51:
[...]

Iets met oude koeien... maar als je in een cleane amp speelt met een ...bijvoorbeeld tele of strat,... dan is je dynamisch bereik soms een beetje... too much. Nu kan je ook best prima dynamiek regelen met je aanslag, maar clean is een compressor toch wel fijn voor de oortjes :+
Nou, voor mij is dynamiek koning 😎

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ferret
Gisteren heb ik mijn Vintera opgehaald bij Dijkman. Ze hebben hem afgesteld (zeggen ze) maar wat ik zo snel zag zou de actie wel wat lager mogen. Ik moet nog een weekje wachten tot ik hem echt mag bepotelen en bespelen want komende zaterdag is mijn verjaardag (65) en het is een kado van mijn lieve vrouw. Dus foto's volgen nog ;-)

En off-topic; ik ben Amsterdammer, geboren en getogen, maar wat een k*tstad is het geworden als je met de auto ergens in het centrum moet zijn. Over een paar jaar als we klaar zijn met werken dan hoop ik die ellende allemaal achter me te laten en te verkassen naar een rustigere omgeving...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Voor mensen die nog niet weten wat ze moeten vragen aan de Sint en/of Kerstman (of hun verjaardag, alvast proficiat @Ferret ! ;)):

Toch grappig hoe zo'n grote (en historische?) collectie in een 'afgelegen berghut' stond.
Overigens heb ik niet zoveel met vintage amps ofzo, maar Nathaniel Murphy kan een aardig stukje spelen vind ik _/-\o_

bv.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 10-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Kapoen schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:24:
Voor mensen die nog niet weten wat ze moeten vragen aan de Sint en/of Kerstman (of hun verjaardag, alvast proficiat @Ferret ! ;)):

[YouTube: HOLY GRAIL Marshall Collection! | Iconic Amps]
Ik denk dat ik vooral eerst mijn werkgever om loonopslag moet vragen...so many Marshalls but not so much Money :'(
En die LP '59... :9~
Kapoen schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:14:
[...]

Misschien doen ze wel een leuke Black Friday sale? O-)
Een (tweede) black beauty op Black Friday zou mij wel goed passen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rizzi op 12-11-2024 17:23 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Rizzi schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat ik vooral eerst mijn werkgever om loonopslag moet vragen...so many Marshalls but not so much Money :'(
En die LP '59... :9~
Misschien doen ze wel een leuke Black Friday sale? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Rizzi schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:30:
[...]
Een (tweede) black beauty op Black Friday zou mij wel goed passen :)
Ok dan zal ik duimen voor jou dat dit scenario werkelijkheid wordt _/-\o_

Mijn beoogde black friday oogst zal iets bescheidener zijn vermoed ik.
Ik mag mijn eigen kerstcadeau kiezen en ben op jacht naar een pedaal om noten/akkoorden letterlijk
vast te pinnen. Iets in de richting van de EHX Pico Deep Freeze (heeft meer functies dan de oudere broer), TC Electronic Infinite Sample Sustainer,... (meer suggesties altijd welkom ;) )

Ter voorbereiding heb ik vorige week al wat prijzen opgeschreven van verschillende webshops, om te vergelijken of er daadwerkelijk kortingen te vinden zijn binnenkort.

*edit* er komt blijkbaar een re-release van de Hello Kitty strat (en ook nog een fuzz pedaal 8) )

Grappige gitaar, deze zal wel hype creëren :P

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 13-11-2024 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
En terecht, beste gitaar ooit, geschikt voor zowel Metallica en Abba enthousiastelingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
En wie houdt er nou niet van Metallica EN Abba. Allebei geweldige muziek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Don't get me started...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Teleluvr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
En terecht, beste gitaar ooit, geschikt voor zowel Metallica en Abba enthousiastelingen...
En niet te vergeten, ook een akoustich model.

Ik moet altijd een beetje huilen van binnen als je ziet wat John 5 uit een speelgoedgitaar haalt....

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

franssie

Save the albatross

Oeh, dat stukje Slayer klonk echt als een speelgoedgitaar :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• goddegoddeot
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:42:
[...]

En niet te vergeten, ook een akoustich model.

Ik moet altijd een beetje huilen van binnen als je ziet wat John 5 uit een speelgoedgitaar haalt....

[YouTube: John 5 Plays Hello Kitty Guitar in 13 Different Styles]
Huilen omdat jij niet zo kan spelen of .....?

• KnoxNL
  • Nu online
goddegoddeot schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:08:
[...]
Uiteraard :P

• Ramzzz
  • Niet online
goddegoddeot schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:08:
[...]
Valse bescheidenheid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Niet te vergeten dat er ook nog een pedaal te koop is in dit thema:

Afbeeldingslocatie: https://www.guitar.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/1800x900/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/e/fender_hello_kitty_fuzz_front_angle_2.jpeg

Ik vermoed dat het hello kitty pedaal in combinatie met deze dient gebruikt te worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/oczL5SbXxck/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Of dat die gitaar klinkt als een kitten in het nauw :*)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Tsjonge jonnge jonge...had ik de laatste posts maar niet gelezen. Nu staat er tussen de Les Pauls ineens een roze gitaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKVLXsVayia91mGgAJ2zVPotif4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2CAr1UzAENkBq5ANhn21Z7i.jpg?f=fotoalbum_large

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rizzi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
Tsjonge jonnge jonge...had ik de laatste posts maar niet gelezen. Nu staat er tussen de Les Pauls ineens een roze gitaar...
[Afbeelding]
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 17:14
[Afbeelding]
Zal ik je nu feliciteren of condoleren met deze aankoop? :P
Ik ken deze gitaar van de YT'er: TheDoo https://www.youtube.com/@TheDooo/videos
Hij heeft een paar hele leuke video's gemaakt met deze gitaar.

[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 15-11-2024 14:57 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[Afbeelding]
Dus in plaats van een tweede black beauty ging je voor deze? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:56:
[...]

Zal ik je nu feliciteren of condoleren met deze aankoop? :P
Ik ken deze gitaar van de YT'er: TheDoo https://www.youtube.com/@TheDooo/videos
Hij heeft een paar hele leuke video's gemaakt met deze gitaar.

[YouTube: Playing Guitar on Omegle but I pretend I'm a beginner 2]
TheDoo heeft de 'OG' :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
Als Ruben Hoeke er een heeft, dan moet het toch wel goed zijn :)
Afbeeldingslocatie: https://www.rubenhoeke.com/uploads/fender-squier-hello-kitty-5f96ae7cc1f04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ik moest even Googlen, want brein zei, Ruben Hoe(ke)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:40:
Ik moest even Googlen, want brein zei, Ruben Hoe(ke)?
Zoon van Rob, broer van Eva.

Goeie peer, wel eens wat interactie mee gehad, een pedaal voor 'm gekocht, gitaren helpen vinden.

Geeft met een goed doel gratis gitaren weg aan kinderen. O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Haha, felicitaties zijn prima hoor. Ik heb de gitaar zeer bewust gekocht, maar meer als gimmick.
Kapoen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:03:
[...]

Dus in plaats van een tweede black beauty ging je voor deze? _/-\o_
Het is nog geen Black Beauty Friday haha. Ik heb er eentje op het oog uit '72 met 2 pick-ups. Ik heb er al eentje met 3 humbuckers, maar mijn aanslag is te lomp waardoor ik te vaak de middelste pick-up raak.

Het lijkt wel alsof de nieuwe Hello Kitty hella fast uitverkocht is. Niet meer te vinden in de Nederlandse webshops...

What's a cube to you?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Rizzi schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:30:
[...]
Het is nog geen Black Beauty Friday haha. Ik heb er eentje op het oog uit '72 met 2 pick-ups. Ik heb er al eentje met 3 humbuckers, maar mijn aanslag is te lomp waardoor ik te vaak de middelste pick-up raak.
Je hebt geluk, de gitaren van Jeff Beck worden binnenkort geveild, en er zitten les pauls met 2 pickups bij.

De 'oxblood'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NXiOwwfmlggZaRL-9RpLaVUyIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cTNZIfXeEVfzCQmVHXUguV7i.png?f=fotoalbum_large

De 'yardburst'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31BR2n-pFrwY43zHv8W3K3_uvEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ukdgjdvzebJFzLY9VWRSLCXJ.png?f=fotoalbum_large

sla je slag zou ik zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:52:
[...]

Je hebt geluk, de gitaren van Jeff Beck worden binnenkort geveild, en er zitten les pauls met 2 pickups bij.

De 'oxblood'
[Afbeelding]

De 'yardburst'
[Afbeelding]

sla je slag zou ik zeggen 8)
O+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ferret
Nou luitjes, gisteren was het zo ver! Wat een beauty is het!

Ik heb wel vanmorgen een kleine mod gedaan. Ik heb het plastic wat wit was vervangen voor aged white. Dat vind ik toch een stuk meer passen. En naast deze mooie Strat kreeg ik van de familie ook nog een Spark Mini dus ik ben er helemaal klaar voor :P

Hier twee plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nopeKDljH5we4i25EtHNsxaahRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nx3E2VYVjDiRfDKpNkDdROas.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2KC-9RYcCJEU65uzSmUXNo8-0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJWo4g4qP0lbiDFg1uUhI4O6.jpg?f=fotoalbum_large

Nu lekker stoeien met de Spark 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ferret schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:54:
Nou luitjes, gisteren was het zo ver! Wat een beauty is het!

Ik heb wel vanmorgen een kleine mod gedaan. Ik heb het plastic wat wit was vervangen voor aged white. Dat vind ik toch een stuk meer passen. En naast deze mooie Strat kreeg ik van de familie ook nog een Spark Mini dus ik ben er helemaal klaar voor :P

Hier twee plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu lekker stoeien met de Spark 8)
_/-\o_ mooie aanwinst, veel plezier ermee!

Per toeval heeft deze strat wel Jeff Beck vibes als je het mij vraagt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Lekker hoor👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:15

McLambo

MTB Junky

Vraagje aan de kenners;

Zoonlief zit al 2 jaar op les en speelt acoustisch western.

Binnenkort is hij jarig en op de vraag of er iets op zijn verlanglijstje staat, was het antwoord een elektrische gitaar!

Ik was eerst van plan om eens rond te kijken op marktplaats maar ik merkte op dat er in het budget tot € 250 ook nieuw heel wat te krijgen is tegenwoordig.

Gezien zijn muziekstijl is een allround gitaar denk ik een goede keuze. Iets van een superstrat of zo of een les Paul modelletje.

Iemand een tip voor uitblinkertjes in dit segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:11:
Vraagje aan de kenners;

Zoonlief zit al 2 jaar op les en speelt acoustisch western.

Binnenkort is hij jarig en op de vraag of er iets op zijn verlanglijstje staat, was het antwoord een elektrische gitaar!

Ik was eerst van plan om eens rond te kijken op marktplaats maar ik merkte op dat er in het budget tot € 250 ook nieuw heel wat te krijgen is tegenwoordig.

Gezien zijn muziekstijl is een allround gitaar denk ik een goede keuze. Iets van een superstrat of zo of een les Paul modelletje.

Iemand een tip voor uitblinkertjes in dit segment?
Is dat het budget?

Incl. of excl. koffer / draagtas?

Elektrisch -> versterker is dan noodzakelijk - budget?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 18-11-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ramzzz schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:16:
[...]

Is dat het budget?

Incl. of excl. koffer / draagtas?

Elektrisch -> versterker is dan noodzakelijk - budget?
Alleen gitaar, staat hier een amp, en we hebben genoeg gear (ik speelde vroeger gitaar, andere zoon Bas).

Gaat dus alleen om de gitaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:04:
[...]

Alleen gitaar, staat hier een amp, en we hebben genoeg gear (ik speelde vroeger gitaar, andere zoon Bas).

Gaat dus alleen om de gitaar
Budget €250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ja, Max eigenlijk. Eerst maar eens zien of het aanslaat. Heb al op YouTube beetje reviews gekeken, maar merk op dat de meeste reviewers me iets te positief zijn over gitaren van ‘budget’ kwaliteit (Gesponsord?)

Verder al op de website van grote shops bij onze oosterburen gekeken, maar het aanbod is nogal overweldigend, met minimale verschillen in de afmontage en configuratie 🤪.

Vandaag mijn vraagstuk of iemand een ‘hem’ weet aan te wijzen 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@McLambo Zoiets? https://alphenaar.com/squ...zwart-elektrische-gitaar/

Wel tweedehands maar afgesteld en alles.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:06:
[...]

Ja, Max eigenlijk. Eerst maar eens zien of het aanslaat. Heb al op YouTube beetje reviews gekeken, maar merk op dat de meeste reviewers me iets te positief zijn over gitaren van ‘budget’ kwaliteit (Gesponsord?)

Verder al op de website van grote shops bij onze oosterburen gekeken, maar het aanbod is nogal overweldigend, met minimale verschillen in de afmontage en configuratie 🤪.

Regio?

Voor een fysieke winkel - bepotelen van het instrument voor de aankop - is dat wel handig...

En, ik ga wederom een lans breken voor het tweedehands kopen van een eerste gitaar. Je weet nog niet wat het is dat je wilt...

Koop (veel goedkoper, als je slim zoekt) een tweedehands, en bespaar al gauw aardig wat geld op een gitaar die meer waard is dan je geramde budget.

;)

>> Marktplaats

>> Reverb

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 18-11-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@McLambo Ter illustratie: https://reverb.com/en-nl/...rt=price_with_sale%7Cdesc

Affinity-range van Squier is minder dan de 'Classic Vibe'-range, en 'Sonic'-range staat daar nog onder.

Kwalitatief moet je eigenlijk niet onder de 'Classic Vibe' willen starten.

Maar, als je per se niet wilt, is het Harley Benton-assortiment van Thomann echt wel heel goed in die prijsklasse, bijna onovertroffen, asl je de reviews nagaat.

En ze hebben zó enorm veel modellen, dat je vooral de keuzestress zult moeten gebeugelen.

https://www.thomann.de/nl...rley%20Benton&filter=true

Voor de goede orde, ik zou het nu zelf ook doen, als ik mijn budget zo laag zou houden.

Deze houd ik bijvoorbeeld scherp in de gaten. ;-)

En kijk dan vooral ook naar reviews.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 18-11-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@McLambo

Dit lijkt mij bijvoorbeeld een heel erg goeie deal, als het bij je in de buurt is...

https://www.marktplaats.n...98896-squier-stratocaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
Goeiemiddag luitjes. Ik heb vroegah veel (elektrische) gitaar gespeeld, maar heb ze inmiddels alweer meer dan 10 jaar in de berging liggen. Ik speelde destijds met een Boss multi-effectenpedaal en een Fender buizen-amp. Het effectenpedaal heb ik verkocht, omdat ik daar toch niks meer mee wilde gaan doen als ik het gitaarspelen ooit weer op zou pakken.

Dat moment van gitaarspelen weer op willen pakken is inmiddels daar, maar ik wil het over een andere boeg gooien. Om m'n buren niet teveel tot last te zijn met m'n buizen-amp en wat meer veelzijdigheid te hebben wil ik de gitaar op de computer aan gaan sluiten om op die manier muziek te maken. Nu vroeg ik mij echter af wat ik hier allemaal voor nodig heb en welke hard/software het best is.
  • Ik heb iets nodig om de gitaarkabel met de computer te verbinden. Wat raden jullie aan?
  • Welke software is het best voor het emuleren van effecten/amplifiers?
  • Hoe switch ik tijdens het spelen tussen effecten, denk aan delay on/off, distortion on/off? En volumepedaal?
  • Wat voor soort speakers/headphones moet ik aan denken? Zou bijvoorbeeld mijn draadloze Sony wh-1000xm3 headset een beetje fatsoenlijk geluid produceren of moet ik voor iets heel anders gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Avalaxy schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:23:
Goeiemiddag luitjes. Ik heb vroegah veel (elektrische) gitaar gespeeld, maar heb ze inmiddels alweer meer dan 10 jaar in de berging liggen. Ik speelde destijds met een Boss multi-effectenpedaal en een Fender buizen-amp. Het effectenpedaal heb ik verkocht, omdat ik daar toch niks meer mee wilde gaan doen als ik het gitaarspelen ooit weer op zou pakken.

Dat moment van gitaarspelen weer op willen pakken is inmiddels daar, maar ik wil het over een andere boeg gooien. Om m'n buren niet teveel tot last te zijn met m'n buizen-amp en wat meer veelzijdigheid te hebben wil ik de gitaar op de computer aan gaan sluiten om op die manier muziek te maken. Nu vroeg ik mij echter af wat ik hier allemaal voor nodig heb en welke hard/software het best is.
  • Ik heb iets nodig om de gitaarkabel met de computer te verbinden. Wat raden jullie aan?
  • Hoe switch ik tijdens het spelen tussen effecten, denk aan delay on/off, distortion on/off? En volumepedaal?
  • Wat voor soort speakers/headphones moet ik aan denken? Zou bijvoorbeeld mijn draadloze Sony wh-1000xm3 headset een beetje fatsoenlijk geluid produceren of moet ik voor iets heel anders gaan?
De mogelijkheden zijn eindeloos en de keuze is reuze *O*
Iets als een Focusrite Scarlett 2i2 (of Scarlett Solo als het iets goedkoper moet) is een prima manier om je gitaar in de PC in te kunnen pluggen. Vanaf daar heb je eindeloze opties in software. Ik gebruik zelf vrijwel alleen NeuralDSP. Voordeel daarvan is dat de kwaliteit m.i. onovertroffen is. Nadeel is dat je per plugin relatief weinig opties krijgt en ze vrij prijzig zijn. Iets als Amplitube geeft juist weer enorm veel opties voor een goede prijs, maar daar lever je iets aan kwaliteit voor in (maar het klinkt nog steeds helemaal prima!), dus dat is net waar je naar op zoek bent.
Switchen tijdens het spelen kan bijvoorbeeld met een Line6 FBV Express Mk2 of een Behringer FCB1010. Daar zitten knoppen en expressiepedalen op. Ook daar zijn ook weer een hoop opties, maar die twee zijn een begin :)
Wat je ook kan overwegen is om een hardware modeler te gebruiken. Bijvoorbeeld een NeuralDSP Quad Cortex, Line6 Helix of Fender Tone Master Pro kan 'alles' zonder dat er een PC aan te pas komt. Da's dan weer leuk als je ooit iets met bands, jamsessies, whatever wil gaan doen. Kan ook voor een stuk minder geld met iets als een Line6 Helix Stomp ofzo. Of heel simpel met bijvoorbeeld een Fender Mustang Micro (Plus) als je gewoon met een koptelefoon op de bank wil hangen zonder al teveel gezeur.
Een hoop hardwarematige modelers zijn ook weer aan de PC aan te sluiten als je bijvoorbeeld zou willen opnemen.
Qua koptelefoon is een WH1000XM3 niet ideaal, maar zeker te doen, zolang je hem bekabeld aansluit. Via Bluetooth gaat de vertraging te groot zijn om te kunnen spelen. Een Superlux HD681 geeft heel veel 'bang for your buck' als je een losse bekabelde koptelefoon wil, maar ook daar kun je natuurlijk zo wild gaan als je zelf wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 18-11-2024 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37

pinda powerrr

Slow down...

En als je toch op je oude vertrouwde buizenbak wil spelen, dan kan je er een attenuator tussen zetten :)

Maar om daar met een advies te komen, moeten we eerst weten wat voor een buizenbak het is :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
pinda powerrr schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:38:
[...]

Maar om daar met een advies te komen, moeten we eerst weten wat voor een buizenbak het is :P
Een Fender Blues Deluxe :) Fijne bak om blues en jazz op te spelen. Wat minder voor de stevige metal of klassieke rock. Ik wil eigenlijk gewoon beide kunnen. Al zou ik het wel leuk vinden om de goeie oude Blues box nog af en toe eens van stal te halen voor het fijne warme geluid. Maar is geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online

Als ik jou was, zou ik altijd voor een effectenpedaal gaan en een bedrade hoofdtelefoon ipv plugins op je PC en een draadloze hoofdtelefoon. Dit ivm latency, pops&clicks, spelen tijdens afspelen van Spotify/youtube etc. En de Scarlet 2i2 oid is ook altijd goed om op te nemen en spotify/youtube mee te mixen natuurlijk en evt wat delay/reverb plugins realtime te draaien waarbij de latency niet zo belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Avalaxy En als je een iPhone oid hebt kan je ook via Garageband spelen. Ik heb zelf geen iPhone (wel een mac mini) maar dat zou voor mij de enige toegevoegde waarde zijn van een iPhone tov mijn huidige telefoon (en voor het prijsverschil heb ik een 2i2, en wat van die versterkertjes die je direct in de gitaar stopt, werkt best geinig).
De genoemde Superlux is echt wel een aanrader, zit heerlijk, klikt goed. Een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding, al ie ie wel semi-open dus mensen in dezelfde ruimte horen wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
franssie schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:16:
@Avalaxy En als je een iPhone oid hebt kan je ook via Garageband spelen
Helaas! Ik heb Android :)
De genoemde Superlux is echt wel een aanrader, zit heerlijk, klikt goed. Een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding, al ie ie wel semi-open dus mensen in dezelfde ruimte horen wel wat.
Ik heb een eigen ruimte dus dat is geen probleem. Ik zie dat ze wel erg goedkoop zijn (25 eypo), over het algemeen heb ik met koptelefoons in die prijsregio geen goede ervaringen. Is dat misleidend in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Avalaxy Voor dat geld zou ik zeggen, probeer het. Ik heb er twee, die dingen zijn echt verbazingwekkend goed. Ja het kan beter, maar het is echt geen speelgoed (wat je voor die prijs inderdaad wel vaak krijgt en niet verwacht).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 18-11-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

De Focusrite Scarlett is bij mij het centrale punt thuis. Mijn pedalboard en mijn computer zijn er beide op aangesloten en mijn koptelefoon ook. Meestal speel ik gitaar met de 'direct monitor' functie, maar eventueel kan het signaal ook eerst naar de computer en daarna weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

hneel schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:47:
De Focusrite Scarlett is bij mij het centrale punt thuis. Mijn pedalboard en mijn computer zijn er beide op aangesloten en mijn koptelefoon ook. Meestal speel ik gitaar met de 'direct monitor' functie, maar eventueel kan het signaal ook eerst naar de computer en daarna weer terug.
Welke DAW gebruik jij? Ik moet daar nog weer eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Ik gebruikte tot voor kort 'Cakewalk by Bandlab', maar ben nu Reaper aan het uitproberen. De eerste is gratis, de 2e kost (na een proefperiode) een paar tientjes.
Al doe ik ook weer niet zo heel veel met DAWs. Ik wil er wel meer mee gaan doen, maar meestal blijft het bij meespelen met Youtube video's of MP3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@hneel ik denk 20 jaaq geleden importeerde ik MIDI files in garageband en kon dan instrumenten toewijzen als begeleiding als ik het mij goed herinner, dat was wel geinig, of inspelen op een keyboard met orgel, cello etc, en daarna meespelen op gitaar. Wil dat weer eens oppakken. Dus je eigen backingtrack maken zeg maar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Bax shop, de kleine doosjes waren op ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYU-QjTQcRDwJpPgjK-JJBQ9fAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsgubFHDlvG6zEf88F4pSbNi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LOL, ja zeker. Ik heb wel eens bij conrad 5 chips, 10 weerstanden en war ander spul gekocht wat dus in een A5 enveloppe past. Werd een doos van 80x50x50 ... ophalen bij pakket punt en zij "dit weegt niets' - de doos was zwaarder dan de inhoud :P

edit: was voor een sustainer projectje dat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren :+

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 18-11-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hou op, schei uit, ik heb ook al vaker dit soort totale onzinverzendingen gezien. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ramzzz schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:43:
[...]

Regio?

Voor een fysieke winkel - bepotelen van het instrument voor de aankop - is dat wel handig...

En, ik ga wederom een lans breken voor het tweedehands kopen van een eerste gitaar. Je weet nog niet wat het is dat je wilt...

Koop (veel goedkoper, als je slim zoekt) een tweedehands, en bespaar al gauw aardig wat geld op een gitaar die meer waard is dan je geramde budget.

;)

>> Marktplaats

>> Reverb
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik heb een vermoeden dat na het kijken en vergelijken van vele opties het binnen het budget een mooie Harley Benton SC of CST gaat worden. Prachtig spul om te beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:52

MsD

McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:06:
[...]

Er staat op marktplaats een skg.

Mocht je toch iets 2ehands willen, go!
Neerlands trots, en voor dat geld ga never iets beters vinden.

Ook zie ik nog ergens een witte Lag Imperator staan, beter is lastig te vinden.

2ehands is soms wel leuk.

Maar goed, nieuwe gitaren zijn ook leuk. En Harley Benton is hard bezig erg goed te zijn. Ik ga me er niet aan wagen om te zeggen dat je voor dat geld geen betere nieuwe gitaren kan vinden, maar het is wel zo 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik hen het merk niet, dus ik heb het even gegoogled: Serpent King Guitars?
Als dat zo is, zitten ze ruim 20x boven mijn budget 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:52

MsD

McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:42:
Ik hen het merk niet, dus ik heb het even gegoogled: Serpent King Guitars?
Als dat zo is, zitten ze ruim 20x boven mijn budget 😊
Skg pulsar, vraagprijs 225.

Ik mag van mezelf even niks meer kopen, en daar baal ik nu van., 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Mij net iets de donker :P, en als ik zie van welke band dit een tribute versie is. nein danke 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:57:
Mij net iets de donker :P, en als ik zie van welke band dit een tribute versie is. nein danke 🤔
God Dethroned lijkt niet te matchen met je Fender Blues combo :P

Maar je zoon speelt veelzijdig toch O-)

Misschien ook wel goed te vermelden dan welke genre's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

franssie schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:19:
[...]

God Dethroned lijkt niet te matchen met je Fender Blues combo :P

Maar je zoon speelt veelzijdig toch O-)

Misschien ook wel goed te vermelden dan welke genre's
Beetje wat er zoal tijdens gitaarles langs komt, van The shadows tot aan de wat meer heftige nummers van Muse en Foo Fighters (dus geen blackened death metal :+ ).

Vooralsnog lijkt dit mij een goeie all-round kandidaat, ook met split coil optie voor de SC sound.
Bewust gekozen voor model zonder tremelo; ik herinner mijn eerste gitaar nog waar ik de grootste moeite had om deze in tune te houden, mede door instap-prijssegment tremelo systeem:

https://www.thomann.de/nl...cst_24_paradise_flame.htm

Kan die wel een paar jaartjes mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:29:
[...]

Beetje wat er zoal tijdens gitaarles langs komt, van The shadows tot aan de wat meer heftige nummers van Muse en Foo Fighters (dus geen blackened death metal :+ ).

Vooralsnog lijkt dit mij een goeie all-round kandidaat, ook met split coil optie voor de SC sound.
Bewust gekozen voor model zonder tremelo; ik herinner mijn eerste gitaar nog waar ik de grootste moeite had om deze in tune te houden, mede door instap-prijssegment tremelo systeem:

https://www.thomann.de/nl...cst_24_paradise_flame.htm

Kan die wel een paar jaartjes mee vooruit.
Dat is echt een prima gitaar! Las laatst nog ergens een artikel over de HB gitaren en de conclusie was dat ze de allerbeste prijs/kwaliteit verhouding hebben en bovendien erg goed zijn afgewerkt en afgesteld. Niks mis mee dus!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Dan ook maar even de andere kant van het verhaal laten horen, en nee ik heb niets tegen goedkope gitaren, ik heb ze zelluf ook.

Veel unboxing, hier op het forum of op reviewsites/youtube geven aan dat gitaren beschadigd binnen komen, slechte afwerking, etc etc.

De reviews zijn ook ongeloofwaardig, van beterer afwerking en speelbaarheid dan PRS (die juist om de goede kwaliteit bekend staan), "Awesome go buy now best guitar ever", etc etc.

Kijk voor dit geld kun je best een risicootje nemen want terugsturen kan altijd, maar bezint eer ge begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:39:
De reviews zijn ook ongeloofwaardig, van beterer afwerking en speelbaarheid dan PRS (die juist om de goede kwaliteit bekend staan), "Awesome go buy now best guitar ever", etc etc.
Dat gevoel heb ik ook eerlijk gezegd, sommige 'onafhankelijke' youtube kanalen lijken me gewoon rechtstreekse spreekbuizen van Thomann/Amazon/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Kapoen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:51:
[...]

Dat gevoel heb ik ook eerlijk gezegd, sommige 'onafhankelijke' youtube kanalen lijken me gewoon rechtstreekse spreekbuizen van Thomann/Amazon/...
Dat wellicht ook, maar ik doelde eigenlijk op de reviews op de Thomann site zelf in dit geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
joezzt schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:02:
[...]

Als ik jou was, zou ik altijd voor een effectenpedaal gaan en een bedrade hoofdtelefoon ipv plugins op je PC en een draadloze hoofdtelefoon. Dit ivm latency, pops&clicks, spelen tijdens afspelen van Spotify/youtube etc. En de Scarlet 2i2 oid is ook altijd goed om op te nemen en spotify/youtube mee te mixen natuurlijk en evt wat delay/reverb plugins realtime te draaien waarbij de latency niet zo belangrijk is.
Draadloze hoofdtelefoon zou ik zeker vermijden.
Maar pops, clicks, latency en het niet kunnen afspelen van YT of Spotify terwijl je gitaar ook geluid maakt zijn als je PC uit dit decennium komt en je interface niet écht bodem van de markt is geen te verwachte problemen meer :) Bijvoorbeeld de Scarlett 2i2 (3rd of 4th gen) komt met een solide set drivers die daar geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:23:
[...]

Draadloze hoofdtelefoon zou ik zeker vermijden.
Maar pops, clicks, latency en het niet kunnen afspelen van YT of Spotify terwijl je gitaar ook geluid maakt zijn als je PC uit dit decennium komt en je interface niet écht bodem van de markt is geen te verwachte problemen meer :) Bijvoorbeeld de Scarlett 2i2 (3rd of 4th gen) komt met een solide set drivers die daar geen last van hebben.
Da’s geen garantie natuurlijk, er kan zo veel mis gaan bij een pc. Om alle potentiele hoofdbrekens te voorkomen en een beetje flexibel te kunnen zijn met je pc gebruik is een effectenbak nog steeds het beste. Of je moet een pc bouwen speciaal voor audio, maar dat kost weer een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@McLambo dit is wel heel veel value for money…

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
joezzt schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:44:
[...]

Da’s geen garantie natuurlijk, er kan zo veel mis gaan bij een pc. Om alle potentiele hoofdbrekens te voorkomen en een beetje flexibel te kunnen zijn met je pc gebruik is een effectenbak nog steeds het beste. Of je moet een pc bouwen speciaal voor audio, maar dat kost weer een hoop.
Deze post tik ik vanaf de PC waar ik naast mijn audio-/gitaargedoe ook op game, internet, weet ik veel waar ik het ding nog meer voor gebruik :) Ik speel 99% van de tijd (uurtje of twee per dag kom ik meestal wel aan) met PC-based modelers omdat ik dat vaak juist handiger vind dan een versterker/pedalboard/whatever aanslingeren. En als je een beetje rondsurft op de Reddit-pagina's van bekende modelers (/r/NeuralDSP is vrij actief bijvoorbeeld) zie je dat echt hele volksstammen hun 'algemene' PC of laptop probleemloos gebruiken om gitaar te spelen.
Een hardwarebak is ook leuk, en als je geen of weinig ervaring met PC-audio hebt makkelijker om mee te starten. Maar de stelligheid waarmee je zegt dat het beter is, is m.i. 100% onterecht. Beide zijn prima opties met hun eigen voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:01:
[...]

Deze post tik ik vanaf de PC waar ik naast mijn audio-/gitaargedoe ook op game, internet, weet ik veel waar ik het ding nog meer voor gebruik :) Ik speel 99% van de tijd (uurtje of twee per dag kom ik meestal wel aan) met PC-based modelers omdat ik dat vaak juist handiger vind dan een versterker/pedalboard/whatever aanslingeren. En als je een beetje rondsurft op de Reddit-pagina's van bekende modelers (/r/NeuralDSP is vrij actief bijvoorbeeld) zie je dat echt hele volksstammen hun 'algemene' PC of laptop probleemloos gebruiken om gitaar te spelen.
Een hardwarebak is ook leuk, en als je geen of weinig ervaring met PC-audio hebt makkelijker om mee te starten. Maar de stelligheid waarmee je zegt dat het beter is, is m.i. 100% onterecht. Beide zijn prima opties met hun eigen voor- en nadelen.
Ja, die laatste paragraaf gaat het om, een pedaalbak is wel zo makkelijk 😎
En heeft gegarandeerd geen storende vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:01:
[...]

Wow, 2 uur!

Die tijden liggen echt (ver) achter me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:56:
[...]

Wow, 2 uur!

Die tijden liggen echt (ver) achter me.
Zelf heb ik ook jaren gehad waar ik vrijwel of zelfs helemaal niet speelde, maar de afgelopen twee jaar ofzo zijn de omstandigheden (en de zin!) ernaar dat ik weer best veel kan spelen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
Dit komt aardig in de buurt van mijn oefenroutine :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/467701686_1123683312460122_404816995873434490_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=alCvOgXkBlIQ7kNvgGkME9o&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=ALdP8ub3Ez3CeGEQG0LlWzv&oh=00_AYBsPTNgNMawN4KV2sCK_wADAlsaR2Nk6dF23qlcwOZVIQ&oe=6743E9E1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik zie dat een tweaker reeds een eerste slag heeft geslagen mbt Black Friday : Gitaar van George Harrison geveild voor 1 miljoen dollar
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QKkkwQsMHsh8GGCRWb9iSB.jpg

Niet vergeten een fototje te posten hier he? ;)

Iets minder lolbroek, interview met David Gilmour door Rick Beato (iets waarvan Rick zelf op voorhand zei dat het nooit zou gebeuren :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:18
https://bogrendigital.com/products/ampknob-mlc-s_zero-100

De Bogren Ampknob MLC S_Zero 100 is vandaag gratis te downloaden!
Pagina: 1 ... 93 ... 97 Laatste