Heel veel sterkte @sOid
@sOid Sterkte man. Muziek maken is zeker iets dat kan helpen met het verwerken van zoiets moeilijks.
apollo13
Sterkte @sOid
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ook vanuit hier heel veel sterkte en wijsheid gewenst. Geniet van de momenten die er nog zijn en gaan komen!
Sterkte!sOid schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:55:
***members only***
The best is yet to come
sOid schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:55:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Bedankt allemaal. Hoewel jullie natuurlijk complete vreemden zijn, doen jullie wensen en verhalen me goed.

@sOid veel sterkte in deze moeilijke tijden.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
@sOid heel veel sterkte. Muziek maken en luisteren kunnen heel helend werken.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
@sOid Gecondoleerd. Ik wens je ook heel veel sterkte met het verlies. En zoals men hier al zegt, haal steun uit de muziek.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Het is nog niet zo ver hoor. Maar de euthanasie zal tussen nu en een paar maanden plaatsvinden.Twhomp schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:15:
@sOid Gecondoleerd. Ik wens je ook heel veel sterkte met het verlies. En zoals men hier al zegt, haal steun uit de muziek.
Anderzijds ben ik ‘m jaren geleden al min of meer verloren. Sinds zijn depressie is het een schim van de man die het daarvoor was.
Toch bedankt voor je woorden.
Excuus, ik was in de war (ik had jouw bericht gelezen en daarna zag ik alle steunbetuigingen, dus ik ging van het ergste uit).sOid schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
Het is nog niet zo ver hoor. Maar de euthanasie zal tussen nu en een paar maanden plaatsvinden.
Erg heftigAnderzijds ben ik ‘m jaren geleden al min of meer verloren. Sinds zijn depressie is het een schim van de man die het daarvoor was.
Toch bedankt voor je woorden.

Nogmaals sterkte

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Geen wereldschokkende mededeling, maar: Zondag voor het eerst sinds eind vorig jaar (!) weer eens in "normale" setting* repeteren met de band.
Zin in!
Morgen pedalboardje in elkaar zetten, dus nadenken over welke pedaaltjes ik mee wil nemen en ook een beslissing nemen over welke gitaar (of gitaren
) ik meeneem.
Ik kom sinds de geboorte van onze dochter (bijna 2) véél te weinig toe aan gitaar spelen, laat staan elektrisch spelen met een amp dus om een repetitie in het vooruitzicht te hebben met daarin deze elementen is wel weer fijn.
*wel hebben we afgelopen februari een klein optredentje gehad, maar dat was akoestisch. Ook leuk natuurlijk, maar dat we even lekker herrie konden maken is weer veel te lang geleden.

Morgen pedalboardje in elkaar zetten, dus nadenken over welke pedaaltjes ik mee wil nemen en ook een beslissing nemen over welke gitaar (of gitaren
Ik kom sinds de geboorte van onze dochter (bijna 2) véél te weinig toe aan gitaar spelen, laat staan elektrisch spelen met een amp dus om een repetitie in het vooruitzicht te hebben met daarin deze elementen is wel weer fijn.
*wel hebben we afgelopen februari een klein optredentje gehad, maar dat was akoestisch. Ook leuk natuurlijk, maar dat we even lekker herrie konden maken is weer veel te lang geleden.
Inmiddels zijn datum en locatie bekend:Gitarist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:37:
Hallo allemaal, alweer een paar jaar geleden alweer hebben een aantal bezoekers van dit topic* met elkaar het idee gehad om een bijeenkomst te organiseren. Een meet waarbij iedereen een of meerdere (bas)gitaren meeneemt (en evt. amps en effectpedaaltjes) en dan een middagje gezellig elkaars geur bewonderen en jammen, al dan niet onder het genot van een hapje en drankje.
We hebben inmiddels in de afgelopen jaren al een aantal gezellige meets gehad en ook nu is er weer het plan om ergens tussen september en eind van het jaar een datum te prikken waarop we samen komen.
Mocht je interesse hebben, laat mij dit dan weten per DM.
Daarna zullen we met elkaar de meest geschikte datum kiezen (in WhatsApp, want ja, er is een WhatsAppgroep!) en natuurlijk een locatie.![]()
[...]
Datum: zondag 3 november
Inloggen
Parkeren: gratis en het
Members only:
is ook relatief goed per OV bereikbaar.
Inloggen
Kosten: we moeten betalen voor de locatie (± € 200), dus met hoe meer personen we zijn, hoe lager de kosten p.p.
Dus wil je ook komen? Let me know!
edit: locatie toch maar even in mo-tags gezet.
Zoals ook in de whatsapp gezegd: ik kan dan helaas niet, maar ik ga nog proberen die dag toch vrij te maken. Is er nog een uiterste datum waarop dat bekend moet zijn?
Kijk inderdaad maar of het lukt. Zo niet, dan alle begrip uiteraard en dan ontmoeten we je graag de volgende keer!Pat911 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:27:
Zoals ook in de whatsapp gezegd: ik kan dan helaas niet, maar ik ga nog proberen die dag toch vrij te maken. Is er nog een uiterste datum waarop dat bekend moet zijn?
Wat mij betreft mag je zelfs op de dag zelf nog beslissen of je komt of niet, maar het is uiteraard wel fijn als je mij/ons daarvan op de hoogte houdt via WhatsApp.
Volgens mij kan je Reels op Instagram hier niet embedden. (Lukt mij in elk geval niet) Dus dan maar even zo. Vond dit wel een geinig filmpje voor dit topic:
https://www.instagram.com...igsh=MWd6cGV5a3E1cmljbg==
https://www.instagram.com...igsh=MWd6cGV5a3E1cmljbg==
Ik neem aan dat we dit keer zelf versterkers e.d. mee moeten nemen als we geluid willen maken?
Vorige keer in Utrecht stond er al vanalles gereed, maar ik neem aan dat dat dit keer niet zo is?
Vorige keer in Utrecht stond er al vanalles gereed, maar ik neem aan dat dat dit keer niet zo is?
klopt. Maar de vorige keer waren en dacht ik 12 versterkers en 400 pedalen zonder breakout ruimte (die er wel nu is, echter maar 1) dus wellicht handig om af te stemmen.hneel schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:46:
Ik neem aan dat we dit keer zelf versterkers e.d. mee moeten nemen als we geluid willen maken?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik neem in ieder geval niets mee (tenzij op uitdrukkelijk verzoek) en ga vooral van jullie spulletjes en gezelschap genieten.
Ik probeer Iron Man van Black Sabbath te leren. Maar ik krijg niet het juiste geluid uit m’n Positive Grid Spark-speakertje. Heeft iemand tips voor de juiste instellingen?
Ook al even gekeken in de community-shared presets. Daar vind ik wel wat Black Sabbath-dingen, maar die lijken het ook niet te zijn
Ook al even gekeken in de community-shared presets. Daar vind ik wel wat Black Sabbath-dingen, maar die lijken het ook niet te zijn

Kun je hier iets mee?sOid schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:27:
Ik probeer Iron Man van Black Sabbath te leren. Maar ik krijg niet het juiste geluid uit m’n Positive Grid Spark-speakertje. Heeft iemand tips voor de juiste instellingen?
https://www.reddit.com/r/...ould_i_use_on_my_amp_for/
Of deze:
https://www.reddit.com/r/...ne_for_iron_man_by_black/
@ de rest. Wanneer ik kom ga ik even kijken of ik mijn Fender Jazz mee neem. Hoop dan dat er iig een basversterker is. Aangezien ik vermoedelijk met het OV ga komen ga ik geen versterker mee slepen (had graag de WT-800 wel meegenomen, maar cab en amp zijn beetje log)
[ Voor 25% gewijzigd door ElectricHead op 23-09-2024 20:22 ]
Ik heb nog wel ergens een kleine bas versterker, denk aan 5" oid, kan ik wel meenemen (past wel in de kleine auto). Denk er aan om maar één gitaar mee te nemen (een namaak goldtop die ik hier voorbij zag komen) en wat lawaai pedalen (Ali ex Fuzz en of een whammy)ElectricHead schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:20:
<>
@ de rest. Wanneer ik kom ga ik even kijken of ik mijn Fender Jazz mee neem. Hoop dan dat er iig een basversterker is. Aangezien ik vermoedelijk met het OV ga komen ga ik geen versterker mee slepen (had graag de WT-800 wel meegenomen, maar cab en amp zijn beetje log)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik ben op zoek naar wat advies 
Wat context:
Afgelopen tijd het gitaarspelen weer wat serieuzer opgepakt, ik probeer iedere dag minimaal 15-30 minuten te spelen. Voor een 'pro' natuurlijk nog steeds niet veel, maar voor mij als hobby in ieder geval voldoende om op peil te blijven qua techniek.
Ik speel vooral voor mezelf, en dan met name een soort van Metallica medleys
(Battery, One, Master of Puppets, etc., het oude werk vooral), afgewisseld met een beetje Jimi Hendrix en wat random andere nummers/riffjes.
Dit doe ik nog altijd op mijn Squier strat uit '97 icm een Korg AX1G pedaal en meestal een koptelefoon, tenzij de kinderen willen horen wat papa aan het doen is
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe gitaar, die Squier is leuk als instap, maar na ruim 25 jaar is het wel eens tijd voor wat serieuzer materiaal
. Ik ben me dus wat aan het oriënteren geweest, en daar hoor ik graag wat meningen over.
Qua pickup elementen lijken passieve humbuckers de beste keus te zijn (actieve elementen lijken me niet nodig en dat ze een batterij nodig hebben lijkt me ook onhandig).
Qua body ga ik voor de 'Les Paul' vorm.
Ik heb wat rondgeklikt op Bax shop en kwam daar bijvoorbeeld iets als dit tegen: https://www.bax-shop.nl/e...t-evertune-see-thru-black
Nu ben ik niet heel erg bekend met ESP en LTD, maar LTD lijkt zeg maar de Squier te zijn t.o.v. Fender, een goedkopere variant van ESP zelf.
Zijn er tweakers met ervaring met gitaren van dit merk of zelfs specifiek de EC serie van hen?
Wat context:
Afgelopen tijd het gitaarspelen weer wat serieuzer opgepakt, ik probeer iedere dag minimaal 15-30 minuten te spelen. Voor een 'pro' natuurlijk nog steeds niet veel, maar voor mij als hobby in ieder geval voldoende om op peil te blijven qua techniek.
Ik speel vooral voor mezelf, en dan met name een soort van Metallica medleys
Dit doe ik nog altijd op mijn Squier strat uit '97 icm een Korg AX1G pedaal en meestal een koptelefoon, tenzij de kinderen willen horen wat papa aan het doen is
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe gitaar, die Squier is leuk als instap, maar na ruim 25 jaar is het wel eens tijd voor wat serieuzer materiaal
Qua pickup elementen lijken passieve humbuckers de beste keus te zijn (actieve elementen lijken me niet nodig en dat ze een batterij nodig hebben lijkt me ook onhandig).
Ik heb wat rondgeklikt op Bax shop en kwam daar bijvoorbeeld iets als dit tegen: https://www.bax-shop.nl/e...t-evertune-see-thru-black
Nu ben ik niet heel erg bekend met ESP en LTD, maar LTD lijkt zeg maar de Squier te zijn t.o.v. Fender, een goedkopere variant van ESP zelf.
Zijn er tweakers met ervaring met gitaren van dit merk of zelfs specifiek de EC serie van hen?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zelf geen ervaring met Esp, men maatje wel en die is wel tevreden over de prijs-kwaliteit.
Je zou eventueel ook een Solar kunnen overwegen, daar heb je nog iets meer bang for buck imo en de bouwkwaliteit is echt AAA.
Je zou eventueel ook een Solar kunnen overwegen, daar heb je nog iets meer bang for buck imo en de bouwkwaliteit is echt AAA.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Zelf geen fan van LP-modellen, maar een Framus Panthera II vind ik dan weer wel net een eigen gezicht hebben, terwijl de basisvorm toch een LP is. Devin Townsend speelt veel op Framus omdat hij wel het geluid/gevoel van een LP wil, maar dan met een andere body (hij speelt dan weer wel op zijn eigen Stormbender series).
Bij het advies voor Solar sluit ik me graag aan.Moechy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:32:
Zelf geen ervaring met Esp, men maatje wel en die is wel tevreden over de prijs-kwaliteit.
Hoe de Solar LP-achtige modellen zijn, weet ik niet, maar ik heb wel gespeeld op 2 superstrat modellen. En wat spelen die geweldig. Mijn grote gitaarvriend (en gitaarknutselaar) geeft les aan iemand met die superstrats en ook hij was erg te spreken over de kwaliteit.
Solar is wel erg gericht op metal, maar dat was geloof ik ook de wens.
Als mijn skills omhoog gaan, dan zou ik ook graag een Solar erbij willen (maar dan een X of E type).
In principe nemen de meesten gitaren/amps/effecten mee, dus er is genoeg om overheen te spelen. Maar dat wil niet zeggen dat je verplicht bent om zelf gear mee te nemenhneel schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:46:
@franssie Top/cool! Al gok ik dat wanneer @TheCapK eventueel ook komt hij misschien ook iets van versterking mee neemt? Maar dat is natuurlijk een aanname.
En of ik daar eventueel over mag spelen is een tweede. 
@Haan LTD is inderdaad de "Squier" van ESP. Volgens mij worden die dingen ook in Azië gemaakt. An sich komen daar geen slechte instrumenten vandaag (behalve de Chibsons e.d., he jongens??
) Maar wil je wat weten over of ze fijn zijn, is het enige advies zelf gaan uitproberen ergens. Indien mogelijk, uiteraard. Wat de een fijn vindt, vindt de ander totaal k**. Daarbij lees je ook nog wel eens veel hit and miss verhalen over die Aziatische instrumenten. Soms zijn mensen laaiend enthousiast, soms krijg je een maandagmorgen monster.
Niet helemaal een beantwoording van je vraag, maar wel mijn 2 centjes.
@Haan LTD is inderdaad de "Squier" van ESP. Volgens mij worden die dingen ook in Azië gemaakt. An sich komen daar geen slechte instrumenten vandaag (behalve de Chibsons e.d., he jongens??
Niet helemaal een beantwoording van je vraag, maar wel mijn 2 centjes.
@ElectricHead ik heb het in mijn agenda gezet om dat ding op te zoeken en te testen. Kom er dus op terug.
Bedankt voor de tips tot dusver! Ik heb naar Solar gekeken, en alternatief voor de EC serie van LTD zou bijvoorbeeld deze G-serie zijn: https://www.solar-guitars...lertone-flame-black-gloss
Qua specs komen die twee volgens mij wel aardig overeen. Ik weet alleen niet of ik die Solar niet net iets te 'metal' vind qua looks. Weet iemand of er winkels zijn in omgeving Haarlem/Amsterdam waar deze modellen uit te proberen zijn?
Ik ben er volgens mij al wel uit dat de kleur doorschijnend zwart gaat worden
Qua specs komen die twee volgens mij wel aardig overeen. Ik weet alleen niet of ik die Solar niet net iets te 'metal' vind qua looks. Weet iemand of er winkels zijn in omgeving Haarlem/Amsterdam waar deze modellen uit te proberen zijn?
Ik ben er volgens mij al wel uit dat de kleur doorschijnend zwart gaat worden
Die higher-end LTDs hebben over het algemeen wel een heel goede naam. Sowieso is uitproberen natuurlijk altijd de moeite waard, maar over de LTDs in die prijsklasse hoor ik vooral goede verhalen 
De Solar die ik heb bespeeld is inderdaad ook erg goed. Als het lastig is om een winkel te vinden waar je kan testen, dan is bij een Thomann of Musicstore bestellen en terugsturen als het niet bevalt natuurlijk ook nog een optie
De Solar die ik heb bespeeld is inderdaad ook erg goed. Als het lastig is om een winkel te vinden waar je kan testen, dan is bij een Thomann of Musicstore bestellen en terugsturen als het niet bevalt natuurlijk ook nog een optie
Ltd heeft wel een ietsje betere naam dan squier hoor. Waar esp door de magische grens van een hypotheek kan doorbreken kunnen Ltd's ietsje fijner geprijsd zijn.
Dat model 1000 is legendarisch. En volgens mij elke cent waard.
Die Gary Holt dingen zijn ook erg mooi.
Ik zelf heb een (uit mijn hoofd) 415nt.
Echt een waanzinnig fijn ding. En mooi!
My 2 cents.
Dat model 1000 is legendarisch. En volgens mij elke cent waard.
Die Gary Holt dingen zijn ook erg mooi.
Ik zelf heb een (uit mijn hoofd) 415nt.
Echt een waanzinnig fijn ding. En mooi!
My 2 cents.
Ik zie regelmatig tweedehands PRS SE-modellen voor een eurootje of 300… 2 humbuckers en vooral heel veel value for money.Haan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:49:
Ik ben op zoek naar wat advies
Wat context:
Ik speel vooral voor mezelf, en dan met name een soort van Metallica medleys(Battery, One, Master of Puppets, etc., het oude werk vooral), afgewisseld met een beetje Jimi Hendrix en wat random andere nummers/riffjes.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe gitaar, die Squier is leuk als instap, maar na ruim 25 jaar is het wel eens tijd voor wat serieuzer materiaal. Ik ben me dus wat aan het oriënteren geweest, en daar hoor ik graag wat meningen over.
Santana-model:
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
En een ‘LP-model’, in stemmig zwart:
Enzovoorts.
Bernie Marsden-model:
Tremonti:
Mira:
[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2024 17:33 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dus.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@Haan deze lijkt mij 'by far' de meest interessante:
Bernie Marsden- LP-model.
https://www.marktplaats.n...-prs-se-bernie-marsden-bk
PRS SE 'signature-modellen' zijn vaak nét even vetter, en dit model bestaat ook nog niet zo heel erg lang.

Kij vooral even wat-ie mocht kosten:
https://abbey-road-music....-edition-grey-black-2017/
Winner winner chicken dinner.
PRS SE 'signature-modellen' zijn vaak nét even vetter, en dit model bestaat ook nog niet zo heel erg lang.

[ Voor 54% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2024 17:52 ]
Uit jouw opties zou ik deze ook gekozen hebben denk ik.Ramzzz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:49:
@Haan deze lijkt mij 'by far' de meest interessante:
[Afbeelding]
Het zijn absoluut goede gitaren maar voor het doel van @Haan wil je wellicht wat aggresievere pickups. Metallica en consorten was toch de wens?
ESP LTD is trouwens 4echt niet budget zoals Squier dat is, en staat ontzettend goed bekend.
Jammere is dat de signatures van ESP van Hetfield en Hammet tussen de 1500 en 4700 zitten. Dat was volgens mij ook niet helemaal de bedoeling?
EDIT: Nu in de aanbieding bij Dijkman, soms moet je geluk hebben?
https://dijkmansmuziek.nl/products/esp-ltd-kh3
ESP LTD is trouwens 4echt niet budget zoals Squier dat is, en staat ontzettend goed bekend.
Jammere is dat de signatures van ESP van Hetfield en Hammet tussen de 1500 en 4700 zitten. Dat was volgens mij ook niet helemaal de bedoeling?

[ Voor 20% gewijzigd door KnoxNL op 25-09-2024 18:19 ]
PU;s zijn wel te vervangen gezien het prijsverschil, maar een Floyd is wel een toevoeging tov van de PRS.
Zelf vind ik die spin 'zum kotzen' maar alles is persoonlijk/
Spin doet het voor mij ook allesbehalve, maar hij tikt wel alle boxjes van wat gevraagd wordt af.franssie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:18:
PU;s zijn wel te vervangen gezien het prijsverschil, maar een Floyd is wel een toevoeging tov van de PRS.
Je kunt die spin er altijd nog af relicen
EDIT: Heb je wel mooi voor rond de 1000 euro een echte ESP, een signature, een 1000- serie Floyd, en signature Kirk pickups en zelfs een koffer....
[ Voor 14% gewijzigd door KnoxNL op 25-09-2024 18:22 ]
Op transparant zwart na, maar als je dan toch aan het relicen bentKnoxNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:20:
[...]
Spin doet het voor mij ook allesbehalve, maar hij tikt wel alle boxjes van wat gevraagd wordt af.
Je kunt die spin er altijd nog af relicen
EDIT: Heb je wel mooi voor rond de 1000 euro een echte ESP, een signature, een 1000- serie Floyd, en signature Kirk pickups en zelfs een koffer....
Dank allemaal, veel stof tot nadenken en verder onderzoek 
Als extra toevoeging voor 'er bij' als je toch al een behoorlijke collectie gitaren hebt, of voor op het podium wel leuk als eye-catcher.
@Ramzzz bedankt voor het meedenken, maar ik ga nu echt voor een nieuw exemplaar dus geen marktplaats.
Bax in Amsterdam zal neem ik aan wel het en een ander hebben staan om aan te proberen? Wellicht dat ik daar binnenkort eens langs ga
Technisch gezien waarschijnlijk een heel goeie deal, maar echt te lelijkKnoxNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:14:
Het zijn absoluut goede gitaren maar voor het doel van @Haan wil je wellicht wat aggresievere pickups. Metallica en consorten was toch de wens?
[Afbeelding]
@Ramzzz bedankt voor het meedenken, maar ik ga nu echt voor een nieuw exemplaar dus geen marktplaats.
Bax in Amsterdam zal neem ik aan wel het en een ander hebben staan om aan te proberen? Wellicht dat ik daar binnenkort eens langs ga
Hij is lelijk ja, maar ik wilde die keuze aan jou latenHaan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
Dank allemaal, veel stof tot nadenken en verder onderzoek![]()
[...]
Technisch gezien waarschijnlijk een heel goeie deal, maar echt te lelijkAls extra toevoeging voor 'er bij' als je toch al een behoorlijke collectie gitaren hebt, of voor op het podium wel leuk als eye-catcher.
Langs gaan is altijd goed!
Toevallig kwam vandaag nog een pakketje binnen dat ik een tijdje geleden had besteld: een nieuwe Fender pickguard en setje knoppen en pickup covers om de oude vergeelde onderdelen van m'n Squier strat te vervangen (kleur 'egg shell white').
Dus even wat eerder lunchpauze en lekker aan de slag gegaan
Voor:
:strip_exif()/f/image/6wOn0VjJYNvNHxWSGUaKau8f.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier goed te zien hoe oud en vies het allemaal was geworden:
:strip_exif()/f/image/twU1J8JeRj0xt0Ij3bodHWH6.jpg?f=fotoalbum_large)
Het binnenwerk, hier ook te zien dat de lak ook niet meer dezelfde kleur is die het ooit was
:strip_exif()/f/image/dqJXHY5mP6f2zNKb4jiKRrlV.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindresultaat
:strip_exif()/f/image/WoqmdwaLHbFngOCLRNg63JXf.jpg?f=fotoalbum_large)
Het demonteren was heel makkelijk, de boel weer terugplaatsen wat lastiger. Vooral de veren bij de pickups wilden niet op hun plek blijven, je moet de pickguard ook een stukje onder de hals schuiven dus dat maakt het extra lastig want alles gaat dan verschuiven. Dus die veren heb ik uiteindelijk met een paar drupjes secondelijm vastgezet, dat hielp heel goed
En mijn pickup selector schuifje is blijkbaar iets dikker dan van een echte Fender, want dat paste ook niet. Dus dat sleufje moest iets breder en het knopje heb ik ook wat plastic uit moeten peuteren om pasend te krijgen.
Maar uiteindelijk wel tevreden met het resultaat, ziet er allemaal weer wat frisser uit zo.
Dus even wat eerder lunchpauze en lekker aan de slag gegaan
Voor:
:strip_exif()/f/image/6wOn0VjJYNvNHxWSGUaKau8f.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier goed te zien hoe oud en vies het allemaal was geworden:
:strip_exif()/f/image/twU1J8JeRj0xt0Ij3bodHWH6.jpg?f=fotoalbum_large)
Het binnenwerk, hier ook te zien dat de lak ook niet meer dezelfde kleur is die het ooit was
:strip_exif()/f/image/dqJXHY5mP6f2zNKb4jiKRrlV.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindresultaat
:strip_exif()/f/image/WoqmdwaLHbFngOCLRNg63JXf.jpg?f=fotoalbum_large)
Het demonteren was heel makkelijk, de boel weer terugplaatsen wat lastiger. Vooral de veren bij de pickups wilden niet op hun plek blijven, je moet de pickguard ook een stukje onder de hals schuiven dus dat maakt het extra lastig want alles gaat dan verschuiven. Dus die veren heb ik uiteindelijk met een paar drupjes secondelijm vastgezet, dat hielp heel goed
Maar uiteindelijk wel tevreden met het resultaat, ziet er allemaal weer wat frisser uit zo.
Bij een Squier heb je idd een "chinese" versie van de selector.Haan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:39:
En mijn pickup selector schuifje is blijkbaar iets dikker dan van een echte Fender, want dat paste ook niet. Dus dat sleufje moest iets breder en het knopje heb ik ook wat plastic uit moeten peuteren om pasend te krijgen.
Deze is wel passend: https://www.tonefactory.n...uMTcyNzM0NzYxOC4wLjAuMA..
Waiting on the world to change
Het zal aan mij liggen, maar dat snap ik dus niet echt.Haan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
Dank allemaal, veel stof tot nadenken en verder onderzoek![]()
[...]
Technisch gezien waarschijnlijk een heel goeie deal, maar echt te lelijkAls extra toevoeging voor 'er bij' als je toch al een behoorlijke collectie gitaren hebt, of voor op het podium wel leuk als eye-catcher.
2e hands kun je ter plekke bepotelen, uitproberen, en vooral - dat ding heeft meters gemaakt is meestal al een keer afgesteld en je bespaart er geld mee dat je weer in een uitstekende afstelbeurt kunt steken.
Deze zag eruit als nieuw… ik zou het wel weten.
Succes!
Laatst geweest! Hangt vooral veel Fazley. Maar kan je geluk mee hebben. Ik woon er om de hoek, als je een berg ervaring mee wil, roept u maar. Nooit een straf om daar rond te lopen.Haan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
[...]

Raise the Goblet of Rock
Het voordeel bij bax (rotterdam) is dat je overal ongegeneerd aan kan zitten. En daar maak ik wel gebruik van.
Ik bedoel, weinig winkels waarbij het personeel even ongeïnteresseerd is of je een fazley van 80 euro of een gibson van 3000 uit het rek pak om eens te bepotelen. Uiteraard hoef je er dus ook niet voor advies te zijn.
Maar effe rustig voellen is wel lekker.
Ik bedoel, weinig winkels waarbij het personeel even ongeïnteresseerd is of je een fazley van 80 euro of een gibson van 3000 uit het rek pak om eens te bepotelen. Uiteraard hoef je er dus ook niet voor advies te zijn.
Dat zei mijn vrouw vannacht ook...Edgenumber schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:24:
Musicstore is ook een leuke. Net ietsje minder dozenschuiver dan Bax.
Maar als je een solar wil testen ben je er aan voor de moeite. Tenzij misschien bij Thomann?
Maar als je een solar wil testen ben je er aan voor de moeite. Tenzij misschien bij Thomann?
Hoi luitjes! Ik kom dit topic ook maar eens meer bezoeken. Ooit heb ik mezelf dacht ik als eens voorgesteld maar nogmaals maar even; ik ben bijna 65 jaar en ben een bescheiden hobby gitarist. Eerlijk gezegd ben ik een betere drummer maar de gitaar blijft me trekken.
Ik stagneer helaas wel een beetje in de ontwikkeling en daarom ben ik op bezoek gegaan bij een gitaarleraar in Amsterdam. Goeie gast maar meer een 'singer-songwriter type' terwijl ik graag meer de bluesrock kant op wil. Jammer genoeg is mijn financiële ruimte momenteel ook wat beperkt waardoor ik besloten heb om niet met dit soort lessen door te gaan.
Dus ben ik nu op zoek of één van de drie online cursussen wat zijn; Fender Play, Guitar Tricks of Yousician.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar Guitar Tricks vanwege het aanbod in mijn smaak en daarna Fender Play. Dat laatste ook omdat ik wel een Stratocaster fan ben.
Mijn vraag is wie ervaring heeft met één van deze drie en wat vindt/vond je er van?
Dan nog even mijn gitaren:
:strip_exif()/f/image/mJkuyPzGEx76EUlKJKxDxasV.jpg?f=fotoalbum_large)
Vlnr: Squier LF (maar rechts gesnaard) '82 RI, USA '77 Hardtail, Classic 62RI '02, een zelfbouw LP model, Epiphone LP Ultra III.
De Classic Shell Pink is mijn huidige favoriete gitaar. Stiekum kijk ik naar een USA Vintage II OW maar dat weet mijn vrouw nog niet.
Afijn, ik hoor graag jullie reacties!
Ik stagneer helaas wel een beetje in de ontwikkeling en daarom ben ik op bezoek gegaan bij een gitaarleraar in Amsterdam. Goeie gast maar meer een 'singer-songwriter type' terwijl ik graag meer de bluesrock kant op wil. Jammer genoeg is mijn financiële ruimte momenteel ook wat beperkt waardoor ik besloten heb om niet met dit soort lessen door te gaan.
Dus ben ik nu op zoek of één van de drie online cursussen wat zijn; Fender Play, Guitar Tricks of Yousician.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar Guitar Tricks vanwege het aanbod in mijn smaak en daarna Fender Play. Dat laatste ook omdat ik wel een Stratocaster fan ben.
Mijn vraag is wie ervaring heeft met één van deze drie en wat vindt/vond je er van?
:strip_exif()/f/image/mJkuyPzGEx76EUlKJKxDxasV.jpg?f=fotoalbum_large)
Vlnr: Squier LF (maar rechts gesnaard) '82 RI, USA '77 Hardtail, Classic 62RI '02, een zelfbouw LP model, Epiphone LP Ultra III.
De Classic Shell Pink is mijn huidige favoriete gitaar. Stiekum kijk ik naar een USA Vintage II OW maar dat weet mijn vrouw nog niet.
Ik heb ook een tijdje bij Fender Play gezeten. In eerste instantie vanwege die grote sticker die op mijn gitaar zat geplakt.Ferret schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:47:
Maar ben toch overgestapt naar Justin Guitar. Die legt het allemaal een stuk beter uit naar mijn idee. Noemt precies alle dingetjes op waar veel mensen tegenaan lopen.
Verder kijk ik ook veel op YouTube naar diverse tutorials.
Ik kan alleen iets zeggen over Fender play en youtube.
Fender Play vond ik hele duidelijke uitleg, goed uitgelijnde lessen, goed videomateriaal en transcriptie. Maar wel wat saai en af en toe minder praktisch toepasbaar. Ik ken het uit de periode van Corona toen Fender het een tijd gratis aanbood.
Verder ben ik van mening dat als je al een beetje gevorderd bent (zal vast wel met 5 gitaren waarvan 1 zelfbouw) dat je met wat goed zoeken op youtube echt heel ver komt.
Voor blues is inderdaad Marty een goede aanrader zoals @Moechy zegt, maar eigenlijk staat er op Youtube voldoende goede content om een leven lang te leren.
En als je krap bij kas zit is dat dus gewoon graties.
Fender Play vond ik hele duidelijke uitleg, goed uitgelijnde lessen, goed videomateriaal en transcriptie. Maar wel wat saai en af en toe minder praktisch toepasbaar. Ik ken het uit de periode van Corona toen Fender het een tijd gratis aanbood.
Verder ben ik van mening dat als je al een beetje gevorderd bent (zal vast wel met 5 gitaren waarvan 1 zelfbouw) dat je met wat goed zoeken op youtube echt heel ver komt.
Voor blues is inderdaad Marty een goede aanrader zoals @Moechy zegt, maar eigenlijk staat er op Youtube voldoende goede content om een leven lang te leren.
En als je krap bij kas zit is dat dus gewoon graties.
Justin heeft ook genoeg op zijn youtube kanaal staan. Dus tussen marty en justin kan je al een aardig eindje voor nop vooruit.
Dank voor de reacties vast! Justin heb ik wel eens bekeken en die andere ken ik niet dus die ga ik opzoeken.
/edit: Ik ken die Marty inderdaad wel maar heb nooit z'n naam onthouden.
Die site van Justin ziet er wel gelikt uit dus daar ga ik maar eens voor zitten
/edit: Ik ken die Marty inderdaad wel maar heb nooit z'n naam onthouden.
Die site van Justin ziet er wel gelikt uit dus daar ga ik maar eens voor zitten
[ Voor 43% gewijzigd door Ferret op 27-09-2024 18:51 ]
De uitleg van guitarzero2hero is ook altijd erg goed.
The best is yet to come
Ik zegt dit niet snel, maar die roze strat ziet er sexy uit!Ferret schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:47:
Hoi luitjes! Ik kom dit topic ook maar eens meer bezoeken. Ooit heb ik mezelf dacht ik als eens voorgesteld maar nogmaals maar even; ik ben bijna 65 jaar en ben een bescheiden hobby gitarist. Eerlijk gezegd ben ik een betere drummer maar de gitaar blijft me trekken.
[Afbeelding]
1960's model?
Helemaal mee eens, (shell) pink strats zijn echt eye candy.Ramzzz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:25:
[...]
Ik zegt dit niet snel, maar die roze strat ziet er sexy uit!![]()
1960's model?
Ja, die Pinky is momenteel mijn favo gitaar. De hals is perfect voor mijn niet al te grote handen en de 5-way switch heeft net dat ene standje wat op mijn USA strat uit 77 niet zit.
Ik heb het nog even opgezocht; ze komt uit 2002 en is een reissue van het 1962 model. Dat was het laatste jaar dat Fender deze kleur uitbracht. In 1963 werd deze vervangen door de kleur Fiesta Red.
Overigens heb ik deze gitaar ooit gekregen van een goede vriendin die hem ooit gekocht heeft maar er niet meer op speelde. Ik weet nu dat haar zoontje inmiddels gitaar speelt en wanneer ik er echt niet meer op kan spelen om wat voor reden dan ook dan gaat hij naar hem toe.
Ik overweeg trouwens om m'n 77'er te verkopen. Ooit zelf gekocht in 1978 in Londen maar ik merk dat ik hem zelden meer pak. Dan kan ik er misschien beter een ander blij mee maken en zelf voor de Vintage II gaan. Deze heeft min of meer dezelfde specs als Pinky dus die zal zeker gaan bevallen. Maar ja, wat moet ik er voor vragen?...
Ik heb het nog even opgezocht; ze komt uit 2002 en is een reissue van het 1962 model. Dat was het laatste jaar dat Fender deze kleur uitbracht. In 1963 werd deze vervangen door de kleur Fiesta Red.
Overigens heb ik deze gitaar ooit gekregen van een goede vriendin die hem ooit gekocht heeft maar er niet meer op speelde. Ik weet nu dat haar zoontje inmiddels gitaar speelt en wanneer ik er echt niet meer op kan spelen om wat voor reden dan ook dan gaat hij naar hem toe.
Ik overweeg trouwens om m'n 77'er te verkopen. Ooit zelf gekocht in 1978 in Londen maar ik merk dat ik hem zelden meer pak. Dan kan ik er misschien beter een ander blij mee maken en zelf voor de Vintage II gaan. Deze heeft min of meer dezelfde specs als Pinky dus die zal zeker gaan bevallen. Maar ja, wat moet ik er voor vragen?...
Als ik het niet dacht.Ferret schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:35:
Ja, die Pinky is momenteel mijn favo gitaar. De hals is perfect voor mijn niet al te grote handen en de 5-way switch heeft net dat ene standje wat op mijn USA strat uit 77 niet zit.
:strip_exif()/f/image/6IQaKZxPbznS2Vs3TwmObFF1.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie hier mijn 1999 AVRI 1962 spec.
Wordt dan even lid van onze whatsappgroep door @Gitarist even te DMMen. In die groep zitten mensen die wel weten wat zo'n 77er opbrengt. Zelf heb ik geen interesse door de hardtail, maar mooie collectie!Ferret schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:35:
Het korte antwoord is wat de gek ervoor geeft. Zit al in de vintage qua leeftijd, dus kan zomaar veel zijn...Ferret schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:35:
Wat leuk dat ie zo goed bevalt. Ik heb deze jaren geleden ook gehad, ook in die kleur, was inderdaad veel gitaar voor het geld. Hals van de avri is inderdaad erg vergelijkbaar. Ik heb deze ook 'vervangen' door een usa Vintage Reissue. Dat was wel een upgrade qua geluid.Ferret schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:35:
[ Voor 40% gewijzigd door Teleluvr op 28-09-2024 10:19 ]
Miskoop, doe ik iets verkeerd of is hier wat anders aan de hand?
:strip_exif()/f/image/H6DeWapPAlaxIERLpuoutgZh.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze veertjes zijn er voor om onder je wiebelende tremoloarm te doen zodat het wiebelen stopt en je toch een redelijk 'losse' tremoloarm hebt.
Al met het opnieuw indraaien van de arm merkte ik veel weerstand. Hoort natuurlijk dacht ik want je drukt het veertje in. Maar terwijl voor mijn gevoel de arm best nog wat slagen mocht maken (hij stond voor mijn gevoel nog te ver van de body af) ging hij niet meer verder. Ok, even aangekeken maar de hoogte van de arm stond me niet aan maar ik kon hem ook niet zonder geweld verder draaien. Toch er maar weer uit dan om te zien hoever de arm van de body af stond zonder veertje. Ik schudde het veertje er uit en wat zie ik? Een compleet ingedeukt veertje... Nou is een eigenschap van een veertje dat deze vanzelf terugveert en deze veer denkt daar duidelijk anders over. Ik verwachtte ook een constante veerduk want dat was nou net de bedoeling want daarmee voorkom je het wiebelen.
Ter aanvulling; het gaat om een Fender Stratocaster.
Dus, miskoop? Of doe ik iets verkeerd?
:strip_exif()/f/image/H6DeWapPAlaxIERLpuoutgZh.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze veertjes zijn er voor om onder je wiebelende tremoloarm te doen zodat het wiebelen stopt en je toch een redelijk 'losse' tremoloarm hebt.
Al met het opnieuw indraaien van de arm merkte ik veel weerstand. Hoort natuurlijk dacht ik want je drukt het veertje in. Maar terwijl voor mijn gevoel de arm best nog wat slagen mocht maken (hij stond voor mijn gevoel nog te ver van de body af) ging hij niet meer verder. Ok, even aangekeken maar de hoogte van de arm stond me niet aan maar ik kon hem ook niet zonder geweld verder draaien. Toch er maar weer uit dan om te zien hoever de arm van de body af stond zonder veertje. Ik schudde het veertje er uit en wat zie ik? Een compleet ingedeukt veertje... Nou is een eigenschap van een veertje dat deze vanzelf terugveert en deze veer denkt daar duidelijk anders over. Ik verwachtte ook een constante veerduk want dat was nou net de bedoeling want daarmee voorkom je het wiebelen.
Ter aanvulling; het gaat om een Fender Stratocaster.
Nooit gezien of nodig gehad?Ferret schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:28:
Miskoop, doe ik iets verkeerd of is hier wat anders aan de hand?
Wat is precies het probleem dat je probeert op te lossen?
Fender wil dat je in sommige modellen een veertje in het gat van je tremolo arm doe.
Zit er nog wat anders in dat gat. Ik heb ook metalen balltjes voorbij zien komen die in sommige modellen horen.
Zit er nog wat anders in dat gat. Ik heb ook metalen balltjes voorbij zien komen die in sommige modellen horen.
[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 01-10-2024 18:45 ]
Welke modellen dan? Ik heb een Fender strat en zou werkelijk niet weten waar dat zou moeten passen. Ik heb de brug vroeger ook wel zwevend gehad, maar meer dan een Shadows gezweef kreeg ik er niet uit. Zit nu met 5 veren trsak op de lak.Edgenumber schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:48:
Fender wil dat je in sommige modellen een veertje in het gat van je tremolo arm doe.
YouTube: Fender Stratocaster Tremolo Arm Tension Springs
Dit is toch een standaard Fender Strat-dingetje? 
Zou ik naast dat feit verder niets van weten, want ik gebruik de vibrato-arm nooit.
Zou ik naast dat feit verder niets van weten, want ik gebruik de vibrato-arm nooit.
Anybodies guess. Fender levert of leverde sommige modellen/jaartallen met zo'n veertje bij de tremolo arm. Het idee is dat een tremolo arm vaak of te los of te vast zit en dit veertje er onder zou dat verhelpen en een soort sweat spot creëren. En het is geloof ik niemand echt duidelijk waarom die er soms wel en vaak niet bij zit.
Maar goed, ik heb mijn tremolo ook vastgezet. Ik zie alleen op andere fora exact deze discussie vaker voorbij komen.
Bijna niemand kent het en mist het ook niet, behalve dan die paar die dit ooit bij hun gitaar hebben gehad.
Kijk het filmpje en dan weet je het.Ik heb een Fender strat en zou werkelijk niet weten waar dat zou moeten passen.
[ Voor 8% gewijzigd door Edgenumber op 30-09-2024 08:04 ]
Veertjes zitten er vaak bij.
Dat is ook de reden dat je in winkels (zeker vroeger) vaak een stickertje op de tremolo arm uitsparing had zitten: Dan kon het veertje er niet uit vallen. Ik denk dat er miljoenen verloren gegaan zijn.
Je hebt ze zowel op de vintage stijl bruggen als op de moderne 2-punts tremolos.
Over het algemeen (het is geen wet) zie je ze wel vaker op de modernere tremolos met een pop-in arm.
Bij de schroefvarianten zie je ze minder.
Een Fender strat Tremolo vind ik zef trouwens een van de beste/lekkerst klinkende die er zijn.
Sure, echte divebombs zoals Joe en Steve maken zit er niet in, maar verder kom je een heel eind
Dat is ook de reden dat je in winkels (zeker vroeger) vaak een stickertje op de tremolo arm uitsparing had zitten: Dan kon het veertje er niet uit vallen. Ik denk dat er miljoenen verloren gegaan zijn.
Je hebt ze zowel op de vintage stijl bruggen als op de moderne 2-punts tremolos.
Over het algemeen (het is geen wet) zie je ze wel vaker op de modernere tremolos met een pop-in arm.
Bij de schroefvarianten zie je ze minder.
Een Fender strat Tremolo vind ik zef trouwens een van de beste/lekkerst klinkende die er zijn.
Sure, echte divebombs zoals Joe en Steve maken zit er niet in, maar verder kom je een heel eind
[ Voor 17% gewijzigd door KnoxNL op 30-09-2024 08:30 ]
Ok, het is nu wel duidelijk voor diegene die niets wisten van zo'n veertje waar het voor dient denk ik. Maar dan nog weet ik niet of ik iets verkeerds doe...
Waar het voor dient weten we wel.Ferret schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:36:
Ok, het is nu wel duidelijk voor diegene die niets wisten van zo'n veertje waar het voor dient denk ik. Maar dan nog weet ik niet of ik iets verkeerds doe...
De vibrato-arm in elke stand (360º draaiend rond het 'as'-gat waar hij in zit) kunnen zetten zonder dat-ie weer terugvalt onder invloed van de zwaartekracht.
'Tension springs'.
@Ferret dan heb je of slechte veren, of je draait te diep. Lijkt mij dat een siliconen stukje beter werkt als het om frictie gaat. Die paar keer dat ik de tremolo gebruikte (de hel om de intonatie goed te krijgen) is de reden dat ie vast zit) vond ik het juist fijn dat ie naar beneden viel, dat 'heurt' zo, anders een Floyd Rose, en ook daarbij heb ik 'm liever los - geen reden om een trembar in de buurt te hebben waar je je snaren mishandelt.
Dan draai ik te diep denk ik. In eerste instantie bij het voelen van tegendruk stond de arm naar mijn gevoel te ver van de body af dus heb ik doorgedraaid.franssie schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:00:
@Ferret dan heb je of slechte veren, of je draait te diep.
Maar juist bij het los naar beneden hangen zit er dus speling in de arm en dat is waar ik van af wilde door zo'n veertje te gebruiken.Lijkt mij dat een siliconen stukje beter werkt als het om frictie gaat. Die paar keer dat ik de tremolo gebruikte (de hel om de intonatie goed te krijgen) is de reden dat ie vast zit) vond ik het juist fijn dat ie naar beneden viel, dat 'heurt' zo, anders een Floyd Rose, en ook daarbij heb ik 'm liever los - geen reden om een trembar in de buurt te hebben waar je je snaren mishandelt.
En met speling bedoel ik dus dat als je de arm vast hebt, je deze heen en weer kan bewegen zonder dat de brug beweegt. Ik vermoed dat het schroefdraad van de arm of in het tremoloblok beschadigd is of zo.
Afijn, niks ernstigs maar gewoon een miskoop dus die veertjes...
That’s the spirit!Teleluvr schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:43:
Ik hoor niets dat een goede Telecaster niet kan oplossen!
Sorry, maar als er één gitaar is waar ik nul komma niks mee heb dan is het wel een TelecasterTeleluvr schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:43:
Ik hoor niets dat een goede Telecaster niet kan oplossen!
Therapie kan helpenFerret schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:59:
[...]
Sorry, maar als er één gitaar is waar ik nul komma niks mee heb dan is het wel een Telecaster
Tsja, waar zijn de moderatoren als je ze nodig hebt...Ferret schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:59:
[...]
Sorry, maar als er één gitaar is waar ik nul komma niks mee heb dan is het wel een Telecaster
idd het is een schande!Teleluvr schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:26:
[...]
Tsja, waar zijn de moderatoren als je ze nodig hebt...
Solar Tele met 2 dikke (hot) humbuckers erin als je echt wil scheuren, heerlijk!Ferret schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:59:
[...]
Scheuren op een tele gebeurd gelukkig al jaren hoor, deze man is wmb het ultieme voorbeeld daarvan:
https://www.fender.com/en...elecaster/0111052880.html

En niet alleen door John5...KnoxNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:33:
Scheuren op een tele gebeurd gelukkig al jaren hoor, deze man is wmb het ultieme voorbeeld daarvan:
[Afbeelding]
Nou geef ik toe dat deze uitvoering wel wat heeft. Maar zo zie je ze maar zelden. Ik vind de standaard Tele's echt niks aan. Maar ook een hele zwarte Strat vind ik niks aan. Ik mis dan de mojo... Terwijl ik toch een Strat fan ben.KnoxNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:33:
[Afbeelding]
De zwarte strat werd dan ook ontdaan van elke mojo door Aldi vele jaren geleden (voor €100):Ferret schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 05:17:
[...]
Nou geef ik toe dat deze uitvoering wel wat heeft. Maar zo zie je ze maar zelden. Ik vind de standaard Tele's echt niks aan. Maar ook een hele zwarte Strat vind ik niks aan. Ik mis dan de mojo... Terwijl ik toch een Strat fan ben.

Voor de rest zit ik ook stevig in de telecaster fanclub vrees ik
De tele is dan ook een heel fijne ontdekking gebleken op een moment dat ik op zoek was naar een strat.
Mijn eigen exemplaar (klikbaar)
![]() |
Gezien mijn muzieksmaak zou ik eigenlijk meer naar mijn strat moeten leunen, maar om de één of andere reden krijgt mijn tele veel meer speeltijd. Wat mij ook opvalt is dat tele's gigantisch populair zijn aan de academie waar ik les volg, zowel bij leerlingen als leerkrachten. Ik neem af en toe mijn strat of LP clone mee om toch maar wat variatie in het landschap te brengen
Niet mijn favoriete model, hoewel ik kenmerkende geluid van een Telecaster wel erg kan waarderen.
Zoiets als dit vind ik wel een mooie:
Zoiets als dit vind ik wel een mooie:

Hoe kun je hier nee tegen zeggen?Ferret schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 05:17:
[...]
Nou geef ik toe dat deze uitvoering wel wat heeft. Maar zo zie je ze maar zelden. Ik vind de standaard Tele's echt niks aan. Maar ook een hele zwarte Strat vind ik niks aan. Ik mis dan de mojo... Terwijl ik toch een Strat fan ben.
:strip_exif()/f/image/j4lbpTrJZEbm4voDpv7AJLnG.jpg?f=fotoalbum_large)
https://reverb.com/item/7...ting&utm_content=71935825
Mooi rood is niet lelijk.
Ook mooi dat die kop rood is, vaak zie je bij Fender nog wel eens dat de kop dan gewoon blank hout is.
Ook mooi dat die kop rood is, vaak zie je bij Fender nog wel eens dat de kop dan gewoon blank hout is.
Gek genoeg is het voor mij omgekeerd, ik heb liever de traditionele Fender look (en zwart voor Gibson-esque).Pat911 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:28:
Mooi rood is niet lelijk.
Op enkele uitzonderingen na zijn matching headstocks niet mijn ding.
Maar goed, smaken en kleuren zijn uiteraard heel subjectief, en het is goed dat er zoveel keuze is qua ontwerpen tegenwoordig
Kapoen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
Gek genoeg is het voor mij omgekeerd, ik heb liever de traditionele Fender look (en zwart voor Gibson-esque).
Op enkele uitzonderingen na zijn matching headstocks niet mijn ding.
Maar goed, smaken en kleuren zijn uiteraard heel subjectief, en het is goed dat er zoveel keuze is qua ontwerpen tegenwoordig
:strip_exif()/f/image/djQbUgR18uzQjk24ABv7RfNJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom is Olympic White met een esdoorn hals gewoon de beste combinatie. Bijna-matching headstock zonder dat'ie geschilderd hoeft te worden
Butterscotch Blonde kan ook nog, maar dat is wel héél cliché op een Tele.
Toen ik mijn tele kocht was deze ook beschikbaar in de Fender catalogus.Wormaap schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:08:
[...]
[Afbeelding]
Daarom is Olympic White met een esdoorn hals gewoon de beste combinatie. Bijna-matching headstock zonder dat'ie geschilderd hoeft te worden
Butterscotch Blonde kan ook nog, maar dat is wel héél cliché op een Tele.
Ook een ash body, maar 'natural' itt mijn crimson red geval, en in echt daglicht redelijk
dicht bij de kleur van de hals/fretbord.

Voor mijn gevoel toch net iets teveel ikea snijplank qua looks
Bij lichte bodies vind ik een blanke headstock dan ook wel passen.
Bij mijn Epiphone Dot is de headstock dan weer anders dan de body, maar weer wel in stijl met de gitaar.
Dus matching hoeft het niet te zijn, maar wel passend. En naar mijn smaak is een blank houten headstock vaak te licht voor de body.
Bij mijn Epiphone Dot is de headstock dan weer anders dan de body, maar weer wel in stijl met de gitaar.
Dus matching hoeft het niet te zijn, maar wel passend. En naar mijn smaak is een blank houten headstock vaak te licht voor de body.

En laat ik deze nou toevallig exact hebbenKapoen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:20:
[...]
Toen ik mijn tele kocht was deze ook beschikbaar in de Fender catalogus.
Ook een ash body, maar 'natural' itt mijn crimson red geval, en in echt daglicht redelijk
dicht bij de kleur van de hals/fretbord.
[Afbeelding]
Voor mijn gevoel toch net iets teveel ikea snijplank qua looks
Ik ben in eerste instantie mee in aanraking gekomen bij Feedback Utrecht toen ik een vriend hielp met gitaar shoppen. Hij heeft hem ook gekocht.
Ik was er zo verliefd op dat ik hem niet veel later zelf bij Feedback Eindhoven gekocht heb. 2 minuten op gespeeld en afgerekend. Gezicht van die medewerker kan ik me nog goed herinneren maar die wist natuurlijk niet dat ik al bekend was met het specifieke model
Naar mijn mening is dit de beste tele die ik ooit heb vast gehad. Satin neck en door de ash body en pickups ontzettend helder en spanky. Ik zweer bij Ash tele's.
Dit is er 1 uit de tijd dat het nog gewoon de USA standard Telecaster heette.
Oeps, nu is mijn gezicht zo rood als m'n tele?KnoxNL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:11:
[...]
En laat ik deze nou toevallig exact hebben
Dit is er 1 uit de tijd dat het nog gewoon de USA standard Telecaster heette.
Mijn opmerking ivm ikea was uiteraard eerder grappig bedoeld, excuses!
Mijn tele is inderdaad ook een American Standard uit 2012.
De uiteindelijke selectie voor mijn instrument toen ging tussen 3 modellen:
- de American Deluxe (ook met ash body, en N3 noiseless pickups + S1 switch)
- de Mexicaanse Classic Player Baja telecaster (alder body, zelfde pickups als de Am. Std en S1 switch)
- de ons bekende American Standard
Gek genoeg viel de duurste van de drie meteen af, de pickups bevielen me niet echt.
Ik was redelijk onder de indruk van de Mexicaanse tele, een heel goede gitaar prijs/kwaliteit verhouding.
De pickups waren dan ook dezelfde als mijn uiteindelijke aankoop (twisted tele/broadcaster), alleen lag de ergonomie van het instrument me niet. De V-shape nek is niet echt aan mij besteed.
Voor de rest een prima instrument, met klassieke looks (althans de butterscotch versie die ik testte).
Het is uiteindelijk de Am. Std. geworden vanwege al het comfort: belly cut (zelfs als kleine Belg met kippenschouders is dit een fijne optie), afgerold fretbord, relatief lichte body (toch de ash versie
Fantastische gitaren zijn het! In het rood vind ik hem ook heel gaaf.Kapoen schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:13:
[...]
Oeps, nu is mijn gezicht zo rood als m'n tele?
Mijn opmerking ivm ikea was uiteraard eerder grappig bedoeld, excuses!
Mijn tele is inderdaad ook een American Standard uit 2012.
De uiteindelijke selectie voor mijn instrument toen ging tussen 3 modellen:
- de American Deluxe (ook met ash body, en N3 noiseless pickups + S1 switch)
- de Mexicaanse Classic Player Baja telecaster (alder body, zelfde pickups als de Am. Std en S1 switch)
- de ons bekende American Standard
Gek genoeg viel de duurste van de drie meteen af, de pickups bevielen me niet echt.
Ik was redelijk onder de indruk van de Mexicaanse tele, een heel goede gitaar prijs/kwaliteit verhouding.
De pickups waren dan ook dezelfde als mijn uiteindelijke aankoop (twisted tele/broadcaster), alleen lag de ergonomie van het instrument me niet. De V-shape nek is niet echt aan mij besteed.
Voor de rest een prima instrument, met klassieke looks (althans de butterscotch versie die ik testte).
Het is uiteindelijk de Am. Std. geworden vanwege al het comfort: belly cut (zelfs als kleine Belg met kippenschouders is dit een fijne optie), afgerold fretbord, relatief lichte body (toch de ash versie) en zoals je ook al aangeeft heel goede pickups
Geen excuses nodig verder, smaken verschillen nu eenmaal en ik neem daar geen aanstoot aan.
Grappig genoeg heb ik ook een American Deluxe zoals jij beschrijft maar dan de strat variant. Toen was het een goede koop maar de N3 noiseless waren zeker nog verre van perfect. Toch heel veel op gespeeld en heel veel plezier van gehad, nu staat ie al jaren ongebruikt en onaangeraakt op de slaapkamer.
Soms vraag ik me af of ik al die rondslingerende gitaren hier in huis die ik nooit aanraak niet gewoon beter in de cases op zolder kan leggen.
Ieder z'n smaak uiteraard!
Ik heb besloten om toch maar voor een Vintera II te gaan in plaats van een duizend euro duurder Vintage II. Ik heb diverse reviews gelezen, gezien en beluisterd en voor mijn skills als gitarist is het 't extra geld niet waard.
Ik heb nog even de tijd dus nu maar eens zien waar ik hem ga halen. Ik ben niet zo van het laten opsturen eerlijk gezegd dus ik ga liever naar een fysieke winkel zodat ik ook eerst kan zien wat ik koop (beschadigingetjes, afwijkingen e.d.). Nu zit Bax in XXX in de buurt maar dat vind ik een vreselijke winkel dus daar wil ik het liefst niet naar toe. Blijft Dijkman over dus dat zal hem dan wel worden. Laatste keer dat ik daar was is ook al weer 15 jaar geleden om een strap te kopen. Schrok me rot van de prijs maar achteraf is het een mooie match met Pinky.
Mocht iemand nog een goede winkel in de buurt van XXX weten dan hoor ik het graag.
Ik heb besloten om toch maar voor een Vintera II te gaan in plaats van een duizend euro duurder Vintage II. Ik heb diverse reviews gelezen, gezien en beluisterd en voor mijn skills als gitarist is het 't extra geld niet waard.
Ik heb nog even de tijd dus nu maar eens zien waar ik hem ga halen. Ik ben niet zo van het laten opsturen eerlijk gezegd dus ik ga liever naar een fysieke winkel zodat ik ook eerst kan zien wat ik koop (beschadigingetjes, afwijkingen e.d.). Nu zit Bax in XXX in de buurt maar dat vind ik een vreselijke winkel dus daar wil ik het liefst niet naar toe. Blijft Dijkman over dus dat zal hem dan wel worden. Laatste keer dat ik daar was is ook al weer 15 jaar geleden om een strap te kopen. Schrok me rot van de prijs maar achteraf is het een mooie match met Pinky.
Mocht iemand nog een goede winkel in de buurt van XXX weten dan hoor ik het graag.
@Ferret waar is xxx?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Als iemand te onbeschaafd is om zijn eigen woonplaats te kunnen schrijven snap ik dat bezorgen geen optie is.Fraggert schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:24:
[...]
Amsterdam natuurlijk.......staat zelfs op de paaltjes daar@Ferret