franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat handig is bij electrisch is dat je met een koptelefoon kunt spelen.
Ik zal voornamelijk ‘s svonds als alles op bed ligt (ik ga veelal wat later maffen) nog even een 30min/uurtje kunnen klooien
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Shit, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is inderdaad wel een pluspunt. Maar goed, volgens @franssie heb ik er binnenkort toch 5 dus het maakt toch niet uit waar ik begin...Fraggert schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:11:
@sOid
Wat handig is bij electrisch is dat je met een koptelefoon kunt spelen.
Ik zal voornamelijk ‘s svonds als alles op bed ligt (ik ga veelal wat later maffen) nog even een 30min/uurtje kunnen klooien
Dat konijnenhol is zo diep ... weet waar je aan begint
en koop iets tweedehands en/of in een winkel, niet inline, een eerste gitaar moet je 'liggen'
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Prima gitaar voor als ik nog een glamrock-carrière ambieerfranssie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:31:
Best of both worlds? https://www.thomann.de/nl...le_mn_nt.htm?gad_source=1
en koop iets tweedehands en/of in een winkel, niet inline, een eerste gitaar moet je 'liggen'
Ik snap wat je zegt, maar hoe weet je als totala noob wanneer een gitaar je ligt? De andere kant van het verhaal is dat je vermoedelijk juist gemakkelijker went aan iets dat niet helemaal perfect is, juist omdat je er weinig ervaring mee hebt...
[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 26-07-2024 21:36 ]
Gelukkig heb je al een referentie (de leengitaar) dus voel je wel of het beter of slechter voelt. Je zal nooit gelijk de perfecte hals vinden bij je eerste gitaar.sOid schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:34:
[...]
Prima gitaar voor als ik nog een glamrock-carrière ambieerEdit: oh, hij is er ook in andere varianten
Ik snap wat je zegt, maar hoe weet je als totala noob wanneer een gitaar je ligt? De andere kant van het verhaal is dat je vermoedelijk juist gemakkelijker went aan iets dat niet helemaal perfect is, juist omdat je er weinig ervaring mee hebt...
Ooit op een tweakers gitaar meeting een PRS in handen gehad, en die kwam toch wel in de buurt van het fijnste ever, maar dat hangt ook van je handen af.
Ik denk wel dat als je begint op bredere nekken je betere techniek links ontwikkelt (omdat je wel moet plaatsen)en het ook makkelijker is om te picken met je vingers omdat er meer ruinte zit tussen de snaren. Maar mijn favo nylon gitaar is een obscure Landola met een nek die net zo speelt als mijn Fender Strat. Staal heb ik een Ovation Cutaway, ook met smalle nek.
Heb ook nog wel een dunne accoustische nylon met brede nek, maar die pak ik nooit want kleine handen, als is die wel lekker stil en die weegt bijna niets.
Als totale noob weet je niet wat je ligt. Dat ontdek je pas door te spelen. Ik ben een tijd terug (weer) begonnen met gitaar spelen. Ook uitgebreid over gediscussieerd met @Fraggert. Ik heb toen het budget op max 500 euro gezet. Uiteindelijk kun je voor meer beter krijgen en voor nog meer nog beter. En zo blijf je bezig.sOid schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:34:
[...]
Prima gitaar voor als ik nog een glamrock-carrière ambieerEdit: oh, hij is er ook in andere varianten
Ik heb dus gekeken naar wat volgens kenners goed is en wat volgens tig reviews een alleskunner is en dat werd een Yamaha Pacifica 112V(mx). Omdat ik ook buren en kleine kinderen heb, maar ook zowel op zolder in de mancave als beneden op de bank als met en zonder koptelefoon wil spelen, heb ik er een Positive Grid Spark Go bijgekocht. Een kleine modeling versterker waaruit je zowel akoestisch geluid als een scheurende gitaar met flink wat overdrive kan halen en alles ertussenin.
Tuurlijk is het niet de meest fantastische versterker op de markt, maar hij heeft flink wat mogelijkheden, een heel behoorlijk geluid, een handzaam formaat, een ingebouwde accu, bluetooth en een koptelefoonaansluiting. Dus perfect om mee te oefenen en meer.
Alles bij elkaar was ik zo'n €450 kwijt en heb ik een heel behoorlijke beginnersbundel waar ik alle kanten mee op kan en ontdekken wat ik precies wil.
Het kan natuurlijk duurder en beter, maar die duurdere en betere gitaar en versterker komen sowieso wel in de toekomst als je wat verder bent. Goedkoper kan ook, maar dan kom je in een segment waarin spul verkocht wordt dat kan tegenvallen. En dat kan erin resulteren dat je de hobby niet doorzet.
Blijf dus weg bij budget rommel, maar maak het ook niet te gek als je 0 ervaring hebt. En kies vooral een gitaar die je mooi vindt, want dan pak je hem sneller/vaker.
Ja, dit is ook zeker waar!KlaasjeNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:55:
[...] En kies vooral een gitaar die je mooi vindt, want dan pak je hem sneller/vaker.
En wellicht zit er ook gewoon een winkel in de buurt waar je eea eens kan zien en vasthouden? Hoeft ook niet per se duurder te zijn, voor pedalen e.d. kijken ze hier op internet wat de laagste normale prijs is en dat is de prijs die je dan krijgt.
Om het dan nog complexer te maken zijn het in deze prijsklasse gelamineerde houtsoorten ipv het echte spul, wat zo mogelijk nog meer invloed heeft op het geluid dan de houtsoort zelf.Ramzzz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:46:
[...]
De tweede is ‘all mahogany’, een volledig mahoniehouten gitaar.
Klinkt ‘warmer’ (minder schel is een benadering van dit soort gitaarjargon), met mooie mid en laag en iets minder ‘felle’ hoge tonen.
Ik heb zelf 2 ‘full mahogany’ western gitaren, dat is wel echt mijn smaak, komende vanuit de folk-singer-soundwriter klanken van (bijv.) Nick Drake, maar ook (bijv.) Turin Brakes.
Het moet net zijn wat je wilt, als beginnersgitaar zal die ‘full mahogany’-versie iets meer rest- of herverkoopwaarde (weer wat jargon) hebben, het is voor veel mensen nét even wat chiquer en gewild.
Anderen gaan voor ‘furch’ of ‘spruce’ tops, voor dat fellere geluid.
Kwestie van eens proberen als er een zaak in de buurt zit…
Ben zelf een groot fan van rosewood back and sides met spruce top.
Laat ik die nu letterlijk hier hebben liggen.... Foto's staan nog wel ergens in dit topic.franssie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:31:
Best of both worlds? https://www.thomann.de/nl...le_mn_nt.htm?gad_source=1
Ik had hem destijds gekocht als goedkope gitaar voor erbij om bij mijn vriendin aan de muur te hangen.
Nooit spijt van gehad (De gitaar dan he, de vriendin is een ander verhaal
Een fout die ik helaas gemaakt heb, en heel veel spijt vanfranssie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:51:
@sOid kijk, uiteindelijk eindig je toch met minimaal 5 gitaren, drie versterkers en N+1 effectpedalen, een DAW en interface
Dus begin ergens, en koop kwaliteit en verkoop nooit je eerste gitaar (!!!!)
Mijn Godin Detour was niet moeders mooiste, maar prijs/kwaliteit zeker de beste gitaar die ik ooit gehad heb.

Niet mijn eigen foto.
In een vlaag van zinsverbijstering verkocht, onlangs nog een poging gedaan om terug te kopen, maar dat was niet meer mogelijk

De rest van je post is trouwens ook spot on

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je hebt m liggen en was bedoeld voor aan de muur. Kun je m desondanks aanbevelen? Gewoon belangstellingKnoxNL schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:32:
[...]
Laat ik die nu letterlijk hier hebben liggen.... Foto's staan nog wel ergens in dit topic.
Ik had hem destijds gekocht als goedkope gitaar voor erbij om bij mijn vriendin aan de muur te hangen.
Nooit spijt van gehad (De gitaar dan he, de vriendin is een ander verhaal)
Jazeker, ik realiseer me dat je dat uit de tekst niet goed op kunt maken, hahaha.Vinnocchio schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:15:
[...]
Je hebt m liggen en was bedoeld voor aan de muur. Kun je m desondanks aanbevelen? Gewoon belangstelling
Het is voor de prijs een ontzettend goed bespeelbare, lekker klinkende gitaar. Zoals de Classic Vibe ook bekend staat.
De laatste maanden heb ik eigenlijk alleen maar op de Squier gespeeld, terwijl ik hier ook custom shop spul heb en alles er tussen in.
Ik heb wel toen ik hem kocht de winkel eerst nog een goede setup laten doen. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat toen ik hem in de winkel ging bespelen er wel wat dode plekken op de hals waren en wat scherpe frets. Af fabriek kan de QC dus beter.
Maar dat in ogenschouw nemende is het een heerlijk apparaat!
Ik heb ook een akoestische Western geprobeerd, maar dat deed m'n hart niet sneller kloppen. Van deze wel. Nu lekker oefenen
Dank voor de adviezen allemaal!
:strip_exif()/f/image/ETn3tsV89Q8Y2ZvvuGa0LRT1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 04-08-2024 14:08 ]
Waiting on the world to change
Veel plezier met je aankoop. Even een kleine waarschuwing, tegen het gitaar-virus "G.A.S." is helaas geen inenting tegen bestand.sOid schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:05:
Nou, de knoop is doorgehakt! Ik ben gisteren naar Apeldoorn gereden en daar een aantal gitaren geprobeerd. Uiteindelijk is het een elektrische geworden. Om precies te zijn een Squier Classic Vibe 60s Custom Telecaster 3-Tone SunburstIk heb er zo'n Positive Grid Spark Go als versterketje bij gekocht.
Ik heb ook een akoestische Western geprobeerd, maar dat deed m'n hart niet sneller kloppen. Van deze wel. Nu lekker oefenen
[Afbeelding]
apollo13
Hooguit een echtgenote die dreigt met een scheidingapollo13 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:32:
[...]
Veel plezier met je aankoop. Even een kleine waarschuwing, tegen het gitaar-virus "G.A.S." is helaas geen inenting tegen bestand.
Dat betekent alleen maar meer ruimte voor de collectie toch?pinda powerrr schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:05:
[...]
Hooguit een echtgenote die dreigt met een scheiding

Ticking away, the moments that make up a dull day
Mooie start zo!sOid schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:05:
Nou, de knoop is doorgehakt! Ik ben gisteren naar Apeldoorn gereden en daar een aantal gitaren geprobeerd. Uiteindelijk is het een elektrische geworden. Om precies te zijn een Squier Classic Vibe 60s Custom Telecaster 3-Tone SunburstIk heb er zo'n Positive Grid Spark Go als versterketje bij gekocht.
[Afbeelding]

Dat wordt ploeteren!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Goede, zo mogelijk, perfecte keus...sOid schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:05:
[Afbeelding]
Ik vraag me steeds af, waarom jij nou nooit een Strat aanbeveelt
Niks mis met een strat op z'n tijd.pinda powerrr schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:04:
[...]
Ik vraag me steeds af, waarom jij nou nooit een Strat aanbeveelt
Maar een goede strat maakt nog geen tele...
Haha. Ik ken het van andere hobby’s. * sOid mompelt iets over 5 fietsen en 54 plantenapollo13 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:32:
[...]
Veel plezier met je aankoop. Even een kleine waarschuwing, tegen het gitaar-virus "G.A.S." is helaas geen inenting tegen bestand.
Ik hecht me gelukkig niet supersnel aan spullen. Laatst m’n eerste zelfgebouwde fiets verkocht. Dat was wel éven slikken…
Dank voor de leuke reacties allen! Nu al een van de meest positieve subcommunities op GoT!
Nee je mist een pick up op een tele. 😜Teleluvr schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:43:
[...]
Niks mis met een strat op z'n tijd.
Maar een goede strat maakt nog geen tele...
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Ach je kunt die overbodige pickup er altijd nog uitslopen...
https://i.dailymail.co.uk...c-a-113_1691668312068.jpg
Ik ben nieuw op dit stuk van het forum. Ik ben sinds begin van dit jaar aan het leren spelen op mijn akoestische Western gitaar Fender CD-60, prima beginnersgitaar is mijn ervaring. Het spelen gaat steeds beter en volg online lessen van Koen Snoek, al heb ik echt nog wel een lange weg te gaan :-)
Wat ik graag wil is toch een elektrische gitaar aanschaffen, met name om te kunnen wisselen tussen beide gitaren maar ook om in de avond te kunnen spelen met een hoofdtelefoon zonder dat mijn gezin hier direct last van heeft.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Epiphone Les Pal Classic en wil binnenkort eens bij de gitaarwinkel langs om deze te proberen.
Wat vinden jullie van deze keus of raden jullie deze af? Budget zonder versterker zit zo tussen de 500-800 euro max en het moet vooral een kwalitatief goede beginnersgitaar zijn maar ook een gitaar die nog even meegaat als mijn niveau beter wordt.
En als versterker is mijn oog gevallen op de Positive Grid Sparc Go, met name omdat deze op een accu werkt, compact is en je eenvoudig hierop een hoofdtelefoon kan aansluiten. Goede keus of toch iets anders?
Dank voor de tips :-)
Op Marktplaats staan er overigens ook nog twee, waarvan één met een Bigsby tremolo systeem mocht dat je ding zijn.
Voor beginners elektrische gitaar zou ik jeAalard99 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:28:
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit stuk van het forum. Ik ben sinds begin van dit jaar aan het leren spelen op mijn akoestische Western gitaar Fender CD-60, prima beginnersgitaar is mijn ervaring. Het spelen gaat steeds beter en volg online lessen van Koen Snoek, al heb ik echt nog wel een lange weg te gaan :-)
Wat ik graag wil is toch een elektrische gitaar aanschaffen, met name om te kunnen wisselen tussen beide gitaren maar ook om in de avond te kunnen spelen met een hoofdtelefoon zonder dat mijn gezin hier direct last van heeft.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Epiphone Les Pal Classic en wil binnenkort eens bij de gitaarwinkel langs om deze te proberen.
Wat vinden jullie van deze keus of raden jullie deze af? Budget zonder versterker zit zo tussen de 500-800 euro max en het moet vooral een kwalitatief goede beginnersgitaar zijn maar ook een gitaar die nog even meegaat als mijn niveau beter wordt.
En als versterker is mijn oog gevallen op de Positive Grid Sparc Go, met name omdat deze op een accu werkt, compact is en je eenvoudig hierop een hoofdtelefoon kan aansluiten. Goede keus of toch iets anders?
Dank voor de tips :-)
- en als je even terugleest in dit topic, dit wordt vaak geadviseerd - je aanraden om je zeker ook op de tweedehandsmarkt te richten, veel waar voor je geld, omdat je gitaar een stapje hoger in de markt kan zitten zonder dat je daarvoor de hoofdprijs betaalt.
Dat gezegd hebbende, als een Les Paul je ding is - smaak is een belangrijke factor - dan is dit zeker niet beroerd.
Ik ben nu onderweg, als iemand me niet voor is, kan ik vanavond meer advies/tips geven.
In de klasse ‘spiksplinternieuw’ en ‘Les Paul-model’ is erg veel te koop. Onder andere van PRS (SE) en Sire Larry Carlton. Veel waar voor je geld.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 05-08-2024 19:03 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
(zoekterm: PRS SE Single Cut)
Lijkt mij de reis waard @Aalard99Ramzzz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:09:
En:
(zoekterm Sire Larry Carlton L7)
Of niet soms, @Teleluvr?
En @Aalard99, deze is ook niet te versmaden.
[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 06-08-2024 18:51 ]
Deze is alleen al het uitproberen waard vanwege de verkooptekstRamzzz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:42:
En @Aalard99, deze is ook niet te versmaden.
Zeker:KnoxNL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:58:
[...]
Deze is alleen al het uitproberen waard vanwege de verkooptekst
Sire L7 les Paul model in nieuwstaat, alleen thuis en in de studio gebruikt.
Klinkt als een Gibson, speelt als een Gibson, lijkt zelfs een Gibson, maar voor de fractie van de prijs van een Gibson les Paul.
Blauw omdat dat leuker is dat altijd maar zwart, goldtop of dat vreselijke sunburst. En wit is voor bruidjes.
Gratis uitproberen is natuurlijk mogelijk, als je aardig bent krijg je er koffie bij. Wordt evt ook opgestuurd, maar de kosten en risico's zijn voor de koper en je mist een stukje voorpret, maar hé, alles kan.
Bieden mag, hou het wel netjes, anders ga je aan de schandpaal.
Is op een fFender amp te testen, maar je eigen walkman meenemen is een optie.

Dank voor de info, ga inderdaad eens goed kijken wat er te koop is op Marktplaats. Nu ben ik totaal geen kenner, maar is een 10-20 jaar oude PRS betere kwaliteit dat een nieuwe Epiphone? Ik bedoel de Epiphone kost 599 en kan ik hier om de hoek in de winkel proberen en kopen. Ook het onderhoud kan ik daar laten uitvoeren. De PRS ken ik persoonlijk niet.Ramzzz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:44:
[...]
In de klasse ‘spiksplinternieuw’ en ‘Les Paul-model’ is erg veel te koop. Onder andere van PRS (SE) en Sire Larry Carlton. Veel waar voor je geld.
Dat is wel afhankelijk van hoe de vorige eigenaar hem heeft behandeld.Aalard99 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:58:
[...]
Dank voor de info, ga inderdaad eens goed kijken wat er te koop is op Marktplaats. Nu ben ik totaal geen kenner, maar is een 10-20 jaar oude PRS betere kwaliteit dat een nieuwe Epiphone? Ik bedoel de Epiphone kost 599 en kan ik hier om de hoek in de winkel proberen en kopen. Ook het onderhoud kan ik daar laten uitvoeren. De PRS ken ik persoonlijk niet.
Ik heb een Fender Stratocaster uit 1999 die als nieuw is en werkelijk uitstekend speelt. Sommige mensen mishandelen hun spullen en dan is een gitaar van een jaar oud al behoorlijk gehavend. Maar dat zegt nog niets over hoe hij speelt en klinkt.
De Sire hieronder is wel echt een heel goede gitaar, heel veel waar voor je geld, en een heel recent model.
Nieuwstaat is gewoon te zien ook. https://www.marktplaats.n...-paul-model-in-nieuwstaat
[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 06-08-2024 23:07 ]
In die kleur heeft Thomann hem voor 525, in andere kleuren sub 500.
Onderhoud op de Sire zal je winkel om de hoek ook kunnen doen, maar als de Epiphone je meer aan staat qua merk en looks val je daar ook zeker geen buil aan. Je hebt een aantal goede keuzes hier.
Ik moet zeggen dat mijn gevoel nog steeds zegt om voor een nieuwe Epiphone gitaar van 599 euro te gaan die ik hier om de hoek kan kopen, en misschien nog wel belangrijker kan proberen. De gitaren in de advertenties liggen voor mij op minimaal een uur rijden wat voor mij uiteindelijk ook geld en tijd kost waardoor de winst in rook op gaat.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ja die heb ik, dat is inderdaad ook een goed punt. Ik vind nu op papier de Epiphone Les Paul in zwart erg mooi maar misschien als ik die vast heb dat het erg tegenvalt. Dus ik ga daar binnenkort maar eens langs.Edgenumber schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:08:
Heb je geen zaak in de buurt waar je eerst niet eens vanalles en nog wat vast kan houden?
Een goede tip is om, als je zelf nog een beginner bent, iemand mee te nemen met wat meer verstand van zaken. Die kan de gitaar met een kundig kritisch oog bekijken en bespelen. Een tweede opinie is altijd aan te raden wat mij betreft.Aalard99 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:
[...]
Ja die heb ik, dat is inderdaad ook een goed punt. Ik vind nu op papier de Epiphone Les Paul in zwart erg mooi maar misschien als ik die vast heb dat het erg tegenvalt. Dus ik ga daar binnenkort maar eens langs.
apollo13
Dat ontbreekt een beetje in mijn kring met vrienden en familieapollo13 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Een goede tip is om, als je zelf nog een beginner bent, iemand mee te nemen met wat meer verstand van zaken. Die kan de gitaar met een kundig kritisch oog bekijken en bespelen. Een tweede opinie is altijd aan te raden wat mij betreft.
Als dat dicht in de buurt is, kun je ook wel even naar Amersfoort.Aalard99 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:29:
[...]
Dat ontbreekt een beetje in mijn kring met vrienden en familie. Ik wil dus naar een betrouwbare winkel gaan die een eerlijk advies kan geven en ga binnenkort even bij de Gooise-gitaren langs wat dicht in de buurt is voor mij.
Kees Dee heeft heel veel keuze, en mijn ervaring is dat ze je daar ook vooral willen laten spelen en je niet zomaar iets laten kopen.
Ik heb daar wel met 5 gitaren om me heen gezeten, waarbij er steeds 1tje afviel. Toen ik echt geen keuze kon maken werd me verteld dat ik er nog maar eens rustig over na moet denken en dat ik niet te impulsief iets moest kopen.
Heb hetzelfde hier in Alkmaar gedaan, Dijkmans muziek. 5 akoestische gitaren, waarvan er 3 al snel afvielen. De laatste 2 waren lastiger om uit te kiezen. Na nog wat spelen gevraagd aan de eigenaar om ze allebei te spelen. Geluid wat je zelf hoort als je speelt en wat je hoort als iemand anders die gitaar speelt maakt behoorlijk uit. Had dit ergens gelezen en dat klopte dus.Pat911 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
Als dat dicht in de buurt is, kun je ook wel even naar Amersfoort.
Kees Dee heeft heel veel keuze, en mijn ervaring is dat ze je daar ook vooral willen laten spelen en je niet zomaar iets laten kopen.
Ik heb daar wel met 5 gitaren om me heen gezeten, waarbij er steeds 1tje afviel. Toen ik echt geen keuze kon maken werd me verteld dat ik er nog maar eens rustig over na moet denken en dat ik niet te impulsief iets moest kopen.
apollo13
Heb nu dus wel een spark 40 over dus als iemand interesse heeft, mag voor een heel zacht prijsje weg.
Daar gaat @Aalard99 niet naartoe als Gooise gitaren bij hem in de buurt is.
Deze staat echter wel bij mij om de hoek. Zal ik......?
Ik heb eigenlijk niets met LC op het gevoel maar wel altijd een LP model gewild maar de juiste nog niet kunnen vinden.
En ik moet zeggen dat het ook echt alleen een gevoel is want ik heb er nog nooit 1 vast gehad.
EDIT: Berichtje gestuurd of hij ook te testen is

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 07-08-2024 18:51 ]
Graag gedaan! Ik zwaai even mee naar jouw centen...KnoxNL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:47:
[...]
Daar gaat @Aalard99 niet naartoe als Gooise gitaren bij hem in de buurt is.
Deze staat echter wel bij mij om de hoek. Zal ik......?
Ik heb eigenlijk niets met LC op het gevoel maar wel altijd een LP model gewild maar de juiste nog niet kunnen vinden.
En ik moet zeggen dat het ook echt alleen een gevoel is want ik heb er nog nooit 1 vast gehad.
EDIT: Berichtje gestuurd of hij ook te testen is

Ja goed lang verhaal kort morgen om 16.00 ben ik in Mierlo.Ramzzz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:00:
[...]
Graag gedaan! Ik zwaai even mee naar jouw centen...

Ik heb zondag in het casino nog €600,- verloren dus dit is peanuts als het doorgaat en heb ik als het goed is langer plezier van.
Win / win, dat geld kun je niet meer meenemen naar het casino!KnoxNL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:07:
[...]
Ja goed lang verhaal kort morgen om 16.00 ben ik in Mierlo.![]()
Ik heb zondag in het casino nog €600,- verloren dus dit is peanuts als het doorgaat en heb ik als het goed is langer plezier van.
Misschien had je er beter een Epiphone Casino van kunnen kopen.
Scherp! Hahaha.Ramzzz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:08:
[...]
Win / win, dat geld kun je niet meer meenemen naar het casino!
Misschie had je er beter een Epiphone Casino van kunnen kopen.
Ik ben verre van rijk maar geldzorgen heb ik ook niet. Ik heb dan ook de eigenschap dat ik verlies in het casino alweer vergeten ben als ik de deur uitgelopen ben. Maar ik heb dan wel een heel gezellig uitje gehad, vaak met wat eten en drinken erbij.
Dit in tegenstelling tot mijn broertje en zijn vriendin die mee waren. Die hebben samen slechts 250 verloren en zijn er nog ziek van
Ik ga toch wel maandelijks naar het casino en kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst met winst naar huis ging. Dus of ik heb heel veel pech of ben een extreem slechte gokker
But i digress.....
@Ramzzz Oh shit, "Bert" heeft ook nog een Gretsch te koop.....
https://www.marktplaats.n...4434905-gretsch-2655t-p90
2 voor 600?

[ Voor 10% gewijzigd door KnoxNL op 07-08-2024 19:19 ]
Die is wel kek...[b]KnoxNL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:12:
@Ramzzz Oh shit, "Bert" heeft ook nog een Gretsch te koop.....
https://www.marktplaats.n...4434905-gretsch-2655t-p90
2 voor 600?![]()
I've got that covered, ik heb nog een ENGL Screamer 50 met echte reverb tank.pinda powerrr schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:58:
@KnoxNL dan moet je ook nog wel ff op zoek naar een dikke reverb tank! Om het passend te maken met de Gretsch.
Die Gretsch zou mijn voorkeur hebben. LP-modellen, en zeker de originele hebben vaak een heel mooi geluid, maar het model, hoe iconisch ook, spreekt mij niet zo aan.KnoxNL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:12:
Oh shit, "Bert" heeft ook nog een Gretsch te koop.....
Een Framus Panthera daarentegen vind ik dan weer wel mooi, terwijl het in de basis best wel een LP is.
LP modellen spreken me wel aan, maar ik heb er nog nooit 1 in handen gehad die echt goed voelde. Gibsons, PRS, Epiphone etc.Pat911 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:04:
[...]
Die Gretsch zou mijn voorkeur hebben. LP-modellen, en zeker de originele hebben vaak een heel mooi geluid, maar het model, hoe iconisch ook, spreekt mij niet zo aan.
Een Framus Panthera daarentegen vind ik dan weer wel mooi, terwijl het in de basis best wel een LP is.
De Sire voelde wel goed, fijn nekprofiel en mat afgewerkte hals. Hij is wel loodzwaar
Maar die staat inmiddels hier thuis.
De Gretsch heb ik daar gelaten, want: Instapmodel Bigsby met alle gevolgen van dien, ontzettend goedkoop aanvoelende knoppen etc.
Er komt vast nog eens een Gretsch, maar dan een "echte" denk ik.
Sowieso kun je een Gretsch en een LP niet vergelijken.
Belemmert het sneller spelen voor mij ee´ beetje.
Zeker als ik het vergelijk met mijn solar die een satijnenhals heeft of mijn nieuwe strat. Superdun nekje.
Gibson en Epi hebben tegenwoordig ook mat afgewerkte halzen, net als de Sire.Moechy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:07:
Nadeel aan de Epi en Gibson LP modellen vind ik die gelakte hals.
Zeker als ik het vergelijk met mijn solar die een satijnenhals heeft of mijn nieuwe strat. Superdun nekje.
Maar ik snap wat je bedoeld, ik vind dat ook minder prettig.
Nee, inderdaad, ik deed dat ook alleen op de looks.KnoxNL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:16:
Sowieso kun je een Gretsch en een LP niet vergelijken.
Ik heb sowieso moeite met snel spelen, dus dat nadeel ondervind ik nietMoechy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:07:
Nadeel aan de Epi en Gibson LP modellen vind ik die gelakte hals.
Maar ik merk het goed! Ik speel vlak bij mijn computer en er ligt hier nog meer electronica zoals telefoons en dergelijke. En vroeger hoorde je die stoorsignalen altijd wel zachtjes op de achtergrond. Helemaal als ik de coil-split switch gebruikte. En nu is het gewoon stil.
De binnenzijde was standaard al geverfd met een soort geleidende verf, maar nu heb ik zowel de binnenkant als ook de achterkant van de slagplaat bekleed.
Een aanrader!
(Het gaat trouwens om een Squier Bullet Mustang)
[ Voor 4% gewijzigd door hneel op 09-08-2024 23:31 ]
Enige gitaren die er eigenlijk geen last van hebben zijn mijn Ibanez en Solar.
En Sg met P90's heeft er het meeste last van.
Ik kan nu een stuk of 14 akkoorden (incl variaties) en wat rifjes/stukjes van nummers (maar nog niet echt vloeiend). Ik heb iig de smaak goed te pakken. M'n vingertoppen zijn compleet gevoelloos, maar ach, je moet er iets voor overhebben nietwaar?
Anyway! Er is één akkoord waar ik echt mee worstel. De F major. Onderstaande combinatie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JAEh3XUHbb2DaUt4hRXAwqFG.jpg?f=user_large)
Het lukt me somehow niet om met m'n wijsvinger B en E tegelijk goed in te drukken (of hoe heet dat?) en met middel- en wijsvinger ook de respectievelijke snaren goed te raken. Of de D en G zijn zuiver en de B en E niet, of andersom.
Sowieso vind ik dat een van de lastigste dingen; snaren zuiver indrukken (nogmaals, hoe heet dat?
Tips?
(ik vraag dit omdat je na een aantal weken al gevoelloze vingertoppen hebt, dat is best snel)
Want sommige gitaren spelen door de snaren/afstelling 'zwaar' en dan moet je harder drukken, wat er voor zorgt dat het vlees van je vinger, zeker als je dikkere vingers hebt, eerder de naastliggende snaar kan raken.
Zo heeft mijn vriendin een western gitaar die ik enorm zwaar vind spelen (snaren staan wat hoog en voelen dik en strak aan). Ik heb zelf een stratocaster met Ernie's superslinky snaren die ik enorm laag heb afgesteld. Als een vlieg op een snaar land, fret ie m al af
Heb je een gitaarwinkel in de buurt? Kan je even een paar gitaren proberen of dat het verschil maakt.
(Pak dan ook even een klassieke gitaar: die hebben grotere tussenafstand in de snaren en nylon snaren zijn 'super slap'. Als je het probleem ook hebt op een klassieke gitaar, dan wordt het vooralsnog lastig)
Tweede tip:
Blijf gewoon oefenen en doe vingeroefeningen op de gitaar (suf om te doen, maar wel nuttig). Want je hebt het nog over 'een paar weken', dus je vingers gaan nog veel beter worden. Elke dag gaat het 1% makkelijker.
En de F akkoord is ook een irritante.
Wacht maar tot je bar-akkoorden gaat proberen.
(en ook die ga je uiteindelijk kunnen)
Probeer ook eens de stand van de nek, de hoek van je hand en de positie van je duim te variëren.
Nekstand kan je klassieker doen, dus meer omhoog wijzend.
Sommige akkoorden lukken mij beter als ik mijn duim tegen het midden van de nek 'af duw'.
En de D kan ik alleen als ik mijn pols draai, zodat ik "schuine" ruimte creëer voor mijn vingers.
(en daarmee is de D meteen mijn minst favo akkoord, omdat die polsbeweging mij uit mijn 'flow' haalt)
Als laatste:
Blijf spelen, ook al stop je per ongeluk af en toe een snaar af of een mis-akkoord. Wees er bewust van (zodat je geen slechte gewoontes ontwikkeld), maar ook: who cares?
Want op een dag is het probleem 'vanzelf' weg en weet je niet eens meer waarom het een probleem was. I'm sure of it.
Speelze!!
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Wat mij vooral geholpen heeft, behalve de standaard dingen als zet je vingertoppen recht op de snaar, houd je pols recht, etc:sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:
Nou heren, ik maak progressie! Sinds ik een paar weken geleden mijn eerste gitaar heb gekocht (zie eerder in dit topic) elke dag wel gespeeld. Nou ja, gespeeld... 'gepield', eerder
Ik kan nu een stuk of 14 akkoorden (incl variaties) en wat rifjes/stukjes van nummers (maar nog niet echt vloeiend). Ik heb iig de smaak goed te pakken. M'n vingertoppen zijn compleet gevoelloos, maar ach, je moet er iets voor overhebben nietwaar?
Anyway! Er is één akkoord waar ik echt mee worstel. De F major. Onderstaande combinatie.
[Afbeelding]
Het lukt me somehow niet om met m'n wijsvinger B en E tegelijk goed in te drukken (of hoe heet dat?) en met middel- en wijsvinger ook de respectievelijke snaren goed te raken. Of de D en G zijn zuiver en de B en E niet, of andersom.
Sowieso vind ik dat een van de lastigste dingen; snaren zuiver indrukken (nogmaals, hoe heet dat?) zonder per ongeluk een andere snaar aanraak.
Tips?
Hou de gitaar recht. Zeker in het begin wilde ik graag de snaren zien, maar dat ging ten koste van het correct indrukken van de snaren. Eventueel kun je een spiegel gebruiken om de gitaar te kunnen zien.
En voor de rest: oefenen, oefenen, oefenen.
100%, goeie.
Sterker nog: ik heb geen idee waarom een gitaar inlays op de fretboard nodig heeft. Die hoor je niet te zien als je de gitaar goed vast houdt. De pips op de zijkant van de nek, meer heb je niet nodig.
Zo, ingewikkelde vragen. Haha. Kun je variëren met snaarspanning, terwijl je wel dezelfde toonhoogte houdt? Dat wist ik niet. Gaat vooral om vingertopjes die wat gevoelloos zijn. Volgens mij komt dat door de eeltvorming die langzaamaan begint te komen.Twhomp schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:43:
Wat is je snaarspanning en hoogte boven de frets?
(ik vraag dit omdat je na een aantal weken al gevoelloze vingertoppen hebt, dat is best snel)
Want sommige gitaren spelen door de snaren/afstelling 'zwaar' en dan moet je harder drukken, wat er voor zorgt dat het vlees van je vinger, zeker als je dikkere vingers hebt, eerder de naastliggende snaar kan raken.
Zo heeft mijn vriendin een western gitaar die ik enorm zwaar vind spelen (snaren staan wat hoog en voelen dik en strak aan). Ik heb zelf een stratocaster met Ernie's superslinky snaren die ik enorm laag heb afgesteld. Als een vlieg op een snaar land, fret ie m al af
Heb je een gitaarwinkel in de buurt? Kan je even een paar gitaren proberen of dat het verschil maakt.
(Pak dan ook even een klassieke gitaar: die hebben grotere tussenafstand in de snaren en nylon snaren zijn 'super slap'. Als je het probleem ook hebt op een klassieke gitaar, dan wordt het vooralsnog lastig)
Ik heb nog een akoestische gitaar met nylon snaren van een vriend liggen. Daarop is het zeker niet makkelijker. Denk inderdaad dat het toch neerkomt op oefenen.
Meteen even een bar-akkoord geprobeerd. Holy shit! Het helpt trouwens niet dat ik ooit de pink van m'n linkerhand uit de kom heb gehad. Is vervolgens iets naar binnen gegroeid en dat maakt het met sommige akkoorden en vingeroefeningen ook lastiger.Tweede tip:
Blijf gewoon oefenen en doe vingeroefeningen op de gitaar (suf om te doen, maar wel nuttig). Want je hebt het nog over 'een paar weken', dus je vingers gaan nog veel beter worden. Elke dag gaat het 1% makkelijker.
En de F akkoord is ook een irritante.
Wacht maar tot je bar-akkoorden gaat proberen.
(en ook die ga je uiteindelijk kunnen)
Check, varieer ik inderdaad mee. Zowel D major als D minor gaan me intussen goed afProbeer ook eens de stand van de nek, de hoek van je hand en de positie van je duim te variëren.
Nekstand kan je klassieker doen, dus meer omhoog wijzend.
Sommige akkoorden lukken mij beter als ik mijn duim tegen het midden van de nek 'af duw'.
En de D kan ik alleen als ik mijn pols draai, zodat ik "schuine" ruimte creëer voor mijn vingers.
(en daarmee is de D meteen mijn minst favo akkoord, omdat die polsbeweging mij uit mijn 'flow' haalt)
Ja thanks! Ik worstelde eerst ook met C, G en D. Die gaan nu allemaal behoorlijk soepel (al laat de snelheid nog te wensen over). Grappig dat het op een gegeven moment ineens lijkt te 'klikken'.Als laatste:
Blijf spelen, ook al stop je per ongeluk af en toe een snaar af of een mis-akkoord. Wees er bewust van (zodat je geen slechte gewoontes ontwikkeld), maar ook: who cares?
Want op een dag is het probleem 'vanzelf' weg en weet je niet eens meer waarom het een probleem was. I'm sure of it.
Speelze!!
De spanning kan je zelf niet variëren, vanwege idd de toonhoogte. Maar snaren kunnen af fabriek strak of slap zijn. (High/medium/low tension).sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Zo, ingewikkelde vragen. Haha. Kun je variëren met snaarspanning, terwijl je wel dezelfde toonhoogte houdt?
Maar maakt niet uit, want:
Dan zal het niet aan de snaren/afstelling liggen vooralsnog.Ik heb nog een akoestische gitaar met nylon snaren van een vriend liggen. Daarop is het zeker niet makkelijker.
Zelfs superstar pro gitaargenieen haten barakkoorden, het is wat het is. Gewoon niks spelen met een barakkoordMeteen even een bar-akkoord geprobeerd. Holy shit!
Dat is zeker een uitdaging erbij.Het helpt trouwens niet dat ik ooit de pink van m'n linkerhand uit de kom heb gehad. Is vervolgens iets naar binnen gegroeid en dat maakt het met sommige akkoorden en vingeroefeningen ook lastiger.
Google eens op 'alternative fingering' voor de akkoorden die lastig zijn. Zat mensen die een vinger missen en nog steeds de sterren van de hemel spelen
Spiergeheugen en wat je hersenen 's nachts verwerken/opslaan, is magisch.Grappig dat het op een gegeven moment ineens lijkt te 'klikken'.
En hoe meer je dus oefent, hoe meer het beloond wordt.
* Twhomp pakt snel een gitaar!
Ah op die manier. Daar heb ik over gelezen inderdaad. Ik denk dat deze snaren erop zitten, maar geen idee of dit high/medium/low is https://www.fender.com/en...r-strings/0730250403.htmlTwhomp schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:31:
[...]
De spanning kan je zelf niet variëren, vanwege idd de toonhoogte. Maar snaren kunnen af fabriek strak of slap zijn. (High/medium/low tension).
Goddank. Ego = saved[...]
Zelfs superstar pro gitaargenieen haten barakkoorden, het is wat het is. Gewoon niks spelen met een barakkoord
Ah goed idee! Ik ben ook wat stretch-oefeningen aan het doen om 't hopelijk wat op te rekken. We'll see.Dat is zeker een uitdaging erbij.
Google eens op 'alternative fingering' voor de akkoorden die lastig zijn. Zat mensen die een vinger missen en nog steeds de sterren van de hemel spelen
Ik speel al een paar jaar, en behalve CAGED en wat varianten kom ik nog steeds niet. Power chords lukken gelukkig wel.sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:
Sowieso vind ik dat een van de lastigste dingen; snaren zuiver indrukken (nogmaals, hoe heet dat?) zonder per ongeluk een andere snaar aanraak.
Tips?
Sinds ik vorig jaar een acoustische gitaar erbij heb, met een wat bredere hals, raak ik minder vaak per ongeluk een andere snaar. Nog steeds wel af en toe, want ik heb nou eenmaal dikke vingers, en op 1 vinger zelfs een verdikking vanwege een wond lang geleden.
Ik heb ook een Epiphone dot, ook een bredere hals dan mijn andere gitaren, en daar speel ik ook zuiverder op.
Wat al eerder als tip werd gegeven, fout akkoord gewoon registreren en doorspelen, dat heb ik wel geleerd als ik samenspeel met een vriend, want die speelt wel gewoon foutloos door.
Is soms wel lastig om de draad dan weer op te pakken, zeker als je door dat foute akkoord even een pauze inlast. En dat heb ik inmiddels grotendeels afgeleerd. Dan klinkt er af en toe maar iets verkeerd, noem ik het gewoon een jazz-improvisatie.
Je bent pas een paar weken bezig, de beste tip is dat je gewoon de tijd hiervoor moet nemen. Gitaar spelen is niet iets wat je even leert en kost maanden om de basis te kennen.sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:
Nou heren, ik maak progressie! Sinds ik een paar weken geleden mijn eerste gitaar heb gekocht (zie eerder in dit topic) elke dag wel gespeeld. Nou ja, gespeeld... 'gepield', eerder
Tips?
Probeer ook niet weg te blijven van de barré akkoorden, deze zijn lastig maar wel cruciaal om verder te kunnen komen. Ik speel nu 8 maanden op een akoestische gitaar en het gevoel begint langzaam te komen. Barré akkoorden gaan inmiddels redelijk maar zeker nog niet altijd vloeiend.
Geef niet op en oefen dagelijks, dat is vaak het beste. Misschien ook een idee om ergens (online) lessen te nemen?
Nog een soortgelijke tip: Doe niet teveel moeite om de plaats van alle noten op de hals te onthouden. Het mooie van een gitaar is nu juist dat alles in principe transponeerbaar is. Het is vaak goed genoeg als je de noten op de lage E snaar kent. Daarna is de rest een kwestie van intervallen. Als je dan bv de I hebt weet je dat bv de V 1 snaar + 2 fretten hoger is.
Buiten het al uitstekende advies dat de mede-tweakers hier neergezet hebben wil ik een 'feel good' tip geven.sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:
Tips?
Neem jezelf af en toe op met je GSM en vergelijk na een week, 2 weken,... waar je staat met een specifieke oefening of liedje. Je zal zien dat je veel meer vooruitgang hebt gemaakt dan je jezelf meestal krediet geeft.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Oh da’s wel een leuk idee ja. Ga ik doen, thanks!Kapoen schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:20:
[...]
Buiten het al uitstekende advies dat de mede-tweakers hier neergezet hebben wil ik een 'feel good' tip geven.
Neem jezelf af en toe op met je GSM en vergelijk na een week, 2 weken,... waar je staat met een specifieke oefening of liedje. Je zal zien dat je veel meer vooruitgang hebt gemaakt dan je jezelf meestal krediet geeft.
Je tweede tip ben ik het half wel, half niet mee eens. Het is inderdaad zéker niet nodig om de noten op de hals te kennen om leuk/goed te kunnen spelen. Maar als je dieper in improvisatie, songwriting, misschien jazz en dergelijke komt, dan is het zeker enorm de moeite waard om ze wel te kennen.hneel schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:07:
Ik hoorde laatst een tip op youtube over caged: probeer niet alles tegelijk te leren. In de praktijk is de E shape voor de meesten het belangrijkste. Probeer die eerst goed onder de knie te krijgen, dan daarna de rest.
Nog een soortgelijke tip: Doe niet teveel moeite om de plaats van alle noten op de hals te onthouden. Het mooie van een gitaar is nu juist dat alles in principe transponeerbaar is. Het is vaak goed genoeg als je de noten op de lage E snaar kent. Daarna is de rest een kwestie van intervallen. Als je dan bv de I hebt weet je dat bv de V 1 snaar + 2 fretten hoger is.
Het is niet iets waar ik me als beginner druk om zou maken, maar als je het 'along the way' kan meenemen zou ik het ook zeker niet nalaten
Ticking away, the moments that make up a dull day
We hebben inmiddels in de afgelopen jaren al een aantal gezellige meets gehad en ook nu is er weer het plan om ergens tussen september en eind van het jaar een datum te prikken waarop we samen komen.
Mocht je interesse hebben, laat mij dit dan weten per DM.
Daarna zullen we met elkaar de meest geschikte datum kiezen (in WhatsApp, want ja, er is een WhatsAppgroep!) en natuurlijk een locatie.
*Ik kan me heel goed voorstellen dat je denk "Huh, bezoekers van dit topic.., ik heb die hele Gitarist hier nog nooit gezien".
Heel relaxte hobbu gitaar meetings, waar men vrijelijk kan praten over deze snaarverslaving, klein of groot.
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 19-08-2024 21:55 ]
Ooh. Het zusje van mijn CV 60s Custom Tele. Moet zeggen dat deze top wel iets mooier er uit ziet dan die van mij. Hoewel, die is ook gaaf, maar anders. Hele fijne gitaar.sOid schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:05:
[Afbeelding]
Hahaha.... Hoezo GAS aansllingeren? Verder ben ik het met de heren hier boven eens. Er zijn verschillende niveau's en het is gewoon rete gezellig!pinda powerrr schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:07:
En laat je als nieuwkomer niet afschrikken. Waar je in een muziekwinkel wordt weggekeken, krijg je op een meet de kans allerhande gear, van goedkoop tot heel duur te zien en als je lief kijkt, vaak ook nog op mag spelen. Meer informatie ga je niet krijgen over je nieuwe hobby!
[ Voor 19% gewijzigd door ElectricHead op 20-08-2024 09:25 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Op dit moment zijn we (de deelnemers aan de WhatsAppgroep) bezig met een datum te prikken. Er zijn een heel aantal data voorgesteld en de datum met de meeste aanmeldingen gaat het worden, maar op dit moment is er dus nog geen datum geprikt.sOid schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:12:
@Gitarist Kun je laten weten waar en wanneer het uiteindelijk gaat plaatsvinden? Als het in de buurt is en ik kan, haak ik wellicht aan. Maar hou vooral geen rekening met mij bij het plannen ervan
Zodra dat wel het geval is zal dat hier in dit topic ook meegedeeld worden.
En of je nou wel of niet naar de meet wil/kan komen, je bent sowieso welkom in de WhatsAppgroep. Als je erin wilt, stuur me dan een DM. (uiteraard niet verplicht)
Het is wel zo leuk als iedereen zijn/haar echte naam en Tweakers username vermeldt.
*En als dat agendatechnisch voor jou niet mogelijk is zullen we later in dit topic melden wat de gekozen datum is geworden.
[ Voor 15% gewijzigd door Gitarist op 20-08-2024 12:32 ]
Is er al wel een locatie bekend?Gitarist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
maar op dit moment is er dus nog geen datum geprikt.
Nee. We houden ons aanbevolen voor goede locaties ;-)
Wel hebben we o.b.v. ervaringen uit het verleden een aantal randvoorwaarden:
- bij voorkeur enigszins centraal in Nederland
- met voldoende parkeerruimte in de buurt
- bij voorkeur een grote ruimte (minimaal formaat klaslokaal) en een extra ruimte daarbij zou ook mooi zijn
- toestemming om herrie te maken
- voldoende stroom/stroompunten
- een drumstel en evt. PA is een plus (maar hoeft niet per sé)
Pal aan de A1 tussen Bussum en Blaricum, niet duur, 'creatieve broedplaats', veel mogelijk.
Bereikbaarheid met OV is wel wat minder.
Ik kom er werkgerelateerd wel eens.
Dat is bij mij redelijk in de buurt (ik kom wel eens op die biologische markt). En ik kan makkelijk iemand oppikken vanaf station Bussum of Weesp bijvoorbeeld (niet Hilversum, Hilversum is kut met de auto).sOid schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:53:
Denk dat deze locatie wel iets geschikts kan bieden: https://degroeneafslag.nl/
Pal aan de A1 tussen Bussum en Blaricum, niet duur, 'creatieve broedplaats', veel mogelijk.
Maar geen idee of ze zitten te wachten op een aantal gitaarversterkers als ze andere ruimten verhuren als vergaderlocatie.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 20-08-2024 14:03 ]
Als het al kan, zal het hoogstwaarschijnlijk alleen op een zaterdag kunnen. Op 's zondags is hier bijna alles dicht (behalve de restaurants).
[ Voor 27% gewijzigd door Pat911 op 20-08-2024 14:18 ]
áls ik kom, dan is Hilversum voor mij juist weer prima om iemand op te pikkenfranssie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:03:
[...]
Dat is bij mij redelijk in de buurt (ik kom wel eens op die biologische markt). En ik kan makkelijk iemand oppikken vanaf station Bussum of Weesp bijvoorbeeld (niet Hilversum, Hilversum is kut met de auto).
Maar geen idee of ze zitten te wachten op een aantal gitaarversterkers als ze andere ruimten verhuren als vergaderlocatie.
Dat is voor mij iig lekker dichtbij (ik woon in Hilversum). Maar inderdaad, zoals @franssie zegt is het maar de vraag of zij hun (vergader)locatie willen verhuren aan een stelletje herriemakend tuigsOid schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:53:
Denk dat deze locatie wel iets geschikts kan bieden: https://degroeneafslag.nl/
Ik kan ze natuurlijk een mailtje sturen... (want bij > 6 personen worden er geen prijzen getoond op hun website zo te zien)
Maar, een ruimte van een muziekvereniging of school is misschien bij voorbaat al kansrijker
[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 20-08-2024 16:04 ]
Zouden we buren zijn?Gitarist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:03:
[...]
Dat is voor mij iig lekker dichtbij (ik woon in Hilversum).
Speak for yourself, tuig…Gitarist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:03:
[...]
Dat is voor mij iig lekker dichtbij (ik woon in Hilversum). Maar inderdaad, zoals @franssie zegt is het maar de vraag of zij hun (vergader)locatie willen verhuren aan een stelletje herriemakend tuig![]()
Ik kan ze natuurlijk een mailtje sturen... (want bij > 6 personen worden er geen prijzen getoond op hun website zo te zien)
Maar, een ruimte van een muziekvereniging of school is misschien bij voorbaat al kansrijker
Allemaal brave huisvaders met dezelfde muzikale (…) hobby.
What could possibly go wrong…?
Oei nu komt het wel héél dichtbij allemaal...
Ik heb -inderdaad- een buurman die gitaar speelt... maar ik zie hem er niet voor aan voor werk naar De Groene Afslag te moeten...
Haha. Mijn buurman een paar huizen verderop speelt fanatiek gitaar en heeft ook een studiootje op zolder. Maar heet geen JanGitarist schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:51:
[...]
Oei nu komt het wel héél dichtbij allemaal...![]()
![]()
Ik heb -inderdaad- een buurman die gitaar speelt... maar ik zie hem er niet voor aan voor werk naar De Groene Afslag te moeten...
- speelt fanatiek gitaarsOid schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:54:
[...]
Haha. Mijn buurman een paar huizen verderop speelt fanatiek gitaar en heeft ook een studiootje op zolder. Maar heet geen Jan

- studiootje op zolder

- heet Jan

pfffiew was ik daar toch bijna exposed

Locatie is nog nader te bepalen. Er zijn een aantal opties maar we staan open voor meer suggesties qua locatie.
Onze randvoorwaarden aan een locatie zijn hier te vinden: Gitarist in "Het Grote Gitaartopic - deel 8"
sOid schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:55:
***members only***
Kater? Eerst water, de rest komt later